Leuk, ik kijk net de mini tv-serie van de VPROquote:
Oh interessant! Ben benieuwd wat je ervan vindtquote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
Op de e-reader:
[ afbeelding ]
De Belgische schrijver en journalist Matthias M.R. Declercq werd in 2009 een dag naar Urk gestuurd om verslag te doen van een moordzaak. Het dorp fascineerde hem zo, dat hij tien jaar later besluit op het voormalige eiland te gaan wonen, om te doen wat indertijd niet is gelukt: doordringen tot de kern van deze voor de buitenwereld zo onbekende gemeenschap.
Declercq woont als vreemdeling in het hart van het dorp en gaat mee vissen, bidden en drinken. Stap voor stap openbaart zich de werkelijkheid. Declercq observeert een minzaam en godvrezend volk, maar ontdekt ook een schimmige en tragische wereld, met jeugdige baldadigheid, visfraude en drugs. Een wereld waarin niks is wat het lijkt.
Declercq is er in deze persoonlijke queeste in geslaagd de identiteit bloot te leggen van 's lands schijnbaar meest gesloten en onbegrepen gemeenschap.
Ik kan hem je nu al aanraden, op 35%, want ik vind het een erg goed geschreven boek en ondanks mijn zware vooroordelen over de refos van Urk, begin ik al meer begrip voor ze te ontwikkelen. Vind ik knap.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Oh interessant! Ben benieuwd wat je ervan vindt
Dat is inderdaad precies de reden waarom ik het zou willen lezen. Dank! Dan gooi ik hem in het mandje van Bol.com.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan hem je nu al aanraden, op 35%, want ik vind het een erg goed geschreven boek en ondanks mijn zware vooroordelen over de refos van Urk, begin ik al meer begrip voor ze te ontwikkelen. Vind ik knap.
Ja die had ik ook gezien en toen dacht ik, ik ga het boek lezen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk, ik kijk net de mini tv-serie van de VPRO![]()
Volgens mij heeft hijzelf ook het tweede deel niet afgemaakt omdat hij toen overleed.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 00:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heerlijke serie, helaas heeft Douglas Adams er niet meer van geschreven.
Hij overleed op 11 mei 2001quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hijzelf ook het tweede deel niet afgemaakt omdat hij toen overleed.![]()
Ik lees nu Bram Stokes Dracula.
Ooooo. Zat dat ff verkeerd in mijn kopquote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hij overleed op 11 mei 2001
In de Dirk Gently serie
Dirk Gently's Holistic Detective Agency, 1987
The Long Dark Tea-Time of the Soul 1988
Hitch Hikers Guide serie waar Dirk Gently ook in voorkwam en idd niet door hemzelf werd afgemaakt
The Salmon of Doubt. 2002
Je hebt dus nog wat te lezen![]()
Veel verschillende karakters, ingewikkeld en op sommige vlakken ongeloofwaardig verhaal. Kortom tegenvallend boek.quote:Een oudere vrouw wordt vermoord gevonden in Orléans, Frankrijk. Haar identiteit is onbekend, maar de doodsoorzaak is zeer specifiek: ze is vermoord op precies dezelfde wijze waarop verraders van het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog werden gedood.
Haar zoektocht naar de moordenaar leidt inspecteur Inès Picault naar het Frankrijk van 1940, toen leden van het Franse verzet verwikkeld waren in een wanhopig gevecht tegen de Duitsers. Ze ontdekt een web van verraad en intriges dat terugreikt tot de jeugd van het slachtoffer: een tijd waarin duistere allianties werden gesmeed en beloftes werden verbroken. Het verleden is jaren verborgen gebleven en Picault ontdekt al snel dat sommige mensen tot alles in staat zijn om dat zo te houden.
Vreselijk irritant hoofdpersonage was dat zegquote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
'Het onzichtbare circus' van Jenifer Egan uitgelezen.
Haha, beetje wel inderdaad. Jong meisje van 18 met verloren zus-verdriet in post-hippie tijdperk.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vreselijk irritant hoofdpersonage was dat zeg
Dubliners is geweldig, deze kerstvakantie weer herlezen. Het slotverhaal, The Dead, is zo ontzettend goed.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:42 schreef Speedfight het volgende:
Ik luister nu Two Gallants - The Dubliners van James Joyce, gefascineerd
Mooie roman, al is het geen verhaal waar je vrolijk van wordt. Het einde vind ik wat minder geslaagd.quote:‘Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij ging het al mis met Tom Keller toen die twee ooms hem ’s nachts meenamen naar het bos en hem dingen lieten doen die een jongen van negen nog lang niet zou moeten doen.’
Zo begint De beesten, het romandebuut van Gijs Wilbrink. Het speelt zich af in de Achterhoek, te midden van motoren, stropers, nertsenfokkerijen en handeltjes die het daglicht niet kunnen verdragen. In dit mystieke grensland vol geheimen groeit Tom Keller op, jongste telg van de beruchtste familie van de streek, en gezegend met een van God gegeven talent voor de motocross. Als hij jaren later plotseling verdwijnt, komt zijn opstandige dochter terug naar haar geboortegrond om hem te zoeken, met een dramatische familiereünie tot gevolg.
Ik heb het ooit gelezen en weet nog precies hoe het verhaal was. Bizar.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben op de helft van Muidhond van Inge Schilperoord. Traaaag boek, maar het bouwt nu onderhand wel spanning op, dus heb zin om verder te lezen.
[ afbeelding ]
Heb hem uit. Inderdaad een bizar goed geschreven boekquote:Op zondag 15 januari 2023 16:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb het ooit gelezen en weet nog precies hoe het verhaal was. Bizar.
ik vond 't ook sterk. (maar pfff, ook erg heftig).quote:Op maandag 16 januari 2023 08:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb hem uit. Inderdaad een bizar goed geschreven boek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |