https://www.npostart.nl/d(...)2022/WO_NTR_20041130quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Wie is Rowena?
Edit:
Even opgezocht. Was 't alweer vergeten.
Ik vind dat ze over 't algemeen vrij veel jongeren uitkiezen die meer nodig hebben dan '3 weken wat structuur en wat pseudopsychologie van Lucia'. (Maar degenen die daar genoeg aan zouden hebben zijn ws niet interessant genoeg voor t programma)quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, maar ik vroeg me wel af of haar issues niet te groot zijn voor dit programma. Veel van haar houding komt kennelijk voort uit het seksueel misbruikt worden als kind, wat niet verwerkt is. Ik weet niet of Dream School nou de aangewezen plek is om daar wel goed mee om te leren gaan.
Er is een uitgebreide dagelijkse sessie bij de pyscholoog, in het tweede seizoen hebben ze dat laten zien. Die sessies mogen wij niet zien ivm medisch geheim.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:02 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik vind dat ze over 't algemeen vrij veel jongeren uitkiezen die meer nodig hebben dan '3 weken wat structuur en wat pseudopsychologie van Lucia'. (Maar degenen die daar genoeg aan zouden hebben zijn ws niet interessant genoeg voor t programma)
Lucia heeft al lange tijd problemen met nek en rug, hebben baat bij goed warm houden, ook in de zomer.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:46 schreef roos94 het volgende:
Lucia waarom als het "bloedheet" is in de zomer draag je een lange blouse PLUS een vest PLUS een sjaal
Volgens mij valt dat best tegen, een kamer kost tegenwoordig heel wat, en hij verdient natuurlijk jeugdloon/minimumloon. En nu is hij 22, maar daarvoor was het loon nog lager en ik denk dat tijdens corona de banen ook niet voor het oprapen lagen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik vond eerst t verhaal van Julian heel zielig maar ik zie net dat ie 22 jaar is. Dan is t toch wel mogelijk om te werken en een kamertje te huren? Ik dacht dat ie jonger dan 18 was
Hij zal zeker zijn problemen hebben waardoor het moeilijk is structuur te bouwen. Maar ik vind dat jij hem wel onderschat nu en teveel excuses aanreikt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 00:22 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best tegen, een kamer kost tegenwoordig heel wat, en hij verdient natuurlijk jeugdloon/minimumloon. En nu is hij 22, maar daarvoor was het loon nog lager en ik denk dat tijdens corona de banen ook niet voor het oprapen lagen.
Ook erg lastig om iets op te pakken als je nauwelijks een thuis hebt denk ik.
Het beste zou zijn als hij gewoon een opleiding zou volgen maar ga dat maar eens doen vanaf een overloop
gaat het wel een beetje met jequote:Op vrijdag 17 februari 2023 03:56 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind deze serie van Dreamdinges de meest deprimerende van alle series afleveringen. Ik zie twee 'dragers van de serie' docenten, zowel Lucia als dinges af en toe volledig uitgeblust hun bol uitgaan alsmede een stel deelnemers die halfomhalf gemotiveerd mee doen. Je wordt er alleen al stiksaggerijnig van om er naar te kijken. Ook krijg ik het gevoel dat het hele team achter die serie (zowel camera, als productie) de boel schijtzat is. Je zal als cameraman al vijf jaar lang die zeikstralen moeten filmen, dat alleen al.
Het format werkt niet meer, wens de huidige deelnemers veel succes met of zonder diploma, maar het programma is m.i. uitgemolken.
OEH, lik me reet
Ik vind het inderdaad ook erg triest om te zien hoe de leerlingen gewoon niet te motiveren zijn. Ze willen niet, doen totaal niet hun best, zitten met een arrogante verveelde houdingen. En het zijn geen kinderen meer, dit zijn gewoon volwassenen die zich gedragen als pubers.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 03:56 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind deze serie van Dreamdinges de meest deprimerende van alle series afleveringen. Ik zie twee 'dragers van de serie' docenten, zowel Lucia als dinges af en toe volledig uitgeblust hun bol uitgaan alsmede een stel deelnemers die halfomhalf gemotiveerd mee doen. Je wordt er alleen al stiksaggerijnig van om er naar te kijken. Ook krijg ik het gevoel dat het hele team achter die serie (zowel camera, als productie) de boel schijtzat is. Je zal als cameraman al vijf jaar lang die zeikstralen moeten filmen, dat alleen al.
Het format werkt niet meer, wens de huidige deelnemers veel succes met of zonder diploma, maar het programma is m.i. uitgemolken.
OEH, lik me reet
Bij hun zie je wel die intrinsieke motivatie om er wat mee te doen. Misschien Demi ook nog wel, die heeft alleen wat meer vertrouwen nodig.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:18 schreef Ceviche het volgende:
Elk jaar zijn er wel zulke deelnemers, maar er zijn er ook altijd een aantal die echt hun best doen (en soms tegen hun problemen aanlopen), en juist voor die kandidaten kan het programma een opstapje zijn denk ik.
Dit jaar bijvoorbeeld die lacherige gast met schulden, Latoya, Soraya, Julian die nu in me opkomen waarvan ik denk dat ze er wel komen. En volgens mij is dat elk jaar wel zo.
Oh, okquote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:59 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben het overigens wel eens met de lik mn reet dude dat het niet zo'n leuk seizoen is.
Veel afhakers, weinig leerlingen die in wikken stappen, Lucia en Erik/c die ze niet kunnen bereiken en gastdocenten die me geen seconde aanspreken
Ah die crackhead jaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu vorig seizoen aan het kijken (totaal gemist toen) Wel leuke groep.
Ik vind Milouska's les erg sterk
Dat ene meisje btw die hele dag in badjas loopt![]()
Die had toch keer hamburgers gebakken en toen stootte ze per ongeluk zo'n andere chick aan en zei sorry en flipte helemaal de pan uit omdat ze niks terug zeiquote:
quote:
Oh ja dat weet ik nog inderdaad.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die had toch keer hamburgers gebakken en toen stootte ze per ongeluk zo'n andere chick aan en zei sorry en flipte helemaal de pan uit omdat ze niks terug zeija die was ook niet helemaal koekoek
Omg dit was wel goed inderdaad, dat waren wel types ook hoorquote:
Ja knappe meid was dat die ene.quote:
Dat zou jammer zijn, hoop dat ze daar t volgende seizoen wel een beetje beter naar kijken.quote:
Dat is wel echt een verschil; voorheen was er altijd wel wat spanning, ruzie, conflicten. Nu zit het onaangepaste gedrag 'm vooral in helemaal niet komen opdagen.quote:
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.quote:Op zondag 19 februari 2023 10:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is wel echt een verschil; voorheen was er altijd wel wat spanning, ruzie, conflicten. Nu zit het onaangepaste gedrag 'm vooral in helemaal niet komen opdagen.
Wat wel blijft is het gezeur en gebrek aan motivatie. Dit ga ik echt niet doen hoor, wat een kutles!
Weet ik, maar ook in eerdere seizoenen was er volgens mij altijd wel een ruzietje.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.
Toen sliepen ze er ook he? Zou er toen ook gewiept zijn.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
In 2020 waren ze 3 weken continu onder elkaar, gingen niet naar huis vanwege corona. Daardoor liepen de conflicten ook hoger op natuurlijk en konden ze niet thuisblijven als ze geen zin hadden.
Swsquote:Op maandag 20 februari 2023 18:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Toen sliepen ze er ook he? Zou er toen ook gewiept zijn.
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?quote:
Ik denk dat het wel goed is wat ze nu doet. Ze zijn tot nu toe erg lief en begripvol geweest, nu is t klaar.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?
Misschien moeten ze terug naar een format als 'van de straat(?). Een paar weken intern, in het buitenland, afgesneden van de omgeving waarin ze hun patronen vast kunnen houden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit! Confronteren en het proberen door een emotioneel pantser te breken is een ding, wat Lucia hier laat zien dat ze zelf er totaal doorheen zit. Voorheen hielp dat wel af en toe, maar van deze scene werd ik enorm treurig. Vandaar dat ik vind, het format is afgelopen, werkt niet meer. Lucia reageert op dat kind, nuja, kind, halfvolwassen, wat ze altijd al gewend is. Wat is dan nog een reden voor zo'n leerling om mee te doen aan dit project? Social media bekendheid?
Ik keek dat graag. Met Kas stuyf.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien moeten ze terug naar een format als 'van de straat(?). Een paar weken intern, in het buitenland, afgesneden van de omgeving waarin ze hun patronen vast kunnen houden.
Ah ja met Kas stuyf ja. Was leuk.quote:
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantquote:Op maandag 20 februari 2023 21:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah ja met Kas stuyf ja. Was leuk.
Eigenlijk vond ik dat Family Matters ook heerlijk om te kijken. Maar dat komt niet meer terug vermoed ik![]()
Ergens vind ik dit soort tv gewoon cringy en daarom kijk ik het graag.
Die amerikaan? Keith ofzoquote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantmaar dat bleek niet zo'n goede vent te zijn
Ja Keith Bakker geloof ik, die heeft allemaal rechtszaken gekregen laterquote:
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voorquote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja dat was toch in het Nederlands van bengel tot engel? Dat vond ik erg leuk en ik vond die man heel charmantmaar dat bleek niet zo'n goede vent te zijn
Ok, genoeg voorbeelden dus. Zal allemaal best. Ik heb de serie Dream School gevolgd vanaf de eerste serie afleveringen en nog nooit zo raar Lucia zien losgaan op een deelnemer. Nog wel op een deelneemster die heel duidelijk zelf enorm op slot staat. Lucia komt nu tegen haar eigen grenzen aan, zij is haar demonen bovenop gekomen door letterlijk te knokken, dat wil ze kost wat kost ook overbrengen.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voorwel hetzelfde principe, Keith Bakker met jongeren naar afgelegen plek in Zuid Afrika ofzo. Daarna kwam Family matters op de eo. Was wel wat braver. En in Frankrijk als ik het me goed herinner.
Later heeft hij een jong meisje 'geholpen' met een eetstoornis, die liep bij hem vanaf haar 14e ofzo en op het moment dat ze 18 was woonde ze ineens bij hem en hadden ze een (seksuele) relatie, maar daarvoor was er nooit wat gebeurd tussen hun volgens Keith. Hij heeft dat meisje gewoon verder de vernieling in geholpen, sneu verhaal. Zo rond dezelfde periode bleek dat oud-kandidaten ook nog wel wat verhalen over hem hadden.
Hij had een half boek online gezet met zijn kant van het verhaal, en die kant bevatte al genoeg wat fucked up was maar dat had hij blijkbaar niet eens door
Binnen twee weken met een camera op hun hoofd, geloof je dat zelf?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat een soort heropvoedin bij deze types wel zou kunnen helpen. Haal ze een poosje uit hun omgeving, geef ze goede begeleiding, laat ze samen, en alleen iets doen. Iets bouwen of maken, geef ze structuur, daag ze fysiek uit, en laat ze merken dat veel grenzen te breken zijn, als ze maar doen. Volgens mij kan ze dat veel helpen, en kan dat ook best leuke tv zijn. Een soort mix van Dream School, Van de Straat en Van Bengel tot Engel (die laatste twee waren toch vooral met iets jongere kinderen vooral geloof ik).
Eeeens. Ze moeten niet kunnen vluchten.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat een soort heropvoedin bij deze types wel zou kunnen helpen. Haal ze een poosje uit hun omgeving, geef ze goede begeleiding, laat ze samen, en alleen iets doen. Iets bouwen of maken, geef ze structuur, daag ze fysiek uit, en laat ze merken dat veel grenzen te breken zijn, als ze maar doen. Volgens mij kan ze dat veel helpen, en kan dat ook best leuke tv zijn. Een soort mix van Dream School, Van de Straat en Van Bengel tot Engel (die laatste twee waren toch vooral met iets jongere kinderen vooral geloof ik).
Keith presenteerde zowel familie matters als van engel tot bengel volgens mij.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Precies, het is nu gewoon te makkelijk om een uitdaging niet aan te gaan. Niet op komen dagen, niet meedoen, stoppen met meedoen, toch lekker wel je jonkos roken, drinken, etc. Het accent ligt teveel op school en leren, maar deze jongeren moeten vooral leren iets te doen, en dat iets gedaan krijgen een goed gevoel geeft en dat je dan trots mag zijn, en dat wanneer iets niet lukt,dat niet het einde van de wereld is.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:52 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Eeeens. Ze moeten niet kunnen vluchten.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:54 schreef roos94 het volgende:
Waar komt deze aram anouk storyline ineens vandaan?
En hij zat ook nog in een documentaire van Jolene.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Keith presenteerde zowel familie matters als van engel tot bengel volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |