Nou, nee. De bewijsvoering gebeurt door de advocaten in de rechtszaak. Natuurlijk wordt er vooraf ook wel eea aangevoerd, maar de aangifte van Jumbo is de basis waarop de rechtszaak verder gaat. Als je alle bewijsvoering al had en de getuigen, slachtoffers en daders niet hoort, dan is het geen complete rechtsgang. Daarin kunnen altijd nog dingen naar voren komen die eea veranderen. Als alles vantevoren al bekend is, dan hoef je ook geen zitting te houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het OM wist neem ik aan bij de tenlastelegging al dat er onvoldoende bewijs was voor bedreiging. Ik vraag me af of je niet op deze manier de procesgang kunt manipuleren. En ik snap oprecht niet waarom er wel spreekrecht zou zijn bij bedreiging en niet bij geweldpleging. Maar hé, ik ben een juridische leek.Ik waardeer het dat je het uitlegt!
Dat klinkt logisch. Iemand zou tijdens de zitting natuurlijk zo'n getuigenverklaring alsnog kunnen corroboreren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Nou, nee. De bewijsvoering gebeurt door de advocaten in de rechtszaak. Natuurlijk wordt er vooraf ook wel eea aangevoerd, maar de aangifte van Jumbo is de basis waarop de rechtszaak verder gaat. Als je alle bewijsvoering al had en de getuigen, slachtoffers en daders niet hoort, dan is het geen complete rechtsgang. Daarin kunnen altijd nog dingen naar voren komen die eea veranderen. Als alles vantevoren al bekend is, dan hoef je ook geen zitting te houden.
Artikel 302 WSvquote:Den Haag, 01 juli 2016
Slachtoffers en nabestaanden hebben vanaf vandaag (1 juli 2016) onbeperkt spreekrecht in de rechtszaal. Het wetsvoorstel dat dit regelt is in werking getreden.
Tot nu toe hadden slachtoffers (of hun nabestaanden) van ernstige misdrijven beperkt spreekrecht. Ze moesten zich beperken tot 'de gevolgen van het strafbare feit'. Slachtoffers en nabestaanden mogen nu ook spreken over de mogelijke bewezenverklaring, het strafbare feit, de schuld van de verdachte(n) en de hoogte van de straf. Doel van de wet is de positie van het slachtoffer tijdens het strafproces, dat van oudsher sterk dadergericht is, te versterken. Het spreekrecht geldt bij misdrijven waar 8 jaar of meer gevangenisstraf voor kan worden gegeven en een aantal andere in de wet genoemde misdrijven, zoals bepaalde zedenmisdrijven, stalking, bedreiging of een verkeersongeval met dood of ernstig lichamelijk letsel tot gevolg.
quote:,,Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan."
hoop ,,dat dit het laatste stukje is van alles wat er is gebeurd. Ik hoop dat de slachtoffers stap voor stap hun leven weer kunnen opbouwen. En dat hoop ik ook voor mezelf."
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:19 schreef Zipportal het volgende:
Batta is gisteren 200 uur eis en vandaag die zoon 120 uur uur waarvan 40 uur voorwaardelijk als eis.
En die andere lui van gisteren dan?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
Voor Mohammed K. eist het OM: 150 uur taakstraf. Ook wil het OM dat hij de vier maanden jeugddetentie nog moet uitzitten, maar dan als 2 maanden celstraf.
Dat joch (heb de bijvoegelijke naamwoorden maar even weggelaten) moet gewoon door jeugdzorg worden opgeborgen in een gesloten instelling.quote:
Nee joh, is tien jaar te laat. Een geweten komt niet opeens nog aanzeilen. Deporteren dat krengquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat joch (heb de bijvoegelijke naamwoorden maar even weggelaten) moet gewoon door jeugdzorg worden opgeborgen in een gesloten instelling.
Misschien dat er dan nog iets van een opvoeding bij te brengen is.
Hij moest pakketjes bezorgen hè? Die twee maanden is vast geen probleem, als lid van de top 600 komt hij genoeg kennissen tegen daar. Hij was iig wel zo slim om een advocaat te nemen en niks op IG te posten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Tegen Mohammed die gisteren niet het fatsoen had om op te komen dagen is in verhouding nog de hoogste straf geëist: ipv jeugddetentie gewoon naar de grote-mensen-gevangenis
Het is tragisch, je zou toch eens stil moeten staan bij je eigen daden. Liever overschreeuwt hij zichzelf. Past wel uitstekend bij Glennis.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:17 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Trial by media, cancelcultuur & een nadeelsbehandeling
&
RACISME
Dat is inderdaad exact dezelfde situatiequote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:17 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Trial by media, cancelcultuur & een nadeelsbehandeling
&
RACISME
.quote:Volgens het management van de Toppers wordt het concert afgezegd vanwege „een tegenvallende spaaractie” van de Jumbo
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-concert-afgelastquote:Volgens de supermarktketen wordt het concert op 17 november afgezegd vanwege „achterblijvende kaartverkoop via de Jumbo-actie”, laat een woordvoerder weten. „Uiteraard vinden we dit erg jammer voor onze klanten. Vanzelfsprekend krijgen de klanten die via Jumbo een kaartje hebben gekocht het geld teruggestort.”
Helemaal niks, volgens mij!quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:46 schreef vencodark het volgende:
Glennis hoort toch niet bij de Toppers? Ik mis even wat dit met elkaar te maken heeft.
Er zijn ook heel veel kaarten als prijs vergeven door de postcodeloterij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spaaractie Jumbo valt niet in de smaak:![]()
Toppers-concert afgelast
Het Toppers-concert dat op 17 november zou plaatsvinden in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam gaat niet door, bevestigt het management van de gelegenheidsformatie na berichtgeving van RTL Boulevard.
[..]
.
Jumbo-klanten konden via een actie sparen voor een gratis tweede kaartje voor het concert van de Toppers op 17 november. Maar voor dat concert werden uiteindelijk niet genoeg kaarten gekocht, volgens het management van de Toppers is dit te wijten aan de spaaractie. „Wij hebben onze kaarten nog nooit zo snel uitverkocht.” Daarmee doelt het management op de kaarten voor de concerten op 18, 19 en 20 november. Die concerten gaan dan ook gewoon door.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-concert-afgelast
Logisch als Glenda niet meedoet krijg je dit![]()
En als je niet contant kan betalen [iets met witwassen en Fritsie] helpt dat ook niet
Geen idee, zo'n topper is het niet....quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat moet zij bij de toppers trouwens?
De Speld?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:05 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik helemaal gemist
Oooh Henny Henny Henny.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:05 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik helemaal gemist
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |