Sommigen zijn behoorlijk van uiterlijk veranderd inmiddels.quote:
Dat gevoel krijg ik ook, hij probeert de botte confronterende manier en slaat daardoor de plank mis. Bovendien het mes snijdt aan twee kanten, de deelnemers doen mee vanuit hun eigen motivatie, hij ook. De man had ook anoniem een goede docent kunnen wezen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:27 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg van eric het idee dat hij vwo/hbo/uni wel heel erg ophemelt en daaronder is het trash zeg maar. Zegt hij niet letterlijk maar tussen de regels.
Weet ik niet, ik ervaar dat in ieder geval niet zo... als deze deelnemers een MBO zouden voltooien, is het hélemaal prima... En trouwens, de meeste vaklui zijn MBO'ers, die zijn broodnodig!quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:27 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg van eric het idee dat hij vwo/hbo/uni wel heel erg ophemelt en daaronder is het trash zeg maar. Zegt hij niet letterlijk maar tussen de regels.
Hoezo? Doorzetters hebben echt niet wat voor diploma ook nodig, zie maar eens hoeveel gesjeesden zonder papiertjes bij tv-omroepen werken. Onderwijsdiploma's zijn inmiddels zwaar overschat.Vaklui daarentegen wel, die krijg je door ervaring.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:55 schreef Guppy het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik ervaar dat in ieder geval niet zo... als deze deelnemers een MBO zouden voltooien, is het hélemaal prima... En trouwens, de meeste vaklui zijn MBO'ers, die zijn broodnodig!
Eens, je hebt niet per se een diploma nodig. Maar de deelnemers hebben nu ook niet bepaald doorzettingsvermogen of een doel… en dan gaat het mis.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoezo? Doorzetters hebben echt niet wat voor diploma ook nodig, zie maar eens hoeveel gesjeesden zonder papiertjes bij tv-omroepen werken. Onderwijsdiploma's zijn inmiddels zwaar overschat.Vaklui daarentegen wel, die krijg je door ervaring.
Als ik het goed heb was Eric zelf vroeger ook een kansloze drop out.quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:40 schreef Guppy het volgende:
[..]
Eens, je hebt niet per se een diploma nodig. Maar de deelnemers hebben nu ook niet bepaald doorzettingsvermogen of een doel… en dan gaat het mis.
Maar ik heb nu niet echt het idee dat Eric op alles lager dan MBO neerkijkt hoor. Of op alles wat geen diploma heeft.
Die ken ik nietquote:Op donderdag 9 februari 2023 11:25 schreef tong80 het volgende:
Als je vrijwillig naar Lucia Rijken kijkt spoor je niet.
Rijker dan, of Rijke. Alles beter dan een mislukte username.quote:
Bedankt, we nemen het meequote:Op donderdag 9 februari 2023 11:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Rijker dan, of Rijke. Alles beter dan een mislukte username.
Ik denk dat het vooral met status te maken heeft, als je bezig bent met het opklimmen van de ladder op werk ben je evengoed bezig maar heb je niet iets tastbaars wat dat laat zien en geen garantie dat je ook echt verder gaat komen op die manier. Je familie moet je maar op je woord geloven dat je echt aan de weg aan het timmeren bent (en als je ontslagen wordt moet je misschien weer opnieuw beginnen).quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Remco het volgende:
Ik vind ook dat er altijd teveel wordt gefocust op een diploma, Het leven zit tegenwoordig echt niet meer zo in elkaar dat als je een diploma hebt je gegarandeerd een baan hebt. Terwijl vrijwel alle leerlingen een diploma zien als ultiem doel, daarna begint het pas en ik ben echt overtuigt dat als deze leerlingen nu aan het werk gaan in een vakgebied wat hun nu wat lijkt en ze daarin doorgroeien ze veel beter terecht komen dan op school blijven aanknooien.
Voor veel van de leerlingen daar is een diploma denk ik voor hunzelf belangrijker dan voor de buitenwereld. Het is bewijs dat ze iets succesvol hebben afgerond, dat ze iets kunnen. Ik denk dat het ze veel goeds kan doen op die manier.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:38 schreef Remco het volgende:
Ik vind ook dat er altijd teveel wordt gefocust op een diploma, Het leven zit tegenwoordig echt niet meer zo in elkaar dat als je een diploma hebt je gegarandeerd een baan hebt. Terwijl vrijwel alle leerlingen een diploma zien als ultiem doel, daarna begint het pas en ik ben echt overtuigt dat als deze leerlingen nu aan het werk gaan in een vakgebied wat hun nu wat lijkt en ze daarin doorgroeien ze veel beter terecht komen dan op school blijven aanknooien.
Ook mee eens, hoor. Zelfs een veterstrikdiploma zou hen al iets meer zelfvertrouwen kunnen geven. Wat ik heb begrepen is dat de meeste deelnemers daar een middelbaar onderwijs diploma hebben en met dat diploma kun je veel kanten op. Diegene die dat nu nog niet hebben, dat ene meisje van 16 jaar? Die zou veel meer begeleiding moeten krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor veel van de leerlingen daar is een diploma denk ik voor hunzelf belangrijker dan voor de buitenwereld. Het is bewijs dat ze iets succesvol hebben afgerond, dat ze iets kunnen. Ik denk dat het ze veel goeds kan doen op die manier.
Dat hautaine "ik voel me niet begrepen en iedereen is stom" gedrag van Jondar is te begrijpen, alleen zelf ziet hij dat niet, kan ook aan zijn opvoeding liggen. Als prinsje opgevoed, hartstikke intelligent maar wereldvreemd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zit het te kijken nu, maar hoop dat Jondar in gaat zien dat zijn grenzen muren voor hemzelf zijn, die vooruigang beletten. Ik krijg bij hem ook een beetje het idee dat hij verwacht bovenaan de ladder in te kunnen stappen. Dat hautaine van niet willen werken voor minimumloon komt wel vaker bij hem naar boven.
Hoop ook dat bij Davey ook nog door zijn masker heen prikken, hij wilt denk ik wel, maar ze komen niet bij hem in de buurt.
Mooi om te zien dat Aram steeds opener wordt, en Madelon ook af en toe meedoet.
Viel mij ook op, beetje een grijze muis tussen de rest denk ik (voor de makers dan vooral).quote:Op vrijdag 10 februari 2023 04:40 schreef roos94 het volgende:
Latoya komt zelden in beeld valt me op
Ik heb echt liever een gediplomeerde elektricien, tandarts, docent, loodgieter enzovoort dan een ongediplomeerde die lekker kan doorzetten.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoezo? Doorzetters hebben echt niet wat voor diploma ook nodig, zie maar eens hoeveel gesjeesden zonder papiertjes bij tv-omroepen werken. Onderwijsdiploma's zijn inmiddels zwaar overschat.Vaklui daarentegen wel, die krijg je door ervaring.
Valt erg tegen ja. Ben wel benieuwd naar Dai in de volgende aflevering.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 00:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind die gastdocenten weinig indrukwekkend deze keer, willekeurig blik BNers...
Haha, ik liever een ervaren goed functionerende vakman. Vraag jij jouw loodgieter naar zijn diploma's?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:06 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb echt liever een gediplomeerde elektricien, tandarts, docent, loodgieter enzovoort dan een ongediplomeerde die lekker kan doorzetten.
Nee, maar ik ga meestal ook niet met beunen in zee. Maar neem gerust een hobby-tandarts.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, ik liever een ervaren goed functionerende vakman. Vraag jij jouw loodgieter naar zijn diploma's?
Net op het moment dat er gezegd werd dat ze 16 is, kwam er ook een tattoo in beeld. Ik wist niet eens dat dat kan, dacht dat je daar 18 voor moet zijn. Bizar dat je geen alcohol mag, niet mag stemmen, niet mag rijden, maar wel je lichaam permanent mag laten verminken.quote:
Mag zelfs al met 12 als je toestemming van een ouder hebtquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Net op het moment dat er gezegd werd dat ze 16 is, kwam er ook een tattoo in beeld. Ik wist niet eens dat dat kan, dacht dat je daar 18 voor moet zijn. Bizar dat je geen alcohol mag, niet mag stemmen, niet mag rijden, maar wel je lichaam permanent mag laten verminken.
Bizar toch? Met 12 zou je zelfs nog op de lagere school kunnen zitten. Dan kun je helemaal nog niet overzien of dit echt iets is dat je de rest van je leven met je mee wilt dragen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mag zelfs al met 12 als je toestemming van een ouder hebt
700 leerlingen en één leerlinge op de opleiding en de leerlinge komt op TV.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:
hahaha de klusvrouw van eigen huis en tuin pleur op![]()
zijn ze helemaal gek geworden
Ze zijn uitgestapt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:52 schreef superniger het volgende:
Dit jaar geen domme choreografie van Vincent Vianen en Yuvat Westendorp?
Ze is jarenlang seksueel misbruikt als kind. Natuurlijk gedraagt ze zich anders.quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:15 schreef superniger het volgende:
Die Caitlin heeft corrigerende tikken nodig.
Nee, maar ik vroeg me wel af of haar issues niet te groot zijn voor dit programma. Veel van haar houding komt kennelijk voort uit het seksueel misbruikt worden als kind, wat niet verwerkt is. Ik weet niet of Dream School nou de aangewezen plek is om daar wel goed mee om te leren gaan.quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:15 schreef superniger het volgende:
Die Caitlin heeft corrigerende tikken nodig.
Ik vind Madelon ingewikkeld, onvoorspelbaar. Zij heeft namelijk ook wel eens gedaan wat Soraya nu deed; als eerste voor die groep gaan staan, het gewoon proberen en dan maar zien waar het schip strandt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:15 schreef praadje het volgende:
Aram heeft wel potentie. Goed van Soraya dat ze zich openstelde en ook nog als eerste (en enige). Anouk zit ook wat progressie in lijkt het door haar brief te laten voorlezen.![]()
MadelonCaithlin
![]()
Ja jammer hoor. Leek me toch wel zo grappig als ze op dag 9 ineens aan komt kakkenquote:Op woensdag 15 februari 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
Inmiddels over de helft en over Rowena wordt met geen woord meer gesproken. Ik denk dat we er nu wel van uit mogen gaan dat zij helemaal niet meer komt.
Wie is Rowena?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
Inmiddels over de helft en over Rowena wordt met geen woord meer gesproken. Ik denk dat we er nu wel van uit mogen gaan dat zij helemaal niet meer komt.
https://www.npostart.nl/d(...)2022/WO_NTR_20041130quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Wie is Rowena?
Edit:
Even opgezocht. Was 't alweer vergeten.
Ik vind dat ze over 't algemeen vrij veel jongeren uitkiezen die meer nodig hebben dan '3 weken wat structuur en wat pseudopsychologie van Lucia'. (Maar degenen die daar genoeg aan zouden hebben zijn ws niet interessant genoeg voor t programma)quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, maar ik vroeg me wel af of haar issues niet te groot zijn voor dit programma. Veel van haar houding komt kennelijk voort uit het seksueel misbruikt worden als kind, wat niet verwerkt is. Ik weet niet of Dream School nou de aangewezen plek is om daar wel goed mee om te leren gaan.
Er is een uitgebreide dagelijkse sessie bij de pyscholoog, in het tweede seizoen hebben ze dat laten zien. Die sessies mogen wij niet zien ivm medisch geheim.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:02 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik vind dat ze over 't algemeen vrij veel jongeren uitkiezen die meer nodig hebben dan '3 weken wat structuur en wat pseudopsychologie van Lucia'. (Maar degenen die daar genoeg aan zouden hebben zijn ws niet interessant genoeg voor t programma)
Lucia heeft al lange tijd problemen met nek en rug, hebben baat bij goed warm houden, ook in de zomer.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:46 schreef roos94 het volgende:
Lucia waarom als het "bloedheet" is in de zomer draag je een lange blouse PLUS een vest PLUS een sjaal
Volgens mij valt dat best tegen, een kamer kost tegenwoordig heel wat, en hij verdient natuurlijk jeugdloon/minimumloon. En nu is hij 22, maar daarvoor was het loon nog lager en ik denk dat tijdens corona de banen ook niet voor het oprapen lagen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik vond eerst t verhaal van Julian heel zielig maar ik zie net dat ie 22 jaar is. Dan is t toch wel mogelijk om te werken en een kamertje te huren? Ik dacht dat ie jonger dan 18 was
Hij zal zeker zijn problemen hebben waardoor het moeilijk is structuur te bouwen. Maar ik vind dat jij hem wel onderschat nu en teveel excuses aanreikt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 00:22 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best tegen, een kamer kost tegenwoordig heel wat, en hij verdient natuurlijk jeugdloon/minimumloon. En nu is hij 22, maar daarvoor was het loon nog lager en ik denk dat tijdens corona de banen ook niet voor het oprapen lagen.
Ook erg lastig om iets op te pakken als je nauwelijks een thuis hebt denk ik.
Het beste zou zijn als hij gewoon een opleiding zou volgen maar ga dat maar eens doen vanaf een overloop
gaat het wel een beetje met jequote:Op vrijdag 17 februari 2023 03:56 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind deze serie van Dreamdinges de meest deprimerende van alle series afleveringen. Ik zie twee 'dragers van de serie' docenten, zowel Lucia als dinges af en toe volledig uitgeblust hun bol uitgaan alsmede een stel deelnemers die halfomhalf gemotiveerd mee doen. Je wordt er alleen al stiksaggerijnig van om er naar te kijken. Ook krijg ik het gevoel dat het hele team achter die serie (zowel camera, als productie) de boel schijtzat is. Je zal als cameraman al vijf jaar lang die zeikstralen moeten filmen, dat alleen al.
Het format werkt niet meer, wens de huidige deelnemers veel succes met of zonder diploma, maar het programma is m.i. uitgemolken.
OEH, lik me reet
Ik vind het inderdaad ook erg triest om te zien hoe de leerlingen gewoon niet te motiveren zijn. Ze willen niet, doen totaal niet hun best, zitten met een arrogante verveelde houdingen. En het zijn geen kinderen meer, dit zijn gewoon volwassenen die zich gedragen als pubers.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 03:56 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind deze serie van Dreamdinges de meest deprimerende van alle series afleveringen. Ik zie twee 'dragers van de serie' docenten, zowel Lucia als dinges af en toe volledig uitgeblust hun bol uitgaan alsmede een stel deelnemers die halfomhalf gemotiveerd mee doen. Je wordt er alleen al stiksaggerijnig van om er naar te kijken. Ook krijg ik het gevoel dat het hele team achter die serie (zowel camera, als productie) de boel schijtzat is. Je zal als cameraman al vijf jaar lang die zeikstralen moeten filmen, dat alleen al.
Het format werkt niet meer, wens de huidige deelnemers veel succes met of zonder diploma, maar het programma is m.i. uitgemolken.
OEH, lik me reet
Bij hun zie je wel die intrinsieke motivatie om er wat mee te doen. Misschien Demi ook nog wel, die heeft alleen wat meer vertrouwen nodig.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:18 schreef Ceviche het volgende:
Elk jaar zijn er wel zulke deelnemers, maar er zijn er ook altijd een aantal die echt hun best doen (en soms tegen hun problemen aanlopen), en juist voor die kandidaten kan het programma een opstapje zijn denk ik.
Dit jaar bijvoorbeeld die lacherige gast met schulden, Latoya, Soraya, Julian die nu in me opkomen waarvan ik denk dat ze er wel komen. En volgens mij is dat elk jaar wel zo.
Oh, okquote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:59 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben het overigens wel eens met de lik mn reet dude dat het niet zo'n leuk seizoen is.
Veel afhakers, weinig leerlingen die in wikken stappen, Lucia en Erik/c die ze niet kunnen bereiken en gastdocenten die me geen seconde aanspreken
Ah die crackhead jaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu vorig seizoen aan het kijken (totaal gemist toen) Wel leuke groep.
Ik vind Milouska's les erg sterk
Dat ene meisje btw die hele dag in badjas loopt![]()
Die had toch keer hamburgers gebakken en toen stootte ze per ongeluk zo'n andere chick aan en zei sorry en flipte helemaal de pan uit omdat ze niks terug zeiquote:
quote:
Oh ja dat weet ik nog inderdaad.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die had toch keer hamburgers gebakken en toen stootte ze per ongeluk zo'n andere chick aan en zei sorry en flipte helemaal de pan uit omdat ze niks terug zeija die was ook niet helemaal koekoek
Omg dit was wel goed inderdaad, dat waren wel types ook hoorquote:
Ja knappe meid was dat die ene.quote:
Dat zou jammer zijn, hoop dat ze daar t volgende seizoen wel een beetje beter naar kijken.quote:
Dat is wel echt een verschil; voorheen was er altijd wel wat spanning, ruzie, conflicten. Nu zit het onaangepaste gedrag 'm vooral in helemaal niet komen opdagen.quote:
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.quote:Op zondag 19 februari 2023 10:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is wel echt een verschil; voorheen was er altijd wel wat spanning, ruzie, conflicten. Nu zit het onaangepaste gedrag 'm vooral in helemaal niet komen opdagen.
Wat wel blijft is het gezeur en gebrek aan motivatie. Dit ga ik echt niet doen hoor, wat een kutles!
Weet ik, maar ook in eerdere seizoenen was er volgens mij altijd wel een ruzietje.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.
Toen sliepen ze er ook he? Zou er toen ook gewiept zijn.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.
Swsquote:Op maandag 20 februari 2023 18:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Toen sliepen ze er ook he? Zou er toen ook gewiept zijn.
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?quote:
Ik denk dat het wel goed is wat ze nu doet. Ze zijn tot nu toe erg lief en begripvol geweest, nu is t klaar.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?
Misschien moeten ze terug naar een format als 'van de straat(?). Een paar weken intern, in het buitenland, afgesneden van de omgeving waarin ze hun patronen vast kunnen houden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?
Ik keek dat graag. Met Kas stuyf.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien moeten ze terug naar een format als 'van de straat(?). Een paar weken intern, in het buitenland, afgesneden van de omgeving waarin ze hun patronen vast kunnen houden.
Ah ja met Kas stuyf ja. Was leuk.quote:
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantquote:Op maandag 20 februari 2023 21:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah ja met Kas stuyf ja. Was leuk.
Eigenlijk vond ik dat Family Matters ook heerlijk om te kijken. Maar dat komt niet meer terug vermoed ik![]()
Ergens vind ik dit soort tv gewoon cringy en daarom kijk ik het graag.
Die amerikaan? Keith ofzoquote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantmaar dat bleek niet zo'n goede vent te zijn
Ja Keith Bakker geloof ik, die heeft allemaal rechtszaken gekregen laterquote:
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voorquote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantmaar dat bleek niet zo'n goede vent te zijn
Ok, genoeg voorbeelden dus. Zal allemaal best. Ik heb de serie Dream School gevolgd vanaf de eerste serie afleveringen en nog nooit zo raar Lucia zien losgaan op een deelnemer. Nog wel op een deelneemster die heel duidelijk zelf enorm op slot staat. Lucia komt nu tegen haar eigen grenzen aan, zij is haar demonen bovenop gekomen door letterlijk te knokken, dat wil ze kost wat kost ook overbrengen.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voorwel hetzelfde principe, Keith Bakker met jongeren naar afgelegen plek in Zuid Afrika ofzo. Daarna kwam Family matters op de eo. Was wel wat braver. En in Frankrijk als ik het me goed herinner.
Later heeft hij een jong meisje 'geholpen' met een eetstoornis, die liep bij hem vanaf haar 14e ofzo en op het moment dat ze 18 was woonde ze ineens bij hem en hadden ze een (seksuele) relatie, maar daarvoor was er nooit wat gebeurd tussen hun volgens Keith. Hij heeft dat meisje gewoon verder de vernieling in geholpen, sneu verhaal. Zo rond dezelfde periode bleek dat oud-kandidaten ook nog wel wat verhalen over hem hadden.
Hij had een half boek online gezet met zijn kant van het verhaal, en die kant bevatte al genoeg wat fucked up was maar dat had hij blijkbaar niet eens door
Binnen twee weken met een camera op hun hoofd, geloof je dat zelf?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat een soort heropvoedin bij deze types wel zou kunnen helpen. Haal ze een poosje uit hun omgeving, geef ze goede begeleiding, laat ze samen, en alleen iets doen. Iets bouwen of maken, geef ze structuur, daag ze fysiek uit, en laat ze merken dat veel grenzen te breken zijn, als ze maar doen. Volgens mij kan ze dat veel helpen, en kan dat ook best leuke tv zijn. Een soort mix van Dream School, Van de Straat en Van Bengel tot Engel (die laatste twee waren toch vooral met iets jongere kinderen vooral geloof ik).
Eeeens. Ze moeten niet kunnen vluchten.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat een soort heropvoedin bij deze types wel zou kunnen helpen. Haal ze een poosje uit hun omgeving, geef ze goede begeleiding, laat ze samen, en alleen iets doen. Iets bouwen of maken, geef ze structuur, daag ze fysiek uit, en laat ze merken dat veel grenzen te breken zijn, als ze maar doen. Volgens mij kan ze dat veel helpen, en kan dat ook best leuke tv zijn. Een soort mix van Dream School, Van de Straat en Van Bengel tot Engel (die laatste twee waren toch vooral met iets jongere kinderen vooral geloof ik).
Keith presenteerde zowel familie matters als van engel tot bengel volgens mij.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Precies, het is nu gewoon te makkelijk om een uitdaging niet aan te gaan. Niet op komen dagen, niet meedoen, stoppen met meedoen, toch lekker wel je jonkos roken, drinken, etc. Het accent ligt teveel op school en leren, maar deze jongeren moeten vooral leren iets te doen, en dat iets gedaan krijgen een goed gevoel geeft en dat je dan trots mag zijn, en dat wanneer iets niet lukt,dat niet het einde van de wereld is.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:52 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Eeeens. Ze moeten niet kunnen vluchten.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:54 schreef roos94 het volgende:
Waar komt deze aram anouk storyline ineens vandaan?
En hij zat ook nog in een documentaire van Jolene.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Keith presenteerde zowel familie matters als van engel tot bengel volgens mij.
Dat was idd een goed programma. Dat afkickenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:41 schreef Nober het volgende:
[..]
En hij zat ook nog in een documentaire van Jolene.
https://www.2doc.nl/documentaires/2018/04/jolene.html
Er is ook nog Afkicken (BNN) geweest met drugverslaafden jongeren.
https://www.npo3.nl/afkicken/04-06-2007/POW_00117875
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afkicken_(televisieprogramma)
Omg memory unlocked, 2007 was dat zo lang geledenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is ook nog Afkicken (BNN) geweest met drugverslaafden jongeren.
https://www.npo3.nl/afkicken/04-06-2007/POW_00117875
https://nl.m.wikipeda.rg/wiki/Afkicken_(televisieprogramma)
Bij dat soort programma's gaat het allemaal hetzelfde, ze eindigen met een happy end en eindelijk komen thuis ontmoeten hun vaste vrienden weer en pakken hun oude leven weer op.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nou inderdaad. Ik vond hem eerst een veel te grote bek hebben maar hij is echt een goede gast. Ook tof dat hij s'morgens appjes stuurt om de boel te motiveren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
Mooie aflevering. Toch wat sprankjes hoop. Zo'n complimentenronde is iets wat echt wel binnenkomt, ook al zijn het geen spontane complimenten, als het maar oprechte complimenten zijn. Zeker als je niet overloopt van zelfvertrouwen is dat een fijne ervaring.
Ook de stages stemden grotendeels positief. Mooi om bijv te zien wat een lieverd Davey is voor ouderen.
Davey heeft dat wel in zich, dat zorgen voor. Die is ook constant met de anderen bezig; of ze meedoen, eten willen, te laat zijn etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
Mooie aflevering. Toch wat sprankjes hoop. Zo'n complimentenronde is iets wat echt wel binnenkomt, ook al zijn het geen spontane complimenten, als het maar oprechte complimenten zijn. Zeker als je niet overloopt van zelfvertrouwen is dat een fijne ervaring.
Ook de stages stemden grotendeels positief. Mooi om bijv te zien wat een lieverd Davey is voor ouderen.
Die heeft traumatherapie nodig, denk ik.Ik hoop dat ik niet spoiler, ik kijk 1 aflevering vooruit op NPO Start.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:01 schreef StephanL het volgende:
Arme Caithlin. Zo zonde dat ze er niks mee doet. Die gaat hier echt niet zo uitkomen.
En nu rot-ie weg in de cel. Ik kan ook dit boek aanraden over wie Keith Bakker nu eigenlijk is:quote:Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voorwel hetzelfde principe, Keith Bakker met jongeren naar afgelegen plek in Zuid Afrika ofzo. Daarna kwam Family matters op de eo. Was wel wat braver. En in Frankrijk als ik het me goed herinner.
Later heeft hij een jong meisje 'geholpen' met een eetstoornis, die liep bij hem vanaf haar 14e ofzo en op het moment dat ze 18 was woonde ze ineens bij hem en hadden ze een (seksuele) relatie, maar daarvoor was er nooit wat gebeurd tussen hun volgens Keith. Hij heeft dat meisje gewoon verder de vernieling in geholpen, sneu verhaal. Zo rond dezelfde periode bleek dat oud-kandidaten ook nog wel wat verhalen over hem hadden.
Hij had een half boek online gezet met zijn kant van het verhaal, en die kant bevatte al genoeg wat fucked up was maar dat had hij blijkbaar niet eens door
Afweermechanisme. Hebben we ook al heel veel in eerdere seizoenen gezien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Davey heeft dat wel in zich, dat zorgen voor. Die is ook constant met de anderen bezig; of ze meedoen, eten willen, te laat zijn etc.
stukje psychologie uit de permafrostquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Afweermechanisme. Hebben we ook al heel veel in eerdere seizoenen gezien.
Madelonnen ontwijken om het niet aan te hoeven gaan, je hebt mensen die gewoon niet komen, een Emma uit het in agressie, maar je steeds bezig houden met anderen is ook een manier om minder met jezelf bezig te hoeven zijn
okequote:Op woensdag 22 februari 2023 14:22 schreef Quotidien het volgende:
[..]
stukje psychologie uit de permafrost
Leverstootjequote:Op woensdag 22 februari 2023 14:25 schreef superniger het volgende:
Lucia moet gewoon flinke koeken uitdelen. Vol op hun kaak.
Wat een onzin. Dat is geen generatiedingetje. Zijn genoeg boomers die alle schuld op anderen schuiven en nooit enige vorm van zelfkritiek kennen en alles is pech dit ongeluk dat.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
Rot toch op joh. Vroeger was ongetwijfeld alles beter en waren er geen probleemkinderen want vorige generaties met een heftige jeugd gaven zichzelf een schop onder hun hol en vonden zichzelf niet zielig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
Zelf wel mijn studie afgemaakt, maar alleen door afgeleide motivatie, had ouders waarbij het er in werd geramd, hoefde niet thuis te komen met slechte cijfers of afhaken. Mijn eigen kind voedde ik ook zo op, alleen minder strict, heeft net als jij drie studies niet afgemaakt en toch haar draai gevonden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
Waar jullie allemaal een beetje grappend reageren (ja, we zitten hier tenslotte op Fok!), vind ik het echt wel herkenbaar soms. Ik ben ook een Madelon geweest vroeger. Heb drie studies niet afgemaakt (toch nog wel een HBO propedeuse weten binnen te harken along the way), was de ultieme vermijder en wegrenner en had weinig zelfvertrouwen. Ik herken al haar ontwijkingsmechanismen, maar ook die van een paar anderen. Doen je alsof je het allemaal wel in je eentje redt, maar stiekem schreeuw je van binnen om hulp.
Denk niet dat dat bij Caithlin het geval was. Het is niet gewoon een kwestie van een schop onder je hol geven bij Caitlin, daar zit m.i. echt een trauma wat ze lang verdoofd heeft met wiet roken. Maar ja, wat weet ik nou helemaal, ik oordeel alleen op wat we van haar zien.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarbij komt nog dat de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorgd in de tijd dat ik een depressie had nog niet zo extreem opgelopen waren als nu. Wachtlijsten van jaren zijn inmiddels de norm. Korte behandelperiodes ook en als je complexe problematiek hebt (verslaving icm misbruik bijv.) ben je helemaal een geval waar de behandelaar zijn handen niet aan wil branden. In de tussentijd blijven jongeren dus vastlopen zonder hoop op hulp.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rot toch op joh. Vroeger was ongetwijfeld alles beter en waren er geen probleemkinderen want vorige generaties met een heftige jeugd gaven zichzelf een schop onder hun hol en vonden zichzelf niet zielig.
Caithlin, heel vervelend dat je dat je van je 11e tot je 14e misbruikt bent door je stiefvader en je echte vader je al jaren negeert, maar geef jezelf gewoon een schop onder je hol en stop met jezelf zielig vinden![]()
En de muur die ze opgetrokken heeft komen ze niet doorheen, want als ze dichtbij komen, komt ze gewoon niet opdagen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Denk niet dat dat bij Caithlin het geval was. Het is niet gewoon een kwestie van een schop onder je hol geven bij Caitlin, daar zit m.i. echt een trauma wat ze lang verdoofd heeft met wiet roken. Maar ja, wat weet ik nou helemaal, ik oordeel alleen op wat we van haar zien.
Oh ik herken ook verschrikkelijk veel in Madelon (inclusief de moederquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
Waar jullie allemaal een beetje grappend reageren (ja, we zitten hier tenslotte op Fok!), vind ik het echt wel herkenbaar soms. Ik ben ook een Madelon geweest vroeger. Heb drie studies niet afgemaakt (toch nog wel een HBO propedeuse weten binnen te harken along the way), was de ultieme vermijder en wegrenner en had weinig zelfvertrouwen. Ik herken al haar ontwijkingsmechanismen, maar ook die van een paar anderen. Doen je alsof je het allemaal wel in je eentje redt, maar stiekem schreeuw je van binnen om hulp.
Gedeeltelijk mee eens, maar de maatschappij is nu totaal anders dan een halve eeuw geleden. Als er toen geen softe (lees veel subsidie naar cultuur) aanpak was, dan waren nog meer mensen de vernieling in gegaan zonder psychische hulp. Het is een statement, ja.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik kan niet klagen, goeie jeugd gehad, weinig moeite met leren (maar wel veel moeite gedaan voor het niveau waar ik op zat en op uitgekomen ben). Heb ook trekjes van niet leuke dingen uit de weg te gaan, maar dat herken ik, en zet me daartoe als het moet (soms zou eerder beter zijn geweest, maar ok).
Maar ik heb ook dingen meegemaakt die zich tot trauma hadden kunnen ontwikkelen, maar dat is niet gebeurd, door de manier waar ik ermee omgegaan ben. Dat mis ik vaak in discussies tegenwoordig. Alles moet maar OK en makkelijk zijn, en slechte ervaringen worden gelijk als trauma gezien, terwijl er nauwelijks aandacht is om mensen te leren om om te gaan met een slechte ervaring, zodat dat zich niet ontwikkeld tot een trauma. Iedereen heeft wel slechte ervaringen, soms meer, soms minder, soms erger, soms minder erg, maar bij twee mensen met vergelijkbare ervaringen kan zich dat bij de ene tot trauma ontwikkelen, terwijl de andere het wel goed verwerkt, en hoe dat komt, daar hoor (in mijn ervaring) juist heel weinig over.
Niet dat de deelnemers daar iets aan zouden hebben op dit moment, maar het zijn allemaal mensen met problemen, en ik zie nauwelijks dat daar toe doorgedrongen wordt dit jaar. Ze hebben allemaal muren en patronen die, bij de meesten, vrij makkelijk standhouden totnutoe, dus de onderliggende problemen worden niet aangepakt, en ze leren ook nauwelijks hoe ze hun patronen kunnen doorbreken (misschien 1 of 2 daargelaten).
Hij probeerde gewoon haar wat warms binnen te laten krijgen.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Seizoen 1 was het beste. Allemaal tuig.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:44 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken, best heftig dit
Eén van de deelnemers van het televisieprogramma Dream School, de 19-jarige Donilio, is op de nacht van 9 op 10 januari 's nachts onverwacht in zijn slaap overleden. Donilio is één van de 16 jongeren die vanavond 21.20 uur te zien in de eerste aflevering van Dream School. Het programma zal beginnen met een speciaal eerbetoon aan Donilio.
Heb je seizoen 1 weleens gezien? Anders raad ik je aan om deze af te kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:44 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken, best heftig dit
Eén van de deelnemers van het televisieprogramma Dream School, de 19-jarige Donilio, is op de nacht van 9 op 10 januari 's nachts onverwacht in zijn slaap overleden. Donilio is één van de 16 jongeren die vanavond 21.20 uur te zien in de eerste aflevering van Dream School. Het programma zal beginnen met een speciaal eerbetoon aan Donilio.
Nee nooit gezienquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Heb je seizoen 1 weleens gezien? Anders raad ik je aan om deze af te kijken.
Ik zie het nog niet zo. Ze is nog steeds niet van haar vermijdende gedrag af en dat is haar grootste struikelblok.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:13 schreef SonicVolcano het volgende:
Mijn heldin is Demi. Heb het al eerder gezegd, maar vind het knap hoe ze het doet. Een van de jongste deelnemers ooit, denk ik en je zo staande houden (ondanks dat ze soms er niet is). Ze geeft niet op in ieder geval.
Probeer links te vinden, maar loopt allemaal dood.quote:Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:
Seizoen 1: wat een dom&vreselijk wijf is die demi
Wat mij opvalt is dat ze toen meer "uitjes" hadden. Naar de rechtbank, excursie naar de gevangenis..
Ik bekijk het hele seizoem via NPo Plus dat is een aboquote:Op maandag 27 februari 2023 12:50 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Probeer links te vinden, maar loopt allemaal dood.
Heb je meer info?
Snap ik, maar heb je meer info over Demi?quote:Op maandag 27 februari 2023 13:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik bekijk het hele seizoem via NPo Plus dat is een abo
Duurder he. Meerdere cameraploegen etc. etc. Makkelijker in het gebouw te blijven.quote:Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:
Seizoen 1: wat een dom&vreselijk wijf is die demi
Naar de rechtbank, excursie naar de gevangenis..
quote:Vlak voor de eerste aflevering van seizoen 1 overleed de 19-jarige Donilio in zijn slaap. Dit gebeurde in de nacht van 9 op 10 januari 2017. In overleg met zijn familie werd besloten het seizoen uit te zenden zoals opgenomen. Voorafgaand aan de eerste 2 afleveringen werd hij geëerd met een in memoriam
Was dit seizoen ook best een goed idee geweest.quote:Het vijfde seizoen van Dream School ging op 13 september 2021 van start. In dit seizoen werd er een aantal grotere wijzigingen doorgevoerd. Voortaan werd het programma op de maandag uitgezonden i.p.v. op de dinsdag. Daarnaast werd het programma vanaf dit seizoen opgenomen op een nieuwe locatie in de Brabantse natuur, daar bleven de schoolleiders en de deelnemende jongeren ook overnachten.[1]
quote:Na de opnames is er een nazorg traject van 6 maanden waarin de jongeren ondersteund worden in de stappen die zij willen zetten richting scholing en arbeid. Dit traject wordt na de opnamen niet meer begeleid door Lucia Rijker en Eric van 't Zelfde, maar wordt verzorgd door een daarin gespecialiseerd bureau dat hiervoor speciaal wordt ingehuurd. Dit bureau heeft ook op regelmatige basis gesprekken met de psycholoog en de redactie om te kijken welke stappen er gezet kunnen worden.
Het nazorg traject is niet een dagelijks programma zoals DREAM SCHOOL en we hebben ook geen banen klaarliggen of al vooraf gereserveerde plekken op scholen. De jongeren worden wel ondersteund en begeleid bij het inschrijven bij scholen of instanties, het doen van intakes, het uitzoeken van mogelijkheden in de dingen die zij willen. Er kan ook bijvoorbeeld iemand vanuit het nazorg traject meegaan op een gesprek of een sollicitatie. Het nazorg traject bestaat uit zowel telefonisch als persoonlijk contact.
Als blijkt dat er iets anders nodig is dan bijvoorbeeld hulp bij een inschrijving voor een opleiding (denk bijvoorbeeld aan specialistische hulp) dan wordt ondersteund in de route naar een daarin gespecialiseerde partij.
Het nazorg traject wordt, net als het succes van deelname aan de opnameperiode van DREAM SCHOOL, ook sterk bepaald door de inzet van de jongeren zelf.
Is een beetje dubbel. Leren om volgens een normaal ritme te leven, hoort ook bij de gewenste verandering.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze mag ook wel in de OP https://nl.wikipedia.org/wiki/Dream_School
[..]
[..]
Was dit seizoen ook best een goed idee geweest.
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:38 schreef SEMTEX het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rs-eerdere-seizoenen
Hoe gaat het nu met de kids van Dream School uit eerdere seizoenen?
RTL Boulevaaaaar, wat verwacht je danquote:Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
Je moet wat om je baas te laten zien dat je gewerkt hebt vandaag.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
Wilde ik ook al zeggen. Conclusie dat Rebecca weer model is op basis van een throwback foto is ook bijzonderquote:Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De gehele aflevering is te zien op npo start. het is een lokkertje,quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:00 schreef Maartel het volgende:
Ik snap die uploads niet helemaal. 't is zeg maar te uitgebreid om 1 specifieke scène of onderwerp te zijn, het is (voor zover ik zie) ook niet zoals vroeger bonuscontent.. Zet dan gelijk de hele aflevering online?
+ vooruit kijken (1 afl.) met NPO Plus (abo)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De gehele aflevering is te zien op npo start. het is een lokkertje,
Dat is haramquote:Op maandag 27 februari 2023 18:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wordt ook gelijk duidelijk waarom Anouk en Aram fors te laat aan kwamen bij hun stageplek. Anouk had zich zogenaamd verslapen.. Lopen flikflooien dus.
Ah ja daar kijk ze ook allemaal, maar voor een soort van teaser is het dan wel weer... veelquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De gehele aflevering is te zien op npo start. het is een lokkertje,
Ze heeft al een keer abortus laten plegen, begrijp het wel. Daarnaast lijkt mij dit niet het meest stabiele relatie voor een kindquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef NoCigar het volgende:
Gretver, meteen een oudere man op je nek die zegt dat je condooms moet gebruiken.
Dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze heeft al een keer abortus laten plegen, begrijp het wel. Daarnaast lijkt mij dit niet het meest stabiele relatie voor een kind
Kijk je vooruit ofzo? Ssst danquote:
Die was vooral trots op de oogst van wat ze gezaaid hadquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:13 schreef SonicVolcano het volgende:
Vond het een matige aflevering gisteren. Ik werd ook helemaal kriegel van die blauwe mevrouw. Die alles 'awesome' vond. Sowieso al die Engelse termen om de haverklap
Die Madelon is ook een lastige meid. Ik moet ook iedere keer denken aan een blobvis als ik haar zie
Het slachtoffer in een ongeluk bijvoorbeeld krijgt alle hulp, medisch maar ook psychologisch. Dat is een zichtbaar slachtoffer. Degenen die erbij waren of ter hulp geschoten zijn, waren ook slachtoffer van de omstandigheden maar zij komen niet automatisch in contact met hulp.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die was vooral trots op de oogst van wat ze gezaaid had![]()
Maar ik vond wel dat sommige van de deelnemers goeie teksten hadden, vooral Aram.
Maar men moet ophouden om dik (of enorm) te zien als gezond, dat is het zelden tot nooit. Dik zien als niet gezond, betekent niet automatisch dat je het als negatief ziet. Ik doe elke dag dingen die ongezond zijn, dat betekent niet dat ik gelijk een negatief beeld heb van mezelf.
En nog iets, krijg al een aantal keer een reclame van Slachtofferhulp op NPO, alleen gaat het niet om het slachtoffer, maar om degene die getuige was van iets. Vind ik wel een beetje cru, zo'n reclame om je te bekommeren om mensen die getuige zijn van iets, voor een programma van mensen die zelf echt in de shit zitten. En heeft niet iedereen wel eens iets ergs gezien? In het kader van voorkomen is beter dan genezen, zouden we niet meer aandacht moeten hebben om mensen te leren dusdanig om te gaan met ervaringen die zich kunnen ontwikkelen tot trauma's, zodat die ervaringen niet leiden tot trauma's?
Ja dat blowen accepteren irriteert mij mateloos. Maar het zijn natuurlijk volwassen deelnemers, dus ze kunnen het niet verbieden bij ze.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:08 schreef roos94 het volgende:
Seizoen 1 afgerond. Kan helaas nergens iets vinden over de kandidaten nu deze dagen, vind ze ook niet op instagram.
Lucia en erik die bij een deelnemer thuis gaan eten
Bijna elke aflevering op excursie.
Tussendoor bellen met ouders.
Toegestaan blowen buiten het gebouw en telefoontjes in de les.
Er is veel veranderd.
Voorbereiden kan natuurlijk niet, maar je kunt mensen wel leren beter om te gaan met slechte ervaringen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:30 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Het slachtoffer in een ongeluk bijvoorbeeld krijgt alle hulp, medisch maar ook psychologisch. Dat is een zichtbaar slachtoffer. Degenen die erbij waren of ter hulp geschoten zijn, waren ook slachtoffer van de omstandigheden maar zij komen niet automatisch in contact met hulp.
Het verwerken van het zien van een heftig ongeluk of het voorkomen van een zelfmoord laat echt wel zijn sporen na. Ik denk niet dat het vreemd is dat daar aandacht aan besteed wordt.
Hoe kan je je daar op voorbereiden, dat kan toch niet?
Haha, maar daar gaat het om juist, dit zijn een geselecteerd stel jonge gemankeerde lui, die zich zelf (hoop ik) aangemeld hebben voor de selectie van dit programma. Je maakt mij niet wijs dat ze niet allemaal wisten wat hun te wachten stond, camera en geluid op je knars en een blaffende meester en boksende juf en af en toe wat zelfbenoemde docenten, liefst bn-er, die langsvliegen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 00:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voorbereiden kan natuurlijk niet, maar je kunt mensen wel leren beter om te gaan met slechte ervaringen.
En de advertentie laat niet een heftig ongeluk of voorkomen zelfmoord zien, maar een passieve bijstander bij een vechtpartij, waarbij alledrie nog staan, en er alleen vuisten worden gebruikt. Dat lijkt me niet echt een goed voorbeeld. Anders had ik toen ik opgroeide in mijn tienerjaren wel bijna elke maand slachtofferhulp in kunnen schakelen als ooggetuige van vechtpartijen![]()
Ik heb genoeg meegemaakt (bijkomstigheid van jaren in Afrika werken), maar ik vraag me ondertussen bijna af of er niet iets mis is met mij omdat ik niet het idee heb slachtofferhulp nodig te hebben.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze gast in louche zaakjes zitquote:Op woensdag 1 maart 2023 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb vooruit gekeken, loop dus een week achter. Kreeg tranen in mijn ogen om Jasper, die is pas echt aan het overleven.
Kijk zijn voorstelrondje maar eens.
Ik ook, helaas, daarom zo triest.Niet meer te redden, dat joch,quote:Op donderdag 2 maart 2023 03:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze gast in louche zaakjes zit
Hoezo niet meer te redden, hij is hartstikke jong en heeft nog een heel leven voor zich.quote:Op donderdag 2 maart 2023 03:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik ook, helaas, daarom zo triest.Niet meer te redden, dat joch,
Ja, ik denk dat ze uit huis gezet is eigenlijkquote:
Hierboven ging over de Slachtofferhulp reclame die ik telkens zie voor het programmaquote:Op donderdag 2 maart 2023 03:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, maar daar gaat het om juist, dit zijn een geselecteerd stel jonge gemankeerde lui, die zich zelf (hoop ik) aangemeld hebben voor de selectie van dit programma. Je maakt mij niet wijs dat ze niet allemaal wisten wat hun te wachten stond, camera en geluid op je knars en een blaffende meester en boksende juf en af en toe wat zelfbenoemde docenten, liefst bn-er, die langsvliegen.
Schop onder de kont, vooral voor muts Anouk. Zal niet spoileren, maar manoman, wat een enorme schop onder haar reet moet die eens krijgen.
Madelon is behoorlijk manipulatief en ook behoorlijk slim, daar is ze nog best ver mee gekomen. Volgens mij heeft ze wel door dat het beter is als ze verandert, maar ze weet nog niet zo goed hoe ze dat moet doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:16 schreef superniger het volgende:
Aram en Anouk.
Spoken word
Madelon is een borderliner.
En daarbij het antieke 'kapotje' gebruikt *ril*quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef NoCigar het volgende:
Gretver, meteen een oudere man op je nek die zegt dat je condooms moet gebruiken.
Oh dat heb ik juist bij Anouk. Aantrekken-afstoten-de slachtofferrol opzoeken (met de laatste afl. in het achterhoofd).quote:
Zo die Demi is veranderdquote:
Of haar Zuid-Amerikaanse moeder woont in Spanje?quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:51 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze uit huis gezet is eigenlijk
En ze gaat 'hard werken'. Ben benieuwd hoe haar dat zal bevallen, volgens mij kan ze zich nog niet eens inbeelden wat hard werken is. Maar het is wel goed om daar alleen naar toe te gaan, en met een soort van schone lei te beginnen. Maar dan moet ze niet elke uur papa of mama bellen om te vertellen dat ze geweldig is en alles goed komt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Of haar Zuid-Amerikaanse moeder woont in Spanje?
quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hierboven ging over de Slachtofferhulp reclame die ik telkens zie voor het programma![]()
Anouk heeft echt nul zelfreflectie. Loopt te klagen dat ze al zoveel dingen geprobeerd heeft en niks helpt, maar heeft niet door dat er maar een constante is in al die methodes, en dat is zijzelf, en dat zij zelf er ook moeite voor moet doen. Ze is een enorme prinses, wilt niks doen, maar wilt dat alles voor haar geregeld wordt.
Bij Caithlin lijkt er iets van een opening te zijn, maar die is er nog lang niet. En volgens mij bij Latoya gaat het best goed, zolang ze niet thuis is, en zijn ze bij haar nauwelijks met haar probleem bezig geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door roos94 op 02-03-2023 14:33:00 ]
quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:27 schreef roos94 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt niet ten goede zeg, vind ik, qua uiterlijk dan. Alsof ze een masker op heeft.quote:
Heeft ze ook. Nepwimpers eraf en het lijkt al heel anders.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:04 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt niet ten goede zeg, vind ik, qua uiterlijk dan. Alsof ze een masker op heeft.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:27 schreef roos94 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aram, kijk achter je gordijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:39 schreef SonicVolcano het volgende:
Had bij een fragment op Insta gezet dat ik het mooi vond hoe Erik dat deed met Aram, gezien het ontbreken van een vaderfiguur. Gaat Aram zelf helemaal flippen tegen mijComment maar verwijderd want het was een erg gênante vertoning.
Op zich had dit van mij in een spoiler gemogen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:38 schreef roos94 het volgende:
Anouk is sinds eergister verhuisd naar Spanje om in horeca te werken.
Caitlyn is 7 maanden gestopt met blowen en wil rechten studeren.
Julian en Soraya zijn gewoon vrienden.
Davy gaat de gehandicaptenzorg in.
Aram, Julian, Jasper, Jondar willen artiest worden.
Kun jij eens ophouden met continue dingen te spoileren die nog niet op tv geweest zijn?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:38 schreef roos94 het volgende:
Anouk is sinds eergister verhuisd naar Spanje om in horeca te werken.
Caitlyn is 7 maanden gestopt met blowen en wil rechten studeren.
Julian en Soraya zijn gewoon vrienden.
Davy gaat de gehandicaptenzorg in.
Aram, Julian, Jasper, Jondar willen artiest worden.
Dit komt helemaal niet op tv flapdrolquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun jij eens ophouden met continue dingen te spoileren die nog niet op tv geweest zijn?
Nee niet de info uit dit berichtquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jawel, in de laatste uitzending komt altijd dit soort info.
Dit jaar voor het eerst inderdaad dat we zien hoe de kandidaten het 4 maanden na Dreamschool het doenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jawel, in de laatste uitzending komt altijd dit soort info.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan wel raden wie dat zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:31 schreef praadje het volgende:
[..]
Dream School
In de slotaflevering nog één opdracht: een Dream School-track maken met rapper Glen Faria en dj Kenzo Alvares. Alleen doet niet iedereen even enthousiast mee. Ook zijn er beelden van vier maanden na de laatste les. Zijn de vastgelopen leerlingen erin geslaagd om hun leven weer op de rails te krijgen?
quote:[b]Op vrijdag 3 maart 2023 17:31 schreef praadje het volgende:[/b
Helemaal mee eens! Super sociaal joch dat zichzelf in de nesten heeft gewerkt maar wel te redden is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Eric van ’t Zelfde, bekend van het NTR-programma Dream school, legt zijn werk als rector van het Drachtster Lyceum neer. Hij stapt op naar aanleiding van een onderzoek van de onderwijsinspectie.
Scholengroep Singelland, waar het lyceum in Drachten onder valt, bevestigt een bericht van de Leeuwarder Courant. Van ’t Zelfde had een hoogoplopende ruzie met de medezeggenschapsraad.
De ruzie met de medezeggenschapsraad zou zijn begonnen toen Van ’t Zelfde een nieuw lesrooster wilde invoeren, buiten de medezeggenschapsraad om. Toen de raad zich daartegen uitsprak, zou de rector de leden ervan hebben beschuldigd dat ze een mes in zijn rug hebben gestoken en dat ze hem voor de voeten lopen. Ook zou hij de raad hebben willen schorsen en zou hij hebben gedreigd kritische medewerkers te ontslaan. Volgens Schram was „de discussie over noodzakelijke veranderingen verworden tot een machtsstrijd tussen een kleine groep docenten en de school.”
De Inspectie van het Onderwijs kreeg zestien meldingen over de ruzie op school. Na enkele gesprekken met betrokkenen concludeerde de inspectie dat er reden was voor een onderzoek, omdat de kwaliteit van het onderwijs in het gedrang zou kunnen komen.
Nee, gewoon een interim-manager. Ook in mijn lerarentijd met zo’n knakker te maken gehad. Bij het kennismaken gelijk van alle docenten per omgaande een uitvoerig persoonlijk ontwikkelingsplan eisen, en wie daar niet enthousiast op reageerde of wie vroeg waarom, kon gaan. Niet dat die man dat kon maken, want vaste contracten ontbind je niet zonder de nodige duizendjes ontslagvergoeding, maar de toon was gezet. Iedereen haalde opgelucht adem toen er een nieuwe directeur was benoemd.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:58 schreef roos94 het volgende:
Toen ik de eerste zinnen las was ik bang voor een Thijs Romertje ofzo. Maar dat was het gelukkig niet.
Beetje arrogant denken dat ie even een schooltje op kan fluffen met zijn methodes, nou daar zijn ze hier buiten de randstad niet van gediend.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:51 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Nee, gewoon een interim-manager. Ook in mijn lerarentijd met zo’n knakker te maken gehad. Bij het kennismaken gelijk van alle docenten per omgaande een uitvoerig persoonlijk ontwikkelingsplan eisen, en wie daar niet enthousiast op reageerde of wie vroeg waarom, kon gaan. Niet dat die man dat kon maken, want vaste contracten ontbind je niet zonder de nodige duizendjes ontslagvergoeding, maar de toon was gezet. Iedereen haalde opgelucht adem toen er een nieuwe directeur was benoemd.
Eric is ook zo’n dwingelandje, verborgen achter een masker van de sympathieke pedagoog.
Eerste twee afleveringen staan online. Vanavond de eerste op tv.quote:
https://npo.nl/start/seri(...)m-school_42/afspelenquote:De leerlingen stellen bouwstenen op met hun begeleiders Eric van 't Zelfde en Lucia Rijker. Gastdocent Saskia Scheper, expert op het gebied van neurodiversiteit, weet dat er verschillende manieren zijn waarop mensen denken. Ze streeft ernaar van deze verschillen je kracht te maken. Rapper en acteur Defano Holwijn is bedenker van de term stacktember. Een budget challenge waarbij je in de maand september maar 50 euro uitgeeft. En dat gaat natuurlijk niet zomaar. Ook de leerlingen wil hij bewuster maken van hun uitgavepatroon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt zin inik hoop wel op wat spannende kandidaten, want van sommigen zie je wel aankomen dat ze als een mak schaapje dreamschool doorkomen.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:47 schreef Ceviche het volgende:
Lucia wordt steeds zweveriger, die komt straks op een vliegend tapijt en een fluit de school in gegledenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt zin inik hoop wel op wat spannende kandidaten, want van sommigen zie je wel aankomen dat ze als een mak schaapje dreamschool doorkomen.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lucia wordt steeds zweveriger, die komt straks op een vliegend tapijt en een fluit de school in gegleden
Oeps... toen ik op HBO lesgaf hadden wij het ook wel eens over kinderen. Maar dat kwam dan ook omdat er toch een aantal zijn die zich zo gedragenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waar ik me altijd aan erger is dat ze die leerlingen "kinderen" noemen. Het zijn geen kinderen meer... Ze zijn adolescent en sommigen zelfs volwassen
Maar door ze vervolgens als kind te benoemen houd je dat gedrag in stand. Gedrag heeft consequenties, zo groei je op.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:22 schreef Ole het volgende:
[..]
Oeps... toen ik op HBO lesgaf hadden wij het ook wel eens over kinderen. Maar dat kwam dan ook omdat er toch een aantal zijn die zich zo gedragen![]()
Tja, als ze mij juf noemen...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar door ze vervolgens als kind te benoemen houd je dat gedrag in stand. Gedrag heeft consequenties, zo groei je op.
Als iemand mij meisje noemt (wat laatst gebeurde), maakt het me niet minder vrouwquote:
Ik spoel de eerste 5 min ofzo altijd doorquote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:29 schreef Remco het volgende:
Zou hem al bijna afzetten door al die gigantische spoilers weer aan het begin. Wie bedenkt dat vrijwel elk programma op zo'n manier gemonteerd moet worden.
Steeds zweveriger.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wordt Lucia nou steeds zweverige of word ik minder tolerant?
Hahaha het wordt weer een vermakelijk seizoenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Steeds zweveriger.
Zit wel een paas arrogantjes tussen
Is dat niet al jaren dezelfde locatie? Volgensmij ergens op de Veluwe.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:10 schreef Kanaroe het volgende:
Wat een mooie locatie dit seizoen
Weet iemand hier waar dit opgenomen is?
Oh, geen ideequote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Is dat niet al jaren dezelfde locatie? Volgensmij ergens op de Veluwe.
Paar jaar hier. Eerst ergens anders.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Is dat niet al jaren dezelfde locatie? Volgensmij ergens op de Veluwe.
Ah, dank je!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
Paar jaar hier. Eerst ergens anders.
Locatie https://www.hetzendstation.nl
De Kluis van StukTv is ook ooit hier opgenomen.
Beetjequote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef roos94 het volgende:
Ben ik een asshole als ik vind dat hunter er een beetje uit ziet als een drug addict?
Klopt. Vond hem er ook 'slecht' uitzien. Komt door de tanden en acne. Geen idee of dat iets te maken heeft met de transitie/hormonen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef roos94 het volgende:
Ben ik een asshole als ik vind dat hunter er een beetje uit ziet als een drug addict?
Ze krijgen ook dagelijks gesprekken met een gediplomeerde psycholoog dus opzich hoeft dat geen probleem te zijn.quote:
Ik vond wel dat Hunter ook voor 40 door had kunnen gaanquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het juist wél echt nog kinderen, met onvolgroeide hersenen en onvolgroeid gedrag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waar ik me altijd aan erger is dat ze die leerlingen "kinderen" noemen. Het zijn geen kinderen meer... Ze zijn adolescent en sommigen zelfs volwassen
Aflevering drie, weet niet waar de televisie isquote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:23 schreef Ceviche het volgende:
Oh wauw dat is wel heftig. Ik vind therapieporno echt een goed woord trouwens.
Was de familieopstelling vanavond op tv?
Vond ik ook apart, zit trouwens ook in aflevering drie. Heb wat moeite met gedoe over spoilers, durf op die manier bijna niks te tikken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:47 schreef roos94 het volgende:
Les van shirma rouse was beetje apart in beeld gebracht? Lalala zingen en klaar?
Niet voldoende uitgedaagd, denk ik dan. en hoezo heeft die jongen al een nektattoo op zijn leeftijd?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:34 schreef StephanL het volgende:
Van Gymnasium naar vmbo en van school af. Daar ging iets niet goed.
Dat kan frustratiekrabben zijn. Heb ik ook gedaan als tiener, alleen niet in mijn gezicht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef roos94 het volgende:
Die komt voor elke tv schnabbel d’r bed uit omquote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:47 schreef roos94 het volgende:
Les van shirma rouse was beetje apart in beeld gebracht? Lalala zingen en klaar?
Zooi in de airfryer en dan alleen koud water erbij en dat is dan soepquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef FYazz het volgende:
Zullen we proberen om als volwassenen geen uitspraken te doen over het uiterlijk van jongeren, die mogelijk kwetsend kunnen zijn?
Ik weet dat we op een forum zitten waar we onze mening mogen uiten en over het programma en de deelnemers kunnen discussiëren, maar is het echt nodig om het uiterlijk tot gespreksonderwerp te maken.
Ontopic
Ik vond die food-influencer die de lunch kwam maken (ofwel de jongeren vooral hulpeloos hun eigen lunch liet maken, nou ja lunch, soep, voor pubers) geen goed gezoken docent.
Dat hij vervolgens ook nog met een dame sigaretten gaat halen was wel echt slecht.
Vervolgens direct door naar Mcdonalds.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die komt voor elke tv schnabbel d’r bed uit om
Happy days weer eens te zingen en doei.
Niet mee eens. Er komt nu meer naar voren wat de achtergronden zijn van de deelnemers, een en al ellende uiteraard. Ik vond de actie van de 'kok' juist leuk om even met een leerling naar de dichtstbijzijnde benzinepomp te rijden om die hoognodige nicotinestaven te halen. Ze hebben niks anders meer om hun zenuwen de baas te blijven. En ik vind ze met elkaar goed om gaan, geen rare fitties of gescheld.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:06 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik vind het seizoen tot nu toe erg matig. Alle lessen vallen erg tegen ook. De deelnemers vind ik ook niet zo interessant. Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen.
Vooral soep uit de airfryer, leuk voor een tiktok filmpje maar in de praktijk lukt zoiets natuurlijk niet veel te veel gedoe.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef FYazz het volgende:
Ontopic
Ik vond die food-influencer die de lunch kwam maken (ofwel de jongeren vooral hulpeloos hun eigen lunch liet maken, nou ja lunch, soep, voor pubers) geen goed gezoken docent.
Ja ik dacht ook, wat leert die jongen ze nou eigenlijk? Haal dan een goede kok die lekker maar gezond en betaalbaar leert koken of zo, zoals wel eerder is geweest.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef FYazz het volgende:
Zullen we proberen om als volwassenen geen uitspraken te doen over het uiterlijk van jongeren, die mogelijk kwetsend kunnen zijn?
Ik weet dat we op een forum zitten waar we onze mening mogen uiten en over het programma en de deelnemers kunnen discussiëren, maar is het echt nodig om het uiterlijk tot gespreksonderwerp te maken.
Ontopic
Dat hij vervolgens ook nog met een dame sigaretten gaat halen was wel echt slecht.
Lekker en gezond is bijna een contradictie, moest ook beetje lachen om die ene deelnemer die zich rot zocht naar de juiste knoflooksaus of zoiets. Maar de soep was duidelijk vies.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja ik dacht ook, wat leert die jongen ze nou eigenlijk? Haal dan een goede kok die lekker maar gezond en betaalbaar leert koken of zo, zoals wel eerder is geweest.
Sowieso fietsen ze wel heel snel door veel van de lessen heen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:47 schreef roos94 het volgende:
Dat was volgens mij een hele lieve vrouw, en die liet zich ook niet zomaar uit de weg slaan door een afwijzing. Wel (weer) triest om te zien dat veel van hun vooral met zichzelf bezig zijn, en weinig voor andere over hebben. Niet eens een bord afwassen. Misschien wel begrijpelijk, maar wel triest om te zien. Zelfde met niet op komen dagen voor stages. Zoals in de eerste aflevering werd gezegd: Voor op tijd komen heb je geen talent nodig. Maar moeite doen voor iets waar ze zelf niet gelijk iets aan hebben blijft een flinke drempel vaak.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:59 schreef roos94 het volgende:
Die vrouw die achter Alonso aanrent bij de voedselbank. Pure koefnoen"Lorenzooo!"
Geen talent, maar wel discipline als puber zijnde.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat was volgens mij een hele lieve vrouw, en die liet zich ook niet zomaar uit de weg slaan door een afwijzing. Wel (weer) triest om te zien dat veel van hun vooral met zichzelf bezig zijn, en weinig voor andere over hebben. Niet eens een bord afwassen. Misschien wel begrijpelijk, maar wel triest om te zien. Zelfde met niet op komen dagen voor stages. Zoals in de eerste aflevering werd gezegd: Voor op tijd komen heb je geen talent nodig. Maar moeite doen voor iets waar ze zelf niet gelijk iets aan hebben blijft een flinke drempel vaak.
Ja, dat is ook het trieste eraan. Veel van de deelnemers over de jaren hebben dezelfde houding, en in de basis dezelfde dingen gemist, of juist tegengekomen, in hun jeugd. Missende ouders, ouders zonder duidelijke grenzen, ouders met losse handjes, ouders die ze niet stimuleren, etc.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geen talent, maar wel discipline als puber zijnde.
Ik herken veel van het bedrag en als je geen ouders hebt die je stimuleren is het heel lastig om je bed uit te komen voor iets waar je geen zin in hebt.
Als dan misschien je hele leven al is verteld wat je moet doen dan gooi je bij de eerste de beste simpele kans je kont ertegen.
En vaak is het niet alleen het met zichzelf bezig zijn, maar ook een stukje schaamte (wat vaak nergens anders op gebaseerd is dan de angst wat andere van je denken).
Alonso was hier eigenlijk het perfecte voorbeeld van.
Geen stimulerende ouders en die jongen straalt één en al onzekerheid uit.
Je staat erbij en kijkt ernaar. Ik haal overigens steeds die twee meisjes ( noem ze meisjes, want nog maar halfvolwassen) door elkaar, namen nu even kwijt, maar dezelfde treurige gezichtjes. Ze hebben allemaal zoveel tegen. Lucia ramt er soms letterlijk doorheen en dat werkt niet altijd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het trieste eraan. Veel van de deelnemers over de jaren hebben dezelfde houding, en in de basis dezelfde dingen gemist, of juist tegengekomen, in hun jeugd. Missende ouders, ouders zonder duidelijke grenzen, ouders met losse handjes, ouders die ze niet stimuleren, etc.
Kinderen krijgen is makkelijk (voor velen), maar kinderen opvoeden is waarschijnlijk het moeilijkste wat je legaal kunt doen zonder daarvoor een opleiding te hoeven doen.
Ja, je zou verwachten na zoveel jaar dat Lucia wat meer technieken in haar repertoire zou hebben om met die kids om te gaan.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je staat erbij en kijkt ernaar. Ik haal overigens steeds die twee meisjes ( noem ze meisjes, want nog maar halfvolwassen) door elkaar, namen nu even kwijt, maar dezelfde treurige gezichtjes. Ze hebben allemaal zoveel tegen. Lucia ramt er soms letterlijk doorheen en dat werkt niet altijd.
Ook dat is echt een typische (irritantequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef roos94 het volgende:
Zit Leandro aan de drugsZoals hij stond in die gymzaal
Nee, de oranjevrouwen moesten een potje voetballen en dat werd uitgezonden op npo 3 op het tijdstip van Dreamschool.quote:Op donderdag 27 februari 2025 00:33 schreef praadje het volgende:
Is er deze week wel een aflevering geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |