quote:Een opdracht voor het vak levensbeschouwing heeft voor ophef gezorgd op sociale media. Het gaat om een lijstje met vragen, bedoeld om het gesprek over seksuele geaardheid op gang te brengen. Op social media wordt de opdracht anders geïnterpreteerd. Eén school in Bergen op Zoom voelde zich genoodzaakt de ouders uitleg te geven: “Heel erg vervelend dat dit zo gegaan is.”
Een screenshot van de bewuste opdracht gaat al enige tijd rond op social media. Er zijn tien vragen te zien waarbij de lezer aangesproken wordt op zijn of haar heteroseksualiteit:
Het linkse onderwijs weer uit de bocht.quote:'100% brainwashing'
‘Wat een absurde vragen. Zijn er al ouders en leerlingen die klachten hebben ingediend?’, zo luidt een van de reacties op social media. Mensen zijn vooral boos omdat het lijkt alsof leerlingen aangevallen worden op hun heteroseksualiteit.
‘100% brainwashing van jonge kinderen die erg vatbaar zijn voor sterke suggesties van een autoriteit’, noemt iemand het. Ook maken mensen zich zorgen omdat door de vragenlijst pubers niet meer toe zouden durven te geven dat ze heteroseksueel zijn.
‘Onprettige toon’
Rector Tom Heijnen van de Roncalli Scholengemeenschap in Bergen op Zoom laat aan Omroep Brabant weten dat het bericht op social media tot veel reacties heeft geleid. Niet zozeer onder ouders of leerlingen van de school, maar vooral onder mensen die helemaal niets met de school van doen hebben. “Soms worden vragen gesteld, maar vaker wordt er een mening geventileerd. Die laatste categorie mails is niet altijd prettig qua toon en inhoud.”
Het maakte dat Heijnen zich genoodzaakt voelde maandag de leerlingen van zijn school en hun ouders in te lichten over de context van de opdracht. “Ook daarna zijn er weinig verdere vragen gekomen. Daar ben ik blij om en daar hecht ik ook de meeste waarde aan.”
'Steeds vaker'
Maar wat is die context dan? Pieter Fock van uitgeverij ThiemeMeulenhoff, bedenker van de methode, meldt dat de vragen prikkelend bedoeld zijn. Leerlingen kunnen zich zo inleven in homoseksuelen. De vraag 'Is het mogelijk dat je heteroseksualiteit een fase is?', wordt volgens hem vaak gesteld aan homo's. "Zo willen we het gesprek in de klas op gang te brengen, maar zonder context weet je dat niet."
Volgens Fock gebeurt het de laatste tijd vaker dat stukjes uit lesboeken voor woede op social media zorgen. “Dan schrijven we wit en vinden mensen dat het blank moet zijn, of andersom.” Vaak zijn het oude uitgaves die worden gedeeld, of fragmenten (zoals in dit geval) waar de context ontbreekt. Heel erg is dat volgens hem niet altijd: “Soms leren we er van, het dwingt tot nadenken.”
‘Erg veel tijd kwijt’
Maar rector Heijnen besteedt zijn tijd toch liever aan iets anders. “Het is een realiteit dat er tegenwoordig zaken snel uit hun verband worden getrokken, zeker op social media. Daar kun je als individu van alles van vinden. Ik persoonlijk vind het in ieder geval onwenselijk dat ik nu erg veel tijd kwijt ben met het managen van deze kwestie, waardoor ik even niet bezig ben met mijn kerntaak: het organiseren van onderwijs. En dat vind ik veel belangrijker.”
https://www.omroepbrabant(...)t-voor-boze-reacties
"Ja maar de buitenlanders!!!"quote:Op donderdag 17 november 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, in Amsterdam heb je wel wat bontkragen op een scooter die nog wel eens wat lelijks kunnen roepen richting homo's. Opvallend genoeg eigenlijk altijd van een culturele komaf waar jouw politiek affiliatie er maar al te graag meer van naar Nederland wil halen. Wat was het nu ook alweer, er moesten toch nog even 200,000 mensen uit Noord-Afrika komen?
Hoezo ben jij belanghebbende?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar kunnen we dat onderzoek vinden?
Mja, uit eerdere discussie vond je dat het onderwijs geen platform is om kinderen uit een dergelijke omgeving tolerantie bij te brengen.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, in Amsterdam heb je wel wat bontkragen op een scooter die nog wel eens wat lelijks kunnen roepen richting homo's. Opvallend genoeg eigenlijk altijd van een culturele komaf waar jouw politiek affiliatie er maar al te graag meer van naar Nederland wil halen. Wat was het nu ook alweer, er moesten toch nog even 200,000 mensen uit Noord-Afrika komen?
zuchtquote:Op donderdag 17 november 2022 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus homofobe milieus met dito ouders bestaan ineens toch wel?
Nee, ik ben iemand die graag ziet waar iets op gebaseerd is aleer het als feitelijk wordt gepresenteerd.quote:
In de strikte zin van het woord is het ook niet normaal. Normaal als in, de norm. De norm is nog steeds dat een mens het liefst seks heeft met iemand van het andere geslacht. Als je een willekeurig persoon op straat aanspreekt heb je geloof ik 90% kans dat die persoon heteroseksueel is, heteroseksualiteit is dus (de) norm(aal) en homoseksualiteit niet. Dat betekent niet dat homoseksuele mensen gek of ziek zijn of geen respect of seksuele vrijheid verdienen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef Rene het volgende: [..] Waarom krijg ik deze vragen wel? Heb ze stuk voor stuk wel eens gekregen hoor (wel wat anders gesteld tho). Alsof homosexueel abnormaal is.
Dat word helemaal niet gedaan(hoeft wat mij betreft ook niet in deze vorm). Fok is een mooi voorbeeld. Kijk eens hoe er over vmbo leerlingen gedacht word. Waar blijft die spiegel dan. En dat is nog maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en dat wordt ook gedaan, en daar is geen ophef over.
Dat dit wel ophef oplevert toont aan dat er nog veel te winnen valt.
En toch.... Als je zegt dat blauwe ogen de norm zijn dan wordt je vreemd aangekeken. Je zal het goed bedoelen maar het komt fout je toetsenbord uit.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de strikte zin van het woord is het ook niet normaal. Normaal als in, de norm. De norm is nog steeds dat een mens het liefst seks heeft met iemand van het andere geslacht. Als je een willekeurig persoon op straat aanspreekt heb je geloof ik 90% kans dat die persoon heteroseksueel is, heteroseksualiteit is dus (de) norm(aal) en homoseksualiteit niet. Dat betekent niet dat homoseksuele mensen gek of ziek zijn of geen respect of seksuele vrijheid verdienen.
Dus jij vindt dit normale vragen? Aan zowel hetero's als homo's?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand kan homoseksualiteit heel normaal vinden maar daar alsnog uit interesse vragen over stellen. Jij hangt er hier zelf een hele vreemde interpretatie aan waarbij vragen stellen meteen gelijk zou staan aan het hebben van een negatieve mening.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, het komt echt niet in mij op mensen dergelijke vragen over hun seksualiteit te stellen.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het zijn prikkelende spiegelvoorhoudende zelfreflectievragen.
Je stelt toch dat de leerlingen uit het artikel uit zulke milieus komen? Daar kan je niets over zeggen verder! Dat vind ik wel een hele bijzonder stelling eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus homofobe milieus met dito ouders bestaan ineens toch wel?
Ik zie werkelijk niet hoe met dit soort dingen iets positiefs bereikt moet worden. Het is kwaad met kwaad proberen te vergelden.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:56 schreef nostra het volgende:
Godallemachtig, wat een doorzichtige opgave om dan te beëindigen met: "en dit is dus waar homo's elke dag mee te maken hebben". Gaat toch rekenen.
Nee ik stel dat er leerlingen uit zulke milieus komen. En dat scholen daarom lespakketten ontwikkelen.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je stelt toch dat de leerlingen uit het artikel uit zulke milieus komen? Daar kan je niets over zeggen verder! Dat vind ik wel een hele bijzonder stelling eerlijk gezegd.
Ah, het probleem mag niet worden benoemd. Haha, hoe voorspelbaar weer. Maar blijf vooral in je fantasiewereld dat heel Nederland vol zit met homofobe mensen en het probleem ligt bij vermeende rechtsconservatieven.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Ja maar de buitenlanders!!!"
Klassiekertje uit het rechtsconservatieve propaganda handboek.
Dat klopt, ik vind niet dat het onderwijs een plek is om progressief of conservatief gedachtegoed aan kinderen en jongeren te voeren. En ik denk trouwens ook niet dat als je zulke scooter bontkragen dit soort vragen voorschotelt ze zich heel anders zouden gaan gedragen.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, uit eerdere discussie vond je dat het onderwijs geen platform is om kinderen uit een dergelijke omgeving tolerantie bij te brengen.
Dus dan snap ik je klacht niet dat homo's worden nageroepen.
Dit. Maar helaas, genoeg idioten die dit dus serieus geloven. Dan heb je echt meerdere hele harde klappen van de molen gehad hoor. Wat een fantasie.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:56 schreef nostra het volgende:
Godallemachtig, wat een doorzichtige opgave om dan te beëindigen met: "en dit is dus waar homo's elke dag mee te maken hebben". Gaat toch rekenen.
In dat lijstje? Nee, dat zijn voor het overgrote deel stuk voor stuk hyperbolen gecreëerd door een woke-ist, die blijkbaar het idee heeft dat elke homo of lesbienne met zulke vragen wordt geconfronteerd. En het daarom moreel verlicht acht om juist heteroseksuele jongeren met zulke vragen te gaan confronteren.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dus jij vindt dit normale vragen? Aan zowel hetero's als homo's?
Wat een raar onderzoek eigenlijk, waarom zou ik in vredesnaam positief (of negatief) tegenover homo- of biseksualiteit staan?quote:Op donderdag 17 november 2022 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke ouders heb je het hier precies over? Volgens recent onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft in Nederland 76% van de ondervraagden een positief beeld over homo- en biseksualiteit, 20% is neutraal en slechts 4% heeft een uitgesproken negatief beeld.
[ afbeelding ]
Bron
Ik denk dus niet zo zeer dat het aan de denkbeelden van ouders ligt, maar eerder aan jouw eigen achterlijke denkbeelden over de gemiddelde Nederlander. Je denkt het zelfs beter te weten dan LHBT'ers zelf.
De enige normale houding is in principe inderdaad neutraliteit.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:24 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat een raar onderzoek, waarom zou ik in vredesnaam positief of negatief tegenover homo- of biseksualiteit staan?
En hoe uit zich dat dan?
Ik dacht eerst raar maar toen ik de vragen verder las werd mij duidelijk wat de bedoeling was.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:45 schreef Wantie het volgende:
‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voor boze reacties
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het linkse onderwijs weer uit de bocht.
Hetero's zijn niet normaal.
De meeste weldenkende mensen willen geen mensen als gesprekspartner als die weleens een kutopmerking maken. En hoeven ook geen gesprekspartners als die het maken van kutopmerkingen normaal vinden.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Rode_Wijn het volgende:
En ja, homo's krijgen wel eens een kutopmerking, nou het is wat.
Geef eens een quote waarin ik ooit ontkend heb dat zoiets als homofobie bestaat?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja eerst ontken je het. Maar als ze een ander kleurtje hebben bestaan ze ineens wel?
Normaliter? Wanneer worden die vragen dan zoal gesteld aan homo's of lesbiennes?quote:Op donderdag 17 november 2022 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik dacht eerst raar maar toen ik de vragen verder las werd mij duidelijk wat de bedoeling was.
Normaliter staat er homoseksualiteit bij die vragen.
Ja eens, en ik vind het dus bizar dat 76% v/d ondervraagden zich geroepen voelde om te antwoorden dat ze een positief beeld van homo- en biseksualiteit hebben.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enige normale houding is in principe inderdaad neutraliteit.
Dat komt vaak voorbij (al is dat de laatste 10 jaar wel minder).quote:Op donderdag 17 november 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normaliter? Wanneer worden die vragen dan zoal gesteld aan homo's of lesbiennes?
De realiteit is dat iedereen wel eens een vervelende opmerking krijgt. Homo, hetero, vrouw, man, blank, zwart etc. Iedereen heeft wel eens te maken met een chagrijn die zijn of haar dag niet heeft.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste weldenkende mensen willen geen mensen als gesprekspartner als die weleens een kutopmerking maken. En hoeven ook geen gesprekspartners als die het maken van kutopmerkingen normaal vinden.
Nu klopt het. Met oorspronkelijk linkse politiek of sociaaldemocratisch gedachtegoed heeft dit niets meer te maken.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:33 schreef BMW1993 het volgende:
Links woke progressieven zijn de grootste bedreiging deze eeuw voor ons continent.
Massaal moslims proberen te importeren dmv vluchtelingenstromen, en het niet bewaken van de EU grenzen, van onze eigen kinderen homo's maken zodat ze zich niet meer voortplanten, waardoor uiteindelijk het oorspronkelijke volk van dit continent verdwijnt, dat is 'onze straf' omdat de EU 100 jaar geleden dingen deed op de wereld verkeerd was.
En de nieuwe generatie trapt er geheel in, die zitten met hun blauw geverfde korte haar als non binair in de klas....
Ik kan hier dagelijks wel tranen om laten, eigenlijk is deze maatschappij helemaal niet meer leefbaar.
Ken wel wat homo's en lesbiennes, die eerste vraag is niet iets wat ik ooit gehoord heb dat ze dat stoort of ooit eens is gevraagd, maar ik zal ze eens vragen of ze ermee geconfronteerd worden. Maar die homo's en lesbiennes maken zich wel wat drukker om andere zaken zoals vrij over straat kunnen lopen wat in deze tijd steeds moeilijker wordt, als ik de reden daarvan durf op te sommen wil ik wel geld zetten op hoe de reactie van die woke docent is die zulke onzin geschreven heeft.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:24 schreef JeMoeder het volgende:
Wat een onzin weer zeg. Als je eens weet hoe vaak homo's vraag 1 voorgeschoteld krijgen waarbij natuurlijk het woord hetero is vervangen door homo. Dat die vraag hier staat is om aan te tonen hoe onzinnig dergelijke kutvragen zijn. Alsof je seksualiteit een beslissing is.
Natuurlijk mag het wel worden benoemd. Anders postte ik dat artikel niet. Degenen die lopen te ontkennen zijn jij en Etto.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, het probleem mag niet worden benoemd. Haha, hoe voorspelbaar weer. Maar blijf vooral in je fantasiewereld dat heel Nederland vol zit met homofobe mensen en het probleem ligt bij vermeende rechtsconservatieven.
Geef eens 1 quote waarin ik heb ontkend dat homofobie bestaat, Hex... eentje.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag het wel worden benoemd. Anders postte ik dat artikel niet. Degenen die lopen te ontkennen zijn jij en Etto.
Maar kennelijk is de afkomst bepalend of homofobie een probleem is. Dus eigenlijk gaat het in de rechtsconservatieve logica van:
1. Ouders van autochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Niet mee bemoeien. Dat zijn zielige andersdenkenden!! Ophouden met kinderen LBHT door hun strot te duwen!!!
2. Ouders van allochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Gooi ze meteen het land uit die vieze homohaters!!
EttovanBelgie in NWS / ‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt vooquote:Op donderdag 17 november 2022 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef eens een quote waarin ik ooit ontkend heb dat zoiets als homofobie bestaat?
Verder is je ranzige poging mensen wederom tot racist te bestempelen weer een mooi voorbeeld van je progressieve en hoogopgeleide werkwijze.
Waar wordt daarin het bestaan van homofobie ONTKEND, Hex? Was een vrij heldere vraag.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
EttovanBelgie in NWS / ‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voo
Hier ben je nog alle noodzaak van voorlichting over LBHT aan het wegwuiven want het zou vast niet zo'ns probleem zijn
Maar als ze van een andere afkomst zijn is het ineens wel een probleem. Dus eigenlijk is homofoob zijn een privilege voor autochtone burgers.
Ik ben nogal rechts conservatief, althans in dat hokje zal ik geplaatst worden hoewel ik mij meer zie als rechts/midden progressief, maar homofobie zie ik in de rechtse kringen waar ik mij bevindt nooit. Niet in mijn eigen leven of familie, niet in mijn vrienden kringen niks. Bij ons werd ook altijd gezegd "als je homo bent kom er gewoon voor uit, geen problemen mee", heel open eigenlijk. Nu weet ik dat dat niet klopt met het beeld wat over rechtse mensen wordt geschetst, maar het is gewoon zo.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag het wel worden benoemd. Anders postte ik dat artikel niet. Degenen die lopen te ontkennen zijn jij en Etto.
Maar kennelijk is de afkomst bepalend of homofobie een probleem is. Dus eigenlijk gaat het in de rechtsconservatieve logica van:
1. Ouders van autochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Niet mee bemoeien. Dat zijn zielige andersdenkenden!! Ophouden met kinderen LBHT door hun strot te duwen!!!
2. Ouders van allochtone afkomst proberen kinderen homofoob te maken
-> Gooi ze meteen het land uit die vieze homohaters!!
Kutopmerkingen worden eenmaal gemaakt. Is gewoon onderdeel van het leven. Er is geen groep die een claim kan leggen op ontvangen ervan. En een utopische safespace wereld waarin dat soort opmerkingen niet voorkomen zal nooit bestaan.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste weldenkende mensen willen geen mensen als gesprekspartner als die weleens een kutopmerking maken. En hoeven ook geen gesprekspartners als die het maken van kutopmerkingen normaal vinden.
Een hele resem aan posts waarbij je de noodzaak van deze voorlichting of het probleem in twijfel trektquote:Op donderdag 17 november 2022 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar wordt daarin het bestaan van homofobie ONTKEND, Hex? Was een vrij heldere vraag.
Dat je zo armoedig onderlegd bent dat iedereen die een onwelgevallige mening heeft wel een racist en homofoob moet zijn is precies waarom men bij D66 gierend wegrent.
Mijn ervaring is van wel, ik ken veel jongeren uit een heel conservatief en homofoob milieu die dankzij onderwijs zelf een stuk toleranter zijn naar mensen met een andere levenswijze.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, het probleem mag niet worden benoemd. Haha, hoe voorspelbaar weer. Maar blijf vooral in je fantasiewereld dat heel Nederland vol zit met homofobe mensen en het probleem ligt bij vermeende rechtsconservatieven.
🤡
[..]
Dat klopt, ik vind niet dat het onderwijs een plek is om progressief of conservatief gedachtegoed aan kinderen en jongeren te voeren. En ik denk trouwens ook niet dat als je zulke scooter bontkragen dit soort vragen voorschotelt ze zich heel anders zouden gaan gedragen.
Onderwijs is een plek waar kinderen kunnen leren, theoretisch of praktisch, om zich zo voor te bereiden op een verdere studiekeuze en later de arbeidsmarkt. Onderwijs is géén instituut om allemaal toekomstige GroenLinks en D66-stemmers te smeden.
[..]
Dit. Maar helaas, genoeg idioten die dit dus serieus geloven. Dan heb je echt meerdere hele harde klappen van de molen gehad hoor. Wat een fantasie.
[..]
In dat lijstje? Nee, dat zijn voor het overgrote deel stuk voor stuk hyperbolen gecreëerd door een woke-ist, die blijkbaar het idee heeft dat elke homo of lesbienne met zulke vragen wordt geconfronteerd. En het daarom moreel verlicht acht om juist heteroseksuele jongeren met zulke vragen te gaan confronteren.
Dat blauwe ogen de norm zijn is dan ook gewoon feitelijk onjuist. Wat ik schrijf over homoseksualiteit is feitelijk juist.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En toch.... Als je zegt dat blauwe ogen de norm zijn dan wordt je vreemd aangekeken. Je zal het goed bedoelen maar het komt fout je toetsenbord uit.
Waar is hier sprake van ONTKENNING van het BESTAAN van HOMOFOBIE, hex?quote:Op donderdag 17 november 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een hele resem aan posts waarbij je de noodzaak van deze voorlichting of het probleem in twijfel trekt
EttovanBelgie in NWS / ‘Hoe komt het dat je hetero bent?’, schoolopdracht zorgt voo
En wat D66 verder met dit topic te maken heeft is me een raadsel. Of is de partij tegenwoordig ook al eigenaar van alle scholen?
Het wordt wel gedaan, maar zoals ik al aangaf is er dan geen ophef.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat word helemaal niet gedaan(hoeft wat mij betreft ook niet in deze vorm). Fok is een mooi voorbeeld. Kijk eens hoe er over vmbo leerlingen gedacht word. Waar blijft die spiegel dan. En dat is nog maar een voorbeeld.
Als ik weet dat iemand ooit een kutopmerking heeft gemaakt, dan wil ik nooit meer met hem gezien worden of ooit nog met hem over iets van gedachten wisselen. Ben toch niet gek.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:49 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Kutopmerkingen worden eenmaal gemaakt. Is gewoon onderdeel van het leven. Er is geen groep die een claim kan leggen op ontvangen ervan. En een utopische safespace wereld waarin dat soort opmerkingen niet voorkomen zal nooit bestaan.
Aan ieder de keuze met wie ze een gesprek voeren. Soms in de grote mensenwereld moet je ook wel eens van gedachten wisselen met mensen die ooit een kutopmerking hebben gemaakt.
De norm heeft gewoon een totaal ander gevoel dan het meest voorkomend. Een norm hoor je aan te voldoen en hetero zijn lijkt me dus niet de norm.quote:Op donderdag 17 november 2022 14:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat blauwe ogen de norm zijn is dan ook gewoon feitelijk onjuist. Wat ik schrijf over homoseksualiteit is feitelijk juist.
Ik vind dat een kinderachtige houding maar leef je leven zoals je wil.quote:Op donderdag 17 november 2022 14:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Als ik weet dat iemand ooit een kutopmerking heeft gemaakt, dan wil ik nooit meer met hem gezien worden of ooit nog met hem over iets van gedachten wisselen. Ben toch niet gek.
Echte mensen van vlees en bloed, bah.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Je ontkent dat het een zodanig probleem is dat er op school aandacht aan moet worden besteed.quote:Op donderdag 17 november 2022 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar is hier sprake van ONTKENNING van het BESTAAN van HOMOFOBIE, hex?
Ah er wordt al wat geschoven...quote:Op donderdag 17 november 2022 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je ontkent dat het een zodanig probleem is dat er op school aandacht aan moet worden besteed.
Is blijkbaar heel erg GEVAARLIJK! als je daar op school aandacht aan besteedt. Gaat de anti-'WOKE'-brigade helemaal van over de rooie. En dat terwijl de ouders en de leerlingen er totaal geen probleem mee hebbenquote:Op donderdag 17 november 2022 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je ontkent dat het een zodanig probleem is dat er op school aandacht aan moet worden besteed.
quote:Rector Tom Heijnen van de Roncalli Scholengemeenschap in Bergen op Zoom laat aan Omroep Brabant weten dat het bericht op social media tot veel reacties heeft geleid. Niet zozeer onder ouders of leerlingen van de school, maar vooral onder mensen die helemaal niets met de school van doen hebben. “Soms worden vragen gesteld, maar vaker wordt er een mening geventileerd. Die laatste categorie mails is niet altijd prettig qua toon en inhoud.”
Het maakte dat Heijnen zich genoodzaakt voelde maandag de leerlingen van zijn school en hun ouders in te lichten over de context van de opdracht. “Ook daarna zijn er weinig verdere vragen gekomen. Daar ben ik blij om en daar hecht ik ook de meeste waarde aan.”
quote:Op donderdag 17 november 2022 14:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is blijkbaar heel erg GEVAARLIJK! als je daar op school aandacht aan besteed. Gaat de anti-'WOKE'-brigade helemaal van over de rooie. En dat terwijl de ouders en de leerlingen er totaal geen probleem mee hebben
[..]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |