abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:35:57 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207594298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 06:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als klanten niet om geld terug vragen, dan zijn ze redelijk kippig. Maar dat is peanuts vergeleken met wat hier gebeurt lijkt te zijn.
Vaak wordt eens per jaar gedaan, maar ben je nog steeds afhankelijk van het personeel die dit doet... Het is echt geen uitzondering hoor :N
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:37:45 #102
65960 sanger
pi_207594300
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als je er wat meer over kwijt kunt, ben ik wel benieuwd. Het komt er dus op neer dat hij de liquide middelen (kas, bank) heeft afgeroomd als ik het goed begrijp. Als dit over een lange periode is gebeurt, dan is het echt bizar, dat het nooit is opgevallen. Hoe veel omzet heeft deze club, want controle plechtig kunnen ze niet zijn. Moet toch ook een jaarverslag zijn gedeponeerd bij KvK?
Zelfs met controleplicht kan dit gewoon gebeuren. Een accountant kan meestal niet goed boekhouden :X

En als er facturen tegenoverstaan zoals in deze casus kan het lang duren voordat het gaat opvallen :Y
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:39:16 #103
65960 sanger
pi_207594304
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:03 schreef Queller het volgende:

[..]
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.
[..]
Dat doe ik. En daarom zeg ik ook dat ik heel hard doe aan voordeel van de twijfel.
[..]
Ik snap het nog steeds niet, maar dat komt wellicht nog wel :)
Het valt en staat met een goede geld-goederen-rondrekening. Maar als die door de boekhouder gemaakt moet worden en deze zowel de goederen als de factuurkant kan beinvloeden... Enige wat dan nog een trigger kan zijn is de stijgende kostprijs van goederen of de oplopende voorraadposities.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 07:40:25 #104
65960 sanger
pi_207594310
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:18 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Hangt van de rechtsvorm af, niet van de grootte van de organisatie.
Als het bijv een BV is, moeten ze deponeren

De grootte is wel degelijk van belang voor (en of) er een accountantsproduct moet worden gedeponeerd :Y
pi_207594405
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het is geen BV, VOF, NV of hoe dat verder allemaal heet.
Dat kan niet, het moet een rechtsvorm hebben.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:12:45 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207594445
quote:

[..]
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt.
Ook als er voor dat kwartje gewoon een factuur in de boeken zit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:18:24 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207594475
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het is geen BV, VOF, NV of hoe dat verder allemaal heet.
Wat is het dan wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207594488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 07:37 schreef sanger het volgende:

[..]
Zelfs met controleplicht kan dit gewoon gebeuren. Een accountant kan meestal niet goed boekhouden :X

En als er facturen tegenoverstaan zoals in deze casus kan het lang duren voordat het gaat opvallen :Y
Sterker nog de eerste accountant die daadwerkelijk echt kan boekhouden moet ik nog tegenkomen (sorry RA's).
Alleen is er wel de kans dat onjuiste facturen naar boven komen tijdens een externe or interne controle. Intern tota niet aan de orde blijkbaar, dus vandaar de vraag.
Het hele verhaal leest een beetje a la gelegenheid maakt de dief.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:01 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207594509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 06:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Als klanten niet om geld terug vragen, dan zijn ze redelijk kippig. Maar dat is peanuts vergeleken met wat hier gebeurt lijkt te zijn.
Als er een creditnota wordt aangemaakt op een factuur voor jou en jij hebt daar niet om gevraagd en ontvangt die creditnota niet dan verwacht je ook geen geld.
Jij bent dan gewoon een tevreden klant die zijn factuur heeft voldaan, die creditnota aan jou wordt wel administratief aangemaakt maar nooit verzonden. Hij wordt wel betaald, aan dat gewijzigde rekeninnummer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207594592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:21 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Sterker nog de eerste accountant die daadwerkelijk echt kan boekhouden moet ik nog tegenkomen (sorry RA's).
Alleen is er wel de kans dat onjuiste facturen naar boven komen tijdens een externe or interne controle. Intern tota niet aan de orde blijkbaar, dus vandaar de vraag.
Dat hangt ook echt af van wat ze doen in hun dagelijks werk. Ik ken er een aantal waarvan ik me afvraag hoe ze kunnen controleren omdat ze nog geen voorafgaande journaalpost kunnen verzinnen om iets te corrigeren maar ik ken er ook zat die gewoon kunnen boekhouden hoor.

Rechtsvorm: eenmanszaak?
pi_207594647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat is het dan wel?
Commanditaire vennootschap, maatschap of eenmanszaak
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:17:22 #112
65960 sanger
pi_207595406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:21 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Zelfs die kans is klein, want er is een factuur.
pi_207595562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]
Zelfs die kans is klein, want er is een factuur.
Eens, ellende van een administratie die alleen op papier bestaat en waarin blijkbaar maar een persoon daadwerkelijk iets in doet.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:46:02 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207595694
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:48 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Commanditaire vennootschap, maatschap of eenmanszaak
Of je laat TS gewoon antwoorden, ik vraag wat het wel is, dan zit ik niet te wachten op het volgende rijtje mogelijkheden maar gewoon op het antwoord op mijn vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207596148
Hier nog een financial controller die wel interesse heeft in de exacte uitleg :7

quote:
Hmmmm.... Ik ben zo ijdel te denken dat het mij al opvalt als willekeurig welke collega een kwartje laat verdwijnen, maar ik snap wat je bedoelt. Als je je administratie en controle daarop niet strak hebt staan, dan valt het niet zo op als er kleine bedragen verdwijnen.

Ik denk dat iets laten verdwijnen snel op zou vallen over het algemeen, maar kleine verschillen worden over het algemeen makkelijk weggeboekt zonder te checken waarom er verschillen zijn hoor.
En hoe groter het bedrijf, hoe groter de verschillen is mijn ervaring. Ik heb gewerkt bij bedrijven met een miljardenomzet, daar werd in de rapportage afgerond op duizendtallen, dus alles in de bandbreedte 15.6k - 16.4k werd als 16k gerapporteerd. Dan gaat er echt niemand een verschil van 500 euro checken.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:02:59 #116
65960 sanger
pi_207596727
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier nog een financial controller die wel interesse heeft in de exacte uitleg :7
[..]
Ik denk dat iets laten verdwijnen snel op zou vallen over het algemeen, maar kleine verschillen worden over het algemeen makkelijk weggeboekt zonder te checken waarom er verschillen zijn hoor.
En hoe groter het bedrijf, hoe groter de verschillen is mijn ervaring. Ik heb gewerkt bij bedrijven met een miljardenomzet, daar werd in de rapportage afgerond op duizendtallen, dus alles in de bandbreedte 15.6k - 16.4k werd als 16k gerapporteerd. Dan gaat er echt niemand een verschil van 500 euro checken.
Er is zelfs een verhaal dat iemand 100miljoen heeft laten verdwijnen zonder dat iemand er achter kwam (anders dan dat hij boven zijn stand ging leven).
pi_207598057
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
Ook als er voor dat kwartje gewoon een factuur in de boeken zit?
Het slaat nergens op, maar waarschijnlijk wel. Die factuur heeft dan namelijk langs mij moeten komen, dus ik zou 'm hebben gezien.

Ik maak me geen illusies hoor; ook bij ons gaat er ongetwijfeld wel eens iets mis. Maar we hebben het risico van opzet tot een absoluut minimum beperkt. Door schade en schande wijs geworden.

quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Veel zit in aantallen en de omvang van de geldstromen. Bij ons zou ¤ 500 echt wel opvallen. Het eerder genoemde kwartje wellicht ook, maar misschien zouden we niet de moeite nemen uit te zoeken waar het vandaan komt.
pi_207598542
En de eigenaar is nog ok en zit samen met de boekhouder nog een boterham met kaas te lunchen?
.
pi_207598758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:12 schreef Queller het volgende:

[..]
Het slaat nergens op, maar waarschijnlijk wel. Die factuur heeft dan namelijk langs mij moeten komen, dus ik zou 'm hebben gezien.

Ik maak me geen illusies hoor; ook bij ons gaat er ongetwijfeld wel eens iets mis. Maar we hebben het risico van opzet tot een absoluut minimum beperkt. Door schade en schande wijs geworden.
[..]
Veel zit in aantallen en de omvang van de geldstromen. Bij ons zou ¤ 500 echt wel opvallen. Het eerder genoemde kwartje wellicht ook, maar misschien zouden we niet de moeite nemen uit te zoeken waar het vandaan komt.
Dat is het natuurlijk ja. Het zal best opvallen, maar het zal niet uitgezocht worden en overgeboekt worden naar een rekening Betalingsverschillen of iets in die trant. Belangrijker is dat onze (en te lezen ook jullie) processen gewoon allemaal op orde zijn en het vierogenprincipe altijd wordt toegepast, waardoor de kans dat zo'n verschil door fraude/nalatigheid of iets in die trant gewoon vrijwel 0 is.

Waar ik nu werk zijn de bedragen ook veel en veel kleiner overigens, daar zal 500 euro ook opvallen.
pi_207598803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:

Dat is het natuurlijk ja. Het zal best opvallen, maar het zal niet uitgezocht worden en overgeboekt worden naar een rekening Betalingsverschillen of iets in die trant. Belangrijker is dat onze (en te lezen ook jullie) processen gewoon allemaal op orde zijn en het vierogenprincipe altijd wordt toegepast, waardoor de kans dat zo'n verschil door fraude/nalatigheid of iets in die trant gewoon vrijwel 0 is.

Waar ik nu werk zijn de bedragen ook veel en veel kleiner overigens, daar zal 500 euro ook opvallen.
Als je de boel goed op orde hebt, dan kan er bijna niets tussendoor glippen. Als de eigenaar niet degene is die de boel fles, that is.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:50:18 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207599048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:12 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat ik van het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:32:10 #122
65960 sanger
pi_207599488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Als de factuurbetaling naar de betalingsverschillen gaat heb je al twee posten met een verschil :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:33:50 #123
65960 sanger
pi_207599512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat ik van het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Dan moet je wel echt heel, heel, heel goed op zitten letten als je dan opvalt dat dat toch naar 1 IBAN nummer gaat (of misschien ook wel meerdere. Meerdere rekeningen openen met gratis geld is het wel waard natuurlijk).
Meerdere rekeningen openen is mogelijk wat lastig ivm KYC procedures bij banken. Daarnaast heb je gewoon knappe systemen die keurig een mailtje sturen naar de business owner als een rekeningnummer aangepast wordt. Of als er een nieuwe leverancier aangemaakt wordt. Als je dan de betalingen zo inricht dat het alleen via je systeem kan zit je goed.
pi_207599833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de factuurbetaling naar de betalingsverschillen gaat heb je al twee posten met een verschil :')
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je boekt toch gewoon volgende journaalpost bij een overbetaling?

Crediteuren
Betalingsverschillen
AAN bank

Dan is de factuur netjes dicht en je banksaldo klopt, maar er is wel geld "verdwenen". Met een goed proces is de kans op fraude hiermee vrijwel 0, maar in mijn ervaring is zo'n post Betalingsverschillen/Andere kosten/hoe je het ook wilt noemen typisch zo'n post waar in de rapportage niet zo naar wordt gekeken omdat het wel geloofd wordt en de bedragen vaak relatief klein zijn. Theoretisch kan je dus best elke factuur een klein beetje overbetalen en het verschil afboeken naar betalingsverschillen, zeker in zo'n bedrijfje waar TS werkt zonder processen.

Bij ons zijn de verschillen eigenlijk altijd andersom, klanten die teveel betalingskorting inhouden of op een te late datum ofzo. 9 van de 10 keer gaat dat om bedragen die zo klein zijn dat er achteraan gaan om ze alsnog te innen teveel tijd en werk met zich meebrengt, dus wordt er gewoon het volgende geboekt:

Bank
Verleende betalingskorting
AAN debiteuren

Geen haan die naar die paar euro extra kosten voor verleende betalingskorting kraait hoor. Er wordt wel elke maand een check gedaan op de banksaldi en openstaande debiteurenlijst, maar met deze boekingen klopt dat allemaal netjes.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:34:03 #125
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207600114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:33 schreef sanger het volgende:

[..]
Meerdere rekeningen openen is mogelijk wat lastig ivm KYC procedures bij banken. Daarnaast heb je gewoon knappe systemen die keurig een mailtje sturen naar de business owner als een rekeningnummer aangepast wordt. Of als er een nieuwe leverancier aangemaakt wordt. Als je dan de betalingen zo inricht dat het alleen via je systeem kan zit je goed.
Waarom zou je als particulier niet meerdere rekeningen kunnen openen? Dat gebeurt niet op naam van een niet-bestaand bedrijf ofzo.

En gezien de hele historie zit er dus geen controle op het oude systeem bij TS, anders bestond dit topic niet :+
pi_207600302
quote:
Nee joh! Je gaat bij vaste leveranciers toch niet steeds handmatig een IBAN zitten invullen :o En bij nieuwe of incidentele leveranciers zou je moeten weten dat er een (goedgekeurde) inkoop aan zit te komen.
pi_207600315
Dus iedereen is nu een paar dagen vrij om bij te komen behalve de boekhouder? :')
Alius aliud dicit
pi_207600371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:57 schreef Mrmime het volgende:
Dus iedereen is nu een paar dagen vrij om bij te komen behalve de boekhouder? :')
Logisch toch *O*
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:56:21 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207601587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Nee joh! Je gaat bij vaste leveranciers toch niet steeds handmatig een IBAN zitten invullen :o En bij nieuwe of incidentele leveranciers zou je moeten weten dat er een (goedgekeurde) inkoop aan zit te komen.
Snap je het niet of wil je het niet snappen?

Er is geen geld weg. De kas klopt, alle facturen zijn betaald. Er is maar 1 boekhouder.
pi_207603152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:56 schreef daNpy het volgende:
Snap je het niet of wil je het niet snappen?
Kan jij niet lezen of wil je niet lezen?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:26:22 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207603452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:11 schreef Queller het volgende:

[..]
Kan jij niet lezen of wil je niet lezen?
Jawel, maar jij beweert dat je een kwartje zou zien als er gefraudeerd werd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:55 schreef Queller het volgende:

[..]
En dit is allemaal helemaal niet van toepassing, het is namelijk een erg kleine moeite om veel geld te kunnen verdienen, zodat het dus nagenoeg niet zichtbaar is, want het wordt zogenaamd gefactureerd door bedrijven die gewoon leverancier zijn.

Ik hoop niet dat ik hier een handleiding hoef te gaan schrijven over hoe je geld weg kan sluizen zoals de boekhouder bij TS zijn bedrijf dat gedaan heeft. Want het staat eigenlijk al in dit topic.
pi_207603485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:26 schreef daNpy het volgende:

Ik hoop niet dat ik hier een handleiding hoef te gaan schrijven over hoe je geld weg kan sluizen zoals de boekhouder bij TS zijn bedrijf dat gedaan heeft. Want het staat eigenlijk al in dit topic.
Doe toch niet zo neerbuigend, klaphark.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:29:28 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207603513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:28 schreef Queller het volgende:

[..]
Doe toch niet zo neerbuigend, klaphark.
Schelden, altijd goed als je geen argumenten hebt of iets niet begrijpt ^O^
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:36:16 #134
65960 sanger
pi_207605901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je boekt toch gewoon volgende journaalpost bij een overbetaling?

Crediteuren
Betalingsverschillen
AAN bank

Dan is de factuur netjes dicht en je banksaldo klopt, maar er is wel geld "verdwenen". Met een goed proces is de kans op fraude hiermee vrijwel 0, maar in mijn ervaring is zo'n post Betalingsverschillen/Andere kosten/hoe je het ook wilt noemen typisch zo'n post waar in de rapportage niet zo naar wordt gekeken omdat het wel geloofd wordt en de bedragen vaak relatief klein zijn. Theoretisch kan je dus best elke factuur een klein beetje overbetalen en het verschil afboeken naar betalingsverschillen, zeker in zo'n bedrijfje waar TS werkt zonder processen.

Bij ons zijn de verschillen eigenlijk altijd andersom, klanten die teveel betalingskorting inhouden of op een te late datum ofzo. 9 van de 10 keer gaat dat om bedragen die zo klein zijn dat er achteraan gaan om ze alsnog te innen teveel tijd en werk met zich meebrengt, dus wordt er gewoon het volgende geboekt:

Bank
Verleende betalingskorting
AAN debiteuren

Geen haan die naar die paar euro extra kosten voor verleende betalingskorting kraait hoor. Er wordt wel elke maand een check gedaan op de banksaldi en openstaande debiteurenlijst, maar met deze boekingen klopt dat allemaal netjes.
Dan heb je het over een overbetaling, en dan heb je inderdaad gelijk.

Dat is wat anders als de betaling in zijn geheel op een vraagpostenrekening boeken, waar ik op doelde (en dacht wat bedoeld werd). Want dan hou je dus een openstaande vraagpost (als vordering) en een openstaande crediteurenfactuur (als verplichting).
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:36:47 #135
65960 sanger
pi_207605913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarom zou je als particulier niet meerdere rekeningen kunnen openen? Dat gebeurt niet op naam van een niet-bestaand bedrijf ofzo.

En gezien de hele historie zit er dus geen controle op het oude systeem bij TS, anders bestond dit topic niet :+
Het mag op zich wel, maar banken doen het niet graag. Stellen vragen, leggen vast. En soms weigeren ze zelfs.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:38:22 #136
65960 sanger
pi_207605939
Zo te zien loopt de spanning op... Tijd dat TS ons uit ons lijden verlost!
pi_207605959
quote:
het verhaal begrijp is dat er op de factuur ook gewoon een bedrijfsnaam staat. En dat die ook telkens wisselde, als ik het goed herinner. Oftewel, factuur = betaling, net als alle andere facturen.
Als dat zo is: dan inloggen in internetbankieren, daar een CSV bestand uithalen en sorteer maar op kolom 'tegenrekening' en dan die van de boekhouder er tussenuit halen, dan is het snel duidelijk. Daar wel zijn salaris + onkostenvergoedingen tussenuithalen.
pi_207606012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Het mag op zich wel, maar banken doen het niet graag. Stellen vragen, leggen vast. En soms weigeren ze zelfs.
Onzin, bij je eigen bank is het zo mogelijk een 2e of 3e rekening te openen. Genoeg mensen die dit ook al hebben: vaste-lasten-rekening óf boodschappenrekening...
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:46:38 #139
65960 sanger
pi_207606052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:42 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Onzin, bij je eigen bank is het zo mogelijk een 2e of 3e rekening te openen. Genoeg mensen die dit ook al hebben: vaste-lasten-rekening óf boodschappenrekening...
Zucht, wat jij wilt. Helemaal omdat je denkt dat de tactiek als genoemd ook voldoende oplevert om de risico's te nemen met slechts 3 bankrekeningen :D
pi_207606340
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 01:40 schreef Rnie het volgende:

[..]
Omdat je dat nog moet verzinnen :X

Je doet net alsof je een driedubbele bypass hebt gehad. :') Get on with it!
Anders kom jij even gezellig meedraaien? Kan jij oordelen over dit?

Al een paar mensen hier een grote bek gehad, maar als dit verzonnen was had ik het wel in KLB (mijn favoriete plek) geplaatst.

Jij vergeet dat er in het echte leven ook nog zoiets zijn als emoties. Waar mensen de afgelopen dagen doorheen zijn gegaan hier…

Baas de heledag aan het jenever.

Mag ik even? Mag ik misschien van mijn vrije dagen gebruik maken? Of moet ik hier op stel en sprong verhaaltje gaan typen zonder dat ik mij daar helder genoeg voor voel? Op mijn idee ben jij dan juist meer op sensatie belust dan dat ik een leuke verhaaltje zou willen maken. Wacht gewoon even. Jij kan niet in mijn hoofd kijken. Zoals ik al had gezegd, ik heb altijd over alles en overal een grote bek, maar ben eigenlijk best gevoelig. Dit soort gebeurtenissen raken mij.

De afgelopen dagen heb ik eerlijk gezegd gewoon in bed gelegen. Ik ga van de week weer naar de zaak want dit is gewoon kut.
pi_207606688
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:37 schreef AnneX het volgende:
En is de man geconfronteerd met de feiten…is er aangifte gedaan…
Mocht hij naar huis? Is hij thuis? Is er beslag gelegd…
Hoe gaat dat? Op vrijdag (de dertiende) zo vlak voor het weekend?
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:15 schreef AnneX het volgende:
Wáar ís dé bóek.hóuder nu??? in het hele verhaal?

De werkgever, nog iemand en jij zijn ‘verplicht’ vrij om bij te komen.
En denkt de boekhouder nog steeds dat hij kan doorgaan met verduisteren?
Nou TS .... wordt het nog wat; zo moeilijk is die prangende vraag toch niet ....

Of ben je ook dáár al te emotioneel voor .... om daar even een simpel antwoord op te geven.

Of blijf je het vraagstuk "de boekhouder" omzeilen en negeren en typ je liever wél hééééle lappen tekst hoe emotioneel en kut je je voelt en wat het allemaal met jou gedaan heeft en bladiebla ... want dát kun je dan - in al je emoties en moeheid - weer wél.

Disclaimer @mods

Edit: Of je maakt je wel druk om Gretta Thunberg.

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 18-01-2023 00:16:40 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:53:54 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207606709
Gewoon zeggen dat je vanwege privacy-gevoeligheid geen updates meer kunt geven.

Kunnen wij ook weer verder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207606831
(verkeerde quote)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 18 januari 2023 @ 00:17:50 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207606852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:51 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Nou TS .... wordt het nog wat; zo moeilijk is die prangende vraag toch niet ....

Of ben je ook dáár al te emotioneel voor .... om daar even een simpel antwoord op te geven.

Of blijf je het vraagstuk "de boekhouder" omzeilen en negeren en typ je liever wél hééééle lappen tekst hoe emotioneel en kut je je voelt en wat het allemaal met jou gedaan heeft en bladiebla ... want dát kun je dan - in al je emoties en moeheid - weer wél.

Disclaimer @:mods

Edit: Of je maakt je wel druk om Gretta Thunberg.
Ja, poeh, poeh, wat is TS een gevoelige jongen. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_207606862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 00:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, poeh, poeh, wat is TS een gevoelige jongen. :')
'Eigenlijk best wel' ja :')
En een grote bek, 'over alles en overal' :O
.
pi_207606871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Dan heb je het over een overbetaling, en dan heb je inderdaad gelijk.

Dat is wat anders als de betaling in zijn geheel op een vraagpostenrekening boeken, waar ik op doelde (en dacht wat bedoeld werd). Want dan hou je dus een openstaande vraagpost (als vordering) en een openstaande crediteurenfactuur (als verplichting).
Ah, ja, als je complete betalingen op de balans gaat zetten als vraagpost en de factuur open laat gaat het op zich wel opvallen ja :+ dat is nou juist zo'n balansrekening die je scherp in de gaten moet houden.

Maar met kleinere verschillen is mijn ervaring dat het gewoon direct in de kosten wordt geboekt en er geen haan meer naar kraait.
pi_207606884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef Pendule het volgende:

Anders kom jij even gezellig meedraaien? Kan jij oordelen over dit?
Weet je wat het is? Het is gewoon allemaal erg onlogisch.
pi_207606955
Ik herinner me nog van TS dat hij hier topics plaatste hoe hij kon frauderen, is alweer een tijdje geleden, maar ik ben dat niet vergeten.
pi_207607090
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 00:25 schreef Queller het volgende:

[..]
Weet je wat het is? Het is gewoon allemaal erg onlogisch.
Dat is dan jammer. Kan ik vrij weinig aan veranderen dat een ander iets niet snapt.

Ik doe mijn best. Mijn Nederlands is niet 100% na 8 jaar Nederland. Begrijp ook dat de zakelijke materie niet mijn specifieke werkveld is. Ik ben geen geleid econoom. Ik kan rekenen en snap hoe bepaalde dingen werken, maar verwacht niet dat ik alle ins en outs weet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Pendule op 18-01-2023 01:44:41 ]
pi_207607094
En voor degene die steeds KLB erbij halen, wat geen reet met WGR te maken heeft, rot maar lekker op. Ga een ander topic vervuilen.

Ik reageer wanneer ik daar zin in heb. FOK! Is niet belangrijker dan de realiteit.

Ik ga na aanzien van de reactie van Lienekien ook maar eens overleggen wat wijsheid is wat betreft het delen van informatie. Ik ben nogal transparant geweest over de gebeurtenissen, dus dit topic is zeker herleidtbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')