Nee, South Parc speelt altijd in op de actualiteit, maar sommige actuele kwesties zijn tijdloos, waardoor de sketches jaren later ook toepasbaar zijn.quote:
Momenteel ligt South Park weer es onder vuur vanwege Prins Harry en Meghan, omdat ze zichzelf zien in de nieuwe aflevering van de serie.quote:Op maandag 20 februari 2023 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, South Parc speelt altijd in op de actualiteit, maar sommige actuele kwesties zijn tijdloos, waardoor de sketches jaren later ook toepasbaar zijn.
En dat is natuurlijk prijsschieten voor complottheorien.
quote:
Zelfs opa Biden, en ondertussen zit de veroorzaker van deze oorlog nog veilig in zijn bunker in Moskou.quote:
Goh lekker belangrijk weerquote:Op maandag 20 februari 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zelfs opa Biden, en ondertussen zit de veroorzaker van deze oorlog nog veilig in zijn bunker in Moskou.
Het dichtstbijzijnde wat hij in de periode is geweest was bij een trainingskamp in Rusland zelf.
Voor jou niet dat snap ik, maar voor Oekrane is dit een aardige moraal boost.quote:
Waarbij - Knip- Poetin zelfs een kogelwerend vest droeg, want zo groot is het vertrouwen van deze man in zijn troepen.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zelfs opa Biden, en ondertussen zit de veroorzaker van deze oorlog nog veilig in zijn bunker in Moskou.
Het dichtstbijzijnde wat hij in de periode is geweest was bij een trainingskamp in Rusland zelf.
Tuurlijkquote:Op maandag 20 februari 2023 13:03 schreef theguyver het volgende:
Voor jou niet dat snap ik, maar voor Oekrane is dit een aardige moraal boost.
Wederom, lekker belangrijkquote:En dat Poetin amper uit zijn bunker komt zegt ook genoeg over Poetin.
Het is zeker belangrijk. Het geeft een enorm signaal af (in beide gevallen). Waarom vind je van niet?quote:Op maandag 20 februari 2023 13:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk
[..]
Wederom, lekker belangrijk
Eigenlijk wel ja. Het is een goede indicator van hoe Poetin zijn eigen populariteit inschat en hoeveel vertrouwen hij heeft in de Russische bevolking.quote:Op maandag 20 februari 2023 13:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk
[..]
Wederom, lekker belangrijk
Wie zei dat ook alweer? Oh ja, niemand.quote:Op maandag 20 februari 2023 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
Goh juist ja, met al die sancties en al ... ging Putin binnen de kortste keren afgezet worden door zijn eigen volk
Je was vergeten dat je zelf over "zijn volk" begon ?quote:Op maandag 20 februari 2023 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
Snel! Probeer van onderwerp te veranderen!
ow en jij had toch zo'n probleem met offtopic posts ?quote:Op maandag 20 februari 2023 13:38 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wie zei dat ook alweer? Oh ja, niemand.
quote:Op maandag 20 februari 2023 10:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Momenteel ligt South Park weer es onder vuur vanwege Prins Harry en Meghan, omdat ze zichzelf zien in de nieuwe aflevering van de serie.
Grappig is er worden geeneens namen genoemd maar daarbij is South Park ook gewoon zo goed dat ze de spijker op de kop slaan als het gaan om personages.
Btw er zal vast ook wel een simpsons afl over de huidige situatie zijn.
Ik kan me niet herinneren dat ik me nou zo geweldig druk heb gemaakt over of posts al dan niet offtopic zijn..quote:Op maandag 20 februari 2023 14:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow en jij had toch zo'n probleem met offtopic posts ?
Opmerkelijk dat je hier geen bezwaar over maakt.
[..]
Ow klopt, twas een andere user.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik me nou zo geweldig druk heb gemaakt over of posts al dan niet offtopic zijn..
De ouderen zijn volledig met Poetin eens,onder de jongeren zijn de meningen nog verdeeld, en de rest is land uitgevlucht voor de draft.quote:Op maandag 20 februari 2023 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
Goh juist ja, met al die sancties en al ... ging Putin binnen de kortste keren afgezet worden door zijn eigen volk
Next week during Bidens visit to Poland? Hun agenda's niet zo goed bijgehouden? Biden was vandaag in Kyiv en Polen, volgens mij.quote:
Rusland wist van Biden's bezoek aan Kiev.quote:Op maandag 20 februari 2023 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Next week during Bidens visit to Poland? Hun agenda's niet zo goed bijgehouden? Biden was vandaag in Kyiv en Polen, volgens mij.
Is op dat niveau vrij gewoonquote:Op maandag 20 februari 2023 19:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland wist van Biden's bezoek aan Kiev.
Ze hebben veiligheidsgaranties gegeven trouwens
Iets met nukes. En nato slecht en us kut.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef theguyver het volgende:
Er staat trouwens een speech gepland voor Poetin morgen.
Enig idee wat men kan verwachten?
Leugensquote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef theguyver het volgende:
De speech zal vooral voor binnenlands publiek bedoeld zijn. Gezien ze overal aanplakbiljetten hebben opgehangen in bushokjes in moedertje Rusland.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef theguyver het volgende:
Een nieuw James Bond script schrijft zichzelf momenteel.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:55 schreef Jippie het volgende:
Alle actie/drama-films op Netflix vallen in het niet vergeleken met wat er momenteel allemaal op het wereldtoneel gebeurt
Blinken raakt volgens mij wat uitgekeken op oekr, die heeft zijn zinnen al op China gezet.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:53 schreef Jippie het volgende:
Zijn boodschappenlijstje voor China? Die zou dacht ik de 24e komen met een vredesinitiatief. Maar als je Blinken hoort lijkt het op intimidatie.
quote:Belgi hinkt in EU achterop met steun aan Oekrane
Sinds het begin van de oorlog in Oekrane heeft Belgi Kiev ruim 244 miljoen euro bilaterale steun toegekend. Slechts zes Europese lidstaten scoren, gemeten in procent van het bruto binnenlands product, minder goed, blijkt uit cijfers van het Duitse Kiel Institute for the World Economy waarover De Tijd, L'Echo en De Morgen vandaag berichten.
https://www.hln.be/binnen(...)n-oekraine~a7303c44/
De Vs uit zorgen en de EU die een “rode lijn” trekken voor wapenleveringen?quote:China zeer bezorgd dat conflict in Oekrane “oncontroleerbaar” kan escaleren
De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Qin Gang zegt zeer bezorgd te zijn dat het conflict in Oekrane “oncontroleerbaar” kan escaleren. “Wij roepen bepaalde landen op om onmiddellijk te stoppen met olie op het vuur gooien”, zei Qin in een toespraak.
De buitenlandminister zei ook dat hij “resoluut tegen elke vorm van buitenlandse inmenging met Chinese aangelegenheden” is. Waar hij exact op doelt is onduidelijk, maar afgelopen weekend uitte de Amerikaanse buitenlandminister Antony Blinken publiekelijk zorgen over de mogelijkheid dat China wapens zal leveren aan Rusland. De EU-buitenlandchef, Josep Borrell, noemde een eventuele Chinese wapenlevering aan Rusland vervolgens “een rode lijn”. Zo’n stap zou “natuurlijk” consequenties hebben, waarschuwde ook Zweden, dat dit halfjaar de EU voorzit.
…
De Chinese topdiplomaat zou er over de mogelijkheden praten de oorlog met Oekrane via onderhandelingen en een vredesakkoord te beindigen.
https://www.hln.be/buiten(...)-escaleren~a5578235/
Het standpunt van Oekrane is gewoon duidelijk, Rusland moet verkassen bewoners die zich Rus voelen kunnen vertrekken naar Rusland.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De Vs uit zorgen en de EU die een “rode lijn” trekken voor wapenleveringen?
Wapens zijn nou eenmaal een lucratief onderdeel in de wereldeconomie.
Maar voorbeelden geven is niet toegelaten.![]()
Mooi om zien toch dat het westen al samen spant tegen China.
Het lijkt alsof ze er al zin hebben.
Rest nog de vraag waar ze dit willen gaan uitvechten …
En China wil gaan praten over mogelijkheden tot onderhandelingen en een vredesakkoord?
Volg het voorbeeld van anderen en stuur gewoon ook meer wapens…
En dat is ?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:25 schreef theguyver het volgende:
Dus dan weet China wat ze te wachten staat.
quote:Volodymyr Zelensky warns of WW3 if China backs Russia’s invasion of Ukraine
Volodymyr Zelensky has warned if China backs Russia over the war in Ukraine they could spark World War 3.
https://www.news.com.au/w(...)a6860da3d3ef61b6712e
quote:Op maandag 20 februari 2023 13:38 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wie zei dat ook alweer? Oh ja, niemand.
Als het plannetje niet lukt, kan je niet anders dan terug krabbelen.quote:Russian regime change leads to ‘worse options’, says President Macron
President Macron has dismissed calls for regime change in Russia, saying that if President Putin were to fall, his successor would be worse.
In his speech in Munich, Macron came down against calls for the West to try to provoke a change of regime in Russia.
https://www.thetimes.co.u(...)2d8d753ab9746ec418e/
Tijd begint te dringen, met de aankomende verkiezingen ...quote:Oekrane zal "historische confrontatie" winnen, zegt Zelenski
De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft kort voor de eerste verjaardag van de Russische inval in zijn land opnieuw zijn vertrouwen in de overwinning uitgesproken. Oekrane zal deze "historische confrontatie" winnen, zei hij maandagavond in zijn dagelijkse videotoespraak.
"De agressor, die steeds meer een terroristische staat wordt, zal verantwoordelijk worden gehouden voor zijn misdaden. De hele vrije wereld helpt Kiev bij het verdedigen van vrijheid, onafhankelijkheid en de internationale rechtsorde", zei Zelenski nog.
"We moeten alles doen om dit jaar een einde te maken aan de Russische agressie, om onze nog bezette gebieden te bevrijden en om betrouwbare veiligheid te garanderen voor ons land en alle volkeren van Europa die in vrijheid en vrede willen leven", aldus Zelenski. De concrete stappen om dat te bereiken zijn bekend, zei hij. "Het enige wat we nodig hebben is vastberadenheid."
https://www.msn.com/nl-be(...)4ad88bc9b8cb9c67d1b0
Poeh, wat zal Zelensky bang zijn dat hij de verkiezingen niet zal winnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tijd begint te dringen, met de aankomende verkiezingen ...
Hij gaat ze toch manipuleren ?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poeh, wat zal Zelensky bang zijn dat hij de verkiezingen niet zal winnen.
Dit is een argument ofzo? Is zijn lengte belangrijk?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:47 schreef UncleScorp het volgende:
Zozo de kleine man mag al grote uitspraken doen
[..]
Waarom?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hij gaat ze toch manipuleren ?
Sorry, inkoppertje
Het is gewoon een woordspeling van de nederlandse taalquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is een argument ofzo? Is zijn lengte belangrijk?
En waar slaat die woordspeling op? Wat is nou precies jou probleem met een leider die voor zijn volk opkomt? Wat is er zo slecht aan strijden voor je vrijheid?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is gewoon een woordspeling van de nederlandse taal
Omdat er in de ogen van de complotdenker altijd iets achter moet zitten in de vorm van dat men alles altijd voor persoonlijk gewin zou doen. Iets wat meer zegt over de complotdenkers dan over de persoon waar de complotdenkerts het over hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:30 schreef The_End het volgende:
[..]
En waar slaat die woordspeling op? Wat is nou precies jou probleem met een leider die voor zijn volk opkomt? Wat is er zo slecht aan strijden voor je vrijheid?
Kdramas zijn nog steeds veel beter dan propaganda en fake newsquote:Op maandag 20 februari 2023 21:55 schreef Jippie het volgende:
Alle actie/drama-films op Netflix vallen in het niet vergeleken met wat er momenteel allemaal op het wereldtoneel gebeurt
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat er in de ogen van de complotdenker altijd iets achter moet zitten in de vorm van dat men alles altijd voor persoonlijk gewin zou doen. Iets wat meer zegt over de complotdenkers dan over de persoon waar de complotdenkerts het over hebben.
Je hoeft geen complotdenker te zijn om te weten dat veel mensen iets doen om er zelf beter van te worden. Mijn economieleraar zei : 'Mensen zijn erger dan ratten. Een rat neemt wat hij nodig heeft, een mens neemt altijd meer'quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat er in de ogen van de complotdenker altijd iets achter moet zitten in de vorm van dat men alles altijd voor persoonlijk gewin zou doen. Iets wat meer zegt over de complotdenkers dan over de persoon waar de complotdenkerts het over hebben.
Noem jij het wereldnieuws propagandaquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:36 schreef corehype het volgende:
[..]
Kdramas zijn nog steeds veel beter dan propaganda en fake news
Feit dat hij zulke opmerking in BNW zet, zegt genoeg over de bedoeling ervan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je hoeft geen complotdenker te zijn om te weten dat veel mensen iets doen om er zelf beter van te worden. Mijn economieleraar zei : 'Mensen zijn erger dan ratten. Een rat neemt wat hij nodig heeft, een mens neemt altijd meer'
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen veel en altijd .quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je hoeft geen complotdenker te zijn om te weten dat veel mensen iets doen om er zelf beter van te worden. Mijn economieleraar zei : 'Mensen zijn erger dan ratten. Een rat neemt wat hij nodig heeft, een mens neemt altijd meer'
We kunnen hem erelid makenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
Poetin is weer eens heel duidelijk in zijn speech.
Het is de schuld van het westen dat ik mijn tanks en troepen over de grens verplaats.
Het ironische is dat het westen de afgelopen 20 jaar Rusland totaal niet meer als een vijand zag, pas na d ze invasie is het westen eensgezind in dat Rusland dus alsnog een vijand is.quote:
Zou dat de reden zijn? 'Ze zien mij niet meer als vijand, dus laat ik Oekrane maar binnenvallen! 'quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het ironische is dat het westen de afgelopen 20 jaar Rusland totaal niet meer als een vijand zag, pas na d ze invasie is het westen eensgezind in dat Rusland dus alsnog een vijand is.
Rusbots zouden zeggen dat die dikke de dader is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is de aggressor.
Rusbots weten dat den dikke Rusland voorsteltquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusbots zouden zeggen dat die dikke de dader is.
Rusbots zitten nogal vaak diep in de slachtofferol ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusbots weten dat den dikke Rusland voorstelt
Wat hebben de mensen in Bucha Rusland precies misdaan dan om vervolgens afgeslacht te worden?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusbots weten dat den dikke Rusland voorstelt
Rusland, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Maar een leuk gifje posten is altijd tof.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is de aggressor.
Ik zou nog es even goed naar het filmpje kijken wie het uiteindelijke slachtoffer isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusbots zitten nogal vaak diep in de slachtofferol ja.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusbots zouden zeggen dat die dikke de dader is.
Welke nuances mbt deze invasie zou jij graag aan willen brengen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Is de aggressor per definitie degene die als eerste geweld gebruikt? Of zijn er nog tig tinten grijs?
Ik heb ook vaak genoeg de eerste klap gegeven, sommige mensen denken alles te kunnen zeggen of maken zonder consequenties.
Truequote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Is de aggressor per definitie degene die als eerste geweld gebruikt? Of zijn er nog tig tinten grijs?
Ik heb ook vaak genoeg de eerste klap gegeven, sommige mensen denken alles te kunnen zeggen of maken zonder consequenties.
Je duld op de opstand in de Donbass waarbij rebellen met de steun van Russen overheidsgebouwen innamen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True
En het gebruikte geweld door den dikke is idd buiten proportie.
Maar zoals gewoonlijk interesseert het bijna niemand wat hieraan vooraf gegaan is.
Kijk nou, een gifje dat niet laat zien dat de grote dikke knul al begonnen was met stiekem tikken uitdelen aan het kleine jochquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is de aggressor.
Als de VS idd zelf Nordstream opgeblazen heeft en aldus Duitsland economisch aan de kant gezet heeft, is dit wel een zeer krasse uitspraak.quote:"Het nieuwe Duitsland in de EU van de toekomst": Joe Biden trekt ook naar Polen, voor tweede keer in een jaar
https://www.msn.com/nl-be(...)4234a6e59260092a514c
Nah het feit dat NATO Oekrane training gaf nadat Rusland allang en breed de grens overschreden had in 2014/15 en daarna ook nog eens verscheidene dorpen in nam na elk Minsk akkoord.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zou dat de reden zijn? 'Ze zien mij niet meer als vijand, dus laat ik Oekrane maar binnenvallen! '
Heb de speechvertaling beetje mee geluisterd maar Rusland presteert op alle fronten geweldig en het perverse Westen met huwelijken van mensen met hetzelfde geslacht hechten geen waarde aan het traditionele gezinsleven. Als je dat zo hoort zullen een deel van de puriteinse Amerikanen zich helemaal thuis voelen in Rusland.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:01 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed laten we even wachten tot @:Alarmonoff ons komt vertellen wie er het eckte slachtoffer is! Spannond!
als dat echt dan staat het wel vast welk land schuldig is. Waarom zit er een barcode op?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef theguyver het volgende:
https://9gag.com/gag/aL1nR6x?ref=android
Aan de dappere helden die een passagiers vliegtuig hebben neergeschoten.
Precies wat ik zei eigenlijk, er zijn veel tinten grijs.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Welke nuances mbt deze invasie zou jij graag aan willen brengen?
Nee hoor. Dat wordt wel opgeworpen door mensen, maar het is echt glashelder dat Rusland verantwoordelijk is voor de invasie van Oekraine.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies wat ik zei eigenlijk, er zijn veel tinten grijs.
Welke hier precies is lastig te zeggen op dit moment, daarvoor is er nog teveel ruis en propaganda van beide kanten.
Als iemand wat tegen je zegt wat je niet leuk vindt, dan kan je ook terugpraten. Daarom een klap geven als reactie daarop strafbaar en alleen 'normaal' in tokkieland.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Sorry beetje rare zin.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
als dat echt dan staat het wel vast welk land schuldig is. Waarom zit er een barcode op?
Iemand slaan vanwege wat woordjes. Toppertje.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat is een zeer simplistische voorstelling van een zeer complexe situatie. Uiteraard prima als je daar voldoening in kunt vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat wordt wel opgeworpen door mensen, maar het is echt glashelder dat Rusland verantwoordelijk is voor de invasie van Oekraine.
Wat doen al die Russen in hun buurland met een leger tanks en artillerie?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies wat ik zei eigenlijk, er zijn veel tinten grijs.
Welke hier precies is lastig te zeggen op dit moment, daarvoor is er nog teveel ruis en propaganda van beide kanten.
'Ik ben blij dat je moeder is gestorven aan kanker en ik hoop dat je vader snel volgt.'quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Als iemand wat tegen je zegt wat je niet leuk vindt, dan kan je ook terugpraten. Daarom een klap geven als reactie daarop strafbaar en alleen 'normaal' in tokkieland.
Tja, dat is dus strafbaar in Nederland en zeker niet normaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Ik ben blij dat je moeder is gestorven aan kanker en ik hoop dat je vader snel volgt.'
Dan krijg je 'm recht op je neus hoor.
Als er zulke dingen worden gezegd is 'normaal' erg ver weg inderdaad.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef The_End het volgende:
[..]
Tja, dat is dus strafbaar in Nederland en zeker niet normaal.
Nee hoor. Rusland is Oekraine binnengevallen, zonder dat Oekraine Rusland heeft geprovoceerd. Ik begrijp echter uit jouw woorden, dat jij ook vrij snel naar geweld grijpt als iets je niet zint.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is een zeer simplistische voorstelling van een zeer complexe situatie. Uiteraard prima als je daar voldoening in kunt vinden.
Je kan ook gewoon weglopen; dat is normaal. Wat jij doet is strafbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als er zulke dingen worden gezegd is 'normaal' erg ver weg inderdaad.
Definieer 'snel' dan eerst maar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee hoor. Rusland is Oekraine binnengevallen, zonder dat Oekraine Rusland heeft geprovoceerd. Ik begrijp echter uit jouw woorden, dat jij ook vrij snel naar geweld grijpt als iets je niet zint.
Leef jij wel in de echte wereld?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:27 schreef The_End het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon weglopen; dat is normaal. Wat jij doet is strafbaar.
Als dat document authentiek is* ... dan is dat bewijs dat rusland schuldig is. Dacht ik, maar bij nader inzien: het is geen award voor het neerhalen zelf.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Sorry beetje rare zin.
Wat bedoel je?
Ik wel ja. Wat jij doet is strafbaar in (vrijwel?) elk land in Europa.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Leef jij wel in de echte wereld?
Kwestie van impulsbeheersing.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Ik ben blij dat je moeder is gestorven aan kanker en ik hoop dat je vader snel volgt.'
Dan krijg je 'm recht op je neus hoor.
Rusland verdedigen natuurlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat doen al die Russen in hun buurland met een leger tanks en artillerie?
Een hele leuke massamoordenaar die zijn volk en andere volkeren onderdrukt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:35 schreef Tingo het volgende:
Ik zag Mr.Putin op TV vandaag....seems like a really nice bloke.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:35 schreef Tingo het volgende:
Sommige mensen hebben dat nodig.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Een hele leuke massamoordenaar die zijn volk en andere volkeren onderdrukt.
allemaal de schuld van het westenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Een hele leuke massamoordenaar die zijn volk en andere volkeren onderdrukt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:35 schreef Tingo het volgende:
Ik zou alleen geen thee met m drinken in een flatgebouw bij een open raam.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:35 schreef Tingo het volgende:
Een borreltje novitsjokquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik zou alleen geen thee met m drinken in een flatgebouw bij een open raam.
Nja hij komt verder zijn bunker amper uit.. vandaag was een uitzondering.
Ze zijn toch echt zelf de grens over gestoken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is een zeer simplistische voorstelling van een zeer complexe situatie. Uiteraard prima als je daar voldoening in kunt vinden.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220120_95040638quote:Bij het uitbreken van de oorlog in Oekrane groeide de onrust in Moldavi rondom deze Russische militaire aanwezigheid in Transnistri. Via de pro-Russische enclave zouden de Russen vanuit de Donbas ook Moldavi kunnen aanvallen, zo vreest het land. Ook is Moldavi voor zijn energievoorziening sterk afhankelijk van Rusland. Moskou heeft al geprobeerd druk op de regering uit te oefenen door te dreigen met een dichte gaskraan.
Hier een dikke hint overigens dat het gewoon weer Risk spelen is geworden. Landje pik Bullcrap. Russen niet te vertrouwen, Chinezen niet te vertrouwen, Amerikanen ook niet te vertrouwen.quote:Patroesjev zei tijdens die bijeenkomst dat Rusland ‘Beijing steunt in de kwesties rond Taiwan, Xinjiang, Tibet en Hong Kong’,
Okay, dus Moldavi heeft al jaren een Russische bezettingsmacht in een deel van zijn land en vreest dat Rusland in navolging van Oekrane ook in Moldavi oorlog zou laten uitbreken, en dan denk jij dat Biden daar achter zit?quote:Op woensdag 22 februari 2023 03:32 schreef ludovico het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)bberexport~bd845bda/
[..]
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220120_95040638
Lol, die gascrisis daar bestond al VOOR de oorlog.
Serieuze vraag, is dit geen propaganda?
Komt dit uit de koker van Biden? Sinds hij aan het roer staat is het gei-politiek een dikke bende met hoogtepunten toch wel:
- Afghanistan verneukt
- Oorlog Oekrane
- nordstream opblazen volgens Hersh met bijbehorend doel kans op zoeken naar een uitweg uit de oorlog (golden bridge) vanwege baten die hoger zijn dan de kosten... Door economisch samen te werken. Oorlog is sowieso krankzinnig duur het is echt absurd in mijn hoofd, is de mens zo dom? Geo politiek over de levens van anderen.
Nogmaals, is het Biden? Samen met Poetin? Beide opgegroeid met grote haat van Amerika tegen Rusland? Ik geloof het wel dat de uitweg niet gezocht is. Dat NATO excuus mogen we slap vinden en Poetin een oorlogsmisdadiger. Maar hadden wij het kunnen voorkomen?
Als Amerika die pijplijn mede opblaast (zoals Hersh zei) vanwege het doorknippen van een mogelijke oplossing die het militaire conflict stopt...
Dan lijkt Amerika vooral door te willen gaan met die militaire vernietiging.
Pure geopolitiek om Rusland te verzwakken. Hoe ziek zou dat zijn? Al die jonge mannen de tering in. Al die steden in puin.
En wij 2 jaar in lock down in de westerse wereld (waarbij de meest excessieve maatregelen het minste effect hebben genuttigd) om enkele ouderen het leven een paar maanden (tops! Zie oversterfte) te rekken.
Qua verloren levensjaren is dat hele covid verhaal zo slap, en daar in Oekrane worden de levens geofferd alsof het water is. Door zowel Rusland als Oekrane laten we wel wezen. En met complete steun van westerse landen.
China de lachende 3e.. Die ziet iedereen militair verzwakken. Echt, ik snap die Kim-jong-un wel, kernbommen is het enige dat je beschermd tegen oorlog.
Met dit hele verhaal ook bijzonder te zien hoe wispelturig de mens is. Opeens GroenLinks en D66 pro 2% navo norm militaire uitgaven. Wat een gevaar als je zo korte termijn denkt dan ben je altijd te laat.
[..]
Hier een dikke hint overigens dat het gewoon weer Risk spelen is geworden. Landje pik Bullcrap. Russen niet te vertrouwen, Chinezen niet te vertrouwen, Amerikanen ook niet te vertrouwen.
Maar al om al mis ik incentive om zoveel te offeren als Rusland. Ego problematiek van Poetin?
Het is denk ik een ernstige vorm van tunnelvisie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:30 schreef theguyver het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VS als grote boosdoener word aangewezen in de oorlog die door Rusland gestart is.
Vooral het Rusland vernietigen, blijf ik best wel grappig vinden, want dat had helemaal niet gehoeven door middel van een oorlog, in een enorm leger onderhouden kost bakken en bakken met geld en het enige wat de VS had hoeven te doen is wachten, Rusland had al zijn spul nou niet bepaald fantastisch opgeslagen de marine had enorm last van achterstallig onderhoud, nieuwe vliegtuigen hadden enorm veel issues zelfde als de nieuwste tanks.
En de rest die roeste gewoon weg generaals stopten veelal het onderhoudsgeld in eigen tuk.
Ik mis het punt dat je probeert te maken een beetje volgens mij..quote:Op woensdag 22 februari 2023 04:04 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-langs-de-meetlat
Dit artikel, dan denk je dit is gewoon domheid.
Maar die antwoorden komen van:
"Buitenlandredacteur en Ruslandkenner Chris Colijn, en aan hoogleraar en Ruslandkenner Andr Gerrit".
"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven."
Hoe kom je er op? Totaal niet significant. Domheid of bewust propaganda? Ik denk domheid. Maar gezien die titel zou je haast denken bewust.
Daarmee is het blijkbaar handig dat zowel Rusland als de VS hun oud materiaal nog ff loos kunnen laten gaan op de schietstand oekr.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:30 schreef theguyver het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VS als grote boosdoener word aangewezen in de oorlog die door Rusland gestart is.
Vooral het Rusland vernietigen, blijf ik best wel grappig vinden, want dat had helemaal niet gehoeven door middel van een oorlog, in een enorm leger onderhouden kost bakken en bakken met geld en het enige wat de VS had hoeven te doen is wachten, Rusland had al zijn spul nou niet bepaald fantastisch opgeslagen de marine had enorm last van achterstallig onderhoud, nieuwe vliegtuigen hadden enorm veel issues zelfde als de nieuwste tanks.
En de rest die roeste gewoon weg generaals stopten veelal het onderhoudsgeld in eigen tuk.
Waarom zou Rusland 100.000+ Russen de dood injagen door ze materiaal te geven dat oud is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarmee is het blijkbaar handig dat zowel Rusland als de VS hun oud materiaal nog ff loos kunnen laten gaan op de schietstand oekr.
Even handig als het westen 100.000+ oekrs de dood injaagt door ze oud en steeds net onvoldoende materiaal (om effectief te kunnen winnen) te geven.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland 100.000+ Russen de dood injagen door ze materiaal te geven dat oud is?
Wat is daar handig aan?
Aha.. dus Putin is eigenlijk gewoon een CIA poppetje? Die doet alles om de Amerikanen in de kaart te spelen. Interessante lezing.quote:Op woensdag 22 februari 2023 03:32 schreef ludovico het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)bberexport~bd845bda/
[..]
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220120_95040638
Lol, die gascrisis daar bestond al VOOR de oorlog.
Serieuze vraag, is dit geen propaganda?
Komt dit uit de koker van Biden? Sinds hij aan het roer staat is het gei-politiek een dikke bende met hoogtepunten toch wel:
- Afghanistan verneukt
- Oorlog Oekrane
- nordstream opblazen volgens Hersh met bijbehorend doel kans op zoeken naar een uitweg uit de oorlog (golden bridge) vanwege baten die hoger zijn dan de kosten... Door economisch samen te werken. Oorlog is sowieso krankzinnig duur het is echt absurd in mijn hoofd, is de mens zo dom? Geo politiek over de levens van anderen.
Nogmaals, is het Biden? Samen met Poetin? Beide opgegroeid met grote haat van Amerika tegen Rusland? Ik geloof het wel dat de uitweg niet gezocht is. Dat NATO excuus mogen we slap vinden en Poetin een oorlogsmisdadiger. Maar hadden wij het kunnen voorkomen?
Als Amerika die pijplijn mede opblaast (zoals Hersh zei) vanwege het doorknippen van een mogelijke oplossing die het militaire conflict stopt...
Dan lijkt Amerika vooral door te willen gaan met die militaire vernietiging.
Pure geopolitiek om Rusland te verzwakken. Hoe ziek zou dat zijn? Al die jonge mannen de tering in. Al die steden in puin.
En wij 2 jaar in lock down in de westerse wereld (waarbij de meest excessieve maatregelen het minste effect hebben genuttigd) om enkele ouderen het leven een paar maanden (tops! Zie oversterfte) te rekken.
Qua verloren levensjaren is dat hele covid verhaal zo slap, en daar in Oekrane worden de levens geofferd alsof het water is. Door zowel Rusland als Oekrane laten we wel wezen. En met complete steun van westerse landen.
China de lachende 3e.. Die ziet iedereen militair verzwakken. Echt, ik snap die Kim-jong-un wel, kernbommen is het enige dat je beschermd tegen oorlog.
Met dit hele verhaal ook bijzonder te zien hoe wispelturig de mens is. Opeens GroenLinks en D66 pro 2% navo norm militaire uitgaven. Wat een gevaar als je zo korte termijn denkt dan ben je altijd te laat.
[..]
Hier een dikke hint overigens dat het gewoon weer Risk spelen is geworden. Landje pik Bullcrap. Russen niet te vertrouwen, Chinezen niet te vertrouwen, Amerikanen ook niet te vertrouwen.
Maar al om al mis ik incentive om zoveel te offeren als Rusland. Ego problematiek van Poetin?
Dat de pleuris uitbreekt, dat bedoel ik, achter de schermen is er opeens reden voor heel wat geo-politieke onrust.quote:Op woensdag 22 februari 2023 05:51 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus Moldavi heeft al jaren een Russische bezettingsmacht in een deel van zijn land en vreest dat Rusland in navolging van Oekrane ook in Moldavi oorlog zou laten uitbreken, en dan denk jij dat Biden daar achter zit?
Ik snap die kronkel niet.
Die opoffering gaat aan twee kanten h, dat Rusland de bully is is overduidelijk, maar of Oekrane nou echt beter wordt van die oorlog....quote:Op woensdag 22 februari 2023 05:51 schreef Wantie het volgende:
En wat militaire vernietiging betreft: Rusland kan toch zelf stoppen met de oorlog?
Hoezo heeft Amerika alle touwtjes in handen?
Rusland is de oorlog begonnen en Oekrane geeft zich niet gewonnen. De VS en diverse andere landen faciliteren enkel. Rusland bepaalt zelf dat ze honderdduizenden Russen opoffert en Oekrane bepaalt zelf dat ze zich blijven verdedigen.
Economische verwevenheden geven extra baten van het stoppen met ruziemaken. Misschien op de marge, maar hey, ik citeer hier via Ad Verbrugge die meneer Hersh. Die pijplijn intact geeft Duitsland incentives om rustiger om te gaan met Rusland.quote:Op woensdag 22 februari 2023 05:51 schreef Wantie het volgende:
En hoezo is een pijpleiding de oplossing voor het conflict?
Die snap ik ook al niet.
Waarom zou de oorlog stoppen als die pijpleiding er nog was?
Denk je werkelijk dat bijvoorbeeld Duitsland na de gascrisis nog afhankelijk wilde zijn van Russisch gas? Dat Rusland daarmee dus de Duitse buitenlandse politiek kan aansturen?
Ik gruwel van oorlog.quote:Op woensdag 22 februari 2023 05:51 schreef Wantie het volgende:
Verder raakt het westen niet militair verzwakt door deze oorlog. In tegendeel, NAVO is eindelijk weer relevant, krijgt nieuwe leden en eindelijk gaan Europese landen hun militaire budgetten verhogen.
Putin krijgt in enkele maanden voor elkaar wat Obama en Trump niet is gelukt.
Het zijn spookdoelen, maar kijk hoe Biden erbij loopt (koude oorlog materiaal, idem voor Poetin een beetje), militaire dominantie is waar de VS op loopt met zijn Dollars etc.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:30 schreef theguyver het volgende:
Niemand hier heeft baat bij oorlog. Oorlog is geen goed doel ofzo. Biden is "heavily invested" gaat zelfs zelf op bezoek in Oekrane.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is denk ik een ernstige vorm van tunnelvisie.
Zo'n hyperfocus op Amerika, dat zij gewoon echt achter alles zitten.
Als morgen de uitlaat van mijn auto lekt, dan zit Biden daar achter...
"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven.""quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik mis het punt dat je probeert te maken een beetje volgens mij..
Weet niet waarom jij dat erin leest, eigenlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
Aha.. dus Putin is eigenlijk gewoon een CIA poppetje? Die doet alles om de Amerikanen in de kaart te spelen. Interessante lezing.
Het punt is dat Rusland zich, net als in het verleden, wederom verslikt in een aanvalsoorlog. Ze dachten wel de vijand in een paar dagen wel even op de knien te krijgen en dat lukt nu net als in de eerste oorlog tegen Tjetsenie niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven.""
Dit is insignificant als je het vergelijkt met het huidige conflict met honderdduizenden doden.
En de sancties kwamen pas na de inval .. beide keren maar de eerste in 2014 wekten nog niet eens een Russische wenkbrauw op.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is denk ik een ernstige vorm van tunnelvisie.
Zo'n hyperfocus op Amerika, dat zij gewoon echt achter alles zitten.
Als morgen de uitlaat van mijn auto lekt, dan zit Biden daar achter...
Oekrane deed dit al vandaar dat Rusland langs kwam, de overige landen leveren alleen wapens.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet niet waarom jij dat erin leest, eigenlijk.
Poetin is bad-guy, bad-guy bad.
Maar bad-guy moet je niet met de stok zitten poken, dat triggert bad-guy.
Als ze Oekrane niet hadden aangevallen had was de NATO grens echt de komende tijd nog niet opgeschoven.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niemand hier heeft baat bij oorlog. Oorlog is geen goed doel ofzo. Biden is "heavily invested" gaat zelfs zelf op bezoek in Oekrane.
NATO is het enige wat Rusland een beetje bang maakt dat was al heel lang duidelijk, maar de eeuwige koude oorlog principes is altijd Amerika Rusland geweest.
NAVO laat momenteel wel in haar kaarten kijken en loopt ermee te koop dat ze dringend terug moet gaan investeren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:09 schreef ludovico het volgende:
NATO is het enige wat Rusland een beetje bang maakt dat was al heel lang duidelijk, maar de eeuwige koude oorlog principes is altijd Amerika Rusland geweest.
Maar toch al in hun grondwet opnemen ?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:29 schreef theguyver het volgende:
Aangezien Oekrane niet aan de voorwaarden voldeed van de NATO.
De ambitie om lid te worden ja. Daarvoor moesten nog wel wat dingen gebeuren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar toch al in hun grondwet opnemen ?
Verschil is dat Rusland deze oorlog wil en Oekrane niet, en dat het westen niets verplicht is aan Oekrane.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Even handig als het westen 100.000+ oekrs de dood injaagt door ze oud en steeds net onvoldoende materiaal (om effectief te kunnen winnen) te geven.
De opslagplaatsen worden geleegd, tijd voor nieuwe bestellingen.
Dat zou makkelijk zijn, dat je lid van de NAVO bent als je dat in de grondwet zetquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar toch al in hun grondwet opnemen ?
Tis echt een keuze om het niet totaal op te blazen, de proporties zijn zo marginaal, maar goed, ik ken de geschiedenis verder niet dus daar laat ik me verder niet over uit. Maar Rusland zal daar niet vanwege angst vertrokken zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland zich, net als in het verleden, wederom verslikt in een aanvalsoorlog. Ze dachten wel de vijand in een paar dagen wel even op de knien te krijgen en dat lukt nu net als in de eerste oorlog tegen Tjetsenie niet.
Nogmaals, en dat is weleens om moe van te worden - Poetin is natuurlijk gewoon een gekkie. Koude oorlog mentaliteit, ziet overal beren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als ze Oekrane niet hadden aangevallen had was de NATO grens echt de komende tijd nog niet opgeschoven.
Aangezien Oekrane niet aan de voorwaarden voldeed van de NATO.
Maw de buurman wat porrenquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De ambitie om lid te worden ja. Daarvoor moesten nog wel wat dingen gebeuren.
Biden die is idd veel te oud voor de functie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn spookdoelen, maar kijk hoe Biden erbij loopt (koude oorlog materiaal, idem voor Poetin een beetje), militaire dominantie is waar de VS op loopt met zijn Dollars etc.
Die fouten in Afghanistan etc zijn precies dat? Fouten? Naja kan hoor daar niet van.
Het is maar een speciale militaire missie he geen oorlog, en zo gek is Poetin niet, hij had met deze missie gegokt en verloren toen, hij merkte dat het westen alsnog meer met Oekrane ging bemoeien na de inval.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nogmaals, en dat is weleens om moe van te worden - Poetin is natuurlijk gewoon een gekkie. Koude oorlog mentaliteit, ziet overal beren.
Maar als je weet dat je met een gekkie te maken hebt dan doe je voorzichtig, ipv nog gekker maken.
Het is vooral rotzooi waar Rusland een dubieuze rol in heeft. Rusland heeft troepen in Moldavi, zodat Transnistri voor klein USSR kan spelen, wat bovendien wordt gefinancierd door Rusland.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat de pleuris uitbreekt, dat bedoel ik, achter de schermen is er opeens reden voor heel wat geo-politieke onrust.
En dit is BNW dus ja, hier ben ik iets aan het roepen zonder bewijs, geef ik gelijk toe.
Doch opvallend dat er zoveel rotzooi uitbreekt waar Amerika een dubieuze rol heeft.
Natuurlijk. Maar het punt was, zou je dat lukken in elk denkbare situatie? Ik denk dat een heleboel mensen die zo'n vraag met 'ja' zouden beantwoorden simpelweg nog onvoldoende op de proef zijn gesteld.quote:
Mja oekr zal zich toch wat anders voorgesteld hebben van NAVOquote:Op woensdag 22 februari 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is eerder zo:
[ afbeelding ]
Dit schrijf je als als excuus voor de Russische inval in Oekrane?quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar het punt was, zou je dat lukken in elk denkbare situatie? Ik denk dat een heleboel mensen die zo'n vraag met 'ja' zouden beantwoorden simpelweg nog onvoldoende op de proef zijn gesteld.
Nee, dat schrijf ik in de context van de discussie van gisteren. Dat lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit schrijf je als als excuus voor de Russische inval in Oekrane?
Oh. Dacht dat het topic over de Russische invasie ging. En niet over wat off topic geneuzel.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf ik in de context van de discussie van gisteren. Dat lijkt mij duidelijk.
imho in mijn kortzichtiheid, met de 'nazi' claim - "misdaden tegen de menselijkheid door ultrnationalisten" - valt of staat de rechtvaardiging voor het binnenvallen en er zijn aanwijzingen dat de claim waar is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het is maar een speciale militaire missie he geen oorlog, en zo gek is Poetin niet, hij had met deze missie gegokt en verloren toen, hij merkte dat het westen alsnog meer met Oekrane ging bemoeien na de inval.
Daarvoor al was de VS al wapens aan het leveren en troepen aan het trainen.
En hij dreigt misschien wel met dat knopje maar drukken doet ie niet, zo dom is ie niet.
De reden waarom hij naar westen wijst, is dat zijn missie niet verloopt zoals hij wou.
En alles wat hij aanhaalt is gewoon een slap excuus om zijn bevolking mee te krijgen.
Wat haat men in Rusland meer dan het westen?
-Nazi's dus hoppa gooi Nazi verwijten.
PL Oekrane vecht terug? En heeft op aantal plekken hard terug geslagen?
-Men vecht niet alleen tegen Oekrane maar ook tegen NATO.
Niet alles in de strijd kunnen gooien omdat alles oud en vertoerst is of gewoon simpel niet werkt.
- we noemen het een speciale missie zodat we doen alsof we veel meer hebben dan nodig is.
Plus we hoeven niet full scale te gaan starten.
Werkt alleen maar negatieve publiciteit op.
En zo kunnen we wel even door gaan.
Poetin weet exact wat hij doet, hij had alleen verwacht dat dit een cakewalk zou zijn.
Rare opmerking als je zelf eerst ingaat op offtopic geneuzel , van een user die eigenlijk zelf nog eens reageert op een offtopic geneuzel van een andere, waar dan geen opmerking op kwam.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Dacht dat het topic over de Russische invasie ging. En niet over wat off topic geneuzel.
hmz je zou er zowaar een patroon in gaan zienquote:
Ach zolang we aan de rokken van de VS hangen, voelen we ons veilig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:56 schreef Alarmonoff het volgende:
NAVO steeds dichter naar de grens toe bewegen van een bevriende natie samen met andere gebeurtenissen en bemoeienissen in UA liet hem ws geen keus.
Je kan het zelfde verwachten van China, waarschijnlijk geweldadiger.
NAVO zijn dan wel de goodguys, maar de VS heeft vaker uit eigen belang gehandeld en puppets geinstalleerd, Karzai en Mubarak bijvoorbeeld. Opium in Afgh. etc..
Geen goedpraten maar voorspelbaar, geleerden voorspelden dit conflict al.
Dit zie ik, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben.
Ja. Inderdaad. Rusland heeft daar vaker moeite mee, met die beheersing. Het gewelddadig annexeren van andere landen en gebieden is een rode draad door hun moderne geschiedenis heen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
hmz je zou er zowaar een patroon in gaan zien
Ach juist, niemand luistert naar Rusland.quote:
Die kans hebben ze letterlijk decennia gehad.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach juist, niemand luistert naar Rusland.
Ze horen het wel maar luisteren niet.
Heb al vele malen gezegd dat ze idd wat bruut zijn in hun gedrag. Kunnen nog wat leren van de meester in het vak.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Inderdaad. Rusland heeft daar vaker moeite mee, met die beheersing. Het gewelddadig annexeren van andere landen en gebieden is een rode draad door hun moderne geschiedenis heen.
Sja en "ze" oogsten nu wat ze gezaaid hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die kans hebben ze letterlijk decennia gehad.
Ik doel op het regime, niet de bevolkingquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja en "ze" oogsten nu wat ze gezaaid hebben.
Wie is die meester in het annexeren van andere landen dan? En noem eens een paar landen die door deze 'meester' geannexeerd zijn?quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb al vele malen gezegd dat ze idd wat bruut zijn in hun gedrag. Kunnen nog wat leren van de meester in het vak.
Elk zijn stijl natuurlijk.
Wie is er effectiefst..
Zou je dit soort opmerkingen achterwege willen laten? Heeft geen enkele meerwaarde voor de discussie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:07 schreef weetjewel5 het volgende:
Er zijn hier een aantal mensen verdwaald geloof ik. Zeker weer op de troll toer.
Hahahahha nee, de VS vecht gewoon keihard terug en Nederland doet hoogstwaarschijnlijk gewoon lekker mee. Niet voor niets heeft de marine lekker geoefend in die contreien.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach zolang we aan de rokken van de VS hangen, voelen we ons veilig.
Maar zoals je zegt, wacht tot China klappen begint uit te delen.
Dan trekt de VS zich ws terug, en gaan wij wenen ...
Hadden ze daar wat over te zeggen dan?quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach juist, niemand luistert naar Rusland.
Ze horen het wel maar luisteren niet.
Jaaaa zij annexeren niet natuurlijk. Zij zien het ineens wereldwijdquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie is die meester in het annexeren van andere landen dan? En noem eens een paar landen die door deze 'meester' geannexeerd zijn?
Wat ga je zeggen dan als je niet eens luistert ?quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hadden ze daar wat over te zeggen dan?
Vreemde reactie, je mengt je zelf in wat blijkbaar 'offtopic geneuzel' is. Is niet verplicht natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Dacht dat het topic over de Russische invasie ging. En niet over wat off topic geneuzel.
Ik gok dat je niet per ongeluk hebt gekozen voor 'moderne geschiedenis'.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Inderdaad. Rusland heeft daar vaker moeite mee, met die beheersing. Het gewelddadig annexeren van andere landen en gebieden is een rode draad door hun moderne geschiedenis heen.
Beetje zo'n gevalletje buurman van nr 40 die tegen buurman nr 42 zegt 'als je vriendjes wordt met buurman nr 44 sla ik je helemaal in mekaar en jat ik je spullen'.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat ga je zeggen dan als je niet eens luistert ?
Je kunt geen enkel land noemen wat de 'meester' geannexeerd heeft.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaaaa zij annexeren niet natuurlijk. Zij zien het ineens wereldwijd
Goh ik zou wel het aantal slachtoffers kunnen beginnen opnoemen van hun non-annexaties maar dat leidt ons weer offtopic.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt geen enkel land noemen wat de 'meester' geannexeerd heeft.
as you wishquote:Op woensdag 22 februari 2023 15:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Beetje zo'n gevalletje buurman van nr 40 die tegen buurman nr 42 zegt 'als je vriendjes wordt met buurman nr 44 sla ik je helemaal in mekaar en jat ik je spullen'.
Hij zal ongetwijfeld op Hawa in 1898 ofzo doelen!quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt geen enkel land noemen wat de 'meester' geannexeerd heeft.
Moderne geschiedenis/moderne tijd is grofweg vanaf 1800 ongeveer.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik gok dat je niet per ongeluk hebt gekozen voor 'moderne geschiedenis'.
Wat is modern eigenlijk? Ik gok zo ongeveer vanaf het moment dat wij onszelf als moreel verheven en superieur zijn gaan beschouwen.
Ook (ver) daarvoor was Rusland al lekker bezig met de expansiequote:Op woensdag 22 februari 2023 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moderne geschiedenis/moderne tijd is grofweg vanaf 1800 ongeveer.
Dat is een gewoon begrip. De moderne tijd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik gok dat je niet per ongeluk hebt gekozen voor 'moderne geschiedenis'.
Wat is modern eigenlijk? Ik gok zo ongeveer vanaf het moment dat wij onszelf als moreel verheven en superieur zijn gaan beschouwen.
Maar dat is niet wat je zei.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een gewoon begrip. De moderne tijd.
Moderne geschiedenis is de geschiedenis van de moderne tijd. Dat is inderdaad een begrip als het over geschiedenis gaat.quote:
Dit neigt naar offtopic geneuzel, daar sleurt men mij tegen wil en dank altijd in mee.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moderne geschiedenis is de geschiedenis van de moderne tijd. Dat is inderdaad een begrip als het over geschiedenis gaat.
quote:Spanje levert Oekrane zes Leopard-tanks na herstel
Spanje zal zes Leopard 2A4-tanks aan Oekrane leveren. Het gaat om tanks die niet meer in dienst waren en die het Spaanse leger nu herstelt, zo kondigt de Spaanse minister van Defensie Margarita Robles woensdag aan.
De defensieminister deed haar aankondiging in het parlement. Ze gaf geen tijdlijn voor het sturen van de tanks. Ze verzekerde dat Madrid ook andere tanks van dat type zou kunnen repareren, "als dat nodig is" en "als onze bondgenoten ons dat vragen".
De tanks staan opgeslagen op een militaire basis in Zaragoza. Enkele van de Leopard 2A4's van het Spaanse leger konden niet meer gebruikt worden, want ze waren niet meer hersteld sinds 1990, aldus de minister. Zij wees in het verleden al op de lamentabele staat van enkele van die tanks.
https://www.hln.be/buiten(...)na-herstel~ab0b1f85/
Ze zitten midden in lidmaatschap?quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
as you wish
Maar goed, we gaan verder met oekr , dat elke dag dichter bij NAVO lidmaatschap komt
Ze zitten er zelfs al midden in
Je hebt altijd een keuze, NATO doet geen fuck, ja praten en verbond sluiten DAT je een land niet zomaar kan aanvallen, dat is NATO..quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
imho in mijn kortzichtiheid, met de 'nazi' claim - "misdaden tegen de menselijkheid door ultrnationalisten" - valt of staat de rechtvaardiging voor het binnenvallen en er zijn aanwijzingen dat de claim waar is.
De media heeft het breed uitgelicht rond 2014 en hier, nsfw
https://sarahwestall.com/(...)russians-in-ukraine/
NAVO steeds dichter naar de grens toe bewegen van een bevriende natie samen met andere gebeurtenissen en bemoeienissen in UA liet hem ws geen keus.
Je kan het zelfde verwachten van China, waarschijnlijk geweldadiger.
NAVO zijn dan wel de goodguys, maar de VS heeft vaker uit eigen belang gehandeld en puppets geinstalleerd, Karzai en Mubarak bijvoorbeeld. Opium in Afgh. etc..
Geen goedpraten maar voorspelbaar, geleerden voorspelden dit conflict al.
Dit zie ik, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben.
Je kan geen lid worden zolang er een militair conflict gaande is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
as you wish
Maar goed, we gaan verder met oekr , dat elke dag dichter bij NAVO lidmaatschap komt
Ze zitten er zelfs al midden in
Tss wat een platvloers whataboutism van China toch. Pure heiligschennis !quote:US Hegemony and Its Perils
Introduction
Since becoming the world's most powerful country after the two world wars and the Cold War, the United States has acted more boldly to interfere in the internal affairs of other countries, pursue, maintain and abuse hegemony, advance subversion and infiltration, and willfully wage wars, bringing harm to the international community.
The United States has developed a hegemonic playbook to stage "color revolutions," instigate regional disputes, and even directly launch wars under the guise of promoting democracy, freedom and human rights. Clinging to the Cold War mentality, the United States has ramped up bloc politics and stoked conflict and confrontation. It has overstretched the concept of national security, abused export controls and forced unilateral sanctions upon others. It has taken a selective approach to international law and rules, utilizing or discarding them as it sees fit, and has sought to impose rules that serve its own interests in the name of upholding a "rules-based international order."
...
Conclusion
China opposes all forms of hegemonism and power politics, and rejects interference in other countries' internal affairs. The United States must conduct serious soul-searching. It must critically examine what it has done, let go of its arrogance and prejudice, and quit its hegemonic, domineering and bullying practices.
https://www.fmprc.gov.cn/(...)230220_11027664.html
Maar zo zonde...en ze hebben nog zo hun NATO doel in hun grondwet opgenomen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan geen lid worden zolang er een militair conflict gaande is.
Om precies te zijn is Oekrane nu verder verwijderd van NATO dan de eerste keer dat men contact zocht met NATO in 1992.
Ja je leest goed 1992 toen waren de eerste stappen al gezet, en nu +- 2 decennia verder van Rusland dat dus te ver gaan.
Het doet geen fuck wat wij denken, voor hen gaat het erom wat zij denken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keuze, NATO doet geen fuck, ja praten en verbond sluiten DAT je een land niet zomaar kan aanvallen, dat is NATO..
Dus en ik zal het even uitleggen want schijnbaar is dit iets wat men in Rusland voor geen reet snapt, NATO komt pas in actie als je een land wat onderdeel is van NATO aanvalt.
Men beschermd elkaar.
En Oekrane mag daar geen lid van worden want dat blijkt de plannen voor eventuele annexatie waren er al.
Als dit niet het geval was waren al die andere landen die in de afgelopen 20 jaar wel het zelfde lot ondergaan..
Want het duurt een poos voor je berhaupt lid bent.
Dus het dreigement van de NATO is dat je niet zomaar een lid kan aanvallen, HOE is dat een bedreiging???
Ik dreig met niks doen??
Maar je weet wel wat dat betekent? De moderne tijd/moderne geschiedenis. Of zijn deze begrippen helemaal nieuw voor je?quote:
quote:Rusland heeft daar vaker moeite mee, met die beheersing. Het gewelddadig annexeren van andere landen en gebieden is een rode draad door hun moderne geschiedenis heen.
Uhm, niet echt. Rusland ziet ons al decennia als vijand. Dat is nou toch een ding wat het afgelopen jaar kristal helder is geworden!?quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het doet geen fuck wat wij denken, voor hen gaat het erom wat zij denken.
Wij denken al decennia aan Rusland als onze uber enemy. Of wie verwacht NATO anders nog als vijand? Eskimos ?
Nu zijn de rollen omgedraaid. Nu gaan die anderen ons als vijand zien. En er zullen (nog meer) klappen vallen.
Er zijn geen rollen omgedraaid, Rusland heeft juist laten zien dat ze inderdaad de agressor is, wat de NAVO heeft versterkt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wij denken al decennia aan Rusland als onze uber enemy. Of wie verwacht NATO anders nog als vijand? Eskimos ?
Nu zijn de rollen omgedraaid. Nu gaan die anderen ons als vijand zien. En er zullen (nog meer) klappen vallen.
Al dagenlang beschuldigt Wagner-baas Prigozhin het Russische leger van het achterhouden van munitie voor zijn huurlingenlegioen. Nu motiveert hij de Russische bevolking - van 'chauffeur' tot 'stewardess' - om hem te hulp te schieten. De oproep laat zien hoe slecht de relatie is tussen de Wagner-baas en het leger van Moskou.
Het hoofd van de Russische huurlingengroep Wagner heeft zijn landgenoten opgeroepen zijn verzoek om munitie te steunen en druk uit te oefenen op het leger. "Als elke Rus - dit is geen oproep tot demonstraties - (...) gewoon zou zeggen: 'Geef Wagner-munitie' (...) dan zou dat heel belangrijk zijn", zei Wagner-baas Yevgeny Prigozhin in een verspreide geluidsopname.
De ongewone oproep is een bewijs van de spanning tussen het huurlingenleger en de Russische generale staf. Al dagenlang beschuldigt Prigozhin het Russische opperbevel ervan de huurlingen die vechten voor de stad Bakhmut in Oost-Oekrane niet van munitie te willen voorzien. In Rusland kan kritiek op het Russische leger worden bestraft met maximaal 15 jaar gevangenisstraf. Verschillende leden van de oppositie zitten op grond van deze wet gevangen.
In zijn nieuwe audioboodschap riep Prigozhin Russen op, van "chauffeurs" tot "stewardessen" om de kwestie van munitie voor Wagner aan de orde te stellen. "We zullen ze dwingen om ons munitie te geven", zei hij. Dinsdag beschuldigde Prigozhin stafchef Valery Gerasimov en minister van Defensie Sergei Shoigu van het "verraden" van Wagner door niet de verzochte munitie te leveren aan de huurlingen.
Het Russische ministerie van Defensie reageerde dinsdag op deze beschuldigingen met een verklaring waarin de munitie werd omschreven die geleverd zou zijn aan de "vrijwillige aanvalssquadrons" - een naam die het leger lijkt te gebruiken voor Wagner. Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov gaf aanvankelijk geen commentaar op het conflict.
Prigozhin shared a photo of his Wagner Group contractors. According to him, they died near Bakhmut as the Russian Army, under 🇷🇺 Minister of Defense Shoigu, was depriving Wagner of artillery shells.
Prigozhin’s badgering of Shoigu will lead to a larger power struggle. Just wait. pic.twitter.com/KUUtUhajf4
— Jason Jay Smart (@officejjsmart) February 22, 2023
Bombshell audio recording indicates Prigozhin is unable to solve any issues with ammunition for Wagner.
This morning, Prigozhin's mouthpiece channel posted a 7-minute recording of him saying that he is forced to "apologise and obey" to get ammunition. pic.twitter.com/FjaQxVB9eu
— Dmitri (@wartranslated) February 20, 2023
Prigozhin wordt eerstdaags op een zijspoor gezet.'Only serves the enemy'.
Reads like a concrete warning to Prigozhin. Who is clearly made out to be a liar by Russia gov.
Clearly some serious inside fighting going on. https://t.co/G5JLUWgxUX
— Sander Faas (@RNas71) February 22, 2023
quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Uhm, niet echt. Rusland ziet ons al decennia als vijand. Dat is nou toch een ding wat het afgelopen jaar kristal helder is geworden!?
Rusland en Oekraine gaan zeker nog meer klappen krijgen helaas. Daarna wordt Oekraine opgenomen in de NAVO en de EU en wordt Rusland vermorzeld door China.
Ja idd de agressor, en in Munich werden ze al zenuwachtig. Wat kunnen ze nog doen om hem te stoppen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn geen rollen omgedraaid, Rusland heeft juist laten zien dat ze inderdaad de agressor is, wat de NAVO heeft versterkt.
Meer landen willen lid worden en bestaande leden gaan hun defensie uitbreiden.
Oh EU en VS zagen Rusland van mid jaren 90 tot 2014 echt niet meer zo.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow ja, de bestaansreden van NAVO stond zelfs ter discussie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 02:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh EU en VS zagen Rusland van mid jaren 90 tot 2014 echt niet meer zo.
Misschien dat jij ze nog als vijand zag maar Sovjet tijdperk was voorbij, zelfs eind jaren 80 was er al weinig dreiging meer door leiders zoals Gorbatsjov en Jeltsin zorgden daarvoor.
Komaan Joe, dat moeten we uittestenquote:Biden: “Geen teken dat Rusland gebruik kernwapens overweegt”
De Amerikaanse president Joe Biden uitte woensdag opnieuw kritiek op het bevriezen van het nucleaire ontwapeningsverdrag New START door Rusland, maar hij benadrukte dat er geen aanwijzing was dat Moskou dichterbij het daadwerkelijk gebruik van een kernwapen kwam.
https://www.hln.be/buiten(...)-overweegt~a31da7b6/
Tja, hij zegt het zoals het is.quote:
Klopt, NAVO zat beetje in een identiteitscrisis na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow ja, de bestaansreden van NAVO stond zelfs ter discussie.
En toch...
Welke kans ruiken?quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd de agressor, en in Munich werden ze al zenuwachtig. Wat kunnen ze nog doen om hem te stoppen?
En defensie uitbreiden? Hoe? Productie opdrijven? Met een nakende energiecrisis ? (Gasvoorraden waren totnu aangevuld, kan nu niet meer). Enz
Als Rusland en China hun kans ruiken is het over en out. Enkel VS kan zich nog terug trekken op hun grondgebied.
Jep all thx to NATOquote:Op donderdag 23 februari 2023 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, NAVO zat beetje in een identiteitscrisis na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
Rusland was niet langer de vijand.
Anno nu blijkt dat dat een verkeerde inschatting geweest is.
Nee, dat Rusland in Moldavi, Oekrane en Georgi zit is niet de schuld van de NAVO.quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep all thx to NATO
En nu vallen er klappen.
Oekr is er al aan… who’s next …
Maar ze zijn toch al de schietstand van NATO geworden, dus al stapje dichter bij lidmaatschap.
Dus als bestaansreden van de Navo ter discussie stond, dan werd de Rusland niet meer als vijand gezien.quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow ja, de bestaansreden van NAVO stond zelfs ter discussie.
En toch...
Welk gedeelte van de NATO lidmaatschap regels snap je niet?quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep all thx to NATO
En nu vallen er klappen.
Maar ze zijn toch al de schietstand van NATO geworden, dus al stapje dichter bij lidmaatschap.
Vrijheid van meningsuiting in onze vrije westerse wereld tochquote:
idd voor oekr schiet er niet veel meer overquote:
Economie ja ... met de VS en/of het westen ... hmzquote:China is uit op economische macht, niet op het veroveren van buurlanden en andere militaire conflicten.
Slecht aflopen ? ah ? is dat zo ? Het is niet omdat het niet op de USA USA manier verloopt dat het slecht is. Rusland heeft tijd en speelt het groter.quote:China zit nog met aan afvallige provincie, maar ziet met de oorlog in Oekrane hoe slecht het kan aflopen bij een militaire operatie.
Dat staat toch los van of iets schofterig is!?quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting in onze vrije westerse wereld toch
ja oproepen tot vrede is schofterigquote:Op donderdag 23 februari 2023 07:28 schreef The_End het volgende:
Dat staat toch los van of iets schofterig is!?
wow wat een uitspraak alweer.quote:Oekraense presidentsvrouw: "Gerechtigheid voor Oekrane is gerechtigheid voor de wereld"
https://www.msn.com/nl-be(...)45eb80aaebbeeaf62195
Huh? Jij had het over vrijheid van meningsuiting. Daar reageerde ik op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja oproepen tot vrede is schofterig
Als jij het weer hebt over iets dat schofterig is, dan heb je het over inhoud.quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Huh? Jij had het over vrijheid van meningsuiting. Daar reageerde ik op.
Wat heeft het met vrijheid van meningsuiting te maken?quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als jij het weer hebt over iets dat schofterig is, dan heb je het over inhoud.
En daar reageer ik op
quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat heeft het met vrijheid van meningsuiting te maken?
Doe toch niet zo simpel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja oproepen tot vrede is schofterig
quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:58 schreef Vis1980 het volgende:
'Go for peace', die had ook mooi geweest om tegen Polen te zeggen in de Wo II.
Of als die Amerikanen en Canadezen tegen ons hadden gezegd 'Go for Peace', dan hadden wij allemaal onze billetjes geopend voor de vrede, want ja je land weggeven aan een ander land schept vrede...
Ik communiceer gewoon op niveau van de tegenpartijquote:
Ja, meteen je land weggeven aan een land dat je onreglementair binnenvalt. En dat dan zien als 'gaan voor de vrede'. NSB'ers waren ook eigenlijk mensen die niets liever wilden dan vrede, vreemd dat we daar nu anders tegenaan kijken, toch?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Geen probleem joh
We gaan vol voor oorlog![]()
Eerst oekr naar de kloten , daarna zien we wel
We zullen zien op het einde van de rit welke optie het beste geweest wasquote:Op donderdag 23 februari 2023 10:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, meteen je land weggeven aan een land dat je onreglementair binnenvalt. En dat dan zien als 'gaan voor de vrede'.
quote:NSB'ers waren ook eigenlijk mensen die niets liever wilden dan vrede, vreemd dat we daar nu anders tegenaan kijken, toch?
Zijn we onbewust al mee bezig, maar dat is een ander topicquote:Zullen we meteen van Europa een kalifaat maken, schept ook een hoop vrede met IS.
Das niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
We zullen zien op het einde van de rit welke optie het beste geweest was
[..]
[..]
Zijn we onbewust al mee bezig, maar dat is een ander topic
Goh zullen we dit even op globaal niveau toepassen ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef theguyver het volgende:
Russen hadden gewoon lekker in Rusland moeten blijven zitten.
En iedereen die zich Rus voelt mocht ook gewoon vrolijk naar Rusland.
Kom op, steek je hand eens in eigen boezem, pas je gedrag aan. Je weet dat je aan het treiteren bent, stop daarmee. Je snapt ook wel het verschil tussen migranten/vluchtelingen en een land binnenvallen met een leger. Als je ook zo graag wil dat het hier een fijnere plek wordt, doe dan ook eens je best wat minder te discussiren als een peuter.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh zullen we dit even op globaal niveau toepassen ?
Iedereen terug sturen naar eigen land ?
ja en jullie weten ook maar al te goed wat je hier komt doen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op, steek je hand eens in eigen boezem, pas je gedrag aan. Je weet dat je aan het treiteren bent, stop daarmee. Als je ook zo graag wil dat het hier een fijnere plek wordt, doe dan ook eens je best wat minder te discussiren als een peuter.
Scheer iedereen maar over een kam, ik spreek jou aan op jouw gedrag. Maar nu kom ik hier blijkbaar jou belachelijk maken, want 'jullie' Je zou ook gewoon eens een dialoog aan kunnen gaan zonder zonder getreiter.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja en jullie weten ook maar al te goed wat je hier komt doen.
Je weet dat er in BNW andere standpunten/meningen op na gehouden worden.
Prima dat je daar niet mee akkoord bent, prima dat je sommige topics compleet belachelijk vindt.
Maar steken jullie ook maar es hand in eigen boezem en beheers de drang om iedereen hier te willen komen bekeren of belachelijk maken.
Dat jullie hier allesbehalve een fijnere plek willen maken, is ondertussen wel duidelijk.
Onze BNW mening wordt niet geapprecieerd in andere subforums. Wij houden ons daaraan en posten dan maar in BNW.
Het zou jullie sieren je niet als treiterende peuters te komen gedragen hier.
En ja hoe meer jullie mij proberen belachelijk te maken of te bekeren, hoe extremer ik word in mijn uitspraken.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
Toch gek dat het altijd de zelfde persoon is die in botsing met andere komt. Je zou bijna denken dat het dat misschien aan die persoon ligt.
quote:
Je komt over als een treiterende trol. Dat zal vast niet de bedoeling zijn toch?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja en jullie weten ook maar al te goed wat je hier komt doen.
Je weet dat er in BNW andere standpunten/meningen op na gehouden worden.
Prima dat je daar niet mee akkoord bent, prima dat je sommige topics compleet belachelijk vindt.
Maar steken jullie ook maar es hand in eigen boezem en beheers de drang om iedereen hier te willen komen bekeren of belachelijk maken.
Dat jullie hier allesbehalve een fijnere plek willen maken, is ondertussen wel duidelijk.
Onze BNW mening wordt niet geapprecieerd in andere subforums. Wij houden ons daaraan en posten dan maar in BNW.
Het zou jullie sieren je niet als treiterende peuters te komen gedragen hier.
En ja hoe meer jullie mij proberen belachelijk te maken of te bekeren, hoe extremer ik word in mijn uitspraken.
Nee waarom ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je komt over als een treiterende trol. Dat zal vast niet de bedoeling zijn toch?
Het ging om Ruslandquote:Op donderdag 23 februari 2023 07:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
idd voor oekr schiet er niet veel meer over
[..]
Tja, Rusland is meer dan 100.000 soldaten kwijt, 700.000 inwoners gevlucht, burgerrechten afgenomen, ongelooflijk veel materieel verloren, etc..quote:Economie ja ... met de VS en/of het westen ... hmz
Over de VS hebben ze hun ongezouten mening al uitgesproken. En dat is natuurlijk wederzijds (hoe kan het ook anders)
En met Europa ... hier hebben ze mss nog iets van medelijden want die worden gewoon meegesleurd aan de leiband van de bullydog.
[..]
Slecht aflopen ? ah ? is dat zo ? Het is niet omdat het niet op de USA USA manier verloopt dat het slecht is. Rusland heeft tijd en speelt het groter.
Hoezo nu?quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep all thx to NATO
En nu vallen er klappen.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:50 schreef Wantie het volgende:
Tja, Rusland is meer dan 100.000 soldaten kwijt, 700.000 inwoners gevlucht, burgerrechten afgenomen, ongelooflijk veel materieel verloren, etc..
Maar het gaat goed
Het aantal gesneuvelde militairen wordt niet echt vrij gegeven, ganse steden kapot geschoten, burgerslachtoffers, hun leger gedecimeerd, ganse economie voor jaren ontwricht, oneindige schuldenberg enzquote:12 miljoen Oekraners op de vlucht, Duitsland vangt na buurlanden de meeste vluchtelingen op
Bijna 12 miljoen Oekraners zijn op de vlucht voor de oorlog in hun land, maar er lijken ook mensen terug te keren. Krap de helft van de Oekraners in het buitenland reist verder dan een buurland, het meest naar Duitsland.
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.be%2F
Het is het niet waard en echt keuze hadden ze ook niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Het aantal gesneuvelde militairen wordt niet echt vrij gegeven, ganse steden kapot geschoten, burgerslachtoffers, hun leger gedecimeerd, ganse economie voor jaren ontwricht, oneindige schuldenberg enz
Ik hoop echt dat het dit allemaal waard was.
Dus ook voor jou : het gaat goed
Zijn we trouwens al bezig met sancties voor China ?quote:Op deze drie manieren probeert China de Russische economie te redden
Nu Rusland het economisch moeilijk krijgt door de Westerse sancties lijkt China hun noorderburen een hand toe te reiken. Deze week verklaarde China nog dat de vriendschap tussen hen en Rusland “geen limieten” kent. Op deze drie manieren gaat China proberen Rusland uit het economisch slop te helpen.
- energie kopen
- westerse leveranciers vervangen
- alternatief voor de amerikaanse dollar
https://www.hln.be/buiten(...)-redden-br~aeb84068/
Je hebt altijd een keuzequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is het niet waard en echt keuze hadden ze ook niet.
Ze hadden een keuze ...quote:Zelensky says Ukraine prepared to discuss neutrality in peace talks
Published
28 March 2022
Ukraine's president has said his government is prepared to discuss adopting a neutral status as part of a peace deal with Russia.
"Security guarantees and neutrality, non-nuclear status of our state. We are ready to go for it. This is the most important point," Mr Zelensky said in the 90-minute video call.
Neutrality means a country does not ally itself militarily with others.
Mr Zelensky said that any potential agreement would require a face-to-face meeting with President Putin and that effective security guarantees that Ukraine would not come under attack were essential.
...
https://www.bbc.com/news/world-europe-60901024
Selectief gequote wel. Daarbij moet je dan ook noemen dat het geen land wil inleveren aan Ruslandquote:
Ik quote hetgene waar ik een punt mee wil maken. Logisch toch ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Selectief gequote wel. Daarbij moet je dan ook noemen dat het geen land wil inleveren aan Rusland
Overgeven/niet terugvechten was ook een keuze ja. Alleen niet een bijster goede optie.quote:
Maar ze hebben toen wel degelijk onderhandeld. Dat lijkt dat nogal tegen te spreken.quote:Maart-april was oekr bereid aan de onderhandelingstafel te gaan zitten , maar is terug gefloten door Boris.
Hoe dan? De eis was o.a. volledig ontwapenen. Dan was de kans ook heel groot dat ze zodra dat gedaan was de rest van het land ook kwijt waren geweest.quote:En met onderhandelingen hadden ze een heel andere uitkomst kunnen bekomen.
En het heeft geen zin die onderhandelingen hier te liggen veroordelen om de meest gekke redenen.
Het had nooit zo erg geweest als hoe het nu zal eindigen.
Dus jij opteert voor deze vernietiging ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Overgeven/niet terugvechten was ook een keuze ja. Alleen niet een bijster goede optie.
En wat gebeurt er nu denk je ?quote:Hoe dan? De eis was o.a. volledig ontwapenen. Dan was de kans ook heel groot dat ze zodra dat gedaan was de rest van het land ook kwijt waren geweest.
Dat ja...quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:34 schreef Raw85 het volgende:
Morgen Belgi maar eens deels annexeren en anders platbombarderen. Hoorde vroeger immers ook bij Nederland. Eigen schuld als ze straks doodgemarteld worden omdat ze het een onredelijke eis vonden
De haven van Antwerpen innemen is wel een prima idee. De rest heb je weinig aan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:34 schreef Raw85 het volgende:
Morgen Belgi maar eens deels annexeren en anders platbombarderen. Hoorde vroeger immers ook bij Nederland. Eigen schuld als ze straks doodgemarteld worden omdat ze het een onredelijke eis vonden
Ze hadden wat mij betreft nooit moeten aanvallen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus jij opteert voor deze vernietiging ?
ok
Waar heb je het over? Ze krijgen steeds meer wapens en hebben een groot deel van de veroverde gebieden juist teruggenomen.quote:En wat gebeurt er nu denk je ?
Zij zelf zijn al ontwapend en ze geraken steeds meer land kwijt ?
quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je komt over als een treiterende trol. Dat zal vast niet de bedoeling zijn toch?
quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee waarom ?
Dat moet vast een foute inschatting zijn van jou
quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:40 schreef UncleScorp het volgende:
![]()
Gebrek aan argumenten jongens ?
Daar zijn onderhandelingen voor.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Ze hadden wat mij betreft nooit moeten aanvallen.
Ze krijgen meer wapens ... dus ... ze hebben zelf niets meer. Zie je vorige post met vemelding zogezegde eis tot volledige ontwapening.quote:Waar heb je het over? Ze krijgen steeds meer wapens en hebben een groot deel van de veroverde gebieden juist teruggenomen.
Sja als verschillende users ineens onnozel gaan doen over belgie enzo ...quote:
Stop eens met janken dat je respect wil van anderen als je zelf steeds het omgekeerde doetquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja als verschillende users ineens onnozel gaan doen over belgie enzo ...![]()
Zoals eerder gezegd ... ik pas mijn niveau aan aan de tegenpartij
Ben blij dat jullie meer overtuigd zijn van jullie gelijk dat het wl goed gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef over_hedge het volgende:
Rusland dacht in 3 dagen kiev in te nemen. Zijn nu een jaar verder. Maar meneer uncle denkt dat het geweldig gaat.
Ondertussen is wagner boos op rusland. Omdat het zo slecht gaat. Maar nee het gaat nog steeds allemaal volgens plan joh
Over Wagner gesproken, ik las dat ook ergens terug dat Wagner boos was dat men geen wapens kreeg, daarbij poste die zelfde Wagner commandant honderden fotos en van gesneuvelde Wagner huurlingen, het waren er verschrikkelijk veel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef over_hedge het volgende:
Rusland dacht in 3 dagen kiev in te nemen. Zijn nu een jaar verder. Maar meneer uncle denkt dat het geweldig gaat.
Ondertussen is wagner boos op rusland. Omdat het zo slecht gaat. Maar nee het gaat nog steeds allemaal volgens plan joh
Respect komt van 2 kantenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Stop eens met janken dat je respect wil van anderen als je zelf steeds het omgekeerde doet
Denk jij dat na onderhandelingen de geannexeerde provincies weer terug naar Oekrane gaan?quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben blij dat jullie meer overtuigd zijn van jullie gelijk dat het wl goed gaat.
Gezien de toestand van oekr momenteel
Prima voor mij joh
Ik opteerde voor vrede door onderhandelingen, jullie voor oorlog
Dus ik begrijp waarom jullie alles goed vinden
Rusland wou deze oorlog, niemand hier wou dit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Prima voor mij joh
Geen ideequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:56 schreef Zwoerd het volgende:
Denk jij dat na onderhandelingen de geannexeerde provincies weer terug naar Oekrane gaan?
Nee aanvankelijk nietquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Rusland wou deze oorlog, niemand hier wou dit.
Iedereen is/was schuldig aan niet nakomen van overeenkomsten.quote:Stel Rusland tekent een wapen stilstand en dan?
Alle voorgaande akkoorden lapten men aan de laars, de nuke akkoorden en Minsk 1 en 2.
Dus heeft het dan NU ineens wel nut om een vredes akkoordje op te gooien?
Aangezien de agressor toch alles aan zijn laars lapt?
Oke weet dat ik toch geen normaal antwoord van je krijg maar laat ik het nog eens proberen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Prima voor mij joh
De agressie van de Rus mag niet beloond worden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee aanvankelijk niet
Maar nu wil je hem voortzetten tot in den treure ... wsl zelfs tot totale kernoorlog als het moet. De rus moet eraan
[..]
Volgens mij gaat het vooral om munitie waarvan die leider zegt dat ze het te weinig krijgen. Niet over de wapens. wapens hebben ze wel. Zijn een stuk beter bepakt dan de opgeroepen russen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Over Wagner gesproken, ik las dat ook ergens terug dat Wagner boos was dat men geen wapens kreeg, daarbij poste die zelfde Wagner commandant honderden fotos en van gesneuvelde Wagner huurlingen, het waren er verschrikkelijk veel.
Ik post de link hier maar niet ivm behoorlijk gruwelijke beelden.
Maar wat ik dan niet snap, is hadden al die huurlingen geen wapens?
En als ze wel wapens hadden na hun dood heb je er weinig aan is dan niet eerder een munitie issue ipv wapens?
Ja iddquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De agressie van de Rus mag niet beloond worden.
Wie zei er hier net iets over respect ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke weet dat ik toch geen normaal antwoord van je krijg maar laat ik het nog eens proberen.
ik niet. Ik heb geen respect voor jou. Ga ik ook niet moeilijk over doen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wie zei er hier net iets over respect ?
hmz
Fijn dat je zelf beseft dat jij geen antwoord waard bentquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik niet. Ik heb geen respect voor jou. Ga ik ook niet moeilijk over doen.
Wel fijn dat je het weer bewijst door geen antwoord op de vragen te geven
Nee dat is vooral omdat je geen normaal inhoudelijk antwoord hebt. Ik ben ook niet de enige waar ik je geen normaal antwoord op geeft. Je bent erg goed in selectief dingen posten. Vragen totaal negeren en er dingen bijhalen die niks met de discussie te maken hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf beseft dat jij geen antwoord waard bent
Dat gaat zo lekker zonder tijdmachine...quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daar zijn onderhandelingen voor.
Volledig ontwapend terwijl ze bergen aan wapens hebben. Dat is bijzonder.quote:Ze krijgen meer wapens ... dus ... ze hebben zelf niets meer. Zie je vorige post met vemelding zogezegde eis tot volledige ontwapening.
Check
En gebieden juist terug genomen?
uhu
(ik denk) de rus zich meer focust op demilitarisering ipv zo snel mogelijk oprukken en veroveren.
Eens het leger uitgeschakeld heb je ... alles
en toch blijf je terug komen ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee dat is vooral omdat je geen normaal inhoudelijk antwoord hebt. Ik ben ook niet de enige waar ik je geen normaal antwoord op geeft. Je bent erg goed in selectief dingen posten. Vragen totaal negeren en er dingen bijhalen die niks met de discussie te maken hebben.
En daarmee kom je over als een treiterende trol, terwijl het helemaal geen onnozele vergelijking was.. Doe eens niet, dan wordt het er voor iedereen hier beter op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja als verschillende users ineens onnozel gaan doen over belgie enzo ...![]()
Zoals eerder gezegd ... ik pas mijn niveau aan aan de tegenpartij
Ja want jij bent de enige die hier post. Ik kom hier speciaal voor jouquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
en toch blijf je terug komen ?
best wel zielig eigenlijk
Zullen we onderhandelen of ...quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En daarmee kom je over als een treiterende trol, terwijl het helemaal geen onnozele vergelijking was.. Doe eens niet, dan wordt het er voor iedereen hier beter op.
Ergens in de eerste paar maanden werden ook al jaren 60 tanks gespot, en vrachtwagens van de jaren 30-40 iirc. Zijn vast allemaal goede tekenen ja.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:34 schreef over_hedge het volgende:
https://twitter.com/PStyl(...)ijken.htmlp208111757
Dit is hoe goed het gaat. apc uit de jaren 50 inzetten is vast een teken dat het allemaal prima volgens plan gaat
Is goed, ik wil een stuk van je tuin anders mag je hier niet meer posten en neem ik niet alleen je tuin maar ook je huis in.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zullen we onderhandelen of ...
Ja bizar. Oude vrachtwagens maakt niet zoveel uit. En in de eerste maanden waren die oude tanks nog best waardevol. (soort van) Want ook Oekrane heeft allemaal oud ussr spul natuurlijk. Dus oud vs oud maakt niet zo veel uit. Al blijft het raar natuurlijk dat het 2e sterkste leger ter wereld (wat iedereen toen nog dacht) berhaupt nog dat soort tanks moet inzetten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ergens in de eerste paar maanden werden ook al jaren 60 tanks gespot, en vrachtwagens van de jaren 30-40 iirc. Zijn vast allemaal goede tekenen ja.
Ja hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je weet wel wat dat betekent? De moderne tijd/moderne geschiedenis. Of zijn deze begrippen helemaal nieuw voor je?
En begrijp je dan deze stelling:
[..]
Nou ja dat beeld klopte dus niet. Rusland heeft/had gewoon gigantisch veel van alles dus het is niet zo raar dat ze dat inzetten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja bizar. Oude vrachtwagens maakt niet zoveel uit. En in de eerste maanden waren die oude tanks nog best waardevol. (soort van) Want ook Oekrane heeft allemaal oud ussr spul natuurlijk. Dus oud vs oud maakt niet zo veel uit. Al blijft het raar natuurlijk dat het 2e sterkste leger ter wereld (wat iedereen toen nog dacht) berhaupt nog dat soort tanks moet inzetten.
Maar nu heeft Oekrane ondertussen steeds meer moderne wapens. En dat is echt prijs schieten tegen door soort tegenstand.. Zie je het al voor je. Bradleys vs deze dingen uit de jaren 50
Of een leopard 2 vs een t64 of zo
Nee de memes van 2e sterkste leger in Oekrane begint aardig te kloppen zoquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja dat beeld klopte dus niet. Rusland heeft/had gewoon gigantisch veel van alles dus het is niet zo raar dat ze dat inzetten.
Je zegt het zelf al, dit had voldoende moeten zijn. Putin heeft alleen niet gerekend op de wilskracht van Oekrane en de massale steun vanuit het westen.(en de onderschatting van de incompetentie van de legerleiding) Want laten we wel zijn, zonder die twee factoren was het heel snel afgelopen geweest. Zie ook hostomel.
Sta ook altijd te kijken van mensen die denken dat Rusland nog een hele berg goed getrainde militairen en modern materieek achter de hand zou hebben of aan het trainen en produceren zou zijn. Maar zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee de memes van 2e sterkste leger in Oekrane begint aardig te kloppen zoEn ja het scheelde idd ook niet veel of het was gewoon gelukt in paar dagen zoals bedoeld en gedacht door iedereen.
Maar dat ze nu spul uit de jaren 50 inzetten vind ik wel vrij raar. Of misschien is raar niet het juiste woord. Want ja als je het toch hebt staan is het nog altijd beter dan niks. Maar lijkt me een prima voorbeeld dat het allemaal niet best gaat. Daarom blijf ik het bijzonder vinden dat mensen ja een jaar nog durven te roepen dat het allemaal wel prima gaat
Mwah daar valt ook wel wat voor te zeggen. Niet dat het klopt natuurlijk maar veel mensen hebben een beeld van Rusland dat meer lijkt op de USSR dan de Russische federatie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sta ook altijd te kijken van mensen die denken dat Rusland nog een hele berg goed getrainde militairen en modern materieek achter de hand zou hebben of aan het trainen en produceren zou zijn. Maar zo werkt het niet natuurlijk.
Ik vind van niet, Rusland had nooit aan deze oorlog moeten beginnen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Het aantal gesneuvelde militairen wordt niet echt vrij gegeven, ganse steden kapot geschoten, burgerslachtoffers, hun leger gedecimeerd, ganse economie voor jaren ontwricht, oneindige schuldenberg enz
Ik hoop echt dat het dit allemaal waard was.
Dus ook voor jou : het gaat goed
Als die gene vinden dat het bij dat andere land moet aangetrokken wel jah.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh zullen we dit even op globaal niveau toepassen ?
Iedereen terug sturen naar eigen land ?
Nee hoorquote:Op donderdag 23 februari 2023 14:32 schreef Wantie het volgende:
Ik vind van niet, Rusland had nooit aan deze oorlog moeten beginnen.
Maar daar denk jij wellicht anders over.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee hoor
Rusland had deze oorlog niet moeten beginnen. Oorlog is nooit een oplossing.
Ik typ hier al een jaar dat er onderhandeld moet worden , de enige manier om dit te stoppen.
Maar dat wordt mij duidelijk niet in dank afgenomen![]()
Dus doen we maar verder met oorlog.
We zien wel wie er uiteindelijk ten onder zal gaan.
En al helemaal als China ook in the picture komt.
More popcorn needed
ja het rokje van Oekrane was dan ook wel erg kort!quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:29 schreef The_End het volgende:
[..]Een jaar lang volhouden dat de oorlog wordt veroorzaakt door NAVO / de VS / Oekraine / Nazi's en nu 180 graden draaien.
Rusland wil niet onderhandelen; daarom worden die opmerkingen van je niet in dank afgenomen. Het is onzin, om wederom de schuld van de oorlog bij het slachtoffer neer te leggen.
Je leest maar het dringt niet doorquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:29 schreef The_End het volgende:
[..]Een jaar lang volhouden dat de oorlog wordt veroorzaakt door NAVO / de VS / Oekraine / Nazi's en nu 180 graden draaien.
Is goed !quote:Rusland wil niet onderhandelen; daarom worden die opmerkingen van je niet in dank afgenomen. Het is onzin, om wederom de schuld van de oorlog bij het slachtoffer neer te leggen.
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik vraag me alleen af of je dat oorspronkelijk ook zo bedoelde maar so be it.
Dat stond dan ook nooit ter discussie maar het zit je blijkbaar (nog steeds) dwars.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Het zijn gewoon normale begrippen.
Ik leer je graag wat bij.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat stond dan ook nooit ter discussie maar het zit je blijkbaar (nog steeds) dwars.
dare to askquote:Wat is modern eigenlijk?
Jij schrijft 'moderne geschiedenis' maar bedoelt blijkbaar specifiek het tijdvak de moderne tijd. Als je iets specifieks bedoelt moet je wel de juiste termen gebruiken natuurlijk. Dat voorkomt verwarring en niet te vergeten offtopic geneuzel.quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij schrijft 'moderne geschiedenis' maar bedoelt blijkbaar specifiek het tijdvak de moderne tijd. Als je iets specifieks bedoelt moet je wel de juiste termen gebruiken natuurlijk. Dat voorkomt verwarring en niet te vergeten offtopic geneuzel.
.quote:Het zit je blijkbaar (nog steeds) dwars
Okidokie!quote:
Als dat de problemen in die regio oplost, dan moet dat zeker.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:04 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk moet er onderhandeld worden. Over de capitulatie van Rusland en de hoogte van de herstelbetalingen.
Het is niet goed, maar Rusland wil niet. Dus blijft het oorlog tot Rusland zich terugtrekt...quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
Is goed !
Meer oorlog ... ik haal alvast extra popcorn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |