abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2023 @ 23:30:41 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  zondag 8 januari 2023 @ 23:37:30 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207477273
hoeveel arme mensen tussen de 15 en de 60 heeft Rusland
die opgeroepen kunnen worden , allemaal een geweer en gaan maar, in hordes van 100

WW1 Style

Ik schat 30 miljoen
dan komt de economie tot stilstand , de vrouwen maken dan uniforms en geweren en helmen
.

hebben ze daar soms geen stikstof crisis ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207477373
Ik lees veel berichten over het gebrek aan geld in Rusland etc.

Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.

1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.

2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80÷ van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.

3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaan gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.

Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..

Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voor staat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..

En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekraïne.

Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
pi_207477380
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:28 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Houd toch eens op met onzin. Nee hij heeft nooit voor de AIVD gewerkt. Ik ken hem 1. Persoonlijk 2. Ken hem al meer dan 15 jaar. En 3. Hij heeft zoveel mensen belazerd dat je er een boek over kunt schrijven.
Nieuwsgierig nu :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 8 januari 2023 @ 23:59:43 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477422
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
hoeveel arme mensen tussen de 15 en de 60 heeft Rusland
die opgeroepen kunnen worden , allemaal een geweer en gaan maar, in hordes van 100
Ik zou het op groepen van 10 houden en dan eindeloos 24/7 elk uur een groep sturen. Een groep van 100 is veel kwetsbaarder voor artillery en Tungstenraketten dan een groep van 10
pi_207477430
Met extra wapens ga je het echt niet opeens meer winnen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:01:04 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207477434
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik lees veel berichten over het gebrek aan geld in Rusland etc.

Ik wil de vreugde niet teveel pamperen, maar geld is voor Rusland op dit moment geen issue. Al krijgen ze 0 inkomsten uit fossiele brandstoffen, dan nog is dit geen dealbreaker.

1. Rusland is een straatarm land. Waarbij alleen de elite iets zal merken van een economische ineenstorting. Zij kunnen geen dure hebbedingetjes meer kopen.. verder is er niet veel merkbaar, ze hadden al niets en hebben ook weinig te verliezen.

2. Rusland is min of meer zelfvoorzienend als het gaat om grondstoffen (eten, drinken, brandstof etc). Een gemiddelde rus besteed 70-80÷ van zijn inkomen aan basisvoorzieningen.

3. Op het moment dat Rusland overgaat op een oorlogseconomie, dan speelt geld uberhaupt geen rol meer en draait alles om grondstoffen. Fabrieken gaam gewoon draaien en de keuze tot wel/niet werken is dan geen optie meer. De wapens en munitie moeten van de band rollen.

Sancties:
De sancties hebben alleen zin als er nog een "wil" is om deel te nemen aan de wereldeconomie. Het raakt de gewone rus, zoals in punt 1 toch niet. Alleen de elite kon een Mcdonalds permiteren of andere westerse producten..

Nu Rusland openlijk afscheid aan het nemen is van het "westen" en min of meer de oorlog heeft verklaard tot alles waar het westen voorstaat, vegen ze hun kont af met die sancties. En de elite krijgt toch hun spullen wel via China..

En je ziet dat het Westen dit al aan heeft zien komen. Rusland heeft de kans gekregen om tot inkeer te komen en daar heeft het niets mee gedaan. De sluizen voor echt modern westers oorlogsmateriaal worden nu met flinke stappen verder opengedraaid. Het is een kwestie van tijd totdat F16's en Leopardtanks worden geleverd aan Oekraïne.

Waar het gaat eindigen? Niemand weet het.. maar Rusland lijkt voorlopig niet te stoppen.
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207477436
https://videogames.si.com/.amp/news/stalker-dev-dies-ukraine-war

RIP.
Beste games ooit. Triest bericht. Ik post bijna niets meer. Hopende op een snel einde zal wel een utopie zijn in dit drama.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:02:33 #9
3928 Ulx
pi_207477453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
Met extra wapens ga je het echt niet opeens meer winnen.
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:03:24 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477456
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Cherni het volgende:
https://videogames.si.com/.amp/news/stalker-dev-dies-ukraine-war

RIP.
Beste games ooit. Triest bericht. Ik post bijna niets meer. Hopende op een snel einde zal wel een utopie zijn in dit drama.
ik las het een paar dagen geleden, RIP ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 09-01-2023 00:09:37 ]
pi_207477458
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dat juichen we toe?
Natuurlijk niet.

Maar als dat al gebeurd, dan is dat de keuze van Poetin. En de enige juiste manier om daar op te reageren is om Oekraïne te helpen hun land te verdedigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207477477
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nieuwsgierig nu :@
Guido Blauw

Charlatan met mooie praatjes. Vertelde vroeger dat hij vriendjes was met Willem Holleeder, of Satudarah 🤫, daarna was hij goed bevriend met Rutte, nu ineens een ex AIVD (dat kan iedereen roepen, want de AIVD zal dit nooit bevestigen noch ontkennen), was verbonden met Interpol en werkte als infiltrant hij de politie.

Zijn verhalen worden elkaar jaar "mooier".

Terwijl de waarheid eigenlijk best zielig is. Hij is al jaren drugsverslaafd en heeft amper nog tanden in zijn mond. Tot enkele jaren terug had hij niet eens een auto..

De enige credits die je hem kunt geven, is dat hij overtuigend kan praten. Dus trekt niets vermoedende investeerders mee het moeras in. Zijn laatste prooi had te maken met een plan voor een "databunker" waarbij een oude natobunker werd gekocht van een inmiddels veroordeelde crimineel (Herman X, oprichter Cyberbunker) die er weer een XTC lab in had gemaakt.

Die investeerders van onze Guido zijn voor tonnen/miljoenen het schip ingegaan.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:06:33 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477481
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Gewoon Russen blijven doden. Zo veel mogelijk. Op een gegeven moment hebben ze geen soldaten meer om naar het front te sturen.
Het kostte tijdens ww2 45k kogels om 1 soldaat te doden. Laten we zeggen dat Ukraine het nu de helft doet. Reken maar uit hoeveel het kost om 1 miljoen Russen om te leggen. Denk niet dat ze het redden met wat er beschikbaar is

https://www.faac.com/blog(...)her-training-helped/
During World War II it was estimated that 45,000 rounds of small arms ammunition was fired to kill one enemy soldier.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:06:38 #14
323876 michaelmoore
pi_207477482
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar veel fabrieken gebruiken westerse software en hardware en componenten. Niet alleen in hun producten, maar ook in het productieproces. En machines slijten. Onderdelen gaan stuk. En als ze geen reserve onderdelen voor machines hebben en ook niet kunnen krijgen wordt het snel lastig en lopen ze alleen nog achter de feiten aan.
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegd
https://www.goudhub.com/r(...)en-weinig-te-vrezen/
quote:
En net als olie, bezit Rusland enkele van 's werelds grootste goudreserves - ongeveer 2.300 ton ervan, goed voor bijna USD 140 miljard.
De enorme reserves van het edelmetaal werden de afgelopen anderhalf jaar opgebouwd en waren bedoeld als een soort economische verzekeringspolis voor het land.23 Mar 2022
quote:
De Russische centrale bank heeft haar goudreserves sinds het midden van de jaren 2000 bijna verzesvoudigd waardoor zij nu de op vier na grootste goudvoorraad ter wereld heeft, met een waarde van ongeveer 140 miljard dollar (2.300 ton).

Daarnaast heeft het land nog gigantische reserves in de grond. Denk daarbij niet alleen aan goud, maar ook aan andere belangrijke grondstoffen als olie, lithium en palladium.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:08:25 #15
3928 Ulx
pi_207477492
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland heeft enorme goudreserves aangelegd
[..]

En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:09:43 #16
323876 michaelmoore
pi_207477501
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ze krijgen er nog heel veel lood bij ook.
Maar ja dat zit vast
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:10:08 #17
3928 Ulx
pi_207477504
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:37 schreef michaelmoore het volgende:

.

hebben ze daar soms geen stikstof crisis ??
Binnenkort wel in Oekraïne met al die Russen die daar als compost eindigen.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:11:42 #18
3928 Ulx
pi_207477519
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ja dat zit vast
Nee hoor, Komt met bijna een kilometer per seconde op ze af.
pi_207477523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het vervelende is dat 90÷ van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.

Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.

Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:31:16 #20
3928 Ulx
pi_207477624
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het vervelende is dat 90÷ van Rusland nog in de 20e eeuw leeft. Munitie, mortiergranaten en geweren worden nog op de "oude" manier gemaakt. Simpele werktuigbouwkunde volstaat.
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficiënter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.

quote:
Zolang de grondstoffen er maar zijn kan je een boel rommel maken. Kijk maar naar Noord Korea, die maken munitie waar je eng van wordt.
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?

quote:
Tel daarbij op dat er 140 miljoen Russen zijn. Gooi er 2-5 miljoen Russen met een ak47 met 30 kogel e artillerie tegenaan en dan overloop je een land wel.
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekraïne. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.

Als invalide of doodmaken van een of twee miljoen Russen de enige manier is om ze te overtuigen te stoppen met de oorlog en zich terug te trekken over de grens van 1991 dan moet dat maar. Niemand beweert dat oorlog leuk is.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:38:12 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207477650
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Dit is ook precies waar putin over denkt om ukraine eindelijk over de knie te kunnen leggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 januari 2023 @ 00:38:33 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 9 januari 2023 @ 00:38:46 #23
3928 Ulx
pi_207477652
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin toch over zal moeten nadenken.
pi_207477654
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
En daarom zullen we het in het westen een stuk sneller en efficiënter kunnen en ook nog eens constantere kwaliteit kunnen leveren. Dus daarover maak ik me niet heel druk.
[..]
Ja, het zal. Maar hoe goed is de kwaliteit?
[..]
Daarom moeten er snel veel en veel meer wapens naar Oekraïne. Een paar honderd extra tanks, minstens het dubbele aan Bradleys en Marders, meer APC's en ook flink wat aan gemechaniseerde artillerie en meer HIMARS/M270 varianten, het liefst met de extended range raketten.

Als invalide of doodmaken van een of twee miljoen Russen de enige manier is om ze te overtuigen te stoppen met de oorlog en zich terug te trekken over de grens van 1991 dan moet dat maar. Niemand beweert dat oorlog leuk is.
Het is hier niet populair om te roepen, maar waren er geen kernwapens in Rusland, dan ben ik er van overtuigd dat het westen zelfs al een vredesmacht had gestuurd richting Oekraïne.

Uiteindelijk draait alles nu om de escalatieladder en wij moeten ons afvragen wat Rusland uberhaupt nog te verliezen heeft op dit moment.
  maandag 9 januari 2023 @ 00:40:24 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207477655
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 00:38 schreef Ulx het volgende:
Als er trouwens een half miljoen man elk met een geweer en dertig kogels in kazernes in Rusland komen te zitten die weten dat ze een slecht vooruitzicht hebben zou ik muiterij niet uitsluiten. Dat is wel een dingetje waar Poetin wel over zal moeten nadenken.
Nee, ze krijgen pas op het aller aller laatste moment hun geweer. Vlak voordat ze op pad worden gestuurd om de Ukrainse positie te bestormen.

Voor die tijd zijn ze ongewapend en wordt elke muiterij makkelijk de kop ingedrukt door 1 soldaat met een geweer die makkelijk 20 muiters overhoop schiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')