Vrijdag 9 december, 20:00 uurquote:Nederland
Noppert;
Timber, Van Dijk, Ak;
Dumfries, De Roon, Klaassen, F. de Jong, Blind;
Gakpo, Memphis
Bedankt.quote:Op zaterdag 3 december 2022 21:59 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt. @:neef_wuppie
1974 en 1978?quote:Nederland heeft voor de vijfde keer de kwartfinale bereikt op het wereldkampioenschap voetbal (1994, '98, '10, '14, '22).
Ah, tweede ronde genot.quote:
@Coco neemt het weer over. Je hebt het goed gedaan vandaag.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vermoedelijke opstelling klopt van geen kant.
Graag eruit halen of je usernaam als bron erbij zetten
Unturked.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:02 schreef Halcon het volgende:
Dat gaat me een spektakel worden
Denk een mokersaaie wedstrijd met 'n 1-0 voor Argentinie in de verlengingen.
Fijn! Dit was wel zweten zeg, ik vind dat wij dit samen goed gedaan hebben! Coco zal trots zijnquote:Op zaterdag 3 december 2022 22:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
@:coco neemt het weer over. Je hebt het goed gedaan vandaag.
Als Nederland 1-0 achter staat worden Koopmeiners, Weghorst en Janssen ingebrachtquote:Op zaterdag 3 december 2022 22:02 schreef Halcon het volgende:
Dat gaat me een spektakel worden
Denk een mokersaaie wedstrijd met 'n 1-0 voor Argentinie in de verlengingen.
Buiten Messi is het niet veel hoor. Lautaro Martinez heeft het ook totaal niet. Als een Australische defensie het er goed vanaf brengt dan moet onze defensie dat ook lukkenquote:Op zaterdag 3 december 2022 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Ik vrees toch wel een beetje een 2014 zaadpot. Aan de andere kant, dit Argentini is echt mokerslecht. Ze zijn niet voor niets door Saudi-Arabi verslagen, dat zelf ook mokerslecht bleek.
Was de opstelling tegen Qatar en Verenigde Staten.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vermoedelijke opstelling klopt van geen kant.
Graag eruit halen of je usernaam als bron erbij zetten
Maar wij zijn ook mokerslecht....quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Ik vrees toch wel een beetje een 2014 zaadpot. Aan de andere kant, dit Argentini is echt mokerslecht. Ze zijn niet voor niets door Saudi-Arabi verslagen, dat zelf ook mokerslecht bleek.
Klaassen en De Roon kun je doorstrepen na hun eerste helft van vanavond.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Was de opstelling tegen Qatar en Verenigde Staten.
Welke opstelling denk jij?
1998 kwalitatief overtreffen, dat gaat 'm niet worden. Denk zo ongeveer het beste Oranje ooit.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:06 schreef JohnDDD het volgende:
Mooier dan 1998 kan het bijna niet worden. Dat was een van de mooiste wedstrijden uit de Nederlandse geschiedenis en misschien wel de WK-geschiedenis, al ben ik misschien bevooroordeeld. Maar die wedstrijd had echt alles, zeker met die kopstoot van die domme Ortega en die gouden goal van Dennis op het einde.
Nu zijn we echter nog steeds aan elkaar gewaagd denk ik, al is het niet omdat beide landen zo briljant spelen
Van Gaal kennende zal hij echter wel revanche willen voor 2014 en hij zal de pot van 1998 willen overtreffen, dus ik denk dat zijn gouden pik zijn werk weer gaat doen en dat Xavi de winnende maakt in de verlenging
In onze slechtste wedstrijd speelden we 1-1 tegen Ecuador. Argentini verliest in hun slechtste wedstrijd met 2-1 tegen Saudi-Arabi. Maakte het zich erg moeilijk tegen Australi dat bijna nog 2-2 maakte.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar wij zijn ook mokerslecht....
Het is dat Australie blunderde achterin anders was t gewoon een verlenging gewordenquote:Op zaterdag 3 december 2022 23:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In onze slechtste wedstrijd speelden we 1-1 tegen Ecuador. Argentini verliest in hun slechtste wedstrijd met 2-1 tegen Saudi-Arabi. Maakte het zich erg moeilijk tegen Australi dat bijna nog 2-2 maakte.
Nederland kan alleen nog maar beter gaan draaien, bij Argentini heb ik het idee dat dit hun maximale niveau is.
2 bizarre reddingen van Martinez ook. Die slalom van Behich en die laatste kans gaan er 8 van de 10 keer gewoon inquote:Op zondag 4 december 2022 00:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Het is dat Australie blunderde achterin anders was t gewoon een verlenging geworden
Niet overdrijven. Ook toen speelden ze zaadpotten (Belgi met rood Kluivert), een 2-0 voorsprong tegen Mexico weggeven, hakken over de sloot tegen Joegoslavi, waar Bergkamp rood had moeten hebben, etc.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
1998 kwalitatief overtreffen, dat gaat 'm niet worden. Denk zo ongeveer het beste Oranje ooit.
Het was niet best veelal inderdaad. Penalties tegen Brazili ook waardeloos.quote:Op zondag 4 december 2022 00:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Ook toen speelden ze zaadpotten (Belgi met rood Kluivert), een 2-0 voorsprong tegen Mexico weggeven, hakken over de sloot tegen Joegoslavi, waar Bergkamp rood had moeten hebben, etc.
De selectie was desalniettemin alsnog 1 van de beste.quote:Op zondag 4 december 2022 00:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Ook toen speelden ze zaadpotten (Belgi met rood Kluivert), een 2-0 voorsprong tegen Mexico weggeven, hakken over de sloot tegen Joegoslavi, waar Bergkamp rood had moeten hebben, etc.
Ik ben inderdaad benieuwd naar zijn statistieken, voor mijn gevoel heeft hij echt elk kopduel gewonnen.quote:Op zondag 4 december 2022 06:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het wordt denk ik gewoon weer een taai potje zoals 8 jaar geleden. Maar ik moet zeggen dat Ak wat onderbelicht is, speelde echt als een baas. Die kan Messi best van een goal afhouden.
Want? Ik ben echt totaal niet onder de indruk van Argentini. Bij Messi is de kans groot dat hij het laat afweten, want Messi voor Argentini en ik zie niemand die het dan wel oppakt.quote:Op zondag 4 december 2022 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Argentini gaat winnen, en das helemaal geen schande. Oranje heeft het dan ook gewoon ok gedaan met deze selectie.
Dit lijkt me echt puur op een gevoel gebaseerd, met feiten op basis van vertoond spel heeft het niets te maken. Nederland ging vrij comfortabel door tegen de VS, voor Argentini was het billenknijpen tegen Australi. Argentini verliest van Saudi-Arabi. Nederland heeft meer goals erin liggen dan Argentini en minder goals tegen. Hoe kan Argentini dan zoveel hoger in de odds staan? Nou ja, laat die bookies het maar doen zo.quote:Op zondag 4 december 2022 01:33 schreef RipCity het volgende:
Bookies:
Argentinie 2.20
Nederland 3.7
Gelijkspel 3.25
Gaf een mooi hakje aan Bergwijn maar die verklootte het uiteraard om af te ronden.quote:Op zondag 4 december 2022 07:37 schreef byah het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad benieuwd naar zijn statistieken, voor mijn gevoel heeft hij echt elk kopduel gewonnen.
Ik vond Xavi overigens vrij teleurstellend invallen, daar had ik nog wel wat van verwacht
Bergwijn is echt mokerslecht.quote:Op zondag 4 december 2022 09:50 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Gaf een mooi hakje aan Bergwijn maar die verklootte het uiteraard om af te ronden.
Voordeel is wel dat van Gaal in 2014 een systeem en wedstrijdplan in elkaar heeft gezet dat een veel betere Messi toen al onzichtbaar maakte, met een veel slechtere Nederlandse verdediging. Heb er wel vertrouwen in dat van Gaal weer wat uit z'n hoed tovert.quote:
Ik vind het onbegrijpelijk dat die lage rolletjes in de verre hoek van Messi nog keepers verrassen. Denk dat de lengte van Noppert daar wel eens cruciaal kan gaan zijn.quote:Op zondag 4 december 2022 10:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat van Gaal in 2014 een systeem en wedstrijdplan in elkaar heeft gezet dat een veel betere Messi toen al onzichtbaar maakte, met een veel slechtere Nederlandse verdediging. Heb er wel vertrouwen in dat van Gaal weer wat uit z'n hoed tovert.
Dat gezegd hebbende, het blijft Messi die op een goede dag, zoals gisteren, hem ook gewoon tussen 4 man in het net krijgt.
quote:Op zondag 4 december 2022 10:10 schreef -XOR- het volgende:
Bergwijn was behoorlijk gisteren, vooral wat betreft balvastheid. Ik snap de kritiek op hem gister niet zo.
Messi is vlak voor hij schiet bijna altijd in een snelle beweging, dat maakt dat een keeper moet meebewegen. Meestal is hij net iemand gepasseerd die het zicht op de bal benam. En hij mikt goed. Maar inderdaad, ze zien er niet onhoudbaar uit.quote:Op zondag 4 december 2022 10:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat die lage rolletjes in de verre hoek van Messi nog keepers verrassen. Denk dat de lengte van Noppert daar wel eens cruciaal kan gaan zijn.
De kracht van Argentini is ook wel erg afhankelijk van n man, nog meer dan dat Nederland van De Jong afhankelijk is. Dat kan de argentijnen wel eens op gaan breken.quote:Op zondag 4 december 2022 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt puur op een gevoel gebaseerd, met feiten op basis van vertoond spel heeft het niets te maken. Nederland ging vrij comfortabel door tegen de VS, voor Argentini was het billenknijpen tegen Australi. Argentini verliest van Saudi-Arabi. Nederland heeft meer goals erin liggen dan Argentini en minder goals tegen. Hoe kan Argentini dan zoveel hoger in de odds staan? Nou ja, laat die bookies het maar doen zo.
Het is best wel veel eenheidsworst bij de Argentijnen ja. Een aardige ploeg, maar zeker niet de beste van het toernooi als je het mij vraagt.quote:Op zondag 4 december 2022 10:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
De kracht van Argentini is ook wel erg afhankelijk van n man, nog meer dan dat Nederland van De Jong afhankelijk is. Dat kan de argentijnen wel eens op gaan breken.
Weet niet of Di Maria fit is voor de kwartfinale, maar die kan ook nog wel eens verrassend uit de hoek komen.quote:Op zondag 4 december 2022 10:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
De kracht van Argentini is ook wel erg afhankelijk van n man, nog meer dan dat Nederland van De Jong afhankelijk is. Dat kan de argentijnen wel eens op gaan breken.
Nederland is helemaal niet van de Jong afhankelijk. Als die het laat afweten zijn er genoeg spelers die individueel iets kunnen afdwingen. Het is niet dat de Jong zo ongenaakbaar was tot nu toe.quote:Op zondag 4 december 2022 10:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
De enige andere speler bij wie ik opveer als hij aan de bal komt is Marcos Acua, maar dat komt omdat de commentator dan "Acua" zegt en ik automatisch "Matata" wil aanvullen.quote:Op zondag 4 december 2022 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is best wel veel eenheidsworst bij de Argentijnen ja. Een aardige ploeg, maar zeker niet de beste van het toernooi als je het mij vraagt.
Ik heb eens zitten kijken op allerlei sites en de meeste kiezen Argentini als winnaar uit. Ik vind dat erg makkelijk gezegd. Zoals ik eerder aangaf, het is niet gebaseerd op de situatie van nu. Zo zag je in het Oekrane conflict dat analisten hun mening begonnen aan te passen aan de hand van de veranderde situatie op het slagveld, waar van tevoren niemand Oekrane een kans gaf. Het lijkt wel alsof de meeste sites een beeld hebben van Argentini dat ze niet hebben willen aanpassen, zoals men bij Rusland dat wel deed. Vooraf had Argentini misschien betere papieren maar met een nederlaag, 1 goal minder dan Nederland, 1 goal meer tegen en spannend spel tegen Australi kan je onmogelijk ze de betere papieren op dit moment geven.quote:Op zondag 4 december 2022 10:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ach, ik vind het prima, die rol van de underdog. Het gebeurt uiteindelijk op het veld.quote:Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb eens zitten kijken op allerlei sites en de meeste kiezen Argentini als winnaar uit. Ik vind dat erg makkelijk gezegd. Zoals ik eerder aangaf, het is niet gebaseerd op de situatie van nu. Zo zag je in het Oekrane conflict dat analisten hun mening begonnen aan te passen aan de hand van de veranderde situatie op het slagveld, waar van tevoren niemand Oekrane een kans gaf. Het lijkt wel alsof de meeste sites een beeld hebben van Argentini dat ze niet hebben willen aanpassen, zoals men bij Rusland dat wel deed. Vooraf had Argentini misschien betere papieren maar met een nederlaag, 1 goal minder dan Nederland, 1 goal meer tegen en spannend spel tegen Australi kan je onmogelijk ze de betere papieren op dit moment geven.
Ik denk dat Nederland en Argentini minimaal gelijkwaardig zijn en van Gaal zal revanche willen. Het enige voordeel dat Argentini wellicht heeft is dat ze (subjectief gezien) iets meer een killermentality en een wil om te winnen hebben. Dat heeft Nederland altijd genekt door de historie heen en Argentini is een land dat in de Spaanse voetbaltraditie bereid is om alles te doen voor de winst. Ook denk ik niet dat we het op penalty's moeten laten aankomen. Drama, spanning en sensatie kunnen die Latino's beter mee omgaan dan de nuchtere Hollanders. Dat heeft het verleden ook wel uitgewezen (WK 98 Brazili en 2014 tegen notabene Argentini). Ons voordeel is dat we een betere coach hebben, n van de beste die er ooit geweest zijn.
Een ander voordeel (maar dat is meteen hun nadeel) is dat Messi eindelijk eens bepalend is in het elftal. Echter hebben wij voldoende kwaliteit om hem te stoppen (gelukkig is Blind niet zijn directe verdediger) en hebben wij meerdere spelers die bepalend kunnen zijn en dat zijn geweest (aanvallend n verdedigend): Gakpo, Memphis, Dumfries en toch ook Blind op het cruciale moment, Klaassen en de Jong op momenten. Ak zeer solide in de verdediging.
Oh zeker. Uiteindelijk maakt het niet uit wat sites en analisten denken. Het verwonderde me alleen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:18 schreef thedeedster het volgende:
Ik denk dat Nederland en Argentini minimaal gelijkwaardig zijn en van Gaal zal revanche willen. Het enige voordeel dat Argentini wellicht heeft is dat ze (subjectief gezien) iets meer een killermentality en een wil om te winnen hebben. Dat heeft Nederland altijd genekt door de historie heen en Argentini is een land dat in de Spaanse voetbaltraditie bereid is om alles te doen voor de winst. Ook denk ik niet dat we het op penalty's moeten laten aankomen. Drama, spanning en sensatie kunnen die Latino's beter mee omgaan dan de nuchtere Hollanders. Dat heeft het verleden ook wel uitgewezen (WK 98 Brazili en 2014 tegen notabene Argentini). Ons voordeel is dat we een betere coach hebben, n van de beste die er ooit geweest zijn.
Bedoel ook meer dan het elftal van 1998 kwalitatief veel beter is dan het elftal van nu. Of dat van 2014, of 2010.quote:Op zondag 4 december 2022 00:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dit is wel echt puur scorebordjournalistiekquote:Op zondag 4 december 2022 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt puur op een gevoel gebaseerd, met feiten op basis van vertoond spel heeft het niets te maken. Nederland ging vrij comfortabel door tegen de VS, voor Argentini was het billenknijpen tegen Australi. Argentini verliest van Saudi-Arabi. Nederland heeft meer goals erin liggen dan Argentini en minder goals tegen. Hoe kan Argentini dan zoveel hoger in de odds staan? Nou ja, laat die bookies het maar doen zo.
De Vrij en Vlaar waren wel fantastisch in die wedstrijd, zeker Vlaar, dat moeten Timber en van Dijk nog maar herhalen (Ake is wel beter dan BMI uiteraard). Ook vraag ik me af of Messi destijds zoveel beter was dan nu, zo indrukwekkend was het niet op dat WK (al werd hij wel speler van het toernooi, geloof ikquote:Op zondag 4 december 2022 10:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat van Gaal in 2014 een systeem en wedstrijdplan in elkaar heeft gezet dat een veel betere Messi toen al onzichtbaar maakte, met een veel slechtere Nederlandse verdediging. Heb er wel vertrouwen in dat van Gaal weer wat uit z'n hoed tovert.
Dat gezegd hebbende, het blijft Messi die op een goede dag, zoals gisteren, hem ook gewoon tussen 4 man in het net krijgt.
Niet alleen scorebord, ook als je kijkt dat Argentini bijna een verlenging tegen Australi om zijn oren kreeg en Nederland tegen de VS er relatief makkelijk doorheen wandelde. Dan kan je toch niet stellen dat Argentini gewoon zoveel beter is, OOK die andere statistieken meenemend. Argentini heeft de winst tegen Australi echt eruit gesleept en dat zegt wel wat over hun kwaliteiten vind ik.quote:Op zondag 4 december 2022 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit is wel echt puur scorebordjournalistiek
Mja, dat kun je over Nederland ook gewoon zeggen. Het is niet alsof we fantastisch door het toernooi gaan tot nu toe..quote:Op zondag 4 december 2022 11:32 schreef Cupfighter het volgende:
Argentini is niet zo goed als velen denken, het draait grotendeels om Messi, het elftal oogt zwakker dan toen we er met pingels.van verloren, als Nederland weer slim op zijn van Gaals speelt zie ik ze wel winnen
quote:Op zondag 4 december 2022 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit is wel echt puur scorebordjournalistiek
Klopt maar Nederland is internationaal geen favoriet, dat is Argentini welquote:Op zondag 4 december 2022 11:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, dat kun je over Nederland ook gewoon zeggen. Het is niet alsof we fantastisch door het toernooi gaan tot nu toe..
Dat laat dus zien dat beide ploegen kwetsbaar zijn voor grillen. Argentini had die kans van de VS gescoord en Nederland had die kansen van Australi afgemaakt.quote:Op zondag 4 december 2022 11:37 schreef Halcon het volgende:
Australi was tot die lucky goal totaal niet gevaarlijk. En die goal was echt 'n mazzeltje, want zonder die Argentijn was die bal ergens in de bovenste ring gevlogen.
dit idd.quote:Op zondag 4 december 2022 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar goed, we gaan het zien. Ik vind dat we aan elkaar gewaagd zijn en dat het elke kant kan opvallen.
Of Argentini die kans maakt, dat weet je ook niet. Lautaro verprutste ook 1 a 2 hele goede kansen. Australi heeft inclusief die goal 3 kansen gehad. De goal was puur geluk. Grijpt die Argentijn niet in, dan vliegt die bal de bovenste ring in.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat laat dus zien dat beide ploegen kwetsbaar zijn voor grillen. Argentini had die kans van de VS gescoord en Nederland had die kansen van Australi afgemaakt.
Wat maakt Argentini dan zoveel BETER?
Dat is wel een bijzondere conclusie.. denk niet dat iemand NL wil zien falen.. maar als er 1 ploeg favoriet is, is het Argentiniquote:Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
dit idd.
Maar men wilt NL vooral zien falen lijkt het wel.
En dat gaat Nederland ook niet doen... Heb je Nederland naef zien aanvallen, daarbij ploegen in de kaart spelend? Kans is groot dat het een afwachtende wedstrijd wordt en dan kan n moment beslissend zijn. Beetje Spanje-Nederland 2010 verhaal of Nederland-Argentini 2014. Als Robben in 2010 had gescoord waren we WK, als Nederland toen n kans in 2014 had afgemaakt stonden we in de finale.quote:Op zondag 4 december 2022 11:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of Argentini die kans maakt, dat weet je ook niet. Lautaro verprutste ook 1 a 2 hele goede kansen. Australi heeft inclusief die goal 3 kansen gehad. De goal was puur geluk. Grijpt die Argentijn niet in, dan vliegt die bal de bovenste ring in.
Wat Argentini veel beter maakt, is dat Argentini zich instelt op het spel van Nederland en niet zo naef aan gaat vallen als de VS. Ze gaan Nederland veel minder in de kaart spelen.
Nee, maar dan krijg je dus een hele andere wedstrijd. Dat zou het ook al geworden zijn als je bv. tegen Australi hebben gespeeld. Die spelen veel afwachtender en compacter dan de VS.quote:Op zondag 4 december 2022 11:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat gaat Nederland ook niet doen... Heb je Nederland naef zien aanvallen, daarbij ploegen in de kaart spelend? Kans is groot dat het een afwachtende wedstrijd wordt en dan kan n moment beslissend zijn.
Een wedstrijd die van momenten afhangt dus. Zie mijn edit. En bij momenten kan het either way gaan.quote:Op zondag 4 december 2022 11:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar dan krijg je dus een hele andere wedstrijd. Dat zou het ook al geworden zijn als je bv. tegen Australi hebben gespeeld. Die spelen veel afwachtender en compacter dan de VS.
Het spelletje van Nederland pakt m.i. vooral goed uit tegen ploegen die wat meer naar voren spelen.
Die kansen van Lautaro komen wel voort uit een alles of niets offensief van Australie natuurlijk. Ik hoop dat Nederland niet in die positie komt. Uitgespeelde kansen van minuut 1-80 heeft Argentinie niet echt gehad volgens mij.quote:Op zondag 4 december 2022 11:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of Argentini die kans maakt, dat weet je ook niet. Lautaro verprutste ook 1 a 2 hele goede kansen. Australi heeft inclusief die goal 3 kansen gehad. De goal was puur geluk. Grijpt die Argentijn niet in, dan vliegt die bal de bovenste ring in.
Wat Argentini veel beter maakt, is dat Argentini zich instelt op het spel van Nederland en niet zo naef aan gaat vallen als de VS. Ze gaan Nederland veel minder in de kaart spelen.
En dan acht ik de kans groot dat dat de kant van Argentini opvalt.. Memphis is degene die het dan voor Nederland moet doen en dat is toch wel een stuk minder dan Robben destijds die vanuit het niets iets kan doen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat gaat Nederland ook niet doen... Heb je Nederland naef zien aanvallen, daarbij ploegen in de kaart spelend? Kans is groot dat het een afwachtende wedstrijd wordt en dan kan n moment beslissend zijn. Beetje Spanje-Nederland 2010 verhaal of Nederland-Argentini 2014. Als Robben in 2010 had gescoord waren we WK, als Nederland toen n kans in 2014 had afgemaakt stonden we in de finale.
Op basis van zo'n verwacht scenario kan de munt beide kanten op gaan en kan je niet van tevoren makkelijk een winnaar aanwijzen.
dat is gewoon een constatering, zowel hier als in de media. Kritiek mag je hebben maar het gaat dan vooral om de intentie.quote:Op zondag 4 december 2022 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is wel een bijzondere conclusie.. denk niet dat iemand NL wil zien falen.. maar als er 1 ploeg favoriet is, is het Argentini
Ja, zaadpot die wordt beslist op basis van misschien een momentje. Persoonlijk denk ik dat de kans dat Messi 'm dan met weinig ruimte beslist iets groter is dan dat Gakpo of Depay dat doen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een wedstrijd die van momenten afhangt dus. Zie mijn edit. En bij momenten kan het either way gaan.
Als het 2-0 staat, hoef je ook niet zo heel veel meer. Tot die goal was Australi echt helemaal nergens. En die goal was puur geluk.quote:Op zondag 4 december 2022 11:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die kansen van Lautaro komen wel voort uit een alles of niets offensief van Australie natuurlijk. Ik hoop dat Nederland niet in die positie komt. Uitgespeelde kansen van minuut 1-80 heeft Argentinie niet echt gehad volgens mij.
valentijn heeft er echt 0 verstand van. Maar wel gaan ze wel verslaanquote:Op zondag 4 december 2022 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die Valentijn is ook wel een totale mongool h. Negatief zeiken en zelfs als Nederland Argentini zou verslaan doen alsof dat eigenlijk een kutprestatie zou zijn.
In wat voor wereld leeft die man?
Dit is weer de Valentijn uit het CL-seizoen van Ajax, alles zo draaien zodat je maar niks positiefs hoeft te zeggen over de coachquote:Op zondag 4 december 2022 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die Valentijn is ook wel een totale mongool h. Negatief zeiken en zelfs als Nederland Argentini zou verslaan doen alsof dat eigenlijk een kutprestatie zou zijn.
Als Valentijn zegt dat Nederland Argentini gewoon gaat verslaan, dan zullen ze die wedstrijd wel gewoon gaan verliezen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Treurige vent is het. Valentijn is het type dat zelfs glorieuze overwinningen in Madrid (4-1) en Turijn gaat bagatalliseren. Want Real had een slecht seizoen.quote:Op zondag 4 december 2022 11:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit is weer de Valentijn uit het CL-seizoen van Ajax, alles zo draaien zodat je maar niks positiefs hoeft te zeggen over de coach
Zeker. En dan kan Valentijn weer los dat het niks was terwijl er eigenlijk gewoon naar vermogen is gepresteerd.quote:Op zondag 4 december 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Valentijn zegt dat Nederland Argentini gewoon gaat verslaan, dan zullen ze die wedstrijd wel gewoon gaan verliezen.
Messi vaak genoeg compleet onzichtbaar zien zijn voor Argentini, beetje hetzelfde euvel als van the man in Oranje. Waar was Messi in 2014 bijvoorbeeld? Ik zie zoveel variabelen bij deze wedstrijd dat als deze 100 keer gespeeld wordt ik iets van een 50-50 verhouding verwacht.quote:Op zondag 4 december 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zaadpot die wordt beslist op basis van misschien een momentje. Persoonlijk denk ik dat de kans dat Messi 'm dan met weinig ruimte beslist iets groter is dan dat Gakpo of Depay dat doen.
Ja. Als Nederland eruit vliegt, dan is er gewoon naar vermogen gepresteerd. Argentini, daar kun je van verliezen., De vier tegenstanders daarvoor waren lollertegenstanders, maar daar kan Van Gaal natuurlijk ook niet veel aan doen dat het zo uitgepakt heeft.quote:Op zondag 4 december 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker. En dan kan Valentijn weer los dat het niks was terwijl er eigenlijk gewoon naar vermogen is gepresteerd.
Omdat dit Nederlandse elftal walgelijk isquote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom juich jij voor Argentini?
Messi viel bij Argentini vaak tegen, ja. Maar laat nu zien dat hij zo nu en dan nog wel z'n momentjes heeft. Ik denk dat dat 55 - 45 is in het voordeel van Argentiniquote:Op zondag 4 december 2022 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Messi vaak genoeg compleet onzichtbaar zien zijn voor Argentini, beetje hetzelfde euvel als van the man in Oranje. Waar was Messi in 2014 bijvoorbeeld? Ik zie zoveel variabelen bij deze wedstrijd dat als deze 100 keer gespeeld wordt ik iets van een 50-50 verhouding verwacht.
Nou ja prima, nipt voordeel dus. Maar dat komt niet overeen met wat de bookies ervan vinden.quote:Op zondag 4 december 2022 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Messi viel bij Argentini vaak tegen, ja. Maar laat nu zien dat hij zo nu en dan nog wel z'n momentjes heeft. Ik denk dat dat 55 - 45 is in het voordeel van Argentini
Wat is er walgelijk aan?quote:Op zondag 4 december 2022 12:08 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Omdat dit Nederlandse elftal walgelijk is
Toen was hij de beste speler van het toernooi!quote:Op zondag 4 december 2022 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Messi vaak genoeg compleet onzichtbaar zien zijn voor Argentini, beetje hetzelfde euvel als van the man in Oranje. Waar was Messi in 2014 bijvoorbeeld? Ik zie zoveel variabelen bij deze wedstrijd dat als deze 100 keer gespeeld wordt ik iets van een 50-50 verhouding verwacht.
Wat leuk, Karim El Ahmadi op dit forum!quote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat we de wedstrijd maar af moeten wachten, dan weten we precies wie er gaat winnen
Ik ben een Nederlander.quote:Op zondag 4 december 2022 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat leuk, Karim El Ahmadi op dit forum!
Ach, bookies hedgen vooral een beetje, zodat ze bij elk resultaat iets verdienen.quote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja prima, nipt voordeel dus. Maar dat komt niet overeen met wat de bookies ervan vinden.
quote:Op zondag 4 december 2022 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Degene die een goal meer maakt dan de tegenstander kan zomaar eens de winst pakken. Gr. Karim el Ahmadiquote:Op zondag 4 december 2022 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat neppe woke gedoe maar meteen terugkrabbelen als je geel krijgtquote:
stel je niet aan zegquote:Op zondag 4 december 2022 12:28 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat neppe woke gedoe maar meteen terugkrabbelen als je geel krijgtmet die walgelijke van dijk en depay voorop.
Totaal niet bang lijkt me ook wel wat erg optimistisch. Dit Oranje heeft ook het geluk gehad dat het nog niet achter is gekomen. Als dat in 1 van de 4 (nouja 3 dan) potjes was gebeurd dan had de wereld er toch anders uitgezien.quote:Op zondag 4 december 2022 12:31 schreef Kerftminister het volgende:
Ben totaal niet bang voor die Argentijntjes. Op de logische uitmuntende kwaliteiten van Messi na, is daar heel weinig bijzonders aan.
Als Argentijn zou hij misschien ook totaal niet bang zijn voor Oranje.quote:Op zondag 4 december 2022 12:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal niet bang lijkt me ook wel wat erg optimistisch. Dit Oranje heeft ook het geluk gehad dat het nog niet achter is gekomen. Als dat in 1 van de 4 (nouja 3 dan) potjes was gebeurd dan had de wereld er toch anders uitgezien.
Mits je de boel dicht houdt is dit een effectief systeem waarbij we op de counter goed kunnen prikken, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Ik heb het niet helemaal helder meer, maar WK 2010 haalden we ook de finale met niet al te best voetbal toch?quote:Op zondag 4 december 2022 12:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal niet bang lijkt me ook wel wat erg optimistisch. Dit Oranje heeft ook het geluk gehad dat het nog niet achter is gekomen. Als dat in 1 van de 4 (nouja 3 dan) potjes was gebeurd dan had de wereld er toch anders uitgezien.
Mits je de boel dicht houdt is dit een effectief systeem waarbij we op de counter goed kunnen prikken, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Het hoeft echt niet heel ver uit elkaar te liggen maar individueel is Argentini natuurlijk echt wel beter. Grappig ook wel hoe het sentiment op basis van 1 wedstrijd kan keren.quote:Op zondag 4 december 2022 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Argentijn zou hij misschien ook totaal niet bang zijn voor Oranje.
Ook wel een beetje dankzij het lollerparcours.quote:Op zondag 4 december 2022 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal helder meer, maar WK 2010 haalden we ook de finale met niet al te best voetbal toch?
Jawel, is ook zo. En dat kwam inderdaad ook omdat het achterin vrij goed stond. Maar ook wel gewoon 5 matige landen geloot en de enige topwedstrijd met meer geluk dan wijsheid gewonnen. (2 goals uit het niets en 3 minuten later pakte Melo rood waardoor we die wedstrijd tegen Brazili rustig konden uitspelen)quote:Op zondag 4 december 2022 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal helder meer, maar WK 2010 haalden we ook de finale met niet al te best voetbal toch?
En Suarez deed toen niet mee in de halve finale met Uruguay, dat scheelde uiteraard ook.quote:Op zondag 4 december 2022 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jawel, is ook zo. En dat kwam inderdaad ook omdat het achterin vrij goed stond. Maar ook wel gewoon 5 matige landen geloot en de enige topwedstrijd met meer geluk dan wijsheid gewonnen. (2 goals uit het niets en 3 minuten later pakte Melo rood waardoor we die wedstrijd tegen Brazili rustig konden uitspelen)
Als we dat soort teringmazzel weer hebben tegen Argentini dan wordt het wel echt interessant.
Klopt. Ik vond dat elftal (met echt een wereldvoorhoede en uitstekend middenveld) overigens echt wel tot de beste 3 ploegen van het WK behoren qua selectie.quote:Op zondag 4 december 2022 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En Suarez deed toen niet mee in de halve finale met Uruguay, dat scheelde uiteraard ook.
Messi is juist n van de spelers die bijna altijd presteert bij Argentini. Er is een paar jaar terug een reeks geweest van 15 wedstrijden ofzo waar Messi (en eigen goals) de enige goals maakten. Z'n medespelers lieten hem wel vaak in de steek, in 2014 en de Copa's daarna vooral Higuain.quote:Op zondag 4 december 2022 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het ligt ook allemaal niet ver uit elkaar.quote:Op zondag 4 december 2022 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het hoeft echt niet heel ver uit elkaar te liggen maar individueel is Argentini natuurlijk echt wel beter. Grappig ook wel hoe het sentiment op basis van 1 wedstrijd kan keren.
In de groepsfase speelde Argentini zijn tegenstanders (in ieder geval op basis van kansen) natuurlijk totaal weg terwijl wij extreem minimalistisch hebben gespeeld.
Alleen omdat Nederland gisteren wat beter was en Argentini toch ietwat teleurstelde lijkt het nu allemaal weer wat gelijkwaardiger. Maar als ik de kansenverhoudingen van gisteren zo zie dan was Argentini toch wel veel beter dan Australi en wij niet beter dan de VS.
Op WK's (vanaf 2006 al) tot nu toe natuurlijk wel vrij mager.quote:Op zondag 4 december 2022 12:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Messi is juist n van de spelers die bijna altijd presteert bij Argentini. Er is een paar jaar terug een reeks geweest van 15 wedstrijden ofzo waar Messi (en eigen goals) de enige goals maakten. Z'n medespelers lieten hem wel vaak in de steek, in 2014 en de Copa's daarna vooral Higuain.
Saudi-Arabi nam ik niet zo serieus, dat is echt zo'n ploeg die af en toe eens van afstand op goal schiet en met heel veel mazzel vlogen er dan 2 in. Zo'n wedstrijd speel je 1 keer in de 5 jaar een keer.quote:Op zondag 4 december 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt ook allemaal niet ver uit elkaar.
Argentini won relatief simpel van Mexico en Polen. Saoedi Arabi was wel een afgang natuurlijk, maar als Argentini niet de hele tijd stond te slapen met buitenspel voorin, dan ga je daar met 3-0 of 4-0 de rust in. Dan komen die kamelenrijders natuurlijk nooit meer terug.
Gisteren had Argentini eigenlijk nul komma nul problemen met Australi. Dat natuurlijk ook niet veel voorstelt. Pas na die lucky goal leek Australi een beetje erin te gaan geloven dat ze misschien nog een lucky goal konden maken. Dan krijgen ze nog 2 kansen. Dat blijft dan 'n beetje bij, niet de 80 minuten daarvoor.
Polen was echt vies slecht in die wedstrijd. Eens dat ze tegen SA natuurlijk gewoon met een paar goals verschil die wedstrijd moeten pakken.quote:Op zondag 4 december 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt ook allemaal niet ver uit elkaar.
Argentini won relatief simpel van Mexico en Polen. Saoedi Arabi was wel een afgang natuurlijk, maar als Argentini niet de hele tijd stond te slapen met buitenspel voorin, dan ga je daar met 3-0 of 4-0 de rust in. Dan komen die kamelenrijders natuurlijk nooit meer terug.
Gisteren had Argentini eigenlijk nul komma nul problemen met Australi. Dat natuurlijk ook niet veel voorstelt. Pas na die lucky goal leek Australi een beetje erin te gaan geloven dat ze misschien nog een lucky goal konden maken. Dan krijgen ze nog 2 kansen. Dat blijft dan 'n beetje bij, niet de 80 minuten daarvoor.
Ja, Polen was echt helemaal nergens. Nu is dat 'n heel erg matig elftal, maar ze kwamen toen ook echt 'n beetje op het veld met de instelling het doelsaldo niet heel erg uit de hand te laten lopen en dan hopen dat het bij die andere wedstrijd een beetje goed voor ze uitvalt.quote:Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Polen was echt vies slecht in die wedstrijd. Eens dat ze tegen SA natuurlijk gewoon met een paar goals verschil die wedstrijd moeten pakken.
Ik vond het wel twee nette goals van Saoedi-Arabi. Ze speelden ook niet heel slecht. En knap dat ze daarna stand hielden. In de eerste helft had Argentini wel alle gelegenheid om die kamelenrijders al op 3-0 of 4-0 te zetten. Dan is het gewoon klaar.quote:Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Saudi-Arabi nam ik niet zo serieus, dat is echt zo'n ploeg die af en toe eens van afstand op goal schiet en met heel veel mazzel vlogen er dan 2 in. Zo'n wedstrijd speel je 1 keer in de 5 jaar een keer.
Verder helemaal eens wat betreft de wedstrijd van gisteren, was overtuigend. Al kan Australi er inderdaad ook geen reet van.
Klopt, die speelden gewoon vanaf de eerste minuut op 0-0. Had zelf ook liever Mexico in de volgende ronde gezien, al was dat dit toernooi ook niet heel veel.quote:Op zondag 4 december 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Polen was echt helemaal nergens. Nu is dat 'n heel erg matig elftal, maar ze kwamen toen ook echt 'n beetje op het veld met de instelling het doelsaldo niet heel erg uit de hand te laten lopen en dan hopen dat het bij die andere wedstrijd een beetje goed voor ze uitvalt.
Nooit gescoord in de KO-fase tot gisteren, dat was wel opvallend. Maar als je denkt wat voor goeie en belangrijke goals hij al gemaakt heeft in de groepsfase in het verleden kan je ook niet zeggen dat ie niet thuis heeft gegeven.quote:Op zondag 4 december 2022 12:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op WK's (vanaf 2006 al) tot nu toe natuurlijk wel vrij mager.
Mee eens wel hoor. Maar hij is wel echt een stukje minder goed dan 5 jaar geleden vind ik. Dus weet niet of we meteen doodsbang moeten zijn. Volgens mij moeten we vooral bang worden van ons eigen matige middenveld. Want wat Klaassen gisteren weer allemaal aan het doen was...quote:Op zondag 4 december 2022 13:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nooit gescoord in de KO-fase tot gisteren, dat was wel opvallend. Maar als je denkt wat voor goeie en belangrijke goals hij al gemaakt heeft in de groepsfase in het verleden kan je ook niet zeggen dat ie niet thuis heeft gegeven.
Ronaldo ook nog nooit, terwijl ze allebei al zoveel WK's hebben gespeeld.. Dat is wel een bijzondere statistiek jaquote:Op zondag 4 december 2022 13:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nooit gescoord in de KO-fase tot gisteren, dat was wel opvallend. Maar als je denkt wat voor goeie en belangrijke goals hij al gemaakt heeft in de groepsfase in het verleden kan je ook niet zeggen dat ie niet thuis heeft gegeven.
Werd gelukkig gewisseld halverwege, mijn god.quote:Op zondag 4 december 2022 13:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mee eens wel hoor. Maar hij is wel echt een stukje minder goed dan 5 jaar geleden vind ik. Dus weet niet of we meteen doodsbang moeten zijn. Volgens mij moeten we vooral bang worden van ons eigen matige middenveld. Want wat Klaassen gisteren weer allemaal aan het doen was...
Het is wel echt zonde dat we geen enkele echt goede breker of 10 hebben. Nu blijf je een beetje aankloten met absolute middelmaat. Een goede Sneijder in zijn beste dagen had een Depay en Bergwijn/Gakpo natuurlijk ook volop kunnen lanceren, ook al zijn het niet eens zulke bijzondere aanvallers.quote:Op zondag 4 december 2022 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werd gelukkig gewisseld halverwege, mijn god.
Vond Mexico helemaal niks. Moeizame kwalificatie deed al het ergste vermoeden. Tegen de andere WK-deelnemers uit Noord Amerika in 6 wedstrijden 6 puntjes gepakt.quote:Op zondag 4 december 2022 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, die speelden gewoon vanaf de eerste minuut op 0-0. Had zelf ook liever Mexico in de volgende ronde gezien, al was dat dit toernooi ook niet heel veel.
Wat dat betreft toch wel zonde dat Wijnaldum geblesseerd is en dat Gravenberch voor de verkeerde club koos..quote:Op zondag 4 december 2022 13:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is wel echt zonde dat we geen enkele echt goede breker of 10 hebben. Nu blijf je een beetje aankloten met absolute middelmaat. Een goede Sneijder in zijn beste dagen had een Depay en Bergwijn/Gakpo natuurlijk ook volop kunnen lanceren, ook al zijn het niet eens zulke bijzondere aanvallers.
Saudi arabie toen ookquote:Op zaterdag 3 december 2022 22:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Argentini is favoriet bij de bookies.. Maar wordt gewoon 1-2 voor NL
Dat sloeg dan ook nergens op. Zowel tegen NL als tegen Duitsland liet hij het afweten. Ook daarvoor was hij nou niet echt je van het.quote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen was hij de beste speler van het toernooi!
Dat klinkt een beetje als Kevin de Bruyne als man of the match op dit wk.quote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen was hij de beste speler van het toernooi!
Lol, hij gaf ene Gonzalo Higuan in die finale panklare ballen die gemist werden.quote:Op zondag 4 december 2022 13:49 schreef Richestorags het volgende:
Zowel tegen NL als tegen Duitsland liet hij het afweten.
Interlandvoetbal gaat berhaupt niet om het mooiste voetbal. Dat is echt alleen mogelijk als je zoals Spanje en Duitsland in 2010/2014 elftallen hebt waar 6 van de 11 ook samenspelen bij hun club.quote:Op zondag 4 december 2022 13:54 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voetbal hangt uiteindelijk voor een behoorlijk deel van geluk bij elkaar. Je kan zo het WK winnen met deze selectie. Aan de andere kant 1 fout, kutte scheids of zwabberbal en je ligt er uit.
Heb stilletjes hoop, het zou wat zijn. Maar elke wedstijd is er weer 1 op zich. Gewoon oogkleppen op, niet denken aan mooi spelen, alleen denken aan winnen. Met dat laatste win je toernooien. Winnen gaat niet om schoonheid, winnen gaat om winnen. Dat snappen andere landen al langer, in Nederland zijn we tot LVG te verslaafd geweest aan mooi spelen. Niet langer.
Halve finale lijkt mij al een verdiend feest als ze terugkomen.quote:Op zondag 4 december 2022 13:55 schreef TLC het volgende:
Nog 3 keer niet verliezen en er is een rondvaart door de grachten in December![]()
![]()
gewoon nee.quote:Op zondag 4 december 2022 14:11 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Halve finale lijkt mij al een verdiend feest als ze terugkomen.
Kansloos om overdreven te gaan feesten als je niet wint.quote:Op zondag 4 december 2022 14:11 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Bovendien heb je dan 1 goede tegenstander verslagen, dat is nog minder dan in 2014quote:Op zondag 4 december 2022 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kansloos om overdreven te gaan feesten als je niet wint.
Met Brazili en Uruguay?quote:Op zondag 4 december 2022 12:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel een beetje dankzij het lollerparcours.
Brazili was wel een goede tegenstander. Uruguay zonder Suarez niet echt een topper. Die kwamen daar ook via Zuid-Korea en Ghana, nadat ze de poule wonnen omdat Frankrijk hopeloos faalde.quote:
En zo had Spanje teringmazzel dat Robben chokete. Uiteindelijk kan je bij elke kampioen een kantelpunt met "wat als" identificeren.quote:Op zondag 4 december 2022 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jawel, is ook zo. En dat kwam inderdaad ook omdat het achterin vrij goed stond. Maar ook wel gewoon 5 matige landen geloot en de enige topwedstrijd met meer geluk dan wijsheid gewonnen. (2 goals uit het niets en 3 minuten later pakte Melo rood waardoor we die wedstrijd tegen Brazili rustig konden uitspelen)
Als we dat soort teringmazzel weer hebben tegen Argentini dan wordt het wel echt interessant.
Haha, dit zeg je over Diego Forlan, een prime Diego Godn en Edinson Cavani?quote:Op zondag 4 december 2022 14:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Brazili was wel een goede tegenstander. Uruguay zonder Suarez niet echt een topper. Die kwamen daar ook via Zuid-Korea en Ghana, nadat ze de poule wonnen omdat Frankrijk hopeloos faalde.
Geen topper inderdaad. Subtopper.quote:Op zondag 4 december 2022 14:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Haha, dit zeg je over Diego Forlan, een prime Diego Godn en Edinson Cavani?
Maakte hij zelf het verschil om te compenseren daarvoor? Niemand houdt hem tegen om er zelf eentje in the schieten hoor.. Is hij iemand die zijn team op sleeptouw neemt als het tegenzit? Messi is een fenomenale clubspeler maar als landspeler gewoon minder.quote:Op zondag 4 december 2022 13:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Lol, hij gaf ene Gonzalo Higuan in die finale panklare ballen die gemist werden.
Als je als beste speler van de wereld driedubbele dekking krijgt wordt het lastig om alles alleen te doenquote:Op zondag 4 december 2022 14:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maakte hij zelf het verschil om te compenseren daarvoor? Niemand houdt hem tegen om er zelf eentje in the schieten hoor.. Is hij iemand die zijn team op sleeptouw neemt als het tegenzit? Messi is een fenomenale clubspeler maar als landspeler gewoon minder.
Er zijn ook topspelers die hier minder last van hadden en wel hun team echt uit het slop trokken en individueel het verschil maakten.quote:Op zondag 4 december 2022 14:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je als beste speler van de wereld driedubbele dekking krijgt wordt het lastig om alles alleen te doen
Het is logisch dat het bij Barca waar hij een beter team om zich heen had beter ging. Argentini speelde net als Nederland ook nog eens verdedigend omdat ze geen goede keeper/defensie hadden, Mascherano moest die zo'n beetje in z'n eentje bij elkaar houden.
Dat heeft Messi ook regelmatig gedaan.quote:Op zondag 4 december 2022 14:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn ook topspelers die hier minder last van hadden en wel hun team echt uit het slop trokken en individueel het verschil maakten.
Klopt.quote:Overigens geef je hiermee ook aan dat Argentini gewoon te pakken is als je Messi in toom houdt.
Door tot gisteren nooit in een KO-fase te scoren in reguliere tijd? Ik zie het niet hoor.quote:Op zondag 4 december 2022 14:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat heeft Messi ook regelmatig gedaan.
[..]
Klopt.
Robben speelde het hele toernooi op 75% na een miraculeus placenta dokter herstel. Met een fitte Robben was Oranje in 2010 wereldkampioen geworden en dat is niet eens een punt van discussie.quote:Op zondag 4 december 2022 14:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En zo had Spanje teringmazzel dat Robben chokete geblesseerd was.
Dat doen ze alleen in Belgi.quote:Op zondag 4 december 2022 14:11 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Dit heeft Robben zelf altijd ontkend dus klinkt gewoon weer als ouderwets gelul.quote:Op zondag 4 december 2022 15:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Robben speelde het hele toernooi op 75% na een miraculeus placenta dokter herstel. Met een fitte Robben was Oranje in 2010 wereldkampioen geworden en dat is niet eens een punt van discussie.
Natuurlijk ontkende hij dat. Bayern was piswoest op Oranje en Robben dat hij dat toernooi berhaupt gespeeld had.quote:Op zondag 4 december 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit heeft Robben zelf altijd ontkend dus klinkt gewoon weer als ouderwets gelul.
Eden Park?quote:
Hopen mag altijd, maar realistisch gezien is het dan gewoon klaar inderdaad.quote:Op maandag 5 december 2022 08:54 schreef Red_85 het volgende:
Wordt wel het eindstation dit want Messi. Die speelt zichzelf wel ergens vrij.
Al met al een prima wk met deze selectie.
Zou zeggen dat daar de kracht van Nederland ligt. Ake en Van Dijk regelen dat wel.quote:Op maandag 5 december 2022 07:14 schreef asco het volgende:
Als men Messi een beetje in toom weet te houden komen ze wel een ronde verder.
Uruguay?quote:Op zondag 4 december 2022 14:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
berhaupt het inwoneraantal van elk succesvol land t.o.v. Nederland.
Kroatie.quote:Op maandag 5 december 2022 11:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn niet voor niets na 1950 niet meer echt succesvol geweest.
Ake sloopt die nep-Jezus.quote:Op maandag 5 december 2022 08:54 schreef Red_85 het volgende:
Wordt wel het eindstation dit want Messi. Die speelt zichzelf wel ergens vrij.
Al met al een prima wk met deze selectie.
Maar 7 Copa America's gewonnen inderdaad.quote:Op maandag 5 december 2022 11:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn niet voor niets na 1950 niet meer echt succesvol geweest.
Minder inwoners dan Zuid-Holland.quote:Op maandag 5 december 2022 11:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar 7 Copa America's gewonnen inderdaad.
Verder Kroati, Belgi, Portugal
Mwa, is ongeveer 65 procent van Nederland als je naar inwoners kijkt en hebben wel echt een magere erelijst.quote:
Gelijk wel de belangrijkste...quote:Op maandag 5 december 2022 11:59 schreef riazop het volgende:
Argentinie kon 1 keer winnen van NL
[ afbeelding ]
Lekker veel goals wel per wedstrijd.quote:Op maandag 5 december 2022 11:59 schreef riazop het volgende:
Argentinie kon 1 keer winnen van NL
[ afbeelding ]
Buiten Europa heeft Nederland dus nog nooit van Argentini gewonnen.quote:Op maandag 5 december 2022 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelijk wel de belangrijkste...
En in feite hebben ze die in Sao Paulo ook gewonnen, want NL had niet de finale bereikt en Argentini wel.
De Copa America is met alle respect makkelijker te winnen dan een EK, laat staan een WK in de huidige opzet. Niet voor niets is Uruguay daar na 1950 niet meer bij in de buurt gekomen terwijl ze wel nog een aantal keer de Copa America wonnen. Dat zegt dus iets over die titel.quote:Op maandag 5 december 2022 11:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar 7 Copa America's gewonnen inderdaad.
Verder Kroati, Belgi, Portugal
Bijlowquote:Op maandag 5 december 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Minder inwoners dan Zuid-Holland.
Hoe zou Nederland hebben gepresteerd met alleen Zuid-Hollanders? Of bv. alleen Noord-Hollanders en Zeeuwen?
Juist. Mijn punt staat als een huis.quote:Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, is ongeveer 65 procent van Nederland als je naar inwoners kijkt en hebben wel echt een magere erelijst.
Nederland:
3 keer WK-zilver, 1 keer brons.
1 keer EK-goud, 1 keer brons.
1 keer Nations League-zilver
Belgi:
1 keer WK-brons
1 keer EK-zilver
Dat verschil lijkt me wel duidelijk. Kroati heeft inderdaad 1 keer WK-zilver en brons, wat keurig is. Uruguay is al zolang geleden dat ik die prestaties eigenlijk niet zo heel erg kan vergelijken met het moderne voetbal.
Portugezen hebben ongeveer net zoveel inwoners als Belgi en qua erelijst:
1 keer WK-brons
1 keer EK-goud, 1 keer EK-zilver
1 keer Nations League-goud
Op WK's zijn ze vaak een stuk minder.
Die stat zal nog wel een tijdje zo blijven denk ik.quote:Op maandag 5 december 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Buiten Europa heeft Nederland dus nog nooit van Argentini gewonnen.
De Jong en De Ligt ook nog.quote:Op maandag 5 december 2022 12:31 schreef belanov het volgende:
[..]
Bijlow
Dumfries
De Vrij
Ak
Malacia
De Roon
Vilhena
Wijnaldum
El Ghazi
Depay
Lang
bank:
Schouten
Karsdorp
Strootman
Michiel Kramer voor plan B
Zuid-Holland wereldkampioen
Ik vind het wel een beetje 50/50, dan is de vorm van de dag en details die het verschil gaan maken.quote:Op maandag 5 december 2022 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die stat zal nog wel een tijdje zo blijven denk ik.
Frenkie de Jong is ook in Zuid-Holland geboren.quote:Op maandag 5 december 2022 12:31 schreef belanov het volgende:
[..]
Bijlow
Dumfries
De Vrij
Ak
Malacia
De Roon
Vilhena
Wijnaldum
El Ghazi
Depay
Lang
bank:
Schouten
Karsdorp
Strootman
Michiel Kramer voor plan B
Zuid-Holland wereldkampioen
Het is in Nederland ook wel altijd een hobby om eigen prestaties af te zeiken of te bagatelliseren en een aantal voetbalclichs zijn allang ontkracht maar duiken toch altijd weer op in Nederland:quote:Op maandag 5 december 2022 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Mijn punt staat als een huis.
En De Ligt ookquote:Op maandag 5 december 2022 12:59 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Frenkie de Jong is ook in Zuid-Holland geboren.
Daar zou ik niet voetstoots vanuit gaan. De tower of Jouwer houdt alles tegen.quote:Op maandag 5 december 2022 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
En De Ligt ook
Denk dat Zuid-Holland van de Nederlandse provincies wel het sterkste team op kan stellen.
Noord-Holland is nog kleiner en had in 1974 natuurlijk ook heel veel voetballers er staan. Denk dat we met een Noord-Hollands team toen ook een eind gekomen waren.quote:Op maandag 5 december 2022 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
En De Ligt ook
Denk dat Zuid-Holland van de Nederlandse provincies wel het sterkste team op kan stellen.
Wie gaat ze aan de andere kant dan maken voor Fryslan?quote:Op maandag 5 december 2022 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar zou ik niet voetstoots vanuit gaan. De tower of Jouwer houdt alles tegen.
Een Noord-Brabants team ook. Toen PSV nog bijna alleen maar uit locals bestond.quote:Op maandag 5 december 2022 13:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Noord-Holland is nog kleiner en had in 1974 natuurlijk ook heel veel voetballers er staan. Denk dat we met een Noord-Hollands team toen ook een eind gekomen waren.
Het geeft vooral aan dat voetbal niet alleen een kwestie van talent maar vooral ook wel een kwestie van een bestaande voetbalcultuur en infrastructuur is die voetballers een bepaalde basis mee kan geven.quote:Op maandag 5 december 2022 13:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een Noord-Brabants team ook. Toen PSV nog bijna alleen maar uit locals bestond.
6 van de 11 basisspelers. Best wel wat.quote:Op maandag 5 december 2022 13:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Noord-Holland is nog kleiner en had in 1974 natuurlijk ook heel veel voetballers er staan. Denk dat we met een Noord-Hollands team toen ook een eind gekomen waren.
Arm Flevoland.quote:Op maandag 5 december 2022 13:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Lijkt me oprecht leuk om te doen in een jaar zonder wk/ek. Provincieteams op geboorteprovincie. Ik denk dat dat nog best wel eens een paar leuke selecties op zou kunnen leveren met verrassende resultaten.
4 poules van 3 teams en de poulewinnaars spelen halve finale. Maximaal 4 wedstrijden voor de finalisten, dat moet toch te doen zijn?
@:knvb kijken jullie mee?
Denk dat die het beter doen dan Zeeland. Hebben in elk geval nog 'n redelijk grote stad en 'n profclub.quote:
Beetje zoals ze het in Ierse sporten doen met counties. Leuk idee.quote:Op maandag 5 december 2022 13:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Lijkt me oprecht leuk om te doen in een jaar zonder wk/ek. Provincieteams op geboorteprovincie. Ik denk dat dat nog best wel eens een paar leuke selecties op zou kunnen leveren met verrassende resultaten.
4 poules van 3 teams en de poulewinnaars spelen halve finale. Maximaal 4 wedstrijden voor de finalisten, dat moet toch te doen zijn?
@:knvb kijken jullie mee?
80-86 was natuurlijk gewoon ruk qua selectie. Ja je had op den duur Gullit en van Basten maar ook spelers als Ophof, Brandts, Lokhoff, Wijnstekers, van de Korput en ander redelijk middelmatig materiaal.quote:Op maandag 5 december 2022 13:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Enige nuance die je zou kunnen plaatsen is dat we iets teveel WK’s sinds 1974 hebben gemist. In 1982, 1986 en 2002 hadden we er met dat spelersmateriaal natuurlijk gewoon bij moeten zijn. Wel een gigantische hoeveelheid pech gehad overigens in die kwalificaties maar goed, dat telt niet in voetbal.
Prima analyse maar staat wel redelijk los van mijn verhaal toch? Ik kijk vooral naar de status van Oranje als topland en hoe men daar in het buitenland naar kijkt.quote:Op maandag 5 december 2022 13:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
80-86 was natuurlijk gewoon ruk qua selectie. Ja je had op den duur Gullit en van Basten maar ook spelers als Ophof, Brandts, Lokhoff, Wijnstekers, van de Korput en ander redelijk middelmatig materiaal.
86 was zonder de goal van Robbie de Wit in Hongarije anders de geschiedenisboeken in gegaan als 1 van de meeste falende kwalificaties ooit van Oranje. En 82 was niet veel beter eigenlijk, sterke poule maar dan terecht 4de worden na 2 toplanden en nog na Ierland was kenmerkend voor het niveau van de jaren 80. Soms een korte opleving maar meestal zwoegen om een resultaat te boeken.
WK 1990 werd in een ruzie-achtige sfeer wel gehaald maar daar was de schade al geleden in de kwalificatie door de vete tussen Libregts en Gullit. Het gestuntel om snel een nieuwe coach te vinden was gelijk de doodsteek voor de kansen op het WK van 90.
Wat dat betreft heeft de generatie van Basten, Gullit, Koeman, Rijkaard het qua WK's toch wel laten liggen. Ook al hebben Rijkaard en Koeman dan nog wel in 94 een kwartfinale gehaald op hun laatste toernooi.
Andere prioriteiten, clubvoetbal bijvoorbeeld, verder vonden waterdragers als Van Tiggelen zichzelf heel belangrijk na 88, maar verder eens dat ze in 90 belabberd hebben gepresteerd, 4 spelers in de top 10 van de wereld en er niets van bakken.quote:Op maandag 5 december 2022 14:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De generatie Van Basten/Gullit/Rijkaard heeft wel echt veel laten liggen op het internationale podium, eigenlijk nauwelijks hoogtepunten behalve dan dat ene EK waar alles goed viel en waar overigens ook bar slecht gespeeld werd. Ook heel weinig topwedstrijden gewonnen verder.
Dat is eerlijk ook mijn enige hoop.quote:Op maandag 5 december 2022 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje 50/50, dan is de vorm van de dag en details die het verschil gaan maken.
Ik vind Argentini eigenlijk een beetje tegenvallen, had ik qua team meer van verwacht maar het is nog steeds FC Messi, ik zie ze dan ook niet meer als een favoriet voor de titel.quote:Op maandag 5 december 2022 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is eerlijk ook mijn enige hoop.
Als ik zo kijk naar de selecties denk ik dat op 4 van de 5 dagen Argentini zou winnen. Maar dat heeft vooral met Messi te maken. Rest is wel aan elkaar gewaagd. Wij hebben wel goede spelers in onze selectie alleen geen absolute buitencategorie die een hele verdediging in zijn eentje met een actie op een hoop kan spelen.
Ergens denk ik dat Louis wel een plan bedenkt om Messi lam te leggen en dat de beslissing dus niet van hem gaat komen maar van een andere Argentijnse speler.quote:Op maandag 5 december 2022 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is eerlijk ook mijn enige hoop.
Als ik zo kijk naar de selecties denk ik dat op 4 van de 5 dagen Argentini zou winnen. Maar dat heeft vooral met Messi te maken. Rest is wel aan elkaar gewaagd. Wij hebben wel goede spelers in onze selectie alleen geen absolute buitencategorie die een hele verdediging in zijn eentje met een actie op een hoop kan spelen.
Je kan Messi compleet vastmetselen met 5 gasten die als vliegen op stront afkomen als hij de bal heeft, maar daarom is Messi zo goed. Hij weet altijd wel een weg er door heen te dribbelen, of er staan ergens anders dan 4 gasten vrij die kunnen scoren.quote:Op maandag 5 december 2022 15:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat Louis wel een plan bedenkt om Messi lam te leggen en dat de beslissing dus niet van hem gaat komen maar van een andere Argentijnse speler.
Als je toch weer (zoals zaterdag ook min of meer) door een toevalstreffer op 1-0 komt kan het echt interessant gaan worden. Metsel maar dicht dan en zelfde recept als tegen de VS.
Op papier vind ik het eigenlijk ook wel tegenvallen. Weinig toppers. Zeker in vergelijking met Frankrijk en Brazili.quote:Op maandag 5 december 2022 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Argentini eigenlijk een beetje tegenvallen, had ik qua team meer van verwacht maar het is nog steeds FC Messi, ik zie ze dan ook niet meer als een favoriet voor de titel.
