abonnement Unibet Coolblue
pi_207167805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende: Samenvatting: @:Pendule vermoedde fraude door de boekhouder op werk, lichtte de baas in, die nu ook een sterk vermoeden van fraude heeft. Ze hebben een bedrijf ingeschakeld om de boekhouding door te lichten, in aanloop naar een eventuele aangifte. Dat bedrijf heeft vorige week de boekhouding opgehaald en het is nu wachten op hun bevindingen. Gezien de tijd van het jaar kan dat nog wel een paar weken duren. Wat vragen die zijn ontstaan zijn: Hoe gaat de belastingdienst hier mee om? Als er geld is weggesluisd, wilt dat niet zomaar zeggen dat de belastingdienst geen redenen ziet om daar belasting over te heffen. Dat ligt eraan wat er nu precies gebeurd is, en of dat te bewijzen is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:48 schreef Sharuun01 het volgende: Dit topic is dood, is er nog iets gebeurd, heb je nog een update voor ons, dan wel over hoe de situatie is dan wel van het bureau dat jullie ingeschakeld hebben @:Pendule
Ik moet zeggen dat ik meer bezig ben op de zaak dan dat ik met dit topic bezig, ben. Ik denk steeds ‘ik post later wel weer wat’ Wij hadden geïnformeerd, maar zij zeiden dat het iets langer gaat duren omdat alles op papier is. Wel hoop ik dat er deze week uitslag gaat komen. Misschien gaat het zelfs nog wel langer duren, maar dat hoop ik niet.

Alles is inmiddels wel in rustiger vaarwater terecht gekomen. Baas is niet zo opgefokt meer en de boekhouder lijkt nog steeds niks door te hebben.

Ik laat hier wel weer wat weten als er uitslag is. Dit topic ben ik deels ook gestart om het van mij af te kunnen schrijven. Ik kan alles wel aan mijn vriend gaan zitten vertellen, maar ik vind het ook wel fijn om het met mensen te bepraten, welke er toch met frisse ogen naar kijken.

*Kon de reeks niet meer hervatten, geeft foutmelding op een door een mod (verkeerd?) afgesloten deel.
pi_207169040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 07:44 schreef Scorpie het volgende:
Meesterlijk trolltopic, moet gezegd. Sinds jaren weer een pareltje.
Echt ? Ik geloof deze wel hoor :Y
pi_207169155
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:54 schreef Pendule het volgende:

[..]
[..]
Ik moet zeggen dat ik meer bezig ben op de zaak dan dat ik met dit topic bezig, ben. Ik denk steeds ‘ik post later wel weer wat’ Wij hadden geïnformeerd, maar zij zeiden dat het iets langer gaat duren omdat alles op papier is. Wel hoop ik dat er deze week uitslag gaat komen. Misschien gaat het zelfs nog wel langer duren, maar dat hoop ik niet.

Alles is inmiddels wel in rustiger vaarwater terecht gekomen. Baas is niet zo opgefokt meer en de boekhouder lijkt nog steeds niks door te hebben.

Ik laat hier wel weer wat weten als er uitslag is. Dit topic ben ik deels ook gestart om het van mij af te kunnen schrijven. Ik kan alles wel aan mijn vriend gaan zitten vertellen, maar ik vind het ook wel fijn om het met mensen te bepraten, welke er toch met frisse ogen naar kijken.

*Kon de reeks niet meer hervatten, geeft foutmelding op een door een mod (verkeerd?) afgesloten deel.
Begrijpelijk dat ze nog geen vol raport hebben en omdat het juist allemaal op papier is dat het daardoor wat langer zal duren.

En je bent het topic evt gestart voor advies en het van je af kunnen schrijven, maar in de tussentijd heb je wel een hele groep mensen die graag de progress van het verhaal willen volgen, lijkt wel een serie waar iedere week een nieuwe aflevering uitkomt hopelijk gaat dit niet meerdere seizoenen duren, seizoen 1 was wat te doen, seizoen 2 is onderzoek door extern burea, seizoen 3 wordt de conclusie :D
pi_207169878
Ik ben enorm benieuwd naar de conclusie van het onderzoek.

Fijn dat het weer rustiger is, ik kan me wel voorstellen dat het heftig was de laatste tijd.
Spoilers!
pi_207169950
He gaat de boekhouder nu te werk als archief en de administratie in dozen ! buitenshuis is.
Vrij kort nadat de ruimte niet toegankelijkwas en nu weer wel.
Kom je terug van niet aangevraagd verlof en archiefruimte/kast is leeg en weer toegankelijk… :!

Er blijven vragen open voor hem en voor fok.
pi_207177854
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2022 03:05 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
[Twents]
Joa joa
[/Twents]


Geloof je het zelf nog? :{w
Precies dit
Alius aliud dicit
pi_207179411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:05 schreef AnneX het volgende:
He gaat de boekhouder nu te werk als archief en de administratie in dozen ! buitenshuis is.
Vrij kort nadat de ruimte niet toegankelijkwas en nu weer wel.
Kom je terug van niet aangevraagd verlof en archiefruimte/kast is leeg en weer toegankelijk… :!

Er blijven vragen open voor hem en voor fok.
De boekhouder weet dat er qua controle geen zak gedaan werd. De baas heeft gewoon algemeen bekend gemaakt dat er nu elk jaar een ‘externe partij’

Op dingen zoals ‘trol’ of ‘ik geloof er niks van’ ga ik niet in. Heeft geen enkele toegevoegde waarde. De lolbroek uithangen doen wij lekker in KLB of ONZ, niet hier, niet in mijn topic.

Sorry voor als jullie met vragen zitten. Zodra ik de rustig in mijn hoofd heb zal ik de vragen even bekijken. Heb nu eigenlijk wel veel in mijn hoofd op het moment.
pi_207179641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:29 schreef Pendule het volgende:
Zodra ik de rustig in mijn hoofd heb zal ik de vragen even bekijken. Heb nu eigenlijk wel veel in mijn hoofd op het moment.
Graag! Ik vind het een reuze interessante zaak.

Niks van aantrekken, van de trollroepers, die denken dat de wereld is zoals ze 'm van de televisie kennen :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 december 2022 @ 21:55:26 #9
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_207268154
Is de hoofdrust al wedergekeerd?
pi_207268468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:55 schreef Yozzz het volgende:
Is de hoofdrust al wedergekeerd?
Voor mijzelf heb ik alles nu wel op een rijtje, de baas ook wel. Al ben ik steeds bang dat de baas het bureau over vliegt en hem bij zijn strot zal gaan grijpen. Wij hopen snel uitslag te gaan krijgen. Dan kan er actie worden genomen.
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:20:04 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207270822
Heb je enig idee van de omvang van de schade :?
Zowel in euro,s als in jaren dat het geduurd heeft ?
pi_207400613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:03 schreef Pendule het volgende:

[..]
Voor mijzelf heb ik alles nu wel op een rijtje, de baas ook wel. Al ben ik steeds bang dat de baas het bureau over vliegt en hem bij zijn strot zal gaan grijpen. Wij hopen snel uitslag te gaan krijgen. Dan kan er actie worden genomen.
Is er al zicht op wanneer er terugkoppeling met de resultaten en bevindingen zal zijn?
pi_207400779
Vraagje. Zodra de resultaten bekend zijn, ga je dan een burgerarrest die doen?

Zien de archieven er ongeveer zo uit?

En heeft de boekhouder niet zoiets van hey waar is alle administratie ineens?

Foto van de boekhouder


Pendulu en zijn baas spitten het archief door
pi_207401100
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 07:34 schreef SOG het volgende:
Vraagje. Zodra de resultaten bekend zijn, ga je dan een burgerarrest die doen?
Nou, als je hier nog een heterdaadje van weet te maken mag je back to the future er ook nog wel bijslepen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207403206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 06:54 schreef LoaLoa1 het volgende:

[..]
Is er al zicht op wanneer er terugkoppeling met de resultaten en bevindingen zal zijn?
Ik wilde eigenlijk deze week weer bellen. Laatste contact was voor de kerst. Duurt nu wel lang vind ik.
pi_207403226
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heb je enig idee van de omvang van de schade :?
Zowel in euro,s als in jaren dat het geduurd heeft ?
Ik denk dat het wel boven de 200.000 komt. Het is ook wel langer aan de gang dan dat ik hier werk denk ik.
pi_207403233
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 07:34 schreef SOG het volgende:
Vraagje. Zodra de resultaten bekend zijn, ga je dan een burgerarrest die doen?

Zien de archieven er ongeveer zo uit? [ afbeelding ]

En heeft de boekhouder niet zoiets van hey waar is alle administratie ineens?
[ afbeelding ]
Foto van de boekhouder

[ afbeelding ]
Pendulu en zijn baas spitten het archief door
Probeer jij de grappige te zijn? Of is je vraag een serieuze?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 12:00:34 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207403290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:55 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk deze week weer bellen. Laatste contact was voor de kerst. Duurt nu wel lang vind ik.
De eigenaar zit er niet bovenop? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 3 januari 2023 @ 12:06:16 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207403398
En in de tussentijd blijft de boekhouder geld wegsluizen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207404182
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:06 schreef Lienekien het volgende:
En in de tussentijd blijft de boekhouder geld wegsluizen?
Hoe kan dat als het archief buitenshuis is?
Hoe werkt dat dan?
pi_207404282
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:06 schreef Lienekien het volgende:
En in de tussentijd blijft de boekhouder geld wegsluizen?
Nouja, dat is wel een gevolg als je nul acties wil ondernemen terwijl het rapport nog getikt moet worden.
pi_207404327
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nouja, dat is wel een gevolg als je nul acties wil ondernemen terwijl het rapport nog getikt moet worden.
Of er nul actie ondernomen is weten we toch niet? Voor hetzelfde geld wordt de bankrekening of de crediteur nu wel gecontroleerd
pi_207404362
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Of er nul actie ondernomen is weten we toch niet? Voor hetzelfde geld wordt de bankrekening of de crediteur nu wel gecontroleerd
Oh, doelde meer op dat die gast nog gewoon aan het werk is. Dat hij er überhaupt nog bezig is zou mij al een brug te ver zijn.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:04:55 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207404369
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe kan dat als het archief buitenshuis is?
Hoe werkt dat dan?
Daar heeft hij het archief toch niet voor nodig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207404469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar heeft hij het archief toch niet voor nodig?
Lijkt mij …als de malversaties historisch verwerkt worden door de boekhouder.

Het is toch ook een amateuristisch gedoe als een níet boekhouder onraad ruikt
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:17:58 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207404507
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lijkt mij …als de malversaties historisch verwerkt worden door de boekhouder.

Het is toch ook een amateuristisch gedoe als een níet boekhouder onraad ruikt
Dat is wat mij betreft wel het punt: hoe kan de boekhouder geen onraad ruiken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207404741
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft wel het punt: hoe kan de boekhouder geen onraad ruiken.
Misschien doet hij dat wel maar vond hij de vliegtickets naar Brazilië en Thailand nu nog te duur en vertrekt hij volgende week
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:08:01 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207404960
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft wel het punt: hoe kan de boekhouder geen onraad ruiken.
Het kan zijn dat hij wel wat voelt, maar dat hij niet echt de gevolgen daarvan aankan, en het dus wegdrukt. Als hij wat merkt dan weet hij dat zijn huidige leventje afgelopen is, dat hij zijn baantje, en mogelijk zijn huis gaat verliezen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:13:19 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207405006
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:08 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Het kan zijn dat hij wel wat voelt, maar dat hij niet echt de gevolgen daarvan aankan, en het dus wegdrukt. Als hij wat merkt dan weet hij dat zijn huidige leventje afgelopen is, dat hij zijn baantje, en mogelijk zijn huis gaat verliezen.
Of hij heeft niets verkeerd gedaan is vindt het onderzoek ook meer dan prima, in plaats van insinuaties van iemand die niets van boekhouding weet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:23:45 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:08 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Het kan zijn dat hij wel wat voelt, maar dat hij niet echt de gevolgen daarvan aankan, en het dus wegdrukt. Als hij wat merkt dan weet hij dat zijn huidige leventje afgelopen is, dat hij zijn baantje, en mogelijk zijn huis gaat verliezen.
Tamelijk speculatief.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:26:13 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207405112
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tamelijk speculatief.
Ja, natuurlijk. Maar ik geef gewoon een van de mogelijke redenen waarom de boekhouder er nog zit. En dit is een vaker voorkomende reactie, het onvermijdelijke nog even blijven ontkennen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207406959
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien doet hij dat wel maar vond hij de vliegtickets naar Brazilië en Thailand nu nog te duur en vertrekt hij volgende week
Als het al jaren gaande is dan kan je er rustig vanuit gaan dat het geld gewoon net zo hard er uit ging als ie het bij elkaar kon frauderen. Die man heeft echt geen spaarpotje om ergens in de tropen te kunnen rentenieren (op een luxe manier).
  Vis een optie? dinsdag 3 januari 2023 @ 19:21:26 #33
70532 loveli
N
pi_207408111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:55 schreef Pendule het volgende:
Laatste contact was voor de kerst. Duurt nu wel lang vind ik.
Dat heet kerstvakantie :+

Ze moeten de gegevens controleren en een rapport schrijven. Dat is niet in 2 dagen klaar.
crap in = crap out
pi_207438333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:54 schreef Pendule het volgende:
en de boekhouder lijkt nog steeds niks door te hebben.
Hoe is dit mogelijk? _O- :')

Dit topic blijft goud. :D Wat is het gedrag van de boekhouder @Pendule op dit moment?

[ Bericht 17% gewijzigd door Rnie op 06-01-2023 00:40:51 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_207439292
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe is dit mogelijk? _O- :')
er is niks aan de hand?
pi_207439742
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe is dit mogelijk? _O- :')

Dit topic blijft goud. :D Wat is het gedrag van de boekhouder @:pendule op dit moment?
Niks veranderd. Net zo zenuwachtig als toen ik er net kwam werken. Er gebeurt momenteel ook niet zoveel en het is nogal druk hier. Veel aanvragen opeens moeten behandelen. Mensen zij hebben opeens weer geld? Badkamer aanleggen is niet gratis.
pi_207439748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:21 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat heet kerstvakantie :+

Ze moeten de gegevens controleren en een rapport schrijven. Dat is niet in 2 dagen klaar.
Kerstvakantie? Ik werk gewoon door hoor? Het zijn geen kinderen meer toch.
pi_207440006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Kerstvakantie? Ik werk gewoon door hoor? Het zijn geen kinderen meer toch.
veel, heel veel mensen nemen in kerstvakantie vrij, vooral die met kinderen
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:39:02 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207440597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Kerstvakantie? Ik werk gewoon door hoor? Het zijn geen kinderen meer toch.
Half Nederland staat ergens in Oostenrijk op een piste, die hebben dus gewoon vakantie, net als hun kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:05:25 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207440871
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Half Nederland staat ergens in Oostenrijk op een piste, die hebben dus gewoon vakantie, net als hun kinderen.
True

Echter, als een commerciële partij een klus aanneemt rond fraudeonderzoek, dan spreek je doorgaans gewoon af dat er in een kerstperiode doorgewerkt wordt. Dat weet je dan natuurlijk wel als opdrachtgever en betrokkene, derhalve bijzondere reacties/posts van TS
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207440888
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]
True

Echter, als een commerciële partij een klus aanneemt rond fraudeonderzoek, dan spreek je doorgaans gewoon af dat er in een kerstperiode doorgewerkt wordt. Dat weet je dan natuurlijk wel als opdrachtgever en betrokkene, derhalve bijzondere reacties/posts van TS
er wordt waarschijnlijk wel doorgewerkt maar op halve kracht
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:00 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207440995
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:07 schreef mschol het volgende:

[..]
er wordt waarschijnlijk wel doorgewerkt maar op halve kracht
Ligt helemaal aan wat je afspreekt met je klant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207442362
Ga er maar van uit dat zoiets even duurt, zeker in het geval van een complete papieren administratie over meerdere jaren. Ik neem aan dat dit een forensische bureau is of vergelijkbare tak van een accountantskantoor doet?

Ik heb een aantal gevallen van fraude van dichterbij meegemaakt bij verschillende bedrijven en een was eigenlijk vrij vlot afgehandeld omdat de dader een behoorlijk duidelijk spoor had achtergelaten in systemen.
Eentje was zo omslachtig gedaan dat het na 2 jaar nog steeds niet duidelijk is wat er precies gebeurt is en haalt nog wel eens het nieuws en een ander is zelfs het forensisch bureau er na een paar maanden mee gestopt omdat het zo'n puinhoop was dat het niet meer uit te zoeken was of het ging om fraude of extreem slecht management.

Maar zoiets moet extreem zorgvuldig en gedegen worden uitgevoerd en doe je niet even in een paar weken, als ik de situatie zo lees.
pi_207442534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:41 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Maar zoiets moet extreem zorgvuldig en gedegen worden uitgevoerd en doe je niet even in een paar weken, als ik de situatie zo lees.
Ik zou eerst het lek willen dichten, daarna de oorzaak wegnemen en dan pas aan schadeherstel gaan denken. Ben ik te naïef?

Als ik wist dat iemand de boel flest zou ik die niet meer in mijn zaak willen zien. Eigenlijk zou ik zo iemand helemaal nooit meer willen zien.
pi_207442685
Gezien de situatie is een heterdaad je wat lastig. Dus dan zal het uitgezocht moeten worden en allereerst bewezen dat er fraude is gepleegd en vervolgens door wie. Je kunt niet zomaar in het wilde weg iemand gaan beschuldiging, want kan vervelend uitpakken als die persoon het niet geweest is (als er daadwerkelijk iets aan de hand is).

Waarschijnlijk beste optie had geweest om de persoon in kwestie naar huis te sturen totdat situatie is uitgezocht, maar goed.

Zaak waar ik het over had die nog steeds loopt, was miljoenen en daar werd de medewerker die verdacht werd ook eerst op non-actief gesteld.
  Vis een optie? vrijdag 6 januari 2023 @ 14:04:04 #46
70532 loveli
N
pi_207442694
Reputatieschade.
crap in = crap out
pi_207486472
Vrijdag is de uitslag.
pi_207486482
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Half Nederland staat ergens in Oostenrijk op een piste, die hebben dus gewoon vakantie, net als hun kinderen.
Welke grapjas, gaat er in Oostenrijk aan de vakantie? :')
pi_207486535
Zij hebben niet alle administratie over meerdere jaren meegenomen. Zij hebben uitgelegd hoe zij het doen: je hebt meerdere appelbomen en van deze appelbomen nemen zij willekeurig appels.

Denk ook niet dat de boekhouder dit door zal hebben. Het is niet zo dat de hele kasten zijn leeggetrokken.
pi_207486575
Ja, dat hebben ze jou even haarfijn uitgelegd
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_207486626
Dat klinkt als een accountantscontrole en
  maandag 9 januari 2023 @ 19:12:16 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207486639
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:01 schreef Pendule het volgende:

[..]
Welke grapjas, gaat er in Oostenrijk aan de vakantie? :')
Okay, dan niet, jij weet kennelijk beter wat kinderrijk Nederland in de kerstvakantie doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 januari 2023 @ 20:52:21 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207488481
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:00 schreef Pendule het volgende:
Vrijdag is de uitslag.
Hopen dat die ouwe baas het overleefd :7
  maandag 9 januari 2023 @ 21:59:44 #54
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_207489968
Gewoon hele archief meegeven en aan boekhouder zeggen dat alles gedigitaliseerd gaat worden voor de toekomst en dat het werk voor iedereen veel makkelijker wordt ;)
pi_207534040
Morgen is het vrijdag de dertiende... ben wel benieuwd naar de update.
pi_207535802
FraudeVindPost voor 'morgen'
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207535832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 01:08 schreef Het_Bokje het volgende:
FraudeVindPost voor 'morgen'
Of dit was het gewoon. Geen update, niks _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 13-01-2023 02:18:39 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_207535838
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 01:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
Of dit wat het gewoon. Geen update, niks _O-
en TS is ondertussen ontslagen. "waar bemoei je je mee!" :7
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207535910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 01:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
en TS is ondertussen ontslagen. "waar bemoei je je mee!" :7
Dit verhaal kan de inleiding zijn van een heuse hollandse Dick Maas cliche-thriller.

Boekhouder heeft dit FOK topic ontdekt omdat de chaotische TS zijn tabbladen open laat staan, boekhouder blijkt onder druk en dreiging van een criminele bende knaken af te moeten romen, weet niet meer wat hij moet doen, zwijgen of toch praten met de politie? Speedboten, helicopters, FOK, en een ontvoerde vriend van TS zijn enkele elementen waarom je deze film zou moeten zien.

Het is al laat Rnie :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_207543445
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 01:08 schreef Pendule het volgende:

[..]
Jij moet niet alles wit doen. Soms heeft de Staat der Nederlanden al genoeg geld gepakt. Beetje creatief doen zij vragen hier om. Huur via iemand anders.
Zag zojuist deze post van TS in KLB voorbij komen. Ach, we zijn niet allemaal schoon als het om geld draait....toch? _O- Vind dat je, bij het zien van deze post, met 2 maten aan het meten bent @Pendule

3 draadjes vol hoe erg je het allemaal vind, maar ondertussen zelf wel uit de staatskas snaaien :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_207547103
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd. En iedereen roepen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik gek ben. Nu hier heb ik jou.

Zodra ik niet meer onder invloed ben van alcohol, ga ik nog even een update typen. Vanavond aan alcohol. Ik voel mij redelijk kut. Ik heb vaak een grote bek, maar ik ben best een gevoelig jongen. Baas zit er ook doorheen, hij is boos en verdrietig.

Ik denk dan meer hoe kan jij zoiets doen? Geld stelen van jou vriend en tegelijk baas.

Ik denk ik laat alvast wat weten. Mensen hier zijn benieuwd naar de uitkomst.
pi_207547156
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:50 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zag zojuist deze post van TS in KLB voorbij komen. Ach, we zijn niet allemaal schoon als het om geld draait....toch? _O- Vind dat je, bij het zien van deze post, met 2 maten aan het meten bent @:Pendule

3 draadjes vol hoe erg je het allemaal vind, maar ondertussen zelf wel uit de staatskas snaaien :')

Ja, want jou baas naait jou… De Nederlandse staat naait jou waar jij bij staat.

Ik denk dat jij appels met peren vergelijkt als jij zo zwart met wit gaat kijken.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 13 januari 2023 @ 22:29:57 #63
408813 crew  trein2000
pi_207547220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd. En iedereen roepen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik gek ben. Nu hier heb ik jou.
Dat heeft niemand gezegd, mensen zeiden dat je op dat moment nog onvoldoende had en de nodige voorzichtigheid moest betrachten. Dat advies is niet ineens fout als nu het zwartste scenario uitkomt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207547245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd. En iedereen roepen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik gek ben. Nu hier heb ik jou.

Zodra ik niet meer onder invloed ben van alcohol, ga ik nog even een update typen. Vanavond aan alcohol. Ik voel mij redelijk kut. Ik heb vaak een grote bek, maar ik ben best een gevoelig jongen. Baas zit er ook doorheen, hij is boos en verdrietig.

Ik denk dan meer hoe kan jij zoiets doen? Geld stelen van jou vriend en tegelijk baas.

Ik denk ik laat alvast wat weten. Mensen hier zijn benieuwd naar de uitkomst.
Benieuwd wat je morgen typt. Schijnbaar is er een rapport van het ingehuurde bedrijf. Wat zijn de volgende stappen?
pi_207547257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat heeft niemand gezegd, mensen zeiden dat je op dat moment nog onvoldoende had en de nodige voorzichtigheid moest betrachten. Dat advies is niet ineens fout als nu het zwartste scenario uitkomt.
Ik bedoelde dat met mensen in mijn omgeving. Ik ben heel blij met alle tips hier geweest.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 13 januari 2023 @ 22:32:13 #66
408813 crew  trein2000
pi_207547266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:31 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik bedoelde dat met mensen in mijn omgeving. Ik ben heel blij met alle tips hier geweest.
Helder. Dan neem ik mijn woorden terug.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207547371
En is de man geconfronteerd met de feiten…is er aangifte gedaan…
Mocht hij naar huis? Is hij thuis? Is er beslag gelegd…
Hoe gaat dat? Op vrijdag (de dertiende) zo vlak voor het weekend?

Ben erg benieuwd…

P.S. je hebt het goed gezien! Dus ^O^
pi_207549387
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:26 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ja, want jou baas naait jou… De Nederlandse staat naait jou waar jij bij staat.

Ik denk dat jij appels met peren vergelijkt als jij zo zwart met wit gaat kijken.
Stelen van een oud mannetje is erger dan maandelijks belastingcenten opstrijken waar je eigenlijk geen recht op hebt? Mocht je dat echt menen, dan vind ik dat, na 3 draadjes omtrent compassie en "dit DOE je toch niet' geneuzel best hypocriet.

Hoop dat je ook zo compassievol in de toekomst bent naar de belastingbetaler. :)
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:59:45 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207550399
En dan te bedenken dat niet alle jaren zijn onderzocht :o
Hoe groot is het getal nu TS :?
pi_207551342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd. En iedereen roepen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik gek ben. Nu hier heb ik jou.

Zodra ik niet meer onder invloed ben van alcohol, ga ik nog even een update typen. Vanavond aan alcohol. Ik voel mij redelijk kut. Ik heb vaak een grote bek, maar ik ben best een gevoelig jongen. Baas zit er ook doorheen, hij is boos en verdrietig.

Ik denk dan meer hoe kan jij zoiets doen? Geld stelen van jou vriend en tegelijk baas.

Ik denk ik laat alvast wat weten. Mensen hier zijn benieuwd naar de uitkomst.
Waarom voel je je kut? Je zou juist euforisch moeten zijn dat dankzij jou dit naar voren is gekomen.

Ik mag aannemen dat de politie er nu bij betrokken is.
pi_207551979
1/3 van het bedrijfsvermogen weg. Ik gok dat die vent een gokverslaving heeft ofzo, en niet dat hij het allemaal succesvol geinvesteerd heeft.
pi_207552443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd.
Wat een vreemde aanduiding van de omvang van de buit. Wat is "1/3 van de bedrijfsvermogens"?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:26 schreef Pendule het volgende:
Ik denk dat jij appels met peren vergelijkt als jij zo zwart met wit gaat kijken.
Of toch iets met een balk en een splinter, een pot en een ketel?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:54:04 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207552511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd.
Ja hoor.
Huilen dan.
pi_207553278
En nu TS?
Alius aliud dicit
pi_207565084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:54 schreef Mrmime het volgende:
En nu TS?
Boze werkgever, promotie voor Pendule en een lachende en frauderende boekhouder die ermee weg komt, want aan justitie heb je niets in deze.

Lachend, want kale kip waarschijnlijk en geld veilig weggesluisd.
pi_207566615
das een beste kater die anderhalve dag duurt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_207566729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd. En iedereen roepen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik gek ben. Nu hier heb ik jou.

Zodra ik niet meer onder invloed ben van alcohol, ga ik nog even een update typen. Vanavond aan alcohol. Ik voel mij redelijk kut. Ik heb vaak een grote bek, maar ik ben best een gevoelig jongen. Baas zit er ook doorheen, hij is boos en verdrietig.

Ik denk dan meer hoe kan jij zoiets doen? Geld stelen van jou vriend en tegelijk baas.

Ik denk ik laat alvast wat weten. Mensen hier zijn benieuwd naar de uitkomst.
1/3? Dus 2/3 heeft die niet aangeraakt. Netjes. ^O^
Vakman pur sang
  zondag 15 januari 2023 @ 22:42:14 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207578877
Nu bij Stegeman op sbs6 een jong ventje dat een echtpaar 15.000 bestolen heeft en betrapt is
Man 83 vrouw 90 helemaal stuk en in tranen :(
Je wordt hier echt misselijk van
Ja het ging zo makkelijk, hij was zo een makkelijk slachtoffer :r
pi_207579019
quote:
6s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu bij Stegeman op sbs6 een jong ventje dat een echtpaar 15.000 bestolen heeft en betrapt is
Man 83 vrouw 90 helemaal stuk en in tranen :(
Je wordt hier echt misselijk van
Ja het ging zo makkelijk, hij was zo een makkelijk slachtoffer :r
Ik schakel ff in. Wat een gejank zeg. Wat een domme mensen.

'zielig dat mensen geboeid afgevoerd worden' :')

Jeetje, haar man is ook nog eens overleden... wat een ellende :{

Acute hartaanval.... Sweet release dan maar....
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:19:57 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207579520
Hopelijk overleeft deze oude meneer ditgeval wel ;)
pi_207579920
quote:
Op maandag 9 januari 2023 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
Dat klinkt als een accountantscontrole en
En wat ?! }:|
pi_207583742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Pendule het volgende:
Godverdomme, hij heeft 1/3e van de bedrijfsvermogens weggesluisd.
Hoe bedoel je "bedrijfsvermogens"? Behaalde en gereserveerde winsten of 1/3 van normale kas positie? En dit is de uitkomst van het onderzoek van dat extern bureau?
  Vis een optie? maandag 16 januari 2023 @ 12:49:05 #83
70532 loveli
N
pi_207583917
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:37 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Hoe bedoel je "bedrijfsvermogens"? Behaalde en gereserveerde winsten of 1/3 van normale kas positie? En dit is de uitkomst van het onderzoek van dat extern bureau?
TS had het even te druk met aanmaken van en reageren in kwaliteitstopics.
crap in = crap out
pi_207584356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:37 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

Hoe bedoel je "bedrijfsvermogens"? Behaalde en gereserveerde winsten of 1/3 van normale kas positie? En dit is de uitkomst van het onderzoek van dat extern bureau?
Lijkt me niet, want het is echt gek. 'Vermogen' is een momentopname, en diefstal over een langere periode niet. Kan me dus niet voorstellen dat een extern bureau dat hierin is gespecialiseerd dit als uitkomst heeft genoteerd.

Ik doe heel hard aan 'voordeel van de twijfel'. Wees trots op me O+
pi_207585256
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:18 schreef Queller het volgende:

[..]
Lijkt me niet, want het is echt gek. 'Vermogen' is een momentopname, en diefstal over een langere periode niet. Kan me dus niet voorstellen dat een extern bureau dat hierin is gespecialiseerd dit als uitkomst heeft genoteerd.

Ik doe heel hard aan 'voordeel van de twijfel'. Wees trots op me O+
Hahaha, ja daarom de vraag ook. Het heeft m.i. nul zin om die vergelijking te maken. En als het daadwerkelijk gefraudeerd bedrag vs winstreserves is dan is het aan opzet grenzende nalatigheid als dat nooit is opgevallen.
pi_207590600
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:18 schreef Queller het volgende:

[..]
Ik doe heel hard aan 'voordeel van de twijfel'.
Ik niet.
En TS is klaarblijkelijk nog lazarus.
pi_207590660
Wat zit iedereen de zeiken op TS. Doe even normaal :')
pi_207590678
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:37 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Hoe bedoel je "bedrijfsvermogens"? Behaalde en gereserveerde winsten of 1/3 van normale kas positie? En dit is de uitkomst van het onderzoek van dat extern bureau?
Met vermogens bedoel ik het geld wat op dat moment weggemoffelt kon worden, zonder dat daar voor het bedrijf consequenties aan zaten op dat moment. Alle rekeningen konden voldaan worden, en als jij steeds kleine stukjes geld weghaalt, dan valt dat niet op tussen al die transacties.
pi_207590730
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik niet.
En TS is klaarblijkelijk nog lazarus.
Ik ben niet meer bedronken maar heb het er wel van genomen als jij dat erg vind?

Voel mij eigenlijk nog wel best kut. Ik zou zondag een heel verhaal typen, maar daar had ik geen energie voor. Ik wil daar ook echt even voor gaan zitten. De baas en ik en nog iemand hebben een paar dagen vrij genomen. Mijn hoofd staat er totaal niet naar nu. Wilde vandaag en gister eigenlijk weer aan het werk gaan, want alles moet wel blijven draaien natuurlijk. Maar mocht niet van de baas. Moest aan mijn rust denken zei hij.
pi_207590776
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:18 schreef Queller het volgende:

[..]
Lijkt me niet, want het is echt gek. 'Vermogen' is een momentopname, en diefstal over een langere periode niet. Kan me dus niet voorstellen dat een extern bureau dat hierin is gespecialiseerd dit als uitkomst heeft genoteerd.

Ik doe heel hard aan 'voordeel van de twijfel'. Wees trots op me O+
Sorry dat ik geen econoom ben. Ik ben daar niet voor geleerd. Ik heb nog niet eens uitgelegd wat er nu allemaal gebeurt is. Wacht met oordelen…


Vermogen is inderdaad een momentopname, maar wel het geld wat er op dat moment is. Ik bedoel geld weggehaald dat hij op de rekening zag tussen nu en een aantal jaar geleden.
pi_207591919
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:37 schreef Pendule het volgende:

[..]
Met vermogens bedoel ik het geld wat op dat moment weggemoffelt kon worden, zonder dat daar voor het bedrijf consequenties aan zaten op dat moment. Alle rekeningen konden voldaan worden, en als jij steeds kleine stukjes geld weghaalt, dan valt dat niet op tussen al die transacties.
Als je er wat meer over kwijt kunt, ben ik wel benieuwd. Het komt er dus op neer dat hij de liquide middelen (kas, bank) heeft afgeroomd als ik het goed begrijp. Als dit over een lange periode is gebeurt, dan is het echt bizar, dat het nooit is opgevallen. Hoe veel omzet heeft deze club, want controle plechtig kunnen ze niet zijn. Moet toch ook een jaarverslag zijn gedeponeerd bij KvK?
pi_207592115
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:37 schreef Pendule het volgende:

(...) als jij steeds kleine stukjes geld weghaalt, dan valt dat niet op tussen al die transacties.
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:43 schreef Pendule het volgende:

Wacht met oordelen…
Dat doe ik. En daarom zeg ik ook dat ik heel hard doe aan voordeel van de twijfel.

quote:
Vermogen is inderdaad een momentopname, maar wel het geld wat er op dat moment is. Ik bedoel geld weggehaald dat hij op de rekening zag tussen nu en een aantal jaar geleden.
Ik snap het nog steeds niet, maar dat komt wellicht nog wel :)
pi_207592227
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als je er wat meer over kwijt kunt, ben ik wel benieuwd. Het komt er dus op neer dat hij de liquide middelen (kas, bank) heeft afgeroomd als ik het goed begrijp. Als dit over een lange periode is gebeurt, dan is het echt bizar, dat het nooit is opgevallen. Hoe veel omzet heeft deze club, want controle plechtig kunnen ze niet zijn. Moet toch ook een jaarverslag zijn gedeponeerd bij KvK?
Het is niet opgevallen omdat de baas het allemaal best vond wat hij deed. Ergens snap ik het wel. Jij kent iemand al lang en bent intussen verweven met de familie. De baas controleerde hem gewoon niet. Niemand deed dat. Jij kan hier alles flikken en komt ermee weg. Ja nu niet meer, omdat ik er was. Die vent zou mijn bloed wel kunnen drinken denk ik.

Daarom binnenkort digitalisering en dubbele controle. Heb de baas zover gekregen om ook daarmee overstag te gaan.

Als het goed is hoeft er niks ingeleverd te worden bij de kvk, maar zo diep in die materie zit ik niet. Volgensmij is het bedrijf daar ook te klein voor.

Ik ga nog het hele verhaal even rustig uittypen zodra ik alles weer op een rijtje heb. Ben nogal chaotisch en zit nu wel in een soort draaimolen.
pi_207592266
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:03 schreef Queller het volgende:

[..]
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.
[..]
Dat doe ik. En daarom zeg ik ook dat ik heel hard doe aan voordeel van de twijfel.
[..]
Ik snap het nog steeds niet, maar dat komt wellicht nog wel :)
Het is niemand opgevallen. Alleen mij. De baas controleerde lik mijn vesje. Even krabbelen en klaar.

Ik ben geen achterdochtig type, maar als jij mij werk laat doen, dan hou ik niet van dingen die niet zuiver zijn. Jij besmeurt mij met jou criminele handelen dan.
pi_207592274
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:14 schreef Pendule het volgende:

[..]
Als het goed is hoeft er niks ingeleverd te worden bij de kvk, maar zo diep in die materie zit ik niet. Volgensmij is het bedrijf daar ook te klein voor.
Hangt van de rechtsvorm af, niet van de grootte van de organisatie.
Als het bijv een BV is, moeten ze deponeren

quote:
Ik ga nog het hele verhaal even rustig uittypen zodra ik alles weer op een rijtje heb. Ben nogal chaotisch en zit nu wel in een soort draaimolen.
Graag, vanuit professioneel oogpunt wel geïnteresseerd.

En voor je baas, vertrouwen is goed. Controleren is beter
pi_207593029
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als je er wat meer over kwijt kunt, ben ik wel benieuwd. Het komt er dus op neer dat hij de liquide middelen (kas, bank) heeft afgeroomd als ik het goed begrijp. Als dit over een lange periode is gebeurt, dan is het echt bizar, dat het nooit is opgevallen. Hoe veel omzet heeft deze club, want controle plechtig kunnen ze niet zijn. Moet toch ook een jaarverslag zijn gedeponeerd bij KvK?
Hoeft toch niet op te vallen, een administratie is vaak niet waterdicht. Ken ook wel administratie waarbij klanten een creditering kregen, dit werd niet naar hen overgeboekt, en na verloop van tijd werd IBAN van klant gewijzigd in dat van medewerker, creditering wordt uitgevoerd, en wordt weer teruggezet op naam van de klant. Geen haan die er naar kraait.
pi_207593096
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:18 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Hangt van de rechtsvorm af, niet van de grootte van de organisatie.
Als het bijv een BV is, moeten ze deponeren
[..]
Graag, vanuit professioneel oogpunt wel geïnteresseerd.

En voor je baas, vertrouwen is goed. Controleren is beter
Het is geen BV, VOF, NV of hoe dat verder allemaal heet.
pi_207593134
Wáar ís dé bóek.hóuder nu??? in het hele verhaal?

De werkgever, nog iemand en jij zijn ‘verplicht’ vrij om bij te komen.
En denkt de boekhouder nog steeds dat hij kan doorgaan met verduisteren?

Het topic wil ik best geloven…alleen mis ik wel het een en ander aan info.
pi_207593935
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:43 schreef Pendule het volgende:
Ik heb nog niet eens uitgelegd wat er nu allemaal gebeurt is.
Omdat je dat nog moet verzinnen :X

Je doet net alsof je een driedubbele bypass hebt gehad. :') Get on with it!
Ik krijg nog geld van je.
pi_207594199
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:09 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Hoeft toch niet op te vallen, een administratie is vaak niet waterdicht. Ken ook wel administratie waarbij klanten een creditering kregen, dit werd niet naar hen overgeboekt, en na verloop van tijd werd IBAN van klant gewijzigd in dat van medewerker, creditering wordt uitgevoerd, en wordt weer teruggezet op naam van de klant. Geen haan die er naar kraait.
Als klanten niet om geld terug vragen, dan zijn ze redelijk kippig. Maar dat is peanuts vergeleken met wat hier gebeurt lijkt te zijn.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:35:57 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207594298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 06:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als klanten niet om geld terug vragen, dan zijn ze redelijk kippig. Maar dat is peanuts vergeleken met wat hier gebeurt lijkt te zijn.
Vaak wordt eens per jaar gedaan, maar ben je nog steeds afhankelijk van het personeel die dit doet... Het is echt geen uitzondering hoor :N
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:37:45 #102
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207594300
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als je er wat meer over kwijt kunt, ben ik wel benieuwd. Het komt er dus op neer dat hij de liquide middelen (kas, bank) heeft afgeroomd als ik het goed begrijp. Als dit over een lange periode is gebeurt, dan is het echt bizar, dat het nooit is opgevallen. Hoe veel omzet heeft deze club, want controle plechtig kunnen ze niet zijn. Moet toch ook een jaarverslag zijn gedeponeerd bij KvK?
Zelfs met controleplicht kan dit gewoon gebeuren. Een accountant kan meestal niet goed boekhouden :X

En als er facturen tegenoverstaan zoals in deze casus kan het lang duren voordat het gaat opvallen :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:39:16 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207594304
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:03 schreef Queller het volgende:

[..]
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.
[..]
Dat doe ik. En daarom zeg ik ook dat ik heel hard doe aan voordeel van de twijfel.
[..]
Ik snap het nog steeds niet, maar dat komt wellicht nog wel :)
Het valt en staat met een goede geld-goederen-rondrekening. Maar als die door de boekhouder gemaakt moet worden en deze zowel de goederen als de factuurkant kan beinvloeden... Enige wat dan nog een trigger kan zijn is de stijgende kostprijs van goederen of de oplopende voorraadposities.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:40:25 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207594310
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:18 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Hangt van de rechtsvorm af, niet van de grootte van de organisatie.
Als het bijv een BV is, moeten ze deponeren

De grootte is wel degelijk van belang voor (en of) er een accountantsproduct moet worden gedeponeerd :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207594405
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het is geen BV, VOF, NV of hoe dat verder allemaal heet.
Dat kan niet, het moet een rechtsvorm hebben.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:12:45 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207594445
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:03 schreef Queller het volgende:

[..]
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt.
Ook als er voor dat kwartje gewoon een factuur in de boeken zit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:18:24 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207594475
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het is geen BV, VOF, NV of hoe dat verder allemaal heet.
Wat is het dan wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207594488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 07:37 schreef sanger het volgende:

[..]
Zelfs met controleplicht kan dit gewoon gebeuren. Een accountant kan meestal niet goed boekhouden :X

En als er facturen tegenoverstaan zoals in deze casus kan het lang duren voordat het gaat opvallen :Y
Sterker nog de eerste accountant die daadwerkelijk echt kan boekhouden moet ik nog tegenkomen (sorry RA's).
Alleen is er wel de kans dat onjuiste facturen naar boven komen tijdens een externe or interne controle. Intern tota niet aan de orde blijkbaar, dus vandaar de vraag.
Het hele verhaal leest een beetje a la gelegenheid maakt de dief.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:01 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207594509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 06:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als klanten niet om geld terug vragen, dan zijn ze redelijk kippig. Maar dat is peanuts vergeleken met wat hier gebeurt lijkt te zijn.
Als er een creditnota wordt aangemaakt op een factuur voor jou en jij hebt daar niet om gevraagd en ontvangt die creditnota niet dan verwacht je ook geen geld.
Jij bent dan gewoon een tevreden klant die zijn factuur heeft voldaan, die creditnota aan jou wordt wel administratief aangemaakt maar nooit verzonden. Hij wordt wel betaald, aan dat gewijzigde rekeninnummer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207594592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:21 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Sterker nog de eerste accountant die daadwerkelijk echt kan boekhouden moet ik nog tegenkomen (sorry RA's).
Alleen is er wel de kans dat onjuiste facturen naar boven komen tijdens een externe or interne controle. Intern tota niet aan de orde blijkbaar, dus vandaar de vraag.
Het hele verhaal leest een beetje a la gelegenheid maakt de dief.
Dat hangt ook echt af van wat ze doen in hun dagelijks werk. Ik ken er een aantal waarvan ik me afvraag hoe ze kunnen controleren omdat ze nog geen voorafgaande journaalpost kunnen verzinnen om iets te corrigeren maar ik ken er ook zat die gewoon kunnen boekhouden hoor.

Rechtsvorm: eenmanszaak?
pi_207594647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat is het dan wel?
Commanditaire vennootschap, maatschap of eenmanszaak
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:17:22 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207595406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:21 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Sterker nog de eerste accountant die daadwerkelijk echt kan boekhouden moet ik nog tegenkomen (sorry RA's).
Alleen is er wel de kans dat onjuiste facturen naar boven komen tijdens een externe or interne controle. Intern tota niet aan de orde blijkbaar, dus vandaar de vraag.
Het hele verhaal leest een beetje a la gelegenheid maakt de dief.
Zelfs die kans is klein, want er is een factuur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207595562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]
Zelfs die kans is klein, want er is een factuur.
Eens, ellende van een administratie die alleen op papier bestaat en waarin blijkbaar maar een persoon daadwerkelijk iets in doet.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:46:02 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207595694
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:48 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Commanditaire vennootschap, maatschap of eenmanszaak
Of je laat TS gewoon antwoorden, ik vraag wat het wel is, dan zit ik niet te wachten op het volgende rijtje mogelijkheden maar gewoon op het antwoord op mijn vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:31:45 #115
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207596148
Hier nog een financial controller die wel interesse heeft in de exacte uitleg :7

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:03 schreef Queller het volgende:
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.

Ik denk dat iets laten verdwijnen snel op zou vallen over het algemeen, maar kleine verschillen worden over het algemeen makkelijk weggeboekt zonder te checken waarom er verschillen zijn hoor.
En hoe groter het bedrijf, hoe groter de verschillen is mijn ervaring. Ik heb gewerkt bij bedrijven met een miljardenomzet, daar werd in de rapportage afgerond op duizendtallen, dus alles in de bandbreedte 15.6k - 16.4k werd als 16k gerapporteerd. Dan gaat er echt niemand een verschil van 500 euro checken.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:02:59 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207596727
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier nog een financial controller die wel interesse heeft in de exacte uitleg :7
[..]
Ik denk dat iets laten verdwijnen snel op zou vallen over het algemeen, maar kleine verschillen worden over het algemeen makkelijk weggeboekt zonder te checken waarom er verschillen zijn hoor.
En hoe groter het bedrijf, hoe groter de verschillen is mijn ervaring. Ik heb gewerkt bij bedrijven met een miljardenomzet, daar werd in de rapportage afgerond op duizendtallen, dus alles in de bandbreedte 15.6k - 16.4k werd als 16k gerapporteerd. Dan gaat er echt niemand een verschil van 500 euro checken.
Er is zelfs een verhaal dat iemand 100miljoen heeft laten verdwijnen zonder dat iemand er achter kwam (anders dan dat hij boven zijn stand ging leven).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207598057
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
Ook als er voor dat kwartje gewoon een factuur in de boeken zit?
Het slaat nergens op, maar waarschijnlijk wel. Die factuur heeft dan namelijk langs mij moeten komen, dus ik zou 'm hebben gezien.

Ik maak me geen illusies hoor; ook bij ons gaat er ongetwijfeld wel eens iets mis. Maar we hebben het risico van opzet tot een absoluut minimum beperkt. Door schade en schande wijs geworden.

quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier nog een financial controller die wel interesse heeft in de exacte uitleg :7
[..]
Ik denk dat iets laten verdwijnen snel op zou vallen over het algemeen, maar kleine verschillen worden over het algemeen makkelijk weggeboekt zonder te checken waarom er verschillen zijn hoor.
En hoe groter het bedrijf, hoe groter de verschillen is mijn ervaring. Ik heb gewerkt bij bedrijven met een miljardenomzet, daar werd in de rapportage afgerond op duizendtallen, dus alles in de bandbreedte 15.6k - 16.4k werd als 16k gerapporteerd. Dan gaat er echt niemand een verschil van 500 euro checken.
Veel zit in aantallen en de omvang van de geldstromen. Bij ons zou ¤ 500 echt wel opvallen. Het eerder genoemde kwartje wellicht ook, maar misschien zouden we niet de moeite nemen uit te zoeken waar het vandaan komt.
pi_207598542
En de eigenaar is nog ok en zit samen met de boekhouder nog een boterham met kaas te lunchen?
.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:21:44 #119
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207598758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:12 schreef Queller het volgende:

[..]
Het slaat nergens op, maar waarschijnlijk wel. Die factuur heeft dan namelijk langs mij moeten komen, dus ik zou 'm hebben gezien.

Ik maak me geen illusies hoor; ook bij ons gaat er ongetwijfeld wel eens iets mis. Maar we hebben het risico van opzet tot een absoluut minimum beperkt. Door schade en schande wijs geworden.
[..]
Veel zit in aantallen en de omvang van de geldstromen. Bij ons zou ¤ 500 echt wel opvallen. Het eerder genoemde kwartje wellicht ook, maar misschien zouden we niet de moeite nemen uit te zoeken waar het vandaan komt.
Dat is het natuurlijk ja. Het zal best opvallen, maar het zal niet uitgezocht worden en overgeboekt worden naar een rekening Betalingsverschillen of iets in die trant. Belangrijker is dat onze (en te lezen ook jullie) processen gewoon allemaal op orde zijn en het vierogenprincipe altijd wordt toegepast, waardoor de kans dat zo'n verschil door fraude/nalatigheid of iets in die trant gewoon vrijwel 0 is.

Waar ik nu werk zijn de bedragen ook veel en veel kleiner overigens, daar zal 500 euro ook opvallen.
pi_207598803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:

Dat is het natuurlijk ja. Het zal best opvallen, maar het zal niet uitgezocht worden en overgeboekt worden naar een rekening Betalingsverschillen of iets in die trant. Belangrijker is dat onze (en te lezen ook jullie) processen gewoon allemaal op orde zijn en het vierogenprincipe altijd wordt toegepast, waardoor de kans dat zo'n verschil door fraude/nalatigheid of iets in die trant gewoon vrijwel 0 is.

Waar ik nu werk zijn de bedragen ook veel en veel kleiner overigens, daar zal 500 euro ook opvallen.
Als je de boel goed op orde hebt, dan kan er bijna niets tussendoor glippen. Als de eigenaar niet degene is die de boel fles, that is.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:50:18 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207599048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:12 schreef Queller het volgende:

[..]
Het slaat nergens op, maar waarschijnlijk wel. Die factuur heeft dan namelijk langs mij moeten komen, dus ik zou 'm hebben gezien.

Ik maak me geen illusies hoor; ook bij ons gaat er ongetwijfeld wel eens iets mis. Maar we hebben het risico van opzet tot een absoluut minimum beperkt. Door schade en schande wijs geworden.
Wat ik van het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:32:10 #122
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207599488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat is het natuurlijk ja. Het zal best opvallen, maar het zal niet uitgezocht worden en overgeboekt worden naar een rekening Betalingsverschillen of iets in die trant. Belangrijker is dat onze (en te lezen ook jullie) processen gewoon allemaal op orde zijn en het vierogenprincipe altijd wordt toegepast, waardoor de kans dat zo'n verschil door fraude/nalatigheid of iets in die trant gewoon vrijwel 0 is.

Waar ik nu werk zijn de bedragen ook veel en veel kleiner overigens, daar zal 500 euro ook opvallen.
Als de factuurbetaling naar de betalingsverschillen gaat heb je al twee posten met een verschil :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:33:50 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207599512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat ik van het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
Meerdere rekeningen openen is mogelijk wat lastig ivm KYC procedures bij banken. Daarnaast heb je gewoon knappe systemen die keurig een mailtje sturen naar de business owner als een rekeningnummer aangepast wordt. Of als er een nieuwe leverancier aangemaakt wordt. Als je dan de betalingen zo inricht dat het alleen via je systeem kan zit je goed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:03:46 #124
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207599833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de factuurbetaling naar de betalingsverschillen gaat heb je al twee posten met een verschil :')
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je boekt toch gewoon volgende journaalpost bij een overbetaling?

Crediteuren
Betalingsverschillen
AAN bank

Dan is de factuur netjes dicht en je banksaldo klopt, maar er is wel geld "verdwenen". Met een goed proces is de kans op fraude hiermee vrijwel 0, maar in mijn ervaring is zo'n post Betalingsverschillen/Andere kosten/hoe je het ook wilt noemen typisch zo'n post waar in de rapportage niet zo naar wordt gekeken omdat het wel geloofd wordt en de bedragen vaak relatief klein zijn. Theoretisch kan je dus best elke factuur een klein beetje overbetalen en het verschil afboeken naar betalingsverschillen, zeker in zo'n bedrijfje waar TS werkt zonder processen.

Bij ons zijn de verschillen eigenlijk altijd andersom, klanten die teveel betalingskorting inhouden of op een te late datum ofzo. 9 van de 10 keer gaat dat om bedragen die zo klein zijn dat er achteraan gaan om ze alsnog te innen teveel tijd en werk met zich meebrengt, dus wordt er gewoon het volgende geboekt:

Bank
Verleende betalingskorting
AAN debiteuren

Geen haan die naar die paar euro extra kosten voor verleende betalingskorting kraait hoor. Er wordt wel elke maand een check gedaan op de banksaldi en openstaande debiteurenlijst, maar met deze boekingen klopt dat allemaal netjes.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:34:03 #125
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207600114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:33 schreef sanger het volgende:

[..]
Meerdere rekeningen openen is mogelijk wat lastig ivm KYC procedures bij banken. Daarnaast heb je gewoon knappe systemen die keurig een mailtje sturen naar de business owner als een rekeningnummer aangepast wordt. Of als er een nieuwe leverancier aangemaakt wordt. Als je dan de betalingen zo inricht dat het alleen via je systeem kan zit je goed.
Waarom zou je als particulier niet meerdere rekeningen kunnen openen? Dat gebeurt niet op naam van een niet-bestaand bedrijf ofzo.

En gezien de hele historie zit er dus geen controle op het oude systeem bij TS, anders bestond dit topic niet :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207600302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef daNpy het volgende:
Wat ik van het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
Nee joh! Je gaat bij vaste leveranciers toch niet steeds handmatig een IBAN zitten invullen :o En bij nieuwe of incidentele leveranciers zou je moeten weten dat er een (goedgekeurde) inkoop aan zit te komen.
pi_207600315
Dus iedereen is nu een paar dagen vrij om bij te komen behalve de boekhouder? :')
Alius aliud dicit
pi_207600371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:57 schreef Mrmime het volgende:
Dus iedereen is nu een paar dagen vrij om bij te komen behalve de boekhouder? :')
Logisch toch *O*
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:56:21 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207601587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Nee joh! Je gaat bij vaste leveranciers toch niet steeds handmatig een IBAN zitten invullen :o En bij nieuwe of incidentele leveranciers zou je moeten weten dat er een (goedgekeurde) inkoop aan zit te komen.
Snap je het niet of wil je het niet snappen?

Er is geen geld weg. De kas klopt, alle facturen zijn betaald. Er is maar 1 boekhouder.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207603152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:56 schreef daNpy het volgende:
Snap je het niet of wil je het niet snappen?
Kan jij niet lezen of wil je niet lezen?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:26:22 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207603452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:11 schreef Queller het volgende:

[..]
Kan jij niet lezen of wil je niet lezen?
Jawel, maar jij beweert dat je een kwartje zou zien als er gefraudeerd werd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Nee joh! Je gaat bij vaste leveranciers toch niet steeds handmatig een IBAN zitten invullen :o En bij nieuwe of incidentele leveranciers zou je moeten weten dat er een (goedgekeurde) inkoop aan zit te komen.
En dit is allemaal helemaal niet van toepassing, het is namelijk een erg kleine moeite om veel geld te kunnen verdienen, zodat het dus nagenoeg niet zichtbaar is, want het wordt zogenaamd gefactureerd door bedrijven die gewoon leverancier zijn.

Ik hoop niet dat ik hier een handleiding hoef te gaan schrijven over hoe je geld weg kan sluizen zoals de boekhouder bij TS zijn bedrijf dat gedaan heeft. Want het staat eigenlijk al in dit topic.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207603485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:26 schreef daNpy het volgende:

Ik hoop niet dat ik hier een handleiding hoef te gaan schrijven over hoe je geld weg kan sluizen zoals de boekhouder bij TS zijn bedrijf dat gedaan heeft. Want het staat eigenlijk al in dit topic.
Doe toch niet zo neerbuigend, klaphark.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:29:28 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207603513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:28 schreef Queller het volgende:

[..]
Doe toch niet zo neerbuigend, klaphark.
Schelden, altijd goed als je geen argumenten hebt of iets niet begrijpt ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:36:16 #134
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207605901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je boekt toch gewoon volgende journaalpost bij een overbetaling?

Crediteuren
Betalingsverschillen
AAN bank

Dan is de factuur netjes dicht en je banksaldo klopt, maar er is wel geld "verdwenen". Met een goed proces is de kans op fraude hiermee vrijwel 0, maar in mijn ervaring is zo'n post Betalingsverschillen/Andere kosten/hoe je het ook wilt noemen typisch zo'n post waar in de rapportage niet zo naar wordt gekeken omdat het wel geloofd wordt en de bedragen vaak relatief klein zijn. Theoretisch kan je dus best elke factuur een klein beetje overbetalen en het verschil afboeken naar betalingsverschillen, zeker in zo'n bedrijfje waar TS werkt zonder processen.

Bij ons zijn de verschillen eigenlijk altijd andersom, klanten die teveel betalingskorting inhouden of op een te late datum ofzo. 9 van de 10 keer gaat dat om bedragen die zo klein zijn dat er achteraan gaan om ze alsnog te innen teveel tijd en werk met zich meebrengt, dus wordt er gewoon het volgende geboekt:

Bank
Verleende betalingskorting
AAN debiteuren

Geen haan die naar die paar euro extra kosten voor verleende betalingskorting kraait hoor. Er wordt wel elke maand een check gedaan op de banksaldi en openstaande debiteurenlijst, maar met deze boekingen klopt dat allemaal netjes.
Dan heb je het over een overbetaling, en dan heb je inderdaad gelijk.

Dat is wat anders als de betaling in zijn geheel op een vraagpostenrekening boeken, waar ik op doelde (en dacht wat bedoeld werd). Want dan hou je dus een openstaande vraagpost (als vordering) en een openstaande crediteurenfactuur (als verplichting).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:36:47 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207605913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarom zou je als particulier niet meerdere rekeningen kunnen openen? Dat gebeurt niet op naam van een niet-bestaand bedrijf ofzo.

En gezien de hele historie zit er dus geen controle op het oude systeem bij TS, anders bestond dit topic niet :+
Het mag op zich wel, maar banken doen het niet graag. Stellen vragen, leggen vast. En soms weigeren ze zelfs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:38:22 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207605939
Zo te zien loopt de spanning op... Tijd dat TS ons uit ons lijden verlost!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207605959
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef daNpy het volgende:
het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
Als dat zo is: dan inloggen in internetbankieren, daar een CSV bestand uithalen en sorteer maar op kolom 'tegenrekening' en dan die van de boekhouder er tussenuit halen, dan is het snel duidelijk. Daar wel zijn salaris + onkostenvergoedingen tussenuithalen.
pi_207606012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Het mag op zich wel, maar banken doen het niet graag. Stellen vragen, leggen vast. En soms weigeren ze zelfs.
Onzin, bij je eigen bank is het zo mogelijk een 2e of 3e rekening te openen. Genoeg mensen die dit ook al hebben: vaste-lasten-rekening óf boodschappenrekening...
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:46:38 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207606052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:42 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Onzin, bij je eigen bank is het zo mogelijk een 2e of 3e rekening te openen. Genoeg mensen die dit ook al hebben: vaste-lasten-rekening óf boodschappenrekening...
Zucht, wat jij wilt. Helemaal omdat je denkt dat de tactiek als genoemd ook voldoende oplevert om de risico's te nemen met slechts 3 bankrekeningen :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207606340
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 01:40 schreef Rnie het volgende:

[..]
Omdat je dat nog moet verzinnen :X

Je doet net alsof je een driedubbele bypass hebt gehad. :') Get on with it!
Anders kom jij even gezellig meedraaien? Kan jij oordelen over dit?

Al een paar mensen hier een grote bek gehad, maar als dit verzonnen was had ik het wel in KLB (mijn favoriete plek) geplaatst.

Jij vergeet dat er in het echte leven ook nog zoiets zijn als emoties. Waar mensen de afgelopen dagen doorheen zijn gegaan hier…

Baas de heledag aan het jenever.

Mag ik even? Mag ik misschien van mijn vrije dagen gebruik maken? Of moet ik hier op stel en sprong verhaaltje gaan typen zonder dat ik mij daar helder genoeg voor voel? Op mijn idee ben jij dan juist meer op sensatie belust dan dat ik een leuke verhaaltje zou willen maken. Wacht gewoon even. Jij kan niet in mijn hoofd kijken. Zoals ik al had gezegd, ik heb altijd over alles en overal een grote bek, maar ben eigenlijk best gevoelig. Dit soort gebeurtenissen raken mij.

De afgelopen dagen heb ik eerlijk gezegd gewoon in bed gelegen. Ik ga van de week weer naar de zaak want dit is gewoon kut.
pi_207606688
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:37 schreef AnneX het volgende:
En is de man geconfronteerd met de feiten…is er aangifte gedaan…
Mocht hij naar huis? Is hij thuis? Is er beslag gelegd…
Hoe gaat dat? Op vrijdag (de dertiende) zo vlak voor het weekend?
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:15 schreef AnneX het volgende:
Wáar ís dé bóek.hóuder nu??? in het hele verhaal?

De werkgever, nog iemand en jij zijn ‘verplicht’ vrij om bij te komen.
En denkt de boekhouder nog steeds dat hij kan doorgaan met verduisteren?
Nou TS .... wordt het nog wat; zo moeilijk is die prangende vraag toch niet ....

Of ben je ook dáár al te emotioneel voor .... om daar even een simpel antwoord op te geven.

Of blijf je het vraagstuk "de boekhouder" omzeilen en negeren en typ je liever wél hééééle lappen tekst hoe emotioneel en kut je je voelt en wat het allemaal met jou gedaan heeft en bladiebla ... want dát kun je dan - in al je emoties en moeheid - weer wél.

Disclaimer @mods

Edit: Of je maakt je wel druk om Gretta Thunberg.

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 18-01-2023 00:16:40 ]
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:53:54 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207606709
Gewoon zeggen dat je vanwege privacy-gevoeligheid geen updates meer kunt geven.

Kunnen wij ook weer verder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207606831
(verkeerde quote)
  woensdag 18 januari 2023 @ 00:17:50 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207606852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:51 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Nou TS .... wordt het nog wat; zo moeilijk is die prangende vraag toch niet ....

Of ben je ook dáár al te emotioneel voor .... om daar even een simpel antwoord op te geven.

Of blijf je het vraagstuk "de boekhouder" omzeilen en negeren en typ je liever wél hééééle lappen tekst hoe emotioneel en kut je je voelt en wat het allemaal met jou gedaan heeft en bladiebla ... want dát kun je dan - in al je emoties en moeheid - weer wél.

Disclaimer @:mods

Edit: Of je maakt je wel druk om Gretta Thunberg.
Ja, poeh, poeh, wat is TS een gevoelige jongen. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_207606862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 00:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, poeh, poeh, wat is TS een gevoelige jongen. :')
'Eigenlijk best wel' ja :')
En een grote bek, 'over alles en overal' :O
  woensdag 18 januari 2023 @ 00:21:38 #146
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207606871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Dan heb je het over een overbetaling, en dan heb je inderdaad gelijk.

Dat is wat anders als de betaling in zijn geheel op een vraagpostenrekening boeken, waar ik op doelde (en dacht wat bedoeld werd). Want dan hou je dus een openstaande vraagpost (als vordering) en een openstaande crediteurenfactuur (als verplichting).
Ah, ja, als je complete betalingen op de balans gaat zetten als vraagpost en de factuur open laat gaat het op zich wel opvallen ja :+ dat is nou juist zo'n balansrekening die je scherp in de gaten moet houden.

Maar met kleinere verschillen is mijn ervaring dat het gewoon direct in de kosten wordt geboekt en er geen haan meer naar kraait.
pi_207606884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef Pendule het volgende:

Anders kom jij even gezellig meedraaien? Kan jij oordelen over dit?
Weet je wat het is? Het is gewoon allemaal erg onlogisch.
pi_207606955
Ik herinner me nog van TS dat hij hier topics plaatste hoe hij kon frauderen, is alweer een tijdje geleden, maar ik ben dat niet vergeten.
pi_207607090
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 00:25 schreef Queller het volgende:

[..]
Weet je wat het is? Het is gewoon allemaal erg onlogisch.
Dat is dan jammer. Kan ik vrij weinig aan veranderen dat een ander iets niet snapt.

Ik doe mijn best. Mijn Nederlands is niet 100% na 8 jaar Nederland. Begrijp ook dat de zakelijke materie niet mijn specifieke werkveld is. Ik ben geen geleid econoom. Ik kan rekenen en snap hoe bepaalde dingen werken, maar verwacht niet dat ik alle ins en outs weet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Pendule op 18-01-2023 01:44:41 ]
pi_207607094
En voor degene die steeds KLB erbij halen, wat geen reet met WGR te maken heeft, rot maar lekker op. Ga een ander topic vervuilen.

Ik reageer wanneer ik daar zin in heb. FOK! Is niet belangrijker dan de realiteit.

Ik ga na aanzien van de reactie van Lienekien ook maar eens overleggen wat wijsheid is wat betreft het delen van informatie. Ik ben nogal transparant geweest over de gebeurtenissen, dus dit topic is zeker herleidtbaar.
pi_207607095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:36 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat is dan jammer. Kan ik vrij weinig aan veranderen dat een ander iets niet snapt.
O dat kan je zeker! Ik zie wel dat je topics voljankt over Bebe Rexha, Claudia de breij & Greta Thunberg. :') Snap niet waarom je zo moeilijk doet. _O-

Hoe is het met de boekhouder? Opgepakt? Gewoon aan het werk?

Vragen!
Ik krijg nog geld van je.
pi_207607097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:42 schreef Pendule het volgende:
En voor degene die steeds KLB erbij halen, wat geen reet met WGR te maken heeft, rot maar lekker op. Ga een ander topic vervuilen.

Ik reageer wanneer ik daar zin in heb. FOK! Is niet belangrijker dan de realiteit.

Ik ga na aanzien van de reactie van Lienekien ook maar eens overleggen wat wijsheid is wat betreft het delen van informatie. Ik ben nogal transparant geweest over de gebeurtenissen, dus dit topic is zeker herleidtbaar.
Jaaaaaahoooooooooorrrrrrr
Ik krijg nog geld van je.
pi_207607101
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
Jaaaaaahoooooooooorrrrrrr
Wat maakt het jou uit? Het is volgens jou toch allemaal verzonnen. Maakt voor jou dus helemaal niks uit wat de conclusie van dezen gebeurtenissen gaat zijn.
pi_207607105
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
O dat kan je zeker! Ik zie wel dat je topics voljankt over Bebe Rexha, Claudia de breij & Greta Thunberg. :') Snap niet waarom je zo moeilijk doet. _O-

Hoe is het met de boekhouder? Opgepakt? Gewoon aan het werk?

Vragen!
Nee hij is niet meer aan het werk. Hij is ontdienst.

Wat verwacht jij dan? Iemand steelt jou geld en dan even vrolijk in dienst blijven? :')
pi_207607112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:49 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee hij is niet meer aan het werk. Hij is ontdienst.

Wat verwacht jij dan? Iemand steelt jou geld en dan even vrolijk in dienst blijven? :')
Ik heb geen idee beste man, aangezien je wel ad rem op mij kan reageren en topics kan openen in KLB, snap ik niet waarom je geen beginnetje kan maken aan je verhaal.
Ik krijg nog geld van je.
pi_207607132
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:51 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik heb geen idee beste man, aangezien je wel ad rem op mij kan reageren en topics kan openen in KLB, snap ik niet waarom je geen beginnetje kan maken aan je verhaal.

Lees jou pm maar even.
pi_207607142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 02:01 schreef Pendule het volgende:

[..]
Lees jou pm maar even.
PM gelezen, maar dit kan toch ook in dit topic? :?
Ik krijg nog geld van je.
pi_207607343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:49 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee hij is niet meer aan het werk. Hij is ontdienst.
Hèèèèhèèèè _O_ _O_ _O_

Nou, was dat - achteraf bezien - nou zo'n emotioneel gigantisch zware opgave, deze 11 hele woorden typen?
quote:
Wat verwacht jij dan? Iemand steelt jou geld en dan even vrolijk in dienst blijven? :')
Ah, tuurlijk, we hadden dus zélf het plaatje moeten inkleuren, gissen, gokken, speculeren.

Mogen we misschien ook nog weten wannéér (in welke fase) de beste man 'ontdienst' is, of moeten we opnieuw ook maar zelf daar een gooi naar doen? Want die vraag (en de gerechtvaardigde twijfel daaromtrent) speelde al veel langer hè.
pi_207607356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:42 schreef Pendule het volgende:
En voor degene die steeds KLB erbij halen, wat geen reet met WGR te maken heeft, rot maar lekker op. Ga een ander topic vervuilen.
Ja hoi, dat was ik :W

Nee!

Even normaal een herhaalde, logische vraag beantwoorden in 11 woorden is - oh drama - emotioneel te zwaar voor jou maar 10 minuten later 11 woorden aan 'het monster' Gretta Thunberg wijden geen enkel probleem.

Daar kweek je weinig empathie mee vriend!
  woensdag 18 januari 2023 @ 07:23:31 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207607552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:39 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Als dat zo is: dan inloggen in internetbankieren, daar een CSV bestand uithalen en sorteer maar op kolom 'tegenrekening' en dan die van de boekhouder er tussenuit halen, dan is het snel duidelijk. Daar wel zijn salaris + onkostenvergoedingen tussenuithalen.
Ja dat zou kunnen idd. Maargoed, er werd dus totaal niet gecontroleerd, dus dan kun je lang doorgaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 18 januari 2023 @ 07:26:35 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207607557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Het mag op zich wel, maar banken doen het niet graag. Stellen vragen, leggen vast. En soms weigeren ze zelfs.
Ah ok, dat wist ik niet :s)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 18 januari 2023 @ 07:28:00 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207607561
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:46 schreef sanger het volgende:

[..]
Zucht, wat jij wilt. Helemaal omdat je denkt dat de tactiek als genoemd ook voldoende oplevert om de risico's te nemen met slechts 3 bankrekeningen :D
Nouja, stel hij heeft er 3, zijn vrouw heeft er 3 en een kind heeft er 3. Dat zijn er al 9, waarmee het steeds minder opvalt natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:14:58 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207607708
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 07:28 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nouja, stel hij heeft er 3, zijn vrouw heeft er 3 en een kind heeft er 3. Dat zijn er al 9, waarmee het steeds minder opvalt natuurlijk.
Maar dan is het geen eenmansactie meer. Dan wordt het al een heel complot (en dan zijn er veel betere manieren te bedenken).

En over kinderen gesproken, als daar stelselmatig betalingen op binnenkomen met een kennelijk zakelijk karakter heeft de bank ook iets als controle opties en meldplicht :) Het is de laatste jaren echt niet makkelijker geworden wat dat aangaat (voor de slechterikken bedoel ik dan).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207607796
En hoe is dat “ontdiensten” gegaan?
Alius aliud dicit
pi_207607829
Over ongeveer hoeveel geld gaat dit nu eigenlijk?
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:23:17 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207608219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:14 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar dan is het geen eenmansactie meer. Dan wordt het al een heel complot (en dan zijn er veel betere manieren te bedenken).
Ik zat er nog over na te denken om het uit te schrijven, maar je kan als ouder rekeningen openen voor je kinderen en die zelf beheren. Oftewel een rekening op naam van, misschien wel idem voor zijn vrouw. Dan hoeven er niet (veel) meer mensen in het complot te zitten.

quote:
En over kinderen gesproken, als daar stelselmatig betalingen op binnenkomen met een kennelijk zakelijk karakter heeft de bank ook iets als controle opties en meldplicht :) Het is de laatste jaren echt niet makkelijker geworden wat dat aangaat (voor de slechterikken bedoel ik dan).
Tjah, maar wat is stelselmatig. Als dat at random misschien maar 1x per jaar (per rekening) gebeurt en de bedragen varieëren, valt het dan snel op?
We weten natuurlijk niet of hij elke week een nepfactuur uitbetaalde aan zichzelf, of maar een paar keer per jaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:50:05 #167
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207608562
Iedereen die roept 'verzonnen' dit dat kan weg blijven. Kan prima waar zijn, maar dat continue gaan roepen heeft 0 zin. Daarnaast is er niet zoiets als 'recht hebben op antwoord'. Als TS niet wil antwoorden wil TS niet antwoorden..

@TS; je kunt prima iets minder gepikeerd zijn, en als je geen zin hebt om te antwoorden is dat best, maar dan gaat je topic gewoon dicht, want dan heeft het 0 zin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207608662
Ik hoop echt dat @Pendule nog zijn verhaal komt vertellen. Maar als ik hem was, zou ik er denk ik ook geen zin meer in hebben. Dit gedrag valt me van een aantal users echt tegen.
Spoilers!
pi_207609143
Mooi! Boekhouder ontslagen. Ik ben wel benieuwd naar de verdere stappen. Gaat hij vervolgd worden? Is er een kans dat (een deel van) het geld teruggehaald kan worden?
Succes TS met implementeren nieuwe systemen, en steun je baas, hele dagen jenever drinken moet hij geen gewoonte van maken!
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:42:14 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207611763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik zat er nog over na te denken om het uit te schrijven, maar je kan als ouder rekeningen openen voor je kinderen en die zelf beheren. Oftewel een rekening op naam van, misschien wel idem voor zijn vrouw. Dan hoeven er niet (veel) meer mensen in het complot te zitten.
Maar dan nog zet het geen zoden aan de dijk met misschien 4-5 rekeningen.

Tjah, maar wat is stelselmatig. Als dat at random misschien maar 1x per jaar (per rekening) gebeurt en de bedragen varieëren, valt het dan snel op?
We weten natuurlijk niet of hij elke week een nepfactuur uitbetaalde aan zichzelf, of maar een paar keer per jaar.
[/quote]
Helemaal als je niet stelselmatig werkt.

Tuurlijk kan het, maar is het dan alle rompslomp wel waard voor die paar euro's?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 13:49:17 #171
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207611847
Leuk die users die even een lang lopende topicreeks komen verzieken. Geen wonder dat veel serieuze users geen zin meer hebben om te posten, zure zooi.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:10 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207612952
quote:
0s.gif [b]Op
Tuurlijk kan het, maar is het dan alle rompslomp wel waard voor die paar euro's?
Tjah, een schilder factuurtje van 5k hier, een onderhoudsbeurt van een paar duizend daar.
Je kan er lekker van op vakantie hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207618574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:49 schreef JeMoeder het volgende:
Leuk die users die even een lang lopende topicreeks komen verzieken. Geen wonder dat veel serieuze users geen zin meer hebben om te posten, zure zooi.
Wat is er verziekt aan als ik vragen mag? Dat TS moeilijk doet wat betreft de antwoorden, in samenhang met zijn klaarblijkelijke dubieuse postverleden als het zelf om geld gaat, geeft bij mij en meerdere users twijfel. Ook mag je, naast het wel en wee van TS, inhoudelijk over bepaalde thema's binnen het topic doorpraten.

Daarbij, mocht TS niet willen antwoorden op vragen die gesteld zijn, dan wordt het algemene topic namelijk overbodig. Je kan dan wellicht van de aangesneden thema's een apart topic maken.
Ik krijg nog geld van je.
pi_207624414
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:31 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat is er verziekt aan als ik vragen mag? Dat TS moeilijk doet wat betreft de antwoorden, in samenhang met zijn klaarblijkelijke dubieuse postverleden als het zelf om geld gaat, geeft bij mij en meerdere users twijfel. Ook mag je, naast het wel en wee van TS, inhoudelijk over bepaalde thema's binnen het topic doorpraten.

Daarbij, mocht TS niet willen antwoorden op vragen die gesteld zijn, dan wordt het algemene topic namelijk overbodig. Je kan dan wellicht van de aangesneden thema's een apart topic maken.
Lees het hele topic eens door?
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:46:42 #175
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207624526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Tjah, een schilder factuurtje van 5k hier, een onderhoudsbeurt van een paar duizend daar.
Je kan er lekker van op vakantie hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat soort bedragen noem je de moeite waard om je baan voor op het spel te zetten en het risico op een strafblad te lopen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:48:19 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207624547
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207624577
Ja en iemand anders vind het weer de moeite waard om te frauderen voor een nieuwe iPhone. Boeiend.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_207624798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Bahamas is alleen een trekpop van de VS dus daar kun je uitgeleverd worden wat we ook bij die Sam bankman met ftx gezien hebben. ;)
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:26:06 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207625243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef sanger het volgende:

[..]
En dat soort bedragen noem je de moeite waard om je baan voor op het spel te zetten en het risico op een strafblad te lopen?
Geen idee. Zelf zou ik het sowieso niet doen, maar er zijn net zo goed mensen die een snoepje van 10 cent jatten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207625985
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef sanger het volgende:

[..]
En dat soort bedragen noem je de moeite waard om je baan voor op het spel te zetten en het risico op een strafblad te lopen?
Hoe groot is dat risico?
He baan verliezen is reëel bij ontdekking, maar een strafrechtelijke vervolging?
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:47:03 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207626372
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Minimaal 5 mln dus
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207640564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:47 schreef nils7 het volgende:

[..]
Minimaal 5 mln dus
Ik heb een keer in de verleiding gestaan, toen kon ik door een extreem domme actie van management zeer eenvoudig daar nog een veelvoud had kunnen overmaken naar eigen rekening. Niet gedaan, geen spijt :)

OT: jammer dat er wat onduidelijkheid blijft, was wel benieuwd naar Pendule's verhaal.
pi_207641345
- Jammer dan voor je -

[ Bericht 94% gewijzigd door CoolGuy op 20-01-2023 16:09:47 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_207642197
Is er ook aangifte gedaan?
pi_207662774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Het FD heeft af en toe stukjes over rechtszaken. Deze moet ik steeds aan denken bij deze zaak.

quote:
Als teammanager facilitair mocht Stef aankopen doen tot ¤20.000. Geen vier-ogen-principe. Hij maakte facturen voor de aankoop van kantoorbenodigdheden. De werkgever betaalde. Alleen: facturen werden verstuurd, betalingen werden voldaan, maar geleverd werd er niets.

In 2020, Stef had pensioen al in zicht, kreeg de gemeente een anonieme melding. Bureau Integriteit deed een onderzoek, de fraude werd ontdekt, Stef werd ontboden bij de gemeentesecretaris: ontslag op staande voet. Hij had de gemeente voor ¤2,2 mln opgelicht. Zó veel, dat verbijsterde hemzelf ook. Verder reageerde hij op zijn ontslag zoals zijn omgeving hem kent: gelaten.

Hij weet echt niet waar het geld allemaal is gebleven. Hij kocht geen huis, grote auto, of een boot. 'Als ik boodschappen deed, keek ik nooit naar de prijs. En ik droeg misschien iets duurdere kleding. Verder leefde ik sober.'

Rechter: 'Waarom bent u begonnen, bent u de grens over gegaan?'
Stef: 'Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.'
De officier van justitie eist veertig maanden gevangenisstraf. Stef heeft alles bekend en noemt zichzelf 'een slappe zak'.

(Meeste geld ging naar z'n zus, maar die was inmiddels overleden)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207690127
Sinds vandaag zijn ik en de baas weer echt een beetje aan het werk.

De boekhouder heeft alles toegegeven. Hij heeft direct open kaart gespeelt.

Nu heeft de baas hem de keuze gegeven: of terugbetalen of aangifte.

Maar ik wilde direct aangifte. Hij gaat nooit terug kunnen betalen, maar ik ben de baas niet.

En dit is waar het een beetje eindigt.

Uiteraard is de boekhouder uit dienst.

Ik ben er ook een beetje klaar mee.
pi_207690408
Gaat je baas nog meer geld kosten want over het gestolen bedrag is geen loonheffing betaald
Succes
pi_207690655
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:32 schreef Pendule het volgende:
Sinds vandaag zijn ik en de baas weer echt een beetje aan het werk.

De boekhouder heeft alles toegegeven. Hij heeft direct open kaart gespeelt.

Nu heeft de baas hem de keuze gegeven: of terugbetalen of aangifte.

Maar ik wilde direct aangifte. Hij gaat nooit terug kunnen betalen, maar ik ben de baas niet.

En dit is waar het een beetje eindigt.

Uiteraard is de boekhouder uit dienst.

Ik ben er ook een beetje klaar mee.
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.
En als je terug wil kijken, wat er nu eigenlijk allemaal (ook met jou) gebeurd is: Je hebt het opgenoteerd, hier. Wat dat betreft is dit topic goud, voor jou.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207690722
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:44 schreef opgebaarde het volgende:
Gaat je baas nog meer geld kosten want over het gestolen bedrag is geen loonheffing betaald
Succes
maar het gestolen bedrag is geen (bruto)loon dus is in die zin niet te belasten :?
pi_207691086
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:02 schreef mschol het volgende:

[..]
maar het gestolen bedrag is geen (bruto)loon dus is in die zin niet te belasten :?
Als de baas het niet vordert, is het niet gestolen, en dus 'gegeven' en dan wel inderdaad belastbaar als inkomen, waar dus geen belasting over is betaald. Is hier al eerder genoemd. Hoe de belasting er naar kijkt als het wel teruggebaald wordt weet ik niet. Er zal dan sowieso rente betaald moeten worden neem ik aan, maar een baas kan niet een werknemer geld 'geven' en het later 1 op 1 terugvragen, zonder dat de belastingdienst zich daarmee gaat bemoeien vermoed ik.
pi_207691201
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.
Heeft-ie er net opzitten joh.
pi_207691784
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:58 schreef sigme het volgende:
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.
En als je terug wil kijken, wat er nu eigenlijk allemaal (ook met jou) gebeurd is: Je hebt het opgenoteerd, hier. Wat dat betreft is dit topic goud, voor jou.
Dit is een grapje he?! Toch?! :o

Aan het werk met je kont. Zorgen dat die administratie op orde komt.
pi_207948556
https://www.ed.nl/veldhov(...)A8PAPpBcdqUHylgraKFA

Ik las dit en moest meteen aan dit topic denken. Ben benieuwd of het hier om gaat (denk het niet hoor, zou wel heel toevallig zijn)
pi_207948661
Maar hoe is de boekhouder nu uit dienst gegaan dan? Ontslag op staande voet, in goed overleg, op eigen verzoek.. Welke vorm is het geworden?
Alius aliud dicit
pi_207949314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:37 schreef hilliebillie het volgende:
https://www.ed.nl/veldhov(...)A8PAPpBcdqUHylgraKFA

Ik las dit en moest meteen aan dit topic denken. Ben benieuwd of het hier om gaat (denk het niet hoor, zou wel heel toevallig zijn)
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oid
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 11 februari 2023 @ 13:49:08 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207949479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oid
En andere omgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207957398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oid
Nee, winkel ;)
pi_207957939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
En andere omgeving.
Ah, ik heb volgens mij niet gelezen in welke omgeving hij werkte
pi_207961191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:30 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Nee, winkel ;)
“een leuk familiebedrijfje in aannemerswerk”
pi_207961438
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 03:15 schreef r_one het volgende:

[..]
“een leuk familiebedrijfje in aannemerswerk”
Ja bouwbedrijf toch? Geen winkel?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 12 februari 2023 @ 08:01:06 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207961489
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 07:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja bouwbedrijf toch? Geen winkel?
Hij postte eerder geregeld over zijn werk in een winkel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207961532
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij postte eerder geregeld over zijn werk in een winkel.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 23:36 schreef Pendule het volgende:
Ik werk nu een jaartje of twee bij een leuk familiebedrijfje in aannemerswerk.
  zondag 12 februari 2023 @ 08:42:34 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207961579
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:06:17 #204
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208610916
https://www.tubantia.nl/e(...)t-enschede~a7b0db5e/

TS had toch gelijk, en het is nu landelijk bekend :')
pi_208611031
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 07:06 schreef Mubassie het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)t-enschede~a7b0db5e/

TS had toch gelijk, en het is nu landelijk bekend :')
26 mei een inval. Volgens mij was het, in TS zijn geval, pas in november toch? :P

Neemt niet weg dat deze boekhouder ook een lul is. ;)
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:38:54 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208612105
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 07:06 schreef Mubassie het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)t-enschede~a7b0db5e/

TS had toch gelijk, en het is nu landelijk bekend :')
quote:
De fiscale opsporingsdienst deed op 26 mei 2021 invallen bij het bedrijf, de eigenaar en de boekhouder.
??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 1 april 2023 @ 10:07:16 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208612381
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 07:06 schreef Mubassie het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)t-enschede~a7b0db5e/

TS had toch gelijk, en het is nu landelijk bekend :')
Verkeerde tijd, verkeerd soort bedrijf en volgens mij woont TS in een andere regio.
Plus door de mand gevallen doordat de FIOD op de stoep stond, TS is niet de FIOD.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208628115
We geloofden toch al niet meer dat dit verhaal helemaal naar waarheid was opgetekend?
pi_208631184
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:32 schreef Pendule het volgende:
En dit is waar het een beetje eindigt.

`Kunnen we nog een vervolg krijgen hoe de zaken er nu bij staan na drie maanden?
  zondag 2 april 2023 @ 18:37:12 #210
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_208633871
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
`Kunnen we nog een vervolg krijgen hoe de zaken er nu bij staan na drie maanden?
Natuurlijk. Wij hebben flinke moderniseringen doorgevoerd. Baas zat eerst dwars, maar merkt nu zelf hoe makkelijker alles is en veel veiliger. Alles wordt namelijk dubbel gecontroleerd nu. Wat die mongool betreft, tegen hem is aangifte gedaan. En er is inmiddels ook lui over de zaak geweest van de overheid.

Alleen raar dat hij niet in de cel gaat zitten. Hij is thuis nu. Ben ik een beetje boos over.
  zondag 2 april 2023 @ 18:56:08 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_208634051
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 18:37 schreef Pendule het volgende:

[..]
Natuurlijk. Wij hebben flinke moderniseringen doorgevoerd. Baas zat eerst dwars, maar merkt nu zelf hoe makkelijker alles is en veel veiliger. Alles wordt namelijk dubbel gecontroleerd nu. Wat die mongool betreft, tegen hem is aangifte gedaan. En er is inmiddels ook lui over de zaak geweest van de overheid.

Alleen raar dat hij niet in de cel gaat zitten. Hij is thuis nu. Ben ik een beetje boos over.
Zie je een reden om hem voor dat hij veroordeeld is, in de cel te zetten?

Dat is relatief zeldzaam, zeker bij dit type delict.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 2 april 2023 @ 19:03:26 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208634125
Het is ook niet zo dat je naar het politiebureau kunt stappen van "joehoe, ik wil graag in de cel gaan zitten".
Het is geen keuzemenu.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208634273
quote:
Op zondag 2 april 2023 19:03 schreef Leandra het volgende:
Het is ook niet zo dat je naar het politiebureau kunt stappen van "joehoe, ik wil graag in de cel gaan zitten".
Het is geen keuzemenu.
Oh, dat kan prima hoor.
Het verzoek wordt aleen niet ingewilligd, kan ik je uit ervaring vertellen.
pi_208634317
Zit de boekhouder nu betaald thuis?

Fijn, dat je de modernisering erdoor hebt *O*
En doe jij het werk nu alleen?
  zondag 2 april 2023 @ 20:27:34 #215
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208634944
quote:
6s.gif Op zondag 2 april 2023 19:19 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Oh, dat kan prima hoor.
Het verzoek wordt aleen niet ingewilligd, kan ik je uit ervaring vertellen.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaring, wil je daar iets over vertellen?
  zondag 2 april 2023 @ 20:30:04 #216
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208634960
Waarschijnlijk duurt het onderzoek erg lang (een jaar ofzo), als er al een gevangenisstraf gegeven wordt gaat dat voor een veel kortere periode zijn dus heeft het nu geen zin om hem vast te zetten.
Maar het zal wel lullig voelen dat hij nu 'lekker' thuis zit en het bedrijf de puinhopen opruimt, al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat die man er door omstandigheden in de problemen is gerold en zich juist ontzettend schuldig voelt. Dat hopen we dan maar :P
pi_208636089
quote:
Op zondag 2 april 2023 20:27 schreef Ceviche het volgende:

Ik ben erg benieuwd naar de ervaring, wil je daar iets over vertellen?
Dat was een kwestie van in de laatste trein naar huis in slaap vallen en derhalve in Roosendaal wakker worden terwijl de schoonmakers al druk bezig waren. Niet handig als je in Tilburg woont.
Toen ben ik maar naar het politiebureau gelopen en heb ze gevraagd of ik in de cel mocht, maar dat was voorbehouden aan verdachten. Vervolgens werd mijn suggestie om dan maar een stoeptegel door de voorruit de donderen met klem ontraden, maar ik mocht wel op een rij stoeltjes in de hal de nacht doorbrengen.
pi_208636142
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 18:37 schreef Pendule het volgende:

[..]
Natuurlijk. Wij hebben flinke moderniseringen doorgevoerd. Baas zat eerst dwars, maar merkt nu zelf hoe makkelijker alles is en veel veiliger. Alles wordt namelijk dubbel gecontroleerd nu. Wat die mongool betreft, tegen hem is aangifte gedaan. En er is inmiddels ook lui over de zaak geweest van de overheid.

Alleen raar dat hij niet in de cel gaat zitten. Hij is thuis nu. Ben ik een beetje boos over.
Rare wereld leef jij in als je denkt dat een oplichter de bak in draait in Nederland :D
  zondag 2 april 2023 @ 22:10:21 #219
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208636221
quote:
6s.gif Op zondag 2 april 2023 21:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Dat was een kwestie van in de laatste trein naar huis in slaap vallen en derhalve in Roosendaal wakker worden terwijl de schoonmakers al druk bezig waren. Niet handig als je in Tilburg woont.
Toen ben ik maar naar het politiebureau gelopen en heb ze gevraagd of ik in de cel mocht, maar dat was voorbehouden aan verdachten. Vervolgens werd mijn suggestie om dan maar een stoeptegel door de voorruit de donderen met klem ontraden, maar ik mocht wel op een rij stoeltjes in de hal de nacht doorbrengen.
Dat vond ik toch een interessant verhaal :D
En toch wel sympathiek dat ze je daar lieten slapen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')