abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207876123
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Baby's doodmaken is nu eenmaal niet heel populair bij de meeste mensen. Helemaal niet door ze als lokaas te gebruiken door ze aan een dode moeder vast te maken. Er zijn mensen die dat niet willen of kunnen rationaliseren.
Het gaat niet om 'rationaliseren'. Maar juist om het besef dat dit het gevolg is van oorlog. Als je dat beseft, dan kun je je horizon misschien wat verbreden. En bijvoorbeeld dus gaan begrijpen dat dit soort zaken ook zijn gebeurd in Syrië. De Russen hebben daar zo ongeveer elk kinderziekenhuis die er stond, naar de grond gewerkt.
  maandag 6 februari 2023 @ 11:16:07 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207876257
Welke taal spreekt die kerel op 5:02 ? Is dat Oekraïens? Klinkt heel anders dan de rest van de mensen in het filmpje.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 6 februari 2023 @ 11:19:27 #278
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207876305
quote:
84s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kan. Maar dit is wel aannemelijk. Er zijn eerder verhalen naar buiten gekomen van geboobytrapte lijken.
En dan is het ook heel makkelijk dit te overdrijven.

Niet voor niets is men nu al bezig met onderzoeken, het is voor buitenstaanders lastig om te zeggen wat nu waar is en wat niet.
pi_207876360
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het onmenselijken van de vijand om kracht bij te zetten voor je strijdkracht is een veel gebruikte methode.
Bizar hoe dat er aan toe gaat in die Russische tv shows.
pi_207876449
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het onmenselijken van de vijand om kracht bij te zetten voor je strijdkracht is een veel gebruikte methode.
Misschien moeten wij dat ook eens doen met die pseudo-mensen die zich Russen noemen. Hoeveel meer bewijs wil je.
pi_207876759
Dik 132 k dode Russische soldaten inmiddels _O- :W .
  maandag 6 februari 2023 @ 11:52:21 #282
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207876818
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dat getal bestaat uit doden en door zware verwondingen permanent uitgeschakelde soldaten.

Maar er kan nog meer bij *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207876885
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207877495
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat niet om 'rationaliseren'. Maar juist om het besef dat dit het gevolg is van oorlog. Als je dat beseft, dan kun je je horizon misschien wat verbreden. En bijvoorbeeld dus gaan begrijpen dat dit soort zaken ook zijn gebeurd in Syrië. De Russen hebben daar zo ongeveer elk kinderziekenhuis die er stond, naar de grond gewerkt.
Denk dat iedereen zoiets wel in zich heeft. Zodra al het moraal vervalt, bijvoorbeeld door oorlog of een gigantische ramp, dan zijn mensen in staat dit te doen. Jij, ik, iedereen. Deze dingen gebeuren al sinds mensenheugenis. Chimpanzee tribes scheuren elkaar ook aan stukken en 'disembowelen' elkaar levend. Je leest het overal: Ordinary Men, WW II boeken, Man's Search For Meaning, The Gulag Archipelago, etc.

Ik vind het een beetje naief om te denken dat we allemaal moreel zijn. Dat zijn we echt niet. Zoals Nietzsche ook zei: "Man is the cruelest animal"
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207877544
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat iedereen zoiets wel in zich heeft. Zodra al het moraal vervalt, bijvoorbeeld door oorlog of een gigantische ramp, dan zijn mensen in staat dit te doen. Jij, ik, iedereen. Deze dingen gebeuren al sinds mensenheugenis. Chimpanzee tribes scheuren elkaar ook aan stukken en 'disembowelen' elkaar levend. Je leest het overal: Ordinary Men, WW II boeken, Man's Search For Meaning, The Gulag Archipelago, etc.

Ik vind het een beetje naief om te denken dat we allemaal moreel zijn. Dat zijn we echt niet. Zoals Nietzsche ook zei: "Man is the cruelest animal"
Oorlog haalt het allerslechtste in mensen naar boven, maar niet alle oorlogsvoerende partijen leggen oorlogsmisdaden van bovenaf op.

Systematisch kinderziekenhuizen bombarderen, zoals die kakkerlakken van een Poetin en Assad op hun geweten hebben, is geen ontspoorde eenmansactie
  maandag 6 februari 2023 @ 12:45:07 #286
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207877623
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neh. Ik weet niet hoe vaak jij die filmpjes kijkt, maar vaak is het maar al te duidelijk dat het slachtoffer niet meer in staat is om te vechten. Ook zien wij iets te veel details om die 100m aan te voeren.

Ook gebruiken ze vaak een drone om lichamen te testen, zulke praktijken beginnen een beetje te lijken op het geven van een nekschot.

Extec’s antwoord lijkt me het meest waarschijnlijk, dit is een grijs gebied wat voor dilemma’s zorgt.
Het is inderdaad wel een interessant grijs gebied. Je mag geen vijand doden die zich duidelijk overgeeft of niet meer in staat is om te vechten door verwondingen.

Ik zie inderdaad wel verschillen tussen een drone en een soldaat op de grond.
-vijand merkt de drone mogelijk niet op, dus heeft eigenlijk geen kans om zich over te geven. Nou heb je dat tegen een sniper ook niet, maar toch. Ook kan het zijn dat de vijand roept dat hij zich overgeeft, maar die drones hebben denk ik geen audio?
-verwondingen zijn mogelijk lastiger te beoordelen vanuit een drone, vijand kan makkelijker simuleren.
-aan de andere kant, de drone piloot loopt geen risico. Dus waar een soldaat op de grond in een fractie van een seconde moet beslissen om te schieten of niet, kan de piloot wat meer tijd en risico nemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207877653
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Probeer je nu te doen alsof elk leger van die zieke dingen uithaalt als Rusland? Baby's en (niet vechtende) vrouwen sadistisch ombrengen daar heeft zeker niet iedereen wat van in zich, ook niet in dat soort oorlogssituaties.
pi_207877734
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:47 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Probeer je nu te doen alsof elk leger van die zieke dingen uithaalt als Rusland? Baby's en (niet vechtende) vrouwen sadistisch ombrengen daar heeft zeker niet iedereen wat van in zich, ook niet in dat soort oorlogssituaties.
https://en.wikipedia.org/wiki/M%E1%BB%B9_Lai_massacre
pi_207877762
quote:
Jaaa ook bij andere landen gaat het wel eens fout. Waar deze landen in verschillen met Rusland is dat het aanvallen van burgerdoelen geen structureel onderdeel is van de stragie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207877772
quote:
Ik hou geen betoog dat de VS brandschoon is in z'n hele geschiedenis dus weet niet waarom je die link even dropt.
pi_207877784
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ik hou geen betoog dat de VS brandschoon is in z'n hele geschiedenis dus weet niet waarom je die link even dropt.
Gewoon, krampachtig willen both siderismen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207877875
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Lada fabriek draait overuren.
pi_207877895
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gewoon, krampachtig willen both siderismen.
krampachtig willen afleiden van ruslands falen en vervolgens als realpolitics aanhangers proberen te doen alsof rusland en de vs gelijken zijn. rusland is geeen wereld macht, en mag dus niet de zelfde dingen als de vs, rusland moet gewoon buigen voor de eu of china, want zo werkt realpolitics toch volgens hen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Korenfok op 06-02-2023 13:12:17 ]
  maandag 6 februari 2023 @ 13:20:47 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207878112
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 6 februari 2023 @ 13:21:00 #295
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207878116
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als je het artikel leest heeft het behoorlijk wat reuring veroorzaakt, met uiteindelijk zelfs mensen die voor de krijgsraad moesten komen.

En wat doet rus tegen oorlogsmisdadigers?

Niets.
  maandag 6 februari 2023 @ 13:22:19 #296
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207878138
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel een interessant grijs gebied. Je mag geen vijand doden die zich duidelijk overgeeft of niet meer in staat is om te vechten door verwondingen.

Ik zie inderdaad wel verschillen tussen een drone en een soldaat op de grond.
-vijand merkt de drone mogelijk niet op, dus heeft eigenlijk geen kans om zich over te geven. Nou heb je dat tegen een sniper ook niet, maar toch. Ook kan het zijn dat de vijand roept dat hij zich overgeeft, maar die drones hebben denk ik geen audio?
-verwondingen zijn mogelijk lastiger te beoordelen vanuit een drone, vijand kan makkelijker simuleren.
-aan de andere kant, de drone piloot loopt geen risico. Dus waar een soldaat op de grond in een fractie van een seconde moet beslissen om te schieten of niet, kan de piloot wat meer tijd en risico nemen.
Sommige neigen heel erg naar sadisme ook, temeer omdat er vervolgens, met muziekbegeleiding, de filmpjes online worden geplaatst.
  maandag 6 februari 2023 @ 13:25:46 #298
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207878183
quote:
De Russen hebben zich nooit gecommitteerd aan de zgn "rule based world order" - de benadering van internationale betrekkingen en ordening gebaseerd op recht. Bijvoorbeeld ook één van de redenen waarom de Geneefse conventie niet gold in WOII aan het oostfront, maar wel aan het westfront. Ook nu vegen ze hun reet er mee af. Sterker nog, die aversie tegen de rule based order is één van de redenen om deze oorlog überhaupt te beginnen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207878235
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:25 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Russen hebben zich nooit gecommitteerd aan de zgn "rule based world order" - de benadering van internationale betrekkingen en ordening gebaseerd op recht. Bijvoorbeeld ook één van de redenen waarom de Geneefse conventie niet gold in WOII aan het oostfront, maar wel aan het westfront. Ook nu vegen ze hun reet er mee af. Sterker nog, die aversie tegen de rule based order is één van de redenen om deze oorlog überhaupt te beginnen.
Ze hebben het gewoon getekend. Dan moeten ze het maar formeel opzeggen..

https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Conventions

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2023 13:31:44 ]
  maandag 6 februari 2023 @ 13:32:15 #300
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207878264
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben het gewoon getekend. Dan moeten ze het maar formeel opzeggen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is onderdeel van een systeem waar ze niet in geloven maar -zelf gezegd- gedwongen worden binnen te opereren. Zo kun je die krabbel dus ook zien..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')