abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206707389
‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voor boze reacties

quote:
Een opdracht voor het vak levensbeschouwing heeft voor ophef gezorgd op sociale media. Het gaat om een lijstje met vragen, bedoeld om het gesprek over seksuele geaardheid op gang te brengen. Op social media wordt de opdracht anders geïnterpreteerd. Eén school in Bergen op Zoom voelde zich genoodzaakt de ouders uitleg te geven: “Heel erg vervelend dat dit zo gegaan is.”

Een screenshot van de bewuste opdracht gaat al enige tijd rond op social media. Er zijn tien vragen te zien waarbij de lezer aangesproken wordt op zijn of haar heteroseksualiteit:

quote:
'100% brainwashing'
‘Wat een absurde vragen. Zijn er al ouders en leerlingen die klachten hebben ingediend?’, zo luidt een van de reacties op social media. Mensen zijn vooral boos omdat het lijkt alsof leerlingen aangevallen worden op hun heteroseksualiteit.

‘100% brainwashing van jonge kinderen die erg vatbaar zijn voor sterke suggesties van een autoriteit’, noemt iemand het. Ook maken mensen zich zorgen omdat door de vragenlijst pubers niet meer toe zouden durven te geven dat ze heteroseksueel zijn.

‘Onprettige toon’
Rector Tom Heijnen van de Roncalli Scholengemeenschap in Bergen op Zoom laat aan Omroep Brabant weten dat het bericht op social media tot veel reacties heeft geleid. Niet zozeer onder ouders of leerlingen van de school, maar vooral onder mensen die helemaal niets met de school van doen hebben. “Soms worden vragen gesteld, maar vaker wordt er een mening geventileerd. Die laatste categorie mails is niet altijd prettig qua toon en inhoud.”

Het maakte dat Heijnen zich genoodzaakt voelde maandag de leerlingen van zijn school en hun ouders in te lichten over de context van de opdracht. “Ook daarna zijn er weinig verdere vragen gekomen. Daar ben ik blij om en daar hecht ik ook de meeste waarde aan.”

'Steeds vaker'
Maar wat is die context dan? Pieter Fock van uitgeverij ThiemeMeulenhoff, bedenker van de methode, meldt dat de vragen prikkelend bedoeld zijn. Leerlingen kunnen zich zo inleven in homoseksuelen. De vraag 'Is het mogelijk dat je heteroseksualiteit een fase is?', wordt volgens hem vaak gesteld aan homo's. "Zo willen we het gesprek in de klas op gang te brengen, maar zonder context weet je dat niet."

Volgens Fock gebeurt het de laatste tijd vaker dat stukjes uit lesboeken voor woede op social media zorgen. “Dan schrijven we wit en vinden mensen dat het blank moet zijn, of andersom.” Vaak zijn het oude uitgaves die worden gedeeld, of fragmenten (zoals in dit geval) waar de context ontbreekt. Heel erg is dat volgens hem niet altijd: “Soms leren we er van, het dwingt tot nadenken.”

‘Erg veel tijd kwijt’
Maar rector Heijnen besteedt zijn tijd toch liever aan iets anders. “Het is een realiteit dat er tegenwoordig zaken snel uit hun verband worden getrokken, zeker op social media. Daar kun je als individu van alles van vinden. Ik persoonlijk vind het in ieder geval onwenselijk dat ik nu erg veel tijd kwijt ben met het managen van deze kwestie, waardoor ik even niet bezig ben met mijn kerntaak: het organiseren van onderwijs. En dat vind ik veel belangrijker.”

https://www.omroepbrabant(...)t-voor-boze-reacties
Het linkse onderwijs weer uit de bocht.

Hetero's zijn niet normaal.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 17 november 2022 @ 12:46:27 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206707404
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, in Amsterdam heb je wel wat bontkragen op een scooter die nog wel eens wat lelijks kunnen roepen richting homo's. Opvallend genoeg eigenlijk altijd van een culturele komaf waar jouw politiek affiliatie er maar al te graag meer van naar Nederland wil halen. Wat was het nu ook alweer, er moesten toch nog even 200,000 mensen uit Noord-Afrika komen?
"Ja maar de buitenlanders!!!"

Klassiekertje uit het rechtsconservatieve propaganda handboek.
pi_206707405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar kunnen we dat onderzoek vinden?
Hoezo ben jij belanghebbende?
pi_206707426
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, in Amsterdam heb je wel wat bontkragen op een scooter die nog wel eens wat lelijks kunnen roepen richting homo's. Opvallend genoeg eigenlijk altijd van een culturele komaf waar jouw politiek affiliatie er maar al te graag meer van naar Nederland wil halen. Wat was het nu ook alweer, er moesten toch nog even 200,000 mensen uit Noord-Afrika komen?
Mja, uit eerdere discussie vond je dat het onderwijs geen platform is om kinderen uit een dergelijke omgeving tolerantie bij te brengen.
Dus dan snap ik je klacht niet dat homo's worden nageroepen.
pi_206707441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dus homofobe milieus met dito ouders bestaan ineens toch wel?
zucht
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206707444
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo ben jij belanghebbende?
Nee, ik ben iemand die graag ziet waar iets op gebaseerd is aleer het als feitelijk wordt gepresenteerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206707446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef Rene het volgende: [..] Waarom krijg ik deze vragen wel? Heb ze stuk voor stuk wel eens gekregen hoor (wel wat anders gesteld tho). Alsof homosexueel abnormaal is.
In de strikte zin van het woord is het ook niet normaal. Normaal als in, de norm. De norm is nog steeds dat een mens het liefst seks heeft met iemand van het andere geslacht. Als je een willekeurig persoon op straat aanspreekt heb je geloof ik 90% kans dat die persoon heteroseksueel is, heteroseksualiteit is dus (de) norm(aal) en homoseksualiteit niet. Dat betekent niet dat homoseksuele mensen gek of ziek zijn of geen respect of seksuele vrijheid verdienen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206707499
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat wordt ook gedaan, en daar is geen ophef over.
Dat dit wel ophef oplevert toont aan dat er nog veel te winnen valt.
Dat word helemaal niet gedaan(hoeft wat mij betreft ook niet in deze vorm). Fok is een mooi voorbeeld. Kijk eens hoe er over vmbo leerlingen gedacht word. Waar blijft die spiegel dan. En dat is nog maar een voorbeeld.
pi_206707513
Godallemachtig, wat een doorzichtige opgave om dan te beëindigen met: "en dit is dus waar homo's elke dag mee te maken hebben". Gaat toch rekenen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 17 november 2022 @ 12:57:24 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206707520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht
Ja eerst ontken je het. Maar als ze een ander kleurtje hebben bestaan ze ineens wel?
pi_206707527
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In de strikte zin van het woord is het ook niet normaal. Normaal als in, de norm. De norm is nog steeds dat een mens het liefst seks heeft met iemand van het andere geslacht. Als je een willekeurig persoon op straat aanspreekt heb je geloof ik 90% kans dat die persoon heteroseksueel is, heteroseksualiteit is dus (de) norm(aal) en homoseksualiteit niet. Dat betekent niet dat homoseksuele mensen gek of ziek zijn of geen respect of seksuele vrijheid verdienen.
En toch.... Als je zegt dat blauwe ogen de norm zijn dan wordt je vreemd aangekeken. Je zal het goed bedoelen maar het komt fout je toetsenbord uit.
pi_206707530
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, iemand kan homoseksualiteit heel normaal vinden maar daar alsnog uit interesse vragen over stellen. Jij hangt er hier zelf een hele vreemde interpretatie aan waarbij vragen stellen meteen gelijk zou staan aan het hebben van een negatieve mening.
Dus jij vindt dit normale vragen? Aan zowel hetero's als homo's?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206707545
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, het zijn prikkelende spiegelvoorhoudende zelfreflectievragen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, het komt echt niet in mij op mensen dergelijke vragen over hun seksualiteit te stellen.
Dat er idd mensen zijn die dat wel doen, is niet mijn schuld, en ik voel me daar allerminst verantwoordelijk voor.

Ik heb het niet zo op mensen die hun ethiek aan anderen proberen op te leggen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206707579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dus homofobe milieus met dito ouders bestaan ineens toch wel?
Je stelt toch dat de leerlingen uit het artikel uit zulke milieus komen? Daar kan je niets over zeggen verder! Dat vind ik wel een hele bijzonder stelling eerlijk gezegd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 17 november 2022 @ 13:06:33 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206707607
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:56 schreef nostra het volgende:
Godallemachtig, wat een doorzichtige opgave om dan te beëindigen met: "en dit is dus waar homo's elke dag mee te maken hebben". Gaat toch rekenen.
Ik zie werkelijk niet hoe met dit soort dingen iets positiefs bereikt moet worden. Het is kwaad met kwaad proberen te vergelden.

En ja, homo's krijgen wel eens een kutopmerking, nou het is wat. Iedereen krijgt in zijn leven wel eens een kutopmerking. Maar nee voor homo's moet er weer eens extra aandacht komen hoe zielig ze zijn en hoe zeer het allemaal doet. Geen pun.

Als je als volwassen 'groep' behandeld wil worden kap dan gewoon eens met al die negatieve aandacht opeisen en ga gewoon je leven leven. Waar je precies je lul of kut voor gebruikt is lang niet zo interessant als je denkt
  donderdag 17 november 2022 @ 13:10:08 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206707641
quote:
99s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Je stelt toch dat de leerlingen uit het artikel uit zulke milieus komen? Daar kan je niets over zeggen verder! Dat vind ik wel een hele bijzonder stelling eerlijk gezegd.
Nee ik stel dat er leerlingen uit zulke milieus komen. En dat scholen daarom lespakketten ontwikkelen.
pi_206707751
Ach is er weer eens een incident om de fanatieke kruistocht tegen het grote GEVAAR! van 'WOKENESS!' aan op te hangen?

Die arme kindertjes ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206707776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Ja maar de buitenlanders!!!"

Klassiekertje uit het rechtsconservatieve propaganda handboek.
Ah, het probleem mag niet worden benoemd. Haha, hoe voorspelbaar weer. Maar blijf vooral in je fantasiewereld dat heel Nederland vol zit met homofobe mensen en het probleem ligt bij vermeende rechtsconservatieven.

🤡
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, uit eerdere discussie vond je dat het onderwijs geen platform is om kinderen uit een dergelijke omgeving tolerantie bij te brengen.
Dus dan snap ik je klacht niet dat homo's worden nageroepen.
Dat klopt, ik vind niet dat het onderwijs een plek is om progressief of conservatief gedachtegoed aan kinderen en jongeren te voeren. En ik denk trouwens ook niet dat als je zulke scooter bontkragen dit soort vragen voorschotelt ze zich heel anders zouden gaan gedragen.

Onderwijs is een plek waar kinderen kunnen leren, theoretisch of praktisch, om zich zo voor te bereiden op een verdere studiekeuze en later de arbeidsmarkt. Onderwijs is géén instituut om allemaal toekomstige GroenLinks en D66-stemmers te smeden.
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:56 schreef nostra het volgende:
Dit. Maar helaas, genoeg idioten die dit dus serieus geloven. Dan heb je echt meerdere hele harde klappen van de molen gehad hoor. Wat een fantasie.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dus jij vindt dit normale vragen? Aan zowel hetero's als homo's?
In dat lijstje? Nee, dat zijn voor het overgrote deel stuk voor stuk hyperbolen gecreëerd door een woke-ist, die blijkbaar het idee heeft dat elke homo of lesbienne met zulke vragen wordt geconfronteerd. En het daarom moreel verlicht acht om juist heteroseksuele jongeren met zulke vragen te gaan confronteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206707803
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke ouders heb je het hier precies over? Volgens recent onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft in Nederland 76% van de ondervraagden een positief beeld over homo- en biseksualiteit, 20% is neutraal en slechts 4% heeft een uitgesproken negatief beeld.

[ afbeelding ]

Bron

Ik denk dus niet zo zeer dat het aan de denkbeelden van ouders ligt, maar eerder aan jouw eigen achterlijke denkbeelden over de gemiddelde Nederlander. Je denkt het zelfs beter te weten dan LHBT'ers zelf.
Wat een raar onderzoek eigenlijk, waarom zou ik in vredesnaam positief (of negatief) tegenover homo- of biseksualiteit staan?
En hoe uit zich dat dan?

Ik snap best dat het problematisch is dat mensen homo- en biseksualiteit veroordelen, en homo- en biseksuelen slecht behandelen/discrimineren, maar juichen voor homo- en biseksualiteit vind ik een heel raar idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 17-11-2022 13:41:37 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Redactie Frontpage donderdag 17 november 2022 @ 13:24:51 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206707811
Wat een onzin weer zeg. Als je eens weet hoe vaak homo's vraag 1 voorgeschoteld krijgen waarbij natuurlijk het woord hetero is vervangen door homo. Dat die vraag hier staat is om aan te tonen hoe onzinnig dergelijke kutvragen zijn. Alsof je seksualiteit een beslissing is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206707836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wat een raar onderzoek, waarom zou ik in vredesnaam positief of negatief tegenover homo- of biseksualiteit staan?
En hoe uit zich dat dan?
De enige normale houding is in principe inderdaad neutraliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206707852
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]

Ik dacht eerst raar maar toen ik de vragen verder las werd mij duidelijk wat de bedoeling was.
Normaliter staat er homoseksualiteit bij die vragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206707854
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Rode_Wijn het volgende:
En ja, homo's krijgen wel eens een kutopmerking, nou het is wat.
De meeste weldenkende mensen willen geen mensen als gesprekspartner als die weleens een kutopmerking maken. En hoeven ook geen gesprekspartners als die het maken van kutopmerkingen normaal vinden.
pi_206707866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja eerst ontken je het. Maar als ze een ander kleurtje hebben bestaan ze ineens wel?
Geef eens een quote waarin ik ooit ontkend heb dat zoiets als homofobie bestaat?

Verder is je ranzige poging mensen wederom tot racist te bestempelen weer een mooi voorbeeld van je progressieve en hoogopgeleide werkwijze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206707872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik dacht eerst raar maar toen ik de vragen verder las werd mij duidelijk wat de bedoeling was.
Normaliter staat er homoseksualiteit bij die vragen.
Normaliter? Wanneer worden die vragen dan zoal gesteld aan homo's of lesbiennes?
pi_206707875
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enige normale houding is in principe inderdaad neutraliteit.
Ja eens, en ik vind het dus bizar dat 76% v/d ondervraagden zich geroepen voelde om te antwoorden dat ze een positief beeld van homo- en biseksualiteit hebben.
pi_206707888
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Normaliter? Wanneer worden die vragen dan zoal gesteld aan homo's of lesbiennes?
Dat komt vaak voorbij (al is dat de laatste 10 jaar wel minder).
Zeker de vraag waarom ze niet gewoon normaal kunnen doen en dat ze minder stabiele relaties hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206707924
Rot op met je vieze walgelijke woke indoctrinatie :r

Ik ben er 100% van overtuigd dat dit lhbt’ers alleen maar minder geaccepteerd maakt
-XOXO-
pi_206707929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:29 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste weldenkende mensen willen geen mensen als gesprekspartner als die weleens een kutopmerking maken. En hoeven ook geen gesprekspartners als die het maken van kutopmerkingen normaal vinden.
De realiteit is dat iedereen wel eens een vervelende opmerking krijgt. Homo, hetero, vrouw, man, blank, zwart etc. Iedereen heeft wel eens te maken met een chagrijn die zijn of haar dag niet heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:33 schreef BMW1993 het volgende:
Links woke progressieven zijn de grootste bedreiging deze eeuw voor ons continent.

Massaal moslims proberen te importeren dmv vluchtelingenstromen, en het niet bewaken van de EU grenzen, van onze eigen kinderen homo's maken zodat ze zich niet meer voortplanten, waardoor uiteindelijk het oorspronkelijke volk van dit continent verdwijnt, dat is 'onze straf' omdat de EU 100 jaar geleden dingen deed op de wereld verkeerd was.

En de nieuwe generatie trapt er geheel in, die zitten met hun blauw geverfde korte haar als non binair in de klas....

Ik kan hier dagelijks wel tranen om laten, eigenlijk is deze maatschappij helemaal niet meer leefbaar.
Nu klopt het. Met oorspronkelijk linkse politiek of sociaaldemocratisch gedachtegoed heeft dit niets meer te maken.
pi_206707931
quote:
4s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:24 schreef JeMoeder het volgende:
Wat een onzin weer zeg. Als je eens weet hoe vaak homo's vraag 1 voorgeschoteld krijgen waarbij natuurlijk het woord hetero is vervangen door homo. Dat die vraag hier staat is om aan te tonen hoe onzinnig dergelijke kutvragen zijn. Alsof je seksualiteit een beslissing is.
Ken wel wat homo's en lesbiennes, die eerste vraag is niet iets wat ik ooit gehoord heb dat ze dat stoort of ooit eens is gevraagd, maar ik zal ze eens vragen of ze ermee geconfronteerd worden. Maar die homo's en lesbiennes maken zich wel wat drukker om andere zaken zoals vrij over straat kunnen lopen wat in deze tijd steeds moeilijker wordt, als ik de reden daarvan durf op te sommen wil ik wel geld zetten op hoe de reactie van die woke docent is die zulke onzin geschreven heeft.

Ook die 2e vraag, "besloot je" alsof een homo dat besluit. Ik heb wat gasten in mijn vriendkring die uit de kast zijn gekomen, en dat zijn nog nooit vragen die die hebben gehad dat durf ik wel te wedden. De overgrote meerderheid had vooral "problemen" thuis, waarbij één of beide ouders er wat moeite mee hadden. Dan waren er wel opmerkingen over hoe de samenleving ertegenaan kijkt (hoewel dat alweer 20 jaar geleden was) en de opmerking hoe het dan zat met kinderen (tja opa oma willen worden he). Maar na een gewenningsperiode sloten die ouders hun zoon/dochter weer in de armen, met uitzondering van 1 vriendin, die is verstoten en moeten vluchten voor haar leven, maar ja die was dan ook moslima. De vriendenkring reageerde er zelfs zeer positief op, mij viel wel vaker het kwartje waarvan ik dacht bij sommigen "ja dat verklaard wel wat", maar altijd zeer ondersteunend geweest. En ja misschien zijn er ook door mij wel eens wat vragen gesteld die nu in deze tijd door wat woke huilers als beledigend worden gezien, maar die woke huilers boeien mij geen reet, die vraag is immers niet aan hun gesteld.

[ Bericht 5% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 17-11-2022 13:42:55 ]
  donderdag 17 november 2022 @ 13:39:54 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206707955
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het probleem mag niet worden benoemd. Haha, hoe voorspelbaar weer. Maar blijf vooral in je fantasiewereld dat heel Nederland vol zit met homofobe mensen en het probleem ligt bij vermeende rechtsconservatieven.

Natuurlijk mag het wel worden benoemd. Anders postte ik dat artikel niet. Degenen die lopen te ontkennen zijn jij en Etto.

Maar kennelijk is de afkomst bepalend of homofobie een probleem is. Dus eigenlijk gaat het in de rechtsconservatieve logica van:

1. Ouders van autochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Niet mee bemoeien. Dat zijn zielige andersdenkenden!! Ophouden met kinderen LBHT door hun strot te duwen!!!

2. Ouders van allochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Gooi ze meteen het land uit die vieze homohaters!!
pi_206707983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk mag het wel worden benoemd. Anders postte ik dat artikel niet. Degenen die lopen te ontkennen zijn jij en Etto.

Maar kennelijk is de afkomst bepalend of homofobie een probleem is. Dus eigenlijk gaat het in de rechtsconservatieve logica van:

-> Niet mee bemoeien. Dat zijn zielige andersdenkenden!! Ophouden met kinderen LBHT door hun strot te duwen!!!

Geef eens 1 quote waarin ik heb ontkend dat homofobie bestaat, Hex... eentje.

Je bent echt een van de meest onoprechte discussiepartners die ik ooit ontmoet heb. Werkelijk alles wat je schrijft staat bol van leugens, valse tegenstellingen, stromannen en drogredenen.

Wat punt 1 betreft: dat is iets waar JIJ van uitgaat, dat dat gebeurt, om vervolgens erbij te bedenken dat er allemaal mensen zijn die dat helemaal prima vinden en ook toejuichen om dat bij punt 2, racisten dat het zijn, te ontkennen.

Echt... ga op een cursus argumenteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 november 2022 @ 13:43:29 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206707989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geef eens een quote waarin ik ooit ontkend heb dat zoiets als homofobie bestaat?

Verder is je ranzige poging mensen wederom tot racist te bestempelen weer een mooi voorbeeld van je progressieve en hoogopgeleide werkwijze.
EttovanBelgie in NWS / ‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voo
Hier ben je nog alle noodzaak van voorlichting over LBHT aan het wegwuiven want het zou vast niet zo'ns probleem zijn

Maar als ze van een andere afkomst zijn is het ineens wel een probleem. Dus eigenlijk is homofoob zijn een privilege voor autochtone burgers.
pi_206708014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
EttovanBelgie in NWS / ‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voo
Hier ben je nog alle noodzaak van voorlichting over LBHT aan het wegwuiven want het zou vast niet zo'ns probleem zijn

Maar als ze van een andere afkomst zijn is het ineens wel een probleem. Dus eigenlijk is homofoob zijn een privilege voor autochtone burgers.
Waar wordt daarin het bestaan van homofobie ONTKEND, Hex? Was een vrij heldere vraag.

Dat je zo armoedig onderlegd bent dat iedereen die een onwelgevallige mening heeft wel een racist en homofoob moet zijn is precies waarom men bij D66 gierend wegrent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben nogal rechts conservatief, althans in dat hokje zal ik geplaatst worden hoewel ik mij meer zie als rechts/midden progressief, maar homofobie zie ik in de rechtse kringen waar ik mij bevindt nooit. Niet in mijn eigen leven of familie, niet in mijn vrienden kringen niks. Bij ons werd ook altijd gezegd "als je homo bent kom er gewoon voor uit, geen problemen mee", heel open eigenlijk. Nu weet ik dat dat niet klopt met het beeld wat over rechtse mensen wordt geschetst, maar het is gewoon zo.

In de kringen van allochtone afkomst kan ik niet helemaal oordelen, want Brazilianen zijn ook van allochtone afkomst. We moeten dan ook niet reppen over mensen met een allochtone afkomst maar mensen die uit een cultuur komen wat bol staat van de homohaat, en dan som je ze wel op, en ja daarvan wordt het merendeel immers grootgebracht met homofobie en homohaat.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:49:42 #36
500074 Rode_Wijn
pi_206708091
quote:

[..]
Kutopmerkingen worden eenmaal gemaakt. Is gewoon onderdeel van het leven. Er is geen groep die een claim kan leggen op ontvangen ervan. En een utopische safespace wereld waarin dat soort opmerkingen niet voorkomen zal nooit bestaan.

Aan ieder de keuze met wie ze een gesprek voeren. Soms in de grote mensenwereld moet je ook wel eens van gedachten wisselen met mensen die ooit een kutopmerking hebben gemaakt.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:52:57 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206708134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar wordt daarin het bestaan van homofobie ONTKEND, Hex? Was een vrij heldere vraag.

Dat je zo armoedig onderlegd bent dat iedereen die een onwelgevallige mening heeft wel een racist en homofoob moet zijn is precies waarom men bij D66 gierend wegrent.
Een hele resem aan posts waarbij je de noodzaak van deze voorlichting of het probleem in twijfel trekt

En wat D66 verder met dit topic te maken heeft is me een raadsel. Of is de partij tegenwoordig ook al eigenaar van alle scholen?
pi_206708462
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

🤡
[..]
Dat klopt, ik vind niet dat het onderwijs een plek is om progressief of conservatief gedachtegoed aan kinderen en jongeren te voeren. En ik denk trouwens ook niet dat als je zulke scooter bontkragen dit soort vragen voorschotelt ze zich heel anders zouden gaan gedragen.

Onderwijs is een plek waar kinderen kunnen leren, theoretisch of praktisch, om zich zo voor te bereiden op een verdere studiekeuze en later de arbeidsmarkt. Onderwijs is géén instituut om allemaal toekomstige GroenLinks en D66-stemmers te smeden.
[..]
Dit. Maar helaas, genoeg idioten die dit dus serieus geloven. Dan heb je echt meerdere hele harde klappen van de molen gehad hoor. Wat een fantasie.
[..]
In dat lijstje? Nee, dat zijn voor het overgrote deel stuk voor stuk hyperbolen gecreëerd door een woke-ist, die blijkbaar het idee heeft dat elke homo of lesbienne met zulke vragen wordt geconfronteerd. En het daarom moreel verlicht acht om juist heteroseksuele jongeren met zulke vragen te gaan confronteren.
Mijn ervaring is van wel, ik ken veel jongeren uit een heel conservatief en homofoob milieu die dankzij onderwijs zelf een stuk toleranter zijn naar mensen met een andere levenswijze.
Ik begrijp wel dat juist conservatieve kringen daar niet blij mee zijn en daarom dergelijk beleid willen ontmoedigen.
Maar de tijd dat homo's een verborgen bestaan moesten leven vanwege conservatieve opvattingen over hun geaardheid ligt achter ons, en dat moet zo blijven.
pi_206708469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En toch.... Als je zegt dat blauwe ogen de norm zijn dan wordt je vreemd aangekeken. Je zal het goed bedoelen maar het komt fout je toetsenbord uit.
Dat blauwe ogen de norm zijn is dan ook gewoon feitelijk onjuist. Wat ik schrijf over homoseksualiteit is feitelijk juist.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206708486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een hele resem aan posts waarbij je de noodzaak van deze voorlichting of het probleem in twijfel trekt

En wat D66 verder met dit topic te maken heeft is me een raadsel. Of is de partij tegenwoordig ook al eigenaar van alle scholen?
Waar is hier sprake van ONTKENNING van het BESTAAN van HOMOFOBIE, hex?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708488
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat word helemaal niet gedaan(hoeft wat mij betreft ook niet in deze vorm). Fok is een mooi voorbeeld. Kijk eens hoe er over vmbo leerlingen gedacht word. Waar blijft die spiegel dan. En dat is nog maar een voorbeeld.
Het wordt wel gedaan, maar zoals ik al aangaf is er dan geen ophef.
Of is het volgens jou voor het eerst dat bepaalde vraagstelling wordt omgedraaid?
pi_206708490
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:49 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Kutopmerkingen worden eenmaal gemaakt. Is gewoon onderdeel van het leven. Er is geen groep die een claim kan leggen op ontvangen ervan. En een utopische safespace wereld waarin dat soort opmerkingen niet voorkomen zal nooit bestaan.

Aan ieder de keuze met wie ze een gesprek voeren. Soms in de grote mensenwereld moet je ook wel eens van gedachten wisselen met mensen die ooit een kutopmerking hebben gemaakt.
Als ik weet dat iemand ooit een kutopmerking heeft gemaakt, dan wil ik nooit meer met hem gezien worden of ooit nog met hem over iets van gedachten wisselen. Ben toch niet gek.
pi_206708495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat blauwe ogen de norm zijn is dan ook gewoon feitelijk onjuist. Wat ik schrijf over homoseksualiteit is feitelijk juist.
De norm heeft gewoon een totaal ander gevoel dan het meest voorkomend. Een norm hoor je aan te voldoen en hetero zijn lijkt me dus niet de norm.
  donderdag 17 november 2022 @ 14:22:05 #44
500074 Rode_Wijn
pi_206708518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Als ik weet dat iemand ooit een kutopmerking heeft gemaakt, dan wil ik nooit meer met hem gezien worden of ooit nog met hem over iets van gedachten wisselen. Ben toch niet gek.
Ik vind dat een kinderachtige houding maar leef je leven zoals je wil.
  donderdag 17 november 2022 @ 14:26:17 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206708568
quote:

[..]
Echte mensen van vlees en bloed, bah.
  donderdag 17 november 2022 @ 14:28:02 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206708600
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar is hier sprake van ONTKENNING van het BESTAAN van HOMOFOBIE, hex?
Je ontkent dat het een zodanig probleem is dat er op school aandacht aan moet worden besteed.
pi_206708618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je ontkent dat het een zodanig probleem is dat er op school aandacht aan moet worden besteed.
Ah er wordt al wat geschoven...

Verder weer totaal niet wat ik stel, dat er geen aandacht aan homofobie besteed moet worden.

Tip: even je woke D66 bubbel verlaten en gewoon lezen wat mensen schrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is blijkbaar heel erg GEVAARLIJK! als je daar op school aandacht aan besteedt. Gaat de anti-'WOKE'-brigade helemaal van over de rooie. En dat terwijl de ouders en de leerlingen er totaal geen probleem mee hebben :D

quote:
Rector Tom Heijnen van de Roncalli Scholengemeenschap in Bergen op Zoom laat aan Omroep Brabant weten dat het bericht op social media tot veel reacties heeft geleid. Niet zozeer onder ouders of leerlingen van de school, maar vooral onder mensen die helemaal niets met de school van doen hebben. “Soms worden vragen gesteld, maar vaker wordt er een mening geventileerd. Die laatste categorie mails is niet altijd prettig qua toon en inhoud.”

Het maakte dat Heijnen zich genoodzaakt voelde maandag de leerlingen van zijn school en hun ouders in te lichten over de context van de opdracht. “Ook daarna zijn er weinig verdere vragen gekomen. Daar ben ik blij om en daar hecht ik ook de meeste waarde aan.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206708666
quote:
84s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Is blijkbaar heel erg GEVAARLIJK! als je daar op school aandacht aan besteed. Gaat de anti-'WOKE'-brigade helemaal van over de rooie. En dat terwijl de ouders en de leerlingen er totaal geen probleem mee hebben :D
[..]

:') :Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708673
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:* :W

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 17-11-2022 14:45:30 ]
  donderdag 17 november 2022 @ 14:34:12 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206708679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah er wordt al wat geschoven...

Verder weer totaal niet wat ik stel, dat er geen aandacht aan homofobie besteed moet worden.

Tip: even je woke D66 bubbel verlaten en gewoon lezen wat mensen schrijven.
Je leest het zelf ook niet. Scholen komen met lesmateriaal tegen homofobie en je voelt je gelijk aangevallen.

En verder zit je er dus ook naast met je ontkenning van de noodzaak.
pi_206708699
Als homo's normaal dit soort vragen krijgen dan spijt me dat vreselijk voor ze. Het zijn belachelijke vragen waarvan sommigen echt ronduit stuitend zijn.

Waar worden dit soort vragen gesteld?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206708717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je leest het zelf ook niet. Scholen komen met lesmateriaal tegen homofobie en je voelt je gelijk aangevallen.

En verder zit je er dus ook naast met je ontkenning van de noodzaak.
De Hexagon-methode: "je bent bang", "je voelt je aangevallen", "je bent onzeker", "je bent een racist", "je bent homofoob".

Nergens ben je ingegaan op wat daadwerkelijk geschreven is. Werkelijk nergens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 november 2022 @ 14:41:36 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206708758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De Hexagon-methode: "je bent bang", "je voelt je aangevallen", "je bent onzeker", "je bent een racist", "je bent homofoob".

Nergens ben je ingegaan op wat daadwerkelijk geschreven is. Werkelijk nergens.
Ik heb ook nergens in dit topic gezegd dat jij een racist of een homofoob bent.
pi_206708770
Als dit lesmateriaal is tegen homofobie. Educate me.

Waar worden deze vragen gesteld aan homo's en waarom?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_206708796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb ook nergens in dit topic gezegd dat jij een racist of een homofoob bent.
Nee, dat was in andere topics waarin je direct weer van leer trok. En de verdachtmakingen in dit topic zijn ook weer van een deplorabel niveau.

Ik wacht nog steeds op een quote waarin ik gesteld zou hebben dat homofobie niet bestaat, of dat er geen lessen aan besteed zouden moeten worden.

Dat valt me wel vaker op: er wordt heel wat bij elkaar geschreeuwd over wat mensen allemaal zouden hebben gezegd en denken; wanneer dan wordt gevraagd daar een quote van te geven, volgt oorverdovende stilte. Of er wordt wat bij elkaar verzameld waarna blijkt dat daar helemaal niet in gesteld wordt wat beweerd wordt.

Het is dan ook makkelijker natuurlijk om iemand direct weg te zetten als racist of homofoob. Hoef je verder niet na te denken en kun je de circle jerk onder gelijkgestemden voortzetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik ben iemand die graag ziet waar iets op gebaseerd is aleer het als feitelijk wordt gepresenteerd.
Maar het is niet aan jou als feitelijk gepresenteerd.
pi_206708827
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het is niet aan jou als feitelijk gepresenteerd.
Aan wie wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aan wie wel?
Aan de betrokken partijen.
pi_206708850
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aan de betrokken partijen.
Zijn daar bronnen van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206708983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De norm heeft gewoon een totaal ander gevoel dan het meest voorkomend. Een norm hoor je aan te voldoen en hetero zijn lijkt me dus niet de norm.
Je gevoel moet je lekker bij jezelf houden en geen andere mensen mee lastig vallen.

Welk gevoel jij ergens bij hebt staat los van wat de feiten zijn
pi_206708990
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als homo's normaal dit soort vragen krijgen dan spijt me dat vreselijk voor ze. Het zijn belachelijke vragen waarvan sommigen echt ronduit stuitend zijn.

Op het werk, in de kroeg, tijdens feesten/verjaardagen. Ik heb het allemaal meegemaakt.
Waarom? Omdat mensen sommige dingen in het leven niet snappen, omdat ze het willen begrijpen, omdat ze een vooroordeel bevestigd willen hebben (of juist niet). En ja, soms wordt het nogal lomp en/of onbeschoft gedaan uit onwetenheid, lompheid of puur om het beledigen en uitschelden.
pi_206709022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zijn daar bronnen van?
Dan zul je contact moeten opnemen met een van de betrokken partijen.
pi_206709030
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan zul je contact moeten opnemen met een van de betrokken partijen.
zoiets dacht ik al ja
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206709284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:01 schreef Prego het volgende:

[..]
Op het werk, in de kroeg, tijdens feesten/verjaardagen. Ik heb het allemaal meegemaakt.
Waarom? Omdat mensen sommige dingen in het leven niet snappen, omdat ze het willen begrijpen, omdat ze een vooroordeel bevestigd willen hebben (of juist niet). En ja, soms wordt het nogal lomp en/of onbeschoft gedaan uit onwetenheid, lompheid of puur om het beledigen en uitschelden.
Bijvoorbeeld vragen als: 'sinds wanneer ben je homo?' of zelfs 'waarom ben je homo?' Vragen die in theorie heel onschuldig lijken of klinken en dat wellicht, vanuit domheid of onwetendheid, ook deels zijn. Niet dat het normale vragen zijn, laat dat duidelijk zijn.

Ja dat moet erg vervelend zijn. Zulke vragen zal ik niet krijgen, dat is waar. Dat is op zich ook niet vreemd. Als we bedenken dat hetero zijn de norm is, zonder daar verder een waarde aan toe te kennen, dan is homo zijn dat niet. Je vraagt ook niet aan iemand met twee benen waarom ie twee benen heeft. Bij ieder ander aantal wordt die vraag al interessanter of relevanter. Alleen is het geen goede vergelijking. Maar waarschijnlijk wel de denkwijze die tot zulke vragen leidt.
[..]
pi_206709558
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld vragen als: 'sinds wanneer ben je homo?' of zelfs 'waarom ben je homo?' Vragen die in theorie heel onschuldig lijken of klinken en dat wellicht, vanuit domheid of onwetendheid, ook deels zijn. Niet dat het normale vragen zijn, laat dat duidelijk zijn.

Ja dat moet erg vervelend zijn. Zulke vragen zal ik niet krijgen, dat is waar. Dat is op zich ook niet vreemd. Als we bedenken dat hetero zijn de norm is, zonder daar verder een waarde aan toe te kennen, dan is homo zijn dat niet. Je vraagt ook niet aan iemand met twee benen waarom ie twee benen heeft. Bij ieder ander aantal wordt die vraag al interessanter of relevanter. Alleen is het geen goede vergelijking. Maar waarschijnlijk wel de denkwijze die tot zulke vragen leidt.
Alle minderheden krijgen de meest bizarre vragen. Iemand die alopecia totalis heeft krijgt ook de meest absurde vragen en word geestelijk de grond ingetrapt door een deel idioten. Omdat idioten het helaas als een afwijking zien. Het dus niet normaal vinden.

Je moet de idioten en om on topic te blijven homohaters keihard aanpakken. Desnoods tijdelijk uit de maatschappij plukken en wat levenslessen bij brengen Maar om kinderen die er neutraal instaan deze vragenlijst voor te schotelen vind ik gewoon een slecht idee. Leer kinderen empathie te tonen richting alle minderheden.

Nee dat pappen en nat houden en met een regenboog trap denken dit soort problemen op te lossen op een dusdanige manier dat je daarmee ook neutrale mensen daarmee meetrekt alsof zij ook onderdeel zijn van het probleem is gewoonweg niet de keuze die ik zou maken. Zoals gezegd pak die homohaters aan.
pi_206709647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mijn ervaring is van wel, ik ken veel jongeren uit een heel conservatief en homofoob milieu die dankzij onderwijs zelf een stuk toleranter zijn naar mensen met een andere levenswijze.
Ik begrijp wel dat juist conservatieve kringen daar niet blij mee zijn en daarom dergelijk beleid willen ontmoedigen.
Maar de tijd dat homo's een verborgen bestaan moesten leven vanwege conservatieve opvattingen over hun geaardheid ligt achter ons, en dat moet zo blijven.
Op die universiteiten van tegenwoordig zullen zeker sommigen flink worden geïndoctrineerd en gedwongen allerlei progressieve opvattingen en ideeën te omarmen. Of je dit moet toejuichen vraag ik mij af en of het iets doet aan vermeende homofobie heb ik al helemaal mijn vraagtekens bij.

En er is trouwens verder helemaal niemand die zegt dat homo's weer een verborgen bestaan moeten gaan leven. Heb jij hier al posts in die richting gezien dan? Zo niet, dan kun je die stropop van je weer gaan aftuigen.
quote:
84s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Is blijkbaar heel erg GEVAARLIJK! als je daar op school aandacht aan besteedt. Gaat de anti-'WOKE'-brigade helemaal van over de rooie. En dat terwijl de ouders en de leerlingen er totaal geen probleem mee hebben :D
[..]

Waar wordt precies met deze vragen aandacht aan besteed?
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

Volgens woke-isten krijgen homo's en lesbiennes blijkbaar veel te maken met dit soort vragen. Dat is in de realiteit natuurlijk helemaal niet het geval, maar deze groep uiterste vervelende mensen moet weer eens hun fantasiewereld bij de de rest van Nederland (minderjarig Nederland zelfs) opdringen.
pi_206709783
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat je homo bent?
Heb je het überhaupt geprobeerd met een vrouw?
Wie is het vrouwtje in jullie relatie?
Neuken jullie elkaar ook van achter?
Snap je dat je je ouders hiermee teleur kan stellen?
Etc.

Vervelend? Ja, soms bestwel. Het verpest de sfeer op een verjaardag of een leuke avond in de kroeg bijvoorbeeld. En ik zal nooit snappen waarom iemand aan een ander vraagt hoe ze seks hebben. Leven en laten leven, zo moeilijk is het niet. Maar zo gauw iemand het over mijn ouders gaat hebben dan kan ik behoorlijk giftig worden :Y

Edit: het komt maar zelden voor dus ik maak er geen algemeenheid van. De mensen in mijn entourage zijn helemaal niet zo, niet de moslima, niet de orthodoxe, niet de voetballiefhebber die automonteur is en mijn familie al helemaal niet.
pi_206709801
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op die universiteiten van tegenwoordig zullen zeker sommigen flink worden geïndoctrineerd en gedwongen allerlei progressieve opvattingen en ideeën te omarmen. Of je dit moet toejuichen vraag ik mij af en of het iets doet aan vermeende homofobie heb ik al helemaal mijn vraagtekens bij.

En er is trouwens verder helemaal niemand die zegt dat homo's weer een verborgen bestaan moeten gaan leven. Heb jij hier al posts in die richting gezien dan? Zo niet, dan kun je die stropop van je weer gaan aftuigen.
[..]
[..]
Volgens woke-isten krijgen homo's en lesbiennes blijkbaar veel te maken met dit soort vragen. Dat is in de realiteit natuurlijk helemaal niet het geval, maar deze groep uiterste vervelende mensen moet weer eens hun fantasiewereld bij de de rest van Nederland (minderjarig Nederland zelfs) opdringen.
Dus homo acceptatie is een gedwongen progressieve opvatting.

Helder!
pi_206709862
Krijgen ze ook nog nuttige vakken op school? Talen, wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis, economie? Of is dat iets van vroeger?
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 16:21:10 #71
375570 crew  Cyan9
pi_206709864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:15 schreef Prego het volgende:

[..]
Hoe weet je zo zeker dat je homo bent?
Heb je het überhaupt geprobeerd met een vrouw?
Wie is het vrouwtje in jullie relatie?
Neuken jullie elkaar ook van achter?
Snap je dat je je ouders hiermee teleur kan stellen?
Etc.

Vervelend? Ja, soms bestwel. Het verpest de sfeer op een verjaardag of een leuke avond in de kroeg bijvoorbeeld. En ik zal nooit snappen waarom iemand aan een ander vraagt hoe ze seks hebben. Leven en laten leven, zo moeilijk is het niet. Maar zo gauw iemand het over mijn ouders gaat hebben dan kan ik behoorlijk giftig worden :Y
Vooral deze, en dan in combinatie met de uitspraak: "Hoe kan je weten dat je homo bent als je het nog nooit met een vrouw hebt gedaan?" Wel een leuke om te spiegelen trouwens, dan vinden de vraagstellers het opeens best wel ongemakkelijk. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_206709888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Vooral deze, en dan in combinatie met de uitspraak: "Hoe kan je weten dat je homo bent als je het nog nooit met een vrouw hebt gedaan?" Wel een leuke om te spiegelen trouwens, dan vinden de vraagstellers het opeens best wel ongemakkelijk. :s)
Altijd leuk om te doen oO<
pi_206709898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Krijgen ze ook nog nuttige vakken op school? Talen, wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis, economie? Of is dat iets van vroeger?
Ja.
pi_206709903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Helder!
Ah, je tuigt weer een stropop op. Misschien moet je eens proberen om op het gemaakte argument te maken zonder dit te verdraaien. Kortom:
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
[..]
Jij maakt daar iets heel anders van waarbij je het tweede maar gemakshalve even negeert.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:26:13 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206709927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Helder!
Inderdaad, er moet wel de mogelijkheid blijven je kinderen tot brave homofoobjes op te voeden zonder dat zo'n vervelende school zich ermee komt bemoeien.
pi_206709947
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Je vraagt het je tegenwoordig wel af. Scholen lijken meer bezig te zijn met vermeende sociale rechtvaardigheid dan met scholieren daadwerkelijke kennis laten opdoen. Misschien dat men nog net een uurtje heeft kunnen inlasten voor antiracistisch rekenen of aardrijkskunde door een dekoloniserende lens.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, er moet wel de mogelijkheid blijven je kinderen tot brave homofoobjes op te voeden zonder dat zo'n vervelende school zich ermee komt bemoeien.
Poeh, en ook van Hexagon weer een stropop. Lastig hè, op het argument blijven en discussiëren?
  donderdag 17 november 2022 @ 16:28:09 #77
3542 Gia
User under construction
pi_206709949
Het is slechts spiegelen hoe er tegen homoseksualiteit wordt aangekeken door mensen met een bekrompen geest.

Dit soort vragen stellen aan schoolkinderen, maakt ze alleen erg onzeker.
Hele domme onderwijzers, nmm.
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 16:30:14 #78
375570 crew  Cyan9
pi_206709978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:22 schreef Prego het volgende:

[..]
Altijd leuk om te doen oO<
Het achterliggende punt blijft natuurlijk wel dat deze vragen behoorlijk irritant en vermoeiend kunnen zijn, zelfs al worden ze gesteld uit interesse of onwetendheid. Ik kan niet zeggen dat alle vragen op deze lijst aan mij gesteld zijn, maar uit mijn kennissenkring hebben behoorlijk wat homo's te maken gehad met (meestal) meerdere van deze vragen.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:31:21 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206709991
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:27 schreef HowardRoark het volgende:

Poeh, en ook van Hexagon weer een stropop. Lastig hè, op het argument blijven en discussiëren?
Het is simpelweg de kerngedachte waarom allerlei figuren zoveel ophef maken over onderwijsprogramma's over LHBT'ers. Die kindertjes zouden daardoor immers wel eens een homovriendelijkere houding kunnen krijgen. Dat moeten we niet hebben. Daarom geen onderwijs meer over LHBT'ers graag.
pi_206710017
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom reageer je met deze smileys op die post? De quote die wordt aangehaald is toch wel relevant in deze discussie?
Wanneer er vooral in de sociale media opgewonden wordt gereageerd op dit lesmateriaal, en betrokken leerlingen en ouders er geen tot weinig problemen mee lijken hebben, dan lijken mij er geen tot weinig problemen.
Ik herhaal de quote maar even:

quote:

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206710065
Maar, als je dat vervelende gedrag van een kleine groep zo erg vindt, waarom ga je dan datzelfde gedrag vertonen tegen kleine kinderen?
pi_206710077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is simpelweg de kerngedachte waarom allerlei figuren zoveel ophef maken over onderwijsprogramma's over LHBT'ers. Die kindertjes zouden daardoor immers wel eens een homovriendelijkere houding kunnen krijgen. Dat moeten we niet hebben. Daarom geen onderwijs meer over LHBT'ers graag.
In Florida heeft DeSantis dat dus ook verboden. Stel je voor leerkrachten die praten over seksuele orientatie. Dalijk breng je kinderen nog op het idee dat ze homo of trans willen 'worden'!

Of zo ... 8)7
pi_206710082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom moet kinderen überhaupt een homovriendelijkere houding krijgen? Je impliceert daar namelijk mee dat die houding nu niet homovriendelijker genoeg zou zijn?

En je kunt onderwerpen op een normale manier bespreekbaar maken zonder dit soort rare vragenlijstjes waarbij elk kind het tevens idee krijgt dat homo's en lesbiennes op veelvuldige basis worden geconfronteerd met dit soort rare vragen. Je creëert dus bewust een vertekend beeld.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:41:24 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206710116
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moet kinderen überhaupt een homovriendelijkere houding krijgen? Je impliceert daar namelijk mee dat die houding nu niet homovriendelijker genoeg zou zijn?
Omdat de samenleving last heeft van kinderen onvriendelijke houding tegen homo's ontwikkelen.

quote:
En je kunt onderwerpen op een normale manier bespreekbaar maken zonder dit soort rare vragenlijstjes waarbij elk kind het tevens idee krijgt dat homo's en lesbiennes op veelvuldige basis worden geconfronteerd met dit soort rare vragen. Je creëert dus bewust een vertekend beeld.
Als het niet werkt moeten ze het maar bijsturen. Maar geen enkele reden om er zoveel ophef over te maken. Vooral niet wanneer de kinderen er zelf niet moeilijk over doen.
pi_206710152
quote:
84s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
In Florida heeft DeSantis dat dus ook verboden. Stel je voor leerkrachten die praten over seksuele orientatie. Dalijk breng je kinderen nog op het idee dat ze homo willen worden!

Of zo ... 8)7
Haha, meid toch, zelfs in dit topic moet je nog over de VS beginnen. En bovendien is dit weer een mooie een leugen. De uitstekende wetgeving in Florida heeft voor bepaalde onderwerpen gesteld dat discussies passend bij de leeftijd (age appropriate) moeten zijn. Dit om te voorkomen dat radicale woke docenten bijvoorbeeld 5-jaren gaan stimuleren om raciaal essentialistisch te denken of te laten twijfelen over de realiteit van hun geslacht.

Als ik de vragenlijst in de OP van dit topic zie krijg ik de indruk dat zo'n wetgeving in Nederland misschien ook wel een goed idee zou zijn. Dat remt social justice warriors, maskerende als docenten, tenminste nog wat af.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat de samenleving last heeft van kinderen onvriendelijke houding tegen homo's ontwikkelen.
Welke kinderen zijn dit precies als ik vragen mag? En op welke manier heeft de samenleving hier last van?
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 16:46:37 #86
375570 crew  Cyan9
pi_206710160
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat jij (en de mensen in je omgeving) dit soort vragen nooit of zelden krijgt, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Het lijkt me niet dat het kwaad kan om aan de hand van deze gespiegelde vragen het gesprek met leerlingen aan te gaan over dit onderwerp.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:48:29 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206710174
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

Welke kinderen zijn dit precies als ik vragen mag? En op welke manier heeft de samenleving hier last van?
Ik ken ze niet persoonlijk. Maar het zijn kinderen die LHBT-kinderen pesten of geweld aandoen. En als ze ouder worden ook hatelijk blijven doen en betrokken zijn bij anti LHBT-geweld of eventuele LHBT-mensen in hun omgeving het leven zuur maken.

Dat levert veel onnodig leed op voor anderen en dat kost de samenleving veel levenskwaliteit en geld.
pi_206710183
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:46 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat jij (en de mensen in je omgeving) dit soort vragen nooit of zelden krijgt, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Het lijkt me niet dat het kwaad kan om aan de hand van deze gespiegelde vragen het gesprek met leerlingen aan te gaan over dit onderwerp.
Nee hoor, als slechts een kleine subgroep van een al hele kleine subgroep in de samenleving, misschien eens een rare vraag krijgt over diens seksuele oriëntatie, is dat geen reden om vervolgens maar overal dit soort materialen aan kinderen te gaan voorschotelen.
pi_206710210
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]

Je ziet toch de insteek? Dit zijn de vragen die homo's normaalgesproken moeten beantwoorden. Als je dit niet in die context kunt plaatsen heb je een ander probleem...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206710225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ken ze niet persoonlijk. Maar het zijn kinderen die LHBT-kinderen pesten of geweld aandoen. En als ze ouder worden ook hatelijk blijven doen en betrokken zijn bij anti LHBT-geweld of eventuele LHBT-mensen in hun omgeving het leven zuur maken.

Dat levert veel onnodig leed op voor anderen en dat kost de samenleving veel levenskwaliteit en geld.
Kortom, het zijn eigenlijk allemaal maar onbewezen aannames. Omdat jij als woke progressief persoon denkt dat LHBT-kinderen schijnbaar op grote schaal worden gepest worden of geweld wordt aangedaan, moeten alle kinderen maar dit soort belachelijke vragenlijstjes gaan invullen. Ongeacht het creëren van een vertekend beeld of andere averechtse effecten.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:56:16 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206710250
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, het zijn eigenlijk allemaal maar onbewezen aannames. Omdat jij als woke progressief persoon denkt dat LHBT-kinderen schijnbaar op grote schaal worden gepest worden of geweld wordt aangedaan, moeten alle kinderen maar dit soort belachelijke vragenlijstjes gaan invullen. Ongeacht het creëren van een vertekend beeld of andere averechtse effecten.
Nee joh, niks aan de hand
https://www.trouw.nl/nieu(...)-het-zwaar~b3d767d5/

https://www.groot-waterla(...)veel/comment-page-1/

Allemaal onnodig die aandacht op school.
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 17:00:00 #92
375570 crew  Cyan9
pi_206710271
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, als slechts een kleine subgroep van een al hele kleine subgroep in de samenleving, misschien eens een rare vraag krijgt over diens seksuele oriëntatie, is dat geen reden om vervolgens maar overal dit soort materialen aan kinderen te gaan voorschotelen.
In jouw opvatting is het iets dat zelden voorkomt, terwijl anderen hier vaker mee te maken krijgen. Nogmaals, het lijkt me niet dat het kwaad kan om op deze manier dit onderwerp met leerlingen te bespreken. Je geeft zelf aan dat het rare vragen zijn. Dat vinden leerlingen vast ook, en daarom ideaal om bespreekbaar te maken.
pi_206710279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee joh, niks aan de hand
https://www.trouw.nl/nieu(...)-het-zwaar~b3d767d5/

https://www.groot-waterla(...)veel/comment-page-1/

Allemaal onnodig die aandacht op school.
Een artikel van tien jaar geleden en een anekdotisch verhaal uit Volendam. Het is allemaal weinig overtuigend. Hoe zit het trouwens met al die homofobe ouders die hun kinderen conservatief gedachtegoed willen bijbrengen? Heb je daar inmiddels al een bron voor gevonden om dat verder te onderbouwen?
pi_206710323
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, meid toch, zelfs in dit topic moet je nog over de VS beginnen. En bovendien is dit weer een mooie een leugen. De uitstekende wetgeving in Florida heeft voor bepaalde onderwerpen gesteld dat discussies passend bij de leeftijd (age appropriate) moeten zijn. Dit om te voorkomen dat radicale woke docenten bijvoorbeeld 5-jaren gaan stimuleren om raciaal essentialistisch te denken of te laten twijfelen over de realiteit van hun geslacht.

Als ik de vragenlijst in de OP van dit topic zie krijg ik de indruk dat zo'n wetgeving in Nederland misschien ook wel een goed idee zou zijn. Dat remt social justice warriors, maskerende als docenten, tenminste nog wat af.
[..]
Wat het vooral afremt is het aantal leerkrachten :{w

twitter

[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 17-11-2022 17:23:34 ]
pi_206710613
quote:
81s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat het vooral afremt is het aantal leerkrachten :{w

[ twitter ]
Ah, natuurlijk 'disproportionately affect students of color'. Hoe voorspelbaar. Het is alleen niet heel erg on-topic. Bewaar dit maar voor POL of BNW.
  donderdag 17 november 2022 @ 17:40:20 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206710640
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, natuurlijk 'disproportionately affect students of color'. Hoe voorspelbaar. Het is alleen niet heel erg on-topic. Bewaar dit maar voor POL of BNW.
Wat is er precies BNW aan het gegeven dat kinderen uit een lager sociaaleconomisch milieu harder getroffen worden door een lerarentekort?
Huilen dan.
pi_206710653
Lol vroeger geilden we nog gewoon op de juf, met of zonder hangtieten :Y
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206710810
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik vind dat een kinderachtige houding maar leef je leven zoals je wil.
Het is kinderachtiger om kutopmerkingen proberen te verkopen als de norm voor een succesvolle carrière.
pi_206711168
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je tuigt weer een stropop op. Misschien moet je eens proberen om op het gemaakte argument te maken zonder dit te verdraaien. Kortom:
[..]
Jij maakt daar iets heel anders van waarbij je het tweede maar gemakshalve even negeert.
Dit topic gaat over onderwijs mbt tot homoseksualiteit.
Kennelijk triggered je dat en trek je daar allerlei off topic frustraties bij. Dat had ik niet voorzien.
Wellicht kun je inderdaad dit soort topics beter negeren.
pi_206711183
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:52 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Je ziet toch de insteek? Dit zijn de vragen die homo's normaalgesproken moeten beantwoorden. Als je dit niet in die context kunt plaatsen heb je een ander probleem...
Precies!
pi_206711305
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een artikel van tien jaar geleden en een anekdotisch verhaal uit Volendam. Het is allemaal weinig overtuigend. Hoe zit het trouwens met al die homofobe ouders die hun kinderen conservatief gedachtegoed willen bijbrengen? Heb je daar inmiddels al een bron voor gevonden om dat verder te onderbouwen?
Ga eens in de Biblebelt wonen zou ik zeggen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206711399
quote:

[..]
Ah,die bontkraagjes die je naroepen bestaan opeens niet meer?
  donderdag 17 november 2022 @ 19:12:24 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206711510
quote:

[..]
Oh hier nog meer

https://www.redpers.nl/20(...)homo-bent-anno-2020/

https://www.nu.nl/binnenl(...)-meer-problemen.html

En zelfs leraren doen vrolijk mee
https://www.rtlnieuws.nl/(...)door-schoolpersoneel

Maar nee, homofobe jongeren zijn niet het probleem. Scholen die daarover willen praten zijn het probleem!!

Laat scholen daar snel mee ophouden want kinderen moeten ongestoord tot keurige homofoobjes worden grootgebracht.
pi_206711752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh hier nog meer

Maar nee, homofobe jongeren zijn niet het probleem. Scholen die daarover willen praten zijn het probleem!!

Laat scholen daar snel mee ophouden want kinderen moeten ongestoord tot keurige homofoobjes worden grootgebracht.
En met die laatste zin geef je users weer de mogelijkheid om in hun wiek geschoten te reageren.

Als je het net ièts zakelijker houdt is er meer kans op een wat minder gepolariseerde discussie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206711845
Alleen domme en/of homofobe mensen vallen over deze schoolopdracht.
pi_206712997
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:32 schreef Cockwhale het volgende:
Alleen domme en/of homofobe mensen vallen over deze schoolopdracht.
We zijn inmiddels halverwege deel 2. Dat maakt wel duidelijk dat er nog aardig wat van die mensen zijn.
pi_206713126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
We zijn inmiddels halverwege deel 2. Dat maakt wel duidelijk dat er nog aardig wat van die mensen zijn.
Of een kleine kern die al dit soort topics vult.
pi_206715365
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:33 schreef OllieA het volgende:

[..]
Waarom reageer je met deze smileys op die post? De quote die wordt aangehaald is toch wel relevant in deze discussie?
Wanneer er vooral in de sociale media opgewonden wordt gereageerd op dit lesmateriaal, en betrokken leerlingen en ouders er geen tot weinig problemen mee lijken hebben, dan lijken mij er geen tot weinig problemen.
Ik herhaal de quote maar even:
[..]

Omdat, Ollie...

Ik nergens heb gesteld dat men géén onderwijs over homofobie moet geven, maar dat het a priori al uitgaan van kwade eigenschappen bij mensen (in dit geval kennelijk heteroseksuele kinderen) nu precies een voorbeeld van vooroordelen en overhaaste generalisering betreft die we dus juist niet willen hebben in de samenleving.

Net als dat 'experiment' in Utrecht.

Veel duidelijker kan ik het niet maken. Mocht men in dat alles alsnog homofobie lezen, of een pleidooi voor verboden, of het bagatelliseren van homofobie, dan zij het zo. Wat ik doe is niets anders dan pleiten voor het NIET bij voorbaat veroordelen van mensen op basis van hun identiteit (in dit geval: heteroseksuele geaardheid). Ik ben voor gelijkwaardigheid op alle fronten, en radicaal. Je kunt niet op basis van vaststaande eigenschappen van een mens maar allerlei zwevende en gedragsmatige eigenschappen aan die mens gaan toebedelen; in dit geval: als hetero zul je wel een afkeer hebben van homo's en met achterlijke vragen als uit dit voorbeeld komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206715613
Ik vind hier niks mis mee, bij pubers.
Al vind ik het niet per se nodig überhaupt het onderwerp seksualiteit te behandelen op school.
pi_206715792
Weer een gevalletje homohaat waarbij de politie een lichtgetint vermoeden heeft...

https://www.nu.nl/binnenl(...)ekenhuis-beland.html
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206715882
Ik vind het wel een aardige opdracht die van je vraagt om je eigen vanzelfsprekendheden te onderzoeken, het perspectief van een ander in te nemen, en na te denken over de waarde en keerzijde van zoiets als een norm. Misschien ligt het belerende toontje er wat dik bovenop, maar daar hebben volwassenen wel vaker last van (getuige ook dit topic).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206716070
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 00:56 schreef Red_85 het volgende:
Weer een gevalletje homohaat waarbij de politie een lichtgetint vermoeden heeft...

https://www.nu.nl/binnenl(...)ekenhuis-beland.html
Tja, dat moeten we maar voor lief nemen, want het bestrijden ervan is natuurlijk progressief volgens sommigen hier, en dat moet juist worden voorkomen.
pi_206716257
quote:

[..]
Oh hier nog meer

Die chatgroep zal wel voornamelijk uit Marokkanen bestaan. Maar ja, dan is homogeweld natuurlijk niet erg.
pi_206716396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:02 schreef nomina het volgende:

[..]
Die chatgroep zal wel voornamelijk uit Marokkanen bestaan. Maar ja, dan is homogeweld natuurlijk niet erg.
Klopt, dat moeten we op de koop toenemen, om te voorkomen dat het onderwijs progressief wordt.
pi_206716517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een spiegel voorhouden kan nooit kwaad natuurlijk.
Dat gebeurt wel vaker, alleen is seksuele oriëntatie nogal een gevoelig punt bij sommigen, waardoor dit ophef oplevert.
Vind ik ook hoor en vooral als je daarmee de mensen pakt die zich nooit schuldig hebben gemaakt aan homofobie.

Hopelijk hebben ze deze opdracht niet aan moslimkindjes gegeven want geloof en zo...
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 18 november 2022 @ 09:07:45 #116
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206716760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat, Ollie...

Ik nergens heb gesteld dat men géén onderwijs over homofobie moet geven, maar dat het a priori al uitgaan van kwade eigenschappen bij mensen (in dit geval kennelijk heteroseksuele kinderen) nu precies een voorbeeld van vooroordelen en overhaaste generalisering betreft die we dus juist niet willen hebben in de samenleving.

Net als dat 'experiment' in Utrecht.

Veel duidelijker kan ik het niet maken. Mocht men in dat alles alsnog homofobie lezen, of een pleidooi voor verboden, of het bagatelliseren van homofobie, dan zij het zo. Wat ik doe is niets anders dan pleiten voor het NIET bij voorbaat veroordelen van mensen op basis van hun identiteit (in dit geval: heteroseksuele geaardheid). Ik ben voor gelijkwaardigheid op alle fronten, en radicaal. Je kunt niet op basis van vaststaande eigenschappen van een mens maar allerlei zwevende en gedragsmatige eigenschappen aan die mens gaan toebedelen; in dit geval: als hetero zul je wel een afkeer hebben van homo's en met achterlijke vragen als uit dit voorbeeld komen.
Aan de andere kant vind ik ook dat je niet krampachtig moet proberen om verschillen die er aangeboren zijn tussen mensen te ontkennen of nooit een rol moet laten spelen. Of ook links tussen etnische afkomst en cultuur gebonden issues. Al is dat soms een verschrikkelijk moeilijke koorddans act.

Bijna niemand zal bijvoorbeeld bezwaar hebben tegen gerichte informatie campagnes voor medische problemen die vaak voorkomen bij bepaalde etnische groepen. Of dingen over zwangerschap gericht op vrouwen.
Het wordt al moeilijker als je het over zaken als eerwraak, uithuwelijking en meisjes besnijdenis hebt en dat gaat richten op basis van etnische afkomst.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206717328
quote:

[..]
Oh hier nog meer

Even zien: het verhaal van één student op een Christelijke Hogeschool, een onderzoek waarin wordt gesteld dat homoseksuele en biseksuele jongeren vaker ongelukkig zijn en gemiddeld gezien meer gepest worden (de vraag is dan hier trouwens, is er een concreet verband tussen het pesten en hun seksuele oriëntatie?). Dan is er nog een video over chatgroepen in België? Wat heeft dit te maken met Nederland? En wederom een anekdotisch verhaal van een of andere docent, waarbij goed bedoelde dingen als 'kwetsend' zijn opgevat door een leerling.

Haha, als je dit soort dingen moet aanslepen in een poging je gelijk te halen, toont dat vooral aan dat het inderdaad allemaal enorm meevalt met de homofobie in Nederland. Maar blijf natuurlijk voor jezelf volhouden dat het hartstikke nodig is om jongeren te confronteren met rare vragenlijsten over hun seksuele oriëntatie, want anders groeien ze zogenaamd op tot 'keurige homfoobjes'.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:12:15 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206717891
quote:

[..]
Oh hier nog meer

Wat een vreemde manier om deze kwestie te framen. Heel kunstmatig en geanceneerd stropoppenverhaal van je.

Ik zou me schamen. Maargoed. Dit is normaal op het forum denk ik.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_206718371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat een vreemde manier om deze kwestie te framen. Heel kunstmatig en geanceneerd stropoppenverhaal van je.

Ik zou me schamen. Maargoed. Dit is normaal op het forum denk ik.
Je weet dus niet wat bedoeld wordt met stropop.
pi_206718415
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Even zien: het verhaal van één student op een Christelijke Hogeschool, een onderzoek waarin wordt gesteld dat homoseksuele en biseksuele jongeren vaker ongelukkig zijn en gemiddeld gezien meer gepest worden (de vraag is dan hier trouwens, is er een concreet verband tussen het pesten en hun seksuele oriëntatie?). Dan is er nog een video over chatgroepen in België? Wat heeft dit te maken met Nederland? En wederom een anekdotisch verhaal van een of andere docent, waarbij goed bedoelde dingen als 'kwetsend' zijn opgevat door een leerling.

Haha, als je dit soort dingen moet aanslepen in een poging je gelijk te halen, toont dat vooral aan dat het inderdaad allemaal enorm meevalt met de homofobie in Nederland. Maar blijf natuurlijk voor jezelf volhouden dat het hartstikke nodig is om jongeren te confronteren met rare vragenlijsten over hun seksuele oriëntatie, want anders groeien ze zogenaamd op tot 'keurige homfoobjes'.
Ik vind het altijd best vermakelijk om te zien hoe jij anti homo geweld altijd wegpoetst, onder het mom van, het bestaat niet, maar tegelijkertijd er op wijst dat we anti homogeweld importeren uit het buitenland en de progressieve stroming die tegen homogeweld is weer voorstander is van de import.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 18 november 2022 @ 11:54:32 #121
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206718439
"Omdat dat normaal is."

:W
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:03:27 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206718554
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je weet dus niet wat bedoeld wordt met stropop.
"homofobe jongeren zijn niet het probleem. Scholen die daarover willen praten zijn het probleem!!"

Dit is een stropop. Dit is een presentatie van iemand anders positie zo verwoord dat het makkelijk om te duwen is.. zoals een stropop.

Dat je dit niet herkent als een stropop zegt mij dat JIJ niet weet wat een stropop is of dat je zo diep in een ideologische positie bent ingegraven dat je daadwerkelijk denkt dat je tegenstanders zo denken.

Hoe dan ook tijd voor zelfreflectie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_206718585
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
"homofobe jongeren zijn niet het probleem. Scholen die daarover willen praten zijn het probleem!!"
Is dat zijn punt?

Dan had ik het verkeerd begrepen.

quote:
Dit is een stropop. Dit is een presentatie van iemand anders positie zo verwoord dat het makkelijk om te duwen is.. zoals een stropop.

Dat je dit niet herkent als een stropop zegt mij dat JIJ niet weet wat een stropop is of dat je zo diep in een ideologische positie bent ingegraven dat je daadwerkelijk denkt dat je tegenstanders zo denken.

Hoe dan ook tijd voor zelfreflectie.
pi_206718615
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het altijd best vermakelijk om te zien hoe jij anti homo geweld altijd wegpoetst, onder het mom van, het bestaat niet, maar tegelijkertijd er op wijst dat we anti homogeweld importeren uit het buitenland en de progressieve stroming die tegen homogeweld is weer voorstander is van de import.
Ik heb het in mijn post niet eens over geweld tegen homo's, laat staan dat ik het argument maak dat dit helemaal niet zou bestaan. Bijzonder hoe je op deze conclusie weet uit te komen, die door niemand wordt gemaakt.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:22:43 #125
3542 Gia
User under construction
pi_206718724
Een kind van 4 gaat naar de basisschool met als hoofddoel te leren lezen, schrijven en rekenen. Daarnaast zijn er vakken als Engels, wereldorientatie en kunst en sport.
Bij wereldorientatie kunnen zaken als (andere) religies, afkomst, seksualiteit e.d. best aan bod komen, afhankelijk van het leerjaar.

Maar, het is een feit dat het in de natuur normaal is dat mannetjes het met vrouwtjes doen en dat dat zorgt voor de voortplanting. Dat er, ook in het dierenrijk, afwijkend gedrag voorkomt, zoals homoseksualiteit, is ook een feit, maar dient niet als abnormaal te worden gezien, maar hooguit als afwijkend. Ik vind het goed als kinderen onderwezen worden dat je seksuele geaardheid in de meeste gevallen aangeboren is en dat je er niets aan kunt doen wat je voor wie voelt.
Ook is het mogelijk dat je als jongen in een meisjeslijf geboren wordt, of andersom. Iets wat wellicht een genetisch foutje is.
Maar, ik ben ervan overtuigd dat er ook kinderen zijn, bij wie het geen genetisch foutje is, maar aangeleerd gedrag. Ik geloof ook niet dat zij gelukkig zullen worden als zij zich laten 'ombouwen'.

Wel moet aan kinderen geleerd worden dat pesten, om wat voor reden, niet mag en dat je de geaardheid en genderkeuze van anderen moet accepteren.\

Echter, ik vind het onzin om normale kinderen, die normaal op het andere geslacht vallen te bestempelen als mogelijk abnormaal, alsof het een keuze is. Ga eerst uit van wat normaal is, en leer kinderen zaken die anders zijn te accepteren.
pi_206719121
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het in mijn post niet eens over geweld tegen homo's, laat staan dat ik het argument maak dat dit helemaal niet zou bestaan. Bijzonder hoe je op deze conclusie weet uit te komen, die door niemand wordt gemaakt.
Je hebt zelf aangehaald dat je door bontkraagjes op scooters wordt nageroepen.
Dat valt onder verbaal geweld.
pi_206723010
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een spiegel voorhouden kan nooit kwaad natuurlijk.
Dat gebeurt wel vaker, alleen is seksuele oriëntatie nogal een gevoelig punt bij sommigen, waardoor dit ophef oplevert.
Ik mag toch hopen dat je weinig mensen daadwerkelijk een spiegel voorhoudt met dergelijke absurde vragen over iemands seksualiteit.
pi_206726296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat je weinig mensen daadwerkelijk een spiegel voorhoudt met dergelijke absurde vragen over iemands seksualiteit.
Sommige van die vragen zijn in het verleden wel aan mij gesteld.
pi_206726351
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sommige van die vragen zijn in het verleden wel aan mij gesteld.
Dat vind ik echt volkomen absurd en diep triest, het komt echt in de verste verte niet in me op om mensen dergelijke vragen te stellen over hun seksualiteit.
Ik hoop oprecht dat dat voor de meeste mensen opgaat.
pi_206729287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Toen ik nog op de middelbare school zat waren er toch een handvol medeleerlingen die zo redeneerden. De afgelopen jaren heb ik ook nog behoorlijk wat jongeren dat soort uitspraken horen doen maar die behoorden grotendeels wel tot een bepaalde minderheid.

Daarom ook hardop gelachen om de opdracht, ik vond de ironie wel grappig.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')