https://www.ad.nl/binnenl(...)herinneren~a78f6d27/quote:Zangeres Glennis Grace staat vandaag voor de rechter in Amsterdam, samen met vier andere verdachten die betrokken waren bij een vechtpartij in een Amsterdamse Jumbo-supermarkt na een incident met haar zoon. ,,Hij kwam thuis met een gehavend gezicht, mijn moederhart trad in...", zei Glennis. Op camerabeelden is te zien hoe ze een klap uitdeelt en een knietje lijkt te geven. En later probeert de boel te sussen.
Vanmorgen werden in de rechtbank beelden getoond van de vechtpartij uit februari van dit jaar. Te zien is hoe Glennis Grace en de andere verdachten zich verzamelen voor de ingang van de Jumbo, sommigen met capuchon of pet op, daarna de supermarkt afstruinen en uiteindelijk bij een hokje wat medewerkers vinden. Daarna ontstaat een steeds feller wordende discussie, zo lijkt het althans want er is geen geluid bij. Tot irritatie van Glennis' ex-vriend Dion K. die een van de verdachten is: ,,Ik zou iemand bedreigd hebben, hoe gaat u dat bewijzen zonder geluid dan? Wat zijn dat voor camera's."
'Knietje? Kan me niet herinneren'
Te zien is dat Glennis Grace een rij winkelkarren een duw geeft, daarna priemend met haar vinger en lange nagel wijst naar een medewerker in een hokje en iets later een eerste tik uitdeelt. En vervolgens een beweging die de rechter omschrijft als een knietje, tot ergernis van Glennis' advocaat. Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren," aldus de zangeres.
Daarna is het rennen, achterna zitten, duwen, trekken, slaan en schoppen door diverse verdachten, ook Glennis' zoon deelt heel wat tikken uit. Harde klappen komen ook van twee andere verdachten, Jonathan L. (20) en Mohammed K. (21). Ze sluiten daarbij de drie uiteindelijke slachtoffers, medewerkers van de Jumbo, in. Te zien is ook dat Glennis iets later probeert de boel wat te sussen.
Waarom deelde Glennis die eerste tik uit? ,,Ik vroeg hem waarom hij mijn zoon een duw had gegeven. En het bleef maar stil. Op een gegeven moment werd ik uitgelachen, dat zag ik aan zijn mimiek." Volgens Glennis gaf ze geen klap maar een duw.
'Kogels door de kop'
Ook de Jumbo is met veel man aanwezig in de rechtbank. De publieke tribune zit vol. Drie van de vier andere verdachten die betrokken waren bij de vechtpartij zijn aanwezig, net als de zangeres zelf dus. Eén verdachte is weggebleven, vanwege de enorme belangstelling van de pers, zegt zijn advocaat.
Glenda Batta, zoals Glennis Grace echt heet, werd begin dit jaar samen met haar 15-jarige zoon Thony aangehouden in de Jumbo-supermarkt aan de Westerstraat in Amsterdam. De zoon zou eerder op de avond hardhandig de winkel uit zijn gezet nadat hij binnen een e-sigaret had gerookt, niet weg wilde gaan en steeds weer naar binnen ging. Daarna ontstonden diverse opstootjes in het Jumbo-filiaal. Thony zou hebben geroepen: ,,Ik kom met meer mensen terug, jullie krijgen allemaal twee kogels door je kop."
'Motherfucker'
Volgens de officier van justitie deelden Glennis en de andere verdachten klappen uit, renden ze medewerkers van de Jumbo achterna, werkten die tegen de grond, deelden knietjes uit en gaven waarschuwingen dat 'ze hun handen van 15-jarige jongens moeten afhouden'. Glennis zou hebben geroepen: ,,Motherfucker, ik snij je keel door als je het nog een keer doet." Glennis Grace zat drie dagen vast op het politiebureau.
Volgens Glennis kwam haar zoon met een behoorlijk gehavend gezicht thuis en 'trad haar moederhart in'. Haar zoon zei dat hij door vier Jumbo-medewerkers was geslagen. ,,Toen ik later de beelden zag, bleek het verhaal iets anders te zijn." De zangeres 'wilde verhaal halen', zegt ze. Ze ging erheen met haar ex en vond dat 'iemand aangesproken moest worden'. Ook heeft ze tegen een vriend van haar zoon geroepen dat die zijn vader moest bellen.
De rechter houdt haar voor dat ze een bericht naar haar ex had gestuurd: ,,Er gaan koppen rollen." Glennis reageert knikkend... ,,Ja." Of ze overwogen heeft de politie te bellen? ,,Ik heb het overwogen maar niet gedaan, had ik het maar gedaan."
Morgen staan twee minderjarige verdachten terecht in deze zaak, onder wie de zoon van Glennis Grace.
Snap ook niet de eis zo laag isquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef superniger het volgende:
200 uur werkstraf eisen
Nederland is een dadersparadijs.
Triest. Ga binnenkort ook maar wat karatetrappen uitdelen. Even twee maandjes bikkelen voor die verlepte Amsterdamse. Werken hoeft ze toch niet meer. Want dat heeft ze niet meerquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Snap ook niet de eis zo laag is
Ik kots mn hele maaginhoud leeg #rainbowculturequote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zal beloven haar niet te cancelen als ze een foto van haar titties online zet.
Dit geldt overigens voor jullie allemaal
Ja maar Dion heeft veel meer gedaan, zij probeerde juist de boel te sussen, maar omdat ze bekend is, wordt ze disproportioneel gestraftquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
Dus omdat zij publiekelijk aan de schandpaal genageld is, zou ze een lagere straf moeten krijgen…
En die losers van een matties dan? Die Dion K. kreeg dezelfde straf als haar geeist.
Dat is niet ongebruikelijk in de rechtspraak ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
Dus omdat zij publiekelijk aan de schandpaal genageld is, zou ze een lagere straf moeten krijgen…
Dit heeft niks met spelling te maken maar met het woordje tikken.quote:
Het is geen moord ofzoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ohquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit heeft niks met spelling te maken maar met het woordje tikken.
Voordat je je knokploeg bijeen gaat roepen.
Ik vind eerlijk gezegd dat aan de schandpaal nog wel meevallen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
En die losers van een matties dan? Die Dion K. kreeg dezelfde straf als haar geeist.
Jammerquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:30 schreef JourneyBlue het volgende:
De zaak wordt hervat. Dion K. is inmiddels vertrokken. Hij heeft ook afgezien van het laatste woord, zegt de voorzitter
Er is helemaal geen spraken van lagere straf. Die eis is helemaal nog niet uitgesprokenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:59 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat aan de schandpaal nog wel meevallen.
Nog los daarvan, als je dat dan vindt, dan hou je je toch gedeisd en ga je niet met veel tamtam spullen afgedankte rotzooi naar Ter Apel brengen ter meerdere eer en glorie van jezelf? Of bij Jinek aan tafel een rondje zielig zitten doen?
Tenzij je echt onschuldig bent natuurlijk.
Is dat niet heel erg tokkie om voortijdig(?) te vertrekken of gebeurt zoiets vaker?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:32 schreef JourneyBlue het volgende:
Dion moest zijn hont gaan uitlaten:
De zaak wordt hervat. Dion K. is inmiddels vertrokken. Hij heeft ook afgezien van het laatste woord, zegt de
Ik heb het toch ook niet over de strafeis? Ik heb het over het zielige gedoe van madamquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Er is helemaal geen spraken van lagere straf. Die eis is helemaal nog niet uitgesproken
Zo te googelen moet er (bijna) iemand zijn overleden voor een taakstraf van 200 uur.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Hij is LIVE op IG met muziekquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat niet heel erg tokkie om voortijdig(?) te vertrekken of gebeurt zoiets vaker?
Wat een ontzettende @#$%^!@#!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:13 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Hij is LIVE op IG met muziek
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat een ontzettende @#$%^!@#!
![]()
![]()
Volgens mij hebben alle partijen, op Glennis na, juist extreem weinig de media opgezocht.quote:
Maakt dat wat uit? Dit maakt geen enkele reactie goed behalve naar de supermarkt gaan en daar vragen wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:39 schreef Jauke het volgende:
Ik denk dat vooral die zoon achter de tralies moet. Ik weet niet wat hij zijn moeder wijs heeft gemaakt bij thuiskomst, maar iets waardoor hij duidelijk slachtoffer leek wat haar totaal liet flippen en nu haar eigen zoon daarin beschermd.
Hij begon zo goed.quote:
Hij begon te bazelen dat ze een tweede kans verdient.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor de slachtoffers mag ik aannemen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:55 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hij begon te bazelen dat ze een tweede kans verdient.
Klopt hoor, het was niet zozeer mijn intentie om haar gedrag goed te praten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Dit maakt geen enkele reactie goed behalve naar de supermarkt gaan en daar vragen wat er is gebeurd.
Als ze dat op een normale manier had gedaan, had ze dezelfde beelden gezien als nu in de rechtbank, over de aanleiding, en had ze geweten hoe het zat. Wanneer je je op laat stoken tot zware mishandeling ben je niet beter of slechter dan wanneer je het uit jezelf doet
Dit is pure rechtsondermijning en smaad jegens de rechtbank. Ik neem aan dat hier ingegrepen gaat worden door justitie en politie?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:15 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ah ja, die kaart kan ze ook nog trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |