SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nieuwsgierig nuquote:Op zondag 8 januari 2023 23:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Houd toch eens op met onzin. Nee hij heeft nooit voor de AIVD gewerkt. Ik ken hem 1. Persoonlijk 2. Ken hem al meer dan 15 jaar. En 3. Hij heeft zoveel mensen belazerd dat je er een boek over kunt schrijven.
Ik zou het op groepen van 10 houden en dan eindeloos 24/7 elk uur een groep sturen. Een groep van 100 is veel kwetsbaarder voor artillery en Tungstenraketten dan een groep van 10quote:Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
hoeveel arme mensen tussen de 15 en de 60 heeft Rusland
die opgeroepen kunnen worden , allemaal een geweer en gaan maar, in hordes van 100
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik lees veel berichten over het gebrek aan geld in Rusland etc.
Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.
1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.
2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80 van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.
3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaam gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.
Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..
Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voorstaat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..
En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekrane.
Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
Met extra wapens ga je het echt niet opeens meer winnen.
ik las het een paar dagen geleden, RIPquote:Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Cherni het volgende:
https://videogames.si.com/.amp/news/stalker-dev-dies-ukraine-war
RIP.
Beste games ooit. Triest bericht. Ik post bijna niets meer. Hopende op een snel einde zal wel een utopie zijn in dit drama.
Natuurlijk niet.quote:
Guido Blauwquote:
Het kostte tijdens ww2 45k kogels om 1 soldaat te doden. Laten we zeggen dat Ukraine het nu de helft doet. Reken maar uit hoeveel het kost om 1 miljoen Russen om te leggen. Denk niet dat ze het redden met wat er beschikbaar isquote:Op maandag 9 januari 2023 00:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegdquote:Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
quote:En net als olie, bezit Rusland enkele van 's werelds grootste goudreserves - ongeveer 2.300 ton ervan, goed voor bijna USD 140 miljard.
De enorme reserves van het edelmetaal werden de afgelopen anderhalf jaar opgebouwd en waren bedoeld als een soort economische verzekeringspolis voor het land.23 Mar 2022
quote:De Russische centrale bank heeft haar goudreserves sinds het midden van de jaren 2000 bijna verzesvoudigd waardoor zij nu de op vier na grootste goudvoorraad ter wereld heeft, met een waarde van ongeveer 140 miljard dollar (2.300 ton).
Daarnaast heeft het land nog gigantische reserves in de grond. Denk daarbij niet alleen aan goud, maar ook aan andere belangrijke grondstoffen als olie, lithium en palladium.
En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegd
[..]
Maar ja dat zit vastquote:Op maandag 9 januari 2023 00:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.
Binnenkort wel in Oekrane met al die Russen die daar als compost eindigen.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
.
hebben ze daar soms geen stikstof crisis ??
Nee hoor, Komt met bijna een kilometer per seconde op ze af.quote:
Het vervelende is dat 90 van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficinter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het vervelende is dat 90 van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?quote:Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekrane. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.quote:Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
Dit is ook precies waar putin over denkt om ukraine eindelijk over de knie te kunnen leggen.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het vervelende is dat 90 van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.
Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.
Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekrane.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficinter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.
[..]
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?
[..]
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekrane. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.
Als invalide of doodmaken van een of twee miljoen Russen de enige manier is om ze te overtuigen te stoppen met de oorlog en zich terug te trekken over de grens van 1991 dan moet dat maar. Niemand beweert dat oorlog leuk is.
Nee, ze krijgen pas op het aller aller laatste moment hun geweer. Vlak voordat ze op pad worden gestuurd om de Ukrainse positie te bestormen.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:38 schreef Ulx het volgende:
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin wel over zal moeten nadenken.
Rusland heeft verloren. Die zijn de komende dertig jaar paria. Hun rol is uitgespeeld.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:39 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekrane.
Uiteindelijk draait alles nu om de escalatieladder en wij moeten ons afvragen wat Rusland uberhaupt nog te verliezen heeft op dit moment.
Wat moeten ze zeggen.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:45 schreef Ulx het volgende:
Rusland is trouwens opvallend stil over de Marder/Bradley aankondiging.
Ik denk niet dat hij daar bang voor is.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:38 schreef Ulx het volgende:
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin toch over zal moeten nadenken.
1st stage of grief: denialquote:Op maandag 9 januari 2023 00:45 schreef Ulx het volgende:
Rusland is trouwens opvallend stil over de Marder/Bradley aankondiging.
Dat kun je prima oplossen met flink wat Minimi's en MG3's.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nee, ze krijgen pas op het aller aller laatste moment hun geweer. Vlak voordat ze op pad worden gestuurd om de Ukrainse positie te bestormen.
Met twintig man kun je makkelijk n soldaat overmeesteren. En niet iedere soldaat zal graag op ongewapende rekruten schieten.quote:Voor die tijd zijn ze ongewapend en wordt elke muiterij makkelijk de kop ingedrukt door 1 soldaat met een geweer die makkelijk 20 muiters overhoop schiet.
De gebieden in Oekrane die ze bezet hebben natuurlijk.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:39 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekrane.
Uiteindelijk draait alles nu om de escalatieladder en wij moeten ons afvragen wat Rusland uberhaupt nog te verliezen heeft op dit moment.
En wat is Rusland precies? Die 5 die in Moskou en Sint Pietersburg wonen, de elite? Die hebben wellicht verloren..quote:Op maandag 9 januari 2023 00:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft verloren. Die zijn de komende dertig jaar paria. Hun rol is uitgespeeld.
Als ze zelfvoorzienend zijn zijn ze onmisbaar in de lokale economie. Stuur ze naar het front en hun vrouw en kinderen verhongeren,quote:Op maandag 9 januari 2023 00:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En wat is Rusland precies? Die 5 die in Moskou en Sint Pietersburg wonen, de elite? Die hebben wellicht verloren..
Maar vergis je niet 38 miljoen! Russen wonen op het platteland. Mogelijk hebben die nooit toegang gehad tot internet of telefonie. Dat zijn zelfvoorzienende bevolkingen. Dus wat hebben die te verliezen, kunnen die uberhaupt verliezen?
Juist dat maakt deze situatie zo explosief en onvoorspelbaar.
Ik snap wat je zegt, maar je vergeet de aantallen..quote:Op maandag 9 januari 2023 01:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze zelfvoorzienend zijn zijn ze onmisbaar in de lokale economie. Stuur ze naar het front en hun vrouw en kinderen verhongeren,
Ook in de soviet tijd was rusland afhankelijk van fabricagemachines gemaakt in het westen. En olie inkomsten uit het westen. En de rest van de productie capaciteit was gevestigd in het Warschaupact. Hier is een hint van wat de de import van de soviet unie inhield.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.
Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
Nee? Poetin komt niet extreem paranode op je over? Hij blijft niet fysiek op grote afstand als hij met iemand aan tafel zit? Mensen uit zijn kliek die kritiek uiten op de oorlog vallen niet opvallend vaak uit ramen of van de trap? Want als dat zo zou zijn zou je toch kunnen denken dat hij ergens bang voor is.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:51 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daar bang voor is.
Dat gaat een een enorme invloed hebben. Er komen er namelijk ook een flink aantal goed verminkt -lichamelijk en geestelijk- terug. En hoe ga je voorkomen dat die lui gaan praten tegen hun familie of mede-dorpelingen vlak voor mobilisatieronde nummer zoveel?quote:Op maandag 9 januari 2023 01:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar je vergeet de aantallen..
Er zijn 140 miljoen Russen en volgens informatie, 13,5 miljoen mannen in de leeftijd van 18 tot 27 jaar.
Stuur er 2-5 miljoen naar het front, je denkt dan toch niet dat dit impact gaat hebben op de mate van zelfvoorziening??
Aantallen zijn gewoon eng..
En dat te bedenken dat China nog 10x dat heeft. Maar goed Poetin kan heus niet ongestoord miljoenen Russen ombrengen. Ik verwacht wel ergens dit jaar een breekpunt.quote:Op maandag 9 januari 2023 01:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Er zijn 140 miljoen Russen en volgens informatie, 13,5 miljoen mannen in de leeftijd van 18 tot 27 jaar.
Stuur er 2-5 miljoen naar het front, je denkt dan toch niet dat dit impact gaat hebben op de mate van zelfvoorziening??
Die hebben toch juist alles te verliezen? Voor een oorlog die hen totaal niet aangaat?quote:Op maandag 9 januari 2023 00:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar vergis je niet 38 miljoen! Russen wonen op het platteland. Mogelijk hebben die nooit toegang gehad tot internet of telefonie. Dat zijn zelfvoorzienende bevolkingen. Dus wat hebben die te verliezen, kunnen die uberhaupt verliezen?
What the....quote:Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Guido Blauw
Charlatan met mooie praatjes. Vertelde vroeger dat hij vriendjes was met Willem Holleeder, of Satudarah 🤫, daarna was hij goed bevriend met Rutte, nu ineens een ex AIVD (dat kan iedereen roepen, want de AIVD zal dit nooit bevestigen noch ontkennen), was verbonden met Interpol en werkte als infiltrant hij de politie.
Zijn verhalen worden elkaar jaar "mooier".
Terwijl de waarheid eigenlijk best zielig is. Hij is al jaren drugsverslaafd en heeft amper nog tanden in zijn mond. Tot enkele jaren terug had hij niet eens een auto..
De enige credits die je hem kunt geven, is dat hij overtuigend kan praten. Dus trekt niets vermoedende investeerders mee het moeras in. Zijn laatste prooi had te maken met een plan voor een "databunker" waarbij een oude natobunker werd gekocht van een inmiddels veroordeelde crimineel (Herman X, oprichter Cyberbunker) die er weer een XTC lab in had gemaakt.
Die investeerders van onze Guido zijn voor tonnen/miljoenen het schip ingegaan.
In zijn dromen ja...quote:Op zondag 8 januari 2023 23:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Oneens, die 'fantast' heeft bij de AIVD gewerkt en dat geeft hem aardig wat geloofwaardigheid.
Vuistregel voor het internet: als iemand opschept dat hij voor een geheime dienst werkt of heeft gewerkt dan is dat meestal niet zo.quote:
Maar mnet voldoende materieel zal t lukken, met een omgebouwde jetta kom je al een heel endquote:Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken. Echter is er een propagandashift gemaakt. Het narratief is nu: de Russische samenleving en het moederland zijn in gevaar, we vechten tegen de NAVO. Ondertussen wordt “sterven voor het vaderland” tot het hoogste goed verheven en de dood gerelativeerd.quote:Op maandag 9 januari 2023 01:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat China nog 10x dat heeft. Maar goed Poetin kan heus niet ongestoord miljoenen Russen ombrengen. Ik verwacht wel ergens dit jaar een breekpunt.
Tot nu toe is er altijd gezegd “dit is niet onze oorlog”, maar als Rusland daadwerkelijk met miljoenen conscripts Oekrane zal proberen te overlopen, vraag ik me af of we een keus hebben. We kunnen moeilijk een heel volk laten afslachten en dan, behalve wat wapens sturen, zelf de andere kant op kijken.quote:Op maandag 9 januari 2023 01:38 schreef polderturk het volgende:
De NAVO zou 500.000 zwaar bewapende troepen in Polen moeten stationeren.
Met 500 HIMARS,
5000 MBT's
500 F16's, F18's, F35's etc
10.000 IFV's en MRAPs
Honderden attack drones
10.000 kamikaze drones.
10 patriot systemen.
Als Rusland het grote offensief met een miljoen mobiks begint wordt dit leger gelijk ingezet.
Ik ben ook nog eens in zijn CV gedoken, maar nu wel definitief overtuigt dat het een fake is.quote:
Miljoenen? Je denkt dat ze daar aan de bomen groeien? Daarnaast kun je wel een hoop soldaten sturen, maar als ze nog geen antiek geweer hebben dan maakt dat nog niet uit. Daarnaast wat denk je dat de Russische burger er van vind? Het is niet voor niets dat ze nu vooral jongens uit de Regio sturen, die schreeuwen niet zo hard.quote:Op maandag 9 januari 2023 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tot nu toe is er altijd gezegd “dit is niet onze oorlog”, maar als Rusland daadwerkelijk met miljoenen conscripts Oekrane zal proberen te overlopen, vraag ik me af of we een keus hebben. We kunnen moeilijk een heel volk laten afslachten en dan, behalve wat wapens sturen, zelf de andere kant op kijken.
Stuur je 5 miljoen Russen naar het front dan zullen de meesten omkomen van de honger, dorst of doodvriezen. Soldaten moeten namelijk bevoorraad worden en dat vergt een bepaalde mate van logistieke capaciteit. Herriner je de file naar Kiev nog in het begin van de oorlog? Die stond stil omdat de voertuigen geen brandstof meer hadden. Als je konvooien al tot stilstand komen bij ongeveer 30 duizend man, hoe denk je dat het dan gaat bij 3 miljoen?quote:Op maandag 9 januari 2023 01:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel 1 miljoen Russen op het front zien te krijgen.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het kostte tijdens ww2 45k kogels om 1 soldaat te doden. Laten we zeggen dat Ukraine het nu de helft doet. Reken maar uit hoeveel het kost om 1 miljoen Russen om te leggen. Denk niet dat ze het redden met wat er beschikbaar is
https://www.faac.com/blog(...)her-training-helped/
During World War II it was estimated that 45,000 rounds of small arms ammunition was fired to kill one enemy soldier.
Het is dan ook een broodje aap verhaal dat de economie vergelijkbaar is met de benelux.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegd
https://www.goudhub.com/r(...)en-weinig-te-vrezen/
[..]
[..]
Lijst van landen naar bnpquote:Op maandag 9 januari 2023 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is dan ook een broodje aap verhaal dat de economie vergelijkbaar is met de benelux.
Dit zijn nou de fijne Kremlinpropagandisten.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:31 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dat zijn veel blokken ijs.
Ja! Lekker hun gang laten gaan aubquote:Op maandag 9 januari 2023 07:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zijn nou de fijne Kremlinpropagandisten.
Is ook niet zo vreemd, Rusland is feitelijk gewoon nog een ontwikkelingsland met daarbij behorende cijfers.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijst van landen naar bnp
Nederland: 738.419
Belgi: 454.687
Luxemburg: 57.423
--------------------------------------+
Benelux: 1.250.529
Rusland: 1.299.567
Het regime heeft ook helemaal geen belang bij iets als sociale en economische vooruitgang, want dan gaat de bevolking muiten.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is ook niet zo vreemd, Rusland is feitelijk gewoon nog een ontwikkelingsland met daarbij behorende cijfers.
Daarnaast hebben ze door hun voorraden ook niet zo heel veel incentive om hard hun best te doen, en al helemaal niet voor Igor met de Pet op het platteland.
Dat klopt maar de economien zijn totaal niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt dat is het eigenlijk altijd ook geweest, Moskou heeft altijd de touwtjes in handen gehad en dat zal altijd zo blijven. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de ligging van Moskou, die is eigenlijk compleet niet logisch, maar wel zo prettig voor de machthebbers.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het regime heeft ook helemaal geen belang bij iets als sociale en economische vooruitgang, want dan gaat de bevolking muiten.
Daarom wordt de samenleving bewust arm en dom gehouden. Waardoor Rusland eigenlijk niets meer of minder is dan een feodale samenleving met bezitters en horigen.
Noord-Korea en Cuba ploeteren ook al decennia voort in een totaal isolement. Toch is de levensstandaard daar nou niet bepaald je van het, of wel?quote:Op maandag 9 januari 2023 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt maar de economien zijn totaal niet vergelijkbaar.
Zoals gezegd op heel veel facetten zelfvoorzienend waardoor het heel lang door kan ploeteren.
Ja, het is niet dat je even vanuit Ulan-Ude naar Moskou komt met je spandoek he. Eigenlijk is Rusland ook veel te groot. Het Romeinse Rijk was op z’n hoogtepunt minder groot en dat viel al uit elkaar omdat het onbestuurbaar werd door z’n omvang.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt dat is het eigenlijk altijd ook geweest, Moskou heeft altijd de touwtjes in handen gehad en dat zal altijd zo blijven. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de ligging van Moskou, die is eigenlijk compleet niet logisch, maar wel zo prettig voor de machthebbers.
Ja, ploeteren. Geneuzel in de marge. Elk land/handelsblok kan zelfvoorzienend zijn als het wil. Het heeft alleen wat gevolgen voor de snelheid waarmee je bevolking het beter gaat krijgen.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt maar de economien zijn totaal niet vergelijkbaar.
Zoals gezegd op heel veel facetten zelfvoorzienend waardoor het heel lang door kan ploeteren.
Wij kunnen dus ook gewoon een enorme vloot aan nucleaire duikboten hebben, als we maar willen.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik ten zeerste, de reden dat er geen hongersnoden meer zijn, steden niet compleet uitsterven door een epidemie komt omdat heel weinig landen nog zelfvoorzienend zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, ploeteren. Geneuzel in de marge. Elk land/handelsblok kan zelfvoorzienend zijn als het wil. Het heeft alleen wat gevolgen voor de snelheid waarmee je bevolking het beter gaat krijgen.
Kosten 15 keer zo duur, we kunnen wel ander trucje, als de Russen ze laten zinken vissen we ze op.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wij kunnen dus ook gewoon een enorme vloot aan nucleaire duikboten hebben, als we maar willen.
In waarde ja, en daar zit ook veel hightech spul bij.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:07 schreef Simmertje het volgende:
Produceert Nederland niet het meeste voedsel van de EU? Daarnaast kunnen we als het echt moet Groningen nog leegpompen voor het gas.
Dus denk dat Nederland ook vrij goed door kan ploeteren wanneer het nodig is.
Want dat is niet zoquote:Op maandag 9 januari 2023 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is dan ook een broodje aap verhaal dat de economie vergelijkbaar is met de benelux.
Nee dat kunnen we niet helemaal. Onze economien zijn thans even groot, maar de pariteit vande koopkracht is natuurlijk totaal anders. Met 100 euro daar kun je meer dan 100 euro hier.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wij kunnen dus ook gewoon een enorme vloot aan nucleaire duikboten hebben, als we maar willen.
Beetje hoe je het bekijkt, in geld hoeveelheden vergelijkbaar, in watje kunt doen met dat geld niet.quote:
Zo werkt het natuurlijk niet. graan kost overal in de wereld even veel, zelfde geld voor energie. Wij betalen meer belastignen over producten doordat onze koopkracht zo groot is.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet helemaal. Onze economien zijn thans even groot, maar de pariteit vande koopkracht is natuurlijk totaal anders. Met 100 euro daar kun je meer dan 100 euro hier.
Ja, dat kan absoluut. Als wij zouden willen kan Nederland meer geld uitgeven aan defensie. De begroting voor 2022 was 420 miljard. Defensie kreeg daar 12,4 miljard van. Het is een kwestie van keuzes maken waar we het geld aan uitgeven.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Nearly half of top foreign policy experts think Russia will become a failed state or break up by 2033, while a large majority expects China to try and take Taiwan by force, according to a new survey by the Atlantic Council that points to a decade of global tumult ahead.
Forty-six per cent of the 167 experts responding to the think-tank said Russia’s failure or break-up could happen in the next 10 years. In a separate question, 40 per cent pointed to Russia as a country they expected to break up for reasons including “revolution, civil war or political disintegration” over that time.
“Ukraine clearly highlights the possibility of internal problems for Russia, and the possibility that the war itself might have boomerang effects for not only its leadership, but for the country as a whole,” said Peter Engelke, the Atlantic Council’s deputy director of foresight who helped to design and interpret the survey.
Dat heeft niets met de economie te maken, maar meer met fiscaliteit. De lastendruk in Nederland is bizar hoog, en de lonen zijn niet in verhouding.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet helemaal. Onze economien zijn thans even groot, maar de pariteit vande koopkracht is natuurlijk totaal anders. Met 100 euro daar kun je meer dan 100 euro hier.
Kwestie van keuzes maken. Europese landen zijn uiteraard nooit zelfvoorzienend geweest vandaar dat ik handelsblok ook noem.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik ten zeerste, de reden dat er geen hongersnoden meer zijn, steden niet compleet uitsterven door een epidemie komt omdat heel weinig landen nog zelfvoorzienend zijn.
Ja dat lijkt me ook wel een bijna-zekerheidje. En niet een om naar uit te kijken.quote:
Twee weken wat minder (ouderen)zorg en we hebben een Ohio klasse boomer verdiend.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:21 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ja, dat kan absoluut. Als wij zouden willen kan Nederland meer geld uitgeven aan defensie. De begroting voor 2022 was 420 miljard. Defensie kreeg daar 12,4 miljard van. Het is een kwestie van keuzes maken waar we het geld aan uitgeven.
Ohio klasse:quote:
De Seawolf-klasse is stukken toffer.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Twee weken wat minder (ouderen)zorg en we hebben een Ohio klasse boomer verdiend.
Wel een heel stuk duurder. De Columbia klasse gaat trouwens de Ohio vervangen maar de prijzen daarvan lopen ook weer de spuigaten uit.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Seawolf-klasse is stukken toffer.
Ah, ik dacht heeeeeeeeeeeele dikke Amerikaanse ouderen, met de omvang van een Ohio-klasse schip.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ohio klasse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ohio-class_submarine
Boomers:
https://en.wikipedia.org/(...)s_and_United_Kingdom
Per stuk slechts 3x zo duur als eentje uit de Seawolf-klassequote:Op maandag 9 januari 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel een heel stuk duurder. De Columbia klasse gaat trouwens de Ohio vervangen maar de prijzen daarvan lopen ook weer de spuigaten uit.
Ik denk niet dat Ohio Boomers effectief tegen de Russen zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Twee weken wat minder (ouderen)zorg en we hebben een Ohio klasse boomer verdiend.
Het grote verschil is dat in Nederland dat BNP wat eerlijker verdeeld is over de bevolking en er meer geld naar zaken als onderwijs en infrastructuur gaat terwijl in Rusland al dat geld verdwijnt naar de elite en naar defensie zodat de gemiddelde Rus een armzalig bestaan lijd.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een maandje wat minder heb je vier vervangers voor de Walrus klasse. En met luchtonafhankelijke aandrijving, dus waarschijnlijk weer veer stiller dan die nucleaire herrieschoppers van de Russen en Amerikanen. Offerteaanvragen zijn de deur gegaan en men hoopt eind dit jaar de keuze te maken. Maar dan gaat het nog wel even duren voor ze er zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat klopt welquote:Op maandag 9 januari 2023 07:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij heeft een punt, in rusland gaat 90% van het vermogen naar KGB kliek in Moskou, en de inwoners van hetplatte land verbaasd dat er asfalt wegen zijn in oekraine en er sanitaire is in gewone huizen, zoals we konden horen uit de telefoongesprekken tussen de russen onderling.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat klopt wel
Ruzzia economie is ongeveer 30% van dat van Duitsland
Daarvoor (voor de vlees en eieren producerende veestapel) halen we ook veel voedsel uit het buitenland. Zonder dat wordt het direct een stuk minder.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:07 schreef Simmertje het volgende:
Produceert Nederland niet het meeste voedsel van de EU? Daarnaast kunnen we als het echt moet Groningen nog leegpompen voor het gas.
Dus denk dat Nederland ook vrij goed door kan ploeteren wanneer het nodig is.
Natuurlijk hebben wij meer koopkracht, maar zomaar afgaan op het BNI en dat vergelijken met Rusland is te simpel. Huur/hypotheek/energie (dacht jij dat de Rus 3.00 per m3 betaaldquote:Op maandag 9 januari 2023 09:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. graan kost overal in de wereld even veel, zelfde geld voor energie. Wij betalen meer belastignen over producten doordat onze koopkracht zo groot is.
want heel simpel;
1000.000 russen hoeveel daarvan kunnen het leven betalen wat op niveau zit van een timmerman in De benelux?
dus waar is de koop kracht groter? Alleen al dat zij 120 miljoen inwoners hebben ne de benelux max 25 miljoen zou al iets moeten veraden over de koopkracht.
Hypoptheek is niet goedkoper, rente is vele malen duurder, wat kosty grond in st petersburg?quote:Op maandag 9 januari 2023 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben wij meer koopkracht, maar zomaar afgaan op het BNI en dat vergelijken met Rusland is te simpel. Huur/hypotheek/energie (dacht jij dat de Rus 3.00 per m3 betaald? ), energie, diensten met arbeid zijn allemaal veeeeel goedkoper.
Geimporteerde goederen zoals Iphones, BMW, Harmen Kardon speakers niet.
quote:Op maandag 9 januari 2023 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben wij meer koopkracht, maar zomaar afgaan op het BNI en dat vergelijken met Rusland is te simpel. Huur/hypotheek/energie (dacht jij dat de Rus 3.00 per m3 betaald? ), energie, diensten met arbeid zijn allemaal veeeeel goedkoper.
https://en.arkadia.com/ca-t82566/quote:Op maandag 9 januari 2023 11:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hypoptheek is niet goedkoper, rente is vele malen duurder, wat kosty grond in st petersburg?
als we niet zo veel uit zouden geven aan het pamperen van de bevolking wel ja en de 1800 miljard pensioenpot zouden spenderen aan intercontinentale nucleare raketten van het type grote dikke lulquote:Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat geld ook voor voedsel, normale Russen kunnen nauwelijks Westerse producten kopen.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig worden die vertrokken westerse merken vervangen door kwaliteit spul uit Rusland.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geld ook voor voedsel, normale Russen kunnen nauwelijks Westerse producten kopen.
veel arme mensne komen net als andere zeer arme mensen in andere landen nooit in een westerse winkel en leven van wat de grond voortbrengt , met wat kippen en een koequote:Op maandag 9 januari 2023 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geld ook voor voedsel, normale Russen kunnen nauwelijks Westerse producten kopen.
Jullie maken er een afweging van alsof Rusland het goed zou hebben, dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noord-Korea en Cuba ploeteren ook al decennia voort in een totaal isolement. Toch is de levensstandaard daar nou niet bepaald je van het, of wel?
Dat laatste valt nog te bezien, er vallen heel veel doden door zelfgestookte wodka.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel arme mensne komen net als andere zeer arme mensen in andere landen nooit in een westerse winkel en leven van wat de grond voortbrengt , met wat kippen en een koe
maar ze kunen wel zelf lekkere wodka maken
ze dragen niet bij aan BMP en kosten ook niets , ze leven off grid zogezegd
niet van zelf gestookte wodkaquote:Op maandag 9 januari 2023 11:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog te bezien, er vallen heel veel doden door zelfgestookte wodka.
Veel mensen worden er ook blind van.
quote:In 2016, 76 died in Irkutsk after consuming a spirit that had been spiked with a window cleaner.
Daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jullie maken er een afweging van alsof Rusland het goed zou hebben, dat bedoel ik niet.
Wat ik aangeef is dat de economie niet vergelijkbaar is met onze. Door totaal andere economie, meer op binnenland gericht.
Verder is er veel geld in kas, niemand weet precies hoeveel, en enorm veel grondstoffen die ook een waarde vertegenwoordigen
Alleen al door die gondstoffen kun je de economien niet vergelijken
[ afbeelding ]
Die vechten gewoon mee op dezelfde manier dat iemand uit Lviv schiet op mensen uit Marioepol of Donetsk. Ze hebben beide niets te zoeken in elkaar's achtertuin maar doen dit toch.quote:Op maandag 9 januari 2023 01:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die hebben toch juist alles te verliezen? Voor een oorlog die hen totaal niet aangaat?
Omdat Stalin al die mensen Rusland uit heeft geflikkerdquote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die vechten gewoon mee op dezelfde manier dat iemand uit Lviv schiet op mensen uit Marioepol of Donetsk. Ze hebben beide niets te zoeken in elkaar's achtertuin maar doen dit toch.
Voorts moet je je beseffen dat mensen uit plekken als Ulan-Ude al een aantal eeuwen onder een Russische zon wakker worden. Russisch zijn is dan ook meer een identiteits ding dan een ethniciteit. Zeker na '91.
Die zou toch wel wat meer potentie hebben dan koffiejuf?quote:
Als Rusland deze oorlog wint, dan is het afgelopen met de Oekranse identiteit en cultuur. Als ze niet tegen Russische bezetting zijn, mogen ze blijven. De rest wordt naar Siberi gedeporteerd. Standaard Russische praktijken. De zoveelste genocide door Rusland.quote:Op maandag 9 januari 2023 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tot nu toe is er altijd gezegd “dit is niet onze oorlog”, maar als Rusland daadwerkelijk met miljoenen conscripts Oekrane zal proberen te overlopen, vraag ik me af of we een keus hebben. We kunnen moeilijk een heel volk laten afslachten en dan, behalve wat wapens sturen, zelf de andere kant op kijken.
Ze lachen daar inderdaad vrij weinig.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zou toch wel wat meer potentie hebben dan koffiejuf?
Ze hebben zeker nog nooit oprechte democratie gekend. Daarom is het zinloos voor het westen om dit te forceren en te piekeren over de details van het hoe en waarom.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat Stalin al die mensen Rusland uit heeft geflikkerd
die konden kiezen naar de gulag of naar Kirgizie, Kazachstan, Finland, Oekraine , Bulgarije , Yoegoslavie vluchten
De Russen hebben nooit democratie gekend , alleen maar gestoorde mafklapppers, de grootste corrupte wordt daar min president
IJzeren gordijn van vroeger dat werkt niet meer, de digitale wereld kun je niet buiten houdenquote:Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ze hebben zeker nog nooit oprechte democratie gekend. Daarom is het zinloos voor het westen om dit te forceren en te piekeren over de details van het hoe en waarom.
Ik denk inmiddels persoonlijk dat ons continent gebaat is bij een nieuw ijzeren gordijn zodat men niet meer onuitgenodigd in elkaar's achtertuin stapt. Want daar zit de crux m.b.t. het conflict tussen het conflict van het Westen met Rusland.
Over waar dat gordijn moet gaat komen wordt momenteel een oorlog uitgevochten.
Bulgarije ken ik nog niet, maar Russen weinig behulpzaam.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze lachen daar inderdaad vrij weinig.
Bulgarije ook eens geweest, of zure mensen of maffia.
Een muur houdt geen tanks tegen.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ze hebben zeker nog nooit oprechte democratie gekend. Daarom is het zinloos voor het westen om dit te forceren en te piekeren over de details van het hoe en waarom.
Ik denk inmiddels persoonlijk dat ons continent gebaat is bij een nieuw ijzeren gordijn zodat men niet meer onuitgenodigd in elkaar's achtertuin stapt. Want daar zit de crux m.b.t. het conflict tussen het conflict van het Westen met Rusland.
Er valt ook weinig te lachen als je daar woont. Ik dank het vliegend spaghettimonster nog dagelijks dat ik in deze uithoek op aarde kwam.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze lachen daar inderdaad vrij weinig.
Bulgarije ook eens geweest, of zure mensen of maffia.
Genoeg vierkante kilometers met anti-tank mijnen wel.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een muur houdt geen tanks tegen.
Dat gordijn kan je ophangen bij de internationaal erkende grenzen zoals vastgelegd in 1991.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Alle pro-Oekrainers zijn daar inmiddels wel uitgeroeid, vrees ik.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:14 schreef ExTec het volgende:
Even een blast from the past, voor de trollen die het kremlin nakakelen, over hoe pro-rus ze in het oosten wel niet zijn.
[ twitter ]
Kijk die vlaggen dan, er zit wat blauw in. Overduidelijk dat ze Rusland willen!quote:Op maandag 9 januari 2023 12:14 schreef ExTec het volgende:
Even een blast from the past, voor de trollen die het kremlin nakakelen, over hoe pro-rus ze in het oosten wel niet zijn.
[ twitter ]
Dat ijzeren gordijn heeft decennia lang prima gewerkt. Je kunt nog steeds geen tanks en munitie uploaden over het internet.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
IJzeren gordijn van vroeger dat werkt niet meer, de digitale wereld kun je niet buiten houden
Daarom hebben we hier ook zoveel immigranten , de hele wereld wil naar een democratie toe
kost wat kost
De russen moeten terug naar Rusland . en Oekraine in de NATO
Dat is de enige weg
En Putin moet dood
Russen zijn lomp , hebben geen westerse opvoeding gehad , dat merk je als in een all inclusief hotel in Turkije bent , allemaal graaien en voordringenquote:Op maandag 9 januari 2023 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bulgarije ken ik nog niet, maar Russen weinig behulpzaam.
Niemand wilde mij in MOskou vertellen in de metro welke lijn ik moest pakken omdat het er nergens in het Engels staat, en blijbkaar spreken ze het ook niet
Kom jij in all in resorts in turkije waar ook nog eens russen komen?quote:Op maandag 9 januari 2023 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Russen zijn lomp , hebben geen westerse opvoeding gehad , dat merk je als in een all inclusief hotel in Turkije bent , allemaal graaien en voordringen
Ijzeren gordijn werkte toen er geen internet wasquote:Op maandag 9 januari 2023 12:18 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat ijzeren gordijn heeft decennia lang prima gewerkt. Je kunt nog steeds geen tanks en munitie uploaden over het internet.
Wat een naviteit weer. Dat is niet waarom mensen hier komen. Mensen komen hier omdat hier gratis geld is en ze niet in dienst willen. Of denk jij soms stiekem werkelijk dat n of andere Eritrese schapenherder de Sahara oversteekt omdat hij hier mee mag stemmen in de provinciale verkiezingen?
niet meer, nooit meerquote:Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom jij in all in resorts in turkije waar ook nog eens russen komen?
Pesten over internet houd je niet tegen. Maar wat bereiken ze daarmee?quote:Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ijzeren gordijn werkte toen er geen internet was
nu kun je mensen niet meer tegenhouden , ja fysiek wel maar geestelijk niet , zeker jonge mensen niet
Eeen VPN is zo aangesloten
Gaat niet om pesten , maar om het vormen van een eigen meningquote:Op maandag 9 januari 2023 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pesten over internet houd je niet tegen. Maar wat bereiken ze daarmee?
Alles beter dan dat ze in het bereik zijn van mortieren te schieten.
Thatcher staat tenslotte zelf bekend om haar grenzeloze naastenliefde.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Thatcher mbt de minachting voor menselijke levens van de Russen back on 2000. Nothing has changed .
[ twitter ]
Als Thatcher je al beticht van een gebrek aan menselijkheid is het wel ernstig ja.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Thatcher staat tenslotte zelf bekend om haar grenzeloze naastenliefde.
Op die VPN na, wat een zweverig gedoe weer.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ijzeren gordijn werkte toen er geen internet was
nu kun je mensen niet meer tegenhouden , ja fysiek wel maar geestelijk niet , zeker jonge mensen niet
Eeen VPN is zo aangesloten
Wakey wakey. Het is oorlog.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat gordijn kan je ophangen bij de internationaal erkende grenzen zoals vastgelegd in 1991.
Daar is geen oorlog voor nodig.
Zolang er nog met dikke regelmaat in het oosten schoolgebouwen worden opgeblazen waar 600 rus pieces of meat in rondhangen, zijn er nog genoeg mensen die blijkbaar oekrainer zijn, en die locaties dus door geven.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle pro-Oekrainers zijn daar inmiddels wel uitgeroeid, vrees ik.
Macro econoom Kees de Kort heeft een mooi uitspraak, iets van dat je God elke dag op je knieen moet bedanken dat je in NL bent geboren waar je het beter hebt dan 99% van de wereld.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er valt ook weinig te lachen als je daar woont. Ik dank het vliegend spaghettimonster nog dagelijks dat ik in deze uithoek op aarde kwam.
Veel te omslachtig, het was door een Russische Influencer per ongeluk doorgegeven op een telegram kanaal met 1 miljoen volgers.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zolang er nog met dikke regelmaat in het oosten schoolgebouwen worden opgeblazen waar 600 rus pieces of meat in rondhangen, zijn er nog genoeg mensen die blijkbaar oekrainer zijn, en die locaties dus door geven.
Dus elke pretentie dat rus opkomt voor 'hun volk' is het raam uit, het is gewoon ordinair en plat landjepik?quote:
Dus het argument voor jullie oorlog is dat het oorlog is? Propagandistische cirkelredeneringquote:
een ijzeren gordijn is om mensen te stoppen naar het westen te vluchten, ikdenk niet dat je dat moet willen , iederen kan nu met het vliegtuig naar het westenquote:Op maandag 9 januari 2023 12:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Op die VPN na, wat een zweverig gedoe weer.
Hij zei 'het raam uit'quote:Op maandag 9 januari 2023 12:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus elke pretentie dat rus opkomt voor 'hun volk' is het raam uit, het is gewoon ordinair en plat landjepik?
Duurt even maar dan heb je ook wat.
Ze hebben zelf apps, waarin je info door kunt geven. Hoe laagdrempelig wil je het hebben.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel te omslachtig, het was door een Russische Influencer per ongeluk doorgegeven op een telegram kanaal met 1 miljoen volgers.
De zogenoemde argumenten zijn ook helemaal niet bedoeld als echte uitwisseling van standpunten. Het is ordinaire Russische propaganda. Klassiek voorbeeld van gebruiken van het westen tegen zich gebruiken.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus elke pretentie dat rus opkomt voor 'hun volk' is het raam uit, het is gewoon ordinair en plat landjepik?
Je moet een dure studie doen, je hebt een baan met meer verantwoordelijkheden en dus meer stress. En voor wat? Hetzelfde kutleven met weinig geld.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zou toch wel wat meer potentie hebben dan koffiejuf?
Je haalt het heden en het verleden doorelkaar. Grenzen of gordijnen bestaan en hebben nut. Ze houden mensen binnen maar vooral ook buiten.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een ijzeren gordijn is om mensen te stoppen naar het westen te vluchten, ikdenk niet dat je dat moet willen , iederen kan nu met het vliegtuig naar het westen
Oost Duitsland , bestaat niet meer , waar men tunnels groef om naar de vrijheid te kunnen
nee grenzen vervagen , dat merk je aan het aantal immigranten die naar het westen komenquote:Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Je haalt het heden en het verleden doorelkaar. Grenzen bestaan en hebben nut.
Vreemde aanname.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie cirkelredenering.quote:
Zo verre relevant dat de Zweedse aanvraag pas een paar maanden terug is gaan lopen. En de Grieken nu al zeiken over dat de Turken moelijk doen. Dit terwijl de Turkse bezwaren reel zijn en de Griekse bezwaren volledig gekunsteld waren over een stukjes geschiedenis. Zeg maar net als dat de Russen creatief zijn over de geschiedenis en Oekrane toe eigenen, zo vind Grieken dat de term "Macedoni" van hun is en dat ze daarom niet konden accepteren dat Macedoni lid kon worden. Rare Griekse propaganda dus.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leuke whataboutism. Rare Turkse propaganda, totaal irrelevant.
Ik ben aan het werk, maar ik kan desgewenst later ff gaan graven waar jij met dat non-argument kwam?quote:
Waar heb je het over?quote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef YoungDriller het volgende:
Die vechten gewoon mee op dezelfde manier dat iemand uit Lviv schiet op mensen uit Marioepol of Donetsk. Ze hebben beide niets te zoeken in elkaar's achtertuin maar doen dit toch.
Dat wat jij nu zegt is in mijn optiek niet waar. Tenminste niet op de manier hoe je het probeert te verkopen. En stel, zelfs al zou daar tot een zekere hoogte wat in zitten, doet dat niet af aan wat ik schreef.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee grenzen vervagen , dat merk je aan het aantal immigranten die naar het westen komen
grenzen vervagen in europa en in afrika en ook in rusland
Niet nuttig, maar noodzakelijk vanwege Putins agressie.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat wat jij nu zegt is in mijn optiek niet waar. Tenminste niet op de manier hoe je het probeert te verkopen. En stel, zelfs al zou daar tot een zekere hoogte wat in zitten, doet dat niet af aan wat ik schreef.
Want het vervagen van een grens tussen Rusland en oost Oekrane is een no-no en dan is een keiharde grens ineens wel weer nutttig.
Heb die vraag al een paar keer gesteld... berhaupt wat een Fok! met het huidige BNW moet, ik zou me voor geen seconde willen affiliren met dat soort lui.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom is er eigenlijk nog BNW als fok dit soort propaganda gewoon tolereert in NWS? Wat is het verschil tussen informatie over complottheorien en informatie met daadwerkelijk een kwaadaardig doel (al dan niet bewust)?
Ambtenaar?quote:Op maandag 9 januari 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk, maar ik kan desgewenst later ff gaan graven waar jij met dat non-argument kwam?
Dat antwoord zocht ik. Merci.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet nuttig, maar noodzakelijk.
https://teleport.org/cities/saint-petersburg/salaries/quote:Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet een dure studie doen, je hebt een baan met meer verantwoordelijkheden en dus meer stress. En voor wat? Hetzelfde kutleven met weinig geld.
om te zorgen dat Putin weer weet waar de grens ligt en oekraine lid van de NATO kan wordenquote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat wat jij nu zegt is in mijn optiek niet waar. Tenminste niet op de manier hoe je het probeert te verkopen. En stel, zelfs al zou daar tot een zekere hoogte wat in zitten, doet dat niet af aan wat ik schreef.
Want het vervagen van een grens tussen Rusland en oost Oekrane is een no-no en dan is een keiharde grens ineens wel weer nutttig.
Een keiharde grens, bewaakt door soldaten met allerlei wapens, lijkt me absoluut nuttig als je deze boxjes aftickt, oplopend in nuttigheid naarmate je meer aftickt:quote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Met BNW geef je als site tenminste nog aan in welke hoek je dit plaatst. En geeft dat aan nws en Pol meer een legitime karakter, maar daardoor ook aan de Russische propaganda.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Heb die vraag al een paar keer gesteld... berhaupt wat een Fok! met het huidige BNW moet, ik zou me voor geen seconde willen affiliren met dat soort lui.
Dus het is noodzakelijk Putin en Rusland kapot te bombarderen. Dan kan Rusland in de verre toekomst een normaal land worden maar waarschijnlijk valt het uit elkaar.quote:
Dat zou mooi zijn, kennelijk is er toch een soort angst voor NATO , alhoewel een land vrij is om toe te treden al dan nietquote:Op maandag 9 januari 2023 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het is noodzakelijk Putin en Rusland kapot te bombarderen. Dan kan Rusland in de verre toekomst een normaal land worden maar waarschijnlijk valt het uit elkaar.
Als die trol het te bar maakt, gewoon rapporteren, dan halen de mods zijn postjes weg.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Met BNW geef je als site tenminste nog aan in welke hoek je dit plaatst. En geeft dat aan nws en Pol meer een legitime karakter, maar daardoor ook aan de Russische propaganda.
En ja, in allerlei topics buiten bnw staan de meest bijzondere gare en rare meuk. Maar in principe niet iets dat tegen onze nationale veiligheid in gaat. De werkwijze van de Russen is ook bekend. Ik ben wel benieuwd wanneer men wel scherper gaat optreden. Het gaat ook breder dan alleen dit conflict.
Error: Server Errorquote:Op maandag 9 januari 2023 13:12 schreef Richestorags het volgende:
Zou de Kremlin propaganda dan toch kloppen? Oud artikel maar goed.
https://www.sciencetimes.(...)rs%2C%20and%20mouths.
De ruzie gaat om wie zijn deurmat mag neerleggen in die tuin. Rusland of de VS/EU.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Er is maar 1 tuin, die heet Oekrane.
Wie een deurmat in die tuin mag leggen is een keuze van de Oekraners zelf en niemand anders.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
De ruzie gaat om wie zijn deurmat mag neerleggen in die tuin. Rusland of de VS/EU.
Dan moet je bij elke post de context van het geheel gaan uitleggen waarom dit icm de andere post gewon propaganda is. Niet te doen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als die trol het te bar maakt, gewoon rapporteren, dan halen de mods zijn postjes weg.
Maar bv de vraag: nieuw ijzeren gordijn ja/nee, is niet zoiets.
quote:Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
De ruzie gaat om wie zijn deurmat mag neerleggen in die tuin. Rusland of de VS/EU.
Uh huh.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
In zijn belang zitten ze niet in dezelfde achtertuin. Want die gebieden mag wat hem betreft legitiem worden afgepakt door Rusland. Dit bedoel ik, het is soms zo subtiel. Maar altijd rolt die subtiliteit naar hetzelfde belang toe. Dat is geen toeval.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Uh huh.
Maar nu weer on-topic:
De steden die je noemt bevinden zich in 1 en dezelfde tuin.
Dus wat was je aan het raaskallen met je "ze hebben niks te zoeken in elkaar's achtertuin"?
Neehoor, ik heb al meer dan eens inzake deze trol gewoon geklikt, niks verduidelijkt, verstuur en postje was weg.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan moet je bij elke post de context van het geheel gaan uitleggen waarom dit icm de andere post gewon propaganda is. Niet te doen.
Dat we aan het einde van deze episode met een nieuw ijzeren gordijn eindigen is niet onwaarschijnlijk. Maar die gaat ook gewoon op de pre-2014 grenzen liggen.quote:Ook in de discussie over het ijzeren gordijn zie je gewoon de achterliggende boodschap dat een discussie over soevereine landsgrenzen dan maar ineens als legitiem wordt neergezet. Zo wordt er een discussie/onderhandeling afgedwongen onder invloed van oorlog.
Dat zekerquote:Op maandag 9 januari 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
Dat we aan het einde van deze episode met een nieuw ijzeren gordijn eindigen is niet onwaarschijnlijk. Maar die gaat ook gewoon op de pre-2014 grenzen liggen.
Dat is ook helemaal niet onwaarschijnlijk nee. Maar zijn teksten gaan over het vergoelijken van wat er nu gebeurd. Niet over een mogelijke uitkomst na het conflict.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, ik heb al meer dan eens inzake deze trol gewoon geklikt, niks verduidelijkt, verstuur en postje was weg.
[..]
Dat we aan het einde van deze episode met een nieuw ijzeren gordijn eindigen is niet onwaarschijnlijk. Maar die gaat ook gewoon op de pre-2014 grenzen liggen.
het staat Oekraine vrij om toe te treden tot NATO of EUquote:Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Jij hebt ook niet ongelijk in het opzicht dat zo'n gordijn moeilijker dan ooit overeind valt te houden.quote:
zal ik eens een half jaartje mijn deurmatten in jouw huis leggen ?? en in jouw plee pissenquote:Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
nee laat maar gaanquote:Op maandag 9 januari 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij hebt ook niet ongelijk in het opzicht dat zo'n gordijn moeilijker dan ooit overeind valt te houden.
Maar met een beetje pech gaat putin zelf die muur optuigen, volgende week, vanwege mobilisatie & bijbehorend sluiten van grenzen.
En wij zullen ons maar matig inspannen om die muur te slechten, als de gem. rus niet the error of his ways gaat zien.
Waar is deze foto genomen? In Nederland? De fik erin.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, kennelijk is er toch een soort angst voor NATO , alhoewel een land vrij is om toe te treden al dan niet
[ afbeelding ]
Doe eens rustig. Mijn naam is niet Guy Verhofstadt of Hans van Baalen. Ik zou het inderdaad maar laten.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal ik eens een half jaartje mijn deurmatten in jouw huis leggen ?? en in jouw plee pissen
[..]
nee laat maar gaan
als de rusen er niet blij mee zijn moeten ze dat zelf weer neerhalen net als de vorige keer
Apart. Check later even of ik het kan fixen. Artikel ging over 3 soldaten en 25 gewonden bij een aanval van een bij op een basis. Vlak daarvoor was een vliegtuig van de Russen gecrashed door een kudde ganzen. Hebben ze toch hun labs goed benutquote:Op maandag 9 januari 2023 13:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Error: Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.
Please try again in 30 seconds.
Waarom niet?quote:Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Doe eens rustig. Mijn naam is niet Guy Verhofstadt of Hans van Baalen. Ik zou het inderdaad maar laten.
Ik zie een weiland met meer dan 1 soort plantje, kan dus onmogelijk in Nederland zijnquote:Op maandag 9 januari 2023 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar is deze foto genomen? In Nederland? De fik erin.
https://www.google.com/search?q=russian+trains+ball+bearingsquote:Op zondag 8 januari 2023 23:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik lees veel berichten over het gebrek aan geld in Rusland etc.
Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.
1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.
2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80 van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.
3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaan gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.
Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..
Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voor staat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..
En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekrane.
Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
quote:Op maandag 9 januari 2023 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie een weiland met meer dan 1 soort plantje, kan dus onmogelijk in Nederland zijn
Langere termijn zal het er op neer gaan komen dat de oorlogsinspanning van rus gereduceerd wordt tot dom volk wat in lompen met antieke geweren tegen high-tech completely tricked out oekrainse soldaten wil gaan vechten. En oekraine vuurt dan weer lachend zo'n GMLSR af die wolfraam balletjes in de rondte sproeit. Of donderd er met de F16s die ze dan hebben een clusterbom erop.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.google.com/search?q=russian+trains+ball+bearings
Het gaat iig eindigen wanneer de treinen niet meer kunnen rijden bij gebrek aan Westerse kogellagers. Dan kunnen de troepen niet meer bevoorraad worden en dan houdt alles op.
Het is misschien wat ongemakkelijk voor je maar iedereen verdient rechten. Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev. Ik begrijp dat dit nog even moet bezinken maar ik gok zo dst als ik de situatie rondom het 'insignificante' (jouw woorden) Bakhmut bekijk dat dit kwartje op termijn wel gaat vallen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als hij nou gewoon ff met 80 man langskomt is daar toch niks mis mee?
Might makes right, is het toch bij jou?
Of ga je nou ultra-hypocriet je beroepen op rechten waarvan je overduidelijk vind dat oekraine die niet verdient?
Die heeft, zo te zien aan zijn kleine oogjes, flink van de groene kruiden gerookt.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:01 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe het er bij hen aan toe gaat weer projecteren op het westen
[ twitter ]
Ja hopelijk krijgen de mensen in Bakhmut eindelijk hun stad terug. Zo te zien een stad met ongeveer 70 % etnische Oekrainers. En denk dat meeste Russische sprekers nou ook niet blij worden van Russische leger dat hun leven over hoopt schopt. (Russisch etnisch is nog niet pro Putin). Wat dan voor al die Oekrainers in regio Donestk?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het is misschien wat ongemakkelijk voor je maar iedereen verdient rechten. Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev. Ik begrijp dat dit nog even moet bezinken maar ik gok zo dst als ik de situatie rondom het 'insignificante' (jouw woorden) Bakhmut bekijk dat dit kwartje op termijn wel gaat vallen.
En weer het bewezen bullshit narratief dat bewoners in Donetsk blijkbaar een andere kant op willen dan de rest van oekraine?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:04 schreef YoungDriller het volgende:
Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev.
Het is net zo'n evil muppet. Droeve klootzak.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die heeft, zo te zien aan zijn kleine oogjes, flink van de groene kruiden gerookt.
Dar kom je niet uit, het geeft Rusland geen excuus om buurlanden binnen te vallen, en gelijk maar half Oekraine te willen veroveren, anders kunnen ze kazachstan en Bulgarije ook wel binnen vallenquote:Op maandag 9 januari 2023 14:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het is misschien wat ongemakkelijk voor je maar iedereen verdient rechten. Helaas voor 'het gevestigde narratief' zijn de rechten van iemand uit Donetsk niet ondergeschikt aan die van iemand uit Kiev. Ik begrijp dat dit nog even moet bezinken maar ik gok zo dst als ik de situatie rondom het 'insignificante' (jouw woorden) Bakhmut bekijk dat dit kwartje op termijn wel gaat vallen.
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja hopelijk krijgen de mensen in Bakhmut eindelijk hun stad terug. Zo te zien een stad met ongeveer 70 % etnische Oekrainers. En denk dat meeste Russische sprekers nou ook niet blij worden van Russische leger dat hun leven over hoopt schopt. (Russisch etnisch is nog niet pro Putin). Wat dan voor al die Oekrainers in regio Donestk?
[ afbeelding ]
de Krim is in het bijzijn van Stalin toegewezen aan de Krimquote:Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.
Niet minder achterlijk dan denken dat taal en nationaliteit hetzelfde zijnquote:Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef YoungDriller het volgende:
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk
Bedoel je dat vlamingen bestaan?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet minder achterlijk dan denken dat taal en nationaliteit hetzelfde zijn
vlaanderen is geen land, we gaan een speciale operatie startenquote:
Als dat zo is dan kan je heel Latijns-Amerika minus Brazili vandaag nog aan Spanje geven.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet minder achterlijk dan denken dat taal en nationaliteit hetzelfde zijn
Maar ik begrijp dat de doelpalen maar even verschoven zijn, oosten hebben we het maar niet meer over, gaan het nu over krim hebben ofzo?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.
In welke Bulgaarse regio wonen Russischtaligen?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dar kom je niet uit, het geeft Rusland geen excuus om buurlanden binnen te vallen, en gelijk maar half Oekraine te willen veroveren, anders kunnen ze kazachstan en Bulgarije ook wel binnen vallen
daar wonen ook Russischetaal sprekenden
Ah ja. Want Budjak behoort toe aan Bulgarije, want het grootste gedeelte spreekt Bulgaars. En Vlaanderen, dat hoort bij Nederland!quote:Op maandag 9 januari 2023 14:15 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Toch wel mooi dat diezelfde kaart (geen idee waar je die vandaan getoverd hebt of welke definitie er gehanteerd wordt) wel onderstreept hoe volstrekt achterlijk die visie van je is dat de Krim in n of andere verkapte fantasie toebehoort aan Oekrane.
sunny beach en Varnaquote:Op maandag 9 januari 2023 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
In welke Bulgaarse regio wonen Russischtaligen?
quote:
Ja, om misschien een keertje op vakantie gaan wanneer hij die kronkel in z'n kop kwijt is. Net zoals veel andere Russen doen.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de kust van Bulgarije wel heel hoog op Poetins verlanglijstje staat
De Russen worden vooral langs de kust neergepoot , zal je verbazen hoeveel appartemenetn het hele jaar bewoond zijn door Russen , ook veel die rusland ontvlucht zijn overigensquote:Op maandag 9 januari 2023 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]![]()
Er wonen nog geen 5.000 Russen in Oblast Varna. Sunny Beach is een dorp waar van oktober tot mei niemand woont.
Maar delen ze daar ook nog steeds Russische paspoorten uit ja? Hoe gaat dat in Nederland dan, waar procentueel niet veel minder Russen wonen dan in Bulgarije?
Dan heeft Nederland een probleem. Wie maakt er meer aanspraak? Spanje? Frankrijk of toch Oostenrijk?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat hele Russische narratief dat je als land aanspraak kan maken op historisch grondgebied is nog levensgevaarlijk ook, je ontkent daarmee simpelweg de geschiedenis en het internationaal recht.
Het is retoriek om kolonialisme en landjepik salonfhig te maken.
Itali (Romeinse rijkquote:Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland een probleem. Wie maakt er meer aanspraak? Spanje? Frankrijk of toch Oostenrijk?
Wil je wel even on topic blijven?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat de doelpalen maar even verschoven zijn, oosten hebben we het maar niet meer over, gaan het nu over krim hebben ofzo?
Als je niet inhoudelijk kan discussiren, dan moeten we maar gaan rapporteren h
Niet waar.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja. Want Budjak behoort toe aan Bulgarije, want het grootste gedeelte spreekt Bulgaars. En Vlaanderen, dat hoort bij Nederland!
Ah ja, want naast Bulgarije pakt Rusland natuurlijk ook snel effe Roemeni, Turkije en Georgi erbij.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Russen worden vooral langs de kust neergepoot , zal je verbazen hoeveel appartemenetn het hele jaar bewoond zijn door Russen , ook veel die rusland ontvlucht zijn overigens
De zwarte zee zal dan een binnenzee worden
quote:Op maandag 9 januari 2023 14:39 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Niet waar.
De Krim is Rusland. En daarmee is de kous af.
Dit is dus de kern van het probleem. Als je gaat marchanderen met internationaal erkende landsgrenzen, stel je dus ook de soevereiniteit van landen ter discussie. Dat is onacceptabel.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland een probleem. Wie maakt er meer aanspraak? Spanje? Frankrijk of toch Oostenrijk?
en Krim is toegewezen an Oekraine in Yalta en USSR mocht Polen houden , maar toen storte de sovjetunie ineenquote:Op maandag 9 januari 2023 14:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dus de kern van het probleem. Als je gaat marchanderen met internationaal erkende landsgrenzen, stel je dus ook de soevereiniteit van landen ter discussie. Dat is onacceptabel.
Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn. Ga anders even naar Sevastopol om de mensen op straat te overtuigen dat ze zich in Oekrane bevinden.quote:
Polen in de USSR? In welk universum?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Krim is toegewezen an Oekraine in Yalta en USSR mocht Polen houden , maar toen storte de sovjetunie ineen
[ afbeelding ]
in dit universum. In ww2. De helft er van dan. Molotov–Ribbentrop Pact.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:51 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Polen in de USSR? In welk universum?
Ik weet dat dit vechten tegen de bierkaai is maar je weet hoe Rusland met tegenstanders van het systeem omgaat?quote:Op maandag 9 januari 2023 14:50 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn. Ga anders even naar Sevastopol om de mensen op straat te overtuigen dat ze zich in Oekrane bevinden.
Wel je airmax aantrekken want die ga je vast nodig hebben.
En livestream het.
WTFquote:Op maandag 9 januari 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:
Tja, als je spare parts opdrogen, krijg je dit vanzelf op den duur.
[ twitter ]
quote:Britten willen tribunaal om Russische agressie te toetsen
Britse politici hebben een voorstel ingediend om Rusland door middel van een tribunaal te veroordelen voor de agressie richting Oekrane. Het voorstel wordt door alle politieke kleuren gesteund en is bedoeld om de Russische president Vladimir Poetin en zijn generaals verantwoordelijk te houden voor hun daden. Dat schrijft The Guardian.
Onder meer oppositieleider Keir Starmer, voormalig secretaris-generaal van de NAVO George Robertson, voormalig Buitenlandminister David Owen en voormalig Conservatieven-leider Iain Duncan Smith steunen de oprichting van een dergelijk tribunaal, zodat er met 'eenzelfde blik' kan worden gekeken naar deze oorlog zoals er na de Tweede Wereldoorlog werd gedaan met Nazi-kopstukken tijdens de tribunalen van Neurenberg.'
Internationaal Strafhof
Waar het Internationaal Strafhof in Den Haag al bezig is met een onderzoek naar vermeende oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid in Oekrane, daar is het speciale tribunaal er juist voor bedoeld om de agressie te veroordelen. Volgens voorstanders heeft het Internationaal Strafhof de capaciteit niet om de hoeveelheid agressie te toetsen. Iets dat volgens de Verenigde Naties gedefinieerd wordt als een 'invasie of aanval door gewapende troepen van een territorium dat aan een ander land toebehoort'.
Mocht er een speciaal tribunaal in het leven worden geroepen, dan wordt de druk op Rusland en Poetin alleen maar groter, zo denken de voorstanders. Niet alleen zou de solidariteit met Oekrane een boost krijgen, ook zouden Russische kopstukken dan sneller afzien van internationale reizen in verband met internationale arrestatiebevelen. 'Daarnaast laten we ermee zien dat agressie nooit zonder gevolgen zal zijn', aldus de voorstanders.
10 maanden
In een verklaring wordt tevens benoemd hoe de oorlog al ruim tien maanden woedt en dat het geldt als een van de grootste invasies sinds de Tweede Wereldoorlog. 'Sindsdien zijn duizenden Oekraense burgers omgekomen of gewond geraakt, zijn er acht miljoen mensen ontheemd en zijn er nog eens acht miljoen mensen tot vluchteling gemaakt. Civiele infrastructuur en economische activa - die in totaal tientallen miljarden waard waren - zijn vernietigd of geplunderd, en onvervangbare culturele monumenten zijn verpulverd tot stof'.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-agressie-te-toetsen
Het is dan ook een valse tegenstelling. Waar kennen we dat toch vanquote:Op maandag 9 januari 2023 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is een referendum gehouden. Er zijn peilingen geweest. Jarenlang. De bevolking in het oosten wilde meer zeggenschap en autonomie. Maar er was nooit, in geen enkele oblast, een meerderheid voor afscheiding van Oekrane of aansluiting bij Rusland. Zelfs op de Krim was een (minimale) meerderheid voor bij Oekrane blijven.
Al het andere is Russische propaganda.
Inderdaad. De helft.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
in dit universum. In ww2. De helft er van dan. Molotov–Ribbentrop Pact.
quote:
Noteer hem in je boekje en negeren tot er sprake moet zijn van een bijltjesdag.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar goed, het is altijd handig om de meest obvious landverraders maar vast in beeld te hebben.
Wat valt er te onderhandelen? Prijs? Hoeveelheid munitie? Onderhoud? Lijkt me dat Ukraine meters wilt maken en dat ze er binnen 2 weken wel uit moeten kunnen komen.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:38 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Alleen jammer dat die dingen niet echt goed overweg kunnen met standaard NAVO tank munitie. Maar dat zal voor oekraine verder de pret niet drukken.
quote:
Oke. Dus je wist het wel? Maar moest toch even moeilijk doen omdat het de helft was en niet heel polen? Ook al was het vrij duidelijk dat daar op gedoeld werd?quote:
Je hebt het over het VK h, niet duitsland, dus komt goed.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat valt er te onderhandelen? Prijs? Hoeveelheid munitie? Onderhoud? Lijkt me dat Ukraine meters wilt maken en dat ze er binnen 2 weken wel uit moeten kunnen komen.
Gaat toch niets gebeuren joh. Boel veroordelingen in absentia, maar ondertussen lekker leventje in Russische villa's.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
Kom maar door met het tribunaal
[..]
Advocaten/politici kunnen alles rechtpraten. Politiek is gewoon n groot semantisch en retorisch spelletje. Dat zagen we ook met COVID, klimaat, whatever.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alsof er berhaupt een democratische en rechtsstatelijke verdedigbare verklaring is voor het gedrag van Rusland in Oekrane. Verachtelijk.
Negeren heb ik maanden gedaan. Maar ergens is het een keer klaar. Zeker ook omdat er op fok maar ruimte blijft zijn voor obvious propaganda. Het is geen loos getrol ofzo.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Noteer hem in je boekje en negeren tot er sprake moet zijn van een bijltjesdag.
Wat Rusland doet is alles behalve semantiek.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Advocaten/politici kunnen alles rechtpraten. Politiek is gewoon n groot semantisch en retorisch spelletje. Dat zagen we ook met COVID, klimaat, whatever.
Zo dramatisch als jij het stelt vind ik het nergens terug.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:34 schreef oheng het volgende:
De situatie voor Bakhmut verslechterd met het uur. Soledar is bijna geheel ingenomen, en er zijn geruchten dat de dorpen om deze 2 steden heen ook dreigen te vallen.
Zie ook deze FIRMS beelden van waar de strijd in Bakhmut en Soledar ongeveer plaatsvinden.
Deze (pro Oekrainsche) Youtuber geeft goede updates. Begin video op 12:25 om de kaart bespreking te starten.
Ik ben heel benieuwd of ze in dat kader Kareli nog terug gaan geven aan Finland, en Knigsberg weer terug doen aan de Duitsers.. Spanneeeeeend.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat hele Russische narratief dat je als land aanspraak kan maken op historisch grondgebied is nog levensgevaarlijk ook, je ontkent daarmee simpelweg de geschiedenis en het internationaal recht.
Het is retoriek om kolonialisme en landjepik salonfhig te maken.
Nee. Dan gaan we naar de volgende verdedigingslinie, en begint het verhaal weer van voren af aan.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
Ok. En als Bakhmut is ingenomen ligt de weg naar Kyiv wijd open?
Knigsberg, vroeger en nu:quote:Op maandag 9 januari 2023 15:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd of ze in dat kader Kareli nog terug gaan geven aan Finland, en Knigsberg weer terug doen aan de Duitsers.. Spanneeeeeend.
Snap ik, maar je gaat hem niet wat anders laten zeggen. Hoe redelijk je ook bent. Aangeven wanneer je pijnlijke vinger het aankan en verder mooi laten gaan. Door reacties krijg je hele pagina’s die vervuild raken en nogmaals, veranderen doe je ze niet.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Negeren heb ik maanden gedaan. Maar ergens is het een keer klaar. Zeker ook omdat er op fok maar ruimte blijft zijn voor obvious propaganda. Het is geen loos getrol ofzo.
We leveren wapens aan een toekomstig Navo land en zijn ook economisch in oorlog met diezelfde vijand. Maar online halen we schouders er over op. In de Koude Oorlog was dat nooit zo gebeurd.
Wanneer wordt men (niet jij, fok) wel strikter? Als een volgende raket op Polen wel van Rusland is? Als de eerste burgers op navo gebied sneuvelen? Als de eerste Nederlandse soldaten onder Navo vlag beschoten worden? Russische benvloeding van het Oekrane referendum is niet voldoende om extra alert te zijn?
Het gaat ook niet om deze ene user natuurlijk. En elke post rapporteren is niet te doen, voor users niet en mods niet (die sowieso niet te benijden zijn). Ik voel mij wel steeds meer ongemakkelijk dat fok zo fungeert als verspreider van propaganda, misschien hoor ik hier niet meer.
Ik zie wat Oekrainsche bronnen beweren de afgelopen paar dagen. Heb helaas geen tijd om een mooie post te maken.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo dramatisch als jij het stelt vind ik het nergens terug.
Ik lees dat ze versterkingen naar binnen aan het duwen zijnquote:Op maandag 9 januari 2023 15:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zie wat Oekrainsche bronnen beweren de afgelopen paar dagen. Heb helaas geen tijd om een mooie post te maken.
Ik zeg niet dat de situatie hopeloos is, ik zeg alleen dat al sinds zaterdag de russen relatief veel terrein winnen. Niets meer en niets minder. Oekraine kan een tegenaanval doen, ze kunnen een geplande terugtrekking doen, het kan een afleiding zijn voor een ander offensief, etc, etc.
quote:Op maandag 9 januari 2023 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
YoungDriller zien we nooit meer terug.
Vegen doe ik of een collega later.
Nee, het zou voor de Russen een kleine overwinning zijn die door de Russische trollen hier uitbundig gevierd zal worden. Maar aan de andere kant terwijl Rusland zich aan het stuk bijten was op Bakhmut heeft Oekrane een groot gedeelte bij Kharkiv terug gewonnen en de Cherson regio. Dus ja als je dat tegen elkaar wegstreept ziet het er weer heel anders uit.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
Ok. En als Bakhmut is ingenomen ligt de weg naar Kyiv wijd open?
Heb je ook helemaal gelijk in. Voor mijzelf zal het ook allemaal wel, maar zit al jaren (veel te langquote:Op maandag 9 januari 2023 15:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Snap ik, maar je gaat hem niet wat anders laten zeggen. Hoe redelijk je ook bent. Aangeven wanneer je pijnlijke vinger het aankan en verder mooi laten gaan. Door reacties krijg je hele pagina’s die vervuild raken en nogmaals, veranderen doe je ze niet.
Stel ze voor met dat halve glimlachje die die zulken vaak om hun mond hebben zodra ze zin hebben zonder enige nuance hun kronkels te verkondigen en denk er aan hoe sneu zulken eigenlijk zijn.
Juist wel? Ze lopen constant van alles aan elkaar te lullen.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat Rusland doet is alles behalve semantiek.
quote:Op maandag 9 januari 2023 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is soms gewoon lastig de grens te bewaken, ik ben voor het vrije woord..maae zodra je regelrecht propaganda post n er ook nog eens niet op in wil gaan is het of trollen met zeer hoge inzet, of je bent echt een propaganda bot. Beide wil ik hier niet hebben. Ook niet in bnw.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Voor mijzelf zal het ook allemaal wel, maar zit al jaren (veel te lang) met veel plezier op fok en vind het ergens ook wel zonde dat het op deze manier wordt misbruikt door derden.
Overigens veel respect voor de crew hier, moet enorm lastig zijn hier een beetje orde te houden. En waardeer acties zoals hierboven dan ook enorm. Misschien ben ik ook meer dan gemiddeld/nodig gevoelig voor dit soort propaganda. Vind mijn omgeving daar ook te naef in
Snap ik, lijkt mij ook heel ingewikkeld. Het gaat soms ook best subtiel. En vergt veel tijd voor jullie - en dat als vrijwilliger. Waarvoor dank.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is soms gewoon lastig de grens te bewaken, ik ben voor het vrije woord..maae zodra je regelrecht propaganda post n er ook nog eens niet op in wil gaan is het of trollen met zeer hoge inzet, of je bent echt een propaganda bot. Beide wil ik hier niet hebben. Ook niet in bnw.
Ik denk dat de meeste dit prima snappen. Ondertussen laat de wereld natuurlijk wel zien dat je deze vormen van extremisme niet moet onderschatten.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is soms gewoon lastig de grens te bewaken, ik ben voor het vrije woord..maae zodra je regelrecht propaganda post n er ook nog eens niet op in wil gaan is het of trollen met zeer hoge inzet, of je bent echt een propaganda bot. Beide wil ik hier niet hebben. Ook niet in bnw.
quote:Op maandag 9 januari 2023 15:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zie wat Oekrainsche bronnen beweren de afgelopen paar dagen. Heb helaas geen tijd om een mooie post te maken.
Ik zeg niet dat de situatie hopeloos is, ik zeg alleen dat al sinds zaterdag de russen relatief veel terrein winnen. Niets meer en niets minder. Oekraine kan een tegenaanval doen, ze kunnen een geplande terugtrekking doen, het kan een afleiding zijn voor een ander offensief, etc, etc.
Er is een comment waarom kan rusland niet op gelijke levenstandaard zijn als een westers land, neem een canada met gelijke geografische situatie.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman wat een armoedig zooitjeAl die miljarden die Poetin jarenlang in oorlog en in de zakken van oligarchen stopt kunnen zoveel beter besteed worden
![]()
Volgens berichten legt men die oligarchen om om inderdaad dat geld elders te besteden..quote:Op maandag 9 januari 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman wat een armoedig zooitjeAl die miljarden die Poetin jarenlang in oorlog en in de zakken van oligarchen stopt kunnen zoveel beter besteed worden
![]()
Nu las ik vandaag ook een tweet dat er sneeuw hoort te liggen momenteel. Kan het oud beeld zijn?quote:
Precies daar ook?quote:Op maandag 9 januari 2023 16:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu las ik vandaag ook een tweet dat er sneeuw hoort te liggen momenteel. Kan het oud beeld zijn?
Als Rusland na de val van de USSR gewoon een capabele, integere leider had gekozen, hadden ze nu een van de rijkste landen ter wereld kunnen zijn. Ze hadden lid van de EU kunnen zijn en daar enorm veel invloed kunnen hebben.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is een comment waarom kan rusland niet op gelijke levenstandaard zijn als een westers land, neem een canada met gelijke geografische situatie.
Iedereen weet het antwoord daar: poetin en zijn boefen.
Moet ook een enorme onderwijsachterstand zijn tov. Canada, of een Korsakovvoorsprong.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is een comment waarom kan rusland niet op gelijke levenstandaard zijn als een westers land, neem een canada met gelijke geografische situatie.
Iedereen weet het antwoord daar: poetin en zijn boefen.
Dit had wel heel wat voeten in de aarde moeten hebben. De val van de ussr is natuurlijk niet te vergelijken met de val van de nazis.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Rusland na de val van de USSR gewoon een capabele, integere leider had gekozen, hadden ze nu een van de rijkste landen ter wereld kunnen zijn. Ze hadden lid van de EU kunnen zijn en daar enorm veel invloed kunnen hebben.
Dan hadden ze wel moeten afrekenen met hun verleden, net als Duitsland na WOII. Maar ze bleven liever hangen in calimerogedrag en zelfmedelijden.
Zelf zorgt Wagner niet echt voor de aanvoer van zijn bullen he?quote:
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess. Ik vind die laatste gozer wel interessant reageren. Ik had de indruk dat hij het vreselijk vond om in Oekrane tw zitten, maar dat hij zich groot probeert te houden voor de camera en simpelweg onzin verkoopt met zijn. "mobilisatie is helemaal prima, niks om bang voor te zijn". Zijn lichaamstaal zei wat anders.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Shots fired.quote:
Houten huizen in zo'n bitterkoud klimaat, geen stromend water (anders heb je geen pomp in de kelder), hard pass wat mij betreftquote:Op maandag 9 januari 2023 17:22 schreef Slayage het volgende:
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess.
putler is dan ook een ex kgb'er die een 'sterk rusland' ambieert. Maar wel zo sterk rusland wat lijkt op het rusland van de ussr in het verleden..quote:Op maandag 9 januari 2023 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Rusland na de val van de USSR gewoon een capabele, integere leider had gekozen, hadden ze nu een van de rijkste landen ter wereld kunnen zijn. Ze hadden lid van de EU kunnen zijn en daar enorm veel invloed kunnen hebben.
Dan hadden ze wel moeten afrekenen met hun verleden, net als Duitsland na WOII. Maar ze bleven liever hangen in calimerogedrag en zelfmedelijden.
En het kliekje dat de baas is wil gewoon ongestoord kunnen plunderen. Dat kan allemaal niet als lid van de EU.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Houten huizen kunnen prima de koud buiten houden en stromend water is niet zo vanzelfsprekend in grote delen van de wereld. Een waterpomp , filter systeem is helemaal prima.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Houten huizen in zo'n bitterkoud klimaat, geen stromend water (anders heb je geen pomp in de kelder), hard pass wat mij betreft
Door de ligging aan de Oostzee (het is een Hanzestad) cultureel nog best verwant aan ons. Veel raakvlakken iig.quote:Op maandag 9 januari 2023 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Knigsberg, vroeger en nu:
[ afbeelding ]
Heel het filmpje begint er mee dat die man water moet gaan halen omdat er net water gebracht is. Dus blijkbaar is stromend water al een probleemquote:Op maandag 9 januari 2023 17:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess. Ik vind die laatste gozer wel interessant reageren. Ik had de indruk dat hij het vreselijk vond om in Oekrane tw zitten, maar dat hij zich groot probeert te houden voor de camera en simpelweg onzin verkoopt met zijn. "mobilisatie is helemaal prima, niks om bang voor te zijn". Zijn lichaamstaal zei wat anders.
Houten huizen is het probleem niet, denk ik, hout is prima in koude klimaten zie Noorwegen maar geen stromend water vind ik een veel groter probleem, persoonlijk maar laten we eerlijk zijn, als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?quote:Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Houten huizen in zo'n bitterkoud klimaat, geen stromend water (anders heb je geen pomp in de kelder), hard pass wat mij betreft
Net als Danzig. Super west Europees aandoende stad aan de oostzeekust wat achter het ijzeren gordijn heeft gezeten. Eigenlijk steden die daar niet horen inderdaad.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Door de ligging aan de Oostzee (het is een Hanzestad) cultureel nog best verwant aan ons. Veel raakvlakken iig.
Hout isoleert als een tiet.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien niet als je berhaupt niet van het bestaan af weet, maar als je weet dat het in de imperiale hoofdstad wel beschikbaar is en bij jou niet zou ik me persoonlijk toch aardig bestolen voelen.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Houten huizen is het probleem niet, denk ik, hout is prima in koude klimaten zie Noorwegen maar geen stromend water vind ik een veel groter probleem, persoonlijk maar laten we eerlijk zijn, als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
Dit is een grapje toch? Waar doen we al die moeite voor in afrika. Eten en water missen ze toch nietquote:Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Tijger_m het volgende:
als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
Uiteindelijk heeft een fors deel van rest van de wereld zich ook (of minstens in behoorlijke mate) aan die ellende weten te onttrekken.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Barbusse het volgende:
Het probleem is ook dat je als individu gewoon weinig kan doen, hoe graag je je lokale gemeenschap verdere vooruitgang wilt brengen. Stel, je wilt een bedrijf beginnen en wilt iedereen een eerlijk salaris kunnen geven. De totale corruptie die steekpenningen en vriendjes op hoge posities vereist maken dat gewoon onmogelijk joh. En als je teveel tegensputtert eindig je in het gevang, of erger. Geen idee hoe je dat kunt bevechten.
En dat gevoel heb ik wel vaker tbhWat ga je als keuterboertje in Mali met 1,5km2 land doen tegen gewapende milities die je 10-jarige zoon komen halen om te gaan vechten als kindsoldaat? Het hele idee dat men hun eigen land maar moet gaan verbeteren is behoorlijk simplistisch gesteld imho.
En een lekker warm vloertje met mestquote:Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vond ik ook, ik heb in Frankrijk mensen met soortgelijke inrichting gezien, en die waren ook niet arm. Dat het behang oud is zegt nog niets. Dat mensen in de winter naar de kachel toe trekken ook niet. In de video’s van Vasya inthe hay, waarnaar hij verwijst zie je mensen die er erger aan toe zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Armoede valt wel mee. Ik zie tvs, wasmachines, saunas en wat niet. Het is maar wat je verstaat onder armoede, i guess. Ik vind die laatste gozer wel interessant reageren. Ik had de indruk dat hij het vreselijk vond om in Oekrane tw zitten, maar dat hij zich groot probeert te houden voor de camera en simpelweg onzin verkoopt met zijn. "mobilisatie is helemaal prima, niks om bang voor te zijn". Zijn lichaamstaal zei wat anders.
Vind het altijd opvallend hoe 'thuizig' dat soort steden ogen. Best veel van wat wij als 'Nederlands' zien is ook 'Hanze'.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net als Danzig. Super west Europees aandoende stad aan de oostzeekust wat achter het ijzeren gordijn heeft gezeten. Eigenlijk steden die daar niet horen inderdaad.
Wel dubbelglas. En die huizen zijn op dat klimaat gebouwd, zo te zien vrij lang geleden al. Ik denk niet dat het dunne plankjes zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker hoor die penetrante stallucht.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En een lekker warm vloertje met mest
Komt denk ik dat mensen die in de hanze steden kwamen, niet alleen waardevolle dingen meenamen maar ook de kennis. Een paar dagen reizen om een mooi gebouw te ontwerpen, doen de architecten en bouwkundigen nu ook.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind het altijd opvallend hoe 'thuizig' dat soort steden ogen. Best veel van wat wij als 'Nederlands' zien is ook 'Hanze'.
Krijgen we dan Schaamlap weer terug?quote:Op maandag 9 januari 2023 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Vegen doe ik of een collega later.
Helemaal mee eens, maar in zo'n totalitaire en corrupte staat als Rusland: hoe? Ik heb het antwoord niet.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft een fors deel van rest van de wereld zich ook (of minstens in behoorlijke mate) aan die ellende weten te onttrekken.
Corruptie en machtsmisbruik is zo'n beetje de menselijke default modus waar je als gemeenschap een eind aan moet maken.
Waarschijnlijk weten ze ook niet beter inderdaad. Ze hebben hun natje en droogje + een dak boven hun hoofd. Wat dat betreft kunnen ze het veel slechter treffen in Rusland.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Houten huizen is het probleem niet, denk ik, hout is prima in koude klimaten zie Noorwegen maar geen stromend water vind ik een veel groter probleem, persoonlijk maar laten we eerlijk zijn, als je nooit stromend water hebt gehad dan mis je het mischien niet?
Dat is ook het enige huis met dubbelglas. Die zoon zegt dat hij een goed salaris heeft en dat is daar dus ook in terug te zien. Maar dat zal evengoed wel heel wat jaartjes sparen zijn geweest. De rest wat daar zit zijn oudjes met een klein pensioentje.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wel dubbelglas. En die huizen zijn op dat klimaat gebouwd, zo te zien vrij lang geleden al. Ik denk niet dat het dunne plankjes zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |