Ik zeg helemaal niet dat het niet waar is.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien moeten wij dat ook eens doen met die pseudo-mensen die zich Russen noemen. Hoeveel meer bewijs wil je.
Opmerkelijk dat het grote Rusland kennelijk zelf niet meer in staat zou zijn om dingen te reverse engineeren eigenlijk.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2023 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het niet waar is.
Ik vraag me ook af wat?quote:Op maandag 6 februari 2023 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat het grote Rusland kennelijk zelf niet meer in staat zou zijn om dingen te reverse engineeren eigenlijk.
CNNquote:Ukraine’s Defense Minister Oleksii Reznikov is not expected to be replaced this week, according to the leader of President Volodymyr Zelensky’s parliamentary faction.
David Arakhamia appears to be tempering remarks he made on Sunday, when he announced that Reznikov would be moved to the Ministry of Strategic Industries, and that the current head of defense intelligence, Major General Kyrylo Budanov, would head up the Ministry of Defense.
CNNquote:A European Union official has underlined that “there is an open invitation to President Volodymyr Zelensky to visit Brussels,” but would not comment on whether he will be present at a meeting of European leaders in the Belgian capital this week.
Zelensky was asked whether he would travel to Brussels to address EU leaders during a news conference last Friday in Kyiv with Charles Michel, President of the European Council and Ursula von der Leyen, President of the European Commission.
“There is significant risk and Charles knows about this. We’ve discussed about this many times,” said Zelensky.
“I really want to travel,” he said, but “there are big risks about me traveling abroad.”
Ik heb me er niet genoeg in verdiept, maar het lijkt me sterk dat de hoge heren uit Washington niet wisten wat er in Vietnam gebeurde qua (oorlogs)misdaden.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jaaa ook bij andere landen gaat het wel eens fout. Waar deze landen in verschillen met Rusland is dat het aanvallen van burgerdoelen geen structureel onderdeel is van de strategie.
Iets tekenen heeft niet veel waarde in Rusland.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben het gewoon getekend. Dan moeten ze het maar formeel opzeggen..
https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Conventions
Ik las ook ergens een opmerking van een Oekraner dat voor iedere Russische T90 ze zelf 3 tanks nodig hebben om hem de baas te kunnen zijn. Daarom ook de roep om moderne Westerse tanks.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:24 schreef HSG het volgende:
Een oud maar interessant filmpje over een confrontatie tussen een Oekranse T-62 en een Russische T-80 tank waarbij duidelijk is dat de Russische T-80 superieur is. Normaliter schieten tanks op lange afstanden naar elkaar maar hier gaat het maar op een paar meter.
Toch kennen ze heel veel waarde toe aan wat n of andere Amerikaanse diplomaat ooit tegen de USSR (≠ Rusland) heeft zitten fantaseren over de grote van de Navo, ondanks dat daar niks van op papier staatquote:Op maandag 6 februari 2023 14:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Iets tekenen heeft niet veel waarde in Rusland.
Misschien moet je begrijpend leren lezen want dat beweerde ik helemaal niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:12 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik heb me er niet genoeg in verdiept, maar het lijkt me sterk dat de hoge heren uit Washington niet wisten wat er in Vietnam gebeurde qua (oorlogs)misdaden.
Verder wil ik het gedrag van Rusland niet goedpraten, maar Amerika juist prijzen dat ze wel enkele lessen hebben geleerd. en over het algemeen betere instructies meekrijgen over wat te doen met de inheemse bevolking. (incidentjes als Abu Ghraib en Blackwater daargelaten) De regering houd de daders niet (meer) het hand boven hun hoofd.
Een ander voorbeeld is Saudi Arabi (en Yemen) Deze landen houden zich ook niet aan een nette standaard qua oorlogsvoering..
Dus claimen dat baby's en (niet vechtende) vrouwen sadistisch ombrengen niet door andere volken/legers gedaan word of werd is niet juist. Maar ik had misschien niet alleen een linkje moeten droppen
quote:Op maandag 6 februari 2023 12:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Probeer je nu te doen alsof elk leger van die zieke dingen uithaalt als Rusland? Baby's en (niet vechtende) vrouwen sadistisch ombrengen daar heeft zeker niet iedereen wat van in zich, ook niet in dat soort oorlogssituaties.
Terwijl ik uit het PBS interview begrijp eerder uit de reeks dat zelf Gorbachov ontkende dat daar ooit iets over gevraagd of beloofd zou zijn..quote:Op maandag 6 februari 2023 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kennen ze heel veel waarde toe aan wat n of andere Amerikaanse diplomaat ooit tegen de USSR (≠ Rusland) heeft zitten fantaseren over de grote van de Navo, ondanks dat daar niks van op papier staat
PS de gene (Gorbachiov) waar het tegen gezegd zou zijn, het zelf ontkent dat er ooit over gesproken is.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kennen ze heel veel waarde toe aan wat n of andere Amerikaanse diplomaat ooit tegen de USSR (≠ Rusland) heeft zitten fantaseren over de grote van de Navo, ondanks dat daar niks van op papier staat
Ja, serieus op een paar meter afstand het uit moeten vechten, zal een westerse tanker doen huilen. Die proberen het als het ff kan de vijand op 4KM afstand te beschieten.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik las ook ergens een opmerking van een Oekraner dat voor iedere Russische T90 ze zelf 3 tanks nodig hebben om hem de baas te kunnen zijn. Daarom ook de roep om moderne Westerse tanks.
De shock merken ze hopelijk wel gewoon uit het feit dat zij zelf of de tank naast hen door de lucht vliegt. Vervolgens zijn de overgebleven soldaten als het meezit voor alles uit Oekrainse richting bang.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag me af of oekraine die dingen groen gaat verven.
Die woestijn kleur (Tan) doet het opzich aardig in de sneeuw. Zonder sneeuw kun je beter die dingen groen verven (Teal).
Maar aan de andere kant is Tan anno nu wel synoniem voor VS militaire hardware.
Dus ga je voor de betere camo, of ga je voor het shock effect dat de orcs kunnen zien dat ze nu met het echte spul te maken hebben?
Ik las ergens dat die woestijnkleur de grondlaag is. Ik denk dat ze net als de HIMARS een groen verfje gaan krijgenquote:Op maandag 6 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Die woestijn kleur (Tan) doet het opzich aardig in de sneeuw. Zonder sneeuw kun je beter die dingen groen verven (Teal).
Dus ga je voor de betere camo, of ga je voor het shock effect dat de orcs kunnen zien dat ze nu met het echte spul te maken hebben?
In de sneeuw ja, zie je de taferelen al voor je zodra die smelt?quote:Op maandag 6 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Eens, lijkt niet slim. Maar we zien volop filmpjes van tan humvee's in oekraine. En zoveel moeite is het niet om iets groen te verven.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In de sneeuw ja, zie je de taferelen al voor je zodra die smelt?
Tanks die opvallen voor de show is iets waar we de Russen graag van betichten.
Misschien het verschil met wat ze echt aan het front gebruiken of meer achter de linies?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, lijkt niet slim. Maar we zien volop filmpjes van tan humvee's in oekraine. En zoveel moeite is het niet om iets groen te verven.
Is geen grondlaag, is er last minute opgespoten tbv Golf Oorlog 1quote:Op maandag 6 februari 2023 15:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die woestijnkleur de grondlaag is. Ik denk dat ze net als de HIMARS een groen verfje gaan krijgen
Niet raar dat het spul gericht is op oorlogen waarbij zandkleur het meest van pas komt natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is geen grondlaag, is er last minute opgespoten tbv Golf Oorlog 1
https://www.militarytrade(...)-painting-operations
Ooh... Ja, ik lees het.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is geen grondlaag, is er last minute opgespoten tbv Golf Oorlog 1
https://www.militarytrade(...)-painting-operations
CNNquote:The landscape around the Ukrainian eastern city of Bakhmut provides natural defenses that make it an “unwinnable fortress,” the commander of Ukraine’s land forces said on Monday.
“This particular terrain has topographic features. The city is surrounded by dominating heights and hills which itself is an entanglement for the enemy,” Col. Gen. Oleksandr Syrskyi, commander of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine, said via Telegram.
The military’s “obstacle system along with natural landscape have turned this area into unwinnable fortress where thousands of enemies died,” Syrskyi said. “We are using all options, engineer capacities as well as natural ones in order to destroy the best enemy units. The battle is ongoing.”
Ja, er zijn plaatjes waar op lastige plekken tan nog te zien is, zoals dezequote:Op maandag 6 februari 2023 15:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh... Ja, ik lees het.
Ik dacht dat ik zoiets voorbij zag komen. Volgens mij bij het uitladen in Vlissingen. Zal mij dan wel vergist hebben.
quote:Finland is klaar om lid te worden van de NAVO zonder Zweden.
Bronnen op het gebied van buitenlands en veiligheidsbeleid vertellen Iltalehti dat de kwestie de afgelopen week is besproken.
Officieel spreekt Finland niet over landen die op een ander tijdstip toetreden tot de NAVO.
Premier Marin zei vorige week in Stockholm dat het in ieders belang is dat Finland en Zweden samen toetreden tot de NAVO.
Een dergelijke situatie doet zich voor als Turkije en Hongarije in het voorjaar het lidmaatschap van Finland ratificeren, maar een van de landen het Zweedse lidmaatschap van de defensiealliantie ongeratificeerd laat.
De partijleiders, de staatsleiding en andere belangrijke politici hebben de kwestie de afgelopen week besproken.
Bronnen op het gebied van buitenlands en veiligheidsbeleid bevestigen de zaak aan Iltalehti.
- De feiten moeten worden erkend: wij zijn de grensbuur van Rusland.
De geopolitieke positie van Zweden is heel anders dan de onze, benadrukt een bron
quote:- De Turken hebben geen probleem met het Finse lidmaatschap van de NAVO, stelt een bron uit het buitenlands en veiligheidsbeleid.
"We zijn klaar"
Zweden heeft eigen bilaterale onderhandelingen gevoerd met Turkije.
Ze zijn momenteel op pauze als gevolg van de ontstane kloof tussen de landen.
De Zweedse premier Ulf Kristersson heeft volgens bronnen te horen gekregen dat er een akkoord is bereikt in de gesprekken tussen Finnen en Turken.
Dat zijn mijnen sowieso.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:06 schreef Starhopper het volgende:
Dit is een smerige streek![ twitter ]
Ik ben wel benieuwd hoe het met de T-14 Armata zit.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik las ook ergens een opmerking van een Oekraner dat voor iedere Russische T90 ze zelf 3 tanks nodig hebben om hem de baas te kunnen zijn. Daarom ook de roep om moderne Westerse tanks.
quote:The government will give 75 billion nok to Ukraine
Prime Minister Jonas Gahr Stre proposes that the parliament assign 75 billion NOK in support for Ukraine over five years. In 2023, 50 percent will go to arms support.
I am happy that Norway can communicate this and that it is a united Norway that contributes, says Prime Minister Jonas Gahr Stre in Vandrehallen at the Storting on Monday morning.
At 10.30 Stre and Finance Minister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) met the parliamentary leaders at the Storting.
Here, for the first time, the government presented its plans for billions of dollars in aid to Ukraine.
The government proposes to give 75 billion to Ukraine spread over five years.
That means 15 billion per year, and for 2023, 50 per cent will go to military aid and 50 per cent to humanitarian aid, says Stre.
The government also announces an increase of five billion nok in aid to countries in the south affected by the war in Ukraine.
The support we are going to give should garner a broad majority in the Storting. Here we will put some differences aside to gather around what I believe is broad support in the Storting, says Stre during a press conference.
Stre says that committing the support over several years is important to give a signal to Ukraine, so that Russia hears that Western countries support Ukraine's struggle.
The Prime Minister repeats that the Ukraine aid means increased use of oil money, but that the money should not be used in Norway to avoid increased activity, interest rates and inflation in Norwegian politics.
Tsjah. De Zweden moeten even wachten tot na de Turkse verkiezingen en dan gaat de nieuwe president aldaar (of het nou Erdo is of niet) heus wel akkoord. De Turken hebben die Amerikaanse F16's hard nodig...quote:Op maandag 6 februari 2023 16:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.iltalehti.fi/(...)28-96d2-5aeba1391730
[..]
[..]
Finland loopt geografisch veel meer risico op oorlog met die idiote Putin dan Zweden , dus waarom men dat samen wil doen snap ik nietquote:Op maandag 6 februari 2023 16:22 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tsjah. De Zweden moeten even wachten tot na de Turkse verkiezingen en dan gaat de nieuwe president aldaar (of het nou Erdo is of niet) heus wel akkoord. De Turken hebben die Amerikaanse F16's hard nodig...
Zouden beide landen nog hulp gaan sturen naar dat aardbevingsgebied? Vanzelf met grote stickers van vlaggen op de vliegtuigen.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Finland loopt geografisch veel meer risico op oorlog met die idiote Putin dan Zweden , dus waarom men dat samen wil doen snap ik niet
Solidariteit tussen twee neutrale buren - stukje legacy ook denk ik. Voordat Finland Russisch en daarna onafhankelijk werd was het onderdeel van Zweden. In delen van het land is het Zweeds de eerste taal. In Zweden heerst ook nog het sentiment dat ze Finland ooit verloren hebben. Veel Finnen wonen en werken daar. Zoiets.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Finland loopt geografisch veel meer risico op oorlog met die idiote Putin dan Zweden , dus waarom men dat samen wil doen snap ik niet
Finland morgen in NATO, Zweden poosje later zou prima scenario zijn, ook voor Zweden. Zweden is daarmee zo goed als onbereikbaar geworden zonder een NATO land te doorkruisenquote:Op maandag 6 februari 2023 16:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Solidariteit tussen twee neutrale buren - stukje legacy ook denk ik. Voordat Finland Russisch en daarna onafhankelijk werd was het onderdeel van Zweden. In delen van het land is het Zweeds de eerste taal. In Zweden heerst ook nog het sentiment dat ze Finland ooit verloren hebben. Veel Finnen wonen en werken daar. Zoiets.
o zich misschien wel, maar je ziet in Oosterijk ook, de vele infiltraties met kgb door hun neutraliteit. En neutraal zijn bestaat niet voor rusland, neutraal betekent buigen en vallen on ruslands invloed sfeer.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Finland morgen in NATO, Zweden poosje later zou prima scenario zijn, ook voor Zweden. Zweden is daarmee zo goed als onbereikbaar geworden zonder een NATO land te doorkruisen
wat heeft dat mee te maken? een volk is niet homogeen iets, alleen nazi's denken dat.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat Finland een bondgenoot was van nazi-Duitsland is men wellicht ook nog niet vergeten.
Kiezen tussen twee massamoordenaars is best lastigquote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat Finland een bondgenoot was van nazi-Duitsland is men wellicht ook nog niet vergeten.
Wie is men?quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ook maar even denazificeren dus?quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Tijdens de winteroorlog was de Sovjet-Unie dat ook. Vraag maar aan Polen.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja, ik denk dat het van de Sovjet-Unie algemeen bekend is.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tijdens de winteroorlog was de Sovjet-Unie dat ook. Vraag maar aan Polen.
Van Finland ook. Behalve de mensen die tijdens de geschiedenisles niet opgelet hebben.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het van de Sovjet-Unie algemeen bekend is.
Uiteraard, alles wat je ooit hoort of leest, met name tijdens je pubertijd, vergeet je nooit meer.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Van Finland ook. Behalve de mensen die tijdens de geschiedenisles niet opgelet hebben.
Dan heb je 3 andere tanks nodig om hem vooruit te krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het met de T-14 Armata zit.
Dan ben je wellicht toch niet vergeten dat Finland later weer oorlog heeft moeten voeren om Duitsland eruit te krijgen?quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Lospedrosa op 06-02-2023 18:37:56 ]Vakman pur sang
quote:Op maandag 6 februari 2023 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Opinie stukje Times T. Friedman:Nobody cares. Gewoon vol er op, aldus users hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Nou dat zegt Friedman ook wel, alleen kan dat concequenties gaan krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nobody cares. Gewoon vol er op, aldus users hier.
quote:Op maandag 6 februari 2023 17:16 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/HOBO20/2f1962fa
Sightseeing?
Oefening? Zijn lijn komt hier over het huis en ze zijn hier ook bezig met chinooks. (Nunspeet)quote:Op maandag 6 februari 2023 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
oefening
AIRCRAFT TYPE(K35R)
Boeing KC-135T Stratotanker
REGISTRATION
58-0125
En een andere denktank zegt weer dat Putin geen risico's durft te nemen. Dus we zijn allemaal lekker aan het gissen in de media.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zegt Friedman ook wel, alleen kan dat concequenties gaan krijgen.
Betere camo, het shock effect komt wel.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Op zich aardig stukje hoor, daar niet van, maar erg relevant voor de VS, niet echt voor hier. Isolationisme is de VS niet vreemd, maar daar zitten wel consequenties aan vast. Als de VS de wereld-sheriff niet meer wil zijn, zal dat vacum vanzelf gevuld worden. En diegene die het vult, krijgt ook de voordelen die er bij horen, zoals gratis geld (de dollar). Uiteindelijk zal de VS dan verworden tot een 2de Canada. Kortzichtige republikeinen staan daar doorgaans niet bij stil. Maar genoeg snappen het ook dondersgoed.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zegt Friedman ook wel, alleen kan dat concequenties gaan krijgen.
Duitsland worstelt nog met de schuldvraag.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Duitsland, en daar was blijkbaar een soort vredesdemonstratie aan de gang. Het werd een beetje bezocht door van die lowlifes.
Zelden zoiets paradoxaals gezien maar ik denk wel veelzeggend voor hoe die lui erin staan.
-Wij zijn niet in oorlog met Rusland! Geen wapens meer!
-We moeten vrede sluiten met Rusland!
Maar als je niet in oorlog bent hoe kan je dan vrede sluiten? En waarom zou je vrede sluiten met de agressor? Vragen vragen.
maar wat lees jij hierin. Dit is toch precies wat poetin toch wil doen, de liberale wereld orde kapot maken tje weet wel de cultuu3 die nederland al 500 jaar heeft in enige vorm, net als engeland, frankrijk, schotland, denemarken en norwegen. Een orde van handel, opengrenzen en gezamelijke afspraken. gelijkheid, voor burgers en koningen.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nobody cares. Gewoon vol er op, aldus users hier.
zieke gekquote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Duitsland worstelt nog met de schuldvraag.
Het is taak voor de buurlanden, waaronder Nederland, om het voortouw te nemen en aan te geven dat er nu zo snel mogelijk actie moet worden genomen en zoveel mogelijk militair materieel de kant van Oekrane opgaat. En nucleaire wapens zijn voor mij wat dat betreft niet uitgesloten.
omdat zij reactionair denken. als liberale wereld orde a zegt, dan doen zij b. Maakt niet uit wat het argument is. zie covid; overheid twijfelt wat: wilders / baudet: nu keiharde lockdown nu vaccines, rutte u speelt met levens van nederlanders. lockdown, en beleid is een internationale samenwerking, poetin roept jullie moeten anti vaccine zijn en tada, 180 graden draaienquote:Op maandag 6 februari 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Duitsland, en daar was blijkbaar een soort vredesdemonstratie aan de gang. Het werd een beetje bezocht door van die lowlifes.
Zelden zoiets paradoxaals gezien maar ik denk wel veelzeggend voor hoe die lui erin staan.
Maar als je niet in oorlog bent hoe kan je dan vrede sluiten? En waarom zou je vrede sluiten met de agressor? Vragen vragen.
Ik las er ook niet in dat het advies was om niks te doen, maar kan aan mij liggen. Indirect predikt hij juist voor klassiek all-out gaan.quote:
Je weet dat Oekrane z’n kernwapens heeft opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties? En dat Rusland daar nu z’n reet mee afveegt?quote:
stukje VOC-mentaliteitquote:Op maandag 6 februari 2023 19:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, je weet het h. NL heeft geen taboes mbt wat te leveren.
die zit hier niet denk ikquote:Op maandag 6 februari 2023 19:43 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Degene die een zieke gek is, zit in het Kremlin, maar daar hoor ik je niet over.
nee echt nog nooit wat over gehoordquote:Op maandag 6 februari 2023 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je weet dat Oekrane z’n kernwapens heeft opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties? En dat Rusland daar nu z’n reet mee afveegt?
En dat wij een rechtstreekse confrontatie uit de weg gaan juist omdat Rusland kernwapens heeft?
Fake news.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het artikel leest heeft het behoorlijk wat reuring veroorzaakt, met uiteindelijk zelfs mensen die voor de krijgsraad moesten komen.
En wat doet rus tegen oorlogsmisdadigers?
Niets.
Ik zag het draadje van Robert Bor voorbij komen. Wat daar wordt aangevoerd, daar hoor je al die Chamberlaintjes nooit over. Namelijk dat Rusland zich ook gewoon kan terugtrekken en dan is de oorlog per direct voorbij. En dat punt staat tot op de dag van vandaag als een huis op de rotsen.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:43 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Degene die een zieke gek is, zit in het Kremlin, maar daar hoor ik je niet over.
Oorlogsmisdaden is de heftigste vorm van propaganda, dat werd gebruikt tijdens de oorlogen van Joegoslavie tot Syrie.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Fake news.
Ze worden geerd als helden en krijgen een medaille:
Putin honors brigade accused of war crimes in Bucha
https://www.washingtonpos(...)bucha-brigade-award/
Oorzaak gevolg h.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden is de heftigste vorm van propaganda, dat werd gebruikt tijdens de oorlogen van Joegoslavie tot Syrie.
Iets om rekening mee te houden, niet om te ontkennen.
Ik vraag me vaak af welke definitie van vrede ze hanteren.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Atrocity_propagandaquote:Op maandag 6 februari 2023 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oorzaak gevolg h.
Bij normale mensen is de oorzaak dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden en dan gevolg idd mooi PR materiaal voor oekraine.
Niet normale mensen denken dat het alleen maar om de PR gaat en dat die dode mensen blijkbaar een gevolg zijn daarvan.
Door het propaganda te noemen ontken je dat er oorlogsmisdaden worden gepleegd.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden is de heftigste vorm van propaganda, dat werd gebruikt tijdens de oorlogen van Joegoslavie tot Syrie.
Iets om rekening mee te houden, niet om te ontkennen.
Nee hoor, volgens mij weet jij de definitie van propaganda niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door het propaganda te noemen ontken je dat er oorlogsmisdaden worden gepleegd.
Er is al sinds jaar en dag een NAVO camo voor Europa.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:10 schreef Ulx het volgende:
Er zal ook wel een standaardcamo bedacht zijn.
Weet niet hoe serieus dit antwoord is, maar hierbij: https://nl.wikipedia.org/wiki/Memorandum_van_Boedapest_(1994).quote:Op maandag 6 februari 2023 19:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee echt nog nooit wat over gehoord
vertel
Finland en Duitsland werden pas bondgenoten nadat de Duitsers Rusland binnenvielen, Duitsland was ook de enige mogelijke bondgenoot voor de Finnen in hun strijd tegen de Russen.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
ik ben niet pro-rusland, ik wil ook dat ze zich terugtrekken. Ben voor vrede en het klootjesvolk, elke burgerdode is er 1 te veel. Maar oorlog is misleiding, en deze oorlog is daar net zo onderhevig aan.quote:
Oekrane aan Rusland geven, en verder geen gezeik want “me gas en me peut”.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak af welke definitie van vrede ze hanteren.
Als je zo zwak opstelt dan gaat Poetin absoluut doorquote:Op maandag 6 februari 2023 20:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane aan Rusland geven, en verder geen gezeik want “me gas en me peut”.
Daar twijfelt niemand aan.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je zo zwak opstelt dan gaat Poetin absoluut door
Is maar een oplossing , Poetin moet doodquote:Op maandag 6 februari 2023 20:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar twijfelt niemand aan.
Maar je ziet ook de wat serieuzere rechtse twitteraars, zoals de Mirjam152 enzo, nu al die gedebunkte rotzooi delen over Zelensky die wil dat de NAVO Rusland met kernwapens aanvalt en dergelijke.
Volgens mij hebben veel mensen zoiets van het is wel mooi geweest. Maar oorlog is nou eenmaal een zaak van de lange adem.
Of de pre-soviet grenzen aanhouden en de rest teruggeven:quote:Op maandag 6 februari 2023 20:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane aan Rusland geven, en verder geen gezeik want “me gas en me peut”.
Heel veel succes, dan komt er gewoon weer een andere hardliner die hem opvolgt, bijvoorbeeld Patrushev. Ik snap de sympathie, maar netto gaat het niks uitwerken.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Is maar een oplossing , Poetin moet dood
Dat zeiden ze ook in het M-O: Bush moet dood.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Is maar een oplossing , Poetin moet dood
waarom deze onzin? Dan kunnen we ook wel terug naar de romeinse grenzenquote:Op maandag 6 februari 2023 20:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Of de pre-soviet grenzen aanhouden en de rest teruggeven:
http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181
Dat schrijft Poot'n zelf in 2021.
Het voordeel van de VS is dat het gewoon een democratie is, dus na uiterlijk 8 jaar komt er vanzelf een ander. Dat kan je van Rusland dan weer niet zeggen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:38 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook in het M-O: Bush moet dood.
quote:UPDATE 3-Russia's Jan budget deficit widens as energy revenues slump
NG=F +1.91%
GC=F +0.33%
Darya Korsunskaya and Alexander Marrow
Mon, February 6, 2023 at 4:37 PM GMT+1
Russia budget deficit soars to around $25 bln in Jan
Energy revenues down 46.5%, total revenues slump 35.1%
Spending jumped almost 60% in Jan year-on-year
Western sanctions squeeze Russia's financial clout
This content was produced in Russia where the law restricts coverage of Russian military operations in Ukraine
(Adds detail, bullets)
By Darya Korsunskaya and Alexander Marrow
MOSCOW, Feb 6 (Reuters) - Slumping energy revenues and soaring expenditure pushed Russia's federal budget to a deficit of 1.76 trillion roubles ($24.78 billion) in January, as sanctions and the cost of Moscow's military campaign in Ukraine choke the economy's prospects.
Citing preliminary data, Russia's finance ministry said on Monday oil and gas revenues were 46.4% lower at 426 billion roubles in January than in the same month last year, which it put down primarily to lower prices for Russia's Urals blend and lower volumes of natural gas exports.
Non-oil and gas revenues were 28% lower at 981 billion roubles, attributed to lower domestic VAT and income tax takings.
Overall, budget revenues for the month were down 35.1%, while spending was 58.7% higher in January 2023, at 3.12 trillion roubles, already more than 10% o
Dat maakt de invasie niet ongedaan en hij leeft nog.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het voordeel van de VS is dat het gewoon een democratie is, dus na uiterlijk 8 jaar komt er vanzelf een ander. Dat kan je van Rusland dan weer niet zeggen.
Daarmee wil hij aantonen waarom Donbass en de Krim e.d. bij Rusland horen. Soviet had Oekraine opgeslokt, en de grenzen van daarvoor moeten ze dan aanhouden als ze onafhankelijk willen zijn, als ik het goed begrijp.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:39 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
waarom deze onzin? Dan kunnen we ook wel terug naar de romeinse grenzen
"Nationalistisch rechts" is in de voorbije maanden dan ook flink door de mand gevallen en blijkt helemaal niet zo nationalistisch te zijn, eerder ronduit onderdanig. Melkmuilen en cuckolds, meer zijn het niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar twijfelt niemand aan.
Maar je ziet ook de wat serieuzere rechtse twitteraars, zoals de Mirjam152 enzo, nu al die gedebunkte rotzooi delen over Zelensky die wil dat de NAVO Rusland met kernwapens aanvalt en dergelijke.
Volgens mij hebben veel mensen zoiets van het is wel mooi geweest. Maar oorlog is nou eenmaal een zaak van de lange adem.
Er is geen sprake meer van die invasie.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat maakt de invasie niet ongedaan
Omdat democratie.quote:en hij leeft nog.
Daar kiezen we zelf voor.quote:Wij zitten al 10 jaar met Rutte.
Voor ons betekenen die invasies niks meer. Hij leeft nog terwijl zijn illegale oorlog een miljoen doden heeft veroorzaakt. Nu hebben wji de zelfde sentimenten als zij: dood aan de agressor.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen sprake meer van die invasie.
[..]
Omdat democratie.
[..]
Daar kiezen we zelf voor.
quote:Op maandag 6 februari 2023 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zag je in WWII eigenlijk ook al. Dat de 'nationalisten' als eerste met de vijand gingen heulen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Nationalistisch rechts" is in de voorbije maanden dan ook flink door de mand gevallen en blijkt helemaal niet zo nationalistisch te zijn, eerder ronduit onderdanig. Melkmuilen en cuckolds, meer zijn het niet.
Wagner militie is hard gevangenisvolk waar ze dan zelf ook van af zijn.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Het moraal onder deze mensen moet wel echt enorm hoog zijn.
Edit: ze laten footage zien in het nieuwsbericht![]()
wagners vermoorden ook heel makkelijk gewone dienstplichtinge Russenquote:Op maandag 6 februari 2023 21:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Wagner militie is hard gevangenisvolk waar ze dan zelf ook van af zijn.
Daarom moet Oekrane zwaar bewapend wordenquote:Op maandag 6 februari 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel veel succes, dan komt er gewoon weer een andere hardliner die hem opvolgt, bijvoorbeeld Patrushev. Ik snap de sympathie, maar netto gaat het niks uitwerken.
Dit mag nooit meer gebeuren en Ukraine moet bij de NATO komenquote:Op maandag 6 februari 2023 21:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daarom moet Oekrane zwaar bewapend worden
Igor is het alvast niet met meneer disco eens:quote:Op maandag 6 februari 2023 21:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daarom moet Oekrane zwaar bewapend worden
Poetin hoeft niet dood hoor, gewoon ophoepelen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:54 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Voor ons betekenen die invasies niks meer. Hij leeft nog terwijl zijn illegale oorlog een miljoen doden heeft veroorzaakt. Nu hebben wji de zelfde sentimenten als zij: dood aan de agressor.
dat wie zich terug trekt en uit welke gebieden?quote:Op maandag 6 februari 2023 20:23 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
ik ben niet pro-rusland, ik wil ook dat ze zich terugtrekken. Ben voor vrede en het klootjesvolk, elke burgerdode is er 1 te veel. Maar oorlog is misleiding, en deze oorlog is daar net zo onderhevig aan.
https://www.businessinsid(...)enezuela-argentinie/quote:Op maandag 6 februari 2023 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin hoeft niet dood hoor, gewoon ophoepelen.
Probleem is dat zo'n leider dat niet levend doet.
quote:Cavoli ziet in het verrassende succes van Oekrane op slagveld het bewijs dat "precisie massa kan verslaan".
Maar er zit wel een addertje onder het gras: kwaliteit heeft tijd nodig om te winnen van kwantiteit.
Om deze methode te gebruiken moeten we soms terrein inruilen voor tijd.
Niet iedereen heeft dat en we moeten daar rekening mee houden bij ons denken en bij onze planning."
Voor kleinere buren van Rusland, zoals de Baltische staten, is dat een erkenning van het feit dat de NAVO misschien geen tijd heeft hen te hulp te schieten in het geval van een Russische invasie.
Dat Rusland de oorlog staakt die ze zijn begonnen.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat wie zich terug trekt en uit welke gebieden?
En wat als die tsaar Prigozhin heet?quote:Op maandag 6 februari 2023 21:18 schreef ExTec het volgende:
Betekent niet dat er dan heuse democraten aantreden, kan weliswaar de volgende tsaar zijn, maar dat die tsaar zich verplicht voelt om putin z'n glorieuze droom te gaan realiseren, nee, dat lijkt weinig realistisch.
Er was vandaag nog een bericht dat Rusland gecapturede spullen naar Iran stuurt om te reverse engineeren. No fucking way dat ze Iron Dome gaan sturen.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:07 schreef Aether het volgende:
Israel considering the possibility of supplying the Iron Dome system to Ukraine
• https://mil.in.ua/en/news(...)e-system-to-ukraine/
• https://www.tf1info.fr/in(...)sur-lci-2247127.html
Geen idee, wat dan?quote:Op maandag 6 februari 2023 21:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
En wat als die tsaar Prigozhin heet?
iron dome staat op het punt grotendeels vervangen te worden door nieuwer spul, met name laser. veel economischer (5 euro per interceptie, ipv enkele duizenden)quote:Op maandag 6 februari 2023 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er was vandaag nog een bericht dat Rusland gecapturede spullen naar Iran stuurt om te reverse engineeren. No fucking way dat ze Iron Dome gaan sturen.
landje pik met bijhorende grondstoffenquote:Op maandag 6 februari 2023 21:43 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat Rusland de oorlog staakt die ze zijn begonnen.
Maar zij zijn ook overtuigd van hun gelijk. Wat is hun doel? Imperialisme ljkt mij onzin...?
Nee, Iron Beam is een aanvulling, geen vervanging. Het heeft maar een range van 7km terwijl Iron Dome iets van 70km doet en ze verwachten het pas in 2024/25quote:Op maandag 6 februari 2023 22:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
iron dome staat op het punt grotendeels vervangen te worden door nieuwer spul, met name laser. veel economischer (5 euro per interceptie, ipv enkele duizenden)
Vraag me af of oekraine er veel aan heeft. Dat denk ik niet. Maar over het algemeen geld in deze oorlog wel dat vrijwel alles waarvan partijen op een bepaald punt aan het "overwegen waren" om te sturen, uiteindelijk gegaan is.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er was vandaag nog een bericht dat Rusland gecapturede spullen naar Iran stuurt om te reverse engineeren. No fucking way dat ze Iron Dome gaan sturen.
quote:Op maandag 6 februari 2023 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is omdat jijzelf je er niks bij voor kan stellen
Ik heb tevens begrepen dat Israel zelf 16 Iron Dome installaties nodig heeft om het hele land te beschermen en ze hebben er maar 12 dus ze moeten al schuiven ermee. Dan vind ik het wel knap als ze ipv het zelf te gebruiken het doorschuiven naar Ukraine waar het verder weinig nut heeft en tevens risico loopt in handen van Rusland/Iran te vallen.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me af of oekraine er veel aan heeft. Dat denk ik niet. Maar over het algemeen geld in deze oorlog wel dat vrijwel alles waarvan partijen op een bepaald punt aan het "overwegen waren" om te sturen, uiteindelijk gegaan is.
quote:Op maandag 6 februari 2023 22:11 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Is er nu aantoonbaar sprake van, of heeft iemand dat de wereld ingeslingerd wat vervolgens door iedereen is overgenomen?
quote:Het woord imperialisme is afgeleid van het Latijnse 'imperium', wat rijk betekent in de zin van staat, gebied of land. De 'Dikke Van Dale' geeft de volgende definitie van imperialisme: “Politiek van streven naar gebiedsuitbreiding door het veroveren of afhankelijk maken van andere landen of streken”.
Ik las ergens bomen geraakt maar of dat waar is..?quote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Gevallen als in ongeluk of neergeschoten?
Beste argument.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
landje pik met bijhorende grondstoffen
met als excuus een geschiedenisboek in de hand en wat selectieve periodes aanwijzen
Goeie vraag dus ik heb even verder gezocht.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Gevallen als in ongeluk of neergeschoten?
Dat risico valt toch wel mee. Je zet, net als bv een patriot installatie, die dingen niet in de buurt van het front.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Dan vind ik het wel knap als ze ipv het zelf te gebruiken het doorschuiven naar Ukraine waar het verder weinig nut heeft en tevens risico loopt in handen van Rusland/Iran te vallen.
Niet dat ik een fan ben van de NSB maar die waren categorisch tegen de Duitse bezetting.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat zag je in WWII eigenlijk ook al. Dat de 'nationalisten' als eerste met de vijand gingen heulen.
Bijzonder volk zullen we maar zeggen.
Mooiste zou zijn (gaat helaas niet gebeuren) als ze toestemming zouden geven voor de Spike missiles. Er zijn wereldwijd minstens 8 landen die het produceren en het is veel beter dan de Javelin: niet alleen is het een atgm maar tevens dankzij de camera en AI ook perfect voor anti artilleryquote:Op maandag 6 februari 2023 22:18 schreef ExTec het volgende:
Misschien wilde Isral gewoon even duidelijk adverteren dat de deuren van haar arsenaal open zijn gezet.
Precies, dan heb je kans dat de oorlog nog even door gaat duren.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee, wat dan?
Overigens heeft die gast bijzonder slechte kaarten. Het zich snob wanenede verpauperde rus volk heeft het niet zo op bajesklanten. En in het westen is hij iig oorlogsmisdadiger-adjacent. Zo bekeken worden is niet in je voordeel als je wil dat de sancties weggaan.
Dat was er maar eentje.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan heb je 3 andere tanks nodig om hem vooruit te krijgen.
Was jij dat niet die eerder vertelde: Isral gaat nooit wat sturen, want rus heeft EW spul in de buurt?quote:Op maandag 6 februari 2023 22:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooiste zou zijn (gaat helaas niet gebeuren) als ze toestemming zouden geven voor de Spike missiles.
Schijnt idd een 'kandidaat' te zijn. En het lievelingetje van het westen is natuurlijk de LINO (Liberal In Name Only) Navalny.quote:
Kan me herinneren dat ethnisch russen werden aangepakt door oekrainers (en wederzijds) in de jaren rond 2014. Google laat er niks meer over naar voren komen, maar ddg bevestigt dat er wel sprake van was.quote:
https://nieuwscheckers.nl(...)zoals-putin-beweert/quote:Op maandag 6 februari 2023 22:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ethnisch russen werden aangepakt door oekrainers (en wederzijds) in de jaren rond 2014. Google laat er niks meer over naar voren komen, maar ddg bevestigt dat er wel sprake van was.
Oordeel en onderscheid zelf: https://duckduckgo.com/?q(...)ns+in+donbass&ia=web
Jepquote:Op maandag 6 februari 2023 22:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was jij dat niet die eerder vertelde: Isral gaat nooit wat sturen, want rus heeft EW spul in de buurt?
En ze zijn daarna ergens een meat grinder ingestuurd en van die hele brigade is niemand meer over geloof ik... geen daders meer om te straffen of die hun mond open kunnen trekken over eventuele orders die ze gehad hebben.. ijskoud die russenquote:Op maandag 6 februari 2023 19:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Fake news.
Ze worden geerd als helden en krijgen een medaille:
Putin honors brigade accused of war crimes in Bucha
https://www.washingtonpos(...)bucha-brigade-award/
Never is a very long time. Ondanks dat ik het niet zie, wat iron dome kan contribueren, acht ik de kans zeer groot dat die gaat. Zo is het immers met al die andere artikelen ook gegaan.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep
De Krasukha in Syrie waarmee ze Amerikaanse en Israelische jets kunnen storen
Iron Dome zijn hun kroonjuwelen. Misschien dat ze alleen de Tamir raketten kunnen sturen die dan in de rest van de luchtverdediging gehangen kan worden. Er is sinds kort een Amerikaanse fabriek om die Tamirs goedkoper (50~100k ofzo) te produceren. Die NASAMS raketten van Noorwegen kosten 250k per stuk. En de Patriots boven de miljoen.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Never is a very long time. Ondanks dat ik het niet zie, wat iron dome kan contribueren, acht ik de kans zeer groot dat die gaat. Zo is het immers met al die andere artikelen ook gegaan.
Die site bevestigt het wel, 14.000 "Maar een minderheid daarvan zijn burgers. De OHCHR komt tot een schatting van 3.404 burgers. "quote:Op maandag 6 februari 2023 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nieuwscheckers.nl(...)zoals-putin-beweert/
Overigens in jouw lijstje met artikelen staat ook een aantal artikelen dat het debunked.
Discutabele bron.quote:Op maandag 6 februari 2023 23:11 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die site bevestigt het wel, 14.000 "Maar een minderheid daarvan zijn burgers. De OHCHR komt tot een schatting van 3.404 burgers. "
En deze is zoals twitter, met de harde feiten:
https://sarahwestall.com/(...)russians-in-ukraine/
Want moord en geweld betaald wel heel lekker. Misschien ook maar eens de wapens in gaan. Je morele overtuigingen doen er niet toe.quote:
Met de huidige tempo kansloos maar desondanks ook bloederig. Als je een grote stad als Kiev wil veroveren heb je 2 miljoen goed getrainde manschappen en voldoende materieel nodig, frontaal in de aanval. Maargoed, het lijkt niet om verovering te gaan maar gewoonweg een meatgrinder en alles kort en klein schieten. Dat lukt ze mss wel, maar met de huidige tempo kost ze dat alsnog 20 jaar.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit wordt dus de 3e mobilisatie.
Kan me een bericht in sep/okt herinneren waarin ze een schatting deden dat ze 5 miljoen Russen nodig hadden om de oorlog te winnen. Dus met deze 3e zitten we op een miljoen en 20%
[ twitter ]
1.7 miljard lijkt veel, maar is natuurlijk peanuts.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 00:19 schreef oheng het volgende:
Gisteren is de prijscap op alle russische olieproducten ingegaan.... 100 dollar voor producten zoals diesel, en 45 dollar op bulk producten.
De VS heeft een 200% importtoeslag ingevoerd op russisch aluminium.
Het russisch begrotingstekort voor de maand januari is -officieel- opgelopen tot 1,76 miljard roebel.
1,7 biljoen roebel = ongeveer 24 miljard dollar.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 00:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
1.7 miljard lijkt veel, maar is natuurlijk peanuts.
Als je het artikel aanklikt moet het ook biljoen zijn dus 12 nullen ipv 9 nullen. Het tekort is 1.760 miljard Roebel. Het is gewoon vaag vertaalt door een automatische vertaling.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 00:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
1.7 miljard lijkt veel, maar is natuurlijk peanuts.
Leuk wat Poetin allemaal verzint maar dat is nog niet hoe het internationaal vast ligt met verdragen. Als Zelensky in de geschiedenisboeken duikt kan hij ook een claim formuleren dat stukken Rusland tot aan de Kaspische Zee bij Oekrane horen. Wat natuurlijk ook niemand in de wereld gaat accepteren dus zullen we de dikke duim van een dictator en tevens een fantast niet als leidraad nemen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Of de pre-soviet grenzen aanhouden en de rest teruggeven:
http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181
Dat schrijft Poot'n zelf in 2021.
Ooops ja vertaalfout. 1,76 biljoen roebels. Dat is ongeveer 23,1 miljard euro.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 00:38 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
1,7 biljoen roebel = ongeveer 24 miljard dollar.
Ja dat was toen al Russische propaganda en de pretext van de inval. Dat maakt het niet waar. Wel kwam in 2014 het volk aan de macht ipv de zetbazen van Rusland.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ethnisch russen werden aangepakt door oekrainers (en wederzijds) in de jaren rond 2014. Google laat er niks meer over naar voren komen, maar ddg bevestigt dat er wel sprake van was.
Oordeel en onderscheid zelf: https://duckduckgo.com/?q(...)ns+in+donbass&ia=web
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.quote:
Was gister een topdag.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.
1030 is een nieuw dagrecordquote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
Goed verhaal. Lekker kort ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.
Het aantal Russische slachtoffers zitten op meer dan 133000 en Oekrane op rond de 100000. Dat laatste is zelfs door de voorzitster van de EC gezegd. Oekranse president werd hierdoor enorm gerriteerd en klonk als iemand die boos werd omdat er iets gezegd was wat we niet mochten weten. Hij riep zelf dat ze maar 13000 slachtoffers hebben maar dat is gewoon ongeloofwaardig gezien de enorme en aggresieve Russische oorlogsgeweld.
Daarnaast verliest ook Oekrane raptempo aan materieel omdat ze continue het westen om nieuw materieel vragen. De Russen verliezen ook veel maar die kunnen het nog behappen omdat ze van alles heel veel hebben.
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden. Ze zetten bijna alles in het oosten in maar of ze een nieuw groot Russisch offensief tegen kunnen houden moet nog maar blijken. Volgens militaire experst zou Rusland nu het offensief moeten starten om het een behoorlijke kans te geven.
Ja maar volgens deze website wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed verhaal. Lekker kort ook.
Maar dat ontkent toch ook niemand? Het is niet dat Oekraners allemaal onsterfelijk zijn ofzo.
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden.
Stuur ze een mailtje.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja maar volgens deze website wel.
https://uawar.net/stats
Oekraine heeft een bevolking van meer dan41 miljoen mensen, Rusland meer dan 146 miljoen. Die kunnen dat ook wel behappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.
Waarom?quote:
Deze site is toch gewoon hup hup Oekrane, en geen serieuze nieuwsbron. Of wel?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja maar volgens deze website wel.
https://uawar.net/stats
Wellicht dat het uiteindelijk lukt om Oekrane te onderwerpen. En dan? Er komt een eeuwigdurende guerrilla. Hoe gaan ze dat land bezetten dan? En dan Rusland zelf: de hele mannelijke beroepsbevolking over de kling gejaagd. Het land een internationale paria.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraine heeft een bevolking van meer dan41 miljoen mensen, Rusland meer dan 146 miljoen. Die kunnen dat ook wel behappen.
[..]
Waarom?
Ze weten het anders wel (bijna) keurig bij te houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze site is toch gewoon hup hup Oekrane, en geen serieuze nieuwsbron. Of wel?
Dat Oekraners onsterfelijk zijn ben ik inderdaad niet mee eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je het niet eens met hun cijfers?
Zijn er genoeg mooie vrouwen over.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wellicht dat het uiteindelijk lukt om Oekrane te onderwerpen. En dan? Er komt een eeuwigdurende guerrilla. Hoe gaan ze dat land bezetten dan? En dan Rusland zelf: de hele mannelijke beroepsbevolking over de kling gejaagd. Het land een internationale paria.
Rusland is linksom of rechtsom voor decennia fucked.
Misschien die site dan niet presenteren alsof er blijkbaar veel mensen zijn die het wel eens zijn met de onsterfelijke status van oekrainers?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:35 schreef HSG het volgende:
Dat Oekraners onsterfelijk zijn ben ik inderdaad niet mee eens.
Een kleine correctie dat Rusland nog heel veel zou hebben, dat valt erg tegen, die hebben aan het begin ontzettend veel afgeschoten en zitten nu ook gewoon te wachten op wat geproduceerd word.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.
Het aantal Russische slachtoffers zitten op meer dan 133000 en Oekrane op rond de 100000. Dat laatste is zelfs door de voorzitster van de EC gezegd. Oekranse president werd hierdoor enorm gerriteerd en klonk als iemand die boos werd omdat er iets gezegd was wat we niet mochten weten. Hij riep zelf dat ze maar 13000 slachtoffers hebben maar dat is gewoon ongeloofwaardig gezien de enorme en aggresieve Russische oorlogsgeweld.
Daarnaast verliest ook Oekrane raptempo aan materieel omdat ze continue het westen om nieuw materieel vragen. De Russen verliezen ook veel maar die kunnen het nog behappen omdat ze van alles heel veel hebben.
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden. Ze zetten bijna alles in het oosten in maar of ze een nieuw groot Russisch offensief tegen kunnen houden moet nog maar blijken. Volgens militaire experst zou Rusland nu het offensief moeten starten om het een behoorlijke kans te geven.
Had hier ook al eerder gemeld dat als Oekraine een casualty rate van 1 op 3 kan houden ze het wel kunnen uitzingen. Dat is in principe mogelijk gezien zij de verdedigende partij zijn en in theorie betere wapens kunnen inzetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een kleine correctie dat Rusland nog heel veel zou hebben, dat valt erg tegen, die hebben aan het begin ontzettend veel afgeschoten en zitten nu ook gewoon te wachten op wat geproduceerd word.
Ik heb het al vaker gezegd; als het puur om de poppetjes gaat, dan doet per definitie kwaliteit van training er niet toe, dan doet kwaliteit van materiel er niet toe, dan doet moraal er niet toe.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Had hier ook al eerder gemeld dat als Oekraine een casualty rate van 1 op 3 kan houden ze het wel kunnen uitzingen. Dat is in principe mogelijk gezien zij de verdedigende partij zijn en in theorie betere wapens kunnen inzetten.
Ben het tot zekere hoogte daar mee eens als Rusland miljoenen soldaten in 1 keer de grens over jaagt, maar dat gebeurt niet. Op de manier hoe ze het nu spelen gaan ze naast Donbas niks krijgen, maar misschien hebben ze die ambitie ook niet meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd; als het puur om de poppetjes gaat, dan doet per definitie kwaliteit van training er niet toe, dan doet kwaliteit van materiel er niet toe, dan doet moraal er niet toe.
Maar denk dat de meeste van ons gevoelsmatig wel snappen dat die factoren er wel toe doen.
Rusland in de finding out fase van proberen Vuhledar aan te vallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
Dit soort beelden hebben we met alle voertuigen al tig keer gezien. Ze leren het ook nooit hequote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:00 schreef ExTec het volgende:
Als je goed getrained bent rijd je niet met je tank, ultra dom om een andere tank heen die zojuist over een landmijn is gereden.
[ twitter ]
In het begin toch veel VS doden? Of waren dat die blackwater huurlingen? Ik weet wel dat de usaf daarna Wagners heeft gebombardeerd op een manier waarop Oekrane jaloers is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
Even een kleine flashback naar vandaag, 5 jaar geleden, toen Wagner Amerikaanse Special Forces in Syrie dacht aan te kunnen vallen. Helaas voor de Wagers hadden de Amerikanen straaljagers, HIMARS, Apache's en AC-130 gunships paraat. Het liep niet goed af voor de Wagners.
Battle of Khasham
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:00 schreef ExTec het volgende:
Als je goed getrained bent rijd je niet met je tank, ultra dom om een andere tank heen die zojuist over een landmijn is gereden.
[ twitter ]
quote:Video's been making the rounds since early morning 2/7/23, but it's not showing the beginning and end of it. Soldier running away IN FLAMES from the tanks in the beginning being the craziest part.
Ja, burning man. Niet het festival. Een heel, heel, heel klein beetje training verteld je dat op de grond moet gaan liggen en rollen. En niet als een dolle moet gaan rennen.quote:
Voor zover ik weet zelfs geen Amerikaanse gewonde. Wel een paar Irakis.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In het begin toch veel VS doden? Of waren dat die blackwater huurlingen? Ik weet wel dat de usaf daarna Wagners heeft gebombardeerd op een manier waarop Oekrane jaloers is.
Doen ze al jaren dit, zijn overigens ook niet de meest vredelievende Japanners, extreem nationalistisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
De Japanners willen hun eilanden terug
[ twitter ]
En Japan is militair ook zo'n sleeping giant waar je beter niet mee kan f*cken. Verloren weliswaar in WO2, maar de discipline en hun industrieel potentieel zijn gigantisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Meer was. Hun bevolking is zeer vergrijsd.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Japan is militair ook zo'n sleeping giant waar je beter niet mee kan f*cken. Verloren weliswaar in WO2, maar de discipline en hun industrieel potentieel zijn gigantisch.
Dat van die bijl bleek een gewonde commandant te zijn die omgelegd werd. Daar sta ik niet van te kijken want ik las een tijdje terug dat verschillende Russische officieren al met bewaking rondlopen om beschermd te worden tegen hun eigen manschappen. Maar over topbeelden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.
volgens poetinpijpers logica, is japan voldoende om Rusland aan te pakken aangezien japan 130 miljoen inwoners heeft, en dus genoeg voor de meatgrinder.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, burning man. Niet het festival. Een heel, heel, heel klein beetje training verteld je dat op de grond moet gaan liggen en rollen. En niet als een dolle moet gaan rennen.
De EU aast er helemaal niet op. Die willen slechts dat die grondstoffen beheerd en gemined worden door een betrouwbare democratie waar het goed zaken mee doen is.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:15 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Beste argument.
En de EU aast er ook terecht op om de zelfde reden.
Dit was ook een opmerkelijke:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat van die bijl bleek een gewonde commandant te zijn die omgelegd werd. Daar sta ik niet van te kijken want ik las een tijdje terug dat verschillende Russische officieren al met bewaking rondlopen om beschermd te worden tegen hun eigen manschappen. Maar over topbeelden.
[ twitter ]
quote:Geen Russen op olympische Spelen zolang oorlog duurt
Russische atleten zijn volgend jaar niet welkom bij de Olympische Spelen in Parijs als de oorlog in Oekrane dan nog steeds bezig is. Dat meldt Anne Hidalgo, de burgemeester van Parijs, dinsdag op Twitter.
"Zolang Rusland oorlog blijft voeren tegen Oekrane, wil ik niet dat er een Russische delegatie aanwezig is bij de Olympische Spelen", aldus Hidalgo. "Ik zou dat onfatsoenlijk vinden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-zolang-oorlog-duurt
Ook voor onze voordeel:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De EU aast er helemaal niet op. Die willen slechts dat die grondstoffen beheerd en gemined worden door een betrouwbare democratie waar het goed zaken mee doen is.
100.000 was doden inclusief gewonden. Gezien de deplorabele staat van het Russische leger en de manier waarop ze oorlog voeren lijkt me een getal van 35k dode Oekrainers en 65k gewonden (beetje 1 op 3) een betere schatting. Bij de Russen is het is het nog een paar honderdduizend gewonden + die 133k doden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat was gisteren al debunkedquote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:42 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/baronitaigas/status/1622092540420755463
Jemig. Als dit klopt...
Dat is minder dan 1 op 2.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
100.000 was doden inclusief gewonden. Gezien de deplorabele staat van het Russische leger en de manier waarop ze oorlog voeren lijkt me een getal van 35k dode Oekrainers en 65k gewonden (beetje 1 op 3) een betere schatting. Bij de Russen is het is het nog een paar honderdduizend gewonden + die 133k doden.
18K russen lijkt me schromelijk aan de lage kant, dat komt neer op 50 per dag, gezien de beelden denk ik dat 300 per dag realistischer is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:42 schreef theunderdog het volgende:
Jemig. Als dit klopt...
De Oekraners verbazen zich er ook over dat ze iedere dag op hetzelfde tijdstip op dezelfde op dezelfde manier aanvallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit soort beelden hebben we met alle voertuigen al tig keer gezien. Ze leren het ook nooit he
Dat lijkt makkelijk, maar dat weten we gewoon niet. Weet je hoe lang het duurde voordat het aantal doden in Joegoslavi ongeveer bekend was?quote:
Of zelf uit de kuil te springen. Die ene dude ziet hem zelfs onder zijn benen rollen en blijft gewoon zitten. Die lui waren al aan het doodvriezen of ze zijn onder invloed van alcohol/drugs.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hadden ruim 2 seconden om die granaat te pakken en uit de kuil te gooien. Niets mee gedaan
Ze zijn een paar jaar te vroeg. Rusland moet eerst de oorlog verliezen, waarna een machtstrijd volgt en Chechnya, Dagestan, etc... zich afscheiden en het land uit elkaar valt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij lag die vent te slapen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of zelf uit de kuil te springen. Die ene dude ziet hem zelfs onder zijn benen rollen en blijft gewoon zitten. Die lui waren al aan het doodvriezen of ze zijn onder invloed van alcohol/drugs.
Was, na de 2e oorlog zijn ze voor een groot deel gedemilitariseerd. In naam hebben ze alleen een verdedigend leger.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Japan is militair ook zo'n sleeping giant waar je beter niet mee kan f*cken. Verloren weliswaar in WO2, maar de discipline en hun industrieel potentieel zijn gigantisch.
Hier zie je wat onderkoeling met je doet. Apathisch blijven liggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hadden ruim 2 seconden om die granaat te pakken en uit de kuil te gooien. Niets mee gedaan
Koste even moeite om te vinden waar dit vandaan kwam...quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:42 schreef theunderdog het volgende:
Jemig. Als dit klopt...
- 234 dode NAVO-instructeurs (uit de VS en Engeland).quote:234 l – NATO askeri eğitmenleri (ABD ve İngiltere)
2.458 l – NATO askerleri (Almanya, Polonya, Litvanya, ...)
Misschien dat ze het een keer leren dat ze niet neutraal kunnen blijven.quote:
Japan en Zuid-Korea zijn ons toekomstbeeld. Een zeer individualistische samenleving waarbij iedereen met zichzelf en zijn eigen carrire bezig is met een dramatisch laag geboortecijfer als gevolg.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Meer was. Hun bevolking is zeer vergrijsd.
Interessante reactie, +1quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat ze daar bewust niet over willen communiceren. Want het zijn er veel. Veel doden en gewonden. Maar als je daar openlijk over communiceert demotiveer je je eigen volk en wordt het draagvlak in hey Westen lager en lager.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Interessante reactie, +1
Ik heb al meerdere maanden zoiets van "waarom alleen cijfers over hoeveel soldaten sterven aan de Russische zijde?" we krijgen wel info over burgers van Oekrane die sterven maar niet soldaten........
Ik vind het jammer, ik wil zoveel mogelijk info over beide kanten van dit conflict. Nu lijkt het soms net alsof er alleen maar Russische soldaten en Oekranse burgers omkomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat ze daar bewust niet over willen communiceren. Want het zijn er veel. Veel doden en gewonden. Maar als je daar openlijk over communiceert demotiveer je je eigen volk en wordt het draagvlak in hey Westen lager en lager.
Ik vind het ergens wel sterk dat ze er gewoon niet over communiceren. Daardoor weet je dat elk nummer dat je hoort, sowieso uit de lucht gegrepen is.
Waaruit blijkt het dan? De cijfers lopen uiteen en het is vaker bewezen dat de Russen en Oekraners nogal kunnen overdrijven met hun cijfers. het VK, de EU en VS schatten op 100.000 doden en gewonden aan de kant van Oekrane en 188000 doden en gewonden aan de kant van de Russen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
100.000 was doden inclusief gewonden. Gezien de deplorabele staat van het Russische leger en de manier waarop ze oorlog voeren lijkt me een getal van 35k dode Oekrainers en 65k gewonden (beetje 1 op 3) een betere schatting. Bij de Russen is het is het nog een paar honderdduizend gewonden + die 133k doden.
Rusland geeft ook niet het aantal doden en gewonden door. Dus het is van beide kanten eigenlijk een gok. De enige cijfers die we over Russische verliezen horen zijn schattingen van Oekrane. Daar is ook al de discussie over waar sommige zeggen dat ze te conservatief zijn en andere te overdreven zijn. Geen idee of Rusland schattingen doorgeeft maar die neemt sowieso niemand serieus aangezien ze ook al 3 keer meer vliegtuigen neergehaald hebben dan Oekrane ooit had. Het enige wat we echt zien zijn beelden en foto's van dode soldaten en die zie je van beide kanten in overvloed.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat ze daar bewust niet over willen communiceren. Want het zijn er veel. Veel doden en gewonden. Maar als je daar openlijk over communiceert demotiveer je je eigen volk en wordt het draagvlak in hey Westen lager en lager.
Ik vind het ergens wel sterk dat ze er gewoon niet over communiceren. Daardoor weet je dat elk nummer dat je hoort, sowieso uit de lucht gegrepen is.
Ik heb niet de indruk dat de oorlog voor jouw persoonlijke entertainment isquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik vind het jammer, ik wil zoveel mogelijk info over beide kanten van dit conflict. Nu lijkt het soms net alsof er alleen maar Russische soldaten en Oekranse burgers omkomen.
Waarom zou draagvlak trouwens zakken als cijfers bekend worden over gestorven soldaten? kan toch ook juist stijgen dat ze zien dat die tanks echt snel nodig zijn omdat er anders nog veel meer soldaten sterven?
Nee, je hebt helemaal gelijk! We weten het gewoon niet! Kan zomaar zijn dat er 100 miljoen miljard dooie russen zijn en maar 10 oekrainers! We weten het gewoon niet!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lijkt makkelijk, maar dat weten we gewoon niet. Weet je hoe lang het duurde voordat het aantal doden in Joegoslavi ongeveer bekend was?
Maar die extreem-rechts figuren gaan dan voorbij aan het feit dat Rusland bezig is met een genocide in de bezette gebieden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de oorlog voor jouw persoonlijke entertainment is.
En wat betreft draagvlak, je ziet hier in deze reeks vaak genoeg "neutralen" posten dat het Westen moet stoppen met leveren van wapens en Oekrane zichzelf moet overgeven vanwege de hoge aantallen Oekraense slachtoffers. Er wordt dus al massaal op je gedachten geduwd onder het mom van "is dit het allemaal waard?".
gohquote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar die extreem-rechts figuren gaan dan voorbij aan het feit dat Rusland bezig is met een genocide in de bezette gebieden.
Dus overgave is geen optie.
Dit, plus dat de kans groot is dat Rusland het dan over x jaar opnieuw gaat proberen om nog verder te komen. Overgave van Oekrane op dit moment is gedeeltelijke zelfmoord (Donbas) en uitstel van executie voor het restant (West-Oekrane).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar die extreem-rechts figuren gaan dan voorbij aan het feit dat Rusland bezig is met een genocide in de bezette gebieden.
Die zogenaamd "nationalistische" extreem rechtse melkmuilen zouden hun eigen moeder nog aan de Russische verkrachtershorde overhandigen, want "Me GaS!!!"quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
"Onderdanige cuckolds" zou inderdaad een meer toepasselijke term zijn voor het pro-Russische smaldeel der bevolking.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
goh
altijd die extreem-rechts figuren zeg
wel felicitaties voor uw rijke woordenschatquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Onderdanige cuckolds" zou inderdaad een meer toepasselijke term zijn voor het pro-Russische smaldeel der bevolking.
Het doel van Rusland is Oekraine weer "terug in zijn hok" te krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:43 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat Rusland de oorlog staakt die ze zijn begonnen.
Maar zij zijn ook overtuigd van hun gelijk. Wat is hun doel? Imperialisme ljkt mij onzin...?
Ah, u is een connoisseur.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Onderdanige cuckolds" zou inderdaad een meer toepasselijke term zijn voor het pro-Russische smaldeel der bevolking.
Heb je weer een baan?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat echt gebeurd of propagandaquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:56 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Maar laten we volgens sommige mensen vooral niet escaleren maar onderhandelen.
Dat zou normaal dit topic bezighouden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is dat echt gebeurd of propaganda
Ben jij hier ooit niet online dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet zeuren h, iemand moet je uitkering betalen
1e filmpje lijkt me niets chemisch aan, je ziet 1 been dat openligt en hij bloed uit zijn mond, dus vermoed gewoon shrapnell en geen mogelijkheid om zichzelf meer te redden uit het waterquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn jullie de afgelopen 24u elders op teh webz ook veel verwijzingen naar gebruik van chemische wapens door Oekrane tegengekomen? Want zo te zien draait men in Rusland weer overuren om eigen falen te verhullen.
Voorbeeld:
[ twitter ]
[ twitter ]
Denk toch zeker wel een aantal uur per week, makkelijk!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ben jij hier ooit niet online dan?
Sterkte.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk toch zeker wel een aantal uur per week, makkelijk!
Lijkt inderdaad eerder op verdrinken.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
1e filmpje lijkt me niets chemisch aan, je ziet 1 been dat openligt en hij bloed uit zijn mond, dus vermoed gewoon shrapnell en geen mogelijkheid om zichzelf meer te redden uit het water
Je kan zeggen wat je wil maar het is wel lullig van de NAVO dat ze Rusland in de zak gestoken hebben. Dan zou ik de bende ook kort en klein slaan hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
VERRASSING!!![]()
Dat figuur dat dacht dat hij de aarbevingen in Turkije goed voorspeld had aan de hand van de stand van de planeten blijkt ook een Putler-apolageet te zijn. Dat zag echt niemand aankomen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik kwam er natuurlijk achter door:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar het is wel lullig van de NAVO dat ze Rusland in de zak gestoken hebben. Dan zou ik de bende ook kort en klein slaan hoor.
Hondjes zijn eng natuurlijkquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kwam er natuurlijk achter door:
[ afbeelding ]
Ik heb recht gedaan (slechts op HBO niveau). En ik vind dit argument altijd zo prachtig.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
VERRASSING!!![]()
Dat figuur dat dacht dat hij de aarbevingen in Turkije goed voorspeld had aan de hand van de stand van de planeten blijkt ook een Putler-apolageet te zijn. Dat zag echt niemand aankomen.![]()
![]()
Als puntje bij paaltje komt doet dat internationale recht er helemaal niet meer toe. Macht is de bepalende factor, niet het recht.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb recht gedaan (slechts op HBO niveau). En ik vind dit argument altijd zo prachtig.
Ok ten eerste: mondelinge afspraken zijn amper geldig. Er is een reden waarom je overeenkomsten op papier zet. Je bent niet in een fucking kroeg.
Ten tweede: De diplomaten KUNNEN helemaal niet bepalen wie er in de (verre) toekomst wel of niet bij de NAVO komt. Niet vanwege democratische verkiezingen, en niet vanwege de beschikkingsbevoegdheid van de NAVO kandidaten. En dan ook nog omdat diplomaten dit soort afspraken niet kunnen maken, ze zijn beschikkingsonbevoegd (volgens mij niet de juiste term in deze situatie, maar whatever, IANAL). En wat is de duur van deze onrechtmatige overeenkomst? Eeuwen? Millenia?
En ten derde, deze hypothetische afspraak was met de USSR. Niet met rusland! Dat is een compleet andere partij!
Als je dit soort dingen denkt, dan ben je gewoon dom, en snap je niet hoe het (internationale) recht werkt. Afgezien daarvan zegt Gorbatsjov dat er helemaal niet gesproken is over de NAVO uitbreiding.
Oh en dan is er nog de Budapest Memoranda, die WEL op papier staat. Getekend door rusland, niet de USSR.
Wist ik ook niet! Ik dacht dat Nederland soldaten traint in Duitsland.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:50 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik wist niet dat onze landmacht in Engeland Oekraense soldaten traint.![]()
Mijn boerenfoxje is een angstaanjagend en bloeddorstig monster.quote:
Mijn boerenfoxje is een angstaanjagend en bloeddorstig monster.quote:
Als exttreem-rechts geloof in de rol van ultra-nationalisten met nazi trekjes en dat ook verkondigen, waarom zijn ze dan pro-Poetin?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Horse shoe theorie.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:39 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom is extreem links pro-Poetin.
Gaat dit om de Belgische tanks?quote:
Duurt nog wel ff. Op deze tempo van leveringen is deze oorlog dit jaar echt niet afgelopenquote:
Nee Duitse. Rheinmetal en nog 1 bedrijf die ze gaan leveren.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat dit om de Belgische tanks?
Nice!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nee Duitse. Rheinmetal en nog 1 bedrijf die ze gaan leveren.
Daar hadden ze toch al eerder toestemming voor gegeven?quote:
Komt dit bovenop de 178 of zit het er bij in?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2462904
Wij ook blijkbaar.
Ze zullen misschien meehelpen met training voor de howitzers, maar infanterie/basis training is in Engeland.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wist ik ook niet! Ik dacht dat Nederland soldaten traint in Duitsland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |