abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208126094
Staatssecretaris van mijnbouw kan eindelijk gaan doen waarvoor die in het leven is geroepen.
pi_208126098
Geert heeft al een eerste reactie: "Rutte moet aftreden"
pi_208126110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geert heeft al een eerste reactie: "Rutte moet aftreden"
Rutte I is één van de grote problemen hier geweest, Wilders moet dus zelf ook maar eens aftreden...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208126122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee. De impact van dit verhaal overstijgt het toeslagenschandaal. Dit kan niet zonder consequenties blijven. Rutte dient op te stappen. En dan definitief.
Echt onzin, dit is decennialang beleid waarbij Rutte uiteindelijk degene is geweest die gestopt is met de gaswinning en die moet dan weg?

Uiteindelijk is onder Rutte de gaswinning gestopt en de schadevergoedingen begonnen, daar kan inderdaad in de uitvoering nog wel wat beter, maar onder Rutte is er wel begonnen met de oplossing dat kan niet gezegd worden over de decennia ervoor.
pi_208126159
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Echt onzin, dit is decennialang beleid waarbij Rutte uiteindelijk degene is geweest die gestopt is met de gaswinning en die moet dan weg?
Samenvattingen van het rapport niet gelezen en de persconferentie niet gezien, zeker?

Rutte krijgt er heel erg van langs. Het is ook onder Rutte dat er na de zwaarste aardbeving en rapporten over het gevaar van de bevingen alsnog een recordhoeveelheid werd gewonnen, terwijl er ook rapporten lagen dat max de helft nodig was voor de leveringszekerheid. Onder Rutte werd bewust geld belangrijker geacht dan de Groningers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208126167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Samenvattingen van het rapport niet gelezen en de persconferentie niet gezien, zeker?

Rutte krijgt er heel erg van langs. Het is ook onder Rutte dat er na de zwaarste aardbeving en rapporten over het gevaar van de bevingen alsnog een recordhoeveelheid werd gewonnen, terwijl er ook rapporten lagen dat max de helft nodig was voor de leveringszekerheid.
Dat snap ik, maar uiteindelijk is Rutte ook degene is geweest die voor het rapport al is begonnen met de oplossing met schadevergoedingen en het stoppen van gaswinning. Daarom willen de relevante organisaties in Groningen hem ook niet weg.

De conclusie bij Rutte is misschien wat laat gevallen, maar hij is in ieder geval wel gevallen dat kan niet gezegd worden van de decennia ervoor.
pi_208126186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar uiteindelijk is Rutte ook degene is geweest die voor het rapport al is begonnen met de oplossing met schadevergoedingen en het stoppen van gaswinning. Daarom willen de relevante organisaties in Groningen hem ook niet weg.
Er staat letterlijk in het rapport dat ondanks de gemaakte excuses en andere toezeggingen van Rutte, er niets wezenlijks is veranderd.
pi_208126188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:24 schreef Hanca het volgende:
Wel moet het kabinet nu gewoon natuurlijk gelijk zeggen: geen waakvlam, dicht die putten.
Dat lijkt me niet. Tenzij Poetin zo vriendelijk is om op te rotten uit Oekraïne. Het is oorlog op het Europese continent, dan moet je dingen anders doen dan anders.
Je moet nu niet als een dwaas ineens de andere kant op rennen, dan maak je niet een fout maar dan maak je er twee.
zie email 27 oktober
pi_208126194
quote:

[..]
Ze willen Rutte best weg, maar zien dat het niet helpt als je weer minstens 1,5 jaar verder bent na verkiezingen en onderhandelingen. En men is tevreden over Vijlbrief. De boosheid op Rutte zelf is echt wel heel groot.
pi_208126195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er staat letterlijk in het rapport dat ondanks de gemaakte excuses en andere toezeggingen van Rutte, er niets wezenlijks is veranderd.
Dat staat er niet en dat is ook onzin, gasputten zijn op waakvlam en voor Rutte was er geen schadevergoedingsoperatie.
pi_208126207
quote:
Daarom willen de relevante organisaties in Groningen hem ook niet weg.
Dat heb ik nog van niemand gehoord, alleen over Vijlbrief…
zie email 27 oktober
pi_208126210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat staat er niet en dat is ook onzin, gasputten zijn op waakvlam en voor Rutte was er geen schadevergoedingsoperatie.
Maar was dat dankzij of ondanks Rutte?
zie email 27 oktober
pi_208126225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet. Tenzij Poetin zo vriendelijk is om op te rotten uit Oekraïne. Het is oorlog op het Europese continent, dan moet je dingen anders doen dan anders.
Je moet nu niet als een dwaas ineens de andere kant op rennen, dan maak je niet een fout maar dan maak je er twee.
We kunnen prima zonder het Groningse gas wat er nog max kan worden gewonnen (9 miljard kuub per jaar is nog het maximum, er zijn al een hoop putten dicht). Die druppel op de gloeiende plaat die dat op zou leveren zou het grotere risico op aardbevingen echt niet waard zijn.
pi_208126227
Dat de Groningers tevreden zijn over Vijlbrief staat ook volledig los van eventuele consequenties voor de Minister-President.

Rutte of het kabinet wegsturen wordt nu gepresenteerd als het kind met het badwater weggooien, maar dat is een mooi rookgordijn.
pi_208126232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar was dat dankzij of ondanks Rutte?
Dankzij, want zonder toestemming van Rutte gaan die gasputten niet dicht en heb je geen miljardenvergoedingsoperatie.
pi_208126242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dankzij, want zonder toestemming van Rutte gaan die gasputten niet dicht en heb je geen miljardenvergoedingsoperatie.
Je weet dat de premier in ons systeem primus inter pares is en geen veto heeft?
pi_208126243
quote:

[..]
Het is dankzij de rechter en uiteindelijk de kamer, niet dankzij Rutte. Lees jij wel iets over het rapport, daar wordt dat duidelijk gemeld.
pi_208126245
quote:

[..]
:')
Bel de ANWB even, er staat een auto tegen de vangrail in de binnenbocht.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 februari 2023 @ 13:54:55 #94
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_208126248
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rutte persoonlijk moet het hier wel hard ontgelden, en dat is de zoveelste keer. Hij zou er voor kunnen kiezen om de eer aan zichzelf te houden maar we weten allemaal dat dat toch niet gaat gebeuren. Rutte zal letterlijk met stoel en al het Torentje uit gedragen moeten worden want opstappen zal hij nooit.

Deze mensen gaan de door henzelf gecreëerde problemen niet oplossen. Het is alleen maar funest voor het vertrouwen.
Rutte krijgt er terecht hard van langs, ook al is hij natuurlijk niet in z'n eentje verantwoordelijk voor tientallen jaren waarin de Groningers zwaar benadeeld zijn en de provincie Groningen als wingewest is gebruikt. Inderdaad zou Rutte de eer aan zichzelf moeten houden en dan Stoltenberg maar opvolgen als hij zo graag in dit soort kringen wil verblijven.
pi_208126261
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:54 schreef Spablauw214 het volgende:
primus inter pares
In theorie, in de praktijk is dat veel te ongenuanceerd.
pi_208126270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:54 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Rutte krijgt er terecht hard van langs, ook al is hij natuurlijk niet in z'n eentje verantwoordelijk voor tientallen jaren waarin de Groningers zwaar benadeeld zijn en de provincie Groningen als wingewest is gebruikt. Inderdaad zou Rutte de eer aan zichzelf moeten houden en dan Stoltenberg maar opvolgen als hij zo graag in dit soort kringen wil verblijven.
Het zou de coalitiepartners sieren als ze nu eens een lijn zouden trekken, dat het over is voor Rutte.

Dan schuift de VVD maar een ander naar voren voor die post.
pi_208126278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
In theorie, in de praktijk is dat veel te ongenuanceerd.
O ja? Bron?
pi_208126285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zou de coalitiepartners sieren als ze nu eens een lijn zouden trekken, dat het over is voor Rutte.

Dat gaat gewoon echt niet. Rutte weg is in praktijk gewoon het kabinet weg. Helaas, want de oplossing Rutte weg en kabinet gewoon verder zou ik erg toejuichen.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:00:20 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208126300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Rutte weg = val kabinet, en daar heeft geen enkele partij zin in. Zeker niet voor iets dat zich ongeveer 700 kilometer van Den Haag afspeelt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:01:35 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208126310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Rutte weg = val kabinet, en daar heeft geen enkele partij zin in. Zeker niet voor iets dat zich ongeveer 700 kilometer van Den Haag afspeelt.
700 ja? Precies het probleem wat er speelt in Den Haag en in het Randstad. Groningen is helemaal niet zo ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')