abonnement Unibet Coolblue
pi_208092750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:41 schreef Nober het volgende:

[..]
En hij zat ook nog in een documentaire van Jolene.

https://www.2doc.nl/documentaires/2018/04/jolene.html

Er is ook nog Afkicken (BNN) geweest met drugverslaafden jongeren.

https://www.npo3.nl/afkicken/04-06-2007/POW_00117875
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afkicken_(televisieprogramma)
Dat was idd een goed programma. Dat afkicken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 februari 2023 @ 20:57:49 #102
367000 roos94
pi_208092917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:41 schreef Nober het volgende:

[..]


Er is ook nog Afkicken (BNN) geweest met drugverslaafden jongeren.

https://www.npo3.nl/afkicken/04-06-2007/POW_00117875
https://nl.m.wikipeda.rg/wiki/Afkicken_(televisieprogramma)
Omg memory unlocked, 2007 was dat zo lang geleden :o
pi_208092978
Arme Caithlin. Zo zonde dat ze er niks mee doet. Die gaat hier echt niet zo uitkomen.
pi_208093789
Mooie aflevering. Toch wat sprankjes hoop. Zo'n complimentenronde is iets wat echt wel binnenkomt, ook al zijn het geen spontane complimenten, als het maar oprechte complimenten zijn. Zeker als je niet overloopt van zelfvertrouwen is dat een fijne ervaring. :)

Ook de stages stemden grotendeels positief. Mooi om bijv te zien wat een lieverd Davey is voor ouderen.
pi_208093926
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat een soort heropvoedin bij deze types wel zou kunnen helpen. Haal ze een poosje uit hun omgeving, geef ze goede begeleiding, laat ze samen, en alleen iets doen. Iets bouwen of maken, geef ze structuur, daag ze fysiek uit, en laat ze merken dat veel grenzen te breken zijn, als ze maar doen. Volgens mij kan ze dat veel helpen, en kan dat ook best leuke tv zijn. Een soort mix van Dream School, Van de Straat en Van Bengel tot Engel (die laatste twee waren toch vooral met iets jongere kinderen vooral geloof ik).
Bij dat soort programma's gaat het allemaal hetzelfde, ze eindigen met een happy end en eindelijk komen thuis ontmoeten hun vaste vrienden weer en pakken hun oude leven weer op.

Keihard regels afdwingen heeft geen zin, dat heeft Eric al bewezen.
speak only if it improves the silence.
pi_208094047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
Mooie aflevering. Toch wat sprankjes hoop. Zo'n complimentenronde is iets wat echt wel binnenkomt, ook al zijn het geen spontane complimenten, als het maar oprechte complimenten zijn. Zeker als je niet overloopt van zelfvertrouwen is dat een fijne ervaring. :)

Ook de stages stemden grotendeels positief. Mooi om bijv te zien wat een lieverd Davey is voor ouderen.
Nou inderdaad. Ik vond hem eerst een veel te grote bek hebben maar hij is echt een goede gast. Ook tof dat hij s'morgens appjes stuurt om de boel te motiveren.

Latoya die vrijwilligerswerk wilt gaan doen ^O^ Die twee meiden bij de vogelopvang O+ Soraya en Julian in love *;

Deze aflevering heb ik echt een paar keer met een grote glimlach en met een paar keer natte oogjes van ontroering gekeken
Alleen die arme Aram. Wat een lul ben je dan als je niet eens de leeftijd van je eigen kind weet. :(
pi_208094120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
Mooie aflevering. Toch wat sprankjes hoop. Zo'n complimentenronde is iets wat echt wel binnenkomt, ook al zijn het geen spontane complimenten, als het maar oprechte complimenten zijn. Zeker als je niet overloopt van zelfvertrouwen is dat een fijne ervaring. :)

Ook de stages stemden grotendeels positief. Mooi om bijv te zien wat een lieverd Davey is voor ouderen.
Davey heeft dat wel in zich, dat zorgen voor. Die is ook constant met de anderen bezig; of ze meedoen, eten willen, te laat zijn etc.
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:59:10 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208100382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:01 schreef StephanL het volgende:
Arme Caithlin. Zo zonde dat ze er niks mee doet. Die gaat hier echt niet zo uitkomen.
Die heeft traumatherapie nodig, denk ik.Ik hoop dat ik niet spoiler, ik kijk 1 aflevering vooruit op NPO Start.

Oh jongens ik zie dat ik dus alle voorgaande seizoenen kan bekijken daar *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door SEMTEX op 22-02-2023 14:09:10 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:07:00 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208100474
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voor ;( wel hetzelfde principe, Keith Bakker met jongeren naar afgelegen plek in Zuid Afrika ofzo. Daarna kwam Family matters op de eo. Was wel wat braver. En in Frankrijk als ik het me goed herinner.

Later heeft hij een jong meisje 'geholpen' met een eetstoornis, die liep bij hem vanaf haar 14e ofzo en op het moment dat ze 18 was woonde ze ineens bij hem en hadden ze een (seksuele) relatie, maar daarvoor was er nooit wat gebeurd tussen hun volgens Keith. Hij heeft dat meisje gewoon verder de vernieling in geholpen, sneu verhaal. Zo rond dezelfde periode bleek dat oud-kandidaten ook nog wel wat verhalen over hem hadden.
Hij had een half boek online gezet met zijn kant van het verhaal, en die kant bevatte al genoeg wat fucked up was maar dat had hij blijkbaar niet eens door :')
En nu rot-ie weg in de cel. Ik kan ook dit boek aanraden over wie Keith Bakker nu eigenlijk is:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:07:17 #110
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208100477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Davey heeft dat wel in zich, dat zorgen voor. Die is ook constant met de anderen bezig; of ze meedoen, eten willen, te laat zijn etc.
Afweermechanisme. Hebben we ook al heel veel in eerdere seizoenen gezien.

Madelonnen ontwijken om het niet aan te hoeven gaan, je hebt mensen die gewoon niet komen, een Emma uit het in agressie, maar je steeds bezig houden met anderen is ook een manier om minder met jezelf bezig te hoeven zijn
Laffe huichelaar
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:22:06 #111
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_208100657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Afweermechanisme. Hebben we ook al heel veel in eerdere seizoenen gezien.

Madelonnen ontwijken om het niet aan te hoeven gaan, je hebt mensen die gewoon niet komen, een Emma uit het in agressie, maar je steeds bezig houden met anderen is ook een manier om minder met jezelf bezig te hoeven zijn
stukje psychologie uit de permafrost
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_208100701
Lucia moet gewoon flinke koeken uitdelen. Vol op hun kaak.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:35:34 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208100821
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:22 schreef Quotidien het volgende:

[..]
stukje psychologie uit de permafrost
oke
Laffe huichelaar
  Miss 200.000.000! woensdag 22 februari 2023 @ 14:37:12 #114
367000 roos94
pi_208100830
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:25 schreef superniger het volgende:
Lucia moet gewoon flinke koeken uitdelen. Vol op hun kaak.
Leverstootje
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:55:45 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208101020
Waar jullie allemaal een beetje grappend reageren (ja, we zitten hier tenslotte op Fok!), vind ik het echt wel herkenbaar soms. Ik ben ook een Madelon geweest vroeger. Heb drie studies niet afgemaakt (toch nog wel een HBO propedeuse weten binnen te harken along the way), was de ultieme vermijder en wegrenner en had weinig zelfvertrouwen. Ik herken al haar ontwijkingsmechanismen, maar ook die van een paar anderen. Doen je alsof je het allemaal wel in je eentje redt, maar stiekem schreeuw je van binnen om hulp.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208101067
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 22 februari 2023 @ 15:04:33 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_208101103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
Wat een onzin. Dat is geen generatiedingetje. Zijn genoeg boomers die alle schuld op anderen schuiven en nooit enige vorm van zelfkritiek kennen en alles is pech dit ongeluk dat.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:36:22 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208101383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
Rot toch op joh. Vroeger was ongetwijfeld alles beter en waren er geen probleemkinderen want vorige generaties met een heftige jeugd gaven zichzelf een schop onder hun hol en vonden zichzelf niet zielig.

Caithlin, heel vervelend dat je dat je van je 11e tot je 14e misbruikt bent door je stiefvader en je echte vader je al jaren negeert, maar geef jezelf gewoon een schop onder je hol en stop met jezelf zielig vinden 8)7 8)7
Laffe huichelaar
pi_208101637
quote:
12s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
Waar jullie allemaal een beetje grappend reageren (ja, we zitten hier tenslotte op Fok!), vind ik het echt wel herkenbaar soms. Ik ben ook een Madelon geweest vroeger. Heb drie studies niet afgemaakt (toch nog wel een HBO propedeuse weten binnen te harken along the way), was de ultieme vermijder en wegrenner en had weinig zelfvertrouwen. Ik herken al haar ontwijkingsmechanismen, maar ook die van een paar anderen. Doen je alsof je het allemaal wel in je eentje redt, maar stiekem schreeuw je van binnen om hulp.
Zelf wel mijn studie afgemaakt, maar alleen door afgeleide motivatie, had ouders waarbij het er in werd geramd, hoefde niet thuis te komen met slechte cijfers of afhaken. Mijn eigen kind voedde ik ook zo op, alleen minder strict, heeft net als jij drie studies niet afgemaakt en toch haar draai gevonden.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:25:04 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208101925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist frustrerend, omdat mijn jeugd echt heel erg heftig is geweest en ik ondanks alles wel gestudeerd heb met hoge cijfers. Dat ik denk van geef jezelf verdomme een schop onder je hol ipv jezelf zielig vinden. Echt iets van die generatie... Ik herken mezelf wel, maar ze worden ook wel gepamperd
Denk niet dat dat bij Caithlin het geval was. Het is niet gewoon een kwestie van een schop onder je hol geven bij Caitlin, daar zit m.i. echt een trauma wat ze lang verdoofd heeft met wiet roken. Maar ja, wat weet ik nou helemaal, ik oordeel alleen op wat we van haar zien.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:28:35 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208101955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Rot toch op joh. Vroeger was ongetwijfeld alles beter en waren er geen probleemkinderen want vorige generaties met een heftige jeugd gaven zichzelf een schop onder hun hol en vonden zichzelf niet zielig.

Caithlin, heel vervelend dat je dat je van je 11e tot je 14e misbruikt bent door je stiefvader en je echte vader je al jaren negeert, maar geef jezelf gewoon een schop onder je hol en stop met jezelf zielig vinden 8)7 8)7
Daarbij komt nog dat de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorgd in de tijd dat ik een depressie had nog niet zo extreem opgelopen waren als nu. Wachtlijsten van jaren zijn inmiddels de norm. Korte behandelperiodes ook en als je complexe problematiek hebt (verslaving icm misbruik bijv.) ben je helemaal een geval waar de behandelaar zijn handen niet aan wil branden. In de tussentijd blijven jongeren dus vastlopen zonder hoop op hulp.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208101959
Word echt blij van zo'n Soraya, voor haar is dit programma echt gemaakt en die komt hier ook sowieso beter uit. Aram kun je ook aan zien dat dat wel goedkomt, je zag hoe hoog het hem zag toen die in de camera zei dat de productie zijn leeftijd wel wist en zijn eigen vader niet erg sneu. Caithlin en Anouk is wel een ander verhaal die hebben iets heel anders nodig dan een paar lesjes van BN'ers.
pi_208101961
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Denk niet dat dat bij Caithlin het geval was. Het is niet gewoon een kwestie van een schop onder je hol geven bij Caitlin, daar zit m.i. echt een trauma wat ze lang verdoofd heeft met wiet roken. Maar ja, wat weet ik nou helemaal, ik oordeel alleen op wat we van haar zien.
En de muur die ze opgetrokken heeft komen ze niet doorheen, want als ze dichtbij komen, komt ze gewoon niet opdagen.
pi_208102052
quote:
12s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
Waar jullie allemaal een beetje grappend reageren (ja, we zitten hier tenslotte op Fok!), vind ik het echt wel herkenbaar soms. Ik ben ook een Madelon geweest vroeger. Heb drie studies niet afgemaakt (toch nog wel een HBO propedeuse weten binnen te harken along the way), was de ultieme vermijder en wegrenner en had weinig zelfvertrouwen. Ik herken al haar ontwijkingsmechanismen, maar ook die van een paar anderen. Doen je alsof je het allemaal wel in je eentje redt, maar stiekem schreeuw je van binnen om hulp.
Oh ik herken ook verschrikkelijk veel in Madelon (inclusief de moeder :X )
Ik loop een aflevering voor maar krijg bij haar ook heel erg de indruk dat ze érgens heel diep best wel dingen wil, weet en voelt maar zo gewend is aan een plaatje te moeten voldoen dat ze daardoor nu inmiddels een beetje in de modus 'zoek t maar uit' zit
pi_208102072
Ik kan niet klagen, goeie jeugd gehad, weinig moeite met leren (maar wel veel moeite gedaan voor het niveau waar ik op zat en op uitgekomen ben). Heb ook trekjes van niet leuke dingen uit de weg te gaan, maar dat herken ik, en zet me daartoe als het moet (soms zou eerder beter zijn geweest, maar ok).
Maar ik heb ook dingen meegemaakt die zich tot trauma hadden kunnen ontwikkelen, maar dat is niet gebeurd, door de manier waar ik ermee omgegaan ben. Dat mis ik vaak in discussies tegenwoordig. Alles moet maar OK en makkelijk zijn, en slechte ervaringen worden gelijk als trauma gezien, terwijl er nauwelijks aandacht is om mensen te leren om om te gaan met een slechte ervaring, zodat dat zich niet ontwikkeld tot een trauma. Iedereen heeft wel slechte ervaringen, soms meer, soms minder, soms erger, soms minder erg, maar bij twee mensen met vergelijkbare ervaringen kan zich dat bij de ene tot trauma ontwikkelen, terwijl de andere het wel goed verwerkt, en hoe dat komt, daar hoor (in mijn ervaring) juist heel weinig over.
Niet dat de deelnemers daar iets aan zouden hebben op dit moment, maar het zijn allemaal mensen met problemen, en ik zie nauwelijks dat daar toe doorgedrongen wordt dit jaar. Ze hebben allemaal muren en patronen die, bij de meesten, vrij makkelijk standhouden totnutoe, dus de onderliggende problemen worden niet aangepakt, en ze leren ook nauwelijks hoe ze hun patronen kunnen doorbreken (misschien 1 of 2 daargelaten).
pi_208102179
Denk dat een bepaalde basisveiligheid thuis (of het gebrek daaraan) best wel een groot ding is.
Je kunt vreselijke dingen meemaken maar als je wel ouder(s) hebt die je een veilige basis/emotionele support bieden en je ook leren hier mee om te gaan is het een heel ander verhaal dan dat die basis juist onveilig is, zeker als dat gebeurt op een leeftijd waarop je nou eenmaal aangewezen bent op je ouders om te overleven. Dan sluipen de (destructieve) patronen om jezelf te beschermen er wel in.
Ik ben nu 41 en loop nog puin te ruimen van wat ik tot voor kort altijd zag als 'een hele normale jeugd'.

En er zijn best wel dingen geweest die een therapeut me week in week uit zei die pas 5 jaar later ineens 'landden'. Wat dat betreft zie ik ze de jongeren ook wel afentoe met dingen confronteren waarvan ik denk: Ja het is nodig dat dit (een keer) gebeurt, maar ook niet gek dat (zeker op die leeftijd) de kwartjes echt niet massaal in 3 weken tijd gelijk vallen.
pi_208102212
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik kan niet klagen, goeie jeugd gehad, weinig moeite met leren (maar wel veel moeite gedaan voor het niveau waar ik op zat en op uitgekomen ben). Heb ook trekjes van niet leuke dingen uit de weg te gaan, maar dat herken ik, en zet me daartoe als het moet (soms zou eerder beter zijn geweest, maar ok).
Maar ik heb ook dingen meegemaakt die zich tot trauma hadden kunnen ontwikkelen, maar dat is niet gebeurd, door de manier waar ik ermee omgegaan ben. Dat mis ik vaak in discussies tegenwoordig. Alles moet maar OK en makkelijk zijn, en slechte ervaringen worden gelijk als trauma gezien, terwijl er nauwelijks aandacht is om mensen te leren om om te gaan met een slechte ervaring, zodat dat zich niet ontwikkeld tot een trauma. Iedereen heeft wel slechte ervaringen, soms meer, soms minder, soms erger, soms minder erg, maar bij twee mensen met vergelijkbare ervaringen kan zich dat bij de ene tot trauma ontwikkelen, terwijl de andere het wel goed verwerkt, en hoe dat komt, daar hoor (in mijn ervaring) juist heel weinig over.
Niet dat de deelnemers daar iets aan zouden hebben op dit moment, maar het zijn allemaal mensen met problemen, en ik zie nauwelijks dat daar toe doorgedrongen wordt dit jaar. Ze hebben allemaal muren en patronen die, bij de meesten, vrij makkelijk standhouden totnutoe, dus de onderliggende problemen worden niet aangepakt, en ze leren ook nauwelijks hoe ze hun patronen kunnen doorbreken (misschien 1 of 2 daargelaten).
Gedeeltelijk mee eens, maar de maatschappij is nu totaal anders dan een halve eeuw geleden. Als er toen geen softe (lees veel subsidie naar cultuur) aanpak was, dan waren nog meer mensen de vernieling in gegaan zonder psychische hulp. Het is een statement, ja.
pi_208105329
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja dat was op rtl 5 geloof ik, maar daar was ik nog iets te jong voor ;( wel hetzelfde principe, Keith Bakker met jongeren naar afgelegen plek in Zuid Afrika ofzo. Daarna kwam Family matters op de eo. Was wel wat braver. En in Frankrijk als ik het me goed herinner.

Later heeft hij een jong meisje 'geholpen' met een eetstoornis, die liep bij hem vanaf haar 14e ofzo en op het moment dat ze 18 was woonde ze ineens bij hem en hadden ze een (seksuele) relatie, maar daarvoor was er nooit wat gebeurd tussen hun volgens Keith. Hij heeft dat meisje gewoon verder de vernieling in geholpen, sneu verhaal. Zo rond dezelfde periode bleek dat oud-kandidaten ook nog wel wat verhalen over hem hadden.
Hij had een half boek online gezet met zijn kant van het verhaal, en die kant bevatte al genoeg wat fucked up was maar dat had hij blijkbaar niet eens door :')
Hij probeerde gewoon haar wat warms binnen te laten krijgen. O-)
  Miss 200.000.000! donderdag 23 februari 2023 @ 14:44:54 #129
367000 roos94
pi_208112621
Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken, best heftig dit

Eén van de deelnemers van het televisieprogramma Dream School, de 19-jarige Donilio, is op de nacht van 9 op 10 januari 's nachts onverwacht in zijn slaap overleden. Donilio is één van de 16 jongeren die vanavond 21.20 uur te zien in de eerste aflevering van Dream School. Het programma zal beginnen met een speciaal eerbetoon aan Donilio.
pi_208113560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:44 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken, best heftig dit

Eén van de deelnemers van het televisieprogramma Dream School, de 19-jarige Donilio, is op de nacht van 9 op 10 januari 's nachts onverwacht in zijn slaap overleden. Donilio is één van de 16 jongeren die vanavond 21.20 uur te zien in de eerste aflevering van Dream School. Het programma zal beginnen met een speciaal eerbetoon aan Donilio.
Seizoen 1 was het beste. Allemaal tuig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:44:34 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208115166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:44 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken, best heftig dit

Eén van de deelnemers van het televisieprogramma Dream School, de 19-jarige Donilio, is op de nacht van 9 op 10 januari 's nachts onverwacht in zijn slaap overleden. Donilio is één van de 16 jongeren die vanavond 21.20 uur te zien in de eerste aflevering van Dream School. Het programma zal beginnen met een speciaal eerbetoon aan Donilio.
Heb je seizoen 1 weleens gezien? Anders raad ik je aan om deze af te kijken.
  Miss 200.000.000! donderdag 23 februari 2023 @ 18:46:01 #132
367000 roos94
pi_208115186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Heb je seizoen 1 weleens gezien? Anders raad ik je aan om deze af te kijken.
Nee nooit gezien
pi_208115279
S1 was wel de beste denk ik
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Miss 200.000.000! donderdag 23 februari 2023 @ 20:11:16 #134
367000 roos94
pi_208116893



Jondar en Demi hebben een klein metamorfosetje ondegaan
  vrijdag 24 februari 2023 @ 19:13:34 #136
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208129825
Mijn heldin is Demi. Heb het al eerder gezegd, maar vind het knap hoe ze het doet. Een van de jongste deelnemers ooit, denk ik en je zo staande houden (ondanks dat ze soms er niet is). Ze geeft niet op in ieder geval.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 10:28:47 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208137353
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:13 schreef SonicVolcano het volgende:
Mijn heldin is Demi. Heb het al eerder gezegd, maar vind het knap hoe ze het doet. Een van de jongste deelnemers ooit, denk ik en je zo staande houden (ondanks dat ze soms er niet is). Ze geeft niet op in ieder geval.
Ik zie het nog niet zo. Ze is nog steeds niet van haar vermijdende gedrag af en dat is haar grootste struikelblok.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Miss 200.000.000! zondag 26 februari 2023 @ 12:59:41 #138
367000 roos94
pi_208152392
Seizoen 1: wat een dom&vreselijk wijf is die demi :+

Wat mij opvalt is dat ze toen meer "uitjes" hadden. Naar de rechtbank, excursie naar de gevangenis..

[ Bericht 14% gewijzigd door roos94 op 26-02-2023 13:23:30 ]
pi_208164926
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:
Seizoen 1: wat een dom&vreselijk wijf is die demi :+

Wat mij opvalt is dat ze toen meer "uitjes" hadden. Naar de rechtbank, excursie naar de gevangenis..
Probeer links te vinden, maar loopt allemaal dood.
Heb je meer info?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  Miss 200.000.000! maandag 27 februari 2023 @ 13:06:48 #140
367000 roos94
pi_208165097
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:50 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
Probeer links te vinden, maar loopt allemaal dood.
Heb je meer info?
Ik bekijk het hele seizoem via NPo Plus dat is een abo
pi_208167275
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:06 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik bekijk het hele seizoem via NPo Plus dat is een abo
Snap ik, maar heb je meer info over Demi?
Wat was haar verhaal?
Misschien dat er dan iets begint te dagen. ;)
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 27 februari 2023 @ 16:38:48 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208167505
https://www.rtlboulevard.(...)rs-eerdere-seizoenen

Hoe gaat het nu met de kids van Dream School uit eerdere seizoenen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208167580
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:
Seizoen 1: wat een dom&vreselijk wijf is die demi :+

Naar de rechtbank, excursie naar de gevangenis..
Duurder he. Meerdere cameraploegen etc. etc. Makkelijker in het gebouw te blijven.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 februari 2023 @ 16:51:29 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208167656
Deze mag ook wel in de OP https://nl.wikipedia.org/wiki/Dream_School

quote:
Vlak voor de eerste aflevering van seizoen 1 overleed de 19-jarige Donilio in zijn slaap. Dit gebeurde in de nacht van 9 op 10 januari 2017. In overleg met zijn familie werd besloten het seizoen uit te zenden zoals opgenomen. Voorafgaand aan de eerste 2 afleveringen werd hij geëerd met een in memoriam
quote:
Het vijfde seizoen van Dream School ging op 13 september 2021 van start. In dit seizoen werd er een aantal grotere wijzigingen doorgevoerd. Voortaan werd het programma op de maandag uitgezonden i.p.v. op de dinsdag. Daarnaast werd het programma vanaf dit seizoen opgenomen op een nieuwe locatie in de Brabantse natuur, daar bleven de schoolleiders en de deelnemende jongeren ook overnachten.[1]
Was dit seizoen ook best een goed idee geweest.

En mbt nazorg:

quote:
Na de opnames is er een nazorg traject van 6 maanden waarin de jongeren ondersteund worden in de stappen die zij willen zetten richting scholing en arbeid. Dit traject wordt na de opnamen niet meer begeleid door Lucia Rijker en Eric van 't Zelfde, maar wordt verzorgd door een daarin gespecialiseerd bureau dat hiervoor speciaal wordt ingehuurd. Dit bureau heeft ook op regelmatige basis gesprekken met de psycholoog en de redactie om te kijken welke stappen er gezet kunnen worden.

Het nazorg traject is niet een dagelijks programma zoals DREAM SCHOOL en we hebben ook geen banen klaarliggen of al vooraf gereserveerde plekken op scholen. De jongeren worden wel ondersteund en begeleid bij het inschrijven bij scholen of instanties, het doen van intakes, het uitzoeken van mogelijkheden in de dingen die zij willen. Er kan ook bijvoorbeeld iemand vanuit het nazorg traject meegaan op een gesprek of een sollicitatie. Het nazorg traject bestaat uit zowel telefonisch als persoonlijk contact.

Als blijkt dat er iets anders nodig is dan bijvoorbeeld hulp bij een inschrijving voor een opleiding (denk bijvoorbeeld aan specialistische hulp) dan wordt ondersteund in de route naar een daarin gespecialiseerde partij.
Het nazorg traject wordt, net als het succes van deelname aan de opnameperiode van DREAM SCHOOL, ook sterk bepaald door de inzet van de jongeren zelf.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208167772
quote:
4s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze mag ook wel in de OP https://nl.wikipedia.org/wiki/Dream_School
[..]
[..]
Was dit seizoen ook best een goed idee geweest.
Is een beetje dubbel. Leren om volgens een normaal ritme te leven, hoort ook bij de gewenste verandering.
pi_208167808
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:38 schreef SEMTEX het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rs-eerdere-seizoenen

Hoe gaat het nu met de kids van Dream School uit eerdere seizoenen?

Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
  maandag 27 februari 2023 @ 17:05:36 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208167815
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
RTL Boulevaaaaar, wat verwacht je dan :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208167834
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
Je moet wat om je baas te laten zien dat je gewerkt hebt vandaag.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208168180
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, de journalist heeft wel echt z'n best gedaan hè? Paar insta account checken en je hebt weer een artikeltje in elkaar gerammeld.
Wilde ik ook al zeggen. Conclusie dat Rebecca weer model is op basis van een throwback foto is ook bijzonder :')
pi_208168479
We hebben een stel. 💘

Nee niet Julian en Soraya.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')