Breng ze nou niet op het idee om de zaken waar ze met hun poten af zijn gebleven ook te gaan verpesten.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar, er is de afgelopen 13 jaar ook heel veel goed gegaan!
Gr gr,
Mark
Dat heb je als je als kamerleden er voor kiest om dit te presenteren tijdens de miniterraad, dan zorg je er zelf voor dat Rutte er niet bij kan zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het aftreden van Rutte zou hier m.i. de enige juiste consequentie zijn. Maar het gaat toch niet gebeuren.
Waarom was hij zelf eigenlijk niet in Groningen vandaag? Zeker weer de standaard tactiek om altijd een mannetje tussen hem en het probleem te hebben
Hij gaf in de persconferentie aan dat het nou eenmaal de keuze was om de staatsecretaris te laten gaan.... ook toen er door journalisten op werd doorgegaan dat hij er had moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het aftreden van Rutte zou hier m.i. de enige juiste consequentie zijn. Maar het gaat toch niet gebeuren.
Waarom was hij zelf eigenlijk niet in Groningen vandaag? Zeker weer de standaard tactiek om altijd een mannetje tussen hem en het probleem te hebben
Rutte gaat nergens heen. Zelfs de brandweer krijgt hem niet uit het Torentje (letterlijk, hij weigert gewoon te vertrekken ondanks matige brandveiligheid).quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:15 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Hij gaf in de persconferentie aan dat het nou eenmaal de keuze was om de staatsecretaris te laten gaan.... ook toen er door journalisten op werd doorgegaan dat hij er had moeten zijn.
Hij gaat eind maart![]()
![]()
Dat lijkt me in dit geval toch iets te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gevolg van 30 jaar roepen om "lagere belastingdruk" is nu inderdaad overal merkbaar, de overheid heeft gewoon een geldtekort.
Nee bedoelde dat hij steeds zei dat hij eind maart naar Groningen gaat....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte gaat nergens heen. Zelfs de brandweer krijgt hem niet uit het Torentje (letterlijk, hij weigert gewoon te vertrekken ondanks matige brandveiligheid).
Nogal, want uitgaves zijn minstens zo belangrijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval toch iets te kort door de bocht.
Als men het wil is het echt wel op een fatsoenlijke manier te plannen.....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rutte had ministerraad aldus Rutte.
Alles kan tegenwoordig leiden tot rechtszaken, maar wat wil je eisen? Een bevel tot nakoming? Kinderrechters geven dagelijks opdrachten aan GI's. Wordt gewoon niet nagekomen door onmacht/onwil/onkunde... Dan houdt het op. Zoals de voorzitter van de raad voor de rechtspraak ooit zei: als de rechter niet meer op de overheid kan vertrouwen kom je in een heel ander krachtenveld terecht. (hij zei dat in een iets andere context, maar je kunt ie kreet op heel veel situaties toepassen).quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien jij jurist bent: kan dit op termijn leiden tot rechtszaken tegen de staat?
Mijn buurman werkt in de ambulante jeugdzorg, en voorheen in een 24-uurs opvanghuis, ik was daar toevallig gisteren even koffie drinken. Hij is niet eens (meer) boos op alles wat beleid maakt, het is meer een soort radeloosheid. Alsof je een gesprongen waterleiding probeert te redden met gele doekjes, was zijn vergelijking.
Buiten dat. De stelselwijziging van een aantal jaar geleden heeft ertoe geleid dat er van alles en nog wat betaald moet worden waarvan je je moet afvragen of dat nodig is, en dat gaat vrijwel direct ten koste van de hulp aan kinderen en gezinnen die dat echt nodig hebben. Gesloten jeugdzorg is schreeuwend duur terwijl we daar juist vanaf willen. De administratieve lasten blijven een probleem. De grote achterstanden werken in de hand dat zwaardere (en dus duurdere) middelen moeten worden ingezet die niet nodig waren geweest als er eerder was gehandeld. Enzovoorts.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogal, want uitgaves zijn minstens zo belangrijk.
En de belastingdruk is wellicht verlaagd. Maar dat is niet echt geheel proportioneel gegaan.
Schadevergoeding.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Alles kan tegenwoordig leiden tot rechtszaken, maar wat wil je eisen?
Ach hij kan ook naar Oekraine of de NAVO of de EU. Kwestie van keuzes. We hebben gewoon vice-MPs.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rutte had ministerraad aldus Rutte.
De uitgaves zijn bijna volledig redelijk vast: ziekenhuiszorg en sociale zekerheid. Al het andere is op bezuinigd, dat zie je dan ook bij onderwijs, defensie, ouderenzorg, jeugdzorg, gemeentebudgetten, enz.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogal, want uitgaves zijn minstens zo belangrijk.
En de belastingdruk is wellicht verlaagd. Maar dat is niet echt geheel proportioneel gegaan.
Er is helemaal niet bezuinigd op onderwijs. Er zijn bakken met geld extra naartoe gestuurd. Bij voorkeur op zo'n manier dat niemand er wat mee opschiet.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De uitgaves zijn bijna volledig redelijk vast: ziekenhuiszorg en sociale zekerheid. Al het andere is op bezuinigd, dat zie je dan ook bij onderwijs, defensie, ouderenzorg, jeugdzorg, gemeentebudgetten, enz.
Er is in 30 jaar VVD-angst voor het verhogen van belastingen gewoon een te kleine inkomensstroom overgebleven voor de overheid.
Toch zie ik dat niet echt terug op m’n loonstrook. De belasting op arbeid is nog steeds bizar hoog.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De uitgaves zijn bijna volledig redelijk vast: ziekenhuiszorg en sociale zekerheid. Al het andere is op bezuinigd, dat zie je dan ook bij onderwijs, defensie, ouderenzorg, jeugdzorg, gemeentebudgetten, enz.
Er is in 30 jaar VVD-angst voor het verhogen van belastingen gewoon een te kleine inkomensstroom overgebleven voor de overheid.
Daar is ook niet zo veel veranderd. De afgelopen jaren zijn vooral een feestje geweest voor particulieren en bedrijven met veel vermogen, niet zo zeer voor iemand die gewoon zijn inkomen uit een voltijds loondienstverband haalt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik dat niet echt terug op m’n loonstrook. De belasting op arbeid is nog steeds bizar hoog.
De belastingdruk is in 30 jaar van 44% naar 37% gedaald, dat is bizar veel.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik dat niet echt terug op m’n loonstrook. De belasting op arbeid is nog steeds bizar hoog.
de pensioendruk op inkomen is momenteel 25% zonder belastingvrije drempelquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
De belastingdruk is in 30 jaar van 44% naar 37% gedaald, dat is bizar veel.
De doorstart van dit kabinet is achteraf denk ik de doodsteek geweest voor het vertrouwen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:46 schreef BasEnAad het volgende:
Dit rapport is gewoon heel duidelijk. In elk ander geval was het exit voor het kabinet.
Maar we zitten zo ver in de postmoderne Rutte-dynastie, dat het blijkbaar geen reet meer uitmaakt. Dus zeggen zelfs de grootste gedupeerden dat het weinig zin heeft het kabinet hierover te laten vallen. Nederland is geen gezonde democratie meer.
Er zit een zekere paradox in, want ik weet wel zeker dat dit mensen naar de flanken jaagt. Maar mekaar de tent uitvechten omdat iedereen op de flanken zit helpt het vertrouwen ook niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De doorstart van dit kabinet is achteraf denk ik de doodsteek geweest voor het vertrouwen.
De val van een kabinet gaat zelden over 1 item, dat is (bijna) altijd een politieke optelsom en dus lastig te duiden. Maar dat er bewindslieden zouden sneuvelen lijkt me een zekerheid. Ik wijs bijvoorbeeld op de Schipholbrand, dat was dit in het klein en er sneuvelden twee ministers en een burgemeester.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
Een normaal kabinet (niet Rutte zijnde), zou die hier over vallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |