Bahamas is alleen een trekpop van de VS dus daar kun je uitgeleverd worden wat we ook bij die Sam bankman met ftx gezien hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Geen idee. Zelf zou ik het sowieso niet doen, maar er zijn net zo goed mensen die een snoepje van 10 cent jatten.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat soort bedragen noem je de moeite waard om je baan voor op het spel te zetten en het risico op een strafblad te lopen?
Hoe groot is dat risico?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat soort bedragen noem je de moeite waard om je baan voor op het spel te zetten en het risico op een strafblad te lopen?
Minimaal 5 mln dusquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
Fraude is alleen de moeite waard als het genoeg is om de rest van je leven op de Bahamas 🇧🇸 te zitten.
Ik heb een keer in de verleiding gestaan, toen kon ik door een extreem domme actie van management zeer eenvoudig daar nog een veelvoud had kunnen overmaken naar eigen rekening. Niet gedaan, geen spijtquote:
Het FD heeft af en toe stukjes over rechtszaken. Deze moet ik steeds aan denken bij deze zaak.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Leandra het volgende:
quote:Als teammanager facilitair mocht Stef aankopen doen tot ¤20.000. Geen vier-ogen-principe. Hij maakte facturen voor de aankoop van kantoorbenodigdheden. De werkgever betaalde. Alleen: facturen werden verstuurd, betalingen werden voldaan, maar geleverd werd er niets.
In 2020, Stef had pensioen al in zicht, kreeg de gemeente een anonieme melding. Bureau Integriteit deed een onderzoek, de fraude werd ontdekt, Stef werd ontboden bij de gemeentesecretaris: ontslag op staande voet. Hij had de gemeente voor ¤2,2 mln opgelicht. Zó veel, dat verbijsterde hemzelf ook. Verder reageerde hij op zijn ontslag zoals zijn omgeving hem kent: gelaten.
Hij weet echt niet waar het geld allemaal is gebleven. Hij kocht geen huis, grote auto, of een boot. 'Als ik boodschappen deed, keek ik nooit naar de prijs. En ik droeg misschien iets duurdere kleding. Verder leefde ik sober.'
Rechter: 'Waarom bent u begonnen, bent u de grens over gegaan?'
Stef: 'Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.'
De officier van justitie eist veertig maanden gevangenisstraf. Stef heeft alles bekend en noemt zichzelf 'een slappe zak'.
(Meeste geld ging naar z'n zus, maar die was inmiddels overleden)
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:32 schreef Pendule het volgende:
Sinds vandaag zijn ik en de baas weer echt een beetje aan het werk.
De boekhouder heeft alles toegegeven. Hij heeft direct open kaart gespeelt.
Nu heeft de baas hem de keuze gegeven: of terugbetalen of aangifte.
Maar ik wilde direct aangifte. Hij gaat nooit terug kunnen betalen, maar ik ben de baas niet.
En dit is waar het een beetje eindigt.
Uiteraard is de boekhouder uit dienst.
Ik ben er ook een beetje klaar mee.
maar het gestolen bedrag is geen (bruto)loon dus is in die zin niet te belastenquote:Op maandag 23 januari 2023 21:44 schreef opgebaarde het volgende:
Gaat je baas nog meer geld kosten want over het gestolen bedrag is geen loonheffing betaald
Succes
Als de baas het niet vordert, is het niet gestolen, en dus 'gegeven' en dan wel inderdaad belastbaar als inkomen, waar dus geen belasting over is betaald. Is hier al eerder genoemd. Hoe de belasting er naar kijkt als het wel teruggebaald wordt weet ik niet. Er zal dan sowieso rente betaald moeten worden neem ik aan, maar een baas kan niet een werknemer geld 'geven' en het later 1 op 1 terugvragen, zonder dat de belastingdienst zich daarmee gaat bemoeien vermoed ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:02 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het gestolen bedrag is geen (bruto)loon dus is in die zin niet te belasten
Heeft-ie er net opzitten joh.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.
Dit is een grapje he?! Toch?!quote:Op maandag 23 januari 2023 21:58 schreef sigme het volgende:
Neem een weekje verlof joh. Dat lijkt me niet overbodig, om even tot rust te komen, te bezinnen. Slaap eens goed, loop een dag door het bos, ga lekker uit eten of naar de sauna en veeg je hoofd schoon.
En als je terug wil kijken, wat er nu eigenlijk allemaal (ook met jou) gebeurd is: Je hebt het opgenoteerd, hier. Wat dat betreft is dit topic goud, voor jou.
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oidquote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:37 schreef hilliebillie het volgende:
https://www.ed.nl/veldhov(...)A8PAPpBcdqUHylgraKFA
Ik las dit en moest meteen aan dit topic denken. Ben benieuwd of het hier om gaat (denk het niet hoor, zou wel heel toevallig zijn)
En andere omgeving.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oid
Nee, winkelquote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee. TS werkt bij een bouwbedrijf oid
“een leuk familiebedrijfje in aannemerswerk”quote:
Ja bouwbedrijf toch? Geen winkel?quote:Op zondag 12 februari 2023 03:15 schreef r_one het volgende:
[..]
“een leuk familiebedrijfje in aannemerswerk”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |