abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208143288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat dat gebeurt, maar áls het gebeurt dan zal D66 toch het kabinet opblazen, of niet?
Ja, lijkt me wel. Maar ik vond het wel een mooie 'twee vliegen in 1 klap'. En toch wat laten gebeuren na zo'n zwaar rapport, en een zeer beroerde minister dumpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208144764
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, lijkt me wel. Maar ik vond het wel een mooie 'twee vliegen in 1 klap'. En toch wat laten gebeuren na zo'n zwaar rapport, en een zeer beroerde minister dumpen.
Kaag is een waardeloze minister van financiën en is totaal ongeschikt voor de binnenlandse politiek. Kan ze mooi naar de EU of de VN ofzo.

Kaag wegsturen zou voor D66 wel onacceptabel zijn, zeker als Rutte gewoon kan blijven zitten of doodleuk opnieuw lijsttrekker wordt.
pi_208147502
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat ze erop kicken zal wel meevallen, maar het is elke keer hetzelfde verhaal van excuses maken, beterschap beloven, “het vertrouwen gaan herstellen”. Waarna je er nooit meer iets of iemand over hoort. En dat is wrang.
Dit is natuurlijk ook heel lastig, want de problemen zitten vooral in de uitvoering. Zie de toeslagenaffaire: er zijn hordes ambtenaren bezig met de hersteloperatie, maar de wetgeving is dermate complex dat het enorm veel tijd kost om elk individueel geval goed af te handelen. Je kunt het natuurlijk simpel maken en elke gedupeerde een ton geven, maar dan kun je op je vingers natellen dat Pieter Omtzigt over drie jaar komt klagen dat mensen onterecht bevoordeeld zijn.

In die zin is het enigszins frustrerend dat we in dit soort situaties ministers of zelfs hele kabinetten de laan uitsturen, terwijl de oorzaak van de problemen niet zelden bij degenen die de wetten maken (de Kamer) of uitvoeren (de ambtenaren) ligt. Met name die laatste groep is vrijwel onkwetsbaar, want is zeer lastig te ontslaan.
pi_208147568

[ Bericht 100% gewijzigd door JaxStrumleyII op 25-02-2023 22:56:29 ]
  zondag 26 februari 2023 @ 12:56:29 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208152356
Gaat goed komen
Het gezonde verstand moet en zal terug komen in de politiek
Anders krijgen we nog 4 jaar Rutte en de volgende crisis en is Rutte weer alle actieve herinneringen kwijt

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208152381
-32 voor de coalitie, stap op kabinet!!
pi_208152447
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:58 schreef Cupfighter het volgende:
-32 voor de coalitie, stap op kabinet!!
Op basis van een peiling van De Hond? Laten we nu niet doen alsof die man er ooit ook maar een klein beetje in de buurt zit (vooral opvallend dat hij nu BBB aan het pushen is, die in alle andere peilingen gewoon al een half jaar dalen)... en sowieso zijn peilingen geen verkiezingen, natuurlijk. Een echt goede politicus trekt zich van peilingen helemaal niks aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208152496
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op basis van een peiling van De Hond? Laten we nu niet doen alsof die man er ooit ook maar een klein beetje in de buurt zit... en sowieso zijn peilingen geen verkiezingen, natuurlijk. Een echt goede politicus trekt zich van peilingen helemaal niks aan.
Niet alleen op basis van de peilingen maar op de basis van alles dit kabinet heeft het gewoon verprutst met Rutte en Kaag voorop natuurlijk , in elke andere organisatie waren ze al lang ontslagen maar in deze setting kan men gewoon doorgaan
pi_208152562
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet alleen op basis van de peilingen maar op de basis van alles dit kabinet heeft het gewoon verprutst met Rutte en Kaag voorop natuurlijk , in elke andere organisatie waren ze al lang ontslagen maar in deze setting kan men gewoon doorgaan
Ze hebben gewoon het mandaat gekregen van de kiezer, daar moet je ook zeker niet te licht over denken. De kiezer heeft hen het vertrouwen gegeven.

Nog los van het feit dat er momenteel ook geen ander kabinet van te maken valt. Als je voor het gemak doet alsof een peiling echt een verkiezingsuitslag is, dan kom je alsnog op VVD-CDA-D66 uit, met CU dan ingewisseld voor PvdA en GL. Bij de andere peilingen dan die van De Hond kom je dan net aan een meerderheid.
pi_208152643
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon het mandaat gekregen van de kiezer, daar moet je ook zeker niet te licht over denken. De kiezer heeft hen het vertrouwen gegeven.

Nog los van het feit dat er momenteel ook geen ander kabinet van te maken valt. Als je voor het gemak doet alsof een peiling echt een verkiezingsuitslag is, dan kom je alsnog op VVD-CDA-D66 uit, met CU dan ingewisseld voor PvdA en GL. Bij de andere peilingen dan die van De Hond kom je dan net aan een meerderheid.
Ik ken weinig mensen die blij waren met de herstart van het gevallen kabinet , het vertrouwen hebben ze niet beantwoord men gaat verder wat men in Rutte 3 deed er een puinhoop van maken en niets oplossen.

Ik begrijp dat jij het anders ziet en liever niet een stap rechtser gaat dat wil ik ook niet maar zo doorgaan ook niet is mijn mening, de hoop dat er iets veranderd is klein bij mij en de hoofdverantwoordelijke daarvoor is Rutte
pi_208153055
Ik denk eigenlijk dat BBB hoge ogen kan gooien tijdens de Statenverkiezingen, want hun publiek is conservatief/traditioneel en dat zijn trouwe stemmers. Dus als de opkomst rond de 50% zit, dan weegt dat zwaar mee.
pi_208153133
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ken weinig mensen die blij waren met de herstart van het gevallen kabinet , het vertrouwen hebben ze niet beantwoord men gaat verder wat men in Rutte 3 deed er een puinhoop van maken en niets oplossen.

Ik begrijp dat jij het anders ziet en liever niet een stap rechtser gaat dat wil ik ook niet maar zo doorgaan ook niet is mijn mening, de hoop dat er iets veranderd is klein bij mij en de hoofdverantwoordelijke daarvoor is Rutte
Een stap rechtser dan dit kabinet kan bijna niet. Met VVD en CDA zitten 2 echt rechtse partijen in de regering en ook D66 is regelmatig rechts. De meeste andere rechtse partijen zijn geen optie voor een regering (BBB, PVV, FvD). De enige partij waarmee het rechtser zou kunnen worden is JA21, maar D66 gaat dan echt niet meer mee doen en dan kom je dus nooit aan een meerderheid.

En dat jij weinig mensen kent die iets vinden zegt natuurlijk niks, tevreden mensen hoor je namelijk altijd veel minder dan ontevreden mensen.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:07:33 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208153244
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een stap rechtser dan dit kabinet kan bijna niet. Met VVD en CDA zitten 2 echt rechtse partijen in de regering en ook D66 is regelmatig rechts. De meeste andere rechtse partijen zijn geen optie voor een regering (BBB, PVV, FvD). De enige partij waarmee het rechtser zou kunnen worden is JA21, maar D66 gaat dan echt niet meer mee doen en dan kom je dus nooit aan een meerderheid.

En dat jij weinig mensen kent die iets vinden zegt natuurlijk niks, tevreden mensen hoor je namelijk altijd veel minder dan ontevreden mensen.
Waarom zou D66 niet met JA21 in een coalitie willen? Die zou je als linksere partij juist wel graag als serieus alternatief willen hebben. Ik denk echt dat het hele land beter af zal zijn als JA21 binnen het politieke establishment gehengeld wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 26-02-2023 14:17:26 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208153763
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou D66 niet met JA21 in een coalitie willen? Die zou je als linksere partij juist wel graag als serieus alternatief willen hebben. Ik denk echt dat het hele land beter af zal zijn als JA21 binnen het politieke establishment gehengeld wordt.
D66 gaat echt niet met 3 keer superconservatief regeren. JA21 is toch echt een heel stuk conservatiever dan CU. En dan is het ook nog eens 3 keer rechts, waardoor D66 de linkerflank van de coalitie wordt en dus heel kwetsbaar voor aanvallen van GL/PvdA. Nu is CU nog de linkerflank van de coalitie en trekken CU en D66 meestal samen op tegen VVD en CDA, niet alleen economisch maar ook qua klimaat, vluchtelingen e.d.

CDA inwisselen voor JA21 is misschien nog wel een optie voor D66, trouwens.
pi_208162828

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 27-02-2023 10:21:18 (foutje) ]
  maandag 27 februari 2023 @ 13:08:41 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208165117
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 gaat echt niet met 3 keer superconservatief regeren. JA21 is toch echt een heel stuk conservatiever dan CU. En dan is het ook nog eens 3 keer rechts, waardoor D66 de linkerflank van de coalitie wordt en dus heel kwetsbaar voor aanvallen van GL/PvdA. Nu is CU nog de linkerflank van de coalitie en trekken CU en D66 meestal samen op tegen VVD en CDA, niet alleen economisch maar ook qua klimaat, vluchtelingen e.d.

CDA inwisselen voor JA21 is misschien nog wel een optie voor D66, trouwens.
Uiteraard, ik snap dat ze niet als enige progressieve partij met VVD, JA21 en CDA in een coalitie willen, maar JA21 als partij bij voorbaat uitsluiten zou zowel vanuit democratisch opzicht als strategisch (een solide conservatieve partij op rechts is de makkelijkste manier om het VVD-premiersmonopoly te breken) erg dom zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208165233
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard, ik snap dat ze niet als enige progressieve partij met VVD, JA21 en CDA in een coalitie willen, maar JA21 als partij bij voorbaat uitsluiten zou zowel vanuit democratisch opzicht als strategisch (een solide conservatieve partij op rechts is de makkelijkste manier om het VVD-premiersmonopoly te breken) erg dom zijn.
Klopt. Ik had het over de combi VVD-CDA-JA21, die is kansloos om een meerderheid te zoeken (omdat VVD en CDA niet met PVV, FvD en BBB zullen willen). En dus kan een nieuw kabinet eigenlijk niet rechtser worden dan het huidige, of er moet flink wat gebeuren en dat trio moet een meerderheid halen.
pi_208165838
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ben ik niet echt met je eens, als ik ga stemmen dan weegt voor mij wel degelijk mee waar een partij met kan en wil samenwerken en wat ik van JA21 tot nu toe gezien heb is dat voor mij bij uitstek een partij die ik niet aan de macht wil zien. Als een partij waar ik op stem bereid is om die partij aan de macht te helpen dan zijn ze mijn stem kwijt.

Ik zal niet op een partij stemmen die bereid is met BBB, 50Plus, FvD of PVV in zee te gaan
  maandag 27 februari 2023 @ 14:28:05 #221
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_208165996
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben ik niet echt met je eens, als ik ga stemmen dan weegt voor mij wel degelijk mee waar een partij met kan en wil samenwerken en wat ik van JA21 tot nu toe gezien heb is dat voor mij bij uitstek een partij die ik niet aan de macht wil zien. Als een partij waar ik op stem bereid is om die partij aan de macht te helpen dan zijn ze mijn stem kwijt.

Ik zal niet op een partij stemmen die bereid is met BBB, 50Plus, FvD of PVV in zee te gaan
Tweedegraads uitsluiting dus?

Ben je wel bereid om op een partij te stemmen die bereid is om met een partij in zee te gaan die bereid is met BBB cs. in zee te gaan?
pi_208166156
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:28 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Tweedegraads uitsluiting dus?

Ben je wel bereid om op een partij te stemmen die bereid is om met een partij in zee te gaan die bereid is met BBB cs. in zee te gaan?
De logica van je post ontgaat mij totaal.
  maandag 27 februari 2023 @ 15:16:42 #223
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_208166482
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De logica van je post ontgaat mij totaal.
Geeft niet, vond hem zelf wel grappig
pi_208168719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, gaat niet. En dat is dan ook het argument om Rutte te laten zitten, naast dat 1,5 jaar stilstand voor niemand een goed idee is. In geen enkel dossier.
Maar dan ook niet klagen dat hij blijft zitten.
Want je maakt dan liever de keuze om door te modderen dan iets te veranderen.

En eigenlijk hoeft het land toch niet stil te staan als er nieuwe verkiezingen komen?
pi_208168760
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Aan de linker kant misschien teleurstelling ivm Rutte, maar aan de rechterkant denk ik eerder teleurstelling dat Rutte een knieval maakt voor links/d66.

Als de vvd een kabinet had gehad over rechts denk ik dat er een stuk minder geklaagd werd aan de rechterkant.
  maandag 27 februari 2023 @ 18:41:04 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208168969
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En eigenlijk hoeft het land toch niet stil te staan als er nieuwe verkiezingen komen?
Nee, eigenlijk niet, maar de politieke verhoudingen maken een vlotte formatie bijzonder onwaarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208169168
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de linker kant misschien teleurstelling ivm Rutte, maar aan de rechterkant denk ik eerder teleurstelling dat Rutte een knieval maakt voor links/d66.

Als de vvd een kabinet had gehad over rechts denk ik dat er een stuk minder geklaagd werd aan de rechterkant.
Over rechts was er geen regering te vormen en zelfs als je die wel kan vormen dan is er nog steeds het klimaatakkoord en stikstof problematiek en die verdwijnen niet omdat partijen de werkelijkheid ontkennen.

Ik vraag mij wel af wat er zo links is aan het beleid momenteel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2023 18:56:13 ]
  maandag 27 februari 2023 @ 18:56:33 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208169200
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

D66 is in geen enkel opzicht links te noemen.

VVD en D66 zijn schitterende partners, in dat beide economische groei en rendement als raison d'etre hebben omarmd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 februari 2023 @ 18:58:43 #229
346939 Janneke141
pi_208169231
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

Met name de geldsmijterij. Vooral ontstaan om de partijen bij elkaar te krijgen natuurlijk, maar ondertussen zitten we weer op een punt dat we iedereen die een beetje zielig kijkt gaan compenseren met belastinggeld.
  maandag 27 februari 2023 @ 19:19:27 #230
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208169516
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met name de geldsmijterij. Vooral ontstaan om de partijen bij elkaar te krijgen natuurlijk, maar ondertussen zitten we weer op een punt dat we iedereen die een beetje zielig kijkt gaan compenseren met belastinggeld.
Iedereen die een beetje zielig kijkt, tuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208170952
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dan ook niet klagen dat hij blijft zitten.
Want je maakt dan liever de keuze om door te modderen dan iets te veranderen.

Er zal heel, heel veel controversieel worden verklaard, zoals altijd. En dus staat het land stil (en zeker bij stikstof, klimaat en woningbouw is stilstand achteruitgang).

En ja, ik heb best vertrouwen dat deze 4 partijen ook veel goeds kunnen doen. Dus ik 'modder liever door'.
pi_208172135
twitter

Als we het over mogelijk aftredende bewindspersonen hebben zou ik hier ook eens een oog op houden. Het concept-rapport was al uitgelekt en bepaald niet mals. En als ik dan nu dit soort aankondigingen zie dan zijn kennelijk mensen die er belang bij hebben om dit heel groot te maken...
zie email 27 oktober
pi_208172154
quote:

[..]
En het is een beetje afhankelijk van wat je als 'links' typeert. Maar ik denk dat ze rechts van de VVD ook vinden dat we een erg links migratiebeleid voeren bijvoorbeeld.
zie email 27 oktober
  maandag 27 februari 2023 @ 21:53:16 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208172209
quote:

[..]
We're all Keynesians now.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208174128
Het o
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Over rechts was er geen regering te vormen en zelfs als je die wel kan vormen dan is er nog steeds het klimaatakkoord en stikstof problematiek en die verdwijnen niet omdat partijen de werkelijkheid ontkennen.

Het (ongedekt) uitgeven van geld, de hele migratie/vluchtelingen kwestie.
Stikstof problematiek is er weliswaar, maar als oplossing om dan maar ondernemers (gedwongen) te laten stoppen lijkt me geen idee uit de koker van de VVD.
pi_208175784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 07:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Het o
[..]
Het (ongedekt) uitgeven van geld, de hele migratie/vluchtelingen kwestie.
Stikstof problematiek is er weliswaar, maar als oplossing om dan maar ondernemers (gedwongen) te laten stoppen lijkt me geen idee uit de koker van de VVD.
Het geld uitgeven komt door het VVD beleid van de afgelopen jaren, het afscheid nemen van neo-liberaal denken stond ook in het verkiezingsprogramma.

De vluchtelingenkwestie...tja, welke kwestie is dat precies? Toelatingsbeleid is geen streep veranderd, volgens mij.

Er staat inderdaad niet expliciet in het VVD programma van 2020 dat boeren uitgekocht moeten worden maar dat is gewoon een uitvloeisel van wat er wel in staat.
pi_208186236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schadevergoeding.
https://www.tubantia.nl/b(...)n-kinderen~acadab34/

Daar heb je het al.
zie email 27 oktober
pi_208186725
quote:
Maar dit is niet iets wat het kabinet wil, er zijn steeds meer advocaten die in elke misstand brood zien om massaclaims te eisen. Dat ligt niet zo zeer aan het kabinet, maar aan die aasgieren.
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:36:43 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208187880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit is niet iets wat het kabinet wil, er zijn steeds meer advocaten die in elke misstand brood zien om massaclaims te eisen. Dat ligt niet zo zeer aan het kabinet, maar aan die aasgieren.
Het was dan ook met een reden dat we in Nederland erg terughoudend waren met het toelaten van no cure no pay in de advocatuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208189132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet mee eens. De feitelijke situatie in de jeugdzorg is al jaren drama, de kinderrechters hebben geloof ik al een keer of 10 de noodklok geluid. Dan moet je op enig moment ook andere maatregelen kunnen nemen om af te dwingen dat de overheid zich aan het recht houdt, zelfs als je aannemen dat er sprake is van goede bedoelingen. Wat dat betreft is dit niet anders dan die stikstofrechtszaken.
zie email 27 oktober
pi_208189267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet mee eens. De feitelijke situatie in de jeugdzorg is al jaren drama, de kinderrechters hebben geloof ik al een keer of 10 de noodklok geluid. Dan moet je op enig moment ook andere maatregelen kunnen nemen om af te dwingen dat de overheid zich aan het recht houdt, zelfs als je aannemen dat er sprake is van goede bedoelingen. Wat dat betreft is dit niet anders dan die stikstofrechtszaken.
Bij de stikstofrechtszaken werd geen bedrag geclaimd. Toch een essentieel verschil, wat mij betreft. Er werd alleen gevraagd aan de rechter om te zorgen dat het kabinet zich aan de wet houdt. Dat kan hier ook.

En boven jouw post ging het over het kabinet dat maar aan iedereen geld uit deelt, mijn verwarring was ook dat het leek alsof je daarop reageerde (ik zie nu dat je op een oude post van @Janneke141 reageerde, niet haar meest recente).
pi_208189281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de stikstofrechtszaken werd geen bedrag geclaimd. Toch een essentieel verschil, wat mij betreft. Er werd alleen gevraagd aan de rechter om te zorgen dat het kabinet zich aan de wet houdt. Dat kan hier ook.

Maar vooral: jij reageerde op @:Janneke141 die zei dat het kabinet links beleid uit voert door iedereen schadevergoedingen te geven, dit is natuurlijk niet een voorbeeld daarvan. Dit is een belangengroep die via de rechter een bedrag eist, niet het kabinet dat geld rond strooit.
Ik reageerde volgens mij op de vraag of er rechtszaken van komen en niet op vermeend links beleid, want dat vind ik dit ook niet. Maar dan snappen we mekaar in ieder geval ^O^
zie email 27 oktober
pi_208189303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik reageerde volgens mij op de vraag of er rechtszaken van komen en niet op vermeend links beleid, want dat vind ik dit ook niet. Maar dan snappen we mekaar in ieder geval ^O^
Nee, zie mijn edit. Ik dacht dat je op de discussie er gelijk boven reageerde.
  woensdag 1 maart 2023 @ 11:56:53 #244
346939 Janneke141
pi_208189623
Daar waar kinderen (of ouders) schade hebben geleden door het falen van een overheidsinstantie lijkt een schadevergoeding me wel reëel. Ik ben het echter wel met @Hanca eens dat niemand gebaat is bij opportunistische partijen met een commerciële inslag die geld proberen los te krijgen en er met een deel van de poet vandoor gaan, maar dat lijkt me hier in principe niet aan de orde.
pi_208189654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
Daar waar kinderen (of ouders) schade hebben geleden door het falen van een overheidsinstantie lijkt een schadevergoeding me wel reëel. Ik ben het echter wel met @:hanca eens dat niemand gebaat is bij opportunistische partijen met een commerciële inslag die geld proberen los te krijgen en er met een deel van de poet vandoor gaan, maar dat lijkt me hier in principe niet aan de orde.
Bij een massaclaim heb ik dan wel mijn vraagtekens. Zeker omdat dit in principe geen financiële schade, maar emotionele schade is. Dat moet je per geval bekijken, zou ik zeggen. Maar voorop zou moeten staan dat de situatie verandert, nu met schadeclaims beginnen is alsof je begint te dweilen terwijl de kraan nog open staat. Eerst de problemen aanpakken en dan de schade afhandelen, zou ik zeggen.

En een rechtsgang zou dan ook in het teken moeten staan van het dwingen van de overheid (of overheden, de gemeentes zitten er ook tussen) om de problemen op te lossen, wat mij betreft.
  woensdag 1 maart 2023 @ 12:07:26 #246
346939 Janneke141
pi_208189716
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij een massaclaim heb ik dan wel mijn vraagtekens. Zeker omdat dit in principe geen financiële schade, maar emotionele schade is. Dat moet je per geval bekijken, zou ik zeggen. Maar voorop zou moeten staan dat de situatie verandert, nu met schadeclaims beginnen is alsof je begint te dweilen terwijl de kraan nog open staat. Eerst de problemen aanpakken en dan de schade afhandelen, zou ik zeggen.
Maar even vanuit het individuele geval bekeken: als je moet wachten tot de problemen in de jeugdzorg zijn opgelost dan is het maar de vraag of je voor je pensioen een schadevergoeding hebt gekregen.
quote:
En een rechtsgang zou dan ook in het teken moeten staan van het dwingen van de overheid (of overheden, de gemeentes zitten er ook tussen) om de problemen op te lossen, wat mij betreft.
Mee eens. De vraag is vooral 'hoe dan'.
pi_208189722
Geen de ministers op justitie nog last krijgen met dit OVV rapport?

https://nos.nl/artikel/24(...)-wiersum-en-de-vries

Ik denk dat de politiek er hier net ver genoeg vanaf stond om geen echte schade op te lopen, wel zullen ze natuurlijk moeten handelen om herhaling te voorkomen.
pi_208189765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
Geen de ministers op justitie nog last krijgen met dit OVV rapport?
Ministers die ergens last mee krijgen? Dat is zó 2008. In de nieuwe bestuurscultuur blokkeert de coalitie gewoon een debat, om het er vrijblijvend over te hebben in een of ander achterafcommissiezaaltje waar sommige kamerleden niet mogen stemmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208189885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ministers die ergens last mee krijgen? Dat is zó 2008. In de nieuwe bestuurscultuur blokkeert de coalitie gewoon een debat, om het er vrijblijvend over te hebben in een of ander achterafcommissiezaaltje waar sommige kamerleden niet mogen stemmen.
Stemmen gebeurt niet in commissiezalen maar in de grote zaal, alle kamerleden mogen overal over stemmen. Je bent (alweer) niet goed geïnformeerd.

Daarbij komt er hierover gewoon een debat in de grote zaal.
pi_208206505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je hebt 30 leden nodig voor het aanvragen van een Kamerdebat. De coalitie zou 121 leden moeten hebben om debatten te kunnen blokkeren.

Dit is gewoon lulkoek. Desinformatie zo je wilt. Bullshit is ook een goeie omschrijving.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208212754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar nu ook wel berichten dat Anema naast de gesprekken aan de tafel ook gewoon zelf een plan aan het schrijven is. Ik denk dat dat laatste al een heel eind af is, hij kan niet zonder plan staan, dan is hij weg.
Laten we het even hier bespreken. Wat wil die Van der Wal nou? Is ze er nu op uit dat het mislukt of wat? Je kunt ook niet weer een minister wisselen zonder toch ook eens naar de omgevingsfactoren te kijken.
Als ik dan hoor dat ze gewoon weigert om geld te verstrekken én nog veel belangrijker vlak na remkes en voor de start van de gesprekken gewoon weer regels op tafel gooit zonder dat eerst in die gesprekken te bespreken dan vraag ik me werkelijk af wat je aan het doen bent. Productief is het in ieder geval niet.
zie email 27 oktober
pi_208217040
https://www.volkskrant.nl(...)r#Echobox=1677841469

De hele luchtvaartwereld stapt naar de rechter omdat zij het oneens zijn met de krimp van Schiphol. Stellen dat de manier waarop juridisch helemaal niet kan…
zie email 27 oktober
pi_208217094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:10 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)r#Echobox=1677841469

De hele luchtvaartwereld stapt naar de rechter omdat zij het oneens zijn met de krimp van Schiphol. Stellen dat de manier waarop juridisch helemaal niet kan…
Lijkt mij wel lastig om te procederen tegen een van je grootaandeelhouders ;)
pi_208217166
De vraag naar vliegtickets zal naar beneden moeten, anders verhuist de operatie gewoon naar Brussel of Frankfurt.

Duurder maken (door belastingen of door beperken van het aanbod) is altijd een makkelijke route maar kom eens met een alternatief.
pi_208217216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
De vraag naar vliegtickets zal naar beneden moeten, anders verhuist de operatie gewoon naar Brussel of Frankfurt.

Duurder maken (door belastingen of door beperken van het aanbod) is altijd een makkelijke route maar kom eens met een alternatief.
Ook die luchthavens hebben limieten, natuurlijk. Doen alsof je gewoon duizenden vluchten kan verplaatsen is geen reeele weergave van de situatie.
pi_208217290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook die luchthavens hebben limieten, natuurlijk. Doen alsof je gewoon duizenden vluchten kan verplaatsen is geen reeele weergave van de situatie.
Uiteraard maar er zijn legio luchthavens in de regio die niet vol zitten.

Vliegen is natuurlijk geen opeisbaar mensenrecht ofzo maar ik vind dat er wel wat meer werk kan worden gemaakt van een alternatief. Daar wordt wel aan gewerkt door een aantal commerciële partijen maar dat duurt allemaal veel te lang.
pi_208217377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteraard maar er zijn legio luchthavens in de regio die niet vol zitten.

Vliegen is natuurlijk geen opeisbaar mensenrecht ofzo maar ik vind dat er wel wat meer werk kan worden gemaakt van een alternatief. Daar wordt wel aan gewerkt door een aantal commerciële partijen maar dat duurt allemaal veel te lang.
Iedereen praat over de trein. Maar als je ergens anders heen wil dan noord-Duitsland of Brussel/Parijs is dat eigenlijk geen alternatief. Laat ze dat eens aanpakken.
zie email 27 oktober
pi_208217829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iedereen praat over de trein. Maar als je ergens anders heen wil dan noord-Duitsland of Brussel/Parijs is dat eigenlijk geen alternatief. Laat ze dat eens aanpakken.
Dat is aan jou om op te lossen :)
pi_208218071
quote:

[..]
Precies dit. Het ironische is dat de HSL-Oost mede is afgeschoten vanwege de opkomst van de low-cost-luchtvaart. En dat is net hetgeen wat ervoor zorgt dat het uit de klauwen is gelopen. En nu is er alsnog geen snelle spoorverbinding naar Duitsland om een alternatief te bieden (en die gaat er de komende decennia waarschijnlijk ook niet komen) :')
pi_208218462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Precies dit. Het ironische is dat de HSL-Oost mede is afgeschoten vanwege de opkomst van de low-cost-luchtvaart. En dat is net hetgeen wat ervoor zorgt dat het uit de klauwen is gelopen. En nu is er alsnog geen snelle spoorverbinding naar Duitsland om een alternatief te bieden (en die gaat er de komende decennia waarschijnlijk ook niet komen) :')
Weet je, je komt wel in Duitsland/Frankrijk/België/Zwitserland. Maar dan moet je overstappen en dan wordt het spannend. Doorgaande tickets bestaan amper, vertragingen zijn aan de orde van de dag en lang niet elke verbinding rijdt elk uur. Sommigen zelfs maar een of twee keer per dag.
zie email 27 oktober
pi_208218762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet je, je komt wel in Duitsland/Frankrijk/België/Zwitserland. Maar dan moet je overstappen en dan wordt het spannend. Doorgaande tickets bestaan amper, vertragingen zijn aan de orde van de dag en lang niet elke verbinding rijdt elk uur. Sommigen zelfs maar een of twee keer per dag.
Ik heb het een aantal keer gedaan, maar het is een hoop uitzoekwerk, duurt lang en kost een hoop geld. Het is leuk voor hobbyisten en klimaatfanatici maar Peter en Femke die met de kids naar Frankrijk of Spanje willen hebben hier helemaal niks aan natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spablauw214 op 03-03-2023 14:35:29 ]
pi_208218956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze zijn er, met TEN-T, wel mee bezig: https://transport.ec.euro(...)ort-network-ten-t_en

Voor 2030 moet het kernnetwerk er liggen, voor 2040 bepaalde uitbreidingen en in 2050 moet het compleet zijn. Overal moet personenvervoer dan 160km/u kunnen gaan.

Ook de lelylijn is sinds kort opgenomen in TEN-T: https://www.rijksoverheid(...)breide-ten-t-netwerk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 03-03-2023 14:48:37 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:43:19 #263
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208218992
Ah, even kijken. Geen staatssteun meer voor KLM, geen chartervluchten meer en ook geen korteafstandvluchten meer. De rijksoverheid, de gemeente Am*dam en de gemeente R'dam zijn dacht ik de enige aandeelhouders van Schiphol. Volgens mij mogen ze dat helemaal zelf weten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_208221431
Maar hoe menen die luchtvaartmaatschappijen dan binnen (grofweg) dezelfde termijn een gelijke reductie van de uitstoot en geluidsoverlast te realiseren? Ik neem niet aan dat een rechtbank genoegen neemt met een of andere boterzachte toezegging dat ze toch wel heul hard best gaan doen.
pi_208221555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:57 schreef Tocadisco het volgende:
Maar hoe menen die luchtvaartmaatschappijen dan binnen (grofweg) dezelfde termijn een gelijke reductie van de uitstoot en geluidsoverlast te realiseren? Ik neem niet aan dat een rechtbank genoegen neemt met een of andere boterzachte toezegging dat ze toch wel heul hard best gaan doen.
Goede vraag maar ik geloof dat de partijen die vraag niet willen of kunnen beantwoorden en ook geen intentie hebben daartoe, ze gaan naar de rechter op procedurele gronden.

Nadeel in Nederland daarvan is dat de rechter kan zeggen dat het maatschappelijk belang boven het procedurele gaat, dacht ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 18:09:32 ]
pi_208221853
quote:

[..]
Maar is het überhaupt een realistisch alternatief voor zaken die verder weg zijn.
Parijs/België is met de trein in dezelfde tijd te bereiken als met een vlucht.

Zodra je verder gaat is het al niet meer interessant, want een trein kan nooit concurreren qua tijd met een vliegtuig op verdere bestemming.
En dan laten we de prijs nog maar buiten beschouwing.
pi_208221902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar is het überhaupt een realistisch alternatief voor zaken die verder weg zijn.
Parijs/België is met de trein in dezelfde tijd te bereiken als met een vlucht.

Zodra je verder gaat is het al niet meer interessant, want een trein kan nooit concurreren qua tijd met een vliegtuig op verdere bestemming.
En dan laten we de prijs nog maar buiten beschouwing.
Ja hoor dat is interessant. Want die trein komt aan waar je moet zijn, dat vliegtuig niet. Die trein stap je gewoon in, dat vliegtuig moet je een paar uur op wachten en door de security. Die tijdswinst is niet zo groot, en de trein is veel comfortabeler. Zolang het maar binnen zeg 10 uur te doen is zonder al te veel overstappen zou ik altijd voor de trein kiezen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:35:30 #268
346939 Janneke141
pi_208221904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:57 schreef Tocadisco het volgende:
Maar hoe menen die luchtvaartmaatschappijen dan binnen (grofweg) dezelfde termijn een gelijke reductie van de uitstoot en geluidsoverlast te realiseren?
Waarom denk je dat luchtvaartmaatschappijen zich daar überhaupt druk over maken?
pi_208221994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja hoor dat is interessant. Want die trein komt aan waar je moet zijn, dat vliegtuig niet. Die trein stap je gewoon in, dat vliegtuig moet je een paar uur op wachten en door de security. Die tijdswinst is niet zo groot, en de trein is veel comfortabeler. Zolang het maar binnen zeg 10 uur te doen is zonder al te veel overstappen zou ik altijd voor de trein kiezen.
In beide gevallen is het aankomen waar je moet zijn nogal uitzonderlijk, als je in stad moet zijn zonder luchthaven/hsl verbinding gaat je reistijd enorm toenemen.
Maar het lijkt me alleen maar interessant als de incheck/wachttijd+reistijd van het vliegtuig ongeveer even lang is als de treinreis.

Want niemand gaat 14 uur in een trein zitten (Barcelona oid) als je in 4 uur ergens heenvliegt.
pi_208222159
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Want niemand gaat 14 uur in een trein zitten (Barcelona oid) als je in 4 uur ergens heenvliegt.
Maar jij vliegt niet in 4 uur naar Barcelona. Het is 2 uur vliegen, reistijd van en naar het vliegveld plus wachten op security en bagage zit je voor een gewone vakantievlucht (zonder premium lanes en dergelijk) op een uurtje of 6 a 7 en dan schat ik het nog conservatief.
Vanaf datzelfde Schiphol naar Barcelona is 11,5 uur met de trein. Netto dus zo'n 4 uur langer onderweg, afhankelijk van waar je vandaan komt (je kunt ook in Brussel of Rotterdam op de Thalys stappen). Die verbinding heeft alleen een heel groot nadeel, de trein van Parijs naar Barcelona rijdt maar 2 keer per dag en vanuit Nederland haal je de eerste niet. Dus als er een keer vertraging is of versperring dan is de kans aanwezig dat je strandt in Parijs.

En dan zit je dus 'gewoon' in een trein waar je zonder verder gedoe kan instappen, veel meer beenruimte hebt, bijna onbeperkt bagage kan meenemen. Je kinderen gewoon kunnen rondlopen. Ik vind dat echt een prima alternatief, mits de prijs goed is.
zie email 27 oktober
pi_208222606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar jij vliegt niet in 4 uur naar Barcelona. Het is 2 uur vliegen, reistijd van en naar het vliegveld plus wachten op security en bagage zit je voor een gewone vakantievlucht (zonder premium lanes en dergelijk) op een uurtje of 6 a 7 en dan schat ik het nog conservatief.
Vanaf datzelfde Schiphol naar Barcelona is 11,5 uur met de trein. Netto dus zo'n 4 uur langer onderweg, afhankelijk van waar je vandaan komt (je kunt ook in Brussel of Rotterdam op de Thalys stappen). Die verbinding heeft alleen een heel groot nadeel, de trein van Parijs naar Barcelona rijdt maar 2 keer per dag en vanuit Nederland haal je de eerste niet. Dus als er een keer vertraging is of versperring dan is de kans aanwezig dat je strandt in Parijs.

En dan zit je dus 'gewoon' in een trein waar je zonder verder gedoe kan instappen, veel meer beenruimte hebt, bijna onbeperkt bagage kan meenemen. Je kinderen gewoon kunnen rondlopen. Ik vind dat echt een prima alternatief, mits de prijs goed is.
Klopt, het tijdsverschil is echt niet zo enorm, het grote nadeel is het overstappen.

Ik ga deze herfst als het goed is ook met de trein naar de Parijs, ik snap echt niet dat daar vanuit Schiphol op gevlogen wordt.
pi_208222929
quote:

[..]
Dit ja. In de praktijk ben je er alsnog gewoon een hele ochtend of middag aan kwijt. Minimaal.
pi_208222965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, het tijdsverschil is echt niet zo enorm, het grote nadeel is het overstappen.

Ik ga deze herfst als het goed is ook met de trein naar de Parijs, ik snap echt niet dat daar vanuit Schiphol op gevlogen wordt.
Parijs zijn natuurlijk ook veel overstappers. Gegarandeerde overstappen zouden het al beter maken. Net als een mogelijkheid om grote bagage af te geven (kan gewoon in een ouderwetse bagagewagon oid).

In de zomer vertrekt er altijd een extra vroege trein naar Berlijn. Dat zou je naar Brussel of Parijs ook gewoon kunnen doen. Zodat je einde ochtend kan aankomen in Marseille of Montpellier bijvoorbeeld.
pi_208222993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Overstappen in combinatie met de tickets. Als de spoorwegen nou gewoon doorgaande tickets verkopen, waarbij vertraging het probleem van de spoorwegen is, dan zou het probleem al een stuk minder zijn. Alleen als ik vanuit mijn woonplaats nu een ticket naar Barcelona koop dan koop ik in feite drie tickets (Nederland-Brussel, Brussel-Parijs en Parijs-Barcelona) en zijn vertragingen en dergelijke dus mijn probleem.
quote:
Parijs is echt heel goed te doen en ook gewoon superleuk. Ik wens je alvast veel plezier.
zie email 27 oktober
pi_208223178
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Parijs zijn natuurlijk ook veel overstappers. Gegarandeerde overstappen zouden het al beter maken. Net als een mogelijkheid om grote bagage af te geven (kan gewoon in een ouderwetse bagagewagon oid).

In de zomer vertrekt er altijd een extra vroege trein naar Berlijn. Dat zou je naar Brussel of Parijs ook gewoon kunnen doen. Zodat je einde ochtend kan aankomen in Marseille of Montpellier bijvoorbeeld.
Je komt makkelijk in Marseille vanaf hier in een dag. Dat is dan weer een hele goede verbinding. Vanuit gare de Lyon gaat hij tig keer per dag rechtstreeks. Alleen je moet in Parijs van station wisselen, dat is op zich niet zo heel moeilijk alleen als je met je gezin bent of voor het eerst zoiets doet wel een stressfactor.
zie email 27 oktober
pi_208223562
quote:

[..]

Het klopt wat je zegt qua totale reistijd, maar een verschil van 4 uur is wel enorm veel.
Het beperken van korte vluchten lijkt me wel iets, of het beperken van de zakelijke vluchten.
pi_208223623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Het klopt wat je zegt qua totale reistijd, maar een verschil van 4 uur is wel enorm veel.
Vind je? De dag ben je toch al kwijt, ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 7 of 11 uur niet echt merk. (En ik denk eerlijk gezegd dat het verschil nog iets kleiner is voor de meeste mensen). Zeker voor vakantiereizen is dat geen verschil hoor.

Ik kan mij voor zakelijke reizen wel voorstellen dat het verschil maakt (ook aangezien die vaak wel premiumlanes en dergelijke gebruiken op het vliegveld)...
zie email 27 oktober
pi_208224256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je? De dag ben je toch al kwijt, ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 7 of 11 uur niet echt merk. (En ik denk eerlijk gezegd dat het verschil nog iets kleiner is voor de meeste mensen). Zeker voor vakantiereizen is dat geen verschil hoor.

Ik kan mij voor zakelijke reizen wel voorstellen dat het verschil maakt (ook aangezien die vaak wel premiumlanes en dergelijke gebruiken op het vliegveld)...
11 uur of 7 uur geen verschil _O-
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 20:36:43 #279
236264 crew  capricia
pi_208224423
Ben een keer naar het Gardameer geweest met de trein, na jaren vliegen. Vrienden opzoeken in het naseizoen.

Vliegen 2 uur (plus 2 van te voren aanwezig en nog 2 uur vanaf het vliegveld met de auto), dus 6 uur totaal.
Trein 18 uur (en dan reken ik de rit naar het station niet mee). Meervoudig overstappen en ook gemiste aansluitingen. :')
Had ik nog 1 aansluiting gemist (in Innsbruck) had ik een taxi plus hotel moeten nemen.

Kosten trein: 309 euro. Vliegtuig 90 euro.
Ik doe dit nooit meer.

Ben ook wel eens met de trein op wintersport geweest. Sleeper. Ook belachelijk duur.

De nachttrein in Thailand is wel een goede optie. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208225021
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:36 schreef capricia het volgende:
In China ook... voor Europeanen. Als tiener geweest en van de 'gids' (die bij elke wijziging van het programma een dag moest nadenken) mochten Europeanen alleen de beste plekken hebben. Mij viel wel op dat de lokale bevolking er heel wat gekreukter en vermoeider uit kwam.
pi_208225363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:36 schreef capricia het volgende:
Ben een keer naar het Gardameer geweest met de trein, na jaren vliegen. Vrienden opzoeken in het naseizoen.

Vliegen 2 uur (plus 2 van te voren aanwezig en nog 2 uur vanaf het vliegveld met de auto), dus 6 uur totaal.
Trein 18 uur (en dan reken ik de rit naar het station niet mee). Meervoudig overstappen en ook gemiste aansluitingen. :')
Had ik nog 1 aansluiting gemist (in Innsbruck) had ik een taxi plus hotel moeten nemen.

Kosten trein: 309 euro. Vliegtuig 90 euro.
Ik doe dit nooit meer.

Ben ook wel eens met de trein op wintersport geweest. Sleeper. Ook belachelijk duur.

Ik weet niet welke toeristische route jij neemt. Maar Italië is in principe Arnhem-Zwitserland-Milaan. Utrecht-Verona is bij mij 13,5 uur...
Ik heb het wel eens in een dag gedaan vanuit Midden-Italië terug naar Nederland. Dat kan, maar is wel op de grens van wat do-able is.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 21:30:24 #282
236264 crew  capricia
pi_208225486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet welke toeristische route jij neemt. Maar Italië is in principe Arnhem-Basel-Milaan. Utrecht-Verona is bij mij 13,5 uur...
Ik heb het wel eens in een dag gedaan vanuit Midden-Italië terug naar Nederland. Dat kan, maar is wel op de grens van wat do-able is.
Ik ging niet over Zwitserland. Maar via Innsbruck.

Twee (en soms drie) keer overstappen. Frankfurt en Munchen. En soms Innsbruck dus. Waar ik dus stil stond.
En als je de aansluiting in Frankfurt al mist (al is het gewoon de Duitse ICE vanuit Utrecht), vergeet het maar, het is niet relaxed reizen en veel duurder. Zo jammer.
Alle overstappen plan ik met minimaal 15 minuten tijd, in de app.

Echt een heel andere sensatie dan 'even met het vliegtuig'.

Overigens ga je met de trein naar het Gardameer liefst naar Rovereto of Trente.
Vliegen doe je op Bergamo Milano. Waar geen trein stopt (beetje alla Eindhoven Airport).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208225648
Het is in elk geval duidelijk dat het nu te complex is, maar NEN-T zou dat dus voor een heel deel moeten oplossen.
pi_208225828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
Het is in elk geval duidelijk dat het nu te complex is, maar NEN-T zou dat dus voor een heel deel moeten oplossen.
Laten we het hopen. Alhoewel ik van mening ben dat het niet primair een technisch probleem is maar veel meer zit in de cultuur (in de luchtvaart spreekt iedereen Engels, loop nu eens naar een Frans of Spaans loket) en de ticketing.
zie email 27 oktober
pi_208225876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Alhoewel ik van mening ben dat het niet primair een technisch probleem is maar veel meer zit in de cultuur (in de luchtvaart spreekt iedereen Engels, loop nu eens naar een Frans of Spaans loket) en de ticketing.
Dat laatste is onderdeel van NEN-T, toch? En best kans dat je straks met je Europese DigID treinkaartjes digitaal bij je kunt dragen, lijkt me één van de meest logische toepassingen.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 21:57:29 #286
236264 crew  capricia
pi_208226064
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
Ik wacht het wel af. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208226235
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ging niet over Zwitserland. Maar via Innsbruck.

Twee (en soms drie) keer overstappen. Frankfurt en Munchen. En soms Innsbruck dus. Waar ik dus stil stond.
En als je de aansluiting in Frankfurt al mist (al is het gewoon de Duitse ICE vanuit Utrecht), vergeet het maar, het is niet relaxed reizen en veel duurder. Zo jammer.
Alle overstappen plan ik met minimaal 15 minuten tijd, in de app.

Echt een heel andere sensatie dan 'even met het vliegtuig'.

Overigens ga je met de trein naar het Gardameer liefst naar Rovereto of Trente.
Vliegen doe je op Bergamo Milano. Waar geen trein stopt (beetje alla Eindhoven Airport).
Wij hebben vorige zomer de trein naar Dusseldorf genomen, en van daar het vliegtuig naar Bolzano. Dat is ook nog een optie, al was dat met onze bestemming Merano sowieso wat logischer. Met de trein op de hele rit was dat iets van 13 uur geweest, en dat gaat me toch te ver.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 22:11:01 #288
236264 crew  capricia
pi_208226342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Wij hebben vorige zomer de trein naar Dusseldorf genomen, en van daar het vliegtuig naar Bolzano. Dat is ook nog een optie, al was dat met onze bestemming Merano sowieso wat logischer. Met de trein op de hele rit was dat iets van 13 uur geweest, en dat gaat me toch te ver.
Ik vlieg sindsdien maar gewoon op Bergamo voor 80 euro retour en huur daar (buiten het seizoen om) een auto voor 100/200 euro per week.

Ben ik goedkoper uit dan met de trein.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208232198
quote:

[..]

Echt niet. Gewoon naar een kleiner vliegveld dichtbij gaan.
pi_208232512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:45 schreef nomina het volgende:

[..]
Echt niet. Gewoon naar een kleiner vliegveld dichtbij gaan.
2 uur vliegen, 2 uur voor security en dan nog een uur om vanaf de vliegtuigdeur bij je huurauto te komen. Zit je al op 5 en dan heb je nog nul reistijd ingecalculeerd.
zie email 27 oktober
pi_208232802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
2 uur vliegen, 2 uur voor security en dan nog een uur om vanaf de vliegtuigdeur bij je huurauto te komen. Zit je al op 5 en dan heb je nog nul reistijd ingecalculeerd.
Zakelijk neemt mijn vrouw voor Londen tegenwoordig altijd de trein, reistijd tot aan centrum Londen is gelijk en mogelijk zelfs korter dan vliegen en vele malen comfortabeler.

Probleem is en blijft dat veel bestemmingen niet zo goed bereikbaar zijn met de trein, helaas en de enige manier om vliegen significant terug te dringen is eigenlijk de trein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2023 11:53:53 ]
pi_208232868
Renovatie Binnenhof mogelijk jaren vertraagd door chaos bij Rijksvastgoedbedrijf. Verantwoordelijk bewindspersoon? Hugo. Need I say more?
https://www.telegraaf.nl/(...)r-het-is-een-zooitje
zie email 27 oktober
pi_208232917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:00 schreef trein2000 het volgende:
Renovatie Binnenhof mogelijk jaren vertraagd door chaos bij Rijksvastgoedbedrijf. Verantwoordelijk bewindspersoon? Hugo. Need I say more?
Hij is de schuld van de stikstofproblematiek en het personeelstekort in de bouw?
Zoals gewoonlijk tegenwoordig wijs jij weer veel te makkelijk naar een schuldige, bij bijna alles is dat veel te kort door de bocht. Hier ook. Eén van de grote problemen in de politiek, het kinderachtige vingerwijzen en problemen simplificeren, doe jij hier ook hard aan mee.

De Jonge gaf zelf maanden geleden al dat er waarschijnlijk vertraging kwam door stikstof: https://www.ad.nl/politie(...)oruitlopen~a90380c1/
pi_208232978
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:00 schreef trein2000 het volgende:
Ik vermoed dat die chaos al langer bestond dan Hugo de verantwoordelijke minister is of was :P
pi_208232980
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij is de schuld van de stikstofproblematiek en het personeelstekort in de bouw?
Zoals gewoonlijk tegenwoordig wijs jij weer veel te makkelijk naar een schuldige, bij bijna alles is dat veel te kort door de bocht. Hier ook. Eén van de grote problemen in de politiek, het kinderachtige vingerwijzen en problemen simplificeren, doe jij hier ook hard aan mee.

De Jonge gaf zelf maanden geleden al dat er waarschijnlijk vertraging kwam door stikstof: https://www.ad.nl/politie(...)oruitlopen~a90380c1/
Dat Hugo altijd goed is in externe oorzaken zoeken is niet nieuw. Maar in de T valt wat anders te lezen: ““Het is er een zooitje”, zegt een ingewijde tegen De Telegraaf over de situatie bij het Rijksvastgoedbedrijf (RVB), dat de verbouwing van het Binnenhof in goede banen moet leiden. Zo zou er veel verloop onder het personeel zijn. Ook zitten sleutelfiguren bij het RVB ziek thuis, bevestigen anderen”.

Natuurlijk snap ik ook wel dat het een optelsom van factoren is. Maar het valt wel op dat alles wat De Jonge moet managen in chaos ontaardt. Dat is ook niet helemaal toeval, dat geloof ik ook niet.
zie email 27 oktober
pi_208232994
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vermoed dat die chaos al langer bestond dan Hugo de verantwoordelijke minister is of was :P
Natuurlijk is het een optelsom, maar we noemen covid, de omgevingswet, nu dit weer. Ieder groot project onder zijn leiding is chaos. Dat is toch ook niet helemaal toeval…
zie email 27 oktober
pi_208233028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een optelsom, maar we noemen covid, de omgevingswet, nu dit weer. Ieder groot project onder zijn leiding is chaos. Dat is toch ook niet helemaal toeval…
Covid ga ik niet in mee, vrijwel ieder land heeft dat slecht opgepakt en in ieder land heeft covid beleid tot grote onrust en chaos geleid en uiteindelijk was dat zelfs in China het geval.
Kon het beter en is er zat fout gegaan? Uiteraard maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen verandering/verbetering had verwacht van een andere naam op die positie.

Ik heb overigens niets met de Jonge, ik vond het in Rotterdam ook geen hoogvlieger als wethouder

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2023 12:16:54 ]
pi_208233115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat Hugo altijd goed is in externe oorzaken zoeken is niet nieuw. Maar in de T valt wat anders te lezen: ““Het is er een zooitje”, zegt een ingewijde tegen De Telegraaf over de situatie bij het Rijksvastgoedbedrijf (RVB), dat de verbouwing van het Binnenhof in goede banen moet leiden. Zo zou er veel verloop onder het personeel zijn. Ook zitten sleutelfiguren bij het RVB ziek thuis, bevestigen anderen”.

Natuurlijk snap ik ook wel dat het een optelsom van factoren is. Maar het valt wel op dat alles wat De Jonge moet managen in chaos ontaardt. Dat is ook niet helemaal toeval, dat geloof ik ook niet.
Dat de Telegraaf een sensatieblaadje en geen krant is wisten we al. Vind ik verder eigenlijk ook geen bron.
pi_208233143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De omgevingswet was een puinhoop onder de voorganger, dat is nu juist grotendeels opgelost. Covid was internationaal problematisch en Nederland is daar misschien nog wel het allersoepelst van alle landen doorheen gegaan, zonder echt extreme maatregelen. Dit trouwens mede door het prima werk van het OMT. Dit verhaal was al problematisch onder Knops, die elke paar weken in de Kamer stond hiervoor. Kortom: die optelsom bestaat niet echt.
pi_208233351
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat de Telegraaf een sensatieblaadje en geen krant is wisten we al. Vind ik verder eigenlijk ook geen bron.
Ik vind dat je de Telegraaf hier te makkelijk afserveert. Hun parlementaire redactie staat in de Nederlandse journalistiek bekend als zeer goed ingevoerd, daar is vriend en vijand het eigenlijk wel over eens.
pi_208233359
Zou Kuipers het beter gedaan hebben tijdens COVID? Lijkt mij wel een interessante vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')