abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2023 @ 23:30:41 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  zondag 8 januari 2023 @ 23:37:30 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207477273
hoeveel arme mensen tussen de 15 en de 60 heeft Rusland
die opgeroepen kunnen worden , allemaal een geweer en gaan maar, in hordes van 100

WW1 Style

Ik schat 30 miljoen
dan komt de economie tot stilstand , de vrouwen maken dan uniforms en geweren en helmen
.

hebben ze daar soms geen stikstof crisis ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207477373
Ik lees veel berichten over het gebrek aan geld in Rusland etc.

Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.

1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.

2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80 van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.

3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaan gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.

Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..

Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voor staat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..

En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekrane.

Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
pi_207477380
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:28 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Houd toch eens op met onzin. Nee hij heeft nooit voor de AIVD gewerkt. Ik ken hem 1. Persoonlijk 2. Ken hem al meer dan 15 jaar. En 3. Hij heeft zoveel mensen belazerd dat je er een boek over kunt schrijven.
Nieuwsgierig nu :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 8 januari 2023 @ 23:59:43 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477422
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
hoeveel arme mensen tussen de 15 en de 60 heeft Rusland
die opgeroepen kunnen worden , allemaal een geweer en gaan maar, in hordes van 100
Ik zou het op groepen van 10 houden en dan eindeloos 24/7 elk uur een groep sturen. Een groep van 100 is veel kwetsbaarder voor artillery en Tungstenraketten dan een groep van 10
pi_207477430
Met extra wapens ga je het echt niet opeens meer winnen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:01:04 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207477434
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:54 schreef dudewhereismycar het volgende:

Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.

1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.

2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80 van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.

3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaam gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.

Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..

Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voorstaat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..

En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekrane.

Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207477436
https://videogames.si.com/.amp/news/stalker-dev-dies-ukraine-war

RIP.
Beste games ooit. Triest bericht. Ik post bijna niets meer. Hopende op een snel einde zal wel een utopie zijn in dit drama.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:02:33 #9
3928 Ulx
pi_207477453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
Met extra wapens ga je het echt niet opeens meer winnen.
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:03:24 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477456
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Cherni het volgende:
https://videogames.si.com/.amp/news/stalker-dev-dies-ukraine-war

RIP.
Beste games ooit. Triest bericht. Ik post bijna niets meer. Hopende op een snel einde zal wel een utopie zijn in dit drama.
ik las het een paar dagen geleden, RIP ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 09-01-2023 00:09:37 ]
pi_207477458
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dat juichen we toe?
Natuurlijk niet.

Maar als dat al gebeurd, dan is dat de keuze van Poetin. En de enige juiste manier om daar op te reageren is om Oekrane te helpen hun land te verdedigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207477477
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nieuwsgierig nu :@
Guido Blauw

Charlatan met mooie praatjes. Vertelde vroeger dat hij vriendjes was met Willem Holleeder, of Satudarah 🤫, daarna was hij goed bevriend met Rutte, nu ineens een ex AIVD (dat kan iedereen roepen, want de AIVD zal dit nooit bevestigen noch ontkennen), was verbonden met Interpol en werkte als infiltrant hij de politie.

Zijn verhalen worden elkaar jaar "mooier".

Terwijl de waarheid eigenlijk best zielig is. Hij is al jaren drugsverslaafd en heeft amper nog tanden in zijn mond. Tot enkele jaren terug had hij niet eens een auto..

De enige credits die je hem kunt geven, is dat hij overtuigend kan praten. Dus trekt niets vermoedende investeerders mee het moeras in. Zijn laatste prooi had te maken met een plan voor een "databunker" waarbij een oude natobunker werd gekocht van een inmiddels veroordeelde crimineel (Herman X, oprichter Cyberbunker) die er weer een XTC lab in had gemaakt.

Die investeerders van onze Guido zijn voor tonnen/miljoenen het schip ingegaan.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:06:33 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477481
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.
Het kostte tijdens ww2 45k kogels om 1 soldaat te doden. Laten we zeggen dat Ukraine het nu de helft doet. Reken maar uit hoeveel het kost om 1 miljoen Russen om te leggen. Denk niet dat ze het redden met wat er beschikbaar is

https://www.faac.com/blog(...)her-training-helped/
During World War II it was estimated that 45,000 rounds of small arms ammunition was fired to kill one enemy soldier.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:06:38 #14
323876 michaelmoore
pi_207477482
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegd
https://www.goudhub.com/r(...)en-weinig-te-vrezen/
quote:
En net als olie, bezit Rusland enkele van 's werelds grootste goudreserves - ongeveer 2.300 ton ervan, goed voor bijna USD 140 miljard.
De enorme reserves van het edelmetaal werden de afgelopen anderhalf jaar opgebouwd en waren bedoeld als een soort economische verzekeringspolis voor het land.23 Mar 2022
quote:
De Russische centrale bank heeft haar goudreserves sinds het midden van de jaren 2000 bijna verzesvoudigd waardoor zij nu de op vier na grootste goudvoorraad ter wereld heeft, met een waarde van ongeveer 140 miljard dollar (2.300 ton).

Daarnaast heeft het land nog gigantische reserves in de grond. Denk daarbij niet alleen aan goud, maar ook aan andere belangrijke grondstoffen als olie, lithium en palladium.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:08:25 #15
3928 Ulx
pi_207477492
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:09:43 #16
323876 michaelmoore
pi_207477501
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.
Maar ja dat zit vast
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:10:08 #17
3928 Ulx
pi_207477504
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:

.

hebben ze daar soms geen stikstof crisis ??
Binnenkort wel in Oekrane met al die Russen die daar als compost eindigen.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:11:42 #18
3928 Ulx
pi_207477519
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ja dat zit vast
Nee hoor, Komt met bijna een kilometer per seconde op ze af.
pi_207477523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het vervelende is dat 90 van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.

Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.

Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:31:16 #20
3928 Ulx
pi_207477624
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het vervelende is dat 90 van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficinter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.

quote:
Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?

quote:
Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekrane. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.

Als invalide of doodmaken van een of twee miljoen Russen de enige manier is om ze te overtuigen te stoppen met de oorlog en zich terug te trekken over de grens van 1991 dan moet dat maar. Niemand beweert dat oorlog leuk is.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:38:12 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207477650
quote:

[..]

Dit is ook precies waar putin over denkt om ukraine eindelijk over de knie te kunnen leggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 januari 2023 @ 00:38:33 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:38:46 #23
3928 Ulx
pi_207477652
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin toch over zal moeten nadenken.
pi_207477654
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficinter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.
[..]
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?
[..]
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekrane. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.

Als invalide of doodmaken van een of twee miljoen Russen de enige manier is om ze te overtuigen te stoppen met de oorlog en zich terug te trekken over de grens van 1991 dan moet dat maar. Niemand beweert dat oorlog leuk is.
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekrane.

Uiteindelijk draait alles nu om de escalatieladder en wij moeten ons afvragen wat Rusland uberhaupt nog te verliezen heeft op dit moment.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:40:24 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477655
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:38 schreef Ulx het volgende:
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin wel over zal moeten nadenken.
Nee, ze krijgen pas op het aller aller laatste moment hun geweer. Vlak voordat ze op pad worden gestuurd om de Ukrainse positie te bestormen.

Voor die tijd zijn ze ongewapend en wordt elke muiterij makkelijk de kop ingedrukt door 1 soldaat met een geweer die makkelijk 20 muiters overhoop schiet.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:41:14 #26
3928 Ulx
pi_207477657
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:39 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekrane.

Uiteindelijk draait alles nu om de escalatieladder en wij moeten ons afvragen wat Rusland uberhaupt nog te verliezen heeft op dit moment.
Rusland heeft verloren. Die zijn de komende dertig jaar paria. Hun rol is uitgespeeld.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:45:43 #27
3928 Ulx
pi_207477669
Rusland is trouwens opvallend stil over de Marder/Bradley aankondiging.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:51:30 #28
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207477692
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:45 schreef Ulx het volgende:
Wat moeten ze zeggen.
pi_207477695
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:38 schreef Ulx het volgende:
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin toch over zal moeten nadenken.
Ik denk niet dat hij daar bang voor is.

Mijn brainfarts:
Het gevaar is dat Rusland straatarm is, enorm patriottische maatschappij kent en gebukt gaat onder extreme vorm van propaganda.

Dit zie je aan de plunderingen die de Russen uitvoeren. Die wasmachines zijn niet voor de chips, maar voor eigen gebruik. Zelfs WC potten worden geroofd... bizar?! Nou niet als je bedenkt dat de meeste mensen uberhaupt geen wc hebben zoals wij die kennen. Alles gaat mee.. de haat naar het Westen, maar vooral Oekrane is enorm.. dus als ze mogen plunderen en moorden, dan denk ik dat het moraal nog aardig hoog zit bij de meeste Russen.

De weinige "negatieve" signalen die ik zie, hebben voornamelijk te maken met het gebrek aan goede wapens en uitrusting.

Idem met de Russen die "vluchten", de meerderheid is voor de oorlog, maar wil simpelweg niet vechten.

Nee, ik zie een opstand van het volk niet snel gebeuren.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:52:03 #30
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207477696
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:45 schreef Ulx het volgende:
1st stage of grief: denial :)
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:55:19 #31
3928 Ulx
pi_207477706
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nee, ze krijgen pas op het aller aller laatste moment hun geweer. Vlak voordat ze op pad worden gestuurd om de Ukrainse positie te bestormen.
Dat kun je prima oplossen met flink wat Minimi's en MG3's.

quote:
Voor die tijd zijn ze ongewapend en wordt elke muiterij makkelijk de kop ingedrukt door 1 soldaat met een geweer die makkelijk 20 muiters overhoop schiet.
Met twintig man kun je makkelijk n soldaat overmeesteren. En niet iedere soldaat zal graag op ongewapende rekruten schieten.
pi_207477715
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:39 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

De gebieden in Oekrane die ze bezet hebben natuurlijk.
Rusland zelf word niet aangevallen dus kunnen de kernwapens in de kast blijven maar Oekrane blijft gesteund worden in hun oorlog tegen de bezetter tot de Russen verdreven zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_207477722
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland heeft verloren. Die zijn de komende dertig jaar paria. Hun rol is uitgespeeld.
En wat is Rusland precies? Die 5 die in Moskou en Sint Pietersburg wonen, de elite? Die hebben wellicht verloren..

Maar vergis je niet 38 miljoen! Russen wonen op het platteland. Mogelijk hebben die nooit toegang gehad tot internet of telefonie. Dat zijn zelfvoorzienende bevolkingen. Dus wat hebben die te verliezen, kunnen die uberhaupt verliezen?

Juist dat maakt deze situatie zo explosief en onvoorspelbaar.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 01:00:49 #34
3928 Ulx
pi_207477729
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:58 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En wat is Rusland precies? Die 5 die in Moskou en Sint Pietersburg wonen, de elite? Die hebben wellicht verloren..

Maar vergis je niet 38 miljoen! Russen wonen op het platteland. Mogelijk hebben die nooit toegang gehad tot internet of telefonie. Dat zijn zelfvoorzienende bevolkingen. Dus wat hebben die te verliezen, kunnen die uberhaupt verliezen?

Juist dat maakt deze situatie zo explosief en onvoorspelbaar.
Als ze zelfvoorzienend zijn zijn ze onmisbaar in de lokale economie. Stuur ze naar het front en hun vrouw en kinderen verhongeren,
pi_207477759
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 01:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ze zelfvoorzienend zijn zijn ze onmisbaar in de lokale economie. Stuur ze naar het front en hun vrouw en kinderen verhongeren,
Ik snap wat je zegt, maar je vergeet de aantallen..

Er zijn 140 miljoen Russen en volgens informatie, 13,5 miljoen mannen in de leeftijd van 18 tot 27 jaar.

Stuur er 2-5 miljoen naar het front, je denkt dan toch niet dat dit impact gaat hebben op de mate van zelfvoorziening??

Aantallen zijn gewoon eng..
pi_207477767
quote:

[..]

Ook in de soviet tijd was rusland afhankelijk van fabricagemachines gemaakt in het westen. En olie inkomsten uit het westen. En de rest van de productie capaciteit was gevestigd in het Warschaupact. Hier is een hint van wat de de import van de soviet unie inhield.

Noord Korea kan wel wat wapens en munitie maken. maar dat gaat ten koste van de gehele maatschappij en vooruitgang. Dat je heel veel artilleriegranaten kunt produceren lijkt leuk, maar de moderne legers zijn nu in hoog tempo aan het overstappen op geavanceerde optics en allerlei soorten drones.

En zelfs "human waves" komen met hun eigen logistieke uitdagingen. Zo hebben ze nog steeds vervoer, uitrusting en bevoorrading nodig.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 01:13:54 #37
3928 Ulx
pi_207477772
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:51 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij daar bang voor is.

Nee? Poetin komt niet extreem paranode op je over? Hij blijft niet fysiek op grote afstand als hij met iemand aan tafel zit? Mensen uit zijn kliek die kritiek uiten op de oorlog vallen niet opvallend vaak uit ramen of van de trap? Want als dat zo zou zijn zou je toch kunnen denken dat hij ergens bang voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 09-01-2023 01:19:58 ]
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 01:17:32 #38
3928 Ulx
pi_207477783
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 01:10 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Er zijn 140 miljoen Russen en volgens informatie, 13,5 miljoen mannen in de leeftijd van 18 tot 27 jaar.

Stuur er 2-5 miljoen naar het front, je denkt dan toch niet dat dit impact gaat hebben op de mate van zelfvoorziening??

Dat gaat een een enorme invloed hebben. Er komen er namelijk ook een flink aantal goed verminkt -lichamelijk en geestelijk- terug. En hoe ga je voorkomen dat die lui gaan praten tegen hun familie of mede-dorpelingen vlak voor mobilisatieronde nummer zoveel?
  maandag 9 januari 2023 @ 01:23:56 #39
38496 Perrin
pi_207477807
quote:

[..]

En dat te bedenken dat China nog 10x dat heeft. Maar goed Poetin kan heus niet ongestoord miljoenen Russen ombrengen. Ik verwacht wel ergens dit jaar een breekpunt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207477845
De NAVO zou 500.000 zwaar bewapende troepen in Polen moeten stationeren.

Met 500 HIMARS,
5000 MBT's
500 F16's, F18's, F35's etc
10.000 IFV's en MRAPs
Honderden attack drones
10.000 kamikaze drones.
10 patriot systemen.

Als Rusland het grote offensief met een miljoen mobiks begint wordt dit leger gelijk ingezet.
  maandag 9 januari 2023 @ 01:40:16 #41
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207477848
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:58 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Die hebben toch juist alles te verliezen? Voor een oorlog die hen totaal niet aangaat?
pi_207477885
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Guido Blauw

Charlatan met mooie praatjes. Vertelde vroeger dat hij vriendjes was met Willem Holleeder, of Satudarah 🤫, daarna was hij goed bevriend met Rutte, nu ineens een ex AIVD (dat kan iedereen roepen, want de AIVD zal dit nooit bevestigen noch ontkennen), was verbonden met Interpol en werkte als infiltrant hij de politie.

Zijn verhalen worden elkaar jaar "mooier".

Terwijl de waarheid eigenlijk best zielig is. Hij is al jaren drugsverslaafd en heeft amper nog tanden in zijn mond. Tot enkele jaren terug had hij niet eens een auto..

De enige credits die je hem kunt geven, is dat hij overtuigend kan praten. Dus trekt niets vermoedende investeerders mee het moeras in. Zijn laatste prooi had te maken met een plan voor een "databunker" waarbij een oude natobunker werd gekocht van een inmiddels veroordeelde crimineel (Herman X, oprichter Cyberbunker) die er weer een XTC lab in had gemaakt.

Die investeerders van onze Guido zijn voor tonnen/miljoenen het schip ingegaan.
What the.... :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 9 januari 2023 @ 02:39:16 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 januari 2023 @ 02:45:18 #44
38496 Perrin
pi_207477913
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 02:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
In zijn dromen ja... :')
Vuistregel voor het internet: als iemand opschept dat hij voor een geheime dienst werkt of heeft gewerkt dan is dat meestal niet zo.
  maandag 9 januari 2023 @ 03:31:16 #45
323876 michaelmoore
pi_207477956
quote:

[..]

Maar mnet voldoende materieel zal t lukken, met een omgebouwde jetta kom je al een heel end

en dan doe je ff een power dance als je BAhkmut heroverd hebt
twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2023 04:27:47 ]
pi_207478212
quote:
9s.gif Op maandag 9 januari 2023 01:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat te bedenken dat China nog 10x dat heeft. Maar goed Poetin kan heus niet ongestoord miljoenen Russen ombrengen. Ik verwacht wel ergens dit jaar een breekpunt.
Dat zou ik ook denken. Echter is er een propagandashift gemaakt. Het narratief is nu: de Russische samenleving en het moederland zijn in gevaar, we vechten tegen de NAVO. Ondertussen wordt “sterven voor het vaderland” tot het hoogste goed verheven en de dood gerelativeerd.

Er zou er daardoor nu veel meer draagvlak (en zelfs animo) zijn voor de mobilisatie, omdat het nu wordt verkocht als “verdedigen van Rusland” in plaats van “speciale militaire operatie”.

Dit gaat niet stoppen. Poetin sleept iedereen mee in z’n val.

Bron van dit verhaal is trouwens ofwel Raam op Rusland ofwel BNR/Perestrojkast, weet even niet meer zeker welke.
pi_207478216
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 01:38 schreef polderturk het volgende:
De NAVO zou 500.000 zwaar bewapende troepen in Polen moeten stationeren.

Met 500 HIMARS,
5000 MBT's
500 F16's, F18's, F35's etc
10.000 IFV's en MRAPs
Honderden attack drones
10.000 kamikaze drones.
10 patriot systemen.

Als Rusland het grote offensief met een miljoen mobiks begint wordt dit leger gelijk ingezet.
Tot nu toe is er altijd gezegd “dit is niet onze oorlog”, maar als Rusland daadwerkelijk met miljoenen conscripts Oekrane zal proberen te overlopen, vraag ik me af of we een keus hebben. We kunnen moeilijk een heel volk laten afslachten en dan, behalve wat wapens sturen, zelf de andere kant op kijken.
pi_207478219
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 02:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
In zijn dromen ja... :')
Ik ben ook nog eens in zijn CV gedoken, maar nu wel definitief overtuigt dat het een fake is.
Overigens ook wel bijzonder dat mijnheer de bunkert hoster zijn eigen website in de lucht houd bij https://pcextreme.nl/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207478220
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tot nu toe is er altijd gezegd “dit is niet onze oorlog”, maar als Rusland daadwerkelijk met miljoenen conscripts Oekrane zal proberen te overlopen, vraag ik me af of we een keus hebben. We kunnen moeilijk een heel volk laten afslachten en dan, behalve wat wapens sturen, zelf de andere kant op kijken.
Miljoenen? Je denkt dat ze daar aan de bomen groeien? Daarnaast kun je wel een hoop soldaten sturen, maar als ze nog geen antiek geweer hebben dan maakt dat nog niet uit. Daarnaast wat denk je dat de Russische burger er van vind? Het is niet voor niets dat ze nu vooral jongens uit de Regio sturen, die schreeuwen niet zo hard.
pi_207478224
quote:

[..]

Stuur je 5 miljoen Russen naar het front dan zullen de meesten omkomen van de honger, dorst of doodvriezen. Soldaten moeten namelijk bevoorraad worden en dat vergt een bepaalde mate van logistieke capaciteit. Herriner je de file naar Kiev nog in het begin van de oorlog? Die stond stil omdat de voertuigen geen brandstof meer hadden. Als je konvooien al tot stilstand komen bij ongeveer 30 duizend man, hoe denk je dat het dan gaat bij 3 miljoen?

Dan hebben we het nog niet eens over de vraag of de Russen voldoende trucks hebben, de infrastructuur toerijkend is, voldoende bestuurders voor die trucks, onderhoud personeel, ze voldoende diesel op de juiste plek kunnen krijgen en ga zo maar door.
  maandag 9 januari 2023 @ 07:06:09 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207478240
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Het kostte tijdens ww2 45k kogels om 1 soldaat te doden. Laten we zeggen dat Ukraine het nu de helft doet. Reken maar uit hoeveel het kost om 1 miljoen Russen om te leggen. Denk niet dat ze het redden met wat er beschikbaar is

https://www.faac.com/blog(...)her-training-helped/
During World War II it was estimated that 45,000 rounds of small arms ammunition was fired to kill one enemy soldier.
Maar dan moet je wel 1 miljoen Russen op het front zien te krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 9 januari 2023 @ 07:31:38 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207478277
twitter

Dat zijn veel blokken ijs.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207478280
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.goudhub.com/r(...)en-weinig-te-vrezen/
[..]
[..]

Het is dan ook een broodje aap verhaal dat de economie vergelijkbaar is met de benelux.
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 07:40:27 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207478310
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is dan ook een broodje aap verhaal dat de economie vergelijkbaar is met de benelux.
Lijst van landen naar bnp

Nederland: 738.419
Belgi: 454.687
Luxemburg: 57.423
--------------------------------------+
Benelux: 1.250.529

Rusland: 1.299.567
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 januari 2023 @ 07:42:21 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_207478318
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:31 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Dat zijn veel blokken ijs.
Dit zijn nou de fijne Kremlinpropagandisten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 januari 2023 @ 07:43:40 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207478323
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit zijn nou de fijne Kremlinpropagandisten.
Ja! Lekker hun gang laten gaan aub :Y
pi_207478334
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Is ook niet zo vreemd, Rusland is feitelijk gewoon nog een ontwikkelingsland met daarbij behorende cijfers.
Daarnaast hebben ze door hun voorraden ook niet zo heel veel incentive om hard hun best te doen, en al helemaal niet voor Igor met de Pet op het platteland.
pi_207478572
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Is ook niet zo vreemd, Rusland is feitelijk gewoon nog een ontwikkelingsland met daarbij behorende cijfers.
Daarnaast hebben ze door hun voorraden ook niet zo heel veel incentive om hard hun best te doen, en al helemaal niet voor Igor met de Pet op het platteland.
Het regime heeft ook helemaal geen belang bij iets als sociale en economische vooruitgang, want dan gaat de bevolking muiten.

Daarom wordt de samenleving bewust arm en dom gehouden. Waardoor Rusland eigenlijk niets meer of minder is dan een feodale samenleving met bezitters en horigen.
pi_207478576
quote:

[..]

Dat klopt maar de economien zijn totaal niet vergelijkbaar.
Zoals gezegd op heel veel facetten zelfvoorzienend waardoor het heel lang door kan ploeteren.
Vakman pur sang
pi_207478591
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het regime heeft ook helemaal geen belang bij iets als sociale en economische vooruitgang, want dan gaat de bevolking muiten.

Daarom wordt de samenleving bewust arm en dom gehouden. Waardoor Rusland eigenlijk niets meer of minder is dan een feodale samenleving met bezitters en horigen.
Klopt dat is het eigenlijk altijd ook geweest, Moskou heeft altijd de touwtjes in handen gehad en dat zal altijd zo blijven. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de ligging van Moskou, die is eigenlijk compleet niet logisch, maar wel zo prettig voor de machthebbers.
pi_207478601
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zoals gezegd op heel veel facetten zelfvoorzienend waardoor het heel lang door kan ploeteren.
Noord-Korea en Cuba ploeteren ook al decennia voort in een totaal isolement. Toch is de levensstandaard daar nou niet bepaald je van het, of wel?
pi_207478664
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt dat is het eigenlijk altijd ook geweest, Moskou heeft altijd de touwtjes in handen gehad en dat zal altijd zo blijven. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de ligging van Moskou, die is eigenlijk compleet niet logisch, maar wel zo prettig voor de machthebbers.
Ja, het is niet dat je even vanuit Ulan-Ude naar Moskou komt met je spandoek he. Eigenlijk is Rusland ook veel te groot. Het Romeinse Rijk was op z’n hoogtepunt minder groot en dat viel al uit elkaar omdat het onbestuurbaar werd door z’n omvang.

Rusland bestaat slechts bij de gratie van extreme repressie.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 08:59:12 #63
3928 Ulx
pi_207478710
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, ploeteren. Geneuzel in de marge. Elk land/handelsblok kan zelfvoorzienend zijn als het wil. Het heeft alleen wat gevolgen voor de snelheid waarmee je bevolking het beter gaat krijgen.
pi_207478763
quote:

[..]

Wij kunnen dus ook gewoon een enorme vloot aan nucleaire duikboten hebben, als we maar willen. -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207478775
Produceert Nederland niet het meeste voedsel van de EU? Daarnaast kunnen we als het echt moet Groningen nog leegpompen voor het gas.

Dus denk dat Nederland ook vrij goed door kan ploeteren wanneer het nodig is.
pi_207478835
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, ploeteren. Geneuzel in de marge. Elk land/handelsblok kan zelfvoorzienend zijn als het wil. Het heeft alleen wat gevolgen voor de snelheid waarmee je bevolking het beter gaat krijgen.
Dit betwijfel ik ten zeerste, de reden dat er geen hongersnoden meer zijn, steden niet compleet uitsterven door een epidemie komt omdat heel weinig landen nog zelfvoorzienend zijn.
pi_207478842
quote:
15s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wij kunnen dus ook gewoon een enorme vloot aan nucleaire duikboten hebben, als we maar willen. -O-
Kosten 15 keer zo duur, we kunnen wel ander trucje, als de Russen ze laten zinken vissen we ze op.
pi_207478849
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:07 schreef Simmertje het volgende:
Produceert Nederland niet het meeste voedsel van de EU? Daarnaast kunnen we als het echt moet Groningen nog leegpompen voor het gas.

In waarde ja, en daar zit ook veel hightech spul bij.
  maandag 9 januari 2023 @ 09:15:05 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207478866
quote:

[..]
Want dat is niet zo :? .
Huilen dan.
  maandag 9 januari 2023 @ 09:15:30 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207478871
quote:

[..]
Nee dat kunnen we niet helemaal. Onze economien zijn thans even groot, maar de pariteit vande koopkracht is natuurlijk totaal anders. Met 100 euro daar kun je meer dan 100 euro hier.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 09:16:22 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207478876
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want dat is niet zo :? .
Beetje hoe je het bekijkt, in geld hoeveelheden vergelijkbaar, in watje kunt doen met dat geld niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207478934
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee dat kunnen we niet helemaal. Onze economien zijn thans even groot, maar de pariteit vande koopkracht is natuurlijk totaal anders. Met 100 euro daar kun je meer dan 100 euro hier.
Zo werkt het natuurlijk niet. graan kost overal in de wereld even veel, zelfde geld voor energie. Wij betalen meer belastignen over producten doordat onze koopkracht zo groot is.

want heel simpel;

1000.000 russen hoeveel daarvan kunnen het leven betalen wat op niveau zit van een timmerman in De benelux?

dus waar is de koop kracht groter? Alleen al dat zij 120 miljoen inwoners hebben ne de benelux max 25 miljoen zou al iets moeten veraden over de koopkracht.
pi_207478938
quote:

[..]
Ja, dat kan absoluut. Als wij zouden willen kan Nederland meer geld uitgeven aan defensie. De begroting voor 2022 was 420 miljard. Defensie kreeg daar 12,4 miljard van. Het is een kwestie van keuzes maken waar we het geld aan uitgeven.
pi_207478947
twitter

quote:
Nearly half of top foreign policy experts think Russia will become a failed state or break up by 2033, while a large majority expects China to try and take Taiwan by force, according to a new survey by the Atlantic Council that points to a decade of global tumult ahead.

Forty-six per cent of the 167 experts responding to the think-tank said Russia’s failure or break-up could happen in the next 10 years. In a separate question, 40 per cent pointed to Russia as a country they expected to break up for reasons including “revolution, civil war or political disintegration” over that time.

“Ukraine clearly highlights the possibility of internal problems for Russia, and the possibility that the war itself might have boomerang effects for not only its leadership, but for the country as a whole,” said Peter Engelke, the Atlantic Council’s deputy director of foresight who helped to design and interpret the survey.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2023 09:22:52 ]
pi_207479043
quote:

[..]
Dat heeft niets met de economie te maken, maar meer met fiscaliteit. De lastendruk in Nederland is bizar hoog, en de lonen zijn niet in verhouding.

Die koopkracht is een kwestie van politieke keuzes. In Nederland wordt de middenklasse leeggezogen om gratis geld te kunnen weggeven en fiscale loopholes voor rijken en ondernemers te kunnen faciliteren. Maar dat is een discussie voor elders.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 09:34:32 #76
3928 Ulx
pi_207479127
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit betwijfel ik ten zeerste, de reden dat er geen hongersnoden meer zijn, steden niet compleet uitsterven door een epidemie komt omdat heel weinig landen nog zelfvoorzienend zijn.
Kwestie van keuzes maken. Europese landen zijn uiteraard nooit zelfvoorzienend geweest vandaar dat ik handelsblok ook noem.
  maandag 9 januari 2023 @ 09:53:14 #77
38496 Perrin
pi_207479359
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:22 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[..]

Ja dat lijkt me ook wel een bijna-zekerheidje. En niet een om naar uit te kijken.
pi_207479394
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:21 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ja, dat kan absoluut. Als wij zouden willen kan Nederland meer geld uitgeven aan defensie. De begroting voor 2022 was 420 miljard. Defensie kreeg daar 12,4 miljard van. Het is een kwestie van keuzes maken waar we het geld aan uitgeven.
Twee weken wat minder (ouderen)zorg en we hebben een Ohio klasse boomer verdiend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207479488
Wat zijn Ohio-klasse boomers?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207479551
pi_207479556
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Twee weken wat minder (ouderen)zorg en we hebben een Ohio klasse boomer verdiend.
De Seawolf-klasse is stukken toffer.
pi_207479569
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De Seawolf-klasse is stukken toffer.
Wel een heel stuk duurder. De Columbia klasse gaat trouwens de Ohio vervangen maar de prijzen daarvan lopen ook weer de spuigaten uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207479571
quote:
Ah, ik dacht heeeeeeeeeeeele dikke Amerikaanse ouderen, met de omvang van een Ohio-klasse schip.

Had gekund :Y
A murky, forgotten land.
pi_207479636
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wel een heel stuk duurder. De Columbia klasse gaat trouwens de Ohio vervangen maar de prijzen daarvan lopen ook weer de spuigaten uit.
Per stuk slechts 3x zo duur als eentje uit de Seawolf-klasse ;)

Als je trouwens een beetje onderzeebootnerd bent, dan is dit een enorm tof boek:
Blind Man's Bluff: The Untold Story of American Submarine Espionage
  maandag 9 januari 2023 @ 10:29:32 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_207479729
quote:

[..]
Ik denk niet dat Ohio Boomers effectief tegen de Russen zijn.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207479807
quote:

[..]
Het grote verschil is dat in Nederland dat BNP wat eerlijker verdeeld is over de bevolking en er meer geld naar zaken als onderwijs en infrastructuur gaat terwijl in Rusland al dat geld verdwijnt naar de elite en naar defensie zodat de gemiddelde Rus een armzalig bestaan lijd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 10:44:53 #87
3928 Ulx
pi_207479858
quote:

[..]
Voor een maandje wat minder heb je vier vervangers voor de Walrus klasse. En met luchtonafhankelijke aandrijving, dus waarschijnlijk weer veer stiller dan die nucleaire herrieschoppers van de Russen en Amerikanen. Offerteaanvragen zijn de deur gegaan en men hoopt eind dit jaar de keuze te maken. Maar dan gaat het nog wel even duren voor ze er zijn.
  maandag 9 januari 2023 @ 10:45:02 #88
323876 michaelmoore
pi_207479861
quote:

[..]
nee dat klopt wel
Ruzzia economie is ongeveer 30% van dat van Duitsland
Maar ze hebben nog wel wat spaargeld om op te maken als ze onderdelen kunne kopen
pi_207479900
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat klopt wel
Ruzzia economie is ongeveer 30% van dat van Duitsland
Hij heeft een punt, in rusland gaat 90% van het vermogen naar KGB kliek in Moskou, en de inwoners van hetplatte land verbaasd dat er asfalt wegen zijn in oekraine en er sanitaire is in gewone huizen, zoals we konden horen uit de telefoongesprekken tussen de russen onderling.
pi_207479974
quote:
Deze is wel goed bij deze discussie over Rusland zijn economi.
pi_207480208
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:07 schreef Simmertje het volgende:

Daarvoor (voor de vlees en eieren producerende veestapel) halen we ook veel voedsel uit het buitenland. Zonder dat wordt het direct een stuk minder.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:24:15 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480269
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. graan kost overal in de wereld even veel, zelfde geld voor energie. Wij betalen meer belastignen over producten doordat onze koopkracht zo groot is.

want heel simpel;

1000.000 russen hoeveel daarvan kunnen het leven betalen wat op niveau zit van een timmerman in De benelux?

dus waar is de koop kracht groter? Alleen al dat zij 120 miljoen inwoners hebben ne de benelux max 25 miljoen zou al iets moeten veraden over de koopkracht.
Natuurlijk hebben wij meer koopkracht, maar zomaar afgaan op het BNI en dat vergelijken met Rusland is te simpel. Huur/hypotheek/energie (dacht jij dat de Rus 3.00 per m3 betaald :D ? ), energie, diensten met arbeid zijn allemaal veeeeel goedkoper.

Geimporteerde goederen zoals Iphones, BMW, Harmen Kardon speakers niet.
Vladimir Putin
pi_207480299
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben wij meer koopkracht, maar zomaar afgaan op het BNI en dat vergelijken met Rusland is te simpel. Huur/hypotheek/energie (dacht jij dat de Rus 3.00 per m3 betaald :D ? ), energie, diensten met arbeid zijn allemaal veeeeel goedkoper.

Hypoptheek is niet goedkoper, rente is vele malen duurder, wat kosty grond in st petersburg?
  maandag 9 januari 2023 @ 11:29:48 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207480310
quote:

[..]

maandag 9 januari 2023 @ 11:33:11 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480331
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hypoptheek is niet goedkoper, rente is vele malen duurder, wat kosty grond in st petersburg?
https://en.arkadia.com/ca-t82566/
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 11:34:21 #96
323876 michaelmoore
pi_207480342
quote:

[..]
als we niet zo veel uit zouden geven aan het pamperen van de bevolking wel ja en de 1800 miljard pensioenpot zouden spenderen aan intercontinentale nucleare raketten van het type grote dikke lul
Net als Kim en Poetin
  maandag 9 januari 2023 @ 11:35:13 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_207480351
Sorry,Goeiemorgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207480415
quote:

[..]

Dat geld ook voor voedsel, normale Russen kunnen nauwelijks Westerse producten kopen.
pi_207480432
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat geld ook voor voedsel, normale Russen kunnen nauwelijks Westerse producten kopen.
Gelukkig worden die vertrokken westerse merken vervangen door kwaliteit spul uit Rusland.

De iVlad, McVlad's en zulks _O_
A murky, forgotten land.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:47:16 #100
323876 michaelmoore
pi_207480453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
veel arme mensne komen net als andere zeer arme mensen in andere landen nooit in een westerse winkel en leven van wat de grond voortbrengt , met wat kippen en een koe

maar ze kunen wel zelf lekkere wodka maken

ze dragen niet bij aan BMP en kosten ook niets , ze leven off grid zogezegd

pi_207480472
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Noord-Korea en Cuba ploeteren ook al decennia voort in een totaal isolement. Toch is de levensstandaard daar nou niet bepaald je van het, of wel?
Jullie maken er een afweging van alsof Rusland het goed zou hebben, dat bedoel ik niet.
Wat ik aangeef is dat de economie niet vergelijkbaar is met onze. Door totaal andere economie, meer op binnenland gericht.
Verder is er veel geld in kas, niemand weet precies hoeveel, en enorm veel grondstoffen die ook een waarde vertegenwoordigen

Alleen al door die gondstoffen kun je de economien niet vergelijken

Uranium:

Nikkel

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 09-01-2023 12:00:50 ]
Vakman pur sang
pi_207480473
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
veel arme mensne komen net als andere zeer arme mensen in andere landen nooit in een westerse winkel en leven van wat de grond voortbrengt , met wat kippen en een koe

maar ze kunen wel zelf lekkere wodka maken

ze dragen niet bij aan BMP en kosten ook niets , ze leven off grid zogezegd
Dat laatste valt nog te bezien, er vallen heel veel doden door zelfgestookte wodka.
Veel mensen worden er ook blind van.
A murky, forgotten land.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:50:42 #103
323876 michaelmoore
pi_207480491
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat laatste valt nog te bezien, er vallen heel veel doden door zelfgestookte wodka.
Veel mensen worden er ook blind van.
niet van zelf gestookte wodka

van de schoonmaak middelen te drinken wel
quote:
In 2016, 76 died in Irkutsk after consuming a spirit that had been spiked with a window cleaner.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:51:38 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207480504
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jullie maken er een afweging van alsof Rusland het goed zou hebben, dat bedoel ik niet.
Wat ik aangeef is dat de economie niet vergelijkbaar is met onze. Door totaal andere economie, meer op binnenland gericht.
Verder is er veel geld in kas, niemand weet precies hoeveel, en enorm veel grondstoffen die ook een waarde vertegenwoordigen

Alleen al door die gondstoffen kun je de economien niet vergelijken

[ afbeelding ]
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:53:01 #105
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207480521
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 01:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Die hebben toch juist alles te verliezen? Voor een oorlog die hen totaal niet aangaat?
Die vechten gewoon mee op dezelfde manier dat iemand uit Lviv schiet op mensen uit Marioepol of Donetsk. Ze hebben beide niets te zoeken in elkaar's achtertuin maar doen dit toch.

Voorts moet je je beseffen dat mensen uit plekken als Ulan-Ude al een aantal eeuwen onder een Russische zon wakker worden. Russisch zijn is dan ook meer een identiteits ding dan een ethniciteit. Zeker na '91.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:55:00 #106
323876 michaelmoore
pi_207480541
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Die vechten gewoon mee op dezelfde manier dat iemand uit Lviv schiet op mensen uit Marioepol of Donetsk. Ze hebben beide niets te zoeken in elkaar's achtertuin maar doen dit toch.

Voorts moet je je beseffen dat mensen uit plekken als Ulan-Ude al een aantal eeuwen onder een Russische zon wakker worden. Russisch zijn is dan ook meer een identiteits ding dan een ethniciteit. Zeker na '91.
Omdat Stalin al die mensen Rusland uit heeft geflikkerd
die konden kiezen naar de gulag of naar Kirgizie, Kazachstan, Finland, Oekraine , Bulgarije , Yoegoslavie vluchten

De Russen hebben nooit democratie gekend , alleen maar gestoorde mafklapppers, de grootste corrupte wordt daar min president en gaat niet meer weg

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2023 12:00:04 ]
  maandag 9 januari 2023 @ 11:56:37 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480556
quote:
Die zou toch wel wat meer potentie hebben dan koffiejuf?
Vladimir Putin
pi_207480622
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Rusland deze oorlog wint, dan is het afgelopen met de Oekranse identiteit en cultuur. Als ze niet tegen Russische bezetting zijn, mogen ze blijven. De rest wordt naar Siberi gedeporteerd. Standaard Russische praktijken. De zoveelste genocide door Rusland.
pi_207480636
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze lachen daar inderdaad vrij weinig.
Bulgarije ook eens geweest, of zure mensen of maffia.
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 12:06:04 #111
471046 YoungDriller
pi_207480683
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omdat Stalin al die mensen Rusland uit heeft geflikkerd
die konden kiezen naar de gulag of naar Kirgizie, Kazachstan, Finland, Oekraine , Bulgarije , Yoegoslavie vluchten

De Russen hebben nooit democratie gekend , alleen maar gestoorde mafklapppers, de grootste corrupte wordt daar min president
Ze hebben zeker nog nooit oprechte democratie gekend. Daarom is het zinloos voor het westen om dit te forceren en te piekeren over de details van het hoe en waarom.

Ik denk inmiddels persoonlijk dat ons continent gebaat is bij een nieuw ijzeren gordijn zodat men niet meer onuitgenodigd in elkaar's achtertuin stapt. Want daar zit de crux m.b.t. het conflict tussen het conflict van het Westen met Rusland.

Over waar dat gordijn moet gaat komen wordt momenteel een oorlog uitgevochten.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:10:22 #112
323876 michaelmoore
pi_207480747
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ze hebben zeker nog nooit oprechte democratie gekend. Daarom is het zinloos voor het westen om dit te forceren en te piekeren over de details van het hoe en waarom.

Ik denk inmiddels persoonlijk dat ons continent gebaat is bij een nieuw ijzeren gordijn zodat men niet meer onuitgenodigd in elkaar's achtertuin stapt. Want daar zit de crux m.b.t. het conflict tussen het conflict van het Westen met Rusland.

IJzeren gordijn van vroeger dat werkt niet meer, de digitale wereld kun je niet buiten houden

Daarom hebben we hier ook zoveel immigranten , de hele wereld wil naar een democratie toe
kost wat kost

De russen moeten terug naar Rusland . en Oekraine in de NATO
Dat is de enige weg
En Putin moet dood
  maandag 9 januari 2023 @ 12:11:45 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480769
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bulgarije ken ik nog niet, maar Russen weinig behulpzaam.

Niemand wilde mij in MOskou vertellen in de metro welke lijn ik moest pakken omdat het er nergens in het Engels staat, en blijbkaar spreken ze het ook niet :')
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 12:12:23 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480781
quote:

[..]

Een muur houdt geen tanks tegen.
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 12:13:23 #115
38496 Perrin
pi_207480795
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er valt ook weinig te lachen als je daar woont. Ik dank het vliegend spaghettimonster nog dagelijks dat ik in deze uithoek op aarde kwam.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:14:23 #116
6484 ExTec
pi_207480820
Even een blast from the past, voor de trollen die het kremlin nakakelen, over hoe pro-rus ze in het oosten wel niet zijn.

twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 12:15:58 #117
471046 YoungDriller
pi_207480851
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een muur houdt geen tanks tegen.
Genoeg vierkante kilometers met anti-tank mijnen wel. :)
pi_207480856
quote:

[..]

Dat gordijn kan je ophangen bij de internationaal erkende grenzen zoals vastgelegd in 1991.

Daar is geen oorlog voor nodig.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:16:13 #119
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207480859
Lekkere Russische propaganda weer hier.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:16:23 #120
38496 Perrin
pi_207480864
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:14 schreef ExTec het volgende:
Even een blast from the past, voor de trollen die het kremlin nakakelen, over hoe pro-rus ze in het oosten wel niet zijn.

[ twitter ]
Alle pro-Oekrainers zijn daar inmiddels wel uitgeroeid, vrees ik.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 januari 2023 @ 12:16:55 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_207480878
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:14 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Kijk die vlaggen dan, er zit wat blauw in. Overduidelijk dat ze Rusland willen!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 januari 2023 @ 12:18:53 #122
471046 YoungDriller
pi_207480915
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
IJzeren gordijn van vroeger dat werkt niet meer, de digitale wereld kun je niet buiten houden

Daarom hebben we hier ook zoveel immigranten , de hele wereld wil naar een democratie toe
kost wat kost

De russen moeten terug naar Rusland . en Oekraine in de NATO
Dat is de enige weg
En Putin moet dood
Dat ijzeren gordijn heeft decennia lang prima gewerkt. Je kunt nog steeds geen tanks en munitie uploaden over het internet.

Wat een naviteit weer. Dat is niet waarom mensen hier komen. Mensen komen hier omdat hier gratis geld is en ze niet in dienst willen. Of denk jij soms stiekem werkelijk dat n of andere Eritrese schapenherder de Sahara oversteekt omdat hij hier mee mag stemmen in de provinciale verkiezingen? _O-
  maandag 9 januari 2023 @ 12:20:18 #123
323876 michaelmoore
pi_207480947
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bulgarije ken ik nog niet, maar Russen weinig behulpzaam.

Niemand wilde mij in MOskou vertellen in de metro welke lijn ik moest pakken omdat het er nergens in het Engels staat, en blijbkaar spreken ze het ook niet :')
Russen zijn lomp , hebben geen westerse opvoeding gehad , dat merk je als in een all inclusief hotel in Turkije bent , allemaal graaien en voordringen
  maandag 9 januari 2023 @ 12:22:41 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207480984
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russen zijn lomp , hebben geen westerse opvoeding gehad , dat merk je als in een all inclusief hotel in Turkije bent , allemaal graaien en voordringen
Kom jij in all in resorts in turkije waar ook nog eens russen komen?
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 12:22:54 #125
323876 michaelmoore
pi_207480986
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:18 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat ijzeren gordijn heeft decennia lang prima gewerkt. Je kunt nog steeds geen tanks en munitie uploaden over het internet.

Wat een naviteit weer. Dat is niet waarom mensen hier komen. Mensen komen hier omdat hier gratis geld is en ze niet in dienst willen. Of denk jij soms stiekem werkelijk dat n of andere Eritrese schapenherder de Sahara oversteekt omdat hij hier mee mag stemmen in de provinciale verkiezingen? _O-
Ijzeren gordijn werkte toen er geen internet was
nu kun je mensen niet meer tegenhouden , ja fysiek wel maar geestelijk niet , zeker jonge mensen niet

Eeen VPN is zo aangesloten

quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kom jij in all in resorts in turkije waar ook nog eens russen komen?
niet meer, nooit meer

wel lekkere dochters altijd
  maandag 9 januari 2023 @ 12:24:26 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207481004
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nu kun je mensen niet meer tegenhouden , ja fysiek wel maar geestelijk niet , zeker jonge mensen niet

Pesten over internet houd je niet tegen. Maar wat bereiken ze daarmee?
Alles beter dan dat ze in het bereik zijn van mortieren te schieten.
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 12:25:19 #127
323876 michaelmoore
pi_207481013
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Pesten over internet houd je niet tegen. Maar wat bereiken ze daarmee?
Alles beter dan dat ze in het bereik zijn van mortieren te schieten.
Gaat niet om pesten , maar om het vormen van een eigen mening
die niet gevormd wordt door de staats TV

pesten over internet is dom , ik zou ook niet weten hoe je dat doet
pi_207481055
Thatcher mbt de minachting voor menselijke levens van de Russen back on 2000. Nothing has changed .
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 12:29:45 #129
38496 Perrin
pi_207481081
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Thatcher mbt de minachting voor menselijke levens van de Russen back on 2000. Nothing has changed .
[ twitter ]
Thatcher staat tenslotte zelf bekend om haar grenzeloze naastenliefde.
pi_207481114
quote:
9s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Thatcher staat tenslotte zelf bekend om haar grenzeloze naastenliefde.
Als Thatcher je al beticht van een gebrek aan menselijkheid is het wel ernstig ja. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 9 januari 2023 @ 12:33:58 #131
471046 YoungDriller
pi_207481136
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Op die VPN na, wat een zweverig gedoe weer.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:37:05 #132
471046 YoungDriller
pi_207481171
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat gordijn kan je ophangen bij de internationaal erkende grenzen zoals vastgelegd in 1991.

Daar is geen oorlog voor nodig.
Wakey wakey. Het is oorlog. :)
  maandag 9 januari 2023 @ 12:37:40 #133
6484 ExTec
pi_207481181
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle pro-Oekrainers zijn daar inmiddels wel uitgeroeid, vrees ik.
Zolang er nog met dikke regelmaat in het oosten schoolgebouwen worden opgeblazen waar 600 rus pieces of meat in rondhangen, zijn er nog genoeg mensen die blijkbaar oekrainer zijn, en die locaties dus door geven.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:37:42 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207481182
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er valt ook weinig te lachen als je daar woont. Ik dank het vliegend spaghettimonster nog dagelijks dat ik in deze uithoek op aarde kwam.
Macro econoom Kees de Kort heeft een mooi uitspraak, iets van dat je God elke dag op je knieen moet bedanken dat je in NL bent geboren waar je het beter hebt dan 99% van de wereld.
pi_207481212
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zolang er nog met dikke regelmaat in het oosten schoolgebouwen worden opgeblazen waar 600 rus pieces of meat in rondhangen, zijn er nog genoeg mensen die blijkbaar oekrainer zijn, en die locaties dus door geven.
Veel te omslachtig, het was door een Russische Influencer per ongeluk doorgegeven op een telegram kanaal met 1 miljoen volgers.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:41:59 #136
6484 ExTec
pi_207481250
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:37 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dus elke pretentie dat rus opkomt voor 'hun volk' is het raam uit, het is gewoon ordinair en plat landjepik?

Duurt even maar dan heb je ook wat.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:42:05 #137
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481252
quote:

[..]
Dus het argument voor jullie oorlog is dat het oorlog is? Propagandistische cirkelredenering
  maandag 9 januari 2023 @ 12:42:18 #138
323876 michaelmoore
pi_207481255
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Op die VPN na, wat een zweverig gedoe weer.
een ijzeren gordijn is om mensen te stoppen naar het westen te vluchten, ikdenk niet dat je dat moet willen , iederen kan nu met het vliegtuig naar het westen

Oost Duitsland , bestaat niet meer , waar men tunnels groef om naar de vrijheid te kunnen

In Rusland grbruikt men nu vaak een VPN om internet te kunne doen en games te spelen , blokeren van media gaat dan ook niet meer, met starlink heb je dat ook niet nodig

pi_207481261
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus elke pretentie dat rus opkomt voor 'hun volk' is het raam uit, het is gewoon ordinair en plat landjepik?

Hij zei 'het raam uit' :D
A murky, forgotten land.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:43:26 #140
6484 ExTec
pi_207481268
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Veel te omslachtig, het was door een Russische Influencer per ongeluk doorgegeven op een telegram kanaal met 1 miljoen volgers.
Ze hebben zelf apps, waarin je info door kunt geven. Hoe laagdrempelig wil je het hebben.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:44:58 #141
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481295
quote:

[..]

De zogenoemde argumenten zijn ook helemaal niet bedoeld als echte uitwisseling van standpunten. Het is ordinaire Russische propaganda. Klassiek voorbeeld van gebruiken van het westen tegen zich gebruiken.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:45:00 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207481297
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je moet een dure studie doen, je hebt een baan met meer verantwoordelijkheden en dus meer stress. En voor wat? Hetzelfde kutleven met weinig geld.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:46:37 #143
471046 YoungDriller
pi_207481327
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een ijzeren gordijn is om mensen te stoppen naar het westen te vluchten, ikdenk niet dat je dat moet willen , iederen kan nu met het vliegtuig naar het westen

Oost Duitsland , bestaat niet meer , waar men tunnels groef om naar de vrijheid te kunnen
Je haalt het heden en het verleden doorelkaar. Grenzen of gordijnen bestaan en hebben nut. Ze houden mensen binnen maar vooral ook buiten.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:47:45 #144
323876 michaelmoore
pi_207481348
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Je haalt het heden en het verleden doorelkaar. Grenzen bestaan en hebben nut.
nee grenzen vervagen , dat merk je aan het aantal immigranten die naar het westen komen
grenzen vervagen in europa en in afrika en ook in rusland

EU en NATO en ook in Afrika heb je die blokken
  maandag 9 januari 2023 @ 12:48:53 #145
471046 YoungDriller
pi_207481362
quote:

[..]

Vreemde aanname.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:49:06 #146
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481365
Waarom is er eigenlijk nog BNW als fok dit soort propaganda gewoon tolereert in NWS? Wat is het verschil tussen informatie over complottheorien en informatie met daadwerkelijk een kwaadaardig doel (al dan niet bewust)?
pi_207481378
quote:

[..]
Mooie cirkelredenering.

De oorlog is nergens voor nodig en het marcheerde prima totdat Putin en z’n maten zich ertussen mengden omdat ze meenden op basis van de geschiedenis recht te hebben op Oekrane.

Zullen wij morgen dan maar Belgi en Luxemburg bezetten dan? Suriname en Indonesi ook maar terug onder de vleugeltjes van de familie Van Oranje?

:')
pi_207481380
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leuke whataboutism. Rare Turkse propaganda, totaal irrelevant.
Zo verre relevant dat de Zweedse aanvraag pas een paar maanden terug is gaan lopen. En de Grieken nu al zeiken over dat de Turken moelijk doen. Dit terwijl de Turkse bezwaren reel zijn en de Griekse bezwaren volledig gekunsteld waren over een stukjes geschiedenis. Zeg maar net als dat de Russen creatief zijn over de geschiedenis en Oekrane toe eigenen, zo vind Grieken dat de term "Macedoni" van hun is en dat ze daarom niet konden accepteren dat Macedoni lid kon worden. Rare Griekse propaganda dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 12:50:19 #149
6484 ExTec
pi_207481392
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:48 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Vreemde aanname.
Ik ben aan het werk, maar ik kan desgewenst later ff gaan graven waar jij met dat non-argument kwam? :)
  maandag 9 januari 2023 @ 12:54:45 #150
6484 ExTec
pi_207481455
quote:
Waar heb je het over?

Er is maar 1 tuin, die heet Oekrane.
  maandag 9 januari 2023 @ 12:54:49 #151
471046 YoungDriller
pi_207481458
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee grenzen vervagen , dat merk je aan het aantal immigranten die naar het westen komen
grenzen vervagen in europa en in afrika en ook in rusland
Dat wat jij nu zegt is in mijn optiek niet waar. Tenminste niet op de manier hoe je het probeert te verkopen. En stel, zelfs al zou daar tot een zekere hoogte wat in zitten, doet dat niet af aan wat ik schreef.

Want het vervagen van een grens tussen Rusland en oost Oekrane is een no-no en dan is een keiharde grens ineens wel weer nutttig. ;)
  maandag 9 januari 2023 @ 12:58:34 #152
pi_207481506
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat wat jij nu zegt is in mijn optiek niet waar. Tenminste niet op de manier hoe je het probeert te verkopen. En stel, zelfs al zou daar tot een zekere hoogte wat in zitten, doet dat niet af aan wat ik schreef.

Want het vervagen van een grens tussen Rusland en oost Oekrane is een no-no en dan is een keiharde grens ineens wel weer nutttig. ;)
Niet nuttig, maar noodzakelijk vanwege Putins agressie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207481523
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom is er eigenlijk nog BNW als fok dit soort propaganda gewoon tolereert in NWS? Wat is het verschil tussen informatie over complottheorien en informatie met daadwerkelijk een kwaadaardig doel (al dan niet bewust)?
Heb die vraag al een paar keer gesteld... berhaupt wat een Fok! met het huidige BNW moet, ik zou me voor geen seconde willen affiliren met dat soort lui.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 9 januari 2023 @ 13:00:00 #154
471046 YoungDriller
pi_207481529
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben aan het werk, maar ik kan desgewenst later ff gaan graven waar jij met dat non-argument kwam? :)
Ambtenaar? :)

En graag. :Y
  maandag 9 januari 2023 @ 13:02:07 #155
471046 YoungDriller
pi_207481570
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niet nuttig, maar noodzakelijk.
Dat antwoord zocht ik. Merci.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:04:53 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207481610
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je moet een dure studie doen, je hebt een baan met meer verantwoordelijkheden en dus meer stress. En voor wat? Hetzelfde kutleven met weinig geld.
https://teleport.org/cities/saint-petersburg/salaries/
zijn ook wel dingen die wel betalen
Vladimir Putin
  maandag 9 januari 2023 @ 13:05:07 #157
323876 michaelmoore
pi_207481618
quote:

[..]

om te zorgen dat Putin weer weet waar de grens ligt en oekraine lid van de NATO kan worden

zodat dit niet nogmaals zal gebeuren , ja dan wel
rust en wederopbouw
pi_207481623
Zullen we het gewoon weer over Oekrane hebben
  maandag 9 januari 2023 @ 13:06:18 #159
6484 ExTec
pi_207481640
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:00 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ambtenaar? :)

En graag. :Y
Al gedaan, iets met achtertuinen.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:06:49 #160
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207481644
quote:

[..]

Een keiharde grens, bewaakt door soldaten met allerlei wapens, lijkt me absoluut nuttig als je deze boxjes aftickt, oplopend in nuttigheid naarmate je meer aftickt:
-Russische minderheden in je land
-Buurland van Rusland
-Gedeelde historie met Rusland
  maandag 9 januari 2023 @ 13:06:55 #161
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481646
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heb die vraag al een paar keer gesteld... berhaupt wat een Fok! met het huidige BNW moet, ik zou me voor geen seconde willen affiliren met dat soort lui.
Met BNW geef je als site tenminste nog aan in welke hoek je dit plaatst. En geeft dat aan nws en Pol meer een legitime karakter, maar daardoor ook aan de Russische propaganda.

En ja, in allerlei topics buiten bnw staan de meest bijzondere gare en rare meuk. Maar in principe niet iets dat tegen onze nationale veiligheid in gaat. De werkwijze van de Russen is ook bekend. Ik ben wel benieuwd wanneer men wel scherper gaat optreden. Het gaat ook breder dan alleen dit conflict.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:07:09 #162
pi_207481653
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat antwoord zocht ik. Merci.
Dus het is noodzakelijk Putin en Rusland kapot te bombarderen. Dan kan Rusland in de verre toekomst een normaal land worden maar waarschijnlijk valt het uit elkaar.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:08:29 #163
323876 michaelmoore
pi_207481673
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus het is noodzakelijk Putin en Rusland kapot te bombarderen. Dan kan Rusland in de verre toekomst een normaal land worden maar waarschijnlijk valt het uit elkaar.
Dat zou mooi zijn, kennelijk is er toch een soort angst voor NATO , alhoewel een land vrij is om toe te treden al dan niet
  maandag 9 januari 2023 @ 13:08:53 #164
6484 ExTec
pi_207481680
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Met BNW geef je als site tenminste nog aan in welke hoek je dit plaatst. En geeft dat aan nws en Pol meer een legitime karakter, maar daardoor ook aan de Russische propaganda.

En ja, in allerlei topics buiten bnw staan de meest bijzondere gare en rare meuk. Maar in principe niet iets dat tegen onze nationale veiligheid in gaat. De werkwijze van de Russen is ook bekend. Ik ben wel benieuwd wanneer men wel scherper gaat optreden. Het gaat ook breder dan alleen dit conflict.
Als die trol het te bar maakt, gewoon rapporteren, dan halen de mods zijn postjes weg.

Maar bv de vraag: nieuw ijzeren gordijn ja/nee, is niet zoiets.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:12:32 #165
396550 Richestorags
pi_207481742
Zou de Kremlin propaganda dan toch kloppen? Oud artikel maar goed.

https://www.sciencetimes.(...)rs%2C%20and%20mouths.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:13:38 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207481761
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:12 schreef Richestorags het volgende:
Zou de Kremlin propaganda dan toch kloppen? Oud artikel maar goed.

https://www.sciencetimes.(...)rs%2C%20and%20mouths.
Error: Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.
Please try again in 30 seconds.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:13:56 #167
471046 YoungDriller
pi_207481764
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar heb je het over?

Er is maar 1 tuin, die heet Oekrane.
De ruzie gaat om wie zijn deurmat mag neerleggen in die tuin. Rusland of de VS/EU.
pi_207481782
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
De ruzie gaat om wie zijn deurmat mag neerleggen in die tuin. Rusland of de VS/EU.
Wie een deurmat in die tuin mag leggen is een keuze van de Oekraners zelf en niemand anders.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:15:44 #169
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481790
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als die trol het te bar maakt, gewoon rapporteren, dan halen de mods zijn postjes weg.

Maar bv de vraag: nieuw ijzeren gordijn ja/nee, is niet zoiets.
Dan moet je bij elke post de context van het geheel gaan uitleggen waarom dit icm de andere post gewon propaganda is. Niet te doen.

Ook in de discussie over het ijzeren gordijn zie je gewoon de achterliggende boodschap dat een discussie over soevereine landsgrenzen dan maar ineens als legitiem wordt neergezet. Zo wordt er een discussie/onderhandeling afgedwongen onder invloed van oorlog.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:17:01 #170
6484 ExTec
pi_207481803
quote:

[..]
quote:

[..]
Uh huh.

Maar nu weer on-topic:

De steden die je noemt bevinden zich in 1 en dezelfde tuin.

Dus wat was je aan het raaskallen met je "ze hebben niks te zoeken in elkaar's achtertuin"? :)
  maandag 9 januari 2023 @ 13:18:52 #171
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481827
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Uh huh.

Maar nu weer on-topic:

De steden die je noemt bevinden zich in 1 en dezelfde tuin.

Dus wat was je aan het raaskallen met je "ze hebben niks te zoeken in elkaar's achtertuin"? :)
In zijn belang zitten ze niet in dezelfde achtertuin. Want die gebieden mag wat hem betreft legitiem worden afgepakt door Rusland. Dit bedoel ik, het is soms zo subtiel. Maar altijd rolt die subtiliteit naar hetzelfde belang toe. Dat is geen toeval.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:19:54 #172
6484 ExTec
pi_207481841
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dan moet je bij elke post de context van het geheel gaan uitleggen waarom dit icm de andere post gewon propaganda is. Niet te doen.
Neehoor, ik heb al meer dan eens inzake deze trol gewoon geklikt, niks verduidelijkt, verstuur en postje was weg.

quote:
Ook in de discussie over het ijzeren gordijn zie je gewoon de achterliggende boodschap dat een discussie over soevereine landsgrenzen dan maar ineens als legitiem wordt neergezet. Zo wordt er een discussie/onderhandeling afgedwongen onder invloed van oorlog.
Dat we aan het einde van deze episode met een nieuw ijzeren gordijn eindigen is niet onwaarschijnlijk. Maar die gaat ook gewoon op de pre-2014 grenzen liggen.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:20:27 #173
323876 michaelmoore
pi_207481850
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:

Dat we aan het einde van deze episode met een nieuw ijzeren gordijn eindigen is niet onwaarschijnlijk. Maar die gaat ook gewoon op de pre-2014 grenzen liggen.
Dat zeker
  maandag 9 januari 2023 @ 13:21:01 #174
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207481857
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Neehoor, ik heb al meer dan eens inzake deze trol gewoon geklikt, niks verduidelijkt, verstuur en postje was weg.
[..]
Dat is ook helemaal niet onwaarschijnlijk nee. Maar zijn teksten gaan over het vergoelijken van wat er nu gebeurd. Niet over een mogelijke uitkomst na het conflict.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:21:57 #175
323876 michaelmoore
pi_207481871
quote:

[..]
het staat Oekraine vrij om toe te treden tot NATO of EU

Ook Rusland was met een toetreding tot NATO bezig maar Putin trok zich terug
  maandag 9 januari 2023 @ 13:22:59 #176
6484 ExTec
pi_207481882
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zeker
Jij hebt ook niet ongelijk in het opzicht dat zo'n gordijn moeilijker dan ooit overeind valt te houden.

Maar met een beetje pech gaat putin zelf die muur optuigen, volgende week, vanwege mobilisatie & bijbehorend sluiten van grenzen.

En wij zullen ons maar matig inspannen om die muur te slechten, als de gem. rus niet the error of his ways gaat zien.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:27:11 #177
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207481932
Mijn zoon lag vanmorgen om aandacht te vragen. Negeren is niet het makkelijkste, maar je weet dat dit het beste is.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:28:08 #178
323876 michaelmoore
pi_207481940
quote:

[..]
zal ik eens een half jaartje mijn deurmatten in jouw huis leggen ?? en in jouw plee pissen

quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij hebt ook niet ongelijk in het opzicht dat zo'n gordijn moeilijker dan ooit overeind valt te houden.

Maar met een beetje pech gaat putin zelf die muur optuigen, volgende week, vanwege mobilisatie & bijbehorend sluiten van grenzen.

En wij zullen ons maar matig inspannen om die muur te slechten, als de gem. rus niet the error of his ways gaat zien.
nee laat maar gaan

als de rusen er niet blij mee zijn moeten ze dat zelf weer neerhalen net als de vorige keer
pi_207481968
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn, kennelijk is er toch een soort angst voor NATO , alhoewel een land vrij is om toe te treden al dan niet
[ afbeelding ]
Waar is deze foto genomen? In Nederland? De fik erin.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:32:16 #180
471046 YoungDriller
pi_207481996
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zal ik eens een half jaartje mijn deurmatten in jouw huis leggen ?? en in jouw plee pissen
[..]
nee laat maar gaan

als de rusen er niet blij mee zijn moeten ze dat zelf weer neerhalen net als de vorige keer
Doe eens rustig. Mijn naam is niet Guy Verhofstadt of Hans van Baalen. Ik zou het inderdaad maar laten. ;)
  maandag 9 januari 2023 @ 13:34:19 #181
396550 Richestorags
pi_207482022
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Error: Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.
Please try again in 30 seconds.
Apart. Check later even of ik het kan fixen. Artikel ging over 3 soldaten en 25 gewonden bij een aanval van een bij op een basis. Vlak daarvoor was een vliegtuig van de Russen gecrashed door een kudde ganzen. Hebben ze toch hun labs goed benut :Y
  maandag 9 januari 2023 @ 13:35:30 #182
6484 ExTec
pi_207482036
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Doe eens rustig. Mijn naam is niet Guy Verhofstadt of Hans van Baalen. Ik zou het inderdaad maar laten. ;)
Waarom niet?

Als hij nou gewoon ff met 80 man langskomt is daar toch niks mis mee?

Might makes right, is het toch bij jou? :)

Of ga je nou ultra-hypocriet je beroepen op rechten waarvan je overduidelijk vind dat oekraine die niet verdient?
pi_207482040
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar is deze foto genomen? In Nederland? De fik erin.
Ik zie een weiland met meer dan 1 soort plantje, kan dus onmogelijk in Nederland zijn ;)
  maandag 9 januari 2023 @ 13:43:37 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207482124
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:54 schreef dudewhereismycar het volgende:

3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaan gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.

Sancties:

Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voor staat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..

https://www.google.com/search?q=russian+trains+ball+bearings
Het gaat iig eindigen wanneer de treinen niet meer kunnen rijden bij gebrek aan Westerse kogellagers. Dan kunnen de troepen niet meer bevoorraad worden en dan houdt alles op.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:47:12 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207482151
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie een weiland met meer dan 1 soort plantje, kan dus onmogelijk in Nederland zijn ;)
10.gif
  maandag 9 januari 2023 @ 13:57:51 #186
6484 ExTec
pi_207482250
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
https://www.google.com/search?q=russian+trains+ball+bearings
Het gaat iig eindigen wanneer de treinen niet meer kunnen rijden bij gebrek aan Westerse kogellagers. Dan kunnen de troepen niet meer bevoorraad worden en dan houdt alles op.
Langere termijn zal het er op neer gaan komen dat de oorlogsinspanning van rus gereduceerd wordt tot dom volk wat in lompen met antieke geweren tegen high-tech completely tricked out oekrainse soldaten wil gaan vechten. En oekraine vuurt dan weer lachend zo'n GMLSR af die wolfraam balletjes in de rondte sproeit. Of donderd er met de F16s die ze dan hebben een clusterbom erop.

Daar krijgen we nu al rond bahkmut een voorproefje van.
pi_207482291
Hoe het er bij hen aan toe gaat weer projecteren op het westen :')

twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 14:04:06 #188
471046 YoungDriller
pi_207482310
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom niet?

Als hij nou gewoon ff met 80 man langskomt is daar toch niks mis mee?

Might makes right, is het toch bij jou? :)

Of ga je nou ultra-hypocriet je beroepen op rechten waarvan je overduidelijk vind dat oekraine die niet verdient?
Het is misschien wat ongemakkelijk voor je maar iedereen verdient rechten. Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev. Ik begrijp dat dit nog even moet bezinken maar ik gok zo dst als ik de situatie rondom het 'insignificante' (jouw woorden) Bakhmut bekijk dat dit kwartje op termijn wel gaat vallen. :Y
pi_207482361
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:01 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe het er bij hen aan toe gaat weer projecteren op het westen :')

[ twitter ]
Die heeft, zo te zien aan zijn kleine oogjes, flink van de groene kruiden gerookt.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:09:36 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207482374
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Het is misschien wat ongemakkelijk voor je maar iedereen verdient rechten. Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev. Ik begrijp dat dit nog even moet bezinken maar ik gok zo dst als ik de situatie rondom het 'insignificante' (jouw woorden) Bakhmut bekijk dat dit kwartje op termijn wel gaat vallen. :Y
Ja hopelijk krijgen de mensen in Bakhmut eindelijk hun stad terug. Zo te zien een stad met ongeveer 70 % etnische Oekrainers. En denk dat meeste Russische sprekers nou ook niet blij worden van Russische leger dat hun leven over hoopt schopt. (Russisch etnisch is nog niet pro Putin). Wat dan voor al die Oekrainers in regio Donestk?
  maandag 9 januari 2023 @ 14:11:37 #191
6484 ExTec
pi_207482393
quote:
Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev.
En weer het bewezen bullshit narratief dat bewoners in Donetsk blijkbaar een andere kant op willen dan de rest van oekraine?

Ik snap dat trollen en oogkleppen match made in heaven zijn, maar bekijk deze nog een keertje.

twitter

Dus er is gewoon geen conflict tussen de rechten van oekrainers en inwoners in het oosten. :)
pi_207482414
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die heeft, zo te zien aan zijn kleine oogjes, flink van de groene kruiden gerookt.
Het is net zo'n evil muppet. Droeve klootzak.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:15:03 #193
323876 michaelmoore
pi_207482428
quote:

[..]
Dar kom je niet uit, het geeft Rusland geen excuus om buurlanden binnen te vallen, en gelijk maar half Oekraine te willen veroveren, anders kunnen ze kazachstan en Bulgarije ook wel binnen vallen

daar wonen ook Russischetaal sprekenden
  maandag 9 januari 2023 @ 14:15:27 #194
471046 YoungDriller
pi_207482430
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja hopelijk krijgen de mensen in Bakhmut eindelijk hun stad terug. Zo te zien een stad met ongeveer 70 % etnische Oekrainers. En denk dat meeste Russische sprekers nou ook niet blij worden van Russische leger dat hun leven over hoopt schopt. (Russisch etnisch is nog niet pro Putin). Wat dan voor al die Oekrainers in regio Donestk?
[ afbeelding ]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2023 14:31:14 ]
  maandag 9 januari 2023 @ 14:16:28 #195
323876 michaelmoore
pi_207482437
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.
de Krim is in het bijzijn van Stalin toegewezen aan de Krim
daar ben ik geweest op Yalta

heb ze zien zitten

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2023 14:32:32 ]
  maandag 9 januari 2023 @ 14:17:38 #196
6484 ExTec
pi_207482455
quote:
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk
Niet minder achterlijk dan denken dat taal en nationaliteit hetzelfde zijn :)
pi_207482456
Er is een referendum gehouden. Er zijn peilingen geweest. Jarenlang. De bevolking in het oosten wilde meer zeggenschap en autonomie. Maar er was nooit, in geen enkele oblast, een meerderheid voor afscheiding van Oekrane of aansluiting bij Rusland. Zelfs op de Krim was een (minimale) meerderheid voor bij Oekrane blijven.

Al het andere is Russische propaganda.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 14:18:48 #198
3928 Ulx
pi_207482467
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bedoel je dat vlamingen bestaan?
  maandag 9 januari 2023 @ 14:19:36 #199
323876 michaelmoore
pi_207482475
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bedoel je dat vlamingen bestaan?
vlaanderen is geen land, we gaan een speciale operatie starten
pi_207482484
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als dat zo is dan kan je heel Latijns-Amerika minus Brazili vandaag nog aan Spanje geven.

Wat een logica :')
  maandag 9 januari 2023 @ 14:21:01 #201
6484 ExTec
pi_207482488
quote:

[..]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.
Maar ik begrijp dat de doelpalen maar even verschoven zijn, oosten hebben we het maar niet meer over, gaan het nu over krim hebben ofzo? :)

Als je niet inhoudelijk kan discussiren, dan moeten we maar gaan rapporteren h ;)
  maandag 9 januari 2023 @ 14:21:42 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207482495
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dar kom je niet uit, het geeft Rusland geen excuus om buurlanden binnen te vallen, en gelijk maar half Oekraine te willen veroveren, anders kunnen ze kazachstan en Bulgarije ook wel binnen vallen

daar wonen ook Russischetaal sprekenden
In welke Bulgaarse regio wonen Russischtaligen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 9 januari 2023 @ 14:22:28 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207482503
quote:

[..]
Ah ja. Want Budjak behoort toe aan Bulgarije, want het grootste gedeelte spreekt Bulgaars. En Vlaanderen, dat hoort bij Nederland!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207482514
Dat hele Russische narratief dat je als land aanspraak kan maken op historisch grondgebied is nog levensgevaarlijk ook, je ontkent daarmee simpelweg de geschiedenis en het internationaal recht.

Het is retoriek om kolonialisme en landjepik salonfhig te maken.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:25:52 #205
323876 michaelmoore
pi_207482537
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]
In welke Bulgaarse regio wonen Russischtaligen?
sunny beach en Varna

Daar is rusland voortdurend bezig om russen te pushen daar vastgoed te kopen en daar te blijven wonen
ook Russische paspoorten uitdelen in ruil voor voordeeltjes , dat hebben ze op de Krim ook gedaan

Ook iedere week volksdansen met kinderen in klederdracht uit alle voormalige sovjetstaten , ik denk dat de kust van Bulgarije wel heel hoog op Poetins verlanglijstje staat

Ik had zelf een studio in Sunny beach in eigendom een aantal jaar , alle ouderen daar spreken nog Russisch

er word daar langs de kust ook enorm veel gebouwd

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2023 14:31:33 ]
  maandag 9 januari 2023 @ 14:31:43 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207482591
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sunny beach en Varna
:D _O-

Er wonen nog geen 5.000 Russen in Oblast Varna. Sunny Beach is een dorp waar van oktober tot mei niemand woont.

Maar delen ze daar ook nog steeds Russische paspoorten uit ja? Hoe gaat dat in Nederland dan, waar procentueel niet veel minder Russen wonen dan in Bulgarije? :D
  maandag 9 januari 2023 @ 14:33:28 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207482606
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat de kust van Bulgarije wel heel hoog op Poetins verlanglijstje staat
Ja, om misschien een keertje op vakantie gaan wanneer hij die kronkel in z'n kop kwijt is. Net zoals veel andere Russen doen.

Daar is alles wel mee gezegd.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:34:19 #208
323876 michaelmoore
pi_207482610
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]
:D _O-

Er wonen nog geen 5.000 Russen in Oblast Varna. Sunny Beach is een dorp waar van oktober tot mei niemand woont.

Maar delen ze daar ook nog steeds Russische paspoorten uit ja? Hoe gaat dat in Nederland dan, waar procentueel niet veel minder Russen wonen dan in Bulgarije? :D
De Russen worden vooral langs de kust neergepoot , zal je verbazen hoeveel appartemenetn het hele jaar bewoond zijn door Russen , ook veel die rusland ontvlucht zijn overigens

De zwarte zee zal dan een binnenzee worden
pi_207482613
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat hele Russische narratief dat je als land aanspraak kan maken op historisch grondgebied is nog levensgevaarlijk ook, je ontkent daarmee simpelweg de geschiedenis en het internationaal recht.

Dan heeft Nederland een probleem. Wie maakt er meer aanspraak? Spanje? Frankrijk of toch Oostenrijk?
  maandag 9 januari 2023 @ 14:38:18 #210
6484 ExTec
pi_207482655
twitter

Alleen jammer dat die dingen niet echt goed overweg kunnen met standaard NAVO tank munitie. Maar dat zal voor oekraine verder de pret niet drukken.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:39:05 #211
6484 ExTec
pi_207482668
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dan heeft Nederland een probleem. Wie maakt er meer aanspraak? Spanje? Frankrijk of toch Oostenrijk?
Itali (Romeinse rijk ;) )
  maandag 9 januari 2023 @ 14:39:20 #212
471046 YoungDriller
pi_207482671
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ik begrijp dat de doelpalen maar even verschoven zijn, oosten hebben we het maar niet meer over, gaan het nu over krim hebben ofzo? :)

Als je niet inhoudelijk kan discussiren, dan moeten we maar gaan rapporteren h ;)
Wil je wel even on topic blijven? :+
  maandag 9 januari 2023 @ 14:39:35 #213
471046 YoungDriller
pi_207482675
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:22 schreef Dven het volgende:

[..]
Ah ja. Want Budjak behoort toe aan Bulgarije, want het grootste gedeelte spreekt Bulgaars. En Vlaanderen, dat hoort bij Nederland!
Niet waar. :)

De Krim is Rusland. En daarmee is de kous af. :Y
pi_207482678
Ruim een week geleden sinds de laatste grootschalige raketaanval?
  maandag 9 januari 2023 @ 14:39:54 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207482679
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Russen worden vooral langs de kust neergepoot , zal je verbazen hoeveel appartemenetn het hele jaar bewoond zijn door Russen , ook veel die rusland ontvlucht zijn overigens

De zwarte zee zal dan een binnenzee worden
Ah ja, want naast Bulgarije pakt Rusland natuurlijk ook snel effe Roemeni, Turkije en Georgi erbij.
pi_207482705
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:39 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Niet waar. :)

De Krim is Rusland. En daarmee is de kous af. :Y
pi_207482707
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit is dus de kern van het probleem. Als je gaat marchanderen met internationaal erkende landsgrenzen, stel je dus ook de soevereiniteit van landen ter discussie. Dat is onacceptabel.
pi_207482735
Ik denk dat als Danny voor elke keer dat iemand hier een TR zet een euro krijgt, die donatiebutton ook wel van de site af kan.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:46:45 #219
323876 michaelmoore
pi_207482779
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is dus de kern van het probleem. Als je gaat marchanderen met internationaal erkende landsgrenzen, stel je dus ook de soevereiniteit van landen ter discussie. Dat is onacceptabel.
en Krim is toegewezen an Oekraine in Yalta en USSR mocht Polen houden , maar toen storte de sovjetunie ineen

pi_207482781
twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 14:50:02 #221
471046 YoungDriller
pi_207482810
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn. Ga anders even naar Sevastopol om de mensen op straat te overtuigen dat ze zich in Oekrane bevinden.

Wel je airmax aantrekken want die ga je vast nodig hebben. ;)

En livestream het. :P
  maandag 9 januari 2023 @ 14:51:05 #222
6484 ExTec
pi_207482825
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat moet resoneren bij hem, orange man zegt het immers.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:51:10 #223
471046 YoungDriller
pi_207482826
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en Krim is toegewezen an Oekraine in Yalta en USSR mocht Polen houden , maar toen storte de sovjetunie ineen

[ afbeelding ]
Polen in de USSR? In welk universum?
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2023 @ 14:52:49 #224
364681 over_hedge
pi_207482854
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:51 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Polen in de USSR? In welk universum?
in dit universum. In ww2. De helft er van dan. Molotov–Ribbentrop Pact.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207482867
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn. Ga anders even naar Sevastopol om de mensen op straat te overtuigen dat ze zich in Oekrane bevinden.

Wel je airmax aantrekken want die ga je vast nodig hebben. ;)

En livestream het. :P
Ik weet dat dit vechten tegen de bierkaai is maar je weet hoe Rusland met tegenstanders van het systeem omgaat?

Het kan niet zo zijn dat die tegenstanders geen kogel in hun achterhoofd wilden maar gewoon zijn gevlucht? En dat het huidige beeld misschien niet helemaal zuiver is?

Nogmaals: er is een referendum geweest. Er zijn peilingen geweest. Er was nooit een meerderheid voor afscheiding. Ook niet op de Krim.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:56:16 #226
6484 ExTec
pi_207482906
Tja, als je spare parts opdrogen, krijg je dit vanzelf op den duur.

twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 14:58:10 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207482954
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:
Tja, als je spare parts opdrogen, krijg je dit vanzelf op den duur.

[ twitter ]
WTF :')
  maandag 9 januari 2023 @ 15:02:04 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207483031
Kom maar door met het tribunaal _O_

quote:
Britten willen tribunaal om Russische agressie te toetsen
Britse politici hebben een voorstel ingediend om Rusland door middel van een tribunaal te veroordelen voor de agressie richting Oekrane. Het voorstel wordt door alle politieke kleuren gesteund en is bedoeld om de Russische president Vladimir Poetin en zijn generaals verantwoordelijk te houden voor hun daden. Dat schrijft The Guardian.

Onder meer oppositieleider Keir Starmer, voormalig secretaris-generaal van de NAVO George Robertson, voormalig Buitenlandminister David Owen en voormalig Conservatieven-leider Iain Duncan Smith steunen de oprichting van een dergelijk tribunaal, zodat er met 'eenzelfde blik' kan worden gekeken naar deze oorlog zoals er na de Tweede Wereldoorlog werd gedaan met Nazi-kopstukken tijdens de tribunalen van Neurenberg.'

Internationaal Strafhof
Waar het Internationaal Strafhof in Den Haag al bezig is met een onderzoek naar vermeende oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid in Oekrane, daar is het speciale tribunaal er juist voor bedoeld om de agressie te veroordelen. Volgens voorstanders heeft het Internationaal Strafhof de capaciteit niet om de hoeveelheid agressie te toetsen. Iets dat volgens de Verenigde Naties gedefinieerd wordt als een 'invasie of aanval door gewapende troepen van een territorium dat aan een ander land toebehoort'.

Mocht er een speciaal tribunaal in het leven worden geroepen, dan wordt de druk op Rusland en Poetin alleen maar groter, zo denken de voorstanders. Niet alleen zou de solidariteit met Oekrane een boost krijgen, ook zouden Russische kopstukken dan sneller afzien van internationale reizen in verband met internationale arrestatiebevelen. 'Daarnaast laten we ermee zien dat agressie nooit zonder gevolgen zal zijn', aldus de voorstanders.

10 maanden
In een verklaring wordt tevens benoemd hoe de oorlog al ruim tien maanden woedt en dat het geldt als een van de grootste invasies sinds de Tweede Wereldoorlog. 'Sindsdien zijn duizenden Oekraense burgers omgekomen of gewond geraakt, zijn er acht miljoen mensen ontheemd en zijn er nog eens acht miljoen mensen tot vluchteling gemaakt. Civiele infrastructuur en economische activa - die in totaal tientallen miljarden waard waren - zijn vernietigd of geplunderd, en onvervangbare culturele monumenten zijn verpulverd tot stof'.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-agressie-te-toetsen
  maandag 9 januari 2023 @ 15:03:02 #229
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207483062
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is een referendum gehouden. Er zijn peilingen geweest. Jarenlang. De bevolking in het oosten wilde meer zeggenschap en autonomie. Maar er was nooit, in geen enkele oblast, een meerderheid voor afscheiding van Oekrane of aansluiting bij Rusland. Zelfs op de Krim was een (minimale) meerderheid voor bij Oekrane blijven.

Al het andere is Russische propaganda.
Het is dan ook een valse tegenstelling. Waar kennen we dat toch van
  maandag 9 januari 2023 @ 15:07:08 #230
471046 YoungDriller
pi_207483153
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
in dit universum. In ww2. De helft er van dan. Molotov–Ribbentrop Pact.
Inderdaad. De helft. ;)
pi_207483163
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:08:31 #232
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207483178
Alsof er berhaupt een democratische en rechtsstatelijke verdedigbare verklaring is voor het gedrag van Rusland in Oekrane. Verachtelijk.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:15:30 #233
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207483284
Maar goed, het is altijd handig om de meest obvious landverraders maar vast in beeld te hebben.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:25:42 #234
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207483446
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar goed, het is altijd handig om de meest obvious landverraders maar vast in beeld te hebben.
Noteer hem in je boekje en negeren tot er sprake moet zijn van een bijltjesdag.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:26:08 #235
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207483457
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:38 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Alleen jammer dat die dingen niet echt goed overweg kunnen met standaard NAVO tank munitie. Maar dat zal voor oekraine verder de pret niet drukken.
Wat valt er te onderhandelen? Prijs? Hoeveelheid munitie? Onderhoud? Lijkt me dat Ukraine meters wilt maken en dat ze er binnen 2 weken wel uit moeten kunnen komen.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:26:33 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207483463
Vladimir Putin
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2023 @ 15:27:49 #237
364681 over_hedge
pi_207483484
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:07 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Inderdaad. De helft. ;)
Oke. Dus je wist het wel? Maar moest toch even moeilijk doen omdat het de helft was en niet heel polen? Ook al was het vrij duidelijk dat daar op gedoeld werd?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:30:09 #238
6484 ExTec
pi_207483515
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat valt er te onderhandelen? Prijs? Hoeveelheid munitie? Onderhoud? Lijkt me dat Ukraine meters wilt maken en dat ze er binnen 2 weken wel uit moeten kunnen komen.
Je hebt het over het VK h, niet duitsland, dus komt goed.
pi_207483520
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
Kom maar door met het tribunaal _O_
[..]

Gaat toch niets gebeuren joh. Boel veroordelingen in absentia, maar ondertussen lekker leventje in Russische villa's.
pi_207483543
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alsof er berhaupt een democratische en rechtsstatelijke verdedigbare verklaring is voor het gedrag van Rusland in Oekrane. Verachtelijk.
Advocaten/politici kunnen alles rechtpraten. Politiek is gewoon n groot semantisch en retorisch spelletje. Dat zagen we ook met COVID, klimaat, whatever.
pi_207483567
De situatie voor Bakhmut verslechterd met het uur. Soledar is bijna geheel ingenomen, en er zijn geruchten dat de dorpen om deze 2 steden heen ook dreigen te vallen.

Zie ook deze FIRMS beelden van waar de strijd in Bakhmut en Soledar ongeveer plaatsvinden.

Deze (pro Oekrainsche) Youtuber geeft goede updates. Begin video op 12:25 om de kaart bespreking te starten.

pi_207483597
Ok. En als Bakhmut is ingenomen ligt de weg naar Kyiv wijd open?
  maandag 9 januari 2023 @ 15:44:03 #243
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207483741
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Noteer hem in je boekje en negeren tot er sprake moet zijn van een bijltjesdag.
Negeren heb ik maanden gedaan. Maar ergens is het een keer klaar. Zeker ook omdat er op fok maar ruimte blijft zijn voor obvious propaganda. Het is geen loos getrol ofzo.
We leveren wapens aan een toekomstig Navo land en zijn ook economisch in oorlog met diezelfde vijand. Maar online halen we schouders er over op. In de Koude Oorlog was dat nooit zo gebeurd.

Wanneer wordt men (niet jij, fok) wel strikter? Als een volgende raket op Polen wel van Rusland is? Als de eerste burgers op navo gebied sneuvelen? Als de eerste Nederlandse soldaten onder Navo vlag beschoten worden? Russische benvloeding van het Oekrane referendum is niet voldoende om extra alert te zijn?

Het gaat ook niet om deze ene user natuurlijk. En elke post rapporteren is niet te doen, voor users niet en mods niet (die sowieso niet te benijden zijn). Ik voel mij wel steeds meer ongemakkelijk dat fok zo fungeert als verspreider van propaganda, misschien hoor ik hier niet meer. :)
  maandag 9 januari 2023 @ 15:45:18 #244
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207483761
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Advocaten/politici kunnen alles rechtpraten. Politiek is gewoon n groot semantisch en retorisch spelletje. Dat zagen we ook met COVID, klimaat, whatever.
Wat Rusland doet is alles behalve semantiek. :{w
  maandag 9 januari 2023 @ 15:46:40 #245
6484 ExTec
pi_207483788
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:34 schreef oheng het volgende:
De situatie voor Bakhmut verslechterd met het uur. Soledar is bijna geheel ingenomen, en er zijn geruchten dat de dorpen om deze 2 steden heen ook dreigen te vallen.

Zie ook deze FIRMS beelden van waar de strijd in Bakhmut en Soledar ongeveer plaatsvinden.

Deze (pro Oekrainsche) Youtuber geeft goede updates. Begin video op 12:25 om de kaart bespreking te starten.

Zo dramatisch als jij het stelt vind ik het nergens terug.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:46:42 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207483789
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik ben heel benieuwd of ze in dat kader Kareli nog terug gaan geven aan Finland, en Knigsberg weer terug doen aan de Duitsers.. Spanneeeeeend.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207483793
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
Nee. Dan gaan we naar de volgende verdedigingslinie, en begint het verhaal weer van voren af aan.
pi_207483827
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd of ze in dat kader Kareli nog terug gaan geven aan Finland, en Knigsberg weer terug doen aan de Duitsers.. Spanneeeeeend.
Knigsberg, vroeger en nu:

maandag 9 januari 2023 @ 15:49:50 #249
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207483830
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Negeren heb ik maanden gedaan. Maar ergens is het een keer klaar. Zeker ook omdat er op fok maar ruimte blijft zijn voor obvious propaganda. Het is geen loos getrol ofzo.
We leveren wapens aan een toekomstig Navo land en zijn ook economisch in oorlog met diezelfde vijand. Maar online halen we schouders er over op. In de Koude Oorlog was dat nooit zo gebeurd.

Wanneer wordt men (niet jij, fok) wel strikter? Als een volgende raket op Polen wel van Rusland is? Als de eerste burgers op navo gebied sneuvelen? Als de eerste Nederlandse soldaten onder Navo vlag beschoten worden? Russische benvloeding van het Oekrane referendum is niet voldoende om extra alert te zijn?

Het gaat ook niet om deze ene user natuurlijk. En elke post rapporteren is niet te doen, voor users niet en mods niet (die sowieso niet te benijden zijn). Ik voel mij wel steeds meer ongemakkelijk dat fok zo fungeert als verspreider van propaganda, misschien hoor ik hier niet meer. :)
Snap ik, maar je gaat hem niet wat anders laten zeggen. Hoe redelijk je ook bent. Aangeven wanneer je pijnlijke vinger het aankan en verder mooi laten gaan. Door reacties krijg je hele pagina’s die vervuild raken en nogmaals, veranderen doe je ze niet.

Stel ze voor met dat halve glimlachje die die zulken vaak om hun mond hebben zodra ze zin hebben zonder enige nuance hun kronkels te verkondigen en denk er aan hoe sneu zulken eigenlijk zijn.
pi_207483853
Bekijk 2Doc: Mariupol: The People's Story op https://www.npostart.nl/VPWON_1342517
-Rabia Al-Basri
pi_207483862
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zo dramatisch als jij het stelt vind ik het nergens terug.
Ik zie wat Oekrainsche bronnen beweren de afgelopen paar dagen. Heb helaas geen tijd om een mooie post te maken.

Ik zeg niet dat de situatie hopeloos is, ik zeg alleen dat al sinds zaterdag de russen relatief veel terrein winnen. Niets meer en niets minder. Oekraine kan een tegenaanval doen, ze kunnen een geplande terugtrekking doen, het kan een afleiding zijn voor een ander offensief, etc, etc.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:55:30 #252
6484 ExTec
pi_207483936
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik zie wat Oekrainsche bronnen beweren de afgelopen paar dagen. Heb helaas geen tijd om een mooie post te maken.

Ik zeg niet dat de situatie hopeloos is, ik zeg alleen dat al sinds zaterdag de russen relatief veel terrein winnen. Niets meer en niets minder. Oekraine kan een tegenaanval doen, ze kunnen een geplande terugtrekking doen, het kan een afleiding zijn voor een ander offensief, etc, etc.
Ik lees dat ze versterkingen naar binnen aan het duwen zijn ;)
  Forum Admin maandag 9 januari 2023 @ 15:56:23 #253
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207483949
YoungDriller zien we nooit meer terug.

Vegen doe ik of een collega later.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207483968
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:

_O_ _O_ _O_

Van mij mag je hem nog wel toegang geven tot BNW hoor. Maar top dat er eindelijk hier wat opgeruimd wordt.
pi_207484027
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, het zou voor de Russen een kleine overwinning zijn die door de Russische trollen hier uitbundig gevierd zal worden. Maar aan de andere kant terwijl Rusland zich aan het stuk bijten was op Bakhmut heeft Oekrane een groot gedeelte bij Kharkiv terug gewonnen en de Cherson regio. Dus ja als je dat tegen elkaar wegstreept ziet het er weer heel anders uit.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:02:42 #256
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207484056
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Snap ik, maar je gaat hem niet wat anders laten zeggen. Hoe redelijk je ook bent. Aangeven wanneer je pijnlijke vinger het aankan en verder mooi laten gaan. Door reacties krijg je hele pagina’s die vervuild raken en nogmaals, veranderen doe je ze niet.

Stel ze voor met dat halve glimlachje die die zulken vaak om hun mond hebben zodra ze zin hebben zonder enige nuance hun kronkels te verkondigen en denk er aan hoe sneu zulken eigenlijk zijn.
Heb je ook helemaal gelijk in. Voor mijzelf zal het ook allemaal wel, maar zit al jaren (veel te lang :')) met veel plezier op fok en vind het ergens ook wel zonde dat het op deze manier wordt misbruikt door derden.

Overigens veel respect voor de crew hier, moet enorm lastig zijn hier een beetje orde te houden. En waardeer acties zoals hierboven dan ook enorm. Misschien ben ik ook meer dan gemiddeld/nodig gevoelig voor dit soort propaganda. Vind mijn omgeving daar ook te naef in :@
pi_207484068
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wat Rusland doet is alles behalve semantiek. :{w
Juist wel? Ze lopen constant van alles aan elkaar te lullen.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:05:23 #258
6484 ExTec
pi_207484101
quote:

Forum Admin maandag 9 januari 2023 @ 16:06:22 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207484114
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Voor mijzelf zal het ook allemaal wel, maar zit al jaren (veel te lang :')) met veel plezier op fok en vind het ergens ook wel zonde dat het op deze manier wordt misbruikt door derden.

Overigens veel respect voor de crew hier, moet enorm lastig zijn hier een beetje orde te houden. En waardeer acties zoals hierboven dan ook enorm. Misschien ben ik ook meer dan gemiddeld/nodig gevoelig voor dit soort propaganda. Vind mijn omgeving daar ook te naef in :@
Het is soms gewoon lastig de grens te bewaken, ik ben voor het vrije woord..maae zodra je regelrecht propaganda post n er ook nog eens niet op in wil gaan is het of trollen met zeer hoge inzet, of je bent echt een propaganda bot. Beide wil ik hier niet hebben. Ook niet in bnw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207484223
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 16:16:03 #261
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_207484310
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is soms gewoon lastig de grens te bewaken, ik ben voor het vrije woord..maae zodra je regelrecht propaganda post n er ook nog eens niet op in wil gaan is het of trollen met zeer hoge inzet, of je bent echt een propaganda bot. Beide wil ik hier niet hebben. Ook niet in bnw.
Snap ik, lijkt mij ook heel ingewikkeld. Het gaat soms ook best subtiel. En vergt veel tijd voor jullie - en dat als vrijwilliger. Waarvoor dank.

Ik denk dat grenzen stellen ook voor het vrije woord iets positiefs kan zijn. Ook voor het debat welke koers je als land nu in dit soort situaties zou kunnen volgen. Niet voor niks zitten er tussen de Navo landen ook grote verschillen. Zonder propaganda is voor die kant van het vrije woord veel meer ruimte.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:16:37 #262
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207484324
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste dit prima snappen. Ondertussen laat de wereld natuurlijk wel zien dat je deze vormen van extremisme niet moet onderschatten.

Een hardere lijn kan misschien geen kwaad.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:23:37 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207484447
Manmanman wat een armoedig zooitje :N Al die miljarden die Poetin jarenlang in oorlog en in de zakken van oligarchen stopt kunnen zoveel beter besteed worden ;(

pi_207484749
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:51 schreef oheng het volgende:

[..]

twitter
pi_207484805
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman wat een armoedig zooitje :N Al die miljarden die Poetin jarenlang in oorlog en in de zakken van oligarchen stopt kunnen zoveel beter besteed worden ;(

Er is een comment waarom kan rusland niet op gelijke levenstandaard zijn als een westers land, neem een canada met gelijke geografische situatie.

Iedereen weet het antwoord daar: poetin en zijn boefen.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:55:53 #266
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207484909
quote:

Volgens berichten legt men die oligarchen om om inderdaad dat geld elders te besteden..
  maandag 9 januari 2023 @ 16:57:14 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207484915
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nu las ik vandaag ook een tweet dat er sneeuw hoort te liggen momenteel. Kan het oud beeld zijn?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 9 januari 2023 @ 17:00:51 #268
6484 ExTec
pi_207484942
Oef. Met een prijs van rond de 38 haal je je kosten per vat er niet eens meer uit. Zeker op de arctische locaties.

maandag 9 januari 2023 @ 17:03:11 #269
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207484960
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:57 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nu las ik vandaag ook een tweet dat er sneeuw hoort te liggen momenteel. Kan het oud beeld zijn?
Precies daar ook?
pi_207484987
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Er is een comment waarom kan rusland niet op gelijke levenstandaard zijn als een westers land, neem een canada met gelijke geografische situatie.

Als Rusland na de val van de USSR gewoon een capabele, integere leider had gekozen, hadden ze nu een van de rijkste landen ter wereld kunnen zijn. Ze hadden lid van de EU kunnen zijn en daar enorm veel invloed kunnen hebben.

Dan hadden ze wel moeten afrekenen met hun verleden, net als Duitsland na WOII. Maar ze bleven liever hangen in calimerogedrag en zelfmedelijden.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:09:19 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207485004
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Moet ook een enorme onderwijsachterstand zijn tov. Canada, of een Korsakovvoorsprong.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207485074
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207485081
twitter

Geen idee of dit artikel al gepost was over Moskou rond kerst.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:17:58 #274
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207485090
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Rusland na de val van de USSR gewoon een capabele, integere leider had gekozen, hadden ze nu een van de rijkste landen ter wereld kunnen zijn. Ze hadden lid van de EU kunnen zijn en daar enorm veel invloed kunnen hebben.

Dan hadden ze wel moeten afrekenen met hun verleden, net als Duitsland na WOII. Maar ze bleven liever hangen in calimerogedrag en zelfmedelijden.
Dit had wel heel wat voeten in de aarde moeten hebben. De val van de ussr is natuurlijk niet te vergelijken met de val van de nazis.
Je moet dat een leider krijgen die zonder corruptie de oude garde aan de kant zet en de inwoners op 1 lijn richting een meer kapitalistisch Rusland te krijgen.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:20:33 #275
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207485118
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:16 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelf zorgt Wagner niet echt voor de aanvoer van zijn bullen he?

Riekt een beetje naar happen naar de voedende hand.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:21:06 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207485147
quote:

Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess. Ik vind die laatste gozer wel interessant reageren. Ik had de indruk dat hij het vreselijk vond om in Oekrane tw zitten, maar dat hij zich groot probeert te houden voor de camera en simpelweg onzin verkoopt met zijn. "mobilisatie is helemaal prima, niks om bang voor te zijn". Zijn lichaamstaal zei wat anders.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 17:31:11 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207485229
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Shots fired.
1947-2016
  maandag 9 januari 2023 @ 17:32:28 #279
6484 ExTec
pi_207485243
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:22 schreef Slayage het volgende:
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess.
Houten huizen in zo'n bitterkoud klimaat, geen stromend water (anders heb je geen pomp in de kelder), hard pass wat mij betreft ;)
  maandag 9 januari 2023 @ 17:36:02 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207485290
quote:

[..]

putler is dan ook een ex kgb'er die een 'sterk rusland' ambieert. Maar wel zo sterk rusland wat lijkt op het rusland van de ussr in het verleden..
Typisch iets waarin de herinnering zoeter is dan het moment zelf.
1947-2016
  maandag 9 januari 2023 @ 17:39:03 #281
38496 Perrin
pi_207485332
quote:

[..]

En het kliekje dat de baas is wil gewoon ongestoord kunnen plunderen. Dat kan allemaal niet als lid van de EU.
pi_207485342
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Houten huizen in zo'n bitterkoud klimaat, geen stromend water (anders heb je geen pomp in de kelder), hard pass wat mij betreft ;)
Houten huizen kunnen prima de koud buiten houden en stromend water is niet zo vanzelfsprekend in grote delen van de wereld. Een waterpomp , filter systeem is helemaal prima.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 17:44:47 #283
38496 Perrin
pi_207485415
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Knigsberg, vroeger en nu:
[ afbeelding ]

Door de ligging aan de Oostzee (het is een Hanzestad) cultureel nog best verwant aan ons. Veel raakvlakken iig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Perrin op 09-01-2023 17:52:46 ]
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2023 @ 17:49:10 #284
364681 over_hedge
pi_207485489
quote:

[..]
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess. Ik vind die laatste gozer wel interessant reageren. Ik had de indruk dat hij het vreselijk vond om in Oekrane tw zitten, maar dat hij zich groot probeert te houden voor de camera en simpelweg onzin verkoopt met zijn. "mobilisatie is helemaal prima, niks om bang voor te zijn". Zijn lichaamstaal zei wat anders.
Heel het filmpje begint er mee dat die man water moet gaan halen omdat er net water gebracht is. Dus blijkbaar is stromend water al een probleem :P
pi_207485539
quote:

[..]
Houten huizen is het probleem niet, denk ik, hout is prima in koude klimaten zie Noorwegen maar geen stromend water vind ik een veel groter probleem, persoonlijk maar laten we eerlijk zijn, als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
pi_207485551
Het probleem is ook dat je als individu gewoon weinig kan doen, hoe graag je je lokale gemeenschap verdere vooruitgang wilt brengen. Stel, je wilt een bedrijf beginnen en wilt iedereen een eerlijk salaris kunnen geven. De totale corruptie die steekpenningen en vriendjes op hoge posities vereist maken dat gewoon onmogelijk joh. En als je teveel tegensputtert eindig je in het gevang, of erger. Geen idee hoe je dat kunt bevechten.

En dat gevoel heb ik wel vaker tbh :@ Wat ga je als keuterboertje in Mali met 1,5km2 land doen tegen gewapende milities die je 10-jarige zoon komen halen om te gaan vechten als kindsoldaat? Het hele idee dat men hun eigen land maar moet gaan verbeteren is behoorlijk simplistisch gesteld imho.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:53:52 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207485566
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Door de ligging aan de Oostzee (het is een Hanzestad) cultureel nog best verwant aan ons. Veel raakvlakken iig.
Net als Danzig. Super west Europees aandoende stad aan de oostzeekust wat achter het ijzeren gordijn heeft gezeten. Eigenlijk steden die daar niet horen inderdaad.
1947-2016
pi_207485568
quote:

[..]
Hout isoleert als een tiet.
pi_207485581
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Houten huizen is het probleem niet, denk ik, hout is prima in koude klimaten zie Noorwegen maar geen stromend water vind ik een veel groter probleem, persoonlijk maar laten we eerlijk zijn, als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
Misschien niet als je berhaupt niet van het bestaan af weet, maar als je weet dat het in de imperiale hoofdstad wel beschikbaar is en bij jou niet zou ik me persoonlijk toch aardig bestolen voelen.
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2023 @ 17:54:46 #290
364681 over_hedge
pi_207485582
quote:
als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
Dit is een grapje toch? Waar doen we al die moeite voor in afrika. Eten en water missen ze toch niet :P Want hebben ze nooit gehad
  maandag 9 januari 2023 @ 17:57:31 #291
38496 Perrin
pi_207485625
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Barbusse het volgende:
Het probleem is ook dat je als individu gewoon weinig kan doen, hoe graag je je lokale gemeenschap verdere vooruitgang wilt brengen. Stel, je wilt een bedrijf beginnen en wilt iedereen een eerlijk salaris kunnen geven. De totale corruptie die steekpenningen en vriendjes op hoge posities vereist maken dat gewoon onmogelijk joh. En als je teveel tegensputtert eindig je in het gevang, of erger. Geen idee hoe je dat kunt bevechten.

En dat gevoel heb ik wel vaker tbh :@ Wat ga je als keuterboertje in Mali met 1,5km2 land doen tegen gewapende milities die je 10-jarige zoon komen halen om te gaan vechten als kindsoldaat? Het hele idee dat men hun eigen land maar moet gaan verbeteren is behoorlijk simplistisch gesteld imho.
Uiteindelijk heeft een fors deel van rest van de wereld zich ook (of minstens in behoorlijke mate) aan die ellende weten te onttrekken.

Corruptie en machtsmisbruik is zo'n beetje de menselijke default modus waar je als gemeenschap een eind aan moet maken.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:57:40 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207485628
quote:

[..]
En een lekker warm vloertje met mest :P
pi_207485633
quote:

[..]
Vond ik ook, ik heb in Frankrijk mensen met soortgelijke inrichting gezien, en die waren ook niet arm. Dat het behang oud is zegt nog niets. Dat mensen in de winter naar de kachel toe trekken ook niet. In de video’s van Vasya inthe hay, waarnaar hij verwijst zie je mensen die er erger aan toe zijn.
Mooi houtsnijwerk aan die huizen trouwens.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:58:29 #294
38496 Perrin
pi_207485642
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net als Danzig. Super west Europees aandoende stad aan de oostzeekust wat achter het ijzeren gordijn heeft gezeten. Eigenlijk steden die daar niet horen inderdaad.
Vind het altijd opvallend hoe 'thuizig' dat soort steden ogen. Best veel van wat wij als 'Nederlands' zien is ook 'Hanze'.
pi_207485678
quote:

[..]
Wel dubbelglas. En die huizen zijn op dat klimaat gebouwd, zo te zien vrij lang geleden al. Ik denk niet dat het dunne plankjes zijn.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:01:30 #296
38496 Perrin
pi_207485685
quote:
84s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En een lekker warm vloertje met mest :P
Lekker hoor die penetrante stallucht.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:01:32 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207485686
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vind het altijd opvallend hoe 'thuizig' dat soort steden ogen. Best veel van wat wij als 'Nederlands' zien is ook 'Hanze'.
Komt denk ik dat mensen die in de hanze steden kwamen, niet alleen waardevolle dingen meenamen maar ook de kennis. Een paar dagen reizen om een mooi gebouw te ontwerpen, doen de architecten en bouwkundigen nu ook.
1947-2016
pi_207485699
quote:

Krijgen we dan Schaamlap weer terug? *O*
pi_207485717
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft een fors deel van rest van de wereld zich ook (of minstens in behoorlijke mate) aan die ellende weten te onttrekken.

Corruptie en machtsmisbruik is zo'n beetje de menselijke default modus waar je als gemeenschap een eind aan moet maken.
Helemaal mee eens, maar in zo'n totalitaire en corrupte staat als Rusland: hoe? Ik heb het antwoord niet.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:04:35 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207485732
quote:

[..]
Waarschijnlijk weten ze ook niet beter inderdaad. Ze hebben hun natje en droogje + een dak boven hun hoofd. Wat dat betreft kunnen ze het veel slechter treffen in Rusland.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:07:04 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207485759
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:00 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wel dubbelglas. En die huizen zijn op dat klimaat gebouwd, zo te zien vrij lang geleden al. Ik denk niet dat het dunne plankjes zijn.
Dat is ook het enige huis met dubbelglas. Die zoon zegt dat hij een goed salaris heeft en dat is daar dus ook in terug te zien. Maar dat zal evengoed wel heel wat jaartjes sparen zijn geweest. De rest wat daar zit zijn oudjes met een klein pensioentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')