SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat de westerse steun zal stoppen. Wat ik me wel afvraag is of er genoeg Oekraïners zijn die de wapens kunnen oppakken en ook getraind genoeg zijn om er daadwerkelijk een verschil mee te maken. Ik weet echt niet wat de status is van het Oekraïense beroepsleger of de soldaten die nu (in kleinere groepen) trainen in het buitenland.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 07:21 schreef Pleun2011 het volgende: Ik lees meer mee dan dat ik reageer hier, maar gezien de laatste ontwikkelingen zie ik het ook niet zo positief meer in voor Oekraïne. Niet omdat ik Rusland hoog inschat, maar omdat Putin bereid is om meer offers te brengen. Ik zie parallellen met de Finland-oorlog in 1939. De bronnen van Rusland zijn ook niet onuitputtelijk, maar de steun van het Westen voor Oekraïne is dat ook niet. Jammer dat er teveel laffe herders zijn die de gevolgen op lange termijn negeren.
Dat zag je in het begin ook bij de Fransen. Die dachten met een beetje bellen de boel wel te sussen.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
quote:Since he is increasingly dominated by a paranoid perception of reality, he is afraid of all security forces. The biggest, of course, is “Wagner”. In general, in my opinion, waking up every Monday, the Russian dictator is terrified. Because he has to figure out how to make himself look like a person with real power for the whole next week.
quote:From what I see, the Russian elite, not only the oligarchs, but also the people who have power in the power structures, do not support the war at all. They all whisper against her. But they are afraid to do something in this direction. All because they are bound by fear of the repressive regime that Putin has created today.
Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:34 schreef Tokamak het volgende:
Interessant interview met Hristo Grozev (hoofd van Bellingcat)
https://ukrainetoday.org/(...)ing-before-our-eyes/
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik moet het hele artikel nog lezen maar even obv de quotes: waarom leggen ze hem dan niet om? Niet dat nou meteen een easy case is, maar dan nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijk kwestie van tijd
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:48 schreef Tokamak het volgende:
[..]Ik zou mijn hoop niet op een opstand vestigen, met zo’n extreem platgeslagen en apathische bevolking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijk kwestie van tijd
Het narratief dat Rusland in gevaar is en dat het dus onoverkomelijk is dat er mensen moeten sterven aan het front, slaat aardig aan volgens de kenners.
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Duitsland weer aan de verkeerde kant
Na de VS het land dat het meest aan Oekraïne heeft gedoneerdquote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:49 schreef Dusthor92 het volgende:
Duitsland weer aan de verkeerde kant
Dat was ook wel een storm in een glas water. Ging om een klein belang in 1 terminal, nog steeds niet wenselijk imho maar er werd gedaan alsof de halve haven van Hamburg in handen van de Chinezen kwam.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze er geen moeite mee dat China een stuk haven in Hamburg overneemt.
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk oprecht dat de consensus in de Duitse politiek is dat ze deze oorlog nog kunnen deescaleren. Duitsland is vooral een bange natie geworden om zaken niet verkeerd te doen. Dat zie je bij verschillende heikelen thema's. Enige tijd geleden lieten ze zich nog overspoelen door bijna 1,5 miljoen vluchtelingen uit "barmhartigheid" vanuit Syrie.
Angst voor de Russen, hun gastoevoer en schaamte over 80 jaar geleden.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wat als de Duitsers geen zin hebben in Leo’s die halfslachtig de grens over gaan, halfslachtig ingezet worden, de grens met Rusland over trekken enz enz.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze vragen en opmerkingen hebben. Geen idee waarover, maar het kan heel goed.
Misschien beter afwachten dan al deze beschuldigingen en beweringen. Het begint op de nuke-discussie te lijken.
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die dwergstaatjes beginnen ook wel praatjes te krijgen
Oh, ben het wel met ze eens hoor, maar vind het beeld wel grappig. Dat ze wel even stante pede tanks van Duitsland gaan eisenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die dwergstaatjes zitten wel front row. Er wonen een hoop Russen, als die ook “beschermd willen worden”, zijn zij de volgende.
In Duitsland schijnt het sentiment van “we moeten respect hebben voor Rusland” nog behoorlijk breed gedragen te worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Angst voor de Russen, hun gastoevoer en schaamte over 80 jaar geleden.
Niet dat Oekraïne hier wat aan heeft.
Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Angst voor de Russen, hun gastoevoer en schaamte over 80 jaar geleden.
Niet dat Oekraïne hier wat aan heeft.
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus dat zeiden ze van de week op Ramstein tegen hun bondgenoten ja?
Frankrijk wil geen tanks sturen. Zij leveren sowieso maar heel weinig vergeleken met Duitsland.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
Dat hebben ze voor Ramstein al aangegeven, waarna Biden duidelijk was.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee op Ramstein zeiden ze dingen als "hunnie (lees: de VS) moeten ook meedoen jank" terwijl Frankrijk en GB al tanks willen sturen zonder de VS.
Als je (volgens de VK) naar de steun kijkt tov het bbp is net Estland het land dat het meest steun ter wereld geeft.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan weet je toch juist wat je moet doen lijkt me.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het historisch bepaald is. Duitsland kent haar verleden...
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen idee johquote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Velen weten, van de generaties voor ons, hoe het is om onder de russen te moeten leven.
Laten we daarom juist naar hun luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |