abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 december 2022 @ 15:42:01 #1
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207147224
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: http://forum.fok.nl/topic/1595368
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 19 december 2022 @ 15:42:25 #2
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207147232


Heerlijk boek.
Geschreven door een vriendin van me. En dan word ik sceptisch (want ik heb meerdere schrijvers in m'n vrienden kring), maar ik was enorm aangenaam verrast! Leest heerlijk weg. Mooi taalgebruik, leuke plot twists, wellrounded karakters. Nu al benieuwd naar deel 2!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 december 2022 @ 15:46:46 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207147290
Het ligt weer even een beetje stil, maar ik ben begonnen aan Stephen King in chronologische volgorde. Veel klassiekers qua namen natuurlijk, al is het maar omdat de films bekend zijn, maar zelf ben ik bij de meesten niet bekend met het verhaal.

Carrie was triest, maar wel goed. 'Salem's Lot vond ik echt helemaal fantastisch, ik had de 'achterkant' niet gelezen dus had geen idee dat het over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging, en als je dat niet weet is het echt een verschrikkelijk beklemmend, 'creepy' boek om te lezen. Heerlijk. Nu bezig met The Shining, wat ook weer zoiets is waarvan ik weet dat de film een klassieker is, maar inhoudelijk weet ik er helemaal niks van (nooit gezien/gelezen). Inmiddels halverwege, het leest best lekker.

The Long Walk een tijd terug voor de tweede keer gelezen, die blijf ik ook wel goed vinden. Een soort semi-thriller/horror gecombineerd met mijn interesse in sport en dat in een nogal lugubere combinatie :9

Als The Shining uit is ga ik door met Rage. Geen idee waar die over gaat, we gaan het zien :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 december 2022 @ 15:48:02 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_207147311


American Psycho vond ik geen doorkomen aan en Less than Zero was saai en oppervlakkig.

Nu 80 bladzijdes in en dit lijkt dan wel een erg interessante te zijn _O_

Bij Bret, een zeventienjarige scholier op een exclusieve prep school, komt een nieuwe leerling in de klas: Robert Mallory. Hij is slim, knap en charismatisch, maar heeft een geheimzinnig verleden. Bret raakt geobsedeerd door hem, en
bovendien door een seriemoordenaar die de stad terroriseert. The Trawler, zoals hij genoemd wordt, lijkt steeds dichter in de buurt van de vriendengroep en vooral van Bret te komen, met groteske dreigementen en gruwelijke
geweldsdelicten. De toevalligheden zijn onmiskenbaar, of zijn ze het construct van een teenager met veel fantasie, die de literaire sensatie van zijn generatie lijkt te gaan worden? Hebben zijn vrienden – en hijzelf – wel in de gaten in welk gevaar ze verkeren? Gekweld door wellust en ongezonde obsessies, vervalt Bret in paranoia en isolatie. Ondertussen stevent de relatie tussen The Trawler en Mallory af op een explosieve confrontatie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 december 2022 @ 15:49:46 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_207147334
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:46 schreef heywoodu het volgende:
Het ligt weer even een beetje stil, maar ik ben begonnen aan Stephen King in chronologische volgorde. Veel klassiekers qua namen natuurlijk, al is het maar omdat de films bekend zijn, maar zelf ben ik bij de meesten niet bekend met het verhaal.

Carrie was triest, maar wel goed. 'Salem's Lot vond ik echt helemaal fantastisch, ik had de 'achterkant' niet gelezen dus had geen idee dat het over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging, en als je dat niet weet is het echt een verschrikkelijk beklemmend, 'creepy' boek om te lezen. Heerlijk. Nu bezig met The Shining, wat ook weer zoiets is waarvan ik weet dat de film een klassieker is, maar inhoudelijk weet ik er helemaal niks van (nooit gezien/gelezen). Inmiddels halverwege, het leest best lekker.

The Long Walk een tijd terug voor de tweede keer gelezen, die blijf ik ook wel goed vinden. Een soort semi-thriller/horror gecombineerd met mijn interesse in sport en dat in een nogal lugubere combinatie :9

Als The Shining uit is ga ik door met Rage. Geen idee waar die over gaat, we gaan het zien :)
The Long walk vond ik echt fantastisch. Als daar nog eens een film van komt.

Storytel zet nu elke maand een boek van Stephen online dus ik zal er komend jaar ook nog wel het een en ander gaan lezen. The Dark Tower serie schijnt ook heel tof te zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 december 2022 @ 15:52:12 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207147358
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
The Long walk vond ik echt fantastisch. Als daar nog eens een film van komt.

Storytel zet nu elke maand een boek van Stephen online dus ik zal er komend jaar ook nog wel het een en ander gaan lezen. The Dark Tower serie schijnt ook heel tof te zijn
Die heb ik ook al jaren op de lijst staan ja. Ik merkte dat ik nauwelijks aan lezen toe kom, omdat ik niet kan kiezen, dus daarom ben ik maar gewoon bij het begin begonnen met als doel om ze allemaal te lezen, zonder vooraf de beschrijving te lezen :+

Na Rage nog zes boeken en dan de eerste van The Dark Tower. Dat gaat nog wel even duren, want zo snel lees ik nou ook weer niet. Of nou ja, zo vaak eigenlijk :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 december 2022 @ 15:55:45 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_207147405
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die heb ik ook al jaren op de lijst staan ja. Ik merkte dat ik nauwelijks aan lezen toe kom, omdat ik niet kan kiezen, dus daarom ben ik maar gewoon bij het begin begonnen met als doel om ze allemaal te lezen, zonder vooraf de beschrijving te lezen :+
Wel goed projectje ja :D Fascinerende schrijver. Nog steeds ook gewoon elk jaar een nieuw boek, echt heel bizar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207147509
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:15 schreef trui het volgende:

[..]
Geweldig boek, ik ben sowieso wel heel erg dol op deze schrijver. Als je het leuk vindt, dit is een linkje naar een (kort) interview met hem voor het Vlaamse tv-programma Terzake. https://www.langzullenwel(...)interview-in-terzake
Bedankt voor de tip! Niet het eerste boek dat ik van hem lees, en het is vrij toegankelijk geschreven dus goed om m'n Frans te oefenen. Zeker een interessante schrijver. Ben wel benieuwd wat zijn volgende boek gaat worden, want hij schrijft toch telkens, weliswaar op hele andere manieren, over zijn eigen leven.
Demain, on roule
  maandag 19 december 2022 @ 16:15:07 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207147594
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:05 schreef Mykonos het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Niet het eerste boek dat ik van hem lees, en het is vrij toegankelijk geschreven dus goed om m'n Frans te oefenen. Zeker een interessante schrijver. Ben wel benieuwd wat zijn volgende boek gaat worden, want hij schrijft toch telkens, weliswaar op hele andere manieren, over zijn eigen leven.
precies, dat vind ik ook zo wonderlijk en knap, dat hij datzelfde thema toch steeds weer op een andere manier weet te gebruiken. Maar als je er over nadenkt zijn er natuurlijk wel meer schrijvers die veelal terugvallen op bepaalde thema's in hun boeken.
in de haak.
  dinsdag 20 december 2022 @ 02:53:25 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207155111
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 20 december 2022 @ 06:23:59 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207155318
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:15 schreef trui het volgende:

[..]
precies, dat vind ik ook zo wonderlijk en knap, dat hij datzelfde thema toch steeds weer op een andere manier weet te gebruiken. Maar als je er over nadenkt zijn er natuurlijk wel meer schrijvers die veelal terugvallen op bepaalde thema's in hun boeken.
Jan Siebelink is een mooi voorbeeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 december 2022 @ 08:53:26 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207155866


Een boekje over de derde club van Rotterdam. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:58:05 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207156400
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:15 schreef trui het volgende:

[..]
precies, dat vind ik ook zo wonderlijk en knap, dat hij datzelfde thema toch steeds weer op een andere manier weet te gebruiken. Maar als je er over nadenkt zijn er natuurlijk wel meer schrijvers die veelal terugvallen op bepaalde thema's in hun boeken.
Mja, Thema's in de NL Literatuur waren lang:
Heimwee naar Indië
Gereformeerde opvoeding
De Oorlog
Neuksex
Heb daar niets mee.
  dinsdag 20 december 2022 @ 13:02:18 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207158248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mja, Thema's in de NL Literatuur waren lang:
Heimwee naar Indië
Gereformeerde opvoeding
De Oorlog
Neuksex
Heb daar niets mee.
Heb daar niets mee ben ik niet zo vaak tegen gekomen. ;)
Maar als een thema maar in een goed verhaal en mooi verteld wordt verwerkt maakt het mij verder niet zoveel uit.
in de haak.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:00:37 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207159629
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 19:03:47 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207162144
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:48 schreef Fok-it het volgende:
[ afbeelding ]

American Psycho vond ik geen doorkomen aan en Less than Zero was saai en oppervlakkig.

Nu 80 bladzijdes in en dit lijkt dan wel een erg interessante te zijn _O_

Bij Bret, een zeventienjarige scholier op een exclusieve prep school, komt een nieuwe leerling in de klas: Robert Mallory. Hij is slim, knap en charismatisch, maar heeft een geheimzinnig verleden. Bret raakt geobsedeerd door hem, en
bovendien door een seriemoordenaar die de stad terroriseert. The Trawler, zoals hij genoemd wordt, lijkt steeds dichter in de buurt van de vriendengroep en vooral van Bret te komen, met groteske dreigementen en gruwelijke
geweldsdelicten. De toevalligheden zijn onmiskenbaar, of zijn ze het construct van een teenager met veel fantasie, die de literaire sensatie van zijn generatie lijkt te gaan worden? Hebben zijn vrienden – en hijzelf – wel in de gaten in welk gevaar ze verkeren? Gekweld door wellust en ongezonde obsessies, vervalt Bret in paranoia en isolatie. Ondertussen stevent de relatie tussen The Trawler en Mallory af op een explosieve confrontatie.

American psycho was geweldig om wat er niet verteld werd. Werd tijdens het lezen van dat boek vaak onpasselijk van mijn eigen gedachten... 'waarom had hij die batterij nodig en die klerenhanger hij zou toch niet...' brrr beklemmend boek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:27:13 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207162384
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
American psycho was geweldig om wat er niet verteld werd. Werd tijdens het lezen van dat boek vaak onpasselijk van mijn eigen gedachten... 'waarom had hij die batterij nodig en die klerenhanger hij zou toch niet...' brrr beklemmend boek.
Dito, ik had het mee op vakantie in Italie, ik zat regelmatig op het terras te lezen en had WTF momenten, om me heen kijkend alsof de mensen om me heen wisten wat ik daar las.
Dit was in Sept 2001, terwijl mijn collega's vliegverboden kregen en vanuit heel Europa terug werden geroepen naar ons hoofdkantoor EMEA en de wereld veranderde, las ik over deze door coke deliria gedreven NY Jup
pi_207162838
Sinds een maand lees ik de Eagle reeks van Simon Scarrow over de Romeinse soldaten Macro (gepokt en gemazeld als veteraan in Germania) en Cato (nieuw toegevoegd als legionair, zoon van een vrijgemaakte slaaf) die hun hoofd boven water proberen te houden tijdens de regeerperiode van keizer Claudius en de tweede invasie van Brittanië. Inmiddels zijn er zo'n 21 boeken van verschenen en zien we de ondergang van Claudius en zijn gekke opvolger Nero en ook Vespasianus (in het eerste boek nog een generaal) komt langs. Ik ben nu bij #11 Praetorian, waarin beide Legionairs undercover moeten bij de Praetoriaanse Garde om een aanslag op de zoons van Claudius te voorkomen (Brittanicus en een zekere Ahenobarbus, die beter bekend werd als Nero)

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 20:28:53 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_207163608
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
American psycho was geweldig om wat er niet verteld werd. Werd tijdens het lezen van dat boek vaak onpasselijk van mijn eigen gedachten... 'waarom had hij die batterij nodig en die klerenhanger hij zou toch niet...' brrr beklemmend boek.
Ja was ook wat jonger toen ik me er aan waagde. Misschien tijd voor een tweede kans :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 december 2022 @ 20:29:27 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_207163618
Ik ben Dolfje Weerwolfje en de Maanrovers aan het voorlezen
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:05:12 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207166766
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben Dolfje Weerwolfje en de Maanrovers aan het voorlezen
Voorlezen hoort er ook bij inderdaad. Ik heb wel plezier beleefd aan het voorlezen ook. En Dolfje Weerwolfje kon ik prima hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:02:41 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207199784
In live boekvorm:
&
(de schrijver was de beste vriend van vermoorde advocaat Derk Wiersum)

Op de e-reader dit boek van trainwreck Matthew Perry (zo leest het ook tot nu toe)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:06:41 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207199828


Samenvatting
In een gebed dat geen gebed is, een bekentenis die geen bekentenis is, een liefdesbrief, nee, een verlaat antwoord op een liefdesbrief, vertelt Zelda (26) over haar leven als lokeend in dienst van een jeugdbende, als drager van eigen en andermans geheimen. En over de rest van haar leven, dat begon nadat ze haar vader op haar zestiende beloofde niet vroegtijdig te zullen sterven.
Een verloren opschrijfboekje (toeval? noodlot?) voert haar naar de acteur Jona (tweevoudig winnaar van de Louis d’Or). Met hem en een Zweedse cowboy zonder cowboyhoed reist ze naar Taormina, volgens Jona het betere decor voor het geluk. Onder de Siciliaanse sinaasappelbomen leven Zelda, Jona en de Zweed alsof het bestaan een verhaal is waaraan je je moet overgeven.
Maar vroeg of laat haalt het verleden je in, blijkt het levendiger dan het heden, blijkt de waarheid sneller dan alle kleine en grote leugens. Of niet? Wat als het verleden je nooit inhaalt? Als je voor altijd moet leven met je verzinsels?

De dood in Taormina is een roman over rechtvaardigheid en liefde, over vergiffenis en pragmatisme, acteren en oprechtheid, en over de vraag of datgene waarvoor je leeft ook datgene is waarvoor je bereid bent te sterven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:07:20 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207200857


Ik werd ook blij verrast door de Indische achtergrond van Malou, herkenning. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_207201169
quote:
Op de e-reader dit boek van trainwreck Matthew Perry (zo leest het ook tot nu toe)
Boek van Suzanna Jansen had ik zo uit, mooi boek.
Matthew Perry ligt klaar voor als ik hiermee klaar ben:

  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 december 2022 @ 16:43:22 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207202422
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:35:40 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207202952


Europa in de niet al te verre toekomst. De digitalisering is ver gevorderd, machines doen het meeste werk, terwijl een onvoorwaardelijk basisinkomen, het zogenaamde "vrijheidsgeld", ervoor zorgt dat iedereen fatsoenlijk kan leven. Wanneer de politicus die het vrijheidsgeld introduceerde dood wordt aangetroffen, lijkt het aanvankelijk op een zelfmoord. Maar dan wordt de journalist die ooit als zijn grootste tegenstander werd beschouwd, vermoord. Ahmad Müller, een jonge politieagent, is betrokken bij de onderzoeken rond beide zaken - en wordt geconfronteerd met overweldigende krachten die in het geheim opereren en nergens voor terugdeinzen om een onderzoek te dwarsbomen.
pi_207203718
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:21 schreef trui het volgende:

[..]
ontzettend indrukwekkend boek vond ik dat. O+ :'( (en wel heeeeel dik).
Zeker indrukwekkend, komt mede door de vele interviews met Congolezen.
Shithole country, wat gezien de natuurlijke grondstoffen helemaal niet zou hoeven. Al zijn de grondstoffen natuurlijk ook direct een oorzaak.
  zaterdag 24 december 2022 @ 08:37:52 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207210004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Zeker indrukwekkend, komt mede door de vele interviews met Congolezen.
Shithole country, wat gezien de natuurlijke grondstoffen helemaal niet zou hoeven. Al zijn de grondstoffen natuurlijk ook direct een oorzaak.
Er zijn maar weinig landen die echt beter worden van een grote hoeveelheiden grondstoffen. Een hoog arbeidsethos en goed schoolsysteem levert meestal veel meer op.
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:00:39 #30
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_207210115
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:29 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Boek van Suzanna Jansen had ik zo uit, mooi boek.
Matthew Perry ligt klaar voor als ik hiermee klaar ben:

[ afbeelding ]
Vond dat wel een boeiend verhaal.

Gisteren begonnen in ‘De openbaring’ A.M. Homes
.
pi_207260955
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:06:38 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207268623
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 28 december 2022 @ 11:52:50 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207277519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Er zijn maar weinig landen die echt beter worden van een grote hoeveelheiden grondstoffen. Een hoog arbeidsethos en goed schoolsysteem levert meestal veel meer op.
Ik probeer terug te vinden over welk boek dit gaat. Congo van David van Reybrouck?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207279327
quote:
Interessant! Deze heb ik nu ook besteld.
  woensdag 28 december 2022 @ 13:35:50 #35
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207280078
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik probeer terug te vinden over welk boek dit gaat. Congo van David van Reybrouck?
Ja
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_207283375
Net uit:


Nu begonnen in:
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2022 @ 16:50:46 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207284942

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 28 december 2022 @ 17:19:55 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207285596
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik probeer terug te vinden over welk boek dit gaat. Congo van David van Reybrouck?
Dat was daar idd een commentaar op, niet zozeer op het boek, maar op het statement dat het zo rijk is aan grondstoffen.
  zondag 1 januari 2023 @ 02:45:12 #39
370431 drakin
vurig typje
pi_207371675
.

[ Bericht 98% gewijzigd door drakin op 01-01-2023 03:10:41 ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 1 januari 2023 @ 02:56:33 #40
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207371741
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 11:46:33 #41
42184 crew  DaMart
pi_207373800
Vandaag ga ik beginnen in:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_207378045
Het lot van bijna 400 Amsterdamse Joden die via kamp Schoorl (Westerbork bestond nog niet) naar Buchenwald en Mauthausen worden afgevoerd. Paar zijn er teruggekomen, de meeste onder gruwelijke omstandigheden in de steengroeve van Mauthausen omgekomen.

Wie te zwak was om te werken, werd naar een Sanatorium gestuurd, dat bleek een speciaal in een nabijgelegen kasteel gebouwde gaskamer te zijn....



Nog een gruwelijk feit: de ervaring die de Nazi's met deze gevangen opdeed, werd gebruikt bij de grootschalige moord op de Europese Joden: veel betrouwbaar gebleken SS-ers uit deze concentratiekampen, kregen de leiding in de vernietigingskampen Auschwitz, Sobibor en Belzeck.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207378442
'Het onzichtbare circus' van Jennifer Egan.

Een psychologisch inkijkje in het hoofd van een 18-jarig Amerikaans meisje dat wil achterhalen hoe haar oudere hippie-zusje 8 jaar eerder om het leven is gekomen op een trip (...) door Europa. Speelt zich af in 1978.

Schijnt ook verfilmd te zijn.
pi_207378475
Dracula, al over de helft
  zondag 1 januari 2023 @ 17:33:55 #45
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207378594
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:25 schreef Kanaroe het volgende:
'Het onzichtbare circus' van Jennifer Egan.

Een psychologisch inkijkje in het hoofd van een 18-jarig Amerikaans meisje dat wil achterhalen hoe haar oudere hippie-zusje 8 jaar eerder om het leven is gekomen op een trip (...) door Europa. Speelt zich af in 1978.

Schijnt ook verfilmd te zijn.
The Invisible Circus (2001) - Reference View - IMDb
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_207379897
quote:
Bedankt! Ik houd het maar bij het boek, meestal 'beter'
pi_207380372
Inmiddels uit:



Nu bezig met:

  zondag 1 januari 2023 @ 20:48:17 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207381772

Interessant boek over de Hippie en Yippie generatie en de jaren 60. Als aanvulling daarop raad ik dit aan

PJ was een underground journalist en werkte later als redacteur bij Roling Stone. Zijn memoires relativeren de tijdgeest van de jaren 60 nogal.
In 1968 lees ik weer met veel sympatie over Abbie Hoffman, die zich als Groucho Marxist beschrijft
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:54:23 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207404843
in de haak.
pi_207406429


Weer lachen om de droge humor van Pieter Waterdrinker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207412590
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:40:45 #52
370431 drakin
vurig typje
pi_207414395
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:30:12 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207429184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:54 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
De correcties uit, prachtboek!

Nu bezig met de zeer korte verhalen van A.L. Snijders in 'Een handige dromer'
in de haak.
pi_207429657
Tap tap tap
pi_207436146
quote:
Leuk, ik kijk net de mini tv-serie van de VPRO :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Kanaroe op 05-01-2023 22:23:44 ]
pi_207437732
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:38:01 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207440588
Op de e-reader:


De Belgische schrijver en journalist Matthias M.R. Declercq werd in 2009 een dag naar Urk gestuurd om verslag te doen van een moordzaak. Het dorp fascineerde hem zo, dat hij tien jaar later besluit op het voormalige eiland te gaan wonen, om te doen wat indertijd niet is gelukt: doordringen tot de kern van deze voor de buitenwereld zo onbekende gemeenschap.
Declercq woont als vreemdeling in het hart van het dorp en gaat mee vissen, bidden en drinken. Stap voor stap openbaart zich de werkelijkheid. Declercq observeert een minzaam en godvrezend volk, maar ontdekt ook een schimmige en tragische wereld, met jeugdige baldadigheid, visfraude en drugs. Een wereld waarin niks is wat het lijkt.
Declercq is er in deze persoonlijke queeste in geslaagd de identiteit bloot te leggen van 's lands schijnbaar meest gesloten en onbegrepen gemeenschap.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207440645
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
Op de e-reader:
[ afbeelding ]

De Belgische schrijver en journalist Matthias M.R. Declercq werd in 2009 een dag naar Urk gestuurd om verslag te doen van een moordzaak. Het dorp fascineerde hem zo, dat hij tien jaar later besluit op het voormalige eiland te gaan wonen, om te doen wat indertijd niet is gelukt: doordringen tot de kern van deze voor de buitenwereld zo onbekende gemeenschap.
Declercq woont als vreemdeling in het hart van het dorp en gaat mee vissen, bidden en drinken. Stap voor stap openbaart zich de werkelijkheid. Declercq observeert een minzaam en godvrezend volk, maar ontdekt ook een schimmige en tragische wereld, met jeugdige baldadigheid, visfraude en drugs. Een wereld waarin niks is wat het lijkt.
Declercq is er in deze persoonlijke queeste in geslaagd de identiteit bloot te leggen van 's lands schijnbaar meest gesloten en onbegrepen gemeenschap.
Oh interessant! Ben benieuwd wat je ervan vindt :Y
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:45:52 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207440673
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Oh interessant! Ben benieuwd wat je ervan vindt :Y
Ik kan hem je nu al aanraden, op 35%, want ik vind het een erg goed geschreven boek en ondanks mijn zware vooroordelen over de refos van Urk, begin ik al meer begrip voor ze te ontwikkelen. Vind ik knap.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207440774
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik kan hem je nu al aanraden, op 35%, want ik vind het een erg goed geschreven boek en ondanks mijn zware vooroordelen over de refos van Urk, begin ik al meer begrip voor ze te ontwikkelen. Vind ik knap.
Dat is inderdaad precies de reden waarom ik het zou willen lezen. Dank! Dan gooi ik hem in het mandje van Bol.com.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:27:44 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207441657
Ben alweer bij deel 12
pi_207446418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:36 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Leuk, ik kijk net de mini tv-serie van de VPRO :)
Ja die had ik ook gezien en toen dacht ik, ik ga het boek lezen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:11:45 #64
399061 kuolema
vermaledijd
pi_207450459
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:04:04 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207451301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:11 schreef kuolema het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijke serie, helaas heeft Douglas Adams er niet meer van geschreven.
pi_207452993
pi_207453075
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heerlijke serie, helaas heeft Douglas Adams er niet meer van geschreven.
Volgens mij heeft hijzelf ook het tweede deel niet afgemaakt omdat hij toen overleed. :{ ;(

Ik lees nu Bram Stokes Dracula.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:40:30 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207453094
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hijzelf ook het tweede deel niet afgemaakt omdat hij toen overleed. :{ ;(

Ik lees nu Bram Stokes Dracula.
Hij overleed op 11 mei 2001
In de Dirk Gently serie
Dirk Gently's Holistic Detective Agency, 1987
The Long Dark Tea-Time of the Soul 1988
Hitch Hikers Guide serie waar Dirk Gently ook in voorkwam en idd niet door hemzelf werd afgemaakt
The Salmon of Doubt. 2002


Je hebt dus nog wat te lezen :s)
pi_207453136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hij overleed op 11 mei 2001
In de Dirk Gently serie
Dirk Gently's Holistic Detective Agency, 1987
The Long Dark Tea-Time of the Soul 1988
Hitch Hikers Guide serie waar Dirk Gently ook in voorkwam en idd niet door hemzelf werd afgemaakt
The Salmon of Doubt. 2002


Je hebt dus nog wat te lezen :s)
Ooooo. Zat dat ff verkeerd in mijn kop :@ ik ga weer shoppen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207456569
Verraad van spionnen - Manda Scott



quote:
Een oudere vrouw wordt vermoord gevonden in Orléans, Frankrijk. Haar identiteit is onbekend, maar de doodsoorzaak is zeer specifiek: ze is vermoord op precies dezelfde wijze waarop verraders van het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog werden gedood.

Haar zoektocht naar de moordenaar leidt inspecteur Inès Picault naar het Frankrijk van 1940, toen leden van het Franse verzet verwikkeld waren in een wanhopig gevecht tegen de Duitsers. Ze ontdekt een web van verraad en intriges dat terugreikt tot de jeugd van het slachtoffer: een tijd waarin duistere allianties werden gesmeed en beloftes werden verbroken. Het verleden is jaren verborgen gebleven en Picault ontdekt al snel dat sommige mensen tot alles in staat zijn om dat zo te houden.
Veel verschillende karakters, ingewikkeld en op sommige vlakken ongeloofwaardig verhaal. Kortom tegenvallend boek.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:07:12 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207456978
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_207458259
Doorwaakte nachten, Sarah Moss



De verhalen van twee vrouwen die twee eeuwen van elkaar verwijderd op hetzelfde eiland hun eigen strijd leveren komen prachtig bij elkaar in deze spannende roman die wederom leest als een thriller. Historica Anna Bennett moet nodig werken aan haar proefschrift over de opvoeding van kinderen door de eeuwen heen. Ze heeft echter ook een peuter die nog geen nacht doorslaapt, een veeleisende zevenjarige zoon én ze is getrouwd met een bioloog die hen heeft meegenomen naar het afgelegen eiland Colsay om daar papegaaiduikers te tellen. Dan ontdekt Anna tijdens het tuinieren het skelet van een baby in de tuin van hun huis, en op de zolder vindt ze een stapel brieven die rond 1870 zijn geschreven door May, een jonge vroedvrouw die naar het eiland is gestuurd om de grote babysterfte tegen te gaan. Ze raakt meer en meer geobsedeerd door deze ontdekkingen en vraagt zich zelfs af of haar schoonfamilie meer weet over de overleden baby. Ondanks de tegenwerking die zij ervaart is Anna vastbesloten het mysterie van de overleden baby te ontrafelen.
pi_207475736
Fysiek boek:

Naar het paradijs, Hanya Yanagihara



Naar het paradijs is een gewaagde, briljante roman over drie verschillende versies van Amerika, in drie eeuwen. In 1893 maakt New York deel uit van de Vrije Staten, waar mensen ogenschijnlijk mogen liefhebben wie ze willen. David verzet zich tegen de door zijn rijke familie gearrangeerde verloving met een geschikte kandidaat; hij voelt zich meer aangetrokken tot een charismatische maar arme muziekleraar. In het door de aidsepidemie geteisterde Manhattan van 1993 woont de jonge Hawaïaanse David samen met zijn veel oudere, rijkere partner, voor wie hij zijn moeilijke jeugd en het lot van zijn vader verzwijgt. In 2093 probeert Charlie zich staande te houden in het totalitaire New York zonder de bescherming van haar grootvader, een gerenommeerd wetenschapper. Ze ontmoet David, die zegt haar te kunnen redden - maar kan zij hem vertrouwen? Deze drie delen vormen samen een weergaloos epos over familie, verlies en de zoektocht naar liefde.

Ebook:

De wandelhoer, Iny Lorentz



Konstanz, het jaar 1414. Marie, de enige dochter van een rijke burger - beeldschoon en nog steeds maagd - wordt aan de vooravond van haar huwelijk beschuldigd van ontucht. Ten onrechte, maar ze wordt de volgende dag gearresteerd, gemarteld en veroordeeld tot verbanning uit haar stad. Nu heeft ze geen andere keuze dan dat te doen waarvan zij werd beschuldigd: om te overleven moet Marie haar lichaam verkopen... Alleen dankzij de gedachte aan wraak blijft ze in leven en verdraagt ze haar lot, want er komt een dag waarop de man die haar zo heeft vernederd zijn tol zal betalen.
pi_207477733
Moe, ik kan een salto !



Als fervent B&A fan moest ik dit lezen, en het leest zo lekker weg dit boek :D _O_ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 9 januari 2023 @ 02:00:09 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207477868
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 januari 2023 @ 07:54:37 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207478376
  maandag 9 januari 2023 @ 09:24:43 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207478974
Diepdiepblauw van Nikki Dekker
in de haak.
pi_207479760


en

Demain, on roule
  dinsdag 10 januari 2023 @ 01:42:09 #79
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207492633
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_207500867
'Het onzichtbare circus' van Jenifer Egan uitgelezen.
Mooi geschreven, echter wel een voorspelbare ontknoping van het plot.

Nu begonnen in 'De afschuwelijke eenzaamheid van Maxwell Sim' van Jonathan Coe. Begint goed kwa schrijfwijze!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 18:56:11 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_207500895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
'Het onzichtbare circus' van Jenifer Egan uitgelezen.
Vreselijk irritant hoofdpersonage was dat zeg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207500954
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vreselijk irritant hoofdpersonage was dat zeg
Haha, beetje wel inderdaad. Jong meisje van 18 met verloren zus-verdriet in post-hippie tijdperk.
Plus Amerikaans, daar heb ik een beetje moeite mee in literatuur...Amerikaans.
pi_207501134
1 uit de oude doos

  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:30:38 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207502887

Losse verhalen, waarbij ik er al achter ben zeker niet alle verhalen goed te vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207507581
Ik luister nu Two Gallants - The Dubliners van James Joyce, gefascineerd :+
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207508534
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:42 schreef Speedfight het volgende:
Ik luister nu Two Gallants - The Dubliners van James Joyce, gefascineerd :+
Dubliners is geweldig, deze kerstvakantie weer herlezen. Het slotverhaal, The Dead, is zo ontzettend goed.
Demain, on roule
pi_207512107
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
pi_207518002
Boek geschreven door een kennis van me
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_207555016
De beesten - Gijs Wilbrink



quote:
‘Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij ging het al mis met Tom Keller toen die twee ooms hem ’s nachts meenamen naar het bos en hem dingen lieten doen die een jongen van negen nog lang niet zou moeten doen.’
Zo begint De beesten, het romandebuut van Gijs Wilbrink. Het speelt zich af in de Achterhoek, te midden van motoren, stropers, nertsenfokkerijen en handeltjes die het daglicht niet kunnen verdragen. In dit mystieke grensland vol geheimen groeit Tom Keller op, jongste telg van de beruchtste familie van de streek, en gezegend met een van God gegeven talent voor de motocross. Als hij jaren later plotseling verdwijnt, komt zijn opstandige dochter terug naar haar geboortegrond om hem te zoeken, met een dramatische familiereünie tot gevolg.
Mooie roman, al is het geen verhaal waar je vrolijk van wordt. Het einde vind ik wat minder geslaagd.
  zondag 15 januari 2023 @ 15:47:33 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207572305
Ik ben op de helft van Muidhond van Inge Schilperoord. Traaaag boek, maar het bouwt nu onderhand wel spanning op, dus heb zin om verder te lezen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 15 januari 2023 @ 16:10:07 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207572701
  zondag 15 januari 2023 @ 16:14:05 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207572764
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben op de helft van Muidhond van Inge Schilperoord. Traaaag boek, maar het bouwt nu onderhand wel spanning op, dus heb zin om verder te lezen.
[ afbeelding ]
Ik heb het ooit gelezen en weet nog precies hoe het verhaal was. Bizar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207575323
  zondag 15 januari 2023 @ 22:08:04 #94
370431 drakin
vurig typje
pi_207578436
1 van deze, maar dan als luisterboek.

Even ontdekken wat er nou eigenlijk aan een luisterboek is

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 januari 2023 @ 22:21:37 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207578616

Steeds meer Baantjers ingesproken :)

Heb er vroeger tientallen gelezen. Nu luister ik het zo af en toe een Baantjer. Het is heerlijk makkelijk luistervoer. Ideaal voor onder het sporten bijvoorbeeld :+.

[ Bericht 46% gewijzigd door borisz op 15-01-2023 22:56:46 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207578646
pi_207578985
Tap tap tap
  maandag 16 januari 2023 @ 08:25:07 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207580640
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb het ooit gelezen en weet nog precies hoe het verhaal was. Bizar.
Heb hem uit. Inderdaad een bizar goed geschreven boek :o
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 16 januari 2023 @ 09:08:38 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207581065
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 08:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb hem uit. Inderdaad een bizar goed geschreven boek :o
ik vond 't ook sterk. (maar pfff, ook erg heftig).
in de haak.
  maandag 16 januari 2023 @ 09:20:56 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_207581212
De Zwijger van René van Stipriaan. Al een lange tijd trouwens, maar wel zonder opgeschoten te zijn. Leest fijn, maar wel een dikke pil :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 22:38:00 #101
42184 crew  DaMart
pi_207592531
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_207595103
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:46:01 #103
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_207600743
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 18 januari 2023 @ 00:07:43 #104
370431 drakin
vurig typje
pi_207606805
Weer eens een mooie klassieker
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:42:09 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207607849


quote:
Op 20 april 2020 is het 75 jaar geleden dat in de kelders van een verlaten schoolgebouw in Hamburgtwintig kinderen door de nazi’s werden vermoord. Onder hen Edo Hornemann(12) en Lexje Hornemann(8) uit Eindhoven. De moord moest de sporen van zinloze medische proeven uitwissen. De Duitse journalist Gunther Schwarberg bracht dit gruwelijke verhaal veertig jaar geleden in de openbaarheid in verschillende artikelen en boeken. Op basis van zijn verhalen maakte Lout Donders een reconstructie van het korte en dramatische leven van de beide jongentjes en van de ontwikkelingen van de daders – van wie er twee lange tijd vrij rondliepen.
Geen licht verhaal, wel iets wat met mijn stad Eindhoven te maken heeft. Ik meen dat er zelfs een museum is hier in Eindhoven over hen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207607857
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:40:19 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207613964
Nina Polak - Buitenleven
in de haak.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:19:29 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207614375


Serie gezien, nu het boek aan het luisteren
  vrijdag 20 januari 2023 @ 07:18:28 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207636189
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_207638068


En

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207641596
Inmiddels uit:



Door met:

pi_207641733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:52 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]
Vond het schaduwspel van Simone van der Vucht echt wat te simpel, onderwerp interessant maar de uitvoering deed het niet bij mij. Geld dit voor al haar boeken?
pi_207642623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vond het schaduwspel van Simone van der Vucht echt wat te simpel, onderwerp interessant maar de uitvoering deed het niet bij mij. Geld dit voor al haar boeken?
Verschilt per boek van deze schrijfster vind ik.
pi_207642750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vond het schaduwspel van Simone van der Vucht echt wat te simpel, onderwerp interessant maar de uitvoering deed het niet bij mij. Geld dit voor al haar boeken?
Dit is het eerste boek dat ik van haar lees en ik ben nog niet ver…
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 21 januari 2023 @ 10:53:08 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_207651987
Lex Kroon-Ik lach om niet te huilen. Perfect voorgelezen Rotterdams accent. _O_ Nog niet eens op een kwart en al regelmatig moeten lachen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 januari 2023 @ 21:50:40 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_207677383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:53 schreef Fok-it het volgende:
Lex Kroon-Ik lach om niet te huilen. Perfect voorgelezen Rotterdams accent. _O_ Nog niet eens op een kwart en al regelmatig moeten lachen
Leuk begin dus. Na een tijdje begint het wel beetje je neus uit te komen. Overdreven hype
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207677589
'De bijenhouder van Aleppo' van Christy Lefteri.

Niet echt een boek om blij van te worden vanwege het thema, maar dat leek me evident.
De schrijfstijl vind ik niet zo prettig, onduidelijke flashbacks en onafgemaakte zinnen die dan het volgende hoofdstuk inleiden, mwah.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 11:19:57 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207706268
Eindelijk de laatste John Irwing (the last chairlift) uit nu beginnen aan



Ik was al eerder aan dit boek begonnen maar had hem in de trein laten liggen dus nog maar een keer gekocht :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:58:31 #119
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_207707463
Leest prima weg:

pi_207709765
quote:
88s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Eindelijk de laatste John Irwing (the last chairlift) uit nu beginnen aan

[ afbeelding ]

Ik was al eerder aan dit boek begonnen maar had hem in de trein laten liggen dus nog maar een keer gekocht :D
En hoe beviel Irving? Ik twijfel eraan om het boek aan te schaffen.....heb zo'n beetje alles wel gelezen van hem.
pi_207709782
N.a.v. iemand in dit topic lees ik nu: 'Amerikanen lopen niet' van Arjen van Veelen
Interessant!
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:24:33 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207709868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:16 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
En hoe beviel Irving? Ik twijfel eraan om het boek aan te schaffen.....heb zo'n beetje alles wel gelezen van hem.
Wel leuk niet zijn beste werk maar ik vond het een stuk beter dan Owen Meany daar kon ik echt niets mee. Het boek is klassiek Irving en in het begin is het heel "druk" met alles waar Irving bekent om staat. Om net na driekwart een beetje in te kakken. Ik vond dat een taai stuk het boek was dus wat mij betreft net een tikkeltje te dik, al was het gedeelte wel essentieel voor het verhaal.

Met andere woorden als je John Irving leuk vind zou ik hem gewoon lezen, en als je alles al kent zal het een warm thuiskomen zijn. Mocht je aan Irving beginnen zou ik gewoon hotel new hampshire of life according to garp eerst lezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207709943
quote:
88s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wel leuk niet zijn beste werk maar ik vond het een stuk beter dan Owen Meany daar kon ik echt niets mee. Het boek is klassiek Irving en in het begin is het heel "druk" met alles waar Irving bekent om staat. Om net na driekwart een beetje in te kakken. Ik vond dat een taai stuk het boek was dus wat mij betreft net een tikkeltje te dik, al was het gedeelte wel essentieel voor het verhaal.

Met andere woorden als je John Irving leuk vind zou ik hem gewoon lezen, en als je alles al kent zal het een warm thuiskomen zijn. Mocht je aan Irving beginnen zou ik gewoon hotel new hampshire of life according to garp eerst lezen.
Dankje, ik zal em waarschijnlijk wel gaan lezen. John Irving is verslavend. Ik las echter veel slechte recensies, vandaar mijn vraag :)
pi_207710140


Verslag van een reeks ontvoeringen door de Colombiaanse drugsmaffia in de tijd van Pablo Escobar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 januari 2023 @ 18:01:24 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207710897
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207711896
pi_207712268
quote:
Oh, jeugdsentiment! O+
pi_207712325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:42 schreef cafca het volgende:

[..]
Oh, jeugdsentiment! O+
Ik zit nu momenteel al de oude boeken te lezen die ik verzameld heb uit de kringloop de laatste jaren.
pi_207713096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:46 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Ik zit nu momenteel al de oude boeken te lezen die ik verzameld heb uit de kringloop de laatste jaren.
Ik ook! 😁
pi_207713623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:26 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik ook! 😁
Leuk! Boeken verzamelen en boeken lezen zijn 2 verschillende hobby's _O-
  donderdag 26 januari 2023 @ 14:36:37 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207720825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:40 schreef trui het volgende:
Nina Polak - Buitenleven
[ afbeelding ]
Ik vond 't wel een mooi en spannend verhaal!

Nu begonnen met weer eens een korte-verhalen bundel van Rob van Essen: Een man met goede schoenen.
De eerste verhalen zijn alweer erg leuk.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 januari 2023 @ 14:43:56 #132
426493 crew  PippenScottie
pi_207720887
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:29:20 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207721997


Leest lekker weg en tis een onderwerp waar ik nog nooit iets over heb gelezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 26 januari 2023 @ 17:03:59 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207722275


Overlast in de buurt, leuk is het niet. Vandalen bekladden muren met graffiti, buren maken na middernacht enorme herrie en kunstenaars steken op een schoolplein achter het huis regelmatig levensgevaarlijk hoge houtstapels aan. Wat doe je ertegen? Niet veel, want de politie heeft het druk met ernstiger zaken.
Een echtpaar in een grote stad gaat in zee met een organisatie die de oplossing lijkt te hebben gevonden. Ieder lid van de organisatie, die niet voor niets Wederzijds heet, moet af en toe helpen bij de overlastbestrijding. Het echtpaar raakt daardoor steeds meer verwikkeld in zaken waar het niets mee te maken wil hebben. Maar is het mogelijk weer van Wederzijds af te komen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:59:45 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207724668

quote:
Een jonge harpist, Imp Y Celyn uit Llamedos (achterstevoren gespeld, "sod 'em all", een eerbetoon aan Llareggub in Under Milk Wood van de Welshe dichter Dylan Thomas), komt naar Ankh-Morpork in de hoop beroemd te worden. Omdat hij de kosten van het muzikantengilde niet kan betalen, vormen hij en collega-muzikanten zonder vergunning Lias Bluestone (een trollenslagwerker) en Glod Glodsson (een dwerghoornblazer) "The Band with Rocks In", genoemd naar Lias' gestemde rotsen. Wanneer Imp's harp wordt vernietigd, koopt hij een gitaar uit een mysterieuze winkel, niet wetende dat deze het bewustzijn bevat van een oermuziek die verantwoordelijk was voor het ontstaan van het universum. Imp neemt de nieuwe naam "Buddy" aan, want "Imp Y Celyn" betekent letterlijk "knop van hulst", en Lias begint zichzelf "Cliff" te noemen.

Ondertussen is de Dood boos over de dood van zijn geadopteerde dochter Ysabell en haar man, zijn vroegere leerling Mort. Hun dochter, Susan Sto Helit, werd aanvankelijk opgevoed met het besef dat de Dood haar grootvader was, maar later werd de waarheid voor haar achtergehouden en vergat ze het. Ze gaat naar kostschool in Quirm, en stelt zich tevreden met het vermijden van onaangename gesprekken door gebruik te maken van haar onverklaarbare vermogen om uit het bewustzijn van anderen te verdwijnen. Wanneer de Dood zijn post verlaat en op een spontane sabbatical gaat in een poging de pijnlijke herinneringen te vergeten, dwingt het weefsel van de werkelijkheid Susan om zijn taken over te nemen en begint ze zich haar verleden te herinneren. Ze wordt zich bewust van Buddy wanneer hij tijdens een optreden in de Mended Drum moet sterven in een rel, maar in plaats daarvan wordt de menigte overvallen door de geest van "Music with Rocks In", die blijkbaar geen muzikale waarde heeft voor objectieve luisteraars die er zelf niet door bezeten zijn. Hierna wordt Buddy's leven aangedreven door de muziek in plaats van door zijn natuurlijke levenskracht.

Cut-Me-Own-Throat Dibbler wordt de manager van de band. Hij huurt de trol Asphalt in als roadie om de band te begeleiden op haar tournee en boekt hen om te spelen voor steeds grotere menigten in de stad en de regio, terwijl hij hen niet op de hoogte houdt van de grote winsten die hij maakt. Buddy lijkt steeds minder op zichzelf en lijkt zich nauwelijks bewust van zijn omgeving als hij niet op de gitaar speelt. Susan probeert hem te beschermen tegen de invloed van de muziek; hoewel ze het niet erkent, heeft ze gevoelens voor hem ontwikkeld. Ondertussen beïnvloedt de muziek veel van de mensen die het gehoord hebben, waardoor ze hun eigen bands vormen en gedragingen aannemen die geassocieerd worden met de fans van verschillende muziekstromingen op de Aarde van de 20e eeuw. Vooral de tovenaars van de Unseen University hebben last van dit fenomeen, maar niet aartskanselier Ridcully, die het pas uitgevonden apparaat Hex gebruikt en met Susan samenwerkt in een poging deze gebeurtenissen te begrijpen. En meneer Clete, de moorddadige secretaris van het Muzikanten Gilde, raakt steeds meer van slag door zijn onvermogen om de ongeoorloofde activiteiten van de Band te stoppen (omdat ze beschermd worden door de muziek).

Buddy wil in opdracht van de muziek een gratis concert geven, en Dibbler stemt toe nadat hij zich realiseert hoeveel winst hij kan maken met merchandising en concessies. Een groot aantal van de copycat bands neemt deel aan het grootste concert aller tijden, met als hoogtepunt het optreden van de Band with Rocks In. Buddy brengt ook zijn eigen volkslied ten gehore op zijn harp, die Glod heeft laten repareren, waardoor de natuurlijke persoonlijkheid van Imp even wordt hersteld en hij een moment van rust krijgt. Daarna vlucht de band voor hun uitzinnige fans, achtervolgd door het Muzikanten Gilde, Dibbler, Susan en de Dood (die weer bij zinnen is gebracht door zijn dienaar Albert). De muziek wil een onsterfelijke legende creëren door de koets van de band in een ravijn te laten storten, zonder overlevenden. Susan redt hen, maar de muziek begint de tijdlijn te veranderen zodat de band zal zijn gestorven. De Dood arriveert en speelt een "leeg akkoord" op de gitaar om de muziek te stoppen. Hij legt uit dat hij de muziek wel kan stoppen, maar dat alleen een muzikant als Buddy de muziek opnieuw kan starten. De muziek stemt ermee in Buddy te laten leven in ruil voor het spelen van een akkoord om de muziek weer op te starten. Vervolgens vernietigt de dood de gitaar.

Er wordt een nieuwe tijdlijn gecreëerd waarin Clete de enige dode was, hoewel Susan zich bewust blijft van de oorspronkelijke gang van zaken. Ze komt terug op school (en is daar ook al die tijd geweest) met een nieuwe zelfverzekerdheid. De volgende dag rent ze weg om zich te herenigen met Imp als ze zich realiseert dat hij in de nieuwe versie van de gebeurtenissen naar Quirm is gekomen in plaats van Ankh-Morpork en in de buurt werkt.
Wikipedia
pi_207724730
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:29 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]

Leest lekker weg en tis een onderwerp waar ik nog nooit iets over heb gelezen.
Vind Harris's andere boeken ook lekker weg lezen.
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:10:40 #137
370431 drakin
vurig typje
pi_207729177
Een mooie klassieker nu

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:56:07 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207731033
Meerdere op dit moment,
o.a.:



&


[ Bericht 19% gewijzigd door SEMTEX op 28-01-2023 11:37:41 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 27 januari 2023 @ 13:40:37 #139
370431 drakin
vurig typje
pi_207734173
Die was sneller uit dan verwacht, mooie dichtvorm trouwens Reinaart de Vos

Nu in de volgende klassieker begonnen omdat deze me werd aangeraden



Het gaat hard, nu al 7 boeken uit dit jaar :o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 15:10:00 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_207735114
Hier ook behoorlijk aan het switchen tussen boeken :D

Op de oortjes:



Lekker motiverend boekje voor tijdens het sporten



Deze dikke pil zal volgende maand pas uitgelezen worden vermoed ik

Fysieke boeken:





Voorlopig lijkt dit wel eerste 5-sterren boekje van dit jaar te worden _O_ Heerlijk verhaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 27 januari 2023 @ 20:09:46 #141
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207738711
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 19:46:11 #142
42184 crew  DaMart
pi_207751076
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2023 @ 19:49:48 #143
426493 crew  PippenScottie
pi_207751136
pi_207767563
  zondag 29 januari 2023 @ 21:15:53 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207770826
quote:
Die komt van heel ver terug in mijn geheugen. Wat ontzettend leuk! Ik heb zelf nog een hoop boeken die ik eigenlijk ook wel eens wil herlezen. Ik bewaar alleen boeken waarvan ik denk dat ik ze nog wel eens willen lezen, maar het komt er niet meer van. Waar is die tijd van vroeger gebleven dat ik boeken vaker dan 1x las?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 januari 2023 @ 23:14:15 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207772369
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Die komt van heel ver terug in mijn geheugen. Wat ontzettend leuk! Ik heb zelf nog een hoop boeken die ik eigenlijk ook wel eens wil herlezen. Ik bewaar alleen boeken waarvan ik denk dat ik ze nog wel eens willen lezen, maar het komt er niet meer van. Waar is die tijd van vroeger gebleven dat ik boeken vaker dan 1x las?
Herkenbaar, daar kom ik ook totaal niet meer aan toe. Zonde eigenlijk.
in de haak.
pi_207773125


[ Bericht 100% gewijzigd door DeHovenier op 30-01-2023 03:20:30 ]
Children of the night. What music they make.
pi_207778854
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Die komt van heel ver terug in mijn geheugen. Wat ontzettend leuk! Ik heb zelf nog een hoop boeken die ik eigenlijk ook wel eens wil herlezen. Ik bewaar alleen boeken waarvan ik denk dat ik ze nog wel eens willen lezen, maar het komt er niet meer van. Waar is die tijd van vroeger gebleven dat ik boeken vaker dan 1x las?
Ik had hem nog nooit gelezen. Ook weer een kringloop boek vanuit de kast. Ik moet zeggen, vind het een leuk verhaal!
pi_207784018
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
Op de e-reader:
[ [url=https:/
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
Op de e-reader:
[ afbeelding ]

De Belgische schrijver en journalist Matthias M.R. Declercq werd in 2009 een dag naar Urk gestuurd om verslag te doen van een moordzaak. Het dorp fascineerde hem zo, dat hij tien jaar later besluit op het voormalige eiland te gaan wonen, om te doen wat indertijd niet is gelukt: doordringen tot de kern van deze voor de buitenwereld zo onbekende gemeenschap.
Declercq woont als vreemdeling in het hart van het dorp en gaat mee vissen, bidden en drinken. Stap voor stap openbaart zich de werkelijkheid. Declercq observeert een minzaam en godvrezend volk, maar ontdekt ook een schimmige en tragische wereld, met jeugdige baldadigheid, visfraude en drugs. Een wereld waarin niks is wat het lijkt.
Declercq is er in deze persoonlijke queeste in geslaagd de identiteit bloot te leggen van 's lands schijnbaar meest gesloten en onbegrepen gemeenschap.
Ben hem nu ook aan het lezen, mooi geschreven en boeiend jnderdaad
pi_207784049
  maandag 30 januari 2023 @ 21:01:12 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207784458


quote:
Twee goden, Fate en de Lady, staan tegenover elkaar in een spel over de uitkomst van de strijd om de troon van het Agatean Empire op het Counterweight Continent.

De patriciër van Ankh-Morpork ontvangt een verzoek om de "Grote Wizzard" naar het verre Agatean Rijk te sturen, en hij beveelt aartskanselier Mustrum Ridcully van de Unseen Universiteit hieraan te voldoen. Omdat de spelling "Wizzard" overeenkomt met die op Rinzwind's hoed, besluit de faculteit hem te sturen. Met behulp van de machine Hex, die blijkbaar zijn eigen infrastructuur heeft vergroot, teleporteren ze hem naar de Universiteit vanaf een onbewoond eiland waar hij sinds de gebeurtenissen in Eric woont. Ze bieden hem het recht zich Tovenaar te noemen, wat hij eigenlijk nooit verdiend heeft, als hij zich door hen naar Agatea laat sturen; hij stemt toe. Teleportatie vereist een uitwisseling van massa, en uiteindelijk ruilen ze hem met een zeer zwaar levend kanon (dat ze bij aankomst doven); dit resulteert erin dat Rincewindmet een zeer hoge snelheid in Agatea aankomt, maar hij landt veilig in een sneeuwbank.

Zoals typisch is voor Rinzwind, wordt hij door zijn toegewijde pogingen om te vluchten voor elk soort gevaar al snel verwikkeld in gedenkwaardige gebeurtenissen, en door toeval blijkt bij verschillende gelegenheden dat Rincewindverantwoordelijk is voor belangrijke magische prestaties. Hij ontmoet zijn vriend Cohen de Barbaar, nu vergezeld van een "Zilveren Horde" van oudere krijgers, die van plan is het Keizerrijk te infiltreren en een luxueus pensioen te beleven door de macht over te nemen als Keizer. Uiteindelijk komt Rincewindte weten dat de eerste Agaatiaanse keizer het land zou hebben veroverd met behulp van een "Grote Tovenaar" en een "Rood Leger". Nu is er een nieuwe "Rode Leger" beweging van jonge mensen, voornamelijk gewijd aan de verspreiding van milde slogans, geïnspireerd door een zogenaamd revolutionair traktaat, dat een reisverslag van Ankh-Morpork blijkt te zijn, geschreven door Rinzwinds vroegere reisgenoot, Twoflower, die Rincewinduiteindelijk bevrijdt uit een kerker en wiens twee dochters leiders zijn van het Rode Leger. Het blijkt dat de schurkachtige grootvizier, Lord Hong, het onschuldige Rode Leger heeft doen voorkomen als een bedreiging voor het Rijk en Rincewindnaar Agatea heeft laten brengen, zodat hij de problemen aan buitenlanders kan toeschrijven, vervolgens de "revolutie" met geweld neerslaat en zich richt op de verovering van Ankh-Morpork, waarvan hij in het geheim de cultuur wil navolgen. Maar wanneer Hong de keizer vermoordt met de bedoeling het Rode Leger erin te luizen, creëert hij onbedoeld de gelegenheid die de Silver Horde nodig heeft, die in het paleis is geïnfiltreerd. Cohen en Ronald Saveloy, een lid van de Horde die een gepensioneerde schoolmeester is, hadden gehoopt het keizerrijk te veroveren door Cohen eenvoudigweg als keizer te installeren, aangezien bijna niemand ooit het gezicht van de keizer heeft gezien. Maar Lord Hong leidt vier andere lords die tegen hem streden om de troon, om hun legers te verzamelen tegen de Horde, tot verdriet van Saveloy, die de barbaren probeerde te beschaven.

Als de strijd begint, vlucht Rincewinden ontdekt per ongeluk het eigenlijke Rode Leger, een massa terra cotta krijgers die bestuurd kunnen worden door een magisch harnas dat hij per ongeluk aantrekt. De automaten vernietigen de Agaatiaanse troepen. Rincewinddwaalt echter per ongeluk in een terracotta greppel en zakt weg tot aan zijn dijen, maar beseft dat de magische laarzen hem verzwaren, en bevrijdt zichzelf met hulp van Twoflower. Zodra Cohen zich realiseert dat hij nu erkend is als keizer, bereidt hij proclamaties voor om de onderdrukking van het volk door het regime te versoepelen. Hij nodigt Rincewinduit om als Hoofd Tovenaar te dienen en zijn eigen universiteit op te richten, wat Rincewindervan overtuigt dat er iets verschrikkelijks staat te gebeuren. Inderdaad, Lord Hong gijzelt Rincewinden is van plan hem op de trappen van het paleis te vermoorden. Maar juist dan teleporteren de faculteiten van de Unseen University Rincewindweg. Tweebloesem daagt Hong uit voor een duel, omdat zijn vrouw is gedood in een gevecht dat Hong heeft gevoerd. Het kanon, opnieuw aangestoken door de faculteit, arriveert vervolgens en doodt zowel Hong als Saveloy; Saveloy besluit, ondanks het feit dat hij in zijn leven nooit een barbaar is geweest, naar het hiernamaals van de krijger te gaan.

De Bagage was Rincewindgevolgd naar zijn geboorteplaats Agatea, maar werd afgeleid door een ontmoeting en paring met een vrouwelijke Bagage. Toen Rincewindverdween, verliet de Bagage zijn partner en hun nageslacht om opnieuw zijn eigenaar te volgen.

De Dame heeft het spel tegen het Lot gewonnen. En zij heeft zich bemoeid met de berekeningen van Hex, zodat Rincewindnaar het onontgonnen continent XXXX wordt geteleporteerd, waar hij veilig landt, terwijl een XXXXiaanse kangoeroe (in plaats van Rinzwind) een fatale botsing met een muur krijgt op de Unseen Universiteit. Rincewindontmoet XXXXiaanse inboorlingen die hem een boemerang geven, waarmee hij zichzelf in het hoofd weet te raken.

Wikipedia
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:02:20 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207790521
net begonnen aan diskworld Maskerade, deel 18. Ben bijna op de helft van de saga
pi_207806148

pi_207806340
'De boeken van Sara Lindqvist' van Katharina Bivald.

Een Zweedse debuutroman over een die-hard boekenliefhebster in het feelgood-genre.

Leest lekker weg en omdat het zich afspeelt in een uitgestorven dorp in Iowa V.S., sluit het toevallig redelijk aan op 'Amerikanen lopen niet' van Arjen van Veelen, het boek dat ik net uit heb!
pi_207809036
  donderdag 2 februari 2023 @ 00:04:29 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207814589
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_207827505


quote:
Toen ze op haar achttiende verjaardag aankwam in New York met niets meer dan 600 dollar cash en een gestolen camera, was Alice Lee op zoek naar een frisse start. Nu, een maand later, is ze het ongeïdentificeerde slachtoffer van een moord.
Ook Ruby Jones probeert een nieuw leven te beginnen. Nadat ze de halve wereld over is gereisd voelt ze zich eenzamer dan ooit. Maar dan vindt ze het lichaam van Alice aan de oever van de Hudson. Ruby raakt gefascineerd door Alice en kan haar niet meer loslaten. Ze wil weten wie deze jonge vrouw is, en haar het einde geven dat ze verdient.
Voordat je wist wie ik was is niet alleen een spannende whodunit - in deze krachtige, hoopvolle roman worden ook andere vragen gesteld: wie was Alice? En wat liet ze achter? De antwoorden zullen je verrassen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 23:53:24 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_207827561


Sterke debuutroman dit _O_ Een beetje een hedendaagse versie van Lolita alleen dan met een slachtoffer narratief
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207833544
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
pi_207848131
Inmiddels uit:



En door met:

  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 februari 2023 @ 16:25:08 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207848177

en
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207865453
Dit lees ik (samen met Harry Potter)



En dit luister ik

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 5 februari 2023 @ 15:37:48 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207866665

Merk dat deze schrijfster veel, heel veel schrijft. Het is geen slechte thriller, maar het is geen room wat je drinkt, eerder halfvolle melk
pi_207870250

Ik werk sinds 2 maanden en een boekenwinkel en zag een boek binnenkomen wat ik graag wilde lezen. Dit is een eerder deel wat op aanraden van een collega heb geleend van haar.
Dit zijn jeugdherinneringen, in het nieuwe deel zit hij in een jeugdkliniek in de jaren ‘90.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 6 februari 2023 @ 08:31:04 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207874665
Dit boek was een lekker tussendoortje, ik moest een paar keer hardop lachen. Over haar crinchy ervaringen met vriendschappen. 'We hebben het over je gehad' van Stéphanie Hoogenberk.


Nu begonnen met 'KID' van Jelmer Soes. Gaat over twee broers die pas als ze (zo goed als) volwassen zijn vernemen dat ze zijn verwekt met behulp van zaad van (twee verschillende) anonieme donoren, en wat dit allemaal met hen doet. Jelmer heeft dit zelf ook meegemaakt, en bij hem bleek vorig jaar zelfs dat de behandelend arts zijn eigen zaad gebruikt had (en er worden nog elke maand nieuwe broers/zussen ontdekt). (luister ook de podcast 'Nazaten', heel boeiend).
in de haak.
pi_207875566
pi_207876441
quote:
Prachtig boek!
pi_207887189
quote:
17s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:27 schreef cafca het volgende:

[..]
Prachtig boek!
Ik ken alleen de film en de serie. Boek ligt al jaren in de kast om gelezen te worden.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:34:31 #169
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207891406
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wikipedia
De eerste Pratchett die ik ooit in het Engels las O+

Ik lees nu deze, op aanraden van een vriend want ik lees eigenlijk nooit thrillers. Vind er ook niet zo heel veel aan eigenlijk maar okee.
pi_207891695


Lees vlot en duidelijk. Geen taaie kost maar interessante chronologie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207891750
Ah interessant. Ik heb zijn ontzettend dikke biografie van Hitler gelezen. Die man kan zo goed schrijven.
pi_207894226


Meeslepend geschreven, maar ook erg beklemmend en duister.
Demain, on roule
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 15:53:21 #173
319979 Fok-it
All is well
pi_207894256
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:50 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]

Meeslepend geschreven, maar ook erg beklemmend en duister.
Oeh die klinkt wel nice. Die gaat op de lijst
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207902784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:01 schreef 297534 het volgende:
Ah interessant. Ik heb zijn ontzettend dikke biografie van Hitler gelezen. Die man kan zo goed schrijven.
Het is inderdaad gewoon lezen alsof je zalm eet: glibbert naar binnen. Hoe vond je zijn boek over Adolf?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:41:57 #175
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_207903687
Nu nog even het laatste boek uit de 'Dexter' reeks. Helaas wa het een-na-laatste deel (The Final Cut) erg tegenvallend, dus ik merk dat ik er echt minder inzit. Het is meer een moetje geworden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_207913710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is inderdaad gewoon lezen alsof je zalm eet: glibbert naar binnen. Hoe vond je zijn boek over Adolf?
Heel boeiend en lezenswaardig. Het is wel meer dan 2000 pagina's, dus het is toch een behoorlijk project ook al leest het lekker weg.
pi_207917780
pi_207923491
'De Blikman' van Sarah Winman.

Wat een ontroerend verhaal, ik vind het prachtig
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 17:06:38 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_207924292
Leon de Winter-Het lied van Europa.

Net eerste hoofdstuk gelezen. Veelbelovend
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:20:06 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207924438


Alice ontmoet Felix. Zij is succesvol romanschrijver, hij werkt in een distributiecentrum. Ze vraagt of hij met haar meegaat op reis naar Rome. Ze voelen zich tot elkaar aangetrokken, maar kunnen ze elkaar ook vertrouwen? Alice’ beste vriendin Eileen verwerkt een pijnlijke relatiebreuk en flirt weer met Simon, die ze al kent van kindsaf aan. Ze houden van elkaar, maar willen ze hun vriendschap op het spel zetten voor een relatie?

Prachtige wereld, waar ben je gaat over vier mensen die elkaar liefhebben en elkaar pijn doen. Het gaat over seks, over vriendschap en over de wereld waarin zij leven. Het is een universeel verhaal, dat zich afspeelt in Dublin en een klein stadje aan de Ierse westkust, over de vage grens tussen alleen-zijn en eenzaam zijn, en over hoe je je leven kan delen met anderen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207925139
🐱❤️
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 18:22:54 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207925202

Daar ga ik nog wel even over doen. Boekje met allerlei columns van de laatste jaren. Leuk, maar dan is 2-3 per dag prima.

En verder stond ook nog

Op de plank :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207937320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:11 schreef 297534 het volgende:
Heel boeiend en lezenswaardig. Het is wel meer dan 2000 pagina's, dus het is toch een behoorlijk project ook al leest het lekker weg.
Hoe lang doe je erover en wat boeit je dan vooral?

Ik ben in zijn boek nu op pag. 200 en heb zoiets van....mag wel actie komen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 17:31:08 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207938590
Net gestart met ‘Dit soort kleinigheden’ van Claire Keegan.
in de haak.
pi_207939722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:31 schreef trui het volgende:
Net gestart met ‘Dit soort kleinigheden’ van Claire Keegan.
[ afbeelding ]
Vorige week gelezen, erg mooi beschreven, beklemmend verhaal. Wat zijn er rotzakken op de wereld :(
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:15:27 #186
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_207948297
pi_207952568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 23:45 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Geweldig boek, ik heb flinm zitten snotteren :@

Nu:

pi_207962002
  zondag 12 februari 2023 @ 10:07:04 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_207962149
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 12 februari 2023 @ 11:50:23 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207963408
op mijn ereader net begonnen in:


Had gisteren wat moeite erin te komen, dus terug gegaan naar:

Ik zit op ong. 40% van dit boek en ga weer proberen hem uit te krijgen.

Beide zijn geen gigantisch lange boeken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_207963566
De zeven zussen, Lucinda Riley



Voor mijn gevoel ben ik een van de laatsten ter wereld die dit boek leest. Inmiddels op 90%, het leest lekker weg, ik begrijp de aantrekkingskracht van de serie wel.
  maandag 13 februari 2023 @ 06:43:09 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207975565
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:21 schreef coinchantal het volgende:
[ afbeelding ] De Spoorwegkinderen
Naar aanleiding van deze post gisteren de film The Railway Children op Netflix gekeken. Oké, was niet hetzelfde als het boek lezen, maar was toch leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 februari 2023 @ 13:59:17 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207980728
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:09 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Vorige week gelezen, erg mooi beschreven, beklemmend verhaal. Wat zijn er rotzakken op de wereld :(
Omdat ik het als e-book kocht had ik niet zo in de gaten dat het maar een dun boekje was. Ik was echt verbaasd dat ik al bij het einde was. Maar het was inderdaad mooi. Alleen had ik nog wel willen weten hoe 't verder ging.
in de haak.
  maandag 13 februari 2023 @ 14:33:44 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207981161
Nu begonnen met 'Jij mag alles zijn' van Griet Op de Beeck.

in de haak.
pi_207985334
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:59 schreef trui het volgende:

[..]
Omdat ik het als e-book kocht had ik niet zo in de gaten dat het maar een dun boekje was. Ik was echt verbaasd dat ik al bij het einde was. Maar het was inderdaad mooi. Alleen had ik nog wel willen weten hoe 't verder ging.
Herkenbaar. Ik had wel het fysieke boek in handen, maar was evengoed verbaasd toen het verhaal uit was!
pi_207990150
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 06:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Naar aanleiding van deze post gisteren de film The Railway Children op Netflix gekeken. Oké, was niet hetzelfde als het boek lezen, maar was toch leuk.
Ik wist niet dat hij op netflix stond... nou heb ik wat om te bekijken vanavond.
pi_207990156
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 13:42:56 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207993446


De epische orginele uitgaven van too much coffee man gebundeld :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207994696
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

De epische orginele uitgaven van too much coffee man gebundeld :D
Fake news! Too much coffee bestaat niet :{w
pi_207994752
'De dag dat ik mijn naam veranderde' van Bibi Dumon Tak.
pi_207995113
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
De epische orginele uitgaven van too much coffee man gebundeld :D
_O_
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:47:39 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207995602
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

De epische orginele uitgaven van too much coffee man gebundeld :D
"op verlanglijstje zet"
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:48:32 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207995613
quote:
^O^
Heb je Walk in the Woods van Bill Bryson ook gelezen? Aanrader, hij loopt de trail ook
pi_207995741
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Walk in the Woods
Nee maar hij stond wel in mij nog te lezen boeken lijst.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 20:00:06 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207998153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:01 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Nee maar hij stond wel in mij nog te lezen boeken lijst.
Erg leuk boek van mijn favoriete reis en geschiedenisschrijver. Hij combineert mooie verhalen met heerlijk droge humor
pi_207999009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Erg leuk boek van mijn favoriete reis en geschiedenisschrijver. Hij combineert mooie verhalen met heerlijk droge humor
Heerlijk boek inderdaad, hoe mooi die de man in de wandelwinkel portretteert. Ik houd ook van beide zijn geschiedenis als reisboeken, of het nou het Amerikaanse jaar 1927, de biografie van Shakespeare, een kleine geschiedenis van alles of een wandeling over het appalanches trail is
  Moderator woensdag 15 februari 2023 @ 17:31:52 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208008499
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208012540

Veel goeds over gehoord/gelezen, ook maar eens proberen. Eerste 2 hoofdstukken spreken me wel aan, leest makkelijk weg
  woensdag 15 februari 2023 @ 21:45:36 #209
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_208012859
  woensdag 15 februari 2023 @ 23:17:01 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_208014040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 21:28 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Veel goeds over gehoord/gelezen, ook maar eens proberen. Eerste 2 hoofdstukken spreken me wel aan, leest makkelijk weg
zonder enige twijfel mijn absolute lievelingsboek, niemand beschrijft de eenzaamheid van het bestaan gevoeliger dan Williams.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 februari 2023 @ 23:39:25 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208014229
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208046623
Een Berlijnse kwestie - Philip Kerr (deel 1 Bernie Gunther reeks)



quote:
Bernhard Gunther, door iedereen Bernie genoemd, is een voormalige politiefunctionaris en werkt sinds kort voor zichzelf als privédetective. Hij wordt benaderd door een rijke zakenman die de roofmoord op zijn dochter en schoonzoon wil oplossen.

Dit is Bernies eerste zaak en die neemt vrijwel direct angstaanjagende proporties aan als hij betrokken raakt bij een schandaal met twee wel heel bekende en beruchte hoofdrolspelers: Hermann Göring en Heinrich Himmler. Door zijn zoektocht naar de waarheid raakt hij steeds verder verstrikt in de duistere wereld van Duitslands hoogste militaire en politieke rangen en blijkt ook zijn eigen leven niet meer zeker…
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 18 februari 2023 @ 16:10:42 #213
319979 Fok-it
All is well
pi_208046704


Bijna uit :) Lang geleden dat ik een boek van Nederlandse bodem weer erg kon waarderen. _O_

Interessant dystopisch plot verteld vanuit meerdere goed uitgewerkte verhaallijnen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 18 februari 2023 @ 17:21:08 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208047376
pi_208047415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:10 schreef Fok-it het volgende:
[ afbeelding ]

Bijna uit :) Lang geleden dat ik een boek van Nederlandse bodem weer erg kon waarderen. _O_

Interessant dystopisch plot verteld vanuit meerdere goed uitgewerkte verhaallijnen
Ook net aan begonnen *O*
Sicker than your average.
pi_208049581
quote:
Ik vond hem tegenvallen.
pi_208049635
pi_208054248
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben op de helft van Muidhond van Inge Schilperoord. Traaaag boek, maar het bouwt nu onderhand wel spanning op, dus heb zin om verder te lezen.
[ afbeelding ]
Van Inge Schilperoord lees ik soms columns in Psychologie Magazine. Muidhond heb ik net uit en moet ik nog even laten bezinken.

Voor morgen ligt dit boekje klaar:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208057036
Stoner uit, was inderdaad een mooi boek. Nu begonnen in:
  zondag 19 februari 2023 @ 11:26:21 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208058504

Leest als een trein. Aanrader!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208059466
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:26 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Leest als een trein. Aanrader!
Kreeg hem van de week ook al zeer zwaar aanbevolen :D
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 19 februari 2023 @ 20:15:11 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208066378
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:26 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Leest als een trein. Aanrader!
ja hij is leuk!
in de haak.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:15:57 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208066391
Ik ben nu begonnen met 'Lessen' van Ian McEwan.

in de haak.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:14:02 #224
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_208067421
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_208077666
Na Nathan Sid verder met Een barbaar in China, ook van Adriaan van Dis.



En Viruswereld leende ik voor m’n dochter van 9 en nu heb ik hem zelf bijna uit:



Heel helder uitgelegd, grappig en ik heb er ook nog wat van opgestoken. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208077709
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:15 schreef trui het volgende:
Ik ben nu begonnen met 'Lessen' van Ian McEwan.

[ afbeelding ]
Die gaat ook op mijn lijst. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 20 februari 2023 @ 19:27:09 #227
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208078689


Aardige pageturner, het soort boek wat je op een vliegveld koopt en op de vlucht ontspannen uitleest, niet te veel nadenken, leest lekker, onderhoudend maar niets hoogdravends.
pi_208078934
  maandag 20 februari 2023 @ 20:22:10 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208079980


Leest net zo prettig als het vorige boek. Van mij mogen er nog meer boeken volgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 20 februari 2023 @ 22:47:05 #230
370431 drakin
vurig typje
pi_208082038
Volgend boek:

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:20:19 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208083775

Probeer mijn Frans wat op te poetsen
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:21:46 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208083789
quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:47 schreef drakin het volgende:
Volgend boek:

[ afbeelding ]
Je plaatje doet het niet hier, maar het is een heerlijk boek
pi_208084728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer mijn Frans wat op te poetsen
Farpaitement!
pi_208120906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je plaatje doet het niet hier, maar het is een heerlijk boek
Doet dit plaatje het dan wel?



[ Bericht 8% gewijzigd door drakin op 24-02-2023 17:25:29 ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 08:12:41 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208122205
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:21 schreef drakin het volgende:

[..]
Doet dit plaatje het dan wel?

[ afbeelding ]
Ja, deze wel
pi_208122210


Ik kom er niet doorheen :')
Tap tap tap
  vrijdag 24 februari 2023 @ 08:29:52 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208122336
pi_208128423
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:37:20 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208128744
Boekenweekgeschenk van vorig jaar.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 februari 2023 @ 19:44:33 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208130328
Dikke pil :D

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 februari 2023 @ 19:54:44 #241
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208130527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:44 schreef deedeetee het volgende:
Dikke pil :D

[ afbeelding ]
Die ligt bij mij ook klaar om (in het Engels) te gaan lezen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_208156744
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 februari 2023 @ 20:59:52 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208159156

Stond al even op mijn virtuele boekenplank.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208159216
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 19:00:06 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208169249
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 februari 2023 @ 20:17:57 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208170767

De Autobiografie van stand-up comedian, acteur, regisseur Johnny Vegas, AKA Michael Joseph Pennington. Hilarische gebeurtenissen in zijn vroege jeugd, zijn tijd in een seminarie, de Paters die proberen misbruik te maken, hoe hij tot zijn Act komt. Een prachtig boek
  maandag 27 februari 2023 @ 22:18:13 #247
370431 drakin
vurig typje
pi_208172538
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 06:42:41 #248
19840 Libris
Live from Singapore
pi_208173972


Moest er even inkomen, maar erg mooi boek. Over een meisje dat in de steek wordt gelaten in een moerashut in de jaren 60 en voor zichzelf moet zorgen.

Echt een aanrader.
pi_208174500
pi_208174885


Luister nooit naar audioboeken, maar kreeg een tip om deze te proberen want fantastisch voorgelezen door de schrijver zelf. Tot nu toe inderdaad heel fijn om naar te luisteren :)

Staat op Spotify voor mensen die nieuwsgierig zijn.
Demain, on roule
pi_208188940
'De dans van het gras' van Susan Power.

Een oudje uit eigen boekenkast, over een paar generaties Dakota/Sioux, tradities, magie, christendom en het leven in het reservaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kanaroe op 01-03-2023 11:14:36 ]
pi_208189208
Tap tap tap
pi_208209329
Inmiddels uit



Door met



[ Bericht 13% gewijzigd door coinchantal op 02-03-2023 20:08:53 ]
pi_208235445
Rage - Simon Conway



quote:
In a war of lies, the truth can kill.

Jonah Said is a loner and a troublemaker, shipped off by the British army to work with the UN in the buffer zone between Kuwait and Iraq, because they want him out of harm's way.

Big mistake.

From the minute he lands, Jonah becomes drawn into a deadly spiral of corruption and conspiracy involving Russians, Americans, Arabs and Brits - and none of them tells the truth.

And the truth is more dangerous than even Jonah can imagine.
pi_208239861
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208240633
Ik kon er niet omheen: Gijs Wilbrink - De Beesten. Het leest tot nu toe als een trein. Hij weet de sfeer van het platteland uitstekend neer te zetten.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:13:55 #257
370431 drakin
vurig typje
pi_208244816
Omdat hij ook andere boeken geschreven heeft deze eens opgepakt. Vorig jaar deed ik ruim een maand over zijn bekende complete werken van Sherlock Holmes, dit is een iets dunner boekje

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_208249895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:27 schreef Urquhart het volgende:
Ik kon er niet omheen: Gijs Wilbrink - De Beesten. Het leest tot nu toe als een trein. Hij weet de sfeer van het platteland uitstekend neer te zetten.
Je kon er niet omheen omdat je zelf uit de Achterhoek komt?
pi_208250329
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je kon er niet omheen omdat je zelf uit de Achterhoek komt?
Niet helemaal, wel uit de buurt. Maar ik bedoelde het vooral in de zin van dat ik er zoveel lovende recensies over had gelezen. Dus was wel benieuwd :)
pi_208250378
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Niet helemaal, wel uit de buurt. Maar ik bedoelde het vooral in de zin van dat ik er zoveel lovende recensies over had gelezen. Dus was wel benieuwd :)
Ik heb het ook met plezier gelezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 maart 2023 @ 19:25:41 #261
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_208256335
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 maart 2023 @ 22:29:43 #262
370431 drakin
vurig typje
pi_208271968
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:21:00 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208295405

Voorgelezen door Stephen Fry, eigenlijk een kinderboek, maar ook een verhaal over totalitaire overheden en corruptie.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:35:59 #264
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_208316378


Boek dat heerlijk wegleest, al is het op sommige momenten wel wat voorspelbaar.
pi_208340370
De zwemmers, Julie Otsuka



Een delicate, literaire roman over een dementerende vrouw

Een groep zwemmers wordt opgeschrikt door een barst in de bodem van hun lokale zwembad. Deze zwemmers delen alleen een zwembaan (de snelle, langzame of gemiddelde) en de troost die ze ieder uit hun ochtend- of middagbaantjes halen.
Een van deze zwemmers is Alice, die langzaam haar geheugen verliest. Voor Alice was het zwembad een laatste redmiddel tegen de duisternis van haar steeds erger wordende dementie. Zonder het gezelschap van haar medezwemmers en de regelmaat van haar dagelijkse baantjes, wordt ze ondergedompeld in verwarring en chaos, en meegesleurd in herinneringen uit haar kindertijd en het Japans-Amerikaanse interneringskamp waar zij de oorlog doorbracht. Alice' vervreemde dochter, die te laat in het leven van haar moeder terugkeert, is getuige van haar verwoestende aftakeling.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:03:26 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208340824

De jonge jaren van "Small Fry", ouders, eerste internaat, tweede internaat, pubertijd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 maart 2023 @ 16:21:54 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208345356

Deel III staat eindelijk op de audiostreamingdiensten. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 12 maart 2023 @ 17:00:30 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208345839


Een ouderwetse detective.

Het is begin 1964 als een van de artsen van het Maryland Asylum for the Insane halfdood wordt aangetroffen in zijn eigen operatiezaal. Het lijkt erop dat hij het slachtoffer is geworden van een opzettelijk verkeerd uitgevoerde lobotomie, een ingreep waar hij zelf in gespecialiseerd was.

Leo Boorman, rechercheur van de divisie Moordzaken van de Baltimore Police Department, wordt op de zaak gezet, maar nog voordat het onderzoek echt is begonnen wordt er een volgend slachtoffer gevonden: ditmaal is het de hoofdzuster van het Asylum. Zij is eveneens ‘behandeld’ met een therapie die ze zelf toepaste op patiënten, en vervolgens om het leven gebracht. Niet lang daarna volgen meer doden, waaronder ook iemand uit de hoge kringen van de samenleving.

Tegen de achtergrond van de Vietnamoorlog en een maatschappij die in de ban is van raciale spanningen gaat Boorman op jacht naar deze wrede seriemoordenaar. Een race tegen de klok die hem niet alleen de wereld van de psychiatrische instellingen in voert, maar hem ook op het spoor brengt van enkele zelfmoorden onder leerlingen van een katholieke meisjesschool en een onopgeloste moord op een non.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208349826
Inmiddels uit



Begonnen aan

pi_208352701
🐱❤️
  maandag 13 maart 2023 @ 13:59:16 #271
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208357657
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 maart 2023 @ 13:59:40 #272
319979 Fok-it
All is well
pi_208357667
quote:
Lekker boekje was dit hoor, boh
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 13 maart 2023 @ 14:00:47 #273
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208357682
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 13:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker boekje was dit hoor, boh
Ben er pas net in begonnen, maar groot fan van Ellis dus verwachtingen zijn weer hoog gespannen.
pi_208357927
quote:
Hier ben ik ook in begonnen
Sicker than your average.
pi_208357991
Uitgelezen: 'Normale mensen' van Sally Rooney. Mooi en ontroerend liefdesverhaal over 2 jonge mensen.
'Dit soort kleinigheden' van Claire Keegan. Over ongehuwde jonge moeders en hoe zij verstopt worden/werden.

Begonnen in 'De belofte' van Damon Galgut. Over een jong, wit meisje in Zuid-Afrika, wier moeder overlijdt.
pi_208362088
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 13:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker boekje was dit hoor, boh
Gisteren in begonnen, ik ben benieuwd :)
pi_208362149
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:30 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Als het je lukt om mij emotioneel te krijgen vanwege een robot, dan ben je een hele goede schrijver.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208363215
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Als het je lukt om mij emotioneel te krijgen vanwege een robot, dan ben je een hele goede schrijver.
Tot nu toe ben ik ook onder de indruk :)
pi_208364173
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
De zwemmers, Julie Otsuka

[ afbeelding ]

Een delicate, literaire roman over een dementerende vrouw


Ben hier nav deze post gisteravond in begonnen (geleend bij de online bibliotheek), leest tnt lekker weg.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 12:25:54 #281
319979 Fok-it
All is well
pi_208384025
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208384203
Alweer een tijdje bezig in:


Mooi boek, maar wel iets waar je de tijd voor moet nemen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:04:38 #283
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208384704


Met dank aan audioboeken in de auto eindelijk door deel 5 heengekomen.
Dus daarna 6 en nu deze (7) begonnen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:22:30 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208384960
In begonnen in het vliegtuig. Nieuwe reisinspiratie opdoen:


Net uit:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208410989
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:44:34 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_208411997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:05 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_208413388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:35 schreef cafca het volgende:
Mooi boek, maar wel iets waar je de tijd voor moet nemen.
Waarom is ie zo mooi? Ik heb 'm hier liggen, maar nog niet aan begonnen want heb nog zo veel op de lijst.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208414130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom is ie zo mooi? Ik heb 'm hier liggen, maar nog niet aan begonnen want heb nog zo veel op de lijst.
Tja, lastig uit te leggen. Het is vooral een bijzonder boek.
Niet zozeer een verhaal, als wel een voortdurende woordenstroom, een aaneenschakeling van gedichten, gedachten, hersenspinsels, overpeinzingen, flarden van liedjes, referenties aan Homerus, Shakespeare en andere klassiekers, zinloze discussies en waarnemingen gedurende een random dag in het leven van een aantal mensen in het Dublin van begin vorige eeuw.

Het lijkt nergens over te gaan en toch over vanalles. Ik vind het wel intrigerend.
pi_208414627
pi_208435325
De bus uit Mostar - Gerben van 't Hek/Rens Lieman



quote:
‘De bus uit Mostar’ van GerBen van ’t Hek en Rens Lieman is het verhaal van 26 jonge handbalsters, die in 1992 naar Nederland vluchtten vanuit Joegoslavië, en niet meer terug konden.

‘De bus uit Mostar’ van GerBen van ’t Hek en Rens Lieman begint in mei 1992. Een groep jonge handbalsters, tieners nog, neemt in de schilderachtige stad Mostar plaats in de spelersbus. Om een toernooi in Nederland te spelen, denken ze. In werkelijkheid is het een gevaarlijke, door hun coach georkestreerde vlucht. Eenmaal in Nederland valt het contact met thuis weg. Terugkeren naar Mostar kan niet. Daar komen familie, vrienden en buren steeds meer tegenover elkaar te staan in een etnisch gemotiveerde oorlog. In het Noord-Hollandse Oosterblokker klampen de jonge handbalsters zich met al hun verschillende etniciteiten stevig aan elkaar vast.

Ze groeien op in gastgezinnen. Weken worden maanden. Maanden worden jaren. Kunnen ze ooit nog terug naar huis? In ‘De bus uit Mostar’ reconstrueren GerBen van ’t Hek en Rens Lieman hun verhaal, dat de recente geschiedenis van het voormalig Joegoslavië na Tito een menselijk gezicht geeft.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:54:49 #291
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_208435628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 14:26 schreef TargaFlorio het volgende:
De bus uit Mostar - Gerben van 't Hek/Rens Lieman

[ afbeelding ]
[..]

bedankt voor de tip. Staat op het lijstje voor deze zomer.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:55:16 #292
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_208435633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:05 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
staat al een tijdje in de kast te wachten. Ook voor de zomer.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_208436247


Net uit, een boek dat je niet zomaar vergeet. Er is ook een Nederlandse vertaling zag ik net.
Demain, on roule
pi_208436973
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
De zwemmers, Julie Otsuka

[ afbeelding ]

Een delicate, literaire roman over een dementerende vrouw

Een groep zwemmers wordt opgeschrikt door een barst in de bodem van hun lokale zwembad. Deze zwemmers delen alleen een zwembaan (de snelle, langzame of gemiddelde) en de troost die ze ieder uit hun ochtend- of middagbaantjes halen.
Een van deze zwemmers is Alice, die langzaam haar geheugen verliest. Voor Alice was het zwembad een laatste redmiddel tegen de duisternis van haar steeds erger wordende dementie. Zonder het gezelschap van haar medezwemmers en de regelmaat van haar dagelijkse baantjes, wordt ze ondergedompeld in verwarring en chaos, en meegesleurd in herinneringen uit haar kindertijd en het Japans-Amerikaanse interneringskamp waar zij de oorlog doorbracht. Alice' vervreemde dochter, die te laat in het leven van haar moeder terugkeert, is getuige van haar verwoestende aftakeling.

Deze heb ik gereserveerd bij de bieb, lijkt me een prachtig verhaal.
pi_208437086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:05 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vond ik een mooi boek, wel lang inkomen meen ik me te herinneren :)
pi_208437333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:38 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Deze heb ik gereserveerd bij de bieb, lijkt me een prachtig verhaal.
Dat is het absoluut! Ik heb weinig tijd gehad deze week, maar ik ben hem aan het slowreaden, ik geniet er ontzettend van. Als je lid bent van de bieb, kun je hem ook direct als ebook of luisterboek lenen!
pi_208437484
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat is het absoluut! Ik heb weinig tijd gehad deze week, maar ik ben hem aan het slowreaden, ik geniet er ontzettend van. Als je lid bent van de bieb, kun je hem ook direct als ebook of luisterboek lenen!
Oh, fijn zeg! Ja, ik ben lid van de bieb, maar ben een lettervreter, tevens slowreader
  zaterdag 18 maart 2023 @ 17:36:47 #298
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208447059
De kleindochter, Bernhard Schlink



Hoe verstandig is het om een kleindochter, van wie je niet eens wist dat ze überhaupt bestond, te willen redden uit een rechtse eco-dorpsgemeenschap in een uithoek van Oost-Duitsland, waar de bewoners zich slachtoffer van de Wende voelen? Niet lang nadat hij in de jaren zestig de aantrekkelijke Birgit in Oost-Berlijn ontmoet, vraagt hij haar ten huwelijk. Ze stemt toe onder één voorwaarde: hij helpt haar te vluchten uit de ddr. De vlucht slaagt. Als Birgit overlijdt is Kaspar zeventig jaar en boekhandelaar in Berlijn. Lezend in de dagboeken van zijn overleden vrouw ontdekt hij dat ze al die jaren iets voor hem verzweeg: bij de vlucht liet ze haar dochtertje Svenja achter, met wie ze nooit meer contact heeft opgenomen. Kaspar besluit Svenja te zoeken en vindt haar in een kleine dorpsgemeenschap in Oost-Duitsland. Hun ontmoeting verloopt moeizaam, voornamelijk vanwege haar echtgenoot. Het verschil tussen deze achterdochtige, vijandige en rechts-radicale man en de zachtmoedige Kaspar kan haast niet groter zijn. Alleen met hun dochter Sigrun – zijn kleindochter – bouwt Kaspar een aarzelende relatie op. Soms vraagt hij zich af of hij haar kan bevrijden uit de kringen waarin ze opgroeide, en of hij dat wel moet willen. Kaspar gaat ver in zijn poging begrip op te brengen om een betrokken grootvader voor de rechtsradicale Sigrun te worden. De kleindochter van zijn raadselachtige, koppige Birgit.
pi_208447074
Wat maakt dat je er zo boos bij kijkt?

Ik lees een dun boekje van Jaap Robben: Een mensenleven geleden. In het voetspoor van de bevrijding.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208447169
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 07:44 schreef Sumppi het volgende:
Wat maakt dat je er zo boos bij kijkt?

Ik lees een dun boekje van Jaap Robben: Een mensenleven geleden. In het voetspoor van de bevrijding.
Haha, dikke vingers en een hoestbui :D

Boek is dikke prima ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')