abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:01:40 #101
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_208126311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat gewoon echt niet. Rutte weg is in praktijk gewoon het kabinet weg. Helaas, want de oplossing Rutte weg en kabinet gewoon verder zou ik erg toejuichen.
Maar Hanca, jij zult ook zien dat het regeerakkoord in grote mate een knieval vanuit de VVD is richting D66 om Rutte maar in het Torentje te houden? Men heeft Rutte één keer in leven gehouden na het functie elders-debat, tegen een hoge prijs. Waarom zouden ze dit nu weer doen?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:02:53 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208126323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
700 ja? Precies het probleem wat er speelt in Den Haag en in het Randstad. Groningen is helemaal niet zo ver.
Dat weet jij, dat weet ik. Maar dat zien ze in Den Haag dus anders. Met de reactie van Bergkamp als treffend voorbeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208126335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:01 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Maar Hanca, jij zult ook zien dat het regeerakkoord in grote mate een knieval vanuit de VVD is richting D66 om Rutte maar in het Torentje te houden? Men heeft Rutte één keer in leven gehouden na het functie elders-debat, tegen een hoge prijs. Waarom zouden ze dit nu weer doen?
Omdat het voor helemaal niemand in Nederland goed is als we de komende 2 jaar geen missionair kabinet hebben. D66, CU en CDA willen ook gewoon door en dit regeerakkoord uitvoeren en kijken of problemen, zoals die in Groningen, maar ook stikstof, huizenbouw e.d. aangepakt kunnen worden, ipv 2 jaar stilliggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208126337
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat gewoon echt niet. Rutte weg is in praktijk gewoon het kabinet weg. Helaas, want de oplossing Rutte weg en kabinet gewoon verder zou ik erg toejuichen.
Het is nog niet eerder voorgekomen dat de premier werd weggestuurd. Als de andere 3 partijen verder willen met een andere VVD’er achter het stuur dan kan dat in principe gewoon.

Maar waarschijnlijk zal de VVD hier zelf voor gaan liggen en zal Rutte het premierschap blijven opeisen, net als na het Omtzigtdebat. Waardoor we wederom op het punt gekomen zijn dat Rutte een sta-in-de-weg geworden is voor het herstel van het vertrouwen in de politiek.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:05:35 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208126356
Het zal vooral VVD-achterban en de kiezer moeten zijn die Rutte en VVD gaat afrekenen en dat gebeurt niet. Sterker nog, gewoon + aantal zetels straks. Het boeit men met de centjes totaal geen zak wat er gebeurt in onderklasse en periferie van Nederland. Zolang het hen niet raakt gaan ze Rutte altijd steunen.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:06:09 #106
480574 Smegma.
pi_208126358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat het voor helemaal niemand in Nederland goed is als we de komende 2 jaar geen missionair kabinet hebben. D66, CU en CDA willen ook gewoon door en dit regeerakkoord uitvoeren en kijken of problemen, zoals die in Groningen, maar ook stikstof, huizenbouw e.d. aangepakt kunnen worden, ipv 2 jaar stilliggen.
Dat ben ik met je eens, maar je reageert niet echt op de kern van mijn bericht. Ik vraag mij af waarom je als coalitie niet gewoon zou kunnen eisen dat de VVD een andere premier naar voren schuift, of anders..
pi_208126372
Rutte moet gewoon weg. Zijn persoon is zo verknoopt geraakt met de dingen die fout gegaan zijn dat hij niet meer geloofwaardig is. Anders gezegd: goed gedaan maar houdbaarheidsdatum bereikt.

Máár, dit is daar niet het moment voor. Dat had al op 1 april geregeld moeten worden. Kaag (en in mindere mate Hoekstra en Segers) hebben daar een strategische fout van jewelste gemaakt.
zie email 27 oktober
pi_208126376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wegsturen van Rutte zal het krachtenveld behoorlijk opschudden. Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat de VVD dan nog een verkiezing wint, dus het is afwachten hoe de vlag er na die tijd bij hangt en of we weer 1,5 jaar gaan formeren.
pi_208126387
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:06 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar je reageert niet echt op de kern van mijn bericht. Ik vraag mij af waarom je als coalitie niet gewoon zou kunnen eisen dat de VVD een andere premier naar voren schuift, of anders..
Omdat dat 'of anders...' dus een loos dreigement is. Laten vallen is geen aantrekkelijke optie, dus kun je je dreigement niet uitvoeren.

En de VVD gaat Rutte niet wegsturen, nog los van het feit dat de figuur dat de premier vertrekt en het kabinet niet staatsrechtelijk ook echt nog wel wat haken en ogen heeft.

Rutte weg = val kabinet. En dat wil de coalitie niet en dat willen de Groningers niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208126394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
Rutte moet gewoon weg. Zijn persoon is zo verknoopt geraakt met de dingen die fout gegaan zijn dat hij niet meer geloofwaardig is. Anders gezegd: goed gedaan maar houdbaarheidsdatum bereikt.

Máár, dit is daar niet het moment voor. Dat had al op 1 april geregeld moeten worden. Kaag (en in mindere mate Hoekstra en Segers) hebben daar een strategische fout van jewelste gemaakt.
Ja maar mijn beste trein, het is onderhand 1 grote crisis. Er is dan nooit een goed moment om Rutte weg te sturen. Op 1 april was het corona trouwens, waarom Segers hem in leven hield.
pi_208126421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar mijn beste trein, het is onderhand 1 grote crisis. Er is dan nooit een goed moment om Rutte weg te sturen. Op 1 april was het corona trouwens, waarom Segers hem in leven hield.
Het goede moment is voor de komende verkiezingen. Dan moet het de VVD'ers ook duidelijk zijn dat Rutte in leven houden ze zo veel kost aan de onderhandelingstafel, dat ze beter een andere lijsttrekker kunnen kiezen.
pi_208126446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar niet heus, er is een gouden regel in de politiek die altijd opgaat: If you come at the king, you best not miss. Als je de aanval op de grote leider inzet dan moet je hem ook afmaken, anders loopt het slecht af.

En Kaag cs voelden natuurlijk ook wel aan dat de grens bereikt was. Dat hebben ze zelfs met zo veel woorden gezegd. Alleen ze durfden niet, en daarom zitten we nu met de gebakken peren. Want het hele spektakel nu is nog steeds voor een groot dek terug te voeren op dat debat (gebrek aan vertrouwen, verstandshuwelijk).
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:13:08 #113
346939 Janneke141
pi_208126448
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zal vooral VVD-achterban en de kiezer moeten zijn die Rutte en VVD gaat afrekenen en dat gebeurt niet. Sterker nog, gewoon + aantal zetels straks. Het boeit men met de centjes totaal geen zak wat er gebeurt in onderklasse en periferie van Nederland. Zolang het hen niet raakt gaan ze Rutte altijd steunen.
De VVD heeft de belangen van zijn achterban de afgelopen jaren dan ook uitstekend behartigt. Beter dan welke andere partij dan ook, zou ik willen zeggen. Hooguit het CDA richting de boerenachterban, tot een jaar of twee geleden.
pi_208126473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar niet heus, er is een gouden regel in de politiek die altijd opgaat: If you come at the king, you best not miss. Als je de aanval op de grote leider inzet dan moet je hem ook afmaken, anders loopt het slecht af.

En Kaag cs voelden natuurlijk ook wel aan dat de grens bereikt was. Dat hebben ze zelfs met zo veel woorden gezegd. Alleen ze durfden niet, en daarom zitten we nu met de gebakken peren. Want het hele spektakel nu is nog steeds voor een groot dek terug te voeren op dat debat (gebrek aan vertrouwen, verstandshuwelijk).
Waarom ze de trekker niet overhaalden heb ik overigens nooit begrepen. Waarschijnlijk hoopten ze dat hij de eer aan zichzelf zou houden maar als dat zo is, dan was dat ook wel kinderlijk naïef.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:16:16 #115
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_208126480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het goede moment is voor de komende verkiezingen. Dan moet het de VVD'ers ook duidelijk zijn dat Rutte in leven houden ze zo veel kost aan de onderhandelingstafel, dat ze beter een andere lijsttrekker kunnen kiezen.
Anderzijds kost het wegsturen van Rutte ze waarschijnlijk ook hun positie aan de onderhandelingstafel, dan blijft het kiezen tussen twee kwaden. Zolang de Kamer niet verder komt dan het intrappen van open deuren en mekaar overschreeuwen met uitingen van morele verontwaardiging kan Rutte ook gewoon blijven zitten. Paar keer sorry zeggen en over tot de orde van de dag lijkt me.
Never explain, never apologize.
pi_208126482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, alleen zorgt de kiezer er wel voor dat de VVD aan de kant schuiven geen optie is.
pi_208126496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom ze de trekker niet overhaalden heb ik overigens nooit begrepen. Waarschijnlijk hoopten ze dat hij de eer aan zichzelf zou houden maar als dat zo is, dan was dat ook wel kinderlijk naïef.
Omdat de VVD als 1 man achter Rutte ging staan en aangaf dat hij ongeacht de uitslag van de stemming hun lijsttrekker zou zijn die de onderhandelingen namens de VVD zou doen en hun premierskandidaat. Een demissionaire premier wegsturen die gewoon vervolgens in de Kamer gaat zitten en de onderhandelingen namens zijn partij blijft doen is een lastige figuur.
pi_208126518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, alleen zorgt de kiezer er wel voor dat de VVD aan de kant schuiven geen optie is.
Een groot deel van de stemmen is ook gewoon premierbonus natuurlijk. De vorige campagne bestond zelfs letterlijk uit niets meer dan een bordkartonnen Rutte.

Ik moet nog zien of de VVD in staat is om zonder Rutte een parlementsverkiezing te winnen.
pi_208126519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet ze aan de kant schuiven, maar kijk naar dit regeerakkoord. Het is niet bepaald een VVD regeerakkoord. Dat kost het de VVD dus als ze Rutte in het zadel willen houden, dan krijgen ze vrij weinig meer gedaan aan de onderhandelingstafel.
pi_208126533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de VVD als 1 man achter Rutte ging staan en aangaf dat hij ongeacht de uitslag van de stemming hun lijsttrekker zou zijn die de onderhandelingen namens de VVD zou doen en hun premierskandidaat. Een demissionaire premier wegsturen die gewoon vervolgens in de Kamer gaat zitten en de onderhandelingen namens zijn partij blijft doen is een lastige figuur.
Dat was natuurlijk ook bluf. Zelfs de VVD snapt best wel dat dat een modderfiguur tot en met is. En als dat in het ultieme geval bij de kiezer was gekomen dan snapt die dat ook wel.

Er zijn twee opties, of ze dachten dat hij zelf we zou weggaan (Kaag hintte daar op). Maar dat is natuurlijk extreem naïef. Of het ontbreekt ze aan lef.
zie email 27 oktober
pi_208126549
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk ook bluf. Zelfs de VVD snapt best wel dat dat een modderfiguur tot en met is. En als dat in het ultieme geval bij de kiezer was gekomen dan snapt die dat ook wel.

Er zijn twee opties, of ze dachten dat hij zelf we zou weggaan (Kaag hintte daar op). Maar dat is natuurlijk extreem naïef. Of het ontbreekt ze aan lef.
Ik vraag me af of het bluf was, ik denk het eigenlijk niet.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:21:47 #122
346939 Janneke141
pi_208126553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:20 schreef trein2000 het volgende:

Of optie drie: Kaag schatte haar eigen succeskansen beter in in een kabinet-met-Rutte dan in een kabinet-zonder-Rutte.
pi_208126560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet ze aan de kant schuiven, maar kijk naar dit regeerakkoord. Het is niet bepaald een VVD regeerakkoord. Dat kost het de VVD dus als ze Rutte in het zadel willen houden, dan krijgen ze vrij weinig meer gedaan aan de onderhandelingstafel.
Ik snap ook niet dat de VVD dat niet inziet. Ik heb dat altijd gezegd, op 1 april Rutte inwisselen voor bijvoorbeeld Klaas Dijkhof of Edith Schippers was ook voor de VVD beter geweest. Dan heb jij je grote offer al gedaan en kun je cashen aan de tafel én heb je vier jaar om voor je nieuwe leider weer een profiel op te bouwen.
zie email 27 oktober
pi_208126574
Al vaker gezegd, Rutte IV had nooit mogen komen en bestaan, Rutte is rampzalig voor dit land de VVD zou minimaal gehalveerd moeten worden en de oppositie ingejaagd moeten worden, helaas gebeurd dit niet, aftreden kabinet en herverkiezing dan zijn we in ieder geval van het CDA af
pi_208126582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap ook niet dat de VVD dat niet inziet. Ik heb dat altijd gezegd, op 1 april Rutte inwisselen voor bijvoorbeeld Klaas Dijkhof of Edith Schippers was ook voor de VVD beter geweest. Dan heb jij je grote offer al gedaan en kun je cashen aan de tafel én heb je vier jaar om voor je nieuwe leider weer een profiel op te bouwen.
Ze hadden ook Remkes naar voren kunnen schuiven. Dan had Rutte in de Kamer kunnen gaan zitten om het 4 jaar later nog eens te proberen.
pi_208126586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:23 schreef Cupfighter het volgende:
Al vaker gezegd, Rutte IV had nooit mogen komen en bestaan, Rutte is rampzalig voor dit land de VVD zou minimaal gehalveerd moeten worden en de oppositie ingejaagd moeten worden, helaas gebeurd dit niet, aftreden kabinet en herverkiezing dan zijn we in ieder geval van het CDA af
Met de huidige peilingen betwijfel ik nogal dat je dan van het CDA af bent.
pi_208126601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
VVD en CDA is een packagedeal is het huidige landschap, de VVD zal wel achterlijk zijn om zonder het CDA te gaan regeren.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:25:30 #128
346939 Janneke141
pi_208126606
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar wie zit er nog hoog in die partij die gaat voorstellen dat Rutte wel een stapje opzij kan doen?
pi_208126626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou ook voorzichtig zijn met het afschrijven van het CDA. Kijkend naar de standpunten is het eigenlijk een VVD zonder scherpe randjes. Als de VVD niet meer op Rutte kan leunen en het CDA een fatsoenlijke lijsttrekker en campagne heeft, kunnen ze in potentie alsnog aardig scoren.
pi_208126634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar wie zit er nog hoog in die partij die gaat voorstellen dat Rutte wel een stapje opzij kan doen?
Rutte ;)
pi_208126649
quote:

[..]
Schippers?

Niet dat ik moet denken aan premier Schippers, trouwens... verschrikkelijk.
pi_208126651
We kunnen er eigenlijk kort over zijn, zolang de VVD de grootste partij is in dit versplinterde landschap en Rutte niet zelf opstapt zit je aan hem vast.
pi_208126654
quote:

[..]
Niemand. De VVD ís Rutte. Rutte wegsturen is voor hen de kip met de gouden eieren slachten. De kiezer zal met hem moeten afrekenen of het zoveelste schandaal moet hem eens fataal worden, anders zitten we tot z’n pensioen aan hem vast.
pi_208126675
quote:

[..]
Dat is het probleem ja. De mensen die het gezag hebben om te zeggen: “Mark, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Edith staat klaar, het bestuur is op de hoogte. Dit is echt het beste zo” zijn heel dun gezaaid.

Ik kan me er maar één bedenken en die zit hardcore in het Rutte kamp (zou dat toeval zijn?): Henk Kamp.
zie email 27 oktober
pi_208126703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is het probleem ja. De mensen die het gezag hebben om te zeggen: “Mark, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Edith staat klaar, het bestuur is op de hoogte. Dit is echt het beste zo” zijn heel dun gezaaid.

Ik kan me er maar één bedenken en die zit hardcore in het Rutte kamp (zou dat toeval zijn?): Henk Kamp.
Kamp die met een stalen bek zei dat Rutte nog minimaal 8 jaar mee kan, Rutte die “voelt dat hij halverwege is”. Er werd lacherig over gedaan maar ik ben ervan overtuigd dat ze bloedserieus zijn.
pi_208126728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kamp die met een stalen bek zei dat Rutte nog minimaal 8 jaar mee kan, Rutte die “voelt dat hij halverwege is”. Er werd lacherig over gedaan maar ik ben ervan overtuigd dat ze bloedserieus zijn.
Zou onvoorstelbaar zijn maar goed de kiezer bepaald en zal Rutte helaas wel sparen
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:52:30 #137
480574 Smegma.
pi_208126942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze hadden ook Remkes naar voren kunnen schuiven. Dan had Rutte in de Kamer kunnen gaan zitten om het 4 jaar later nog eens te proberen.
Het idee van Remkes als een tussenpaus was enige tijd populair. Ga je goed kijken dan zie je wel een inmiddels wat oudere, fragiele man waarvan ik mij afvraag of hij al die (inter)continentale vlieguren en de bomvolle agenda week in, week uit wel aankan. (Waarnemend) Commissaris van de Koning en (waarnemend) burgemeester zijn serieuze functies, maar wel met duidelijk minder volle agenda's dan die van de minister-president.
pi_208127606
De wekelijkse persconferentie van Rutte is totaal inhoudsloos _O-
  vrijdag 24 februari 2023 @ 15:55:02 #139
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208127620
Rutte wil eer doen aan het rapport, door niet in te gaan op vragen over het rapport.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208127698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik met je eens en ik zei bij de afgelopen verkiezingen al dat dit ging om een kabinet tot aan de publicatie van dit rapport. Maar als bijvoorbeeld de Groninger Bodem Beweging niet wil dat het kabinet valt, dan is blijven zitten toch wel weer logischer geworden. Zeker ook omdat de staatssecretaris mijnbouw hier wel echt wordt gewaardeerd.
Als er daadwerkelijke persoonlijke of politieke consequenties aan aftreden zou hangen ligt de situatie ook wel anders lijkt me.

Kijk naar de kinderopvang affaire, afgetreden en dezelfde personen en partijen zitten vervolgens 1 jaar later op dezelfde plek.

Verder lijkt het me redelijk naïef dat het nu "goed komt".
De afhandeling van de toeslagenaffaire duurt al jaren meer dan verwacht en daar heb je het over een relatief beperkte groep.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kickinalfa op 24-02-2023 16:06:32 ]
pi_208127845
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niemand. De VVD ís Rutte. Rutte wegsturen is voor hen de kip met de gouden eieren slachten. De kiezer zal met hem moeten afrekenen of het zoveelste schandaal moet hem eens fataal worden, anders zitten we tot z’n pensioen aan hem vast.
Tot nu toe wint hij ook min of meer alle verkiezingen.
Zodra hij een keer verliest (straks de provinciale staten?) zal er ook wel meer reuring komen bij de vvd lijkt me.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 16:49:40 #142
346939 Janneke141
pi_208128267
Ondertussen is het 673e rapport verschenen in nog zo'n succesdossier: de jeugdzorg.

https://www.trouw.nl/binn(...)-s-oplopen~b7351933/

Ik heb eigenlijk nog niemand kunnen ontdekken die echt van plan is om iets op te gaan lossen in deze branche, maar ik kan dat natuurlijk ook gemist hebben. We kunnen inmiddels een complete bibliotheek vullen met onderzoeken, dossiers en rapporten over de dramatische toestand in de jeugdzorg en de manier waarop we kinderen en soms ook ouders slopen, maar ondertussen verandert er precies helemaal niks. De rijksoverheid, de gemeentes, de inspectie en de zorgverleners - iedereen wijst naar elkaar.
pi_208128721
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen is het 673e rapport verschenen in nog zo'n succesdossier: de jeugdzorg.

https://www.trouw.nl/binn(...)-s-oplopen~b7351933/

Ik heb eigenlijk nog niemand kunnen ontdekken die echt van plan is om iets op te gaan lossen in deze branche, maar ik kan dat natuurlijk ook gemist hebben. We kunnen inmiddels een complete bibliotheek vullen met onderzoeken, dossiers en rapporten over de dramatische toestand in de jeugdzorg en de manier waarop we kinderen en soms ook ouders slopen, maar ondertussen verandert er precies helemaal niks. De rijksoverheid, de gemeentes, de inspectie en de zorgverleners - iedereen wijst naar elkaar.
En dit gaat om kinderen he? Die kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Wat een schande.

En de coalitiepartijen (en dan met name die Peters van het CDA) maar blaten over paardrijtherapie en dat dat zo veel geld kost. Ga eerst eens het acute probleem oplossen en praat dan eens over bezuinigingen. Woestmakend dit, juist omdat het om zo'n kwetsbare onmondige groep gaat.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:38:39 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208128756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:52 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Het idee van Remkes als een tussenpaus was enige tijd populair. Ga je goed kijken dan zie je wel een inmiddels wat oudere, fragiele man waarvan ik mij afvraag of hij al die (inter)continentale vlieguren en de bomvolle agenda week in, week uit wel aankan. (Waarnemend) Commissaris van de Koning en (waarnemend) burgemeester zijn serieuze functies, maar wel met duidelijk minder volle agenda's dan die van de minister-president.
In Nederland moet je 60+ en man zijn en een bekende kop hebben om serieus genomen te worden. Het zit een beetje in de volksaard om doodsbang te zijn voor enige vernieuwing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:42:26 #145
346939 Janneke141
pi_208128780
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dit gaat om kinderen he? Die kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Wat een schande.

En de coalitiepartijen (en dan met name die Peters van het CDA) maar blaten over paardrijtherapie en dat dat zo veel geld kost. Ga eerst eens het acute probleem oplossen en praat dan eens over bezuinigingen. Woestmakend dit, juist omdat het om zo'n kwetsbare onmondige groep gaat.
Aangezien jij jurist bent: kan dit op termijn leiden tot rechtszaken tegen de staat?

Mijn buurman werkt in de ambulante jeugdzorg, en voorheen in een 24-uurs opvanghuis, ik was daar toevallig gisteren even koffie drinken. Hij is niet eens (meer) boos op alles wat beleid maakt, het is meer een soort radeloosheid. Alsof je een gesprongen waterleiding probeert te redden met gele doekjes, was zijn vergelijking.
pi_208128803
Niet alleen de jeugdzorg maar ook de geestelijke gezondheidszorg is onder de VVD van Rutte een ramp geworden, en maar bezuinigingen, wachtlijsten van een jaar of meer, en maar meer betalen aan de gezondheidszorg ze zouden zich kapot.moeten schamen voor dit wanbeleid
pi_208128860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:46 schreef Cupfighter het volgende:
Niet alleen de jeugdzorg maar ook de geestelijke gezondheidszorg is onder de VVD van Rutte een ramp geworden, en maar bezuinigingen, wachtlijsten van een jaar of meer, en maar meer betalen aan de gezondheidszorg ze zouden zich kapot.moeten schamen voor dit wanbeleid
Ja maar, er is de afgelopen 13 jaar ook heel veel goed gegaan!

Gr gr,
Mark
pi_208128905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Aangezien jij jurist bent: kan dit op termijn leiden tot rechtszaken tegen de staat?

Mijn buurman werkt in de ambulante jeugdzorg, en voorheen in een 24-uurs opvanghuis, ik was daar toevallig gisteren even koffie drinken. Hij is niet eens (meer) boos op alles wat beleid maakt, het is meer een soort radeloosheid. Alsof je een gesprongen waterleiding probeert te redden met gele doekjes, was zijn vergelijking.
Het gevolg van 30 jaar roepen om "lagere belastingdruk" is nu inderdaad overal merkbaar, de overheid heeft gewoon een geldtekort.
  Forum Admin vrijdag 24 februari 2023 @ 17:59:07 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208128907
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar, er is de afgelopen 13 jaar ook heel veel goed gegaan!

Gr gr,
Mark
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208128959
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan
Het aftreden van Rutte zou hier m.i. de enige juiste consequentie zijn. Maar het gaat toch niet gebeuren.

Waarom was hij zelf eigenlijk niet in Groningen vandaag? Zeker weer de standaard tactiek om altijd een mannetje tussen hem en het probleem te hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')