Dat schijnt nummer was ik al lang vergeten. Nu zit het weer in mijn hoofdquote:
Zou weer een enorme blunder van de Russen zijn als ze zich hebben laten insluiten. Er was tijd zat voor een terugtrekking.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Pro-Russian outlet "Rybar" now suggesting the Ukrainian military has completed a physical encirclement of Lyman and several surrounding settlements - trapping a significant number of Russian troops in a pocket.
[ afbeelding ]
Als Rusland er "gewoon" uitgekickt had kunnen worden, hadden we dat natuurlijk al lang gedaan. Dat is nu precies het probleem/dilemma waar je hier mee te maken hebt, het is het land met het grootste kernarsenaal ter wereld.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:50 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik denk niet zo heel veel tbh. Rusland valt een soeverein land binnen en wordt er gewoon geforceerd uitgekickt door een alliantie van UK, Polen en USA bv. Wat wil Poetin dan doen? Weinig...
Rusland moet dan wel terugtrekken. Wil hij echt escaleren dan is dat simpelweg het doel van Putin en zijn mede gangsters.
En als hij dat doel heeft om dan de wereld mee te nemen, dan moet hij eacaleren om zijn achterban mee te krijgen... Tja.. dan is er nog maar 1 optie mogelijk en dat is een allin aanval op Rusland met alles wat je hebt en allemaal tegelijk.. dus MAD.. en dan hopen dat je eerder bent dan de Russen..
Voel je niks vanquote:Op donderdag 29 september 2022 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als Rusland er "gewoon" uitgekickt had kunnen worden, hadden we dat natuurlijk al lang gedaan. Dat is nu precies het probleem/dilemma waar je hier mee te maken hebt, het is het land met het grootste kernarsenaal ter wereld.
Wat Putin wil doen wanneer je de directe confrontatie aangaat en ze dat dus beschouwen als een bedreiging voor het voortbestaan van Rusland, is hun arsenaal inzetten.
Eerder zijn dan de ander heeft geen zin bij MAD. Een nucleaire aanval met ICBMs wordt voor massale impact geconstateerd, waarop als tegenreactie wordt gelanceerd. Tegen die raketten is aimpelweg vrij weinig te doen. Dus na de berichten dat Rusland is opgehouden met bestaan, is het maximaal nog een kwartiertje voordat je je eigen dood vanuit de hemel ziet neerdalen.
Als je er ver genoeg vanaf zit waarschijnlijk wel weer.quote:
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Pro-Russian outlet "Rybar" now suggesting the Ukrainian military has completed a physical encirclement of Lyman and several surrounding settlements - trapping a significant number of Russian troops in a pocket.
[ afbeelding ]
Hij was geen voorstander voor het gebruik omdat dat een doos van Pandora zou openen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe is het met onze vriend Igor Girkin, heeft hij nog wat gezegd over het conflict of over nukes?
Volgens de Russen staat Lymen dus op vallen.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat nucleair geweld nucleair beantwoord zal worden. Dus om dit nou even op te waarderen tot een existentieel risico voor de mensheid gaat me te snel maar het is wel serieus:quote:Op donderdag 29 september 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt er dus wel op dat er tactische kernwapens gebruikt gaan worden... Oekrane zal vast Amerikaanse intel hebben gekregen. Hmmm. Dit gaat wat worden jongens. Reken maar dat het lot van de mensheid aan een zijden draadje hangt.
Ik vraag me voornamelijk af waar die gaat vallen. Op het front heeft ie zijn eigen strijdkrachten er ook mee.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt er dus wel op dat er tactische kernwapens gebruikt gaan worden... Oekrane zal vast Amerikaanse intel hebben gekregen. Hmmm. Dit gaat wat worden jongens. Reken maar dat het lot van de mensheid aan een zijden draadje hangt.
Aankomend weekend en anders volgende week krijgt die weer tikje als Lyman volledig is gevallen en Oekraners vanaf daar verder oprukken.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:47 schreef polderturk het volgende:
Hij wordt steeds somberder.
twitter ]
Las ik niet ergens van de Poolse president ofzo dat de NATO dat gaat beantwoorden met oldschool conventionele borbardementen op Russische troepen in Oekrane?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat nucleair geweld nucleair beantwoord zal worden. Dus om dit nou even op te waarderen tot een existentieel risico voor de mensheid gaat me te snel maar het is wel serieus:
[ twitter ]
Waarom zou je het zo noemen? De oorlog in Korea, waar veel meer partijen bij betrokken waren, noemen we toch ook niet WO 2,5?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Las ik niet ergens van de Poolse president ofzo dat de NATO dat gaat beantwoorden met oldschool conventionele borbardementen op Russische troepen in Oekrane?
Heb wel de indruk dat dat redelijk richting WOIII gaat dan.
Op zichzelf zullen zijn eigen strijdkrachten hem weinig kunnen schelen. Als het tactisch het beste is in zijn hoofd, zal hij ze zonder met z’n ogen te knipperen opofferen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me voornamelijk af waar die gaat vallen. Op het front heeft ie zijn eigen strijdkrachten er ook mee.
Het kan een escalatie in werking brengen. Wij in het Westen geloven dat wel. Rusland niet volgens de doctrine. Wat als Rusland conventioneel wordt aangevallen? Dan loopt het snel genoeg uit de hand.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat nucleair geweld nucleair beantwoord zal worden. Dus om dit nou even op te waarderen tot een existentieel risico voor de mensheid gaat me te snel maar het is wel serieus:
[ twitter ]
Dat is ook zo leuk, hoe groter de druk nu en beslissend elke beslissing is hoe meer verdeeldheid qua meningen ook binnen Poetins kring. De ene wilde volle mobilisatie, ander niet of half. Halve mobilisatie uitgeroepen, nu weer die menen waarom het nou zo hardhandig moet qua optreden en bepaalde minderheden wiens bestaan al bedreigd is disproportioneel veel moeten afstaan…etc etc. En straks weer victim blaming natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
Hij was geen voorstander voor het gebruik omdat dat een doos van Pandora zou openen.
En Rusland dat zeker verliest. Als ze het al doen dan eerst een test in onbewoond gebied.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij was geen voorstander voor het gebruik omdat dat een doos van Pandora zou openen.
Torren in zijn hoofd.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf zullen zijn eigen strijdkrachten hem weinig kunnen schelen. Als het tactisch het beste is in zijn hoofd, zal hij ze zonder met z’n ogen te knipperen opofferen.
En die gaat uitgevochten worden met nukes lijkt me. Waarom zou zoiets niet noodzakelijk zijn? WWIV wordt dan uitgevochten met stokken en stenen zoals Einstein zei.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Las ik niet ergens van de Poolse president ofzo dat de NATO dat gaat beantwoorden met oldschool conventionele borbardementen op Russische troepen in Oekrane?
Heb wel de indruk dat dat redelijk richting WOIII gaat dan.
Hoe moet ie dat verkopen thuis? Waanzin, zoiets.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf zullen zijn eigen strijdkrachten hem weinig kunnen schelen. Als het tactisch het beste is in zijn hoofd, zal hij ze zonder met z’n ogen te knipperen opofferen.
quote:Op donderdag 29 september 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Die muziek eronder is echt geniaal.
https://twitter.com/c10ne(...)JqWbULDoISx7Law&s=19
Wat mij betreft doet ie daarna het licht in Rusland uit, sort to speak..einde verhaal.quote:
Oorlog tegen Westen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Hoe moet ie dat verkopen thuis? Waanzin, zoiets.
Yeah, dat horen we dus nu al een week. Maak me maar wakker als het echt heroverd is.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens de Russen staat Lyman dus op vallen.
Mooi.
[ twitter ]
En dan een Nuke half op je eigen troepen?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:27 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oorlog tegen Westen.
We hadden geen keus en wilden dit nooit.
Als we niet vechten vernietigen ze Rusland.
Ze willen vanaf dag n Rusland vernietigen.
We vechten nu tegen gehele Westen, alles en iedereen moet vechten voor behoud van ons land en volk.
En op dit moment staat de wind pal uit het zuiden, naar het noorden https://earth.nullschool.(...)66/loc=33.864,47.550 dus zijn vrinden in Belarus mogen meegenieten.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me voornamelijk af waar die gaat vallen. Op het front heeft ie zijn eigen strijdkrachten er ook mee.
Er bestonden procedures bij defensie voor een eigen kernwapeninzet (duiken/ diepduiken) toen de nucleaire artillerie nog bestond. Ik neem aan dat de Russen ook zoiets kennen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
“Ze beschuldigen ons van het gebruik van die nuke maar het westen heeft het gedaan!”quote:Op donderdag 29 september 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds bezig?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als Rusland er "gewoon" uitgekickt had kunnen worden, hadden we dat natuurlijk al lang gedaan. Dat is nu precies het probleem/dilemma waar je hier mee te maken hebt, het is het land met het grootste kernarsenaal ter wereld.
Wat Putin wil doen wanneer je de directe confrontatie aangaat en ze dat dus beschouwen als een bedreiging voor het voortbestaan van Rusland, is hun arsenaal inzetten.
Eerder zijn dan de ander heeft geen zin bij MAD. Een nucleaire aanval met ICBMs wordt voor massale impact geconstateerd, waarop als tegenreactie wordt gelanceerd. Tegen die raketten is aimpelweg vrij weinig te doen. Dus na de berichten dat Rusland is opgehouden met bestaan, is het maximaal nog een kwartiertje voordat je je eigen dood vanuit de hemel ziet neerdalen.
Uit welke bron haal je ditquote:Op donderdag 29 september 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit het te lezen. Dank je.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestonden procedures bij defensie voor een eigen kernwapeninzet (duiken/ diepduiken) toen de nucleaire artillerie nog bestond. Ik neem aan dat de Russen ook zoiets kennen.
De aanpassing van de manoeuvre aan de inzet van eigen kernwapens
Tot nu toe verkoopt hij ze dit soort shit al jaren, dan lukt dit ook nog wel.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En dus heeft Putin bereikt wat hij wilde; je geeft toe aan zijn waanbeelden en zijn dreigementen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan een escalatie in werking brengen. Wij in het Westen geloven dat wel. Rusland niet volgens de doctrine. Wat als Rusland conventioneel wordt aangevallen? Dan loopt het snel genoeg uit de hand.
Nog meer een paria maken en niet militair ingrijpen vind ik wel prima.
“Dus ik besloot een nuke op het hoofd van onze strijdkrachten te gooien” hmmm something doesn’t add up.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:27 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oorlog tegen Westen.
We hadden geen keus en wilden dit nooit.
Als we niet vechten vernietigen ze Rusland.
Ze willen vanaf dag n Rusland vernietigen.
We vechten nu tegen gehele Westen, alles en iedereen moet vechten voor behoud van ons land en volk.
Ik denk dat sommigen iets te makkelijk denken; we stormen echt niet zomaar even Moskou of een Russische bunker binnen waar hij dan verstopt zit. Al helemaal niet zo snel. Denk dan eerder:quote:Op donderdag 29 september 2022 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Stel dat Poetin een tactical nuke gaat gebruiken. 1tje met weinig gevolgen voor de mensheid, lokale impact daargelaten.
De VS of welke andere nucleaire wereldmacht gaat echt niet meer nucleaire wapens reageren. Ze gaan alleen wel op een andere manier reageren lijkt mij. En dat is een manier waarbij de betrokkenen bij het besluit om die nuke in te zetten, binnen 24u de pijp uit zijn. Dus een tactical nuke heeft gewoon geen zin. Voor poetin is er 1 nucleair scenario. All or nothing. Want hij weet dat als ie ook maar iets nucleairs inzet hij snel dood is. Kortom, die keuze is voor hem altijd sucidaal van aard.
En om Hitler erbij te pakken, tis maar goed dat Hitler niet de mogelijkheid had om de mensheid mee te trekken in zijn verlies.
De vraag is, voor welke keuze gaat Poetin. En is hij net als Hitler bereid om zijn geliefden mee zijn graf in te trekken.
Hij speelt de good cop binnen de Navo.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Erdogan doet nu al de zoveelste bemiddelingspoging:.
https://edition.cnn.com/e(...)a20fc3f61b6047882f87
De Amerikanen weten allang waar Poetin zit en volgen hem op de voet. Kan het niet op een subtiele manier, gaat het onsubtiel. Als die man echt gaat gooien met iets, dan is er 1 oplossing, hij moet dood, en zo snel mogelijk voordat hij met meer van die meuk gaat gooien. En gegarandeerd dat men dat voor elkaar krijgt. Hoe diep die kerel ook maar onder de grond zit.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat sommigen iets te makkelijk denken; we stormen echt niet zomaar even Moskou of een Russische bunker binnen waar hij dan verstopt zit. Al helemaal niet zo snel. Denk dan eerder:
- Putin gooit tactische nuke
- NAVO gaat meeknokken in Oekraine; oa op grondgebied van Rusland (grondgebied in de ogen van Rusland)
- Putin ziet dat als een aanval op zijn grondgebied en het voortbestaan van Rusland en gooit de grote nukes.
Acht ik waarschijnlijker dan dat we even Putin gaan ophalen of omleggen.
Hoezo dat? De Russen hebben de Amerikanen een uitgelezen mogelijkheid geboden om dat schrootleger van ze tegen minimale kosten volledig onklaar te maken. Hoe langer dit conflict duurt hoe meer van het Russische museumsmaterieel naar de schroothoop kan.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Precies... zolang ze van de massa vernietigingswapens af blijven is de huidige situatie ideaal om een wereldmacht zichzelf volledig leeg te laten trekken.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo dat? De Russen hebben de Amerikanen een uitgelezen mogelijkheid geboden om dat schrootleger van ze tegen minimale kosten volledig onklaar te maken. Hoe langer dit conflict duurt hoe meer van het Russische museumsmaterieel naar de schroothoop kan.
Nee hoor, als zoiets gebeurd moet je de sutuatie heroverwegen. Ik zeg namelijk niet wat we nu niet zouden moeten doen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dus heeft Putin bereikt wat hij wilde; je geeft toe aan zijn waanbeelden en zijn dreigementen.
Nogmaals, wat denk je dat de reactie op die "andere manier van reageren" is? Die is net zo sucidaal als die van Putin. Ik zie hier dat mensen het steeds over de reactie van het westen hebben die 'niet nucleair" is en wat daarvan de gevolgen zijn voor Rusland, maar daar houdt het verhaal dan op. Het gaat om de reactie die daarop volgt.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Stel dat Poetin een tactical nuke gaat gebruiken. 1tje met weinig gevolgen voor de mensheid, lokale impact daargelaten.
De VS of welke andere nucleaire wereldmacht gaat echt niet meer nucleaire wapens reageren. Ze gaan alleen wel op een andere manier reageren lijkt mij. En dat is een manier waarbij de betrokkenen bij het besluit om die nuke in te zetten, binnen 24u de pijp uit zijn. Dus een tactical nuke heeft gewoon geen zin. Voor poetin is er 1 nucleair scenario. All or nothing. Want hij weet dat als ie ook maar iets nucleairs inzet hij snel dood is. Kortom, die keuze is voor hem altijd sucidaal van aard.
En om Hitler erbij te pakken, tis maar goed dat Hitler niet de mogelijkheid had om de mensheid mee te trekken in zijn verlies.
De vraag is, voor welke keuze gaat Poetin. En is hij net als Hitler bereid om zijn geliefden mee zijn graf in te trekken (en nogmaals, of ie nu zelf die trekker over haalt of een amerikaanse commando, potatoe potato).
Ik weet het niet, maar als vader denk ik niet dat het makkelijk is om te kiezen voor de dood van je eigen nageslacht. Dan zit er wel echt een steekje bij je los.
Nu zeggen Russen het zelf. Ze zijn bijna volledig omsingeld.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Yeah, dat horen we dus nu al een week. Maak me maar wakker als het echt heroverd is.
Er valt niet te reageren op die andere manier van reageren. Want de betrokkenen zijn uitgeschakeld. En geen enkele wereldleider van enige betekenis zal denken, "potverdorie! Dit pik ik niet."quote:Op donderdag 29 september 2022 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals, wat denk je dat de reactie op die "andere manier van reageren" is? Die is net zo sucidaal als die van Putin. Ik zie hier dat mensen het steeds over de reactie van het westen hebben die 'niet nucleair" is en wat daarvan de gevolgen zijn voor Rusland, maar daar houdt het verhaal dan op. Het gaat om de reactie die daarop volgt.
Als dit de tactiek is, mag ik toch hopen dat je daar geen voorstander van bent.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo dat? De Russen hebben de Amerikanen een uitgelezen mogelijkheid geboden om dat schrootleger van ze tegen minimale kosten volledig onklaar te maken. Hoe langer dit conflict duurt hoe meer van het Russische museumsmaterieel naar de schroothoop kan.
Zei Zelensky een tijd terug niet iets als: "You give the weapons, we do the dying."quote:Op donderdag 29 september 2022 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als dit de tactiek is, mag ik toch hopen dat je daar geen voorstander van bent.
"H Oekrane, we kunnen wel ingrijpen en het conflict ingrijpend verkorten zonder catastrofale consequenties, maar dat doen we niet. We sturen jullie wapens zodat het veel langer duurt en jullie voor ons zoveel mogelijk Russische manschappen en materieel kapot kunnen schieten. Is in ons eigen voordeel en kost ons niet zoveel, ook geen levens. Die vele extra doden die het jullie kost, tsja, kut man. Nog bedankt h."
Ja, ligt eraan. Vanuit welk perspectief je deze oorlog bekijkt. Ik denk dat dit niet ideaal is voor Oekrane, maar veruit het beste wat ze kunnen krijgen. En ze bereiken er verrekte veel mee. Dat moet je toegevenquote:Op donderdag 29 september 2022 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
"H Oekrane, we kunnen wel ingrijpen en het conflict ingrijpend verkorten zonder catastrofale consequenties, maar dat doen we niet. We sturen jullie wapens zodat het veel langer duurt en jullie voor ons zoveel mogelijk Russische manschappen en materieel kapot kunnen schieten. Is in ons eigen voordeel en kost ons niet zoveel, ook geen levens. Die vele extra doden die het jullie kost, tsja, kut man. Nog bedankt h."
Pas als ze het ontkennen is het waar...quote:Op donderdag 29 september 2022 22:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nu zeggen Russen het zelf. Ze zijn bijna volledig omsingeld.
Ik vraag met wel af wat het excuus deze keer gaat worden. Is het een tactische hergroepering, een gebaar van goede wil of was die hele aanval via Lyman niet meer dan een afleidingsmanoeuvre.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pas als ze het ontkennen is het waar...
Je kunt het ook van de andere kant bekijken, voor de Oekraeners duurt dit gesodemieter nu namelijk al acht jaar. Als je het niet op deze manier doet loopt Oekrane kans dat dat fascistische boevenland het over een paar na het einde van deze oorlog opnieuw probeert. Hoe verder het Russische leger uitgeteld wordt hoe minder last de Oekraeners er in de toekomst van zullen hebben.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nouja, met meer geavanceerde wapens put je ze net zo goed uit natuurlijk. Gaat alleen wat sneller en kost veel minder slachtoffers aan Oekrane zijde.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je kunt het ook van de andere kant bekijken, voor de Oekraeners duurt dit gesodemieter nu namelijk al acht jaar. Als je het niet op deze manier doet loopt Oekrane kans dat dat fascistische boevenland het over een paar na het einde van deze oorlog opnieuw probeert. Hoe verder het Russische leger uitgeteld wordt hoe minder last de Oekraeners er in de toekomst van zullen hebben.
quote:
Natuurlijk mooi om te zien maar hoe weten ze nou of dit nieuwe rekruten zijn?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:48 schreef polderturk het volgende:
Veel Russische doden bij hinderlaag.
[ twitter ]
Die zijn er tegenwoordig elke avond en nacht.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op Twitter er komen er aardig wat berichten voorbij over luchtaanvallen op meerdere steden in Oekrane
De fles wodka was nog niet leegquote:Op donderdag 29 september 2022 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Natuurlijk mooi om te zien maar hoe weten ze nou of dit nieuwe rekruten zijn?
Ik ben zeker met je eens dat ze er veel mee bereiken. Wat dat betreft is het bewonderenswaardig hoe ze standhouden.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, ligt eraan. Vanuit welk perspectief je deze oorlog bekijkt. Ik denk dat dit niet ideaal is voor Oekrane, maar veruit het beste wat ze kunnen krijgen. En ze bereiken er verrekte veel mee. Dat moet je toegeven.
Dus vanuit menselijk perspectief ben ik het met je eens. Zo werkt het alleen helaas niet in de grote boze wereld. Maar het is significant beter dan de vele mensen die vanaf dag 1 roepen dat het Westen moet stoppen met sturen van wapens.
Vanuit een andere hoek, volgens mij dezelfde tank die de lucht in gaat:quote:
Stoere boy manquote:Op donderdag 29 september 2022 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zei Zelensky een tijd terug niet iets als: "You give the weapons, we do the dying."
Het was niet de tactiek van de Amerikanen, die wilden koste wat kost vermijden recht tegen over Rusland komen te staan. Wel zijn Oekrane, toen dit land een kernwapenarsenaal groter dan dat van Frankrijk en Engeland samen opgaf, bepaalde garanties gegeven.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben zeker met je eens dat ze er veel mee bereiken. Wat dat betreft is het bewonderenswaardig hoe ze standhouden.
Als je dit echter zo zwaar veroordeelt en de mogelijkheid hebt om het snel te beindigen zodat het verlies van menselijk leven stopt, maar dat niet doet omdat het jezelf zoveel voordeel oplevert als het langer duurt terwijl er geen risico op escalatie is, moet je je wat mij betreft echt doodschamen. Dan zijn alle herosche en nobele teksten echt volledig waardeloos.
Ik geloof dan ook dat dat risico op escalatie er wel degelijk is.
Dat zei hij niet om stoer te zijn, maar om een punt te maken..quote:
"Je mag de verkrachter best 'klootzak' noemen, maar dan niet gaan pijpzeiken als iemand het slachtoffer 'slet' noemt".quote:Op donderdag 29 september 2022 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van mij mag het hoor maar dan ook niet gaan pijpzeiken als men "Oekries" gebruikt.
quote:Hoeveel van die pas opgeroepen Russen keren straks terug naar huis?
Niemand. Ze zijn slecht uitgerust, hebben geen medisch materiaal bij en zijn bewapend met roestige geweren.
Ze hebben helemaal geen opleiding.
Ze hebben niet eens een slechte opleiding, ze hebben gewoon geen opleiding.
Het is verschrikkelijk.
Het lijkt wel alsof een professionele bokser moet vechten tegen een schooljongen.”
Als je @AchJa een Poetinlover noemt, lees je niet echt wat hier gepost wordt. Hij weet veel van wapens, hij is eerlijk en recht door zee, maar geen fan van Poetin.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Je mag de verkrachter best 'klootzak' noemen, maar dan niet gaan pijpzeiken als iemand het slachtoffer 'slet' noemt".
De logica hier van sommige Poetin-lovers, echt schandalig.
Klopt. Vanuit menselijk point of view zou ik het liefst zien dat de Navo, Rusland hardhandig eruit flikkert.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben zeker met je eens dat ze er veel mee bereiken. Wat dat betreft is het bewonderenswaardig hoe ze standhouden.
Als je dit echter zo zwaar veroordeelt en de mogelijkheid hebt om het snel te beindigen zodat het verlies van menselijk leven stopt, maar dat niet doet omdat het jezelf zoveel voordeel oplevert als het langer duurt terwijl er geen risico op escalatie is, moet je je wat mij betreft echt doodschamen. Dan zijn alle herosche en nobele teksten echt volledig waardeloos.
Ik geloof dan ook dat dat risico op escalatie er wel degelijk is.
Het ging over de theoretische mogelijkheid dat Rusland nucleaire wapens in gaat zetten om deze strijd te winnen. Oekrane mag daar dan de gevolgen van ondervinden, en daarna grijpen we wel direct in. Maar dan is dat gevaar op een nucleaire reactie t.o.v. ons blijkbaar opeens verdwenen. We hadden volgens die theorie dus al veel eerder direct in kunnen grijpen, maar hebben dat niet gedaan omdat we "tegen minimale kosten" Rusland konden verzwakken, niet omdat er gevaar op escalatie was. Lekker voordelig voor ons en die "minimale kosten" zijn slechts het verlies van veel menselijk leven.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je kunt het ook van de andere kant bekijken, voor de Oekraeners duurt dit gesodemieter nu namelijk al acht jaar. Als je het niet op deze manier doet loopt Oekrane kans dat dat fascistische boevenland het over een paar na het einde van deze oorlog opnieuw probeert. Hoe verder het Russische leger uitgeteld wordt hoe minder last de Oekraeners er in de toekomst van zullen hebben.
Inderdaad!quote:
Nee. Ik denk dat het risico op nucleaire escalatie reel is, maar we kunnen het ons niet veroorloven om niets te doen. Dus dan grijp je in en neem je dat risico.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het ging over de theoretische mogelijkheid dat Rusland nucleaire wapens in gaat zetten om deze strijd te winnen. Oekrane mag daar dan de gevolgen van ondervinden, en daarna grijpen we wel direct in. Maar dan is dat gevaar op een nucleaire reactie t.o.v. ons blijkbaar opeens verdwenen. We hadden volgens die theorie dus al veel eerder direct in kunnen grijpen, maar hebben dat niet gedaan omdat we "tegen minimale kosten" Rusland konden verzwakken, niet omdat er gevaar op escalatie was. Lekker voordelig voor ons en die "minimale kosten" zijn slechts het verlies van veel menselijk leven.
Ik denk en hoop toch echt dat dit niet het geval is, want dat zou toch wel uiterst treurig zijn.
Mwah, ik vind dat je het Westen nu wat overschat en Rusland onderschatquote:Op donderdag 29 september 2022 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De Amerikanen weten allang waar Poetin zit en volgen hem op de voet. Kan het niet op een subtiele manier, gaat het onsubtiel. Als die man echt gaat gooien met iets, dan is er 1 oplossing, hij moet dood, en zo snel mogelijk voordat hij met meer van die meuk gaat gooien. En gegarandeerd dat men dat voor elkaar krijgt. Hoe diep die kerel ook maar onder de grond zit.
En die man is niet gek. Dat snapt hij zelf ook wel. Als de mensheid in gevaar komt, maakt het ineens niet uit hoe plat Moskou is als het klaar is. Of welke plek dan ook waar hij zich schuil houdt.
Putin is medogenloos , dat heb je in Syrie gezien , hoe meer doden hoe leuker hij het vind ., Stalin is zijn leraarquote:Op donderdag 29 september 2022 22:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De Amerikanen weten allang waar Poetin zit en volgen hem op de voet. Kan het niet op een subtiele manier, gaat het onsubtiel. Als die man echt gaat gooien met iets, dan is er 1 oplossing, hij moet dood, en zo snel mogelijk voordat hij met meer van die meuk gaat gooien. En gegarandeerd dat men dat voor elkaar krijgt. Hoe diep die kerel ook maar onder de grond zit.
En die man is niet gek. Dat snapt hij zelf ook wel. Als de mensheid in gevaar komt, maakt het ineens niet uit hoe plat Moskou is als het klaar is. Of welke plek dan ook waar hij zich schuil houdt.
Bovendien...quote:Op donderdag 29 september 2022 23:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dat je het Westen nu wat overschat en Rusland onderschatmaar dat vind je bij mij ongetwijfeld juist andersom. Laten we hopen dat we er nooit achter hoeven te komen wie er gelijk had (niet dat dat op zo’n moment ook maar iets uitmaakt natuurlijk)
Navo is sterk genoeg om berhaupt niet nucleair te reageren. Gewoon met vliegtuigen alles plat gooien wat Russisch is in Oekrane.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
Met de inzet van een tactisch nucleair Russisch wapen ergens in Oekrane, gaat de Navo dat niet nucleair vergelden. (Tenzij het op Navo gens is, en onze burgers het loodje leggen.)
Maar reken maar dat de Navo dan in Oekrane Russische commandoposten etc gaat bombarderen. Vanuit de lucht, en vanuit zee.
Want je moet er een antwoord op geven. Maar het is geen nucleaire aanval op de Navo.
Zo lees ik alle berichten.
Ik denk inderdaad ook dat als er daadwerkelijk een nucleaire aanval plaatsvindt, je helaas niet anders kunt dan ingrijpen. Dat betekent niet dat je dan meteen nucleaire raketten op Moskou moet afschieten, maar de Russische reactie op een directe confrontatie laat zich mijns inziens wel raden. Uiteindelijk zal het resultaat hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat het risico op nucleaire escalatie reel is, maar we kunnen het ons niet veroorloven om niets te doen. Dus dan grijp je in en neem je dat risico.
En welke reactie vab Rusland verwacht je daarop?quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
Met de inzet van een tactisch nucleair Russisch wapen ergens in Oekrane, gaat de Navo dat niet nucleair vergelden. (Tenzij het op Navo gens is, en onze burgers het loodje leggen.)
Maar reken maar dat de Navo dan in Oekrane Russische commandoposten etc gaat bombarderen. Vanuit de lucht, en vanuit zee.
Want je moet er een antwoord op geven. Maar het is geen nucleaire aanval op de Navo.
Zoiets verwacht ik dus.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Navo is sterk genoeg om berhaupt niet nucleair te reageren. Gewoon met vliegtuigen alles plat gooien wat Russisch is in Oekrane.
Het kan na morgen zomaar dichterbij komen. Deze oorlog mag Oekrane niet verliezen.
Dan zijn we in oorlog met Rusland.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
Geen idee. Het is op Oekrains grondgebied. Niet op Russisch.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
En welke reactie vab Rusland verwacht je daarop?
We vallen Rusland niet binnen h.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:13 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Dan zijn we in oorlog met Rusland.
Al zijn we dat eigenlijk al. De realiteit begint slechts langzaam door te dringen.
Absurd hoe ik nu echt verwacht dat ze een nucleaire wapen gaan gebruiken. Ik schrik er niet eens van. Gewenning is een vreemd iets.
Had in 2019 gezegd dat tussen nu en 2022 de grootste pandemie in honderd jaar opgevolgd zou worden met nuclear conflict tegen Rusland...
Abnormale tijden.
Als je schiet op Russen ben je in oorlog met Rusland. Ook formeel lijkt het me dan waarschijnlijk dat Rusland de NATO dan de oorlog verklaard voor interne doeleinden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
We vallen Rusland niet binnen h.
Prima hoor, maar ik vind deze gedachtengang niet zo logisch. Rusland heeft grote moeite tegen Oekrane, een militaire dwerg t.o.v. de NAVO > waarschuwt buitenstaanders zich er niet direct in te mengen, anders catastrofale gevolgen > Gebruikt het extreemste middel mogelijk tegen Oekrane om alsnog een doorbraak af te dwingen en verlies te vermijden > komt daardoor direct in oorlog met de grootste militaire macht ter wereld en is dus conventioneel gezien vplstrekt kansloos > accepteert dat en trekt zich terug?quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Het is op Oekrains grondgebied. Niet op Russich.
Misschien dat Xi ook heel boos wordt op Poetin als ie iets nucleairs gooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |