Met de huidige peilingen betwijfel ik nogal dat je dan van het CDA af bent.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:23 schreef Cupfighter het volgende:
Al vaker gezegd, Rutte IV had nooit mogen komen en bestaan, Rutte is rampzalig voor dit land de VVD zou minimaal gehalveerd moeten worden en de oppositie ingejaagd moeten worden, helaas gebeurd dit niet, aftreden kabinet en herverkiezing dan zijn we in ieder geval van het CDA af
VVD en CDA is een packagedeal is het huidige landschap, de VVD zal wel achterlijk zijn om zonder het CDA te gaan regeren.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de huidige peilingen betwijfel ik nogal dat je dan van het CDA af bent.
Maar wie zit er nog hoog in die partij die gaat voorstellen dat Rutte wel een stapje opzij kan doen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de VVD dat niet inziet. Ik heb dat altijd gezegd, op 1 april Rutte inwisselen voor bijvoorbeeld Klaas Dijkhof of Edith Schippers was ook voor de VVD beter geweest. Dan heb jij je grote offer al gedaan en kun je cashen aan de tafel én heb je vier jaar om voor je nieuwe leider weer een profiel op te bouwen.
Ik zou ook voorzichtig zijn met het afschrijven van het CDA. Kijkend naar de standpunten is het eigenlijk een VVD zonder scherpe randjes. Als de VVD niet meer op Rutte kan leunen en het CDA een fatsoenlijke lijsttrekker en campagne heeft, kunnen ze in potentie alsnog aardig scoren.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de huidige peilingen betwijfel ik nogal dat je dan van het CDA af bent.
Ruttequote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wie zit er nog hoog in die partij die gaat voorstellen dat Rutte wel een stapje opzij kan doen?
Schippers?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wie zit er nog hoog in die partij die gaat voorstellen dat Rutte wel een stapje opzij kan doen?
Niemand. De VVD ís Rutte. Rutte wegsturen is voor hen de kip met de gouden eieren slachten. De kiezer zal met hem moeten afrekenen of het zoveelste schandaal moet hem eens fataal worden, anders zitten we tot z’n pensioen aan hem vast.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is het probleem ja. De mensen die het gezag hebben om te zeggen: “Mark, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Edith staat klaar, het bestuur is op de hoogte. Dit is echt het beste zo” zijn heel dun gezaaid.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kamp die met een stalen bek zei dat Rutte nog minimaal 8 jaar mee kan, Rutte die “voelt dat hij halverwege is”. Er werd lacherig over gedaan maar ik ben ervan overtuigd dat ze bloedserieus zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is het probleem ja. De mensen die het gezag hebben om te zeggen: “Mark, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Edith staat klaar, het bestuur is op de hoogte. Dit is echt het beste zo” zijn heel dun gezaaid.
Ik kan me er maar één bedenken en die zit hardcore in het Rutte kamp (zou dat toeval zijn?): Henk Kamp.
Zou onvoorstelbaar zijn maar goed de kiezer bepaald en zal Rutte helaas wel sparenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kamp die met een stalen bek zei dat Rutte nog minimaal 8 jaar mee kan, Rutte die “voelt dat hij halverwege is”. Er werd lacherig over gedaan maar ik ben ervan overtuigd dat ze bloedserieus zijn.
Het idee van Remkes als een tussenpaus was enige tijd populair. Ga je goed kijken dan zie je wel een inmiddels wat oudere, fragiele man waarvan ik mij afvraag of hij al die (inter)continentale vlieguren en de bomvolle agenda week in, week uit wel aankan. (Waarnemend) Commissaris van de Koning en (waarnemend) burgemeester zijn serieuze functies, maar wel met duidelijk minder volle agenda's dan die van de minister-president.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hadden ook Remkes naar voren kunnen schuiven. Dan had Rutte in de Kamer kunnen gaan zitten om het 4 jaar later nog eens te proberen.
Als er daadwerkelijke persoonlijke of politieke consequenties aan aftreden zou hangen ligt de situatie ook wel anders lijkt me.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik met je eens en ik zei bij de afgelopen verkiezingen al dat dit ging om een kabinet tot aan de publicatie van dit rapport. Maar als bijvoorbeeld de Groninger Bodem Beweging niet wil dat het kabinet valt, dan is blijven zitten toch wel weer logischer geworden. Zeker ook omdat de staatssecretaris mijnbouw hier wel echt wordt gewaardeerd.
Tot nu toe wint hij ook min of meer alle verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niemand. De VVD ís Rutte. Rutte wegsturen is voor hen de kip met de gouden eieren slachten. De kiezer zal met hem moeten afrekenen of het zoveelste schandaal moet hem eens fataal worden, anders zitten we tot z’n pensioen aan hem vast.
En dit gaat om kinderen he? Die kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Wat een schande.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen is het 673e rapport verschenen in nog zo'n succesdossier: de jeugdzorg.
https://www.trouw.nl/binn(...)-s-oplopen~b7351933/
Ik heb eigenlijk nog niemand kunnen ontdekken die echt van plan is om iets op te gaan lossen in deze branche, maar ik kan dat natuurlijk ook gemist hebben. We kunnen inmiddels een complete bibliotheek vullen met onderzoeken, dossiers en rapporten over de dramatische toestand in de jeugdzorg en de manier waarop we kinderen en soms ook ouders slopen, maar ondertussen verandert er precies helemaal niks. De rijksoverheid, de gemeentes, de inspectie en de zorgverleners - iedereen wijst naar elkaar.
In Nederland moet je 60+ en man zijn en een bekende kop hebben om serieus genomen te worden. Het zit een beetje in de volksaard om doodsbang te zijn voor enige vernieuwing.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:52 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Het idee van Remkes als een tussenpaus was enige tijd populair. Ga je goed kijken dan zie je wel een inmiddels wat oudere, fragiele man waarvan ik mij afvraag of hij al die (inter)continentale vlieguren en de bomvolle agenda week in, week uit wel aankan. (Waarnemend) Commissaris van de Koning en (waarnemend) burgemeester zijn serieuze functies, maar wel met duidelijk minder volle agenda's dan die van de minister-president.
Aangezien jij jurist bent: kan dit op termijn leiden tot rechtszaken tegen de staat?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit gaat om kinderen he? Die kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Wat een schande.
En de coalitiepartijen (en dan met name die Peters van het CDA) maar blaten over paardrijtherapie en dat dat zo veel geld kost. Ga eerst eens het acute probleem oplossen en praat dan eens over bezuinigingen. Woestmakend dit, juist omdat het om zo'n kwetsbare onmondige groep gaat.
Ja maar, er is de afgelopen 13 jaar ook heel veel goed gegaan!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:46 schreef Cupfighter het volgende:
Niet alleen de jeugdzorg maar ook de geestelijke gezondheidszorg is onder de VVD van Rutte een ramp geworden, en maar bezuinigingen, wachtlijsten van een jaar of meer, en maar meer betalen aan de gezondheidszorg ze zouden zich kapot.moeten schamen voor dit wanbeleid
Het gevolg van 30 jaar roepen om "lagere belastingdruk" is nu inderdaad overal merkbaar, de overheid heeft gewoon een geldtekort.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien jij jurist bent: kan dit op termijn leiden tot rechtszaken tegen de staat?
Mijn buurman werkt in de ambulante jeugdzorg, en voorheen in een 24-uurs opvanghuis, ik was daar toevallig gisteren even koffie drinken. Hij is niet eens (meer) boos op alles wat beleid maakt, het is meer een soort radeloosheid. Alsof je een gesprongen waterleiding probeert te redden met gele doekjes, was zijn vergelijking.
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aanquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar, er is de afgelopen 13 jaar ook heel veel goed gegaan!
Gr gr,
Mark
Het aftreden van Rutte zou hier m.i. de enige juiste consequentie zijn. Maar het gaat toch niet gebeuren.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |