SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
En hoever ga je dan meebuigen? Vanaf dag één was NAVO een harde grens. Reken maar op een vergelding, hoe kut dat ook is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:09 schreef Discombobulate het volgende: [..] Dat eerste weegt zwaarder dat weet je zelf ook dondersgoed. En Biden ook.
Wat als? Dat zien we vanzelf. Overigens is het in 270 dagen niet één keer gebeurd, dus de kans dat het nog eens gebeurd lijkt me klein. De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu 2 doden op 9-10 km van de grens, wat als dit nog een keer gebeurd?
Idd, fucking topickaper...quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:10 schreef Scrummie het volgende:
Wtf, laat mij dan het topic openen walgelijke Starhopper
Raffinaderijen zijn in dat opzicht dual purpose. Zijn vrijwel altijd net zo goed militaire doelen, als burgerdoelen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat als er een vergelding komt westerse landen burger doelen gaan bombarderen.
Er is een verschil tussen een opzettelijke aanval en een verdwaalde raket, hoe schandalig dit ook is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En hoever ga je dan meebuigen? Vanaf dag één was NAVO een harde grens. Reken maar op een vergelding, hoe kut dat ook is.
Dit wordt geen: “Poetin pas even op wat je met je raketten doet aub”
Ja net in het donker op je trekker een weilandje aan het omploegenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een pech moet je overigens hebben dat je op 10 km van de grens door een afgedwaalde raket geraakt wordt.
Omdat ons rakettenschild alleen op papier bestaat zeker ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef byah het volgende:
Waarom is die raket niet uit de lucht geschoten door de almachtige NAVO?
En het heeft ook geen art. 5 uitgelokt he.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:08 schreef Starhopper het volgende:
De BUK raket was ook niet bedoeld voor MH17
Rusland is wel steeds meer een kat in het nauw natuurlijk sinds kort. Die stonden natuurlijk voor gek met Kherson. Ik hoop maar dat het echt een fout is van een individu of iets. Rusland die NAVO uit de tent wil lokken hebben we ook niks aan hier...quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat als? Dat zien we vanzelf. Overigens is het in 270 dagen niet één keer gebeurd, dus de kans dat het nog eens gebeurd lijkt me klein. De tijd zal het leren.
Erg jammerquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef einzeinz het volgende:
Er volgt geen escalatie. De NAVO laat het zo
We gaan het zienquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een opzettelijke aanval en een verdwaalde raket, hoe schandalig dit ook is.
Snap wat je bedoelt, maar dit is wel een andere situatie uiteraardquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
En het heeft ook geen art. 5 uitgelokt he.
Zelfs de art. 5 nav 9-11 moest van ver komen...
De spoorlijn USSR-Kaliningrad krijgt een langdurige en onverklaarbare storing.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef Panthera. het volgende:
Wat zou een goede reactie zijn? Wat mij betreft iets in de zin van dat NATO dit niet kan laten gebeuren en dat we niet veel anders kunnen dan NATO raketafweer een stuk Oekraïne in te rijden om Poolse grensgebieden te verdedigen, met de mededeling aan Rusland dat ze moeten oppassen met daar in de buurt te komen.
Maar vermoed dat een stapje te ver is voor de diplomaten in het Westen. In dat geval iets als het leveren van langere afstands raketten aan Oekraïne bijvoorbeeld, en verdere sancties op Rusland.
Scrummie opent het volgende deelquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:10 schreef Scrummie het volgende:
Wtf, laat mij dan het topic openen walgelijke Starhopper
Nou het gigantische leger van Estland zal wel indruk makenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:13 schreef Starhopper het volgende:
Estland staat ook al klaarRusland is de sjaak!
![]()
[ twitter ]
Nah. Dat is zo'n vent voor een desk, als die al even staat was dit gewoon niet op tijd bij hem.quote:
Dit ja. Polen gaat art 5 niet triggeren een raket die per ongeluk op hun grondgebied land. Zelfs met doden tot gevolg.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Nielsch het volgende:
Polen gaat dit wel vergelden maar zie dit niet leiden tot een Artikel 5. Wellicht dat de Navo nu wel modernere luchtafweergeschut aan Oekraïne gaat leveren op dringend verzoek van Polen.
Mwah, gaat wel meevallen denk ik.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:13 schreef Starhopper het volgende:
Estland staat ook al klaarRusland is de sjaak!
![]()
[ twitter ]
Neuh.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Nah. Dat is zo'n vent voor een desk, als die al even staat was dit gewoon niet op tijd bij hem.
Beetje grote bek achter het hek, die Esten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou het gigantische leger van Estland zal wel indruk maken![]()
Wat zou dat precies moeten helpen dan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef damsco het volgende:
Laatste nieuws: dienstplichtigen gaan opgeroepen worden om aan de grenzen van Europa te worden gestationeerd.
Ja en nee. Natuurlijk zit er verschil tussen qua reactie. Maar ook afzwaaiers zijn een serieuze bedreiging voor de veiligheid van Polen. Dat gaan ze ook niet onbeperkt tolereren. En Biden heeft altijd gezegd ‘Every inch’. Dus ze zullen wel iets moeten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een opzettelijke aanval en een verdwaalde raket, hoe schandalig dit ook is.
Een paar oopsies vanuit daar?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:03 schreef Momo het volgende:
(Deel van) Poolse leger is deze week toch aan trainen in Valkenburg?
Cyberaanvallen als vergelding? Helemaal niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De spoorlijn USSR-Kaliningrad krijgt een langdurige en onverklaarbare storing.
Mogelijk dat westerse landen/nato/polen zelf AA troepen Oekraïne in gaan sturen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef Panthera. het volgende:
Wat zou een goede reactie zijn? Wat mij betreft iets in de zin van dat NATO dit niet kan laten gebeuren en dat we niet veel anders kunnen dan NATO raketafweer een stuk Oekraïne in te rijden om Poolse grensgebieden te verdedigen, met de mededeling aan Rusland dat ze moeten oppassen met daar in de buurt te komen.
Maar vermoed dat een stapje te ver is voor de diplomaten in het Westen. In dat geval iets als het leveren van langere afstands raketten aan Oekraïne bijvoorbeeld, en verdere sancties op Rusland.
Vanuit Nederland?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een paar oopsies vanuit daar?
Oei, dan heeft Oekraïne de NAVO aangevallen?quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Oei, dan heeft Oekraïne de NAVO aangevallen?
Al besproken.quote:
Plat bombarderen dat landquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waren raketten van Oekraïne!quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd welke reden de Russen gaan geven.
Ja de VS wel maar voordat de woordvoerder gebriefd is duurt wel even.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neuh.
De VS heeft de beste intel ooit. Die weten direct alles wel.
Natuurlijk niet. Legitieme zelfverdediging. Alleen het haalt wel de lont uit het Kruidvat.quote:
Neervallende resten geeft niet zo'n krater lijkt mij?quote:
Nou niets aan het handje, er is nog steeds een door Rusland gelanceerde raket die doden heeft veroorzaakt in Polen. Ook dat kunnen de Polen niet zo maar laten passeren. Maar het is wel een ander verhaal.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niets aan t handje dus.
Om Russische raketten uit de lucht te halen...quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waren raketten van Oekraïne!
Mag hopen dat de NAVO nu als een gek de lucht in het oosten en heel Oekraïne nu gaat beschermen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef einzeinz het volgende:
Er volgt geen escalatie. De NAVO laat het zo
Eentje is genoegquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef Vijf_voor het volgende:
Mogen we nu 2 russen naar keuze afschieten?
Ik weet dat het moeilijk is om sarcasme te begrijpen achter een beeldscherm.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Legitieme zelfverdediging. Alleen het haalt wel de lont uit het Kruidvat.
Kruidvat is een drogisterij.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Legitieme zelfverdediging. Alleen het haalt wel de lont uit het Kruidvat.
Allemaal nazi's daarquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook nog een stukje speculatie zijn van mogelijke scenario's. Waarom zou een Poolse journalist dit als enige weten?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar vooralsnog weten we het niet zeker.
Waarom "het Kruidvat"? Los van de d/t-fout, waarom die hoofdletter?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:
Die schijnt sinds gister al niet helemaal lekker meer te functioneren.quote:
Omdat autocorrect.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:21 schreef YStec het volgende:
[..]
Waarom "het Kruidvat"? Los van de d/t-fout, waarom die hoofdletter?
Dat spreekt elkaar in principe niet tegen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kan natuurlijk allebei waar zijn. Dat de raket uit koers is gegaan door Oekraïense afweer.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:20 schreef Starhopper het volgende:
De Amerikanen zeggen wat anders:
[ twitter ]
Geloof dit ook niet zomaar. Alsof een of andere militair dit eventjes gaat lekker naar een bevriende journalist.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is nog steeds geen fophef, maar wel mogelijk minder ernstig dan gevreesd.quote:
Bijzondere conclusie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Graanboerderij, dat wijst dan toch weer in de richting van opzet/conscriptov die niet kan kaartlezen.
Die bombardementen worden toch niet uitgevoerd door straaljagers of vliegtuigen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:25 schreef Joooo-pi het volgende:
NAVO no fly zone boven Oekraïne nav dit
U hebt gemist dat er een hele diplomatieke oorlog is uitgevochten over een graandeal? En dat Oekraïense graanfaciliteiten vaker doelwit van aanslagen zijn geweest?quote:
Ja wel. Maar die blijven ruim achter de frontlinie en schieten daar hun raketjes af.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die bombardementen worden toch niet uitgevoerd door straaljagers of vliegtuigen?
Nee, maar dan kan navo luchtverdediging plaatsen in Oekraïnequote:Op dinsdag 15 november 2022 20:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die bombardementen worden toch niet uitgevoerd door straaljagers of vliegtuigen?
No fly zone voor het Oekraïense deel wat niet door de Russen bezet is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:25 schreef Joooo-pi het volgende:
NAVO no fly zone boven Oekraïne nav dit
Wat wil je hier dat ik op zeg?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt gemist dat er een hele diplomatieke oorlog is uitgevochten over een graandeal? En dat Oekraïense graanfaciliteiten vaker doelwit van aanslagen zijn geweest?
Jij mag vooropquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:28 schreef Nober het volgende:
Eindelijk! Nu mogen we Rusland binnenvallen!!
Pak ze.![]()
#onzeoorlog
Je kan wel lachen om Ollongren, maar ze is waarschijnlijk wel capabeler dan haar Russische tegenpool :-)quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:26 schreef superniger het volgende:
Geen paniek. Ollongren gaat Putin keihard slopen.
Oost Europa wil Poetins regime voor eens en altijd opruimen, West Europa vindt het een goed moment voor onderhandelingen (🤣).quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Alle 3 de Baltische staten brengen een vergelijkbare verklaring uit
Was een graanschuur, dus kan goed dat het bewust was maar zich vergeleken hebben in welk land die graanschuur ligt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, Rusland zal bewust op Polen gericht hebben inderdaad....
