abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:18:10 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:18:19 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207650857
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:20:13 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207650868
Ik denk overigens dat stiekem de LEOP tanks al klaar staan om over de grens te gaan, zeker van Polen en Finland , die laten zich niet afstoppen door een stel kruiperige schijters in Duitsland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207650871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:21 schreef Pleun2011 het volgende: Ik lees meer mee dan dat ik reageer hier, maar gezien de laatste ontwikkelingen zie ik het ook niet zo positief meer in voor Oekrane. Niet omdat ik Rusland hoog inschat, maar omdat Putin bereid is om meer offers te brengen. Ik zie parallellen met de Finland-oorlog in 1939. De bronnen van Rusland zijn ook niet onuitputtelijk, maar de steun van het Westen voor Oekrane is dat ook niet. Jammer dat er teveel laffe herders zijn die de gevolgen op lange termijn negeren.
Ik denk niet dat de westerse steun zal stoppen. Wat ik me wel afvraag is of er genoeg Oekraners zijn die de wapens kunnen oppakken en ook getraind genoeg zijn om er daadwerkelijk een verschil mee te maken. Ik weet echt niet wat de status is van het Oekraense beroepsleger of de soldaten die nu (in kleinere groepen) trainen in het buitenland.
pi_207650890
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
Dat zag je in het begin ook bij de Fransen. Die dachten met een beetje bellen de boel wel te sussen.

Tot Macron erachter kwam dat Putin volledig de weg kwijt was en er geen rationeel gesprek meer te voeren viel.
pi_207650952
Video Hoe Oekraense militairen via TikTok verslag doen van de slag om Bachmoet
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-slag-om-bachmoet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:34:03 #7
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207650984
Interessant interview met Hristo Grozev (hoofd van Bellingcat)

https://ukrainetoday.org/(...)ing-before-our-eyes/

quote:
Since he is increasingly dominated by a paranoid perception of reality, he is afraid of all security forces. The biggest, of course, is “Wagner”. In general, in my opinion, waking up every Monday, the Russian dictator is terrified. Because he has to figure out how to make himself look like a person with real power for the whole next week.
quote:
From what I see, the Russian elite, not only the oligarchs, but also the people who have power in the power structures, do not support the war at all. They all whisper against her. But they are afraid to do something in this direction. All because they are bound by fear of the repressive regime that Putin has created today.
pi_207651056
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:34 schreef Tokamak het volgende:
Interessant interview met Hristo Grozev (hoofd van Bellingcat)

https://ukrainetoday.org/(...)ing-before-our-eyes/
[..]
[..]

Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:48:29 #9
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207651128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk kwestie van tijd
pi_207651136
Duitsland weer aan de verkeerde kant :')
pi_207651197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:48 schreef Tokamak het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou mijn hoop niet op een opstand vestigen, met zo’n extreem platgeslagen en apathische bevolking.

Het narratief dat Rusland in gevaar is en dat het dus onoverkomelijk is dat er mensen moeten sterven aan het front, slaat aardig aan volgens de kenners.
pi_207651202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_207651269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Na de VS het land dat het meest aan Oekrane heeft gedoneerd
pi_207651271
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.
Dat was ook wel een storm in een glas water. Ging om een klein belang in 1 terminal, nog steeds niet wenselijk imho maar er werd gedaan alsof de halve haven van Hamburg in handen van de Chinezen kwam.
pi_207651287
En wat als de Duitsers geen zin hebben in Leo’s die halfslachtig de grens over gaan, halfslachtig ingezet worden, de grens met Rusland over trekken enz enz.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze vragen en opmerkingen hebben. Geen idee waarover, maar het kan heel goed.

Misschien beter afwachten dan al deze beschuldigingen en beweringen. Het begint op de nuke-discussie te lijken.
pi_207651323
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207651335
quote:
Die dwergstaatjes beginnen ook wel praatjes te krijgen :')
pi_207651349
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wat als de Duitsers geen zin hebben in Leo’s die halfslachtig de grens over gaan, halfslachtig ingezet worden, de grens met Rusland over trekken enz enz.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze vragen en opmerkingen hebben. Geen idee waarover, maar het kan heel goed.

Misschien beter afwachten dan al deze beschuldigingen en beweringen. Het begint op de nuke-discussie te lijken.
Angst voor de Russen, hun gastoevoer en schaamte over 80 jaar geleden.

Niet dat Oekrane hier wat aan heeft.
pi_207651367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.
pi_207651380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.
Oh, ben het wel met ze eens hoor, maar vind het beeld wel grappig. Dat ze wel even stante pede tanks van Duitsland gaan eisen :D
pi_207651410
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]

In Duitsland schijnt het sentiment van “we moeten respect hebben voor Rusland” nog behoorlijk breed gedragen te worden.

Vraag me af waar dat op gebaseerd is, want de Duitsers hebben toch ook kunnen zien dat het Russische leger een bende is.
pi_207651414
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?
pi_207651447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
pi_207651545
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
Frankrijk wil geen tanks sturen. Zij leveren sowieso maar heel weinig vergeleken met Duitsland.
pi_207651551
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat hebben ze voor Ramstein al aangegeven, waarna Biden duidelijk was.

Je weet gewoon niet precies welke dingen spelen.

Het commentaar van de diverse bondgenoten was terughoudend en kwam over als het gladstrijken van plooien ipv een harde nee omdat ze bang zijn.
Volgens Ollogren (hoe Tik je het?) hebben we binnen weken een antwoord. Die komt vast ook met beweeg redenen.

Wat misschien wel duidelijk is: waarom wel de verouderde Russische tanks en kunnen de Leo’s 1 dan niet alvast die kant op?
pi_207651567
quote:

[..]
Als je (volgens de VK) naar de steun kijkt tov het bbp is net Estland het land dat het meest steun ter wereld geeft.

Dan is het rijtje Estland, Letland, Polen en Litouwen. Nederland staat achtste

Estland mag best een grote waffel geven

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 21-01-2023 10:38:07 ]
pi_207651651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...
Dan weet je toch juist wat je moet doen lijkt me. :!
pi_207651668
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207651670
quote:

[..]
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.
Laten we daarom juist naar hun luisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207651806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.
Geen idee joh
Kom jij uit een ex ussr land?
Vakman pur sang
pi_207651821
quote:

[..]
Dat komt oa omdat zij veel ellende en dood en verderf hebben meegemaakt toen Rusland daar de baas speelde.
Het Molotov-Ribbentrop-pact heeft de facto tot 1991 geduurd. Dat is toch wel recent.

Zo verklaarde Litouwen zich in 1990 onafhankelijk. En kwamen de Russen even de orde herstellen. Daarbij reden ze gewoon met hun tanks over ongewapende burgers heen.

SPOILER
Ik kan alleen maar heel veel respect voor de Baltische bevolking hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 21-01-2023 10:45:47 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207651822
quote:

[..]
Die "dwergstaatjes" zijn groter dan nederlandje...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207651846
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Na de VS het land dat het meest aan Oekrane heeft gedoneerd
Helaas hebben ze door hun achterlijke energiebeleid van de afgelopen decennia ook een veelvoud aan cash aan de Russische oorlogskas gedoneerd.
pi_207651974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om het EU beleid jegens de Russen door de Polen, Esten, Letten, Finnen enz. te laten bepalen en niet door zachtgekookte West-Europese eieren die van mening zijn dat we "een gezamelijke geschiedenis met de Russen hebben" en rekening moeten houden met hun "veiligheid". Die Russische angst om hun veiligheid is niets meer dan pure propaganda van een dadervolk.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207652010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om het EU beleid jegens de Russen door de Polen, Esten, Letten, Finnen enz. te laten bepalen en niet door zachtgekookte West-Europese eieren die van mening zijn dat we "een gezamelijke geschiedenis met de Russen hebben" en rekening moeten houden met hun "veiligheid". Die Russische angst om hun veiligheid is niets meer dan pure propaganda van een dadervolk.
Ja! Laten we de landen met de meeste wrok en angst jegens Rusland de lakens uit laten delen!
pi_207652028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:48 schreef Tokamak het volgende:

[..]
SPOILER
Ik mag hopen dat die oligarchen wel heel kort gehouden worden in Europa, gepest, bezitsonteigening etc etc. Daar mogen wat mij betreft een hoop noodwetjes voor in het leven geroepen worden. Ze zijn rijk genoeg om er een exorbitante levensstijl op na te houden, maar mogen best gestraft worden voor hun immorele aandeel in mafia-staat Rusland.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207652054
Ik vraag me af wat types als Scholz denken wanneer ze dit soort beelden zien. "We moeten troepen sturen naar Berlijn en nooit terugtrekken" . Zijn ze dan bang ofzo?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207652074
De commandant der strijdkrachten.

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:02:48 #39
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207652088
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja! Laten we de landen met de meeste wrok en angst jegens Rusland de lakens uit laten delen!
Je kan moeilijk volhouden dat die landen geen gelijk hebben, vind je ook niet.
pi_207652101
Ik vraag me af of die Leopards echt het verschil gaan maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207652114
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je kan moeilijk volhouden dat die landen geen gelijk hebben, vind je ook niet.
Tuurlijk hebben ze dat, maar je gaat ze niet alle zeggenschap geven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:06:51 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207652139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat die oligarchen wel heel kort gehouden worden in Europa, gepest, bezitsonteigening etc etc. Daar mogen wat mij betreft een hoop noodwetjes voor in het leven geroepen worden. Ze zijn rijk genoeg om er een exorbitante levensstijl op na te houden, maar mogen best gestraft worden voor hun immorele aandeel in mafia-staat Rusland.
Iedere oligarch dient volledig onteigend te woeden. Niet alleen de Rusissische oligarchen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207652153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zij beseffen dat Russen alleen onder de indruk van geweld en agressie zijn, niet van onderhandelen en dialoog. Dus die wrok zou een prima drijfveer voor de Europese opstelling tegenover de Russen zijn.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:09:23 #44
6484 ExTec
pi_207652165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:03 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of die Leopards echt het verschil gaan maken.
Oekraine heeft gewoon ~4/500 werkende tanks nodig. En leopards? Ja graag. Andere tanks? Ook goed.
pi_207652175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zij beseffen dat Russen alleen onder de indruk van geweld en agressie zijn, niet van onderhandelen en dialoog. Dus die wrok zou een prima drijfveer voor de Europese opstelling tegenover de Russen zijn.
Volgens mij hebben we het hier al een jaar over de agressie en het geweld van de Russen. Zelf ook die kant op gaan lijkt me niet verstandig.
pi_207652176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Helaas hebben ze door hun achterlijke energiebeleid van de afgelopen decennia ook een veelvoud aan cash aan de Russische oorlogskas gedoneerd.
Die landen haalden toch veel gas uit Duitsland, wat het dan weer uit Rusland haalde? Oftewel, zij droegen zelf ook gewoon bij aan de oorlogskas.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:11:59 #47
6484 ExTec
pi_207652211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tuurlijk hebben ze dat, maar je gaat ze niet alle zeggenschap geven.
Denk eigenlijk dat we al ruim voorbij dat punt zijn. Duitsland gaat sowieso de komende 50 jaar 0 in de melk te brokkelen hebben. FR, zoals altijd, leeft in hun eigen wereldje en de rest van europa is niet minder anti rus dan balkan/baltische staten.
pi_207652238
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk eigenlijk dat we al ruim voorbij dat punt zijn. Duitsland gaat sowieso de komende 50 jaar 0 in de melk te brokkelen hebben. FR, zoals altijd, leeft in hun eigen wereldje en de rest van europa is niet minder anti rus dan balkan/baltische staten.
Dat is waar. Over 25 jaar sturen we ze nog de hoek in vanwege dat gesteggel over die paar tanks inderdaad.. :s)
pi_207652285
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die landen haalden toch veel gas uit Duitsland, wat het dan weer uit Rusland haalde? Oftewel, zij droegen zelf ook gewoon bij aan de oorlogskas.
Wie deed dat niet? Ik denk dat juist de handels relaties ons behoed hebben voor meer ellende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nebelwerfer op 21-01-2023 11:58:31 (t ) ]
pi_207652325
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oekraine heeft gewoon ~4/500 werkende tanks nodig. En leopards? Ja graag. Andere tanks? Ook goed.
Het verschil gaat groot zijn als ze ze niet krijgen.
pi_207652332
Russische propaganda video.

Zo zouden Oekranse commandanten Oekranse soldaten behandelen.

twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:28:58 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207652436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:17 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid".
Plus die overreactie om meteen de sluiting van alle kerncentrales te plannen na Fukushima, waar toen al flinke vraagtekens bij gesteld werden. Geen enkel Europees land reageerde zo panisch.
Maar ondertussen wel lekker bruinkool schrapen. :')

Daar hebben ze afgelopen twaalf maanden ook nog weleens een teruggedacht.
pi_207652487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
het Russische leger een bende is.
Een bende ja? Oekraine die met miljarden euro's aan wapens gekregen van Amerika en het westen en dan nog niet eens een "bende" aan "niks kunnende" Russische soldaatjes het land uit kunnen krijgen?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:38:16 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207652573
twitter

Retweet.
Huilen dan.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:39:48 #55
323876 michaelmoore
pi_207652607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:32 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Een bende ja? Oekraine die met miljarden euro's aan wapens gekregen van Amerika en het westen en dan nog niet eens een "bende" aan "niks kunnende" Russische soldaatjes het land uit kunnen krijgen?
Maar ja het zijn er zoveel he van die boeren pummels
ik denkdat er al een 200.000 van die wodka drinkers onder of op de groene zoden liggen , maar er komen er steeds bij

Goede training is hetgeen de oekraine kan redden , voor iedere oekrainse soldaat moeten er 6 wodka zuipers dood

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-01-2023 11:46:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:39:50 #56
6484 ExTec
pi_207652608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:32 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Echte oorlogen zijn niet een hollywood film die 1:30 duurt. Als je van mening bent dat het allemaal zo lang duurt, moet je aangeven wat je referentie kader is. Helaas volgt daar zelden een antwoord op; mensen hebben een "idee" over hoe het e.e.a. dient te verlopen, gebaseerd op films :') , en als het daar niet aan voldoet: Ze verliezen!
pi_207652643
Kennelijk is het een stuk makkelijker voor de Duitsers om in ieder geval deze centrale online te krijgen , dan dat ze beweren

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:49:00 #58
6484 ExTec
pi_207652779
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:41 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk is het een stuk makkelijker voor de Duitsers om in ieder geval deze centrale online te krijgen , dan dat ze beweren

[ twitter ]
Ow, dit zie ik ze ook wel slowwalken. Ondertussen turnen ze de kolen en bruinkool centrales up to 11.

Die groenen daar zijn niet minder onrealistisch dan kwezel scholtz zelf. Gelukkig voor oekraine doen ze dat alleen richting binnenlandse energie opwekking.
pi_207652786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we het hier al een jaar over de agressie en het geweld van de Russen. Zelf ook die kant op gaan lijkt me niet verstandig.
Het belangrijkste is dat de naeve "Wandel durch Handel" gedachte bij het grof vuil gezet wordt, handel drijven is voor Russen immers niets anders dan het vergaren van mogelijkheden om hun handelspartners te chanteren.

Daarnaast dienen we de reeds nu al dramatische Russische demografie in ons voordeel in te zetten door het land middels sancties in ellende, criminaliteit en alcoholisme te laten vervallen en het Russische geboortecijfer daarmee nog verder te laten kelderen. Dat is een langetermijnstrategie waarmee de Europese vrede en veiligheid gewaarborgd zijn.
pi_207652840
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]

Retweet.
Je moet je toch afvragen als Duitsland zijnde wat je verkeerd doet als je (moreel) gezag binnen de EU wordt overgenomen door een bananenrepubliek zonder rechtsstaat zoals Polen.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:53:40 #61
6484 ExTec
pi_207652864
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
Daarnaast dienen we de reeds nu al dramatische Russische demografie in ons voordeel in te zetten door het land middels sancties in ellende, criminaliteit en alcoholisme te laten vervallen en het Russische geboortecijfer daarmee nog verder te laten kelderen. Dat is een langetermijnstrategie waarmee de Europese vrede en veiligheid gewaarborgd zijn.
De DDDDDaaf doctrine, noem ik deze ;) _O-

Ondanks dat we die niet openlijk nastreven, is het effect er niet minder om.

Deze werd gister gepost:

https://foreignpolicy.com(...)onomy-europe-energy/

We zijn al een heel end ;)
pi_207652871
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207652990
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
De DDDDDaaf doctrine, noem ik deze ;) _O-

Ondanks dat we die niet openlijk nastreven, is het effect er niet minder om.

Deze werd gister gepost:

https://foreignpolicy.com(...)onomy-europe-energy/

We zijn al een heel end ;)
Ik denk oprecht dat Europa en de wereld een heel stuk veiliger worden wanneer de Russische federatie in meerdere republieken uit elkaar valt en het Europese/Slavische deel van het land daarmee een land met minder dan 100 miljoen inwoners wordt dat bovendien niet de financile, technische en demografische mogelijkheden heeft om nog koloniale ambities na te kunnen streven.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:02:54 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:06:02 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653141
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:53 schreef Slayage het volgende:
_O-

[ twitter ]
Duitsers zijn in het algemeen wel fervente hoerenlopers en vreemdgangers, dus verbaast me niks.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:02 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653162
Wirecard pompten hun cijfers enorm op zodat ze veel succesvoller leken dan in werkelijkheid. Dat was een miljardenfraude.
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:11:46 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653194
Dit dus, waarom verklappen dat Ukraine de GLSDB bommen met 150km range krijgt?
Dan kan Rusland alvast maatregelen nemen om er omheen te werken.
twitter
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:11:53 #69
6484 ExTec
pi_207653196
Aardig stukje over de excuses van de VS, dat de abrams echt niet kan want 'te complex'.

https://mickryan.substack.com/p/the-great-tank-debate
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:12:54 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207653208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Omdat als Rusland daar omheen werkt ze per direct problemen krijgen met de aanvoer naar de frontlinie. Hoe langer de aanvoerlijnen, hoe moeilijker het front in stand te houden is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:20:44 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:21:02 #72
6484 ExTec
pi_207653332
quote:
[ twitter ]
Denk niet eens dat het uitmaakt. rus is net een deer caught in the headlights. HIMARS/GMLRS was ruim van te voren aangekondigd, wat deed rus? Niks. En is dat doctrinaal eigenlijk ook wel correct. Ga jij je slagorde omgooien louter nav een aankondiging? Zo ja, waar houd dat dan op?
pi_207653351
Waarom is er in de media amper aandacht voor de Leclerc tank van Frankrijk?

Die zijn wellicht in minder Europese landen voorhanden, maar Frankrijk heeft nog steeds honderden tanks van dit type in zijn arsenaal.

Hoe steekt de Leclerc bijvoorbeeld af tegen de T-90?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:22:56 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

Die dingen staan zometeen met getrainde crew opeens aan het front.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207653388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
:')

Anders ga je lekker zelf naar het front?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207653422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat er wel landen zijn die alvast vooruit lopen op de politieke besluitvorming en Oekraners laten trainen in de Leopard tanks.
pi_207653487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
:')

Anders ga je lekker zelf naar het front?
Schrijf anders nog eens zo'n spannend epistel over noeks.
pi_207653502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die kans lijkt me groter dan een Duitse nee.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:33:43 #80
6484 ExTec
pi_207653513
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:22 schreef Breekfast het volgende:
Waarom is er in de media amper aandacht voor de Leclerc tank van Frankrijk?

Die zijn wellicht in minder Europese landen voorhanden, maar Frankrijk heeft nog steeds honderden tanks van dit type in zijn arsenaal.

Hoe steekt de Leclerc bijvoorbeeld af tegen de T-90?
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is. Enige westerse tank met een auto-loader.

Probleem is dat FR er wat heeft kunnen exporteren, en voor de rest precies genoeg heeft voor zichzelf.

Dus dan positioneer je jezelf een beetje op het punt dat die partijen die wel ladingen van die dingen in voorraad hebben, daar heb je het dan niet meer over, je gaat zitten schoppen tegen die landen die precies genoeg hebben voor zichzelf.

En eigenlijk zinloos ook, want VK zit in hetzelfde schuitje, hebben ook eigenlijk alleen genoeg voor zichzelf, nemen wel de moeite om uit eigen voorraad te putten, en meneer scholtz verplaats gewoon ter plekke de doelpalen.

Die paar europese landen die niet-leopards hebben, VK, FR, SE, en IT, kunnen er geen 100en afstaan. En oekraine heeft 300-500 van die dingen nodig. Met die getallen zijn er maar 2 kandidaten, leo's en abrams.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:35:10 #81
323876 michaelmoore
pi_207653531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:26 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat er wel landen zijn die alvast vooruit lopen op de politieke besluitvorming en Oekraners laten trainen in de Leopard tanks.
Polen zal hier ongetwijfeld mee bezig zijn
Als de leop van Polen de grens over gaan dan zullen ze het echt wel doen , ook al wil duitsland Oekraine niet meer steunen

Laat die moffen mnaar barsten
pi_207653571
quote:
[ twitter ]
Opzich zijn er weinig plekken met de GLSDB waar Oekrane niet bij kan, tenzij de Russen terug naar Rusland gaan.
twitter
pi_207653572
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is. Enige westerse tank met een auto-loader.

Probleem is dat FR er wat heeft kunnen exporteren, en voor de rest precies genoeg heeft voor zichzelf.

Dus dan positioneer je jezelf een beetje op het punt dat die partijen die wel ladingen van die dingen in voorraad hebben, daar heb je het dan niet meer over, je gaat zitten schoppen tegen die landen die precies genoeg hebben voor zichzelf.

En eigenlijk zinloos ook, want VK zit in hetzelfde schuitje, hebben ook eigenlijk alleen genoeg voor zichzelf, nemen wel de moeite om uit eigen voorraad te putten, en meneer scholtz verplaats gewoon ter plekke de doelpalen.

Die paar europese landen die niet-leopards hebben, VK, FR, SE, en IT, kunnen er geen 100en afstaan. En oekraine heeft 300-500 van die dingen nodig. Met die getallen zijn er maar 2 kandidaten, leo's en abrams.
UK heeft defensief geen tanks nodig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207653586
quote:

[..]
Ik weet niet hoe je zeg 100 tank buiten het zicht naar het front brengt. Maar dit hele geharrewar heeft wel iets van misleiding.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207653611
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat dachten wij ook over onze defensie. Was toch wel handig geweest als we een paar van die dingen gewoon op voorraad hadden ipv de gekke constructie met de Duitsers.
-Rabia Al-Basri
pi_207653624
quote:

[..]

Zou toch wat wezen als opeens toch de Abrams de grens gaan oversteken naar Oekrane
-Rabia Al-Basri
pi_207653702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:56 schreef trein2000 het volgende:
Het navo-verdrag vereist wel dat dat in Europa of Noord-Amerika gebeurt voordat je naar art. 5 kunt. (En wat uitzonderingen voor overzeese gebiedsdelen etc. Doet zich hier niet voor)
Een schip is grondgebied van het land onder welke vlag het vaart dus dat ligt iets ingewikkelder.

Maar ook al laten we dat buiten beschouwing, als bv de VS een beroep doet op het artikel 5 vanwege een gekelderde carrier group (als voorbeeld) gaan we echt wel helpen. We helpen een niet NATO lid nu ook aan alle kanten vanwege de Russische dreiging. Als China zich gaat roeren raakt dat ons ook keihard.
pi_207653799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een schip is grondgebied van het land onder welke vlag het vaart dus dat ligt iets ingewikkelder.

Maar ook al laten we dat buiten beschouwing, als bv de VS een beroep doet op het artikel 5 vanwege een gekelderde carrier group (als voorbeeld) gaan we echt wel helpen. We helpen een niet NATO lid nu ook aan alle kanten vanwege de Russische dreiging. Als China zich gaat roeren raakt dat ons ook keihard.
Als China zich gaat roeren betekent dat de totale instorting van de globale economie zoals we die nu kennen.
pi_207653827
quote:

[..]

Ok, duidelijk. Ze hebben wel echt heel veel Leclercs verkocht aan het Midden-Oosten. Wellicht dat we er daar wat van terug kunnen kopen.

Maar ook bij de Leopards heb je zo niet 500 Leopards bij elkaar. Dan moeten Europese landen ook afstand doen van het arsenaal dat ze zelf eigenlijk nodig zouden hebben voor hun eigen verdediging.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:57:20 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207653845
quote:

[..]
De Leclerc is de duurste (duurder dan abrams), best gepantserde tank die er is.
Dat is toch de Abrams met de depleted uranium armor?
pi_207653855
quote:

[..]

Artikel 5 berust in the end gewoon op interpretatie, is geen wetmatigheid. Als dat schip geraakt wordt trekt de VS ons echt niet een wereldoorlog in.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:58:26 #92
6484 ExTec
pi_207653857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een hoop van ons NL'ers zeggen: douw ons maar spul maar door, want wij hebben het niet nodig, en ik ben het daar mee eens, ik acht de kans niet groot dat wij voor onze landsverdediging zwaar spul nodig hebben. Maar het VK zal dat voor zichzelf moeten beslissen, daar gaan wij niet over.

Overigens is zo'n exotische tank natuurlijk wel rete vervelend qua onderhoud. Van abrams zijn er bizar veel depots wereldwijd met spare parts, Leo's minder, maar heeft ook een enorme userbase. Userbase van Challengers: alleen het VK en volgens mij een land in het MO met de achterhaalde V1 editie. En dat zal nog dramatischer zijn voor de SE Stridsvagn en de Italiaanse Ariete.
pi_207653866
quote:
Bij oa de Leo-2 is er bewust niet gekozen voor een autoloader, dit ivm de vierde man die je hard nodig hebt om de tank in bedrijf te houden, denk aan onderhoud, munitie beladen, etc.

En vwb de vuursnelheid ontloopt het elkaar niet.

Maar wat bedoel je precies met "best gepantserde"? Vergeleken met welk type/versie?
pi_207653869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Schrijf anders nog eens zo'n spannend epistel over noeks.
Als je niets kan verzinnen bedenk je maar wat anders als repliek. 8)7
  zaterdag 21 januari 2023 @ 12:59:56 #95
6484 ExTec
pi_207653870
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:42 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zou toch wat wezen als opeens toch de Abrams de grens gaan oversteken naar Oekrane
Geef het tijd en ik zie het gebeuren.
pi_207653886
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat dachten wij ook over onze defensie. Was toch wel handig geweest als we een paar van die dingen gewoon op voorraad hadden ipv de gekke constructie met de Duitsers.
We hadden ze moeten hebben om ze nu weg te kunnen geven?
pi_207653920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als je niets kan verzinnen bedenk je maar wat anders als repliek. 8)7
Hoezo. Je draait dag in dag uit hetzelfde plaatje af. “Rusland is een kernmacht en daarom moeten we het hoofd buigen voor Rusland, want anders worden er nukes ingezet”.
pi_207653930
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo. Je draait dag in dag uit hetzelfde plaatje af. “Rusland is een kernmacht en daarom moeten we het hoofd buigen voor Rusland, want anders worden er nukes ingezet”.
Ik zeg helemaal nergens dat we het hoofd moeten buigen...

Onvoldoende op begrijpend lezen zeker?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:06:05 #99
323876 michaelmoore
pi_207653935
quote:

[..]
twitter

twitter

twitter
pi_207653943
quote:

[..]

Een gezonken carrier group is wel een extreem voorbeeld. Als China dat voor elkaar krijgt is Taiwan sws de pisang. Heeft Europa zijn vloot niet op tijd voor elkaar om te helpen dunkt me. Ondertussen zal hier op fok de discussie gaan of we dat geld voor die 200 nieuwe tanks niet beter aan de vloot hadden kunnen besteden. :D

Waarom zou China die vloot berhaupt aanvallen? Daar kunnen ze toch gewoon langsvaren om vervolgens te landen op de stranden die hen “toekomt”?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')