abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208089971
Ik zag Mr.Putin op TV vandaag....seems like a really nice bloke.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_208090254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:35 schreef Tingo het volgende:
Een hele leuke massamoordenaar die zijn volk en andere volkeren onderdrukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2023 18:06:46 ]
pi_208090429
quote:
_O- _O- _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208090432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben dat nodig.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 18:28:29 #105
364681 over_hedge
pi_208090437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:06 schreef The_End het volgende:

[..]
allemaal de schuld van het westen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 20:08:57 #106
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208092173
quote:
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_208092216
Vond deze speech van Biden wat fraaier dan die van ome Vlad vanmorgen
  dinsdag 21 februari 2023 @ 21:42:27 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208093682
quote:
Ik zou alleen geen thee met m drinken in een flatgebouw bij een open raam.

Nja hij komt verder zijn bunker amper uit.. vandaag was een uitzondering.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208093953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik zou alleen geen thee met m drinken in een flatgebouw bij een open raam.

Nja hij komt verder zijn bunker amper uit.. vandaag was een uitzondering.
Een borreltje novitsjok ^O^

Dumdaah
  dinsdag 21 februari 2023 @ 22:26:44 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208094258
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:18 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is een zeer simplistische voorstelling van een zeer complexe situatie. Uiteraard prima als je daar voldoening in kunt vinden.
Ze zijn toch echt zelf de grens over gestoken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_208094871
quote:
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_208095071
en klaar met de memes en pictures over Putin of Zelenski, op de discussie "Da", lopen klooien is een "Njet"
Lach met een schone bips
pi_208095601
https://www.volkskrant.nl(...)bberexport~bd845bda/

quote:
Bij het uitbreken van de oorlog in Oekraïne groeide de onrust in Moldavië rondom deze Russische militaire aanwezigheid in Transnistrië. Via de pro-Russische enclave zouden de Russen vanuit de Donbas ook Moldavië kunnen aanvallen, zo vreest het land. Ook is Moldavië voor zijn energievoorziening sterk afhankelijk van Rusland. Moskou heeft al geprobeerd druk op de regering uit te oefenen door te dreigen met een dichte gaskraan.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220120_95040638

Lol, die gascrisis daar bestond al VOOR de oorlog.

Serieuze vraag, is dit geen propaganda?

Komt dit uit de koker van Biden? Sinds hij aan het roer staat is het gei-politiek een dikke bende met hoogtepunten toch wel:
- Afghanistan verneukt
- Oorlog Oekraïne
- nordstream opblazen volgens Hersh met bijbehorend doel kans op zoeken naar een uitweg uit de oorlog (golden bridge) vanwege baten die hoger zijn dan de kosten... Door economisch samen te werken. Oorlog is sowieso krankzinnig duur het is echt absurd in mijn hoofd, is de mens zo dom? Geo politiek over de levens van anderen.

Nogmaals, is het Biden? Samen met Poetin? Beide opgegroeid met grote haat van Amerika tegen Rusland? Ik geloof het wel dat de uitweg niet gezocht is. Dat NATO excuus mogen we slap vinden en Poetin een oorlogsmisdadiger. Maar hadden wij het kunnen voorkomen?
Als Amerika die pijplijn mede opblaast (zoals Hersh zei) vanwege het doorknippen van een mogelijke oplossing die het militaire conflict stopt...

Dan lijkt Amerika vooral door te willen gaan met die militaire vernietiging.

Pure geopolitiek om Rusland te verzwakken. Hoe ziek zou dat zijn? Al die jonge mannen de tering in. Al die steden in puin.

En wij 2 jaar in lock down in de westerse wereld (waarbij de meest excessieve maatregelen het minste effect hebben genuttigd) om enkele ouderen het leven een paar maanden (tops! Zie oversterfte) te rekken.
Qua verloren levensjaren is dat hele covid verhaal zo slap, en daar in Oekraïne worden de levens geofferd alsof het water is. Door zowel Rusland als Oekraïne laten we wel wezen. En met complete steun van westerse landen.

China de lachende 3e.. Die ziet iedereen militair verzwakken. Echt, ik snap die Kim-jong-un wel, kernbommen is het enige dat je beschermd tegen oorlog.

Met dit hele verhaal ook bijzonder te zien hoe wispelturig de mens is. Opeens GroenLinks en D66 pro 2% navo norm militaire uitgaven. Wat een gevaar als je zo korte termijn denkt dan ben je altijd te laat.

quote:
Patroesjev zei tijdens die bijeenkomst dat Rusland ‘Beijing steunt in de kwesties rond Taiwan, Xinjiang, Tibet en Hong Kong’,
Hier een dikke hint overigens dat het gewoon weer Risk spelen is geworden. Landje pik Bullcrap. Russen niet te vertrouwen, Chinezen niet te vertrouwen, Amerikanen ook niet te vertrouwen.

Maar al om al mis ik incentive om zoveel te offeren als Rusland. Ego problematiek van Poetin?

[ Bericht 28% gewijzigd door ludovico op 22-02-2023 03:52:19 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208095674
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-langs-de-meetlat

Dit artikel, dan denk je dit is gewoon domheid.

Maar die antwoorden komen van:

"Buitenlandredacteur en Ruslandkenner Chris Colijn, en aan hoogleraar en Ruslandkenner André Gerrit".

"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven."

Hoe kom je er op? Totaal niet significant. Domheid of bewust propaganda? Ik denk domheid. Maar gezien die titel zou je haast denken bewust.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208095869
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 03:32 schreef ludovico het volgende:
[..]

Komt dit uit de koker van Biden? Sinds hij aan het roer staat is het gei-politiek een dikke bende met hoogtepunten toch wel:
- Afghanistan verneukt
- Oorlog Oekraïne
- nordstream opblazen volgens Hersh met bijbehorend doel kans op zoeken naar een uitweg uit de oorlog (golden bridge) vanwege baten die hoger zijn dan de kosten... Door economisch samen te werken. Oorlog is sowieso krankzinnig duur het is echt absurd in mijn hoofd, is de mens zo dom? Geo politiek over de levens van anderen.

Nogmaals, is het Biden? Samen met Poetin? Beide opgegroeid met grote haat van Amerika tegen Rusland? Ik geloof het wel dat de uitweg niet gezocht is. Dat NATO excuus mogen we slap vinden en Poetin een oorlogsmisdadiger. Maar hadden wij het kunnen voorkomen?
Als Amerika die pijplijn mede opblaast (zoals Hersh zei) vanwege het doorknippen van een mogelijke oplossing die het militaire conflict stopt...

Pure geopolitiek om Rusland te verzwakken. Hoe ziek zou dat zijn? Al die jonge mannen de tering in. Al die steden in puin.

En wij 2 jaar in lock down in de westerse wereld (waarbij de meest excessieve maatregelen het minste effect hebben genuttigd) om enkele ouderen het leven een paar maanden (tops! Zie oversterfte) te rekken.
Qua verloren levensjaren is dat hele covid verhaal zo slap, en daar in Oekraïne worden de levens geofferd alsof het water is. Door zowel Rusland als Oekraïne laten we wel wezen. En met complete steun van westerse landen.

China de lachende 3e.. Die ziet iedereen militair verzwakken. Echt, ik snap die Kim-jong-un wel, kernbommen is het enige dat je beschermd tegen oorlog.

Met dit hele verhaal ook bijzonder te zien hoe wispelturig de mens is. Opeens GroenLinks en D66 pro 2% navo norm militaire uitgaven. Wat een gevaar als je zo korte termijn denkt dan ben je altijd te laat.
[..]
Hier een dikke hint overigens dat het gewoon weer Risk spelen is geworden. Landje pik Bullcrap. Russen niet te vertrouwen, Chinezen niet te vertrouwen, Amerikanen ook niet te vertrouwen.

Maar al om al mis ik incentive om zoveel te offeren als Rusland. Ego problematiek van Poetin?
Okay, dus Moldavië heeft al jaren een Russische bezettingsmacht in een deel van zijn land en vreest dat Rusland in navolging van Oekraïne ook in Moldavië oorlog zou laten uitbreken, en dan denk jij dat Biden daar achter zit?

Ik snap die kronkel niet.

Verder wat de gaskraan betreft: misschien herinner je je nog dat in de winter van 2021 de gasprijzen al een recordhoogte wisten te bereiken omdat Rusland de kraan naar Europa deels had dichtgedraaid.
Dus ja, voor de oorlog was er al een gascrisis.

En wat militaire vernietiging betreft: Rusland kan toch zelf stoppen met de oorlog?
Hoezo heeft Amerika alle touwtjes in handen?
Rusland is de oorlog begonnen en Oekraïne geeft zich niet gewonnen. De VS en diverse andere landen faciliteren enkel. Rusland bepaalt zelf dat ze honderdduizenden Russen opoffert en Oekraïne bepaalt zelf dat ze zich blijven verdedigen.

En hoezo is een pijpleiding de oplossing voor het conflict?
Die snap ik ook al niet.
Waarom zou de oorlog stoppen als die pijpleiding er nog was?
Denk je werkelijk dat bijvoorbeeld Duitsland na de gascrisis nog afhankelijk wilde zijn van Russisch gas? Dat Rusland daarmee dus de Duitse buitenlandse politiek kan aansturen?

Hadden wij het kunnen voorkomen?
Jazeker, door Oekraïne in de jaren negentig al lid te maken van de NAVO.
Als je kijkt naar de post Sovjet conflicten in voormalige Sovjet gebieden: geen enkele daarvan heeft plaatsgevonden in NAVO gebied.
Maar ja, er was in die tijd een hoop getreuzel van beide kanten, waardoor het nooit iets is geworden.
En nu zie je het resultaat: Moldavië, Georgië en Oekraïne zijn grondgebied kwijtgeraakt aan Rusland, en de teneur is dat die landen dat gewoon moeten toelaten.
En zeker niet in de verdediging gaan.

Verder raakt het westen niet militair verzwakt door deze oorlog. In tegendeel, NAVO is eindelijk weer relevant, krijgt nieuwe leden en eindelijk gaan Europese landen hun militaire budgetten verhogen.
Putin krijgt in enkele maanden voor elkaar wat Obama en Trump niet is gelukt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wantie op 22-02-2023 06:08:10 ]
  woensdag 22 februari 2023 @ 07:30:26 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208096091
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VS als grote boosdoener word aangewezen in de oorlog die door Rusland gestart is.

Vooral het Rusland vernietigen, blijf ik best wel grappig vinden, want dat had helemaal niet gehoeven door middel van een oorlog, in een enorm leger onderhouden kost bakken en bakken met geld en het enige wat de VS had hoeven te doen is wachten, Rusland had al zijn spul nou niet bepaald fantastisch opgeslagen de marine had enorm last van achterstallig onderhoud, nieuwe vliegtuigen hadden enorm veel issues zelfde als de nieuwste tanks.

En de rest die roeste gewoon weg generaals stopten veelal het onderhoudsgeld in eigen tuk.
pi_208096243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:30 schreef theguyver het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VS als grote boosdoener word aangewezen in de oorlog die door Rusland gestart is.

Vooral het Rusland vernietigen, blijf ik best wel grappig vinden, want dat had helemaal niet gehoeven door middel van een oorlog, in een enorm leger onderhouden kost bakken en bakken met geld en het enige wat de VS had hoeven te doen is wachten, Rusland had al zijn spul nou niet bepaald fantastisch opgeslagen de marine had enorm last van achterstallig onderhoud, nieuwe vliegtuigen hadden enorm veel issues zelfde als de nieuwste tanks.

En de rest die roeste gewoon weg generaals stopten veelal het onderhoudsgeld in eigen tuk.
Het is denk ik een ernstige vorm van tunnelvisie.
Zo'n hyperfocus op Amerika, dat zij gewoon echt achter alles zitten.
Als morgen de uitlaat van mijn auto lekt, dan zit Biden daar achter...
pi_208096263
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 04:04 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-langs-de-meetlat

Dit artikel, dan denk je dit is gewoon domheid.

Maar die antwoorden komen van:

"Buitenlandredacteur en Ruslandkenner Chris Colijn, en aan hoogleraar en Ruslandkenner André Gerrit".

"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven."

Hoe kom je er op? Totaal niet significant. Domheid of bewust propaganda? Ik denk domheid. Maar gezien die titel zou je haast denken bewust.
Ik mis het punt dat je probeert te maken een beetje volgens mij..
pi_208096509
quote:

Daarmee is het blijkbaar handig dat zowel Rusland als de VS hun oud materiaal nog ff loos kunnen laten gaan op de schietstand oekr.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208096861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Daarmee is het blijkbaar handig dat zowel Rusland als de VS hun oud materiaal nog ff loos kunnen laten gaan op de schietstand oekr.
Waarom zou Rusland 100.000+ Russen de dood injagen door ze materiaal te geven dat oud is?
Wat is daar handig aan?
pi_208096977
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland 100.000+ Russen de dood injagen door ze materiaal te geven dat oud is?
Wat is daar handig aan?
Even handig als het westen 100.000+ oekrs de dood injaagt door ze oud en steeds net onvoldoende materiaal (om effectief te kunnen winnen) te geven.
De opslagplaatsen worden geleegd, tijd voor nieuwe bestellingen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208097105
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 03:32 schreef ludovico het volgende:
[..]

- Afghanistan verneukt
- Oorlog Oekraïne

[..]

Aha.. dus Putin is eigenlijk gewoon een CIA poppetje? Die doet alles om de Amerikanen in de kaart te spelen. Interessante lezing.
pi_208097432
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 05:51 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus Moldavië heeft al jaren een Russische bezettingsmacht in een deel van zijn land en vreest dat Rusland in navolging van Oekraïne ook in Moldavië oorlog zou laten uitbreken, en dan denk jij dat Biden daar achter zit?

Ik snap die kronkel niet.
Dat de pleuris uitbreekt, dat bedoel ik, achter de schermen is er opeens reden voor heel wat geo-politieke onrust.
En dit is BNW dus ja, hier ben ik iets aan het roepen zonder bewijs, geef ik gelijk toe.
Doch opvallend dat er zoveel rotzooi uitbreekt waar Amerika een dubieuze rol heeft.
pi_208097452
quote:
En wat militaire vernietiging betreft: Rusland kan toch zelf stoppen met de oorlog?
Hoezo heeft Amerika alle touwtjes in handen?
Rusland is de oorlog begonnen en Oekraïne geeft zich niet gewonnen. De VS en diverse andere landen faciliteren enkel. Rusland bepaalt zelf dat ze honderdduizenden Russen opoffert en Oekraïne bepaalt zelf dat ze zich blijven verdedigen.
Die opoffering gaat aan twee kanten hè, dat Rusland de bully is is overduidelijk, maar of Oekraïne nou echt beter wordt van die oorlog....

Maar ik ben te pacifistisch, maar ik gruwel van die opoffering van mensenlevens.
pi_208097476
quote:
En hoezo is een pijpleiding de oplossing voor het conflict?
Die snap ik ook al niet.
Waarom zou de oorlog stoppen als die pijpleiding er nog was?
Denk je werkelijk dat bijvoorbeeld Duitsland na de gascrisis nog afhankelijk wilde zijn van Russisch gas? Dat Rusland daarmee dus de Duitse buitenlandse politiek kan aansturen?

Economische verwevenheden geven extra baten van het stoppen met ruziemaken. Misschien op de marge, maar hey, ik citeer hier via Ad Verbrugge die meneer Hersh. Die pijplijn intact geeft Duitsland incentives om rustiger om te gaan met Rusland.

Zonder pijplijn is de economische afhankelijkheid weg en blijven er meer incentives over om wél te participeren.
pi_208097489
quote:

Verder raakt het westen niet militair verzwakt door deze oorlog. In tegendeel, NAVO is eindelijk weer relevant, krijgt nieuwe leden en eindelijk gaan Europese landen hun militaire budgetten verhogen.
Putin krijgt in enkele maanden voor elkaar wat Obama en Trump niet is gelukt.

Ik gruwel van oorlog.
pi_208097500
quote:

Het zijn spookdoelen, maar kijk hoe Biden erbij loopt (koude oorlog materiaal, idem voor Poetin een beetje), militaire dominantie is waar de VS op loopt met zijn Dollars etc.

Die fouten in Afghanistan etc zijn precies dat? Fouten? Naja kan hoor daar niet van.
pi_208097526
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand hier heeft baat bij oorlog. Oorlog is geen goed doel ofzo. Biden is "heavily invested" gaat zelfs zelf op bezoek in Oekraïne.

NATO is het enige wat Rusland een beetje bang maakt dat was al heel lang duidelijk, maar de eeuwige koude oorlog principes is altijd Amerika Rusland geweest.
pi_208097542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik mis het punt dat je probeert te maken een beetje volgens mij..
"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven.""

Dit is insignificant als je het vergelijkt met het huidige conflict met honderdduizenden doden.
pi_208097554
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
Aha.. dus Putin is eigenlijk gewoon een CIA poppetje? Die doet alles om de Amerikanen in de kaart te spelen. Interessante lezing.
Weet niet waarom jij dat erin leest, eigenlijk.
Poetin is bad-guy, bad-guy bad.

Maar bad-guy moet je niet met de stok zitten poken, dat triggert bad-guy.
pi_208097626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
"Toen vertrokken de Russen met de staart tussen de benen. Ook toen kwamen duizenden Russische soldaten om het leven.""

Dit is insignificant als je het vergelijkt met het huidige conflict met honderdduizenden doden.
Het punt is dat Rusland zich, net als in het verleden, wederom verslikt in een aanvalsoorlog. Ze dachten wel de vijand in een paar dagen wel even op de knieën te krijgen en dat lukt nu net als in de eerste oorlog tegen Tjetsenie niet.
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:24:10 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208097718
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
En de sancties kwamen pas na de inval .. beide keren maar de eerste in 2014 wekten nog niet eens een Russische wenkbrauw op.

Pas toen heel Europa besloot de gas stekker er uit te trekken toen werd Rusland pas benauwd en kwamen de eerste opmerkingen over de vernietiging van Rusland.

En die gasleiding had weinig uitgemaakt hij werd niet eens in gebruik genomen.
Rusland had zelf daarvan de kraan nog geeneens open gezet.
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:27:37 #133
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208097747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet niet waarom jij dat erin leest, eigenlijk.
Poetin is bad-guy, bad-guy bad.

Maar bad-guy moet je niet met de stok zitten poken, dat triggert bad-guy.
Oekraïne deed dit al vandaar dat Rusland langs kwam, de overige landen leveren alleen wapens.
Iets waar Rusland ook een handje van had de afgelopen 70jaar bij bijna elke vijand van de VS.
Maar daar had de VS niet zoveel issues mee op de Korea oorlog na.
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:29:15 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208097763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niemand hier heeft baat bij oorlog. Oorlog is geen goed doel ofzo. Biden is "heavily invested" gaat zelfs zelf op bezoek in Oekraïne.

NATO is het enige wat Rusland een beetje bang maakt dat was al heel lang duidelijk, maar de eeuwige koude oorlog principes is altijd Amerika Rusland geweest.
Als ze Oekraïne niet hadden aangevallen had was de NATO grens echt de komende tijd nog niet opgeschoven.
Aangezien Oekraïne niet aan de voorwaarden voldeed van de NATO.
pi_208098137
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:09 schreef ludovico het volgende:

NAVO laat momenteel wel in haar kaarten kijken en loopt ermee te koop dat ze dringend terug moet gaan investeren.
Vooral munitie lijkt een actueel probleem te vormen.
Laat ons hopen dat Rusland en China, en mss zelfs Turkije hier geen kans in zien ...

Het is een "window of opportunity" (zoals ze een crisis telkens mooi kunnen verwoorden)
pi_208098142
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:29 schreef theguyver het volgende:

Maar toch al in hun grondwet opnemen ? :')
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:04:48 #137
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208098152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De ambitie om lid te worden ja. Daarvoor moesten nog wel wat dingen gebeuren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_208098464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even handig als het westen 100.000+ oekrs de dood injaagt door ze oud en steeds net onvoldoende materiaal (om effectief te kunnen winnen) te geven.
De opslagplaatsen worden geleegd, tijd voor nieuwe bestellingen.
Verschil is dat Rusland deze oorlog wil en Oekraïne niet, en dat het westen niets verplicht is aan Oekraïne.
Oekraïne kiest er zelf voor om terug te vechten, en slagen daar best goed in. 50% van het ingenomen grondgebied is terug veroverd en Rusland slaagt er niet in om echt terrein te winnen.
pi_208098474
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat zou makkelijk zijn, dat je lid van de NAVO bent als je dat in de grondwet zet *)
pi_208098828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het punt is dat Rusland zich, net als in het verleden, wederom verslikt in een aanvalsoorlog. Ze dachten wel de vijand in een paar dagen wel even op de knieën te krijgen en dat lukt nu net als in de eerste oorlog tegen Tjetsenie niet.
Tis echt een keuze om het niet totaal op te blazen, de proporties zijn zo marginaal, maar goed, ik ken de geschiedenis verder niet dus daar laat ik me verder niet over uit. Maar Rusland zal daar niet vanwege angst vertrokken zijn.
pi_208098861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als ze Oekraïne niet hadden aangevallen had was de NATO grens echt de komende tijd nog niet opgeschoven.
Nogmaals, en dat is weleens om moe van te worden - Poetin is natuurlijk gewoon een gekkie. Koude oorlog mentaliteit, ziet overal beren.

Maar als je weet dat je met een gekkie te maken hebt dan doe je voorzichtig, ipv nog gekker maken.
pi_208098992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
De ambitie om lid te worden ja. Daarvoor moesten nog wel wat dingen gebeuren.
Maw de buurman wat porren :7
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:53:14 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208099595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zijn spookdoelen, maar kijk hoe Biden erbij loopt (koude oorlog materiaal, idem voor Poetin een beetje), militaire dominantie is waar de VS op loopt met zijn Dollars etc.

Die fouten in Afghanistan etc zijn precies dat? Fouten? Naja kan hoor daar niet van.
Biden die is idd veel te oud voor de functie.
En heb wel vaker aangehaald in VS topic, eerst kiest men voor een randebiel, en daarna voor een opa die zijn beste tijd gehad heeft.
Pannenkoeken land.

Poetin misschien aardig op leeftijd maar die weet echt wel wat ie doet, ik hoor m nou niet echt mompelen zoals Biden dat geregeld doet.

Oorlog in Afghanistan was gewoon enorme faal men was nog niet weg of de taliban nam spul over.
Mede door een Trump die even paar duizend Taliban strijders vrij liet en vrolijk met die partij aan het onderhandelen was.

Maar ook ervoor hebben alle presidenten een aandeel gehad in die mislukking, maar goed dat is meer voor ander topic, want staat totaal los van de speciale militaire missie in Oekraïne.
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:03:40 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208099713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nogmaals, en dat is weleens om moe van te worden - Poetin is natuurlijk gewoon een gekkie. Koude oorlog mentaliteit, ziet overal beren.

Maar als je weet dat je met een gekkie te maken hebt dan doe je voorzichtig, ipv nog gekker maken.
Het is maar een speciale militaire missie he geen oorlog, en zo gek is Poetin niet, hij had met deze missie gegokt en verloren toen, hij merkte dat het westen alsnog meer met Oekraïne ging bemoeien na de inval.
Daarvoor al was de VS al wapens aan het leveren en troepen aan het trainen.

En hij dreigt misschien wel met dat knopje maar drukken doet ie niet, zo dom is ie niet.

De reden waarom hij naar westen wijst, is dat zijn missie niet verloopt zoals hij wou.
En alles wat hij aanhaalt is gewoon een slap excuus om zijn bevolking mee te krijgen.

Wat haat men in Rusland meer dan het westen?
-Nazi's dus hoppa gooi Nazi verwijten.

PL Oekraïne vecht terug? En heeft op aantal plekken hard terug geslagen?
-Men vecht niet alleen tegen Oekraïne maar ook tegen NATO.

Niet alles in de strijd kunnen gooien omdat alles oud en vertoerst is of gewoon simpel niet werkt.
- we noemen het een speciale missie zodat we doen alsof we veel meer hebben dan nodig is.
Plus we hoeven niet full scale te gaan starten.
Werkt alleen maar negatieve publiciteit op.

En zo kunnen we wel even door gaan.

Poetin weet exact wat hij doet, hij had alleen verwacht dat dit een cakewalk zou zijn.
pi_208099722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maw de buurman wat porren :7
Het is eerder zo:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208099732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat de pleuris uitbreekt, dat bedoel ik, achter de schermen is er opeens reden voor heel wat geo-politieke onrust.
En dit is BNW dus ja, hier ben ik iets aan het roepen zonder bewijs, geef ik gelijk toe.
Doch opvallend dat er zoveel rotzooi uitbreekt waar Amerika een dubieuze rol heeft.
Het is vooral rotzooi waar Rusland een dubieuze rol in heeft. Rusland heeft troepen in Moldavië, zodat Transnistrië voor klein USSR kan spelen, wat bovendien wordt gefinancierd door Rusland.
Leg mij eens uit wat voor Amerikaanse inmenging in Moldavië voor instabiliteit zorgt.
pi_208099764
Er zijn hier een aantal mensen verdwaald geloof ik. Zeker weer op de troll toer.
pi_208099819
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Kwestie van impulsbeheersing.
Natuurlijk. Maar het punt was, zou je dat lukken in elk denkbare situatie? Ik denk dat een heleboel mensen die zo'n vraag met 'ja' zouden beantwoorden simpelweg nog onvoldoende op de proef zijn gesteld.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208099849
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is eerder zo:
[ afbeelding ]
Mja oekr zal zich toch wat anders voorgesteld hebben van NAVO
Hoe dichterbij het komt, hoe minder er overschiet om te joinen
Tenzij je tevreden bent met het speelterrein te zijn
pi_208099977
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar het punt was, zou je dat lukken in elk denkbare situatie? Ik denk dat een heleboel mensen die zo'n vraag met 'ja' zouden beantwoorden simpelweg nog onvoldoende op de proef zijn gesteld.
Dit schrijf je als als excuus voor de Russische inval in Oekraïne?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')