Ook een enorme fout geweest om ze na zo'n lange opbouw (met consequenties) zo snel weer uit elkaar te laten gaan. En dat eigenlijk alleen omdat Noël van Kleef al gecast was om in de serie te komen als protegé van Stefano, maar ze dat omwille van Bas Muijs' hartaanval moesten omschrijven tot een nieuw personage. Wat heeft het bijgedragen of toegevoegd aan het karakter van Merel dat ze vijf minuten met een vrouw is geweest? Oh ja, helemaal niks. Zo kennen we de schrijvers weer.quote:Op maandag 13 februari 2023 21:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze moeten Merel en Marwan weer samen brengen
En nu echt voor een tijdje.
Het is ook een waardeloze lijn vanaf de start. Dus omdat Daan zich intussen bewezen had bij Ludo als loyale werknemer, en daarvoor dus beloond werd door aangesteld te worden als zakelijk directeur en Stefano bot ving, moet Ludo ten gronde worden gericht? Wat is dat zelfs voor belachelijke, onsamenhangende redenatie voor een wraakactie?quote:Ludo en Janine hebben de macht inmiddels weer gewoon in handen ik dat verhaaltje zonder dat Ludo echt is doorgedraaid en Stefano en Nina zijn altijd al matige personages geweest eigenlijk he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Het acteerwerk van Ludo en Janine daarentegen maakt wel wat goed - de blik van Janine in die auto toen ze erachter kwamen dat Stefano de boosdoener isquote:Op maandag 13 februari 2023 22:04 schreef PeterKelder het volgende:
Het is ook een waardeloze lijn vanaf de start. Dus omdat Daan zich intussen bewezen had bij Ludo als loyale werknemer, en daarvoor dus beloond werd door aangesteld te worden als zakelijk directeur en Stefano bot ving, moet Ludo ten gronde worden gericht? Wat is dat zelfs voor belachelijke, onsamenhangende redenatie voor een wraakactie?
Dat Nina wraak wil op haar vader omwille van zijn betrokkenheid bij die inval bij Barry de Bever (), waar Nola een fysiek en mentaal trauma door heeft opgelopen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dát had dan ook het startpunt en het hele gegeven moeten zijn voor de wraakactie: Ludo laten voelen wat Nola doormaakt. Dát is een logische manier van storytelling. Maar nu is het er zo random bij geschreven dat het de plank flink misslaat, met als toppunt Ludo die na amper twee dreigbrieven al paranoïde raakt, zichzelf zowat opsluit in huis en een safe room laat installeren? Wie denken de schrijvers dat Ludo Sanders eigenlijk is? Ongelofelijk, wat een gepruts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef PeterKelder het volgende:
De schrijvers blijven ons verrassen...jezus wat slechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De schrijvers blijven ons verrassen...WatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De schrijvers blijven ons verrassen...Ongelofelijk, wie hebben het daar tegenwoordig voor het zeggen? Wat een verschil met 1-2 jaar geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De schrijvers blijven ons verrassen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De scènes van Stefano deden me echt denken aan Nick. En daarmee ook denken; waarom laten jullie Stefano dit doen? Nu heeft Ludo alleen maar psycho-kinderen. Nick was al verworden tot jaloerse psychopaat, Amy is nooit anders geweest dan psychopaat en nu is Stefano, die altijd perfect naast Ludo opereerde, ook verworden tot jankend kind dat eerbied van zijn vader wil. Nah. Stefano en Ludo hebben eerder mot gehad, en dan ging Stefano hem gewoon kapot concurreren met zijn bedrijf. Zoiets was spannender geweest. Wat doet Bas Muijs nu nog in de serie? Familiebanden weg, werk weg, geen overige betrekkingen. Ze zijn na een half jaar alweer helemaal klaar met Stefano. Zelfde met Nina, al is het daar allemaal minder ver mee gegaan. (zelfs) De familie Sanders is nu stuk. Het enige positieve nu is dat Janine rotsvast achter Ludo blijft staan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:53 schreef Dr.Mikey het volgende:
Goeie scènes wel van ludo ik mis alleen de zin ik had nog liever Nick en Amy gehad ipv van jullie.
Uhhh ja dat viel mij ook op. opeens een hele donkere babyquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:31 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Wat bijzonder dat Demi en Marwan een Surinaamse baby hebben gekregen!
Valt me nog mee dat die niet non-binair was..quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:54 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Uhhh ja dat viel mij ook op. opeens een hele donkere baby
Overdreven gedoe Merel Stefano is meer logisch dan Merel en Dikke Lynn of niet dan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:17 schreef RipCity het volgende:
https://www.ed.nl/show/gt(...)ar-schelen~a5b7098b/
Uh nee. Stefano is nog ouder dan haar vader. Maar goedquote:Op donderdag 2 maart 2023 20:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Overdreven gedoe Merel Stefano is meer logisch dan Merel en Dikke Lynn of niet dan?
Stefano lijkt volgens mij ouder dan hij moet zijn. Ludo zou ik 60/65 schatten. Stefano is zeker 20 jaar jonger dan hem, dus nog niet de 45/50 die er nu vaak bij genoemd wordt. Eerder 40/45. Bing is ook net 40 geworden en die zitten in dezelfde range. Vergeet niet dat Stefano zogenaamd is geboren als Ludo's zoon. Ludo was dus al in de leeftijd om kinderen te krijgen, zeg 22/25. Er is nooit gezegd dat Stefano nog tijdens Ludo's studie geboren is, maar in de tijd dat Ludo een bedrijf begon, met het geld van zijn vader in Italië. Voeg daarbij Stefano's looks en charme en het is niet gek dat een dol studentje voor een sugardaddy valt. Het is niet helemaal in character voor Merel, maar an sich vind ik het niet heel raar.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:39 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Uh nee. Stefano is nog ouder dan haar vader. Maar goed
Ja en lynn had een nog al een uitdagende bmi en was vrouw terwijl merel met marwan was.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:39 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Uh nee. Stefano is nog ouder dan haar vader. Maar goed
Natuurlijk worden ze off-camera met hun echte naam aangesproken, het lijkt me eerder raar als dat niet gebeurt.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de set noemen ze de actrices en acteurs bij de echte namen. Best verwarrend, want wie zijn Sophie en Nina. Dan verwacht je Marly als Nina naar de set is geroepen....
Nee joh Bing is veel jonger dan Stefano!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Stefano lijkt volgens mij ouder dan hij moet zijn. Ludo zou ik 60/65 schatten. Stefano is zeker 20 jaar jonger dan hem, dus nog niet de 45/50 die er nu vaak bij genoemd wordt. Eerder 40/45. Bing is ook net 40 geworden en die zitten in dezelfde range. Vergeet niet dat Stefano zogenaamd is geboren als Ludo's zoon. Ludo was dus al in de leeftijd om kinderen te krijgen, zeg 22/25. Er is nooit gezegd dat Stefano nog tijdens Ludo's studie geboren is, maar in de tijd dat Ludo een bedrijf begon, met het geld van zijn vader in Italië. Voeg daarbij Stefano's looks en charme en het is niet gek dat een dol studentje voor een sugardaddy valt. Het is niet helemaal in character voor Merel, maar an sich vind ik het niet heel raar.
Dat zegt niet per sé iets over de leeftijd van de karakters.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:34 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Everon Jackson Hooi is 40
Bas Muijs is 46
Zoiets leek mij ook. Ben benieuwd welke kant dit uit gaat. Als Merel hem als sugardaddy gaat gebruiken kan dat nog wel interessant zijn.quote:
En vergeet niet dat Ludo straks helemaal gek wordt gemaakt door de Bowien look-a-like!quote:Op donderdag 9 maart 2023 10:59 schreef GwaiLow het volgende:
Balen, met de GTST-Classics ben ik inmiddels helemaal bij. Wat is het toch heerlijk om gewoon continu verder te kunnen kijken. Ik zit nu ergens aan het eind van het jaar 2000 of begin 2001. Roos is kort geleden gestorven op haar bruiloft met Gijs. Dit is ook de periode dat Ludo in een enorm ziek ''gevecht'' zit met Janine en Stefano. Het doet me bijna een beetje denken aan wat Nina en Stefano hem op dit moment proberen aan te doen, maar toen deden Janine en Stefano samen een poging om Ludo alles af te nemen. Ook komt er een rechtszaak om de voogdij over Nina etc.
Robert en Meike wonen samen, maar het zal niet lang meer duren voordat Meike in de armen van Ludo terechtkomt. Cleo woont inmiddels ook bij Ludo in huis. Sylvester en Terra zijn ook samen gaan wonen, en haar zusje Gladys is nu ook net toegevoegd aan de serie.
Nou ja, het blijft in ieder geval toch wel erg leuk om te zien allemaal.
Ik denk dat ze tijdens de opnames weinig verwarring zullen krijgen. Nola en Demi hebben geen enkele vriendschapsband in GTST, en zullen zelden tegelijkertijd op de set aanwezig zijn. Ik vraag me af of ze elkaar eigenlijk zouden kennen als Nola en Demi?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:38 schreef Lisiga het volgende:
En om het nog verwarrender te maken zijn er van alle castleden ook nog twee actrices die Noa heten, namelijk Noa Jacobus (Nola Sanders) en Noa Zwan (Demi Verduyn).
Dat denk ik wel. Ze weten in elk geval van elkaars bestaan, hun ouders zijn goed bevriend.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 00:33 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik denk dat ze tijdens de opnames weinig verwarring zullen krijgen. Nola en Demi hebben geen enkele vriendschapsband in GTST, en zullen zelden tegelijkertijd op de set aanwezig zijn. Ik vraag me af of ze elkaar eigenlijk zouden kennen als Nola en Demi?
Die was ik eigenlijk helemaal vergeten! Weet wel dat Caroline ook Sophia gaat spelen over een tijdjequote:Op vrijdag 10 maart 2023 00:28 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
En vergeet niet dat Ludo straks helemaal gek wordt gemaakt door de Bowien look-a-like!
dat sophia gedoe vond ik echt kutquote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:52 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Die was ik eigenlijk helemaal vergeten! Weet wel dat Caroline ook Sophia gaat spelen over een tijdje. Dus komt er een Janine look-a-like.
Ik begreep een tijdje terug dat ze stilletjes is verouderd naar een jaar of 14.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet Nola nog steeds 12 voorstellen terwijl de actrice ouder is als die van Demi?
"Loedo... Loedo, ben jij het?"quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:52 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Die was ik eigenlijk helemaal vergeten! Weet wel dat Caroline ook Sophia gaat spelen over een tijdje. Dus komt er een Janine look-a-like.
maar manu was toch bijna even oud, en die is nog een jongetjequote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:25 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik begreep een tijdje terug dat ze stilletjes is verouderd naar een jaar of 14.
[..]
"Loedo... Loedo, ben jij het?"![]()
![]()
De wegen van een SORAS zijn ondoorgrondelijkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:05 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
maar manu was toch bijna even oud, en die is nog een jongetje
Het is inderdaad wachten tot hij en Teddy ineens op de stoep staan bij Rik en Shanti als tieners/adolescenten. Ik vind het eerlijk gezegd opmerkelijk dat dat nog niet gebeurd is, zeker nu Daan weg is als familieband.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tijd dat ze Bram een keertje laten langskomen als twintiger.
Het Zonnetje in Huis... leuke referentiequote:Op donderdag 23 maart 2023 12:07 schreef Japepk het volgende:
De tekstschrijvers zijn weer op dreef komende week hoor! Laura noemt Henk 'haar zonnetje in huis' (cheesy, maar ik hou er van) en als Stefano strontlazerus de Koning uit stommelt zegt ze; ''Gaat lekker hé, daar bij de familie Sanders'.
En Bing mag Nina toebijten; ''Lekker de schone schijn ophouden. Precies je vader..''
Inderdaad lekker op dreef, ik vind het weer echt leuk de laatste tijd!quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:07 schreef Japepk het volgende:
De tekstschrijvers zijn weer op dreef komende week hoor! Laura noemt Henk 'haar zonnetje in huis' (cheesy, maar ik hou er van) en als Stefano strontlazerus de Koning uit stommelt zegt ze; ''Gaat lekker hé, daar bij de familie Sanders'.
En Bing mag Nina toebijten; ''Lekker de schone schijn ophouden. Precies je vader..''
meerdijk ligt in brabant?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Magica het volgende:
Meerdijk ligt in Brabant blijkt nu, ze gaan een friettent van de Koning maken. Hoewel Henk zegt: het is patat
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.quote:
Het is de manier van snijden, net zoals je in sliertjes gesneden wortel julienne noemt. Patates frites zijn aardappelen die dun gesneden zijn, frites dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:27 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.
Het is patat, uiteraard.
Nope, je bakt loempia's en kroketten en dus ook friet.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:27 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.
Het is patat, uiteraard.
quote:Op zaterdag 1 april 2023 18:56 schreef Malavita het volgende:
Spoiler wat later deze maand komt is ook weer pittigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoezo zelfde leefrmtijdscategoriequote:Op dinsdag 4 april 2023 20:22 schreef ZanneG het volgende:
Een nacht in de cel voor een gestolen fiets?
Waar vind je die toe gewijde agenten nog
Ook vreemd dat Linda en Laura de beste vriendinnen zijn en nu zelfs in dezelfde leeftijdscategorie zitten.
Weten die schrijvers dan helemaal niets van het verleden?
True, maar aangezien dat de eerste lichting was die GTST op de kaart heeft gezet, mag je hen wel iconisch noemen. 'Dokter Simon', doet bij menig 20+'er wel een belletje rinkelen denk ik. Anette of Rien zijn dan ook niet echt iconisch vind ik. Dan heb je het echt over Arnie, Peter, Simon, Helen, misschien Robert en Jef.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.
Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.
Simon 8 seizoen toch? Is later nog een keer teruggekomenquote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.
Ja, dat denk ik ook. Vind het alleen nogal overbodig. Saskia is druk met de Koning en de kinderen hadden allemaal hun eigen ding. Zou het jammer vinden als Jonathan weer gevlogen is zodra Julian terugkomt, omdat ze Henk daarmee echt wel minder leuk hebben gemaakt.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:01 schreef James1988 het volgende:
Die Jonathan wordt volgens mij gebruikt om de familie Verduijn wat meer invulling te geven nu Julian er niet is en om Steef een richting te geven. Want ineens gaf Steef een pleidooi dat zelfs de ervaren advocaat Jonathan niet zomaar zou nadoen, en dus is een studie Rechten misschien wel wat voor hem?
Simon was in de eerste vier seizoenen één van de voornaamste hoofdkarakters. Hierna had hij nog (langdurige) gastoptredens in seizoen 5, 8 en 13. Van alle huisartsen die er in GTST de afgelopen 32 jaar zijn geweest is hij ook wel by far de meest herkenbare en iconische. Want zeg nu zelf, wat kun je je nog herinneren van Mathilde, Gijs, Martijn of zelfs Anton? En vergeet niet dat de koosnaam "Dokter Simon" zowat een geuzennaam is tegenwoordig, net als Arnie.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk dat de schrijvers echt geen idee hebben dat Linda haar broer Simon de eerste arts van Meerdijk was en waarschijnlijk in dezelfde dorpspraktijk zijn praktijk had.
Aangezien alle artsen daar hun praktijk hebben.
Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.
Daar vergis je je behoorlijk in. Een soap als GTST is begonnen als trekpleister voor de (pre-)tieners in 1990, maar uitgegroeid tot een familiesoap. Die kiddo's van toen hebben nu zelf kinderen, maar een groot deel kijkt nog steeds. Iedere generatie heeft z'n herkenbare personages, daarom ook dat een Linda of Stefano zijn teruggehaald. Dat soort dingen geven de makers ook ruiterlijk toe als ze personages uit het verleden terughalen: om de connectie met de oudere, soms afgehaakte kijkers weer te willen herstellen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef ZanneG het volgende:
Het zegt vooral veel over wie de oude kijkers zijn, ik geloof er niks van dat arnie peter simon helen en robert nu zo iconisch zijn.
Velen vd huidige generatie kijkers weten niet eens wie ze zijn.
Hoofdschrijfster Susan Stam heeft sinds 2000 verschillende periodes in het schrijfteam gezeten en is in de periode 2000-2001 ook al hoofdschrijfster geweest. Sabine van den Eynden heeft zelfs al vanaf 1993 verschillende periodes meegewerkt aan de serie. Iemand als Idse Grotenhuis is in 1993-1995 regisseur geweest, van 1999-2002 creatief producent, in 2008-2009 betrokken geweest als consultant en sinds 2020 weer betrokken, eerst als interim-creatief producent en nu als lid van het schrijfteam. En dan is er ook nog een groep storyliners, dialoogschrijvers en eindredacteuren die al jaren en jaren meewerken aan de serie.quote:Ik denk dat ook de schrijvers geen idee hebben vd geschiedenis van Meerdijk en de oud personages.
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
Nieuwe gezichten blijven vaak maar kort, zoals de half zus en pa van Shanti, de vriendjes van Demi of dat dikke vriendinnetje van dr zus.
Die worden er alleen maar even heel kort in geschreven als opvulling en dan verdwijnen ze weer geruisloos en dan hoor je er nooit meer wat van.
Dat verwacht ik ook met die Jonathan, die is ws opvulling tot Julian weer thuis is en dan verdwijnt die weer uit beeld.
En wat is nu eigenlijk de toevoeging van die marokaan wiens naam ik even kwijt ben. hij is de vader van Tom en de ex van die 2 zussen en verder heeft hij geen enkele binding meer met iemand
Wat voor uitdaging heeft zo n rol spelen dan nog?
dat vind ik eigenlijk ook welquote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.
Daardoor is hij wel op een leuke manier verbonden aan een grote familie. Marwan is op een leuke manier wat Jef jarenlang is geweest; een beetje lijm tussen de verschillende karakters, maar dan nog wel met zijn eigen sores. En daarbij een acteur die de rol een fijne komische noot meegeeft. Van mij mag hij aleen wel terug naar de buurtsuper, óf ze moeten dat pabo-verhaal weer oppakken. Een basisschoolleraar heeft nog nooit in de serie gezeten volgens mij. Middelbare school wel, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 12:42 schreef ZanneG het volgende:
Hij heeft juist in al die jaren niets beleefd, alleen dat meisje zwanger gemaakt.
Dat was nog wel wat maar verder heeft hij niks en niemand in Meerdijk.
Ja, eens. Hij is een beetje de comic relief en de flierefluiter, vergelijkbaar met Noud in zijn beginjaren, hetzij minder dramatisch en 'straatschofferig'.quote:
Toch vind ik dat de laatste tijd wel meevallen, het is in elk geval minder erg dan het geweest is. Al zijn de verhaallijnen ook minder heftig, waardoor het misschien minder opvalt.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, eens. Hij is een beetje de comic relief en de flierefluiter, vergelijkbaar met Noud in zijn beginjaren, hetzij minder dramatisch en 'straatschofferig'.
Het is gelukkig allemaal niet zo heel slecht, sommige dingen moet je ook niet te serieus en te letterlijk nemen, daarvoor is het nog altijd tievie. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat ze nooit meer de tijd lijken te nemen om een verhaallijn op te bouwen cq. een verhaallijn fatsoenlijk af te sluiten. Het is altijd dat je ineens in een verhaallijn zit en ineens is het ook weer klaar.
monica, heeft ie geld voor betaaldquote:Op woensdag 12 april 2023 19:59 schreef DjVero het volgende:
Nola is van Nina en Danny (broer van Rik), dacht ik.
Max van Nina en Amir.
Die middelste is van Bing en ...? Niet van Nina in ieder geval, dacht ik. Maar ik weet het ook niet zo precies meer.
Wat ik helemaal prima vind; ik vind het een verademing dat ruzies en vetes langer doorgaan i.p.v. dat alles binnen twee dagen weer helemaal gesust is. Kom maar op! Hoewel de aanleiding voor de ruzie tussen Nina en haar ouders nog altijd een blamage blijft. Het zou de verhaallijn 'afmaken' als er een break zou ontstaan tussen Nina en Nola, zou ook logisch zijn wat mij betreft.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:16 schreef ZanneG het volgende:
Aha bedankt ik had geen idee meer
Al proberen ze Nina nu wel ouder en volwassener te maken dan Marly zelf is, heb ik het idee.
Denk omdat die naam deuren opentquote:Op woensdag 19 april 2023 20:50 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Als Nina zo'n hekel heeft aan haar ouders en door alle gedoe.. maar ondertussen houdt ze de naam Sanders wel aan... Waarom neemt ze nu niet de naam van haar man aan?
Nola Sandersquote:Op donderdag 20 april 2023 00:02 schreef ZanneG het volgende:
Zijn Nina en Bing wel echt getrouwd?
Of is het daar nooit van gekomen
Wiens achternaam hebben die 3 kinderen dan?
Ja dat weet ze wel leuk te bedenken maar aangezien de Sanders niet bepaald goed in het nieuws is en al een tijdje niet ..zou ik denken ..quote:Op woensdag 19 april 2023 21:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Denk omdat die naam deuren opent
Hmm, met het niveau van schrijven nu, moeten we dus al wel zo'n beetje aan de aanleiding voor de cliff begonnen zijn. Zou het de bruiloft van Henk en Laura worden? Ruzie tussen Nina en Nola om Ludo en Janine? Je weet gewoon bijna al zeker dat er niets echt heftigs gaat gebeuren, dat is wel jammer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:29 schreef loezzzje het volgende:
Daar zijn ze mee gestopt. Ze hebben toen uitgelegd dat grote programma’s op RTL op vrijdag dan om 20:00 kunnen beginnen en de jonge kijkers kunnen dan nog even opblijven om te kijken. Viel in de smaak dus daarom is de wijziging permanent.
Boulevard zegt dat deze cliffhanger 1 van de meest spectaculaire ooit is. Nou ben benieuwd
En als er al iets heftigs gebeurt is het weer iets compleet random waardoor het ook nergens op slaatquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hmm, met het niveau van schrijven nu, moeten we dus al wel zo'n beetje aan de aanleiding voor de cliff begonnen zijn. Zou het de bruiloft van Henk en Laura worden? Ruzie tussen Nina en Nola om Ludo en Janine? Je weet gewoon bijna al zeker dat er niets echt heftigs gaat gebeuren, dat is wel jammer.
De wereld is niet veranderd, de wereld heeft Twitter...quote:Op zondag 23 april 2023 11:54 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-verhaallijn-in-gtst
Ik had het gemist maar blijkbaar is er commotie over de Merel verhaallijn. Volgens telegraaf althans 😄
20 jaar geleden hadden we verhaallijnen over groepsverkrachting en racisme met Sylvester en Terra en Bowien die van de klif af viel en dan vallen we nu over een abortus?
De wereld is echt veranderd 😳
Heel eerlijk? Ik kijk het nooit meer lineair, ik kijk elke week vooruit op Videoland, en ik denk dat ik niet de enige ben. Of ze halen GTST bij RTL4 weg, en maken het alleen voor Videoland. (Zoals met Days of our lives gebeurd) of ze makenquote:TV-NIEUWS
GTST-kijker voor schut gezet: ‘Als je dát kijkt, ben je gekke Henkie!’
Lars Duursma, debatdeskundige en opiniemaker, vindt dat mensen die anno 2023 nog steeds naar Goede Tijden Slechte Tijden kijken ‘gekke Henkies’ zijn. “Vergane glorie!”
Vandaag om 13:00 2250 stemmen
© RTL
RTL 4 bezuinigt meer en meer op Goede Tijden Slechte Tijden, de soapserie die ooit een kijkcijferkanon was, maar tegenwoordig vrij magertjes scoort. Niet alleen is het aantal afleveringen teruggeschroefd van vijf naar vier per week, maar ook is de zomerstop dit jaar een maand eerder dan normaal. Wat is er aan de hand?
‘GTST geen concurrent’
GTST is gewoon een beetje passé, zegt mediakenner Victor Vlam in de podcast De Communicado’s. Zelfs concurrent SBS 6 houdt er volgens hem geen rekening meer mee. “Prime time begint bij SBS 6 tegenwoordig al om 20.27 uur, dus drie minuten eerder dan in het verleden. Het valt op, omdat ze hier in het verleden echt nazi’s op waren bij SBS.”
Voorheen wilde SBS 6 pas ná de cliffhanger van GTST beginnen met de primetimetitels, weet Victor. “Ik denk dat ze tegenwoordig iets eerder beginnen met prime time omdat GTST feitelijk geen grote concurrent meer is. Dat was het vroeger wel. GTST scoort tegenwoordig maar rond de 700 duizend kijkers. Vroeger was dat natuurlijk veel meer.”
Gekke Henkie
Voor zo’n kijkersaantal schuif je je programma’s niet op, aldus Victor. “Tegenwoordig hoeven ze daar geen rekening meer mee te houden. Er zijn meerdere signalen die erop wijzen dat GTST echt vér over zijn hoogtepunt is, want het is al naar vier dagen per week teruggegaan en de zomerstop begint al op 1 juni. Het geeft aan dat het ook wel vergane glorie is.”
Co-host Lars Duursma lacht de mensen die nog GTST kijken een beetje uit. “Moet je als kijker van Goede Tijden Slechte Tijden tegenwoordig ook niet doorhebben dat het vergane glorie is? Een dag minder, langere pauzes enzo. Op een gegeven moment heb je toch wel het gevoel dat je een gekke Henkie bent als je naar Goede Tijden Slechte Tijden kijkt?”
Uit de mode
Victor begrijpt die opmerking wel. “Ja, ja, soapseries zijn internationaal echt helemaal uit de mode. Ik denk dat dat ook wel iets is wat die mensen weten, maar er is kennelijk een publiek voor. Er zijn ook al heel veel Amerikaanse soapseries stopgezet.”
Lars: “Als je aan alles voelt dat het een aflopende zaak is, dan is het een selffulfilling prophecy op een gegeven moment. Dat gaat zich alleen maar versterken.” bron:mediacourant.
Wat een arrogant stuk betweter is dat zeg, maar het past natuurlijk weer niet in het politiek correcte plaatje van deze gasten die hier nu weer een plasje over moeten doen.quote:Op maandag 24 april 2023 21:50 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Ik kijk het nooit meer lineair, ik kijk elke week vooruit op Videoland, en ik denk dat ik niet de enige ben. Of ze halen GTST bij RTL4 weg, en maken het alleen voor Videoland. (Zoals met Days of our lives gebeurd) of ze maken
het alleen voor RTL4, en halen het van videoland af, maar aangezien lineair kijken afneemt, lijkt het eerste een betere zet.
Henk en Laura gaan trouwen en er is een boot ooit ging Harmsen trouwens op een boot viel hij stoned het water in maar dat was geen cliffhanger en Laura is ook nog ziek natuurlijk misschien valt ze wel dood neer voor het altaar maar ook dat is al gebeurd met Roos.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:33 schreef ZanneG het volgende:
https://www.mediacourant.(...)oon-kostenbesparing/
zou het?
Ik denk dat de zomercliff een herhaling wordt van wat we al vaker hebben gezien.
Bv een ontploffing of een brand op de bruiloft of dat Nina en dr ouders knallende ruzie krijgen en dat dan Nola hysterisch de straat op rent en daar komt dan net een truck aangereden
Zoiets zal het wel zijn om dan bij het nieuwe seizoen er achter te komen dat er niets ernstigs aan de hand is.
Dat waren scenario's in het GTST van vóór seizoen 30. Tegenwoordig gebeuren dat soort groteske dingen niet meer. Eerder in de trant dat Henk opgesloten in de wc zijn eigen bruiloft mist, of Laura op dedag van de huwelijksvoltrekking inderdaad een parkinson-terugval heeft en instort ofzo.quote:Op maandag 24 april 2023 23:18 schreef ZanneG het volgende:
Een zinkende huwelijksboot als clifhanger dat kan best idd.
Ik geloof niet dat Laura overlijdt, die gaat nog wel even mee.
Dr Parkinson is onder controle dus dat zal nog wel even duren.
Het kan ook nog dat ze op huwelijksreis gaan en hun vliegtuig komt in een storm terecht en dreigt neer te storten.
We moeten niet te moeilijk denken.
haha ja dat is waar,quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat waren scenario's in het GTST van vóór seizoen 30. Tegenwoordig gebeuren dat soort groteske dingen niet meer. Eerder in de trant dat Henk opgesloten in de wc zijn eigen bruiloft mist, of Laura op dedag van de huwelijksvoltrekking inderdaad een parkinson-terugval heeft en instort ofzo.
Heel erg zonde inderdaad, het is een karakter wat echt zijn eigen plek heeft kunnen veroveren binnen het geheel en daardoor wel een stempel achterlaat, iets wat een Daan Stern ook heeft kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:04 schreef Japepk het volgende:
Ja, exit Marwan is wel echt jammer. Goede chemie met de familie Verduyn en leuk als de vader van Tom. Demi voegt nu eigenlijk niks meer toe. Marwan was ook op een leuke manier een mooie komische noot. Maar ook dit personage is gaan zwalken door toedoen van de schrijvers, nadat hij uit de buurtsuper stapte. Zonde dat ze hem toen niet die pabo-lijn hebben gegeven.
Zijn verhaallijn was allerminst klaar wat ik wel had bij Daan. Was nog veel meer uit te halen, maar zoals gezegd we weten alleen dat hij gaat maar nog niet of het definitief is of tijdelijk want de verhaallijn verteld dat ze 3 maanden naar zee gaan op dat cruiseschip met de vader van Bing.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:14 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Heel erg zonde inderdaad, het is een karakter wat echt zijn eigen plek heeft kunnen veroveren binnen het geheel en daardoor wel een stempel achterlaat, iets wat een Daan Stern ook heeft kunnen doen.
Ik vind het vooral jammer dat hij vorig seizoen ten prooi is gevallen aan de "niet-aflatende creativiteit" van het schrijversteam toen zij een noodzaak voor Lynn zochten binnen het verhaal, en daarmee de maandenlange opbouw en investering in de romance Marwan-Merel binnen no time teniet werd gedaan. Niet alleen omdat zowel het personage van Marwan als Merel daarna erg zoekende waren, maar ook omdat de chemie tussen Hassan Slaby en Sophie Bouquet er eentje is waar véél meer uitgehaald had kunnen en moeten worden.
Hoe werkt die flexwet tegenwoordig eigenlijk in acteerland? Daar moeten ze ook een half jaar weg na 3 tijdelijke contracten toch? Maar Cas Jansen had een andere reden geloof ik.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:47 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zijn verhaallijn was allerminst klaar wat ik wel had bij Daan. Was nog veel meer uit te halen, maar zoals gezegd we weten alleen dat hij gaat maar nog niet of het definitief is of tijdelijk want de verhaallijn verteld dat ze 3 maanden naar zee gaan op dat cruiseschip met de vader van Bing.
Ik weet niet wat de laatste reden van Cas (gevangenis periode Julian) was, de eerste was omdat hij een ongeluk met de fiets had gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:59 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hoe werkt die flexwet tegenwoordig eigenlijk in acteerland? Daar moeten ze ook een half jaar weg na 3 tijdelijke contracten toch? Maar Cas Jansen had een andere reden geloof ik.
Ja joh dat is achterklap. Ze hebben toen ook gewoon toegegeven dat het fijn was om minder afleveringen te maken. Of dat een kostenbesparing is weet ik niet, want ze zijn toen ook andere manieren van opnemen gaan toepassen. Eerst hadden ze maar tijd om een scène 1x op te nemen, en nu 3x, bij wijze van spreken. Het laatste wat we officieel vanuit RTL hoorden, is dat de serie er prima voor stond. Volgens mij wordt er ook redelijk steady via videoland gekeken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:59 schreef freaky40 het volgende:
Ook vreemd dat we nog niets weten waarom de zomerstop een maand eerder is, alleen maar aannames over eventuele bezuinigingsmaatregelen dat wordt dan al snel gemaakt net als na bekend werd dat GTST van 5 naar 4 dagen uitzenddagen per week ging.
Hopelijk tijdelijk aangezien hij ook niet eeuwig op dat cruiseschip zal blijven, hij heeft ook nog een zoontje. Dus denk tijdelijkquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:52 schreef James1988 het volgende:
Marwan is echt wel een van de leukere jongere karakters in de serie. Zonde dat hij vertrekt.
Bedoel je Stanley, de vader van Bing? maar dat is gene jongeman verder.quote:Op donderdag 27 april 2023 08:58 schreef Mazikeen het volgende:
Wat is dat met die donkere jongeman. Met blauw haar?
Die is zo opeens aanwezig
Wie bedoel je precies?quote:Op donderdag 27 april 2023 08:58 schreef Mazikeen het volgende:
Wat is dat met die donkere jongeman. Met blauw haar?
Die is zo opeens aanwezig
Ja diequote:Op vrijdag 28 april 2023 00:16 schreef loezzzje het volgende:
Die zijn haar kwam doen bij Shanti en toen ineens geen geld had om te betalen. Was inderdaad erg aanwezig. Mats heette hij als ik me niet vergis?
Ja transgen hype inderdaad. Dat moet er dan ook maar weer bij blijkbaar...quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:28 schreef ZanneG het volgende:
Oh ik heb het nieuwe woke personage helemaal gemist.
is het een transgender bedoel je?
De downer is natuurlijk ook een voorbeeld van kijk eens hoe divers wij zijn.
De situatie Merel en Stefano is dezelfde situatie Linda en Arnie seizoen 1: Linda was zwanger, wilde perse abortus en Arnie wilde het kind perse krijgen en zelf opvoeden. Hij ging zelfs demonstreren met anti abortus bewegingen.
Als ik het goed herinner ging Linda uiteindelijk overstag en kreeg toen een ongeluk en een miskraam ofzo?
Ik verwacht dat nu eigenlijk ook wel weer.
Als Merel volgende week al een abortus krijgt, dan is dat zonde vd hele verhaallijn, die kunnen ze veel langer uit rekken.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:17 schreef Mazikeen het volgende:
Ben wel heel erg benieuwd wat er met Saskia isIs toch al te zien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb her iig al gezien.."Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
Als je het over de aflevering van vandaag hebt. Die kan ik pas vanavond kijkenquote:Op donderdag 4 mei 2023 11:56 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Is toch al te zien?
Ik heb her iig al gezien..
Aah zo hahaquote:Op donderdag 4 mei 2023 13:12 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Als je het over de aflevering van vandaag hebt. Die kan ik pas vanavond kijken
Ik denk niet dat dit nog een heel ding wordt, als in een onverwerkt trauma wat erachter zit ofzo. Saskia houdt 1000 ballen in de lucht en niemand houdt rekening met haar, dat vooral denk ik.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:00 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Nou er is nog niks bekend. Niet wat de oorzaak is van het flauwvallen
Volgens mij is dat het ookquote:Op zaterdag 6 mei 2023 03:43 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit nog een heel ding wordt, als in een onverwerkt trauma wat erachter zit ofzo. Saskia houdt 1000 ballen in de lucht en niemand houdt rekening met haar, dat vooral denk ik.
Maar in de maand trailer zie je ook datquote:Op zaterdag 6 mei 2023 03:43 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit nog een heel ding wordt, als in een onverwerkt trauma wat erachter zit ofzo. Saskia houdt 1000 ballen in de lucht en niemand houdt rekening met haar, dat vooral denk ik.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:17 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Maar in de maand trailer zie je ook datVolgens Videoland waar je een week vooruitkijkt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet ze ook wel echt dood vallen idd. Niet weer die slappe hap dat ze dan in September na 2 dagen ziekenhuis springlevend is en alles weer vergeten.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:21 schreef Japepk het volgende:
Mooi momentje voor Laura en Henk volgende week. Zou de cliffhanger hun bruiloft worden? Dat zou ik dan eens niet erg vinden, een bruiloft-cliff.
Maar, zouden ze het ook aandurven om Laura voor het altaar in elkaar te laten zakken? Dan zou ik 'een van de meest spectaculaire cliffs' wel terecht vinden.
Nah 13 jaar seizoenen geleden getrouwd met Noud, en 10 seizoenen geleden werd ze zwanger. Zo gek is het dan ook weer niet.quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:27 schreef ZanneG het volgende:
Hoe oud is Lola nu geworden?
Is het haar Sweet 16 party?
Het blijft ongeloofwaardig dat Nina en Bing zo n grote dochter hebben.
Ik vind het ook vreemd dat Ludo weer helemaal dik is met Stefano maar zijn prinsesje niet wil vergeven.
Terwijl Nina altijd zo belangrijk voor hem was.
Is Marly haar echte dochter al 10 jaar oud? Of was ze niet zwanger in het echt toen Nola werd geboren?quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:40 schreef Malavita het volgende:
[..]
Nah 13 jaar seizoenen geleden getrouwd met Noud, en 10 seizoenen geleden werd ze zwanger. Zo gek is het dan ook weer niet.
Stefano kwam excuses aanbieden, Nina niet. Dat is het verschil hier. Maar ludo gaat meteen weer extreem hem in laten wonen enzo
Nah, gewoon lui schrijfwerk. Of ja, zoals ze het al consequent doen de afgelopen 2 jaar. En dat is wel redelijk succesvol. Serie kijkt lekker weg, er zijn minder extremen. Daardoor is het stabiel maar gebeurt er ook niet echt iets meer. Bij Ludo zweepte het even op, en nu is dat weer goed. Ik hoop wel dat Stefano weer snel naar het veilinghuis terugkeert. Hij en Ludo tegen de rest, zo hoort het inderdaad.quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:45 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Is Marly haar echte dochter al 10 jaar oud? Of was ze niet zwanger in het echt toen Nola werd geboren?
In dat geval kan een sweet 16 Nola idd best.
Laten Ludo en Nina het maar weer goed maken. De Sandertjes horen bij elkaar, met zn allen tegen de rest vd wereld.
Misschien dat Ludo zo overdreven dik doet met Stefano om dat hij hoopt dat dit Nina extra pijn doet ofzo?
ow geen idee, bedoelde in de serie dat het 10 jaar geleden was.quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:45 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Is Marly haar echte dochter al 10 jaar oud? Of was ze niet zwanger in het echt toen Nola werd geboren?
In dat geval kan een sweet 16 Nola idd best.
Laten Ludo en Nina het maar weer goed maken. De Sandertjes horen bij elkaar, met zn allen tegen de rest vd wereld.
Misschien dat Ludo zo overdreven dik doet met Stefano om dat hij hoopt dat dit Nina extra pijn doet ofzo?
Eigenlijk ook wel prima, nog een kleine erbij in huize Verduyn lijkt me niet echt gepast. En zo is er weer eens een maatschappelijk relevant thema behandeld.quote:Op donderdag 11 mei 2023 21:10 schreef ZanneG het volgende:
en Merel die 2 weken zwanger was maar dat verhaaltje werd ook snel weer afgeraffeld.
hoop hetquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:39 schreef freaky40 het volgende:
Het zou goed kunnen zijn dat 'epische' cliffhanger die er aan zit te komen misschien te maken kan hebben met Laura en haar bruiloft. Misschien gebeurd er wat vreselijks waardoor zij definitief verdwijnt uit de soap als oudste acteur/karakter van het stel.
nee het wordt gewoon tijd om weg te gaanquote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:13 schreef freaky40 het volgende:
Ik hoop het niet eigenlijk. Ze hoort er toch een beetje bij en Parkinson kun je best wel een beetje uitmelken.
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:59 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
nee het wordt gewoon tijd om weg te gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil niet lullig doen, maar de spoiler voor de laatste aflevering leest nou niet bepaald als 'meest spectaculaire cliffhanger' ooit. Sterker nog: als er al iets spectaculair zou gebeuren (als in een grote stuntscène of iets), dan zal het uit een hele hoge hoed getoverd moeten worden.
... of ze hebben na 11 jaar eindelijk de manier gevonden om deze sequentie te (kopi)eren![]()
![]()
Deze was wel iconicquote:
... of ze hebben na 11 jaar eindelijk de manier gevonden om deze sequentie te (kopi)eren![]()
En ook niet over "de meest spectaculaire cliff ooit". Ferri Somogyi riep ook al dat deze seizoensfinale die van seizoen 23 (met de parachutemoord) overtreft. Dan mag ik toch op zijn minst verwachten dat een tankwagen de trouwlocatie in rijdt en explodeert. Een simpele "Laura bezwijkt voor het altaar" is misschien emotioneel, maar spectaculair? Nah.quote:Op donderdag 18 mei 2023 01:05 schreef Japepk het volgende:
Het toverwoord bij een goede cliff is opbouw. Er kan best een helikopter op de trouwlocatie neerstorten, maar dan wil ik wel nu al zien dat Linda een heli aan het regelen is terwijl Laura en Henk daar helemaal geen zin in hebben (bijvoorbeeld).
Als Laura ten prooi valt aan haar parkinson, hebben ze dat wel goed opgebouwd en halen ze misschien zelfs wel het journaal. Maar dan heb je het niet over een dure netflix-cliff.
Zat er vanmorgen ook aan te denken; er is al wel subtiel gemeld dat ze op een boot gaan trouwen. Dan kan een noodscenario inderdaad spektakel opleveren, maar dan hoop ik wel dat we morgen al beelden van die boot gaan zien. Als ze anders alles in één aflevering moeten gaan proppen wordt het wel héél vol. En alsnog jammer dat er nog niet echt aanleiding is om aan een rampscenario te denken. Met de explosie in de flat vorig jaar voelde je wel op je klompen al aan dat dat mis zou gaan. En wie heeft er nu aanleiding om expres iets te verpesten? Monica? Jonathan? Margriet? Mare?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:11 schreef PeterKelder het volgende:
Huiveringwekkende gebeurtenis op boot luidt einde seizoen 33 in
Klinkt bij mij als de cliffhanger van Goudkust met de bom op een partyboot, waar toen ook heel de cast bij aanwezig was.
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
Nou dat hoop ik toch wel mensen betalen er dik voor ze dan een week laten wachten voor een tv uitzending vind ik niet kunnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
Zeker kennen we hem nog. Dat is de vader van Arniequote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Kaatje2658 het volgende:
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.
[ afbeelding ]
En dat is waar ik het meeste voor vrees, dat de uiteindelijke reden voor de bootramp vanuit het niets komt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zat er vanmorgen ook aan te denken; er is al wel subtiel gemeld dat ze op een boot gaan trouwen. Dan kan een noodscenario inderdaad spektakel opleveren, maar dan hoop ik wel dat we morgen al beelden van die boot gaan zien. Als ze anders alles in één aflevering moeten gaan proppen wordt het wel héél vol. En alsnog jammer dat er nog niet echt aanleiding is om aan een rampscenario te denken. Met de explosie in de flat vorig jaar voelde je wel op je klompen al aan dat dat mis zou gaan. En wie heeft er nu aanleiding om expres iets te verpesten? Monica? Jonathan? Margriet? Mare?Of kruipt Tom per ongeluk de techniekruimte in.
De bruiloft vindt plaats in de Rozenboom, maar het feest erna op een partybootquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:37 schreef freaky40 het volgende:
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.
Sowieso hebben ze het karakter van Linda finaal verpest met deze comeback. Is dit dezelfde vrouw die dertig jaar geleden nog ontzettend vilein en gehaaid was, zich door niets of niemand liet tegenhouden om haar doel(en) te bereiken en hier en daar nog een huwelijk torpedeerde? Is dit dezelfde Linda die een mode-imperium en modellenbureau runde?quote:Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Goudkustquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:01 schreef PeterKelder het volgende:
En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?
Het slechte weer kan ook nog de boosdoener zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:20 schreef Japepk het volgende:
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
[ Bericht 22% gewijzigd door Nizno op 25-05-2023 17:45:27 ]Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 00:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.'t Echte en 't ware!
[ Bericht 24% gewijzigd door Claude_Viole op 25-05-2023 09:15:28 ]
quote:Op donderdag 25 mei 2023 02:41 schreef Claude_Viole het volgende:
Doe dit maar in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-05-2023 10:55:02 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 02:20 schreef Japepk het volgende:
[..]
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.
En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'. En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:35 schreef PeterKelder het volgende:
De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.
En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En uiteindelijk is verreweg het meeste al wel een keer vertoond op televisie, dus om nu te schermen dat ze de highlights van de Britse soap kopiëren, mwah. Overigens wel grappig om die verschillen te zien. Ook bij die fameuze weddingcrash van hollyoaks vind ik het er te dik opliggen dat het fake is ofzo. Bij GTST laten ze vaak wat minder expliciete details zien van zulke dingen, maar ik vind die suggestie dan wel realistischer dan dit, eigenlijk.'t Echte en 't ware!
quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De cliffhanger is vaak de vrijdag voor/van de eerste zomervakantie, dus begin juli. Dit is wel dik een maand eerder dan gebruikelijk. Pinksteren is op z'n laatst op 13 juni, dus dat kan volgens mij niet kloppen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen
Dat is al bijna 20 jaar niet meer zoquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Zo lang als ik me kan herinneren is de cliffhanger in de week voor het pinksterweekend. Dat weet ik nog omdat ik vroeger op vrijdagavond mijn fiets klaar ging maken voor het luilakken (blikjes erachter) en dat rondom de cliffhanger moest doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:03 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zo waardeloos wil ik het niet noemen. Te meer omdat ze dit denk ik bewust hebben gedaan. We hebben al vaker benoemd hier dat de serie bewust grote pieken en diepe dalen qua gebeurtenissen lijkt te vermijden. Geen moord, brand en chantage meer, maar wat alledaagsere problematiek. Daarom willen ze niet een (weken)lange opbouw naar een soort noodlot, maar laten zien dat een 'ongeluk in een klein hoekje zit'.
Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?quote:En daarom zit alles dus bewust in één aflevering, bruiloft, feest en drama. Wat ik wel jammer vind is dat dit dus dé bruiloft van Laura was, die er nu toch een beetje tussen de soep en de aardappelen door is gedraaid. Waar waren Noud, Jef of Robert? Een herinnering aan Arnie of Lotje? Iets als herinnering aan vroeger was leuk geweest.
quote:Hoe dit dus denk ik verder gaat:Mijn gok:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:23 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Sorry, maar nee. Een ongeluk in een klein hoekje is een klapband, een boomstronk op de weg of een plotse wegonderbreking die niet goed is gezien of aangegeven. Dit is een verhaalbeat die een iets langere aanloop nodig had om als logisch gezien te worden. Want er is een groot verschil tussen neerslachtigheid en binnen no time zo doorslaan dat je bewust een ongeluk veroorzaakt. In dit geval zullen de makers gedacht hebben dit bewust als 'verrassing' neer te zetten, maar daardoor voelt het nu als een random 180-graden draai bij dit personage.
Zelfde als destijds met Rik en de sabotage van de parachute. Kan het? Uiteraard: iedereen is in staat om zoiets te doen. Maar het is wel van belang dat het niet als een complete verrassing uit de lucht komt vallen (no pun intended) voor de kijkers, immers volgen die het personage. Een goede opbouw daarin is van cruciaal belang, anders reageert het personage ineens totaal anders dan de kijker gewend is en raakt deze ervan vervreemd.
[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.quote:Wat te denken van Sil? Leeft dat joch eigenlijk nog?
En Dennis? Ik weiger hem als volbloed kind van Laura en Robert te zien, maar toch vind ik het bizar dat hij al jaren doodgezwegen wordt.
[..]
quote:Mijn gok:[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt
't Echte en 't ware!
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 16:21 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oh mee eens hoor! Het is alleen een soort 'beleidskeuze' om niet heel die weg te laten zien. Ik zou het anders ook sterker vinden, maar je merkt wel dat ze er consequent mee omgaan. We zien de hele handel en wandel van een 'bad guy' niet meer, alleen de effecten die dat op onze personages heeft. Die vrouw die eigenaar werd van de Koning zagen we ook niet geheime plannetjes smeden, we zagen alleen wat het voor Saskia en Shanti voor gevolgen had.
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpookquote:[..]
Die zijn alleen nog nooit (voor Laura) terug komen opdraven. Ik dacht dat de banden met Bartho en Wilbert wel zo nauw waren dat die wel voor een afleveringetje acte de presence zouden geven. Dat impliceert voor mij ook wel dat Laura 'gewoon' haar leven oppakt volgend seizoen, want anders was er van haar bruiloft wel meer poeha gemaakt. Maar toch zonde.
[..]
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).quote:Met zo'n reden dachten we ook dat Nina het slachtoffer zou zijn in de parachutesprong. Dat zou het beste verhaal opleveren. Je kunt verwachten dat het laaghangend fruit wordt geslachtofferd in de serie; Jonathan, Margriet of misschien Stefano. Luuk of Linda zou prima kunnen, kijkend naar het verhaal (dat is wel klaar). Misschien dat Robert voor Linda wel terugkomt
Ik mag toch echt niet hopen dat dit een koortsdroom van Laura, Henk, of Linda isquote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En dat is het grote zwaktebod. Kijk alleen al naar die hele wraakactie van Stefano jegens Ludo dit seizoen: wát was nu eigenlijk de motivatie erachter? Dat Daan, een personage dat Stefano helemaal niet kende, de rechterhand van Ludo was is reden genoeg om die laatste het leven compleet zuur te maken? Volgens de schrijvers wel, blijkbaar.
Toen Stefano in seizoen 11 zijn wraakplan jegens Ludo op touw zette had dat een logische reden: Ludo was (in)direct betrokken bij de dood van Bowien. Met die kennis kunnen de kijkers meevoelen met Stefano, zijn handelen zelfs begrijpen. Maar nu? Stefano komt terug, krijgt zijn zin niet en gaat dus maar als een verongelijkt kind zijn vader broer het leven zuur maken. Zonde van het personage Stefano, maar ook Ludo werd hierin niet gespaard door voor niks ineens compleet paranoïde te worden
[..]
Volgens mij is Sil toch eens random met de kerstperiode voor een tweetal afleveringen teruggekomen? Vreemd dat dat wel kon, maar dat hij dat niet doet wanneer zijn moeder trouwt. Of hij moet bang zijn geweest de aanstaande neer te maaien met een haardpook
Maar bijvoorbeeld een Ruud Feltkamp heeft weleens aangegeven dat hij voor Jette altijd wil terugkeren; een personage als Noud lijkt mij wel het type dat zijn oma wil weggeven voor het altaar. En Wilbert en Bartho lijken mij ook de beroerdste niet om hun opwachting te maken voor een gelegenheid als dit. Een scène waarin Robert Henk op het hart drukt goed voor Laura te zorgen had een prachtig "passing the torch"-momentje kunnen zijn. Het lijkt er dus sterk op dat de schrijvers en producers er gewoon de moeite niet voor hebben genomen.
[..]
Stefano zou zomaar eens geslachtofferd kunnen worden ja, wel lekker dramatisch nu hij zijn leven weer op de rit heeft. Luuk zou ook best kunnen, al zou dat zonde zijn: Kees Boot is een prima acteur, zijn personage is nog lang niet genoeg uitgediept (omdat de schrijvers teveel focussen op dat debiele romcom-lijntje) en daarmee zou er alweer een huisarts ontvallen. Jonathan zou met de juiste tools nog een interessant karakter kunnen worden (al betwijfel ik of de acteur beter kan dan het belabberde niveau wat hij nu haalt).
Ik mag in elk geval niet hopen dat deze finale wordt ingelost zoals sommigen al speculeren: it was all a dream. Dat zou echt het failliet van de serie betekenen.
Haha wat ik zei was ook zo'n 20 jaar geleden dus kan wel kloppen jaquote:
quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De opbouw is dus weer waardeloos te noemen. Het was ook wel te denken.
En of deze cliff zo origineel is? Toegegeven, er zijn een hoop verschillen, maar als ik het zo lees doet het mij wel sterk denken aan het volgende fragment:https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)izoen-gtst-emmerdaleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn de Boulevard redactie 2.0![]()
En dat de eerste keer ook alweer tien jaar geleden is...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenslag werpt schaduw op geluk.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:46 schreef LetsGame het volgende:
Ik verwachtAls geest?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:46 schreef LetsGame het volgende:
Ik verwachtIk verwachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha te vluchtig getypt - dat tweede deel bedoelde ik over Saskiaquote:
quote:Op zondag 11 juni 2023 21:31 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik verwachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
De bekendheid hoeft zeker niet af te nemen hoor. Kijk maar naar hoe populair sommige online reeksen zijn, zowel qua fictie als non-fictie. Als ze het goed blijven promoten via de verschillende kanalen (promo's op tv, items bij Boulevard, billboarding) zal het niet snel een sterfhuisconstructie zijn. Ik denk zelfs dat het daardoor een hele interessante kurk kan zijn waar Videoland op kan drijven, want in tegenstelling tot een Mocro Maffia of de reality-reeksen heb je wel een IP welke gedurende minimaal 40 weken per jaar doorloopt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:27 schreef Japepk het volgende:
Ik zou er niet van staan te kijken. Op videoland scoren ze goed. Sterker nog, veel abonnees hebben Videoland om GTST te kunnen volgen. De uitzending op televisie krijg steeds minder waarde, en als er dan andere shows beter scoren kijken ze gewoon naar de cijfers bij de commerciëlen. Tot zover de redenatie erachter. In feite is GTST naar videoland verhuizen natuurlijk een sterfhuisconstructie. Doordat het niet meer op televisie komt, zal de bekendheid afnemen en dus ook de Videolandkijkers, wat stoppen uiteindelijk rechtvaardigt.
Uhhh... Als het Videoland-only is zou het hele vooruitkijken nutteloos zijn, want dat zou dan nergens op gebaseerd zijn. Dus dat wordt dan gewoon één aflevering per dag, net als het vooruitkijken nu ook al is trouwens.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:34 schreef freaky40 het volgende:
Mocht het naar Videoland-only gaan ben ik benieuwd of ze dan wel een week vooruitkijken blijven hanteren of dat ze gewoon elke dag een aflevering plaatsen.
Ja, omdat die afleveringen nu een week later op lineaire wijze te zien zijn op RTL 4. Maar als GTST volledig naar Videoland gaat (dus geen uitzendingen meer op de reguliere zenders) is het nut van vooruitkijken via Videoland natuurlijk volledig wegquote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:13 schreef freaky40 het volgende:
Uhh, nee want je kijkt een week vooruit nu op Videoland....
om ruimte te maken voor programma's die beter scoren prime time 8 uur, maar wel een serie te behouden die abonnees trekt naar videoland.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:28 schreef freaky40 het volgende:
Dan zie ik het nut helemaal niet in om het op Videoland te plaatsen, dat is juist on demand en de service van dit platform om vooruit te kunnen kijken.
Omdat GTST een interessante IP isquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:28 schreef freaky40 het volgende:
Dan zie ik het nut helemaal niet in om het op Videoland te plaatsen, dat is juist on demand en de service van dit platform om vooruit te kunnen kijken.
Heel simpel: GTST kost naar schatting 14 miljoen euro per seizoen. Als de kijkcijfers en marktaandelen dan niet opwegen tegen zo'n miljoeneninvestering, terwijl een quiz die qua budget veel goedkoper is om te maken en betere kijkcijfers en marktaandelen oplevert (en daarmee meer reclamegelden), is het voor een commerciële partij als RTL wel heel interessant.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:36 schreef freaky40 het volgende:
Niemand zit op een quiz te wachten. GTST hoort om 20.00 uur. Dat het in de vakantie scoort wil niet zeggen dat het de rest van het jaar ook zo goed scoort natuurlijk, zo'n quiz. Dat is een aanname. Het is puur opportunistisch gedacht.
Zet het in een spoiler zou ik zeggenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:43 schreef gtststreetteam het volgende:
Er zijn al dingen bekend over het nieuwe seizoen. Zijn er mensen die wat willen weten?
Ik twijfel om de eerste week nu te bingen. De ergste slachtoffers zijn na aflevering 1 verrassingen. Na aflevering 1:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik twijfel om de eerste week nu te bingen. De ergste slachtoffers zijn na aflevering 1 verrassingen. Na aflevering 1:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste 3 afleveringen gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Dr.Mikey op 24-08-2023 01:59:04 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Chris Comvalius is overleden. Ze speelde de rol van Dorothea Gramtsaan, de vrouw van Jeff Alberts, en moeder van Bing Mauricius. Comvalius is 75 jaar geworden.
https://www.veronicasuper(...)Y#Echobox=1692886013![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:31 schreef GayGuy het volgende:
Chris Comvalius is overleden. Ze speelde de rol van Dorothea Gramtsaan, de vrouw van Jeff Alberts, en moeder van Bing Mauricius. Comvalius is 75 jaar geworden.
https://www.veronicasuper(...)Y#Echobox=1692886013
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Na de eerste 4 afleveringen gezien te hebben, denk ik datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En ik denk datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:35 schreef Redbullkid het volgende:
Tot nu toe wel een goed begin dit seizoenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien heb ik iets compleet gemist voor de zomerstop maar zijn alle problemen qua bouw bij de Koning nu opgelost?![]()
Haha ik dacht gister precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 07:24 schreef bomptonking het volgende:
Misschien heb ik iets compleet gemist voor de zomerstop maar zijn alle problemen qua bouw bij de Koning nu opgelost?
Niet wat laten zien is zover ik weet.
Zal wel een filler zijn geweest om de zomerstop te halen. Hoor je denk ik niks meer van.![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:51 schreef GayGuy het volgende:
[..]Het leek er niet op alsof het slechts een verbranding van rug en schouder was naar mijn mening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik keek op mobiel dus wellicht verkeerd gezien..![]()
Ik dacht dat diequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:37 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het leek er niet op alsof het slechts een verbranding van rug en schouder was naar mijn mening.
Maar ik keek op mobiel dus wellicht verkeerd gezien..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik had een harde schrijf met een aantal seizoenen van Goede tijden slechte tijden helaas is de harde schrijf kapot gegaan en de dvd's zijn amper tot niet verkrijgbaar.
Als dit hier niet geplaatst mag worden haal ik het weg
[ Bericht 25% gewijzigd door MadMaster op 26-08-2023 13:17:34 ]![]()
Dvd's zijn echt wel verkrijgbaar, check Marktplaats of anders desnoods de afleveringen op Videoland.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:01 schreef jk1999 het volgende:
ik had een harde schrijf met een aantal seizoenen van Goede tijden slechte tijden helaas is de harde schrijf kapot gegaan en de dvd's zijn amper tot niet verkrijgbaar.
Als dit hier niet geplaatst mag worden haal ik het weg
[ Bericht 6% gewijzigd door MadMaster op 26-08-2023 13:19:00 ]Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Goed, ik krijg via via dus een boel door. Dus concreet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het allemaal nogal tam na de intense cliff.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:12 schreef ArnieAlberts het volgende:
Goed, ik krijg via via dus een boel door. Dus concreet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het allemaal nogal tam na de intense cliff.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat het zo tam is en uitgesmeerd juist omdat ze nu rekening houden met videoland en spoilers voor de tv kijkers.
Dat daaromSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ja klopt voornamelijk de echt oudere seizoenen maar ook zijn die financieel niet te betalen ook niet tweedehandsquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dvd's zijn echt wel verkrijgbaar, check Marktplaats of anders desnoods de afleveringen op Videoland.
vandaar mijn vraag hier![]()
Die zijn ook allemaal allang uit de handel en worden steeds zeldzamer. Ik zit er al een tijd niet in, maar volgens mij zijn ze na seizoen 26 ook gekapt met die DVD's? Rest is inderdaad ook niet top verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:52 schreef jk1999 het volgende:
[..]
Ja klopt voornamelijk de echt oudere seizoenen maar ook zijn die financieel niet te betalen ook niet tweedehands
vandaar mijn vraag hier
Wel leuk dat die classics op Videoland langzaam een beetje richting de vroege tot mid-zero's gaan nu. Voor mij toch zo'n beetje de beste jaren van GTST, was toen ook echt enorm populair. De bedoeling is geloof ik dat uiteindelijk alle seizoenen daar beschikbaar komen tot nu, dus met wat geduld zal je ze uiteindelijk sowieso weer kunnen zien. YouTube heeft ook een boel van bepaalde seizoenen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]Als die niet blijft leven wordt het denk ik echt een vermoeiende verhaallijn, vooral omdat wij als kijker al wel weten dat het klopt wat ze zegt. Daar zit dus geen raadsel/spanning meer, en als ze haar dan wekenlang niet geloven of het er gewoon niet meer over hebben zorgt dat vaak alleen voor irritatie. Dat kan best even, maar daarna moet hij gewoon wakker worden en schot in de zaak brengen. Hoop dat ze dat inmiddels wel hebben geleerd daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[url]https://https://www.telegraaf.nl/entertainment/1661059105/toekomst-goede-tijden-slechte-tijden-in-gevaar[/url] Iemand die dit kan lezen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: