abonnement Unibet Coolblue
pi_208165580
ChevyCaprice, je begint een beetje een karikatuur te worden.
:P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208165627
Als Hamilton de allerbeste aller tijden is. Wat is dan Russell? De aller aller beste aller tijden?
Het is een loos begrip. Je kunt eigenlijk alleen maar echt vergelijken met je teamgenoot en dat heeft Hamilton glansrijk verloren afgelopen jaar.
pi_208167044
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wie vind jij nou eigenlijk de beste allertijden?
Volgens mij is het een vaststelling van feitelijke aard dat Schumacher dat is en is daar niet zoveel aan te vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208167078
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:58 schreef MisChrartin het volgende:
Als Hamilton de allerbeste aller tijden is. Wat is dan Russell? De aller aller beste aller tijden?
Het is een loos begrip. Je kunt eigenlijk alleen maar echt vergelijken met je teamgenoot en dat heeft Hamilton glansrijk verloren afgelopen jaar.
Schumacher werd ook om z'n oren gereden door Rosberg. Bij het bepalen wie de grootste aller tijden is, kijk je uiteraard niet alleen naar de seizoenen van een coureur in de herfst van z'n carrière.
pi_208167301
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volgens mij is het een vaststelling van feitelijke aard dat Schumacher dat is en is daar niet zoveel aan te vinden.
Nee, volgens jouw eigen criteria kan Schumacher het sowieso niet zijn. Die is immers wel eens verslagen door een teamgenoot. Meerdere seizoenen zelfs.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Hier hebben we het over een coureur die ongelooflijk, historisch ongezien, verwend is met de (veruit) beste auto en team en die van zichzelf beweert dat hij de grootste ooit is. De grootste ooit is geen enkel seizoen verslagen door zijn teamgenoot.
Senna en Fangio vallen hiermee trouwens ook af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2023 16:22:22 ]
pi_208167859
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, volgens jouw eigen criteria kan Schumacher het sowieso niet zijn. Die is immers wel eens verslagen door een teamgenoot. Meerdere seizoenen zelfs.
Nee, hij was al de grootste ooit. Daar komt per definitie pas een einde aan door een grotere die na hem komt. Die is er overduidelijk nog niet geweest, dus dat hij dan na zijn pensioen weer gaat rijden en ingehaald is door zowel zijn eigen ouderdom als de progressie van het veld doet daar niet aan af.

quote:
Senna en Fangio vallen hiermee trouwens ook af.
Als je al tijdens je actieve carriere verslagen bent door Prost, ook een grote, wordt het een lastig verhaal inderdaad. Fangio is te ver voor mijn tijd, dat kan ik niet beoordelen. Net als die jongeren die met terugwerkende kracht Senna tot hun idool en de beste allertijden verklaren, daar komt alleen maar onzin uit dus daar waag ik me bij Fangio niet aan. Maar ik moet toch in bepaalde mate op tweedehands kennis kunnen vertrouwen. Fangio werd algemeen als de grootste gezien, niet door sociale media maar door mensen die er wel getuige van waren en een reputatie te verliezen hadden, en zijn recordaantal titels zou nooit meer geevenaard worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208168003
Jim Clark? Dan meer als autocoureur in het algemeen (breder dan F1)
pi_208168386
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, hij was al de grootste ooit. Daar komt per definitie pas een einde aan door een grotere die na hem komt. Die is er overduidelijk nog niet geweest, dus dat hij dan na zijn pensioen weer gaat rijden en ingehaald is door zowel zijn eigen ouderdom als de progressie van het veld doet daar niet aan af.
Je maakt er weer een vermakelijk kletsverhaal van, maar het feit blijft dat je beweerde dat de grootste aller tijden nooit door een teamgenoot verslagen is.
  maandag 27 februari 2023 @ 18:10:35 #59
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208168563
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, hij was al de grootste ooit. Daar komt per definitie pas een einde aan door een grotere die na hem komt. Die is er overduidelijk nog niet geweest, dus dat hij dan na zijn pensioen weer gaat rijden en ingehaald is door zowel zijn eigen ouderdom als de progressie van het veld doet daar niet aan af.
[..]
Als je al tijdens je actieve carriere verslagen bent door Prost, ook een grote, wordt het een lastig verhaal inderdaad. Fangio is te ver voor mijn tijd, dat kan ik niet beoordelen. Net als die jongeren die met terugwerkende kracht Senna tot hun idool en de beste allertijden verklaren, daar komt alleen maar onzin uit dus daar waag ik me bij Fangio niet aan. Maar ik moet toch in bepaalde mate op tweedehands kennis kunnen vertrouwen. Fangio werd algemeen als de grootste gezien, niet door sociale media maar door mensen die er wel getuige van waren en een reputatie te verliezen hadden, en zijn recordaantal titels zou nooit meer geevenaard worden.
Dus als Verstappen nu nog zes seizoenen op rij zou winnen, daarmee acht titels binnenhaalt en het absolute record heeft, kan hij bij voorbaat al nooit groter zijn dan Schumacher omdat Ricciardo hem in twee van de drie seizoenen bij RB heeft verslagen?
pi_208168569


_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_208168789
quote:
Voor mij wint Vettel dit.
pi_208168818
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je maakt er weer een vermakelijk kletsverhaal van, maar het feit blijft dat je beweerde dat de grootste aller tijden nooit door een teamgenoot verslagen is.
Dat is ook zo. Je hebt natuurlijk ook mensen die naar een of andere benefietwedstrijd gaan en dan een 200 kilo zware Maradona zien voetballen en dan denken 'zo goed is die niet, dat kan niet de grootste ooit zijn'. Nee hij is niet meer de beste terwijl hij nog wel een balletje trapt, maar dan heb je het niet over grootsheid maar over iets anders.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus als Verstappen nu nog zes seizoenen op rij zou winnen, daarmee acht titels binnenhaalt en het absolute record heeft, kan hij bij voorbaat al nooit groter zijn dan Schumacher omdat Ricciardo hem in twee van de drie seizoenen bij RB heeft verslagen?
Nee, dat zei ik niet. Er is best wel wat op te nuanceren maar het verschil tussen Schumacher en de rest van het veld zal niet snel meer geëvenaard worden. Enerzijds is het veld gewoon veel sterker en completer geworden sindsdien dus is het moelijker om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, en zijn coureurs ook jonger in de F1 aan het komen, anderzijds werd het recordaantal WK's van Fangio ook gezien als iets wat in de moderne tijd niet meer zou kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208169327
quote:
Lekker gedateerd ook. :')
Ik krijg nog geld van je.
  maandag 27 februari 2023 @ 19:16:25 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208169474
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Je hebt natuurlijk ook mensen die naar een of andere benefietwedstrijd gaan en dan een 200 kilo zware Maradona zien voetballen en dan denken 'zo goed is die niet, dat kan niet de grootste ooit zijn'. Nee hij is niet meer de beste terwijl hij nog wel een balletje trapt, maar dan heb je het niet over grootsheid maar over iets anders.
[..]
Nee, dat zei ik niet. Er is best wel wat op te nuanceren maar het verschil tussen Schumacher en de rest van het veld zal niet snel meer geëvenaard worden. Enerzijds is het veld gewoon veel sterker en completer geworden sindsdien dus is het moelijker om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, en zijn coureurs ook jonger in de F1 aan het komen, anderzijds werd het recordaantal WK's van Fangio ook gezien als iets wat in de moderne tijd niet meer zou kunnen.
Als het veld sindsdien gewoon veel sterker en completer is geworden en het daardoor moeilijker is om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, dan pleit dat toch juist voor de prestaties van iemand als Hamilton en minder voor iemand als Schumacher?
pi_208170152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als het veld sindsdien gewoon veel sterker en completer is geworden en het daardoor moeilijker is om er nog zo met kop en schouders bovenuit te steken, dan pleit dat toch juist voor de prestaties van iemand als Hamilton en minder voor iemand als Schumacher?
Ja en nee. Je kunt alleen maar uitzonderlijk presteren ten opizchte van je generatie, maar de marges worden wel kleiner, mede dankzij Schumacher trouwens want daardoor heeft de kwaliteit van het veld een hele sterke prikkel gekrgen. Maar Hamilton stak er helemaal niet met kop en schouders bovenuit, de Mercedes deed dat, hij deed onder voor Vettel en de verschillen met Button en Rosberg waren ook maar heel marginaal.

Ook zag je Verstappen op Spa vorig jaar het hele veld te kijk zetten, het kan nog wel. Als je nou vaker wel dan niet dat soort weekenden hebt, al dan niet ten opzichte van een niet zo snelle auto, dan hebben we het over de categorie Schumacher.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 februari 2023 @ 20:36:42 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208171063
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja en nee. Je kunt alleen maar uitzonderlijk presteren ten opizchte van je generatie, maar de marges worden wel kleiner, mede dankzij Schumacher trouwens want daardoor heeft de kwaliteit van het veld een hele sterke prikkel gekrgen. Maar Hamilton stak er helemaal niet met kop en schouders bovenuit, de Mercedes deed dat, hij deed onder voor Vettel en de verschillen met Button en Rosberg waren ook maar heel marginaal.

Ook zag je Verstappen op Spa vorig jaar het hele veld te kijk zetten, het kan nog wel. Als je nou vaker wel dan niet dat soort weekenden hebt, al dan niet ten opzichte van een niet zo snelle auto, dan hebben we het over de categorie Schumacher.
Je punt is me niet helemaal duidelijk, er staan mijns inziens wat zaken door elkaar waarbij het verband wat onduidelijk is. Maar dat kan net zo goed bij mij liggen, is geen aanval. :)

Om toch een reactie te geven op bovenstaande en mijn kijk erop te geven:

De Ferrari van Schumachers gloriejaren stak er ook met kop en schouders bovenuit. De auto was gewoon een klasse beter dan de rest van het veld. Uiteraard was het wel omdat Schumacher erin zat, dat dat succes er ook uit werd gehaald. Dat ontken ik natuurlijk niet.

Maar als je kijkt naar het deelnemersveld uit zijn gloriejaren: er reden hooguit 2 (Hakkinen en Villeneuve) voormalig wereldkampioenen mee. In het laatste kampioensseizoen eigenlijk geen (op een paar races van Villeneuve na).

In Hamiltons kampioensjaren bij Mercedes reden er altijd meerdere voormalig wereldkampioenen mee, tot soms wel vier in een seizoen (Vettel, Alonso, Raikkonen en Button). Waarbij Vettel en Alonso ook nog eens meervoudig kampioen zijn. Ondanks dat je dan de betere auto hebt, moet je het alsnog wel 'even' doen. In die zin is het toch juist als een prestatie te zien dat je met zo'n sterk deelnemersveld om je heen alsnog al die titels binnenharkt?

Schumacher had verreweg de beste auto in een deelnemersveld waarin vrijwel geen kampioensmateriaal te vinden was. Dan is het misschien ook wel makkelijker om er zo bovenuit te steken, als je competitie niet zo sterk is.
pi_208172327
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je punt is me niet helemaal duidelijk, er staan mijns inziens wat zaken door elkaar waarbij het verband wat onduidelijk is. Maar dat kan net zo goed bij mij liggen, is geen aanval. :)

Om toch een reactie te geven op bovenstaande en mijn kijk erop te geven:

De Ferrari van Schumachers gloriejaren stak er ook met kop en schouders bovenuit. De auto was gewoon een klasse beter dan de rest van het veld. Uiteraard was het wel omdat Schumacher erin zat, dat dat succes er ook uit werd gehaald. Dat ontken ik natuurlijk niet.
Nee, dat is niet waar. Hij heeft juist met Benetton gewonnen, en is toen naar Ferrari gegaan omdat hij groots genoeg was om zelfs daar WK mee te worden. Dat duurde nog even maar in de aanloop was het Schumacher tegen beide McLaren of tegen beide Williamsen, met zijn teammaat geheel niet in staat mee te dingen naar de titel.

quote:
Maar als je kijkt naar het deelnemersveld uit zijn gloriejaren: er reden hooguit 2 (Hakkinen en Villeneuve) voormalig wereldkampioenen mee. In het laatste kampioensseizoen eigenlijk geen (op een paar races van Villeneuve na).
Raikkonen reed ook al mee. Piquet heeft hij zelf nog als teammaat zoekgereden, tegen Senna heeft hij geracet in de mindere auto. Schumacher was er altijd bij, ongeacht de auto. Wel had hij mazzel dat BMW-Williams met JPM en Ralf twee relatieve kneuzen in de snellere auto had.

quote:
In Hamiltons kampioensjaren bij Mercedes reden er altijd meerdere voormalig wereldkampioenen mee, tot soms wel vier in een seizoen (Vettel, Alonso, Raikkonen en Button). Waarbij Vettel en Alonso ook nog eens meervoudig kampioen zijn. Ondanks dat je dan de betere auto hebt, moet je het alsnog wel 'even' doen. In die zin is het toch juist als een prestatie te zien dat je met zo'n sterk deelnemersveld om je heen alsnog al die titels binnenharkt?
Nee, als Mercedes Kovalainen naast Rosberg had gezegd was Rosberg 8-voudig WK geweest, marketingtechnisch een ramp, en de Britten zouden geen F1 meer kijken. Vettel heeft Hamilton juist met een kleiner team verslagen, hoe werkt dat in zijn voordeel?

quote:
Schumacher had verreweg de beste auto in een deelnemersveld waarin vrijwel geen kampioensmateriaal te vinden was. Dan is het misschien ook wel makkelijker om er zo bovenuit te steken, als je competitie niet zo sterk is.
Onzin, alleen die Ferrari is maar twee seizoenen het sterkst geweest. Zonder Schumacher waren Hakkinen, Raikkonen, Alesi, Hill etc als veel grotere coureurs de geschiedenis ingegaan maar ze stonden natuurlijk in zijn schaduw. Ook toen waren mensen er al op aan het afdingen maar juist omdat het zo duidelijk was. Echt helemaal niemand die over de vraag 'wie is de beste van het veld?' moest nadenken.

Jij hebt het duidelijk niet bewust meegemaakt. Nu wordt de verveling in de laatste 2 Ferrari seizoenen gebruikt om een vals beeld te schetsen, maar dat was de beloning, het meest indrukwekkende waren de seizoenen waarin hij toch meedeed om de titel, met een auto waarmee hij alleen kon meedoen om de titel, en de titels die hij er op zijn eigen klasse uit wist te persen. Als de we zwakste hybride Mercedes van Hamilton nemen, laten we zeggen die van 21, dan was die ongeveer even superieur als de beste Ferrari van Schumacher.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208172986
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is ook zo. Je hebt natuurlijk ook mensen die naar een of andere benefietwedstrijd gaan en dan een 200 kilo zware Maradona zien voetballen en dan denken 'zo goed is die niet, dat kan niet de grootste ooit zijn'. Nee hij is niet meer de beste terwijl hij nog wel een balletje trapt, maar dan heb je het niet over grootsheid maar over iets anders.
Grappig dat je afgeeft op mensen die zulke dingen zeggen, terwijl jij - niet ik - zelf degene was die zo'n domme uitspraak deed ('de grootste aller tijden is nooit verslagen door een teamgenoot'). En die je nu aan alle kanten met mitsen en maren probeert te nuanceren, om maar te verhullen dat je jezelf weer eens in een hoek gekletst hebt.
  maandag 27 februari 2023 @ 23:06:01 #69
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208173111
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is niet waar. Hij heeft juist met Benetton gewonnen, en is toen naar Ferrari gegaan omdat hij groots genoeg was om zelfs daar WK mee te worden. Dat duurde nog even maar in de aanloop was het Schumacher tegen beide McLaren of tegen beide Williamsen, met zijn teammaat geheel niet in staat mee te dingen naar de titel.
Wat is niet waar? Ik had het over de gloriejaren van Schumacher bij Ferrari. De kampioensjaren vanaf 2000 dus.

quote:
Raikkonen reed ook al mee. Piquet heeft hij zelf nog als teammaat zoekgereden, tegen Senna heeft hij geracet in de mindere auto. Schumacher was er altijd bij, ongeacht de auto. Wel had hij mazzel dat BMW-Williams met JPM en Ralf twee relatieve kneuzen in de snellere auto had.
Ja, Raikkonen deed al mee. Button ook, Alonso ook. Maar die waren op dat moment nog geen kampioen geweest.

quote:
Nee, als Mercedes Kovalainen naast Rosberg had gezegd was Rosberg 8-voudig WK geweest, marketingtechnisch een ramp, en de Britten zouden geen F1 meer kijken. Vettel heeft Hamilton juist met een kleiner team verslagen, hoe werkt dat in zijn voordeel?
? Waar gaat dit over? Vettel is van 2010 t/m 2013 vier keer op rij kampioen geworden met RB. Het dominante team op dat moment. McLaren had moeite in die tijd maar zat er dichtbij, Mercedes stelde relatief gezien nog geen reet voor. Schumacher presteerde al helemaal geen reet in die auto. Hamilton nam een gok door van een topteam naar Mercedes te gaan, zonder enige zekerheid. En in zijn tweede seizoen (het eerste hybride seizoen) pakt hij wel de titel daar. En dan zou Mercedes opeens het team zijn waarin elke boerenlul de titel kan pakken?

quote:
Onzin, alleen die Ferrari is maar twee seizoenen het sterkst geweest. Zonder Schumacher waren Hakkinen, Raikkonen, Alesi, Hill etc als veel grotere coureurs de geschiedenis ingegaan maar ze stonden natuurlijk in zijn schaduw. Ook toen waren mensen er al op aan het afdingen maar juist omdat het zo duidelijk was. Echt helemaal niemand die over de vraag 'wie is de beste van het veld?' moest nadenken.

Jij hebt het duidelijk niet bewust meegemaakt. Nu wordt de verveling in de laatste 2 Ferrari seizoenen gebruikt om een vals beeld te schetsen, maar dat was de beloning, het meest indrukwekkende waren de seizoenen waarin hij toch meedeed om de titel, met een auto waarmee hij alleen kon meedoen om de titel, en de titels die hij er op zijn eigen klasse uit wist te persen. Als de we zwakste hybride Mercedes van Hamilton nemen, laten we zeggen die van 21, dan was die ongeveer even superieur als de beste Ferrari van Schumacher.
Niet bewust meegemaakt? Ik ben 40 jaar, kijk al zo'n 28 jaar F1. Dominante teams komen en gaan. Medio jaren '90 was Benetton opeens twee seizoenen het topteam (met illegale auto's). Daarna stuivertje wisselen tussen Williams en McLaren, daarna de Ferrari-dominantie, dan opeens 10 jaar later weer twee seizoenen Benetton met Alonso. Daarna incidenteel Ferrari en McLaren weer. Een Brawn GP dat uit het niets kampioen wordt wegens de diffuser, daarna vier jaar RB dominantie met Vettel. En daarna de Mercedes-dominantie, terwijl we nu weer in een RB-tijdperk lijken te zijn aanbeland.

Niet om Schumachers prestaties te bagatelliseren, want de man is een van de grootste coureurs ooit en een fenomeen. Ik denk ook dat het simpelweg als totaalplaatje een betere coureur is dan Hamilton. Maar laten we wat mij betreft niet doen alsof de man ook in suboptimale auto's fluitend wereldkampioen kon worden i.t.t. Hamilton. De auto's waarmee Schumacher kampioen werd, behoorden gewoon bij de top. En het maakt Hamiltons prestaties niet minder indrukwekkend. Ondanks het beste materiaal, is het alsnog de coureur die seizoen na seizoen moet blijven presteren om deze erelijst neer te zetten.
pi_208175092
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 23:06 schreef Repentless het volgende:

Hamilton nam een gok door van een topteam naar Mercedes te gaan, zonder enige zekerheid. En in zijn tweede seizoen (het eerste hybride seizoen) pakt hij wel de titel daar. En dan zou Mercedes opeens het team zijn waarin elke boerenlul de titel kan pakken?
Het was geen gok van Hamilton. Hij wist dat Mercedes, itt alle overige teams, al 3 jaar op de hoogte was van de reglementen die zouden gaan gelden, en dat Mercedes, als incentive om de F1 in te gaan, die regels mede had geschreven.
Het is niet toevallig dat het 2e seizoen van Hamilton het eerste seizoen van de hybride motoren en gelijktijdig ook de start van de Mercedes dominantie was. Ze wisten al dat ze de beste motor hadden, en ze kochten gewoon de beste aero package er bij in de vorm van BrawnGP. Voeg daar nagenoeg grenzeloos veel investeringen aan toe, nadat de motor inderdaad zo goed was dat zelfs met een badkuip de Merc nog had kunnen winnen, en je koopt gewoon jaren aan kampioenschappen.
Het is wel degelijk zo dat Mercedes op dat moment inderdaad 'opeens' (het was namelijk al 3 jaar in de maak) het team werd waarin elke boerenlul de titel kon pakken. Hamilton is geen koekie natuurlijk, hij moet wel zijn teamgenoten verslaan, maar hij is zeker niet de grootste ooit.
pi_208175273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:50 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het was geen gok van Hamilton. Hij wist dat Mercedes, itt alle overige teams, al 3 jaar op de hoogte was van de reglementen die zouden gaan gelden, en dat Mercedes, als incentive om de F1 in te gaan, die regels mede had geschreven.
Het is niet toevallig dat het 2e seizoen van Hamilton het eerste seizoen van de hybride motoren en gelijktijdig ook de start van de Mercedes dominantie was. Ze wisten al dat ze de beste motor hadden, en ze kochten gewoon de beste aero package er bij in de vorm van BrawnGP. Voeg daar nagenoeg grenzeloos veel investeringen aan toe, nadat de motor inderdaad zo goed was dat zelfs met een badkuip de Merc nog had kunnen winnen, en je koopt gewoon jaren aan kampioenschappen.
Het is wel degelijk zo dat Mercedes op dat moment inderdaad 'opeens' (het was namelijk al 3 jaar in de maak) het team werd waarin elke boerenlul de titel kon pakken. Hamilton is geen koekie natuurlijk, hij moet wel zijn teamgenoten verslaan, maar hij is zeker niet de grootste ooit.
Dit dus exact. Het is de grootste farce ooit dat de FIA de motor reglementen samen met Mercedes schreef volgens de specs van een motor die Mercedes al drie jaar op de plank had liggen en vervolgens nog drie jaar kon doorontwikkelen voordat de rest überhaupt wist hoeveel cilinders ze mochten gebruiken :').

De echte prestatie van het hybride tijdperk is niet dat Mercedes die kampioenschappen heeft gewonnen, maar dat RedBull en Honda in staat zijn geweest om die achterstand in een paar jaar tijd in te lopen terwijl Mercedes mocht doorontwikkelen.

En dan nu zeuren over een paar te dik belegde sandwiches in de kantine van RedBull. :') :')
pi_208176945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En dan nu zeuren over een paar te dik belegde sandwiches in de kantine van RedBull. :') :')
Als we dan toch gaan trollen...

Aan de frauduleuze overschrijding van het budget hing geen oormerk waar de overspend precies gemaakt is.
Dat het allemaal in de catering zat is door de spindokters van Redbull bedacht om hun misdrijf tegen de sportiviteit te bagataliseren. Het bedrag was zelfs relatief groter dan het tijdsverschil waarmee het WDC van 2021 gestolen werd.
En desondanks was RB niet in staat om het WDC zonder de actieve hulp van de FIA-wedstrijdlijding binnen te halen..
Wie dit leest is gek
pi_208177184
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Als we dan toch gaan trollen...

Aan de frauduleuze overschrijding van het budget hing geen oormerk waar de overspend precies gemaakt is.
Dat het allemaal in de catering zat is door de spindokters van Redbull bedacht om hun misdrijf tegen de sportiviteit te bagataliseren. Het bedrag was zelfs relatief groter dan het tijdsverschil waarmee het WDC van 2021 gestolen werd.
En desondanks was RB niet in staat om het WDC zonder de actieve hulp van de FIA-wedstrijdlijding binnen te halen..
Straks mijn hengel maar eens uit de schuur halen, ze bijten goed vandaag.
pi_208183681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Straks mijn hengel maar eens uit de schuur halen, ze bijten goed vandaag.
Geen beter aasie dan Masi
Wie dit leest is gek
  woensdag 1 maart 2023 @ 08:48:11 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208187200
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:

Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max
Max Verstappen WDC F1 2021.

Voor wie liep het zo fout af, eigenlijk? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 1 maart 2023 @ 08:56:31 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208187292
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

En desondanks was RB niet in staat om het WDC zonder de actieve hulp van de FIA-wedstrijdlijding zonder de epic tactische fuck-up van Mercedes binnen te halen..
Fixed. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 09:00:01 #77
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208187344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Max Verstappen WDC F1 2021.

Voor wie liep het zo fout af, eigenlijk? :')
Ik heb het over de GP van Brazilië.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:01:05 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208187369
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik heb het over de GP van Brazilië.
Nog zo'n kansloos moment waar het Lewis rood voor de ogen werd. Heeft hij wel vaak last van. Agressief mannetje.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 09:02:45 #79
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208187390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nog zo'n kansloos moment waar het Lewis rood voor de ogen werd. Heeft hij wel vaak last van.
Lewis P2. Max P6 met penalty en een boos team.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:08:02 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208187462
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

Lewis P2. Max P6 met penalty en een boos team.
Deze user. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208187495
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Lewis P2. Max P6 met penalty en een boos team.
Max uiteindelijk WDC, Lewis P6.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208188096
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Als we dan toch gaan trollen...

Aan de frauduleuze overschrijding van het budget hing geen oormerk waar de overspend precies gemaakt is.
Dat het allemaal in de catering zat is door de spindokters van Redbull bedacht om hun misdrijf tegen de sportiviteit te bagataliseren. Het bedrag was zelfs relatief groter dan het tijdsverschil waarmee het WDC van 2021 gestolen werd.
En desondanks was RB niet in staat om het WDC zonder de actieve hulp van de FIA-wedstrijdlijding binnen te halen..
Troll dan goed... Het rapport is namelijk best duidelijk waar dat geld heen ging, en er ging niets naar de ontwikkeling van de auto.
quote:
1. Overstated excluded costs pursuant to Article 3.1(a) of the Financial Regulations (concerning catering services);
2. Costs pursuant to Article 3.1(w) of the Financial Regulations (concerning consideration and associated employer’s social security contributions);
3. Costs pursuant to Article 3.1(h)i of the Financial Regulations (in respect of Non-F1 Activities), as those costs had already been offset within Total Costs of the Reporting Group;
4. Costs pursuant to Article 3.1(k) of the Financial Regulations (in respect of bonus and associated employer’s social security contributions);
5. Understatement of Relevant Costs in respect of a gain on disposal of fixed assets by failing to make the necessary upwards adjustment;
6. Costs pursuant to Article 3.1(q) of the Financial Regulations (concerning apprenticeship levies);
7. Costs pursuant to Article 3.1(h)(ii)i of the Financial Regulations (concerning consideration and associated employer’s social security contributions);
8. Understatement of Relevant Costs in respect of provisions set forth by Article 4.1(a)i of the Financial Regulations (concerning the cost of use of Power Units);
9. Costs pursuant to Article 3.1(h) i of the Financial Regulations (concerning consideration and associated employer’s social security contributions);
10. Understatement of Relevant Costs in respect of provisions set forth by Article 4.1(f)i(B) of the Financial Regulations (concerning use of inventories);
11. Clerical error in respect of RBR’s calculation of certain costs re-charged to it by Red Bull Power Trains Limited;
12. Certain travel costs pursuant to Article 3.1(r) of the Financial Regulations;
13. Costs of maintenance pursuant to Article 3.1i of the Financial Regulations.
  woensdag 1 maart 2023 @ 13:08:36 #83
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208190412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nog zo'n kansloos moment waar het Lewis rood voor de ogen werd. Heeft hij wel vaak last van. Agressief mannetje.
Gelukkig is Max verstappen altijd de vriendelijkheid zelve. Nooit een breaktest. Nooit z'n teammaat naaien. Nooit en ander van de baan dwingen.
Altijd de vriendelijke Belg die hij al vanaf zijn geboorte is.
Wie dit leest is gek
  woensdag 1 maart 2023 @ 13:16:49 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208190522
quote:
99s.gif Op woensdag 1 maart 2023 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

Altijd de vriendelijke Belg Nederlander die hij al vanaf zijn geboorte is.
Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 2 maart 2023 @ 11:59:21 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208203821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nog zo'n kansloos moment waar het Lewis rood voor de ogen werd. Heeft hij wel vaak last van. Agressief mannetje.
Ik vond dit moment eerder zwart in de zin van oogkleppen, hij deed alsof alsof Verstappen er niet was en kwam er nog mee weg ook, al kostte het wel de overwinning.
pi_208251396
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
Ik krijg nog geld van je.
pi_208251445
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
Tot de hitte dood van het universum
pi_208251477
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:15 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Tot de hitte dood van het universum
Zeker met deze kwaliteit van de het bakkie van Mercedes, lol...
van eeuwigheid tot amen wachten op die 8e....! :D
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_208251548
quote:
10s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:18 schreef Sally het volgende:

[..]
[..]
Zeker met deze kwaliteit van de het bakkie van Mercedes, lol...
van eeuwigheid tot amen wachten op die 8e....! :D
Hoeft niet eens de auto te zijn, vorig jaar zou de auto schijnbaar onbestuurbaar geweest moeten zijn, terwijl Russell er meerdere malen mee naar podium en een overwinning gereden is. Hij moet gewoon accepteren dat tenzij de auto technisch in staat is om twee minuten voor de rest uit te rijden is, en een teamgenoot heel erg onderdanig naar hem is, die 8ste er gewoon niet gaat komen, is nu niet realistisch, en in de toekomst ook niet.
  maandag 6 maart 2023 @ 01:09:49 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208260520
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
Misschien kan hij Checo vervangen bij RB. Maar zelfs dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208260617
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
Ik zou het niet proberen als ik hem was. Straks ga je net zo lang door tot Max z'n achtste pakt _O-
  maandag 6 maart 2023 @ 02:11:17 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208260745
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Mercedes W39. _O-

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208261878
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Mercedes W39. _O-

[ afbeelding ]
Die sidepods mogen niet :(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 6 maart 2023 @ 09:09:18 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208261910
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
Lewis heeft tijdens een interview op Sky gezegd dat hij door blijft gaan tot hij zijn achtste titel heeft.

Hoeveel jaar moeten we wachten?
Je moet ergens in blijven geloven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208262690
Max rijdt met 9 vingers in z'n neus naar 8 kampioenschappen; Lewis kan zich beter concentreren op z'n "mode". Geen idee of hij daar succesvol in is, maar die huilbal voegt niks meer toe aan de sport.
pi_208262774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:49 schreef TagForce het volgende:

[..]
Troll dan goed... Het rapport is namelijk best duidelijk waar dat geld heen ging, en er ging niets naar de ontwikkeling van de auto.
[..]

Dus we mogen beide 20 euro uitgeven.

Jij geeft 16 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 20 euro.
Ik geef 20 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 24 euro.

Ja maar ik heb die 4 euro teveel uitgegeven aan de catering :+
pi_208262867
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 10:35 schreef rival het volgende:

[..]
Dus we mogen beide 20 euro uitgeven.

Jij geeft 16 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 20 euro.
Ik geef 20 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 24 euro.

Ja maar ik heb die 4 euro teveel uitgegeven aan de catering :+
De vraag is natuurlijk of dat RedBull meer aan de auto heeft uitgegeven dan de concurrentie.

Als ze beide 16 euro hebben uitgegeven aan de auto, maar RB 8 aan de catering en Mercedes 4, dan wordt het een ander verhaal.

Maar ook dan blijft staan dat er per saldo gewoon te veel is uitgegeven door RB en dus zit RB fout.

Dat gezegd hebbende, de boeken zijn niet nauwkeurig gecontroleerd door de FIA, dus ik ben er van overtuigd dat alle vermogende teams (marginaal) meer hebben uitgegeven dan ze stellen. Er zijn zoveel mogelijkheden om kosten anders op te voeren of te verdelen onder de verschillende BV's dat je hooguit kunt stellen dat RB een boete heeft gekregen omdat ze te weinig budget hebben gebruikt voor goede boekhouders.
pi_208262927
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Als ze beide 16 euro hebben uitgegeven aan de auto, maar RB 8 aan de catering en Mercedes 4, dan wordt het een ander verhaal.
Mee eens.
pi_208262930
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 10:35 schreef rival het volgende:

[..]
Dus we mogen beide 20 euro uitgeven.

Jij geeft 16 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 20 euro.
Ik geef 20 euro uit aan de wagen en 4 euro aan de catering. 24 euro.

Ja maar ik heb die 4 euro teveel uitgegeven aan de catering :+
We mogen beiden 20 euro uitgeven aan 'relevante kosten', en daarnaast ongelimiteerd uitgeven aan 'marketing'.
Jij geeft 18 euro uit aan de wagen en 2 euro aan catering voor je personeel op het circuit en in de fabriek. Je geeft ook nog 10 euro extra uit aan catering voor sponsors en hospitality, volgens de specificatie van jullie cateraar (in huis). In totaal dus 30 euro.
Ik geef 16 euro uit aan de wagen en 12 euro aan catering voor mijn personeel op het circuit en in de fabriek en voor de hospitality zowel op het circuit als in de fabriek. Ik krijg daar van het (externe) cateringbedrijf 1 rekening voor en die dien ik in. In totaal geef ik dus 28 euro uit.

Mijn eigen specificatie geeft aan dat het om 3 euro catering voor eigen personeel gaat, en 9 euro aan hospitality, maar de controleurs weigeren die specificatie en gooien die hele rekening van 12 euro onder 'catering' en 0 euro onder marketing.

En dan ben ik degene die teveel uitgegeven heeft aan de auto?
pi_208264133
Had moeten stoppen in 2021.

twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')