https://www.ad.nl/binnenl(...)herinneren~a78f6d27/quote:Zangeres Glennis Grace staat vandaag voor de rechter in Amsterdam, samen met vier andere verdachten die betrokken waren bij een vechtpartij in een Amsterdamse Jumbo-supermarkt na een incident met haar zoon. ,,Hij kwam thuis met een gehavend gezicht, mijn moederhart trad in...", zei Glennis. Op camerabeelden is te zien hoe ze een klap uitdeelt en een knietje lijkt te geven. En later probeert de boel te sussen.
Vanmorgen werden in de rechtbank beelden getoond van de vechtpartij uit februari van dit jaar. Te zien is hoe Glennis Grace en de andere verdachten zich verzamelen voor de ingang van de Jumbo, sommigen met capuchon of pet op, daarna de supermarkt afstruinen en uiteindelijk bij een hokje wat medewerkers vinden. Daarna ontstaat een steeds feller wordende discussie, zo lijkt het althans want er is geen geluid bij. Tot irritatie van Glennis' ex-vriend Dion K. die een van de verdachten is: ,,Ik zou iemand bedreigd hebben, hoe gaat u dat bewijzen zonder geluid dan? Wat zijn dat voor camera's."
'Knietje? Kan me niet herinneren'
Te zien is dat Glennis Grace een rij winkelkarren een duw geeft, daarna priemend met haar vinger en lange nagel wijst naar een medewerker in een hokje en iets later een eerste tik uitdeelt. En vervolgens een beweging die de rechter omschrijft als een knietje, tot ergernis van Glennis' advocaat. Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren," aldus de zangeres.
Daarna is het rennen, achterna zitten, duwen, trekken, slaan en schoppen door diverse verdachten, ook Glennis' zoon deelt heel wat tikken uit. Harde klappen komen ook van twee andere verdachten, Jonathan L. (20) en Mohammed K. (21). Ze sluiten daarbij de drie uiteindelijke slachtoffers, medewerkers van de Jumbo, in. Te zien is ook dat Glennis iets later probeert de boel wat te sussen.
Waarom deelde Glennis die eerste tik uit? ,,Ik vroeg hem waarom hij mijn zoon een duw had gegeven. En het bleef maar stil. Op een gegeven moment werd ik uitgelachen, dat zag ik aan zijn mimiek." Volgens Glennis gaf ze geen klap maar een duw.
'Kogels door de kop'
Ook de Jumbo is met veel man aanwezig in de rechtbank. De publieke tribune zit vol. Drie van de vier andere verdachten die betrokken waren bij de vechtpartij zijn aanwezig, net als de zangeres zelf dus. Eén verdachte is weggebleven, vanwege de enorme belangstelling van de pers, zegt zijn advocaat.
Glenda Batta, zoals Glennis Grace echt heet, werd begin dit jaar samen met haar 15-jarige zoon Thony aangehouden in de Jumbo-supermarkt aan de Westerstraat in Amsterdam. De zoon zou eerder op de avond hardhandig de winkel uit zijn gezet nadat hij binnen een e-sigaret had gerookt, niet weg wilde gaan en steeds weer naar binnen ging. Daarna ontstonden diverse opstootjes in het Jumbo-filiaal. Thony zou hebben geroepen: ,,Ik kom met meer mensen terug, jullie krijgen allemaal twee kogels door je kop."
'Motherfucker'
Volgens de officier van justitie deelden Glennis en de andere verdachten klappen uit, renden ze medewerkers van de Jumbo achterna, werkten die tegen de grond, deelden knietjes uit en gaven waarschuwingen dat 'ze hun handen van 15-jarige jongens moeten afhouden'. Glennis zou hebben geroepen: ,,Motherfucker, ik snij je keel door als je het nog een keer doet." Glennis Grace zat drie dagen vast op het politiebureau.
Volgens Glennis kwam haar zoon met een behoorlijk gehavend gezicht thuis en 'trad haar moederhart in'. Haar zoon zei dat hij door vier Jumbo-medewerkers was geslagen. ,,Toen ik later de beelden zag, bleek het verhaal iets anders te zijn." De zangeres 'wilde verhaal halen', zegt ze. Ze ging erheen met haar ex en vond dat 'iemand aangesproken moest worden'. Ook heeft ze tegen een vriend van haar zoon geroepen dat die zijn vader moest bellen.
De rechter houdt haar voor dat ze een bericht naar haar ex had gestuurd: ,,Er gaan koppen rollen." Glennis reageert knikkend... ,,Ja." Of ze overwogen heeft de politie te bellen? ,,Ik heb het overwogen maar niet gedaan, had ik het maar gedaan."
Morgen staan twee minderjarige verdachten terecht in deze zaak, onder wie de zoon van Glennis Grace.
Snap ook niet de eis zo laag isquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef superniger het volgende:
200 uur werkstraf eisen
Nederland is een dadersparadijs.
Triest. Ga binnenkort ook maar wat karatetrappen uitdelen. Even twee maandjes bikkelen voor die verlepte Amsterdamse. Werken hoeft ze toch niet meer. Want dat heeft ze niet meerquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Snap ook niet de eis zo laag is
Ik kots mn hele maaginhoud leeg #rainbowculturequote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zal beloven haar niet te cancelen als ze een foto van haar titties online zet.
Dit geldt overigens voor jullie allemaal
Ja maar Dion heeft veel meer gedaan, zij probeerde juist de boel te sussen, maar omdat ze bekend is, wordt ze disproportioneel gestraftquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
Dus omdat zij publiekelijk aan de schandpaal genageld is, zou ze een lagere straf moeten krijgen…
En die losers van een matties dan? Die Dion K. kreeg dezelfde straf als haar geeist.
Dat is niet ongebruikelijk in de rechtspraak ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
Dus omdat zij publiekelijk aan de schandpaal genageld is, zou ze een lagere straf moeten krijgen…
Dit heeft niks met spelling te maken maar met het woordje tikken.quote:
Het is geen moord ofzoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ohquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit heeft niks met spelling te maken maar met het woordje tikken.
Voordat je je knokploeg bijeen gaat roepen.
Ik vind eerlijk gezegd dat aan de schandpaal nog wel meevallen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
En die losers van een matties dan? Die Dion K. kreeg dezelfde straf als haar geeist.
Jammerquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:30 schreef JourneyBlue het volgende:
De zaak wordt hervat. Dion K. is inmiddels vertrokken. Hij heeft ook afgezien van het laatste woord, zegt de voorzitter
Er is helemaal geen spraken van lagere straf. Die eis is helemaal nog niet uitgesprokenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:59 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat aan de schandpaal nog wel meevallen.
Nog los daarvan, als je dat dan vindt, dan hou je je toch gedeisd en ga je niet met veel tamtam spullen afgedankte rotzooi naar Ter Apel brengen ter meerdere eer en glorie van jezelf? Of bij Jinek aan tafel een rondje zielig zitten doen?
Tenzij je echt onschuldig bent natuurlijk.
Is dat niet heel erg tokkie om voortijdig(?) te vertrekken of gebeurt zoiets vaker?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:32 schreef JourneyBlue het volgende:
Dion moest zijn hont gaan uitlaten:
De zaak wordt hervat. Dion K. is inmiddels vertrokken. Hij heeft ook afgezien van het laatste woord, zegt de
Ik heb het toch ook niet over de strafeis? Ik heb het over het zielige gedoe van madamquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Er is helemaal geen spraken van lagere straf. Die eis is helemaal nog niet uitgesproken
Zo te googelen moet er (bijna) iemand zijn overleden voor een taakstraf van 200 uur.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Hij is LIVE op IG met muziekquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat niet heel erg tokkie om voortijdig(?) te vertrekken of gebeurt zoiets vaker?
Wat een ontzettende @#$%^!@#!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:13 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Hij is LIVE op IG met muziek
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat een ontzettende @#$%^!@#!
![]()
![]()
Volgens mij hebben alle partijen, op Glennis na, juist extreem weinig de media opgezocht.quote:
Maakt dat wat uit? Dit maakt geen enkele reactie goed behalve naar de supermarkt gaan en daar vragen wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:39 schreef Jauke het volgende:
Ik denk dat vooral die zoon achter de tralies moet. Ik weet niet wat hij zijn moeder wijs heeft gemaakt bij thuiskomst, maar iets waardoor hij duidelijk slachtoffer leek wat haar totaal liet flippen en nu haar eigen zoon daarin beschermd.
Hij begon zo goed.quote:
Hij begon te bazelen dat ze een tweede kans verdient.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor de slachtoffers mag ik aannemen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:55 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hij begon te bazelen dat ze een tweede kans verdient.
Klopt hoor, het was niet zozeer mijn intentie om haar gedrag goed te praten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Dit maakt geen enkele reactie goed behalve naar de supermarkt gaan en daar vragen wat er is gebeurd.
Als ze dat op een normale manier had gedaan, had ze dezelfde beelden gezien als nu in de rechtbank, over de aanleiding, en had ze geweten hoe het zat. Wanneer je je op laat stoken tot zware mishandeling ben je niet beter of slechter dan wanneer je het uit jezelf doet
Dit is pure rechtsondermijning en smaad jegens de rechtbank. Ik neem aan dat hier ingegrepen gaat worden door justitie en politie?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:15 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ah ja, die kaart kan ze ook nog trekken.
Als je niet begrijpt waarom een hele jumbo in elkaar timmeren een minstens even zware straf verdient als inraak, fraude, verduistering en corruptie, heeft het natuurlijk weinig zin om een gesprek te voeren met onze waarde Ralphsteelequote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:15 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ah ja, die kaart kan ze ook nog trekken.
Hij vond dat ze wat meer het boetekleed had moeten aantrekken, maar toen kwam dus dat tweede kans geneuzel.quote:
En dan toch dat laatste zinnetje....quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:05 schreef JourneyBlue het volgende:
De rechtbank doet 9 november om 11:45 h uitspraak
Saskia Belleman
@:SaskiaBelleman
·
1h
#Glennis Grace krijgt het laatste woord. Ze zegt te hopen ,,dat dit het laatste stukje is van alles wat er is gebeurd. Ik hoop dat de slachtoffers stap voor stap hun leven weer kunnen opbouwen. En dat hoop ik ook voor mezelf."
Regelrecht uit de Jordaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef Pisces29 het volgende:
Jaaaaa, racisme, die hadden we nog niet gehad vandaag.
Echt he. Walgelijk mens! Cancellen die handel!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dan toch dat laatste zinnetje....
Maar mensen uit de Jordaan hebben enkel die grote bek en hebben niet de pretenties.quote:
Inderdaad. Dit zinnetje ontkracht het hele stuk. Waarom doet die domme muts toch steeds dit soort uitsprakenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dan toch dat laatste zinnetje....
Lady of soul, inderdaad, ze is een halve zoolquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Alles wat Glennis tot nog toe heeft gezegd is compleet ongeloofwaardig geworden door de uitspraken van haar advocaat, die zegt wat ze écht denkt. Sjonge jonge. Zeg dan gewoon: ik zat fout, zal die taakstraf doen en hoop dat ik met mijn goede gedrag een tweede kans krijg.
Dat de advocaat ook nog de psychische problemen van de slachtoffers in twijfel ging trekken na te proberen ze het spreekrecht te ontnemen - smakeloos.
Ik ben benieuwd of ze hoger beroep aan gaat tekenen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Alles wat Glennis tot nog toe heeft gezegd is compleet ongeloofwaardig geworden door de uitspraken van haar advocaat, die zegt wat ze écht denkt. Sjonge jonge. Zeg dan gewoon: ik zat fout, zal die taakstraf doen en hoop dat ik met mijn goede gedrag een tweede kans krijg.
Dat de advocaat ook nog de psychische problemen van de slachtoffers in twijfel ging trekken na te proberen ze het spreekrecht te ontnemen - smakeloos.
Tuurlijk doet ze dat wel, het is haar tenslotte overkomen. Ze heeft dit niet gewild.... Bla bla bla..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze hoger beroep aan gaat tekenen.
Als ze oprecht een tweede kans zou willen doet ze dat niet.
Dat was Toos ook opgevallenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:58 schreef JourneyBlue het volgende:
https://www.instagram.com/p/CkKvqKcIGqC/?next=%2F
shownieuws VIDEO
Glennis Grace verschijnt woensdag in Amsterdam voor de rechter wegens haar vermeende rol in een veelbesproken geweldsincident in een Amsterdamse Jumbo-supermarkt eerder dit jaar. De zangeres wordt verdacht van openlijke geweldpleging, mishandeling met voorbedachten rade en bedreiging. Haar zoon staat donderdag samen met een vriend voor de kinderrechter.
Haar extensions zitten heel raar
Dat wijf is zo schaamteloos dat het me niet zal verbazenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze hoger beroep aan gaat tekenen.
Als ze oprecht een tweede kans zou willen doet ze dat niet.
Dat was een andere advocaat die over het spreekrecht begon, volgens mij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ze heeft er meerdere, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was een andere advocaat die over het spreekrecht begon, volgens mij.
Ja, maar dit was de advocaat van de verdachte die er niet was.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze heeft er meerdere, heb ik begrepen.
Ah, duidelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar dit was de advocaat van de verdachte die er niet was.
Herstel, de advocaat van de vader van het vriendje.quote:
Even teruggezocht:quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Herstel, de advocaat van de vader van het vriendje.
Ik ben wel benieuwd hoe dat met het dikgedrukte gedeelte zit. Begrijp ik goed dat er wel spreekrecht is bij bedreiging en niet bij geweldpleging? En is het dan niet raar dat de officier van justitie stelde dat er onvoldoende bewijs is van bedreiging door Glennis en haar vermeende slachtoffers wel gebruik konden maken van spreekrecht? Is dat zuiver?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:28 schreef JourneyBlue het volgende:
De slachtoffers maken nu gebruik van hun spreekrecht. Tino als eerste. ,,Het incident heeft een grote impact op mij gehad. Het was alsof er een storm door de Jumbo heen ging. Zeven mensen begonnen meteen medewerkers te achtervolgen en geweld te gebruiken."
Advocaat Roethof gaat staan. Volgens hem hebben slachtoffers in deze zaak helemaal geen spreekrecht volgens de wet. ,,Ik ben heel blij dat de wetgever slachtoffers een stem heeft gegeven, maar dan wel voor wat in de wet geregeld is."
Roethof wil dat de rechtbank vaststelt dat het spreekrecht niet geldt voor de zaak van Reginald K., omdat die niet wordt verdacht van bedreiging.
De voorzitter vd rechtbank zegt dat het spreekrecht alleen geldt in de zaken waarin bedreiging tenlastegelegd is. Wel dus in de zaak van onder anderen #Glennis Grace.
Roethof pruttelt nog wat na en zegt dan dat hij verder zijn mond dichthoudt. Tino mag verder spreken. Hij zegt dat de dagen na het incident ,,ook niet leuk waren. Aangifte doen, een letselverklaring invullen."
ik snap je punt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even teruggezocht:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dat met het dikgedrukte gedeelte zit. Begrijp ik goed dat er wel spreekrecht is bij bedreiging en niet bij geweldpleging? En is het dan niet raar dat de officier van justitie stelde dat er onvoldoende bewijs is van bedreiging door Glennis en haar vermeende slachtoffers wel gebruik konden maken van spreekrecht? Is dat zuiver?
Scherp.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even teruggezocht:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dat met het dikgedrukte gedeelte zit. Begrijp ik goed dat er wel spreekrecht is bij bedreiging en niet bij geweldpleging? En is het dan niet raar dat de officier van justitie stelde dat er onvoldoende bewijs is van bedreiging door Glennis en haar vermeende slachtoffers wel gebruik konden maken van spreekrecht? Is dat zuiver?
Maatschappelijk gezien gaat ze dan echt (nog verder/)vollédig af als een gieter. Bezint eer gij begint.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 06:44 schreef quirina het volgende:
Ik zie haar nog wel in hoger beroep gaan en de rascismekaart trekken.
Dan hoop je toch verdorie dat een OVJ of uiteindelijk een rechter heel hard stelling nemen tegen dat belachelijke en lasterlijke racismegeroeptoeter.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 06:44 schreef quirina het volgende:
Ik zie haar nog wel in hoger beroep gaan en de rascismekaart trekken.
Je hoopt dat de rechter het dan goed toetst aan de wet, want daar is die rechter voor.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dan hoop je toch verdorie dat een OVJ of uiteindelijk een rechter heel hard stelling nemen tegen dat belachelijke en lasterlijke racismegeroeptoeter.
Kan best in een vonnis verwerkt worden. Op een magistratelijke manier.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoopt dat de rechter het dan goed toetst aan de wet, want daar is die rechter voor.
Ik zeg maar niks meer.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:07 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kan best in een vonnis verwerkt worden. Op een magistratelijke manier.
Zeker wel, de tenlastelegging komt eerst en die wordt getoetst aan de wet en het geleverde bewijs. Tenlastelegging wil niks anders zeggen dan "hiervan word je beschuldigd".quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even teruggezocht:
[..]
Het OM wist neem ik aan bij de tenlastelegging al dat er onvoldoende bewijs was voor bedreiging. Ik vraag me af of je niet op deze manier de procesgang kunt manipuleren. En ik snap oprecht niet waarom er wel spreekrecht zou zijn bij bedreiging en niet bij geweldpleging. Maar hé, ik ben een juridische leek.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:55 schreef totebel het volgende:
[..]
Zeker wel, de tenlastelegging komt eerst en die wordt getoetst aan de wet en het geleverde bewijs. Tenlastelegging wil niks anders zeggen dan "hiervan word je beschuldigd".
Spreekrecht komt VOOR de uitspraak, maar NA de bewijsvoering (al is het daar ook onderdeel van). De feiten worden vervolgens gewogen en dan pas de uitspraak. met andere woorden, je weet dus nog niet wat de uitspraak is op het moment dat het spreekrecht geldt.
Spreekrecht geldt tijdens de zitting, met de uitspraak is de zitting afgelopen.
Nou, nee. De bewijsvoering gebeurt door de advocaten in de rechtszaak. Natuurlijk wordt er vooraf ook wel eea aangevoerd, maar de aangifte van Jumbo is de basis waarop de rechtszaak verder gaat. Als je alle bewijsvoering al had en de getuigen, slachtoffers en daders niet hoort, dan is het geen complete rechtsgang. Daarin kunnen altijd nog dingen naar voren komen die eea veranderen. Als alles vantevoren al bekend is, dan hoef je ook geen zitting te houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het OM wist neem ik aan bij de tenlastelegging al dat er onvoldoende bewijs was voor bedreiging. Ik vraag me af of je niet op deze manier de procesgang kunt manipuleren. En ik snap oprecht niet waarom er wel spreekrecht zou zijn bij bedreiging en niet bij geweldpleging. Maar hé, ik ben een juridische leek.Ik waardeer het dat je het uitlegt!
Dat klinkt logisch. Iemand zou tijdens de zitting natuurlijk zo'n getuigenverklaring alsnog kunnen corroboreren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Nou, nee. De bewijsvoering gebeurt door de advocaten in de rechtszaak. Natuurlijk wordt er vooraf ook wel eea aangevoerd, maar de aangifte van Jumbo is de basis waarop de rechtszaak verder gaat. Als je alle bewijsvoering al had en de getuigen, slachtoffers en daders niet hoort, dan is het geen complete rechtsgang. Daarin kunnen altijd nog dingen naar voren komen die eea veranderen. Als alles vantevoren al bekend is, dan hoef je ook geen zitting te houden.
Artikel 302 WSvquote:Den Haag, 01 juli 2016
Slachtoffers en nabestaanden hebben vanaf vandaag (1 juli 2016) onbeperkt spreekrecht in de rechtszaal. Het wetsvoorstel dat dit regelt is in werking getreden.
Tot nu toe hadden slachtoffers (of hun nabestaanden) van ernstige misdrijven beperkt spreekrecht. Ze moesten zich beperken tot 'de gevolgen van het strafbare feit'. Slachtoffers en nabestaanden mogen nu ook spreken over de mogelijke bewezenverklaring, het strafbare feit, de schuld van de verdachte(n) en de hoogte van de straf. Doel van de wet is de positie van het slachtoffer tijdens het strafproces, dat van oudsher sterk dadergericht is, te versterken. Het spreekrecht geldt bij misdrijven waar 8 jaar of meer gevangenisstraf voor kan worden gegeven en een aantal andere in de wet genoemde misdrijven, zoals bepaalde zedenmisdrijven, stalking, bedreiging of een verkeersongeval met dood of ernstig lichamelijk letsel tot gevolg.
quote:,,Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan."
hoop ,,dat dit het laatste stukje is van alles wat er is gebeurd. Ik hoop dat de slachtoffers stap voor stap hun leven weer kunnen opbouwen. En dat hoop ik ook voor mezelf."
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:19 schreef Zipportal het volgende:
Batta is gisteren 200 uur eis en vandaag die zoon 120 uur uur waarvan 40 uur voorwaardelijk als eis.
En die andere lui van gisteren dan?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
Voor Mohammed K. eist het OM: 150 uur taakstraf. Ook wil het OM dat hij de vier maanden jeugddetentie nog moet uitzitten, maar dan als 2 maanden celstraf.
Dat joch (heb de bijvoegelijke naamwoorden maar even weggelaten) moet gewoon door jeugdzorg worden opgeborgen in een gesloten instelling.quote:
Nee joh, is tien jaar te laat. Een geweten komt niet opeens nog aanzeilen. Deporteren dat krengquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat joch (heb de bijvoegelijke naamwoorden maar even weggelaten) moet gewoon door jeugdzorg worden opgeborgen in een gesloten instelling.
Misschien dat er dan nog iets van een opvoeding bij te brengen is.
Hij moest pakketjes bezorgen hè? Die twee maanden is vast geen probleem, als lid van de top 600 komt hij genoeg kennissen tegen daar. Hij was iig wel zo slim om een advocaat te nemen en niks op IG te posten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Tegen Mohammed die gisteren niet het fatsoen had om op te komen dagen is in verhouding nog de hoogste straf geëist: ipv jeugddetentie gewoon naar de grote-mensen-gevangenis
Het is tragisch, je zou toch eens stil moeten staan bij je eigen daden. Liever overschreeuwt hij zichzelf. Past wel uitstekend bij Glennis.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:17 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Trial by media, cancelcultuur & een nadeelsbehandeling
&
RACISME
Dat is inderdaad exact dezelfde situatiequote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:17 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Trial by media, cancelcultuur & een nadeelsbehandeling
&
RACISME
.quote:Volgens het management van de Toppers wordt het concert afgezegd vanwege „een tegenvallende spaaractie” van de Jumbo
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-concert-afgelastquote:Volgens de supermarktketen wordt het concert op 17 november afgezegd vanwege „achterblijvende kaartverkoop via de Jumbo-actie”, laat een woordvoerder weten. „Uiteraard vinden we dit erg jammer voor onze klanten. Vanzelfsprekend krijgen de klanten die via Jumbo een kaartje hebben gekocht het geld teruggestort.”
Helemaal niks, volgens mij!quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:46 schreef vencodark het volgende:
Glennis hoort toch niet bij de Toppers? Ik mis even wat dit met elkaar te maken heeft.
Er zijn ook heel veel kaarten als prijs vergeven door de postcodeloterij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spaaractie Jumbo valt niet in de smaak:![]()
Toppers-concert afgelast
Het Toppers-concert dat op 17 november zou plaatsvinden in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam gaat niet door, bevestigt het management van de gelegenheidsformatie na berichtgeving van RTL Boulevard.
[..]
.
Jumbo-klanten konden via een actie sparen voor een gratis tweede kaartje voor het concert van de Toppers op 17 november. Maar voor dat concert werden uiteindelijk niet genoeg kaarten gekocht, volgens het management van de Toppers is dit te wijten aan de spaaractie. „Wij hebben onze kaarten nog nooit zo snel uitverkocht.” Daarmee doelt het management op de kaarten voor de concerten op 18, 19 en 20 november. Die concerten gaan dan ook gewoon door.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-concert-afgelast
Logisch als Glenda niet meedoet krijg je dit![]()
En als je niet contant kan betalen [iets met witwassen en Fritsie] helpt dat ook niet
Geen idee, zo'n topper is het niet....quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat moet zij bij de toppers trouwens?
De Speld?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:05 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik helemaal gemist
Oooh Henny Henny Henny.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:05 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Met de keuze voor deze foto snap ik meteen waarom Hennie zo pro 2e keus is... t plaatje eeehm, suggereert wel een en ander.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:05 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/tweethenny/status/1586377591077888002
Sorry, maar het plaatje is mijn schuld, is een screenshot van het filmpje dat Henny plaatste en ik had eigenlijk niet eens gekeken hoe erg het eruit zag, ongelukkig toeval.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:15 schreef totebel het volgende:
[..]
Met de keuze voor deze foto snap ik meteen waarom Hennie zo pro 2e keus is... t plaatje eeehm, suggereert wel een en ander.
En t mag dan een goeie zangeres zijn, maar laten we eerlijk zijn, ik weet niet wat ze heeft gedaan (of wie) maar dat het een onaangepast, asociaal viswijf is dat Nederland ook pre Jumbo al niet lustte schijnt heel de gooise matras te vergeten.
Exact. Behalve Carlo Boszhard want die was altijd erg knus met haar (vriendschappelijk natuurlijk) zover ik weet. Snap dat echt niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:15 schreef totebel het volgende:
[..]
En t mag dan een goeie zangeres zijn, maar laten we eerlijk zijn, ik weet niet wat ze heeft gedaan (of wie) maar dat het een onaangepast, asociaal viswijf is dat Nederland ook pre Jumbo al niet lustte schijnt heel de gooise matras te vergeten.
Henny gaat ook al jaren niet zo lekker meer. Als hij zo doorgaat kan hij PJR Lite worden.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oooh Henny Henny Henny.
Hou je Snuitje toch.
https://www.mediacourant.(...)-grace-geen-contact/quote:Edsilia Rombley praat niet meer met Glennis Grace: ‘Geen contact’
Edsilia Rombley heeft op dit moment geen enkel contact meer met haar vroegere goede vriendin Glennis Grace, met wie ze bovendien optrad als de Ladies of Soul. “Er is geen contact meer.
Glennis Grace vindt het heel erg vreemd dat collega-artiesten niet meer met haar geassocieerd willen worden na haar buitensporige wangedrag in een Jumbo-supermarkt, waar ze met een hele knokploeg kwam opdagen. Er hangt haar nu een ongelooflijk forse taakstraf boven het hoofd, maar toch blijft ze maar in de slachtofferrol zitten.
Geen contact
Laatst haalde Glennis in de talkshow van Eva Jinek bijvoorbeeld hard uit naar collega's die haar in de steek hebben gelaten. "Eén ervan was een goede vriend van mij. Ik begrijp het tot zover, maar ik snap niet alles. Laat ik het zo zeggen. (...) Nou, vrienden die afstand van mij hebben genomen snap ik niet."
Het leek vooral geadresseerd aan Fred van Leer, maar het zou zomaar ook betrekking kunnen hebben op Edsilia. Zij gaf gisteren in de talkshow HLF8 toe dat ze geen enkel contact meer heeft met Glennis, ondanks dat ze jarenlang goed bevriend waren en op professioneel vlak intensief samenwerkten aan de concertserie Ladies of Soul.'Geen behoefte aan?'
Het ging in HLF8 over de misser van Jumbo, dat een wel héél ongelukkige reclame over het WK Voetbal in Qatar heeft uitgezonden. Presentatrice Hélène Hendriks: "Ik zit even na te denken, over Jumbo gesproken... Natuurlijk, Glennis, onlosmakelijk verbonden. Heb je haar nog gesproken?"
Edsilia daarop: "Nee, nee."
Hélène: "Geen behoefte ook verder aan?"
Edsilia: "Nou, behoefte klinkt zo..."
'Allemaal heel erg'
Hélène: "O ja, dat klinkt wel heel zwaar."
Edsilia: "Ja, van: 'Geen behoefte aan.' Nee, ik heb haar niet gesproken. Ik vind het gewoon allemaal heel erg, maar nee... Nog niet."
Hélène: "Oké, duidelijk."
Héél duidelijk inderdaad. Het zal ook allemaal niet helpen dat Edsilia in de zomer gierend met Glennis' vroegere bestie en tegenwoordige aartsvijand Fred van Leer op de foto ging. Sterker nog: Edsilia mag wel oppassen dat ze op een onbewaakt moment geen winkelmandje tegen haar achterhoofd krijgt.
Medeleven
Marc-Marie Huijbregts sprak in de zomer overigens nog zijn sympathie uit voor Edsilia. Hij vond het vervelend voor haar dat er zo'n associatie met Glennis aan haar kleefde.
"Wat ik zielig vind voor Edsilia, want die is hartstikke leuk verder, is dat je dan zo in die hoek zit ineens. Ineens is je beste vriendin Glennis Grace."
Offtopicquote:
quote:Glennis Grace hoopt op eigen docu: 'Ben al vijf jaar aan het documenteren'
Glennis Grace lijkt haar leven allesbehalve op de rit te hebben. De zangeres staat nog altijd vol in de aandacht vanwege de Jumbo-mishandelingszaak, maar wat haar carrière betreft is het bijzonder stil. Toch heeft Glennis nog altijd geloof in een glansrijke toekomst en zou ze maar wat graag een documentaire over haar eigen leven willen maken.
Het juicekanaal Reality FBI liet dit weekend screenshots zien van een ruzie tussen Glennis en een van haar volgers. Hoewel niet duidelijk is waar het gesprek over gaat, is uit de conversatie wel op te maken dat deze volger flink wat kritiek op de zangeres heeft. Als Glennis eenmaal doorheeft dat het gesprek tussen hen met het juicekanaal wordt gedeeld, reageert Glennis wederom: ,,Gaat lekker hè? Even screenshots maken. Komt in mijn docu. Thank you."
Hoewel ze hiermee insinueert dat er al sprake is van een docu, blijkt dat nog zeker niet het geval. Aan Shownieuws bevestigt de zangeres wel een documentaire te willen maken. ,,Ik ben al vijf jaar aan het documenteren", verklapt ze. ,,We willen gewoon heel veel verzamelen voor het geval dat het wel gaat gebeuren." Toch realiseert Glennis zich wel dat een eventuele docu er voorlopig nog niet in zit. ,,Aan de ene kant wil ik het al heel lang, maar dat gaat nu nog niet zijn in ieder geval..."
Dat ze al vijf jaar materiaal aan het verzamelen is, is opmerkelijk. In 2018 verscheen er al een documentaire van de hand van Nada van Nie over de zangeres. Voor Glennis Grace: Het meisje uit de Jordaan werd de zangeres een jaar gevolgd tijdens haar reis naar Amerika waar ze het schopte tot de finale van America's Got Talent. Het lijkt er dan ook op dat Glennis destijds de smaak te pakken heeft gekregen en het stokje heeft overgenomen van de documentairemaakster die haar eerder volgde om nu zelf haar leven vast te leggen.
Ik las "dementeren"quote:Op maandag 7 november 2022 08:46 schreef JourneyBlue het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-het-documenteren
[..]
Nou, inderdaad. Net als je denkt dat ze zichzelf niet nóg onsympathieker weet te maken.quote:
Ah welnee, niemand denkt bij Edsiel aan Glennis. Ja, de gemiste optredens wellicht, maar verder toch niet.quote:Medeleven
Marc-Marie Huijbregts sprak in de zomer overigens nog zijn sympathie uit voor Edsilia. Hij vond het vervelend voor haar dat er zo'n associatie met Glennis aan haar kleefde.
Zoveel vragen. Ze verzamelt dus "voor het geval dat" er ooit een docu komt? Hoe lang gaat ze nog materiaal verzamelen en wie is de "we", filmt haar zoon? Is er ook gefilmd in Ter Apel etc etcquote:,,Ik ben al vijf jaar aan het documenteren", verklapt ze. ,,We willen gewoon heel veel verzamelen voor het geval dat het wel gaat gebeuren." Toch realiseert Glennis zich wel dat een eventuele docu er voorlopig nog niet in zit. ,,Aan de ene kant wil ik het al heel lang, maar dat gaat nu nog niet zijn in ieder geval..."
Ik denk dat je je daarin vergist. Zo bekend is ze niet buiten dat zangroepje om. Ik denk echt dat voor heel veel mensen het eerste waar ze aan denken "Glennis Grace" is als ze haar naam horen.quote:Op maandag 7 november 2022 10:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah welnee, niemand denkt bij Edsiel aan Glennis. Ja, de gemiste optredens wellicht, maar verder toch niet.
Alleen bij Glennis denk ik aan Glennis.![]()
Zoals ik bij Louis van Gaal ook alleen aan Louis van Gaal denk. Solo ego's.
tjakkaaaaa battaaaaaquote:Op maandag 7 november 2022 13:41 schreef quirina het volgende:
Oa dat ze slecht behandeld is door de politie Amsterdam. Anthony werd apart afgevoerd ivm leeftijd en privacy en Glennis kreeg geen enkele bescherming.
https://www.rtlboulevard.(...)deling-politiebureau
O dat scheeltquote:Op dinsdag 8 november 2022 15:39 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Dat is behandeld in de rechtzaak hè, dat de advocaten daarom hadden verzocht, niet Glennis.
Geen medelijden meequote:Op dinsdag 8 november 2022 18:38 schreef quirina het volgende:
Maar toch wel flauw van de Amsterdamse politie. Ze wisten op voorhand al van de imagoschade en dan alsnog iemand de voordeur uit te werken met de pers op haar en uiteindelijk ook kind.
Zouden het blanke agenten geweest zijn? Krijgen we vast wel te zien in de biografische documentaire.
Police brutality in Amsterdam! Dutch Whitney Houston!l
Tmz zal er geheid over posten.
https://www.tmz.com/2022/(...)netherlands-assault/
Ook hier de foto van uitgeleide politiebureau
Laat ze zich in Ter Apel nuttig maken.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:31 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-mishandeling-jumbo
Glenda is dus zo klaar met haar straf, ze heeft toch niets te doen. Misschien kan ze iets voor mensen met gehoorschade doen, dan beseft ze dat ze voortaan beter haar mond dicht kan houden.
Nope:quote:
Als ze in hoger beroep gaat, dan is alle sympathie die er eventueel nog is wel weg.quote:
Was het maar schoffelen. Je kunt ook gezellig hondjes gaan knuffelen in een asiel.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:31 schreef superniger het volgende:
200 uur schoffelen.
Nederland is een dadersparadijs.
Voorlopig ben jij de enige met een racisme-obsessie in dit hele verhaal.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:10 schreef quirina het volgende:
Ik denk niet dat ze de racismekaart kan spelen.
Herinnert u zich dit nog?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-sociale-media-insta
Ze reageert zelf ook racistisch terug , ontkent het vervolgens met de smoes gehacked te zijn geweest.
In zo'n signaaljasquote:Op woensdag 9 november 2022 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Van mij mag ze ergens op drukke rotondes het groen onderhouden. Kan iedereen haar zien schoffelen
quote:Op woensdag 9 november 2022 15:54 schreef maily het volgende:
[..]
In zo'n signaaljas
Dat mensen extra rondjes rijden en toeteren![]()
Dat is alles, behalve platquote:Op woensdag 9 november 2022 18:47 schreef Pisces29 het volgende:
Glennis is overigens ook wel lekker plat gespoten van de botox en fillers.
Tasje van Kruidvat?quote:Op woensdag 9 november 2022 19:43 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/296533/(...)d-uur-taakstraf.html
Is dat rode, de houder van de paraplu ofzo, of steunt ze de boeren (of zit ze bij The Bloods)?
En, heel oppervlakkig, maar dat haar wordt steeds erger.
Ze is zo gewoon gebleven.quote:
Als ik slachtoffer zou zijn, zou ik echt niet op een gesprek met Krijs zitten wachten....quote:Op woensdag 9 november 2022 13:22 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Als ze in hoger beroep gaat, dan is alle sympathie die er eventueel nog is wel weg.
Lijkt me logischer dat ze zelf ook een ART-training gaat volgen en natuurlijk een charme-offensief start,
maar eerst misschien nog het gesprek met de slachtoffers (zoals Korver aangaf).
En weer: ik, ik, ik.....quote:Op woensdag 9 november 2022 14:18 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)af-voor-geweld-jumbo
"Ík hoop dat ík het nu achter me kan laten."quote:
En een contact- en locatieverbod.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef maily het volgende:
Zoonlief krijgt een taakstraf en een cursus omgaan met agressie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)raining-br~a6b76079/
quote:Bij de bepaling van de strafoplegging heeft de rechtbank er ook enigszins rekening mee gehouden dat verdachte mede vanwege de bekendheid van zijn moeder is geconfronteerd met veel media-aandacht voor zijn strafzaak. Naast de negatieve dingen die over hem en zijn medeverdachten zijn gezegd in de media, is hij ook nageroepen en zowel op straat als school getreiterd. Hoewel dit een rechtstreeks gevolg is van zijn eigen handelen weegt de rechtbank enigszins mee dat verdachte al veel negatieve gevolgen van zijn handelen heeft ervaren.
Wat betreft de aan verdachte op te leggen bijzondere voorwaarden is de rechtbank van oordeel dat, gelet op de aard van de feiten waaraan verdachte zich schuldig heeft gemaakt en de plek waar dit alles zich heeft afgespeeld, de oplegging van een contact- en winkelverbod passend en geboden is. Anders dan de officier van justitie echter, acht de rechtbank een periode van een half jaar hiertoe afdoende.
Echt he!quote:Op donderdag 10 november 2022 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
"Ík hoop dat ík het nu achter me kan laten."
Jij wel meid, jij wel.
Wat een dramatisch gedoe ook. Even een zachte, langzame en sneue stem gebruiken wantquote:Op woensdag 9 november 2022 14:18 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)af-voor-geweld-jumbo
Vraagt er nou nog eentje of ze spijt heeft van het gesprek bij Jinek?
En een boete van 1250¤ per slachtoffer. Dat zal z’n ma wel voor hem betalen. Tenzij hij aantoonbaar werk moet verrichten (als in: zodra hij eens gaat werken) om dit zelf bij elkaar te sprokkelen.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef maily het volgende:
Zoonlief krijgt een taakstraf en een cursus omgaan met agressie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)raining-br~a6b76079/
Waar moet zij het geld vandaan halen dan?!quote:Op vrijdag 11 november 2022 07:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En een boete van 1250¤ per slachtoffer. Dat zal z’n ma wel voor hem betalen. Tenzij hij aantoonbaar werk moet verrichten (als in: zodra hij eens gaat werken) om dit zelf bij elkaar te sprokkelen.
Laten we hopen dat ze nooit meer een podium krijgt. Vraag mij toch af hoe dat gaat werken voor deze mensen over een paar jaar. Of ze dan weer in Ahoy ed. staan.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:42 schreef Pisces29 het volgende:
We mogen niet weten waar ze straks aan het werk gaat, het is wachten op de eerste die haar ergens herkent.
Of zou ze met een blonde pruik aan de slag gaan?
quote:Verdachte heeft om 19.50 uur een WhatsApp-spraakbericht naar [medeverdachte 4] gestuurd waarin zij zegt: "Luister dan [medeverdachte 4] , ik ga nu effe naar de Albert Heijn. [naam zoon verdachte] en [zoon medeverdachte 2] waren net.. eh.. daar om boodschappen te halen en - ntv - was er wat gebeurd. Toen zijn ze met vier man op [naam zoon verdachte] ge.. eh.. hebben ze hem aangevallen. Medewerkers daar. Ik ben, ga helemaal door het lint hier. Ik ga er nu naar toe. Ik weet niet waar je rijdt, maar ik ga er naar toe".
Verdachte en [medeverdachte 4] sturen vervolgens tussen 19.51.59 uur en 20.21.22 elkaar de volgende (spraak)berichten:
[medeverdachte 4] : Wie? Medewerkers van de AH?
[verdachte] : Jaaaaaa
[verdachte] : Om zoiets doms
[medeverdachte 4] : Om wat?
[verdachte] : Ook van zijn kant maar maakt niet uit
[verdachte] : Poten thuis dus er gaan koppen rollen (19.52.59 uur)
[verdachte] : He, zijn hele gezicht is beschadigd he. Ze hebben [zoon medeverdachte 2] twee klappen op zijn hoofd gegeven omdat ie er tussen wilde komen, omdat ze op [naam zoon verdachte] aan het rammen waren. Ej, ik word helemaal gek he nu.
[medeverdachte 4] : Wacht tot ik er ben ik ga mee
[medeverdachte 4] : Maar om wat ging t
[verdachte] : Ja er zal wel allemaal politie zijn nu;
[medeverdachte 4] : Om wat ging het schat.
[medeverdachte 4] : ?
[verdachte] : Hoor je zo
[medeverdachte 4] : Ben ik er
[medeverdachte 4] : 15 min
[medeverdachte 4] : 1 min (20.21.22 uur).
Ze dacht vast dat ze zo een alibi had.quote:
oversteken is 10 sec. ;-)quote:
In een bejaardentehuis dus.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond in Shownieuws alles over taakstraf Glennis Grace
![]()
![]()
![]()
Is dat zo?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef superniger het volgende:
Terechte ophef.
[ afbeelding ]
https://www.mediacourant.(...)n-verzorgingstehuis/
Ik denk dat ze vooral agressief po's mag schrobben. Voor het zorgen voor mensen heb je diploma's nodig. Iemand zonder diploma MAG dingen gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 14:24 schreef quirina het volgende:
Ik vind het dom dat ze iemand met een agressieprobleem in een instelling willen laten werken waarbij je voor mensen moet zorgen.
waarom kan zij niet in de plantsoenendienst? Omdat ze “beroemd” is?
Laat haar maar lekker agressief aan onkruid trekken ipv arme oude mensen.
Waar jij en ik m ook vandaan halen. Het hangt er maar net vanaf in welke categorie ze hem aanvraagtquote:
En met een geweldsdelict mag je met oude, kwetsbare mensen werken? Geloof er niks van...quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:31 schreef totebel het volgende:
[..]
Waar jij en ik m ook vandaan halen. Het hangt er maar net vanaf in welke categorie ze hem aanvraagt
Als je bijvoorbeeld bij een bank gaat werken kun je prima een geweldsmisdrijf hebben gepleegd, zolang je maar geen economisch delict hebt gepleegd
Nogmaals: wie zegt dat dat gebeurt? Met de ouderen werken is voorbehouden aan de verzorging (waarvoor een diploma nodig is) en de activiteitenbegeleider (waarvoor ook een diploma nodig is) en de arts (waarvoor, je raadt het al, ook een diploma nodig is).quote:Op maandag 27 februari 2023 10:26 schreef soapie het volgende:
[..]
En met een geweldsdelict mag je met oude, kwetsbare mensen werken? Geloof er niks van...
Lijkt me het beste voor iedereen!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:03 schreef totebel het volgende:
[..]
.... waarbij een oudere niet eens merkt dat ze uberhaupt bestaat
grafwijf delver.quote:
quote:Glennis Grace is op de weg terug. Dat zegt de 44-jarige artiest voor de camera van RTL Boulevard. ,,Ik voel wel dat ik een aantal stappen moet maken nog, maar het begin is er."
,,En dat voelt voor mij heel fijn", vervolgt Grace. ,,Dat ik ook weer langzamerhand door het Nederlands publiek in hun armen gesloten wordt."
Grace benadrukt dat het ,,nooit goed te praten" is ,,wat er is gebeurd." Daarmee doelt de zangeres op haar veroordeling voor openlijke geweldpleging richting supermarktmedewerkers van Jumbo. In november vorig jaar kreeg Grace daar een taakstraf van 200 uur voor opgelegd.
De artiest heeft het gevoel dat ze uit een bepaald soort ,,bubbel getrokken" is. ,,Wat uiteindelijk voor mij heel goed is geweest", vervolgt ze. ,,Het was zwaar, heel zwaar, maar ook een hele grote les."
Ik las deze op nu.nl en dit viel me toen zo op:quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is weer zoals vanouds de grote ik ik ik show![]()
Glennis Grace bijna klaar met taakstraf: ‘Krabbel langzaam weer op’
Glennis Grace is ‘bijna klaar’ met de taakstraf die ze kreeg voor een geweldsincident in een Amsterdamse supermarkt. Het gaat naar omstandigheden goed met haar, laat ze weten: ,,Ik krabbel langzaam weer op, maar het was een heftige tijd. Al had ik het ook aan mezelf te danken.’
"De zangeres heeft haar taakstraf uitgevoerd ‘op een begraafplaats ergens’, vertelde ze in de YouTube-serie Bij Andy in de auto van oud-voetballer Andy van der Meijde. Grace werkte ‘drie keer in de week’ op de begraafplaats. ,,En ik ben in een hele leuke ploeg terechtgekomen met alleen maar Amsterdammers.’’ Ze belandde in een ‘heel andere wereld’. ,,Ik stond daar niet bij stil, ik zit natuurlijk in een bubbel met mijn werk. Sta ik daar in mijn uniform.’’ Fysiek was het best zwaar. ,,Maar ik vond het wel fijn dat ik zo een ritme had.
Door wat er is gebeurd, ligt het werk van de zangeres ‘natuurlijk best wel stil’ maar ze hoopt dat dit snel verandert. ,,Als mijn taakstraf erop zit en dat is bekend, dan kan ik het ook afsluiten. Sowieso voor mezelf maar ook voor de mensen die me uiteindelijk weer gaan boeken.’’ Ze werd ook door enkele vrienden ‘geghost’, compleet genegeerd. ,,Dat stak me het meest. Praat dan met me, schud me door elkaar.’’ Ze is een paar weken niet uit huis gekomen omdat ze ‘zo onder een vergrootglas lag’.
Taakstraf
De zangeres werd in november vorig jaar veroordeeld tot een taakstraf van 200 uur. De zangeres had enkele mensen opgetrommeld en teksten geroepen als ‘er gaan koppen rollen’ nadat haar zoon de Jumbo uit was gezet. Ze werd schuldig bevonden aan openlijke geweldpleging richting supermarktmedewerkers, maar werd vrijgesproken van mishandeling en bedreiging. Haar 16-jarige zoon werd veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur.
In het gesprek met Van der Meyde spreekt Grace van een ‘gevaarlijke liefde’ die ze voelt voor haar zoon, waardoor ze voelde dat ze voor hem moest opkomen. ,,Het is uit de hand gelopen, het had nooit mogen gebeuren.’’
https://www.ad.nl/show/gl(...)d.%E2%80%99%E2%80%99
Wat is dit voor figuur?Filmpje van Andy met Glenda staat trouwens in de link.
quote:kan ik het ook afsluiten. Sowieso voor mezelf maar ook voor de mensen die me uiteindelijk weer gaan boeken.’
Vanaf het moment dat ze bekendheid kreeg was toch al duidelijk dat het een narcistische aso was?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 17:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik las deze op nu.nl en dit viel me toen zo op:
[..]
Wat een arrogantie en weer enorm egocentrisch.
Alleen al aan die onsympathieke kop zag ik de eerste keer, voor mij, dat het mokkel op de buis verscheen dat er iets niet helemaal in orde was.. Toen ze daarna begon te kwaken was de bevestiging daar. Enge ogen, foute expressies in dat smoel en nep all overquote:Op vrijdag 26 mei 2023 17:41 schreef Viezig het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat ze bekendheid kreeg was toch al duidelijk dat het een narcistische aso was?
Was ze ooit in de armen geslotenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 17:05 schreef Litpho het volgende:
Het valt vast niemand op dat in dit aan diverse media gedeelde stukje rehabilitatietekst volledig achterwege gelaten wordt wat die grote les dan geweest zou moeten zijn, alsmede enige details over het Nederlandse publiek wat haar in de armen zou sluiten.
Waarom zouden ze dat mens weer een podium geven.... Vreselijk!quote:Op vrijdag 26 mei 2023 22:10 schreef quirina het volgende:
Het is wel allemaal spul voor haar aanstaande documentaire https://www.roddelpraat.n(...)e-na-jumbo-incident/
https://www.linda.nl/nieu(...)-incident-open-casa/quote:GLENNIS GRACE OVER JUMBO-INCIDENT IN 'OPEN CASA': 'HET IS ZWAAR OVERTROKKEN GEWEEST'
In een nieuwe aflevering van Open Casa spreekt presentator Robbert Rodenburg met zangeres Glennis Grace (45) en Goldband-zanger Boaz Kok (33). Glennis vertelt openhartig over het incident bij Jumbo.
“Het is zwaar overtrokken geweest”, zegt ze in het programma.
OPEN CASA
In Open Casa interviewt Rodenburg zijn gasten niet alleen; hij gaat ook een aantal dagen met ze de hort op. In aflevering vier zijn Glennis Grace en Boaz Kok te gast. Nadat ze zijn gaan paardrijden, dineren ze met elkaar. Aan de hand van kaarten met stellingen voeren ze een gesprek. Rodenburg pakt er een nieuwe kaart bij. De stelling luidt: ‘Ik heb nog nooit de wet overtreden’. Glennis begint hard te lachen. Ze begint: “Iedereen kent mijn verhaal. Ik heb iets gedaan wat voor de wet niet mocht en niet verstandig was.”
Boaz vraagt haar of ze er spijt van heeft. “Tuurlijk, ik heb wel spijt dat ik bepaalde keuzes heb gemaakt”, antwoordt de zangeres. Rodenburg vraagt: “Welke keuzes bedoel je dan?” Ze heeft er spijt van dat ze haar emoties de overhand liet nemen, vertelt ze. “Ik ben moeder en ik kan je éen ding vertellen over moederschap, dat is gewoon een hele gevaarlijke liefde die je hebt. Emoties die daarbij vrijkomen zijn superheftig, helemaal als zoiets gebeurt bij je kind.”
GLENNIS GRACE
De presentator is benieuwd wat er op dat moment bij Glennis gebeurde in haar hoofd. “Je ziet je kind thuiskomen met een gezicht dat nogal beschadigd is.” Boaz noemt het ‘kortsluiting’. Dat beaamt Glennis. “In eerste instantie ging ik er met de intentie naartoe om te weten wat er aan de hand was. Ik wilde het andere verhaal horen. Daar zijn dingen gebeurd, waardoor ik die kortsluiting kreeg. Ik hoef daar niet verder over te vertellen, want dat mag ik ook niet.”
Wanneer Boaz vraagt waarom ze daar niet verder over mag vertellen, legt Glennis uit dat er met de betrokkenen een mediation heeft plaatsgevonden. “Ik mag er daarom niks over vertellen, dus daar hou ik me maar aan. Het liefst zou ik natuurlijk heel veel willen zeggen nu. Maar ik denk dat het niet verstandig is. Daar schaad ik mezelf nog meer mee. Ik snap heus dat mensen teleurgesteld zijn, helemaal als ze – tussen haakjes – horen wat er is gebeurd. Maar het was zoveel meer dan wat er in de media werd verteld.”
MEDIA
Glennis vervolgt: “Als je er middenin zit is het vreselijk. Het duurde een jaar. Ik werd gek van mijn eigen gezicht en alles wat er verteld werd. Zelfs mensen uit mijn dichte omgeving gingen me anders behandelen en gingen me ghosten. Dat vind ik het allerergste van alles, dat je mensen om je heen verliest of mensen nu een beeld van jou hebben dat niet zozeer klopt.”
Rodenburg benoemt dat veel mensen fysiek geweld de grens vinden. “Ja, dat snap ik ook, maar ik kan alleen maar zeggen dat hetgeen ik gedaan heb zwaar overtrokken is geweest. Dat weet men niet”, antwoordt de zangeres. “Ik snap dat er een beeld is gecreëerd. Ik heb iets gedaan uit emotie vanuit een moederhart. Op het moment dat het gebeurde dacht ik niet aan mijn naam. Het was een blinde vlek. Ik móest weten wat er met mijn kind was gebeurd.”
CARRIÈRE
Of Grace enige boze gevoelens heeft richting haar zoon? “Nee, het is een kind. Hij groeit op, maakt een fout en die moet hij ook maken. Ik vind het ook vreselijk, dat als ik met Tony ben, dat mensen hem een soort van negeren en het gevoel willen geven van: jíj hebt de carrière van je moeder verpest.”
Zo ziet Glennis het absoluut niet. “Ik ben verantwoordelijk voor wat daar gebeurd is, ten minste voor mijn keuzes. Dat ben ik, niet hij.” Boaz wil weten of Glennis vindt dat haar carrière überhaupt verpest is. “Nee, het feit dat ik gecanceld ben, is niet waar ik voor heb gekozen. Dat is de wereld ingeroepen in de tijd waar we nu in leven. Dat is gewoon kut.”
GROOTSTE KLAP
Wat de grootse klap is geweest van de gebeurtenis? “Ik twijfel tussen twee dingen. Sowieso ben ik bepaalde mensen kwijtgeraakt die echt heel dichtbij me stonden. En dat ik niet meer mijn werk kon doen. Dat werd van me afgepakt. Dat was heel zwaar.” Ze raakt geëmotioneerd. “Jij laat me altijd janken, jongen”, zegt de zangeres tegen Rodenburg. “Het is je passie, je ademt dat. Het is letterlijk alsof ik geen adem kreeg. Het was zoveel.”
Rodenburg sluit af met de vraag of ze er verder nog iets over kwijt wil. “Ik betreur nog steeds wat er is gebeurd en ik erken mijn eigen fouten erin. Maar ik moet ook door, snap je? Dit mag niet mijn verhaal blijven. Dat wil ik niet. Dus ik hoop dat een tweede kans mij is gegund. Ik zal er alles aan doen om weer de harten van het publiek te winnen. Dat is niet door hier te zitten janken en een treurig verhaal te vertellen. Ik wil weer doen wat ik het allerbeste kan: mensen vermaken met m’n stem en optredens.”
Ik mis even hoe dat beeld niet klopt. Ze suggereert zelf meerdere keren dat als ze overmand wordt door moederemotie (en tijd heeft om de knokploeg te bellen natuurlijk) dat een dergelijk iets gewoon weer kan gebeuren en dat we daar begrip voor moeten hebben. Dan is dat beeld toch correct?quote:Dat vind ik het allerergste van alles, dat je mensen om je heen verliest of mensen nu een beeld van jou hebben dat niet zozeer klopt.
That makes two of usquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zit hier ook vol verbazing te lezen
Nog altijd niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:29 schreef vencodark het volgende:
Het werk werd van haar afgepakt?![]()
Ze snapt het echt niet hè.
Ik denk ook niet dat ze het ooit gaat snappen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:29 schreef vencodark het volgende:
Het werk werd van haar afgepakt?![]()
Ze snapt het echt niet hè.
Het zou me ten zeerste verbazen als Glennis dat exacte argument niet op tafel heeft gelegd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:47 schreef quirina het volgende:
De Ladies of Soul hebben haar laten gaan. Terwijl Glennis ( eerlijk is eerlijk, like it or not) eigenlijk de spil van dat groepje was vanwege haar zangtalent.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:51 schreef Mrmime het volgende:
Geen medelijden met die hele Glennis. Dat ze er nog maar lang last van mag hebben en dat we het maar nooit mogen vergeten.
AKA Tokkie..quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:44 schreef Scorpie het volgende:
Het blijft echt een enorm asociaal en egocentrisch kutwijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |