abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:18:10 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:18:19 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207650857
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:20:13 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207650868
Ik denk overigens dat stiekem de LEOP tanks al klaar staan om over de grens te gaan, zeker van Polen en Finland , die laten zich niet afstoppen door een stel kruiperige schijters in Duitsland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207650871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:21 schreef Pleun2011 het volgende: Ik lees meer mee dan dat ik reageer hier, maar gezien de laatste ontwikkelingen zie ik het ook niet zo positief meer in voor Oekrane. Niet omdat ik Rusland hoog inschat, maar omdat Putin bereid is om meer offers te brengen. Ik zie parallellen met de Finland-oorlog in 1939. De bronnen van Rusland zijn ook niet onuitputtelijk, maar de steun van het Westen voor Oekrane is dat ook niet. Jammer dat er teveel laffe herders zijn die de gevolgen op lange termijn negeren.
Ik denk niet dat de westerse steun zal stoppen. Wat ik me wel afvraag is of er genoeg Oekraners zijn die de wapens kunnen oppakken en ook getraind genoeg zijn om er daadwerkelijk een verschil mee te maken. Ik weet echt niet wat de status is van het Oekraense beroepsleger of de soldaten die nu (in kleinere groepen) trainen in het buitenland.
pi_207650890
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
Dat zag je in het begin ook bij de Fransen. Die dachten met een beetje bellen de boel wel te sussen.

Tot Macron erachter kwam dat Putin volledig de weg kwijt was en er geen rationeel gesprek meer te voeren viel.
pi_207650952
Video Hoe Oekraense militairen via TikTok verslag doen van de slag om Bachmoet
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-slag-om-bachmoet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:34:03 #7
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207650984
Interessant interview met Hristo Grozev (hoofd van Bellingcat)

https://ukrainetoday.org/(...)ing-before-our-eyes/

quote:
Since he is increasingly dominated by a paranoid perception of reality, he is afraid of all security forces. The biggest, of course, is “Wagner”. In general, in my opinion, waking up every Monday, the Russian dictator is terrified. Because he has to figure out how to make himself look like a person with real power for the whole next week.
quote:
From what I see, the Russian elite, not only the oligarchs, but also the people who have power in the power structures, do not support the war at all. They all whisper against her. But they are afraid to do something in this direction. All because they are bound by fear of the repressive regime that Putin has created today.
pi_207651056
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:34 schreef Tokamak het volgende:
Interessant interview met Hristo Grozev (hoofd van Bellingcat)

https://ukrainetoday.org/(...)ing-before-our-eyes/
[..]
[..]

Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:48:29 #9
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207651128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk kwestie van tijd
pi_207651136
Duitsland weer aan de verkeerde kant :')
pi_207651197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:48 schreef Tokamak het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou mijn hoop niet op een opstand vestigen, met zo’n extreem platgeslagen en apathische bevolking.

Het narratief dat Rusland in gevaar is en dat het dus onoverkomelijk is dat er mensen moeten sterven aan het front, slaat aardig aan volgens de kenners.
pi_207651202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_207651269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Na de VS het land dat het meest aan Oekrane heeft gedoneerd
pi_207651271
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.
Dat was ook wel een storm in een glas water. Ging om een klein belang in 1 terminal, nog steeds niet wenselijk imho maar er werd gedaan alsof de halve haven van Hamburg in handen van de Chinezen kwam.
pi_207651287
En wat als de Duitsers geen zin hebben in Leo’s die halfslachtig de grens over gaan, halfslachtig ingezet worden, de grens met Rusland over trekken enz enz.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze vragen en opmerkingen hebben. Geen idee waarover, maar het kan heel goed.

Misschien beter afwachten dan al deze beschuldigingen en beweringen. Het begint op de nuke-discussie te lijken.
pi_207651323
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207651335
quote:
Die dwergstaatjes beginnen ook wel praatjes te krijgen :')
pi_207651349
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wat als de Duitsers geen zin hebben in Leo’s die halfslachtig de grens over gaan, halfslachtig ingezet worden, de grens met Rusland over trekken enz enz.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze vragen en opmerkingen hebben. Geen idee waarover, maar het kan heel goed.

Misschien beter afwachten dan al deze beschuldigingen en beweringen. Het begint op de nuke-discussie te lijken.
Angst voor de Russen, hun gastoevoer en schaamte over 80 jaar geleden.

Niet dat Oekrane hier wat aan heeft.
pi_207651367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.
pi_207651380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.
Oh, ben het wel met ze eens hoor, maar vind het beeld wel grappig. Dat ze wel even stante pede tanks van Duitsland gaan eisen :D
pi_207651410
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]

In Duitsland schijnt het sentiment van “we moeten respect hebben voor Rusland” nog behoorlijk breed gedragen te worden.

Vraag me af waar dat op gebaseerd is, want de Duitsers hebben toch ook kunnen zien dat het Russische leger een bende is.
pi_207651414
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?
pi_207651447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
pi_207651545
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
Frankrijk wil geen tanks sturen. Zij leveren sowieso maar heel weinig vergeleken met Duitsland.
pi_207651551
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat hebben ze voor Ramstein al aangegeven, waarna Biden duidelijk was.

Je weet gewoon niet precies welke dingen spelen.

Het commentaar van de diverse bondgenoten was terughoudend en kwam over als het gladstrijken van plooien ipv een harde nee omdat ze bang zijn.
Volgens Ollogren (hoe Tik je het?) hebben we binnen weken een antwoord. Die komt vast ook met beweeg redenen.

Wat misschien wel duidelijk is: waarom wel de verouderde Russische tanks en kunnen de Leo’s 1 dan niet alvast die kant op?
pi_207651567
quote:

[..]
Als je (volgens de VK) naar de steun kijkt tov het bbp is net Estland het land dat het meest steun ter wereld geeft.

Dan is het rijtje Estland, Letland, Polen en Litouwen. Nederland staat achtste

Estland mag best een grote waffel geven

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-01-2023 10:38:07 ]
pi_207651651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...
Dan weet je toch juist wat je moet doen lijkt me. :!
pi_207651668
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207651670
quote:

[..]
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.
Laten we daarom juist naar hun luisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207651806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.
Geen idee joh
Kom jij uit een ex ussr land?
Vakman pur sang
pi_207651821
quote:

[..]
Dat komt oa omdat zij veel ellende en dood en verderf hebben meegemaakt toen Rusland daar de baas speelde.
Het Molotov-Ribbentrop-pact heeft de facto tot 1991 geduurd. Dat is toch wel recent.

Zo verklaarde Litouwen zich in 1990 onafhankelijk. En kwamen de Russen even de orde herstellen. Daarbij reden ze gewoon met hun tanks over ongewapende burgers heen.

SPOILER
Ik kan alleen maar heel veel respect voor de Baltische bevolking hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 21-01-2023 10:45:47 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207651822
quote:

[..]
Die "dwergstaatjes" zijn groter dan nederlandje...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207651846
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Na de VS het land dat het meest aan Oekrane heeft gedoneerd
Helaas hebben ze door hun achterlijke energiebeleid van de afgelopen decennia ook een veelvoud aan cash aan de Russische oorlogskas gedoneerd.
pi_207651974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om het EU beleid jegens de Russen door de Polen, Esten, Letten, Finnen enz. te laten bepalen en niet door zachtgekookte West-Europese eieren die van mening zijn dat we "een gezamelijke geschiedenis met de Russen hebben" en rekening moeten houden met hun "veiligheid". Die Russische angst om hun veiligheid is niets meer dan pure propaganda van een dadervolk.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207652010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om het EU beleid jegens de Russen door de Polen, Esten, Letten, Finnen enz. te laten bepalen en niet door zachtgekookte West-Europese eieren die van mening zijn dat we "een gezamelijke geschiedenis met de Russen hebben" en rekening moeten houden met hun "veiligheid". Die Russische angst om hun veiligheid is niets meer dan pure propaganda van een dadervolk.
Ja! Laten we de landen met de meeste wrok en angst jegens Rusland de lakens uit laten delen!
pi_207652028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:48 schreef Tokamak het volgende:

[..]
SPOILER
Ik mag hopen dat die oligarchen wel heel kort gehouden worden in Europa, gepest, bezitsonteigening etc etc. Daar mogen wat mij betreft een hoop noodwetjes voor in het leven geroepen worden. Ze zijn rijk genoeg om er een exorbitante levensstijl op na te houden, maar mogen best gestraft worden voor hun immorele aandeel in mafia-staat Rusland.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207652054
Ik vraag me af wat types als Scholz denken wanneer ze dit soort beelden zien. "We moeten troepen sturen naar Berlijn en nooit terugtrekken" . Zijn ze dan bang ofzo?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207652074
De commandant der strijdkrachten.

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:02:48 #39
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207652088
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja! Laten we de landen met de meeste wrok en angst jegens Rusland de lakens uit laten delen!
Je kan moeilijk volhouden dat die landen geen gelijk hebben, vind je ook niet.
pi_207652101
Ik vraag me af of die Leopards echt het verschil gaan maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207652114
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je kan moeilijk volhouden dat die landen geen gelijk hebben, vind je ook niet.
Tuurlijk hebben ze dat, maar je gaat ze niet alle zeggenschap geven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:06:51 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207652139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat die oligarchen wel heel kort gehouden worden in Europa, gepest, bezitsonteigening etc etc. Daar mogen wat mij betreft een hoop noodwetjes voor in het leven geroepen worden. Ze zijn rijk genoeg om er een exorbitante levensstijl op na te houden, maar mogen best gestraft worden voor hun immorele aandeel in mafia-staat Rusland.
Iedere oligarch dient volledig onteigend te woeden. Niet alleen de Rusissische oligarchen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207652153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zij beseffen dat Russen alleen onder de indruk van geweld en agressie zijn, niet van onderhandelen en dialoog. Dus die wrok zou een prima drijfveer voor de Europese opstelling tegenover de Russen zijn.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:09:23 #44
6484 ExTec
pi_207652165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:03 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of die Leopards echt het verschil gaan maken.
Oekraine heeft gewoon ~4/500 werkende tanks nodig. En leopards? Ja graag. Andere tanks? Ook goed.
pi_207652175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zij beseffen dat Russen alleen onder de indruk van geweld en agressie zijn, niet van onderhandelen en dialoog. Dus die wrok zou een prima drijfveer voor de Europese opstelling tegenover de Russen zijn.
Volgens mij hebben we het hier al een jaar over de agressie en het geweld van de Russen. Zelf ook die kant op gaan lijkt me niet verstandig.
pi_207652176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Helaas hebben ze door hun achterlijke energiebeleid van de afgelopen decennia ook een veelvoud aan cash aan de Russische oorlogskas gedoneerd.
Die landen haalden toch veel gas uit Duitsland, wat het dan weer uit Rusland haalde? Oftewel, zij droegen zelf ook gewoon bij aan de oorlogskas.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:11:59 #47
6484 ExTec
pi_207652211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tuurlijk hebben ze dat, maar je gaat ze niet alle zeggenschap geven.
Denk eigenlijk dat we al ruim voorbij dat punt zijn. Duitsland gaat sowieso de komende 50 jaar 0 in de melk te brokkelen hebben. FR, zoals altijd, leeft in hun eigen wereldje en de rest van europa is niet minder anti rus dan balkan/baltische staten.
pi_207652238
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk eigenlijk dat we al ruim voorbij dat punt zijn. Duitsland gaat sowieso de komende 50 jaar 0 in de melk te brokkelen hebben. FR, zoals altijd, leeft in hun eigen wereldje en de rest van europa is niet minder anti rus dan balkan/baltische staten.
Dat is waar. Over 25 jaar sturen we ze nog de hoek in vanwege dat gesteggel over die paar tanks inderdaad.. :s)
pi_207652285
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die landen haalden toch veel gas uit Duitsland, wat het dan weer uit Rusland haalde? Oftewel, zij droegen zelf ook gewoon bij aan de oorlogskas.
Wie deed dat niet? Ik denk dat juist de handels relaties ons behoed hebben voor meer ellende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nebelwerfer op 21-01-2023 11:58:31 (t ) ]
pi_207652325
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oekraine heeft gewoon ~4/500 werkende tanks nodig. En leopards? Ja graag. Andere tanks? Ook goed.
Het verschil gaat groot zijn als ze ze niet krijgen.
pi_207652332
Russische propaganda video.

Zo zouden Oekranse commandanten Oekranse soldaten behandelen.

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:28:58 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207652436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:17 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid".
Plus die overreactie om meteen de sluiting van alle kerncentrales te plannen na Fukushima, waar toen al flinke vraagtekens bij gesteld werden. Geen enkel Europees land reageerde zo panisch.
Maar ondertussen wel lekker bruinkool schrapen. :')

Daar hebben ze afgelopen twaalf maanden ook nog weleens een teruggedacht.
pi_207652487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
het Russische leger een bende is.
Een bende ja? Oekraine die met miljarden euro's aan wapens gekregen van Amerika en het westen en dan nog niet eens een "bende" aan "niks kunnende" Russische soldaatjes het land uit kunnen krijgen?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:38:16 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207652573
twitter

Retweet.
Huilen dan.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:39:48 #55
323876 michaelmoore
pi_207652607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:32 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Een bende ja? Oekraine die met miljarden euro's aan wapens gekregen van Amerika en het westen en dan nog niet eens een "bende" aan "niks kunnende" Russische soldaatjes het land uit kunnen krijgen?
Maar ja het zijn er zoveel he van die boeren pummels
ik denkdat er al een 200.000 van die wodka drinkers onder of op de groene zoden liggen , maar er komen er steeds bij

Goede training is hetgeen de oekraine kan redden , voor iedere oekrainse soldaat moeten er 6 wodka zuipers dood

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-01-2023 11:46:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:39:50 #56
6484 ExTec
pi_207652608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:32 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Echte oorlogen zijn niet een hollywood film die 1:30 duurt. Als je van mening bent dat het allemaal zo lang duurt, moet je aangeven wat je referentie kader is. Helaas volgt daar zelden een antwoord op; mensen hebben een "idee" over hoe het e.e.a. dient te verlopen, gebaseerd op films :') , en als het daar niet aan voldoet: Ze verliezen!
pi_207652643
Kennelijk is het een stuk makkelijker voor de Duitsers om in ieder geval deze centrale online te krijgen , dan dat ze beweren

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:49:00 #58
6484 ExTec
pi_207652779
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:41 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk is het een stuk makkelijker voor de Duitsers om in ieder geval deze centrale online te krijgen , dan dat ze beweren

[ twitter ]
Ow, dit zie ik ze ook wel slowwalken. Ondertussen turnen ze de kolen en bruinkool centrales up to 11.

Die groenen daar zijn niet minder onrealistisch dan kwezel scholtz zelf. Gelukkig voor oekraine doen ze dat alleen richting binnenlandse energie opwekking.
pi_207652786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we het hier al een jaar over de agressie en het geweld van de Russen. Zelf ook die kant op gaan lijkt me niet verstandig.
Het belangrijkste is dat de naeve "Wandel durch Handel" gedachte bij het grof vuil gezet wordt, handel drijven is voor Russen immers niets anders dan het vergaren van mogelijkheden om hun handelspartners te chanteren.

Daarnaast dienen we de reeds nu al dramatische Russische demografie in ons voordeel in te zetten door het land middels sancties in ellende, criminaliteit en alcoholisme te laten vervallen en het Russische geboortecijfer daarmee nog verder te laten kelderen. Dat is een langetermijnstrategie waarmee de Europese vrede en veiligheid gewaarborgd zijn.
pi_207652840
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]

Retweet.
Je moet je toch afvragen als Duitsland zijnde wat je verkeerd doet als je (moreel) gezag binnen de EU wordt overgenomen door een bananenrepubliek zonder rechtsstaat zoals Polen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:53:40 #61
6484 ExTec
pi_207652864
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
Daarnaast dienen we de reeds nu al dramatische Russische demografie in ons voordeel in te zetten door het land middels sancties in ellende, criminaliteit en alcoholisme te laten vervallen en het Russische geboortecijfer daarmee nog verder te laten kelderen. Dat is een langetermijnstrategie waarmee de Europese vrede en veiligheid gewaarborgd zijn.
De DDDDDaaf doctrine, noem ik deze ;) _O-

Ondanks dat we die niet openlijk nastreven, is het effect er niet minder om.

Deze werd gister gepost:

https://foreignpolicy.com(...)onomy-europe-energy/

We zijn al een heel end ;)
pi_207652871
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207652990
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
De DDDDDaaf doctrine, noem ik deze ;) _O-

Ondanks dat we die niet openlijk nastreven, is het effect er niet minder om.

Deze werd gister gepost:

https://foreignpolicy.com(...)onomy-europe-energy/

We zijn al een heel end ;)
Ik denk oprecht dat Europa en de wereld een heel stuk veiliger worden wanneer de Russische federatie in meerdere republieken uit elkaar valt en het Europese/Slavische deel van het land daarmee een land met minder dan 100 miljoen inwoners wordt dat bovendien niet de financile, technische en demografische mogelijkheden heeft om nog koloniale ambities na te kunnen streven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:02:54 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:06:02 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653141
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:53 schreef Slayage het volgende:
_O-

[ twitter ]
Duitsers zijn in het algemeen wel fervente hoerenlopers en vreemdgangers, dus verbaast me niks.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:02 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653162
Wirecard pompten hun cijfers enorm op zodat ze veel succesvoller leken dan in werkelijkheid. Dat was een miljardenfraude.
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:11:46 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653194
Dit dus, waarom verklappen dat Ukraine de GLSDB bommen met 150km range krijgt?
Dan kan Rusland alvast maatregelen nemen om er omheen te werken.
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:11:53 #69
6484 ExTec
pi_207653196
Aardig stukje over de excuses van de VS, dat de abrams echt niet kan want 'te complex'.

https://mickryan.substack.com/p/the-great-tank-debate
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:12:54 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207653208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Omdat als Rusland daar omheen werkt ze per direct problemen krijgen met de aanvoer naar de frontlinie. Hoe langer de aanvoerlijnen, hoe moeilijker het front in stand te houden is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:20:44 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:21:02 #72
6484 ExTec
pi_207653332
quote:
[ twitter ]
Denk niet eens dat het uitmaakt. rus is net een deer caught in the headlights. HIMARS/GMLRS was ruim van te voren aangekondigd, wat deed rus? Niks. En is dat doctrinaal eigenlijk ook wel correct. Ga jij je slagorde omgooien louter nav een aankondiging? Zo ja, waar houd dat dan op?
pi_207653351
Waarom is er in de media amper aandacht voor de Leclerc tank van Frankrijk?

Die zijn wellicht in minder Europese landen voorhanden, maar Frankrijk heeft nog steeds honderden tanks van dit type in zijn arsenaal.

Hoe steekt de Leclerc bijvoorbeeld af tegen de T-90?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:22:56 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

Die dingen staan zometeen met getrainde crew opeens aan het front.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207653388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
:')

Anders ga je lekker zelf naar het front?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207653422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat er wel landen zijn die alvast vooruit lopen op de politieke besluitvorming en Oekraners laten trainen in de Leopard tanks.
pi_207653487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Anders ga je lekker zelf naar het front?
Schrijf anders nog eens zo'n spannend epistel over noeks.
pi_207653502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die kans lijkt me groter dan een Duitse nee.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:33:43 #80
6484 ExTec
pi_207653513
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:22 schreef Breekfast het volgende:
Waarom is er in de media amper aandacht voor de Leclerc tank van Frankrijk?

Die zijn wellicht in minder Europese landen voorhanden, maar Frankrijk heeft nog steeds honderden tanks van dit type in zijn arsenaal.

Hoe steekt de Leclerc bijvoorbeeld af tegen de T-90?
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is. Enige westerse tank met een auto-loader.

Probleem is dat FR er wat heeft kunnen exporteren, en voor de rest precies genoeg heeft voor zichzelf.

Dus dan positioneer je jezelf een beetje op het punt dat die partijen die wel ladingen van die dingen in voorraad hebben, daar heb je het dan niet meer over, je gaat zitten schoppen tegen die landen die precies genoeg hebben voor zichzelf.

En eigenlijk zinloos ook, want VK zit in hetzelfde schuitje, hebben ook eigenlijk alleen genoeg voor zichzelf, nemen wel de moeite om uit eigen voorraad te putten, en meneer scholtz verplaats gewoon ter plekke de doelpalen.

Die paar europese landen die niet-leopards hebben, VK, FR, SE, en IT, kunnen er geen 100en afstaan. En oekraine heeft 300-500 van die dingen nodig. Met die getallen zijn er maar 2 kandidaten, leo's en abrams.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:35:10 #81
323876 michaelmoore
pi_207653531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:26 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat er wel landen zijn die alvast vooruit lopen op de politieke besluitvorming en Oekraners laten trainen in de Leopard tanks.
Polen zal hier ongetwijfeld mee bezig zijn
Als de leop van Polen de grens over gaan dan zullen ze het echt wel doen , ook al wil duitsland Oekraine niet meer steunen

Laat die moffen mnaar barsten
pi_207653571
quote:
[ twitter ]
Opzich zijn er weinig plekken met de GLSDB waar Oekrane niet bij kan, tenzij de Russen terug naar Rusland gaan.
twitter
pi_207653572
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is. Enige westerse tank met een auto-loader.

Probleem is dat FR er wat heeft kunnen exporteren, en voor de rest precies genoeg heeft voor zichzelf.

Dus dan positioneer je jezelf een beetje op het punt dat die partijen die wel ladingen van die dingen in voorraad hebben, daar heb je het dan niet meer over, je gaat zitten schoppen tegen die landen die precies genoeg hebben voor zichzelf.

En eigenlijk zinloos ook, want VK zit in hetzelfde schuitje, hebben ook eigenlijk alleen genoeg voor zichzelf, nemen wel de moeite om uit eigen voorraad te putten, en meneer scholtz verplaats gewoon ter plekke de doelpalen.

Die paar europese landen die niet-leopards hebben, VK, FR, SE, en IT, kunnen er geen 100en afstaan. En oekraine heeft 300-500 van die dingen nodig. Met die getallen zijn er maar 2 kandidaten, leo's en abrams.
UK heeft defensief geen tanks nodig.
pi_207653586
quote:

[..]
Ik weet niet hoe je zeg 100 tank buiten het zicht naar het front brengt. Maar dit hele geharrewar heeft wel iets van misleiding.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207653611
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat dachten wij ook over onze defensie. Was toch wel handig geweest als we een paar van die dingen gewoon op voorraad hadden ipv de gekke constructie met de Duitsers.
-Rabia Al-Basri
pi_207653624
quote:

[..]

Zou toch wat wezen als opeens toch de Abrams de grens gaan oversteken naar Oekrane
-Rabia Al-Basri
pi_207653702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:56 schreef trein2000 het volgende:
Het navo-verdrag vereist wel dat dat in Europa of Noord-Amerika gebeurt voordat je naar art. 5 kunt. (En wat uitzonderingen voor overzeese gebiedsdelen etc. Doet zich hier niet voor)
Een schip is grondgebied van het land onder welke vlag het vaart dus dat ligt iets ingewikkelder.

Maar ook al laten we dat buiten beschouwing, als bv de VS een beroep doet op het artikel 5 vanwege een gekelderde carrier group (als voorbeeld) gaan we echt wel helpen. We helpen een niet NATO lid nu ook aan alle kanten vanwege de Russische dreiging. Als China zich gaat roeren raakt dat ons ook keihard.
pi_207653799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een schip is grondgebied van het land onder welke vlag het vaart dus dat ligt iets ingewikkelder.

Maar ook al laten we dat buiten beschouwing, als bv de VS een beroep doet op het artikel 5 vanwege een gekelderde carrier group (als voorbeeld) gaan we echt wel helpen. We helpen een niet NATO lid nu ook aan alle kanten vanwege de Russische dreiging. Als China zich gaat roeren raakt dat ons ook keihard.
Als China zich gaat roeren betekent dat de totale instorting van de globale economie zoals we die nu kennen.
pi_207653827
quote:

[..]

Ok, duidelijk. Ze hebben wel echt heel veel Leclercs verkocht aan het Midden-Oosten. Wellicht dat we er daar wat van terug kunnen kopen.

Maar ook bij de Leopards heb je zo niet 500 Leopards bij elkaar. Dan moeten Europese landen ook afstand doen van het arsenaal dat ze zelf eigenlijk nodig zouden hebben voor hun eigen verdediging.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:57:20 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653845
quote:

[..]
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is.
Dat is toch de Abrams met de depleted uranium armor?
pi_207653855
quote:

[..]

Artikel 5 berust in the end gewoon op interpretatie, is geen wetmatigheid. Als dat schip geraakt wordt trekt de VS ons echt niet een wereldoorlog in.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:58:26 #92
6484 ExTec
pi_207653857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een hoop van ons NL'ers zeggen: douw ons maar spul maar door, want wij hebben het niet nodig, en ik ben het daar mee eens, ik acht de kans niet groot dat wij voor onze landsverdediging zwaar spul nodig hebben. Maar het VK zal dat voor zichzelf moeten beslissen, daar gaan wij niet over.

Overigens is zo'n exotische tank natuurlijk wel rete vervelend qua onderhoud. Van abrams zijn er bizar veel depots wereldwijd met spare parts, Leo's minder, maar heeft ook een enorme userbase. Userbase van Challengers: alleen het VK en volgens mij een land in het MO met de achterhaalde V1 editie. En dat zal nog dramatischer zijn voor de SE Stridsvagn en de Italiaanse Ariete.
pi_207653866
quote:
Bij oa de Leo-2 is er bewust niet gekozen voor een autoloader, dit ivm de vierde man die je hard nodig hebt om de tank in bedrijf te houden, denk aan onderhoud, munitie beladen, etc.

En vwb de vuursnelheid ontloopt het elkaar niet.

Maar wat bedoel je precies met "best gepantserde"? Vergeleken met welk type/versie?
pi_207653869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Schrijf anders nog eens zo'n spannend epistel over noeks.
Als je niets kan verzinnen bedenk je maar wat anders als repliek. 8)7
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:59:56 #95
6484 ExTec
pi_207653870
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:42 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zou toch wat wezen als opeens toch de Abrams de grens gaan oversteken naar Oekrane
Geef het tijd en ik zie het gebeuren.
pi_207653886
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat dachten wij ook over onze defensie. Was toch wel handig geweest als we een paar van die dingen gewoon op voorraad hadden ipv de gekke constructie met de Duitsers.
We hadden ze moeten hebben om ze nu weg te kunnen geven?
pi_207653920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoezo. Je draait dag in dag uit hetzelfde plaatje af. “Rusland is een kernmacht en daarom moeten we het hoofd buigen voor Rusland, want anders worden er nukes ingezet”.
pi_207653930
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo. Je draait dag in dag uit hetzelfde plaatje af. “Rusland is een kernmacht en daarom moeten we het hoofd buigen voor Rusland, want anders worden er nukes ingezet”.
Ik zeg helemaal nergens dat we het hoofd moeten buigen...

Onvoldoende op begrijpend lezen zeker?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:06:05 #99
323876 michaelmoore
pi_207653935
quote:

[..]
twitter

twitter

twitter
pi_207653943
quote:

[..]

Een gezonken carrier group is wel een extreem voorbeeld. Als China dat voor elkaar krijgt is Taiwan sws de pisang. Heeft Europa zijn vloot niet op tijd voor elkaar om te helpen dunkt me. Ondertussen zal hier op fok de discussie gaan of we dat geld voor die 200 nieuwe tanks niet beter aan de vloot hadden kunnen besteden. :D

Waarom zou China die vloot berhaupt aanvallen? Daar kunnen ze toch gewoon langsvaren om vervolgens te landen op de stranden die hen “toekomt”?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:07:31 #101
6484 ExTec
pi_207653948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:59 schreef AchJa het volgende:
Bij oa de Leo-2 is er bewust niet gekozen voor een autoloader, dit ivm de vierde man die je hard nodig hebt om de tank in bedrijf te houden, denk aan onderhoud, munitie beladen, etc.

En vwb de vuursnelheid ontloopt het elkaar niet.

Dat is in het begin. Want als het eerste schot is verschoten, pak jij als loader uit het rek het patroon wat zich in feite voor je hand bevind. Maar op den duur moet jij naar de hoeken van dat rek gaan, om een patroon te pakken, en nog ietsjes later moet je bukken om de granaten die net boven de grond zitten in het rek eruit te halen. En als je tijd hebt, kun je herschikken, heb je dat niet, pech.

Vs een auto-loader die letterlijk elk patroon in dezelfde tijd laad.

En voor dat onderhoud had FR besloten dan maar wat extra handjes in extra voertuigen te doen.

quote:
Maar wat bedoel je precies met "best gepantserde"? Vergeleken met welk type/versie?
Kwaliteit van bepantsering is niet een kwestie van een willy wortel die een geheime formule heeft ofzo, is een kwestie van hoeveel geld je er aan wil besteden. Dus vergeleken met types die minder hoogwaardig staal hebben.
pi_207653962
Zat te neuzen op wiki over het Europese project voor de opvolger van de Leopard , waar Nederland ook onderdeel van is. Wat een soap is dat zeg. Goed dat de Polen recentelijk de keuze hebben gemaakt om met de Koreanen in zee te gaan.

"On 4 January 2020 Poland was reported to have been excluded from the project,[21] while a month later French President Emmanuel Macron was reported to "appear open" towards a Polish participation in MGCS during a state visit, but to a reporter he appeared "torn between Poland and Putin".[22]

https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Ground_Combat_System
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:08:40 #103
6484 ExTec
pi_207653966
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is toch de Abrams met de depleted uranium armor?
Dat heeft die niet allround.
pi_207653968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hou nou eens op met die persoonlijke aanvallen steeds. Je loopt hier zelf continu te zaniken over de-escalatie, geen tanks sturen, respect hebben voor Rusland en zo nog wat.

Het lijkt het twitteraccount van Rob de Wijk wel :')
pi_207653985
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat zeg je dan precies? Kort en bondig in Jip en Janneke taal.
-Rabia Al-Basri
pi_207654015
quote:

[..]
Schitterend hoe jij je in je kaarten laat kijken wanneer iemand zich in wat hardere bewoordingen uit over je favoriete clubje. _O-
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:21:08 #107
6484 ExTec
pi_207654086
quote:
Maar ook al laten we dat buiten beschouwing, als bv de VS een beroep doet op het artikel 5 vanwege een gekelderde carrier group (als voorbeeld) gaan we echt wel helpen.
Los van dat ik het inhoudelijk met je eens ben, ik vind ook dat we dan wat zouden moeten doen, is dat dus geen gegeven. Kijk maar naar art5 beroeping nav 9/11. Terecht voelde weinig landen ervoor om het militaire avonturisme van de VS te ondersteunen, want dat Irak daar uberhaupt wat mee te maken had (Nee) stond geenszins vast.

En qua waar het om ging, dat wij maar dat en dat moesten gaan doen, want "verplichting", "China" sla je helemaal ongenadig de bal mis.

Willen wij daar wat aan kunnen contribueren, moet je nu alle ballen op de marine gooien. Als jij de illusie hebt dat als het daar los gaat jij wel ff je patriot installatie mag gaan optuigen in Taiwan, kom je van een koude kermis thuis. Taiwan wordt dan 1 grote killzone waarbij bakhmut verbleekt. Dus: be careful what you wish for.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:22:03 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207654102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ok, duidelijk. Ze hebben wel echt heel veel Leclercs verkocht aan het Midden-Oosten. Wellicht dat we er daar wat van terug kunnen kopen.

Maar ook bij de Leopards heb je zo niet 500 Leopards bij elkaar. Dan moeten Europese landen ook afstand doen van het arsenaal dat ze zelf eigenlijk nodig zouden hebben voor hun eigen verdediging.
Het is ook maar zeer de vraag in welke staat al die Leo's zich bevinden, de verhalen uit bijvoorbeeld Spanje zijn niet bemoedigend. Op papier zijn er 300-350 stuks aanwezig, daarvan zouden een stuk of 40 daadwerkelijk operationeel zijn en de rest staat ergens geparkeerd en daar is nooit meer naar omgekeken (ook een mottenballen vloot heeft regulier onderhoud nodig, anders duurt het niet lang voor ze compleet onbruikbaar zijn).
Die zouden allemaal terug moeten naar KMW en Rheinmetall om ze weer combat ready te krijgen, maar KMW zegt zelf al tot diep in 2024 nodig te hebben om hun eigen voorraad weer gevechtsklaar te krijgen.

Dus ja...

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-01-2023 13:30:34 ]
pi_207654180
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:30 schreef Aether het volgende:
Video Hoe Oekraense militairen via TikTok verslag doen van de slag om Bachmoet
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-slag-om-bachmoet
Wat altijd opvalt is het verschil in gebitten. Hoe herken je een Rus = slecht gebit, gaten en bruinzwart.
Hoe herken je een Oekraner = rechte, witte tanden.
Qua orthodontie moet je kennelijk niet in Rusland wezen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:32:28 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654199
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:07 schreef ExTec het volgende:

Dat is in het begin. Want als het eerste schot is verschoten, pak jij als loader uit het rek het patroon wat zich in feite voor je hand bevind. Maar op den duur moet jij naar de hoeken van dat rek gaan, om een patroon te pakken, en nog ietsjes later moet je bukken om de granaten die net boven de grond zitten in het rek eruit te halen. En als je tijd hebt, kun je herschikken, heb je dat niet, pech.

Vs een auto-loader die letterlijk elk patroon in dezelfde tijd laad.
Juist bij de eerste schoten is de autoloader in het nadeel maar goed je hebt het over max 42 schoten dat is ongeveer 6 minuten buffelen en je bent leeg... 7 Schoten per minuut is handmatig prima te halen. Zelfs met de M109 konden we zo'n 6 schoten per minuut halen met handmatig aanzetten, hydraulisch aanzetten was trager.

quote:
En voor dat onderhoud had FR besloten dan maar wat extra handjes in extra voertuigen te doen.
Dat zeg ik, dat is een keus die je maakt.

quote:
Kwaliteit van bepantsering is niet een kwestie van een willy wortel die een geheime formule heeft ofzo, is een kwestie van hoeveel geld je er aan wil besteden. Dus vergeleken met types die minder hoogwaardig staal hebben.
Je zegt dat het "de best gepantserde tank die er is"... En dat lijkt me een beetje overdreven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:34:03 #111
6484 ExTec
pi_207654224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het is ook maar zeer de vraag in welke staat al die Leo's zich bevinden, de verhalen uit bijvoorbeeld Spanje zijn niet bemoedigend. Op papier zijn er 300-350 stuks aanwezig, daarvan zouden een stuk of 40 daadwerkelijk operationeel zijn en de rest staat ergens geparkeerd en daar is nooit meer naar omgekeken (ook een mottenballen vloot heeft regulier onderhoud nodig, anders duurt het niet lang voor ze compleet onbruikbaar zijn).
Die zouden allemaal terug moeten naar KMW en Rheinmetall om ze weer combat ready te krijgen, maar KWM zegt zelf al tot diep in 2024 nodig te hebben om hun eigen voorraad weer gevechtsklaar te krijgen.

Dus ja...
twitter

Dan heb je voor de rest:

- Finland
- Denemarken
- Tsjechi
- Slowakije

Ow, en NL heeft al aangegeven te willen dokken voor tanks (en ik weet dat AchJa er van moet huilen, maar dan hebben we het met een beetje pech/mzzl over onze lease tanks. Zou ik ook aanraden, want 'koop' je ze, dan gaat scholtz het weer slowwalken).

En dat spul is allemaal ready to go.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:35:55 #112
6484 ExTec
pi_207654249
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:32 schreef AchJa het volgende:
Je zegt dat het "de best gepantserde tank die er is"... En dat lijkt me een beetje overdreven.
Hoe harder het staal, hoe betere bepantsering, kan het niet simpeler maken.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:38:08 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654286
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
Los van dat ik het inhoudelijk met je eens ben, ik vind ook dat we dan wat zouden moeten doen, is dat dus geen gegeven. Kijk maar naar art5 beroeping nav 9/11. Terecht voelde weinig landen ervoor om het militaire avonturisme van de VS te ondersteunen, want dat Irak daar uberhaupt wat mee te maken had (Nee) stond geenszins vast.
Een nacht vergaderen en het was in kannen en kruiken. Turkije (Active Shield) was een artikel 4 missie, ook binnen no-time geregeld.

quote:
En qua waar het om ging, dat wij maar dat en dat moesten gaan doen, want "verplichting", "China" sla je helemaal ongenadig de bal mis.
Als de artikel 5 in werking treedt dan gaan we, simpel zat. De "War on Terror" haakten we ook gewoon bij aan ivm hetzelfde artikel 5.

quote:
Willen wij daar wat aan kunnen contribueren, moet je nu alle ballen op de marine gooien. Als jij de illusie hebt dat als het daar los gaat jij wel ff je patriot installatie mag gaan optuigen in Taiwan, kom je van een koude kermis thuis. Taiwan wordt dan 1 grote killzone waarbij bakhmut verbleekt. Dus: be careful what you wish for.
Het ging erom dat er meer dreigingen dan alleen Rusland bestaan, dat was het punt. Iedereen focust zich nu op Rusland en de rest van de wereld wordt uit het oog verloren. We kunnen als NATO ons hele inventaris nu wel aan Oekraine gaan schenken maar dan staan we over twee jaar dom te kijken met lege handen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:40:07 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654317
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:35 schreef ExTec het volgende:
Hoe harder het staal, hoe betere bepantsering, kan het niet simpeler maken.
Ja leuk, heb jij de precieze specs vwb de staallegering van de Leo-2, Leclerc, Abrams en Challenger op je computer staan ofzo?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:45:25 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207654382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Die zouden allemaal terug moeten naar KMW en Rheinmetall om ze weer combat ready te krijgen, maar KMW zegt zelf al tot diep in 2024 nodig te hebben om hun eigen voorraad weer gevechtsklaar te krijgen.

Dus ja...
Hoe kan het dat de Russen met vergelijkbare problemen wel hun tanks kunnen opknappen en wij vastlopen in bureaucratie?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:46:09 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:47:59 #117
6484 ExTec
pi_207654418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:38 schreef AchJa het volgende:
Het ging erom dat er meer dreigingen dan alleen Rusland bestaan, dat was het punt.
En toen je concreet gevraagd werd: welke dreigingen dan, was het antwoord china.

En dan zijn we instant terug bij af, schaf die landmacht maar gewoon af, investeer je kapot in de marine, want landmacht ga je 0 aan hebben in geval China vs Taiwan. Patriots? Waardeloos. Geef maar weg aan oekraine, die hebben er tenminste wat aan. Investeer maar in schepen die knappe AA hebben.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:48:28 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207654426
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ twitter ]

Dan heb je voor de rest:

- Finland
- Denemarken
- Tsjechi
- Slowakije

Ow, en NL heeft al aangegeven te willen dokken voor tanks (en ik weet dat AchJa er van moet huilen, maar dan hebben we het met een beetje pech/mzzl over onze lease tanks. Zou ik ook aanraden, want 'koop' je ze, dan gaat scholtz het weer slowwalken).

En dat spul is allemaal ready to go.
100 tanks dit jaar vind ik alles behalve feestelijk klinken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207654430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:38 schreef AchJa het volgende:
Het ging erom dat er meer dreigingen dan alleen Rusland bestaan, dat was het punt. Iedereen focust zich nu op Rusland en de rest van de wereld wordt uit het oog verloren. We kunnen als NATO ons hele inventaris nu wel aan Oekraine gaan schenken maar dan staan we over twee jaar dom te kijken met lege handen.
Hoe ik de ontwikkelingen lees, is het meer kwetsbaar zijn van tijdelijke aard.

En was verder de inmenging van europa in de war on terror niet meer een politieke keuze?

Ook rond China moet de vs zich zelf kunnen redden dunkt me. Hiermee zeg ik niet dat we niet zouden moeten steunen wanneer er stront aan de knikker is. (Art5 of niet)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:50:58 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207654454
Rusland is doodsbang voor wat bloemen die geplaatst worden en arresteert mensen daarvoor :|W

Tegelijkertijd, waarom zou je dat als burger doen als je weet dat je direct opgepakt wordt 8)7
Doe dan iets anders als verzet waarbij je geen gevaar loopt

twitter
pi_207654482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja leuk, heb jij de precieze specs vwb de staallegering van de Leo-2, Leclerc, Abrams en Challenger op je computer staan ofzo?
Ligt het ook niet om welk type het gaat? De 2A4 lijkt mij op dit moment geen wondermiddel. Overigens in mijn diensttijd te Hohne als tankboer hadden ze best veel onderhoud nodig. Er zat een hele batterij aan technische dienst bij en een loods vol reserve onderdelen. En schildpadje een bergingstank. De specs weet ik niet meer zo uit het hoofd. 1500pk en 55 ton

Opleiding voor chauffeur, lader en schutter duurde 2 maanden in Amersfoort en Soesterberg voor 4e echelon onderhoud als ik het mij nog goed kan herinneren.

Leuk speelgoed in vredestijd :)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:53:51 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207654497
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wat altijd opvalt is het verschil in gebitten. Hoe herken je een Rus = slecht gebit, gaten en bruinzwart.
Hoe herken je een Oekraner = rechte, witte tanden.
Qua orthodontie moet je kennelijk niet in Rusland wezen.
Komt dat door de wodka of is er zelfs gebrek aan kennis van tandenpoetsen en een gebrek aan tandenborstels/tandpasta?
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 13:54:37 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654511
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
En toen je concreet gevraagd werd: welke dreigingen dan, was het antwoord china.

En dan zijn we instant terug bij af, schaf die landmacht maar gewoon af, investeer je kapot in de marine, want landmacht ga je 0 aan hebben in geval China vs Taiwan. Patriots? Waardeloos. Geef maar weg aan oekraine, die hebben er tenminste wat aan. Investeer maar in schepen die knappe AA hebben.
Noord vs Zuid Korea is ook nog altijd een optie

Probleem is dat het (opnieuw) optuigen van de landmacht (of individuele wapensystemen) gewoon heel lang duurt en het moet inmiddels duidelijk zijn dat de wereld heel snel kan veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207654558
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

Probleem is dat het (opnieuw) optuigen van de landmacht (of individuele wapensystemen) gewoon heel lang duurt en het moet inmiddels duidelijk zijn dat de wereld heel snel kan veranderen
Overigens heeft Nederland bij zo’n conflict weinig aan zelf 100 tanks hebben en is bij Duitsland aanhaken is dan veel logischer.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:01:20 #125
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207654596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Overigens heeft Nederland bij zo’n conflict weinig aan zelf 100 tanks hebben en is bij Duitsland aanhaken is dan veel logischer.
Als wij 100 tanks zouden hebben, hebben we er maar 100 minder dan Duitsland, dus dat zou wel degelijk gewicht in de schaal gooien. We zouden 1/3 van het Nederduitse pantser te velde brengen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:04:55 #126
6484 ExTec
pi_207654637
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nog meer militair avonturisme waarvan het geenszins duidelijk is of het sowieso onze zaak is. Ik sta zelf niet on-positief tegenover het idee an sich, maar de NAVO is niet de GDI uit het C&C universum.

quote:
Dat soort kennis borgen en levend houden kan prima met minimale middelen. Totdat de EU volwassen wordt, en we 1 groot knap leger gaan optuigen zullen we moeten blijven schipperen.

En radicaal het roer omgooien, met het oog op bepaalde (vermoedde) conflicten is niet eens zonder precedent.

We noemen het feit dat het gros van al het VS materiel nog steeds woestijn kleuren heeft, dat hun vorige uniform eigenlijk alleen een goede camo was voor woestijn achtigen, het feit dat de USMC al haar tanks de deur heeft gedaan tbv zich kapot investeren in drones.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:05:13 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654643
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom niet?

De tanks komen bij de gemechaniseerde brigade
pi_207654647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als wij 100 tanks zouden hebben, hebben we er maar 100 minder dan Duitsland, dus dat zou wel degelijk gewicht in de schaal gooien. We zouden 1/3 van het Nederduitse pantser te velde brengen..
Neemt niet weg dat wij zelf niet in een oorlog terecht komen waarbij we tanks nodig hebben. We zullen altijd deel uitmaken van een collectief.
pi_207654653
BOEM

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:06:50 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207654673
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat wij zelf niet in een oorlog terecht komen waarbij we tanks nodig hebben. We zullen altijd deel uitmaken van een collectief.
Mwah, wereld veranderd snel,ook de stabiliteit van Europese landen wordt minder.
Vladimir Putin
pi_207654691
Overigens hoeft de oorlog stoppen ons niet veel te kosten:

Onderstaand mokkel een cursus Russisch en een cursus nachtelijk parachute springen van grote hoogte geven en vervolgens boven het Kremlin droppen.

twitter

Die 65 betaal ik wel.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:08:20 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654692
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog meer militair avonturisme waarvan het geenszins duidelijk is of het sowieso onze zaak is. Ik sta zelf niet on-positief tegenover het idee an sich, maar de NAVO is niet de GDI uit het C&C universum.
[..]
Die afspraak is nu eenmaal gemaakt met Zuid Korea toen we vertrokken, als het Noorden aanvalt dan komen we weer helpen

Dan moet je dat ook nakomen lijkt me

Dat heeft verder geen kut met NAVO, GDI of C&C te maken
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:08:21 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654693
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:47 schreef ExTec het volgende:
Dus een voorbeeld noemen is weer niet genoeg? Als ik zoals @sp3c Noord-/Zuid Korea had genoemd had je daar wel weer over lopen klagen.

Het gaat erom dat we straks onze schoenen hebben weggegooid en we vervolgens 15 jaar lang op blote voeten mogen lopen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:08:48 #134
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207654698
quote:

[..]
Ja eens, maar dat collectief zal verwachten dat wij ook ter land ons mannetje staan. Je kunt als Europa's kleinste grote economie - of grootste kleine- inclusief bijna 20 miljoen inwoners niet roepen dat je bijdrage bestaat uit een paar fregatten, raketartillerie achter het front en een handjevol reaper drones.

zaterdag 21 januari 2023 @ 14:09:35 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654706
quote:
Klopt en dat collectief is de NATO en als dat collectief aan de bak moet vanwege een artikel 5 hebben we gewoon te leveren.

Maar goed, we zien ondertussen wel aan onze oosterburen wat de beloftes van sommige landen waard zijn natuurlijk.
pi_207654726
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwah, wereld veranderd snel,ook de stabiliteit van Europese landen wordt minder.
Dat wordt alleen maar erger als elk land apart opschaalt naar een enorm leger.
pi_207654752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt en dat collectief is de NATO en als dat collectief aan de bak moet vanwege een artikel 5 hebben we gewoon te leveren.

Maar goed, we zien ondertussen wel aan onze oosterburen wat de beloftes van sommige landen waard zijn natuurlijk.
Oosterburen wachten we af.

Maar ben jij het er niet mee eens dan dat wij als Nederland best kunnen aanhaken wat betreft tanks bij Duitsland. En ons zelf meer toe spitsen om de marine en lucht verdediging?
pi_207654775
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja eens, maar dat collectief zal verwachten dat wij ook ter land ons mannetje staan. Je kunt als Europa's kleinste grote economie - of grootste kleine- inclusief bijna 20 miljoen inwoners niet roepen dat je bijdrage bestaat uit een paar fregatten, raketartillerie achter het front en een handjevol reaper drones.
We leveren al een aantal jaar zonder inzet van tanks.

Je noemt de vliegtuigen, helicopters en infanterie niet.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:15:26 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654789
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

De NAVO klaagt daar ook al een aantal jaar over

Multinationaal optreden is al moeilijk zat, dat moet je niet moeilijker willen maken door meerdere overheden aan dezelfde knoppen te zetten
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:15:40 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ligt het ook niet om welk type het gaat? De 2A4 lijkt mij op dit moment geen wondermiddel. Overigens in mijn diensttijd te Hohne als tankboer hadden ze best veel onderhoud nodig. Er zat een hele batterij aan technische dienst bij en een loods vol reserve onderdelen. En schildpadje een bergingstank. De specs weet ik niet meer zo uit het hoofd. 1500pk en 55 ton

Opleiding voor chauffeur, lader en schutter duurde 2 maanden in Amersfoort en Soesterberg voor 4e echelon onderhoud als ik het mij nog goed kan herinneren.

Leuk speelgoed in vredestijd :)
Uiteraard, de A4 is natuurlijk de oerversie, overigens vind ik de A4 wel de mooiste om te zien, lekker lomp, hoekig en vierkant.

Maar goed, de A7 is een kleine 75 ton vs de Leclerc die een kleine 57 ton is. Nou snap ik dat die iets lichter is vanwege de autoloader maar het scheelt gewoon een 18 ton aan staal.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:15:48 #141
6484 ExTec
pi_207654794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:08 schreef sp3c het volgende:
Die afspraak is nu eenmaal gemaakt met Zuid Korea toen we vertrokken,
Wie is 'we'?

Heb ik in de vorige topic ook al aangekaart, de NAVO is niet per definitie een verbond tbv het VS Imperium.
pi_207654802
188.000 verliezen aan Russische kant volgens US intel.

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:16:37 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654806
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
Wie is 'we'?

Heb ik in de vorige topic ook al aangekaart, de NAVO is niet per definitie een verbond tbv het VS Imperium.
Nee, maar het staat elk land van dat verbond vrij om de artikel 5 in te roepen. En als dat als NATO wordt afgekondigd is het omhangen en gaan.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:17:13 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654810
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wie is 'we'?

Nederland natuurlijk
pi_207654829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:16 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Dan zouden die 100k doden niet kloppen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:19:34 #146
6484 ExTec
pi_207654836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, maar het staat elk land van dat verbond vrij om de artikel 5 in te roepen. En als dat als NATO wordt afgekondigd is het omhangen en gaan.
Klopt, maar of de rest het honoreert, is een ander verhaal.

Je kunt niet EN blijven roepen dat het een verplichting is, EN toegeven dat het een politieke keuze is.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:19:50 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:19:57 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

Oosterburen wachten we af.

Maar ben jij het er niet mee eens dan dat wij als Nederland best kunnen aanhaken wat betreft tanks bij Duitsland. En ons zelf meer toe spitsen om de marine en lucht verdediging?
Ik ben per definitie niet voor "taakspecialisatie" zoals dat zo mooi heet. Ieder NATO lid moet een compleet gevulde gereedschapskist hebben en niet iemand verantwoordelijk gaan maken voor de infanterie die de bodybags mag vullen zodat een ander land lekker veilig de catering mag gaan regelen.
pi_207654863
quote:

[..]
Moet jij zeggen, je komt zelf met een enorme dooddoener als reactie op zijn post _O-
pi_207654864
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
De NAVO klaagt daar ook al een aantal jaar over

Multinationaal optreden is al moeilijk zat, dat moet je niet moeilijker willen maken door meerdere overheden aan dezelfde knoppen te zetten
Over ons? Niet dat dat niet kan. We zitten natuurlijk al jaren onder de gestelde begrotingsvoorwaarden.

En dus zou je best op gebieden landen kunnen laten specialiseren.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:21:04 #151
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207654866
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:16 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Dat moet wel killed zijn aangezien het officiele killed cijfer van Ukraine al op 112k zit en je dat 3x moet doen voor de gewonden.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:21:35 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_207654870
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die 100k doden kloppen waarschijnlijk ook niet, maar ik weet niet hoe je dat hier aan afleidt. Als het gaat om de gangbare 1/3e dood, 2/3e gewond, dat zijn verhoudingen van landen die hun militairen niet als letterlijk kanonnenvoer zonder kogels naar het front marcheren, en in tanks plaatsen waarbij iedereen dood een feature is en niet een bug. Daarnaast probeerde Moskou zeker aan het begin van de oorlog zo min mogelijk gewonden terug te laten keren, beter vermist of doodsoorzaak onbekend, dus 1:1 als het aankomt op doden en gewonden klinkt best aannemelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:21:56 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654875
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:19 schreef ExTec het volgende:
Klopt, maar of de rest het honoreert, is een ander verhaal.

Je kunt niet EN blijven roepen dat het een verplichting is, EN toegeven dat het een politieke keuze is.
Wat bedoel je nou? Als de 5 in werking treedt is het dienen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:23:41 #154
6484 ExTec
pi_207654895
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat bedoel je nou? Als de 5 in werking treedt is het dienen.
Eens. Duidelijk. ;)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:24:34 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
Over ons? Niet dat dat niet kan. We zitten natuurlijk al jaren onder de gestelde begrotingsvoorwaarden.

Nee over de invulling van onze gevechtskracht:

quote:
Rapport evaluatie Defensie-uitgaven in handen van Zembla

In het rapport ‘NAVO evaluatie Defensie-uitgaven Nederland 2019 - 2022’ dat Zembla eerder in handen kreeg, is te lezen: “Er zijn nog steeds ernstige kwalitatieve tekortkomingen, waaronder het ontbreken van een volledig infanteriebataljon en tanks die Nederlands eigendom zijn.”

Ook is te lezen: “Voorts kan niet aan alle gevraagde paraatheidseisen worden voldaan wegens personele onderbezetting, onvoldoende uitrusting, lage reservevoorraden en geringe voorraden cruciale munitie. Er zijn nog steeds ernstige tekortkomingen, zonder plannen om deze in de nabije toekomst aan te pakken.”
Laatst nog in dat rapport wat Ollongren niet had gedeeld...
pi_207654909
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Och die cijfers zijn toch niet precies te bepalen. Ga er maar vanuit dat de verliezen zowel bij Rusland als Oekrane hoog zijn.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:25:33 #157
6484 ExTec
pi_207654912
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nederland natuurlijk
Dan neem ik aan dat ZK een toezegging van de NAVO heeft gehad..?
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:25:43 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ollongren had daar laatst gezeur over toch?
quote:
over ons ja

Rapport evaluatie Defensie-uitgaven in handen van Zembla
In het rapport ‘NAVO evaluatie Defensie-uitgaven Nederland 2019 - 2022’ dat Zembla eerder in handen kreeg, is te lezen: “Er zijn nog steeds ernstige kwalitatieve tekortkomingen, waaronder het ontbreken van een volledig infanteriebataljon en tanks die Nederlands eigendom zijn.”

Ook is te lezen: “Voorts kan niet aan alle gevraagde paraatheidseisen worden voldaan wegens personele onderbezetting, onvoldoende uitrusting, lage reservevoorraden en geringe voorraden cruciale munitie. Er zijn nog steeds ernstige tekortkomingen, zonder plannen om deze in de nabije toekomst aan te pakken.”
https://www.bnnvara.nl/ze(...)-nederland-bijdraagt
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:25:52 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:27:16 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654931
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan neem ik aan dat ZK een toezegging van de NAVO heeft gehad..?
nee de NAVO heeft in principe niets met Zuid Korea te maken
pi_207654933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben per definitie niet voor "taakspecialisatie" zoals dat zo mooi heet. Ieder NATO lid moet een compleet gevulde gereedschapskist hebben en niet iemand verantwoordelijk gaan maken voor de infanterie die de bodybags mag vullen zodat een ander land lekker veilig de catering mag gaan regelen.
Hoe die taakspecialisatie in te vullen staat niet vast natuurlijk.

Ook al zouden we tanks hebben hoeven we deze niet te sturen natuurlijk en dan zit je met hetzelfde probleem.

Kunnen we wel stellen dat geopolitiek gerommel ontzettend ingewikkeld is waarbij er geen eenvoudige oplossingen bestaan en waarbij de politiek altijd een grote rol zal spelen?
Hierbij zullen de kanonnen altijd maar met moeite over het commentaar van de zijlijn kunnen bulderen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:27:48 #162
6484 ExTec
pi_207654939
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de NAVO heeft in principe niets met Zuid Korea te maken
NL zelf dan? :)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:18 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:23 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207654947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
En was verder de inmenging van europa in de war on terror niet meer een politieke keuze?
quote:
The day after 9/11, the North Atlantic Treaty Organization (NATO) invoked Article 5 from its 1949 founding treaty, stating that an armed attack against one member was an attack against all.

On September 12, 2001, the day after the 9/11 attacks, NATO met in an emergency session. For the first and only time in its history, NATO invoked Article 5. All 18 of the United States’s allies stated they would support America’s response to the attacks.
911
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:49 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654951
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
NL zelf dan? :)
of de VN, weet niet precies hoe dat zit
pi_207654980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
911
Jawel. Maar was dat omdat Amerika het niet alleen af zou kunnen of meer voor het mandaat wat ze zochten. Sowieso was Irak van andere aard.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:31:00 #167
6484 ExTec
pi_207654981
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
of de VN, weet niet precies hoe dat zit
Oei, als iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:31:03 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207654982
https://www.businessinsid(...)a-war-tourist-2023-1
two Ukrainian soldiers were ambushed by Russian troops. The first Ukrainian died on the spot. The second was shot several times, including in the abdomen. Wang stepped forward to try and save him.

The second soldier did not survive. And what happened next has become the subject of a fierce debate between a group of US military veterans in Ukraine and Wang and raises questions about the role of foreigners in Ukraine, war tourism, and what rules of conduct apply in warfare.

twitter
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:32:21 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207654998
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oei, als iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk.
welk punt staat hier nu ter discussie?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:32:30 #170
6484 ExTec
pi_207655000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
911
En wat een drama was dat zeg :')
pi_207655003
quote:
MaAr DaT kAN HeLEmAaL NiEt11!!1 RuSLaNd iS CoRrUPT eN NiET OekRAinE!!11
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:33:07 #172
6484 ExTec
pi_207655006
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
welk punt staat hier nu ter discussie?
De vraag in welke mate wij enige verantwoordelijkheid hebben richting ZK als NK aan zou vallen?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:33:41 #173
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207655013
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Niet tot goedkeuren van de Alliantie. De NAVO heeft bijvoorbeeld nog twee zelfstandige zware pantserinfanteriebrigades van ons tegoed. Die hebben we op het moment niet (te weinig infanterie, geen eigen tanks, en een gemechaniseerde brigade afgeschaald naar een gemotoriseerde brigade) en die komen er voorlopig ook niet.

Wij zeggen dat op te lossen met de Duitsers. Daar denken ze op het hoofdkwartier in Brussel heel anders over.

zaterdag 21 januari 2023 @ 14:34:12 #174
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_207655016
Leopard 2-tanks sturen? Hier zegt men ook NEE!

Een harde dobber voor Oekrane en gruwelijk afzien, we weten het, maar willen Zelensky en de Baltische staten soms escaleren en heel Europa de oorlog in sturen? Inderdaad maar afhouden die levering. Toedeloe!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:35:26 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:37:19 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207655050
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
De vraag in welke mate wij enige verantwoordelijkheid hebben richting ZK als NK aan zou vallen?
als het weer losgaat hebben we afgesproken dat we weer komen helpen
pi_207655057
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:34 schreef Scjvb het volgende:

Een harde dobber voor Oekrane en gruwelijk afzien, we weten het, maar willen Zelensky en de Baltische staten soms escaleren en heel Europa de oorlog in sturen? Inderdaad maar afhouden die levering. Toedeloe!
Wat is dat toch met die Leopard. Waarom zou dat dan plots voor een gigantische escalatie zorgen en andere spullen die wij leveren niet.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:38:18 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207655062
quote:

och, het is gewoon JA gok ik hoor

ik zie nu een heleboel landen 120mm granaten leveren en ik weet niet echt waar je ze anders mee weg kunt schieten

edit mortieren misschien
pi_207655067
Ja we moeten niet escaleren h, zal weer eens luisteren wat Rob er van vind.
Want Rob de Wijk heeft altijd gelijk.
pi_207655080
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat is dat toch met die Leopard. Waarom zou dat dan plots voor een gigantische escalatie zorgen en andere spullen die wij leveren niet.
Nou omdat Putin daar al voor gewaarschuwd heeft,
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:41:10 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207655122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:39 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou omdat Putin daar al voor gewaarschuwd heeft,
Dat roept men steeds vanuit Rusland, wat het westen ook leverd. Het is toch al gescaleerd, want een vreedzame oplossing is er niet. Oekrane heeft in iedergeval tanks nodig. Hoe langer het duurt hoe meeR je straks met een frozen conflict te maken krijgt.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:45:39 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655182
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jawel. Maar was dat omdat Amerika het niet alleen af zou kunnen of meer voor het mandaat wat ze zochten. Sowieso was Irak van andere aard.
Irak was dan ook geen artikel 5.

911 Was de eerste keer dat artikel 5 werd afgekondigd.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:47:25 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:49:38 #185
6484 ExTec
pi_207655264
quote:

Waar is hier? De FvD app groep ofzo?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:49:54 #186
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_207655271
quote:
NAVO staat alleen lidmaatschap toe van landen die volledige controle hebben over hun eigen territorium. Zolang Moldavi geen afstand doet van Transnistri kan Moldavi geen NAVO-lid worden. Zo simpel is het.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_207655293
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat roept men steeds vanuit Rusland, wat het westen ook leverd. Het is toch al gescaleerd, want een vreedzame oplossing is er niet. Oekrane heeft in iedergeval tanks nodig. Hoe langer het duurt hoe meeR je straks met een frozen conflict te maken krijgt.
Het eindresultaat is gewoon dat het Westen Oekrane opoffert om Rusland kapot te krijgen. Precies zoals Maersheimer al vertelde.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:51:27 #188
6484 ExTec
pi_207655294
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
als het weer losgaat hebben we afgesproken dat we weer komen helpen
Niet onder VN vlag, want dat Veto'd China gewoon natuurlijk.

Probeer het nog eens.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:51:40 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Niet tot goedkeuren van de Alliantie. De NAVO heeft bijvoorbeeld nog twee zelfstandige zware pantserinfanteriebrigades van ons tegoed. Die hebben we op het moment niet (te weinig infanterie, geen eigen tanks, en een gemechaniseerde brigade afgeschaald naar een gemotoriseerde brigade) en die komen er voorlopig ook niet.

Wij zeggen dat op te lossen met de Duitsers. Daar denken ze op het hoofdkwartier in Brussel heel anders over.
Dat klopt, maar hebben we wat dat betreft ongelijk? En ja de Duitsers klootzakken momenteel.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:52:52 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat klopt, maar hebben we wat dat betreft ongelijk? En ja de Duitsers klootzakken momenteel.
Ja, we hebben "ongelijk". De NATO hamert al jaren op de ontbrekende gevechtskracht in vnl het Europese smaldeel van de NATO.
pi_207655320
quote:
Krijgt Poetin toch nog gelijk over het nazistische Westen. Deels dan.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:53:29 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207655324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
NAVO staat alleen lidmaatschap toe van landen die volledige controle hebben over hun eigen territorium. Zolang Moldavi geen afstand doet van Transnistri kan Moldavi geen NAVO-lid worden. Zo simpel is het.
Tegen datzelfde gaat Oekraine ook aanlopen, daarom geloof ik ook nooit dat Oekraine de Krim kan behouden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:53:51 #194
6484 ExTec
pi_207655329
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is er dan ergens een bonafide 9/11 oorlog gevoerd die ik gemist heb?

Als ik het me goed herinner werd 9/11 instant aangegrepen door junior om het werk van senior af te maken. Al had Irak er gewoon geen klap mee te maken.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:54:20 #195
6484 ExTec
pi_207655341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat NLD direct meedeed met OEF was omdat het een artikel 5 was.
Operation Enduring Freedom. Dat ik dat weet :')
pi_207655374
twitter
pi_207655380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

En toch “moesten” we gaan.

Ik denk dat beide vormen van invulling kunnen werken. Zolang er maar grondig werk van wordt gemaakt.

En om je een beetje tegemoet te komen, ik mis de colonnes tanks op de openbare weg hier in de omgeving wel. (Zeker 25 jaar geleden).
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:00:59 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207655441
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En toch “moesten” we gaan.

Ik denk dat beide vormen van invulling kunnen werken. Zolang er maar grondig werk van wordt gemaakt.

En om je een beetje tegemoet te komen, ik mis de colonnes tanks op de openbare weg hier in de omgeving wel. (Zeker 25 jaar geleden).
Irak 'moesten' we helemaal niet gaan. Wij gingen niet maar steunden als laf poldercompromis alleen politiek. De Fransen en Duitsers waren geheel tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:02:14 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655457
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:

Als ik het me goed herinner werd 9/11 instant aangegrepen door junior om het werk van senior af te maken. Al had Irak er gewoon geen klap mee te maken.
De NATO heeft gewoon ingestemd met de artikel 5, zo simpel is het gewoon.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:03:40 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207655473
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:
Afghanistan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:06:05 #201
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207655504
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar ging mijn koffie 😂
Vladimir Putin
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:07:34 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207655516
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207655526
quote:

En met wie bedoel je precies hier zegt men? :')
pi_207655528
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er zit een kanaaltje tussen he.
pi_207655553
quote:

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:11:16 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655570
quote:
_O-

Ze weten dat het om tanks gaat en dat PETA ook akkoord is?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:15:08 #208
345631 Scjvb
pi_207655596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
En met wie bedoel je precies hier zegt men? :')
Niet zo'n zuur gezicht trekken hoor. :{ In antwoord op uw vraag: op locatie Amsterdam.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:17:59 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207655627
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:15 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Niet zo'n zuur gezicht trekken hoor. :{ In antwoord op uw vraag: op locatie Amsterdam.
Halsema?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207655659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, we hebben "ongelijk". De NATO hamert al jaren op de ontbrekende gevechtskracht in vnl het Europese smaldeel van de NATO.
En in die hebben ze gelijk. Alleen zegt dat niets over waar we in moeten investeren.
We zouden ook wat patriots, f35s en een battalion of 2 aan infanterie (met mechanische ondersteuning) kunnen aanschaffen. Dan is de kans op inzet nog groter ook.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:22:34 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207655669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

En in die hebben ze gelijk. Alleen zegt dat niets over waar we in moeten investeren.
We zouden ook wat patriots, f35s en een battalion of 2 aan infanterie (met mechanische ondersteuning) kunnen aanschaffen. Dan is de kans op inzet nog groter ook.
Er staat toch duidelijk "het ontbreken van eigen tanks"? Daar vindt de NATO dus wel wat van.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:22:37 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207655670
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:27:19 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_207655716
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-01-2023 15:32:58 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207655723
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er staat toch duidelijk "het ontbreken van eigen tanks"? Daar vindt de NATO dus wel wat van.
Ja, en wij ook. Wie weet moeten we eerdaags die dingen ook aanschaffen. Maar of dat het beste is.
Met 100 tanks komen andere zaken niet aan bod.

Zaken die we denk ik eerder in zullen zetten.
pi_207655726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In Duitsland schijnt het sentiment van “we moeten respect hebben voor Rusland” nog behoorlijk breed gedragen te worden.

Vraag me af waar dat op gebaseerd is, want de Duitsers hebben toch ook kunnen zien dat het Russische leger een bende is.
Ze voelen zich losers omdat de Yuri's en Ivan's hun Ingrid's en Hilde's te grazen hebben genomen in 1945 en kunnen daardoor niet meer helder nadenken. Alsof Rusland respect heeft voor Oekrane en het Westen. Gewoon tanks geven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:29:11 #216
pi_207655733
Driedubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-01-2023 15:34:18 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:31:27 #217
pi_207655751
quote:

*O* Wij willen escaleren! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het eindresultaat is gewoon dat het Westen Oekrane opoffert om Rusland kapot te krijgen. Precies zoals Maersheimer al vertelde.
Nee, Rusland gaat deze niet winnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tegen datzelfde gaat Oekraine ook aanlopen, daarom geloof ik ook nooit dat Oekraine de Krim kan behouden.
Ukraine moet de Krim terug, want dan kunnen ze NATO lid worden.

Een aantal mensen hier kijkt het nieuws via een lachspiegel. :D
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:35:37 #218
pi_207655793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:15 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Jij bent toch zo van de smilies? Ben je gehacked of zo?
pi_207655814
twitter

Misschien iets voor @AchJa
pi_207655844
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jij bent toch zo van de smilies? Ben je gehacked of zo?
Z'n Jopen biertje is op. En hij is niet in het Haerlemsche.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207655848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, Rusland gaat deze niet winnen.
Dat zeg ik ook niet, maar Oekrane ook niet. Geen van beide partijen gaan winnen.
pi_207655852
Wagner is dus een groep die geen onderdeel is van het Russische leger, volgens Rusland. En de VS hebben Wagner aangemerkt als criminele organisatie.
Kunnen de Amerikanen dan gaan jagen op Wagner in Afrika? Zoals ze bv ook op Al-Qaida jagen?
Radio Espantoso
pi_207655854
Irritant wel mensen die NATO zeggen ipv NAVO. Net als Beijing ipv Peking.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:45:09 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207655873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
OTAN
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 15:45:57 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207655877
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet onder VN vlag, want dat Veto'd China gewoon natuurlijk.

Probeer het nog eens.
wat was de originele vraag?
pi_207655892
quote:
NAFO
Radio Espantoso
pi_207655893
quote:
84s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
OTAN
НАТО of नाटो, het is toch arbitrair welke taal je gebruikt.
pi_207655902
quote:
Waarom NATO is gewoon het Engels voor NAVO en plaats namen veranderen wel vaker van naam zeker als je het schrijft in hun eigen taal. Of ben jij zo iemand die standaard verdwaalt zodra je de grens over gaat en de borden Aken probeert te volgen?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:49:54 #229
pi_207655926
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, maar Oekrane ook niet. Geen van beide partijen gaan winnen.
Dan blijven we voor eeuwig oorlog voeren. Waar gaat Rus dat van betalen? Nee, Rusland gaat kapot en dat hebben ze zelf gedaan.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:50:48 #230
pi_207655934
quote:
Rusland Kapot Maak Organisatie.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 15:51:42 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207655942
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waarom NATO is gewoon het Engels voor NAVO en plaats namen veranderen wel vaker van naam zeker als je het schrijft in hun eigen taal. Of ben jij zo iemand die standaard verdwaalt zodra je de grens over gaat en de borden Aken probeert te volgen?
Hij komt nooit van zijn zolderkamer, dus, nee
pi_207655971
quote:
Patat / Friet, ook weer zo iets
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207655988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hij komt nooit van zijn zolderkamer, dus, nee
Dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een bijdehande kennis gehad die net voor het tijdperk van navigatie dacht dat Luik de Nederlandse vertaling was voor Lille (Rijsel) dan is het een lange omweg naar je vakantieadres in Frankrijk.
pi_207656025
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een bijdehande kennis gehad die net voor het tijdperk van navigatie dacht dat Luik de Nederlandse vertaling was voor Lille (Rijsel) dan is het een lange omweg naar je vakantieadres in Frankrijk.
Herman, het staat wel slecht aangegeven. :D
pi_207656179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:42 schreef Peligrosso het volgende:
Wagner is dus een groep die geen onderdeel is van het Russische leger, volgens Rusland. En de VS hebben Wagner aangemerkt als criminele organisatie.
Kunnen de Amerikanen dan gaan jagen op Wagner in Afrika? Zoals ze bv ook op Al-Qaida jagen?
Alleen op eigen grondgebied? Andermans grondgebied moeten ze er om vragen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:17:46 #236
323876 michaelmoore
pi_207656242
quote:
OTAN is het
pi_207656244
[Knip
-Rabia Al-Basri
pi_207656264
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:20:10 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207656267
Deze miljardair gaat zelf niets doneren zeker? :')

twitter
pi_207656352
quote:
Aan wiens kant staan die Duitsers eigenlijk 8)7 Onderhand lijkt de halve SPD uit een vijfde colonne te bestaan...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2023 16:30:10 ]
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:29:49 #241
323876 michaelmoore
pi_207656370
quote:

In Ruzzia bedoel je.

Euroopa komt toch wel in de oorlogsmachien, heb je niet door wat Poetin aan het doen is ??

Heel rusland omvormen tot een oorlogsindustrie, dat is niet iets voor alleen Oekraine
DAt is de blauwdruk van de oorlogsmachine van Hitler
pi_207656377
quote:
Pas wanneer het Transnistri probleem van Moldavi opgelost is zullen lid worden van de Navo. Anders zou de Navo en een gesplitst land accepteren en een behoorlijke hoeveelheid Russische troepen. Dat gaat niet gebeuren. Problemen moet je niet bewust importeren.
-Rabia Al-Basri
pi_207656396
twitter

Guido beweert hier iets nieuws?
pi_207656400

2 maanden training, waar normaal 18 maanden voor staat. Veel gaat automatisch. Zien de drones vanaf 16 km. 3 schoten per loop per shahed drone voor succes.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:36:09 #245
323876 michaelmoore
pi_207656431
Daar is Ukraine wel goed in he , dank zij de spysatellites van Musk

Steeds maar weer de olieaanvoer opblazen
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:38:51 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207656450
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:28 schreef J.B. het volgende:

[..]
Aan wiens kant staan die Duitsers eigenlijk 8)7 Onderhand lijkt de halve SPD uit een vijfde colonne te bestaan...
Duitsland zit zichzelf in de weg door hun verleden. Dekentje over het hoofd trekken en de realiteit niet willen zien. Dit is eerder gebeurd in het verleden
Rolf Mtzenich en Olaf Scholz zijn de Chamberlains van onze tijd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Appeasementpolitiek
pi_207656469
quote:
Peking is niet een Nederlandse naam voor Beijing. Dat gebruiken ze in het Engels ook.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:44:13 #248
323876 michaelmoore
pi_207656486
LUka heeft een oorlogsgewonde Russische soldaat van de Donbas voortgeduwd in het Minsk hockeystadium

En iedereen juichen voor deze held uiteraard , speciaal voor naar Minsk gebracht om toegejuicht te worden in het Ijsstadion in Minsk

Zijn grootmoeder was Wit Russisch , nou knap hoor
https://www.kp.ru/online/news/5106351/?from=twall

quote:
Loekasjenka hielp de held van Donbass, die aanwezig was bij de hockeywedstrijd, om de ereronde te voltooien
Eerder onderging de man behandeling en revalidatie in het regionale klinische ziekenhuis van Minsk

Loekasjenka hielp de held van Donbass, die aanwezig was bij de hockeywedstrijd, om de ereronde te voltooien

De president van Wit -Rusland Alexander Loekasjenko hielp de held van Donbass Pavel Prokhorenkov , die aanwezig was bij het ijshockey, om de ereronde op het ijs te voltooien.

Volgens BelTA regelde het staatshoofd op 21 januari na de wedstrijd een ereronde voor een man in een rolstoel. Video van de "Olympic Arena" verscheen in het Telegram-kanaal "Pool of the First".

Er wordt ook gemeld dat het publiek op de tribunes Pavel op het ijs steunde - iedereen gaf een staande ovatie. Later vertelde Prokhorenkov aan verslaggevers dat ze niet zo dol was op hockey, maar eerder had geschaatst. Hij voegde er ook aan toe dat zijn grootmoeder Wit-Russisch was en dat hij genteresseerd was in een bezoek aan haar vaderland.

Eerder werd gemeld dat een officier uit Donetsk in april 2022 door een mijn was opgeblazen. Als gevolg hiervan raakten de benen van de man gewond. Later werd hij behandeld in het Minsk Regional Clinical Hospital.

Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5106351/
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:44:21 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207656489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Peking is niet een Nederlandse naam voor Beijing. Dat gebruiken ze in het Engels ook.
Om je daar over op te winden, pfff, hele bergen Nederlanders zeggen Holland als ze Nederland bedoelen.
pi_207656490
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Guido is een bewezen fantast. Dat hij iets beweert betekent helemaal niets.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:45:09 #251
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207656499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:33 schreef 3rr0r het volgende:

2 maanden training, waar normaal 18 maanden voor staat. Veel gaat automatisch. Zien de drones vanaf 16 km. 3 schoten per loop per shahed drone voor succes.
In filmpje van de NOS zei een Nederlandse collega van @AchJa dat voor patriot normaal gesproken 5 maanden theorie staat. Kan me voorstellen dat als je het aan ervaren lui leert en ook nog meer uur per week dat je zo 4 maanden daar vanaf kan halen. Zo zal het met meer systemen zijn. Hoewel 2 maanden ipv 18 wel heel weinig lijkt :+
pi_207656520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Om je daar over op te winden, pfff, hele bergen Nederlanders zeggen Holland als ze Nederland bedoelen.
Ik ben ook voor gebruik van Nederlandse namen zoals NAVO en Nederland (ik kom niet uit Holland :') ). Maar Peking/Beijing js geen goed voorbeeld.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:47:33 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207656531
quote:
[ twitter ]

Nee, hij lult
https://www.bild.de/polit(...)e-82630660.bild.html
Duitsland blokkeert nog steeds

https://platform.twitter.(...)58205745&width=550px
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:48:11 #255
pi_207656540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Duitsland zit zichzelf in de weg door hun verleden. Dekentje over het hoofd trekken en de realiteit niet willen zien. Dit is eerder gebeurd in het verleden
Rolf Mtzenich en Olaf Scholz zijn de Chamberlains van onze tijd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Appeasementpolitiek
Vergeet de macht van de industrilen niet.
pi_207656547
quote:
Ik vind het persoonlijk minder irritant dan mensen die het op een Nederlandstalig forum over Crimea hebben. Kyiv schijnt dan wel weer in het Nederlands te kunnen maar doet wel pijn aan mijn ogen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:49:15 #257
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207656553
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Vergeet de macht van de industrilen niet.
Krauss-Maffei Wegmann en Rheinmetal willen niets liever dan leveren
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:49:37 #258
323876 michaelmoore
pi_207656556
twitter

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 21-01-2023 17:10:48 ]
pi_207656558
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik ben ook voor gebruik van Nederlandse namen zoals NAVO en Nederland (ik kom niet uit Holland :') ). Maar Peking/Beijing js geen goed voorbeeld.
Zo zou Nederland ook alle plaatsen in Oekrane moeten benoemen. Al die kutgehuchten die 2 letters van elkaar verschillen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:50:17 #260
pi_207656564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk minder irritant dan mensen die het op een Nederlandstalig forum over Crimea hebben. Kyiv schijnt dan wel weer in het Nederlands te kunnen maar doet wel pijn aan mijn ogen.
We gebruiken gewoon de Ukrainse naam.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:50:22 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207656565
quote:

18 Maanden Gepard/Cheetah is wel erg overdreven, stuco (wachtmeester) opleiding PRTL was vroeger een maand of 6 waarbij de BOT stuco's nog een uitdiepmodule kregen van een maand of 3. Dus al met al 9 maanden.

De richter (korporaal) opleiding was een maand of 3.

Ik heb het filmpje nog niet gezien maar wat bedoelen ze met 3 schoten per loop? Nou moet ik even goed nadenken want onze PRTL keek max 15km (PPI ging tot 15) maar of de Gepard ivm de Siemens radar nou 20km kon kijken weet ik even niet.

Edit: Ah, de Gepard heeft een PPI die tot 16km gaat. En ik denk dat dat "3 schoten per loop" verhaal een vertaalfout is. Wat ze precies bedoelen weet ik niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 21-01-2023 17:04:55 ]
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:50:36 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207656567
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kiev is de Nederlandse vertaling van de Russische naam. Kyiv is de Nederlandse vertaling van de Oekraense naam.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:51:18 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207656578
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:45 schreef BEFEM het volgende:

In filmpje van de NOS zei een Nederlandse collega van @:achja dat voor patriot normaal gesproken 5 maanden theorie staat. Kan me voorstellen dat als je het aan ervaren lui leert en ook nog meer uur per week dat je zo 4 maanden daar vanaf kan halen. Zo zal het met meer systemen zijn. Hoewel 2 maanden ipv 18 wel heel weinig lijkt :+
Dat filmpje gaat toch over de Gepard?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 16:51:21 #264
pi_207656579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Krauss-Maffei Wegmann en Rheinmetal willen niets liever dan leveren
Aan landen die geen oorlog voeren, ja. :P
pi_207656601
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Aan landen die geen oorlog voeren, ja. :P
Dat is de politiek.
De bedrijven zelf willen wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207656618
Hartverscheurend.
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 17:04:39 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 17:07:11 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 17:09:58 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 17:14:55 #270
323876 michaelmoore
pi_207656773
twitter
pi_207656838
quote:
[ twitter ]

Die charlatan beweerd niets nieuws. Die roept wat Polen allang heeft gezegd van de week. En Duitsland heeft gezegd dat ze het niet tegenhouden
pi_207657020
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:09 schreef slashdotter3 het volgende:

Valt me nu pas op dat Yuri van Red Alert gemodelleerd is naar Stalin

Dat is Lenin. Niet Stalin. Klein verschilletje, zeg maar.
pi_207657034
Hij heeft alweer te veel gedronken.

twitter
pi_207657081
Medvedev kan lullen wat ie wil, maar Rusland heeft de nazi's niet meer verslagen dan Oekrane of Wit- Rusland.
pi_207657082
Het weer, de afstand en daarbij behorende logistieke problemen, ja. Hitler en Napoleon......

Telkens maar weer dingen verzinnen voor propagandadoeleinden, je zal maar een Russische hoogwaardigheidsbekleder zijn. Ik was gevlucht of uit een raam gevallen.
pi_207657085
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:40 schreef polderturk het volgende:
Hij heeft alweer te veel gedronken.

[ twitter ]
Die is wel echt ver afgegleden. In de tijd als president leek hij nog het redelijke en gematigde alternatief voor Poetin.
pi_207657096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Die is wel echt ver afgegleden. In de tijd als president leek hij nog het redelijke en gematigde alternatief voor Poetin.
Is nog maar de vraag of het echt zijn persoonlijke mening is of gewoon propaganda moet brullen van z'n baasje.
pi_207657107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:44 schreef havanagila het volgende:
Het weer, de afstand en daarbij behorende logistieke problemen, ja. Hitler en Napoleon......

Telkens maar weer dingen verzinnen voor propagandadoeleinden, je zal maar een Russische hoogwaardigheidsbekleder zijn. Ik was gevlucht of uit een raam gevallen.
Hoogwaardigheid, ...dat wordt in Rusland al jaren niet meer bekleed.

Okee, door Pussy Riot
pi_207657116
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 januari 2023 @ 17:47:44 #281
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207657128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
Medvedev kan lullen wat ie wil, maar Rusland heeft de nazi's niet meer verslagen dan Oekrane of Wit- Rusland.
En ook nog eens dankzij materieel geleverd door de USA
pi_207657248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:09 schreef slashdotter3 het volgende:
USSR vlag _O_

[ afbeelding ]
[ twitter ]

Valt me nu pas op dat Yuri van Red Alert gemodelleerd is naar Stalin

Stalin
[ afbeelding ]
Yuri
[ afbeelding ]
Beetje domme tweet wel, dan vergeet je toch wel waar Rusland stond onder de Tsaren voordat Lenin aan de macht kwam. De NKVD werd pas in 1934 opgericht, overigens, Lenin was toen al 10 jaar dood.
pi_207657308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Och die cijfers zijn toch niet precies te bepalen. Ga er maar vanuit dat de verliezen zowel bij Rusland als Oekrane hoog zijn.
Alle doden van Wagner tellen niet mee, want geen onderdeel van het leger. Daar hebben ze een brief over gekregen van de Russische legerleiding toen ze hulp zochten bij het zoeken van vermisten. Vorige topic of topic daarvoor.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:05:56 #285
6484 ExTec
pi_207657383
twitter
pi_207657447
Oh ja Sonja van den Ende. Is wel interessant haar kijk.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:11:50 #287
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207657454
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:05 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Die komt wel met heel goede argumenten waarom Oekraine vernietigd dient te worden:

twitter
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207657464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat filmpje gaat toch over de Gepard?
Er was gisteren een filmpje op de nos over de patriot.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:14:12 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:15:10 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207657499
quote:
[ twitter ]
Wanneer gaat ze een HIMARS inslag filmen van dichtbij?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:16:17 #291
6484 ExTec
pi_207657516
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die komt wel met heel goede argumenten waarom Oekraine vernietigd dient te worden:

[ twitter ]
En da's niet eens waar. Ze hadden dat uniform niet ontworpen, ze maakte het alleen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:16:32 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207657522
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:14 schreef slashdotter3 het volgende:
De wereld ingedeeld naar beschavingen
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Kaartje klopt niet. Rusland moet zwart zijn. Ze zijn daar niet beschaafd.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:17:17 #293
345631 Scjvb
pi_207657531
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Ruzzia bedoel je.

Euroopa komt toch wel in de oorlogsmachien, heb je niet door wat Poetin aan het doen is ??

Heel rusland omvormen tot een oorlogsindustrie, dat is niet iets voor alleen Oekraine

Zo zo, u weet kennelijk hoe het werkt en heeft het antwoord. ;)
pi_207657546
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 16:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Ruzzia bedoel je.

Gegeven het materieel wat Rusland niet produceert is dat alvast mislukt.
pi_207657623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ twitter ]
Zij geeft dagelijks hele goede argumenten waarom zij vernietigd moet worden.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:22:18 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207657624
quote:
[ twitter ]
Pointer heeft ook al eens over deze oorlogsmisdadiger geschreven :Y ‘Dit is geen propaganda, dit zijn feiten!’ – Nederlandse op propagandatour door Syri en Oekrane
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:27:20 #297
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207657718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:45 schreef havanagila het volgende:

[..]
Is nog maar de vraag of het echt zijn persoonlijke mening is of gewoon propaganda moet brullen van z'n baasje.
Hij is vooral zuur niet meer te kunnen dansen op de beatjes van Amerika

zaterdag 21 januari 2023 @ 18:33:58 #298
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207657821
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Hij is vooral zuur niet meer te kunnen dansen op de beatjes van Amerika

Het is werkelijk verbazingwekkend dat deze clown het ooit tot president van een wereldmacht heeft geschopt.
pi_207657863
quote:

En weer Zwitserland dat dwars ligt bij de levering van munitie. :(
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:37:44 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207657881
LAPO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')