Het is niet eens relevant.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Misschien zijn ze dat nu welquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:30 schreef TLC het volgende:
Polen heeft nu wel 2 burgers verloren door Russische agressie
en dat terwijl ze zelfs niet eens in oorlog zijn
Iets hoeft maar met iets kleins te beginnen om helemaal uit de hand te lopenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Niet direct voor de hand liggend, maar ook niet helemaal onmogelijk. Van aftasten hoe ver je kunt gaan tot horizontale escalatie. Alles kan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daarom: zal ook wel meevallen allemaal.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:
Even rustig aan zeg. Hier kan niet militair op gereageerd worden aangezien het naar alle waarschijnlijkheid een verdwaalde raket is.
Een voetnoot in de geschiedenis kun je niet gelijk escaleren.
Kan best hoor. In principe is het een politiek besluit dus je zou zelfs kunnen escaleren omdat Poetin een blotebillengezicht heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:
Even rustig aan zeg. Hier kan niet militair op gereageerd worden aangezien het naar alle waarschijnlijkheid een verdwaalde raket is.
Er zijn doden gevallen in Polen, dat compliceert de zaak wel. Dat kun je ook niet negeren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:
Dat hoop ik wel. Zou nogal vervelend zijn om vanwege een verdwaalde raket actief een oorlog ingetrokken te worden.quote:
Daarom vergeld je "pro-por-tio-neel".quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wel bizar kleine kans dat het een gebouw raakt per ongeluk. Misschien 0.01%.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet direct voor de hand liggend, maar ook niet helemaal onmogelijk. Van aftasten hoe ver je kunt gaan tot horizontale escalatie. Alles kan.
Maar onopzettelijk lijkt wel het meest waarschijnlijke.
Kan prima, dat hoeft niet meteen full blown war te zijn, je kan ook luchtafweer in Oekraiens grondgebied neer gaan zetten bij de grens om NAVO-grondgebied te beschermen tegen nog meer van die "verdwaalde" raketten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:
Een vliegtuig is in 2014 uit de lucht geschoten door een Russische of Oekrainese raket, hoeveel doden waren er? 273 of zoiets?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn doden gevallen in Polen, dat compliceert de zaak wel. Dat kun je ook niet negeren.
Alle NAVO-luchtafweer heeft Zelensky inmiddelsquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:11 schreef byah het volgende:
Waarom is die raket niet uit de lucht geschoten door de almachtige NAVO?
Ja, tuurlijk, rus doet een 'my bad' en dan is het goed. Zoiets?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel. Zou nogal vervelend zijn om vanwege een verdwaalde raket actief een oorlog ingetrokken te worden.
Ja dat het dan net een graanfaciliteit raakt maakt mij ook wel enigszins achterdochtig. Maar dan nog, tenzij je uit gaat van een soort ‘dan maar de lucht in’ scenario kan ik me slecht voorstellen wat de Russen daar bij te winnen hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:33 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel bizar kleine kans dat het een gebouw raakt per ongeluk. Misschien 0.01%.
Ja, vergissen is menselijk. Erg vergissen ook.quote:
MH17 was ook een 'my bad' en daar zijn we in Den Haag nog steeds mee bezig.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, rus doet een 'my bad' en dan is het goed. Zoiets?
Door oorlogje te gaan voeren nam rus dit risico.
Dit is niet een "onoverkomelijk iets", dit is een direct gevolg van rus imperialistische/genocidale opstelling.
Tja, een grens is toch een grens en - tenzij Rusland onmiddelijk inbindt - niet Artikel5 afroepen is jezelf als sitting-duck neerzetten. Weinig zin om af te wachten waar de volgend raket "per vooropgezet"ongeluk gaat neerkomen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Nielsch het volgende:
Polen gaat dit wel vergelden maar zie dit niet leiden tot een Artikel 5. Wellicht dat de Navo nu wel modernere luchtafweergeschut aan Oekraïne gaat leveren op dringend verzoek van Polen.
Oei, da's nog niet zo makkelijk kiezen met al die propagandafeeksen, Solovyov, die minister van buitenlandse zaken met zijn paardengezicht, Solovyov, die Kremlindwerg op hakkenschoenen, Doegin enz. enz. enz.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:19 schreef Vijf_voor het volgende:
Mogen we nu 2 russen naar keuze afschieten?
Gevolg gaat gewoon nog meer materiele steun voor Oekraïne zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet direct voor de hand liggend, maar ook niet helemaal onmogelijk. Van aftasten hoe ver je kunt gaan tot horizontale escalatie. Alles kan.
Maar onopzettelijk lijkt wel het meest waarschijnlijke.
Hoera, weer twee uur met het constante herhalen van slechts een paar feiten.quote:
Helemaal niks natuurlijk. Dat snappen die Russen zelf ook wel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat het dan net een graanfaciliteit raakt maakt mij ook wel enigszins achterdochtig. Maar dan nog, tenzij je uit gaat van een soort ‘dan maar de lucht in’ scenario kan ik me slecht voorstellen wat de Russen daar bij te winnen hebben.
Gezien de gevolgen lijkt me een "my bad" in dit geval de beste keuze ja. Ik weet niet of jij in de gaten hebt hoe duur het leven inmiddels aan het worden is? Laten we dan vooral vanwege een afzwaaier ook nog met de NAVO in een oorlog stappen. Goed plan!quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef ExTec het volgende:
Ja, tuurlijk, rus doet een 'my bad' en dan is het goed. Zoiets?
Door oorlogje te gaan voeren nam rus dit risico.
Dit is niet een "onoverkomelijk iets", dit is een direct gevolg van rus imperialistische/genocidale opstelling.
Zoals je kunt lezen heb ik al meerdere keren gezegd dat ik niet direct iets militairs verwacht. Maar het vergelijk met mh17 is niet helemaal eerlijk, dat was niet in een navo-land en ook niet op een navo-toestel en bovendien in een hele andere context.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig is in 2014 uit de lucht geschoten door een Russische of Oekrainese raket, hoeveel doden waren er? 273 of zoiets?
Dat is niet genegeerd, maar er is ook niet met geweld gereageerd.
Vind het echt heel raar dat mensen daar naar kijkenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoera, weer twee uur met het constante herhalen van slechts een paar feiten.
Dat zou wel een proportioneel antwoord zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet nog wel dat mensen om een no-fly zone zaten te zeuren om artilleriebeschietingen tegen te gaan.
Zit dan altijd te zeuren dat sommige bronnen niet te controleren zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoera, weer twee uur met het constante herhalen van slechts een paar feiten.
Staand leger van zo'n 7.000 manschappen. Die leggen Wit-Rusland wel plat.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat ze iets gaan doen helemaal eens, en terecht, maar ik zie in veel reacties dat vergeten wordt dat ‘defend’ afhankelijk is van de dreiging. Met andere woorden, we kunnen een Patriot batterij in dat dorp zetten en zeggen dat vanaf nu every inch weer verdedigd is, in plaats van een first strike of een massale inval in Rusland.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Natuurlijk zit er verschil tussen qua reactie. Maar ook afzwaaiers zijn een serieuze bedreiging voor de veiligheid van Polen. Dat gaan ze ook niet onbeperkt tolereren. En Biden heeft altijd gezegd ‘Every inch’. Dus ze zullen wel iets moeten.
Maar dat iets kan ook een laatste waarschuwing zijn.
Met F35's Russische posities bombarderenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou wel een proportioneel antwoord zijn.
Overigens snap ik niet waarom de Russen zo onvoorzichtig zijn. Het laatste wat ze kunnen gebruiken is wanneer de Navo zich er echt mee gaat bemoeien en de westerse luchtmacht ingezet wordt.
Er vielen vandaag meer dan 100 kruisraketten op Oekraine, en dat in 2022quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:39 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou NAVO, Oekranie heeft nu een mooie excuus..
De incompetentie van Rusland is ook niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat het dan net een graanfaciliteit raakt maakt mij ook wel enigszins achterdochtig. Maar dan nog, tenzij je uit gaat van een soort ‘dan maar de lucht in’ scenario kan ik me slecht voorstellen wat de Russen daar bij te winnen hebben.
Polen is niet Nederland.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
MH17 was ook een 'my bad' en daar zijn we in Den Haag nog steeds mee bezig.
Ik weet eigenlijk niet of het ze wel echt zo ontzettend slecht uit zou komen. Niet om de oorlog verder te escaleren maar om een excuus te hebben om zich terug te trekken (voor de NAVO hebben ze ontzag dus daar is een verlies makkelijker te verantwoorden).quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou wel een proportioneel antwoord zijn.
Overigens snap ik niet waarom de Russen zo onvoorzichtig zijn. Het laatste wat ze kunnen gebruiken is wanneer de Navo zich er echt mee gaat bemoeien en de westerse luchtmacht ingezet wordt.
Laten we sancties instellen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Ja, moet wel een reactie komen, maar dat kan wel anders dan meteen militair ingrijpen.
Echt hé, beter focussen we ons op het doorzetten van de huidige weg: met wapenleveranties zorgen dat Oekraïne zich kan verdedigen zonder dat we zelf betrokken raken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Ik dacht ik ga even lezen, maar de tering zeg, mensen roepen nog net niet massaal op om WWIII te beginnen
Mag hopen dat de leiders even iets langer nadenken over mogelijke gevolgen. Ja, moet wel een reactie komen, maar dat kan wel anders dan meteen militair ingrijpen.
Absoluut niet, een of andere dienstplichtige die niet kan kaartlezen is best mogelijk. Maar ik vind opzet toch het minst waarschijnlijke scenario.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De incompetentie van Rusland is ook niet uit te sluiten
Zeker, klopt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Polen is niet Nederland.
Die hebben al een revenge-boner zo groot als morgen en de hele dag sinds WO2.
Klopt, alleen dit keer is NAVO land getroffen. Dus Oekranie kan zeggen.. Kom maar NAVO bij ons zitten. Zo kunnen we alle aandacht op Oosten richtenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Er vielen vandaag meer dan 100 kruisraketten op Oekraine, en dat in 2022
Bijvoorbeeld beter, zwaarder afweergeschut om maar iets te noemen. Hoeft niet meteen pats boem Rusland binnen te vallen door twee verdwaalde raketten. Heb je wel enig idee wat voor impact dat gaat hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laten we sancties instellen.
Ow, wacht...
Wat is er (bij jou, anderen of zg leiders) voor nodig om een grens te zetten ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Ik dacht ik ga even lezen, maar de tering zeg, mensen roepen nog net niet massaal op om WWIII te beginnen
Mag hopen dat de leiders even iets langer nadenken over mogelijke gevolgen. Ja, moet wel een reactie komen, maar dat kan wel anders dan meteen militair ingrijpen.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:38 schreef Accordtje het volgende:
Ik weet niet of jij in de gaten hebt hoe duur het leven inmiddels aan het worden is?
Als het opzettelijk was, 100%. Dat kan je nu niet beweren of hard maken. Als het vaker gebeurt is het ook anders, maar kom op als je hier nu al meteen voor uit je dak gaat dan speel je juist Putin in de kaart.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is er (bij jou, anderen of zg leiders) voor nodig om een grens te zetten ?
We zijn al een flink tijdje bezig met afpalen, rode lijnen trekken en het gaat niet om een oorlog willen maar jezelf niet blootstellen aan een dictator die over zijn grens gaat. De bekende inch lijkt mij hier wel fiks overschreden.
Dan gaat de oorlog nog lang duren met minimaal nog 100.000 doden tot gevolg. Als we nu ingrijpen is het in een paar dagen voorbij met een paar 1.000 doden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld beter, zwaarder afweergeschut om maar iets te noemen. Hoeft niet meteen pats boem Rusland binnen te vallen door twee verdwaalde raketten. Heb je wel enig idee wat voor impact dat gaat hebben.
Dat is het mooie van WWIII.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef kurk_droog het volgende:
When artikel 5? Ik sta klaar hoor om naar Afrika te vluchten
Neequote:Op dinsdag 15 november 2022 20:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is het mooie van WWIII.
Hij is snel voorbij.
Duurt nog toch inmiddels al meer dan een half jaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is het mooie van WWIII.
Hij is snel voorbij.
Hou die revenge boner maar even in je broek en laat het maar aan de hoge heren van de NAVO over. Komt wel goed schatje, zullen heus wel proportioneel reageren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is er (bij jou, anderen of zg leiders) voor nodig om een grens te zetten ?
We zijn al een flink tijdje bezig met afpalen, rode lijnen trekken en het gaat niet om een oorlog willen maar jezelf niet blootstellen aan een dictator die over zijn grens gaat. De bekende inch lijkt mij hier wel fiks overschreden.
1000 doden maar ja? Jij denkt dat Rusland meteen voorover gaat bukken zodra NAVO zich er mee gaat bemoeien ja? Denk dat de kans op 100.000 doden vele malen groter is als wij er ons actief mee gaan bemoeien dan andersom. Gekkigheid dit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan gaat de oorlog nog lang duren met minimaal nog 100.000 doden tot gevolg. Als we nu ingrijpen is het in een paar dagen voorbij met een paar 1.000 doden.
Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Maar er zit meer tussen: niks doen of echt meteen als heel de NAVO losgaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld beter, zwaarder afweergeschut om maar iets te noemen. Hoeft niet meteen pats boem Rusland binnen te vallen door twee verdwaalde raketten. Heb je wel enig idee wat voor impact dat gaat hebben.
Mensen moeten gewoon even rustig aan doen. Er is nog heel weinig bekend. Easy does it. Komt wel voor elkaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als het opzettelijk was, 100%. Dat kan je nu niet beweren of hard maken. Als het vaker gebeurt is het ook anders, maar kom op als je hier nu al meteen voor uit je dak gaat dan speel je juist Putin in de kaart.
Ja, het moraal is nu al kut. Die gaan zich niet doorvechten tegen de NAVO met WW1 geweren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
1000 doden maar ja? Jij denkt dat Rusland meteen voorover gaat bukken zodra NAVO zich er mee gaat bemoeien ja? Denk dat de kans op 100.000 doden vele malen groter is als wij er ons actief mee gaan bemoeien dan andersom. Gekkigheid dit.
Dit is zo'n domme vergelijking...quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig is in 2014 uit de lucht geschoten door een Russische of Oekrainese raket, hoeveel doden waren er? 273 of zoiets?
Dat is niet genegeerd, maar er is ook niet met geweld gereageerd.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het ze wel echt zo ontzettend slecht uit zou komen. Niet om de oorlog verder te escaleren maar om een excuus te hebben om zich terug te trekken (voor de NAVO hebben ze ontzag dus daar is een verlies makkelijker te verantwoorden).
Ze hebben geen enkele intentie om zich terug te trekken alleen.... Dat blijkt ook uit hen retoriek en uit hun daden van de afgelopen maand.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het ze wel echt zo ontzettend slecht uit zou komen. Niet om de oorlog verder te escaleren maar om een excuus te hebben om zich terug te trekken (voor de NAVO hebben ze ontzag dus daar is een verlies makkelijker te verantwoorden).
Al die migranten zullen wel raar opkijken als er allemaal witte mensen in Libië van boord gaan als ze op de veerboot naar Italië willen stappen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:43 schreef kurk_droog het volgende:
When artikel 5? Ik sta klaar hoor om naar Afrika te vluchten
Yep, ondanks alle veiligheidsmaatregelen is dit gewoon mogelijk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een ongeluk zit in een klein hoekje hoor...
Vraag @:Cobra4 maar eens hoe het zit met het per ongeluk laden van twee kardoezen om zo een 155MM het dorp in te schieten tijdens SOMS.
Tja dat zeggen gepakte misdadigers ook dat het niet de bedoeling was toen ze hun misdaad pleegden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Absoluut niet, een of andere dienstplichtige die niet kan kaartlezen is best mogelijk. Maar ik vind opzet toch het minst waarschijnlijke scenario.
Precies en dat hangt ook af van wat er precies gebeurd is. Maar het kan van alles zijn, van ernstig diplomatiek protest via cyberaanvallen tot trumpiaans wat kruisraketten schieten. En alles er tussen in, wapenleveranties inbegrepen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er zit meer tussen: niks doen of echt meteen als heel de NAVO losgaan.
Omdat het natuurlijk uit maakt wat de intentie is zowel gelet op de toekomst/herhalinsgevaar als voor wat een passende sanctie is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja dat zeggen gepakte misdadigers ook dat het niet de bedoeling was toen ze hun misdaad pleegden.
Idem als met MH17 is dit precies ook hier het geval... het was niet de bedoeling maar de aanzet en gebeurtenis is wel degelijk gepland.
//--//
Ik blijf het niet goed snappen dat mensen verzachtende omstandigheden voor een dader aanvoeren terwijl die willens en wetens, bereid waren was om zijn geweld wel toe te passen.
Dat was echter een jachtbommenwerper en geen civiel toestel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef Akathisia het volgende:
Turkije had een paar jaar geleden een Russisch vliegtuig neergehaald. Ook krekels.
Polen wilt hier wel een reactie op geven natuurlijk. Die haten de Russen echt diep in hun ziel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er zit meer tussen: niks doen of echt meteen als heel de NAVO losgaan.
Gelukkig hebben ze geen nukes ofzo terwijl er een losgeslagen mafkees aan de knoppen zit ....quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, het moraal is nu al kut. Die gaan zich niet doorvechten tegen de NAVO met WW1 geweren.
Het is geen revenge maar duidelijk stellen dat Rusland de vekeerde grens is over gegaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hou die revenge boner maar even in je broek en laat het maar aan de hoge heren van de NAVO over. Komt wel goed schatje, zullen heus wel proportioneel reageren.
Gelukkig is het leven geen film waar er maar 1 iemand beslist over de NOEKS en alleen maar 1 knopje hoeft in te drukken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze geen nukes ofzo terwijl er een losgeslagen mafkees aan de knoppen zit ....
.... oh wacht.
Ww2 startte ook met twee dode polen, ik zie een verband.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn doden gevallen in Polen, dat compliceert de zaak wel. Dat kun je ook niet negeren.
Ik bedoelde daar geen vergelijking mee te maken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat was echter een jachtbommenwerper en geen civiel toestel.
Gelukkig houden onze leiders al sinds 23 februari 2022 rekening met een afzwaaier, dus het zal niet meteen gezien worden als Rusland die de NAVO aanvalt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Waarom?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit is zo'n domme vergelijking...
En dan heb je sws je oorlog of ga je denken dat Rusland dat over zijn kant laat gaan.....quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:50 schreef 3rr0r het volgende:
Origine van die rakketten platmaken is prima proportioneel, om mee te beginnen. Dat snapt Rusland zelf ook wel.
Probeer die intentie maar eens te achterhalen. Dat is niet zo eenvoudig.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het natuurlijk uit maakt wat de intentie is zowel gelet op de toekomst/herhalinsgevaar als voor wat een passende sanctie is.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met F35's Russische posities bombarderen
quote:Op donderdag 21 mei 2020 23:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eerst eens naar de Armeense Genocide voor je gaat janken over Rusland.
Precies. Allebei van elkaars grondgebied af!quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin en Zelensky moeten gewoon even een pilletje xtc nemen samen of ayahuasca doen in het regenwoud. Dan hebben we zo weer vrede.
quote:Op zondag 25 november 2018 19:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ukraine was Rusland aan het uitdagen. Nu is het dag Ukrainse marine![]()
quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:03 schreef Starhopper het volgende:
Ook echt elke kans om Rusland te zieken, die grijpen ze aan. Zou mij niets verbazen als dit fakenews is. Denk je nou echt dat het Kremlin zit te wachten op info over hoe ze in het EU leger PANGPANG roepen![]()
![]()
![]()
[..]
quote:Op dinsdag 6 november 2018 22:00 schreef Starhopper het volgende:
En terecht! Zouden ze hier ook moeten doen
Rusland
Gooi jezelf weg man idioot. En nu weer proberen mee te praten zekerquote:Op dinsdag 30 april 2019 21:07 schreef Starhopper het volgende:
1812 overture![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De overwinning van Rusland op Napoleon![]()
![]()
![]()
Erg plausibel inderdaad, dat die Oekraïners zomaar op Polen gaan schietenquote:
Wat een verrassingquote:
Iemand die een pistool heeft, dat richt en afdrukt had kennelijk de geplande intentie om grof geweld toe te passen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het natuurlijk uit maakt wat de intentie is zowel gelet op de toekomst/herhalinsgevaar als voor wat een passende sanctie is.
Nou niet straks al hoor, ze zijn snel, maar die moeten natuurlijk nog wel even gemaakt worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
Een echte MH17 reactie van Rusland.
Straks komen ze nog met rare radarbeelden aanzetten.
Foto lenen doen ze tegenwoordig. Niks maken. (beschuldiging vuile bom)quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:03 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou niet straks al hoor, ze zijn snel, maar die moeten natuurlijk nog wel even gemaakt worden.
Ja, want een fout toegeven doe ze niet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:02 schreef Momo het volgende:
"Hunnie hep het gedaan", is dat logisch als het echt een ongelukje was?
Plus 20 andere verhaallijnen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:03 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou niet straks al hoor, ze zijn snel, maar die moeten natuurlijk nog wel even gemaakt worden.
Morgen staan de Leopards in het centrum van Brest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Polen is niet Nederland.
Die hebben al een revenge-boner zo groot als morgen en de hele dag sinds WO2.
Hoop alleen niet dat ze zo hebben gereageerd tegen Bidenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
Een echte MH17 reactie van Rusland.
Straks komen ze nog met rare radarbeelden aanzetten.
En dat weten de Amerikanen prima en die zullen geen halve maatregelen nemen.quote:
Dus Polen moet het maar over z'n kant laten gaan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:57 schreef Vallon het volgende:
En dan heb je sws je oorlog of ga je denken dat Rusland dat over zijn kant laat gaan.....
Zoiets jaquote:
Poetin is fuckedquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
En dat weten de Amerikanen prima en die zullen geen halve maatregelen nemen.
Boven of onder de radar, maar Rusland gaat dat bezuren.
quote:
quote:Op maandag 9 juli 2018 16:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je maakt mij belachelijk omdat ik Putin geloof. Dat wil dus zeggen dat je Putins kant van het verhaal niet wil geloven.
Mooi, conform dat het niet waar is, tenzij het kremlin het ontkent, is nu dus onomstotelijk vastgesteld dat dit zeker een rus raket wasquote:
Dat is kennelijk de inzet van de zijde die het "graag" wil afdoen als foutje.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus Polen moet het maar over z'n kant laten gaan?
Gelukkig is iedereen die Putin tegen zou kunnen houden het afgelopen jaar per ongeluk uit het raam gevallen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig is het leven geen film waar er maar 1 iemand beslist over de NOEKS en alleen maar 1 knopje hoeft in te drukken.
Dit zou wel een apart verhaal zijn. VS die meteen roepen omg wtf raket en dan is het afweergeschutquote:
Daarom geloof ik ook in opzet van de Russen..het is gewoon een provocatie..pesten van een buurland waar ze een hekel aan hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:12 schreef Breekfast het volgende:
Ik geloof er niks van dat Polen en/of de Navo zich laat verleiden tot ingrijpen vanwege twee afzwaaiers in een weiland net over de grens. Dit gaat met een sisser aflopen.
Denk ik ook niet maar dat er in Oekraïne iets gaat veranderen geloof ik welquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:12 schreef Breekfast het volgende:
Ik geloof er niks van dat Polen en/of de Navo zich laat verleiden tot ingrijpen vanwege twee afzwaaiers in een weiland net over de grens. Dit gaat met een sisser aflopen.
Kan een S-300 zo'n grote krater maken?quote:
Ik denk dat de kans vrij groot is dat het onbedoeld is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:11 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom Rusland dit zou doen. Let op: ik zeg niet dat ze het niet gedaan hebben.
Als NAVO hard reageert is het niet goed voor Rusland.
Als NAVO niet hard (genoeg) reageert zegt dat nog niet zoveel, want een volgende keer zouden ze dat wel kunnen doen.
Wat proberen ze hier mee te bereiken? Hopen op onrust en verdeeldheid tussen NAVO-landen?
Daarom. Ik zie niet in waarom Rusland dit opzettelijk zou doen. Ze kunnen hier echt weinig mee winnen en kans dat het backfired is gigantisch. Het gaat al niet lekker, dus waarom zouden ze NAVO de kans geven om bij te springen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans vrij groot is dat het onbedoeld is.
Als het opzettelijk is, dan zou het een forse actie zijn net nadat Rusland en de VS in Turkije gesproken hebben over gevolgen van escalatie. Dan zou Rusland nu uitproberen of woorden ook daden zijn en moet de VS wel reageren als ze soortgelijk scenario geschetst hebben inclusief hun reactie.
g19 bekt niet lekkerquote:Op dinsdag 15 november 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
G20 top? Lavrov vertrok al voordat Rusland die 100 raketten begon af te vuren. Hij vertrok voortijdig.
Grote lafaard, die Lavrov.
Aan de andere kant heeft Rusland het laatste jaar nou niet bepaald uitgeblonken in het nemen van intelligente beslissingen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarom. Ik zie niet in waarom Rusland dit opzettelijk zou doen. Ze kunnen hier echt weinig mee winnen en kans dat het backfired is gigantisch. Het gaat al niet lekker, dus waarom zouden ze NAVO de kans geven om bij te springen.
Wat denk je dat daar dan gaat veranderen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk ik ook niet maar dat er in Oekraïne iets gaat veranderen geloof ik wel
Poging om verdeeldheid te zaaien binnen het Westerse blok over de reactie en hopen dat er een ruzie uit ontstaat die leidt tot minder steun voor Oekraïne? Kans op succes is klein maar ze doen wel meer van dit soort hail mary passes de laatste tijd.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarom. Ik zie niet in waarom Rusland dit opzettelijk zou doen. Ze kunnen hier echt weinig mee winnen en kans dat het backfired is gigantisch. Het gaat al niet lekker, dus waarom zouden ze NAVO de kans geven om bij te springen.
Ja hoor Rusland valt Polen aan door een traktor in de middle of nowhere uit te schakelenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is kennelijk de inzet van de zijde die het "graag" wil afdoen als foutje.
Helemaal niets lijkt mij nou ook weer niet. Het kan iig een aanleiding zijn voor levering van nieuw en zwaarder wapentuig aan Oekraïne.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:18 schreef michiel_merk het volgende:
Er wordt helemaal niks gedaan, dit gebeurde toen ook 'perongeluk' in Turkije en Kosovo toen de Navo perongeluk de Chineze ambasade plat bombardeerde, wel weer een trapje op de escalatie ladder...
Wat meer materieel die kant op, wat eerst twijfelachtig was is nu door dit een zekerheidje gewordenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat denk je dat daar dan gaat veranderen?
Hoe zwakbegaafd dat volk ook is, toch zullen de Russen dit zelf ook wel beseffen. Desondanks hebben ze dit risico bewust genomen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Yep, ondanks alle veiligheidsmaatregelen is dit gewoon mogelijk.
Bijna, hoewel ze ook heel vaak (S-300) luchtdoelraketten gebruiken om lukraak steden te beschieten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Breekfast het volgende:
Is Rusland trouwens niet een keer door zijn raketten heen? Vandaag dus weer meer dan 100 afgevuurd.
Wellicht laten zien dat de VS geen daad bij woord voegt en daarmee weer effectiever kan gaan dreigen met beperkte nucleaire inzet omdat ze hebben aangetoond dat ze ermee weg kunnen komen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tractors zijn in deze oorlog beduchte wapens gebleken, dus ik begrijp wel dat de Russen die proberen te vernietigen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja hoor Rusland valt Polen aan door een traktor in de middle of nowhere uit te schakelen
Aan de andere kant heb je het wel over Vladimir Poetin, die maar één zet heeft aan de pokertafel en dat is all-in met een verradelijke grijns.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wellicht dat ze willen aantonen dat de VS geen daad bij woord voegt en daarmee weer effectiever kan gaan dreigen met beperkte nucleaire inzet omdat ze hebben aangetoond dat ze ermee weg kunnen komen.
Maar dat is wel high stakes poker en ik kan het me moeilijk voorstellen.
Nee, tuurlijk. Zelensky wil al vanaf de eerste minuut escaleren, zodat NAVO zich er mee gaat bemoeien, dus eigenlijk neem ik hem in dit geval net zo serieus als wat er uit Kremlin aan komt waaien.quote:
Dat wel idd, maar geen artikel 5 o.i.dquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Helemaal niets lijkt mij nou ook weer niet. Het kan iig een aanleiding zijn voor levering van nieuw en zwaarder wapentuig aan Oekraïne.
Laten ze dan maar vertellen dat ze dat niet wilden en gepaard laten dat het ook niet meer zal gebeuren omdat zij zich terugtrekken naar hun eigen gebied(en).quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dacht dat er 2 doden waren gevallenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja hoor Rusland valt Polen aan door een traktor in de middle of nowhere uit te schakelen
Hé Alte Schwede, stoppen ze bij jullie neutraliteitsvirus in het drinkwater ofzo?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit verwacht ik ook en dat kan Rusland in deze fase echt niet gebruikenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Helemaal niets lijkt mij nou ook weer niet. Het kan iig een aanleiding zijn voor levering van nieuw en zwaarder wapentuig aan Oekraïne.
Bereik van die dingen is zo'n 200km las ik ergens? Dan moeten ze vanuit Belarus komen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Bijna, hoewel ze ook heel vaak (S-300) luchtdoelraketten gebruiken om lukraak steden te beschieten.
Een no-fly zone afdwingen zou een optie zijn, dat voorkomt ook verdere afzwaaiers.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat meer materieel die kant op, wat eerst twijfelachtig was is nu door dit een zekerheidje geworden
Hoe wil je die noflyzone afdwingen zonder Russen neer te schieten?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een no-fly zone afdwingen zou een optie zijn, dat voorkomt ook verdere afzwaaiers.
Dat is dan aan de Russen zelf.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe wil je die noflyzone afdwingen zonder Russen neer te schieten?
Nee joh, Rusland doet er alles aan om dit lokaal te houden. Ze reageren nergens op terwijl Westerse wapens hun plannen volledig in duigen laten vallen. Als ze willen escaleren richting het Westen zouden ze eerder bijvoorbeeld een aanslag plegen op het distributiepunt voor wapenleveringen in Polen, of een Noorse pijpleiding kapotmaken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je het wel over Vladimir Poetin, die maar één zet heeft aan de pokertafel en dat is all-in met een verradelijke grijns.
Met je eens. Maar ik geef Zelensky groot gelijk. Zijn belang is zijn volk te verdedigen tegen de agressieve buurman die het niet kan hebben dat het wat kleinere buurland geen marionet meer wil zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk. Zelensky wil al vanaf de eerste minuut escaleren, zodat NAVO zich er mee gaat bemoeien, dus eigenlijk neem ik hem in dit geval net zo serieus als wat er uit Kremlin aan komt waaien.
All in met een paartje vieren pre-flop.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je het wel over Vladimir Poetin, die maar één zet heeft aan de pokertafel en dat is all-in met een verradelijke grijns.
9 boer suited op zijn best.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
All in met een paartje vieren pre-flop.
Rusland zoekt telkens de grens op om een rookgordijn te creeren. Oekraine steekt massaal de rivier over, Ze dreigen nui ook Maripoule te verliezen, en er zullen meer nieuws en feiten komen over de genocide die ze gepleegd hebben. Een 'klein' incident in polen zorgt dat alle aandacht afgeleid is van wat er werkelijk gebeurt. Zelfde zag je met de nOrthstream pijpleiding, maar ook met MH17 (er leek net informatie te ontstaan over dat de hele oorlog in Donbas een puur russische interventie was en de seperatisten gewoon russische soldaten).quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:11 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom Rusland dit zou doen. Let op: ik zeg niet dat ze het niet gedaan hebben.
Als NAVO hard reageert is het niet goed voor Rusland.
Als NAVO niet hard (genoeg) reageert zegt dat nog niet zoveel, want een volgende keer zouden ze dat wel kunnen doen.
Wat proberen ze hier mee te bereiken? Hopen op onrust en verdeeldheid tussen NAVO-landen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |