ChevyCaprice | vrijdag 17 februari 2023 @ 20:24 |
Sir Lewis Carl Davidson Hamilton MBE (Stevenage, 7 januari 1985) is een Brits Formule 1-coureur en zevenvoudig wereldkampioen (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 en 2020). Hij rijdt bij het team van Mercedes. Hamilton debuteerde in 2007 als Formule 1-coureur, het jaar waarin hij als tweede rijder naast Fernando Alonso voor het McLaren-team uitkwam. Hij is een van de meest succesvolle coureurs die de Formule 1 gekend heeft. Hij heeft het record voor aantal pole-positions aller tijden (102) en een evenaring van de meest gewonnen wedstrijden op hetzelfde circuit (Schumacher 8×) sinds 19 juli 2020 met de 8e keer winst op de Hungaroring. Op zondag 11 oktober 2020 heeft Lewis Hamilton het meest aantal keer winst geëvenaard. Inmiddels heeft hij met 102 overwinningen de meeste keren een Grand Prix gewonnen. Op 8 mei 2021 pakte Lewis Hamilton zijn 100ste pole position, ook een unicum in de Formule 1. Tot nu toe hebben er maar vijf constructeurs 100 pole positions behaald, en Lewis Hamilton is de eerste coureur die dit behaalde. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 17 februari 2023 @ 20:24 |
Zijn geen lucky podiums. | |
DKUp | vrijdag 17 februari 2023 @ 20:27 |
Uhhhh hij had echt voornamelijk geluk met uitvalbeurten en problemen van anderen. Je weet dat zelf natuurlijk ook. De andere races zijn niet eens meegerekend. Vorig jaar ging het gewoon niet zo lekker en de auto was lekker aan het stuiteren ![]() | |
Zwoerd | vrijdag 17 februari 2023 @ 20:29 |
Misschien niet lucky, maar ook weer niet bizar goed, zoals jij het noemde. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 17 februari 2023 @ 21:16 |
Ze zijn zeker wel lucky, maar dat heb je ook nodig als je niet in de beste twee auto’s zit. Normaliter word je daar dan vijfde mee, tenzij er voor je het gebeurt of he verslagen wordt door je teamgenoot. | |
Zwoerd | vrijdag 17 februari 2023 @ 21:19 |
Eens hoor. Maar sommige mensen houden niet zo van de term lucky. Die zeggen dan dat je wel eerst in de positie moet komen om te kunnen profiteren van de pech van anderen. Prima hoor, maar ga het dan niet 'bizar goed' noemen. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 17 februari 2023 @ 22:40 |
Ja, je moet in de buurt zitten. Dat zit je dan al snel als je zelf in de 3e auto zit, terwijl de 4e auto op een straatlengte afstand zit. | |
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:23 |
Waarom zie ik je dan nooit Max lucky noemen dat Ferrari het zo verstiert? Maar Lewis wel. Heel eigenaardig. | |
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:28 |
Nogmaals: als je zoveel podiums weet te pakken met niet de top-auto doe je het gewoon goed heel simpel. Maar goed, de grootheid accepteren van Lewis is voor sommigen moeilijk. Helaas. | |
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 13:37 |
Gewoon goed is wat anders dan bizar goed. Bizar goed is wat Verstappen in de RB deed in tijd dat Mercedes dominant was. | |
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:39 |
Wat Hamilton deed vorig seizoen is precies hetzelfde als wat Verstappen deed in Mercedes seizoenen. Allebei dus bizar goed. Geef dat gewoon toe. | |
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 13:44 |
Niet mee eens, Hamilton had een paar goede races en blijft een uitzonderlijk goede coureur, maar hij is imo niet meer de coureur van een paar jaar geleden. Hij heeft dit seizoen een grote kluif aan Russell gehad, dan is Russell ook BIZAR goed. Of ze deden allebei gewoon wat de auto kon, zonder daar boven uit te stijgen. Ik denk het tweede. | |
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:48 |
Russell is ook goed. Is onbetwist. Maar het is gewoon onzin om te zeggen dat alleen Max goed is als die podiums pakt in de niet dominante auto. | |
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 13:49 |
Dat zeg ik ook niet. | |
Weltschmerz | zondag 26 februari 2023 @ 13:56 |
Nee. Als Bottas 4 poles rijdt is het inderdaad een Mercedes seizoen. Vorig seizoen begon als Ferrari seizoen maar toen de Ferrari nog de bovenliggende auto was deelde Verstappen niet Red Bull de K.O. uit. Als je op alle fronten verslagen wordt door je teamgenoot zoals Hamilton vorig seizoen dan ben je niet bizar goed. Zijn inhaalacties en het gebrek daaraan, plus alle crashes, waren wellicht soms bizar maar niet bizar goed. | |
Bierscheet | zondag 26 februari 2023 @ 14:17 |
Dat is nogal een onzin-statement, boven uw geplakte Wikipedia-artikel. | |
FlippingCoin | zondag 26 februari 2023 @ 14:29 |
Gastslotje Hamilton is niet meer relevant | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 februari 2023 @ 15:43 |
Overigens is de TT natuurlijk niet correct:
![]() | |
Zwoerd | zondag 26 februari 2023 @ 18:21 |
Nee sorry, ik vind niet dat Hamilton vorig jaar een bizar goed seizoen heeft gehad. | |
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 18:24 |
Wie vind jij nou eigenlijk de beste allertijden? | |
Zwoerd | zondag 26 februari 2023 @ 18:39 |
Je doet met alsof hij met regelmaat snellere auto's achter zich heeft gelaten en negeert het feit dat hij het gros van z'n podiums heeft gepakt doordat snellere auto's voor hem uitvielen. Het was een dergelijk seizoen, niet meer dan dat. | |
-XOR- | maandag 27 februari 2023 @ 00:31 |
Huh? HAM eindigde vorig jaar als 6e, met 0 overwinningen en achter zijn teamgenoot. Verstappen eindigde 2 seizoenen als 3e, 1x als 4e, pakte in die seizoenen steeds minimaal 2 overwinningen en eindigde voor zijn teamgenoot. Eind 2020 werd hij al als beste coureur van het veld gezien. | |
Vliegbaard | maandag 27 februari 2023 @ 01:23 |
Ik voel me getriggered om hier op te reageren. Maar kom op, dit kun je toch niet serieus menen toch? Je mag en Hamilton-fan zijn maar wat Hamilton vorig seizoen heeft laten zien komt niet eens in de buurt van bizar goed. Zijn rookie-teamgenoot heeft hem eigenlijk rond de oren gereden. In een team waarin Hamilton overduidelijk de voorkeur heeft is dat eerder slecht te noemen. Verstappen kreeg het voor elkaar het Hamilton met een beduidend mindere auto lastig te maken. Hamilton heeft het afgelopen jaar in een beduidend mindere auto Max maar 1 race heel even moeilijk weten te maken. Overigens heeft Max aan het begin van vorig seizoen best leuke battles uitgevochten met Leclerc zonder dat ze elkaar daarbij van de baan reden. De eerste bocht waarin ze een onderling duel uitvechten rijdt Hamilton weer tegen Verstappen op. Ik nam je al weinig serieus als het om Hamilton ging maar je bevestigd zelf maar weer eens waarom. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 01:28 |
Russell een rookie noemen? Tsja. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 01:32 |
En hoezo “rijdt Hamilton tegen Max op”.. was andersom volgens mij. Max kreeg 5s. | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 10:55 |
En de stewards hebben het nooit fout? Volgens de richtlijnen voor inhalen zat Hamilton fout (de richtlijnen die door de FIA aan het begin van het seizoen zijn gepubliceerd). Dus ja, Lewis rijdt tegen Max aan. Dat Max daar 5 seconden voor kreeg ligt aan de stewards. | |
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 10:58 |
Moet je voor de grap eens Abu Dhabi 21 erbij betrekken ![]() | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 11:01 |
Daarom vroeg ik of de stewards het nooit fout hebben... Schaakmat. OF ze hebben het wel eens fout en het argument gaat niet meer op, OF ze hebben het niet fout en Abu Dhabi was daarmee ook geen fout maar gewoon jammer voor Lewis dat de regels zo zijn geschreven. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:11 |
Ik zou zeggen ga na waarom die straf kreeg ipv je eigen oordeel vellen en de stewards veroordelen. Het ging om de snelheid die met de onbesuisde actie gepaard ging. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:14 |
Maar goed we gaan nu weer in op een mini-incident van maanden geleden. | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 11:23 |
Ik weet waarom... Ik lees namelijk altijd die documenten. Echter, daar staat in: En dat is factueel incorrect. Max reed zelfs OVER het gele broodje aan de binnenkant om Lewis, die als een dwaas vol de racelijn pakt, te ontwijken. Dat KAN Max niet als "his excess speed compromised his entry into turn 2". Hij vliegt pas naar buiten NA het contact met Lewis. Dus, de stewards zitten fout. Ja, want dat was jouw enige tegenargument (ok, naast het opzettelijk verkeerd interpreteren van de term 'rookie' als aanduiding voor Russell in de Mercedes). En dat argument is onjuist. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:26 |
Doordat hij te hard ging kwam hij in botsing. Heel simpel. Is de bekende yield or crash- tactiek van Max. Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max, misschien leert die er iets van. | |
TweedeKlum | maandag 27 februari 2023 @ 11:28 |
![]() | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 11:30 |
![]() Als jij met droge ogen wil beweren dat Max Lewis raakte omdat 'hij te hard ging', dan moet je dat zelf weten, maar je geloofwaardigheid komt het niet ten goede, hoor. | |
Blik | maandag 27 februari 2023 @ 11:32 |
Ga je nou zeggen dat Hamilton niet een tactiek heeft van zo wijd mogelijk de bocht nemen om zo zijn tegenstander de baan uit te drijven? Ik zou eens zoeken naar de “oops i did it again” filmpjes van Hamilton En een voorbeeld waarin het net aan goed ging, maar wat wat mij betreft zeker bestraft had moeten worden is het incident tussen Hamilton en Perez in Turkije 2021. Waarin Hamilton zo wijd de bocht neemt dat Perez aan de verkeerde kant van de pylon van de pitstraat gedreven wordt. Exemplarisch voor de racestijl van Hamilton helaas | |
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 11:34 |
Ik heb van onze grote vriend straatcommando een mooi woord hiervoor geleerd: gelegenheidsargument. Dat is het type argument dat je pas bedenkt nadat je hebt besloten wat de enige echte waarheid is. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:34 |
Luister maar eens naar het gas van Max, zou ik zeggen ![]() | |
Vliegbaard | maandag 27 februari 2023 @ 11:41 |
Ik hoor het niet. Maar dat zal dan vast aan mij liggen. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:41 |
Haal je geluid ff van mute af. | |
Vliegbaard | maandag 27 februari 2023 @ 11:45 |
Gast, hij gaat zelfs van zijn gas af. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:51 |
Ja, maar te laat. Stewards zien de snelheid van de auto met de telemetrie, wij niet. Op basis daarvan kwam er 5s. | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 11:54 |
Aangezien T1 in z'n 2 gaat, en T2 in z'n 3 doe je dat zeker wel. Max gaat geen stap harder door T2 dan anders, en daar haalt hij ook de apex. Dat doet hij hier ook, maar Lewis raakt hem waardoor hij wijd gaat. De regels zijn heel simpel.... Als Max een beetje aan de binnenkant naast Lewis zit, moet Lewis ruimte laten. De vraag is alleen, had Max met die snelheid de bocht gehaald? En het antwoord is simpelweg ja, want hij ging niet harder dan in de eerste ronde door bocht 2. De stewards zaten dus fout. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:57 |
Wat is hiervoor jouw bewijs 🧐 | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 12:08 |
]Download Multiviewer for F1 Neem een abo op F1TV Pro (als je die nog niet hebt). Open Multiviewer, en ga naar Brazilie 2022. Kies race of sprint race en open de onboard van Max en de replay van de livetiming. Synchroniseer beiden en laat ze met de pauze knoppen exact juist lopen. Check hoeveel snelheid hij heeft in T2 en of hij voor de apex gas geeft voor T2. In de sprint op medium is T1 in z'n 3 en T2 in z'n 4... Hij schakelt op de apex omhoog. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 12:18 |
Dit is geen bewijs. | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 12:25 |
Trouwens als je kijkt naar waar Verstappen uitkomt uit bocht 2 in ronde 1 dan is dat aan de rand van de baan. Dus ik snap de vergelijking ook niet echt![]() | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 12:33 |
Wat is wel bewijs volgens jou dan? Het feit dat hij ronde na ronde die bocht haalt met een hogere snelheid dan hij rijdt op het moment van het incident lijkt me vrij duidelijk dat het helemaal geen 'te hoge snelheid was' om 'zijn insturen voor T2 te compromitteren'. Ja, omdat ie daar heen stuurt vanwege de ideale lijn die daar ligt. Ik kan je vertellen dat hij dat met Hamilton ook zo had gedaan. Het feit dat hij ver naar buiten zit betekent niet dat hij niet verder naar binnen kan... Naar buiten is alleen sneller. Maar laat maar, je hebt nu al een paar keer laten blijken dat je geen idee hebt waar je over praat. | |
Blik | maandag 27 februari 2023 @ 12:35 |
Laten we het er dan over eens zijn dat stewards geen fouten maken en dat daarmee Abu Dhabi 2021 ook een prima besluit was ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 12:37 |
Ronde na ronde, ja, als die wel op de racelijn zit natuurlijk ![]() Uh, jij vergelijkt een ronde waarbij niet wordt gevochten met de ronde waarbij een poging tot inhaalactie wordt gedaan hoor.. | |
TagForce | maandag 27 februari 2023 @ 13:45 |
Dat is het argument dan ook niet. De vraag is of hij de bocht had gehaald zonder van de baan af te raken met de snelheid die hij had. Het antwoord daarop is ja, want hij ging helemaal niet als een gestoorde gek die bocht in. Hij ging zelfs langzamer dan normaal. En misschien had hij heel even langer moeten wachten om weer vol gas te gaan, maar dan nog was het niet alsof hij met die snelheid sowieso van de baan af was gegaan. En dat is wel het criterium. Het andere criterium is namelijk dat hij onderstuurd naar buiten glijdt, maar we zien op de onboard duidelijk dat daar geen sprake van is. Dan blijft er maar 1 optie over die simpelweg niet klopt. Het snelheidsverschil en de marges die Max heeft zijn dusdanig groot dat er geen sprake is van een gecompromitteerde entry van de bocht. Getuige ook het feit dat er 0 onderstuur is op het moment van contact. Tenzij het argument van de stewards natuurlijk is dat je niet aan de binnenkant mag inhalen, want door van de lijn af te wijken compromitteer je altijd je entry. | |
schommelstoel | maandag 27 februari 2023 @ 13:53 |
ChevyCaprice, je begint een beetje een karikatuur te worden.![]() | |
MisChrartin | maandag 27 februari 2023 @ 13:58 |
Als Hamilton de allerbeste aller tijden is. Wat is dan Russell? De aller aller beste aller tijden? Het is een loos begrip. Je kunt eigenlijk alleen maar echt vergelijken met je teamgenoot en dat heeft Hamilton glansrijk verloren afgelopen jaar. | |
Weltschmerz | maandag 27 februari 2023 @ 16:01 |
Volgens mij is het een vaststelling van feitelijke aard dat Schumacher dat is en is daar niet zoveel aan te vinden. | |
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 16:03 |
Schumacher werd ook om z'n oren gereden door Rosberg. Bij het bepalen wie de grootste aller tijden is, kijk je uiteraard niet alleen naar de seizoenen van een coureur in de herfst van z'n carrière. | |
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 16:20 |
Nee, volgens jouw eigen criteria kan Schumacher het sowieso niet zijn. Die is immers wel eens verslagen door een teamgenoot. Meerdere seizoenen zelfs. Senna en Fangio vallen hiermee trouwens ook af. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2023 16:22:22 ] | |
Weltschmerz | maandag 27 februari 2023 @ 17:08 |
Nee, hij was al de grootste ooit. Daar komt per definitie pas een einde aan door een grotere die na hem komt. Die is er overduidelijk nog niet geweest, dus dat hij dan na zijn pensioen weer gaat rijden en ingehaald is door zowel zijn eigen ouderdom als de progressie van het veld doet daar niet aan af. Als je al tijdens je actieve carriere verslagen bent door Prost, ook een grote, wordt het een lastig verhaal inderdaad. Fangio is te ver voor mijn tijd, dat kan ik niet beoordelen. Net als die jongeren die met terugwerkende kracht Senna tot hun idool en de beste allertijden verklaren, daar komt alleen maar onzin uit dus daar waag ik me bij Fangio niet aan. Maar ik moet toch in bepaalde mate op tweedehands kennis kunnen vertrouwen. Fangio werd algemeen als de grootste gezien, niet door sociale media maar door mensen die er wel getuige van waren en een reputatie te verliezen hadden, en zijn recordaantal titels zou nooit meer geevenaard worden. | |
Centric | maandag 27 februari 2023 @ 17:19 |
Jim Clark? Dan meer als autocoureur in het algemeen (breder dan F1) | |
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 17:55 |
Je maakt er weer een vermakelijk kletsverhaal van, maar het feit blijft dat je beweerde dat de grootste aller tijden nooit door een teamgenoot verslagen is. | |
Repentless | maandag 27 februari 2023 @ 18:10 |
Dus als Verstappen nu nog zes seizoenen op rij zou winnen, daarmee acht titels binnenhaalt en het absolute record heeft, kan hij bij voorbaat al nooit groter zijn dan Schumacher omdat Ricciardo hem in twee van de drie seizoenen bij RB heeft verslagen? | |
klaasweetalles | maandag 27 februari 2023 @ 18:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zwoerd | maandag 27 februari 2023 @ 18:28 |
Voor mij wint Vettel dit. | |
Weltschmerz | maandag 27 februari 2023 @ 18:30 |
Dat is ook zo. Je hebt natuurlijk ook mensen die naar een of andere benefietwedstrijd gaan en dan een 200 kilo zware Maradona zien voetballen en dan denken 'zo goed is die niet, dat kan niet de grootste ooit zijn'. Nee hij is niet meer de beste terwijl hij nog wel een balletje trapt, maar dan heb je het niet over grootsheid maar over iets anders. Nee, dat zei ik niet. Er is best wel wat op te nuanceren maar het verschil tussen Schumacher en de rest van het veld zal niet snel meer geëvenaard worden. Enerzijds is het veld gewoon veel sterker en completer geworden sindsdien dus is het moelijker om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, en zijn coureurs ook jonger in de F1 aan het komen, anderzijds werd het recordaantal WK's van Fangio ook gezien als iets wat in de moderne tijd niet meer zou kunnen. | |
Rnie | maandag 27 februari 2023 @ 19:08 |
Lekker gedateerd ook. ![]() | |
Repentless | maandag 27 februari 2023 @ 19:16 |
Als het veld sindsdien gewoon veel sterker en completer is geworden en het daardoor moeilijker is om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, dan pleit dat toch juist voor de prestaties van iemand als Hamilton en minder voor iemand als Schumacher? | |
Weltschmerz | maandag 27 februari 2023 @ 19:51 |
Ja en nee. Je kunt alleen maar uitzonderlijk presteren ten opizchte van je generatie, maar de marges worden wel kleiner, mede dankzij Schumacher trouwens want daardoor heeft de kwaliteit van het veld een hele sterke prikkel gekrgen. Maar Hamilton stak er helemaal niet met kop en schouders bovenuit, de Mercedes deed dat, hij deed onder voor Vettel en de verschillen met Button en Rosberg waren ook maar heel marginaal. Ook zag je Verstappen op Spa vorig jaar het hele veld te kijk zetten, het kan nog wel. Als je nou vaker wel dan niet dat soort weekenden hebt, al dan niet ten opzichte van een niet zo snelle auto, dan hebben we het over de categorie Schumacher. | |
Repentless | maandag 27 februari 2023 @ 20:36 |
Je punt is me niet helemaal duidelijk, er staan mijns inziens wat zaken door elkaar waarbij het verband wat onduidelijk is. Maar dat kan net zo goed bij mij liggen, is geen aanval. ![]() Om toch een reactie te geven op bovenstaande en mijn kijk erop te geven: De Ferrari van Schumachers gloriejaren stak er ook met kop en schouders bovenuit. De auto was gewoon een klasse beter dan de rest van het veld. Uiteraard was het wel omdat Schumacher erin zat, dat dat succes er ook uit werd gehaald. Dat ontken ik natuurlijk niet. Maar als je kijkt naar het deelnemersveld uit zijn gloriejaren: er reden hooguit 2 (Hakkinen en Villeneuve) voormalig wereldkampioenen mee. In het laatste kampioensseizoen eigenlijk geen (op een paar races van Villeneuve na). In Hamiltons kampioensjaren bij Mercedes reden er altijd meerdere voormalig wereldkampioenen mee, tot soms wel vier in een seizoen (Vettel, Alonso, Raikkonen en Button). Waarbij Vettel en Alonso ook nog eens meervoudig kampioen zijn. Ondanks dat je dan de betere auto hebt, moet je het alsnog wel 'even' doen. In die zin is het toch juist als een prestatie te zien dat je met zo'n sterk deelnemersveld om je heen alsnog al die titels binnenharkt? Schumacher had verreweg de beste auto in een deelnemersveld waarin vrijwel geen kampioensmateriaal te vinden was. Dan is het misschien ook wel makkelijker om er zo bovenuit te steken, als je competitie niet zo sterk is. | |
Weltschmerz | maandag 27 februari 2023 @ 22:03 |
Nee, dat is niet waar. Hij heeft juist met Benetton gewonnen, en is toen naar Ferrari gegaan omdat hij groots genoeg was om zelfs daar WK mee te worden. Dat duurde nog even maar in de aanloop was het Schumacher tegen beide McLaren of tegen beide Williamsen, met zijn teammaat geheel niet in staat mee te dingen naar de titel. Raikkonen reed ook al mee. Piquet heeft hij zelf nog als teammaat zoekgereden, tegen Senna heeft hij geracet in de mindere auto. Schumacher was er altijd bij, ongeacht de auto. Wel had hij mazzel dat BMW-Williams met JPM en Ralf twee relatieve kneuzen in de snellere auto had. Nee, als Mercedes Kovalainen naast Rosberg had gezegd was Rosberg 8-voudig WK geweest, marketingtechnisch een ramp, en de Britten zouden geen F1 meer kijken. Vettel heeft Hamilton juist met een kleiner team verslagen, hoe werkt dat in zijn voordeel? Onzin, alleen die Ferrari is maar twee seizoenen het sterkst geweest. Zonder Schumacher waren Hakkinen, Raikkonen, Alesi, Hill etc als veel grotere coureurs de geschiedenis ingegaan maar ze stonden natuurlijk in zijn schaduw. Ook toen waren mensen er al op aan het afdingen maar juist omdat het zo duidelijk was. Echt helemaal niemand die over de vraag 'wie is de beste van het veld?' moest nadenken. Jij hebt het duidelijk niet bewust meegemaakt. Nu wordt de verveling in de laatste 2 Ferrari seizoenen gebruikt om een vals beeld te schetsen, maar dat was de beloning, het meest indrukwekkende waren de seizoenen waarin hij toch meedeed om de titel, met een auto waarmee hij alleen kon meedoen om de titel, en de titels die hij er op zijn eigen klasse uit wist te persen. Als de we zwakste hybride Mercedes van Hamilton nemen, laten we zeggen die van 21, dan was die ongeveer even superieur als de beste Ferrari van Schumacher. | |
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 22:55 |
Grappig dat je afgeeft op mensen die zulke dingen zeggen, terwijl jij - niet ik - zelf degene was die zo'n domme uitspraak deed ('de grootste aller tijden is nooit verslagen door een teamgenoot'). En die je nu aan alle kanten met mitsen en maren probeert te nuanceren, om maar te verhullen dat je jezelf weer eens in een hoek gekletst hebt. | |
Repentless | maandag 27 februari 2023 @ 23:06 |
Wat is niet waar? Ik had het over de gloriejaren van Schumacher bij Ferrari. De kampioensjaren vanaf 2000 dus. Ja, Raikkonen deed al mee. Button ook, Alonso ook. Maar die waren op dat moment nog geen kampioen geweest. ? Waar gaat dit over? Vettel is van 2010 t/m 2013 vier keer op rij kampioen geworden met RB. Het dominante team op dat moment. McLaren had moeite in die tijd maar zat er dichtbij, Mercedes stelde relatief gezien nog geen reet voor. Schumacher presteerde al helemaal geen reet in die auto. Hamilton nam een gok door van een topteam naar Mercedes te gaan, zonder enige zekerheid. En in zijn tweede seizoen (het eerste hybride seizoen) pakt hij wel de titel daar. En dan zou Mercedes opeens het team zijn waarin elke boerenlul de titel kan pakken? Niet bewust meegemaakt? Ik ben 40 jaar, kijk al zo'n 28 jaar F1. Dominante teams komen en gaan. Medio jaren '90 was Benetton opeens twee seizoenen het topteam (met illegale auto's). Daarna stuivertje wisselen tussen Williams en McLaren, daarna de Ferrari-dominantie, dan opeens 10 jaar later weer twee seizoenen Benetton met Alonso. Daarna incidenteel Ferrari en McLaren weer. Een Brawn GP dat uit het niets kampioen wordt wegens de diffuser, daarna vier jaar RB dominantie met Vettel. En daarna de Mercedes-dominantie, terwijl we nu weer in een RB-tijdperk lijken te zijn aanbeland. Niet om Schumachers prestaties te bagatelliseren, want de man is een van de grootste coureurs ooit en een fenomeen. Ik denk ook dat het simpelweg als totaalplaatje een betere coureur is dan Hamilton. Maar laten we wat mij betreft niet doen alsof de man ook in suboptimale auto's fluitend wereldkampioen kon worden i.t.t. Hamilton. De auto's waarmee Schumacher kampioen werd, behoorden gewoon bij de top. En het maakt Hamiltons prestaties niet minder indrukwekkend. Ondanks het beste materiaal, is het alsnog de coureur die seizoen na seizoen moet blijven presteren om deze erelijst neer te zetten. | |
TagForce | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:50 |
Het was geen gok van Hamilton. Hij wist dat Mercedes, itt alle overige teams, al 3 jaar op de hoogte was van de reglementen die zouden gaan gelden, en dat Mercedes, als incentive om de F1 in te gaan, die regels mede had geschreven. Het is niet toevallig dat het 2e seizoen van Hamilton het eerste seizoen van de hybride motoren en gelijktijdig ook de start van de Mercedes dominantie was. Ze wisten al dat ze de beste motor hadden, en ze kochten gewoon de beste aero package er bij in de vorm van BrawnGP. Voeg daar nagenoeg grenzeloos veel investeringen aan toe, nadat de motor inderdaad zo goed was dat zelfs met een badkuip de Merc nog had kunnen winnen, en je koopt gewoon jaren aan kampioenschappen. Het is wel degelijk zo dat Mercedes op dat moment inderdaad 'opeens' (het was namelijk al 3 jaar in de maak) het team werd waarin elke boerenlul de titel kon pakken. Hamilton is geen koekie natuurlijk, hij moet wel zijn teamgenoten verslaan, maar hij is zeker niet de grootste ooit. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:07 |
Dit dus exact. Het is de grootste farce ooit dat de FIA de motor reglementen samen met Mercedes schreef volgens de specs van een motor die Mercedes al drie jaar op de plank had liggen en vervolgens nog drie jaar kon doorontwikkelen voordat de rest überhaupt wist hoeveel cilinders ze mochten gebruiken ![]() De echte prestatie van het hybride tijdperk is niet dat Mercedes die kampioenschappen heeft gewonnen, maar dat RedBull en Honda in staat zijn geweest om die achterstand in een paar jaar tijd in te lopen terwijl Mercedes mocht doorontwikkelen. En dan nu zeuren over een paar te dik belegde sandwiches in de kantine van RedBull. ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:45 |
Als we dan toch gaan trollen... Aan de frauduleuze overschrijding van het budget hing geen oormerk waar de overspend precies gemaakt is. Dat het allemaal in de catering zat is door de spindokters van Redbull bedacht om hun misdrijf tegen de sportiviteit te bagataliseren. Het bedrag was zelfs relatief groter dan het tijdsverschil waarmee het WDC van 2021 gestolen werd. En desondanks was RB niet in staat om het WDC zonder de actieve hulp van de FIA-wedstrijdlijding binnen te halen.. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:07 |
Straks mijn hengel maar eens uit de schuur halen, ze bijten goed vandaag. | |
Nieuwschierig | dinsdag 28 februari 2023 @ 21:11 |
Geen beter aasie dan Masi | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 08:48 |
Max Verstappen WDC F1 2021. Voor wie liep het zo fout af, eigenlijk? ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 08:56 |
Fixed. ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 1 maart 2023 @ 09:00 |
Ik heb het over de GP van Brazilië. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 09:01 |
Nog zo'n kansloos moment waar het Lewis rood voor de ogen werd. Heeft hij wel vaak last van. Agressief mannetje. | |
ChevyCaprice | woensdag 1 maart 2023 @ 09:02 |
Lewis P2. Max P6 met penalty en een boos team. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 09:08 |
Deze user. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 1 maart 2023 @ 09:09 |
Max uiteindelijk WDC, Lewis P6. | |
TagForce | woensdag 1 maart 2023 @ 09:49 |
Troll dan goed... Het rapport is namelijk best duidelijk waar dat geld heen ging, en er ging niets naar de ontwikkeling van de auto.
| |
Nieuwschierig | woensdag 1 maart 2023 @ 13:08 |
Gelukkig is Max verstappen altijd de vriendelijkheid zelve. Nooit een breaktest. Nooit z'n teammaat naaien. Nooit en ander van de baan dwingen. Altijd de vriendelijke Belg die hij al vanaf zijn geboorte is. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 13:16 |
Fixed. | |
Tarado | donderdag 2 maart 2023 @ 11:59 |
Ik vond dit moment eerder zwart in de zin van oogkleppen, hij deed alsof alsof Verstappen er niet was en kwam er nog mee weg ook, al kostte het wel de overwinning. | |
Rnie | zondag 5 maart 2023 @ 15:10 |
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft. Hoeveel jaar moeten we wachten? | |
tripel7 | zondag 5 maart 2023 @ 15:15 |
Tot de hitte dood van het universum | |
Sally | zondag 5 maart 2023 @ 15:18 |
Zeker met deze kwaliteit van de het bakkie van Mercedes, lol... van eeuwigheid tot amen wachten op die 8e....! ![]() | |
tripel7 | zondag 5 maart 2023 @ 15:24 |
Hoeft niet eens de auto te zijn, vorig jaar zou de auto schijnbaar onbestuurbaar geweest moeten zijn, terwijl Russell er meerdere malen mee naar podium en een overwinning gereden is. Hij moet gewoon accepteren dat tenzij de auto technisch in staat is om twee minuten voor de rest uit te rijden is, en een teamgenoot heel erg onderdanig naar hem is, die 8ste er gewoon niet gaat komen, is nu niet realistisch, en in de toekomst ook niet. | |
Drekkoning | maandag 6 maart 2023 @ 01:09 |
Misschien kan hij Checo vervangen bij RB. Maar zelfs dan. | |
Zwoerd | maandag 6 maart 2023 @ 01:31 |
Ik zou het niet proberen als ik hem was. Straks ga je net zo lang door tot Max z'n achtste pakt ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 maart 2023 @ 02:11 |
Mercedes W39. ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 6 maart 2023 @ 09:05 |
Die sidepods mogen niet ![]() | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 09:09 |
Je moet ergens in blijven geloven. | |
Bierscheet | maandag 6 maart 2023 @ 10:27 |
Max rijdt met 9 vingers in z'n neus naar 8 kampioenschappen; Lewis kan zich beter concentreren op z'n "mode". Geen idee of hij daar succesvol in is, maar die huilbal voegt niks meer toe aan de sport. | |
rival | maandag 6 maart 2023 @ 10:35 |
Dus we mogen beide 20 euro uitgeven. Jij geeft 16 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 20 euro. Ik geef 20 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 24 euro. Ja maar ik heb die 4 euro teveel uitgegeven aan de catering ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 6 maart 2023 @ 10:48 |
De vraag is natuurlijk of dat RedBull meer aan de auto heeft uitgegeven dan de concurrentie. Als ze beide 16 euro hebben uitgegeven aan de auto, maar RB 8 aan de catering en Mercedes 4, dan wordt het een ander verhaal. Maar ook dan blijft staan dat er per saldo gewoon te veel is uitgegeven door RB en dus zit RB fout. Dat gezegd hebbende, de boeken zijn niet nauwkeurig gecontroleerd door de FIA, dus ik ben er van overtuigd dat alle vermogende teams (marginaal) meer hebben uitgegeven dan ze stellen. Er zijn zoveel mogelijkheden om kosten anders op te voeren of te verdelen onder de verschillende BV's dat je hooguit kunt stellen dat RB een boete heeft gekregen omdat ze te weinig budget hebben gebruikt voor goede boekhouders. | |
rival | maandag 6 maart 2023 @ 10:58 |
Mee eens. | |
TagForce | maandag 6 maart 2023 @ 10:58 |
We mogen beiden 20 euro uitgeven aan 'relevante kosten', en daarnaast ongelimiteerd uitgeven aan 'marketing'. Jij geeft 18 euro uit aan de wagen en 2 euro aan catering voor je personeel op het circuit en in de fabriek. Je geeft ook nog 10 euro extra uit aan catering voor sponsors en hospitality, volgens de specificatie van jullie cateraar (in huis). In totaal dus 30 euro. Ik geef 16 euro uit aan de wagen en 12 euro aan catering voor mijn personeel op het circuit en in de fabriek en voor de hospitality zowel op het circuit als in de fabriek. Ik krijg daar van het (externe) cateringbedrijf 1 rekening voor en die dien ik in. In totaal geef ik dus 28 euro uit. Mijn eigen specificatie geeft aan dat het om 3 euro catering voor eigen personeel gaat, en 9 euro aan hospitality, maar de controleurs weigeren die specificatie en gooien die hele rekening van 12 euro onder 'catering' en 0 euro onder marketing. En dan ben ik degene die teveel uitgegeven heeft aan de auto? | |
Nober | maandag 6 maart 2023 @ 12:49 |
Had moeten stoppen in 2021. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 21:35 |
Echt alsof die man hier wakker van ligt. ![]() Die stats slaan nergens op want je vergelijkt ze met nummers uit de prehistorie. Er is maar één ding wat telt. WDC. | |
Zwoerd | dinsdag 7 maart 2023 @ 10:49 |
Als hij te lang doorgaat kan het een gevalletje vergane glorie worden, ipv dat je stopt als groot kampioen. Nog een paar jaar doorrijden zonder overwinning neemt toch wat glans weg van z'n carrière. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 10:54 |
Het plan is om bij WDC 8 te stoppen gok ik. Dan ben je een grootheid. En zolang hij niet opgeeft maar wel doorgaat pakt hij geen kampioenschappen nee. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:02 |
Als hij dit jaar ook geen overwinning pakt, dan moet hij toch ook wel inzien dat het voorbij is? | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:19 |
Je kan wel plannen hebben maar je moet ook de auto hebben, dit jaar niet en waarschijnlijk volgend jaar ook (nog) niet, plus dat hij zelf minder wordt, daar is verder niks mis mee maar vrij normaal als je wat ouder wordt, zelfs bij topsporters. Hij staat er wel veel relaxter in dan vorig jaar rond deze tijd, toen waren ze nog in de veronderstelling dat ze 21 snel even uit konden wissen, die illusie is er nu niet meer. | |
opgebaarde | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:23 |
AM heeft ook een gigantische stap kunnen maken, theoretisch zou Mercedes dat toch ook moeten kunnen? | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:27 |
Wellicht geniet ie gewoon wel van het rijden in een F1 wagen? En als dat nog altijd competitief kan maar niet om plaats 1 hoeft dat toch geen farewell te betekenen? | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:28 |
Theoretisch wel maar ze hebben het niet gedaan en hebben dus waarschijnlijk ook de know how niet dat wel te doen. Het lijkt me geen toeval dat met de transfer van Dan Fellows van Red Bull naar Aston Martin deze opeens een sprong hebben gemaakt. Die grapjes over 3 Red Bulls op het podium komen niet uit de lucht vallen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:43 |
Eens. Zei tijdens de driver parade ook dat hij geniet van werken met het team. Nou, alleen maar mooi. Snap ik wel ook. Er is meer in de wereld dan winnen winnen winnen. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:45 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:50 |
Iemand die rijdt omdat hij het alleen leuk vindt roept ook niet dat hij doorgaat tot hij zijn 8e WDC heeft. Ik weet niet wat het bij hem is, maar hij heeft gewoon heel erg de drang om die GOAT titel te hebben. Grootheidswaanzin of onzekerheid. Geen idee. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:52 |
En ja hoor, hij moet weer even op de hak worden genomen hier. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:55 |
Wat raar dat een topsporter dat als doel stelt zeg. Max ging dit seizoen ook in voor het winnen van zijn 3e WDC en niet anders. Rare reactie van je | |
Nober | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:01 |
Max wilde wereldkampioen worden en alles wat er daarna nog bij komt is bonus. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:02 |
Je moet ook gewoon een beetje een klootzak zijn om het ver te schoppen in deze sport volgens mij. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:03 |
Wat aardig van Max dat hij de titel bij deze laat aan Ferrari. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:08 |
Kampioen willen worden is natuurlijk niet hetzelfde als perse doorgaan tot je de cijfermatige GOAT bent. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:09 |
Een adoratietopic is niet compleet zonder een beetje kritiek. Voor de broodnodige balans, je weet toch. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:10 |
In dit geval is dat effectief precies hetzelfde technisch gezien ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:10 |
Nou, in dat kader zeg ik: vooruit! | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:19 |
Het streven is niks mis mee, als je 7 titels hebt begrijp ik wel dat je voor niets minder wil gaan dan die 8e, alleen willen is 1 ding en kunnen is een ander. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:20 |
Als Hamilton de beste wagen heeft kan het prima natuurlijk. | |
Zwoerd | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:22 |
Moet hij nog wel zn teamgenoot verslaan en ik denk dat ook bij Hamilton de leeftijd gaat tellen en hij elk jaar wat minder gaat worden. De tijd begint dus te dringen. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:22 |
Inderdaad maar dat zit er voorlopig niet in en tegen de tijd dat die er wel is lijkt me George ook wel een aardige concurrent. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:24 |
Nee ik zie hem niet Guiseppe Farina uit de recordboeken rijden inderdaad, dusja dan moet hij die relevante wagen wel binnen nu en vijf jaar krijgen, en in die tijd ook sneller zijn dan Russell die me ook niet kansloos lijkt in een tweestrijd met Lewis. Laat ik het zo zeggen: Ik schat hem niet lager in dan Nico Rosberg. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:25 |
Ik denk niet dat hij nog 5 jaar doorgaat zonder kans op WK, het zou me niet eens verbazen als hij nu al niet meer verlengd. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:26 |
Eens dus hij kan roepen wat hij wil, hij had gewoon die titel in 2021 moeten pakken door een pit stop te doen en dat had prima gekund. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:30 |
Kansen genoeg gehad in 21 maar de beste heeft gewonnen. Maar je zit nu aan Alonso die waarschijnlijk ook over z'n top is dat goat in de autosport gewoon dom geleuter is, die had met een goeie auto ook meer kampioenschappen gepakt. | |
blessed19 | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:41 |
Zijn fout was dat hij eens rechtdoor ging waar hij had moeten afslaan. Dat heeft hem zijn kampioenschap gekost. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:50 |
Juiste man op de juiste plaats is ook gewoon heel belangrijk en een goed team om je heen bouwen is ook een kwaliteit natuurlijk, er is een reden dat Hamilton en Schumacher op een gegeven moment de titels aan elkaar hebben geregen, iedereen lachte Hamilton uit toen hij naar Mercedes ging in 2013 en bij Schumacher werd ook gevraagd of hij dan eindelijk Ferrari op de rails kreeg en bij beide teams is er sinds hun komst toch wel eea veranderd. | |
TagForce | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:53 |
Bij Mercedes had het weinig met de komst van Lewis te maken alswel met de verandering in motoren in 2014. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:54 |
Minder prominent dan Schumacher die ook de halve staf van Benetton mee nam ja ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:58 |
Zeker maar het grote verschil is dat Schumacher cs er jaren over deden en Hamilton in een gespreid bedje kwam, dat kan je hem natuurlijk niet verwijten maar het is wel een feit. Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik Schumacher hoger heb zitten maar dat is persoonlijk. | |
Nattekat | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:30 |
Beide teams zijn door Schumacher opgebouwd. Schumacher was er allang mee opgehouden als hij niet zag wat eraan zat te komen bij Mercedes, er is een reden dat ie (te) lang twijfelde over zijn vertrek na 2012. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:45 |
Voor zover ik weet heeft Brawn hem verzocht te vertrekken omdat ze Hamilton konden krijgen. | |
Nattekat | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:48 |
Voor zover ik weet liet Schumacher te lang op zich wachten met zijn toekomstplannen en moest Mercedes wel nu ze Hamilton nog konden krijgen. https://www.motorsport.co(...)tract-report/426149/ https://www.gpfans.com/en(...)ormer-chief-reveals/ | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:52 |
Brawn zei dat in een podcast, ik weet alleen niet meer welke, ik meen beyond the grid, het is misschien een combinatie van beide. | |
RealistAtheist | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:18 |
In 2021 had hij de beste wagen, maar toen heeft hij ondanks ook nog wat vieze spelletjes jammerlijk gefaald. | |
blessed19 | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:43 |
Zelfs met de Mercedes magic maakte hamilton zelf stomme fouten. | |
Duiveltja | dinsdag 7 maart 2023 @ 16:16 |
Mwa hij liet afgelopen weekend zien dat hij het nog wel kan, maar realistisch gezien is hij nooit een wk contender. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 16:23 |
Hij is nog steeds snel maar Alonso voorbij laten in bocht 10 ook al was het een goeie move van Alonso is toch een foutje en zo heeft hij in 21 ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar waarschijnlijk ook alleen was dat minder relevant. Ik zie nu dat je het over Alonso hebt, geldt toch zo'n beetje hetzelfde voor als Hamilton, nog steeds snel maar als het goed is wel over hun prime heen. | |
Nattekat | dinsdag 7 maart 2023 @ 16:25 |
Nu is het wel relevant wil je zeggen? ![]() België en Brazilië afgelopen jaar overigens. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 16:26 |
Nee ook niet maar was wel weer een fout. ![]() | |
XL | dinsdag 7 maart 2023 @ 19:19 |
Zijn er statistieken hoeveel mensen Lewis aan de binnenkant inhalen en hoeveel buitenom. Nog interessanter, hoeveel inhaalacties aan de binnenkant worden afgeweerd en hoeveel gaan er door? Het lijkt echt dat hij de binnenkant niet eens wil verdedigen. Je zag hoe makkelijk Sainz de deur dicht deed in identieke positie | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 21:44 |
Ja en wat gebeurde er 3 seconden later? Alonso was er alsnog voorbij. Had dus totaal geen zin gehad. Lewis gaat altijd voor de zo goed mogelijke exit en wil altijd op de racelijn zitten. Het is heel simpel, als de auto achter je voldoende sneller is gaat die er gewoon aan voorbij. Kan je verdedigen wat je wil, maar het werkt gewoon niet. | |
daNpy | dinsdag 7 maart 2023 @ 22:08 |
Racelijn in Mexico![]() Racelijn in Canada ![]() Racelijn in Abu Dhabi ![]() | |
Dazalbest1 | dinsdag 7 maart 2023 @ 22:41 |
![]() ![]() ![]() | |
Zwoerd | woensdag 8 maart 2023 @ 00:48 |
Deze was ook mooi ![]() | |
theguyver | woensdag 8 maart 2023 @ 07:13 |
Ja en nee, Alonso heb ik nog steeds geweldige dingen zien doen, en het feit dat hij dus even een uitwijking deed heeft puur te maken met de zo nu en dan agressieve rijstijl van Hamilton. Hamilton kan wat minder coureurs prima verschalken maar waar het m te kort komt is als gaat om daadwerkelijk coureurs die op het uiterste zitten zoals Vettel Alonso en max. Vandaar dat die dan vaak in contact komen. Alonso heeft bakken en bakken ervaring en weet hoe Hamilton kan zijn dus die weet ik heb nu een snellere auto dus ik ga er wel op een ander punt langs. Hamilton heeft veel geluk gehad met materiaal en dat al jaren, als een Norris of Leclerc in zon auto hadden gezeten waren die hoogstwaarschijnlijk ook wel kampioen geweest. Alonso ondanks zijn leeftijd heeft misschien iets mindere reactie tijd maar een shitload aan ervaring en pleur hem in de huidige red Bull en die rijd ook zo weg van de rest. Zelfde als Hamilton. Mijn persoonlijk mening ik vind Alonso een heel stuk sympathieker dan Hamilton die enorm hypocriet is naast en op de baan. | |
Tarado | woensdag 8 maart 2023 @ 08:02 |
Hamilton is nog steeds snel en waarschijnlijk ook sneller dan Alonso over 1 rondje maar Alonso is qua racecraft weer de betere. | |
Vliegbaard | woensdag 8 maart 2023 @ 08:22 |
Hamilton is gewoon het beste in zijn eentje opende baan. Een snel rondje rijden is een kunst, meerdere snelle rondjes consistent rijden is een kunst maar met het echte racen zit hem m.i. ook vooral in het racen tegen anderen. Van Max weten we dat Jos hem vroeger regelmatig achteraan in liet starten als “straf”. Dat heeft hem waarschijnlijk geleerd om ook daadwerkelijk te racen. Van Hamilton ben ik niet op de hoogte. | |
blessed19 | woensdag 8 maart 2023 @ 08:24 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | woensdag 8 maart 2023 @ 10:30 |
Ik denk dat wat Verstappen zegt klopt: van de 20 coureurs kunnen we 13 à 14 kampioen worden als ze in de goede auto zitten. Dat geldt ook voor Hamilton en zeker voor Alonso. De afgelopen 13 jaar (vanaf 2010) was er op 2021 na echter steeds maar 1 auto waarin je realistisch gezien kampioen kon worden. Je kunt dus niet stellen of andere coureurs nu niet meer in staat zouden zijn om kampioen te worden als ze niet in dé topauto van dat moment zitten. En ja, je komt meestal niet zomaar in die auto en je moet je teamgenoot nog altijd verslaan, maar dat verhaal van 'over de top' geloof ik niet zo in. De Hamilton van eind 2021 bestaat nog steeds gewoon. Alonso werd voor het laatst in 2006 wereldkampioen en won in 2013 voor het laatst een race, maar zet hem nu in de RB19 en hij wint ook races en als Max niet zijn teamgenoot is ook het WK. Zo werkt het nu eenmaal. | |
rival | woensdag 8 maart 2023 @ 11:14 |
Hij verdedigt liever de buitenkant want dan kan ie ze gewoon van de baan tikken ![]() | |
voetbalmanager2 | woensdag 8 maart 2023 @ 22:28 |
![]() | |
daNpy | donderdag 9 maart 2023 @ 07:09 |
"Ik heb gezegd dat ze de auto beter moeten maken. Gewoon sneller weetje. Dat hebben ze niet gedaan, zoals duidelijk blijkt uit onze huidige resultaten. Ze luisteren gewoon niet!" | |
KillerBee4ever | donderdag 9 maart 2023 @ 07:30 |
Weet je... ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 9 maart 2023 @ 07:37 |
De GOAT mensen ![]() | |
daNpy | donderdag 9 maart 2023 @ 07:39 |
Ik heb gezegd, jatoch. | |
XL | donderdag 9 maart 2023 @ 07:54 |
Niet alleen sneller, hij moet ook lekkerder sturen… en een kofferbak was ook leuk geweest… Wat wel leuk is, dat Mercedes nog lekker aan het zwarte pieten is. Hamilton gaat natuurlijk ook proberen meer geld te vangen voor het rondrijden in een knakenbak na contractverlenging. Dus moet hij nu al aangeven hoe slecht het is. Dit jaar loopt het contract toch alweer af? Of niet? | |
Bargehassus | donderdag 9 maart 2023 @ 08:01 |
Eerst maar eens kijken of ik het originele interview ergens kan vinden. Met losse quotejes moet je altijd oppassen. | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2023 @ 08:58 |
Heb het zelf teruggeluisterd en dit is wat hij zegt: I'v had many cars like this, especially during my McLaren days. I do not know when or how we are going to make it work, turn it around, but it has to happen. It is really about ..... last year there are things I told them, I said the issues with the car. I have driven so many cars in my life, I know what a car needs, I know what a car doesn't need, and I think it is really about accountability, about owning up, about saying you know what .... we didn't listen to you .... it is not where it needs to be. We gotta work, we gotta look into the balances in the corners, all the weak points. We have to work as a team Hij zegt gewoon letterlijk dat hij wist wat er mis was, dat hij dit heeft aangegeven en dat ze niet hebben geluisterd. Als hij had gezegd dat hij dingen had aangegeven, maar het gewoon nog niet gelukt was om het op te lossen had hij gewoon een punt kunnen maken, zonder zijn team onder de bus te gooien. Door te zeggen dat ze niet luisteren krijg je meteen een heel ander sfeertje. | |
Duiveltja | donderdag 9 maart 2023 @ 10:00 |
Incoming: ![]() | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2023 @ 10:19 |
Dat trucje heeft hij ook al proberen te gebruiken toen hij om de oren werd gereden door Rosberg ![]() | |
theguyver | donderdag 9 maart 2023 @ 10:22 |
Misschien wel. Maar merk je pas echt als je ze weer in een zelfde bolide zet. | |
Nattekat | donderdag 9 maart 2023 @ 10:22 |
Dit klinkt voor mij nou ook niet echt als constructieve feedback. Je kan wel leuk na een race gaan zitten roepen dat x, y en z niet goed zijn en anders moeten, maar als je vervolgens niet betrokken bent bij het oplossen van x, y en z, weten zij nog steeds niets. Het enige wat hier uit komt is dat er spanningen aan het opbouwen zijn. | |
theguyver | donderdag 9 maart 2023 @ 10:23 |
Hij kan het ook anders doen, ala riciardo die nu miljoenen binnen harkt als test coureur bij RB | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2023 @ 10:25 |
Ego van Ricciardo is al diep in de min, dus die kan dat aan. Lewis zou zoiets op dit moment echt niet kunnen. Ik zie hem ook niet zoals Vettel of Kimi jarenlang in een matige team rijden, zonder dat hij de boel compleet op stelten zet. | |
Nober | donderdag 9 maart 2023 @ 10:48 |
Dat geld komt voornamelijk van McLaren omdat het contract een jaar eerder eindigde. Volgens mij had Räikkönen ook eens een vergelijkbare situatie bij Ferrari.
| |
TweedeKlum | donderdag 9 maart 2023 @ 11:02 |
Goed voor de sfeer. ![]() ![]() ![]() I apologize to Lewis, greetings Toto. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 9 maart 2023 @ 11:06 |
Met zulke teamleden heb je geen tegenstander nodig. Wat een lul. | |
Nieuwschierig | donderdag 9 maart 2023 @ 12:45 |
Ook in de F1 hebben ze straffen en startte Hamilton een paar keer achteraan. En wat denk je? Dikke podiumplekken. | |
schommelstoel | donderdag 9 maart 2023 @ 12:48 |
Zet Hamilton, Alonson en Verstappen in een gelijkwaardige wagen, en Hamilton zal derde eindigen in het gevecht. | |
Nattekat | donderdag 9 maart 2023 @ 12:51 |
Want dat is ook echt een uitdaging als je auto zo veel harder loopt dan de concurrentie dat zelfs Verstappen kansloos is om er ook maar iets aan te doen, en je ook nog mazzel hebt dat er een sprintrace is (echt ik haat die dingen). | |
Nieuwschierig | donderdag 9 maart 2023 @ 12:57 |
De suggestie was dat Hamilton alleen hard reed als hij niemand voor zich had. Bijna iedereen heeft óf een superieure auto óf mazzel nodig om WDC te worden. Voorbeelden te over de laatste jaren. | |
Nattekat | donderdag 9 maart 2023 @ 13:03 |
Of als zijn auto een raketauto is. Ik kan me seizoenen herinneren dat die Mercedes het hele veld twee keer per race oprolde, maar Hamilton er gewoon in faalde om zich een weg naar voor te knokken. Mooiste voorbeeld hiervan is Mexico 2017(?) toen ie zelfs gelapt werd. | |
Nieuwschierig | donderdag 9 maart 2023 @ 13:13 |
Ik zeg toch superieure auto. Of mazzel dat alle achterblijvers er tussenuit gedirigeerd worden en je net op nieuwe softs staat. | |
Rnie | donderdag 9 maart 2023 @ 13:18 |
Arrogant ventje die Hamilton ![]() | |
opgebaarde | donderdag 9 maart 2023 @ 13:19 |
Ok ok ok ik moet toegeven, ik wilde niet meedoen met het trekken van harde conclusies uit de quotes, maar als hij het echt op deze manier gezegd heeft ![]() ![]() Bedankt voor het opzoeken en uitschrijven | |
Dazalbest1 | donderdag 9 maart 2023 @ 14:30 |
Denk eerlijk gezegd dat Lewis zijn feedback lang niet zo gedetailleerd is als bijvoorbeeld van Max, Alonso, of zoals die van Vettel was...... zoiets hoor je ook wel uit de vragen die hij aan het team stelt als hij in de auto zit. Dan lijkt hij het soms echt niet zo goed te begrijpen. Misschien hebben ze de opmerkingen van Lewis best gehoord maar werkte het ook gewoon niet..... ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 maart 2023 @ 15:14 |
De halve staff is wat overdreven. In weze alleen Ross Brawn. Rory Byrne wilde in 1996 met pensioen gaan, maar werd uiteindelijk door Ferrari overgehaald om daarnaartoe te gaan. Jean Todt zat al bij Ferrari voor Schumi. | |
tripel7 | donderdag 9 maart 2023 @ 15:18 |
Ach, na alle jaren vooraan in een auto die praktisch op de automatische piloot reed zal hij ook niet veel verder komen dan: 'faster! more on rails!' | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 maart 2023 @ 15:35 |
Misschien denken zijn engineers dat hij helemaal niet weet wat een auto nodig heeft en hebben ze met opzet niet geluisterd. ![]() | |
Tarado | donderdag 9 maart 2023 @ 15:40 |
Dat zijn ook maar aannames, er wordt hier af en toe gedaan of hij een pannenkoek is maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, of zelfs helemaal niet. Neemt niet weg dat dit commentaar van hem niet heel slim was. [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 09-03-2023 15:51:31 ] | |
tripel7 | donderdag 9 maart 2023 @ 16:01 |
De pannekoekfisering heeft hij ook wel voornamelijk aan zichzelf te danken, als hij weer eens bagger gereden heeft, komt hij ook niet verder dan 'the car just wasn't good', gevolgd door wat mensen bij de fabriek onder de bus te gooien, en z'n eigen ego nog eventjes strelen. Als hij wat meer zelfreflectie zou tonen, en wat concreter zou uiten wat niet goed was aan de auto volgens hem (iets wat menig coureur zonder moeite doet), zou hij al een stuk serieuzer genomen worden. | |
Dazalbest1 | donderdag 9 maart 2023 @ 20:02 |
Precies dit! Nee hij zal geen pannenkoek zijn, dat is overdreven..... eerder zo af en toe een poffertje | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 9 maart 2023 @ 21:05 |
Hij hoorde, in zijn prime, absoluut in het rijtje top tien coureurs aller tijden. En verder is het gewoon een onsportieve lul en een slechte verliezer. | |
XL | donderdag 9 maart 2023 @ 21:49 |
Wanneer was dan zijn prime? Ik vind zijn prijzenkast bijvoorbeeld absoluut top 10. Heb echter op vele titels wel het een en ander aan te merken. Niet dat hij slecht is, maar wel dat teamgenoten niet overklast worden en ook zijn lobby en social media circus nodig is om de actie op de baan te beinvloeden | |
Duiveltja | vrijdag 10 maart 2023 @ 09:40 |
Hij is vorig seizoen overklast door zijn teamgenoot. Dat argument houdt geen stand. Hij is over zijn top heen. Eigenlijk had hij na vorig seizoen moeten stoppen. | |
DjVero | vrijdag 10 maart 2023 @ 11:50 |
Zowat alle topsporters zijn slechte verliezers, toch? Daar zijn het topsporters voor. Ik bedoel, Max is ook niet de liefste als het wat tegenzit. ![]() | |
Blik | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:03 |
Schumacher was wel altijd de nuchterheid en vriendelijkheid zelve /s | |
Questular | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:06 |
Vergeet Senna niet, op- en naast de baan vriendelijk, sportief en lief. | |
tripel7 | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:30 |
Vorig jaar werd de smoes 'hij is bezig de auto te ontwikkelen' toegevoegd aan het repertoire, alles om het sprookje in stand te houden | |
Duiveltja | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:33 |
Ja dit jaar zal het wel zijn dat de zwaartekracht niet meehelpt omdat ie zwart is. Eigenlijk zal Mercedes ook wel gaan beseffen dat het tijd voor Hamilton om te gaan wieberen. | |
schommelstoel | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:40 |
Wat een geluk met een coureur als Max dan. Die weet waar hij over praat als het gaat om de wagen, als jochie moest hij ook zelf aan zijn karts sleutelen/tweaken. Na de races is hij vaak ook technisch aan het praten in een interview of in de cooldown room. Dat is bij Lewis altijd al anders geweest, en dat hij nu ook het lef heeft om af te geven op het team is treurig. "Great audience" praatjes, dat is wat ie kan. | |
Questular | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:44 |
Wat best vreemd is want nu zegt hij weer dat het team niet naar hem luistert. | |
opgebaarde | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:47 |
En het woord overklast gebruiken is wel realistisch (geen 'sprookje')? Stel de resultaten van de eerste zes of acht wedstrijden in 2022 worden genegeerd. Zouden we dan zien dat Russel nog steeds significant beter dan zijn teamgenoot presteert? | |
Mano_ | vrijdag 10 maart 2023 @ 12:57 |
Klopt, maar Hamilton is ook nog eens een slechte winnaar. | |
daNpy | vrijdag 10 maart 2023 @ 13:39 |
![]() | |
daNpy | vrijdag 10 maart 2023 @ 13:40 |
Als we alle gewonnen races van Hamilton negeren, zou hij dan meervoudig WK zijn? | |
opgebaarde | vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56 |
Ik zal het uitschrijven. Als dat excuus 'Hamilton richt zich op het oplossen van de problemen' echt een complete leugen was en Hamilton is fair and square door zijn teamgenoot overklast (zoals wordt gesteld), dan zouden we dit óók in de tweede seizoenshelft terug moeten zien. Als dat (....) een controversieel standpunt is, dan klopt er iets niet in één of in beide standpunten. | |
Tarado | vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56 |
Overklast is wat overdreven maar Russell is wel van andere kaliber dan Bottas en wordt in principe beter terwijl Hamilton minder wordt. Het is moeilijk te voorspellen maar gezien de huidige situatie bij Mercedes denk ik dat ze niet voor 2025 mee gaan doen aan het kampioenschap, heeft Lewis er dan nog zin en zo ja dan zal het nog niet meevallen om George te verslaan. [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 10-03-2023 14:01:43 ] | |
opgebaarde | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:03 |
Russel is inderdaad van een totaal andere kaliber dan Bottas. Ik heb de indruk dat Hamilton dat ook weet en daarom in 2021 meerdere keren aangegeven heeft dat hij graag zou zien dat Bottas zou blijven. | |
Tarado | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:05 |
Voorlopig hebben ze andere problemen en wat ik al zei, die hebben ze niet zomaar opgelost. | |
glasshole | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:06 |
Stoppen op je hoogtepunt, dat had Lewis ook gewoon moeten doen Nu sluit ie z'n loopbaan op een ietwat treurige manier af... | |
opgebaarde | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:08 |
Nou ik vind het persoonlijk niet erg dat hij nog even doorrijdt. Zolang zijn team de problemen maar niet opgelost krijgt ![]() | |
Tarado | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:13 |
Dat moet je ook maar zien hè, in 21 was het natuurlijk wel close, dat ze hem bij Mercedes toen overtuigd hebben dat ze een hele goeie auto hebben gebouwd voor 22 heeft hem mede doen besluiten door te gaan. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:17 |
Zullen ze dat elk jaar tegen hem zeggen? ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:17 |
Hamilton heeft bij Mercedes zoveel succes behaald omdat de auto goed was. Nu hij in een mindere auto zat, kwam gelijk zijn jank gedrag naar voren. Dan geeft ie op, dan wil ie niet meer verder rijden. Nee, Hamilton is zeker geen slechte coureur, maar hij is niet het type coureur dat ook het beste uit een slechte auto weet te halen. | |
Donderkonijn | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:24 |
Dit is dan ook 1 van de verschillen zo niet HET verschil met Schumacher. Schumacher werkte zich een slag inde rondte met zijn engineers om die auto beter te krijgen, Hamilton gaat liever skien en laat ze het oplossen in de fabriek. Het is totaal geen teamplayer, alles draait om ikke. En als ikke mijn zin niet krijg ga ik janken ipv er iets aan te doen. Daarbij denk ik ook dat zijn feedback een stuk minder is dan van Max of Schumacher of Alonso. Er zit meer technische kennis bij die 3. | |
Blik | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:53 |
Ze zullen nu wel gaan zeggen dat 23 een verloren jaar wordt maar ze vanaf vandaag alles gaan inzetten op de ontwikkeling van het nieuwe concept en ze daardoor volgend jaar weer in de race zullen zijn voor het kampioenschap. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 10 maart 2023 @ 14:56 |
Om er dan achter te komen dat het concept weer de prullenbak in kan, na voorbij te zijn gestreefd door Aston Martin... | |
Repentless | vrijdag 10 maart 2023 @ 20:03 |
Hij was in '21 op een halve ronde na wereldkampioen, met het record qua titels. Als hij die had gepakt, was hij denk ik wel gestopt. Als je er dan net naast grijpt en stopt, is dat niet echt stoppen op een hoogtepunt. Dan is het ook niet raar om door te gaan, omdat het niet ondenkbaar is dat je het seizoen daarop alsnog die achtste titel pakt. Hij zat er op dat moment immers maar een halve ronde naast en zonder die safety car was hij gewoon kampioen geworden. Schumacher is ook niet in 2004 gestopt na zijn zevende titel. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 10 maart 2023 @ 20:27 |
Het probleem met 'stoppen op je hoogtepunt' is dat bijna niemand weet wanneer dat is. ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 11 maart 2023 @ 11:10 |
onzin Nico Rosberg stopte toen hij wereldkampioen werd | |
Donderkonijn | zaterdag 11 maart 2023 @ 12:04 |
Rosberg wist prima dat hij geen zin had in nog een seizoen met de mindgames die je bij Hamilton moet spelen. Is altijd lachen wanneer hij HAm moet interviewen, je ziet gewoon de zuurheid bij HAM iedere keer. | |
tripel7 | zaterdag 11 maart 2023 @ 12:49 |
Nja, de "mind games" zijn een ding, de dreiging van fysiek geweld wanneer meneertje z'n zinnetje niet krijgt en gefrustreerd raakt is een tweede... | |
klaasweetalles | zaterdag 11 maart 2023 @ 20:18 |
![]() ![]() Wat een dom gelul rosberg wilde gewoon zelf niet meer racen omdat hij gewoon hij angst kreeg dat hij in een ongeluk zou krijgen | |
tripel7 | zaterdag 11 maart 2023 @ 20:32 |
Fijn dat je eindelijk de inhoud van je posts op waarde weet te schatten, wat een zelfkennis! 👍 | |
Repentless | zaterdag 11 maart 2023 @ 20:34 |
Verstappen had ook vorig seizoen moeten stoppen? Twee keer wereldkampioen, stoppen op je hoogtepunt. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 11 maart 2023 @ 21:06 |
Bron? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 maart 2023 @ 07:04 |
Hmmm, goed punt. Als Nico wel dat inzicht had en Lulu niet, dan moet hij een veel betere coureur zijn dan Lulu. ![]() Hoelang blijf je dit seizoen? Totdat Max 100 of 200 punten voorsprong heeft op 'that guy'? ![]() | |
Nober | zondag 12 maart 2023 @ 08:02 |
Had ie maar op tijd moeten remmen voor de bocht in Baku. | |
Donderkonijn | zondag 12 maart 2023 @ 10:15 |
Is geen dom gelul, zijn zijn eigen woorden, dat ie die mindgames niet meer wilde spelen. Jij kan er gewoon niet tegen dat je held toch niet zo groot blijkt zijn en een jankerd nu ie niet meer kan winnen. | |
opgebaarde | zondag 12 maart 2023 @ 10:22 |
Dreigen met fysiek geweld? | |
klaasweetalles | zondag 12 maart 2023 @ 12:03 |
Alles in topsport draait om mentale weerbaarheid. Je bovenkamer bepaalt of je een topsporter kan zijn of niet Iedereen kan tegen een bal trappen. Er zullen in de wereld wel meer spelers zijn die net zo een techniek hebben als Messi. Maar het gaat erom dat je het doet als het moet. Dat wordt allemaal bepaalt door je brein. Je brein bepaalt alles. Je mentale weerbaarheid. Je fysieke prestatie. Messi en Maradona hebben in hun brein een computer die volgens mij berekeningen 1.5 tot 2 keer sneller werken dan een normale voetballer. Er zullen wel meer mensen zijn die met zo een brein rond lopen, maar het is maar net wat je in je leven gaat doen. Als iemand 1 solo maakt kan het toeval zijn, maar als je zoveel dribbels kan maken met succes wil dat mij alleen maar zeggen dat spelers als Messi en Maradona op het veld hun berekeningen tot 2 keer sneller maken dan de rest als ze de bal aan hun voet hebben. Uiteindelijk draait alles in het leven om de berekeningen die door je hoofd gemaakt worden. Zelfs als je over het zebrapad oversteekt. Terug naar Rosberg. Rosberg is uiteindelijk gewoon een mietje die angst kreeg. Maar dat is helemaal niet zo vreemd als je in een auto zit die boven de 300 km per uur gaat. Niet heel veel mensen durven en kunnen die snelheid 1.5-2 uur aan. Waarschijnlijk begon hij aan zichzelf te twijfelen of hij die concentatie nog aan kon. Ik hoop dat ik weer een heleboel mensen op fok weer wat geleerd heb. Je kunt vragen blijven stellen. Daarom zit ik op fok. Ik wil mijn genialiteit delen met jullie ![]() | |
schommelstoel | zondag 12 maart 2023 @ 12:07 |
Hallo Klaas. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 maart 2023 @ 12:15 |
Je geeft alleen geen antwoord. ![]()
| |
BehoorlijkKritisch | zondag 12 maart 2023 @ 12:21 |
KLAAAAAAASSSIE! OUWE RUKKER! *Niet gelezen. | |
#ANONIEM | maandag 13 maart 2023 @ 20:32 |
Alleen in aantallen staat de Sir voor, maar qua talent en inzicht ziet hij allang Verstappens achterspoiler. | |
Nebelwerfer | dinsdag 14 maart 2023 @ 00:41 |
Als je het zo bekijkt is Hamilton een matige topsporter. Dikwijls beginnersfouten gemaakt als verkeerde proef starts, rem balans knopjes vergeten en vaak weggekomen met mensen over het hoofd zien in vrije trainingen. Ook is het 1 van de weinige coureurs die al meermaals heeft lopen vragen tijdens een race of ze niet beter op zouden geven omdat de race toch al verloren was. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 14 maart 2023 @ 09:09 |
De vier woorden die Hamilton angst inboezemen:
| |
Vliegbaard | vrijdag 17 maart 2023 @ 14:19 |
Nu komt het niet meer goed. Hamilton en Angela Cullen uit elkaar. | |
DKUp | vrijdag 17 maart 2023 @ 14:29 |
End of an era ![]() | |
schommelstoel | vrijdag 17 maart 2023 @ 14:33 |
Zou zij het probleem zijn die van hem een pussy heeft gemaakt dat jankte als een vrouw? | |
Questular | vrijdag 17 maart 2023 @ 14:37 |
Voor dat geld loop ik ook naast Lewis en lach om alle zielige haters online. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 17 maart 2023 @ 14:37 |
Whut? | |
SiGNe | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:14 |
Ja, ze heeft 'm vegetariër gemaakt ![]() Cullen heeft er natuurlijk geen zin meer nu een neukbeurt voor een P1 uitblijft en zelfs oraal voor een podiumplek niet meer gaat lukken. Ze gaat door met iemand die wel succes in het leven heeft, | |
schommelstoel | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:15 |
Denk eerder dat Merc geld wil besparen zodat ze dat in de ontwikkeling van de wagen kunnen pompen. | |
Rnie | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:17 |
https://racingnews365.nl/(...)er-direct-uit-elkaar | |
Nober | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:20 |
Horen we dus niks meer van. Boeiend. | |
SiGNe | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:23 |
Als dat het geval zou zijn dan heeft Lewis geld genoeg om haar persoonlijk in te huren (en volgens mij is dat al het geval) Even zonder grappen: Cullen heeft in haar statement gezegd dat ze klaar is voor een nieuw avontuur en ik kan me voorstellen dat 7 jaar lang 9-10 maanden per jaar de wereld rondreizen en iemands persoonlijke assistent zijn een grote tol vraagt. Ze heeft ook nog een gezin en 2 kinderen. | |
Tarado | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:28 |
Maar dan nog is het vreemd dat ze niet voor het seizoen afscheid heeft genomen. | |
FireFox1 | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:33 |
Hammie maakte gisteren ook al een uiterst zure indruk op de persco. | |
Vliegbaard | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:39 |
Zal vast een reden achter zitten en er zal ook vast meer achter zitten dan ze naar buiten brengen maar I couldn’t care less. | |
Weltschmerz | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:50 |
De Hermans fans zullen het me wel kwalijk nemen, maar ze was zonder twijfel de grootste tassendraagster ooit. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 17 maart 2023 @ 16:58 |
Max zijn schoudertjes kunnen vast wel een massage gebruiken zo af en toe. Dat zou echt een bak zijn, als RB haar inhuurt en ze vol Max fangirl wordt. | |
-XOR- | vrijdag 17 maart 2023 @ 18:05 |
Dat wordt een catfight met Kelly. | |
SiGNe | vrijdag 17 maart 2023 @ 19:31 |
Beetje te oud voor Max, dan is 't net alsof hij de hele dag met z'n moeder op stap is. | |
XL | vrijdag 17 maart 2023 @ 20:28 |
Kelly is toch ook zo‘n oude taart? | |
Rnie | vrijdag 17 maart 2023 @ 20:38 |
Max houdt van milfjes. | |
Zwoerd | vrijdag 17 maart 2023 @ 21:38 |
Meest grappige moment was Spa 2021; Lewis op zn step en Angela er rennend met een grote tas achteraan. | |
Rnie | vrijdag 17 maart 2023 @ 23:13 |
Daar is niks grappigs aan vind ik. Het is gewoon extreem sneu. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 00:05 |
Vooropgesteld: ik denk ook dat Verstappen allround gewoon een betere coureur is dan Hamilton. Misschien zelfs een uniek talent, een grootheid binnen zijn generatie. Dan is het helemaal geweldig dat het een Nederlander is, iets waar je als volger een bepaalde mate van trots uit kunt halen. Dus dat is de discussie niet. Echter, uiteindelijk moet het nog steeds maar blijken of hij de grootheid is die jaar in, jaar uit op topniveau blijft presteren en records evenaart of verbreekt en als een van de allerbeste coureurs ooit in de boeken komt. Want hoewel sommige mensen het willen doen voorkomen dat Hamilton slechts passagier was in die auto's waarmee hij die wereldtitels heeft binnengehaald: je moet het toch maar 'even' doen. Jaar in, jaar uit. Een coureur als Vettel komt in discussies over grootheden eigenlijk nauwelijks voor. Terwijl wat hij als jonge coureur in de Toro Rosso deed, gewoon exceptioneel was. Hoe hij in die auto in 2008 een pole pakte in Monza in de regen en ook de race won, zonder dat de topteams waren gecrasht of op andere wijze waren uitgevallen. Dat was niets anders dan buitengewoon. In de RB heeft hij daarna vier wereldtitels op rij gepakt. Zijn vierde en laatste pakte hij toen hij net 26 jaar oud was. Op dat moment veranderde dus alles dat hij aanraakte in goud en zette hij prestaties neer die ongekend waren. En dat terwijl hij amper 26 jaar was. En nu komt hij in discussies over 'beste coureurs ooit' eigenlijk niet eens in de discussies voor. Verstappen is 25 en loopt nog twee wereldtitels achter op Vettel. Nu is het allemaal hosanna (en terecht hoor), maar als hij er nu nog twee pakt en daarna (om wat voor reden dan ook) eenzelfde carrièrepad als Vettel gaat bewandelen waardoor je uiteindelijk bij een middelmatig team je carrière vrij kleurloos afsluit, kan dat imago van 'wonderboy' ook zomaar weer verdwenen zijn. Dus om nu al te concluderen dat Verstappen Hamilton in alles volledig voorbij is gestreefd, is mijns inziens gewoon wat voorbarig en iets teveel oranje bril. Hij moet het nog steeds allemaal maar bereiken en elk jaar blijven presteren. Nogmaals: ik denk dat hij alles in zich heeft om die legende te worden en als de allergrootste van zijn generatie de boeken in te gaan, maar de euforie van het moment is nog geen zekerheid voor de lange termijn. | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2023 @ 09:24 |
![]() | |
Tarado | zaterdag 18 maart 2023 @ 09:39 |
Natuurlijk is Verstappen Hamilton al voorbij gestreefd, er is op dit moment gewoon geen betere F1 coureur en Verstappen groeit nog, bij Hamilton is het beste er al af. Neemt niet weg dat hij met een goeie auto ook nog resultaten zou kunnen boeken, kijk maar naar Alonso die als het goed is toch ook over z'n top heen is. | |
daNpy | zaterdag 18 maart 2023 @ 11:07 |
Hamilton heeft voornamelijk zijn teamgenoot verslagen, in een auto die veel sneller was als de rest. Hiermee heeft hij vele records aan elkaar geregen, inderdaad. Hetgeen waar de vraagtekens van komen is dat op het moment dat er een andere auto/ coureur competitief is, Hamilton helemaal niet over racecraft blijkt te beschikken, rijd alsof hij alleen is en niet zonder botsen kan inhalen. En dat verslaan van zijn teamgenoot is natuurlijk ook een beetje getekend, met team orders en strategieën die zijn teamgenoot overduidelijk benadelen. Dit in vergelijking met een Alonso, Vettel of Verstappen die een duidelijk langzamere auto veel beter klasseren dan verwacht. | |
Weltschmerz | zaterdag 18 maart 2023 @ 11:36 |
Ik erken Hamilton eigenlijk niet als de voorbij te streven man. Dat is scorebordjournalistiek van de oppervlakkigste soort. Toen de McLaren eind jaren 90 superieur was, was Schumacher ook gewoon de man en dus de voorbij te streven man. Minder en minder allround maar ik denk dat Vettel gewoon ook de coureur van het decennium was, de voorbij te streven man en daar was de meest superieure auto voor verreweg de langste tijd voor nodig. "De man" kenmerkt zich juist door de uitdager te zijn van een superieure auto. Maar Hamilton was een Brit, nog zwart ook als bonus. Daarom mocht die superioriteit ontstaan en zo lang duren, maar realiter had Rosberg 8-voudig WK kunnen zijn bij een ander aanstellingsbeleid. De grote klasse zie je in de mindere auto of het opkomende team. Laten we niet vergeten dat Red Bull een klein team was tegen het grote McLaren en Ferrari. Verstappen liet ook zijn klasse zien in de veel mindere Red Bull en de eerste de beste keer dat ie maar ietsje minder was ipv veel minder dan de Mercedes versloeg hij de Mercedes. Ja, de Mercedes, waarmee Bottas ook 4 poles pakte. Vettel kwam net te kort, mede dankzij de stewards, de FIA en the gekluns bij Ferrari. De strijd aangaan met Mercedes in die Ferrari was een grotere prestatie dan Bottas verslaan, want bijna elke topprestatie is een grotere prestatie dan Bottas verslaan. Net zoals Hamilton de kans had om de te voorbij te streven man te zijn in de McLaren kan hij dat nu weer zijn in deze matige Mercedes. Maar hij liet het toen niet zien ondanks dat er wel snelheid in zat, en vorig seizoen liet hij het ook weer niet zien. Ik zou zeggen doe het maar gewoon dan is het ere wie ere toekomt, maar dit is zijn kans op grootsheid, niet die superieure Mercedes. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 18 maart 2023 @ 13:45 |
Het is niet voor niks dat Verstappen zo snel de stap naar RB maakte (en direct won). Liet bij Torro Rosso (of hoe heette ze dat jaar) al zien dat hij een toekomstig WDC ging zijn. Iedereen wist dat dat een kwestie van tijd zou zijn. Wat je zegt, het eerste jaar dat hij een auto kreeg die slechts een beetje minder was (gemiddeld over het seizoen) versloeg hij de grote Hamilton. Ja, misschien pas in de laatste ronde. Maar iedereen die 2021 gevolgd heeft weet dat Max dat seizoen veel en veel meer indruk maakte dan Hamilton. Zonder de Mercedes kegel incidenten was hij tweet aces voor het einde al WDC geweest. En dan zeiden zijn fans (en Sky....) nog wel dat het de beste Hamilton was die ze ooit gezien hadden. Nou, als 2021 de beste Hamilton was dan is het nooit veel geweest. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 14:20 |
De opmerking ging niet over wie er op dit moment de beste is, maar in zijn algemeenheid. Dus: ondanks dat Hamilton meer titels en zeges op zijn naam heeft staan, is Verstappen een betere coureur dan Hamilton ooit is geweest en hem daarin al voorbij gestreefd. Ik zeg dat ik dat voorbarig vind, want toen Vettel op zijn 26e al vier wereldtitels op zijn naam had staan, was hij op dat moment het absolute fenomeen. Net zoals Verstappen dat nu is. Echter is zijn carrière daarna enigszins in het slop geraakt met een kleurloos einde, waardoor hij nu in discussies over grootheden niet eens meer echt genoemd wordt. Wanneer Verstappen eenzelfde pad bewandelt (wat niet is te hopen natuurlijk), kan dat ook zomaar gebeuren. Op dit moment is hij the hottest shit en terecht, maar uiteindelijk moet hij op de lange termijn wel die successen blijven behalen. Dat is nu nog niet het geval. | |
-XOR- | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:00 |
Ik denk dat het er bij Vettel ook te maken heeft dat hij het in 2014 van Daniel Ricciardo verloor. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:19 |
Ja, maar zoiets kan Verstappen dus net zo goed overkomen. Misschien en hopelijk pakt hij nu nog twee wereldtitels op rij, waardoor hij er net als Vettel vier heeft. Maar als hij dan een rookie naast zich krijgt die nóg beter is en hem het daaropvolgende seizoen aftroeft, wordt het verhaal dus al anders. Zoiets hou je nu voor onmogelijk, maar dat hield je bij Vettel na zijn vierde wereldtitel ook voor onmogelijk, omdat hij op dat moment gewoon de king was. Net zoals Verstappen dat nu is. | |
-XOR- | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:31 |
Verstappen zou na zijn 4e of 5e wereldtitel eigenlijk naar Ferrari moeten en daar kampioen worden. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:33 |
Verstappen moet helemaal niks. Die hoeft zich niet meer te bewijzen en die drang heeft hij ook helemaal niet. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:42 |
Ja, misschien. Maar dat is dus toekomst, waarvan je niet weet hoe die loopt. Het punt is: ondanks dat wat Verstappen allemaal heeft neergezet en blijft neerzetten buitengewoon is, is het wat vroeg om hem op basis daarvan al als beter dan zo'n beetje iedereen in de geschiedenis neer te zetten terwijl hij nog niet in de buurt komt van de erelijsten van anderen. Een kwaliteit is ook om jaar in, jaar uit te blijven presteren en jezelf te motiveren waardoor je zo'n erelijst bij elkaar rijdt. Ik verwacht dat dat geen enkel probleem is, maar uiteindelijk moet hij het nog wel doen, zoals anderen dat ook hebben gedaan. Het kan zomaar zijn dat er nu een rookie is die hem opeens ook aftroeft in een seizoen, of dat hij zelf zijn vorm even kwijt is (het zijn nog steeds gewoon mensen met privélevens waarin vanalles kan gebeuren dat daar invloed op heeft, geen robots). Je weet het nu simpelweg nog niet. De tijd zal het leren. | |
SiGNe | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:45 |
Met Ferrari is dat een onmogelijke taak. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:47 |
Waarom? | |
-XOR- | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:49 |
Als hij de onbetwiste GOAT wil worden lijkt me zo'n stap wel noodzakelijk. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:50 |
Hij moet geen GOAT worden, hij moet Max blijven. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:52 |
![]() | |
SiGNe | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:05 |
Het is ze al sinds 2007 niet meer gelukt, Kimi is de laatste Ferrari WK. Probleem met Ferrari is dat ze vooral Italianen willen aannemen maar als je ook in de rest van de wereld naar personeel zou zoeken dan krijg je een veel beter team. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:08 |
En voordat Schumacher in 2000 de titel pakte, was het ze al sinds 1979 niet meer gelukt. | |
rotaderp44 | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:21 |
gewoon bij RB zijn contract afmaken en dan klaar ermee... 3x ( of meer ) wereldkampioen is genoeg | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:23 |
Is er dan iets waaruit blijkt dat hem dat wat kan boeien? | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:42 |
Nee, maar dat is ook logisch als je er nog zo ver van verwijderd bent. Je wilt gewoon ieder seizoen je ding doen en de beste zijn van het moment. Op het moment dat je je zesde of zevende titel op zak hebt en het record binnen bereik komt, kan zoiets wel gaan spelen. Dan ben je ook weer een paar jaar verder. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:48 |
Vooralsnog is Verstappen vooral heel duidelijk geweest dat hij nooit in die positie wenst te komen. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:01 |
Ik zie alleen dat hij er niet mee bezig is op dit moment. https://www.essentiallysp(...)-to-the-goat-debate/ Dat is, zoals gezegd, ook logisch. Je bent er nog ver van verwijderd en wilt je vooral focussen op de beste van het moment zijn. Doelen van mensen veranderen ook tijdens hun leven/loopbaan. Je eerste voornaamste doel is WDC worden, dat is bereikt. Het volgende doel wordt het volgende seizoen wederom kampioen worden, ook dat is bereikt. Het huidige doel is die derde titel binnenslepen. Maar vanaf zes of zeven titels kan dat doel dus wel worden om het record te verbreken, omdat het binnen bereik komt. Hamilton heeft ook niet vanaf het begin van zijn carrière het doel gehad om de 'GOAT' te worden. Zijn eerste doel was racen in de F1 bij McLaren. Vanaf daar ga je ook steeds nieuwe doelen stellen. Hij zal ook niet na zijn eerste twee titels met Mercedes al het doel 'GOAT' hebben gehad. Ook hij was daar op dat moment gewoon nog heel ver van verwijderd. Maar na je zesde titel met Mercedes en je zevende titel in totaal, komt dat record dus wel binnen bereik en kan het vanaf dan je doel worden. Waar kan ik vinden dat Verstappen nooit in de positie wenst te komen om het record te bemachtigen? | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:08 |
Hij heeft meermaals aangegeven dat hij die interesse niet heeft en het hem niets boeit of hij records verbreekt. De kans dat hij na zijn huidige contract stopt als er niet heel veel verandert qua kalender is gewoon groot. Dat is vaak genoeg gezegd en geschreven en dat weet jij ook best. Daar gaat het ook niet om. Het ging er om dat sommige supporters en mensen in dit forum vinden dat hij dat moet doen en ook nog even bij verschillende teams om zijn grootheid te bewijzen. Ik claim slechts dat hem dat geen reet boeit en volgens mij is dat duidelijk genoeg. | |
Sorella | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:09 |
Ik denk dat verstappen op het hoogtepunt stopt en niet zoals andere coureurs in een minder team wil gaan rijden. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:17 |
Ja, zo staat hij er nu in. Prima natuurlijk, maar niets veranderlijker dan de mens. Misschien weet jij al exact waar jij over vijf jaar staat, hoe je leven eruit ziet, wat je dan denkt en wat je daarop besluit. Dat kan, ik niet. En de meeste mensen niet. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:36 |
Ja, kan. Kan ook niet. Misschien is hij op dat moment vrijgezel, heeft hij er nog ontzettend veel plezier in en heeft hij de drive om door te gaan. Het is simpelweg vrijwel onmogelijk om nu al zeker te zijn over wat je over vijf jaar zult besluiten. Er zijn onnoemelijk veel veranderlijke factoren in een mensenleven die bepalen hoe je op een bepaald moment ergens tegenaan kijkt en wat je daarop besluit. Besluiten die je nu neemt, had je vijf jaar geleden misschien compleet anders genomen. Je verandert als mens continu tijdens je leven, je bent nooit op ieder moment compleet dezelfde persoon die over alles hetzelfde denkt en daarnaar handelt. | |
KaheemSaid | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:37 |
Massa, maar dat was maar 12 seconden! | |
Rnie | zaterdag 18 maart 2023 @ 19:22 |
Lekkere kwali hoor Loetje ![]() | |
tripel7 | zaterdag 18 maart 2023 @ 19:47 |
Ik kon niet kijken, moest ie weer een tow van George krijgen om überhaupt naar de volgende kwalificatie ronde te mogen? | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 18 maart 2023 @ 19:56 |
Ja wat? Alsof Max ook maar iets geeft om die onzin. Hij wil gewoon racen. Wij kunnen er alles van vinden; hij weet zelf het beste wat 'noodzakelijk' is. | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 20:18 |
Je lijkt nogal homeboys te zijn met "Max" en precies te weten wat hij wil en denkt. Spreek je hem vaak? Iemand geeft gewoon zijn mening over wat hij denkt dat Verstappen zou moeten doen om als de GOAT te worden gezien, indien hij dat zou willen. Dat is gewoon een mening, meer niet. Dan kun je met melodramatische nietszeggende teksten als "hij moet geen GOAT worden, hij moet Max blijven" komen, alsof "Max" een zelfstandig naamwoord is en een universeel begrip op zich dat hij 'loslaat' wanneer hij het predikaat GOAT zou krijgen, maar dat is me een partij sentimenteel geneuzel waar ik echt niet goed van word. Je doet net alsof je vindt dat Verstappen niet als object gezien moet worden, maar gewoon als je beste mattie "Max" die in jullie innige emotionele band als mens meer voor je betekent dan als de F1-coureur. ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2023 @ 20:51 |
MAx is waarschijnlijk op zijn 30 al over zijn top als het niet eerder is.... hij heeft niet de klasse om zo lang door te kunnen als Ham | |
R-woud93 | zaterdag 18 maart 2023 @ 20:53 |
Klaasgod slaat wild om zich heen met zijn beweringen GENOT [ Bericht 1% gewijzigd door R-woud93 op 18-03-2023 21:04:49 ] | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 18 maart 2023 @ 20:56 |
En water is nat. | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:02 |
feiten ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:04 |
![]() | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:18 |
Je bent natuurlijk een beetje reacties aan het uitlokken hiermee. ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:32 |
En daarom gaan kenners zoals jij en ik er ook niet op in ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:43 |
nee ik ben er zeker van dat max op zijn 30ste een volgevreten sporter is die voor kleinere ploegen rijdt....en moet strijden om bij de top10 te horen zo werkt dat in formule 1 max is helemaal niet zo populair bij het grote publiek internationaal...alleen in nederland | |
Repentless | zaterdag 18 maart 2023 @ 21:55 |
Nou, vooruit. Ik ga er toch een keer serieus op in. Waarop baseer je dat Verstappen dit pad zal bewandelen? Wat zijn je argumenten om te onderbouwen dat hij niet de klasse heeft om zo lang door te kunnen gaan als Hamilton? "Zo werkt dat in de Formule 1" is geen argument, omdat er voorbeelden zijn die het tegendeel bwijzen. Populariteit bij het grote publiek internationaal is helemaal niet relevant in het bepalen van iemands capaciteiten. Ook als vrijwel iedereen ter wereld je de grootste klootzak vindt die er is, kun je alsnog prima de snelste coureur van het veld zijn. | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2023 @ 22:18 |
Het zal niet zo zijn dat Red Bull de komende 10 jaar de snelste auto zal hebben. Ik zie Mercedes en Ferrari de komende 10 jaar ook weer dominantie krijgen in tussenliggende fases.... 1 ding waar verstappen heel erg slecht in is anticiperen in de situatie waarin hij zich bevindt. Ik denk dat die mindere periode er zal komen en dat hij er heel slecht mee zal kunnen omgaan. Hij heeft daar gewoon de mentaliteit er niet voor. Hij zal heel erg gefrustreerd worden en fouten gaan maken. Zo zit het karakter van max nu eenmaal in elkaar. Je ziet hem nu al als een debiel schelden als er iets tactisch fout gaat of als er technische problemen er zijn. Hij kan daar niet mee omgaan. Hij is niet flexibel in zich inleven in bepaalde situaties. [ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 18-03-2023 22:34:30 ] | |
Weltschmerz | zaterdag 18 maart 2023 @ 22:37 |
Vooral met hoe dat uitgemolken werd door de Engelstalige pers, niks over hoe slecht de auto was, de pech, de auto die totaal tegenovergesteld was aan hoe Vettel hem graag heeft. Het was 'zie je wel, het lag alleen maar aan de auto', ipv 'Vettel is niet zo allround, die heeft zijn achterkant nodig om heel snel te zijn". Er werd ook niet beweerd dat hij zoveel set ups uitprobeerde om de auto sneller te maken, of dat zijn teamgenoot meer gewend was aan een slechte auto. [quote] ![]() [quote]Hamilton heeft ook niet vanaf het begin van zijn carrière het doel gehad om de 'GOAT' te worden. Zijn eerste doel was racen in de F1 bij McLaren. Vanaf daar ga je ook steeds nieuwe doelen stellen. Hij zal ook niet na zijn eerste twee titels met Mercedes al het doel 'GOAT' hebben gehad. Ook hij was daar op dat moment gewoon nog heel ver van verwijderd. Maar na je zesde titel met Mercedes en je zevende titel in totaal, komt dat record dus wel binnen bereik en kan het vanaf dan je doel worden. [quote]De Britten hadden wel meteen vanaf het begin het doel gehad om hem de GOAt te maken, want een Duitser als Schumacher die dat overduidelijk was, dat kon niet. Na 2 races Alonso bijhouden begon men al te speculeren over 10 wereldtitels. En toen kwam Vettel, weer een Duitser, en begon Hamilton er steeds minder van te bakken. Ross Brawn to the rescue. Het bestaat niet meer, het is niet relevant meer, het is een chauvinistische fanboy claim geworden van de hardste schreeuwers. De eer bestaat in raceliefhebbers die daar integer wat van vinden, dat is stuk. De eer is weg. Italianen kunnen alles heel goed behalve organiseren, dat kunnen ze helemaal niet. Dus je hoeft alleen maar buitenlanders te hebben die de organisatie doen. Maar dat ligt moeilijk, ook omdat de autowinkel zo vergroeid met de F1 claimt te zijn, dan moeten juist de leidinggevenden doorstromen naar de F1. . | |
DrDarwin | zaterdag 18 maart 2023 @ 23:09 |
Dit topic is wel compleet ontspoort lijkt het. | |
rotaderp44 | zondag 19 maart 2023 @ 08:44 |
hij reageerde toch echt heel erg volwassen en realitisch op de gebroken aandrijfas gister. en dat terwijl huilie lewis zijn team weer de schuld geeft van zijn erg matige prestatie | |
TweedeKlum | zondag 19 maart 2023 @ 09:09 |
Jij hebt de afgelopen seizoenen heel wat gemist. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 19 maart 2023 @ 09:27 |
Debieltje ben je toch ook ![]() |