abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:53:44 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443516
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zlf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zlf – een systeem van coptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrirepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zlf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:57:09 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443551
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:

[..]
In ultra rechtse kringen loopt ook een groot schisma over hoe ze Poetin zien. Zelfde zie je in Itali. Salvini is pro Poetin, Meloni anti.
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:03:37 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206443622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?
De figuren die pro-Poetin anti-oorlog zijn krijgen een hard plassertje krijgen van een "echte leider" die gewoon pakt wat hij wil, in blote borst met beren vecht, zijn kont afveegt met allerlei woke shit zoals mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scheiding der machten, persvrijheid, democratie, etc, de boreale cultuur verdedigt tegen de sneeuwvlokjes, en zich niet laat piepelen door Het Establishment.

Echte leiders zoals Poetin, Orban, Bolsonaro, Trump. En toch blijven die lui wonen in de landen waar 'gedegenereerde mannen' het voor het zeggen hebben. Zal dan wel niet zo slecht toeven zijn...
Huilen dan.
pi_206443635
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?
Het is subtieler.
Hoewel een Baudet nogal duidelijk zegt pro Poetin/Rusland te zijn, doen anderen het subtieler.
Bijv door liever geen wapenleveranties aan Oekrane te zien. Door aan te dringen op snelle onderhandelingen tussen Rusland en Oekrane (waarbij Oekrane dan maar grond weg moet geven).
Dat is wat ik nu zie gebeuren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206443644
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:

[..]
In ultra rechtse kringen loopt ook een groot schisma over hoe ze Poetin zien. Zelfde zie je in Itali. Salvini is pro Poetin, Meloni anti.
Sommigen worden betaald vanuit het Kremlin en sommigen worden betaald vanuit conservatief Amerikaanse hoek. Vandaar dat verschil.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206443686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Sommigen worden betaald vanuit het Kremlin en sommigen worden betaald vanuit conservatief Amerikaanse hoek. Vandaar dat verschil.
De conservatieven (ook in Europa) vonden Poetin ook altijd wel een sterke leider die voor conservatieve waarden op kwam, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206443776
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:09 schreef capricia het volgende:

[..]
De conservatieven (ook in Europa) vonden Poetin ook altijd wel een sterke leider die voor conservatieve waarden op kwam, ja.
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206443781
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.
Goede analyse.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:18:47 #9
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206443796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206443824
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
De vrijheid om dom en egostisch te zijn komt het vaak op neer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:21:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206443827
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
Of over "fatsoen". En toen kwam Trump.
Huilen dan.
pi_206443859
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
Vrijheid om je buurman van je gazon af te schieten met een shotgun of zwarte Amerikanen aan een brug te hangen omdat hun broek afzakt.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:26:59 #13
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206443881
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of over "fatsoen". En toen kwam Trump.
Of over "family values". En toen kwam Trump.

Of over "christian values". En toen kwam Trump.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:35 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206443921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:24 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Vrijheid om je buurman van je gazon af te schieten met een shotgun of zwarte Amerikanen aan een brug te hangen omdat hun broek afzakt.
Vrijheid in zaken die zij belangrijk vinden, maar er ondertussen geen probleem mee hebben anderen te beknotten in hun vrijheid door allemaal geboden te willen opleggen.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:32:27 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443927
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of over "family values". En toen kwam Trump.

Of over "christian values". En toen kwam Trump.
De wereld had nog nooit zo een nobele christen gezien. Grab them by the pussy! En maak gehandicapten belachelijk! Geef iedere debiel een wapen waarmee hij kan moorden!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:32:34 #16
236264 crew  capricia
pi_206443928
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vrijheid in zaken die zij belangrijk vinden, maar er ondertussen geen probleem mee hebben anderen te beknotten in hun vrijheid door allemaal geboden te willen opleggen.
Vrijheid voor de sterkste, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:38:45 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206443964
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Vrijheid voor de sterkste, ja.
Vrijheid voor de groep die jouw idealen deelt, en dan anderen in hun vrijheid beperken omdat iets wel/niet zo 'hoort', waarbij er selectief gewinkeld wordt in de bijbel of historische documenten om dat als n of andere natuurwet te verkopen. Vrijheid is heel leuk, maar dan alleen als jij er wat mee opschiet.

Zelfde met FvD: democratie is alleen leuk wanneer het jouw doel dient, anders is het gewoon lastig en kan je er het beste je kont mee afvegen.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:40:46 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206443987
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:32 schreef Momo het volgende:

[..]
De wereld had nog nooit zo een nobele christen gezien. Grab them by the pussy! En maak gehandicapten belachelijk! Geef iedere debiel een wapen waarmee hij kan moorden!
En, neuk een pornoster terwijl je eigen vrouw ligt te baren! Family values!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:46:47 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206444046
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En, neuk een pornoster terwijl je eigen vrouw ligt te baren! Family values!
Je moet toch iets doen om de dag door te komen wanneer je alle belangrijke documenten niet gaat lezen en het regent op de golfbaan?
Huilen dan.
pi_206444647
FvD van plan om op dieptepunt te stoppen: ‘Gaat nog wel even duren’

https://speld.nl/2022/10/(...)-nog-wel-even-duren/
pi_206444848
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:16:53 #22
236264 crew  capricia
pi_206444853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Vind ik erg heftig.
Blijft een gekozen partij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206444860
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind ik erg heftig.
Blijft een gekozen partij.
Ik ook, maar aan de andere kant vond ik het logisch dat Belgi het deed met Vlaams Blok.
pi_206445432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Daar is die krant al veel langer op uit.

In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206445899
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.

In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
Je bedoeld die criminele organisaties die ook op een motor rijden? Of doel je op die man die keer op keer de wet negeert en dan een week zijn bek moet houden?
pi_206445925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je bedoeld die criminele organisaties die ook op een motor rijden? Of doel je op die man die keer op keer de wet negeert en dan een week zijn bek moet houden?
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206445965
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.
Lastig he als de hele wereld politiek rivaal is.
pi_206446012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Helemaal mee eens, het is mooi geweest. Uit naam van deze partij wordt opgeroepen tot geweld en wetsovertredingen, (instituties van) de democratische rechtsstaat ondermijnd en een klimaat geschapen waarin bedreigingen en intimidatie salonfhig gemaakt worden. En dit alles zonder dat de partijtop ingrijpt, sterker die moedigen het actief aan. Genoeg is genoeg. Je speelt het spel volgens de regels of je speelt niet mee.
zie email 27 oktober
pi_206446159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.

In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
De verboden worden momenteel niet strenger, de overtredingen van regels en wetten worden steeds groter bij FvD. Momenteel is er niks nieuws verboden. Waar jij dat patroon denkt te zien, is dat patroon dus een andere: FvD wordt met de dag crimineler. Dat zie je aan het aantal keer dat tegen hen moet worden opgetreden.


Ik vind het verbieden van een politieke partij ook een grote en moeilijke stap, maar ik zie ook niet zo een andere oplossing. FvD is zo aan het aansturen op escalatie dat het wel fout moet lopen, er zal vroeg of laat geweld uit al die oproepen voortkomen. En ja, dan liever verbieden voor het zo ver is.
pi_206446169
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.
De wet is de wet (heeft niks met iemands wil te maken) en daar houdt FvD zich niet aan, dat weet jij ook wel.
pi_206446525
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind ik erg heftig.
Blijft een gekozen partij.
Heftiger dan het Kremlin een stem geven in de kamer?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:54:28 #32
236264 crew  capricia
pi_206446661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Heftiger dan het Kremlin een stem geven in de kamer?
Dat moet eerst nog bewezen worden, lijkt me.
En als Nederland voor zo'n partij kiest, dan is dat zo. Dat is uiteindelijk aan de kiezer.

Ik zie eigenlijk op dit moment helemaal geen juridische grond om die partij te verbieden. We zijn officieel ook niet in oorlog met Rusland.
@trein2000 zie jij wel mogelijkheden om Forum te verbieden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206446830
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat moet eerst nog bewezen worden, lijkt me.
En als Nederland voor zo'n partij kiest, dan is dat zo. Dat is uiteindelijk aan de kiezer.

Ik zie eigenlijk op dit moment helemaal geen juridische grond om die partij te verbieden. We zijn officieel ook niet in oorlog met Rusland.
@:trein2000 zie jij wel mogelijkheden om Forum te verbieden?
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijen
pi_206446915
En ik heb dus niet zo zeer moeite met standpunten (zelfs niet de pro-Poetin standpunten) en al helemaal geen angst voor de nihile politieke invloed, de reden voor het verbod gaat mij echt om het steeds verdacht maken van personen, de continue persoonlijke aanvallers waarbij mensen als landverraders of erger worden weggezet. Dit kan alleen maar voor geweld gaan zorgen. Die persoonlijke aanvallen, die impliciete oproepen tot geweld, die vind ik een reden voor een verbod.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:08:25 #35
236264 crew  capricia
pi_206446957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijen
Dank je!

Lastig hoor. Want uiteindelijk zijn de zetels in de TK van de personen. En niet van de partij.
Wat dat betreft is onze kieswet al best duaal.

Overigens denk ik dat je individuele uitspraken en gedragingen buiten de kamer best strafrechtelijk aan kunt pakken, mochten ze de grens over gaan.

Maar een partij verbieden? Ben daar huiverig voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:10:33 #36
236264 crew  capricia
pi_206447001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:06 schreef Hanca het volgende:
En ik heb dus niet zo zeer moeite met standpunten (zelfs niet de pro-Poetin standpunten) en al helemaal geen angst voor de nihile politieke invloed, de reden voor het verbod gaat mij echt om het steeds verdacht maken van personen, de continue persoonlijke aanvallers waarbij mensen als landverraders of erger worden weggezet. Dit kan alleen maar voor geweld gaan zorgen. Die persoonlijke aanvallen, die impliciete oproepen tot geweld, die vind ik een reden voor een verbod.
In de kamer moet de Kamervoorzitter hier gewoon sterker tegen op treden. Buiten de kamer hebben we het strafrecht.
Het blijven tenslotte individuele uitspraken van personen.

Dat de Kamervoorzitter er niet genoeg grip op heeft, of er niet genoeg tegen optreedt, kan nooit een reden zijn om die partij dan maar te verbieden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206447027
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat je individuele uitspraken en gedragingen buiten de kamer best strafrechtelijk aan kunt pakken, mochten ze de grens over gaan.
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?

Allemaal net niet echt. Het zijn net geen letterlijke oproepen tot geweld. Maar dat geweld kan wel het gevolg zijn.
pi_206447033
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]
In de kamer moet de Kamervoorzitter hier gewoon sterker tegen op treden. Buiten de kamer hebben we het strafrecht.
Het blijven tenslotte individuele uitspraken van personen.

Dat de Kamervoorzitter er niet genoeg grip op heeft, of er niet genoeg tegen optreedt, kan nooit een reden zijn om die partij dan maar te verbieden.
Maar het gaat grotendeels om uitspraken buiten de Kamer.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:13:03 #39
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206447047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.

NRC kan beter haar naam verander in CCNL (communistische courant Nederland).
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:20:02 #40
236264 crew  capricia
pi_206447161
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?

Allemaal net niet echt. Het zijn net geen letterlijke oproepen tot geweld. Maar dat geweld kan wel het gevolg zijn.
Iemand een reptiel noemen (buiten de kamer), lijkt me gewoon mogen.
Die spionnenschool was in de kamer. Heeft de voorzitter daar goed tegen opgetreden (kan me dat optreden niet meer herinneren)? Wel dat heel vak K weg liep weet ik nog.

Iemand van landverraad beschuldigen lijkt me wel tot een smaad/laster zaak kunnen leiden. Buiten de kamer. In de kamer is dat gewoon de taak van de voorzitter om daartegen op te treden.

Misschien moeten we mensen maar eens wat weerbaarder maken. Tegen dit soort nonsens. Verbieden van een partij zie ik geen heil in. What's next? Ik vind het een eng hellend vlak.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206447200
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.

NRC kan beter haar naam verander in CCNL (communistische courant Nederland).
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.

Verder verbiedt Poetin wel partijen. Ook Belgi (Vlaams Blok) doet dat. Duitsland heeft zelfs in de grondwet staan dat partijen verboden moeten worden bij bepaalde uitlatingen of gedragingen. In Nederland is de CP'86 verboden, trouwens. Juist in een democratie moet het mogelijk zijn politieke partijen te verbieden.
pi_206447217
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien moeten we mensen maar eens wat weerbaarder maken. Tegen dit soort nonsens. Verbieden van een partij zie ik geen heil in. What's next? Ik vind het een eng hellend vlak.
Mensen weerbaar maken, hoe zie dat voor je? Mensen zijn juist steeds minder weerbaar tegen zulke uitspraken. Dan zou je eerst het internet moeten opheffen.

Verder kun je steeds achteraf optreden, maar dan is het te laat. Dan is dat zaad al geplant. Dan is er al dat risico van geweld.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:32:06 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206447287
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.

Verder verbiedt Poetin wel partijen. Ook Belgi (Vlaams Blok) doet dat. Duitsland heeft zelfs in de grondwet staan dat partijen verboden moeten worden bij bepaalde uitlatingen of gedragingen. In Nederland is de CP'86 verboden, trouwens. Juist in een democratie moet het mogelijk zijn politieke partijen te verbieden.
Excuus, tis inderdaad Trouw. Conservatief rechts? Meer een krant met een vervelend belerend gereformeerd toontje mijn inziens.

Ter zake: klopt inderdaad dat Vlaams Blok destijds verboden is, zijn gewoon verder gegaan onder Vlaams Belang. Maar dat was natuurlijk een enorm zwaktebod, als je het niet meer via de democratische weg kan winnen dan moet het maar via de gerechtelijke weg. Laat ik helder zijn: ik stem niet op Baudet/FvD, maar hen verbieden vind ik een duister pad naar nog veel meer subjectiviteit. De politieke constellatie kan ooit ook veranderen, en dat zijn er misschien wel geluiden om de "revolutionaire socialistische garde" van Groenlinks of de SP uit te bannen omdat er ernstige verdenkingen zijn van een revolutie.

Kom op, dit is echt belachelijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:35:04 #44
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206447322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.

Erg mooi.
quote:
In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
Ja, Forum is in de kern inderdaad een fascistisch gevaar voor de samenleving.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:36:03 #45
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206447332
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.

NRC kan beter haar naam verander in CCNL (communistische courant Nederland).
Zeker wel, juist wel. En oppositieleden worden gewoon vergiftigd en in strafkampen gegooid. Dit is precies wat Poetin doet.
pi_206447335
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Excuus, tis inderdaad Trouw. Conservatief rechts? Meer een krant met een vervelend belerend gereformeerd toontje mijn inziens.

Ter zake: klopt inderdaad dat Vlaams Blok destijds verboden is, zijn gewoon verder gegaan onder Vlaams Belang. Maar dat was natuurlijk een enorm zwaktebod, als je het niet meer via de democratische weg kan winnen dan moet het maar via de gerechtelijke weg. Laat ik helder zijn: ik stem niet op Baudet/FvD, maar hen verbieden vind ik een duister pad naar nog veel meer subjectiviteit. De politieke constellatie kan ooit ook veranderen, en dat zijn er misschien wel geluiden om de "revolutionaire socialistische garde" van Groenlinks of de SP uit te bannen omdat er ernstige verdenkingen zijn van een revolutie.

Kom op, dit is echt belachelijk.
Juist Vlaams Blok/Vlaams Belang laat zien dat het wel werkt. Vlaams Belang is namelijk helemaal niet dezelfde partij met dezelfde gedragingen als Vlaams Blok. Ja, ze hebben voor een groot deel dezelfde standpunten. Maar die standpunten zijn dan ook, wat ik al eerder zei, niet het probleem. Maar waar Vlaams Blok puur op de escalatie, op geweld uit was, is Vlaams Belang gewoon een politieke partij.

Als FvD wordt opgeheven en er komt vervolgens een partij met dezelfde standpunten kan dat prima (JA21 komt ook uit FvD voort, al zijn die qua standpunten wel uiteen gedreven, maar niemand wil JA21 verbieden). Zolang die stoppen met die persoonlijke aanvallen en insinuaties die de partij zo gevaarlijk maken.
pi_206447988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijen
Het kon al. Die aanscherping heb je helemaal niet nodig, maakt het hooguit makkelijker. Maar juist dat patroon en juist die ongecontroleerde acties van sympathisanten die welbewust worden opgestookt maken mijns inziens dat je best een argument hebt.
zie email 27 oktober
pi_206448054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:11 schreef Hanca het volgende:
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?

Allemaal net niet echt. Het zijn net geen letterlijke oproepen tot geweld. Maar dat geweld kan wel het gevolg zijn.
Helemaal niet 'net' niet. Gewoon totaal niet. En hoezo is een partij als de PvdA (denk aan Marcel van Dam) wat jou betreft nog legitiem wanneer je de consquentie van (mogelijk) geweld hanteert als maatstaf? Of elke andere wat dat betreft? Waarom kan geweld niet het gevolg zijn wanneer je de ander met nazi's vergelijkt of als complotwappies wegzet? Of van fascisme? Heck, geweld kan zelfs een consequentie zijn van het haarfijn toelichten van feitelijk beleid. En als je dit alles zelfs niet wil toestaan op de voornaamste plek waar het toegestaan dient te zijn, waarom pleit je dan niet voor een slot op FOK!, met al die meningen alhier die ''tot geweld zouden kunnen leiden''?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206449037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lastig he als de hele wereld politiek rivaal is.
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206449441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.

Verder verbiedt Poetin wel partijen. Ook Belgi (Vlaams Blok) doet dat. Duitsland heeft zelfs in de grondwet staan dat partijen verboden moeten worden bij bepaalde uitlatingen of gedragingen. In Nederland is de CP'86 verboden, trouwens. Juist in een democratie moet het mogelijk zijn politieke partijen te verbieden.
Mee eens, waarom hebben we FvD en PVV niet verboden, maar Tweede Kamer durft het niet aan om te doen omdat democratie groot goed is. Ik denk dat een rechter een politieke partij wel kan verbieden via een civiele zaak. Echter geeft dit wel altijd een kans voor een partij om in beroep te gaan tegen een vonnis die de rechter uitgesproken heeft.

Ik denk dat we naar onze Grondwet moet kijken of iets aangepast kan worden of een politieke partijen kan verbieden naar bij bepaalde uitspraken of gedragingen... of zelfs link met een professionele criminele organisatie in Nederland of een ander land. Vermoedelijk kan dit wel lang duren voor dat een feit wordt omdat aanpassen van onze Grondwet 1/3 meerderheid van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer na 2 verkiezingen vereist is. Dat is ook wel een erg ingewikkeld traject waar ook veel verdeeldheid kan veroorzaken in de Tweede en de Eerste Kamer.

Ik denk dat we ook serieus na moeten denken over anders gaan stemmen bij volgende verkiezingen die in belang van ons Nederland is, zowel ook andere partijen een kans moet geven om een goed stabiele kabinet te vormen. Voor Nederland is VVD niet altijd goed om grootste partij te blijven, zowel de peilingen afgelopen zondag uitwees bij WNL Op Zondag dat Partij van Omzigt bij volgende Tweede Kamerverkiezingen de grootste zou zijn met 28 virtuele zetels. Dan zou VVD steken op 20 virtuele zetels
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:30:44 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206449451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Ik mis even het antidemocratische gedeelte want het beeld dat je schetst hebben we nog nooit gezien dus waarom zouden we ons daar iets van aan moeten trekken?
pi_206450453
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Die meerderheid besluit dat alleen bij wetsovertredingen en in dit geval zelfs na een waarschuwing. Als je bewust de wet overtreedt, moet daar een straf tegenover staan. Of vind jij dat kamerleden boven de wet moeten staan? Waar leg je dan de grens?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 08:04:39 #53
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_206450500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Je hebt het niet helemaal gevolgd he? Het Kamerlid is geschorst, dat beteken4 dathij niet mag deelnemen aan de vergadering maar wel mee mag stemmen. De situatie die jij schetst is dus helemaal niet aan de orde
Laffe huichelaar
pi_206452832
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die meerderheid besluit dat alleen bij wetsovertredingen en in dit geval zelfs na een waarschuwing. Als je bewust de wet overtreedt, moet daar een straf tegenover staan. Of vind jij dat kamerleden boven de wet moeten staan? Waar leg je dan de grens?
Er is geen wetsovertreding, daar zou dan ook een rechter over gaan. Een meerderheidsbesluit van de kamer is geen wet, een wet vereist wel een meerderheidsbesluit van de kamer om wet te worden, maar vereist nog veel meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 08:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je hebt het niet helemaal gevolgd he? Het Kamerlid is geschorst, dat beteken4 dathij niet mag deelnemen aan de vergadering maar wel mee mag stemmen. De situatie die jij schetst is dus helemaal niet aan de orde
De situatie die aan de orde is, is dat een kamermeerderheid beslist of een kamerminderheid mee mag doen. Het schorsen van deelname aan de vergadering is net zo min op een wet gebaseerd als het uitsluiten van stemmingen (zoals met Omtzigt gebeurt) van de gehele minderheid.

Dus dat is wel aan de orde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206452897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is geen wetsovertreding, daar zou dan ook een rechter over gaan. Een meerderheidsbesluit van de kamer is geen wet, een wet vereist wel een meerderheidsbesluit van de kamer om wet te worden, maar vereist nog veel meer.
[..]
Een Reglement van Orde van de Staten Generaal heeft gewoon de kracht van een wet, al is het geen wet in formele zin maar een volledig op zichzelf staande categorie. Overtreding van het Reglement van Orde is gelijk aan een wetsovertreding qua zwaarte.

Kortom: wanneer moet een kamerlid zich nu wel en wanneer niet aan de wet houden volgens jou? Of staan ze toch niet boven de wet?
pi_206454174
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een Reglement van Orde van de Staten Generaal heeft gewoon de kracht van een wet, al is het geen wet in formele zin maar een volledig op zichzelf staande categorie. Overtreding van het Reglement van Orde is gelijk aan een wetsovertreding qua zwaarte.
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.

quote:
Kortom: wanneer moet een kamerlid zich nu wel en wanneer niet aan de wet houden volgens jou? Of staan ze toch niet boven de wet?
Ze moeten zich aan deze wet houden.
quote:
Artikel 63

Geldelijke voorzieningen ten behoeve van leden en gewezen leden van de Staten-Generaal en van hun nabestaanden worden bij de wet geregeld. De kamers kunnen een voorstel van wet ter zake alleen aannemen met ten minste twee derden van het aantal uitgebrachte stemmen.
Niet bij reglementje dus, maar bij wet.

quote:
Artikel 67

1 voor: Artikel 67 van: Artikel 67 van: Artikel 67 van: Artikel 67 Artikel 67 Artikel 67

1 De kamers mogen elk afzonderlijk en in verenigde vergadering alleen beraadslagen of besluiten, indien meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden ter vergadering aanwezig is.

2 Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen.

3 De leden stemmen zonder last.

4 Over zaken wordt mondeling en bij hoofdelijke oproeping gestemd, wanneer n lid dit verlangt.
quote:
Artikel 121a

Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van een commissie uit de beide kamers der Staten-Generaal of uit een van deze uiteenjaagt of tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt of een lid, een minister of een staatssecretaris uit die vergadering verwijdert of opzettelijk verhindert die bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Dus de financien van de volksvertegenwoordigers worden bij wet geregeld en niet anders. Een volksvertegenwoordiger wordt geacht aanwezig te kunnen zijn en aanwezigheid heeft ook rechtsgevolg, en elke volksvertegenwoordiger moet een hoofdelijke stemming kunnen aanvragen. Daartoe moet die aan de vergadering kunnen deelnemen.

Ook behoort deelnemen aan vergaderingen tot de plicht van een kamerlid, niet alleen het stemmen, Dan is het uitsluitend omdat Bergkamp de microfoon bedient dat Baudet niet met bedreiging van geweld verhinderd hoeft te worden deel te nemen aan de vergadering. Door de bode laten verwijderen is immers ook geweld.

Dus door wat de grondwetgeven zo vanzelfsprekend vond dat het het niet uitdrukkelijk hoefde op te schrijven en omdat Baudet het er niet op aan laat komen dat hij fysiek uit de vergadering wordt verwijderd is er een vacuumpje waardoor het kartel hier mee weg kan komen. Maar daarmee houdt de kamer zich niet aan de wet terwijl het de geest van wet en grondwet minacht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206454298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.

Nee, dat is de waarheid, maar dit laat maar weer eens zien dat jij niks snapt van democratie en dat jij denkt dat mensen als Baudet boven de wet staan. Maar goed, jij bent toch niet te overtuigen, jij leeft volledig in je eigen wereld.
pi_206455396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is de waarheid, maar dit laat maar weer eens zien dat jij niks snapt van democratie en dat jij denkt dat mensen als Baudet boven de wet staan. Maar goed, jij bent toch niet te overtuigen, jij leeft volledig in je eigen wereld.
De wet is een wet in formele zin. Een wetsvoorstel wordt voorbereid met hulp wetgevingsjuristen van de kamer, dan gaat het via de afdeling wetgeving van het betreffende departement waar het kritisch wordt bekeken op met name beleid naar justitie waar het vooral wetstechnisch kritisch wordt bekeken. Als het af is dan gaat de Raad van State nog eens kijken of het wetsystematisch en dus ook grondwettelijk wel klopt, en stuurt een advies mee waarna het in stemming komt en als de TK dan voor stemt dan gaat het naar de 1e kamer die het minder politiek en meer op wetsystematiek, wetgevingskwaliteit en grondwettigheid toetst. Als die ook akkoord is gaat de wet in op de datum zoals vastgesteld in die wet of bij invoeringswet.

Dat heet met waarborgen omkleed en dat is waarom een wet zoveel hoger staat en zelfs niet aan de grondwet getoetst mag worden. Het idee dat een besluit van een kamermeerderheid over een eigen reglementje daaraan gelijk staat getuigt slechts van verbeelding en machtswellust.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206455448
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
lijkt me lastig, want de geschorste leden behouden gewoon hun stemrecht. jouw rekensommetje gaat dus niet op.
pi_206455512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.
[..]
Ze moeten zich aan deze wet houden.
[..]
Niet bij reglementje dus, maar bij wet.
[..]
[..]
Dus de financien van de volksvertegenwoordigers worden bij wet geregeld en niet anders. Een volksvertegenwoordiger wordt geacht aanwezig te kunnen zijn en aanwezigheid heeft ook rechtsgevolg, en elke volksvertegenwoordiger moet een hoofdelijke stemming kunnen aanvragen. Daartoe moet die aan de vergadering kunnen deelnemen.

Ook behoort deelnemen aan vergaderingen tot de plicht van een kamerlid, niet alleen het stemmen, Dan is het uitsluitend omdat Bergkamp de microfoon bedient dat Baudet niet met bedreiging van geweld verhinderd hoeft te worden deel te nemen aan de vergadering. Door de bode laten verwijderen is immers ook geweld.

Dus door wat de grondwetgeven zo vanzelfsprekend vond dat het het niet uitdrukkelijk hoefde op te schrijven en omdat Baudet het er niet op aan laat komen dat hij fysiek uit de vergadering wordt verwijderd is er een vacuumpje waardoor het kartel hier mee weg kan komen. Maar daarmee houdt de kamer zich niet aan de wet terwijl het de geest van wet en grondwet minacht.
Hoe zie jij de wereld nou precies voor je? Als er een fascist in de kamer komt krijgt die carte blanche om alles te doen wat hem goeddunkt, ongeacht gevolgen en consequenties voor anderen, sterker nog, daar moet hij zelfs in gefaciliteerd worden door de overige kamerleden - de niet fascisten - en als die niet-fascisten dat weigeren, dan zijn ze ondemocratisch bezig, omdat ze niet de rode loper uitrollen voor een fascist die de democratie wil afbreken? Want dat is namelijk wat je posts en 'redeneringen' uitademen, dat je min of meer eist dat iedereen strak in het gelid mee werkt aan het vernietigen van de democratie in Nederland zodat je clubje de macht kan grijpen.

Er zijn gewoon wetten en regels en die gelden ook voor fascisten in de tweede kamer. Daar is niets mis mee, dat is wat het absoluut grootste gedeelte van Nederland - help jezelf er af en toe aan herinneren dat de meeste Nederlanders helaas voor jou niet je voorkeuren delen en geen fascist zijn - wil zien. Er is geen absoluut recht voor een kamerlid om anderen te bedreigen, te schofferen, om geld te ontvangen van buitenlandse partijen, ga zo maar door - er zijn daadwerkelijk overtredingen die je kunt begaan waardoor je beperkt kan worden. En die regels zijn voor iedereen bekend en als je het niet met die regels eens bent, moet je proberen die regels te veranderen - als kamerlid zou je in de ideale positie zijn om die regels te veranderen, ware het niet dat je als doorgesnoven fascistische randdebiel (en dat is Baudet) natuurlijk chronisch problemen hebt bij het om je heen verzamelen van mensen die het met je eens zijn. En als je die regels dan overtreed, volgt er een reactie.

En zo werkt het in Nederland en als het Thierry niet bevalt, opflikkeren mag ook gewoon. In Rusland schijnt een zekere held aan het roer te staan, gaat ie toch lekker daarheen. En als ie hier blijft en hij overtreedt de regels en wetten die in Nederland bestaan, ja, dan moet ie de gevolgen er maar van accepteren. Idem voor zijn supporters en voor alle andere Nederlanders, voor wie dit ook allemaal geldt. Fascisten staan niet boven de wet omdat ze de rechtsstaat maar onhandig vinden.
pi_206455598
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
lijkt me lastig, want de geschorste leden behouden gewoon hun stemrecht. jouw rekensommetje gaat dus niet op.
Wie zegt dat? Dat is nu zo om de schijn op te houden dat dit democratisch zou zijn. Maar als je weg kan komen met de beslissing dat een gekozen volksvertegenwoordiger dit deel van zijn plicht niet mag doen dan kun je wegkomen met het verhinderen van die andere plicht. De grondwet maakt dat onderscheid tussen deelnemen aan de vergadering en stemmen helemaal niet.

Kwestie van even met 76 zetels dat reglementje wijzigen en dan 5 minuten later stemmen over de schorsingen. 5 minuten later in laten gaan en dan het volgende rondje schorsingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206455652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Dat is nu zo om de schijn op te houden dat dit democratisch zou zijn. Maar als je weg kan komen met de beslissing dat een gekozen volksvertegenwoordiger dit deel van zijn plicht niet mag doen dan kun je wegkomen met het verhinderen van die andere plicht. De grondwet maakt dat onderscheid tussen deelnemen aan de vergadering en stemmen helemaal niet.
Je bent ondertussen je in alle bochten aan het draaien om maar te ontkennen dat jouw grote held gewoon lak heeft aan de wet. En dan verzin je ook nog allerlei complotten zoals bovenstaande er bij. Echt, hoe ver kun je bij de werkelijkheid vandaan zijn.

Het probleem van de democratie zijn niet de mensen die de democratie beschermen door te zorgen dat volksvertegenwoordigers integer zijn. Nee, het zijn de niet integere volksvertegenwoordigers als Baudet en consorten, die de democratie aan het slopen zijn door woorden en daden.
pi_206455984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kwestie van even met 76 zetels dat reglementje wijzigen en dan 5 minuten later stemmen over de schorsingen. 5 minuten later in laten gaan en dan het volgende rondje schorsingen.
Maar dit gebeurt allemaal helemaal niet? Ook de grondwet kan overigens worden aangepast tot whatever er besloten wordt. ONDEMOCRATISCH want er zou kunnen komen te staan dat er alleen Luxemburgers in de TK mogen komen, als de wijzigingen worden aangenomen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:13:43 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206456018
Easy guys. Grondwetswijziging kan, maar er moet dan in twee opeenvolgende kabinetsperiodes in de eerste kamer een twee derde meerderheid zijn zo uit mijn hoofd. Gaat niet zo gemakkelijk dus.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206456247
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent ondertussen je in alle bochten aan het draaien om maar te ontkennen dat jouw grote held gewoon lak heeft aan de wet. En dan verzin je ook nog allerlei complotten zoals bovenstaande er bij. Echt, hoe ver kun je bij de werkelijkheid vandaan zijn.
Er is zelfs bij de rioolpers helemaal niemand die stelt dat Baudet de wet overtreden heeft. De NOS liet het Paternotte onweersproken insinueren, maar verder dan dat durfden ze niet te gaan.

quote:
Het probleem van de democratie zijn niet de mensen die de democratie beschermen door te zorgen dat volksvertegenwoordigers integer zijn. Nee, het zijn de niet integere volksvertegenwoordigers als Baudet en consorten, die de democratie aan het slopen zijn door woorden en daden.
Maar in te totalle verdomming van de jaren 30 achtige gehoorzaamheidscultus is het eindeloos herhalen van mantra's als 'je moet je aan de regeltjes houden" zonder enige reflecite op die regels en hun geldingskracht normaal geworden. Want je bent immers voor of tegen en als je tegen bent is alles van de andere kant automatisch goed. Het doordenken van regels en hun consequenties mag niet meer in deze infantilisering van het debat.

Het geldt dan ook helemaal niet. Het is hypocriet, als de politie zich niet aan de regels houdt dan had je maar moeten doen wat de politie zei, anders zetten ze een hond in je been. Gehoorzaamheid gaat boven de regels, mensen smachten naar bevelen en blind opvolgen is een deugd. Begrotingsregels, grondwettelijke regels, fatsoensregels, regels uit mensenrechtenverdragen, regels van veel hoger gezag die wel met waarborgen omkleed tot stand gekomen zijn mogen aan de laars gelapt, maar de regeltjes van een kamermeerderheid die met het negeren van de grondwet gemaakt zijn, zijn ineens heilig. Zelfs het obligate en nogal stompzinnig "dat bepaalt de onafhankelijke rechter" gaat niet meer op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 26 oktober 2022 @ 18:32:00 #66
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206456787
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_206456865
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is zelfs bij de rioolpers helemaal niemand die stelt dat Baudet de wet overtreden heeft. De NOS liet het Paternotte onweersproken insinueren, maar verder dan dat durfden ze niet te gaan.
[..]
Maar in te totalle verdomming van de jaren 30 achtige gehoorzaamheidscultus is het eindeloos herhalen van mantra's als 'je moet je aan de regeltjes houden" zonder enige reflecite op die regels en hun geldingskracht normaal geworden. Want je bent immers voor of tegen en als je tegen bent is alles van de andere kant automatisch goed. Het doordenken van regels en hun consequenties mag niet meer in deze infantilisering van het debat.

Het geldt dan ook helemaal niet. Het is hypocriet, als de politie zich niet aan de regels houdt dan had je maar moeten doen wat de politie zei, anders zetten ze een hond in je been. Gehoorzaamheid gaat boven de regels, mensen smachten naar bevelen en blind opvolgen is een deugd. Begrotingsregels, grondwettelijke regels, fatsoensregels, regels uit mensenrechtenverdragen, regels van veel hoger gezag die wel met waarborgen omkleed tot stand gekomen zijn mogen aan de laars gelapt, maar de regeltjes van een kamermeerderheid die met het negeren van de grondwet gemaakt zijn, zijn ineens heilig. Zelfs het obligate en nogal stompzinnig "dat bepaalt de onafhankelijke rechter" gaat niet meer op.
Het is meer jaren 30 verdomming om te denken dat volksvertegenwoordiging zonder regels kan. Juist in een democratie is het essentieel dat volksvertegenwoordigers zich aan de regels, al dan niet door zichzelf opgelegd, houden. Maar dat is voor jou blijkbaar te ingewikkeld. Blijkbaar mocht Grapperhaus ook de regels rondom corona negeren, hij staat boven de wet, toch?
pi_206456937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Easy guys. Grondwetswijziging kan, maar er moet dan in twee opeenvolgende kabinetsperiodes in de eerste kamer een twee derde meerderheid zijn zo uit mijn hoofd. Gaat niet zo gemakkelijk dus.
Maar het kan wel en daarmee is het ondemocratisch.
pi_206461044
Ik ben er klaar mee, complottheorien en verwijzingen naar de nazis en ander ridicuul gezever mag wegblijven.
zie email 27 oktober
pi_206616337
De wereldvisie van elites zoals onze Koning

twitter


Best shocking
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 9 november 2022 @ 19:51:11 #71
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_206616883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning

[ twitter ]

Best shocking
Baudet geloven _O-
Laffe huichelaar
pi_206616944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning

[ twitter ]

Best shocking
Trein post net boven jou;

quote:
Ik ben er klaar mee, complottheorien en verwijzingen naar de nazis en ander ridicuul gezever mag wegblijven.
pi_206616987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning

[ twitter ]

Best shocking
Komt toch aardig overeen met de uitspraak van Maxima over de Nederlandse identiteit. Alleen zolder xenofoobjes vinden dat soort uitspraken eng.
pi_206617165

mooie vent, welbespraakt en eerlijk
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_206857198
Forumers krijgen een nieuwe app. Van werk tot de fietsenmaker tot dating kun je binnenkort allemaal in de app doen met mede forummers.

Maar het is geen sekte hoor.
pi_206895461
Goh.. dit is wat FvD van de vrije pers vindt.
twitter


twitter


Ongekend. Gewoon een politiek verslaggever een beuk verkopen.
(Harm van Essen? Die is veroordeeld wegens losse handjes,vond Forum geen probleem.)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206895636
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Forumers krijgen een nieuwe app. Van werk tot de fietsenmaker tot dating kun je binnenkort allemaal in de app doen met mede forummers.

Maar het is geen sekte hoor.
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht. *O*

Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_206896235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:03 schreef Viesdik het volgende:

mooie vent, welbespraakt en eerlijk
Een eerlijke oplichter. Da’s sterke kost.
Dit, dus.
pi_206896239
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht. *O*

Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Toch wel fijn dat de MIVD nu ook een database heeft van mensen die je moet wantrouwen in de oorlog.
pi_206902987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht. *O*

Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Biden lacht de ballen uit zijn broek :P
pi_206903015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toch wel fijn dat de MIVD nu ook een database heeft van mensen die je moet wantrouwen in de oorlog.
Naar Pakistan verhuizen dan maar.
pi_206903064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht. *O*

Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Handig om te weten of je FvD gekkies in je kennissenkring hebt.
  vrijdag 2 december 2022 @ 00:22:56 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206904101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht. *O*

Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
En ondertussen roepen dat je de overheid niet moet vertrouwen met jouw gegevens _O- .
Huilen dan.
  vrijdag 2 december 2022 @ 00:24:04 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206904108
Hoop dat die FvD-bedrijven ook snel bekend worden: dan weet ik waar ik vooral niet heen moet.
Huilen dan.
pi_206904944
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Handig om te weten of je FvD gekkies in je kennissenkring hebt.
Moet die lijst nog wel ergens zijn met een handige zoekfunctie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206905109
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Biden lacht de ballen uit zijn broek :P
Wij ook dit is zeker net zo prachtig als die Henry Keijzer van de VVD.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206905142
Ik weet niet waar jullie allemaal facisme bij Thierry Baudet zien hoor. De enige facisten met totalitair wanbeleid komen toch echt al 4 jaar en langer van het kartel af. Ik begrijp jullie echt niet, schaapjes die lachend en welwillend naar het slachthuis toelopen.

Die grappen zijn heel leuk hoor. Ik lach er ook om soms. Maar zo veel wanbeleid van dat kartel af. En het enige waar jullie je mee bezig houden is Pvv en Fvd is het kwaad. Waar halen jullie dat vandaan, dat begrijp ik echt niet.
  vrijdag 2 december 2022 @ 08:17:41 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206905254
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 07:55 schreef Belugastroop het volgende:
facisten
totalitair wanbeleid
het kartel
schaapjes
Poh, bijna! Ik mis het WEF en Soros nog.
Huilen dan.
pi_206946792
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 08:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Poh, bijna! Ik mis het WEF en Soros nog.
Ja die ook.
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:53:20 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206971526
twitter

Geen enkele respect voor Nederlandse regels.
pi_206981712
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 07:55 schreef Belugastroop het volgende:
Ik weet niet waar jullie allemaal facisme bij Thierry Baudet zien hoor. De enige facisten met totalitair wanbeleid komen toch echt al 4 jaar en langer van het kartel af. Ik begrijp jullie echt niet, schaapjes die lachend en welwillend naar het slachthuis toelopen.

Die grappen zijn heel leuk hoor. Ik lach er ook om soms. Maar zo veel wanbeleid van dat kartel af. En het enige waar jullie je mee bezig houden is Pvv en Fvd is het kwaad. Waar halen jullie dat vandaan, dat begrijp ik echt niet.
weet je wat, je hebt me omgepraat. je hebt helemaal gelijk. het westen is gedoemd en Poetin is de enige held die ons weer op het rechte pad kan krijgen.
pi_206990437
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
weet je wat, je hebt me omgepraat. je hebt helemaal gelijk. het westen is gedoemd en Poetin is de enige held die ons weer op het rechte pad kan krijgen.
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belugastroop op 08-12-2022 01:37:10 ]
pi_206990479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is meer jaren 30 verdomming om te denken dat volksvertegenwoordiging zonder regels kan. Juist in een democratie is het essentieel dat volksvertegenwoordigers zich aan de regels, al dan niet door zichzelf opgelegd, houden. Maar dat is voor jou blijkbaar te ingewikkeld. Blijkbaar mocht Grapperhaus ook de regels rondom corona negeren, hij staat boven de wet, toch?
Hier een voorbeeld van zogenaamd naleven van de regels
Ze hebben er zelfs een werkgroep op gezet. Meerdere personen die alle hersenkracht bundelen om te zien of er een andere draai gegeven kan worden aan die artikel 68. Om in de toekomst niet meer te hoeven voldoen aan informatieverschaffing van kabinet aan kamerleden. Super transparant he dit kartel. Daar heb je op gestemd. Zogenaamde democratie en transparantie.
pi_206990676
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:17 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.
Oooh damn nu snap ik het, we mogen niet focussen op de 95% debiele shit die Thierry continu uitbraakt maar moeten ons enkel richten op die 5% van de dingen die om een of andere reden een beetje hout snijden.
pi_206990679
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:17 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.
Overigens is deze gedachte - dat het Westen en haar globalistische marxistische spionneninstanties zijn gedoemd en dat mensen als Poetin het als enige bij het juiste eind hebben - zo'n beetje de hele basis voor alles wat Thierry doet en drijft. Waarom zouden we dat niet mogen herhalen? Blijkbaar wil Thierry hier ook een fascistische dictatuur om andersdenken monddood of letterlijk dood te maken, net zoals zijn grote held in Rusland dat heeft. Het lijkt me heel goed dat we op deze idiote ideen van landverrader Baudet blijven focussen. Er komen tribunalen ja, maar dan wel voor landverraders als Baudet en Van Meijeren.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 06:56:16 ]
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:50:12 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207066619
twitter


Elektrische auto's zijn van de duivel!
pi_207067088
Baudet klinkt en oogt ook behoorlijk bezopen daar, naast de bezopen mening :P
Robert Moog died for our synths
pi_207067192
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Elektrische auto's zijn van de duivel!
8)7
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:12:23 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207067430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Elektrische auto's zijn van de duivel!
Figuurlijk allemaal he?
Bij wijze van spreken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207069667
En deze _O- :

twitter
pi_207074578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Breekfast het volgende:
En deze _O- :

[ twitter ]
Die zit aardig in de olie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_208092621
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 20:38:21 #103
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208092703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:32 schreef Viesdik het volgende:
Baudet wil geen oorlogRoebels en meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekrainers.

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208097045
quote:
Hij is wel een goede leerling van Poetin. Zelf iets flikken en dan de ander exact daarvan beschuldigen. Heeft die knul op school niet geleerd dat je niet mag liegen?
pi_208097118
quote:
Ja en als het 1944 was geweest dan had Sjerrie Kroket vast ook heel hard gestreden tegen die verdomde Amerikanen, Britten en Canadezen met hun D-Day. Europa wilde toen gewoon vrede onder Hitler.
  woensdag 22 februari 2023 @ 09:55:40 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208097380
Paf.
Huilen dan.
pi_208099523
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
Paf.
Paf?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 februari 2023 @ 12:51:21 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208099566
quote:
Oh die reacties :'(

Mijn hersencellen, wat doe je...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 13:06:02 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208099747
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
Paf.
Je moet Baudetov gewoon met fakkels opwachten bij hem thuis. Dat schijnt prima te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 13:07:07 #110
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208099761
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja en als het 1944 was geweest dan had Sjerrie Kroket vast ook heel hard gestreden tegen die verdomde Amerikanen, Britten en Canadezen met hun D-Day. Europa wilde toen gewoon vrede onder Hitler.
Het voordeel van WOII zou wel zijn dat er boel FvD'rts naar het Oostfront zouden zijn gegaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:10:10 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208100523
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh die reacties :'(

Mijn hersencellen, wat doe je...
Die mensen hebben ook stemrecht, en hun stem telt even zwaar als de stem van ieder ander.

Laat dat even op je inwerken... Als je een knuffel nodig hebt hoor ik het wel.
Huilen dan.
pi_208105642
quote:

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Baudet beschouwt Oekrane dus als deel van Rusland. Terwijl in 1991 in een referendum ze zelf daar tegen hebben gestemd.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 13:31:41 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208125938
Nee hoor, we zitten niet in de zak van het Kremlin:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:34:38 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_208137922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hij is wel een goede leerling van Poetin. Zelf iets flikken en dan de ander exact daarvan beschuldigen. Heeft die knul op school niet geleerd dat je niet mag liegen?
Rechtstreeks uit het leerboekje van Goebbels:

“Always accuse the other side of that of which you yourself are guilty.”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:03:56 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208403153
Mooi.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:04:29 #116
236264 crew  capricia
pi_208403161
Is er al fraude geconstateerd?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:26:23 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208403464
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:04 schreef capricia het volgende:
Is er al fraude geconstateerd?
Kees stelt de juiste vragen:

twitter
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 10:33:27 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208403556
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kees stelt de juiste vragen:

[ twitter ]
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diep _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:42:05 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208403689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diep _O-
Zoete FvD wappietranen op Twitter zijn beter dan koffie.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:45:21 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208403735
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kees stelt de juiste vragen:

[ twitter ]
Zou deze Kees al weten dat sociale media niet het echte leven zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 maart 2023 @ 19:28:22 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_208411582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diep _O-
kan ik me voorstellen _O- want die hebben het eigenlijk al niet zo best gedaan _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_208519292
quote:
Ewald Kegel van Forum voor Democratie noemt de stikstofcrisis „een modern sprookje” en „hysterie”. Volgens hem moeten boeren verdwijnen zodat er woningen gebouwd kunnen worden „om bij te dragen aan de massa-immigratie”. Dat dit niet klopt, weerhoudt hem er niet van het steeds te herhalen.

Als hij er is. Bij de verkiezingen van 2019 werd FVD de grootste partij in Zuid-Holland, met elf zetels. Daar zijn er na, afsplitsingen in JA21 en GroepOtten, nog drie van over. Maar het is altijd afwachten of Kegel en zijn collega’s komen. Of dat ze de hele vergadering blijven. Als Kegel in december veel vragen stelt, blijkt hij bij de beantwoording door de gedeputeerden te zijn verdwenen. De voorzitter zegt eerst nog: „Misschien dat hij via de webcast kijkt.” En dan, bij de tweede gedeputeerde: „Ik zou zijn vragen overslaan.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nden-handen-a4158444

Kegel en Van Meijeren zijn herkozen in Zuid-Holland.
https://www.zuid-holland.(...)n/verkiezingen-2023/
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 16:50:21 #123
236264 crew  capricia
pi_208519427
Goh. Wie had dat nou verwacht van onze geheelonthouder..
quote:
Taakstraf voor Gideon van Meijeren voor rijden zonder rijbewijs, al twee keer betrapt met drank achter stuur

Forum-Kamerlid Gideon van Meijeren krijgt een taakstraf voor het rijden zonder rijbewijs. Tijdens de zitting kwam aan het licht dat hij in 2010 en 2011 ook al eens met drank op achter het stuur zat.


Het Openbaar Ministerie vindt dat Van Meijeren ‘volstrekt maling’ heeft gehad aan de veiligheid, de rechter ging daarin mee. ,,In korte tijd is hij twee keer in de fout gegaan.” Hij krijgt een taakstraf van 60 uur opgelegd, plus n week cel voorwaardelijk als hij dat niet doet.

[..]

Opvallend genoeg kwam bij de zitting aan het licht dat Van Meijeren in 2010 en 2011 ook al eens met drank op achter het stuur heeft gezeten. Dit kwam ter sprake toen de rechter zijn ‘strafblad’ besprak. Dit woog niet mee in de straf, omdat het langer dan vijf jaar geleden is.

De verklaring van Van Meijeren dat hij geheelonthouder zou zijn, staan in schril contrast met klachten van de beveiligingsdienst van de Tweede Kamer.
https://www.ed.nl/binnenl(...)hter-stuur~a0dba79f/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:07:09 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_208529176
Goh, een leugenaar die betrapt wordt op liegen en bij de FvD blijkt te zitten. Hoe verrassend allemaal. _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_208529229
Waarom zou je ook zeggen dat je geheelonthouder bent als je n twee keer geregistreerd staat bij justitie n met regelmaat de burelen van de Kamer uitgeflikkerd wordt omdat je katlam bent. Hoe komt dat niet uit. :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_208532917
Zou het kunnen dat hij zo veel drinkt dat ie het niet meer weet dat ie heeft gedronken en dus denkt geheelonthouder te zijn?

In ieder geval kan de man niet verweten worden gebrek aan fantasie te hebben.
pi_208610247
twitter

Het wordt wel steeds gekker met ze.
pi_208610274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds gekker met ze.
1 April
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208610299
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 01:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
1 April
A ja, vergeten naar de datum te kijken.
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:06:35 #130
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_208614545
quote:
Bij Forum Air geloven wij niet in de veiligheidsinstructies. Als je neerstort, gaat 'brace brace' je echt niet helpen. Wl geloven we in de kracht van luxe en persoonlijke aandacht. Wij betalen gn CO2-tax waardoor onze vluchten betaalbaar blijven. En roken aan boord is natuurlijk gewoon toegestaan.
Tering, de sneuheid weer :') "kijk ons eens stoere jongetjes zijn. "
Robert Moog died for our synths
pi_210634556
Straks om 17:00 weten wie de lijsttrekker is en wie op de lijst staan *O*
  Moderator donderdag 14 september 2023 @ 16:19:50 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210634588
Laten we hopen dat Sjerrie naar het utopische Moskou gaat verkassen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210634607
Toch wel benieuwd aan wie Thierry de zetels heeft toebedeeld. Veel meer dan 3 tot 4 kunnen het er dit keer niet worden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_210635018
FvD gaat breed referrals inzetten in de campagne, mensen kunnen daar geld mee verdienen. Goed opletten dus als iemand wat post op FOK! dat het geen affiliate link is. ;)
https://fvd.nl/partnership
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_210635036
Ze hebben het samengevat tot 12 punten ^O^

Luchthaven in de Noordzee _O_ Ben om.
pi_210635087
Jaaaa Thierry is lijsttrekker *O* *O* *O* *O*
  donderdag 14 september 2023 @ 19:37:51 #137
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_210636703
Mooi dit, het boeit echt helemaal niemand _O-
Laffe huichelaar
pi_210642778
Lezinkje van Rainer Zitelmann aanstaande zondag, zowaar iets onderhoudends. ;)

https://fvd.nl/events/boe(...)37-9d97-61ff7d7b8b8d
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 september 2023 @ 14:15:47 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_210673104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:12 schreef Tourniquet het volgende:
FvD gaat breed referrals inzetten in de campagne, mensen kunnen daar geld mee verdienen. Goed opletten dus als iemand wat post op FOK! dat het geen affiliate link is. ;)
https://fvd.nl/partnership
Misschien moet er eens wat minder geld naar Baudet en consorten gesluisd worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 18 september 2023 @ 14:20:02 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210673135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:12 schreef Tourniquet het volgende:
FvD gaat breed referrals inzetten in de campagne, mensen kunnen daar geld mee verdienen. Goed opletten dus als iemand wat post op FOK! dat het geen affiliate link is. ;)
https://fvd.nl/partnership
Ik zie mogelijkheden om FvD geld in te zamelen voor steun aan Oekrane.
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 19:52:13 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210708257
Wat een droplul joh met zijn 'extreem onwaarschijnlijk' en dan niet eens goed kunnen uitleggen waarom het extreem onwaarschijnlijk is dat we nooit op de maan zijn geland en dat 911 echt gebeurd is.

Je zou deze man echt daadwerkelijk capabel genoeg vinden als politiek persoon...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210708588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een droplul joh met zijn 'extreem onwaarschijnlijk' en dan niet eens goed kunnen uitleggen waarom het extreem onwaarschijnlijk is dat we nooit op de maan zijn geland en dat 911 echt gebeurd is.

Je zou deze man echt daadwerkelijk capabel genoeg vinden als politiek persoon...
Dit soort dingen wordt in enige mate ook nog wel geloofd door zo'n 20-ish % van de NL bevolking meen ik me te herinneren. Als die allemaal op je stemmen heb je zo 30 zetels :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 21 september 2023 @ 20:24:22 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210708803
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2023 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dit soort dingen wordt in enige mate ook nog wel geloofd door zo'n 20-ish % van de NL bevolking meen ik me te herinneren. Als die allemaal op je stemmen heb je zo 30 zetels :D
Nu weet ik niet of 20% enigszins realistisch is, maar de zwevende kiezer gaat ie er niet mee binnenhalen. Hoogstens dat zijn vaste groep aanbidders hem nu ng langer blijven aanbidden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210708988
Het begint ook wel op te vallen dat alle wartaal bij TB vandaan komt en eigenlijk ook niets anders meer terwijl GM meer de radicale politiek aan het verkondigen is en zich iets verder van die echte complotten weg houdt. Behalve die belofte van de tribunalen dan. Oeps, was v Houwelingen.

Wanneer gaan die lui ruzie krijgen?
pi_210709340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 20:33 schreef qajariaq het volgende:
Het begint ook wel op te vallen dat alle wartaal bij TB vandaan komt en eigenlijk ook niets anders meer terwijl GM meer de radicale politiek aan het verkondigen is en zich iets verder van die echte complotten weg houdt. Behalve die belofte van de tribunalen dan. Oeps, was v Houwelingen.

Wanneer gaan die lui ruzie krijgen?
Niet. Ze hebben het perfecte verdienmodel gevonden. Vaste harde kern die ze een stabiel en stevig inkomen garandeert voor de komende jaren.
Dit, dus.
pi_210709664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Niet. Ze hebben het perfecte verdienmodel gevonden. Vaste harde kern die ze een stabiel en stevig inkomen garandeert voor de komende jaren.
Daarnaast draait die club al sinds het prille begin rond (veelal antisemitische) complottheorien. Wie dat niet trekt was al heel lang afgehaakt…
  zondag 8 oktober 2023 @ 18:28:16 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210882555
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 18:30:01 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210882577
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:28 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Beetje jammer dat de camera niet even een rondje maakte.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 8 oktober 2023 @ 18:30:36 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210882587
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Beetje jammer dat de camera niet even een rondje maakte.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 18:32:47 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210882612
quote:
3s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ok, iets voller dan uit dat andere shot leek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210882692
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:28 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Uitzinnig en menigte blijken relatieve begrippen te zijn.
  zondag 8 oktober 2023 @ 18:57:18 #152
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_210883035
FvDers schieten toch alleen graag op een volle menigte? :?
Laffe huichelaar
  maandag 9 oktober 2023 @ 07:44:41 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210889190
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:57 schreef timmmmm het volgende:
FvDers schieten toch alleen graag op een volle menigte? :?
Heb je ook lege menigtes dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210889316
Iemand nog met ForumAir gevlogen?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_210889615
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uitzinnig en menigte blijken relatieve begrippen te zijn.
Ze is sarcastisch he.
pi_210889780
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ok, iets voller dan uit dat andere shot leek.
Ja, zo te zien was er meer belangstelling voor het terras dan voor de speech.
pi_210891835
Even ingezoomd op de foto van het publiek die FvD op Insta heeft geplaatst maar 90% van het publiek zag er oud, doorgerookt en werkloos uit. Daar hebben we weinig van te vrezen.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 13:13:45 ]
pi_210967118
Thierry sprak in Florida met Eric Trump over een internationale samenwerking van anti-globalisten. En nee, dat komt niet van De Speld. 8)7

twitter
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  maandag 16 oktober 2023 @ 07:31:53 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210968108
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 23:07 schreef Tourniquet het volgende:
Thierry sprak in Florida met Eric Trump over een internationale samenwerking van anti-globalisten. En nee, dat komt niet van De Speld. 8)7

[ twitter ]
Nee, hij betaalde een hoop geld, mocht Eric een handje geven en met hem op de foto en fabriceerde er dat verhaaltje bij. Het is verkiezingstijd, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210968131
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, hij betaalde een hoop geld, mocht Eric een handje geven en met hem op de foto en fabriceerde er dat verhaaltje bij. Het is verkiezingstijd, he?
Haha dit ja!
pi_211178356
quote:
Ondertussen boekte FvD de afgelopen jaren weinig resultaat rondom het thema democratische vernieuwing. Kamerleden dienen weinig moties in hierover. Een initiatiefwet om een niet bindend-referendum in te voeren werd verworpen. De SP, die door Baudet als 'kartelpartij' wordt weggezet, lukte het wl om een voorstel voor een bindend referendum door beide Kamers te krijgen. Na de verkiezingen zal blijken of deze grondwetswijziging het haalt.

FvD is daarnaast regelmatig afwezig bij debatten. De kleinere SGP (3 zetels) kent een hogere deelname dan FvD (5 zetels). Sinds 2017 was Forum bij 550 debatten aanwezig, de SGP bij 1510.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nu-ook-maaltijdboxen
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:47:30 #162
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_211369321
Niks boven Forum voor Democratie. De enige partij die opkomt voor onze belangen.
Love Isral, Isral zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_211369828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Niks boven Forum voor Democratie. De enige partij die opkomt voor onze belangen.
Tribunalen tegen vaccinatie schade?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211370642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De enige partij die opkomt voor onze belangen.
Als je ons definieert tot mensen die rechtstreeks afstammen van Batavieren die de Rijn af zakten, uitsluitend (claimen) op het andere geslacht vallen en uitsluitend met dezelfde categorie te maken wil hebben; bovendien een uil van Minerva als huisdier ambiren dan heb je eigenlijk nog niet gelijk. TB en een paar consorten zitten er vooral voor eigen gewin.
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:16:43 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211370671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je ons definieert tot mensen die rechtstreeks afstammen van de Batavieren die de Rijn af zakten, uitsluitend (claimen) op het andere geslacht vallen en uitsluitend met dezelfde categorie te maken wil hebben; bovendien een uil van Minerva als huisdier ambiren dan heb je eigenlijk nog niet gelijk. TB en een paar consorten zitten er vooral voor eigen gewin.
ls ze er al zitten. Wat zo onderdehand zeldzamer is dan een T Rex op de Dam.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212129372
twitter
pi_212129524
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:24 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
Waarom heeft ie juist nu aandacht nodig? Dit speelde dus veertig jaar terug en zo florissant was het toen ook niet voor de niet blanke burgers in ZA.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:00:06 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212143060
Waarom ineens die obsessie met de donkere medemens?

  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:04:53 #169
40566 Ericr
Livewrong
pi_212143104
Slegs vir wappienazis. De FvD zal de bordjes al gemaakt hebben in China.

Apartheid goed praten, dan ben je wel door de bodem gezonken.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:08:00 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212143134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:00 schreef Momo het volgende:
Waarom ineens die obsessie met de donkere medemens?

[ afbeelding ]
Het is ook weer van een niveau. Om te janken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:11:45 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212143174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is ook weer van een niveau. Om te janken.
Dat niveau gaat steeds meer in een spiraal naar beneden.
twitter
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:17:40 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212143246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat niveau gaat steeds meer in een spiraal naar beneden.
[ twitter ]
Maar vooral blijven ontkennen dat he fascisten zijn, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212143837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar vooral blijven ontkennen dat he fascisten zijn, hoor.
Ik zie geen spiraal naar beneden hoor zijn Europa moet dominant blank blijven is alweer 7 jaar oud. Nu is hij wat explicieter. Ik denk omdat hij ook wel doorheeft dat wat nu nog FvD is juist graag hoort over pedos en hoe goed apartheid is.

Daarbij extreemrechts is vrij succesvol in het verhaaltje vertellen dat tegenwoordig iedereen rechts van Bij1 fascist wordt genoemd. Schadelijk voor onze vrije samenleving is hij natuurlijk wel met zijn cult. Zolang hij dit soort uitspraken doet denk ik ook dat hij uit is op nog wat incidentjes als in Belgie en Groningen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 19:19:33 #174
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_212143926
“Ik weet niet eens wie de Premier van Belgi is, het zal wel n of andere pedofiel zijn”

:D _O-
Laffe huichelaar
pi_212144516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:00 schreef Momo het volgende:
Waarom ineens die obsessie met de donkere medemens?

[ afbeelding ]
Hoe meer nimby wil je het hebben?
pi_212154568


Afgelopen week was Nederland in de ban van de opmerkelijke beelden waarin de koning een bezoek bracht aan een insectenkwekerij en zich waagde aan een wormenburger. Deze gebeurtenis past in een breder patroon dat zich nu ontvouwt. Internationale organisaties, regeringen en zelfs ons koningshuis pleiten voor een radicale agenda: een totale omwenteling van onze manier van leven. Het is een fenomeen dat door henzelf de 'eiwittransitie' wordt genoemd; waarbij natuurlijke, dierlijke producten moeten worden vervangen door door de mens gecreerde alternatieven.



Nederland neemt hierin een voortrekkersrol en fungeert als een soort proeftuin voor het globalisme. Onze regering is sterk vertegenwoordigd bij het World Economic Forum, Nederland was het eerste land dat plannen maakte om boeren te onteigenen, het is zelfs het land waar kweekvlees werd uitgevonden.



Een radicale agenda

Het dieperliggende idee achter deze ontwikkelingen is dat de mens zich moet onttrekken aan de natuur - door middel van technologie en chemie de wereld moet beheersen. Dit omvat genetische modificatie van gewassen, het vervangen van dierlijke producten door in een laboratorium gecreerde alternatieven - ja, zelfs uiteindelijk het streven naar aanpassing van de mens zelf.



Ook multinationals en grote bedrijven in de levensmiddelenindustrie zijn onderdeel van deze beweging. Zo heeft Unilever een “Future Foods” programma ontwikkeld, als inzet voor de eiwittransitie en lanceerde Albert Heijn hun nieuwe AH Terra merk, met het expliciete doel om in 2025 50% van de door hen verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn. Beide bedrijven zijn lid van het World Economic Forum. (Kwaliteits)vlees wordt ondertussen steeds onbereikbaarder gemaakt voor de meeste mensen.

Behoud van een gezond, natuurlijk dieet

FVD gelooft niet in deze hoogmoed. Het is niet onze plaats om de natuur op deze schaal te manipuleren. Ook de uitrol van de mRNA vaccins was hier een duidelijk voorbeeld van: iets dat door “de wetenschap” als bewezen werd beschouwd, bleek onvoorspelbare bijwerkingen te hebben. Wij geloven in terughoudendheid op dit vlak en zijn voorstander van een gezonde verbinding tussen mens en natuur. Daarom vinden we ook dat de menselijke maat moet terugkeren in de voedselketen. Het is beter om voedsel te eten van het land dan uit een reageerbuisje.



Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.

Daarom zijn we ook een initiatief gestart: EerlijkEten. Wij willen een zo groot mogelijk netwerk vormen van boeren en consumenten, zodat landbouw in Nederland in de toekomst behouden blijft. We willen supermarktketens en het grootbedrijf omzeilen door consumenten rechtstreeks bij producenten te kunnen laten afnemen. Dit is goed voor de boer, want die herwint zijn autonomie, n voor de consument, die weer toegang krijgt tot kwalitatief hoogstaand voedsel.

Hoe groter ons netwerk; hoe meer weerstand we kunnen bieden aan internationale organisaties en overheden die boeren langzaam willen doen verdwijnen - en die natuurlijk geproduceerde producten willen vervangen door kunstmatige alternatieven, zoals E-nummerburgers, kweekvlees en insecten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_212155250
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
Ook de uitrol van de mRNA vaccins was hier een duidelijk voorbeeld van: iets dat door “de wetenschap” als bewezen werd beschouwd, bleek onvoorspelbare bijwerkingen te hebben.
Het mRNA vaccin had juist minder bijwerkingen
https://amazingerasmusmc.(...)-dan-na-mrna-vaccin/

quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.
millennia maar liefst, dan zit je dus op het niveau van everzwijntjes jagen op de Veluwe en her en der op een open plek met wat gewassen telen die maar een fractie opbrengen van de huidige gewassen. Kunstmest mag dus ook niet meer en ploegen doen we voortaan met de hand door middel van een kromme stok.

Erg nadenken wat ze zeggen doen ze dus nog steeds niet maar de achterban slikt het toch wel weer.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 18:30:45 #178
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212155499
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]


Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.


Als er iets is wat weinig tot niks met natuur te maken heeft is het wel moderne landbouw. _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212155845
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Afgelopen week was Nederland in de ban van de opmerkelijke beelden waarin de koning een bezoek bracht aan een insectenkwekerij en zich waagde aan een wormenburger. Deze gebeurtenis past in een breder patroon dat zich nu ontvouwt. Internationale organisaties, regeringen en zelfs ons koningshuis pleiten voor een radicale agenda: een totale omwenteling van onze manier van leven. Het is een fenomeen dat door henzelf de 'eiwittransitie' wordt genoemd; waarbij natuurlijke, dierlijke producten moeten worden vervangen door door de mens gecreerde alternatieven.



Nederland neemt hierin een voortrekkersrol en fungeert als een soort proeftuin voor het globalisme. Onze regering is sterk vertegenwoordigd bij het World Economic Forum, Nederland was het eerste land dat plannen maakte om boeren te onteigenen, het is zelfs het land waar kweekvlees werd uitgevonden.



Een radicale agenda

Het dieperliggende idee achter deze ontwikkelingen is dat de mens zich moet onttrekken aan de natuur - door middel van technologie en chemie de wereld moet beheersen. Dit omvat genetische modificatie van gewassen, het vervangen van dierlijke producten door in een laboratorium gecreerde alternatieven - ja, zelfs uiteindelijk het streven naar aanpassing van de mens zelf.



Ook multinationals en grote bedrijven in de levensmiddelenindustrie zijn onderdeel van deze beweging. Zo heeft Unilever een “Future Foods” programma ontwikkeld, als inzet voor de eiwittransitie en lanceerde Albert Heijn hun nieuwe AH Terra merk, met het expliciete doel om in 2025 50% van de door hen verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn. Beide bedrijven zijn lid van het World Economic Forum. (Kwaliteits)vlees wordt ondertussen steeds onbereikbaarder gemaakt voor de meeste mensen.

Behoud van een gezond, natuurlijk dieet

FVD gelooft niet in deze hoogmoed. Het is niet onze plaats om de natuur op deze schaal te manipuleren. Ook de uitrol van de mRNA vaccins was hier een duidelijk voorbeeld van: iets dat door “de wetenschap” als bewezen werd beschouwd, bleek onvoorspelbare bijwerkingen te hebben. Wij geloven in terughoudendheid op dit vlak en zijn voorstander van een gezonde verbinding tussen mens en natuur. Daarom vinden we ook dat de menselijke maat moet terugkeren in de voedselketen. Het is beter om voedsel te eten van het land dan uit een reageerbuisje.



Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.

Daarom zijn we ook een initiatief gestart: EerlijkEten. Wij willen een zo groot mogelijk netwerk vormen van boeren en consumenten, zodat landbouw in Nederland in de toekomst behouden blijft. We willen supermarktketens en het grootbedrijf omzeilen door consumenten rechtstreeks bij producenten te kunnen laten afnemen. Dit is goed voor de boer, want die herwint zijn autonomie, n voor de consument, die weer toegang krijgt tot kwalitatief hoogstaand voedsel.

Hoe groter ons netwerk; hoe meer weerstand we kunnen bieden aan internationale organisaties en overheden die boeren langzaam willen doen verdwijnen - en die natuurlijk geproduceerde producten willen vervangen door kunstmatige alternatieven, zoals E-nummerburgers, kweekvlees en insecten.
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proeven :+.
pi_212156238
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proeven :+.
Geen voorproevers voor de man?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_212156294
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Geen voorproevers voor de man?
Nee, moest wel vers gebakken worden ipv wat klaar lag.
pi_212157051
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proeven :+.
waarschijnlijk dacht onze Willem dat het een afrodisiacum was :P
pi_212157296
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
waarschijnlijk dacht onze Willem dat het een afrodisiacum was :P
Of zoals Opa dat hij een met uitsterven beschermd dier zou verorberen.
pi_212162597
Over onvermogen gesproken:
quote:
DEN HAAG - Het was een primeur. Forum voor Democratie deed in 2022 voor de eerste keer mee met de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag en kreeg genoeg stemmen voor n zetel. Tweede Kamerlid Gideon van Meijeren nam die ene zetel in, maar donderdag vertrekt hij alweer uit de raad omdat hij verhuist naar Overijssel. Wat heeft Van Meijeren in de kleine twee jaar dat hij in de raad zat eigenlijk voor Den Haag voor elkaar gekregen? Antwoord: eigenlijk niets.
https://www.omroepwest.nl(...)gebracht-in-den-haag
pi_212258360
Kijk Gideon eens dapper tussen de protesterende boeren in Brussel staan.

(Hij staat gewoon voor een scherm. :') )

pi_212470165
Verkiesbaar stellen gaat makkelijk iig. :+

Nederland en Vlaanderen om de handen opnieuw ineen te slaan! Forum voor Democratie neemt een voortrekkersrol in onze hereniging en maakt tevens een primeur door deel te nemen aan de Europese Parlementsverkiezingen in Nederland n in Vlaanderen!



Morgen om 14:00 uur organiseren we vanuit FVD de allereerste bijeenkomst in Antwerpen, in het Radisson Blu Astrid Hotel, waar de toekomstvisie betreffende de Vlaamse tak van onze beweging centraal zal staan.



Dit is een uitgelezen kans om in dialoog te gaan met mij en talloze andere gelijkgestemden n om meer te leren over hoe je een actieve rol kunt spelen binnen de partij, inclusief de mogelijkheid jezelf verkiesbaar te stellen namens Forum voor Democratie!



De entree is gratis, dus zorg dat je erbij bent. Ik zie ernaar uit je te ontmoeten morgen!



Met strijdbare groet,



Thierry Baudet
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_212471105
Irrelevant
pi_212478910
Dus de anti Europa partij gaat internationaal? Een eigen Europa oprichten of zo?
  woensdag 21 februari 2024 @ 07:25:11 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212519701
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:44 schreef qajariaq het volgende:
Dus de anti Europa partij gaat internationaal? Een eigen Europa oprichten of zo?
Vermoedelijk gaan ze dan allerlei maatregelen treffen om het Rusland zo makkelijk mogelijk te maken ook hier de Putin heilstaat te vestigen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 17 april 2024 @ 22:34:46 #190
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_213243563
twitter


_O-
Robert Moog died for our synths
pi_213268450
Pepijn schrijft nog wat briefjes aan zichzelf om de afgangen wat te verzachten, whiskytje erbij en gaan.

twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:58:21 #192
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_213272906
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:49 schreef nostra het volgende:
Pepijn schrijft nog wat briefjes aan zichzelf om de afgangen wat te verzachten, whiskytje erbij en gaan.

[ x ]
Haha wat een ontiegelijke snowflake :')
Robert Moog died for our synths
pi_213288565
Al iets bekend over hun feestje in Aduard op Koningsdag?
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:14:49 #194
278505 naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
pi_213396100
quote:
Tja, dit geldt eigenlijk wel een beetje voor alle politici. Het is het welbekende South Park verhaal van de keuze tussen de Giant Douche of de Turd Sandwich, maar beiden weten ze het antwoord op lastige kwesties niet en wijzen enkel naar elkaar.

Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:31:57 #195
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213396344
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:14 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Tja, dit geldt eigenlijk wel een beetje voor alle politici.

:N
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:37:06 #196
278505 naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
pi_213396428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:31 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
:N
Sorry man.

De gehele kamer bestaat uit Giant Douches en Turd Sandwiches die modder naar elkaar gooien.

Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:45:47 #197
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213396535
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Sorry man.

De gehele kamer bestaat uit Giant Douches en Turd Sandwiches die modder naar elkaar gooien.

[ afbeelding ]
Dit is te veel. Forum heeft momenteel 3 zetels https://www.parlement.com(...)erfractie_forum_voor
  zondag 5 mei 2024 @ 21:10:08 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213433061
Laurens Buijs heeft even een rant op twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
  Moderator zondag 5 mei 2024 @ 21:28:18 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213433296
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:10 schreef Momo het volgende:
Laurens Buijs heeft even een rant op twitter

[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
rant? Complete melt down, rijp voor opname. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213435136
quote:
2s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
rant? Complete melt down, rijp voor opname. :D
Hoho, volgens Senior Journalist Wierd Duk is Laurens Buijs uiterst betrouwbaar.

twitter


Voor wie dat senior gedoe van Duk niet mee had gekregen:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 mei 2024 @ 23:14:54 #201
13309 nostra
ask why
pi_213435289
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:10 schreef Momo het volgende:
Laurens Buijs heeft even een rant op twitter

[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Is er een nieuwe drug op de markt?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_213435425
Wel goede soap dit. Altijd vermakelijk, zo'n burgeroorlog in wappierechtse kringen.

Maar voor de duidelijkheid: die Buijs is al langer het spoor volledig bijster.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213497905
twitter


Wat een figuur, die Buijs. Misschien moet Wierd Duk hem nog eens interviewen als een 'belangrijke stem' in de academische wereld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213540793
Tja toen die man zijn kruistocht tegen de UVA begon was mij al wel duidelijk dat Laurens een totale wappie was. Grappig dat hem omarmen door die rechtse lui omdat hij ook tegen woke was nu lijkt te backfiren.
pi_213542174
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja toen die man zijn kruistocht tegen de UVA begon was mij al wel duidelijk dat Laurens een totale wappie was. Grappig dat hem omarmen door die rechtse lui omdat hij ook tegen woke was nu lijkt te backfiren.
Oh, dat is die gast _O-
Цой жив
pi_217847831
FvD, de enige cht rechtse partij van Nederland. Stem nu Fvd voor een beter Nederland _O_
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:57:18 #207
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217848836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:10 schreef TAmaru het volgende:
FvD, de enige cht rechtse partij van Nederland. Stem nu Fvd voor een beter Nederland _O_
Want dat heeft in Schoof I ook zo goed gewerkt. En in Washington is het ook zo’n enorm succes….

</s>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 17 juli 2025 @ 16:29:52 #208
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218240673
quote:
Ralf Dekker had in zijn tijd als FVD-Kamerlid contact met Russische politici die op de sanctielijst van de EU en de VS staan, blijkt uit onderzoek van NRC. De partij van Thierry Baudet heeft altijd stellig ontkend dat er contacten waren tussen FVD en Rusland.
Het gaat volgens de krant om een videoconferentie waarin Moskou een anti-NAVO-campagne voert.
Dekker had op 25 maart van dit jaar een videogesprek met de Russische senatoren Konstantin Kosachev en Andrey Klimov. Beiden zijn lid van Vladimir Poetins partij Verenigd Rusland en staan op sanctielijsten van onder meer de EU en de VS, omdat ze de oorlog in Oekrane steunen.
Voor zover bekend is het niet eerder gebeurd dat een Nederlandse parlementarir direct contact had met Russische politici uit de kring van Poetin sinds de Russische invasie in Oekrane in februari 2022.
Het gesprek was georganiseerd door de Russische Academie van Wetenschappen en heette Vooruitzichten voor sociaaleconomische samenwerking tussen Rusland en de landen van de Europese Unie.
NRC achterhaalde dat Klimov het na de digitale ontmoeting tegen Russische media had over een "goed, serieus gesprek" met Europese parlementarirs. Het gesprek "biedt de mogelijkheid aan de gezonde krachten binnen de EU om de contacten die er waren met Rusland te herstellen", zei de Russische senator.
Dekker herhaalt Russische propaganda over NAVO

Dekker komt in debatten regelmatig met Kremlin-propaganda. "De NAVO gaat de oorlog in Oekrane verliezen van Rusland", zei hij op 5 februari tijdens een commissiedebat met defensieminister Ruben Brekelmans over de NAVO. "Er wordt doorgevochten tot de laatste Oekraner, zo lijkt het. Het Oekraense leger, of eigenlijk de NAVO, staat op het punt om geheel in te storten."
Volgens Dekker is het bondgenootschap "vooral goed als verhalenfabriek, fantasialand, de griezelbus, met Zelensky als superheld". Er is volgens hem geen vijand. "Het is werkelijk tijd om afscheid van de NAVO te nemen."
FVD-leider Baudet draagt regelmatig Russische propaganda uit en omringt zich met pro-Poetin-adviseurs

Al jaren link tussen Rusland en FVD

In het voorjaar van 2024 kwam vanuit Tsjechi het bericht dat onder anderen Nederlandse politici werden betaald door Rusland om pro-Russische propaganda te verspreiden.
De betalingen zouden zijn gegaan via de radicaal-rechtse nieuwssite Voice of Europe. Om welke politici het ging en van welke partij ze zijn werd niet benoemd. Maar Voice of Europe heeft Baudet en oud-FVD-politicus Marcel de Graaff regelmatig genterviewd.
Baudet heeft altijd ontkend dat hij is betaald om Russische propaganda te verspreiden. Dt hij Russische propaganda verspreidt is wel helder. Vorige maand zei de FVD-leider tijdens een debat over de NAVO-top in Den Haag nog: "De VS is deze oorlog begonnen, heeft dit allemaal uitgelokt en georganiseerd in Oekrane, heeft de Nord Stream-pijplijn gebombardeerd en heeft ons in dit krankzinnige conflict gelokt."
Daarbij gaat Baudet voorbij aan het feit dat Rusland op 24 februari 2022 het soevereine Oekrane binnenviel. Nederland hoeft Rusland volgens Baudet niet te vrezen. "Er is op geen enkele manier een dreiging - een territoriale dreiging of een andere dreiging - voor Nederland vanuit Rusland."
FVD was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.
https://www.nu.nl/politie(...)ctielijst-staan.html

Benieuwd wie nu nog durft te ontkennen dat het een partij van landverraders is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218743286
Wat een slecht optreden bij Nieuws van de Dag.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 22 november 2025 @ 18:22:59 #210
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219318305
FvD terug lijkt langzaam terug te keren in de legacy media:
Bekijk deze YouTube-video
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219319864
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
FvD terug lijkt langzaam terug te keren in de legacy media:
Bekijk deze YouTube-video
benieuwd of ze ook terug zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen c_/
  zaterdag 13 december 2025 @ 12:37:20 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219481501
Gezellig Nazi kerstfeest bij jFVD. Wat een figuren, joh.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219481605
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 12:37 schreef Vis1980 het volgende:
Gezellig Nazi kerstfeest bij jFVD. Wat een figuren, joh.
Vertel?
  zaterdag 13 december 2025 @ 20:14:45 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219485014
quote:
Aha, je je verwacht het niet…
Gelukkig vindt de huidige VVD partijen als PVV, JA21 en FvD volkomen normaal…
  zaterdag 13 december 2025 @ 23:55:15 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219487543
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 december 2025 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vertel?
quote:
Sorry, dat had ik inderdaad eerder moeten plaatsen. Bedankt iig, Momo, dat jij het gepost hebt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 24 januari 2026 @ 19:58:32 #217
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219917540
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd

Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
pi_219917588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd

Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Sterker nog, Lidewij komt gewoon uit die ranzige JFVD. Slim naar voren geschoven wel door die snuifduifuil.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:27:59 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219917916
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd

Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Dat iemand hier nog verbaasd over is, verbaast mij dan weer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:29:23 #220
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219917934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd

Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Over de aanwezigheid van John A. zegt Biyati: "[..] Wij willen geen gedachtepolitie spelen en mensen uitsluiten vanwege het uiten van bepaalde meningen."

Dit soort slap gelul ook altijd. :') maar die meningen worden ineens wel problematisch als ze niet in het straatje passen.

Elke extreem rechtse idioot 'mag gehoord worden', 'ach wat is extreem he?', bla bla etc. even wegwuiven met leeg gelul. maar oh wee als het een beetje naar het centrum of links ruikt, dan worden ze ineens heel giftig en komt die gedachtepolitie je toch heel graag uitsluiten.
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:34:17 #221
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219917990
quote:
Op het kerstgala van de jongerentak van FvD waren ook prominente gezichten van de Identaire Beweging, zoals de Duitser Severin Khler. Hij was lid van de AfD, de partij die door de inlichtingendienst is bestempeld als rechts-extremistisch, maar de AfD zelf zou hem te extreem hebben gevonden..
Niets aan het handje hoor jongens, gewoon lekker gezellig kerstgala weetjewel.
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 24 januari 2026 @ 21:03:19 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219918475
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Niets aan het handje hoor jongens, gewoon lekker gezellig kerstgala weetjewel.
Als je door extreem rechts 'te extreem' wordt gevonden, heb je volgens mij best een probleem met je morele kompas.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 6 februari 2026 @ 07:15:44 #223
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_220012680
Kandidaten op de kieslijst komen rechtstreeks van de fucking NVU en Geuzenbond

https://nos.nl/artikel/26(...)mistische-kandidaten

Gvd man 8)7 :r
Robert Moog died for our synths
pi_220030673
FVD blijft stevig doorgroeien. Alles verloopt precies volgens plan, zoals ik had verwacht. Als deze trend doorzet verwacht ik dat de PVV bij de volgende verkiezingen is teruggebracht tot een zeteltje of vijf, terwijl FVD ruim boven de 30 zetels uitkomt. FVD kan zomaar de grootste partij worden en dat is ronduit goed nieuws.
greetings and salutations
pi_220030717
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 december 2025 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, je je verwacht het niet…
Gelukkig vindt de huidige VVD partijen als PVV, JA21 en FvD volkomen normaal…
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.
greetings and salutations
  zaterdag 7 februari 2026 @ 21:30:25 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220030878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.
ja natuurlijk , iedere partij die meedoet aan de verkiezingen moet je serieus nemen

overigens weet ik niet of FVD wel huizen zou bouwen of ook zou zanikken over stikstof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220031318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.
Ja, dat dacht Von Hindenburg ook…
  zaterdag 7 februari 2026 @ 22:21:18 #228
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220031373
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 22:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, dat dacht Von Hindenburg ook…
Von Papen, eigenlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220031392
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Von Papen, eigenlijk.
Excuus.
pi_220031619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 21:11 schreef -Deluzion- het volgende:
Als deze trend doorzet verwacht ik dat de PVV bij de volgende verkiezingen is teruggebracht tot een zeteltje of vijf, terwijl FVD ruim boven de 30 zetels uitkomt.
Ik zet ook altijd 200 euro op 36 rood als afsluiter van een casinobezoek.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
  zondag 8 februari 2026 @ 09:51:11 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220033521
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 22:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zet ook altijd 200 euro op 36 rood als afsluiter van een casinobezoek.
heel verstandig

je weet nooit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220501920
Lidewij doet het weer geweldig. Ze is duidelijk gegroeid ,komt inmiddels veel beter uit haar woorden, terwijl ze zich constant moet verdedigen tegen drie linkse figuren die haar proberen onderuit te halen met appjes van tien jaar geleden.
Ze rekent prima af met dat valse linkse wijf, wat een treurige vertoning van die haatdragende clowns , ik heb echt medelijden met wat ze moet doorstaan. Moszkowicz moet helemaal zijn mond houden, vragen om afstand te nemen van die appjes helpt echt niet en speelt links alleen maar meer in de kaart, die zullen nooit stoppen met zwartmaken.

Bekijk deze YouTube-video
greetings and salutations
  vrijdag 3 april 2026 @ 20:37:48 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220502015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Lidewij doet het weer geweldig. Ze is duidelijk gegroeid ,komt inmiddels veel beter uit haar woorden, terwijl ze zich constant moet verdedigen tegen drie linkse figuren die haar proberen onderuit te halen met appjes van tien jaar geleden.
Ze rekent prima af met dat valse linkse wijf, wat een treurige vertoning van die haatdragende clowns , ik heb echt medelijden met wat ze moet doorstaan. Moszkowicz moet helemaal zijn mond houden, vragen om afstand te nemen van die appjes helpt echt niet en speelt links alleen maar meer in de kaart, die zullen nooit stoppen met zwartmaken.

Bekijk deze YouTube-video
Mimimimi links dit links dat :'( :'( :'(
Huilen dan.
pi_220502054
Wat je er ook van moge vinden, dit is wel de eerste radi partij die na hun implosie weer een resurrectie heeft. Waar dat door komt though, geen idee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 20:45:59 #235
236264 crew  capricia
pi_220502073
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:43 schreef nostra het volgende:
Wat je er ook van moge vinden, dit is wel de eerste radi partij die na hun implosie weer een resurrectie heeft. Waar dat door komt though, geen idee.
Nah, het CDA ging ze voor. Van talloze malen de premier leveren, en 54 zetels. Naar 5 zeteltjes in 2021. En nu weer in het centrum van de macht.
Het kan allemaal. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220502082
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Nah, het CDA ging ze voor. Van talloze malen de premier leveren, en 54 zetels. Naar 5 zeteltjes in 2021. En nu weer in het centrum van de macht.
Het kan allemaal. :D
Die waren niet radi(caal). ;) meestal verdwijnen die geruisloos weer.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
  vrijdag 3 april 2026 @ 20:47:22 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220502090
Het CDA was en is geen wappiepartij. Maar dat er nog wat boze/soevereine/'wakkere' Nederlanders in de markt zijn om hun stem weg te gooien verbaast me op zich niet.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 20:48:35 #238
236264 crew  capricia
pi_220502103
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Die waren niet radi(caal). ;) meestal verdwijnen die geruisloos weer.
Ja. Eens.
Wat dat betreft heeft forum wel echt een ledenpartij opgebouwd. Met die bijeenkomsten, borrels, barbecues, zomerscholen etc.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 20:49:50 #239
236264 crew  capricia
pi_220502114
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:47 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het CDA was en is geen wappiepartij.
Klopt. Die pleurden Mona gewoon op straat bij haar eerste anti-coronamaatregelen-geluid. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 3 april 2026 @ 20:52:12 #240
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220502140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Lidewij doet het weer geweldig. Ze is duidelijk gegroeid ,komt inmiddels veel beter uit haar woorden, terwijl ze zich constant moet verdedigen tegen drie linkse figuren die haar proberen onderuit te halen met appjes van tien jaar geleden.
Ze rekent prima af met dat valse linkse wijf, wat een treurige vertoning van die haatdragende clowns , ik heb echt medelijden met wat ze moet doorstaan. Moszkowicz moet helemaal zijn mond houden, vragen om afstand te nemen van die appjes helpt echt niet en speelt links alleen maar meer in de kaart, die zullen nooit stoppen met zwartmaken.

Bekijk deze YouTube-video
Je klinkt objectief _O-
Laffe huichelaar
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:37:59 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220896136
quote:
FVD weigert ondanks immense druk Kamer afstand te nemen van extreemrechts gedachtegoed

In een ongekende wending van het debat over de normalisering van geweld richtte een groot deel van de Kamer langdurig de pijlen op FVD-leider Lidewij de Vos. Zij weigerde, ondanks verwoede pogingen van zowel links als rechts, afstand te nemen van extreemrechts gedachtegoed.
Ruim een uur lang stond De Vos dinsdagavond voor een steeds woedender wordende Kamer. De aanleiding van het debat: bij onder meer de anti-azc-rellen in Loosdrecht zijn signalen dat extreemrechtse groepen betrokken zijn. Partijen van links tot rechts maanden de FVD-fractievoorzitter tevergeefs om afstand te nemen van die gewelddadigheden n van extreemrechts gedachtegoed.

Dat de Kamer de pijlen op De Vos richtte, kwam niet geheel uit de lucht vallen. Volgens Jesse Klaver (PRO) hangt er een "extreemrechtse zweem" rond FVD. Bij de gemeenteraadsverkiezingen bleek dat meerdere FVD-kandidaten banden hebben (gehad) met extreemrechtse groeperingen.

De Vos wierp alle "insinuaties" over die banden verre van zich, want met het extremistische gedachtegoed heeft FVD volgens haar niks te maken.

FVD lag in debat niet eerder zo onder vuur
De Vos veroordeelde wel het geweld bij de protesten. Maar, kaatste ze terug in de richting van de coalitie en het kabinet, het beleid van de regering zou er ook zelf voor hebben gezorgd dat mensen zo boos zijn.

"Het gaat er ook om wat er na de komma komt", zei premier Rob Jetten later op de avond over dit soort veroordelingen. Hij had tijdens het debat gehoopt op een Kamerbrede veroordeling van het geweld, maar moest concluderen dat dit niet het geval was.

Niet eerder lag de FVD z onder vuur tijdens een debat. Onder leiding van voormalig partijleider Thierry Baudet kwam de partij ook regelmatig in opspraak, maar lieten politici de partij tijdens debatten ook vaak links liggen. Aan de omstreden denkbeelden van de partij werd weinig aandacht besteed met het idee om die zo niet verder te voeden.

Die instelling van de Kamer veranderde dinsdagavond. FVD, nu met zeven zetels in de Kamer, staat er goed voor in de peilingen. Ook deed de partij in veel gemeenten mee tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en haalde daardoor veel meer zetels dan vier jaar geleden.

Volgens Klaver liet FVD 'ware aard' zien
Naast het verwijt dat De Vos de gewelddadigheden niet genoeg zou hebben veroordeeld, hadden partijen ook grote moeite met de door FVD gebruikte termen 'remigratie' en 'omvolking'. De Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) waarschuwt bijvoorbeeld dat het gebruik van die termen zou kunnen zorgen voor normalisering van extreemrechts gedachtegoed.

In een poging FVD afstand te laten nemen van zulke ideen, vroeg D66'er Jan Paternotte bijvoorbeeld of "Nederland alleen voor de blanken is". Daarop antwoordde De Vos dat "Nederland voor de Nederlanders is" en verwees ze onder meer naar de mensen wiens (voor)ouders hier geboren zijn.

In navolging van D66 stapten ook andere fractievoorzitters naar voren met als doel De Vos kleur te laten bekennen. Het ontaardde in een bizar debat waarin de FVD-leider herhaaldelijk naliet de vragen te beantwoorden, zonder afstand te nemen van het omstreden gedachtegoed.

De Vos liet bij dat debat "de ware aard" van de partij zien, vond PRO-leider Jesse Klaver daarom. Hij verweet haar het extreemrechtse gedachtegoed te normaliseren. Ook Mona Keijzer probeerde, als "twee rechtse politica tegenover elkaar", De Vos afstand te laten nemen van de extreemrechtse groeperingen.

'Was intens lelijk, maar moest wel gebeuren'
"Het was lelijk, intens lelijk, maar het moest wel gebeuren", blikte Paternotte nog datzelfde debat terug. "Ik denk dat het goed is dat Nederland dit heeft gezien. Als je niet bereid bent door te vragen en denkt 'laat een partij maar kletsen', dan weten mensen niet waar ze op stemmen als er verkiezingen aankomen."

Ook Jetten suggereerde tijdens het debat dat de bijna Kamerbrede aanvaring met De Vos nodig was. De racistische termen die dinsdagavond veelvuldig gebruikt werden, ook door partijen die er openlijk afstand van namen, zijn woorden die volgens Jetten "het maatschappelijke debat op een verkeerde manier kunnen benvloeden". "De term 'omvolking' is geen gewone taal. Het hoort niet thuis in ons politieke debat."

De Vos zou zich met haar denkbeelden buiten “elk politiek debat” plaatsen, zei Jetten, zonder haar daarbij expliciet bij naam te noemen.

Coalitie sluit samenwerking met Markuszower niet uit
Tegelijkertijd wierp de linkse oppositie de volgende vraag op: kunnen het kabinet-Jetten en de coalitie dan nog wel samenwerken met Groep Markuszower? Leider Gidi Markuszower raakte immers vorige week in opspraak vanwege zijn uitlatingen over het plegen van geweld tegen Palestijnen en het gebruik van het begrip 'omvolking'.

Partijen als FVD en PVV waren voor de coalitie geen samenwerkingspartner vanwege hun denkbeelden, maar Groep Markuszower wordt momenteel niet uitgesloten.

D66, VVD en CDA wierpen de vraag op wat samenwerking precies inhoudt. Het vraagstuk van gedoogsteun of een andere vorm van structurele samenwerking, bijvoorbeeld bij het vormen van een coalitie, ligt nu volgens de drie partijen niet voor.

Paternotte en VVD-fractievoorzitter Ruben Brekelmans zeiden wel moeite te hebben met de uitlatingen van Markuszower. Ze hoopten dat de politicus zijn woorden zou terugnemen, maar dat gebeurde niet.

Jetten constateerde dat Markuszower zich met zulke uitspraken wel "buiten de positieve krachten plaatst waar de samenwerking plaatsvindt". Ook kan de premier "zich niet voorstellen dat het kabinet veel overeenstemming zal vinden" met de uiterst rechtse groep, maar hij sloot Groep Markuszower nog niet hard uit.

Het maakt samenwerking met de rechtse afsplitsing wel lastig, maar zowel de coalitie als het kabinet hebben de deur dinsdagavond niet dichtgegooid.
https://www.nu.nl/politie(...)ts-gedachtegoed.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220945865
quote:
Dit gaat FVD juist hartstikke veel zetels opleveren. Lidewij hield zich uitstekend staande en liet zich absoluut niet gek maken door de druk en dat circus van links.
greetings and salutations
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 21:54:06 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220946217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dit gaat FVD juist hartstikke veel zetels opleveren. Lidewij hield zich uitstekend staande en liet zich absoluut niet gek maken door de druk en dat circus van links.
Links? Ben je wel goed in je bovenkamer? Dit gaat om geweldplegingen afkeuren, punt. Dat heeft niets met politieke voorkeuren meer te maken. Als je zelfs rasoppertunist Mona Keijzer tegen je hebt, ben je niets dan een hopeloos stuk afval.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220947077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Links? Ben je wel goed in je bovenkamer? Dit gaat om geweldplegingen afkeuren, punt. Dat heeft niets met politieke voorkeuren meer te maken. Als je zelfs rasoppertunist Mona Keijzer tegen je hebt, ben je niets dan een hopeloos stuk afval.
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.
Dit was gewoon een ordinaire politieke hinderlaag omdat FVD in de peilingen groeit. Ze proberen haar kapot te maken. Ik hoop oprecht dat Lidewij goede beveiliging heeft.
En de enige die echt door de mand is gevallen, was Mona Keijzer. Die liet haar ware gezicht zien.
greetings and salutations
pi_220947407
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:58 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.
Dit was gewoon een ordinaire politieke hinderlaag omdat FVD in de peilingen groeit. Ze proberen haar kapot te maken. Ik hoop oprecht dat Lidewij goede beveiliging heeft.
En de enige die echt door de mand is gevallen, was Mona Keijzer. Die liet haar ware gezicht zien.
Vervolgens verklaarde ze dit weekend op een congres van de extreemrechtse internationale dat het haar vrienden zijn en ze hun visie delen.

Dit allemaal proberen te framen als een politieke afrekening is een laffe uitvlucht om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor de extreemrechtse drek die deze club uitbraakt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 07:40:58 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220947440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:58 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.
Dit was gewoon een ordinaire politieke hinderlaag omdat FVD in de peilingen groeit. Ze proberen haar kapot te maken. Ik hoop oprecht dat Lidewij goede beveiliging heeft.
En de enige die echt door de mand is gevallen, was Mona Keijzer. Die liet haar ware gezicht zien.
"Ik ben geen racist, maar alle zwarte mensen moeten het land uit"
"Ik ben niet antisemitisch, maar Isral moet vernietigd worden"
"Ik keur het af, maar ik begrijp het wel"

Het ging om afkeuren, punt. Niet afkeuren, maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220947464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:40 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben geen racist, maar alle zwarte mensen moeten het land uit"
"Ik ben niet antisemitisch, maar Isral moet vernietigd worden"
"Ik keur het af, maar ik begrijp het wel"

Het ging om afkeuren, punt. Niet afkeuren, maar.
Valse voorstelling van zaken. Lidewij heeft het geweld expliciet afgekeurd. Het "maar" dat jullie zo haten is dat ze ook zegt dat het beleid van Jetten en co ervoor zorgt dat mensen ontploffen. Dat willen jullie niet horen, dus maken jullie er een "ze keurt geweld niet af verhaal van"
greetings and salutations
pi_220947482
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vervolgens verklaarde ze dit weekend op een congres van de extreemrechtse internationale dat het haar vrienden zijn en ze hun visie delen.

Dit allemaal proberen te framen als een politieke afrekening is een laffe uitvlucht om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor de extreemrechtse drek die deze club uitbraakt.
Dat jullie dat meteen weer moeten framen als "extreemrechtse internationale" zegt alles over jullie eigen obsessie. Lidewij heeft geweld wel veroordeeld maar weigert mee te gaan in de heksenjacht en het stilzwijgen over het falende asiel en migratiebeleid.
greetings and salutations
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 07:56:41 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220947487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Valse voorstelling van zaken. Lidewij heeft het geweld expliciet afgekeurd. Het "maar" dat jullie zo haten is dat ze ook zegt dat het beleid van Jetten en co ervoor zorgt dat mensen ontploffen. Dat willen jullie niet horen, dus maken jullie er een "ze keurt geweld niet af verhaal van"
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.

Het feit dat ze het niet met punt heeft veroordeeld en dat weigerde te doen zegt heel veel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:15:09 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220947559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.

Het feit dat ze het niet met punt heeft veroordeeld en dat weigerde te doen zegt heel veel.
Poesje, hou nou maar op. Je weet dat je leden van een sekte toch nooit kunt overtuigen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220947576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.

Het feit dat ze het niet met punt heeft veroordeeld en dat weigerde te doen zegt heel veel.
Ik ben blij dat ze niets heeft toegegeven. Anders zouden die woorden toch weer verdraaid worden. Jullie willen een simpele veroordeling zonder enig weerwoord. Dat weigert ze en dat siert haar. Dit hele spektakel draait om het klein houden van FVD.
greetings and salutations
pi_220947591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Poesje, hou nou maar op. Je weet dat je leden van een sekte toch nooit kunt overtuigen?
Zodra iemand het niet met je eens is, is het meteen een sekte lid? Jullie hebben niks meer over dan persoonlijke aanvallen omdat jullie inhoudelijk onderuit gaan. Ga maar lekker verder met je emotionele framing, ik blijf bij de feiten. :)
Ik heb jou eigenlijk alleen maar altijd de nazi kaart zien trekken. Iemand die het niet met je eens is = automatisch extreemrechts.
greetings and salutations
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:21 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220947645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ze niets heeft toegegeven. Anders zouden die woorden toch weer verdraaid worden. Jullie willen een simpele veroordeling zonder enig weerwoord. Dat weigert ze en dat siert haar. Dit hele spektakel draait om het klein houden van FVD.
Toegeven zou in deze context het geweld veroordelen zijn, nu ben je blij dat ze dat niet heeft gedaan? Ze wil niet wijken van de kant van de relschoppers. En al werd het gedraaid, mijn argumenten die ik hier nu gebruik zouden dan niet meer als onderbouwing gebruikt kunnen worden. Alle kritiek richt zich op het feit dat ze weigerde het expliciet te veroordelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:46:08 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220947714
Het blijft een verschrikkelijk clubje engnekken.

Mensen die zich daarmee associren zijn dom of kwaadaardig. Meer smaakjes zijn er niet.
Huilen dan.
pi_220952150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat jullie dat meteen weer moeten framen als "extreemrechtse internationale" zegt alles over jullie eigen obsessie. Lidewij heeft geweld wel veroordeeld maar weigert mee te gaan in de heksenjacht en het stilzwijgen over het falende asiel en migratiebeleid.
Het was dan ook gewoon een internationale bijeenkomst van extreemrechts. Met zulke kameraden heb je geen vijanden meer nodig.
pi_220952159
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
Het blijft een verschrikkelijk clubje engnekken.

Mensen die zich daarmee associren zijn dom of kwaadaardig. Meer smaakjes zijn er niet.
Klopt, iedereen met een beetje verstand of fatsoen doorzag dat overigens vanaf dag 1.
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:26:01 #257
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220952976
FvD *O*
  Forum Admin woensdag 3 juni 2026 @ 20:30:45 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220953017
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, iedereen met een beetje verstand of fatsoen doorzag dat overigens vanaf dag 1.
Mwah, het was altijd al een twijfelachtige clubje onder Baudet en Hiddema, maar nadat Hiddema het schip verliet is het echt heel snel bergafwaarts gegaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:31:00 #259
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220953018
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:
FvD *O*
Verkeerde smiley...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:35:17 #260
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220953052
quote:
18s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Verkeerde smiley... [ afbeelding ]
:D
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:16:55 #261
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220954438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mwah, het was altijd al een twijfelachtige clubje onder Baudet en Hiddema, maar nadat Hiddema het schip verliet is het echt heel snel bergafwaarts gegaan.
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.

Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Laffe huichelaar
  Forum Admin woensdag 3 juni 2026 @ 22:18:28 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220954466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.

Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Zeker, maar dat was niet wat de meeste mensen meekregen. Baudet is daarmee volledig overboord gegaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:19:44 #263
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220954480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker, maar dat was niet wat de meeste mensen meekregen. Baudet is daarmee volledig overboord gegaan.
Het was schandaal na schandaal toen hoor
Laffe huichelaar
  Forum Admin woensdag 3 juni 2026 @ 22:49:58 #264
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220955127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het was schandaal na schandaal toen hoor
Klein bier vergeleken met omvolking, homeopathische verdunning en dat soort kolder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220955368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.

Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Snap ergens wel dat sommige mensen verblind waren (en zijn) door het mooie laagje chroom over het pakketje schroot. Maar inderdaad die rot zit er vanaf dag 1 overduidelijk in (en eigenlijk al daarvoor rond het Oekranereferendum).
pi_220955393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klein bier vergeleken met omvolking, homeopathische verdunning en dat soort kolder.
De homeopathische verdunning van Baudet stamt uit 2017, dus voor hun grote overwinning bij de PS in 2019.
En toen had hij het ook al over allerlei aan omvolking gerelateerde zaken zoals “ Baudet noemt in een lezing begin 2017 in dat kader vluchtelingen en migranten ‘kwaadwillende, agressieve elementen, die ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen worden binnengeloodst’.”
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:29:58 #267
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220955400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
homeopathische verdunning
In 2017 door Baudet gentroduceerd, een van de eerste relletjes
Laffe huichelaar
  Forum Admin donderdag 4 juni 2026 @ 01:46:52 #268
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220955580
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De homeopathische verdunning van Baudet stamt uit 2017, dus voor hun grote overwinning bij de PS in 2019.
En toen had hij het ook al over allerlei aan omvolking gerelateerde zaken zoals “ Baudet noemt in een lezing begin 2017 in dat kader vluchtelingen en migranten ‘kwaadwillende, agressieve elementen, die ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen worden binnengeloodst’.”
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]
In 2017 door Baudet gentroduceerd, een van de eerste relletjes
Blijkbaar is mijn tijdlijn niet heel zuiver meer :T
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220955655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:

Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Gelukkig is Hiddema opgestapt. Die had toch niks toe te voegen. Een partij moet zo nu en dan schoon schip maken om weer vooruit te kunnen.
greetings and salutations
pi_220955657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het was schandaal na schandaal toen hoor
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.
greetings and salutations
pi_220955689
greetings and salutations
pi_220955780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 01:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar is mijn tijdlijn niet heel zuiver meer :T
En hoe staat het met je bloedlijn, om in FvD-sferen te blijven?
pi_220955782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 03:33 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.
Klopt, nu is zelfs het laagje chroom verdwenen en dwepen ze openlijk en bewust met neonazi’s en ander extreemrechts tuig.
Wat overigens wel gelijk is gebleven is de fanatieke aanhang die per definitie alles goedpraat wat ze uitbraken bij FvD.
pi_220956134
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, nu is zelfs het laagje chroom verdwenen en dwepen ze openlijk en bewust met neonazi’s en ander extreemrechts tuig.
Wat overigens wel gelijk is gebleven is de fanatieke aanhang die per definitie alles goedpraat wat ze uitbraken bij FvD.
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:03:31 #275
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220956277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 03:33 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.
Toen waren er schandalen met mensen met een dubieus verleden, nu zijn er schandalen met mensen met een dubieus verleden. Er is weinig veranderd, alleen dat we ons niet meer druk maken om de verwerpelijke standpunten maar het normaal zijn gaan vinden.
Laffe huichelaar
pi_220956292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Toen waren er schandalen met mensen met een dubieus verleden, nu zijn er schandalen met mensen met een dubieus verleden. Er is weinig veranderd, alleen dat we ons niet meer druk maken om de verwerpelijke standpunten maar het normaal zijn gaan vinden.
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:07:57 #277
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220956302
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.
Nou ja, als we mensen die bij de Geuzenbond zitten al niet meer extreemrechts mogen noemen, zijn wij niet degene die ons niet aan de feiten houden. Alle organisaties die hierover gaan, plakken er dat label namelijk wl op.
Laffe huichelaar
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:10:28 #278
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220956359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.
Ik denk dat jij een wat verknipt beeld hebt bij wat het overgrote deel van Nederland ziet en ervaart.
Laffe huichelaar
pi_220956384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nou ja, als we mensen die bij de Geuzenbond zitten al niet meer extreemrechts mogen noemen, zijn wij niet degene die ons niet aan de feiten houden. Alle organisaties die hierover gaan, plakken er dat label namelijk wl op.
Die "alle organisaties" waar je het over hebt zijn grotendeels door dezelfde linkse kliek gesubsidieerd en ideologisch gedreven. Dat zijn geen onafhankelijke feiten maarr activisme betaald van belastinggeld.
greetings and salutations
pi_220956411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat jij een wat verknipt beeld hebt bij wat het overgrote deel van Nederland ziet en ervaart.
Ik denk juist dat jij een zwaar vertekend beeld hebt. Het overgrote deel van Nederland ervaart elke dag de gevolgen van open grenzen, overvolle azc’s, toenemende criminaliteit, woningnood en buurten die onherkenbaar veranderen.
greetings and salutations
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 09:14:12 #281
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220956416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.
Een argumentum ad populum is nooit zo sterk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:15:44 #282
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220956423
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:11 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die "alle organisaties" waar je het over hebt zijn grotendeels door dezelfde linkse kliek gesubsidieerd en ideologisch gedreven. Dat zijn geen onafhankelijke feiten maarr activisme betaald van belastinggeld.
Als je onze overheid bestempelt als linkse kliek, dan wel. Want ik heb het over organisaties als de AIVD.

Als je daar zo'n soort complot in ziet en denkt dat ze dat verzinnen als zijnde activisme, dan is je referentiekader zo anders dat een gesprek tussen ons geen zin heeft.
Laffe huichelaar
pi_220956916
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je onze overheid bestempelt als linkse kliek, dan wel. Want ik heb het over organisaties als de AIVD.

Als je daar zo'n soort complot in ziet en denkt dat ze dat verzinnen als zijnde activisme, dan is je referentiekader zo anders dat een gesprek tussen ons geen zin heeft.
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.
Maar dat die club een duidelijke politieke bias heeft en alles wat rechts van het midden zit al snel als gevaarlijk bestempelt, dat is gewoon een feit. En daarom nemen steeds meer mensen ze niet meer serieus.
Dat laatste ben ik met je eens.
greetings and salutations
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 10:34:20 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220956941
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:30 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.
Maar dat die club een duidelijke politieke bias heeft en alles wat rechts van het midden zit al snel als gevaarlijk bestempelt, dat is gewoon een feit. En daarom nemen steeds meer mensen ze niet meer serieus.
Dat laatste ben ik met je eens.
Toon dat feit eens aan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:51:55 #285
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220957057
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toon dat feit eens aan?
Het hep op Feesboek / Twitter gestaan!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220957058
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toon dat feit eens aan?
Ze framen politieke standpunten die miljoenen Nederlanders normaal vinden meteen als extremistisch. Ze noemen bijvoorbeeld remigratie als kenmerk van rechts extremisme in hun officile rapporten.
greetings and salutations
pi_220957072
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het hep op Feesboek gestaan!
Feitjes zijn lastig als je hele strategie bestaat uit mensen wegzetten als nazi’s.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:55:26 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220957080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ze framen politieke standpunten die miljoenen Nederlanders normaal vinden meteen als extremistisch. Ze noemen bijvoorbeeld remigratie als kenmerk van rechts extremisme in hun officile rapporten.
Bron? En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:56:10 #289
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220957083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Feitjes zijn lastig als je hele strategie bestaat uit mensen wegzetten als nazi’s.
Feitjes zijn nog lastiger als ze niet bestaan , lieverd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220957095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bron? En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.
Hier staat genoeg in.
https://www.nctv.nl/onder(...)risme-en--extremisme
greetings and salutations
pi_220957232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.
Ja, daar ben ik het mee eens. Gedwongen deportatie op basis van bloed, afkomst of verre voorouders is inderdaad nazistisch gedachtegoed. Maar dat is in ieder geval niet waar FVD voor pleit en ook niet wat de meeste FVD kiezers willen. Er zal ongetwijfeld een kleine groep zijn die zulke ideen aanhangt zoals je die in vrijwel elke politieke achterban kunt vinden maar daar neemt FVD expliciet afstand van.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:19:37 #292
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220957326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:30 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.
Maar dat die club een duidelijke politieke bias heeft en alles wat rechts van het midden zit al snel als gevaarlijk bestempelt, dat is gewoon een feit. En daarom nemen steeds meer mensen ze niet meer serieus.
Dat laatste ben ik met je eens.
Waarom zou ik jou op een bepaalde manier weg willen zetten? Je weet dat we elkaar niet kennen h, het interesseert me echt niet zoveel hoe jij erin staat, laat staan dat ik dat op een bepaalde manier wil laten overkomen door je op een of andere manier weg te zetten.

Waar komt dat idee in 's hemelsnaam vandaan?
Laffe huichelaar
pi_220957626
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou ik jou op een bepaalde manier weg willen zetten? Je weet dat we elkaar niet kennen h, het interesseert me echt niet zoveel hoe jij erin staat, laat staan dat ik dat op een bepaalde manier wil laten overkomen door je op een of andere manier weg te zetten.

Waar komt dat idee in 's hemelsnaam vandaan?
Nou, ik heb het idee dat jij FVD vooral ziet als een club complotdenkers, en mij daarom ook zo probeert weg te zetten.
In het verleden heeft Baudet inderdaad een aantal onhandige en domme uitspraken gedaan waar ik het totaal niet mee eens ben. Ik geloof bijvoorbeeld wl in de maanlanding en neem afstand van allerlei rare complottheorien.
Dat was toen. Mensen mogen ook weleens wat vergeven. Hij kwam soms labiel over, dat klopt, maar hij was zelfkritisch genoeg om te beseffen dat hij niet de juiste man was als partijleider.

FVD heeft een duidelijke doorstart gemaakt. Inhoudelijk vind ik het gewoon een goede partij. En Lidewij komt op mij over als iemand die intelligent, netjes en beschaafd is, iemand die de problemen wl wil aanpakken in plaats van ze te negeren of te vermijden.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:11:03 #294
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220957761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:49 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nou, ik heb het idee dat jij FVD vooral ziet als een club complotdenkers, en mij daarom ook zo probeert weg te zetten.

Dus de AIVD en andere overheidsinstanties zijn bezig om doelen voor 'de linkse kliek' te bewerkstelligen als activisme en ik probeer jou als van alles weg te zetten omdat je fan bent van FvD.

En met die redenatie probeer je ons ervan te overtuigen dat je gn complotdenker bent. Juist ja.

Met dergelijke ideen en onderbouwing hoef ik er in ieder geval niet bang voor te zijn dat dit soort denkbeelden bij veel mensen aansluiting gaan vinden
Laffe huichelaar
pi_220957780
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.
Je liegt hier maar ziet het zelf niets eens :s).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')