https://nos.nl/artikel/24(...)-bolle-jos-doorzochtquote:Woningen en kantoor van familieleden 'Bolle Jos' doorzocht
In een poging om informatie over de verblijfplaats van 'Bolle Jos' te krijgen, zijn woningen en een kantoor van familieleden van hem doorzocht, meldt het Openbaar Ministerie. Jos Leijdekkers, verdacht van grootschalige cocaïnehandel, is een van de meest gezochte verdachten van Nederland. Twee vrouwen van 68 en 27 zijn aangehouden in de zaak.
De familieleden van wie de woningen en het kantoor zijn doorzocht, worden zelf verdacht van het witwassen van crimineel geld. Het OM vermoedt dat zij geld en dure cadeaus hebben aangenomen, terwijl ze wisten van de criminele herkomst.
Sieraden en contanten ingenomen
Er zijn panden doorzocht in Breda, Prinsenbeek en Rotterdam. Daarbij is beslag gelegd op kostbare horloges en andere sieraden, dure handtassen en grote geldbedragen in euro's en verschillende andere valuta. De rechercheurs troffen ook twee valse Duitse paspoorten aan.
Verder zijn er mobiele telefoons, usb-sticks, computers, camera's en foto's in beslag genomen. Samen met andere gegevensdragers worden die doorzocht op aanwijzingen van de verblijfplaats van Leijdekkers.
Vorig jaar loofde het OM een beloning van 75.000 euro uit voor de gouden tip die naar Leijdekkers leidt. Hij staat op de Nationale Opsporingslijst en de EU Most Wanted List.
Klaarblijkelijk oude foto's. Hij is 31 en schijnt er nu zo uit te zien:quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:46 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-bolle-jos-doorzocht
[ afbeelding ]
Hij ziet eruit of hij 15 jaar oud is en is blijven hangen in 2004![]()
Als je naar de achtergrond kijkt lijkt het ook wel z'n schoolfoto van klas vier ofzo.quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:46 schreef Rnie het volgende:
Hij ziet eruit of hij 15 jaar oud is en is blijven hangen in 2004
Ja of het zijn autisten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
Mensen die Jos heten blijken toch opvallend vaak criminele antecedenten te bezitten.
Lijkt als twee druppels water op Gennaro uit de serie Gommorraquote:Op woensdag 25 januari 2023 18:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk oude foto's. Hij is 31 en schijnt er nu zo uit te zien:
[ afbeelding ]
De Bolle van Zwolle had je ook nogquote:Op woensdag 25 januari 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik ken wel een bolle Jan
Die zijn biertje hijst
Als de jukebox vrolijk krijst
Meester vermommingquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:15 schreef StateOfMind het volgende:
Naar verluidt is ie in recordtempo afgevallen en gaat hij nu door het leven als Magere Hein
Kom hier danquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:09 schreef NaarMensje het volgende:
Liever bolle Jos dan Jos @:de_boswachter
Als bolle Jos lang op de vlucht wil blijven doet hij er verstandig aan zijn kennis te verbreden met de bushcraftfilmpjes van die andere Jos.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:09 schreef NaarMensje het volgende:
Liever bolle Jos dan Jos @:de_boswachter
Crimineel die een andere crimineel opruimt, who caresquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef Speedfight het volgende:
Ja, dit is echt een engerd.
Hij had toch met die "vermissing" te maken van de Amsterdamse Nuria geloof ik? Die cocaïne koningin?
Ja, maar dit was een heel verhaal. Zij is in een auto gestapt midden in Amsterdam en daarna nooit meer gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:16 schreef TLC het volgende:
[..]
Crimineel die een andere crimineel opruimt, who cares
"Die Dikke" ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:17 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als ie patat had gevreten ipv friet was t geen bolle Jos geweest.
Ik kwam toevallig van de week het onderstaande filmpje tegen op YouTube.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:05 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, maar dit was een heel verhaal. Zij is in een auto gestapt midden in Amsterdam en daarna nooit meer gezien.
Ze vermoeden dat ze dood is, maar niemand heeft een clue waar ze heen is gebracht.
Ik ga er wel een stukje over maken in True Crime als het nog niet opgelost is, was een heel interessant verhaal.
Naïma heette ze, en er waren wel foto's van haar lijk maar verder kon men amper aan informatie komen.
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik heb de foto gezien, het was wel naar, ze was naakt en bebloed. Het was niet overduidelijk of ze echt dood was, dat was niet goed te zien. Ik weet niet waarom maar dit verhaal bleef mij heel erg bij. Eerst hadden ze ook niet door dat die vrouw in het criminele circuit zat, dus was er een gewone opsporing verzocht aflevering over haar gemaaktquote:Op donderdag 26 januari 2023 10:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kwam toevallig van de week het onderstaande filmpje tegen op YouTube.
Piet Costa zou er bij betrokken zijn.
Heeft de verkeerde personen boos gemaakt.
En dat is niet heel goed voor je eigen risico in dat vak.
Ben overigens wel benieuwd naar die foto's![]()
Een schoolfoto vanuit 2 hoeken?quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je naar de achtergrond kijkt lijkt het ook wel z'n schoolfoto van klas vier ofzo.
Link van foto?quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:36 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik heb de foto gezien, het was wel naar, ze was naakt en bebloed. Het was niet overduidelijk of ze echt dood was, dat was niet goed te zien. Ik weet niet waarom maar dit verhaal bleef mij heel erg bij. Eerst hadden ze ook niet door dat die vrouw in het criminele circuit zat, dus was er een gewone opsporing verzocht aflevering over haar gemaakt.
Vanavond eens kijken, tof!
Je meent hetquote:Op donderdag 26 januari 2023 16:01 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Een schoolfoto vanuit 2 hoeken?
Is eerder een mugshot door politie of andere justitiële instantie genomen.
Ja hoi, ook door geïntrigeerd hierquote:
Of als bolle Mexicaan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:38 schreef StateOfMind het volgende:
Hij identificeert zich tegenwoordig als vrouw.
Dus we moeten op zoek naar Bolle José 😱
Helaas.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:01 schreef Speedfight het volgende:
Hahaha staat niet op het "normale" internet, boefjes.
Volgens mij toen nog wel, ik was er vrij snel bij en dan met een beetje obsessief googlen is het vaak wel ergens gepost.
Er zijn er vast nog genoeg overquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Helaas.
Dan zit er niks anders op dan er zelf maar een te ontvoeren
Dat was een grapje natuurlijkquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:32 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Er zijn er vast nog genoeg over
Ik heb nog even snel gezocht maar kan m niet meer vinden, google blokkeert alles.
Hoe kwam jij erop dat ie nu door het leven gaat als vrouw? Of was dat een grapje?
Dooie musquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:01 schreef Speedfight het volgende:
Volgens mij toen nog wel, ik was er vrij snel bij en dan met een beetje obsessief googlen is het vaak wel ergens gepost.
Ah shit als een wilde aan het googlen geslagen maar kon al niets vindenquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:01 schreef Speedfight het volgende:
Ja balen he. Ik heb maar 1 foto gezien dat ze vastgebonden zat naakt. Er zijn meer foto's lees ik wel, 4 in totaal blijkbaar waarvan 1 zelfs met afgeknipte teen en vinger op haar buik. Brrr.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:50 schreef josja het volgende:
[..]
Ah shit als een wilde aan het googlen geslagen maar kon al niets vindenInteressante case wel.
Een DM mag hierheenquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:54 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja balen he. Ik heb maar 1 foto gezien dat ze vastgebonden zat naakt. Er zijn meer foto's lees ik wel, 4 in totaal blijkbaar waarvan 1 zelfs met afgeknipte teen en vinger op haar buik. Brrr.
Jij kickt wel op een naakte vrouw met een afgeknipte teen en vinger op haar buik begrijp ik. Bijzonder wel.quote:
quote:De 'cokebaron' zou in Istanbul zijn opgepakt, meldt het Parool. Isaac B. (29) wordt net als Jos Leijdekkers, ook wel bekend als 'Bolle Jos' gezien als één van de hoofdrolspelers binnen criminele drugsactiviteiten.
Turkije blijkt een populair land voor criminelen. Justitie is naast de Rotterdammer 'Bom' nog opzoek naar 7 anderen. Ook de criminele Brabander Bolle Jos is hier één van.
Veroordelingen
Isaac B. alias 'Bom' is zes maanden geleden veroordeeld tot 12 jaar cel in de Amsterdamse rechtbank. Niet alleen is hij veroordeeld in Nederland. Ook bij onze zuiderburen, in België, is hij een bekende van de rechtbank. Hier wordt hij in februari veroordeeld tot zes jaar cel. 'Bom' is volgens beide rechtbanken leider van een criminele organisatie. Deze organisatie zou in grootschalige mate handelen in cocaïne. In België staat hij ook nog terecht voor een aanslag op een Italiaans restaurant.
Verstopt in Turkije
Waar wij vorige week nog met het bericht naar buiten kwamen dat de opsporingsdiensten op zoek zijn naar 'Bom', komt Het Parool op zondagavond met het nieuws dat 'Bom' is opgepakt in Turkije. In Istanbul om precies te zijn. De 31-jarige Brabander Bolle Jos zou zich mogelijk ook al voor langere tijd schuilhouden in het land. Er worden verschillende verdachten rondom Leijdekkers opgepakt, maar nog altijd is hij degene op vrije voeten. Naast de arrestaties zijn er verschillende spullen in beslag genomen. Het zou gaan om een verguld vuurwapen, versleutelde telefoons, geld, horloges en sieraden, meldt de Telegraaf.
https://panorama.nl/artik(...)-opgepakt-in-turkije
Eerlijk, dan herken je m amper terug denk.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:17 schreef StateOfMind het volgende:
Als ie slim is is ie op dieet gegaan en geet hij nu Magere Jos
Het is zo simpelquote:Op maandag 26 juni 2023 14:20 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Eerlijk, dan herken je m amper terug denk.![]()
Hij zal wel lekker in t buitenland zitten.
Toch is het niet goed voor ie eigen risico om hem dat in zijn gezicht te zeggenquote:Op maandag 26 juni 2023 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ken geen enkele crimineel die zo'n zwakbegaafde uitstraling heeft als bolle Jos.
Wat ziet die vent er uit zeg....
Ze gebruiken denk ik ook steeds een schoolfoto uit de brugklasquote:Op maandag 26 juni 2023 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ken geen enkele crimineel die zo'n zwakbegaafde uitstraling heeft als bolle Jos.
Wat ziet die vent er uit zeg....
Volgens mij doen ze het expres totdat ie zo boos wordt en een selfie maakt en opstuurt (inclusief gps).quote:Op woensdag 28 juni 2023 07:59 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Ze gebruiken denk ik ook steeds een schoolfoto uit de brugklas![]()
Die compositiefoto is precies hetzelfde, alleen een baard erbij getekend
"klokjes" - kwaliteitskrandtquote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:03 schreef Ponsai het volgende:
Een 46-jarige man die vermoedelijk samenwerkte met de gezochte crimineel ‘Bolle’ Jos Leijdekkers uit Breda is dinsdag opgepakt in Eindhoven. De man wordt verdacht van de handel in drugs en witwassen. Een arrestatieteam hield hem aan in zijn woning. Die woning is doorzocht, net als een loods in Nuenen.
Daarbij zijn vier cryptotelefoons in beslag genomen waarmee versleutelde berichten verstuurd kunnen worden. Ook drie dure horloges zijn ingenomen, de echtheid van de klokjes wordt nog onderzocht. Dat meldt de politie. ,,De man kwam in beeld op basis van onderschepte cryptocommunicatie die gevoerd werd via het Sky ECC-platform. Begin vorig jaar slaagden opsporingsdiensten erin om toegang te verkrijgen tot miljoenen berichten van gebruikers van het platform Sky ECC en versleutelde berichten van criminele organisaties ‘live’ konden meelezen.”
Sky ECC werd vorig jaar maart offline gehaald en de data werd onderschept. Het zijn deze berichten die geleid hebben naar de man die nu in Eindhoven is aangehouden. Uit Sky ECC communicatie bleek namelijk dat hij zich bezighield met de handel in verdovende middelen en het witwassen van grote contante geldbedragen.”
Bolle Jos
De verdachte stond vermoedelijk in contact met Jos Leijdekkers, één van de meest gezochte criminelen ter wereld. Leijdekkers wordt door justitie gezien als een van de hoofdrolspelers in de grootschalige handel, import en export van cocaïne in Nederland en België. De jacht op hem is ondertussen intensiever dan ooit.
De opsporingsdiensten houden er rekening mee dat Leijdekkers in Turkije verstopt zit. Isaac B., zijn voormalig rechterhand, werd in dat land opgepakt. Vorige week besloot het hooggerechtshof in Istanboel dat hij wordt uitgeleverd aan Nederland. In juni was Leijdekkers zelf het grote doelwit van een mega-politieactie in Turkije.
Bron; https://www.ad.nl/binnenl(...)-bolle-jos~acbfc3d5/
---------------------------------
Dat oprollen van sky ecc laat wel zijn sporen na in de criminele wereld
Wel bij spelshows als Wedden dat, met ons aller kroepoekjequote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Gewoon alle oliebollenkraampjes en pallethandelaren afgaan in de regio. De naam Jos kom je niet vaak tegen bij huisartsen of rechters.²
quote:De broer van de voortvluchtige Bredase topcrimineel ‘Bolle Jos’ Leijdekkers (32) is in Turkije opgepakt. Hij werd gearresteerd voor het witwassen van misdaadwinsten. Dat meldt het Parool woensdag. De Turkse autoriteiten hebben het nieuws nog niet naar buiten gebracht.
Het zou volgens Het Parool gaan om Wilhelmus Adrianus Leijdekkers, die in Turkije zou zijn aangehouden. De broer is het vierde familielid van Bolle Jos dat is gearresteerd. Eerder werden zijn vader, moeder en zus al aangehouden. Ook zij worden verdacht van witwassen maar zijn in afwachting van de strafzaak op vrije voeten gesteld.
In juni pakte de politie 23 vermoedelijke handlangers en contacten van Leijdekkers op in Turkije. Onder hen de voormalige rechterhand van Leijdekkers, Isaac 'Bom' B. uit Rotterdam die vorig jaar 12 jaar cel kreeg voor cokesmokkel en in Antwerpen nog eens 6 jaar voor lidmaatschap van een misdaadorganisatie.
Jos Leijdekkers is de meest gezochte crimineel van Nederland. Hij is voortvluchtig en staat op de Nationale Opsporingslijst. De gouden tip die naar hem leidt, levert 200.000 euro op.
https://www.omroepbrabant(...)assen-misdaadwinsten
Lijkt wel een FOK!ker.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuw beeldmateriaal. Op elke foto ziet hij er anders uit![]()
https://eumostwanted.eu/nl/leijdekkers-joseph-johannes-jos
Op de tweede foto is Jos niet meer zo bol.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou trouwens ook zo een volkszanger van het kaliber Zanger Rinus of Ricky kunnen zijn.quote:
Die eerste zou best kunnen, die tweede lijkt mij sterkquote:Op donderdag 28 december 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op basis van de tweede foto zou ik eens in het wassenbeeldenmuseum zoeken.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lijkt je sterk? Dat hij het is?quote:Op donderdag 28 december 2023 18:44 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Die eerste zou best kunnen, die tweede lijkt mij sterk
Ja zo afgevallen en gebruind en witte porseleinen tanden lijkt mij niet zo bij zijn imago passen. Wel een goeie vermomming misschien.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat lijkt je sterk? Dat hij het is?![]()
Hij zit wel in Turkije he :quote:Op donderdag 28 december 2023 20:41 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja zo afgevallen en gebruind en witte porseleinen tanden lijkt mij niet zo bij zijn imago passen. Wel een goeie vermomming misschien.
Goedkope tandjesquote:Op donderdag 28 december 2023 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij zit wel in Turkije he :
Althans, dat schijnt zo te zijn.
Afvallen lijkt mij met een bijnaam als bolle Jos geen gek plan in zijn geval.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:41 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja zo afgevallen en gebruind en witte porseleinen tanden lijkt mij niet zo bij zijn imago passen. Wel een goeie vermomming misschien.
Zeis kopen en voortaan als Magere Hein door het leven gaanquote:Op donderdag 28 december 2023 21:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Afvallen lijkt mij met een bijnaam als bolle Jos geen gek plan in zijn geval.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:58 schreef hollandia02 het volgende:
Wordt tijd dat we eens gaan stoppen met die zinloze war on drugs. Kost veel te veel geld en tijd.
Legaliseren drugs levert dan weer veel geld op!
Als de politie 50 kilo onderschept gaat er in de vrachtwagen ernaast 250 doorheen, die onderscheppingen zijn zelfs ingerekend in de financiën van die lui.
Een gram cocaïne was in 2002 50 euro en vandaag nog steeds!
50 euro vandaag was echter in 2002 rond de 32 euro, een gram coke is dus ongeveer 40% goedkoper geworden.
Er valt niet op te vechten tegen drugs, mensen willen het dus het komt binnen.
En is iemand die 3x in een jaar op een festival een pilletje neemt nou een zware crimineel of overlastgevend?
@de_boswachterquote:Op donderdag 28 december 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iets onschuldigs als MDMA moet gewoon gelegaliseerd worden, maar wbt cocaïne weet ik niet of dat zo slim is hoor. Denk alleen de drugs niet die schadelijker zijn dan alcohol.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:58 schreef hollandia02 het volgende:
En is iemand die 3x in een jaar op een festival een pilletje neemt nou een zware crimineel of overlastgevend?
quote:Op donderdag 28 december 2023 23:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iets onschuldigs als MDMA moet gewoon gelegaliseerd worden, maar wbt cocaïne weet ik niet of dat zo slim is hoor. Denk alleen de drugs niet die schadelijker zijn dan alcohol.
Dat zijn ze bijna allemaal inclusief cocaïne.quote:Welke drug is het gevaarlijkst? (Bron: RIVM)
Crack
Heroïne
Tabak
Alcohol
Cocaïne
Methamfetamine
Amfetamine
GHB
Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
Cannabis
Ketamine
MDMA (xtc)
Qat
Lsd
Paddo's
Wat is dat voor een onzinlijst, kletskoek? Alcohol staat op plek drie of vier volgens het onderzoek van David Nutt, dus heroïne, cocaïne en tabak zijn schadelijker. Alles daar onder zou je kunnen reguleren.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn ze bijna allemaal inclusief cocaïne.
quote:Vader Joseph L. (69), moeder Elisabeth L. (69) en zus Liesbeth L. (28) beschikten volgens het Openbaar Ministerie in Dubai over een van misdaadgeld betaald appartement, 2 Bentley's, een geldbedrag van in totaal ruim 50.000 euro, dure merkhorloges en designerhandtassen.
De 2 vrouwen werden eind januari 2023 opgepakt. De vader van Bolle Jos L. in maart. Ze zijn later alle drie uit voorlopige hechtenis vrijgelaten. Inmiddels is in Turkije ook een broer van de voortvluchtige Jos L. opgepakt.
De zaak zou vandaag eigenlijk inhoudelijk worden behandeld, maar inmiddels is zeker dat dat niet gaat gebeuren. Er zijn veel verzoeken voor aanvullend onderzoek gedaan door de advocaten van de 3 verdachten.
Het is nog even de vraag of de 3 verdachten er vandaag bij zullen zijn. Dat zijn ze niet verplicht, tenzij de rechtbank een bevel medebrenging uitvaardigt. Dat gebeurt voor niet-inhoudelijke zittingen zelden.
Inmiddels begrijpen we dat de verdachten vandaag niet komen.
Ok Diederick-Gheronimo-Frederique.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat een inspiratieloos volk joh.![]()
Joseph - Jos
Elisabeth - Liesbeth
![]()
quote:
Precies, haske lieve jongen, dat zie je zo aan die zachtaardige blik.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Ach laat die Jos toch lekker met rust.
Inderdaad, als roompaté een gezicht zou hebben... zo zachtquote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies, haske lieve jongen, dat zie je zo aan die zachtaardige blik.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat een inspiratieloos volk joh.![]()
Joseph - Jos
Elisabeth - Liesbeth
![]()
Dit is wel heel kort door de bocht.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:01 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat dit soort volk zichzelf ziet als gangsters, maar ik ze niet anders kan zien dan kneuzerig. Net als Taghi, uiteindelijk zat hij ondergedoken in een veel te warm land met een stapel panorama's met zijn eigen hoofd erop, dan kun je toch beter een normale baan zoeken en wat leuks gaan doen met je leven? Die handlanger van hem zat in Colombia, ook al zo'n leuk land.
En deze Jos zit dan waarschijnlijk in Turkije met een verbouwde harses, ook op de vlucht, hele familie wordt vervolgd, wat een onbevredigend leven.
En na al dat gedoe lachen mensen online om je uiterlijk en je naam, veel aanzien lijken deze mensen niet te hebben. En blijkbaar kun je zoveel geld niet eens uitgeven zonder dat het opvalt bij de politie (of welke instantie zich daar ook mee bezighoudt).
Zouden die ouders nou trots zijn op hoe ze hun gezin hebben vormgegeven? Of heb ik rare verwachtingen van criminelen en zit het niet zo diep
quote:Leijdekkers is volgens goede bronnen al twee keer gearresteerd in Turkije, maar na betaling van forse omkoopsommen weer vrijgelaten.
Wow, wat apart dat dit nu, als laatste stukje in een artikeltje, naar buiten komt. Andere media reppen er niet over.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:57 schreef Ama het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)gouden-tip~adf46364/
Dat zou inderdaad heel goed kunnen, ik vind het gewoon teveel moeite voor relatief weinig maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is wel heel kort door de bocht.Een studie Bsc criminologie zal er voor jou denk ik niet inzitten.
Daar heeft ie zich laten inspireren door Henk R., de zwarte cobra.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op de tweede foto is Jos niet meer zo bol.
BLACKED.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:36 schreef de_boswachter het volgende:
Ziet er niet meer zo bol uit. Afgetraind door de dochter van de president flink te ballen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:47 schreef Tengano het volgende:
Wat knap dat ze (geen idee wie?) hem daar gevonden hebben!
Dat zien ze wel door de vingers met al die cadeaus die ze van hem krijgen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:44 schreef Momo het volgende:
Ook meteen met de dochter van een president gaan, die maakt niet uit wat meneer heeft gedaan allemaal?
Hij staat gewoon in beeld op social mediaquote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:47 schreef Tengano het volgende:
Wat knap dat ze (geen idee wie?) hem daar gevonden hebben!
En hij is daar in een kerk. Apart hoor.
Dat ja, die geven 2 rolexen en is Sierra Leone gered van politieke struggles.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als zijn concurrenten hem weten te traceren eindigt bolle Jos op de schouders
[ afbeelding ]
Het zal vast beter zijn dan een gevangeniscel.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:12 schreef Rnie het volgende:
Het is ergens ook wel triest als ik hem zo zie staan.Alle rijkdom maar tegelijkertijd niks hebben.
Een kleine "Donkere Jos" dan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:27 schreef Woonbootjes het volgende:
Straks een Liefdesbaby van Bolle Jos die dochter 😀
Ik vind de combinatie zware crimineel zijn en actief geloof belijden altijd een beetje apart, vandaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:06 schreef Halcon het volgende:
En wat is er apart aan in een kerk zitten?
Dat zie je juist wel vaker volgens mij.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind de combinatie zware crimineel zijn en actief geloof belijden altijd een beetje apart, vandaar.
Hoezo heeft hij niets, hij heeft een vriendin, waarschijnlijk is hij de rijkste man van dat land, een corrupt land waar voor geld alles te koop is.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:12 schreef Rnie het volgende:
Het is ergens ook wel triest als ik hem zo zie staan.Alle rijkdom maar tegelijkertijd niks hebben.
Inderdaad. Als heftruckchauffeur had ie een prima bestaan hier kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:12 schreef Rnie het volgende:
En hij heeft z'n vrijheid nog. De EBI, want daar zal hij wel terecht komen als hij in NL is, is ook geen pretje.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij niets, hij heeft een vriendin, waarschijnlijk is hij de rijkste man van dat land, een corrupt land waar voor geld alles te koop is.
Dan kon hij tenminste wel elke avond op de stoep wat bierblikjes klappen en kut naar de buurvrouw schreeuwen. Zo triest dat hij dat nu niet kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:25 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Inderdaad. Als heftruckchauffeur had ie een prima bestaan hier kunnen opbouwen.
Materialisme heeft zo zijn prijs. Volgens mij heeft hij meerdere kinderen die hij ongetwijfeld niet meer kan zien , overige familie zal hij ook geen contact meer mee hebben, en zijn "vriendin" zal ongetwijfeld niks meer dan een wassen neus zijn en enkel opgedragen worden door de president van het land. Tel daarbij op dat die Jos nou echt niet het type is dat graag de cultuur van dat land omarmt en daar enkel zit omdat het niet anders kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij niets, hij heeft een vriendin, waarschijnlijk is hij de rijkste man van dat land, een corrupt land waar voor geld alles te koop is.
Vreemde aannames.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Materialisme heeft zo zijn prijs. Volgens mij heeft hij meerdere kinderen die hij ongetwijfeld niet meer kan zien , overige familie zal hij ook geen contact meer mee hebben, en zijn "vriendin" zal ongetwijfeld niks meer dan een wassen neus zijn en enkel opgedragen worden door de president van het land. Tel daarbij op dat die Jos nou echt niet het type is dat graag de cultuur van dat land omarmt en daar enkel zit omdat het niet anders kan.
Maargoed een villa en een speedboot is waar het natuurlijk om gaat.
Oke, dit is de waarheid, ik leg me erbij neer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vreemde aannames.
Of dit griet geeft hij ingepalmd om de president te bereiken die hem bescherming biedt.
Hij daar veel invloed en succes heeft lokaal. En prima woont in een villa met zwembad.
De handel gaat door en zijn dam ondersteunt hij op afstand. Wel is er regelmatig contact.
Bolle Jos vind het leven goed.
Dat was ook een aanname, als voorbeeld voor jouw aannamequote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Oke, dit is de waarheid, ik leg me erbij neer.
Thanks voor de verduidelijking.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was ook een aanname, als voorbeeld voor jouw aanname
Heel goed want dat hij kinderen heeft is in ieder geval nergens te verifiëren. Google geeft alleen antwoorden dat de rest van zijn familie wordt opgepakt maar geen vrouw of kinderen. Dat zou ook wel triest zijn dat hij iedereen laat meedelen met zijn crimineel geld maar zijn vrouw en kinderen verwaarloosd.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Oke, dit is de waarheid, ik leg me erbij neer.
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:27 schreef Woonbootjes het volgende:
Straks een Liefdesbaby van Bolle Jos die dochter 😀
quote:
Is op 8.20min niet zijn kind te zien?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel goed want dat hij kinderen heeft is in ieder geval nergens te verifiëren. Google geeft alleen antwoorden dat de rest van zijn familie wordt opgepakt maar geen vrouw of kinderen. Dat zou ook wel triest zijn dat hij iedereen laat meedelen met zijn crimineel geld maar zijn vrouw en kinderen verwaarloosd.
Een kindje wat even uit kerkbanken schuift en daarna er weer in en dat moet dan opeens bolle jos zijn kind zijn. Dat is wel heel mager bewijs.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is op 8.20min niet zijn kind te zien?
Bekijk deze YouTube-video
Naast Jos is het de enige niet donkere persoon in de kerk. Ook die krullen van dat kind vallen op in dat gezelschap Je ziet Jos in de video iets tegen haar zeggen en een keer zijn arm op haar schouder leggen. En aan het eind van de video is te zien dat ze de hele dienst bij elkaar zitten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kindje wat even uit kerkbanken schuift en daarna er weer in en dat moet dan opeens bolle jos zijn kind zijn. Dat is wel heel mager bewijs.
En hier met foto: https://www.scmp.com/news(...)scmp&pgtype=homepagequote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:02 schreef Rnie het volgende:
Hier met beeld.
Ik kan me heugen dat ik ergens had gelezen dat hij twee kinderen zou hebben die samen in de speeltuin speelde met het kind van Lil Kleine. Ergens ook wel logisch omdat zijn bodyguard ook gelinkt is aan Bolle Jos.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:45 schreef Basp1 het volgende:
Heel goed want dat hij kinderen heeft is in ieder geval nergens te verifiëren.
Dat kind lijkt precies op hem.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En hier met foto: https://www.scmp.com/news(...)scmp&pgtype=homepage
Yep. En ook aan hun gedrag valt genoeg te zien.quote:
Dat is knap terwijl hij volgens vele info voornamelijk in Turkije ondergedoken heeft gezeten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Naast Jos is het de enige niet donkere persoon in de kerk. Ook die krullen van dat kind vallen op in dat gezelschap Je ziet Jos in de video iets tegen haar zeggen en een keer zijn arm op haar schouder leggen. En aan het eind van de video is te zien dat ze de hele dienst bij elkaar zitten.
Ik durf de gok wel aan dat dat zijn dochter is. In dat geval zal hij al een jaar of 10 in dat land zijn of in elk geval al samen zijn met die dochter van de president.
Wie denk je dan dat dat kind is? Hij zal zijn kind wel van hot naar her meeslepen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is knap terwijl hij volgens vele info voornamelijk in Turkije ondergedoken heeft gezeten.
Moeilijk he lezen:quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:14 schreef Basp1 het volgende:
of in elk geval al samen zijn met die dochter van de president.
quote:of in elk geval al samen zijn met die dochter van de president.
Tja op je geliefde X wordt natuurlijk veel onzin gepost. Dus vind dan maar dat bericht en plaats het hier.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik kan me heugen dat ik ergens had gelezen dat hij twee kinderen zou hebben die samen in de speeltuin speelde met het kind van Lil Kleine. Ergens ook wel logisch omdat zijn bodyguard ook gelinkt is aan Bolle Jos.
Was bij RTL Boulevard ofzo, weet het echt niet meer. Kans bestaat dat ze het tekstueel hebben teruggetrokken omwille van de leeftijd van de kinderen/valse informatie richting Lil Kleine, maar dat doet niks af aan het feit dat jij twijfelt of hij kinderen zou hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja op je geliefde X wordt natuurlijk veel onzin gepost. Dus vind dan maar dat bericht en plaats het hier.
Het is niet zijn omvang (wat overigens wel meevalt) wat het meeste opvalt tussen zijn vrienden aldaarquote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja waarom koopt dat smerige zwijn niet wat ozempic van zijn drugsgeld dan valt die gelijk minder op.
Black facing is frowned uponquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is niet zijn omvang (wat overigens wel meevalt) wat het meeste opvalt tussen zijn vrienden aldaar
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:47 schreef roos94 het volgende:
Jossieboy
Wat een legend
Knalt gewoon iedereen af die vroeger aan zijn Snicker repen zat.
[ afbeelding ]
Zeer zeker. Kijk naar de maffia in Italië, en Italianen zijn vaak nog diep gelovig.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zie je juist wel vaker volgens mij.
En maar blijven sponsoren via ontwikkelingshulpquote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:37 schreef fespo het volgende:
mijn god, lees ik het goed dat die president, zijn schoonvader een eigenvermogen heeft van 800 miljoen? In zo'n arm en corrupt land. vreselijk.
Misschien bedenken ze wat. Als 'ie bijvoorbeeld strafbare feiten heeft gepleegd in Marokko, kan 'ie eerst daarheen of zo.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:51 schreef nixxx het volgende:
Siërra Leone.. nou niet echt een land waar het van groot belang is om goede betrekkingen mee te houden. Hebben we niet een mooi geleide wapen fregat wat daar even langs kan varen? De MQ-9s hebben nu toch ook Hellfire raketten?
Groepje Nederlandse commando's kan Jos wel weghalen temidden van die mannen met pijl en boogquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:15 schreef Caland het volgende:
Bolle JosGod
Gewoon beschermd worden door de regering van Sierra Leone. Dat gaat een mooie serie in de toekomst worden.
Als we naar deze foto kijken denk ik dat het kind het kind is van Jos en zijn vrouw.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Was bij RTL Boulevard ofzo, weet het echt niet meer. Kans bestaat dat ze het tekstueel hebben teruggetrokken omwille van de leeftijd van de kinderen/valse informatie richting Lil Kleine, maar dat doet niks af aan het feit dat jij twijfelt of hij kinderen zou hebben.
Nogmaals, dat kind in die video,denk je niet dat dat zijn kind is dan? Het is een kopie van hem.
[ afbeelding ]
Begint op Reddington uit de Blacklist te lijken qua scenario. Als de politie hem daar komt zoeken vallen ze waarschijnlijk uit het raam.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:15 schreef Caland het volgende:
Bolle JosGod
Gewoon beschermd worden door de regering van Sierra Leone. Dat gaat een mooie serie in de toekomst worden.
HE DOESNT EVEN CAREquote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:17 schreef roos94 het volgende:
Dus deze man is zwaar op de vlucht en laat zich zomaar filmen van dichtbij voor een random video?
Ja, het vermogen van onze Jos zelf wordt geschat op 1 miljard.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:37 schreef fespo het volgende:
mijn god, lees ik het goed dat die president, zijn schoonvader een eigenvermogen heeft van 800 miljoen? In zo'n arm en corrupt land. vreselijk.
Je gaat voor 1 coke-tokkie dit soort gekkigheid uithalen? Tuurlijkquote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:51 schreef nixxx het volgende:
Siërra Leone.. nou niet echt een land waar het van groot belang is om goede betrekkingen mee te houden. Hebben we niet een mooi geleide wapen fregat wat daar even langs kan varen? De MQ-9s hebben nu toch ook Hellfire raketten?
Mwah, toch een beetje de blanke Taghi. Dus niet geheel onbelangrijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je gaat voor 1 coke-tokkie dit soort gekkigheid uithalen? Tuurlijk
Dat is kroegpraat. Er gaat nauwelijks ontwikkelingshulp naar Sierra Leone. In 2019 ging het bijvoorbeeld om ¤20.000. In andere jaren niks of enkele tienduizenden euro's tot max ¤150.000. 2014 was eenmalig een uitzondering met ¤6,5 miljoen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
En maar blijven sponsoren via ontwikkelingshulp
Ik vind dat belachelijk veel geld voor zo'n land.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is kroegpraat. Er gaat nauwelijks ontwikkelingshulp naar Sierra Leone. In 2019 ging het bijvoorbeeld om ¤20.000. In andere jaren niks of enkele tienduizenden euro's tot max ¤150.000. 2014 was eenmalig een uitzondering met ¤6,5 miljoen.
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20222023-1115.html
Daar haal je tegenwoordig niet eens een fatsoenlijke linksback voor.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind dat belachelijk veel geld voor zo'n land.
Voor dat geld kun je tegenwoordig nét met je gezin fatsoenlijk dineren bij Mcdonalds.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar haal je tegenwoordig niet eens een fatsoenlijke linksback voor.
Schitterend speciale basisschool / vmbo-kader/swekstroom hoofd.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:47 schreef roos94 het volgende:
Jossieboy
Wat een legend
[ afbeelding ]
Had ook een darter kunnen zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Schitterend speciale basisschool / vmbo-kader/swekstroom hoofd.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Had ook een darter kunnen zijn.
Zelfs voor Taghi kwam er niet veel meer dan een lokaal arrestatieteam om ‘m over te dragen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, toch een beetje de blanke Taghi. Dus niet geheel onbelangrijk.
Dat had diplomatiek wel wat meer voeten in de aarde, ook qua transport terug.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zelfs voor Taghi kwam er niet veel meer dan een lokaal arrestatieteam om ‘m over te dragen.
Ja, maar dan is het nog een ander verhaal dan de marine inzetten met een fregatquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat had diplomatiek wel wat meer voeten in de aarde, ook qua transport terug.
Niet ongewoon, in een land als Angola heb je volgens mij meer miljardairs dan in Nederland. En in dergelijke landen is het vaak ook niet heel moeilijk om tot dergelijke kringen door te dringen. Heb in Afrika ook wel gedineerd met presidenten en vice-presidenten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:37 schreef fespo het volgende:
Met Frank Lammerts in de hoofdrolquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:15 schreef Caland het volgende:
Bolle JosGod
in cashquote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:33 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Ja, het vermogen van onze Jos zelf wordt geschat op 1 miljard.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:47 schreef roos94 het volgende:
Jossieboy
Wat een legend
[ afbeelding ]
Steven Seagal sturen jaaaquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Wmb sturen ze spec ops naar die apenlanden om zulke lui overhoop te knallen.
Yes, Stevenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Steven Seagal sturen jaaa
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat hij zich daar voorstelt als een Nederlandse voetbalcoach. In Afrika zijn ze bijzonder onder de indruk van de kwaliteit die wij op dat terrein te bieden hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien hebben ze daar geen idee wie hij werkelijk is en speelt ie daar een succesvolle zakenman.
Wel geinig om te volgen dit.
Boh dat zou geweldig zijnquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Altijd als ik die gelinkt zie moet ik em kijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Yes, Steven![]()
![]()
![]()
Deze is leuk:quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zoek elk excuus om 'm te posten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Altijd als ik die gelinkt zie moet ik em kijken![]()
Groot gelijk, lig iedere keer weer dubbel. Origineel is volgens mij van Cum Townquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zoek elk excuus om 'm te posten.
"Going fatly around corners"![]()
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deze is leuk:
Ik ook. Te slechtquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Groot gelijk, lig iedere keer weer dubbel. Origineel is volgens mij van Cum Town
Je bent nieuw op FOK!, niet denken dat wij hier het antwoord weten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:09 schreef Paljasso het volgende:
[..]
Als we naar deze foto kijken denk ik dat het kind het kind is van Jos en zijn vrouw.
Dit kind is niet super jong.
Dus dat zou inhouden dat Jos en zij al langer een relatie hebben en hij hier wellicht al langer woont?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb in Afrika ook wel gedineerd met presidenten en vice-presidenten.
Het verschuiven van het lichaam aan het touwtje nekt me elke keer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Altijd als ik die gelinkt zie moet ik em kijken![]()
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb in Afrika ook wel gedineerd met presidenten en vice-presidenten.
En met Nigeriaanse prinsen zekerquote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Niet ongewoon, in een land als Angola heb je volgens mij meer miljardairs dan in Nederland. En in dergelijke landen is het vaak ook niet heel moeilijk om tot dergelijke kringen door te dringen. Heb in Afrika ook wel gedineerd met presidenten en vice-presidenten.
Nee, in Zambia. President bezocht het nationale park een keer waar ik werkte, en verbleef in de presidentiele lodge. Wilde ons ontmoeten om meer te weten te komen over wat we deden (onderzoek en natuurbescherming), en, vooral, of we wel aan capacity building deden. Dus ik erheen met een lokale collega. Was een gang met kaas bij, en hij gaaf haar een stuk blauwe kaas, wat hij zo lekker vond, maar zij echt niet te pruimen vond, dus zij probeerde dat ongemerkt naar mij door te schuiven en doen alsof ze een hap namquote:
Aankomen met een enkel voorbeeld (wat nieteens classificeert als een omschrijving van een echt diner) terwijl je sprak over dineren met presidenten en vice-presidenten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nee, in Zambia. President bezocht het nationale park een keer waar ik werkte, en verbleef in de presidentiele lodge. Wilde ons ontmoeten om meer te weten te komen over wat we deden (onderzoek en natuurbescherming), en, vooral, of we wel aan capacity building deden. Dus ik erheen met een lokale collega. Was een gang met kaas bij, en hij gaaf haar een stuk blauwe kaas, wat hij zo lekker vond, maar zij echt niet te pruimen vond, dus zij probeerde dat ongemerkt naar mij door te schuiven en doen alsof ze een hap nam![]()
Dat soort dingen, die mensen zijn ook vaak zichtbaarder in dat soort landen. Wegen worden afgesloten, hele politie-kolonnes als begeleiding als er weer eens een minister van A naar B moest, en Zambia had op een gegeven moment meer dan 50 ministers. Dat zag je ook wel in andere landen in de regio.
Mijn zus heeft 6 jaar als diplomaat van de VN in Afrika gezeten, op een gegeven moment moest ze een groot congres organiseren, dus zij had geregeld dat alle hoge gasten in een hotel zaten, dat letterlijk aan het congres centrum grense, toch moesten er 30 Rolls Royces worden ingevlogen omdat ze het vertikken lopend aan te komen, en nee het was geen security issue.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nee, in Zambia. President bezocht het nationale park een keer waar ik werkte, en verbleef in de presidentiele lodge. Wilde ons ontmoeten om meer te weten te komen over wat we deden (onderzoek en natuurbescherming), en, vooral, of we wel aan capacity building deden. Dus ik erheen met een lokale collega. Was een gang met kaas bij, en hij gaaf haar een stuk blauwe kaas, wat hij zo lekker vond, maar zij echt niet te pruimen vond, dus zij probeerde dat ongemerkt naar mij door te schuiven en doen alsof ze een hap nam![]()
Dat soort dingen, die mensen zijn ook vaak zichtbaarder in dat soort landen. Wegen worden afgesloten, hele politie-kolonnes als begeleiding als er weer eens een minister van A naar B moest, en Zambia had op een gegeven moment meer dan 50 ministers. Dat zag je ook wel in andere landen in de regio.
Ik had laatst een prins uit Afrika die zijn erfenis wilde delen...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:41 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]![]()
privé dineren met Afrikaanse presidenten en vice-presidenten
![]()
![]()
Dineren met een homp ranzige kaasquote:Op zondag 26 januari 2025 00:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Aankomen met een enkel voorbeeld (wat nieteens classificeert als een omschrijving van een echt diner) terwijl je sprak over dineren met presidenten en vice-presidenten.
[ afbeelding ]
Dan moet je in je jongere jaren een zeer aantrekkelijk retejong zijn geweest.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Niet ongewoon, in een land als Angola heb je volgens mij meer miljardairs dan in Nederland. En in dergelijke landen is het vaak ook niet heel moeilijk om tot dergelijke kringen door te dringen. Heb in Afrika ook wel gedineerd met presidenten en vice-presidenten.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Yes, Steven![]()
![]()
![]()
Die moet nog aardig z'n best doen bij een gloryhole om 'em door het gat te krijgen.quote:
Die scoop gingen ze natuurlijk niet van te voren met Jan delen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
Zware Jongens podcast morgen in uw podcast app.
Podcast · Dag en Nacht Media | Podimo · Zware Jongens geeft je duiding bij hét misdaadnieuws van het moment, door journalisten die dicht op het vuur zitten. Journalisten Yelle Tieleman (AD), Jan Meeus (NRC) en Harry Lensink (FTM) bespreken de laatste ontwikkelingen binnen de (georganiseerde) misdaad. En dat is nodig ook. Want na grote strafzaken tegen Willem Holleeder en Ridouan Taghi is de rust nog lang niet teruggekeerd. Jaarlijks stroomt er voor honderden miljoenen euro’s aan cocaïne ons land binnen. De vermenging van boven- en onderwereld gaat onverminderd door. En om deze criminaliteit de kop in te drukken, zoeken opsporingsdiensten de grenzen op.Verwacht daarnaast een kijkje in de keuken. Hoe ga je als misdaadverslaggever met je bronnen om? Wie scoort er de meeste scoops? En hoe werkt de media-dynamiek rondom misdaad eigenlijk?  Zware Jongens is een podcast van Dag en Nacht Media voor Podimo en verschijnt iedere zaterdag in je favoriete podcastapp. Petra Urban is verantwoordelijk voor de tekening op het artwork.
Lijkt me niet dat die donkere vrouw de moeder is.quote:Op zondag 26 januari 2025 15:55 schreef Alaianaya het volgende:
[ afbeelding ]
Toch zijn kind dus, lijkt me.
Gezonde omgeving om in op te groeien
Tsja, is zo'n kind beter af bij stel werkschuwe viesdikke bijstandstrekkers die alleen maar uit de vetpan eten?quote:Op zondag 26 januari 2025 15:55 schreef Alaianaya het volgende:
[ afbeelding ]
Want dat is het enige alternatief?quote:Op zondag 26 januari 2025 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, is zo'n kind beter af bij stel werkschuwe viesdikke bijstandstrekkers die alleen maar uit de vetpan eten?
Nee, maar ik geef zomaar even een voorbeeld.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Want dat is het enige alternatief?
quote:Op zondag 26 januari 2025 15:55 schreef Alaianaya het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kindje wat even uit kerkbanken schuift en daarna er weer in en dat moet dan opeens bolle jos zijn kind zijn. Dat is wel heel mager bewijs.
Een betere dan de dochter van de president van een land zodat je daar rustig kan verblijven?quote:
Ehm jaquote:Op zondag 26 januari 2025 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, is zo'n kind beter af bij stel werkschuwe viesdikke bijstandstrekkers die alleen maar uit de vetpan eten?
https://www.ad.nl/buitenl(...)landse-om~aa6ec3d88/quote:Sierra Leone reageert op onthullingen over Bolle Jos: ‘Klaar om samen te werken met Nederlandse
OM
De laatste dagen van Jos Leijdekkers, de meestgezochte crimineel van Nederland die ondergedoken zit in Sierra Leone, als vrij man lijken geteld. De politie van het land wil samenwerken met de Nederlandse regering, Interpol en andere instanties om hem op te pakken. Ook zegt de president dat hij de drugscrimineel niet zou kennen. Dat stelt het land in een eerste officiële reactie aan persbureau Reuters, in reactie op de onthullingen van Follow the Money en AD.
Afgelopen vrijdag werd bekend dat Leijdekkers, ook bekend als ‘Bolle Jos’ en de meestgezochte crimineel van Nederland, zich schuil houdt in Sierra Leone. Follow the Money en AD deden onderzoek naar de verblijfplaats van de voortvluchtige drugscrimineel, en werden door bronnen gewezen op foto’s en video's waar Leijdekkers op zou staan. Het gaat om onder meer beelden van een Nieuwsjaarsmis in de kerk van het geboortedorp van president Julius Maada Bio. Ook zijn er foto's gepubliceerd door de voorlichtingsdienst van het land, voorzien van een presidentieel zegel, waarop Leijdekkers te zien is.
Op die beelden is te zien dat de crimineel naast de dochter van de president zit, met wie hij naar verluidt een relatie zou hebben. Dat beeld werd versterkt, nadat op sociale media beelden van de twee opdoken. Het draagt bij aan het beeld dat ‘Bolle Jos’, afkomstig uit Breda, door de president en zijn entourage beschermd zou worden. Vanuit Afrika zou hij door zijn gegaan met het smokkelen van grote partijen cocaïne naar Nederland en BelgiëHet OM bevestigde vrijdag in een reactie dat het al ‘ruim zes maanden’ zeker weet dat Leijdekkers zich inderdaad schuil houdt in het West-Afrikaanse land.
Sierra Leone: ‘We willen samen werken met Nederland en Interpol’
Ook zei het OM dat het er alles aan doet om Leijdekkers uitgeleverd te krijgen. Maar wat er precies al in gang is gezet, wilde het OM niet zeggen. Ook vanuit Sierra Leone bleef het aanvankelijk stil. Tot zondagavond, want via het internationale persbureau Reuters heeft het land een reactie gegeven. Daarbij stelt het land zich op het standpunt dat het met de Nederlandse autoriteiten wil samenwerken, net als met Interpol en andere politiediensten.
Bovendien zouden de instanties in Sierra Leone niet op de hoogte zijn geweest dat Leijdekkers zich in het land zou bevinden. Dit, vermoedelijk, omdat Leijdekkers zich bedient van een andere identiteit. Ook stelt Sierra Leone dat het een onderzoek is gestart om de feiten vast te stellen, nadat bekend is geworden dat Leijdekkers in Sierra Leone is. In de verklaring staat ook dat de president ‘tijdens de feestdagen talrijke familiebijeenkomsten heeft bijgewoond’ en ‘geen kennis heeft van de identiteit en de kwesties die in de media-publicaties over de betreffende persoon worden beschreven.’
Wat een figuur. Nog steeds in Dubai zo te zien?quote:
Ja, bizar altijd wel. Paar jaar geleden was ik in Cambridge, kwam er een politieagent op motor langs, zette het verkeer stil, nog een politieagent op motor, en toen stopte er een auto en stapten Charles en Camilla uit. Geloof dat er nog een beveiligingsauto achter reed. Dat zou toch echt te min zijn voor een gemiddeld staatshoofd uit Afrika.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn zus heeft 6 jaar als diplomaat van de VN in Afrika gezeten, op een gegeven moment moest ze een groot congres organiseren, dus zij had geregeld dat alle hoge gasten in een hotel zaten, dat letterlijk aan het congres centrum grense, toch moesten er 30 Rolls Royces worden ingevlogen omdat ze het vertikken lopend aan te komen, en nee het was geen security issue.
Tsja, 5-gangen avondeten met een president. Was het een officieel staatsdiner? Nee, tuurlijk niet, wij waren ook de enige gasten, ik heb nooit gezegd dat het een officieel diner was. Maar goed, noem het avondeten dan. En dit was een voorbeeld, er waren er meer ja, ook met een regionale koning (geen avondeten, een begrafenis van iemand waar ik vaak mee samenwerkte en die doodgeschoten was door een stroperquote:Op zondag 26 januari 2025 00:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Aankomen met een enkel voorbeeld (wat nieteens classificeert als een omschrijving van een echt diner) terwijl je sprak over dineren met presidenten en vice-presidenten.
[ afbeelding ]
Laten we zo zeggen, je hebt een interessant leven.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, 5-gangen avondeten met een president. Was het een officieel staatsdiner? Nee, tuurlijk niet, wij waren ook de enige gasten, ik heb nooit gezegd dat het een officieel diner was. Maar goed, noem het avondeten dan. En dit was een voorbeeld, er waren er meer ja, ook met een regionale koning (geen avondeten, een begrafenis van iemand waar ik vaak mee samenwerkte en die doodgeschoten was door een stroper).
Tegenwoordig niet meer zo, nu zijn het mijn studenten die dat soort dingen doen. Maar goed, in mijn nieuwe rol kon ik David Attenborough ontmoeten een paar jaar geleden, vond ik toch heel wat toffer dan al die politiciquote:Op zondag 26 januari 2025 20:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Laten we zo zeggen, je hebt een interessant leven.
Best of order pleasequote:Op zondag 26 januari 2025 23:17 schreef Zipportal het volgende:
In Sierra Leone poepen ze op stroat. @:3rr0r
In de bosjes denk ikquote:Op zondag 26 januari 2025 23:17 schreef Zipportal het volgende:
In Sierra Leone poepen ze op stroat. @:3rr0r
Heb je wel eens van de ebi gehoord? Dat schijnt nou niet bepaald een viersterrenhotel te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 06:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Laat hem daar maar lekker zitten voor mijn part. Wat moeten we er hier mee?
Een vier Sterren hotel van onze belastingcenten? Ook speciaal voor hem gebouwd? Met bewakers en cipiers die zich door hem laten intimideren? Dat ie ook orders door kan geven via zijn advocaat aan zijn organisatie?
Nederland is gewoon niet uitgerust voor dit kaliber criminelen, hoe graag we dat ook zouden willen.
Je dacht dat veiligheidheids diensten niet wisten dat hij daar al lang zat? Weet je wel hoe goed gezichtsherkenningsoftware tegenwoordig is?quote:Op maandag 27 januari 2025 01:33 schreef Invisibli het volgende:
Uuhm een witte kop in een donker land, daar snap ik nou helemaal niets van. Als je gezocht wordt als witte man, en je bent daar, dan smeer je toch eerst een pot zelfbruiner extra dark op? Of je gaat eens goed een week in de zon bakken.
Koppie kaal ofzo.
Tatoo erop die je nog niet had. snorretje ofzo.
Was je kaal aan het worden dan grijp je de kans om haarinplantaten te zetten, bos zwarte krullen ofzo.
Hij lijkt op de video vrij herkenbaar??
Schijnt anders niet zoveel indruk op Taghi te maken of hem te verhinderen boodschappen naar buiten te sturen.quote:Op maandag 27 januari 2025 06:12 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de ebi gehoord? Dat schijnt nou niet bepaald een viersterrenhotel te zijn.
Hij heeft er gewoon schijt aan.quote:Op maandag 27 januari 2025 06:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat veiligheidheids diensten niet wisten dat hij daar al lang zat? Weet je wel hoe goed gezichtsherkenningsoftware tegenwoordig is?
Mwoah diplomatieke druk is wel een dingetje in dit soort landen, je wilt ook niet als land bekend staan waar criminelen welkom zijn, dus ik vermoed dat ie over een paar dagen weer in een ander land zit. Haiti ofzo.quote:Op maandag 27 januari 2025 06:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon schijt aan.
Als je in dat soort landen met een berg geld aankomt ben je van harte welkom zonder lastige vragen. En van dat uitleveren zal ook wel geen zak terecht komen.
Of hij is gewoon zogenaamd "verdwenen" terwijl ie daar nog zit en zich niet meer laat filmen en fotograferen.quote:Op maandag 27 januari 2025 07:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah diplomatieke druk is wel een dingetje in dit soort landen, je wilt ook niet als land bekend staan waar criminelen welkom zijn, dus ik vermoed dat ie over een paar dagen weer in een ander land zit. Haiti ofzo.
He doesn't even care.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:33 schreef Invisibli het volgende:
Uuhm een witte kop in een donker land, daar snap ik nou helemaal niets van. Als je gezocht wordt als witte man, en je bent daar, dan smeer je toch eerst een pot zelfbruiner extra dark op? Of je gaat eens goed een week in de zon bakken.
Koppie kaal ofzo.
Tatoo erop die je nog niet had. snorretje ofzo.
Was je kaal aan het worden dan grijp je de kans om haarinplantaten te zetten, bos zwarte krullen ofzo.
Hij lijkt op de video vrij herkenbaar??
Waarom niet?quote:Op zondag 26 januari 2025 16:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die donkere vrouw de moeder is.
Ja, dat snap ik ook niet. Misschien krijgen we daar wat meer duidelijkheid over als John van den Heuvel hem binnenkort gaat interviewen.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:37 schreef Rnie het volgende:
Blijf me toch verbazen dat hij overgehaald is om als keurig gezinnetje op de foto te gaan, terwijl hij waarschijnlijk wist dat die foto's op Insta/Facebook zouden komen.
Je dacht dat de veiligheidsdiensten de cameras op vliegvelden niet gebruiken?quote:Op maandag 27 januari 2025 08:37 schreef Rnie het volgende:
Blijf me toch verbazen dat hij overgehaald is om als keurig gezinnetje op de foto te gaan, terwijl hij waarschijnlijk wist dat die foto's op Insta/Facebook zouden komen.
https://www.geenstijl.nl/(...)ierra-leone#commentsquote:Zal je net weer zien dat één Nederlandse drugscrimineel die naar verluidt getrouwd is met de dochter van de president van Sierra Leone het voor alle andere goedwillende drugscriminelen die naar verluidt getrouwd zijn met de dochter van de president van Sierra Leone verpest. Nadat AD en FTM onthulden dat Bolle Jos (nou ja, meer Prima Afgevallen Welke Methode Gebruik Je Heb Je Tips Jos) als gelukszoeker in Sierra Leone was beland, liet het land weten 'klaar te zijn voor samenwerking met het Nederlandse OM', maar dat klinkt een beetje ongeloofwaardig gezien de warme banden van de crimineel met de huidige politieke elite. Maar! In Sierra Leone zijn ook oppositiepartijen, zoals die van Mohamed Kamarainba Mansaray, die de ophef aangrijpt om deze video van een opstootje in een nachtclub met Bolle Jos met al zijn Facebookvolgers te delen. ADP. MANSARAY. LEF. MINDER BOLLE JOS. Of zoiets.
Matten ? hij probeert te sussen, prima kerelquote:Op maandag 27 januari 2025 09:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)ierra-leone#comments
Zijn westerse landen eigenlijk soms een soort China dat veiligheidsdiensten cameras op elke vliegveld kunnen bekijken?quote:Op maandag 27 januari 2025 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat de veiligheidsdiensten de cameras op vliegvelden niet gebruiken?
Die kans is vrij groot, daarnaast zullen ze vast op heel wat andere plekken mee kunnen kijken, denk aan hotels.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn westerse landen eigenlijk soms een soort China dat veiligheidsdiensten cameras op elke vliegveld kunnen bekijken?
Jos L. toch wat minder, aangezien hij een kerkdienst bijwoont.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:02 schreef raptorix het volgende:
Het is niet voor niks dat Osama zo lang uit handen van de CIA kon blijven, die vent opereerde extreem paranoia.
Wel het juiste continent uitgekozen om met heel veel geld heel lang onder de radar te blijven. Gewoon even wat miljoenen aan één of ander rebellenleger geven, genot.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jos L. toch wat minder, aangezien hij een kerkdienst bijwoont.
En die zullen ook niet denken dat paasei hoofd een levensgevaarlijke maffia baas is.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel het juiste continent uitgekozen om met heel veel geld heel lang onder de radar te blijven. Gewoon even wat miljoenen aan één of ander rebellenleger geven, genot.
Hou er wel rekening mee dat Jos weliswaar veilig is voor justitie, maar niet voor criminelen, en er zijn er genoeg die van hem af willen en ook veel geld hebben.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:35 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat de veiligheid van Jos het meest is geborgd doordat hij met de dochter van de president getrouwd is. Die vrouw voelt zich redelijk content/gelukkig met hem als ik die beelden zo zie. Daarnaast hebben ze dus een kind en als ik de leeftijd daarvan inschat maakt Jos al jaren deel uit van zijn schoonfamilie. Nou is het dus aan de president om het gezin van zijn dochter te verscheuren om Nederland een beetje te helpen met hun verzoek tot uitlevering.
Daar zal die dochter en dat zoontje doodongelukkig van worden, en dat heeft de president dan voor de rest van zijn leven op zijn geweten, wat ook zijn relatie met zijn dochter en wss ook zijn vrouw en anderen geenszins zal begunstigen.
De president heeft inmiddels laten weten dat hij niet bekend is met het verleden van Jos. Het zou inderdaad kunnen dat Jos zich bijvoorbeeld als redelijk succesvol zakenman heeft voorgedaan. De president zou zich dan bedrogen kunnen voelen, maar dan nog zal die dochter wss van Jos blijven houden omdat je dat soort gevoelens niet zomaar kunt wegmaken. En dan blijf je dus nog steeds met de lastige situatie zitten dat die president met gebonden handen zit en dat gezin niet zomaar uit elkaar kan trekken.
Jos had geen betere dame in Sierra Leone kunnen trouwen dan haar. Wellicht dat hij het daarom prima vindt om gefilmd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |