SPOILER: Op verzoek de hearingsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
En te dik, wat moeten onze kinderen wel niet denken als ze een dik iemand op tv zien!quote:Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
Ja alleen moet er natuurlijk nog wel door een onafhankelijke partij vastgesteld worden wat de inhoud van die documenten is.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef AnneX het volgende:
Dan kan Garland dit toch ook op een rijtje zetten? 😳
[ twitter ]
Nog eentje dan...quote:Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]
Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken
Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebbenquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.
[..]
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:22 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebben
Als ze andere dingen met die fluit had gedaan, had ik de kritiek beter begrepen.
Nu is het gewoon mysogenie/rascisme gevoed door een onzeker zelfbeeld en complete wereldvreemdheid.
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.
Hmm, nou, dat is dus overduidelijk niet wat er gezegd wordt, maar okee. Als het jou ergens een bepaalde voldoening geeft om alles tegen de realiteit in te reduceren tot geslacht en huidskleur, doe vooral wat je niet laten kunt natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)
Je zou gelijk kunnen hebben in een ideale wereld waar iedereen elkaar met respect en gelijkwaardigheid zou behandelen. Zo'n wereld willen de "criticasters" niet. In hun wereld mag een jonge zwarte vrouw niet op fluit van een oud slavendrijver spelen en mag Obama geen tan suit dragen.
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
![]()
Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'
Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!
Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
In jouw geval: 'Promotie'.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?
[..]
Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.
Typisch zo'n filmpje weer dat door rechtse media wordt verspreid zodat MAGA's zich daar enorm over op kunnen winden. Er wordt geen aandacht besteed aan het hele verhaal, nee alleen dit stukje wordt getoond om de cultuuroorlog tegen links weer eens lekker aan te wakkeren en daar is zij nu het zoveelste slachtoffer van.quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
![]()
Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'
Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
quote:But we wouldn’t, of course, be talking about any of this if it weren’t for Lizzo. If you are a fan of hers, it’s easy to appreciate the significance of seeing her use her flute skills to revive a forgotten piece of history. But even if you’re not, it’s hard not to see what she achieved this week as impressive: She made going to the library cool.
She united self-described band nerds, history buffs and librarians, all by accepting an invite from the 14th librarian of Congress, Carla Hayden, to check out the flute collection. The invite came in a tweet.
“The @librarycongress has the largest flute collection in the world with more than 1,800,” Hayden tweeted on Friday. “It incl Pres James Madison’s 1813 crystal flute. @Lizzo we would love for you to come see it and even play a couple when you are in DC next week. Like your song they are ‘Good as hell.’ ”
Lizzo’s reply came in all-caps.
“IM COMING CARLA!” she wrote. “AND IM PLAYIN THAT CRYSTAL FLUTE!!!!!”
De aandacht zal wel weer ergens van afgeleid moeten worden, dat is meestal zo als de extreem-rechtsjes zo hun best doen om ophef te veroorzaken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]
Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken
Het is de hele teneur van de internet generatie. Velen reageren tegenwoordig als een scholier die een scheldnaam aan zich geplakt krijgt. Dan kun je er op verschillende manieren mee om gaan. Uitvallen en daarmee de scheldnaam een succes maken, negeren, dan ebt het vanzelf weg. Of de bal teruggooien en de pestkop een nóg ergere scheldnaam bezorgen. Het is aan eenieder om op hun eigen wijze daarmee om te gaan. Ik ga voor de laatste optie.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!
Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
Ja, ronduit corrupt. Kijk @Lyrebird dit is nou een activistische rechter.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen is "rechter" Cannon ook weer aan het bullshitten.
[ twitter ]
"Ja, meneer Dearie, ik gaf u inderdaad deze opdracht en dit mandaat, maar het is niet de bedoeling dat u dat u de opdracht meteen uitvoert. En dat mandaat heeft u ook niet."
Wat een aanfluiting.
Wedden dat hij straks in de campagnes dit als een persoonlijk succes gaat claimen?quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:04 schreef Kijkertje het volgende:
Wel ironisch dat uitgerekend DeSantis om hulp moet gaan vragen bij Biden. Dezelfde hulp die hij voor andere staten niet nodig vond:
[ twitter ]
Zeker weten en hij zal er wel voor zorgen in zijn streng geregisseerde persco's dat de vraag niet gesteld gaat waarom hij deze hulp wel zou moeten krijgen en andere staten niet.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Wedden dat hij straks in de campagnes dit als een persoonlijk succes gaat claimen?
Absoluut niet en het is nu de vraag hoeveel dat er werkelijk zijn. De reden waarom Trump uitstel is nl dat er 200.000 pagina's in beslag genomen zouden zijn:quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:19 schreef AnneX het volgende:
Maakt onderstaande het minder erg?
[ twitter ]
Zelfs Biden volstrekt dement zou zijn, heb ik liever een president die geen staatsgreep pleegt. Meest simpele keuze ooit.quote:Op vrijdag 30 september 2022 22:03 schreef kladderadatsch het volgende:
Wat een kleuter is het toch.Dezelfde mensen die Biden dement noemen krijgen waarschijnlijk een driftaanval als je Trump kinds noemt, terwijl dat laatste natuurlijk wél waar is.
Ja maar onder Trump was er nooit een oorlog geweest in Oekraine en nu werpt hij zich op als mediatorquote:Op vrijdag 30 september 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zelfs Biden volstrekt dement zou zijn, heb ik liever een president die geen staatsgreep pleegt. Meest simpele keuze ooit.
.quote:Lawsuit brought by the Montana Democratic Party challenging the passage of three voter suppression laws: House Bill 176 eliminates Election Day voter registration; Senate Bill 169 narrows eligible voter IDs, particularly limiting the use of student IDs; and House Bill 530 bans certain types of ballot assistance. The case claims that the laws violate the Montana Constitution and asks the court to preliminarily and permanently stop the Montana secretary of state from enforcing the laws
Hij heeft natuurlijk een exemplaar toegestuurd gekregen. Journalisten hebben het ook al kunnen lezen en dit zijn dingen die Trump juist wél leest. Het gaat immers over hem?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 06:18 schreef AnneX het volgende:
Het bericht dat ftrump gereageerd zou hebben met sharpie in een boek dat nog niet eens uit is, neem ik met grote korrels zout. De man leest niet en schrijft niet zonder fouten en doorhalingen.
Zou dit effect hebben?
[ twitter ]
Ben benieuwd wat Clarance Thomas gaat doen als Trump de beslissing van the 11th gaat aanvechten. Wat een shitshow.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
DoJ heeft maar weer aangeklopt bij de 11th circuit court over de vertraging die Cannon met haar besluit heeft veroorzaakt:
[ twitter ]
Ter herinnering, Jeffries verwijst naar een text van Ginni Thomas van kort na de verkiezingen 2020 aan Meadowsquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
Hakeem Jeffries veegt de vloer aan met 'brother' Clarence Thomas en zijn vrouw:
[ twitter ]
https://www.nytimes.com/2(...)as-donald-trump.htmlquote:“Biden crime family & ballot fraud co-conspirators (elected officials, bureaucrats, social media censorship mongers, fake stream media reporters, etc) are being arrested & detained for ballot fraud right now & over coming days, & will be living in barges off GITMO to face military tribunals for sedition.”
Then she added of this fanciful, if chilling, set of conspiracy theories: “I hope this is true.”
Als het niet zo triest was, zou ik er bijna om kunnen lachen, ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi toch? Als je het kind van je verkrachter hebt gebaard krijg je een mooie fopspeen van Texas!
"I carried the child of my rapist and all I got was this box of diapers"quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Als het niet zo triest was, zou ik er bijna om kunnen lachen, ja.
Wat hoop ik ernorm dat de republikeinen in november hierop afgestraft worden. Dat zou echt het beste statement zijn.
Klinkt absurd welbespraakt voor een 19 jarige. Wow.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef AnneX het volgende:
Pete is geboren in ‘82, en 19 jaar oud in het filmpje.
Geen spat veranderd.😎
[ twitter ]
Wow!quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef AnneX het volgende:
Pete is geboren in ‘82, en 19 jaar oud in het filmpje.
Geen spat veranderd.😎
[ twitter ]
Niet?quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:28 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Maar Joe Biden heeft geen idee wat-ie van z'n teleprompter staat op te lezen.
Chivaz, HowardRoark, Dellipder et cetera.quote:Op zondag 2 oktober 2022 18:58 schreef Bluesdude het volgende:
Niet?
Hoe kom je aan deze informatie ?
Trump ? Grote Duim ?
quote:Op zondag 2 oktober 2022 19:26 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Chivaz, HowardRoark, Dellipder et cetera.
Dat zou kunnen. DeSantis liet zich niet in de maling nemen door dat Zweedse schoolmeisje, en heeft zijn ambtenaren geïnstrueerd het slechts te hebben over "nuisance flooding". Dus ja, voor zoiets simpels moet je mensen natuurlijk niet de vrijheid afnemen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
99 doden nu in Florida en blijkbaar hebben officials evacuatie-advies uitgesteld in de hoop dat het mee zou vallen![]()
[ twitter ]
quote:Ms. Huerta, a former combat medic and counterintelligence agent, was discharged last month after two decades in the U.S. Army that included several deployments to Iraq and Afghanistan, according to military records.
A Venezuelan migrant who was working with Ms. Huerta to recruit migrants confirmed her identity, and a migrant in San Antonio whom Ms. Huerta had unsuccessfully sought to sign up identified a photo of her in an interview with The Times. Several of the migrants on Martha’s Vineyard photographed her during the recruitment process in San Antonio, according to Rachel Self, a lawyer representing the migrants. Lawyers working with them were able to match those photos with others online and in social media belonging to a woman named Perla Huerta.
The man who said he worked with her to help sign up other migrants agreed to speak on the condition that his name not be used because the events are under investigation. He said he first met Ms. Huerta on Sept. 10 outside the Migrant Resource Center in San Antonio.
She asked him to help her recruit other migrants like him from Venezuela. But he said he felt betrayed, because she never mentioned working on behalf of the Florida government. "I was also lied to," he said. "If I had known, I would not have gotten involved." All he was told, he said, was that "she wanted to help people head up north."
Verbaasde me daar ook over en dan ook nog een vaag bedrijf (connecties?) inhuren voor $1.6 miljoen voor twee vluchten waarvan de tweede (uiteindelijk) geen migranten vervoerde.quote:Op maandag 3 oktober 2022 02:07 schreef kladderadatsch het volgende:
Wel mooi dat echt alles altijd uitkomt, en dan vaak ook nog vrij snel. Ik verbaas me daar soms best wel over. Je zou toch verwachten dat ze misschien eens zouden denken "laat ik dat maar niet doen", maar nee hoor.
Hoewel, dat komt natuurlijk ook doordat er dikwijls zo weinig consequenties zijn, wat dan weer het gevolg is van een gammel rechtssysteem, dat is dan weer een stuk minder mooi.
quote:How Florida paid for the flights
The Florida Legislature earlier this year approved $12 million from the state's budget for a program to "facilitate the transport of unauthorized aliens from this state," according to the language in the budget.
"We're going to spend every penny of that to make sure that we're protecting the people of the state of Florida," DeSantis said on Sept. 16.
That $12 million in the state's budget comes from the interest accrued on the $8.8 billion that Florida received as a part of the $350 billion federal fund for state and local governments to respond to the COVID-19 pandemic and its economic fallout. The fund is part of the American Rescue Plan signed into law by President Joe Biden.
States were directed to use their portion of the funds on pandemic-related issues such as providing pay bumps for essential workers and making up for shortfalls in lost revenue.
But there are fewer restrictions and parameters on how the interest accrued from the funds can be used, said Alexis Tsoukalas, an analyst for the Florida Policy Institute.
"Clearly, the fund was meant to help Floridians who are recovering from the persistent impacts of the pandemic, not for initiatives like these," Tsoukalas told ABC News. "It wasn't the intention for the federal government that these funds would be used in these manners."
Bron
Het is een hele goede stunt geweest. De Democratische burgermeesters staan volledig in hun hemd.quote:Op maandag 3 oktober 2022 03:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Verbaasde me daar ook over en dan ook nog een vaag bedrijf (connecties?) inhuren voor $1.6 miljoen voor twee vluchten waarvan de tweede (uiteindelijk) geen migranten vervoerde.
En waarmee betaalde DeSantis dat? Van de rente van het bedrag dat Florida kreeg van Biden kreeg om de gevolgen van COVID te kunnen bestrijden![]()
Komt nog eens bij dat het Florida Congres dat budget had goedgekeurd voor het vervoer van 'unauthorized aliens' wat die migranten helemaal niet waren![]()
Hoeveel fouten kan iemand maken/ denken dat dat een goed idee is als verkiezingsstunt
[..]
[ twitter ]
![]()
Als je enkel Fox News kijkt zou je dit kunnen denken ja. In de echte wereld lijkt het vooral heel positief uit te pakken voor iedereen behalve de Republikeinen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een hele goede stunt geweest. De Democratische burgermeesters staan volledig in hun hemd.
Onzin.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:26 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Als je enkel Fox News kijkt zou je dit kunnen denken ja. In de echte wereld lijkt het vooral heel positief uit te pakken voor iedereen behalve de Republikeinen.
Zeg ze nu dat ze die brief naar DoJ met "geen docs meer in bezit van Trump" schreef als "custodian' en niet als zijn advocaat ?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:51 schreef Kijkertje het volgende:
Christina Bobb kiest eieren voor haar geld:
[ twitter ]
Wie weet over twee weken?quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:58 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar hebben de Republikeinen nog steeds geen alternatief plan:
[ twitter ]
Waar leidt jij dat uit af? En waarom heb jij het ineens over burgemeesters, eigenlijk, als het gaat om mensen naar een andere Staat te brengen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een hele goede stunt geweest. De Democratische burgermeesters staan volledig in hun hemd.
Als dat jouw conclusie heruit is, dan ga ik er vanuit dat empathie je niet bekend in de oren klinkt.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha wat een clown is het ook. Meneer stapelt leugen op leugen, zelfs met het geheime documenten-verhaal heeft hij inmiddels vele verklaringen geuit die elkaar tegenspreken, maar noem hem geen leugenaar!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 02:56 schreef AnneX het volgende:
Humor?
Comment: Quote:” To claim he's been defamed, Trump has to prove that he is not the things CNN said about him. Taking the Fifth doesn't help him do that. Telling the truth doesn't either, of course, but since he's the one claiming he's been wronged, he has to prove it.”
[ twitter ]
Vermoedelijk betreft het sanctuary cities en dan is het lokaal bestuur verantwoordelijk daarvoor. Waarom het dan maar een goede stunt is om asielzoekers onder valse voorwendselen daarheen te sturen en ze te bestempelen als illegale immigranten snap ik niet zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar leidt jij dat uit af? En waarom heb jij het ineens over burgemeesters, eigenlijk, als het gaat om mensen naar een andere Staat te brengen?
Alleen is Martha's Vineyard geen sanctuary city. Maar idd het is de bedoeling om een chaos te veroorzaken voor die burgemeesters of rijke Democraten door een lading migranten te dumpen in die steden. Daarom worden ze ook van te voren niet gewaarschuwd en sturen ze een videograaf mee om dat vast te leggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 05:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vermoedelijk betreft het sanctuary cities en dan is het lokaal bestuur verantwoordelijk daarvoor. Waarom het dan maar een goede stunt is om asielzoekers onder valse voorwendselen daarheen te sturen en ze te bestempelen als illegale immigranten snap ik niet zo.
Moet je voorstellen dat de Spaanse regering ineens ongevraagd en onder valse voorwendselen een vliegtuig vol asielzoekers laadt en naar Amsterdam stuurt, omdat ze het niet eens zijn met het migratiestandpunt van Halsema.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar leidt jij dat uit af? En waarom heb jij het ineens over burgemeesters, eigenlijk, als het gaat om mensen naar een andere Staat te brengen?
quote:Op zondag 25 september 2022 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)ants-dc-buses-texas/
Het is uiteraard een politieke truc, eentje die kan backfiren want wat ze eigenlijk doen is veel meer illegalen en migranten het land binnen laten op de lange termijn. Maar de migranten vinden het prima, die hebben nu een veel betere kans.
De Democratische gouverneurs en burgermeesters staan compleet voor lul.
Ja precies, nergens staan ze dus in hun hemd in het hele artikel niet tenzij je een quote kan aanwijzen uiteraard.quote:
Als jij vindt dat je in je hemd staat als je mensen op vangt die door een andere staat naar je toe worden gebracht heb je wellicht een punt... maar dan moet je dus wel dat zeer vreemde standpunt hebben. De meeste mensen vinden hier Texas eerder in hun hemd staan.quote:
Wat de mensen hier vinden is niet relevant.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij vindt dat je in je hemd staat als je mensen op vangt die door een andere staat naar je toe worden gebracht heb je wellicht een punt... maar dan moet je dus wel dat zeer vreemde standpunt hebben. De meeste mensen vinden hier Texas eerder in hun hemd staan.
In welke werkelijkheid zit jij?quote:
Er werd gewoon gezegd waar ze naar toe gingen, en ze zijn niet verscheept. Iedereen stapt volledig vrijwillig in de bus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
In welke werkelijkheid zit jij?Die migranten is niet verteld dat ze naar een wijngaard werden verscheept voor politiek gewin, of wel?
Ik heb niet gelogen in mijn post. En bij mijn weten is die migranten iets anders voorgehouden dan gedumpt worden. Je snapt zelf ook wel dat ik niet letterlijk bedoel dat ze met de boot gingen mag ik hopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er werd gewoon gezegd waar ze naar toe gingen, en ze zijn niet verscheept. Iedereen stapt volledig vrijwillig in de bus.
Leugens verspreiden zoals jij doet in plaats van het daadwerkelijke probleem benoemen is het grote manco van de Democratische partij.
Klopt, ze werden niet gedumpt. Ze zijn vrijwillig op die bus gestapt. Het alternatief is blijven wachten in het detentiecentrum in Texas.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
En bij mijn weten is die migranten iets anders voorgehouden dan gedumpt worden.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, ze werden niet gedumpt. Ze zijn vrijwillig op die bus gestapt. Het alternatief is blijven wachten in het detentiecentrum in Texas.
Je kunt natuurlijk ook gewoon het spelletje mee spelen en ze met open armen ontvangen. Goede sier maken.
En waarom zijn ze in die bus gestapt denk je? Ben je nu jezelf voor de gek aan het houden of iemand anders? Er werd ze geld en hulp in het zoeken naar een baan voorgespiegeld. Wilde je nu gaan beweren dat ze dat gekregen hebben van Desantis?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, ze werden niet gedumpt. Ze zijn vrijwillig op die bus gestapt. Het alternatief is blijven wachten in het detentiecentrum in Texas.
Omdat ze daar meer in zagen dan blijven in het detentiecentrum. Dat zei ik toch al? Ze hebben nog gelijk ook, velen van hen waren toch al van plan om niet in Texas te blijven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
En waarom zijn ze in die bus gestapt denk je?
Weet je zelf nog wat je wilde zeggen? Lees ff terug wat je oorspronkelijk punt was, ik ga het niet voor je doen. Je bent de discussie nu gewoon in willekeurige richtingen aan het bewegen met trouwens vrij slappe stellingen/argumenten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat ze daar meer in zagen dan blijven in het detentiecentrum. Dat zei ik toch al? Ze hebben nog gelijk ook, velen van hen waren toch al van plan om niet in Texas te blijven.
Of wil je ze veroordelen voor het gebruik maken van de mogelijkheden? En als ze heel behoorlijk zijn ontvangen, wat is het probleem?
Wie is 'men'? Wat men volgens mij zegt is dat ze voorgelogen zijn (feit) om gebruikt te worden in een politiek spelletje, een spelletje dat heelveel zegt over hoe Desantis naar mensen kijkt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De domste fout die men gemaakt heeft is insinueren dat deze mensen gedwongen verplaatst werden.
Waar je geen antwoord op hebt. Jammer maar helaasquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Weet je zelf nog wat je wilde zeggen? Lees ff terug wat je oorspronkelijk punt was, ik ga het niet voor je doen. Je bent de discussie nu gewoon in willekeurige richtingen aan het bewegen met trouwens vrij slappe stellingen/argumenten.
Het begon volgens jou bij nietsvermoedende burgemeesters die ineens een zooi migranten op de stoep hadden staan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De Democratische burgemeesters. Waar het mee begon.
En nee, ze zijn niet voorgelogen.
Ik ga niet antwoorden op iemand die poep tegen de muur gooit om te kijken wat er blijft plakken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar je geen antwoord op hebt. Jammer maar helaas
Je hebt gewoon geen antwoord op de vragen. Op zich niet zo gek als je denkt dat Martha's Vineyard een wijngaard isquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik ga niet antwoorden op iemand die poep tegen de muur gooit om te kijken wat er blijft plakken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er werd gewoon gezegd waar ze naar toe gingen, en ze zijn niet verscheept. Iedereen stapt volledig vrijwillig in de bus.
Leugens verspreiden zoals jij doet in plaats van het daadwerkelijke probleem benoemen is het grote manco van de Democratische partij.
Niet zo liegen, graag. Je staat behoorlijk in je hemd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon het spelletje mee spelen en ze met open armen ontvangen. Goede sier maken.
Ik heb geen zin om jou willekeurige opmerkingen te beantwoorden omdat je daarmee zélf de discussie uit de weg gaat. En het maakt in deze discussie niet of het een wijngaard of een golfbaan is lijkt me. Dat is natuurlijk wel zo als je zelf loopt te liegen en bang bent je eigen verzonnen details niet meer op een rijtje te hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen antwoord op de vragen. Op zich niet zo gek als je denkt dat Martha's Vineyard een wijngaard is
IK zie in dat artikel hiemand in zijn hemd staan? Geef eens een quote waar dat uit blijkt?quote:
Ga het topic maar lezen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK zie in dat artikel hiemand in zijn hemd staan? Geef eens een quote waar dat uit blijkt?
Mooie witte laarzen. Zonder een spatje modder.quote:
Wat heb je het nu weer over? Ik vraag om een quote uit het artikel wat jij aanvoert als bewijs voor je claim.quote:
Precies, die vergeven het hem wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Game over voor Herschel lijkt me. Hoewel, met de MAGA gekkies weet je het natuurlijk nooit.
De GOP blijft de abortuspleger steunen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Game over voor Herschel lijkt me. Hoewel, met de MAGA gekkies weet je het natuurlijk nooit.
Zijn voordeel is wel dat Clarance Thomas daar in eerste instantie wat van mag vinden toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
Trump vindt nu dat de Supreme Court moet ingrijpen (emergency request) en Cannon's oordeel moet steunen om het onderzoek van het DoJ naar de documenten tegen te houden. Als ik het goed begrijp op grond van het argument dat alleen Cannon jurisdictie heeft over de zaak
[ twitter ]
[ twitter ]
Geloof het welquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn voordeel is wel dat Clarance Thomas daar in eerste instantie wat van mag vinden toch?
Hij is dacht ik de meest partijdige van alle rechters, nog los van de shady shit van zijn vrouw. Zulk stom toeval ook weer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geloof het wel![]()
Maar ik neem toch aan dat hij hier wel zijn verstand bij gebruikt?
Ja maar dat zou wel een heel erg opvallend partijdig oordeel zijn want in feite zou hij dan het bestaansrecht van de Courts of Appeal afserveren en betekenen dat geen enkel oordeel van een federale rechter ooit nog getoetst kan worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij is dacht ik de meest partijdige van alle rechters, nog los van de shady shit van zijn vrouw. Zulk stom toeval ook weer.Naja, we zullen zien.
En Weissmann:quote:Coda: Yes, this filing goes to Justice Thomas as Circuit Justice. But for as cynical as I know many people have become, I don't see a universe in which he grants it by himself rather than allowing the full Court to resolve it. And even if he does, the full Court can overrule him.
Ja, die zal moeten beslissen of mogelijke correspondentie over bijvoorbeeld 6 januari met bijvoorbeeld zijn vrouw gebruikt mag worden door het DoJ. Hij zal daar zeker onpartijdig in blijven, denken jullie ook niet?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn voordeel is wel dat Clarance Thomas daar in eerste instantie wat van mag vinden toch?
Hij gaat zich daar vast van verschonen toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 01:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, die zal moeten beslissen of mogelijke correspondentie over bijvoorbeeld 6 januari met bijvoorbeeld zijn vrouw gebruikt mag worden door het DoJ. Hij zal daar zeker onpartijdig in blijven, denken jullie ook niet?
Ik verwacht een 'ja, zo werkt een democratie!'quote:
Hij loopt nog in de weg ook. Hij moet natuurlijk wel wat progandabeelden hebben voor zijn herverkiezingquote:
quote:In hard-hit Arcadia, Good Samaritans have made supply run after supply run for days.
Leslie and Justin Nelson used their boat to ferry food, water, medicine, diapers, and anything else people needed that couldn't get to staging areas. But their routine was interrupted Sunday afternoon for several hours well before Mr. DeSantis was even in the area.
"We are picking up supplies there from the National Guard and our local agencies, and we are running them to First Bunker on 70 west and 72 because all the major roads to get to those places are either flooded or caved in," Leslie Nelson said.
Uiteraard, als je in een onaantastbare positie zit en je kunt straffeloos het meewerken aan een staatsgreep door je vrouw in de doofpot stoppen, dan zou je dat toch zeker niet doen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij gaat zich daar vast van verschonen toch?
En het is nu eenmaal een zaak van de overheid.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 01:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik verwacht een 'ja, zo werkt een democratie!'
Is ook echt een GEVAARLIJKE ontwikkeling hoor!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 02:21 schreef Ulx het volgende:
Ik zal ze op de FP ook even laten schuimbekken.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:28 schreef Ulx het volgende:
De kwakzalver uit New Jersey heeft 300 puppies doodgemaakt.
[ twitter ]
"There are other people in Congress do pay attention to".quote:Op woensdag 5 oktober 2022 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
Ow auto's op electriciteit zijn blijkbaar niet mannelijk?
[ twitter ]
Kunnen ze niet vroem vroem doen![]()
Toch mooi dat de progressieve media ook al orkanen kunnen besturen. De GOP wordt steeds geloofwaardiger met hun wetenschappelijk kennis.quote:
Zoon Christian Walker is boos op zijn vader met zijn "family values"quote:Op woensdag 5 oktober 2022 02:29 schreef Kijkertje het volgende:
Maar Walker ontkent dus voor een abortus betaald te hebben/ zijn eigen kind vermoord te hebben:
[ twitter ]
Hij had beter kunnen zeggen dat hij 'veranderd' is want het goedpraten is al begonnen zie ik
Fox News schenkt er gewoon geen aandacht aan ....
Herstel: Fox News is nu ook begonnen met goedpraten:
[ twitter ]
En toch gaat het er in als gesneden koek. Het lijkt wel een 3e wereld land waar men nog gelooft in hekserij.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch mooi dat de progressieve media ook al orkanen kunnen besturen. De GOP wordt steeds geloofwaardiger met hun wetenschappelijk kennis.
Je hebt niets meer nodig dan een viltstift weten we sinds Trump..quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch mooi dat de progressieve media ook al orkanen kunnen besturen. De GOP wordt steeds geloofwaardiger met hun wetenschappelijk kennis.
'rooting' betekent je ergens op verheugen, niet beïnvloedenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:50 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
'rooting' betekent je ergens op verheugen, niet beïnvloeden
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:05 schreef AnneX het volgende:
Wordt vast niet op tv uitgezonden. Stomme preutse hypocriete lui.
[ twitter ]
quote:Broscience involves sharing anecdotes or advice, presented as facts but with no scientific basis. The term is most common in the body-building community, associated with muscular men imparting unproven and untrue tactics about training and eating to bicep wannabes.
Daar maken ze er dit van:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:05 schreef AnneX het volgende:
Wordt vast niet op tv uitgezonden. Stomme preutse hypocriete lui.
[ twitter ]
Dat klopt en DeSantis is zelf natuurlijk niet zo dom om te zeggen dat de Democraten de orkaan beinvloed hebben maar hij weet dondersgoed dat hij met zijn opmerking inspeelt op de complottheorie dat ze dat wel kunnen en ook doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:50 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
'rooting' betekent je ergens op verheugen, niet beïnvloeden
Volgens mij geloven de democraten in de complottheorie dat deze orkanen door menselijk handelen worden veroorzaakt/verergert. Don Lemon op CNN probeerde de orkaan wanhopig te koppelen aan klimaatveranderingquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat klopt en DeSantis is zelf natuurlijk niet zo dom om te zeggen dat de Democraten de orkaan beinvloed hebben maar hij weet dondersgoed dat hij met zijn opmerking inspeelt op de complottheorie dat ze dat wel kunnen en ook doen.
[ twitter ]
[ twitter ]
La Niña is ook de laatste decennia steeds heftiger geworden, dat is niet los te koppelen van klimaatverandering.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:52 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Volgens mij geloven de democraten in de complottheorie dat deze orkanen door menselijk handelen worden veroorzaakt/verergert. Don Lemon op CNN probeerde de orkaan wanhopig te koppelen aan klimaatverandering
Ik ben nu op de helft van dit filmpje, als er daarna nog iets gebeurt wat mijn volgende alinea nietig maakt hoor ik het graag maar ik gok van niet:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:52 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Volgens mij geloven de democraten in de complottheorie dat deze orkanen door menselijk handelen worden veroorzaakt/verergert. Don Lemon op CNN probeerde de orkaan wanhopig te koppelen aan klimaatverandering
Tering!?!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:52 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Nee, net als die wetenschapper op CNN.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:37 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Tering!?!
Geloof jij dat dan niet?!?
In Red Alert 2 had je zo'n weather control device waarmee je een bliksemstorm op een vijandelijke basis kon afsturen. Dus heel vergezocht is het niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor wie computer spellen voor realiteit aanziet niet, nee. Meestal laten we die mensen op een beschermde werkplek vertoeven en niet op plaatsen waar ze daadwerkelijk beslissingen kunnen nemen maar in de VS werkt dat anders tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Red Alert 2 had je zo'n weather control device waarmee je een bliksemstorm op een vijandelijke basis kon afsturen. Dus heel vergezocht is het niet.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Red Alert 2 had je zo'n weather control device waarmee je een bliksemstorm op een vijandelijke basis kon afsturen. Dus heel vergezocht is het niet.
Laatste wat ik eraan vuil maak.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:59 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Nee, net als die wetenschapper op CNN.
In RA2 hadden de Russen ook goeie spullen dat valt in het echt toch een beetje tegen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Kirov reporting."quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
In RA2 hadden de Russen ook goeie spullen dat valt in het echt toch een beetje tegen.
Om maar te zeggen, het ligt veel genuanceerder dan veel mensen denken.quote:11.7.1.5 Projections
A summary of studies on TC projections for the late 21st century, particularly studies since AR5, is given by Knutson et al. (2020), which is an assessment report mandated by the World Meteorological Organization (WMO). Studies subsequent to Knutson et al. (2020) are generally consistent, and the confidence assessments here closely follow theirs (Cha et al., 2020), although there are some differences due to the varying confidence calibrations between the IPCC and WMO reports.
There is not an established theory for the drivers of future changes in the frequency of TCs. Most, but not all, high-resolution global simulations project significant reductions in the total number of TCs, with the bulk of the reduction at the weaker end of the intensity spectrum as the climate warms (Knutson et al., 2020). Recent exceptions based on high-resolution coupled model results are noted in Bhatia et al. (2018) and Vecchi et al. (2019). Vecchi et al. (2019) showed that the representation of synoptic-scale seeds for TC genesis in their high-resolution model causes different projections of global TC frequency, and there is evidence for a decrease in cyclone seeds in some projected TC simulations (Sugi et al., 2020; Yamada et al., 2011). However, other research indicates that TC seeds are not an independent control on climatological TC frequency, rather the seeds covary with the large-scale controls on TCs (Patricola et al., 2018). While empirical genesis indices derived from observations and reanalysis describe well the observed subseasonal and interannual variability of current TC frequency (Camargo et al., 2007, 2009; Tippett et al., 2011; Menkes et al., 2012), they fail to predict the decreased TC frequency found in most high-resolution model simulations (Zhang et al., 2010; Camargo, 2013; Wehner et al., 2015), as they generally project an increase as the climate warms. This suggests a limitation of the use of the empirical genesis indices for projections of TC genesis, in particular due to their sensitivity to the humidity variable considered in the genesis index for these projections (Camargo et al., 2014). In a different approach, a statistical–dynamical downscaling framework assuming a constant seeding rate with warming (Emanuel, 2013, 2021) exhibits increases in TC frequency consistent with genesis indices-based projections, while downscaling with a different model leads to two different scenarios depending on the humidity variable considered (C.-Y. Lee et al., 2020). This disparity in the sign of the projected change in global TC frequency, and the difficulty in explaining the mechanisms behind the different signed responses, further emphasize the lack of process understanding of future changes in tropical cyclogenesis (Walsh et al., 2015; Hoogewind et al., 2020). Even within a single model, uncertainty in the pattern of future SST changes leads to large uncertainties (including the sign) in the projected change in TC frequency in individual ocean basins, although global TCs would appear to be less sensitive (Yoshida et al., 2017; Bacmeister et al., 2018).
Changes in SST and atmospheric temperature and moisture play a role in tropical cyclogenesis (Walsh et al., 2015). Reductions in vertical convective mass flux due to increased tropical stability have been associated with a reduction in cyclogenesis (Held and Zhao, 2011; Sugi et al., 2012). Satoh et al. (2015) further posit that the robust simulated increase in the number of intense TCs, and hence increased vertical mass flux associated with intense TCs, must lead to a decrease in overall TC frequency because of this association. The Genesis Potential Index can be modified to mimic the TC frequency decreases of a model by altering the treatment of humidity (Camargo et al., 2014). This supports the idea that increased mid-tropospheric saturation deficit (Emanuel et al., 2008) controls TC frequency, but the approach remains empirical. Other possible controlling factors, such as a decline in the number of seeds (held constant in Emanuel’s downscaling approach, or dependent on the genesis index formulation in the approach proposed by C.-Y. Lee et al., 2020) caused by increased atmospheric stability have been proposed, but questioned as an important factor (Patricola et al., 2018). The resolution of atmospheric models affects the number of seeds, hence TC genesis frequency (Vecchi et al., 2019; Sugi et al., 2020; Yamada et al., 2021). The diverse and sometimes inconsistent projected changes in global TC frequency by high-resolution models indicate that better process understanding and improvement of the models are needed to raise confidence in these changes.
Most TC-permitting model simulations (10–60 km or finer grid spacing) are consistent in their projection of increases in the proportion of intense TCs (Category 4–5), as well as an increase in the intensity of the strongest TCs defined by maximum wind speed or central pressure fall (Murakami et al., 2012; Tsuboki et al., 2015; Wehner et al., 2018a; Knutson et al., 2020). The general reduction in the total number of TCs, which is concentrated in storms weaker than or equal to Category 1, contributes to this increase. The models are somewhat less consistent in projecting an increase in the frequency of Category 4–5 TCs (Wehner et al., 2018a; Knutson et al., 2020). The projected increase in the intensity of the strongest TCs is consistent with theoretical understanding (e.g., Emanuel, 1987) and observations (e.g., Kossin et al., 2020). For a 2°C global warming, the median proportion of Category 4–5 TCs increases by 13%, while the median global TC frequency decreases by 14%, which implies that the median of the global Category 4–5 TC frequency is slightly reduced by 1% or almost unchanged (Knutson et al., 2020). Murakami et al. (2020) projected a decrease in TC frequency over the coming century in the North Atlantic due to greenhouse warming, as consistent with Dunstone et al. (2013), and a reduction in TC frequency almost everywhere in the tropics in response to +1% CO2 forcing. Exceptions include the central North Pacific (Hawaii region), east of the Philippines in the North Pacific, and two relatively small regions in the northern Arabian Sea and Bay of Bengal. These projections can vary substantially between ocean basins, possibly due to differences in regional SST warming and warming patterns (Sugi et al., 2017; Yoshida et al., 2017; Bacmeister et al., 2018). A summary of projections of TC characteristics is schematically shown by Figure 11.20.
The increase in global TC maximum surface wind speeds is about 5% for a 2°C global warming across a number of high-resolution multidecadal studies (Knutson et al., 2020). This indicates the deepening in global TC minimum surface pressure under the global warming conditions. A regional cloud-permitting model study shows that the strongest TC in the western North Pacific can be as strong as 857 hPa in minimum surface pressure with a wind speed of 88 m s–1 under warming conditions in 2074–2087 (Tsuboki et al., 2015). TCs are also measured by quantities such as ACE and the power dissipation index (PDI), which conflate TC intensity, frequency, and duration (Murakami et al., 2014). Several TC modelling studies (Yamada et al., 2010; H.S. Kim et al., 2014; Knutson et al., 2015) project little change or decreases in the globally accumulated value of PDI or ACE, which is due to the decrease in the total number of TCs.
A projected increase in global average TC rain rates of about 12% for a 2°C global warming is consistent with the Clausius–Clapeyron scaling of saturation-specific humidity (Knutson et al., 2020). Increases substantially greater than Clausius–Clapeyron scaling are projected in some regions, which is caused by increased low-level moisture convergence due to projected TC intensity increases in those regions (Knutson et al., 2015; Phibbs and Toumi, 2016; Patricola and Wehner, 2018; M. Liu et al., 2019a). Projections of TC precipitation using large-ensemble experiments (Kitoh and Endo, 2019) show that the annual maximum one-day precipitation total is projected to increase, except for the western North Pacific where only a small change (or even a reduction) is projected, mainly due to a projected decrease of TC frequency. They also show that the 10-year return value of extreme Rx1day associated with TCs will greatly increase in a region extending from Hawaii to the south of Japan. TC tracks and the location of topography relative to TCs significantly affect precipitation, thus, in general, areas on the eastern and southern faces of mountains have more impacts of TC precipitation changes (Hatsuzuka et al., 2020). Projection studies using variable-resolution models in the North Atlantic (Stansfield et al., 2020) indicate that TCrelated precipitation rates within North Atlantic TCs and the amount of hourly precipitation due to TC are projected to increase by the end of the century compared to a historical simulation. However, the annual average TC-related Rx5day over the eastern USA is projected to decrease because of a reduction in landfalling TCs. RCM studies with around 25–50 km grid spacing are used to study projected changes in TCs. The projected changes of TCs in South East Asia simulated by RCMs are consistent with those of most GCMs, showing a decrease in TC frequency and an increase in the amount of TCassociated precipitation or an increase in the frequency of intense TCs (Redmond et al., 2015; Gallo et al., 2019).
Projected changes in TC tracks or TC areas of occurrence in the late 21st century vary considerably among available studies, although there is better agreement in the western North Pacific. Several studies project either poleward or eastward expansion of TC occurrence over the western North Pacific region, and more TC occurrence in the central North Pacific (Yamada et al., 2017;Yoshida et al., 2017; Wehner et al., 2018a; Roberts et al., 2020b). The observed poleward expansion of the latitude of maximum TC intensity in the western North Pacific is consistently reproduced by the CMIP5 models and downscaled models, and these models show further poleward expansion in the future; the projected mean migration rate of the mean latitude where TCs reach their lifetimemaximum intensity is 0.2±0.1° from CMIP5 model results, while it is 0.13±0.04° from downscaled models in the western North Pacific (Kossin et al., 2014, 2016a). In the North Atlantic, while the location of TC maximum intensity does not show clear poleward migration observationally (Kossin et al., 2014), it tends to migrate poleward in projections (Garner et al., 2017). The poleward migration is less robust among models and observations in the Indian Ocean, eastern North Pacific, and South Pacific (e.g., Tauvale and Tsuboki, 2019; Ramsay et al. 2018; Cattiaux et al. 2020). There is presently no clear consensus in projected changes in TC translation speed (Knutson et al., 2020), although recent studies suggest a slowdown outside of the tropics (Kossin, 2019; Yamaguchi et al., 2020; G. Zhang et al., 2020), but regionally there can even be an acceleration of the storms (Hassanzadeh et al., 2020).
The spatial extent, or ‘size’, of the TC wind field is an important determinant of storm surge and damage. No detectable anthropogenic influences on TC size have been identified to date, because TCs in observations vary in size substantially (Chan and Chan, 2015) and there is no definite theory on what controls TC size, although this is an area of active research (Chavas and Emanuel, 2014; Chan and Chan, 2018). However, projections by high-resolution models indicate future broadening of TC wind fields when compared to TCs of the same categories (Yamada et al., 2017), while Knutson et al. (2015) simulate a reasonable interbasin distribution of TC size climatology, but project no statistically significant change in global average TC size. A plausible mechanism is that, as the tropopause height becomes higher with global warming, the eye wall areas become wider because the eye walls are inclined outward with height to the tropopause. This effect is only reproduced in highresolution convection-permitting models capturing eye walls, and such modelling studies are not common. Moreover, the projected TC size changes are generally on the order of 10% or less, and these size changes are still highly variable between basins and studies. Thus, the projected change in both magnitude and sign of TC size is uncertain.
The coastal effects of TCs depend on TC intensity, size, track, and translation speed. Projected increases in sea level, average TC intensity, and TC rainfall rates each generally act to further elevate future storm surge and fresh-water flooding (see Section 9.6.4.2). Changes in TC frequency could contribute toward increasing or decreasing future storm surge risk, depending on the net effects of changes in weaker vs stronger storms. Several studies (McInnes et al., 2014, 2016; Little et al., 2015; Garner et al., 2017; Timmermans et al., 2017, 2018) have explored future projections of storm surge in the context of anthropogenic climate change with the influence of both sea level rise and future TC changes. Garner et al. (2017) investigated the near-future changes in the New York City coastal flood hazard, and suggested a small change in storm-surge height because effects of TC intensification are compensated by the offshore shifts in TC tracks, but concluded that the overall effect due to the rising sea levels would increase the flood hazard. Future projection studies of storm surge in East Asia, including China, Japan and Korea, also indicate that storm surges due to TCs become more severe (J.A. Yang et al., 2018; Mori et al., 2019, 2021; J. Chen et al., 2020b). For the Pacific Islands, McInnes et al. (2014) found that the future projected increase in storm surge in Fiji is dominated by sea level rise, and projected TC changes make only a minor contribution. Among various storm surge factors, there is high confidence that sea level rise will lead to a higher possibility of extreme coastal water levels in most regions, with all other factors assumed equal.
In the North Atlantic, vertical wind shear, which inhibits TC genesis and intensification, varies in a quasi-dipole pattern, with one centre of action in the tropics and another along the south-east USA coast (Vimont and Kossin, 2007). This pattern of variability creates a protective barrier of high shear along the USA coast during periods of heightened TC activity in the tropics (Kossin, 2017), and appears to be a natural part of the Atlantic ocean–atmosphere climate system (Ting et al., 2019). Greenhouse gas forcing in CMIP5 and the Community Earth System Model Large Ensemble (Kay et al., 2015) simulations, however, erodes the pattern and degrades the natural shear barrier along the USA coast. Following the RCP8.5 emissions scenario, the magnitude of the erosion of the barrier equals the amplitude of past natural variability (time of emergence) by the mid-21st century (Ting et al., 2019). The projected reduction of shear along the USA East Coast with warming is consistent among studies (e.g., Vecchi and Soden, 2007).
In summary, average peak TC wind speeds and the proportion of Category 4–5 TCs will very likely increase globally with warming. It is likely that the frequency of Category 4–5 TCs will increase in limited regions over the western North Pacific. It is very likely that average TC rain rates will increase with warming, and likely that the peak rain rates will increase at rate greater than the Clausius– Clapeyron scaling rate of 7% per 1°C of warming in some regions due to increased low-level moisture convergence caused by regional increases in TC wind intensity. It is likely that the average location where TCs reach their peak wind intensity will migrate poleward in the western North Pacific Ocean as the tropics expand with warming, and that the global frequency of TCs over all categories will decrease or remain unchanged.
https://www.ipcc.ch/repor(...)R6_WGI_Chapter11.pdf
En met zo een stuk wordt het ineens nog interessant ook. Bedankt!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het is uiteraard nooit een samenzwering, want de gedachte is niet dat er wat lui afspreken om orkanen te verergeren ofzo.
Misschien interessanter om te zien wat een hele groep wetenschappers erover zeggen met bronvermeldingen erbij middels het IPCC, in plaats van 1 wetenschapper en 1 opiniemaker (die ook niet "de Democraten" is).
[..]
Om maar te zeggen, het ligt veel genuanceerder dan veel mensen denken.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:44 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Dank Brandon sloopt het gevangenis-industriële complex. Dit zijn tienduizenden die hun leven terug gaan krijgen.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:44 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Dank Brandon sloopt het gevangenis-industriële complex. Dit zijn tienduizenden die hun leven terug gaan krijgen.
Mss maakt hij zich druk dat HUNTER! nog steeds niet aangeklaagd is?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:49 schreef Ulx het volgende:
Trump postte 17 berichten in een uur waarin hij de FBI afzeek. Morgen zullen we wel horen waarom. Misschien zijn er targetbrieven gearriveerd bij mensen in zijn omgeving.
Lijkt me een prima stap. Mensen in de bak gooien voor wat bezit is dom.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 00:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
Holy shit, politieke moed hierin, wat verfrissend en wat geweldig dat vele duizenden non-criminelen hun leven terug zullen krijgen.
Kijk @:HowardRoark, dit gaat over "maximale vrijheid".
Denk het ook. Hij is inmiddels aan zijn 22e toequote:
bij dit soort figuren denk ik aan een parodie die de band Hooters ooit gemaakt heeft over de Falwell clan en de Bakker clan die in de eighties het evangelie op tv verkondigden... en ook gruwelijk de fout in gingen. "Should you Fall well that's ok. you love the ones that you betray."quote:
Ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef AnneX het volgende:
Het was weer een bevredigende teruglees.
Behalve Biden’s terechte actie weinig actie. Flauw misschien: is het een democratische stemmen trekker?
In een Gallup poll van november 2021 was 68% van de Amerikanen voor legalisatie: https://news.gallup.com/p(...)lds-record-high.aspxquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef AnneX het volgende:
Het was weer een bevredigende teruglees.
Behalve Biden’s terechte actie weinig actie. Flauw misschien: is het een democratische stemmen trekker?
Het probleem is dat het Amerikaanse volk de leugen verkocht is dat wiet ongevaarlijk is en zelfs medische applicaties heeft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In een Gallup poll van november 2021 was 68% van de Amerikanen voor legalisatie: https://news.gallup.com/p(...)lds-record-high.aspx
In een Pew poll van maart 2021 was 60% van de Amerikanen voor legalisatie en nog een flink deel meer legaal voor medisch gebruik: https://www.pewresearch.o(...)onal-or-medical-use/
Denk dat het wel veilig is om te stellen dat dit een populaire zaak is.
dat is geen leugen. medicinale wiet met lage concentraties THC werd vroeger door een oom van me gebruikt en twee leraren die ik heb gehad. allemaal zwaar Rheumapatient en ze konden doordat de pijn verdoofde normaal functioneren. helaas heeft ongereguleerd recreatief gebruik ertoe geleid dat er steeds meer THC in wordt gestopt omdat men meer kick wil hebben in hun joint. en dat blijkt wel gevaarlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat het Amerikaanse volk de leugen verkocht is dat wiet ongevaarlijk is en zelfs medische applicaties heeft.
medicinaal gebruik betekent ook helemaal niet 'ongevaarlijk'. Lees de gemiddelde bijsluiter voor de aardigheid eens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:45 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat is geen leugen. medicinale wiet met lage concentraties THC werd vroeger door een oom van me gebruikt en twee leraren die ik heb gehad. allemaal zwaar Rheumapatient en ze konden doordat de pijn verdoofde normaal functioneren. helaas heeft ongereguleerd recreatief gebruik ertoe geleid dat er steeds meer THC in wordt gestopt omdat men meer kick wil hebben in hun joint. en dat blijkt wel gevaarlijk.
Het is dan eigenlijk verbazingwekkend dat bij drankflessen en pakjes sigaretten geen verplichte bijsluiters zitten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
medicinaal gebruik betekent ook helemaal niet 'ongevaarlijk'. Lees de gemiddelde bijsluiter voor de aardigheid eens.
Als je maar genoeg pakjes sigaretten verzamelt heb je wel een vrij grafische bijsluiter.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is dan eigenlijk verbazingwekkend dat bij drankflessen en pakjes sigaretten geen verplichte bijsluiters zitten.
Dat zijn wel meer dingen niet, net als bij suiker, hamburgers en alcohol gaat het vooral om de hoeveelheid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat het Amerikaanse volk de leugen verkocht is dat wiet ongevaarlijk is
Klopt. Heeft het ook.quote:en zelfs medische applicaties heeft.
Dan doe je er wat minder van in elke joint (als je per se wil blowen en niet zoveel THC wil binnenkrijgen), is niet zo lastig te bedenken toch?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:45 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat is geen leugen. medicinale wiet met lage concentraties THC werd vroeger door een oom van me gebruikt en twee leraren die ik heb gehad. allemaal zwaar Rheumapatient en ze konden doordat de pijn verdoofde normaal functioneren. helaas heeft ongereguleerd recreatief gebruik ertoe geleid dat er steeds meer THC in wordt gestopt omdat men meer kick wil hebben in hun joint. en dat blijkt wel gevaarlijk.
Kennelijk wel, want dat is een "argument" dat je wel vaker hoort. Waarschijnlijk zijn dit ook mensen die sterke drank met volle longdrinkglazen tegelijk drinken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan doe je er wat minder van in elke joint (als je per se wil blowen en niet zoveel THC wil binnenkrijgen), is niet zo lastig te bedenken toch?
Placebo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:45 schreef Sabata het volgende:
[..]
Zo ongevaarlijk als de gemiddelde wiet activist zegt is het ook niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn wel meer dingen niet, net als bij suiker, hamburgers en alcohol gaat het vooral om de hoeveelheid.
Maar toch, zo gevaarlijk als de doorsnee conservatieve politicus/Republikein/CDA'ert je wil laten geloven dat het is is het bij lange na nog niet.
Nee, dat is nul bewijs voor. Studie na studie na studie vindt een compleet gebrek aan bewijs voor daadwerkelijke medische werking.quote:Klopt. Heeft het ook.
Volgens huidige inzochten is volgens mij de meest werkzame medicinale stofje geen THC maar CBD.quote:
Tijd voor beter onderzoek dan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo ongevaarlijk als de gemiddelde wiet activist zegt is het ook niet.
[..]
Nee, dat is nul bewijs voor. Studie na studie na studie vindt een compleet gebrek aan bewijs voor daadwerkelijke medische werking.
https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis#Medical_uses
Omdat er wel sprake is van overlast.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat verder mensen een vrije keuze hebben welke genotsmiddelen ze tot zich nemen terwijl ze geen overlast voor anderen ermee veroorzaken is toch niet zo vreemd standpunt. Blijkbaar voor jou wel waarom eigenlijk?
Overlast in welke vorm dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er wel sprake is van overlast.
Ik heb nog nooit stonede mensen in een coffeeshop massaal zien vechten terwijl we dit bij alcohol in kroegen wekelijks zien. Over welke overlast heb je het nu?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er wel sprake is van overlast.
Legalisatie zorgt voor meer criminaliteit, hogere zorgkosten en meer gedragsproblemen, vooral onder jongeren. Ook meer ongelukken op de weg. Netto heeft het een negatieve werking op de samenleving.quote:
Zo zo meer criminaliteit bij legalisering heb je daar serieuze onderzoeken over?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Legalisatie zorgt voor meer criminaliteit, hogere zorgkosten en meer gedragsproblemen, vooral onder jongeren. Ook meer ongelukken op de weg. Netto heeft het een negatieve werking op de samenleving.
Ja, die zijn er genoeg. In sommige staten maakte het overigens weinig verschil, en de ondergrondse cannabismarkt is niet verdwenen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo zo meer criminaliteit bij legalisering heb je daar serieuze onderzoeken over?
Nee, precies hetzelfde effect. Na het einde van de drooglegging verdween de mafia niet. Sterker nog, de macht van de mafia werd alleen maar groter. Hetzelfde geldt voor de cannabis onderwereld.quote:De drooglegging heeft de opkomst van de maffia in de VS een grote boost gegeven. Dat de legalisering van wiet meer criminaliteit zou opleveren zou dan juist het tegenovergestelde effect zijn.
Hoe kan iets dat legaal is voor meer criminaliteit zorgen? Als er geen geen maxmumsnelheid is krijg je toch ook niet meer snelheidsovertredingen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Legalisatie zorgt voor meer criminaliteit,
Wiki zegt iets anders. Gebruik/misbruik neemt toe, criminaliteit neemt af.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, die zijn er genoeg. In sommige staten maakte het overigens weinig verschil, en de ondergrondse cannabismarkt is niet verdwenen.
Het zou je sieren als je naar enkele van die genoeg onderzoeken zou linken ipv dingen te blijven beweren zonder bewijs. Het is hier geen Amerika waar de Fox kijkers veel herhalende onzin van GOP leugens gaan geloven.quote:
Opvallend genoeg als ik kijk in /r/conservative zijn ze daar verheugd met dit nieuws. Dit is volgens mij wel aardig bipartisan gesteund... althans, onder de kiezers.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je naar enkele van die genoeg onderzoeken zou linken ipv dingen te blijven beweren zonder bewijs. Het is hier geen Amerika waar de Fox kijkers veel herhalende onzin van GOP leugens gaan geloven.
Vrij makkelijk te vinden, maar dit lijkt me niet het topic om heel diep op dit specifieke onderwerp in te gaan. Laat ik in ieder geval zeggen dat het nogal verschilt per staat, en dat mijn statement dat het criminaliteit verhoogt wat ongenuanceerd is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je naar enkele van die genoeg onderzoeken zou linken ipv dingen te blijven beweren zonder bewijs.
De zwarte markt is in ieder geval niet verdwenen, integendeel zelfs. De rest van mijn eerdere statements worden hier ook ondersteund. Dat, en het argument dat legalisatie zou leiden tot significant minder criminaliteit zijn weerlegd door de realiteit.quote:In terms of crime, law enforcement agencies continue to combat illicit market activity. Because of the nature of this type of activity being inherently hidden from regulation and oversight, it remains challenging to quantify the size of the illicit market in Colorado; the state can only track and report the indicators of illegal activity, such as arrests and seizures.
Legalisatie zorgt voor meer gebruik, dat is een feit. Zie bovenstaand rapport in Colorado. Behalve onder tieners en jonger, voor wie het illegaal blijft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wiki zegt iets anders. Gebruik/misbruik neemt toe, criminaliteit neemt af.
https://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_legalized_cannabis
En toegenomen gebruik wil ik wel eens op de lange termijn zien. In NL is het cannabisgebruik immers lager dan in veel landen waar het niet gedoogd wordt. Kan me goed voorstellen dat initieel het gebruik toeneemt tot het nieuwtje er vanaf is.
Onder de kiezers wel. Daarom is het een politiek heel slimme actie zo vlak voor de verkiezingen. Dit is niet iets dat Fox onder het tapijt kan schuiven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Opvallend genoeg als ik kijk in /r/conservative zijn ze daar verheugd met dit nieuws. Dit is volgens mij wel aardig bipartisan gesteund... althans, onder de kiezers.
quote:Last November, GOP Rep. Tom Emmer of Minnesota released a statement slamming the passage of the freshly approved infrastructure law he referred to as "President Biden's multi-trillion dollar socialist wish list."
Then in June, Emmer -- the House Republican campaign chairman leading attacks on Democrats for supporting the law -- quietly submitted a wish of his own.
In a letter to Transportation Secretary Pete Buttigieg, Emmer expressed his hearty support for a multimillion dollar grant to improve part of Highway 65 in his district. The work was critical, Emmer argued, not just for his constituents, but for people all over Minnesota. Crashes were leading to fatalities. Congestion was leading to huge delays. Plus, Emmer added, "this grant also strives to serve as a social justice measure."
Op hun blote knieën met hoed in de hand kruipen naar Washington…quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:19 schreef Ulx het volgende:
Hand ophouden. Kunnen die staten dit niet zelf regelen?
Republicans called Biden's infrastructure program 'socialism.' Then they asked for money.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)walker-abortion.htmlquote:Herschel Walker Urged Woman to Have a 2nd Abortion, She Says
The Georgia Senate candidate’s ex-girlfriend says he wanted her to terminate a pregnancy in 2011. She chose to have their son instead.
A woman who has said Herschel Walker, the Republican Senate nominee in Georgia, paid for her abortion in 2009 told The New York Times that he urged her to terminate a second pregnancy two years later. They ended their relationship after she refused.
Inderdaad opvallend, twee mensen die allebei nul kaas gegeten van het onderwerp die dom tegen elkaar lullen zonder daadwerkelijk geinteresseerd te zijn in wat de ander te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:
Omdat onderstaand interview herhaaldelijk werd aanbevolen, toch maar eens geluisterd. Inderdaad steengoed.
Het meest briljant is, dat Jon géen papieren of kaarten vasthoudt en ‘gewoon’ zit te argumenteren… en aantoont dat mevrouw een nitwit is.
[ twitter ]
Altijd goed om een tegengeluid te horen. 🇺🇸quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inderdaad opvallend, twee mensen die allebei nul kaas gegeten van het onderwerp die dom tegen elkaar lullen zonder daadwerkelijk geinteresseerd te zijn in wat de ander te zeggen heeft.
Aan de andere kant, zo gaat het eigenlijk al heel lang in de Amerikaanse media.
Het probleem is dat zowel Jon Stewart als zijn redactie of geen onderzoek hebben en gedaan zich laten inpalmen door activisten en slechte onderzoeken, of bewust de situatie anders schetsen dan die daadwerkelijk is. De rest van Jon Stewart's show is absurd slecht, dus ik vermoed beide.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 14:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Altijd goed om een tegengeluid te horen. 🇺🇸
Jon Stewart ( en redactie) deden onderzoek en mevrouw ( met staf) weet niet eens de bron(nen) te benoemen.
Oh, @ “clown” 😎quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat zowel Jon Stewart als zijn redactie of geen onderzoek hebben en gedaan zich laten inpalmen door activisten en slechte onderzoeken, of bewust de situatie anders schetsen dan die daadwerkelijk is. De rest van Jon Stewart's show is absurd slecht, dus ik vermoed beide.
Het is ook wel een beetje lachwekkend dat een clown als Stewart ineens als serieuze interviewer gezien wordt.
Ik probeerde te vinden wie de getuige is die vastgesteld heeft dat 98% zou genezen van gender dysphoria maar kan dat zo snel nergens vindenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:
Omdat onderstaand interview herhaaldelijk werd aanbevolen, toch maar eens geluisterd. Inderdaad steengoed.
Het meest briljant is, dat Jon géen papieren of kaarten vasthoudt en ‘gewoon’ zit te argumenteren… en aantoont dat mevrouw een nitwit is.
[ twitter ]
quote:Among other things she faults Moody for disregarding the supposed evidence the legislature heard in passing the cruel law. It included some junk testimony rooted more in religion than medicine, though the medical testimony from established experts against the legislation was extensive and reflected in the court record.
The 8th Circuit has given the plaintiffs in the case until Oct. 17 to respond to the state's request for rehearing.
Hier heb je vast een bron van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Legalisatie zorgt voor meer criminaliteit, hogere zorgkosten en meer gedragsproblemen, vooral onder jongeren. Ook meer ongelukken op de weg. Netto heeft het een negatieve werking op de samenleving.
Absurde uitspraak in dat stukje text, het is absoluut waar dat dit allemaal experimenteel is en geen enkele medische onderbouwing heeft. Wat er daadwerkelijk gaande is is juist een enorm gebrek aan data en nul consensus. Iedereen die anders pretendeert doet dat uit hele andere motieven dan waarheidsvinding.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik probeerde te vinden wie de getuige is die vastgesteld heeft dat 98% zou genezen van gender dysphoria maar kan dat zo snel nergens vinden
Blijkbaar is ze in beroep gegaan tegen de uitspraak van een rechter:
[ twitter ]
[..]
quote:Dr Marci Bowers, a surgeon specializing in transgender procedures who became WPATH's president in September, said in an interview that the organization is trying to find a middle ground between "those who basically would have hormones and surgeries available at a vending machine, let's say, versus others who think that you need to go through all sorts of hoops and hurdles."
In its new Standards of Care, WPATH retained its longstanding recommendation of comprehensive assessments to determine that adolescents are suitable for medical treatment. "There are no studies of the long-term outcomes of gender-related medical treatments for youth who have not undergone a comprehensive assessment," the guidelines note. Without such evidence, the document adds, "the decision to start gender-affirming medical interventions may not be in the long-term best interest of the young person at that time."
Enzovoort enzovoort.quote:"The existential ethical dilemma in transgender care is between on one hand the (child's) right for self-determination," de Vries said. "On the other hand, the do-not-harm principle of medical intervention. Aren't we intervening medically in a developing body where we don't know the results of those interventions?" In the United States, in particular, she said, "the transgender right or child's right seems to be put forward more strongly." De Vries helped write the section on adolescents in WPATH's updated Standards of Care. She said she was gratified that language stressing the importance of rigorous patient assessments remained.
In interviews with Reuters, doctors and other staff at 18 gender clinics across the country described their processes for evaluating patients. None described anything like the months-long assessments de Vries and her colleagues adopted in their research.
At most of the clinics, a team of professionals - typically a social worker, a psychologist and a doctor specializing in adolescent medicine or endocrinology - initially meets with the parents and child for two hours or more to get to know the family, their medical history and their goals for treatment. They also discuss the benefits and risks of treatment options. Seven of the clinics said that if they don't see any red flags and the child and parents are in agreement, they are comfortable prescribing puberty blockers or hormones based on the first visit, depending on the age of the child.
Kennelijk dacht de rechter daar anders over na het horen van de experts op dat gebied.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Absurde uitspraak in dat stukje text, het is absoluut waar dat dit allemaal experimenteel is en geen enkele medische onderbouwing heeft. Wat er daadwerkelijk gaande is is juist een enorm gebrek aan data en nul consensus. Iedereen die anders pretendeert doet dat uit hele andere motieven dan waarheidsvinding.
Dat komt omdat er veel te veel 'experts' zijn die bewust misinformatie verspreiden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kennelijk dacht de rechter daar anders over na het horen van de experts op dat gebied.
Ah dat zal het zijn. Nou dan zal haar beroep vast wel toegewezen wordenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt omdat er veel te veel 'experts' zijn die bewust misinformatie verspreiden.
Allicht niet, Republikeinen hebben er over algemeen net zo weinig kaas van gegeten als Jon Stewart. Zij zien het over het algemeen ook gewoon als een culture war.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah dat zal het zijn. Nou dan zal haar beroep vast wel toegewezen worden
Nee neem dan MoreDakka! Hij/zij (?) heeft er pas echt verstand vanquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht niet, Republikeinen hebben er over algemeen net zo weinig kaas van gegeten als Jon Stewart. Zij zien het over het algemeen ook gewoon als een culture war.
Ik weet dat zelf research doen in plaats van eindeloos twitter napraten niet gewaardeerd wordt in deze reeks, maar toch.quote:
Hier ben ik al opgehouden met lezen ik zou hier eigenlijk al opgehouden moeten hebben met lezenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet dat zelf research doen in plaats van eindeloos twitter napraten niet gewaardeerd wordt in deze reeks, maar toch.
Dit is een onderwerp dat gaat over kinderen. Kinderen die, onder invloed van iets, zomaar ineens claimen transgender te zijn .....
Dat staat helemaal niet in het artikel, je haalt twee kinderen door elkaar en bij geen van beide is er (vooralsnog) sprake van een operatie geweest.quote:In dat artikel zie je een prima voorbeeld. Dat jongetje had 'I am Jazz' gelezen en de serie gezien. Dat gaat over een jongen die een meisje werd, op dezelfde manier. Uitkomst: dankzij de puberteitsblockers groeide zijn penis niet, de medicatie maakte hem depressief en de operatie om van die penis een vagina te maken mislukte meerdere keren, mede omdat de penis dus totaal niet fatsoenlijk gegroeid was. Nu is het een zij, zonder enige seksuele functie en ook niet meer in staat om ooit kinderen te krijgen. Dit was allemaal voor de 18e verjaardag. Levenslang aan de medicatie en dankzij de diepe depressie 100 kilo te dik.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hier ben ik al opgehouden met lezen ik zou hier eigenlijk al opgehouden moeten hebben met lezen![]()
Seriously? Nee daar gaat het helemaal niet over.
Prima artikel dat je trouwens ook gewoon als tweet had kunnen posten![]()
[ twitter ]
Jammer dat je er zo weinig van begrepen hebt![]()
Of niet echt gelezen, dat kan natuurlijk ook ...
[..]
Dat staat helemaal niet in het artikel, je haalt twee kinderen door elkaar en bij geen van beide is er (vooralsnog) sprake van een operatie geweest.
Jouw 100 kilo te dikke 'meisje' (nu Ethan) heeft helemaal geen penis die uit kan groeien, hij is nl als meisje geboren. Nergens staat dat hij depressief is nav meerdere mislukte operaties![]()
Ryace (als jongetje geboren en helemaal niet dik vanwege depressiviteit) identificeerde zich op haar vierde (2011) al als meisje, speelde met meisjes, met meisjesspeelgoed en mocht zich (alleen thuis als compromis) als meisje kleden. Pas jaren later zag ze 'I am Jazz' (transgender vrouw) een reality tv show/ volgde ze discussies en zag foto's van transgenders die de behandeling ondergaan hadden en ontdekte daardoor wat de (lichamelijke) mogelijkheden zijn![]()
Uit je kritiek op het diagnostische traject blijkt ook dat je het artikel niet echt gelezen hebt. Ongetwijfeld valt daar nog heel wat te verbeteren maar dat staat in geen verhouding met je generaliserende aanname. Zoals één van de experts bv zegt dat bij sommige gevallen geen lang traject nodig is omdat ze overduidelijk zijn qua medische geschiedenis (zoals bv Ryace) terwijl anderen veel twijfelachtiger zijn en dat een competente clinicus heel goed het onderscheid kan maken tussen een genderidentiteit die 'marked and sustained' is en een genderidentiteit die 'socially influenced' is. Reden blijkbaar waarom klinieken zich niet altijd aan de richtlijnen van de WPATH houden die er wel degelijk zijn.
Het artikel gaat ook veel genuanceerder in op het gebruik van de beschikbare medicijnen dan ze te bestempelen als 'experimenteel'. Ze werden oorspronkelijk ontwikkeld voor en voorgeschreven aan kinderen die veel te vroeg (8-9 jarigen) in de puberteit kwamen. Er was dus wel ervaring mee maar niet met oudere transgender kinderen die er mogelijk anders op reageren en dat ontdek je pas als ze daarvoor gebruikt worden. Alle medicijnen zijn in principe experimenteel geweest toen ze voor het eerst op mensen uitgeprobeerd werden.
Dat er geen (grote) onderzoeken zijn wat zo'n behandeling op de lange duur doet lijkt me logisch aangezien het allemaal nog in de kinderschoenen staat dus zijn die data er nog helemaal niet. Wachten tot na de puberteit met een behandeling heeft weer andere nadelen (die niet teruggedraaid kunnen worden) en dat maakt zo'n keuze nou juist zo ontzettend moeilijk voor de ouders en kinderen. Dat er altijd nadelen biijven ligt voor de hand, het is nu eenmaal een hele grote transitie maar blijkbaar is het alternatief voor velen nog veel minder aanvaardbaar.
Maar het is hun keuze (in overleg met artsen/ psychiaters) en niet van de overheid!![]()
Dat er gevallen zijn die achteraf spijt hebben is natuurlijk geen reden om het voor iedereen te verbieden. Ik kan me ook niet voorstellen dat zij verkeerd zouden zijn voorgelicht over de risico's ervan want dan zouden er legio (terechte) rechtszaken zijn en die ben ik iig nog niet tegengekomen.
Omdat je maar 1 duimpje mag geven. Hier nog 1.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hier ben ik al opgehouden met lezen ik zou hier eigenlijk al opgehouden moeten hebben met lezen![]()
Prima artikel dat je trouwens ook gewoon als tweet had kunnen posten![]()
[ twitter ]
Jammer dat je er zo weinig van begrepen hebt![]()
Of niet echt gelezen, dat kan natuurlijk ook ...
[..]
Dat staat helemaal niet in het artikel, je haalt twee kinderen door elkaar en bij geen van beide is er (vooralsnog) sprake van een operatie geweest.
Jouw 100 kilo te dikke 'meisje' (nu Ethan) heeft helemaal geen penis die uit kan groeien, hij is nl als meisje geboren. Nergens staat dat hij depressief is nav meerdere mislukte operaties![]()
Ryace (als jongetje geboren en helemaal niet dik vanwege depressiviteit) identificeerde zich op haar vierde (2011) al als meisje, speelde met meisjes, met meisjesspeelgoed en mocht zich (alleen thuis als compromis) als meisje kleden. Pas jaren later zag ze 'I am Jazz' (transgender vrouw) een reality tv show/ volgde ze discussies en zag foto's van transgenders die de behandeling ondergaan hadden en ontdekte daardoor wat de (lichamelijke) mogelijkheden zijn![]()
Uit je kritiek op het diagnostische traject blijkt ook dat je het artikel niet echt gelezen hebt. Ongetwijfeld valt daar nog heel wat te verbeteren maar dat staat in geen verhouding met je generaliserende aanname. Zoals één van de experts bv zegt dat bij sommige gevallen geen lang traject nodig is omdat ze overduidelijk zijn qua medische geschiedenis (zoals bv Ryace) terwijl anderen veel twijfelachtiger zijn en dat een competente clinicus heel goed het onderscheid kan maken tussen een genderidentiteit die 'marked and sustained' is en een genderidentiteit die 'socially influenced' is. Reden blijkbaar waarom klinieken zich niet altijd aan de richtlijnen van de WPATH houden die er wel degelijk zijn.
Het artikel gaat ook veel genuanceerder in op het gebruik van de beschikbare medicijnen dan ze te bestempelen als 'experimenteel'. Ze werden oorspronkelijk ontwikkeld voor en voorgeschreven aan kinderen die veel te vroeg (8-9 jarigen) in de puberteit kwamen. Er was dus wel ervaring mee maar niet met oudere transgender kinderen die er mogelijk anders op reageren en dat ontdek je pas als ze daarvoor gebruikt worden. Alle medicijnen zijn in principe experimenteel geweest toen ze voor het eerst op mensen uitgeprobeerd werden.
Dat er geen (grote) onderzoeken zijn wat zo'n behandeling op de lange duur doet lijkt me logisch aangezien het allemaal nog in de kinderschoenen staat dus zijn die data er nog helemaal niet. Wachten tot na de puberteit met een behandeling heeft weer andere nadelen (die niet teruggedraaid kunnen worden) en dat maakt zo'n keuze nou juist zo ontzettend moeilijk voor de ouders en kinderen. Dat er altijd nadelen biijven ligt voor de hand, het is nu eenmaal een hele grote transitie maar blijkbaar is het alternatief voor velen nog veel minder aanvaardbaar.
Maar het is hun keuze (in overleg met artsen/ psychiaters) en niet van de overheid!![]()
Dat er gevallen zijn die achteraf spijt hebben is natuurlijk geen reden om het voor iedereen te verbieden. Ik kan me ook niet voorstellen dat zij verkeerd zouden zijn voorgelicht over de risico's ervan want dan zouden er legio (terechte) rechtszaken zijn en die ben ik iig nog niet tegengekomen.
Daar gaat het wel over. Staat er gewoon letterlijk in. Er is exponentiële groei en niemand weet waarom.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Beter lezen, ik had het over Jazz. Uit de reality show. Die jij niet gezien hebt.quote:Dat staat helemaal niet in het artikel, je haalt twee kinderen door elkaar en bij geen van beide is er (vooralsnog) sprake van een operatie geweest.
Je kunt niet zeggen dat je het moet over laten aan kinderen en dokters, want geen van beide hebben daadwerkelijk de kennis. Niemand heeft de kennis op dit moment. Republikeinen ook niet, en al helemaal niet Jon Stewart.quote:A growing number of gender-care professionals say that in the rush to meet surging demand, too many of their peers are pushing too many families to pursue treatment for their children before they undergo the comprehensive assessments recommended in professional guidelines.
Such assessments are crucial, these medical professionals say, because as the number of pediatric patients has surged, so has the number of those whose main source of distress may not be persistent gender dysphoria. Some could be gender fluid, with a gender identity that changes over time. Some may have mental health problems that complicate their cases. For these children, some practitioners say, medical treatment may pose unnecessary risks when counseling or other nonmedical interventions would be the better choice.
"I'm afraid what we're getting are false positives and we've subjected them to irreversible physical changes," said Dr Erica Anderson, a clinical psychologist who previously worked at the University of California San Francisco's gender clinic. "These errors in judgment are fodder for the naysayers - the people who want to eradicate this care." Anderson, a transgender woman who still treats children with gender dysphoria in her private practice, resigned as president of WPATH's U.S. chapter last year after her public comments about "sloppy" care prompted the organization to issue a temporary moratorium on board members speaking to the press.
In Europe, concern that too many children might be unnecessarily put at risk has prompted countries like Finland and Sweden that were early to embrace gender care for children to now limit access to care. The United Kingdom is shutting down its main clinic for children's gender care and overhauling the system after an independent review found that some staff felt "pressure to adopt an unquestioning affirmative approach."
Je kunt ook proberen zelf het artikel te lezen in plaats van Kijkertje's cherry picking.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:01 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Omdat je maar 1 duimpje mag geven. Hier nog 1.
Maar wat heeft de overheid dan te maken met de lichamelijke integriteit van de burgers? Dat begrijp ik maar niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook proberen zelf het artikel te lezen in plaats van Kijkertje's cherry picking.
Ik lees vooral dat er meerdere experts zijn die aangeven dat er problemen kunnen komen. Juist omdat het allemaal nog zo nieuw is en er nog niet voldoende data is om absolute uitspraken te doen. Dat vind ik overigens op zich een goede reden om heel voorzichtig te zijn met het ingaan van het medische traject bij kinderen en juist ook een reden om klinieken voor gender care bij kinderen in stand te houden, ervan uitgaande dat gender care niet gelijk staat aan medisch ingrijpen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over. Staat er gewoon letterlijk in. Er is exponentiële groei en niemand weet waarom.
[..]
Beter lezen, ik had het over Jazz. Uit de reality show. Die jij niet gezien hebt.
Voor de rest herhaal je gewoon de talking points van één persoon in het artikel (de minst geloofwaardige, iemand die geen dokter is), de rest negeer je weer. Cherry picking heet dat. Er zijn meerdere experts die aangeven dat er problemen zijn. Daar gaat het hele artikel over.
Zie:
[..]
Je kunt niet zeggen dat je het moet over laten aan kinderen en dokters, want geen van beide hebben daadwerkelijk de kennis. Niemand heeft de kennis op dit moment. Republikeinen ook niet, en al helemaal niet Jon Stewart.
Overigens is dit niet het enige artikel, maar ik heb bewust gekozen voor Reuters omdat die in ieder geval geen ideologische bias hebben.
Wel goed dat je het met me eens bent dat de medicijnen experimenteel zijn en dat er geen goede onderzoeken zijn. Maar schijnbaar vind je dat geen probleem.
Het gaat om medische ingrepen bij kinderen. Dat heeft niets met lichamelijke integriteit te maken. Bij medische ingrepen geldt in eerste instantie 'do no harm'.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar wat heeft de overheid dan te maken met de lichamelijke integriteit van de burgers? Dat begrijp ik maar niet.
Dat is wel één van de problemen die het artikel ook aanstipt. Het gaat dan over 'gender affirming', wat eigenlijk in de praktijk neerkomt op alles geloven wat het kind zegt. Er is dus een overkoepelende organisatie die probeert richtlijnen te maken, maar door gebrek aan data is dat heel moeilijk, en het onderzoek van Reuters laat zien dat er heel veel klinieken en dokters zijn die zich er niet aan houden. Dan heb je nog de activisten zoals de zuster (geen dokter) die gewoon oproept om de richtlijnen te negeren (de enige persoon in het artikel die door Kijkertje serieus genomen wordt).quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik lees vooral dat er meerdere experts zijn die aangeven dat er problemen kunnen komen. Juist omdat het allemaal nog zo nieuw is en er nog niet voldoende data is om absolute uitspraken te doen. Dat vind ik overigens op zich een goede reden om heel voorzichtig te zijn met het ingaan van het medische traject bij kinderen en juist ook een reden om klinieken voor gender care bij kinderen in stand te houden, ervan uitgaande dat gender care niet gelijk staat aan medisch ingrijpen.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in Finland en Zweden wat dat betreft.
Ik denk dat we mevrouw de Vries serieus moeten nemen, alleen al omdat zij één van de pioniers is op dit gebied. Maar dat wordt in de VS dus op grote schaal niet gedaan, zoals Reuters onderzoekt.quote:Dr Annelou de Vries, a specialist in child and adolescent psychiatry, is one of the Dutch researchers whose early work established the importance of rigorous patient assessments before starting medical treatment. She said that while she worries about the growing number of children awaiting treatment, the graver sin is to move too fast when puberty blockers and hormones may not be appropriate.
“The existential ethical dilemma in transgender care is between on one hand the (child’s) right for self-determination,” de Vries said. “On the other hand, the do-not-harm principle of medical intervention. Aren’t we intervening medically in a developing body where we don’t know the results of those interventions?” In the United States, in particular, she said, “the transgender right or child’s right seems to be put forward more strongly.” De Vries helped write the section on adolescents in WPATH’s updated Standards of Care. She said she was gratified that language stressing the importance of rigorous patient assessments remained.
In interviews with Reuters, doctors and other staff at 18 gender clinics across the country described their processes for evaluating patients. None described anything like the months-long assessments de Vries and her colleagues adopted in their research.
Ik kan er gewoon niet bij dat iemand het prima vindt dat een kind een medisch traject in gaat na iets meer dan een uurtje consult. We kunnen het er toch wel over eens zijn dat zulke dingen niet voor mogen komen?quote:After an initial one-on-one consultation of little more than an hour with the teen, a psychiatrist said he was a good candidate for puberty blockers, Kate said. An endocrinologist recommended the same after talking with the family for 15 minutes.
Het is heel simpel: je geslacht is natuurlijk bepaald, daar zul je het mee moeten doen. Net zoals je huidskleur, lengte of kleur van je ogen. Republikeinen hebben de juiste beslissing genomen om voornamelijk kinderen en jongeren te beschermen voor ingrijpende en potentieel onomkeerbare lichamelijke schade. Vrijheid wil namelijk niet zeggen dat je maar alles moet kunnen doen wat je wil. Helemaal niet als het om minderjarigen gaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Het erge van deze kwestie, net als over een verbod op abortus, is dat het de Republikeinen niet om die mensen gaat. De partij die zo voor vrijheid en zo tegen overheidsinmenging is, wil zich op vergaande en zeer definitieve manier bemoeien met iemands lichamelijke integriteit. Een grotere inperking van de vrijheid is niet te bedenken.
Ja, dit dus. Ik kijk gewoon naar wat de wetenschap zegt: transgenderisme heeft nou eenmaal vaak een neurobiologische oorzaak. Sekse is nou eenmaal lang niet altijd X en Y. Daar moeten mensen maar gewoon aan wennen als ze daar nog niet van op de hoogte waren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik lees vooral dat er meerdere experts zijn die aangeven dat er problemen kunnen komen. Juist omdat het allemaal nog zo nieuw is en er nog niet voldoende data is om absolute uitspraken te doen. Dat vind ik overigens op zich een goede reden om heel voorzichtig te zijn met het ingaan van het medische traject bij kinderen en juist ook een reden om klinieken voor gender care bij kinderen in stand te houden, ervan uitgaande dat gender care niet gelijk staat aan medisch ingrijpen.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in Finland en Zweden wat dat betreft.
Je zei dat je het moet doen met je haarkleur en oogkleur, maar naast dat deze voortdurend natuurlijk veranderen, heb je ook de vrijheid deze te veranderen. Tenminste nu nog, want jij wil dus mensen dwingen dat ze dat niet mogen veranderen, net zoals hun sekse.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dat staat er niet hoor. Ik heb het in mijn post helemaal niet over lenzen, haarverf of in de zon zitten. Lees het nog maar eens.
Dat is een interessante claim, nu de onderbouwing nog. De werkelijkheid is natuurlijk dat seks wél in alle gevallen (op aangeboren afwijkingen na) X en Y is. Het is vooral belangrijk dat mensen die daar moeite mee hebben er aan leren wennen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Ik kijk gewoon naar wat de wetenschap zegt: transgenderisme heeft nou eenmaal vaak een neurobiologische oorzaak. Sekse is nou eenmaal lang niet altijd X en Y. Daar moeten mensen maar gewoon aan wennen als ze daar nog niet van op de hoogte waren.
Neemt verder niet weg dat je voorzichtig moet zijn met nieuwe vormen van medicatie en medische zorg, zeker bij kinderen. Het zal niet de eerste keer zijn. Kritische deskundigen kan ik daarom wel waarderen, we gaan zien of ze gelijk krijgen.
Je hebt de post dus helemaal niet gelezen, dat dacht ik al.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zei dat je het moet doen met je haarkleur en oogkleur, maar naast dat deze voortdurend natuurlijk veranderen, heb je ook de vrijheid deze te veranderen. Tenminste nu nog, want jij wil dus mensen dwingen dat ze dat niet mogen veranderen, net zoals hun sekse.
De onderbouwing staat erbijquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een interessante claim, nu de onderbouwing nog. De werkelijkheid is natuurlijk dat seks wél in alle gevallen (op aangeboren afwijkingen na) X en Y is. Het is vooral belangrijk dat mensen die daar moeite mee hebben er aan leren wennen.
[..]
Je hebt de post dus helemaal niet gelezen, dat dacht ik al.
Je zegt dat de wetenschap stelt dat transgenderisme een neurobiologische oorzaak heeft. Dat is een claim, zonder onderbouwing.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De onderbouwing staat erbij
Er was in nws recent een topic, daar heb ik een paar linkjes gepost. Daarnaast kun je eens een krant of boek gaan lezen, of met een bioloog of psychiater gaan praten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zegt dat de wetenschap stelt dat transgenderisme een neurobiologische oorzaak heeft. Dat is een claim, zonder onderbouwing.
Ook uit die discussie bleek al dat je deze vermeende conclusie van de wetenschap voornamelijk zelf had getrokken op basis van een twee krantenartikelen. Dit betreft alles behalve een consensus binnen de wetenschap.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er was in nws recent een topic, daar heb ik een paar linkjes gepost. Daarnaast kun je eens een krant of boek gaan lezen, of met een bioloog of psychiater gaan praten.
Hij gaat steeds monotoner en ongeïnteresseerder praten lijkt het. Zijn rallies waren altijd al verschrikkelijk, maar nu is het helemaal erg.quote:
Nee, die van Clinton lagen in zijn sokkenla zegt Trump hier. Net zoals hij wel meer dingen in zijn sokken bewaartquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:33 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij liggen er van Clinton vast en zeker ook nog wel documenten in een pizza kelder tezamen met de vermoorde babies.
Landverraders.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:41 schreef livelink het volgende:
Poetin werd tijdens de ralley ook nog verheerlijkt trouwens.
Omdat 'minder inmenging van overheid' eigenlijk betekent 'minder inmenging van de overheid bij mij, anderen des te meer'quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar wat heeft de overheid dan te maken met de lichamelijke integriteit van de burgers? Dat begrijp ik maar niet.
Ja die Trump staat zo ver van de maatschappij af dat het eigenlijk hilarisch is dat er mensen zijn die geloven dat hij dan anti-elite zou moeten zijn. Het is jammer dat er blijkbaar erg veel mensen voor zo'n idioot vallen alsof het de nieuwe Jezus is. Inmiddels weet je bij Trump wel dat veel van wat hij zegt pure projectie is, maar het zijn toevallig dezelfde idioten als 'minder inmenging voor mij'. Ik zal nooit vergeten dat veel van die gasten hier stonden te juichen op 6 januari, terwijl er een poging werd gedaan de democratie te breken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:27 schreef livelink het volgende:
Net de totale recap van zijn ralley gekeken via Meidas Touch
Het is echt absurd. Hij zegt dat George H.W. Bush documenten heeft opgeslagen in een chinees restaurant annex bowlingbaan en roept op om zo'n beetje alle presidenten van de laatste tientallen jaren te vervolgen. Om over de rest maar niet te spreken![]()
Zijn grootste crowd was op january 6th, daar hoor je niemand over![]()
Ik weet nooit wat wijsheid is mbt het verslaan van die rallies. Compleet negeren of juist tonen, zodat hopelijk het gematigde deel van de Republikeinen niet opnieuw in de verleiding komt om Trump te volgen. Ik heb geen idee.
Dit is zo ongeveer nog erger dan een DDR- of Saddam-verkiezing met 104% van de stemmen - een eerlijke verkiezing organiseren met een steeds oneerlijkere uitkomst. Al vergeet de schrijver volgens mij wel dat de democraten die ISL op precies dezelfde manier kunnen ge-/misbruiken als de Republikeinen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:22 schreef Knipoogje het volgende:
https://www.theguardian.c(...)the-us-supreme-court
Hier mogen we ons ook wel zorgen over maken.
Laten we niet vergeten, wat BNW ook pretendeert, de wérkelijke deep state is de extreme conservatieven die al decennia bezig zijn het hele recht- en votingsysteem naar hun hand te zetten en dat lijkt ze langzaam te gaan lukken ondanks de tegenwerking van de Eliasjes van deze wereld.
Noem me naief, maar ik heb toch nog wel het optimisme dat dit het niet gaat halen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:22 schreef Knipoogje het volgende:
https://www.theguardian.c(...)the-us-supreme-court
Hier mogen we ons ook wel zorgen over maken.
Laten we niet vergeten, wat BNW ook pretendeert, de wérkelijke deep state is de extreme conservatieven die al decennia bezig zijn het hele recht- en votingsysteem naar hun hand te zetten en dat lijkt ze langzaam te gaan lukken ondanks de tegenwerking van de Eliasjes van deze wereld.
Maar zolang dat hele lichtelijk onbewoonde middenstuk rood kleurt zijn de laatsten wel flink in het voordeel natuurlijk. Enige meerjarenplan dat de democraten hier tegen kunnen opzetten is met tienduizenden tegelijk naar de rode staten verhuizen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is zo ongeveer nog erger dan een DDR- of Saddam-verkiezing met 104% van de stemmen - een eerlijke verkiezing organiseren met een steeds oneerlijkere uitkomst. Al vergeet de schrijver volgens mij wel dat de democraten die ISL op precies dezelfde manier kunnen ge-/misbruiken als de Republikeinen.
Nee, maar de swingstates die momenteel 'in democratische handen' zijn kunnen ze op die manier wel behouden - net als de republikeinen dat met die van hun kunnen. Al hebben de reps er uiteraard veel meer belang bij om de bestaande situatie te consolideren, dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar zolang dat hele lichtelijk onbewoonde middenstuk rood kleurt zijn de laatsten wel flink in het voordeel natuurlijk. Enige meerjarenplan dat de democraten hier tegen kunnen opzetten is met tienduizenden tegelijk naar de rode staten verhuizen.
Ja veel sterkere bevestiging dat hij nucleaire geheimen had liggen valt er niet te geven.quote:
Welke advocaat die misleidende brief ook schreef. ... Trump is verantwoordelijk voor de inhoud en voor de waarheid niet vertellen aan de fbi,quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Ah Bobb verwijst naar Corcoran als degene die verzekerde dat er geen documenten meer waren in MAL
[ twitter ]
Nou Trump zou natuurlijk kunnen zeggen dat hij daar niets vanaf wist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 00:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke advocaat die misleidende brief ook schreef. ... Trump is verantwoordelijk voor de inhoud en voor de waarheid niet vertellen aan de fbi,
Corcoran en Trump ondertekenden bewust niet ....zo lijkt het.
Hij kan beter zichzelf vervloeken vanwege het feit dat hij zich zo heeft laten vernederen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:05 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het schijnt dat Vance via de achterzijde is vertrokken zonder de pers te woord te staan
Hoe zal hij Trump vervloekt hebben voor dat "ass kissing"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |