abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:42:11 #201
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_209253219
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:51:24 #202
436222 Japepk
Padvinder
pi_209253374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als er een dood gaat is Stefano de lul denk ik.
Heeft net alles op de rit en is last moment uitgenodigd was toen met Mike en het parachutespringen verhaal ook zo.
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
't Echte en 't ware!
pi_209253526
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.

Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:09:23 #204
268260 Dr.Mikey
pi_209253613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:51 schreef Japepk het volgende:

[..]
Of ze laten het weer in het midden. ''Wie drijft daar in het water''. En dat het dan ook Jonathan kan zijn of zo. Maar liever gewoon chaos en drama, en pas in het nieuwe seizoen de vraag of en wie het niet gaan redden. Overigens denk ik niet dat Laura nu iets overkomt, als het huwelijk zelf in de Rozenboom wordt voltrokken. Overigens wel raar dat er nog zo weinig buzz rond de cliff is. Van mij zouden ze die aflevering niet op videoland hoeven plaatsen vóór de uitzending op tv is geweest.
Nou dat hoop ik toch wel mensen betalen er dik voor ze dan een week laten wachten voor een tv uitzending vind ik niet kunnen.

Videoland en rtl rekken het al extreem zo komt ex on the beach pas twee dagen na de tv uitzending online.

En masked singer, expedite robinson,verraders etc ook allemaal pas een dag later helaas wat lastig is met spoilers vermijden bij die programma’s.
R.I.P DTS.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:15:32 #205
436222 Japepk
Padvinder
pi_209253672
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Kaatje2658 het volgende:
Kent iemand het personage 'Guus Tuinman' nog? Dit personage werd in 2005 (seizoenen 15/16) gespeeld door acteur Alexander van Heteren. Topacteur en toppersonage. Had een tijdje een relatie met Laura als ik het mij goed herinner.

[ afbeelding ]
Zeker kennen we hem nog. Dat is de vader van Arnie _O-
't Echte en 't ware!
pi_209253761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:17 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zat er vanmorgen ook aan te denken; er is al wel subtiel gemeld dat ze op een boot gaan trouwen. Dan kan een noodscenario inderdaad spektakel opleveren, maar dan hoop ik wel dat we morgen al beelden van die boot gaan zien. Als ze anders alles in één aflevering moeten gaan proppen wordt het wel héél vol. En alsnog jammer dat er nog niet echt aanleiding is om aan een rampscenario te denken. Met de explosie in de flat vorig jaar voelde je wel op je klompen al aan dat dat mis zou gaan. En wie heeft er nu aanleiding om expres iets te verpesten? Monica? Jonathan? Margriet? Mare? _O- Of kruipt Tom per ongeluk de techniekruimte in.
En dat is waar ik het meeste voor vrees, dat de uiteindelijke reden voor de bootramp vanuit het niets komt.
Om de vergelijking te trekken met de bootcliff van Goudkust: de consequentie voor de bom op de boot kwam voort uit een verhaallijn die anderhalf jaar eerder al was ingezet, en er werden in de weken voordien ook al hints gegeven naar een bomaanslag. En die opbouw werd in de een-na-laatste van het seizoen al afgetopt door de timer van de bom te tonen.
Binnen de verhalen van GTST op dit moment zie ik niet echt een situatie die zodanig kan escaleren dat het op een logische manier zal leiden tot chaos en paniek. Ja, of Jonathan/Margriet moet ineens compleet doorslaan, maar dan komt dat ook als een duveltje uit een doosje.

Enige voordeel is wel: eerdere seizoensfinales waarbij de hele cast betrokken was, waren tot nu toe altijd wel hele sterke. Denk maar aan die van seizoen 14 of 21. En om een parallel te trekken met de cliff van Goudkust: de eerste aflevering van seizoen 6 was misschien wel één van de beste afleveringen van heel de reeks, omdat de ramp ook grote consequenties had voor velen. Al is dat iets waar ik bij GTST ook nog weleens aan twijfel.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_209257513
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.

Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Allemaal cabaretteketet!
pi_209257765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:37 schreef freaky40 het volgende:
Morgen is de bruiloft al te zien uitgaande van de aflevering van vandaag. Explosie op een boot zou ook de boot van Luuk kunnen zijn.
De bruiloft vindt plaats in de Rozenboom, maar het feest erna op een partyboot ;) En daar loopt het vervolgens helemaal uit de klauwen, als we het persbericht mogen geloven.

quote:
Verder valt het me op dat er dit seizoen wel erg op de humor wordt ingezet. Het is me allemaal net iets te komisch voor een soap. Dat heeft GTST niet echt nodig vind ik, het was soms onbedoeld grappig in het verleden met meneer Harmsen en Jeff die ook wat onhandig was en dat was veel natuurlijker dan dat het nu vaak over komt. En dat komt met name door de verhaallijnen van Luuk, Linda en Henk. Mag wel een tandje minder. Henk (Johnny Kraaijkamp JR.) is het genre sitcoms wel bekend en oogt daar wat natuurlijker in, maar bij Linda en Luuk komt het net iets te gemaakt over, nog steeds.
Sowieso hebben ze het karakter van Linda finaal verpest met deze comeback. Is dit dezelfde vrouw die dertig jaar geleden nog ontzettend vilein en gehaaid was, zich door niets of niemand liet tegenhouden om haar doel(en) te bereiken en hier en daar nog een huwelijk torpedeerde? Is dit dezelfde Linda die een mode-imperium en modellenbureau runde?
Buiten het gebruik van de naam Linda Dekker en het feit dat Babette van Veen die rol nog speelt, is er geen enkele overeenkomst tussen de Linda van vroeger en nu. Vergeleken met deze ongein is haar comeback-lijn uit 2005 nog grandioos te noemen.
pi_209257810
Eens. Het is wel een keertje klaar met haar karakter. Had ook zeker niet terug hoeven komen na de dubbele exit met Joep Sertons. Die laatste had wat mij betreft dan wel weer terug mogen komen.

Leuk dat Jasmine Sendar is te zien in GTST, toch wat ONM vibes. Het lijkt er op dat dit een wat permanenter rolletje gaat worden dan ik dacht want ze vestigt zich in 'Meerdijk'. Meerdijk wat overigens wel wat meer op Amsterdam begint te lijken, ook door de tussenshots van de buiten locaties. Echt als dorpje profileert Meerdijk zich niet echt meer. Overigens is daar niets mis mee, wat mij betreft mag GTST zich gewoon wel in Amsterdam afspelen. Daar is bij ONM destijds ook voor gekozen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_209258455
Ze mogen wat mij betreft vooral stoppen met het benoemen van de fictieve plaats. Zeker als ze dan ook echte plaatsnamen als Amsterdam, Utrecht of Middelburg gebruiken. Dat laatste kan prima wanneer de plaats waar GTST zich afspeelt anoniem blijft, zoals het in de eerste jaren ook was als simpelweg 'de stad'. Maar door de focus juist te leggen op de werkelijkheid in een duidelijk fictieve wereld als dat van 'Meerdijk' wordt het geheel juist bizar en onrealistisch. Helemaal als ze de boel maar blijven mengen. Een Chantal Janzen is in de wereld van Meerdijk een dominee, maar tegelijkertijd kunnen ze er wel naar RTL 4 kijken (zoals bleek in 2020, toen er een fictief item van EditieNL omtrent Lana en Bobby werd getoond). Dus is Chantal Janzen bij hun dan ook bekend? En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?

Lang verhaal kort: door de leefwereld van GTST zo abstract mogelijk te maken wordt het tastbaarder voor iedereen, van Alkmaar tot Zierikzee.
  woensdag 24 mei 2023 @ 01:11:39 #211
436222 Japepk
Padvinder
pi_209259224
In de pre-cliff aflevering nog geen spanningsopbouw. Ja, zieke Linda, ongeruste Laura en zenuwachtige Margriet. Het zou echt een Deus ex machina zijn als haar pakje een bom zou bevatten. En al gaan ze morgen helemaal los met effecten, tot nu toe is het een exacte kopie van de cliff van vorig jaar. De 'andere vrouw' in de relatie die een onheilspellend pakje komt droppen voor de bruiloft.
't Echte en 't ware!
  woensdag 24 mei 2023 @ 01:23:04 #212
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209259246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:01 schreef PeterKelder het volgende:
En beter nog: wat zien ze in Meerdijk als ze om 20:00 uur 's avonds naar RTL 4 zappen?
Goudkust :+
  woensdag 24 mei 2023 @ 10:20:51 #213
436222 Japepk
Padvinder
pi_209261294
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
't Echte en 't ware!
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:15:26 #214
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209270247
Als het meezit kunnen we even na middernacht op Videoland de cliff-aflevering zien.
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:18:28 #215
268260 Dr.Mikey
pi_209270297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:20 schreef Japepk het volgende:
Overigens denk ik dat de bedoeling van de schrijvers is om 'maximaal' te verrassen. Iedereen lijkt helemaal gelukkig en mooi naar de bruiloft te gaan, waar dan uit het niets een rampscenario zich moet voltrekken. Daarom is het misschien wel jammer als dat door toedoen van 'iemand' moet komen, en er niet gewoon een willekeurig ongeluk kan gebeuren.
Het slechte weer kan ook nog de boosdoener zijn.
R.I.P DTS.
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:33:06 #216
268260 Dr.Mikey
pi_209271683
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
R.I.P DTS.
pi_209271810
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nizno op 25-05-2023 17:45:27 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 25 mei 2023 @ 01:23:25 #218
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209271819
Vergeet de spoilers-tags niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 mei 2023 @ 02:20:04 #219
436222 Japepk
Padvinder
pi_209271963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 00:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toegeven ze hebben de kijkers mooi tuk.
Absoluut. En de cliff zelf is ook absoluut cliffwaardig en origineel. Conclusie blijft dat het met een betere opbouw veel meer had kunnen zijn.
SPOILER
Los daarvan; groot drama, veel vragen en ongetwijfeld behoorlijke nasleep in het volgende seizoen. Deze cliff doet ook een hoop goed.
't Echte en 't ware!
  donderdag 25 mei 2023 @ 02:41:52 #220
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209271993
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Claude_Viole op 25-05-2023 09:15:28 ]
  donderdag 25 mei 2023 @ 04:02:16 #221
268260 Dr.Mikey
pi_209272056
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 02:41 schreef Claude_Viole het volgende: }:|
SPOILER
Doe dit maar in spoiler

[ Bericht 8% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-05-2023 10:55:02 ]
R.I.P DTS.
  donderdag 25 mei 2023 @ 09:16:07 #222
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209273194
Jij ook, he @Dr.Mikey ;)
pi_209278125
Ik kijk geen videoland, ben net bij de aflevering met Monica. Wat is haar verhaal met Bing ook alweer? Te lang geleden lol.

[ Bericht 40% gewijzigd door MadMaster op 25-05-2023 18:01:58 ]
pi_209280657
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.

SPOILER
  donderdag 25 mei 2023 @ 21:21:19 #225
268260 Dr.Mikey
pi_209281606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:10 schreef GTST2021 het volgende:
Een prima cliffhanger, maar ik heb toch het idee dat de makers zelf ook overvallen zijn door het besluit van RTL om dit jaar een maand eerder te stoppen.

SPOILER
SPOILER
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')