Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Als ik wist dat ik dit moest doorstaan voor een bosje Lavendel tsja
Op donderdag 29 december 2022 01:31 schreef MTheBassman het volgende: Ik kom vanuit fok mobiel nog hier om te zeggen dat Friesland afgezaagd en naar de goelag gestuurd mag worden.
Ik bedoel ... zelfs als je een Fries bent, dan nog stem je toch niet op zoiets belachelijk? Snap je niet dat je jezelf juist totaal belachelijk maakt ..... echt what the fucking fuck.
Niet echt een fan van Marillion, maar wat een verademing zeg. Maar goed, na dat gedrocht van net zou ik dat wellicht zelfs over Suus & Freak wellicht nog zeggen
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Op donderdag 29 december 2022 01:31 schreef MTheBassman het volgende: Ik kom vanuit fok mobiel nog hier om te zeggen dat Friesland afgezaagd en naar de goelag gestuurd mag worden.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Op donderdag 29 december 2022 01:31 schreef Evenstar het volgende: Ik bedoel ... zelfs als je een Fries bent, dan nog stem je toch niet op zoiets belachelijk? Snap je niet dat je jezelf juist totaal belachelijk maakt ..... echt what the fucking fuck.
[..] Een uitstekend advies, helaas ben ik daar niet zo goed in.
Dit is een van de weinige adviezen waar ik goed in ben. Momenteel moet ik een lieve schat ondersteunen die verliefd op een bezette man is geworden, waar het ietwat wederzijds is geworden in dat geval.
[..] Dit is een van de weinige adviezen waar ik goed in ben. Momenteel moet ik een lieve schat ondersteunen die verliefd op een bezette man is geworden, waar het ietwat wederzijds is geworden in dat geval.
Oh god, dat klinkt als een shitshow.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Op donderdag 29 december 2022 01:37 schreef ChevyCaprice het volgende: Wat me wel tegenstaat aan John is dat John nogal groot fan is van John. Maar goed, heeft alsnog leuke muziek.
Ja hij vind zichzelf erg goed. Hij is als je het even globaal bekijkt niets meer dan een saaie SRV
Ja, dat is pittig voor haar. Ze wordt nooit snel verliefd, maar nu is ze het echt. Alleen loopt het stuk.. omdat ja hij heeft een vriendin. En nu heeft ze zelfs moeite om met haar hartsvriendin erover te praten. En ik zit er middenin.
Maar haar laat ik niet in de steek, weet je. Liefste figuur wat ik ooit heb meegemaakt in mijn leven .
[..] Ik vond het ook een grappig liedje maar ik vind de Top 2000 geen plek voor regionale grapjes.
Ik had ook niet zo'n hoge notering verwacht voor iets wat als grap is bedoeld
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
[..] Ja hij vind zichzelf erg goed. Hij is als je het even globaal bekijkt niets meer dan een saaie SRV
Hij is inderdaad sterk beïnvloed door Stevie maar vind hem de laatste jaren best wel gegroeid met zijn technische spel. Hij is ook best innovatief in mijn beleving. Live is die best sterk.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Cafe gaat steeds los bij van Inkel omdat er dan wat leukere uitgaanspubliek bij is, niet omdat van Inkel zo geweldig is, maar het helpt zijn ego vast niet
STONE HARD, MACHINE GUN FIRING AT THE ONES WHO RUN STONE HARD, AS BULLETPROOF GLASS YOU SHOOT ME DOWN, BUT I WON'T FALL I AM TITANIUM YOU SHOOT ME DOWN, BUT I WON'T FALL I AM TITANIUM
YOU SHOOT ME DOWN, BUT I WON'T FALL I AM TITANIUM YOU SHOOT ME DOWN, BUT I WON'T FALL I AM TITANIUM I AM TITANIUM
[..] Ja, dat is pittig voor haar. Ze wordt nooit snel verliefd, maar nu is ze het echt. Alleen loopt het stuk.. omdat ja hij heeft een vriendin. En nu heeft ze zelfs moeite om met haar hartsvriendin erover te praten. En ik zit er middenin.
Maar haar laat ik niet in de steek, weet je. Liefste figuur wat ik ooit heb meegemaakt in mijn leven .
Altijd fijn om iets voor een ander te kunnen betekenen, maar ook aan jezelf blijven denken Stinho! Een fijne balans is niet onbelangrijk.
[..] Cafe gaat steeds los bij van Inkel omdat er dan wat leukere uitgaanspubliek bij is, niet omdat van Inkel zo geweldig is, maar het helpt zijn ego vast niet
Net was iedereen dood bij the Prodigy.
Van Inkel denkt vooral dat deze twee uren om hem draaien
Op donderdag 29 december 2022 01:42 schreef Gretzl het volgende: Birds is wmb echt een overschatte ESF-draak. Vrijwel alles wat Nederland in de 10s stuurde was beter.
En Anouk heeft ook tal van mooiere nummers gemaakt
Dialectpop hoort best met enige mate in de lijst der lijsten te staan, maar dan gewoon met normale zang en teksten die niet door een kind van 6 te lijken zijn geschreven
[..] Altijd fijn om iets voor een ander te kunnen betekenen, maar ook aan jezelf blijven denken Stinho! Een fijne balans is niet onbelangrijk.
Ik weet het, maar het probleem is dat ik haar door en door ken na een intense anderhalf jaar. Ik ben iets té betrokken bij haar. Iedere stap die ze zet, voel ik. En ik weet dat het afgelopen semester niet makkelijk voor haar was.
Het debiele is dus wel, dat mijn docent inhoudelijk niets over me te klagen heeft, maar ik me te betrokken bij haar voel
Op donderdag 29 december 2022 01:42 schreef Gretzl het volgende: Birds is wmb echt een overschatte ESF-draak. Vrijwel alles wat Nederland in de 10s stuurde was beter.
En Anouk heeft ook tal van mooiere nummers gemaakt
Dit nummer heeft wel de weg geopend naar de overwinning en naar meer kwaliteit vanuit Nederland.
[..] Ik weet het, maar het probleem is dat ik haar door en door ken na een intense anderhalf jaar. Ik ben iets té betrokken bij haar. Iedere stap die ze zet, voel ik. En ik weet dat het afgelopen semester niet makkelijk voor haar was.
Het debiele is dus wel, dat mijn docent inhoudelijk niets over me te klagen heeft, maar ik me te betrokken bij haar voel
Niet onbegrijpelijk en als het verder geen negatieve invloed op je heeft is er niets aan de hand, maarja, dat moet je dus wel een beetje in de gaten houden. Je kunt ook weer niet alles voor een ander oplossen.
Lekkere open deur, lekker. Goed moment om me richting bed te verplaatsen gok ik dan maar.
[..] Dit nummer heeft wel de weg geopend naar de overwinning en naar meer kwaliteit vanuit Nederland.
Ja, dat zal ik niet ontkennen. Het feit dat Anouk inging op de uitnodiging van AVRO/TROS om als (serieuze) artiest mee te doen is heel belangrijk geweest.
Jaren ervoor met Sieneke, De Toppers, 3js waren een hel
SPOILER
Op donderdag 29 december 2022 01:48 schreef Berkery het volgende: Anyway, we hebben het nooit meer over Bökkers, Gé Reijnders, Normaal, Guus Meeuwis, Bløf of Daniel Lohues. Friesland is nu de vijand.
[..] Niet onbegrijpelijk en als het verder geen negatieve invloed op je heeft is er niets aan de hand, maarja, dat moet je dus wel een beetje in de gaten houden. Je kunt ook weer niet alles voor een ander oplossen.
Lekkere open deur, lekker. Goed moment om me richting bed te verplaatsen gok ik dan maar.
Een negatieve invloed heeft het ook niet op me, maar ik geef wel om haar. Met liefde heeft het overigens niets te maken.
Ik denk dat het in de Top 2000 al echt veel zou schelen als je de [notThisYear]-regel erin verwerkt. Dan kunnen mensen een jaar extra goed over nadenken voordat ze sterven als een opportunist.
Op donderdag 29 december 2022 01:53 schreef Alaphilippe_ het volgende: Ik denk dat het in de Top 2000 al echt veel zou schelen als je de [notThisYear]-regel erin verwerkt. Dan kunnen mensen een jaar extra goed over nadenken voordat ze sterven als een opportunist.
Yup, als het echt goed is dan weet men het over een jaartje ook wel te vinden, want nu komt het er meteen in en dan blijft het veel makkelijker hangen of het nou verdiend is of niet.
[..] Yup, als het echt goed is dan weet men het over een jaartje ook wel te vinden, want nu komt het er meteen in en dan blijft het veel makkelijker hangen of het nou verdiend is of niet.
Ja, kijk. Ik heb Stromae op plek 2 staan in mijn jaartracklist, dus ik vind het niet erg dat dat hoog in de lijst staat. Maar een Noodgeval op 55 in de Top2000 bewijst dat we echt een jaar extra denktijd moeten inbouwen.
[..] Yup, als het echt goed is dan weet men het over een jaartje ook wel te vinden, want nu komt het er meteen in en dan blijft het veel makkelijker hangen of het nou verdiend is of niet.
En de grote lobby groepen als de Zankbitters weten hun weg toch wel te vinden
Oh godverdegodverdegodver Heb echt een afkeer gekregen tegen de Bankzitters sinds Milo bij mij thuis is geweest en echt na 10 minuten alweer weg was zonder een dank je En na Koen die fucking arrogant doet over wat 'ie verdient etc
Op donderdag 29 december 2022 01:53 schreef Alaphilippe_ het volgende: Ik denk dat het in de Top 2000 al echt veel zou schelen als je de [notThisYear]-regel erin verwerkt. Dan kunnen mensen een jaar extra goed over nadenken voordat ze sterven als een opportunist.
Heeft weinig te maken met opportunisme. Meer met de insteek van een lijst. Stel dat de populariteit voor de muziek een waan is van een jaar dan kan je dat net zo goed meenemen want die erken je dus blijkbaar.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ja, of net zoals De Tijdloze dat een nummer in ieder geval minstens 3 jaar oud moet zijn. Dan is het vrij zeker dat de lijst verschoont blijft van tijdelijke hypes waar niemand op zit te wachten of dat die hypes enkel laag binnenkomen en misschien max. een paar jaar overleven.
Normaal ben ik niet zo van extra regels om een allertijdenlijst bewust te sturen, maar het lijkt ieder jaar erger te worden nu
[..] Oh godverdegodverdegodver Heb echt een afkeer gekregen tegen de Bankzitters sinds Milo bij mij thuis is geweest en echt na 10 minuten alweer weg was zonder een dank je En na Koen die fucking arrogant doet over wat 'ie verdient etc
Huh waarom was er een bankzitter in jouw huis??
Oh eh Laat maar. Ik vond het in het begon echt prachtig. MAAAARRRRR ZEEEEEEEEE WIIIIIIILLL WEEEEEEERRR LAAAATTEEEEENNN HOOOORRREEEEEEEN DAAAAAAATTTT ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ALLEEEEEENN MAAAAAAAAR HAAAAAARRRRRDEEEEEE LAAAAAAAAAAAANGEEEEEEEE NOOOOOOOOOOOOTEN KAAAAAAAAAN ZIIIIIIIIIIIIIINGEN.
[..] Heeft weinig te maken met opportunisme. Meer met de insteek van een lijst. Stel dat de populariteit voor de muziek een waan is van een jaar dan kan je dat net zo goed meenemen want die erken je dus blijkbaar.
Ja, dus moet je die [notthisyear]-regel inbouwen. Simpel als wat.
Ik ontdek zelf ook vaak genoeg dat ik tracks, die ik een jaar geleden leuk vond, opeens toch NIET rate.
[..] Ja kabbelt behoorlijk tot dit stukje, stuk fijner nu.
Toch helpt dat kabbelstuk wel imo, het is een vrij lange tease naar het hoogtepunt met de afwisseling tussen de coupletten en dat muzikale stukje, wanneer je dan de instrumentale finale krijgt, voelt dat juist zo bevredigend
[..] Ja, of net zoals De Tijdloze dat een nummer in ieder geval minstens 3 jaar oud moet zijn. Dan is het vrij zeker dat de lijst verschoont blijft van tijdelijke hypes waar niemand op zit te wachten of dat die hypes enkel laag binnenkomen en misschien max. een paar jaar overleven.
Normaal ben ik niet zo van extra regels om een allertijdenlijst bewust te sturen, maar het lijkt ieder jaar erger te worden nu
... en die kut acties met hi ha ho we stemmen voor Limburg, Friesland, Drenthe etc mogen ook wel echt verboden worden. Hele lijst meteen in de fik zetten.
[..] Huh waarom was er een bankzitter in jouw huis??
TikTok Challenge begin van 't jaar Milo wilde een filmpje opnemen, hartstikke leuk natuurlijk. Maar zo snel als ik de deur open had gedaan en hoi had gezegd zo snel was 'ie weg.
Was met Milan Knol een stuk leuker. Die gast heeft mij echt van 'S ochtends vroeg tot 'S avonds laat in huis gehad en het voelde niet eens alsof het voor een filmpje was, voelde gewoon als een middagje chillen met een maat. Zeer goede vibe.
[..] Toch helpt dat kabbelstuk wel imo, het is een vrij lange tease naar het hoogtepunt met de afwisseling tussen de coupletten en dat muzikale stukje, wanneer je dan de instrumentale finale krijgt, voelt dat juist zo bevredigend
Het heeft in ieder geval wel een functie ja, in tegenstelling tot echte kabbelplaten die nergens naartoe lijken te gaan. Eens
29 december 2.00-3.00 uur 779 Enemy Imagine Dragons 778 Layla Derek & The Dominos 777 Riddles Kensington 776 Clint Eastwood Gorillaz 775 She's Not There Santana 774 Take The Long Way Home Supertramp 773 I Will Always Love You Whitney Houston 772 Never Be Clever Herman Brood & His W.R. 771 Uptown Funk Mark Ronson ft. Bruno Mars 770 This Is The Life Amy MacDonald 769 Overcome Live 768 De Zon Op Diggy Dex 767 I'm Not In Love 10cc
[..] 29 december 2.00-3.00 uur 779 Enemy Imagine Dragons 778 Layla Derek & The Dominos 777 Riddles Kensington 776 Clint Eastwood Gorillaz 775 She's Not There Santana 774 Take The Long Way Home Supertramp 773 I Will Always Love You Whitney Houston 772 Never Be Clever Herman Brood & His W.R. 771 Uptown Funk Mark Ronson ft. Bruno Mars 770 This Is The Life Amy MacDonald 769 Overcome Live 768 De Zon Op Diggy Dex 767 I'm Not In Love 10cc
hmmmm, diggy dex en Imagine Dragons vind ik niks. De rest is top!
779 Enemy Imagine Dragons 778 Layla Derek & The Dominos 777 Riddles Kensington 776 Clint Eastwood Gorillaz 775 She's Not There Santana 774 Take The Long Way Home Supertramp 773 I Will Always Love You Whitney Houston 772 Never Be Clever Herman Brood & His W.R. 771 Uptown Funk Mark Ronson ft. Bruno Mars 770 This Is The Life Amy MacDonald 769 Overcome Live 768 De Zon Op Diggy Dex 767 I'm Not In Love 10cc
779 Enemy Imagine Dragons 778 Layla Derek & The Dominos 777 Riddles Kensington 776 Clint Eastwood Gorillaz 775 She's Not There Santana 774 Take The Long Way Home Supertramp 773 I Will Always Love You Whitney Houston 772 Never Be Clever Herman Brood & His W.R. 771 Uptown Funk Mark Ronson ft. Bruno Mars 770 This Is The Life Amy MacDonald 769 Overcome Live 768 De Zon Op Diggy Dex 767 I'm Not In Love 10cc
moet straks voor het slapen gaan maar even wat Nightwish en Electric Callboy knallen, want de laatste 90 minuten waren toch wel echt een potje bagger zeg.
Dat is wat ik bedoel. Als mens sta je namelijk nooit stil in je ontwikkeling. Zowel lange als kortetermijngevoel spelen daarbij een rol. En dan is de functie van een lijst als deze dat je op het langetermijngevoel inspeelt.
[..] ... en die kut acties met hi ha ho we stemmen voor Limburg, Friesland, Drenthe etc mogen ook wel echt verboden worden. Hele lijst meteen in de fik zetten.
Ja, Radio 2 zou gewoon een aparte lijst moeten maken voor regiemuziek op een ander moment in het jaar. Iedereen blij.
Er was een tijd dat dat verbieden ook echt gebeurde. Weet je nog met Ede Staal 15 jaar geleden? Werd geboycot omdat ie anders direct nieuw in de Top-5 zou komen.
HILVERSUM - Radio 2 heeft Ede Staal uit de Top 2000 gehaald. De Groningse troubadour dreigde door een actie van het Dagblad van het Noorden in de top 10 van de populaire hitlijst te komen. Het nummer "Het het nog nooit zo donker west" van Ede Staal staat in de groslijst van de Top 2000. Het lied heeft echter nooit de hitlijst gehaald. Het Dagblad van het Noorden riep lezers daarom op om te gaan stemmen op Ede. Aan deze oproep is massaal gehoor gegeven. Radio 2 zegt kleine, goedbedoelde acties van fanclubs toe te juichen, maar deze actie was te groot, waardoor de Top 2000 een vertekend beeld zou krijgen, aldus de zender.
Een nummer van de religieuze band Hilsong United heeft hetzelfde lot ondergaan als het lied van Ede. Voor deze groep maakten de Christenen op Hyves zich iets te succesvol sterk.
[..] Ja, Radio 2 zou gewoon een aparte lijst moeten maken voor regiemuziek op een ander moment in het jaar. Iedereen blij.
Er was een tijd dat dat verbieden ook echt gebeurde. Weet je nog met Ede Staal 15 jaar geleden? Werd geboycot omdat ie anders direct nieuw in de Top-5 zou komen.
[..] Een nummer van de religieuze band Hilsong United heeft hetzelfde lot ondergaan als het lied van Ede. Voor deze groep maakten de Christenen op Hyves zich iets te succesvol sterk.
Vergeleken met de unplugged versie lijkt het net alsof Lars Ulrich hier zit te drummen en alles een slag of twee sneller speelt. Klinkt toch minder fijn.
Op donderdag 29 december 2022 02:07 schreef Gretzl het volgende: Weet je nog met Ede Staal 15 jaar geleden? Werd geboycot omdat ie anders direct nieuw in de Top-5 zou komen
Terecht. Zo voorkom je scheefwonende nummers in de lijst.
[..] Ze zijn nu echt te los geworden, maar denk ook dat ze bang zijn voor erg veel gezeik als ze zoiets zouden doen.
Ja, het zou nu waarschijnlijk niet meer kunnen. Die Radio 2-baas heeft een paar geleden toch ook doodleuk geroepen in de media dat stemacties zeker niet meer met lede ogen worden aangezien?
Het is eigenlijk al misgegaan in 2015 toen Gotta Catch 'M All door die facebookactie succesvol binnenkwam. Best een geslaagde actie, maar sindsdien is het hek van de dam.
[..] Ja, het zou nu waarschijnlijk niet meer kunnen. Die Radio 2-baas heeft een paar geleden toch ook doodleuk geroepen in de media dat stemacties zeker niet meer met lede ogen worden aangezien?
Het is eigenlijk al misgegaan in 2015 toen Gotta Catch 'M All door die facebookactie succesvol binnenkwam. Best een geslaagde actie, maar sindsdien is het hek van de dam.
Op donderdag 29 december 2022 02:14 schreef Gretzl het volgende: oooooooh Where we will goooooo , we'll be lost in the middleeeeeee oooooooh Where we will goooooo , I'll be lost in your riddleeeeeeeeees
Better now
en dan zeurt men over de teksten van Blof, verdomme dat zijn goden vergeleken met dit
Op donderdag 29 december 2022 02:14 schreef Gretzl het volgende: oooooooh Where we will goooooo , we'll be lost in the middleeeeeee oooooooh Where we will goooooo , I'll be lost in your riddleeeeeeeeees
Better now
Je hoeft niet mee te zingen he?
Of wordt je at gunpoint geforceerd?
[..] Ja, het zou nu waarschijnlijk niet meer kunnen. Die Radio 2-baas heeft een paar geleden toch ook doodleuk geroepen in de media dat stemacties zeker niet meer met lede ogen worden aangezien?
I AIN'T HAPPY, I'M FEELING GLAD I GOT SUNSHINE IN A BAG I'M USELESS BUT NOT FOR LONG THE FUTURE (THAT'S RIGHT) IS COMING ON IT'S COMING ON, IT'S COMING ON IT'S COMING ON, IT'S COMING ON