Niet mee eens. Argentini speelde in de halve finale 2014 als een krant en in de finale ook.quote:Op maandag 5 december 2022 15:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan Messi compleet vastmetselen met 5 gasten die als vliegen op stront afkomen als hij de bal heeft, maar daarom is Messi zo goed. Hij weet altijd wel een weg er door heen te dribbelen, of er staan ergens anders dan 4 gasten vrij die kunnen scoren.
Die ene dag dat het niet lukt heeft meestal met motivatie te maken. En laat het nu net een WK 1/4finale zijn waarvoor je niemand hoeft te motiveren...
Versterkt mijn gevoel alleen maar. Al spelen ze als natte kranten, ze komen toch langs ons.quote:Op maandag 5 december 2022 16:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet mee eens. Argentini speelde in de halve finale 2014 als een krant en in de finale ook.
Van TiggelenGod. Typisch Ajaxsupporter om op zo'n topper te gaan lopen haten.quote:Op maandag 5 december 2022 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Andere prioriteiten, clubvoetbal bijvoorbeeld, verder vonden waterdragers als Van Tiggelen zichzelf heel belangrijk na 88, maar verder eens dat ze in 90 belabberd hebben gepresteerd, 4 spelers in de top 10 van de wereld en er niets van bakken.
Wij kwamen er in 98 langsquote:Op maandag 5 december 2022 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Versterkt mijn gevoel alleen maar. Al spelen ze als natte kranten, ze komen toch langs ons.
Ja, met een NL 11tal dat louter uit CL winnaars, clubwereldkampioenen en buitencategorie (o.a. Bergkamp in die periode) bestond. Toegeven, Argentini had een prima elftal.quote:
Hebben ze toch gedaan na WK 2014?quote:Op zondag 4 december 2022 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kansloos om overdreven te gaan feesten als je niet wint.
98 elftal was beter en dit elftal inderdaad zwakker. Anderzijds is er nu wel meer teamgevoel en het Argentini van nu is ook zwakker dan het Argentini van 98 in mijn opinie. Ik denk dat Argentini 98 ook wel gewaagd aan ons was.quote:Op maandag 5 december 2022 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, met een NL 11tal dat louter uit CL winnaars, clubwereldkampioenen en buitencategorie (o.a. Bergkamp in die periode) bestond. Toegeven, Argentini had een prima elftal.
Vergelijk dat met nu. We hebben net een enkele speler die die beker heeft mogen aanraken. We hebben een paar spelers die bij de grote clubs spelen. De rest? Ik vind het een heel stuk minder.
Ik geef ons echt maar 20% kans en niemand die mij kan overtuigen dat het meer is. Zou mij dus echt verbazen als we naar de halve finale gaan.
Ja. Dat was ook kansloos.quote:Op maandag 5 december 2022 17:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Hebben ze toch gedaan na WK 2014?
Neejoh. Landing met het vliegtuig en meteen naar huis. Alleen in Belgi viert men bronzen medailles.quote:Op maandag 5 december 2022 17:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Mwaaah. Het is toch een wereldprestatie om de finale te halen? Daar mag je wel trots op zijn als land. Een bedankje voor dat je de spanning tot het einde hebt mogen meemaken.quote:Op dinsdag 6 december 2022 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neejoh. Landing met het vliegtuig en meteen naar huis. Alleen in Belgi viert men bronzen medailles.
In Nederland viert men overigens wel WK-zilver, wat ik ook al vrij kansloos vond in 2010.
Een vierde verloren finale, dat trek ik echt niet meer.quote:Op dinsdag 6 december 2022 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaaah. Het is toch een wereldprestatie om de finale te halen? Daar mag je wel trots op zijn als land. Een bedankje voor dat je de spanning tot het einde hebt mogen meemaken.
Verder: Belgi
Ik ook niet. Dan ben je ook wel echt de zielepoot van het voetbal. Als we nu de finale halen, wil ik een combinatie van de mentaliteit van Rivaldo, Mattheus, Maradonna en Mike Tyson zien.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een vierde verloren finale, dat trek ik echt niet meer.
Zegt een Ajax haterquote:Op maandag 5 december 2022 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Van TiggelenGod. Typisch Ajaxsupporter om op zo'n topper te gaan lopen haten.
Wat is dit nou weer voor een kutmentaliteit dan? Twee wedstrijden winnen en je staat er.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:13 schreef Scorpie het volgende:
We gaan toch die finale niet halen dus waarom erover beginnen.
Je wint niet eens van Argentini vriend.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een kutmentaliteit dan? Twee wedstrijden winnen en je staat er.
Dat is n van de twee wedstrijden die je moet winnen. Uiteraard heb ik rekening gehouden met het feit dat we makkelijk kunnen verliezen dus ik zal niet in huilen uitbarsten maar die wedstrijd is geen verkeken zaak. Waarom zo negatief?quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wint niet eens van Argentini vriend.
Jij gaat dus sowieso niet kijken?quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wint niet eens van Argentini vriend.
Nee dat was in 2010quote:Op maandag 5 december 2022 17:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hollandse traditie van WK-finales verliezen (als we die finale weer zouden halen) weer net de doorslag gaat geven. Tegen die vloek kan zelfs Louis niet op.quote:Op maandag 5 december 2022 16:28 schreef Fretwork het volgende:
Eerste klus als hoofdtrainer voor Scaloni, en ook Tietje heeft nooit echt op topniveau getraind. Ome Louis leidt ons naar de finale waarin de teen van de Tower of Jouer een Spaans trauma wordt.
Negatief ? Je bent op alle vlakken de underdog, ik zou niet weten op basis waarvan we Oranje een kans toedichtenquote:Op dinsdag 6 december 2022 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is n van de twee wedstrijden die je moet winnen. Uiteraard heb ik rekening gehouden met het feit dat we makkelijk kunnen verliezen dus ik zal niet in huilen uitbarsten maar die wedstrijd is geen verkeken zaak. Waarom zo negatief?
Het is een wereldprestatie maar zeker na zo'n zure nederlaag (lekker 3 minuten voor pingels de beslissende goal tegenkrijgenquote:Op dinsdag 6 december 2022 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaaah. Het is toch een wereldprestatie om de finale te halen? Daar mag je wel trots op zijn als land. Een bedankje voor dat je de spanning tot het einde hebt mogen meemaken.
Verder: Belgi
Het vertoonde spel van Argentini tot nu toe? Het feit dat NL als een team opereert waarbij er meerdere spelers op cruciale momenten bepalend kunnen zijn (Gakpo, Memphis, Dumfries, Blind). Het feit dat we n van de beste coaches van de wereld hebben en een solide verdediging? Het feit dat we tot nu toe miraculeus efficint zijn omgegaan met kansen?quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Negatief ? Je bent op alle vlakken de underdog, ik zou niet weten op basis waarvan we Oranje een kans toedichten
Ik snap je punt. Vergeet ook niet dat we hem hadden gewonnen als Robben hem erin had getikt en bij elke gewone competitiewedstrijd had die dat met zijn ogen dicht gedaan. Ik weet het niet, ik zie het meer als een bedankje naar de spelers dan, dat ze ook in de finale nog een gelijkwaardige pot hebben weten neer te zetten. Je bent niet met 6-1 weggetikt door Spanje.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is een wereldprestatie maar zeker na zo'n zure nederlaag (lekker 3 minuten voor pingels de beslissende goal tegenkrijgen) vond ik het wat ongepast en een vreemd contrast.
Ene dag was iedereen nog in begrafenisstemming en de volgende dag gaan we met z'n allen heel vrolijk doen. Dat klopte niet.
Mwa. Om het WK te winnen moeten we Argentini, Brazili n Frankrijk verslaan. De beste 3 teams van het WK.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is n van de twee wedstrijden die je moet winnen. Uiteraard heb ik rekening gehouden met het feit dat we makkelijk kunnen verliezen dus ik zal niet in huilen uitbarsten maar die wedstrijd is geen verkeken zaak. Waarom zo negatief?
We zijn gewoon zeker niet kansloos. En bij elke grote carrire is er een keer een eind.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het vertoonde spel van Argentini tot nu toe? Het feit dat NL als een team opereert waarbij er meerdere spelers op cruciale momenten bepalend kunnen zijn (Gakpo, Memphis, Dumfries, Blind). Het feit dat we n van de beste coaches van de wereld hebben en een solide verdediging? Het feit dat we tot nu toe miraculeus efficint zijn omgegaan met kansen?
Iedereen is zo lyrisch over dat Spanje. Ze waren inderdaad oppermachtig, maar ze scoorden dat toernooi, maar iets van 8 doelpunten.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Vergeet ook niet dat we hem hadden gewonnen als Robben hem erin had getikt en bij elke gewone competitiewedstrijd had die dat met zijn ogen dicht gedaan. Ik weet het niet, ik zie het meer als een bedankje naar de spelers dan, dat ze ook in de finale nog een gelijkwaardige pot hebben weten neer te zetten. Je bent niet met 6-1 weggetikt door Spanje.
Frankrijk en Brazilie wel eens maar Argentini hoort daar niet bij, dan kan je nog steeds verliezen hoor maar ik vind Spanje en vond Duitsland eigenlijk beter.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mwa. Om het WK te winnen moeten we Argentini, Brazili n Frankrijk verslaan. De beste 3 teams van het WK.
Ik zei ook dat we de finale zouden kunnen halen. Helaas zie ik het dan ook wel weer voor me dat we dan verliezen inderdaad... Maar het mooie van een WK is dat alles kan gebeuren. Wie weet staan we niet tegen Argentini, Brazili en Frankrijk maar tegen Argentini, Kroati en Spanje. Dit Engeland zie ik ons ook niet van winnen, dit Spanje wel.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa. Om het WK te winnen moeten we Argentini, Brazili n Frankrijk verslaan. De beste 3 teams van het WK.
Dat is er normaal gesproken altijd een teveel. Zelfs als je er een of twee verslaat dan zal dat met enorm veel geluk zijn en dan is het geluk in de finale wel weer op denk ik zo.
Je moet ook naar het materiaal kijken. Als we hier weer met Edwin, Stam, De Boer, Davids, Bergkamp, Kluivert en Overmars zouden staan dan zou ik de kans groter achten. Maar we staan er nu met middelmatige aanvallers, een flets middenveld zonder power en een eredivisiekeeper achterin.
Een wereldtitel voor Oranje zou echt het grootste mirakel zijn in de voetbalgeschiedenis van landenteams.
Inderdaad. Daarna is het nog maar n wedstrijd naar de finale en als je Argentini hebt verslagen geeft dat al een enorme boost. Voor Brazili, als die Kroati hebben verslagen, niet zo.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We zijn gewoon zeker niet kansloos. En bij elke grote carrire is er een keer een eind.
De Grote Wandelaar is niet meer de speler van een paar jaar geleden. Misschien heeft hij nog genoeg te bieden, maar misschien ook niet.
Naja vooruit, laat ik ze dan in de top 5 zetten. Wel gewoon kampioen van Zuid-Amerika en winnaar van de Mundial afgelopen zomer.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Frankrijk en Brazilie wel eens maar Argentini hoort daar niet bij, dan kan je nog steeds verliezen hoor maar ik vind Spanje en vond Duitsland eigenlijk beter.
Ik acht de kans ongeveer 5 procent dat je 3 toplanden op rij pakt. Ook tegen Spanje zijn we underdog.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei ook dat we de finale zouden kunnen halen. Helaas zie ik het dan ook wel weer voor me dat we dan verliezen inderdaad... Maar het mooie van een WK is dat alles kan gebeuren. Wie weet staan we niet tegen Argentini, Brazili en Frankrijk maar tegen Argentini, Kroati en Spanje. Dit Engeland zie ik ons ook niet van winnen, dit Spanje wel.
Ook zij kunnen een keer van Brazilie winnen en dan ben je kampioen in Zuid Amerika maar ik vrees dat de winnaar van deze wedstrijd dat dit keer niet gaat lukken en geen van beiden de finale haalt.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Naja vooruit, laat ik ze dan in de top 5 zetten. Wel gewoon kampioen van Zuid-Amerika en winnaar van de Mundial afgelopen zomer.
Daarom is dat geleuter van Cruijff zo’n onzin. Dat je per se van iedereen moet winnen om kampioen te worden. Een gunstige loting speelt absoluut een rol.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik acht de kans ongeveer 5 procent dat je 3 toplanden op rij pakt. Ook tegen Spanje zijn we underdog.
Dit kan zeker een rol gaan spelen. 7 wedstrijden over 28 dagen is toch net wat anders dan 7 wedstrijden over 26 dagen.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:53 schreef heywoodu het volgende:
Het extreem raar ingedeelde schema valt me nu pas op, in beide halve finales heb je straks dus een land dat zes dagen rust heeft gehad vr de kwartfinale tegen een land dat vier dagen rust heeft gehad
Waarom in vredesnaam niet de winnaars van achtstefinaledagen n en twee op kwartfinaledag n en de winnaars van achtstefinaledagen drie en vier op kwartfinaledag twee?
Gratis voordeel voor Nederland als ze van Argentini winnen, maar goed.
Zaten in de poule van het thuisland h, die krijgen altijd het voordeligste speelschema.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:53 schreef heywoodu het volgende:
Het extreem raar ingedeelde schema valt me nu pas op, in beide halve finales heb je straks dus een land dat zes dagen rust heeft gehad vr de kwartfinale tegen een land dat vier dagen rust heeft gehad
Waarom in vredesnaam niet de winnaars van achtstefinaledagen n en twee op kwartfinaledag n en de winnaars van achtstefinaledagen drie en vier op kwartfinaledag twee?
Gratis voordeel voor Nederland als ze van Argentini winnen, maar goed.
Tuurlijk, maar voor Argentini geldt zo'n beetje hetzelfde. Die speelden ook op de 3e en daarna pas op de 9e, waarna ze bij winst spelen tegen een team dat op de 5e en k op de 9e speeldequote:Op dinsdag 6 december 2022 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zaten in de poule van het thuisland h, die krijgen altijd het voordeligste speelschema.
Je moet 4 teams uit de eerste 4 poules naar de andere kant van het schema overhevelen, dat zul je altijd hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2022 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar voor Argentini geldt zo'n beetje hetzelfde. Die speelden ook op de 3e en daarna pas op de 9e, waarna ze bij winst spelen tegen een team dat op de 5e en k op de 9e speelde
En aan de andere kant van het schema precies hetzelfde, maar dan met +1 voor de vier dagen.
Mee eens, Argentini kun je echt wel verslaan als je een goede dag hebt vrijdag. Brazili wordt een ander verhaal, maar we blijven voor Brazili altijd een angstgegner (ik ga er even vanuit dat Brazili redelijk eenvoudig van het zwakke Kroati wint).quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Frankrijk en Brazilie wel eens maar Argentini hoort daar niet bij, dan kan je nog steeds verliezen hoor maar ik vind Spanje en vond Duitsland eigenlijk beter.
Klopt. Alleen laat het tegen beide ploegen nooit op penalties uitkomenquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, Argentini kun je echt wel verslaan als je een goede dag hebt vrijdag. Brazili wordt een ander verhaal, maar we blijven voor Brazili altijd een angstgegner (ik ga er even vanuit dat Brazili redelijk eenvoudig van het zwakke Kroati wint).
Ach, we hebben eigenlijk weinig te verliezen vind ik. Vlieg je er uit vrijdag, dan heb je het gewoon prima gedaan denk ik (Louis zal anders denken). De Argentijnen staan onder druk en weten ook dat hierna waarschijnlijk Brazili wacht.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Alleen laat het tegen beide ploegen nooit op penalties uitkomen
Klopt maar penalties vind ik altijd zo knullig. Dat betekent dat winst er ook in had gezeten en zij zijn koelbloediger. Daar moet je dus niet op willen aansturen.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach, we hebben eigenlijk weinig te verliezen vind ik. Vlieg je er uit vrijdag, dan heb je het gewoon prima gedaan denk ik (Louis zal anders denken). De Argentijnen staan onder druk en weten ook dat hierna waarschijnlijk Brazili wacht.
Soms heb je dat niet in de hand. Als Argentini je 3/4 van de wedstrijd onder druk zet en je daar niet onderuit kunt voetballen, moet je wel op penalties aansturen want dat geeft je in principe een 'eerlijke' kans om ze zo te verslaan.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar moet je dus niet op willen aansturen.
Is ook wel zo. Soms zie je echter ook dat ze het wel best lijken te vinden en dat moet je niet willen als underdog.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Soms heb je dat niet in de hand. Als Argentini je 3/4 van de wedstrijd onder druk zet en je daar niet onderuit kunt voetballen, moet je wel op penalties aansturen want dat geeft je in principe een 'eerlijke' kans om ze zo te verslaan.
apart. Je kent ze allemaal?quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik haat Ajax niet. Ik haat Ajax-supporters.
Ik haat Van Tiggelen niet, alleen zijn supportersquote:Op dinsdag 6 december 2022 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik haat Ajax niet. Ik haat Ajax-supporters.
Ja. Stuk al voor stuk klootzakken.quote:
Eens hoor. Maar ik geloof niet dat ik van Tiggelen ooit heb gehoord over dat hij meer aandacht wilde. Ik vind hem aanduiden als waterdrager ook geen recht doen aan zijn kwaliteiten. Maar wellicht koos je de naam gewoon ongelukkig.quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik haat Van Tiggelen niet, alleen zijn supporters, geintje maar het was wel een beetje zo dat de mindere goden wat meer aandacht wilden, neemt niet weg dat de vedettes niet thuis gaven.
quote:Op dinsdag 6 december 2022 14:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Eens hoor. Maar ik geloof niet dat ik van Tiggelen ooit heb gehoord over dat hij meer aandacht wilde. Ik vind hem aanduiden als waterdrager ook geen recht doen aan zijn kwaliteiten. Maar wellicht koos je de naam gewoon ongelukkig.
Dan nu maar de mindere en wel winnen.quote:Op dinsdag 6 december 2022 15:12 schreef TLC het volgende:
van Gaal over de wedstrijd tegen Argentinie in 2014 :
'Wij waren toen ook de betere partij en Messi heeft toen geen bal geraakt.'
goed verhaalquote:Op dinsdag 6 december 2022 14:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja. Stuk al voor stuk klootzakken.
[..]
Totaal mee oneens. Het is dan typische gelul dat je alleen maar belangrijk zou kunnen zijn als je scoort, assists geeft en meedoet in de driehoekjes. Van Tiggelen was in elk elftal waar hij speelde, ook in Oranje, essentieel in de verdediging.quote:Op dinsdag 6 december 2022 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]Is gewoon bewust gekozen en er is ook niks mis met waterdragers maar dat was hij wel in dat elftal.
Welnee. We worden Wereldkampioen!quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang dat we uiteindelijk toch door een bevlieging van Messi ten onder gaan
Ik denk dat eigenlijk helemaal niet, dit team heeft best veel veerkracht getoond de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Denk nog steeds dat het na een 1-0 voor Argentini gewoon klaar is en ze de score simpel uitbouwen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat Oranje gaat doen bij een achterstand.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nederland al meer dan 800 minuten niet meer op achterstand gekomen, speelt ons type voetbal ook wel erg in de kaart.
Denk nog steeds dat het na een 1-0 voor Argentini gewoon klaar is en ze de score simpel uitbouwen.
Argentini bouwt weinig vrij simpel uit. Tegen Saoedi Arabi hadden ze met 3-0, 4-0 de rust in moeten gaan. Polen was ook rijp voor een nog grotere sloop. 2-1 tegen Australi is qua uitslag ook matig.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nederland al meer dan 800 minuten niet meer op achterstand gekomen, speelt ons type voetbal ook wel erg in de kaart.
Dit ja, dan moeten ze opeens gaan aanvallen.quote:Op woensdag 7 december 2022 10:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat Oranje gaat doen bij een achterstand.
Waarschijnlijk weer alle ballen op Luuk de Jong.
Precies, breien kunnen ze (ook) goed bij Argentini en het is veelvuldig alle ballen inleveren bij Messi en hopen op een bevlieging.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Argentini bouwt weinig vrij simpel uit. Tegen Saoedi Arabi hadden ze met 3-0, 4-0 de rust in moeten gaan. Polen was ook rijp voor een nog grotere sloop. 2-1 tegen Australi is qua uitslag ook matig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |