Want dat is het enige alternatief?quote:Op zondag 26 januari 2025 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, is zo'n kind beter af bij stel werkschuwe viesdikke bijstandstrekkers die alleen maar uit de vetpan eten?
Nee, maar ik geef zomaar even een voorbeeld.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Want dat is het enige alternatief?
quote:Op zondag 26 januari 2025 15:55 schreef Alaianaya het volgende:
[ afbeelding ]
Toch zijn kind dus, lijkt me.
Gezonde omgeving om in op te groeien
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kindje wat even uit kerkbanken schuift en daarna er weer in en dat moet dan opeens bolle jos zijn kind zijn. Dat is wel heel mager bewijs.
Een betere dan de dochter van de president van een land zodat je daar rustig kan verblijven?quote:
Ehm jaquote:Op zondag 26 januari 2025 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, is zo'n kind beter af bij stel werkschuwe viesdikke bijstandstrekkers die alleen maar uit de vetpan eten?
https://www.ad.nl/buitenl(...)landse-om~aa6ec3d88/quote:Sierra Leone reageert op onthullingen over Bolle Jos: ‘Klaar om samen te werken met Nederlandse
OM
De laatste dagen van Jos Leijdekkers, de meestgezochte crimineel van Nederland die ondergedoken zit in Sierra Leone, als vrij man lijken geteld. De politie van het land wil samenwerken met de Nederlandse regering, Interpol en andere instanties om hem op te pakken. Ook zegt de president dat hij de drugscrimineel niet zou kennen. Dat stelt het land in een eerste officiële reactie aan persbureau Reuters, in reactie op de onthullingen van Follow the Money en AD.
Afgelopen vrijdag werd bekend dat Leijdekkers, ook bekend als ‘Bolle Jos’ en de meestgezochte crimineel van Nederland, zich schuil houdt in Sierra Leone. Follow the Money en AD deden onderzoek naar de verblijfplaats van de voortvluchtige drugscrimineel, en werden door bronnen gewezen op foto’s en video's waar Leijdekkers op zou staan. Het gaat om onder meer beelden van een Nieuwsjaarsmis in de kerk van het geboortedorp van president Julius Maada Bio. Ook zijn er foto's gepubliceerd door de voorlichtingsdienst van het land, voorzien van een presidentieel zegel, waarop Leijdekkers te zien is.
Op die beelden is te zien dat de crimineel naast de dochter van de president zit, met wie hij naar verluidt een relatie zou hebben. Dat beeld werd versterkt, nadat op sociale media beelden van de twee opdoken. Het draagt bij aan het beeld dat ‘Bolle Jos’, afkomstig uit Breda, door de president en zijn entourage beschermd zou worden. Vanuit Afrika zou hij door zijn gegaan met het smokkelen van grote partijen cocaïne naar Nederland en BelgiëHet OM bevestigde vrijdag in een reactie dat het al ‘ruim zes maanden’ zeker weet dat Leijdekkers zich inderdaad schuil houdt in het West-Afrikaanse land.
Sierra Leone: ‘We willen samen werken met Nederland en Interpol’
Ook zei het OM dat het er alles aan doet om Leijdekkers uitgeleverd te krijgen. Maar wat er precies al in gang is gezet, wilde het OM niet zeggen. Ook vanuit Sierra Leone bleef het aanvankelijk stil. Tot zondagavond, want via het internationale persbureau Reuters heeft het land een reactie gegeven. Daarbij stelt het land zich op het standpunt dat het met de Nederlandse autoriteiten wil samenwerken, net als met Interpol en andere politiediensten.
Bovendien zouden de instanties in Sierra Leone niet op de hoogte zijn geweest dat Leijdekkers zich in het land zou bevinden. Dit, vermoedelijk, omdat Leijdekkers zich bedient van een andere identiteit. Ook stelt Sierra Leone dat het een onderzoek is gestart om de feiten vast te stellen, nadat bekend is geworden dat Leijdekkers in Sierra Leone is. In de verklaring staat ook dat de president ‘tijdens de feestdagen talrijke familiebijeenkomsten heeft bijgewoond’ en ‘geen kennis heeft van de identiteit en de kwesties die in de media-publicaties over de betreffende persoon worden beschreven.’
Wat een figuur. Nog steeds in Dubai zo te zien?quote:
Ja, bizar altijd wel. Paar jaar geleden was ik in Cambridge, kwam er een politieagent op motor langs, zette het verkeer stil, nog een politieagent op motor, en toen stopte er een auto en stapten Charles en Camilla uit. Geloof dat er nog een beveiligingsauto achter reed. Dat zou toch echt te min zijn voor een gemiddeld staatshoofd uit Afrika.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn zus heeft 6 jaar als diplomaat van de VN in Afrika gezeten, op een gegeven moment moest ze een groot congres organiseren, dus zij had geregeld dat alle hoge gasten in een hotel zaten, dat letterlijk aan het congres centrum grense, toch moesten er 30 Rolls Royces worden ingevlogen omdat ze het vertikken lopend aan te komen, en nee het was geen security issue.
Tsja, 5-gangen avondeten met een president. Was het een officieel staatsdiner? Nee, tuurlijk niet, wij waren ook de enige gasten, ik heb nooit gezegd dat het een officieel diner was. Maar goed, noem het avondeten dan. En dit was een voorbeeld, er waren er meer ja, ook met een regionale koning (geen avondeten, een begrafenis van iemand waar ik vaak mee samenwerkte en die doodgeschoten was door een stroperquote:Op zondag 26 januari 2025 00:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Aankomen met een enkel voorbeeld (wat nieteens classificeert als een omschrijving van een echt diner) terwijl je sprak over dineren met presidenten en vice-presidenten.
[ afbeelding ]
Laten we zo zeggen, je hebt een interessant leven.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, 5-gangen avondeten met een president. Was het een officieel staatsdiner? Nee, tuurlijk niet, wij waren ook de enige gasten, ik heb nooit gezegd dat het een officieel diner was. Maar goed, noem het avondeten dan. En dit was een voorbeeld, er waren er meer ja, ook met een regionale koning (geen avondeten, een begrafenis van iemand waar ik vaak mee samenwerkte en die doodgeschoten was door een stroper).
Tegenwoordig niet meer zo, nu zijn het mijn studenten die dat soort dingen doen. Maar goed, in mijn nieuwe rol kon ik David Attenborough ontmoeten een paar jaar geleden, vond ik toch heel wat toffer dan al die politiciquote:Op zondag 26 januari 2025 20:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Laten we zo zeggen, je hebt een interessant leven.
Best of order pleasequote:Op zondag 26 januari 2025 23:17 schreef Zipportal het volgende:
In Sierra Leone poepen ze op stroat. @:3rr0r
In de bosjes denk ikquote:Op zondag 26 januari 2025 23:17 schreef Zipportal het volgende:
In Sierra Leone poepen ze op stroat. @:3rr0r
Heb je wel eens van de ebi gehoord? Dat schijnt nou niet bepaald een viersterrenhotel te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 06:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Laat hem daar maar lekker zitten voor mijn part. Wat moeten we er hier mee?
Een vier Sterren hotel van onze belastingcenten? Ook speciaal voor hem gebouwd? Met bewakers en cipiers die zich door hem laten intimideren? Dat ie ook orders door kan geven via zijn advocaat aan zijn organisatie?
Nederland is gewoon niet uitgerust voor dit kaliber criminelen, hoe graag we dat ook zouden willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |