Rusland in de finding out fase van proberen Vuhledar aan te vallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
Dit soort beelden hebben we met alle voertuigen al tig keer gezien. Ze leren het ook nooit hequote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:00 schreef ExTec het volgende:
Als je goed getrained bent rijd je niet met je tank, ultra dom om een andere tank heen die zojuist over een landmijn is gereden.
[ twitter ]
In het begin toch veel VS doden? Of waren dat die blackwater huurlingen? Ik weet wel dat de usaf daarna Wagners heeft gebombardeerd op een manier waarop Oekrane jaloers is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
Even een kleine flashback naar vandaag, 5 jaar geleden, toen Wagner Amerikaanse Special Forces in Syrie dacht aan te kunnen vallen. Helaas voor de Wagers hadden de Amerikanen straaljagers, HIMARS, Apache's en AC-130 gunships paraat. Het liep niet goed af voor de Wagners.
Battle of Khasham
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:00 schreef ExTec het volgende:
Als je goed getrained bent rijd je niet met je tank, ultra dom om een andere tank heen die zojuist over een landmijn is gereden.
[ twitter ]
quote:Video's been making the rounds since early morning 2/7/23, but it's not showing the beginning and end of it. Soldier running away IN FLAMES from the tanks in the beginning being the craziest part.
Ja, burning man. Niet het festival. Een heel, heel, heel klein beetje training verteld je dat op de grond moet gaan liggen en rollen. En niet als een dolle moet gaan rennen.quote:
Voor zover ik weet zelfs geen Amerikaanse gewonde. Wel een paar Irakis.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In het begin toch veel VS doden? Of waren dat die blackwater huurlingen? Ik weet wel dat de usaf daarna Wagners heeft gebombardeerd op een manier waarop Oekrane jaloers is.
Doen ze al jaren dit, zijn overigens ook niet de meest vredelievende Japanners, extreem nationalistisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
De Japanners willen hun eilanden terug
[ twitter ]
En Japan is militair ook zo'n sleeping giant waar je beter niet mee kan f*cken. Verloren weliswaar in WO2, maar de discipline en hun industrieel potentieel zijn gigantisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
De Japanners willen hun eilanden terug
[ twitter ]
Meer was. Hun bevolking is zeer vergrijsd.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Japan is militair ook zo'n sleeping giant waar je beter niet mee kan f*cken. Verloren weliswaar in WO2, maar de discipline en hun industrieel potentieel zijn gigantisch.
Dat van die bijl bleek een gewonde commandant te zijn die omgelegd werd. Daar sta ik niet van te kijken want ik las een tijdje terug dat verschillende Russische officieren al met bewaking rondlopen om beschermd te worden tegen hun eigen manschappen. Maar over topbeelden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.
volgens poetinpijpers logica, is japan voldoende om Rusland aan te pakken aangezien japan 130 miljoen inwoners heeft, en dus genoeg voor de meatgrinder.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, burning man. Niet het festival. Een heel, heel, heel klein beetje training verteld je dat op de grond moet gaan liggen en rollen. En niet als een dolle moet gaan rennen.
De EU aast er helemaal niet op. Die willen slechts dat die grondstoffen beheerd en gemined worden door een betrouwbare democratie waar het goed zaken mee doen is.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:15 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Beste argument.
En de EU aast er ook terecht op om de zelfde reden.
Dit was ook een opmerkelijke:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat van die bijl bleek een gewonde commandant te zijn die omgelegd werd. Daar sta ik niet van te kijken want ik las een tijdje terug dat verschillende Russische officieren al met bewaking rondlopen om beschermd te worden tegen hun eigen manschappen. Maar over topbeelden.
[ twitter ]
quote:Geen Russen op olympische Spelen zolang oorlog duurt
Russische atleten zijn volgend jaar niet welkom bij de Olympische Spelen in Parijs als de oorlog in Oekrane dan nog steeds bezig is. Dat meldt Anne Hidalgo, de burgemeester van Parijs, dinsdag op Twitter.
"Zolang Rusland oorlog blijft voeren tegen Oekrane, wil ik niet dat er een Russische delegatie aanwezig is bij de Olympische Spelen", aldus Hidalgo. "Ik zou dat onfatsoenlijk vinden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-zolang-oorlog-duurt
Ook voor onze voordeel:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De EU aast er helemaal niet op. Die willen slechts dat die grondstoffen beheerd en gemined worden door een betrouwbare democratie waar het goed zaken mee doen is.
100.000 was doden inclusief gewonden. Gezien de deplorabele staat van het Russische leger en de manier waarop ze oorlog voeren lijkt me een getal van 35k dode Oekrainers en 65k gewonden (beetje 1 op 3) een betere schatting. Bij de Russen is het is het nog een paar honderdduizend gewonden + die 133k doden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.
Het aantal Russische slachtoffers zitten op meer dan 133000 en Oekrane op rond de 100000. Dat laatste is zelfs door de voorzitster van de EC gezegd. Oekranse president werd hierdoor enorm gerriteerd en klonk als iemand die boos werd omdat er iets gezegd was wat we niet mochten weten. Hij riep zelf dat ze maar 13000 slachtoffers hebben maar dat is gewoon ongeloofwaardig gezien de enorme en aggresieve Russische oorlogsgeweld.
Daarnaast verliest ook Oekrane raptempo aan materieel omdat ze continue het westen om nieuw materieel vragen. De Russen verliezen ook veel maar die kunnen het nog behappen omdat ze van alles heel veel hebben.
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden. Ze zetten bijna alles in het oosten in maar of ze een nieuw groot Russisch offensief tegen kunnen houden moet nog maar blijken. Volgens militaire experst zou Rusland nu het offensief moeten starten om het een behoorlijke kans te geven.
Dat was gisteren al debunkedquote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:42 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/baronitaigas/status/1622092540420755463
Jemig. Als dit klopt...
Dat is minder dan 1 op 2.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
100.000 was doden inclusief gewonden. Gezien de deplorabele staat van het Russische leger en de manier waarop ze oorlog voeren lijkt me een getal van 35k dode Oekrainers en 65k gewonden (beetje 1 op 3) een betere schatting. Bij de Russen is het is het nog een paar honderdduizend gewonden + die 133k doden.
18K russen lijkt me schromelijk aan de lage kant, dat komt neer op 50 per dag, gezien de beelden denk ik dat 300 per dag realistischer is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:42 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/baronitaigas/status/1622092540420755463
Jemig. Als dit klopt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |