SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
In ultra rechtse kringen loopt ook een groot schisma over hoe ze Poetin zien. Zelfde zie je in Itali. Salvini is pro Poetin, Meloni anti.
De figuren die pro-Poetin anti-oorlog zijn krijgen een hard plassertje krijgen van een "echte leider" die gewoon pakt wat hij wil, in blote borst met beren vecht, zijn kont afveegt met allerlei woke shit zoals mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scheiding der machten, persvrijheid, democratie, etc, de boreale cultuur verdedigt tegen de sneeuwvlokjes, en zich niet laat piepelen door Het Establishment.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?
Het is subtieler.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg altijd het gevoel dat een Pro-Rusland sentiment meer anti-establishment is voor die veel van die lui dan voor de oorlog en voor Poetin zijn is. Mensen kunnen toch dat wel zien dat Rusland een ander soeverein land binnen valt en daar dood en verderf zaait. Dat een Baudet gaat zeggen dat hij dit een van de mooiste momenten uit zijn leven vindt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Hoe kijkt een Slavini dan tegen de oorlog aan? Vind hij het ook allemaal prachtig?
Sommigen worden betaald vanuit het Kremlin en sommigen worden betaald vanuit conservatief Amerikaanse hoek. Vandaar dat verschil.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
In ultra rechtse kringen loopt ook een groot schisma over hoe ze Poetin zien. Zelfde zie je in Itali. Salvini is pro Poetin, Meloni anti.
De conservatieven (ook in Europa) vonden Poetin ook altijd wel een sterke leider die voor conservatieve waarden op kwam, ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sommigen worden betaald vanuit het Kremlin en sommigen worden betaald vanuit conservatief Amerikaanse hoek. Vandaar dat verschil.
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
De conservatieven (ook in Europa) vonden Poetin ook altijd wel een sterke leider die voor conservatieve waarden op kwam, ja.
Goede analyse.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vr de inval van februari van dit jaar waren er veel overeenkomsten en weinig tegenstrijdigheden tussen de belangen van Rusland en die van conservatief Amerika, maar sinds de inval zijn de belangen deels tegenovergesteld. Vandaar dat een deel van de conservatieven nu anti-Poetin is geworden (dat deel wat voornamelijk door conservatief Ameriks wordt betaald). Van Wilders wordt al een tijdje gedacht dat hij vanuit die hoek wordt betaald en is toevallig ook iemand die van pro-Poetin naar anti-Poetin is gedraaid.
De vrijheid om dom en egostisch te zijn komt het vaak op neer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
Of over "fatsoen". En toen kwam Trump.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
Vrijheid om je buurman van je gazon af te schieten met een shotgun of zwarte Amerikanen aan een brug te hangen omdat hun broek afzakt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi is altijd hoe juist dit deel van Conservatief Amerika wel altijd de mond vol heeft over vrijheid.
Of over "family values". En toen kwam Trump.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of over "fatsoen". En toen kwam Trump.
Vrijheid in zaken die zij belangrijk vinden, maar er ondertussen geen probleem mee hebben anderen te beknotten in hun vrijheid door allemaal geboden te willen opleggen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:24 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Vrijheid om je buurman van je gazon af te schieten met een shotgun of zwarte Amerikanen aan een brug te hangen omdat hun broek afzakt.
De wereld had nog nooit zo een nobele christen gezien. Grab them by the pussy! En maak gehandicapten belachelijk! Geef iedere debiel een wapen waarmee hij kan moorden!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of over "family values". En toen kwam Trump.
Of over "christian values". En toen kwam Trump.
Vrijheid voor de sterkste, ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vrijheid in zaken die zij belangrijk vinden, maar er ondertussen geen probleem mee hebben anderen te beknotten in hun vrijheid door allemaal geboden te willen opleggen.
Vrijheid voor de groep die jouw idealen deelt, en dan anderen in hun vrijheid beperken omdat iets wel/niet zo 'hoort', waarbij er selectief gewinkeld wordt in de bijbel of historische documenten om dat als n of andere natuurwet te verkopen. Vrijheid is heel leuk, maar dan alleen als jij er wat mee opschiet.quote:
En, neuk een pornoster terwijl je eigen vrouw ligt te baren! Family values!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
De wereld had nog nooit zo een nobele christen gezien. Grab them by the pussy! En maak gehandicapten belachelijk! Geef iedere debiel een wapen waarmee hij kan moorden!
Je moet toch iets doen om de dag door te komen wanneer je alle belangrijke documenten niet gaat lezen en het regent op de golfbaan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En, neuk een pornoster terwijl je eigen vrouw ligt te baren! Family values!
Vind ik erg heftig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Ik ook, maar aan de andere kant vond ik het logisch dat Belgi het deed met Vlaams Blok.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik erg heftig.
Blijft een gekozen partij.
Daar is die krant al veel langer op uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Je bedoeld die criminele organisaties die ook op een motor rijden? Of doel je op die man die keer op keer de wet negeert en dan een week zijn bek moet houden?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.
In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bedoeld die criminele organisaties die ook op een motor rijden? Of doel je op die man die keer op keer de wet negeert en dan een week zijn bek moet houden?
Lastig he als de hele wereld politiek rivaal is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.
Helemaal mee eens, het is mooi geweest. Uit naam van deze partij wordt opgeroepen tot geweld en wetsovertredingen, (instituties van) de democratische rechtsstaat ondermijnd en een klimaat geschapen waarin bedreigingen en intimidatie salonfhig gemaakt worden. En dit alles zonder dat de partijtop ingrijpt, sterker die moedigen het actief aan. Genoeg is genoeg. Je speelt het spel volgens de regels of je speelt niet mee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
De verboden worden momenteel niet strenger, de overtredingen van regels en wetten worden steeds groter bij FvD. Momenteel is er niks nieuws verboden. Waar jij dat patroon denkt te zien, is dat patroon dus een andere: FvD wordt met de dag crimineler. Dat zie je aan het aantal keer dat tegen hen moet worden opgetreden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.
In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
De wet is de wet (heeft niks met iemands wil te maken) en daar houdt FvD zich niet aan, dat weet jij ook wel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemands wil is wet, ook die van een fractiegedisciplineerde kamermeerderheid van politieke rivalen niet.
Heftiger dan het Kremlin een stem geven in de kamer?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik erg heftig.
Blijft een gekozen partij.
Dat moet eerst nog bewezen worden, lijkt me.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heftiger dan het Kremlin een stem geven in de kamer?
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet eerst nog bewezen worden, lijkt me.
En als Nederland voor zo'n partij kiest, dan is dat zo. Dat is uiteindelijk aan de kiezer.
Ik zie eigenlijk op dit moment helemaal geen juridische grond om die partij te verbieden. We zijn officieel ook niet in oorlog met Rusland.
@:trein2000 zie jij wel mogelijkheden om Forum te verbieden?
Dank je!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijen
In de kamer moet de Kamervoorzitter hier gewoon sterker tegen op treden. Buiten de kamer hebben we het strafrecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:06 schreef Hanca het volgende:
En ik heb dus niet zo zeer moeite met standpunten (zelfs niet de pro-Poetin standpunten) en al helemaal geen angst voor de nihile politieke invloed, de reden voor het verbod gaat mij echt om het steeds verdacht maken van personen, de continue persoonlijke aanvallers waarbij mensen als landverraders of erger worden weggezet. Dit kan alleen maar voor geweld gaan zorgen. Die persoonlijke aanvallen, die impliciete oproepen tot geweld, die vind ik een reden voor een verbod.
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat je individuele uitspraken en gedragingen buiten de kamer best strafrechtelijk aan kunt pakken, mochten ze de grens over gaan.
Maar het gaat grotendeels om uitspraken buiten de Kamer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
In de kamer moet de Kamervoorzitter hier gewoon sterker tegen op treden. Buiten de kamer hebben we het strafrecht.
Het blijven tenslotte individuele uitspraken van personen.
Dat de Kamervoorzitter er niet genoeg grip op heeft, of er niet genoeg tegen optreedt, kan nooit een reden zijn om die partij dan maar te verbieden.
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:15 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft het inmiddels al over het verbieden van FvD: https://www.trouw.nl/poli(...)er-gebeurd~b91c731e/
Iemand een reptiel noemen (buiten de kamer), lijkt me gewoon mogen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?
Allemaal net niet echt. Het zijn net geen letterlijke oproepen tot geweld. Maar dat geweld kan wel het gevolg zijn.
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.
NRC kan beter haar naam verander in CCNL (communistische courant Nederland).
Mensen weerbaar maken, hoe zie dat voor je? Mensen zijn juist steeds minder weerbaar tegen zulke uitspraken. Dan zou je eerst het internet moeten opheffen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien moeten we mensen maar eens wat weerbaarder maken. Tegen dit soort nonsens. Verbieden van een partij zie ik geen heil in. What's next? Ik vind het een eng hellend vlak.
Excuus, tis inderdaad Trouw. Conservatief rechts? Meer een krant met een vervelend belerend gereformeerd toontje mijn inziens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.
Verder verbiedt Poetin wel partijen. Ook Belgi (Vlaams Blok) doet dat. Duitsland heeft zelfs in de grondwet staan dat partijen verboden moeten worden bij bepaalde uitlatingen of gedragingen. In Nederland is de CP'86 verboden, trouwens. Juist in een democratie moet het mogelijk zijn politieke partijen te verbieden.
Erg mooi.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar is die krant al veel langer op uit.
Ja, Forum is in de kern inderdaad een fascistisch gevaar voor de samenleving.quote:In wat er allemaal verboden wordt en moet worden begint zich een dusdanig patroon af te tekenen dat het wel een stevige kern van waarheid zal bevatten.
Zeker wel, juist wel. En oppositieleden worden gewoon vergiftigd en in strafkampen gegooid. Dit is precies wat Poetin doet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, zelfs Poetin verbiedt niet eens partijen die hem niet gunstig gezind zijn.
NRC kan beter haar naam verander in CCNL (communistische courant Nederland).
Juist Vlaams Blok/Vlaams Belang laat zien dat het wel werkt. Vlaams Belang is namelijk helemaal niet dezelfde partij met dezelfde gedragingen als Vlaams Blok. Ja, ze hebben voor een groot deel dezelfde standpunten. Maar die standpunten zijn dan ook, wat ik al eerder zei, niet het probleem. Maar waar Vlaams Blok puur op de escalatie, op geweld uit was, is Vlaams Belang gewoon een politieke partij.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Excuus, tis inderdaad Trouw. Conservatief rechts? Meer een krant met een vervelend belerend gereformeerd toontje mijn inziens.
Ter zake: klopt inderdaad dat Vlaams Blok destijds verboden is, zijn gewoon verder gegaan onder Vlaams Belang. Maar dat was natuurlijk een enorm zwaktebod, als je het niet meer via de democratische weg kan winnen dan moet het maar via de gerechtelijke weg. Laat ik helder zijn: ik stem niet op Baudet/FvD, maar hen verbieden vind ik een duister pad naar nog veel meer subjectiviteit. De politieke constellatie kan ooit ook veranderen, en dat zijn er misschien wel geluiden om de "revolutionaire socialistische garde" van Groenlinks of de SP uit te bannen omdat er ernstige verdenkingen zijn van een revolutie.
Kom op, dit is echt belachelijk.
Het kon al. Die aanscherping heb je helemaal niet nodig, maakt het hooguit makkelijker. Maar juist dat patroon en juist die ongecontroleerde acties van sympathisanten die welbewust worden opgestookt maken mijns inziens dat je best een argument hebt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
In het artikel van Trouw staat ook al dat het juridisch lastig is. In de aanscherping van de wet om nu eindelijk de criminele motorbendes aan te pakken zijn politieke partijen expliciet uitgesloten. Het wordt tijd voor de al jaren geleden aangekondigde wet op de politieke partijen: https://www.parlement.com(...)e_politieke_partijen
Helemaal niet 'net' niet. Gewoon totaal niet. En hoezo is een partij als de PvdA (denk aan Marcel van Dam) wat jou betreft nog legitiem wanneer je de consquentie van (mogelijk) geweld hanteert als maatstaf? Of elke andere wat dat betreft? Waarom kan geweld niet het gevolg zijn wanneer je de ander met nazi's vergelijkt of als complotwappies wegzet? Of van fascisme? Heck, geweld kan zelfs een consequentie zijn van het haarfijn toelichten van feitelijk beleid. En als je dit alles zelfs niet wil toestaan op de voornaamste plek waar het toegestaan dient te zijn, waarom pleit je dan niet voor een slot op FOK!, met al die meningen alhier die ''tot geweld zouden kunnen leiden''?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:11 schreef Hanca het volgende:
Probleem is: is iemand een reptiel noemen strafbaar? Is het strafbaar om te zeggen dat iemand is opgeleid op een spionnenschool? Is het strafbaar om mensen van landverraad te beschuldigen?
Allemaal net niet echt. Het zijn net geen letterlijke oproepen tot geweld. Maar dat geweld kan wel het gevolg zijn.
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Lastig he als de hele wereld politiek rivaal is.
Mee eens, waarom hebben we FvD en PVV niet verboden, maar Tweede Kamer durft het niet aan om te doen omdat democratie groot goed is. Ik denk dat een rechter een politieke partij wel kan verbieden via een civiele zaak. Echter geeft dit wel altijd een kans voor een partij om in beroep te gaan tegen een vonnis die de rechter uitgesproken heeft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst quote je een post met een artikel van Trouw, niet NRC. Trouw is een behoorlijk conservatief rechtse krant, trouwens.
Verder verbiedt Poetin wel partijen. Ook Belgi (Vlaams Blok) doet dat. Duitsland heeft zelfs in de grondwet staan dat partijen verboden moeten worden bij bepaalde uitlatingen of gedragingen. In Nederland is de CP'86 verboden, trouwens. Juist in een democratie moet het mogelijk zijn politieke partijen te verbieden.
Ik mis even het antidemocratische gedeelte want het beeld dat je schetst hebben we nog nooit gezien dus waarom zouden we ons daar iets van aan moeten trekken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Die meerderheid besluit dat alleen bij wetsovertredingen en in dit geval zelfs na een waarschuwing. Als je bewust de wet overtreedt, moet daar een straf tegenover staan. Of vind jij dat kamerleden boven de wet moeten staan? Waar leg je dan de grens?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Je hebt het niet helemaal gevolgd he? Het Kamerlid is geschorst, dat beteken4 dathij niet mag deelnemen aan de vergadering maar wel mee mag stemmen. De situatie die jij schetst is dus helemaal niet aan de ordequote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Er is geen wetsovertreding, daar zou dan ook een rechter over gaan. Een meerderheidsbesluit van de kamer is geen wet, een wet vereist wel een meerderheidsbesluit van de kamer om wet te worden, maar vereist nog veel meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die meerderheid besluit dat alleen bij wetsovertredingen en in dit geval zelfs na een waarschuwing. Als je bewust de wet overtreedt, moet daar een straf tegenover staan. Of vind jij dat kamerleden boven de wet moeten staan? Waar leg je dan de grens?
De situatie die aan de orde is, is dat een kamermeerderheid beslist of een kamerminderheid mee mag doen. Het schorsen van deelname aan de vergadering is net zo min op een wet gebaseerd als het uitsluiten van stemmingen (zoals met Omtzigt gebeurt) van de gehele minderheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal gevolgd he? Het Kamerlid is geschorst, dat beteken4 dathij niet mag deelnemen aan de vergadering maar wel mee mag stemmen. De situatie die jij schetst is dus helemaal niet aan de orde
Een Reglement van Orde van de Staten Generaal heeft gewoon de kracht van een wet, al is het geen wet in formele zin maar een volledig op zichzelf staande categorie. Overtreding van het Reglement van Orde is gelijk aan een wetsovertreding qua zwaarte.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is geen wetsovertreding, daar zou dan ook een rechter over gaan. Een meerderheidsbesluit van de kamer is geen wet, een wet vereist wel een meerderheidsbesluit van de kamer om wet te worden, maar vereist nog veel meer.
[..]
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Reglement van Orde van de Staten Generaal heeft gewoon de kracht van een wet, al is het geen wet in formele zin maar een volledig op zichzelf staande categorie. Overtreding van het Reglement van Orde is gelijk aan een wetsovertreding qua zwaarte.
Ze moeten zich aan deze wet houden.quote:Kortom: wanneer moet een kamerlid zich nu wel en wanneer niet aan de wet houden volgens jou? Of staan ze toch niet boven de wet?
Niet bij reglementje dus, maar bij wet.quote:Artikel 63
Geldelijke voorzieningen ten behoeve van leden en gewezen leden van de Staten-Generaal en van hun nabestaanden worden bij de wet geregeld. De kamers kunnen een voorstel van wet ter zake alleen aannemen met ten minste twee derden van het aantal uitgebrachte stemmen.
quote:Artikel 67
1 voor: Artikel 67 van: Artikel 67 van: Artikel 67 van: Artikel 67 Artikel 67 Artikel 67
1 De kamers mogen elk afzonderlijk en in verenigde vergadering alleen beraadslagen of besluiten, indien meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden ter vergadering aanwezig is.
2 Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen.
3 De leden stemmen zonder last.
4 Over zaken wordt mondeling en bij hoofdelijke oproeping gestemd, wanneer n lid dit verlangt.
Dus de financien van de volksvertegenwoordigers worden bij wet geregeld en niet anders. Een volksvertegenwoordiger wordt geacht aanwezig te kunnen zijn en aanwezigheid heeft ook rechtsgevolg, en elke volksvertegenwoordiger moet een hoofdelijke stemming kunnen aanvragen. Daartoe moet die aan de vergadering kunnen deelnemen.quote:Artikel 121a
Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van een commissie uit de beide kamers der Staten-Generaal of uit een van deze uiteenjaagt of tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt of een lid, een minister of een staatssecretaris uit die vergadering verwijdert of opzettelijk verhindert die bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Nee, dat is de waarheid, maar dit laat maar weer eens zien dat jij niks snapt van democratie en dat jij denkt dat mensen als Baudet boven de wet staan. Maar goed, jij bent toch niet te overtuigen, jij leeft volledig in je eigen wereld.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.
De wet is een wet in formele zin. Een wetsvoorstel wordt voorbereid met hulp wetgevingsjuristen van de kamer, dan gaat het via de afdeling wetgeving van het betreffende departement waar het kritisch wordt bekeken op met name beleid naar justitie waar het vooral wetstechnisch kritisch wordt bekeken. Als het af is dan gaat de Raad van State nog eens kijken of het wetsystematisch en dus ook grondwettelijk wel klopt, en stuurt een advies mee waarna het in stemming komt en als de TK dan voor stemt dan gaat het naar de 1e kamer die het minder politiek en meer op wetsystematiek, wetgevingskwaliteit en grondwettigheid toetst. Als die ook akkoord is gaat de wet in op de datum zoals vastgesteld in die wet of bij invoeringswet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is de waarheid, maar dit laat maar weer eens zien dat jij niks snapt van democratie en dat jij denkt dat mensen als Baudet boven de wet staan. Maar goed, jij bent toch niet te overtuigen, jij leeft volledig in je eigen wereld.
lijkt me lastig, want de geschorste leden behouden gewoon hun stemrecht. jouw rekensommetje gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat slechts om de meerderheid. Als de meerderheid kan besluiten 1 kamerlid te schorsen kan het ook besluiten 74 kamerleden te schorsen. Dan kunnen vervolgens 38 kamerleden besluiten 36 kamerleden te schorsen, 20 schorsen er 18, en dan kom je in de problemen met quora. Maar je snapt het principe, en dat is dus overduidelijk antidemocratisch.
Hoe zie jij de wereld nou precies voor je? Als er een fascist in de kamer komt krijgt die carte blanche om alles te doen wat hem goeddunkt, ongeacht gevolgen en consequenties voor anderen, sterker nog, daar moet hij zelfs in gefaciliteerd worden door de overige kamerleden - de niet fascisten - en als die niet-fascisten dat weigeren, dan zijn ze ondemocratisch bezig, omdat ze niet de rode loper uitrollen voor een fascist die de democratie wil afbreken? Want dat is namelijk wat je posts en 'redeneringen' uitademen, dat je min of meer eist dat iedereen strak in het gelid mee werkt aan het vernietigen van de democratie in Nederland zodat je clubje de macht kan grijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is gezwets uit de een of andere nek. Modieus gezwets, het kartel denkt ook bij meerderheid te mogen besluiten dat de wet overtreden wordt, maar dat is weer een machtsgreepje van de partijpolitiek.
[..]
Ze moeten zich aan deze wet houden.
[..]
Niet bij reglementje dus, maar bij wet.
[..]
[..]
Dus de financien van de volksvertegenwoordigers worden bij wet geregeld en niet anders. Een volksvertegenwoordiger wordt geacht aanwezig te kunnen zijn en aanwezigheid heeft ook rechtsgevolg, en elke volksvertegenwoordiger moet een hoofdelijke stemming kunnen aanvragen. Daartoe moet die aan de vergadering kunnen deelnemen.
Ook behoort deelnemen aan vergaderingen tot de plicht van een kamerlid, niet alleen het stemmen, Dan is het uitsluitend omdat Bergkamp de microfoon bedient dat Baudet niet met bedreiging van geweld verhinderd hoeft te worden deel te nemen aan de vergadering. Door de bode laten verwijderen is immers ook geweld.
Dus door wat de grondwetgeven zo vanzelfsprekend vond dat het het niet uitdrukkelijk hoefde op te schrijven en omdat Baudet het er niet op aan laat komen dat hij fysiek uit de vergadering wordt verwijderd is er een vacuumpje waardoor het kartel hier mee weg kan komen. Maar daarmee houdt de kamer zich niet aan de wet terwijl het de geest van wet en grondwet minacht.
Wie zegt dat? Dat is nu zo om de schijn op te houden dat dit democratisch zou zijn. Maar als je weg kan komen met de beslissing dat een gekozen volksvertegenwoordiger dit deel van zijn plicht niet mag doen dan kun je wegkomen met het verhinderen van die andere plicht. De grondwet maakt dat onderscheid tussen deelnemen aan de vergadering en stemmen helemaal niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
lijkt me lastig, want de geschorste leden behouden gewoon hun stemrecht. jouw rekensommetje gaat dus niet op.
Je bent ondertussen je in alle bochten aan het draaien om maar te ontkennen dat jouw grote held gewoon lak heeft aan de wet. En dan verzin je ook nog allerlei complotten zoals bovenstaande er bij. Echt, hoe ver kun je bij de werkelijkheid vandaan zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Dat is nu zo om de schijn op te houden dat dit democratisch zou zijn. Maar als je weg kan komen met de beslissing dat een gekozen volksvertegenwoordiger dit deel van zijn plicht niet mag doen dan kun je wegkomen met het verhinderen van die andere plicht. De grondwet maakt dat onderscheid tussen deelnemen aan de vergadering en stemmen helemaal niet.
Maar dit gebeurt allemaal helemaal niet? Ook de grondwet kan overigens worden aangepast tot whatever er besloten wordt. ONDEMOCRATISCH want er zou kunnen komen te staan dat er alleen Luxemburgers in de TK mogen komen, als de wijzigingen worden aangenomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kwestie van even met 76 zetels dat reglementje wijzigen en dan 5 minuten later stemmen over de schorsingen. 5 minuten later in laten gaan en dan het volgende rondje schorsingen.
Er is zelfs bij de rioolpers helemaal niemand die stelt dat Baudet de wet overtreden heeft. De NOS liet het Paternotte onweersproken insinueren, maar verder dan dat durfden ze niet te gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent ondertussen je in alle bochten aan het draaien om maar te ontkennen dat jouw grote held gewoon lak heeft aan de wet. En dan verzin je ook nog allerlei complotten zoals bovenstaande er bij. Echt, hoe ver kun je bij de werkelijkheid vandaan zijn.
Maar in te totalle verdomming van de jaren 30 achtige gehoorzaamheidscultus is het eindeloos herhalen van mantra's als 'je moet je aan de regeltjes houden" zonder enige reflecite op die regels en hun geldingskracht normaal geworden. Want je bent immers voor of tegen en als je tegen bent is alles van de andere kant automatisch goed. Het doordenken van regels en hun consequenties mag niet meer in deze infantilisering van het debat.quote:Het probleem van de democratie zijn niet de mensen die de democratie beschermen door te zorgen dat volksvertegenwoordigers integer zijn. Nee, het zijn de niet integere volksvertegenwoordigers als Baudet en consorten, die de democratie aan het slopen zijn door woorden en daden.
Het is meer jaren 30 verdomming om te denken dat volksvertegenwoordiging zonder regels kan. Juist in een democratie is het essentieel dat volksvertegenwoordigers zich aan de regels, al dan niet door zichzelf opgelegd, houden. Maar dat is voor jou blijkbaar te ingewikkeld. Blijkbaar mocht Grapperhaus ook de regels rondom corona negeren, hij staat boven de wet, toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is zelfs bij de rioolpers helemaal niemand die stelt dat Baudet de wet overtreden heeft. De NOS liet het Paternotte onweersproken insinueren, maar verder dan dat durfden ze niet te gaan.
[..]
Maar in te totalle verdomming van de jaren 30 achtige gehoorzaamheidscultus is het eindeloos herhalen van mantra's als 'je moet je aan de regeltjes houden" zonder enige reflecite op die regels en hun geldingskracht normaal geworden. Want je bent immers voor of tegen en als je tegen bent is alles van de andere kant automatisch goed. Het doordenken van regels en hun consequenties mag niet meer in deze infantilisering van het debat.
Het geldt dan ook helemaal niet. Het is hypocriet, als de politie zich niet aan de regels houdt dan had je maar moeten doen wat de politie zei, anders zetten ze een hond in je been. Gehoorzaamheid gaat boven de regels, mensen smachten naar bevelen en blind opvolgen is een deugd. Begrotingsregels, grondwettelijke regels, fatsoensregels, regels uit mensenrechtenverdragen, regels van veel hoger gezag die wel met waarborgen omkleed tot stand gekomen zijn mogen aan de laars gelapt, maar de regeltjes van een kamermeerderheid die met het negeren van de grondwet gemaakt zijn, zijn ineens heilig. Zelfs het obligate en nogal stompzinnig "dat bepaalt de onafhankelijke rechter" gaat niet meer op.
Maar het kan wel en daarmee is het ondemocratisch.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Easy guys. Grondwetswijziging kan, maar er moet dan in twee opeenvolgende kabinetsperiodes in de eerste kamer een twee derde meerderheid zijn zo uit mijn hoofd. Gaat niet zo gemakkelijk dus.
Baudet gelovenquote:Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning
[ twitter ]
Best shocking
Trein post net boven jou;quote:Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning
[ twitter ]
Best shocking
quote:Ik ben er klaar mee, complottheorien en verwijzingen naar de nazis en ander ridicuul gezever mag wegblijven.
Komt toch aardig overeen met de uitspraak van Maxima over de Nederlandse identiteit. Alleen zolder xenofoobjes vinden dat soort uitspraken eng.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:22 schreef Viesdik het volgende:
De wereldvisie van elites zoals onze Koning
[ twitter ]
Best shocking
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht.quote:Op maandag 28 november 2022 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Forumers krijgen een nieuwe app. Van werk tot de fietsenmaker tot dating kun je binnenkort allemaal in de app doen met mede forummers.
Maar het is geen sekte hoor.
Een eerlijke oplichter. Da’s sterke kost.quote:
Toch wel fijn dat de MIVD nu ook een database heeft van mensen die je moet wantrouwen in de oorlog.quote:Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht.![]()
Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Biden lacht de ballen uit zijn broekquote:Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht.![]()
Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Naar Pakistan verhuizen dan maar.quote:Op donderdag 1 december 2022 18:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch wel fijn dat de MIVD nu ook een database heeft van mensen die je moet wantrouwen in de oorlog.
Handig om te weten of je FvD gekkies in je kennissenkring hebt.quote:Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht.![]()
Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
En ondertussen roepen dat je de overheid niet moet vertrouwen met jouw gegevensquote:Op donderdag 1 december 2022 17:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een daverend succes die app, de transparantie is naar een ongekend niveau gebracht.![]()
Nieuwe app Forum lek: privgegevens alle 92.000 (oud-)leden op straat
Moet die lijst nog wel ergens zijn met een handige zoekfunctie.quote:Op donderdag 1 december 2022 22:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Handig om te weten of je FvD gekkies in je kennissenkring hebt.
Wij ook dit is zeker net zo prachtig als die Henry Keijzer van de VVD.quote:Op donderdag 1 december 2022 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Biden lacht de ballen uit zijn broek
Poh, bijna! Ik mis het WEF en Soros nog.quote:Op vrijdag 2 december 2022 07:55 schreef Belugastroop het volgende:
facisten
totalitair wanbeleid
het kartel
schaapjes
Ja die ook.quote:Op vrijdag 2 december 2022 08:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Poh, bijna! Ik mis het WEF en Soros nog.
weet je wat, je hebt me omgepraat. je hebt helemaal gelijk. het westen is gedoemd en Poetin is de enige held die ons weer op het rechte pad kan krijgen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 07:55 schreef Belugastroop het volgende:
Ik weet niet waar jullie allemaal facisme bij Thierry Baudet zien hoor. De enige facisten met totalitair wanbeleid komen toch echt al 4 jaar en langer van het kartel af. Ik begrijp jullie echt niet, schaapjes die lachend en welwillend naar het slachthuis toelopen.
Die grappen zijn heel leuk hoor. Ik lach er ook om soms. Maar zo veel wanbeleid van dat kartel af. En het enige waar jullie je mee bezig houden is Pvv en Fvd is het kwaad. Waar halen jullie dat vandaan, dat begrijp ik echt niet.
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
weet je wat, je hebt me omgepraat. je hebt helemaal gelijk. het westen is gedoemd en Poetin is de enige held die ons weer op het rechte pad kan krijgen.
Hier een voorbeeld van zogenaamd naleven van de regelsquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is meer jaren 30 verdomming om te denken dat volksvertegenwoordiging zonder regels kan. Juist in een democratie is het essentieel dat volksvertegenwoordigers zich aan de regels, al dan niet door zichzelf opgelegd, houden. Maar dat is voor jou blijkbaar te ingewikkeld. Blijkbaar mocht Grapperhaus ook de regels rondom corona negeren, hij staat boven de wet, toch?
Oooh damn nu snap ik het, we mogen niet focussen op de 95% debiele shit die Thierry continu uitbraakt maar moeten ons enkel richten op die 5% van de dingen die om een of andere reden een beetje hout snijden.quote:Op donderdag 8 december 2022 01:17 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.
Overigens is deze gedachte - dat het Westen en haar globalistische marxistische spionneninstanties zijn gedoemd en dat mensen als Poetin het als enige bij het juiste eind hebben - zo'n beetje de hele basis voor alles wat Thierry doet en drijft. Waarom zouden we dat niet mogen herhalen? Blijkbaar wil Thierry hier ook een fascistische dictatuur om andersdenken monddood of letterlijk dood te maken, net zoals zijn grote held in Rusland dat heeft. Het lijkt me heel goed dat we op deze idiote ideen van landverrader Baudet blijven focussen. Er komen tribunalen ja, maar dan wel voor landverraders als Baudet en Van Meijeren.quote:Op donderdag 8 december 2022 01:17 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Probleem is dat de mainstream alleen het meest sappige stukje blijft herhalen wat Thierry slecht staat. Mischien zie je meer nuancering als je Thierry's hele betoging hoort. Het kartel duwt nederland een politiestaat in ongeacht of je nu voor of tegen Oekraine bent. Dat staat al wel vast. En daar hoor ik jullie knurften nooit over.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Elektrische auto's zijn van de duivel!
Figuurlijk allemaal he?quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Elektrische auto's zijn van de duivel!
Die zit aardig in de olie.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:32 schreef Viesdik het volgende:
Baudet wil geen oorlogRoebels en meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekrainers.
Hij is wel een goede leerling van Poetin. Zelf iets flikken en dan de ander exact daarvan beschuldigen. Heeft die knul op school niet geleerd dat je niet mag liegen?quote:
Ja en als het 1944 was geweest dan had Sjerrie Kroket vast ook heel hard gestreden tegen die verdomde Amerikanen, Britten en Canadezen met hun D-Day. Europa wilde toen gewoon vrede onder Hitler.quote:
Paf?quote:
Oh die reactiesquote:
Je moet Baudetov gewoon met fakkels opwachten bij hem thuis. Dat schijnt prima te zijn.quote:
Het voordeel van WOII zou wel zijn dat er boel FvD'rts naar het Oostfront zouden zijn gegaan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en als het 1944 was geweest dan had Sjerrie Kroket vast ook heel hard gestreden tegen die verdomde Amerikanen, Britten en Canadezen met hun D-Day. Europa wilde toen gewoon vrede onder Hitler.
Die mensen hebben ook stemrecht, en hun stem telt even zwaar als de stem van ieder ander.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh die reacties
Mijn hersencellen, wat doe je...
quote:
Baudet beschouwt Oekrane dus als deel van Rusland. Terwijl in 1991 in een referendum ze zelf daar tegen hebben gestemd.quote:
Rechtstreeks uit het leerboekje van Goebbels:quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij is wel een goede leerling van Poetin. Zelf iets flikken en dan de ander exact daarvan beschuldigen. Heeft die knul op school niet geleerd dat je niet mag liegen?
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diepquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kees stelt de juiste vragen:
[ twitter ]
Zoete FvD wappietranen op Twitter zijn beter dan koffie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diep
Zou deze Kees al weten dat sociale media niet het echte leven zijn?quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kees stelt de juiste vragen:
[ twitter ]
kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verslagen worden door JA21 zit ze echt diep
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nden-handen-a4158444quote:Ewald Kegel van Forum voor Democratie noemt de stikstofcrisis „een modern sprookje” en „hysterie”. Volgens hem moeten boeren verdwijnen zodat er woningen gebouwd kunnen worden „om bij te dragen aan de massa-immigratie”. Dat dit niet klopt, weerhoudt hem er niet van het steeds te herhalen.
Als hij er is. Bij de verkiezingen van 2019 werd FVD de grootste partij in Zuid-Holland, met elf zetels. Daar zijn er na, afsplitsingen in JA21 en GroepOtten, nog drie van over. Maar het is altijd afwachten of Kegel en zijn collega’s komen. Of dat ze de hele vergadering blijven. Als Kegel in december veel vragen stelt, blijkt hij bij de beantwoording door de gedeputeerden te zijn verdwenen. De voorzitter zegt eerst nog: „Misschien dat hij via de webcast kijkt.” En dan, bij de tweede gedeputeerde: „Ik zou zijn vragen overslaan.”
https://www.ed.nl/binnenl(...)hter-stuur~a0dba79f/quote:Taakstraf voor Gideon van Meijeren voor rijden zonder rijbewijs, al twee keer betrapt met drank achter stuur
Forum-Kamerlid Gideon van Meijeren krijgt een taakstraf voor het rijden zonder rijbewijs. Tijdens de zitting kwam aan het licht dat hij in 2010 en 2011 ook al eens met drank op achter het stuur zat.
Het Openbaar Ministerie vindt dat Van Meijeren ‘volstrekt maling’ heeft gehad aan de veiligheid, de rechter ging daarin mee. ,,In korte tijd is hij twee keer in de fout gegaan.” Hij krijgt een taakstraf van 60 uur opgelegd, plus n week cel voorwaardelijk als hij dat niet doet.
[..]
Opvallend genoeg kwam bij de zitting aan het licht dat Van Meijeren in 2010 en 2011 ook al eens met drank op achter het stuur heeft gezeten. Dit kwam ter sprake toen de rechter zijn ‘strafblad’ besprak. Dit woog niet mee in de straf, omdat het langer dan vijf jaar geleden is.
De verklaring van Van Meijeren dat hij geheelonthouder zou zijn, staan in schril contrast met klachten van de beveiligingsdienst van de Tweede Kamer.
1 Aprilquote:Op zaterdag 1 april 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds gekker met ze.
Tering, de sneuheid weerquote:Bij Forum Air geloven wij niet in de veiligheidsinstructies. Als je neerstort, gaat 'brace brace' je echt niet helpen. Wl geloven we in de kracht van luxe en persoonlijke aandacht. Wij betalen gn CO2-tax waardoor onze vluchten betaalbaar blijven. En roken aan boord is natuurlijk gewoon toegestaan.
Misschien moet er eens wat minder geld naar Baudet en consorten gesluisd wordenquote:Op donderdag 14 september 2023 17:12 schreef Tourniquet het volgende:
FvD gaat breed referrals inzetten in de campagne, mensen kunnen daar geld mee verdienen. Goed opletten dus als iemand wat post op FOK! dat het geen affiliate link is.
https://fvd.nl/partnership
Ik zie mogelijkheden om FvD geld in te zamelen voor steun aan Oekrane.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:12 schreef Tourniquet het volgende:
FvD gaat breed referrals inzetten in de campagne, mensen kunnen daar geld mee verdienen. Goed opletten dus als iemand wat post op FOK! dat het geen affiliate link is.
https://fvd.nl/partnership
Dit soort dingen wordt in enige mate ook nog wel geloofd door zo'n 20-ish % van de NL bevolking meen ik me te herinneren. Als die allemaal op je stemmen heb je zo 30 zetelsquote:Op donderdag 21 september 2023 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een droplul joh met zijn 'extreem onwaarschijnlijk' en dan niet eens goed kunnen uitleggen waarom het extreem onwaarschijnlijk is dat we nooit op de maan zijn geland en dat 911 echt gebeurd is.
Je zou deze man echt daadwerkelijk capabel genoeg vinden als politiek persoon...
Nu weet ik niet of 20% enigszins realistisch is, maar de zwevende kiezer gaat ie er niet mee binnenhalen. Hoogstens dat zijn vaste groep aanbidders hem nu ng langer blijven aanbidden.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit soort dingen wordt in enige mate ook nog wel geloofd door zo'n 20-ish % van de NL bevolking meen ik me te herinneren. Als die allemaal op je stemmen heb je zo 30 zetels
Niet. Ze hebben het perfecte verdienmodel gevonden. Vaste harde kern die ze een stabiel en stevig inkomen garandeert voor de komende jaren.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:33 schreef qajariaq het volgende:
Het begint ook wel op te vallen dat alle wartaal bij TB vandaan komt en eigenlijk ook niets anders meer terwijl GM meer de radicale politiek aan het verkondigen is en zich iets verder van die echte complotten weg houdt. Behalve die belofte van de tribunalen dan. Oeps, was v Houwelingen.
Wanneer gaan die lui ruzie krijgen?
Daarnaast draait die club al sinds het prille begin rond (veelal antisemitische) complottheorien. Wie dat niet trekt was al heel lang afgehaakt…quote:Op donderdag 21 september 2023 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet. Ze hebben het perfecte verdienmodel gevonden. Vaste harde kern die ze een stabiel en stevig inkomen garandeert voor de komende jaren.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de camera niet even een rondje maakte.
Heb je ook lege menigtes dan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:57 schreef timmmmm het volgende:
FvDers schieten toch alleen graag op een volle menigte?
Ze is sarcastisch he.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uitzinnig en menigte blijken relatieve begrippen te zijn.
Ja, zo te zien was er meer belangstelling voor het terras dan voor de speech.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, iets voller dan uit dat andere shot leek.
Nee, hij betaalde een hoop geld, mocht Eric een handje geven en met hem op de foto en fabriceerde er dat verhaaltje bij. Het is verkiezingstijd, he?quote:Op zondag 15 oktober 2023 23:07 schreef Tourniquet het volgende:
Thierry sprak in Florida met Eric Trump over een internationale samenwerking van anti-globalisten. En nee, dat komt niet van De Speld.![]()
[ twitter ]
Haha dit ja!quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, hij betaalde een hoop geld, mocht Eric een handje geven en met hem op de foto en fabriceerde er dat verhaaltje bij. Het is verkiezingstijd, he?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nu-ook-maaltijdboxenquote:Ondertussen boekte FvD de afgelopen jaren weinig resultaat rondom het thema democratische vernieuwing. Kamerleden dienen weinig moties in hierover. Een initiatiefwet om een niet bindend-referendum in te voeren werd verworpen. De SP, die door Baudet als 'kartelpartij' wordt weggezet, lukte het wl om een voorstel voor een bindend referendum door beide Kamers te krijgen. Na de verkiezingen zal blijken of deze grondwetswijziging het haalt.
FvD is daarnaast regelmatig afwezig bij debatten. De kleinere SGP (3 zetels) kent een hogere deelname dan FvD (5 zetels). Sinds 2017 was Forum bij 550 debatten aanwezig, de SGP bij 1510.
Tribunalen tegen vaccinatie schade?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Niks boven Forum voor Democratie. De enige partij die opkomt voor onze belangen.
Als je ons definieert tot mensen die rechtstreeks afstammen van Batavieren die de Rijn af zakten, uitsluitend (claimen) op het andere geslacht vallen en uitsluitend met dezelfde categorie te maken wil hebben; bovendien een uil van Minerva als huisdier ambiren dan heb je eigenlijk nog niet gelijk. TB en een paar consorten zitten er vooral voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De enige partij die opkomt voor onze belangen.
ls ze er al zitten. Wat zo onderdehand zeldzamer is dan een T Rex op de Dam.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je ons definieert tot mensen die rechtstreeks afstammen van de Batavieren die de Rijn af zakten, uitsluitend (claimen) op het andere geslacht vallen en uitsluitend met dezelfde categorie te maken wil hebben; bovendien een uil van Minerva als huisdier ambiren dan heb je eigenlijk nog niet gelijk. TB en een paar consorten zitten er vooral voor eigen gewin.
Waarom heeft ie juist nu aandacht nodig? Dit speelde dus veertig jaar terug en zo florissant was het toen ook niet voor de niet blanke burgers in ZA.quote:
Het is ook weer van een niveau. Om te janken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:00 schreef Momo het volgende:
Waarom ineens die obsessie met de donkere medemens?
[ afbeelding ]
Dat niveau gaat steeds meer in een spiraal naar beneden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook weer van een niveau. Om te janken.
Maar vooral blijven ontkennen dat he fascisten zijn, hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat niveau gaat steeds meer in een spiraal naar beneden.
[ twitter ]
Ik zie geen spiraal naar beneden hoor zijn Europa moet dominant blank blijven is alweer 7 jaar oud. Nu is hij wat explicieter. Ik denk omdat hij ook wel doorheeft dat wat nu nog FvD is juist graag hoort over pedos en hoe goed apartheid is.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar vooral blijven ontkennen dat he fascisten zijn, hoor.
Hoe meer nimby wil je het hebben?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:00 schreef Momo het volgende:
Waarom ineens die obsessie met de donkere medemens?
[ afbeelding ]
Het mRNA vaccin had juist minder bijwerkingenquote:Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
Ook de uitrol van de mRNA vaccins was hier een duidelijk voorbeeld van: iets dat door “de wetenschap” als bewezen werd beschouwd, bleek onvoorspelbare bijwerkingen te hebben.
millennia maar liefst, dan zit je dus op het niveau van everzwijntjes jagen op de Veluwe en her en der op een open plek met wat gewassen telen die maar een fractie opbrengen van de huidige gewassen. Kunstmest mag dus ook niet meer en ploegen doen we voortaan met de hand door middel van een kromme stok.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.
Als er iets is wat weinig tot niks met natuur te maken heeft is het wel moderne landbouw.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proevenquote:Op woensdag 24 januari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen week was Nederland in de ban van de opmerkelijke beelden waarin de koning een bezoek bracht aan een insectenkwekerij en zich waagde aan een wormenburger. Deze gebeurtenis past in een breder patroon dat zich nu ontvouwt. Internationale organisaties, regeringen en zelfs ons koningshuis pleiten voor een radicale agenda: een totale omwenteling van onze manier van leven. Het is een fenomeen dat door henzelf de 'eiwittransitie' wordt genoemd; waarbij natuurlijke, dierlijke producten moeten worden vervangen door door de mens gecreerde alternatieven.
Nederland neemt hierin een voortrekkersrol en fungeert als een soort proeftuin voor het globalisme. Onze regering is sterk vertegenwoordigd bij het World Economic Forum, Nederland was het eerste land dat plannen maakte om boeren te onteigenen, het is zelfs het land waar kweekvlees werd uitgevonden.
Een radicale agenda
Het dieperliggende idee achter deze ontwikkelingen is dat de mens zich moet onttrekken aan de natuur - door middel van technologie en chemie de wereld moet beheersen. Dit omvat genetische modificatie van gewassen, het vervangen van dierlijke producten door in een laboratorium gecreerde alternatieven - ja, zelfs uiteindelijk het streven naar aanpassing van de mens zelf.
Ook multinationals en grote bedrijven in de levensmiddelenindustrie zijn onderdeel van deze beweging. Zo heeft Unilever een “Future Foods” programma ontwikkeld, als inzet voor de eiwittransitie en lanceerde Albert Heijn hun nieuwe AH Terra merk, met het expliciete doel om in 2025 50% van de door hen verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn. Beide bedrijven zijn lid van het World Economic Forum. (Kwaliteits)vlees wordt ondertussen steeds onbereikbaarder gemaakt voor de meeste mensen.
Behoud van een gezond, natuurlijk dieet
FVD gelooft niet in deze hoogmoed. Het is niet onze plaats om de natuur op deze schaal te manipuleren. Ook de uitrol van de mRNA vaccins was hier een duidelijk voorbeeld van: iets dat door “de wetenschap” als bewezen werd beschouwd, bleek onvoorspelbare bijwerkingen te hebben. Wij geloven in terughoudendheid op dit vlak en zijn voorstander van een gezonde verbinding tussen mens en natuur. Daarom vinden we ook dat de menselijke maat moet terugkeren in de voedselketen. Het is beter om voedsel te eten van het land dan uit een reageerbuisje.
Als enige partij strijden wij vanaf dag 1 voor het behoud van onze millennia-oude landbouwtraditie, want alleen de landbouw kan deze verbinding tussen mens en natuur waarborgen.
Daarom zijn we ook een initiatief gestart: EerlijkEten. Wij willen een zo groot mogelijk netwerk vormen van boeren en consumenten, zodat landbouw in Nederland in de toekomst behouden blijft. We willen supermarktketens en het grootbedrijf omzeilen door consumenten rechtstreeks bij producenten te kunnen laten afnemen. Dit is goed voor de boer, want die herwint zijn autonomie, n voor de consument, die weer toegang krijgt tot kwalitatief hoogstaand voedsel.
Hoe groter ons netwerk; hoe meer weerstand we kunnen bieden aan internationale organisaties en overheden die boeren langzaam willen doen verdwijnen - en die natuurlijk geproduceerde producten willen vervangen door kunstmatige alternatieven, zoals E-nummerburgers, kweekvlees en insecten.
Geen voorproevers voor de man?quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proeven.
waarschijnlijk dacht onze Willem dat het een afrodisiacum wasquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Whehe, ik weet toevallig dat het totaal tegen het zorgvuldig samengestelde draaiboek in was dat de Koning ook daadwerkelijk ging proeven.
Of zoals Opa dat hij een met uitsterven beschermd dier zou verorberen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
waarschijnlijk dacht onze Willem dat het een afrodisiacum was
https://www.omroepwest.nl(...)gebracht-in-den-haagquote:DEN HAAG - Het was een primeur. Forum voor Democratie deed in 2022 voor de eerste keer mee met de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag en kreeg genoeg stemmen voor n zetel. Tweede Kamerlid Gideon van Meijeren nam die ene zetel in, maar donderdag vertrekt hij alweer uit de raad omdat hij verhuist naar Overijssel. Wat heeft Van Meijeren in de kleine twee jaar dat hij in de raad zat eigenlijk voor Den Haag voor elkaar gekregen? Antwoord: eigenlijk niets.
Vermoedelijk gaan ze dan allerlei maatregelen treffen om het Rusland zo makkelijk mogelijk te maken ook hier de Putin heilstaat te vestigen.quote:Op zondag 18 februari 2024 09:44 schreef qajariaq het volgende:
Dus de anti Europa partij gaat internationaal? Een eigen Europa oprichten of zo?
Haha wat een ontiegelijke snowflakequote:Op zaterdag 20 april 2024 10:49 schreef nostra het volgende:
Pepijn schrijft nog wat briefjes aan zichzelf om de afgangen wat te verzachten, whiskytje erbij en gaan.
[ x ]
Tja, dit geldt eigenlijk wel een beetje voor alle politici. Het is het welbekende South Park verhaal van de keuze tussen de Giant Douche of de Turd Sandwich, maar beiden weten ze het antwoord op lastige kwesties niet en wijzen enkel naar elkaar.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Over onvermogen gesproken:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)gebracht-in-den-haag
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:14 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Tja, dit geldt eigenlijk wel een beetje voor alle politici.
Sorry man.quote:
Dit is te veel. Forum heeft momenteel 3 zetels https://www.parlement.com(...)erfractie_forum_voorquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Sorry man.
De gehele kamer bestaat uit Giant Douches en Turd Sandwiches die modder naar elkaar gooien.
[ afbeelding ]
Hoho, volgens Senior Journalist Wierd Duk is Laurens Buijs uiterst betrouwbaar.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
rant? Complete melt down, rijp voor opname.
Is er een nieuwe drug op de markt?quote:
Oh, dat is die gastquote:Op zondag 12 mei 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja toen die man zijn kruistocht tegen de UVA begon was mij al wel duidelijk dat Laurens een totale wappie was. Grappig dat hem omarmen door die rechtse lui omdat hij ook tegen woke was nu lijkt te backfiren.
Want dat heeft in Schoof I ook zo goed gewerkt. En in Washington is het ook zo’n enorm succes….quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:10 schreef TAmaru het volgende:
FvD, de enige cht rechtse partij van Nederland. Stem nu Fvd voor een beter Nederland
https://www.nu.nl/politie(...)ctielijst-staan.htmlquote:Ralf Dekker had in zijn tijd als FVD-Kamerlid contact met Russische politici die op de sanctielijst van de EU en de VS staan, blijkt uit onderzoek van NRC. De partij van Thierry Baudet heeft altijd stellig ontkend dat er contacten waren tussen FVD en Rusland.
Het gaat volgens de krant om een videoconferentie waarin Moskou een anti-NAVO-campagne voert.
Dekker had op 25 maart van dit jaar een videogesprek met de Russische senatoren Konstantin Kosachev en Andrey Klimov. Beiden zijn lid van Vladimir Poetins partij Verenigd Rusland en staan op sanctielijsten van onder meer de EU en de VS, omdat ze de oorlog in Oekrane steunen.
Voor zover bekend is het niet eerder gebeurd dat een Nederlandse parlementarir direct contact had met Russische politici uit de kring van Poetin sinds de Russische invasie in Oekrane in februari 2022.
Het gesprek was georganiseerd door de Russische Academie van Wetenschappen en heette Vooruitzichten voor sociaaleconomische samenwerking tussen Rusland en de landen van de Europese Unie.
NRC achterhaalde dat Klimov het na de digitale ontmoeting tegen Russische media had over een "goed, serieus gesprek" met Europese parlementarirs. Het gesprek "biedt de mogelijkheid aan de gezonde krachten binnen de EU om de contacten die er waren met Rusland te herstellen", zei de Russische senator.
Dekker herhaalt Russische propaganda over NAVO
Dekker komt in debatten regelmatig met Kremlin-propaganda. "De NAVO gaat de oorlog in Oekrane verliezen van Rusland", zei hij op 5 februari tijdens een commissiedebat met defensieminister Ruben Brekelmans over de NAVO. "Er wordt doorgevochten tot de laatste Oekraner, zo lijkt het. Het Oekraense leger, of eigenlijk de NAVO, staat op het punt om geheel in te storten."
Volgens Dekker is het bondgenootschap "vooral goed als verhalenfabriek, fantasialand, de griezelbus, met Zelensky als superheld". Er is volgens hem geen vijand. "Het is werkelijk tijd om afscheid van de NAVO te nemen."
FVD-leider Baudet draagt regelmatig Russische propaganda uit en omringt zich met pro-Poetin-adviseurs
Al jaren link tussen Rusland en FVD
In het voorjaar van 2024 kwam vanuit Tsjechi het bericht dat onder anderen Nederlandse politici werden betaald door Rusland om pro-Russische propaganda te verspreiden.
De betalingen zouden zijn gegaan via de radicaal-rechtse nieuwssite Voice of Europe. Om welke politici het ging en van welke partij ze zijn werd niet benoemd. Maar Voice of Europe heeft Baudet en oud-FVD-politicus Marcel de Graaff regelmatig genterviewd.
Baudet heeft altijd ontkend dat hij is betaald om Russische propaganda te verspreiden. Dt hij Russische propaganda verspreidt is wel helder. Vorige maand zei de FVD-leider tijdens een debat over de NAVO-top in Den Haag nog: "De VS is deze oorlog begonnen, heeft dit allemaal uitgelokt en georganiseerd in Oekrane, heeft de Nord Stream-pijplijn gebombardeerd en heeft ons in dit krankzinnige conflict gelokt."
Daarbij gaat Baudet voorbij aan het feit dat Rusland op 24 februari 2022 het soevereine Oekrane binnenviel. Nederland hoeft Rusland volgens Baudet niet te vrezen. "Er is op geen enkele manier een dreiging - een territoriale dreiging of een andere dreiging - voor Nederland vanuit Rusland."
FVD was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.
benieuwd of ze ook terug zijn bij de gemeenteraadsverkiezingenquote:Op zaterdag 22 november 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
FvD terug lijkt langzaam terug te keren in de legacy media:
Bekijk deze YouTube-video
Vertel?quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:37 schreef Vis1980 het volgende:
Gezellig Nazi kerstfeest bij jFVD. Wat een figuren, joh.
Aha, je je verwacht het niet…quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)fvd_vieren_de_nazis/
quote:
Sorry, dat had ik inderdaad eerder moeten plaatsen. Bedankt iig, Momo, dat jij het gepost hebt.quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)fvd_vieren_de_nazis/
Sterker nog, Lidewij komt gewoon uit die ranzige JFVD. Slim naar voren geschoven wel door die snuifduifuil.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd
Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Dat iemand hier nog verbaasd over is, verbaast mij dan weer.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd
Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Over de aanwezigheid van John A. zegt Biyati: "[..] Wij willen geen gedachtepolitie spelen en mensen uitsluiten vanwege het uiten van bepaalde meningen."quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gala-jongerentak-fvd
Mooi gezellig cluppie is het ook dat jongerentak. Liedewij neemt er uiteraard geen afstand van. Ze was er immers ook.
Niets aan het handje hoor jongens, gewoon lekker gezellig kerstgala weetjewel.quote:Op het kerstgala van de jongerentak van FvD waren ook prominente gezichten van de Identaire Beweging, zoals de Duitser Severin Khler. Hij was lid van de AfD, de partij die door de inlichtingendienst is bestempeld als rechts-extremistisch, maar de AfD zelf zou hem te extreem hebben gevonden..
Als je door extreem rechts 'te extreem' wordt gevonden, heb je volgens mij best een probleem met je morele kompas.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niets aan het handje hoor jongens, gewoon lekker gezellig kerstgala weetjewel.
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, je je verwacht het niet…
Gelukkig vindt de huidige VVD partijen als PVV, JA21 en FvD volkomen normaal…
ja natuurlijk , iedere partij die meedoet aan de verkiezingen moet je serieus nemenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.
Ja, dat dacht Von Hindenburg ook…quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De VVD begrijpt dat PVV, JA21 en FVD gewoon bij het democratische speelveld horen. Dat ze afstand hebben genomen van PvdA/Groenlinks is dan ook een verstandige stap.
Von Papen, eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, dat dacht Von Hindenburg ook…
Ik zet ook altijd 200 euro op 36 rood als afsluiter van een casinobezoek.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:11 schreef -Deluzion- het volgende:
Als deze trend doorzet verwacht ik dat de PVV bij de volgende verkiezingen is teruggebracht tot een zeteltje of vijf, terwijl FVD ruim boven de 30 zetels uitkomt.
heel verstandigquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zet ook altijd 200 euro op 36 rood als afsluiter van een casinobezoek.
Mimimimi links dit links datquote:Op vrijdag 3 april 2026 20:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Lidewij doet het weer geweldig. Ze is duidelijk gegroeid ,komt inmiddels veel beter uit haar woorden, terwijl ze zich constant moet verdedigen tegen drie linkse figuren die haar proberen onderuit te halen met appjes van tien jaar geleden.
Ze rekent prima af met dat valse linkse wijf, wat een treurige vertoning van die haatdragende clowns , ik heb echt medelijden met wat ze moet doorstaan. Moszkowicz moet helemaal zijn mond houden, vragen om afstand te nemen van die appjes helpt echt niet en speelt links alleen maar meer in de kaart, die zullen nooit stoppen met zwartmaken.
Bekijk deze YouTube-video
Nah, het CDA ging ze voor. Van talloze malen de premier leveren, en 54 zetels. Naar 5 zeteltjes in 2021. En nu weer in het centrum van de macht.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:43 schreef nostra het volgende:
Wat je er ook van moge vinden, dit is wel de eerste radi partij die na hun implosie weer een resurrectie heeft. Waar dat door komt though, geen idee.
Die waren niet radi(caal).quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, het CDA ging ze voor. Van talloze malen de premier leveren, en 54 zetels. Naar 5 zeteltjes in 2021. En nu weer in het centrum van de macht.
Het kan allemaal.
Ja. Eens.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Die waren niet radi(caal).meestal verdwijnen die geruisloos weer.
Klopt. Die pleurden Mona gewoon op straat bij haar eerste anti-coronamaatregelen-geluid.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:47 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het CDA was en is geen wappiepartij.
Je klinkt objectiefquote:Op vrijdag 3 april 2026 20:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Lidewij doet het weer geweldig. Ze is duidelijk gegroeid ,komt inmiddels veel beter uit haar woorden, terwijl ze zich constant moet verdedigen tegen drie linkse figuren die haar proberen onderuit te halen met appjes van tien jaar geleden.
Ze rekent prima af met dat valse linkse wijf, wat een treurige vertoning van die haatdragende clowns , ik heb echt medelijden met wat ze moet doorstaan. Moszkowicz moet helemaal zijn mond houden, vragen om afstand te nemen van die appjes helpt echt niet en speelt links alleen maar meer in de kaart, die zullen nooit stoppen met zwartmaken.
Bekijk deze YouTube-video
https://www.nu.nl/politie(...)ts-gedachtegoed.htmlquote:FVD weigert ondanks immense druk Kamer afstand te nemen van extreemrechts gedachtegoed
In een ongekende wending van het debat over de normalisering van geweld richtte een groot deel van de Kamer langdurig de pijlen op FVD-leider Lidewij de Vos. Zij weigerde, ondanks verwoede pogingen van zowel links als rechts, afstand te nemen van extreemrechts gedachtegoed.
Ruim een uur lang stond De Vos dinsdagavond voor een steeds woedender wordende Kamer. De aanleiding van het debat: bij onder meer de anti-azc-rellen in Loosdrecht zijn signalen dat extreemrechtse groepen betrokken zijn. Partijen van links tot rechts maanden de FVD-fractievoorzitter tevergeefs om afstand te nemen van die gewelddadigheden n van extreemrechts gedachtegoed.
Dat de Kamer de pijlen op De Vos richtte, kwam niet geheel uit de lucht vallen. Volgens Jesse Klaver (PRO) hangt er een "extreemrechtse zweem" rond FVD. Bij de gemeenteraadsverkiezingen bleek dat meerdere FVD-kandidaten banden hebben (gehad) met extreemrechtse groeperingen.
De Vos wierp alle "insinuaties" over die banden verre van zich, want met het extremistische gedachtegoed heeft FVD volgens haar niks te maken.
FVD lag in debat niet eerder zo onder vuur
De Vos veroordeelde wel het geweld bij de protesten. Maar, kaatste ze terug in de richting van de coalitie en het kabinet, het beleid van de regering zou er ook zelf voor hebben gezorgd dat mensen zo boos zijn.
"Het gaat er ook om wat er na de komma komt", zei premier Rob Jetten later op de avond over dit soort veroordelingen. Hij had tijdens het debat gehoopt op een Kamerbrede veroordeling van het geweld, maar moest concluderen dat dit niet het geval was.
Niet eerder lag de FVD z onder vuur tijdens een debat. Onder leiding van voormalig partijleider Thierry Baudet kwam de partij ook regelmatig in opspraak, maar lieten politici de partij tijdens debatten ook vaak links liggen. Aan de omstreden denkbeelden van de partij werd weinig aandacht besteed met het idee om die zo niet verder te voeden.
Die instelling van de Kamer veranderde dinsdagavond. FVD, nu met zeven zetels in de Kamer, staat er goed voor in de peilingen. Ook deed de partij in veel gemeenten mee tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en haalde daardoor veel meer zetels dan vier jaar geleden.
Volgens Klaver liet FVD 'ware aard' zien
Naast het verwijt dat De Vos de gewelddadigheden niet genoeg zou hebben veroordeeld, hadden partijen ook grote moeite met de door FVD gebruikte termen 'remigratie' en 'omvolking'. De Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) waarschuwt bijvoorbeeld dat het gebruik van die termen zou kunnen zorgen voor normalisering van extreemrechts gedachtegoed.
In een poging FVD afstand te laten nemen van zulke ideen, vroeg D66'er Jan Paternotte bijvoorbeeld of "Nederland alleen voor de blanken is". Daarop antwoordde De Vos dat "Nederland voor de Nederlanders is" en verwees ze onder meer naar de mensen wiens (voor)ouders hier geboren zijn.
In navolging van D66 stapten ook andere fractievoorzitters naar voren met als doel De Vos kleur te laten bekennen. Het ontaardde in een bizar debat waarin de FVD-leider herhaaldelijk naliet de vragen te beantwoorden, zonder afstand te nemen van het omstreden gedachtegoed.
De Vos liet bij dat debat "de ware aard" van de partij zien, vond PRO-leider Jesse Klaver daarom. Hij verweet haar het extreemrechtse gedachtegoed te normaliseren. Ook Mona Keijzer probeerde, als "twee rechtse politica tegenover elkaar", De Vos afstand te laten nemen van de extreemrechtse groeperingen.
'Was intens lelijk, maar moest wel gebeuren'
"Het was lelijk, intens lelijk, maar het moest wel gebeuren", blikte Paternotte nog datzelfde debat terug. "Ik denk dat het goed is dat Nederland dit heeft gezien. Als je niet bereid bent door te vragen en denkt 'laat een partij maar kletsen', dan weten mensen niet waar ze op stemmen als er verkiezingen aankomen."
Ook Jetten suggereerde tijdens het debat dat de bijna Kamerbrede aanvaring met De Vos nodig was. De racistische termen die dinsdagavond veelvuldig gebruikt werden, ook door partijen die er openlijk afstand van namen, zijn woorden die volgens Jetten "het maatschappelijke debat op een verkeerde manier kunnen benvloeden". "De term 'omvolking' is geen gewone taal. Het hoort niet thuis in ons politieke debat."
De Vos zou zich met haar denkbeelden buiten “elk politiek debat” plaatsen, zei Jetten, zonder haar daarbij expliciet bij naam te noemen.
Coalitie sluit samenwerking met Markuszower niet uit
Tegelijkertijd wierp de linkse oppositie de volgende vraag op: kunnen het kabinet-Jetten en de coalitie dan nog wel samenwerken met Groep Markuszower? Leider Gidi Markuszower raakte immers vorige week in opspraak vanwege zijn uitlatingen over het plegen van geweld tegen Palestijnen en het gebruik van het begrip 'omvolking'.
Partijen als FVD en PVV waren voor de coalitie geen samenwerkingspartner vanwege hun denkbeelden, maar Groep Markuszower wordt momenteel niet uitgesloten.
D66, VVD en CDA wierpen de vraag op wat samenwerking precies inhoudt. Het vraagstuk van gedoogsteun of een andere vorm van structurele samenwerking, bijvoorbeeld bij het vormen van een coalitie, ligt nu volgens de drie partijen niet voor.
Paternotte en VVD-fractievoorzitter Ruben Brekelmans zeiden wel moeite te hebben met de uitlatingen van Markuszower. Ze hoopten dat de politicus zijn woorden zou terugnemen, maar dat gebeurde niet.
Jetten constateerde dat Markuszower zich met zulke uitspraken wel "buiten de positieve krachten plaatst waar de samenwerking plaatsvindt". Ook kan de premier "zich niet voorstellen dat het kabinet veel overeenstemming zal vinden" met de uiterst rechtse groep, maar hij sloot Groep Markuszower nog niet hard uit.
Het maakt samenwerking met de rechtse afsplitsing wel lastig, maar zowel de coalitie als het kabinet hebben de deur dinsdagavond niet dichtgegooid.
Dit gaat FVD juist hartstikke veel zetels opleveren. Lidewij hield zich uitstekend staande en liet zich absoluut niet gek maken door de druk en dat circus van links.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)ts-gedachtegoed.html
Links? Ben je wel goed in je bovenkamer? Dit gaat om geweldplegingen afkeuren, punt. Dat heeft niets met politieke voorkeuren meer te maken. Als je zelfs rasoppertunist Mona Keijzer tegen je hebt, ben je niets dan een hopeloos stuk afval.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dit gaat FVD juist hartstikke veel zetels opleveren. Lidewij hield zich uitstekend staande en liet zich absoluut niet gek maken door de druk en dat circus van links.
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Links? Ben je wel goed in je bovenkamer? Dit gaat om geweldplegingen afkeuren, punt. Dat heeft niets met politieke voorkeuren meer te maken. Als je zelfs rasoppertunist Mona Keijzer tegen je hebt, ben je niets dan een hopeloos stuk afval.
Vervolgens verklaarde ze dit weekend op een congres van de extreemrechtse internationale dat het haar vrienden zijn en ze hun visie delen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.
Dit was gewoon een ordinaire politieke hinderlaag omdat FVD in de peilingen groeit. Ze proberen haar kapot te maken. Ik hoop oprecht dat Lidewij goede beveiliging heeft.
En de enige die echt door de mand is gevallen, was Mona Keijzer. Die liet haar ware gezicht zien.
"Ik ben geen racist, maar alle zwarte mensen moeten het land uit"quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dan heb je het debat duidelijk niet goed gevolgd. Lidewij heeft het geweld meerdere keren expliciet veroordeeld. Ze was juist de enige die het over de inhoud wilde hebben, in plaats van alleen maar morele superioriteit te showen.
Dit was gewoon een ordinaire politieke hinderlaag omdat FVD in de peilingen groeit. Ze proberen haar kapot te maken. Ik hoop oprecht dat Lidewij goede beveiliging heeft.
En de enige die echt door de mand is gevallen, was Mona Keijzer. Die liet haar ware gezicht zien.
Valse voorstelling van zaken. Lidewij heeft het geweld expliciet afgekeurd. Het "maar" dat jullie zo haten is dat ze ook zegt dat het beleid van Jetten en co ervoor zorgt dat mensen ontploffen. Dat willen jullie niet horen, dus maken jullie er een "ze keurt geweld niet af verhaal van"quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:40 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben geen racist, maar alle zwarte mensen moeten het land uit"
"Ik ben niet antisemitisch, maar Isral moet vernietigd worden"
"Ik keur het af, maar ik begrijp het wel"
Het ging om afkeuren, punt. Niet afkeuren, maar.
Dat jullie dat meteen weer moeten framen als "extreemrechtse internationale" zegt alles over jullie eigen obsessie. Lidewij heeft geweld wel veroordeeld maar weigert mee te gaan in de heksenjacht en het stilzwijgen over het falende asiel en migratiebeleid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vervolgens verklaarde ze dit weekend op een congres van de extreemrechtse internationale dat het haar vrienden zijn en ze hun visie delen.
Dit allemaal proberen te framen als een politieke afrekening is een laffe uitvlucht om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor de extreemrechtse drek die deze club uitbraakt.
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Valse voorstelling van zaken. Lidewij heeft het geweld expliciet afgekeurd. Het "maar" dat jullie zo haten is dat ze ook zegt dat het beleid van Jetten en co ervoor zorgt dat mensen ontploffen. Dat willen jullie niet horen, dus maken jullie er een "ze keurt geweld niet af verhaal van"
Poesje, hou nou maar op. Je weet dat je leden van een sekte toch nooit kunt overtuigen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.
Het feit dat ze het niet met punt heeft veroordeeld en dat weigerde te doen zegt heel veel.
Ik ben blij dat ze niets heeft toegegeven. Anders zouden die woorden toch weer verdraaid worden. Jullie willen een simpele veroordeling zonder enig weerwoord. Dat weigert ze en dat siert haar. Dit hele spektakel draait om het klein houden van FVD.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra je 'maar' achter een uitspraak zet, is die uitspraak per definitie niet meer expliciet. 'Maar' komt met een tegenstelling of afzwakking. Dat is het hele nut van dat woord. Ze zwakt haar eigen veroordeling direct af, en juist dat maakt dat die woorden meteen hun geloofwaardigheid verliezen. Ze mag best kritiek hebben op Jetten, denk dat niemand daar een probleem mee heeft, maar dat kon ze best lostrekken van de veroordeling.
Het feit dat ze het niet met punt heeft veroordeeld en dat weigerde te doen zegt heel veel.
Zodra iemand het niet met je eens is, is het meteen een sekte lid? Jullie hebben niks meer over dan persoonlijke aanvallen omdat jullie inhoudelijk onderuit gaan. Ga maar lekker verder met je emotionele framing, ik blijf bij de feiten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Poesje, hou nou maar op. Je weet dat je leden van een sekte toch nooit kunt overtuigen?
Toegeven zou in deze context het geweld veroordelen zijn, nu ben je blij dat ze dat niet heeft gedaan? Ze wil niet wijken van de kant van de relschoppers. En al werd het gedraaid, mijn argumenten die ik hier nu gebruik zouden dan niet meer als onderbouwing gebruikt kunnen worden. Alle kritiek richt zich op het feit dat ze weigerde het expliciet te veroordelen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze niets heeft toegegeven. Anders zouden die woorden toch weer verdraaid worden. Jullie willen een simpele veroordeling zonder enig weerwoord. Dat weigert ze en dat siert haar. Dit hele spektakel draait om het klein houden van FVD.
Het was dan ook gewoon een internationale bijeenkomst van extreemrechts. Met zulke kameraden heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat jullie dat meteen weer moeten framen als "extreemrechtse internationale" zegt alles over jullie eigen obsessie. Lidewij heeft geweld wel veroordeeld maar weigert mee te gaan in de heksenjacht en het stilzwijgen over het falende asiel en migratiebeleid.
Klopt, iedereen met een beetje verstand of fatsoen doorzag dat overigens vanaf dag 1.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
Het blijft een verschrikkelijk clubje engnekken.
Mensen die zich daarmee associren zijn dom of kwaadaardig. Meer smaakjes zijn er niet.
Mwah, het was altijd al een twijfelachtige clubje onder Baudet en Hiddema, maar nadat Hiddema het schip verliet is het echt heel snel bergafwaarts gegaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, iedereen met een beetje verstand of fatsoen doorzag dat overigens vanaf dag 1.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verkeerde smiley... [ afbeelding ]
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah, het was altijd al een twijfelachtige clubje onder Baudet en Hiddema, maar nadat Hiddema het schip verliet is het echt heel snel bergafwaarts gegaan.
Zeker, maar dat was niet wat de meeste mensen meekregen. Baudet is daarmee volledig overboord gegaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.
Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Het was schandaal na schandaal toen hoorquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat was niet wat de meeste mensen meekregen. Baudet is daarmee volledig overboord gegaan.
Klein bier vergeleken met omvolking, homeopathische verdunning en dat soort kolder.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het was schandaal na schandaal toen hoor
Snap ergens wel dat sommige mensen verblind waren (en zijn) door het mooie laagje chroom over het pakketje schroot. Maar inderdaad die rot zit er vanaf dag 1 overduidelijk in (en eigenlijk al daarvoor rond het Oekranereferendum).quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het ging al over schedelmeten en zwarten die nou eenmaal veel dommer zijn toen Yernaz daar nog in de marge aan het rommelen was.
Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
De homeopathische verdunning van Baudet stamt uit 2017, dus voor hun grote overwinning bij de PS in 2019.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klein bier vergeleken met omvolking, homeopathische verdunning en dat soort kolder.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De homeopathische verdunning van Baudet stamt uit 2017, dus voor hun grote overwinning bij de PS in 2019.
En toen had hij het ook al over allerlei aan omvolking gerelateerde zaken zoals “ Baudet noemt in een lezing begin 2017 in dat kader vluchtelingen en migranten ‘kwaadwillende, agressieve elementen, die ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen worden binnengeloodst’.”
Blijkbaar is mijn tijdlijn niet heel zuiver meerquote:Op woensdag 3 juni 2026 23:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In 2017 door Baudet gentroduceerd, een van de eerste relletjes
Gelukkig is Hiddema opgestapt. Die had toch niks toe te voegen. Een partij moet zo nu en dan schoon schip maken om weer vooruit te kunnen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:
Hiddema (en vooral Otten) waren wellicht een dempende factor, maar toen was het in de kern al rot (en werd er al geld gestort vanuit Rusland)
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het was schandaal na schandaal toen hoor
En hoe staat het met je bloedlijn, om in FvD-sferen te blijven?quote:Op donderdag 4 juni 2026 01:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar is mijn tijdlijn niet heel zuiver meer
Klopt, nu is zelfs het laagje chroom verdwenen en dwepen ze openlijk en bewust met neonazi’s en ander extreemrechts tuig.quote:Op donderdag 4 juni 2026 03:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, nu is zelfs het laagje chroom verdwenen en dwepen ze openlijk en bewust met neonazi’s en ander extreemrechts tuig.
Wat overigens wel gelijk is gebleven is de fanatieke aanhang die per definitie alles goedpraat wat ze uitbraken bij FvD.
Toen waren er schandalen met mensen met een dubieus verleden, nu zijn er schandalen met mensen met een dubieus verleden. Er is weinig veranderd, alleen dat we ons niet meer druk maken om de verwerpelijke standpunten maar het normaal zijn gaan vinden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 03:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat was toen. Alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen, partijen ook. Het heeft geen zin om eindeloos in het verleden te blijven hangen.
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Toen waren er schandalen met mensen met een dubieus verleden, nu zijn er schandalen met mensen met een dubieus verleden. Er is weinig veranderd, alleen dat we ons niet meer druk maken om de verwerpelijke standpunten maar het normaal zijn gaan vinden.
Nou ja, als we mensen die bij de Geuzenbond zitten al niet meer extreemrechts mogen noemen, zijn wij niet degene die ons niet aan de feiten houden. Alle organisaties die hierover gaan, plakken er dat label namelijk wl op.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.
Ik denk dat jij een wat verknipt beeld hebt bij wat het overgrote deel van Nederland ziet en ervaart.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.
Die "alle organisaties" waar je het over hebt zijn grotendeels door dezelfde linkse kliek gesubsidieerd en ideologisch gedreven. Dat zijn geen onafhankelijke feiten maarr activisme betaald van belastinggeld.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als we mensen die bij de Geuzenbond zitten al niet meer extreemrechts mogen noemen, zijn wij niet degene die ons niet aan de feiten houden. Alle organisaties die hierover gaan, plakken er dat label namelijk wl op.
Ik denk juist dat jij een zwaar vertekend beeld hebt. Het overgrote deel van Nederland ervaart elke dag de gevolgen van open grenzen, overvolle azc’s, toenemende criminaliteit, woningnood en buurten die onherkenbaar veranderen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een wat verknipt beeld hebt bij wat het overgrote deel van Nederland ziet en ervaart.
Een argumentum ad populum is nooit zo sterk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die standpunten zijn juist normaal. Lidewij zegt niks geks, ze zegt gewoon hardop wat het overgrote deel van Nederland ziet en dagelijks ervaart: de massamigratie, de asielchaos, de onveiligheid en de verwaarlozing van de eigen bevolking.
Als je onze overheid bestempelt als linkse kliek, dan wel. Want ik heb het over organisaties als de AIVD.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:11 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die "alle organisaties" waar je het over hebt zijn grotendeels door dezelfde linkse kliek gesubsidieerd en ideologisch gedreven. Dat zijn geen onafhankelijke feiten maarr activisme betaald van belastinggeld.
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je onze overheid bestempelt als linkse kliek, dan wel. Want ik heb het over organisaties als de AIVD.
Als je daar zo'n soort complot in ziet en denkt dat ze dat verzinnen als zijnde activisme, dan is je referentiekader zo anders dat een gesprek tussen ons geen zin heeft.
Toon dat feit eens aan?quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.
Maar dat die club een duidelijke politieke bias heeft en alles wat rechts van het midden zit al snel als gevaarlijk bestempelt, dat is gewoon een feit. En daarom nemen steeds meer mensen ze niet meer serieus.
Dat laatste ben ik met je eens.
Het hep op Feesboek / Twitter gestaan!quote:
Ze framen politieke standpunten die miljoenen Nederlanders normaal vinden meteen als extremistisch. Ze noemen bijvoorbeeld remigratie als kenmerk van rechts extremisme in hun officile rapporten.quote:
Feitjes zijn lastig als je hele strategie bestaat uit mensen wegzetten als nazi’s.quote:
Bron? En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ze framen politieke standpunten die miljoenen Nederlanders normaal vinden meteen als extremistisch. Ze noemen bijvoorbeeld remigratie als kenmerk van rechts extremisme in hun officile rapporten.
Feitjes zijn nog lastiger als ze niet bestaan , lieverd.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Feitjes zijn lastig als je hele strategie bestaat uit mensen wegzetten als nazi’s.
Hier staat genoeg in.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.
Ja, daar ben ik het mee eens. Gedwongen deportatie op basis van bloed, afkomst of verre voorouders is inderdaad nazistisch gedachtegoed. Maar dat is in ieder geval niet waar FVD voor pleit en ook niet wat de meeste FVD kiezers willen. Er zal ongetwijfeld een kleine groep zijn die zulke ideen aanhangt zoals je die in vrijwel elke politieke achterban kunt vinden maar daar neemt FVD expliciet afstand van.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En remigratie is geen kenmerk van rechts extremisme en dat beweert ook niemand. Een term als ‘gedwongen deportatie’ wel. Zeker als dat wordt geist van iedereen die een allochtone achtergrond heeft, omdat hun verre voorouders ooit hier gekomen zijn.
Waarom zou ik jou op een bepaalde manier weg willen zetten? Je weet dat we elkaar niet kennen h, het interesseert me echt niet zoveel hoe jij erin staat, laat staan dat ik dat op een bepaalde manier wil laten overkomen door je op een of andere manier weg te zetten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De AIVD vertrouw ik inderdaad niet, maar een complot zie ik er niet in, al probeer je mij wel zo weg te zetten.
Maar dat die club een duidelijke politieke bias heeft en alles wat rechts van het midden zit al snel als gevaarlijk bestempelt, dat is gewoon een feit. En daarom nemen steeds meer mensen ze niet meer serieus.
Dat laatste ben ik met je eens.
Nou, ik heb het idee dat jij FVD vooral ziet als een club complotdenkers, en mij daarom ook zo probeert weg te zetten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou ik jou op een bepaalde manier weg willen zetten? Je weet dat we elkaar niet kennen h, het interesseert me echt niet zoveel hoe jij erin staat, laat staan dat ik dat op een bepaalde manier wil laten overkomen door je op een of andere manier weg te zetten.
Waar komt dat idee in 's hemelsnaam vandaan?
Dus de AIVD en andere overheidsinstanties zijn bezig om doelen voor 'de linkse kliek' te bewerkstelligen als activisme en ik probeer jou als van alles weg te zetten omdat je fan bent van FvD.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nou, ik heb het idee dat jij FVD vooral ziet als een club complotdenkers, en mij daarom ook zo probeert weg te zetten.
Je liegt hier maar ziet het zelf niets eensquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het enige laagje dat echt verdwenen is, is het laagje beschaving bij jullie. Zodra iemand het niet met het linkse narratief eens is, moet diegene meteen gedemoniseerd worden. Neonazi’s dit, extreemrechts tuig dat. Zo saai. Jullie hebben alleen nog maar framing over omdat de feiten niet aan jullie kant staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |