abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 11:02:20 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206138817

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Democratic (221)
Republican (212)
Vacant (2)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

SPOILER: Op verzoek de hearings
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 september 2022 @ 13:23:09 #2
64488 Bluesdude
pi_206140242
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 14:28:14 #3
3928 Ulx
pi_206141057
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
twitter

Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:48:24 #4
3928 Ulx
pi_206141720
twitter
  donderdag 29 september 2022 @ 17:12:04 #5
147666 AnneX
pi_206142463
Dan kan Garland dit toch ook op een rijtje zetten? 😳
twitter
  donderdag 29 september 2022 @ 18:22:24 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206143197
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]

Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
En te dik, wat moeten onze kinderen wel niet denken als ze een dik iemand op tv zien!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 september 2022 @ 20:44:36 #7
323401 Kijkertje
met filter
pi_206145761
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef AnneX het volgende:
Dan kan Garland dit toch ook op een rijtje zetten? 😳
[ twitter ]
Ja alleen moet er natuurlijk nog wel door een onafhankelijke partij vastgesteld worden wat de inhoud van die documenten is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:37:45 #8
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148506
Flynn: '90% of the departments of whatever... just lock them up!'

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:30:31 #9
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148685
Cannon heeft zich er weer eens tegenaan bemoeid, Trump krijgt uitstel :|W

twitter

Maar goed, uiteindelijk ontkomt hij er toch niet aan ....

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2022 02:27:19 ]
  vrijdag 30 september 2022 @ 02:31:42 #10
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148755
Deripaska die sancties door Obama kreeg opgelegd (op verdenking van bemoeienis met de verkiezingen van 2016 en die Trump wilde opheffen) wordt nu aangeklaagd voor het overtreden ervan:

twitter
  vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:37 #11
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206151606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eentje dan...
twitter

Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt :D
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken :D
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:03:56 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206152049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]

Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]

Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt :D
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:29 #13
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206152295
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.
[..]
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.

Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebben ;)
Als ze andere dingen met die fluit had gedaan, had ik de kritiek beter begrepen.

Nu is het gewoon mysogenie/rascisme gevoed door een onzeker zelfbeeld en complete wereldvreemdheid.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:15:08 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206152912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:22 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebben ;)
Als ze andere dingen met die fluit had gedaan, had ik de kritiek beter begrepen.

Nu is het gewoon mysogenie/rascisme gevoed door een onzeker zelfbeeld en complete wereldvreemdheid.
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:26:59 #15
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206152998
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)

Je zou gelijk kunnen hebben in een ideale wereld waar iedereen elkaar met respect en gelijkwaardigheid zou behandelen. Zo'n wereld willen de "criticasters" niet. In hun wereld mag een jonge zwarte vrouw niet op fluit van een oud slavendrijver spelen en mag Obama geen tan suit dragen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:45:35 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206153156
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)

Je zou gelijk kunnen hebben in een ideale wereld waar iedereen elkaar met respect en gelijkwaardigheid zou behandelen. Zo'n wereld willen de "criticasters" niet. In hun wereld mag een jonge zwarte vrouw niet op fluit van een oud slavendrijver spelen en mag Obama geen tan suit dragen.
Hmm, nou, dat is dus overduidelijk niet wat er gezegd wordt, maar okee. Als het jou ergens een bepaalde voldoening geeft om alles tegen de realiteit in te reduceren tot geslacht en huidskleur, doe vooral wat je niet laten kunt natuurlijk.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:54:47 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206153228
_O-

Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'

Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:26 #18
3928 Ulx
pi_206153363
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!

Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
  vrijdag 30 september 2022 @ 16:06:48 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206154843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
_O-

Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'

Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!

Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.
  vrijdag 30 september 2022 @ 16:18:12 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206154960
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?
[..]
Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.
In jouw geval: 'Promotie'.
  vrijdag 30 september 2022 @ 17:36:31 #21
323401 Kijkertje
met filter
pi_206155647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
_O-

Typisch zo'n filmpje weer dat door rechtse media wordt verspreid zodat MAGA's zich daar enorm over op kunnen winden. Er wordt geen aandacht besteed aan het hele verhaal, nee alleen dit stukje wordt getoond om de cultuuroorlog tegen links weer eens lekker aan te wakkeren en daar is zij nu het zoveelste slachtoffer van.

Het kan ook zo met aandacht voor de enorme collectie historische fluiten wat dan ook precies de bedoeling was van de conservator van de Library of Congress:

twitter

Met daaruit:

quote:
But we wouldn’t, of course, be talking about any of this if it weren’t for Lizzo. If you are a fan of hers, it’s easy to appreciate the significance of seeing her use her flute skills to revive a forgotten piece of history. But even if you’re not, it’s hard not to see what she achieved this week as impressive: She made going to the library cool.

She united self-described band nerds, history buffs and librarians, all by accepting an invite from the 14th librarian of Congress, Carla Hayden, to check out the flute collection. The invite came in a tweet.

“The @librarycongress has the largest flute collection in the world with more than 1,800,” Hayden tweeted on Friday. “It incl Pres James Madison’s 1813 crystal flute. @Lizzo we would love for you to come see it and even play a couple when you are in DC next week. Like your song they are ‘Good as hell.’ ”

Lizzo’s reply came in all-caps.

“IM COMING CARLA!” she wrote. “AND IM PLAYIN THAT CRYSTAL FLUTE!!!!!”
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 18:10:49 #22
3928 Ulx
pi_206155962
Ondertussen is "rechter" Cannon ook weer aan het bullshitten.

twitter

"Ja, meneer Dearie, ik gaf u inderdaad deze opdracht en dit mandaat, maar het is niet de bedoeling dat u dat u de opdracht meteen uitvoert. En dat mandaat heeft u ook niet."

Wat een aanfluiting.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:45:10 #23
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206156474
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]

De aandacht zal wel weer ergens van afgeleid moeten worden, dat is meestal zo als de extreem-rechtsjes zo hun best doen om ophef te veroorzaken.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:50:36 #24
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_206156559
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:

Het is de hele teneur van de internet generatie. Velen reageren tegenwoordig als een scholier die een scheldnaam aan zich geplakt krijgt. Dan kun je er op verschillende manieren mee om gaan. Uitvallen en daarmee de scheldnaam een succes maken, negeren, dan ebt het vanzelf weg. Of de bal teruggooien en de pestkop een nóg ergere scheldnaam bezorgen. Het is aan eenieder om op hun eigen wijze daarmee om te gaan. Ik ga voor de laatste optie.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:52:41 #25
490112 SnertMetChoco
pi_206156586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen is "rechter" Cannon ook weer aan het bullshitten.

[ twitter ]

"Ja, meneer Dearie, ik gaf u inderdaad deze opdracht en dit mandaat, maar het is niet de bedoeling dat u dat u de opdracht meteen uitvoert. En dat mandaat heeft u ook niet."

Wat een aanfluiting.
Ja, ronduit corrupt. Kijk @Lyrebird dit is nou een activistische rechter.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:04:58 #26
323401 Kijkertje
met filter
pi_206156706
Wel ironisch dat uitgerekend DeSantis om hulp moet gaan vragen bij Biden. Dezelfde hulp die hij voor andere staten niet nodig vond:

twitter
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:24:02 #27
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_206156861
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:04 schreef Kijkertje het volgende:
Wel ironisch dat uitgerekend DeSantis om hulp moet gaan vragen bij Biden. Dezelfde hulp die hij voor andere staten niet nodig vond:

[ twitter ]
Wedden dat hij straks in de campagnes dit als een persoonlijk succes gaat claimen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:37:02 #28
323401 Kijkertje
met filter
pi_206157001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Wedden dat hij straks in de campagnes dit als een persoonlijk succes gaat claimen?
Zeker weten en hij zal er wel voor zorgen in zijn streng geregisseerde persco's dat de vraag niet gesteld gaat waarom hij deze hulp wel zou moeten krijgen en andere staten niet.
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:45:53 #29
147666 AnneX
pi_206157114
En een bedelactie is op touw gezet terwijl 12 miljoen werd besteed aan de migranten naar Martha’s Vineyard te transporten. Gelukkig maar voor die mensen.
En de claims zijn gemaakt voor de infrastructuur projecten (dankzij Biden’s dollars).

Harvard Schoffie.
  vrijdag 30 september 2022 @ 20:19:42 #30
147666 AnneX
pi_206157585
Maakt onderstaande het minder erg?
twitter
  vrijdag 30 september 2022 @ 20:37:15 #31
323401 Kijkertje
met filter
pi_206157770
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:19 schreef AnneX het volgende:
Maakt onderstaande het minder erg?
[ twitter ]
Absoluut niet en het is nu de vraag hoeveel dat er werkelijk zijn. De reden waarom Trump uitstel is nl dat er 200.000 pagina's in beslag genomen zouden zijn:

twitter
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:04:48 #32
64488 Bluesdude
pi_206158052
Na de verkiezingen in november kan DoJ toch Trump aanklagen voor die 100 classified documents ?
Of duizenden anderen a4 paginas ook gejat zijn van het Nationaal archief kan men daarnaast onderzoeken... wat wel en wat niet... En uiteindelijk Trump ook voor deze documenten aanklagen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:10:14 #33
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206158100
200.000 bladzijden en ik meen dat je voor elk gejat stuk 5 jaar kunt krijgen, dat zou dan precies 1 miljoen jaar gevangenisstraf worden voor Trump. Een absoluut record en het is bekend dat The Donald daar gek op is. :)
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:47:45 #34
463495 brokjespoes
pi_206158477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:
Wat een aanfluiting.
I saw what you did there! _O-
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:58:34 #35
323401 Kijkertje
met filter
pi_206158596
Trump heeft blijkbaar Haberman's boek grondig doorgenomen en voorzien van commentaar. Allemaal FALSE STORIES! _O-

twitter

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2022 22:04:48 ]
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:03:10 #36
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206158636
Wat een kleuter is het toch. :D Dezelfde mensen die Biden dement noemen krijgen waarschijnlijk een driftaanval als je Trump kinds noemt, terwijl dat laatste natuurlijk wél waar is. :P
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:05:15 #37
490112 SnertMetChoco
pi_206158655
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:03 schreef kladderadatsch het volgende:
Wat een kleuter is het toch. :D Dezelfde mensen die Biden dement noemen krijgen waarschijnlijk een driftaanval als je Trump kinds noemt, terwijl dat laatste natuurlijk wél waar is. :P
Zelfs Biden volstrekt dement zou zijn, heb ik liever een president die geen staatsgreep pleegt. Meest simpele keuze ooit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:12:29 #38
323401 Kijkertje
met filter
pi_206158725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zelfs Biden volstrekt dement zou zijn, heb ik liever een president die geen staatsgreep pleegt. Meest simpele keuze ooit.
Ja maar onder Trump was er nooit een oorlog geweest in Oekraine en nu werpt hij zich op als mediator :{w

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:40:31 #39
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160599
Weer eens een mooi staaltje van misinformatie door manipulatie waarbij dit keer Fetterman het doelwit is:

twitter

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:49:06 #40
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160609
De 'logica' van Herschel Walker de tegenkandidaat van senator Warnock:

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:12:10 #41
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160629
@klappernootopreis jouw familie woont toch in Florida? Waar wonen zij? Toch niet aan de Westkust hoop ik? :X

Wat een ravage daar ;(
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 04:25:42 #42
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160651
DoJ heeft maar weer aangeklopt bij de 11th circuit court over de vertraging die Cannon met haar besluit heeft veroorzaakt:

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 04:37:09 #43
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160659
Maar 1 Republikein stemde voor:

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 04:56:10 #44
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160667
Marc Elias strikes again 8-)

twitter

quote:
Lawsuit brought by the Montana Democratic Party challenging the passage of three voter suppression laws: House Bill 176 eliminates Election Day voter registration; Senate Bill 169 narrows eligible voter IDs, particularly limiting the use of student IDs; and House Bill 530 bans certain types of ballot assistance. The case claims that the laws violate the Montana Constitution and asks the court to preliminarily and permanently stop the Montana secretary of state from enforcing the laws
.

In Georgia daarentegen:

twitter

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 01-10-2022 05:01:40 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:19:01 #45
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160671
Hakeem Jeffries veegt de vloer aan met 'brother' Clarence Thomas en zijn vrouw:

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:37:24 #46
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160678

Is vast figuurlijk bedoeld :')

twitter

Zou me niks verbazen als hij ook daar nog aan weet te verdienen ;(

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 01-10-2022 06:02:07 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:14:46 #47
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160710
Ah joh ik was het al lang vergeten! Dan telt het niet! }:|

twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:18:29 #48
147666 AnneX
pi_206160712
Het bericht dat ftrump gereageerd zou hebben met sharpie in een boek dat nog niet eens uit is, neem ik met grote korrels zout. De man leest niet en schrijft niet zonder fouten en doorhalingen.

Zou dit effect hebben?
twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:32:35 #49
323401 Kijkertje
met filter
pi_206160719
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 06:18 schreef AnneX het volgende:
Het bericht dat ftrump gereageerd zou hebben met sharpie in een boek dat nog niet eens uit is, neem ik met grote korrels zout. De man leest niet en schrijft niet zonder fouten en doorhalingen.

Zou dit effect hebben?
[ twitter ]
Hij heeft natuurlijk een exemplaar toegestuurd gekregen. Journalisten hebben het ook al kunnen lezen en dit zijn dingen die Trump juist wél leest. Het gaat immers over hem? :D
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:27:33 #50
490112 SnertMetChoco
pi_206160900
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
DoJ heeft maar weer aangeklopt bij de 11th circuit court over de vertraging die Cannon met haar besluit heeft veroorzaakt:

[ twitter ]
Ben benieuwd wat Clarance Thomas gaat doen als Trump de beslissing van the 11th gaat aanvechten. Wat een shitshow.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:57:37 #51
64488 Bluesdude
pi_206162423
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
Hakeem Jeffries veegt de vloer aan met 'brother' Clarence Thomas en zijn vrouw:

[ twitter ]
Ter herinnering, Jeffries verwijst naar een text van Ginni Thomas van kort na de verkiezingen 2020 aan Meadows
quote:
“Biden crime family & ballot fraud co-conspirators (elected officials, bureaucrats, social media censorship mongers, fake stream media reporters, etc) are being arrested & detained for ballot fraud right now & over coming days, & will be living in barges off GITMO to face military tribunals for sedition.”

Then she added of this fanciful, if chilling, set of conspiracy theories: “I hope this is true.”
https://www.nytimes.com/2(...)as-donald-trump.html

Ze las dus iets dat er een staatsgreep gaande was of zou komen en schreef 'I hope this is true'
Las ze dat op een Qanon-site ?
Ze zal wel graag willen zien dat het een legale actie van Justitie was en dus ... geen staatsgreep.
Maar als vrouw van een rechter had ze toch direct moeten aanvoelen ...dit doet het departement van Justitie niet.
Ook niet met aan het hoofd een Trumpfan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 01-10-2022 12:10:00 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:48:28 #52
3928 Ulx
pi_206163608
twitter

Mooi toch? Als je het kind van je verkrachter hebt gebaard krijg je een mooie fopspeen van Texas!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:44:15 #53
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206164032
twitter

Beto heeft iets goed gedaan blijkbaar! Beto is dan ook een held...
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:44:58 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206164036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Mooi toch? Als je het kind van je verkrachter hebt gebaard krijg je een mooie fopspeen van Texas!
Als het niet zo triest was, zou ik er bijna om kunnen lachen, ja.
Wat hoop ik ernorm dat de republikeinen in november hierop afgestraft worden. Dat zou echt het beste statement zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:55:31 #55
3928 Ulx
pi_206164914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Als het niet zo triest was, zou ik er bijna om kunnen lachen, ja.
Wat hoop ik ernorm dat de republikeinen in november hierop afgestraft worden. Dat zou echt het beste statement zijn.
"I carried the child of my rapist and all I got was this box of diapers"
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:12:37 #56
3928 Ulx
pi_206166791
twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:34:12 #57
147666 AnneX
pi_206168548
Pete is geboren in ‘82, en 19 jaar oud in het filmpje.
Geen spat veranderd.😎
twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:19:09 #58
490112 SnertMetChoco
pi_206170389
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef AnneX het volgende:
Geen spat veranderd.😎
[ twitter ]
Klinkt absurd welbespraakt voor een 19 jarige. Wow.
  zondag 2 oktober 2022 @ 00:12:37 #59
323401 Kijkertje
met filter
pi_206171930
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef AnneX het volgende:
Geen spat veranderd.😎
[ twitter ]
Wow! O+
  zondag 2 oktober 2022 @ 04:35:38 #60
323401 Kijkertje
met filter
pi_206173149
De pers moet nog steeds uitgejouwd bij Trump's rally's:

twitter

Met sfeermuziek:

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 02-10-2022 05:18:34 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 06:14:30 #61
323401 Kijkertje
met filter
pi_206173238
Overzicht van Trump's niet-aangeklaagde misdrijven:

twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 06:40:18 #62
323401 Kijkertje
met filter
pi_206173250
Vooruitlopend op SC-zaak (dinsdag) over de Votings Rights Act adhv een redistrictingszaak in Alabama:

twitter

twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:20:20 #63
147666 AnneX
pi_206174219
En er zijn mensen met veel geld, die er goed mee doen.
I.t.t. Andere mensen, die geld voor zichzelf ‘opslaan’.

Dat er ook onnozele mensen zijn, die aan de laatsten ‘doneren’…het is onbegrijpelijk.
Lees ook het vervolg van het draadje. Twintig miljoen heeft de “first lady”
de Santis binnengeharkt onder haar naam.

twitter

Iemand heeft een theorie:
“ I have a theory

Maybe they all know what DeSantis is up to

He has mils in unspent Covid $

Interest earned from that $ to the tune of $12 mil used 4 immigrant flights

A $22 BILLION budget surplus

$500 mil slush fund 4 natural disasters

& this

Why does he need more?”

Mijn veronderstelling: a presidential race 🇺🇸Laat een ander de opbouw van Fl maar opknappen, terwijl ik goede sier maak in DC.

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 02-10-2022 10:25:40 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 16:28:30 #64
-1 #ANONIEM
pi_206179194
quote:
Op zondag 2 oktober 2022 04:35 schreef Kijkertje het volgende:

(...)
Met sfeermuziek:

[ twitter ]
Maar Joe Biden heeft geen idee wat-ie van z'n teleprompter staat op te lezen.
  Overall beste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 17:54:01 #65
3928 Ulx
pi_206180652
Whoa. Hij heeft een beetje last van de stress volgens mij.

twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:58:47 #66
64488 Bluesdude
pi_206181391
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:28 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Maar Joe Biden heeft geen idee wat-ie van z'n teleprompter staat op te lezen.
Niet?
Hoe kom je aan deze informatie ?
Trump ? Grote Duim ?
  zondag 2 oktober 2022 @ 19:26:41 #67
-1 #ANONIEM
pi_206181695
quote:
Op zondag 2 oktober 2022 18:58 schreef Bluesdude het volgende:

Niet?
Hoe kom je aan deze informatie ?
Trump ? Grote Duim ?
Chivaz, HowardRoark, Dellipder et cetera.
  zondag 2 oktober 2022 @ 21:59:47 #68
323401 Kijkertje
met filter
pi_206183881
Biden heeft de PCAH ook weer in ere hersteld die onder Trump opgeheven was nadat leden uit protest ontslag genomen hadden:

twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:37:40 #69
-1 #ANONIEM
pi_206184387
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2022 19:26 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Chivaz, HowardRoark, Dellipder et cetera.
Laten we dit maar niet gaan doen?
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:55:33 #70
323401 Kijkertje
met filter
pi_206184598
Nog een overwinning op de Republikeinse voter suppression laws *O*

twitter
  maandag 3 oktober 2022 @ 00:16:06 #71
323401 Kijkertje
met filter
pi_206185174
99 doden nu in Florida en blijkbaar hebben officials evacuatie-advies uitgesteld in de hoop dat het mee zou vallen ;(

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 00:25:34 #72
3928 Ulx
pi_206185202
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
99 doden nu in Florida en blijkbaar hebben officials evacuatie-advies uitgesteld in de hoop dat het mee zou vallen ;(

[ twitter ]
Dat zou kunnen. DeSantis liet zich niet in de maling nemen door dat Zweedse schoolmeisje, en heeft zijn ambtenaren geïnstrueerd het slechts te hebben over "nuisance flooding". Dus ja, voor zoiets simpels moet je mensen natuurlijk niet de vrijheid afnemen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 01:57:40 #73
323401 Kijkertje
met filter
pi_206185296
De vrouw die migranten voor DeSantis ronselde in Texas is geidentificeerd:

twitter

quote:
Ms. Huerta, a former combat medic and counterintelligence agent, was discharged last month after two decades in the U.S. Army that included several deployments to Iraq and Afghanistan, according to military records.

A Venezuelan migrant who was working with Ms. Huerta to recruit migrants confirmed her identity, and a migrant in San Antonio whom Ms. Huerta had unsuccessfully sought to sign up identified a photo of her in an interview with The Times. Several of the migrants on Martha’s Vineyard photographed her during the recruitment process in San Antonio, according to Rachel Self, a lawyer representing the migrants. Lawyers working with them were able to match those photos with others online and in social media belonging to a woman named Perla Huerta.

The man who said he worked with her to help sign up other migrants agreed to speak on the condition that his name not be used because the events are under investigation. He said he first met Ms. Huerta on Sept. 10 outside the Migrant Resource Center in San Antonio.

She asked him to help her recruit other migrants like him from Venezuela. But he said he felt betrayed, because she never mentioned working on behalf of the Florida government. "I was also lied to," he said. "If I had known, I would not have gotten involved." All he was told, he said, was that "she wanted to help people head up north."
  maandag 3 oktober 2022 @ 02:07:40 #74
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206185300
Wel mooi dat echt alles altijd uitkomt, en dan vaak ook nog vrij snel. Ik verbaas me daar soms best wel over. Je zou toch verwachten dat ze misschien eens zouden denken "laat ik dat maar niet doen", maar nee hoor.

Hoewel, dat komt natuurlijk ook doordat er dikwijls zo weinig consequenties zijn, wat dan weer het gevolg is van een gammel rechtssysteem, dat is dan weer een stuk minder mooi. :{
  maandag 3 oktober 2022 @ 03:25:16 #75
323401 Kijkertje
met filter
pi_206185334
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 02:07 schreef kladderadatsch het volgende:
Wel mooi dat echt alles altijd uitkomt, en dan vaak ook nog vrij snel. Ik verbaas me daar soms best wel over. Je zou toch verwachten dat ze misschien eens zouden denken "laat ik dat maar niet doen", maar nee hoor.

Hoewel, dat komt natuurlijk ook doordat er dikwijls zo weinig consequenties zijn, wat dan weer het gevolg is van een gammel rechtssysteem, dat is dan weer een stuk minder mooi. :{
Verbaasde me daar ook over en dan ook nog een vaag bedrijf (connecties?) inhuren voor $1.6 miljoen voor twee vluchten waarvan de tweede (uiteindelijk) geen migranten vervoerde.

En waarmee betaalde DeSantis dat? Van de rente van het bedrag dat Florida kreeg van Biden kreeg om de gevolgen van COVID te kunnen bestrijden :')

Komt nog eens bij dat het Florida Congres dat budget had goedgekeurd voor het vervoer van 'unauthorized aliens' wat die migranten helemaal niet waren :|W

Hoeveel fouten kan iemand maken/ denken dat dat een goed idee is als verkiezingsstunt 8)7

quote:
How Florida paid for the flights

The Florida Legislature earlier this year approved $12 million from the state's budget for a program to "facilitate the transport of unauthorized aliens from this state," according to the language in the budget.

"We're going to spend every penny of that to make sure that we're protecting the people of the state of Florida," DeSantis said on Sept. 16.

That $12 million in the state's budget comes from the interest accrued on the $8.8 billion that Florida received as a part of the $350 billion federal fund for state and local governments to respond to the COVID-19 pandemic and its economic fallout. The fund is part of the American Rescue Plan signed into law by President Joe Biden.

States were directed to use their portion of the funds on pandemic-related issues such as providing pay bumps for essential workers and making up for shortfalls in lost revenue.

But there are fewer restrictions and parameters on how the interest accrued from the funds can be used, said Alexis Tsoukalas, an analyst for the Florida Policy Institute.

"Clearly, the fund was meant to help Floridians who are recovering from the persistent impacts of the pandemic, not for initiatives like these," Tsoukalas told ABC News. "It wasn't the intention for the federal government that these funds would be used in these manners."

Bron
twitter

:D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2022 04:27:51 ]
  maandag 3 oktober 2022 @ 16:46:50 #76
323401 Kijkertje
met filter
pi_206190357
De SC is snel klaar met Lindell:

twitter
  maandag 3 oktober 2022 @ 16:51:59 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_206190388
Christina Bobb kiest eieren voor haar geld:

twitter
  maandag 3 oktober 2022 @ 17:16:31 #78
492539 MoreDakka
pi_206190574
quote:
84s.gif Op maandag 3 oktober 2022 03:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Verbaasde me daar ook over en dan ook nog een vaag bedrijf (connecties?) inhuren voor $1.6 miljoen voor twee vluchten waarvan de tweede (uiteindelijk) geen migranten vervoerde.

En waarmee betaalde DeSantis dat? Van de rente van het bedrag dat Florida kreeg van Biden kreeg om de gevolgen van COVID te kunnen bestrijden :')

Komt nog eens bij dat het Florida Congres dat budget had goedgekeurd voor het vervoer van 'unauthorized aliens' wat die migranten helemaal niet waren :|W

Hoeveel fouten kan iemand maken/ denken dat dat een goed idee is als verkiezingsstunt 8)7
[..]
[ twitter ]
:D
Het is een hele goede stunt geweest. De Democratische burgermeesters staan volledig in hun hemd.
  maandag 3 oktober 2022 @ 17:26:32 #79
109105 arie_bc
pi_206190642
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is een hele goede stunt geweest. De Democratische burgermeesters staan volledig in hun hemd.
Als je enkel Fox News kijkt zou je dit kunnen denken ja. In de echte wereld lijkt het vooral heel positief uit te pakken voor iedereen behalve de Republikeinen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 17:38:26 #80
492539 MoreDakka
pi_206190752
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:26 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Als je enkel Fox News kijkt zou je dit kunnen denken ja. In de echte wereld lijkt het vooral heel positief uit te pakken voor iedereen behalve de Republikeinen.
Onzin.
  Overall beste user 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 19:21:55 #81
3928 Ulx
pi_206191745
twitter
  maandag 3 oktober 2022 @ 19:32:28 #82
342934 Kansenjongere
pi_206191913
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Maar het was wel een hele goede stunt...
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:22:34 #83
64488 Bluesdude
pi_206192925
quote:
6s.gif Op maandag 3 oktober 2022 16:51 schreef Kijkertje het volgende:
Christina Bobb kiest eieren voor haar geld:

[ twitter ]
Zeg ze nu dat ze die brief naar DoJ met "geen docs meer in bezit van Trump" schreef als "custodian' en niet als zijn advocaat ?
Natuurlijk was ze wel zijn advocaat en als ze die brief schrijft op verzoek van Trump dan handelt ze als advocaat in deze kwestie.
Hoe dan ook moet ze de FBI vertellen wie haar verzekerde dat er geen documenten in bezit van Trump was.
Direct of indirect is Trump zelf de bron... en dus strafbaar.

Sinds Michael Cohen had ze toch moeten weten: ga niet werken voor die man

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 03-10-2022 22:36:03 ]
  maandag 3 oktober 2022 @ 21:58:33 #84
323401 Kijkertje
met filter
pi_206194291
Blijkbaar hebben de Republikeinen nog steeds geen alternatief plan:

twitter
  maandag 3 oktober 2022 @ 23:01:49 #85
342934 Kansenjongere
pi_206195061
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:58 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar hebben de Republikeinen nog steeds geen alternatief plan:

[ twitter ]
Wie weet over twee weken?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:19:03 #86
-1 #ANONIEM
pi_206195638
quote:

[..]
Waar leidt jij dat uit af? En waarom heb jij het ineens over burgemeesters, eigenlijk, als het gaat om mensen naar een andere Staat te brengen?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 02:55:07 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206195969
quote:

[..]
Als dat jouw conclusie heruit is, dan ga ik er vanuit dat empathie je niet bekend in de oren klinkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 04-10-2022 03:00:28 ]
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 02:56:46 #88
147666 AnneX
pi_206195970
Humor?

Comment: Quote:” To claim he's been defamed, Trump has to prove that he is not the things CNN said about him. Taking the Fifth doesn't help him do that. Telling the truth doesn't either, of course, but since he's the one claiming he's been wronged, he has to prove it.”
twitter
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 03:04:22 #89
147666 AnneX
pi_206195975
Wie moeten we nou geloven?
twitter
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 03:05:31 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206195976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 02:56 schreef AnneX het volgende:
Humor?

Comment: Quote:” To claim he's been defamed, Trump has to prove that he is not the things CNN said about him. Taking the Fifth doesn't help him do that. Telling the truth doesn't either, of course, but since he's the one claiming he's been wronged, he has to prove it.”
[ twitter ]
Haha wat een clown is het ook. Meneer stapelt leugen op leugen, zelfs met het geheime documenten-verhaal heeft hij inmiddels vele verklaringen geuit die elkaar tegenspreken, maar noem hem geen leugenaar!
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:07:57 #91
490112 SnertMetChoco
pi_206196018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar leidt jij dat uit af? En waarom heb jij het ineens over burgemeesters, eigenlijk, als het gaat om mensen naar een andere Staat te brengen?
Vermoedelijk betreft het sanctuary cities en dan is het lokaal bestuur verantwoordelijk daarvoor. Waarom het dan maar een goede stunt is om asielzoekers onder valse voorwendselen daarheen te sturen en ze te bestempelen als illegale immigranten snap ik niet zo.

Moet je voorstellen dat de Spaanse regering ineens ongevraagd en onder valse voorwendselen een vliegtuig vol asielzoekers laadt en naar Amsterdam stuurt, omdat ze het niet eens zijn met het migratiestandpunt van Halsema.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:45:02 #92
323401 Kijkertje
met filter
pi_206196063
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 05:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vermoedelijk betreft het sanctuary cities en dan is het lokaal bestuur verantwoordelijk daarvoor. Waarom het dan maar een goede stunt is om asielzoekers onder valse voorwendselen daarheen te sturen en ze te bestempelen als illegale immigranten snap ik niet zo.

Moet je voorstellen dat de Spaanse regering ineens ongevraagd en onder valse voorwendselen een vliegtuig vol asielzoekers laadt en naar Amsterdam stuurt, omdat ze het niet eens zijn met het migratiestandpunt van Halsema.
Alleen is Martha's Vineyard geen sanctuary city. Maar idd het is de bedoeling om een chaos te veroorzaken voor die burgemeesters of rijke Democraten door een lading migranten te dumpen in die steden. Daarom worden ze ook van te voren niet gewaarschuwd en sturen ze een videograaf mee om dat vast te leggen.

Maar waarom ze daarmee voor schut staan is me ook een raadsel want die veroorzaken dat niet en moeten ook maar roeien met de riemen die ze hebben. Neu het zijn vooral Abbott en DeSantis die zich moeten schamen voor dit soort kleuterige stunts over de ruggen van migranten die veelal toch al getraumatiseerd zijn door wat ze meegemaakt hebben en ze dan gouden bergen wordt beloofd die leugens blijken te zijn. Moeten ze dat ook weer verwerken. Dat is gewoon een gewetenloze mentaliteit van mensen die zich 'christen' noemen.

Ze hebben ook duidelijk geen behoefte om de problemen op te lossen anders zouden ze wel met wetsvoorstellen komen. Ze kunnen er juist gebruik van maken om stemmen te trekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 04-10-2022 06:56:21 ]
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:47:43 #93
492539 MoreDakka
pi_206196518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 11:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
https://www.washingtonpos(...)ants-dc-buses-texas/

Het is uiteraard een politieke truc, eentje die kan backfiren want wat ze eigenlijk doen is veel meer illegalen en migranten het land binnen laten op de lange termijn. Maar de migranten vinden het prima, die hebben nu een veel betere kans.

De Democratische gouverneurs en burgermeesters staan compleet voor lul.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:24 #94
154335 Knipoogje
*smile*
pi_206196577
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]

Ja precies, nergens staan ze dus in hun hemd in het hele artikel niet tenzij je een quote kan aanwijzen uiteraard.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:49 #95
483621 Hanca
pi_206196583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]

Als jij vindt dat je in je hemd staat als je mensen op vangt die door een andere staat naar je toe worden gebracht heb je wellicht een punt... maar dan moet je dus wel dat zeer vreemde standpunt hebben. De meeste mensen vinden hier Texas eerder in hun hemd staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:08:47 #96
492539 MoreDakka
pi_206196691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als jij vindt dat je in je hemd staat als je mensen op vangt die door een andere staat naar je toe worden gebracht heb je wellicht een punt... maar dan moet je dus wel dat zeer vreemde standpunt hebben. De meeste mensen vinden hier Texas eerder in hun hemd staan.
Wat de mensen hier vinden is niet relevant.

Ze staan in hun hemd omdat ze:

- liegen over het feit dat deze mensen niet gedwongen worden
- in paniek allemaal noodopvang moeten regelen
- de barre omstandigheden in die opvang
- de klachten over de aantallen migranten exact de klachten zijn die grensstaten ook hebben

Eric Adams maakt zichzelf compleet belachelijk door een schijnbare zelfmoord politiek in te zetten. Heel smerig. Immigratie is een blinde vlek binnen de Democratische partij en daar maken gekken als die lui in Texas handig gebruik van. Zij verkopen het verhaal als "De rijke Democratische politici in hun staten en steden die niet grenzen aan Mexico willen hun verantwoordelijkheid niet nemen over hun beleid met betrekking tot de grens". En daar zit uiteraard een grote kern van waarheid in. Die Democratische gouverneurs en burgemeesters hebben de mond vol over het helpen van migranten maar als puntje bij paaltje komt worden ze ineens boos.

De grensstreken worden volledig overspoeld nu post-corona. Texas bijvoorbeeld heeft dan het gevoel dat zij dat probleem dan maar moeten oplossen en dat de Democraten er geen last van hebben.

Het is een opzichtige truc, maar wel één die werkt omdat er dus een kern van waarheid in zit. Biden en de partij als geheel is absurd zwak op immigratie en daar gaan de Republikeinen gebruik van maken komende maand.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:38:08 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206196891
Jeetje, nou wat staan ze in hun hemd! Dat kun je alleen als je niet helemaal fris in je hoofd bent.

Tegen groep mensen liegen en ze vervolgens aan hun lot overlaten zonder iets geregeld te hebben. Wat moet je toch immigranten enorm haten (zelfs in een ander land) om dan te kunnen stellen dat het een goede stunt was. Vecht dan gewoon de procedure aan.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:46:46 #98
492539 MoreDakka
pi_206196959
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:38 schreef Vis1980 het volgende:

Tegen groep mensen liegen
Dit is onzin.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:54:42 #99
35511 Basp1
pi_206197011
Als liegen een reden is om in je hemd te staan dan zijn vele GOP leden frequente naaktlopers met hun "they stole the elections" maar blijven herhalen. _O-
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:54:51 #100
130201 viagraap
WWGD
pi_206197014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onzin.
In welke werkelijkheid zit jij? :') Die migranten is niet verteld dat ze naar een wijngaard werden verscheept voor politiek gewin, of wel?
What Would Goku Do
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:56:21 #101
492539 MoreDakka
pi_206197028
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
In welke werkelijkheid zit jij? :') Die migranten is niet verteld dat ze naar een wijngaard werden verscheept voor politiek gewin, of wel?
Er werd gewoon gezegd waar ze naar toe gingen, en ze zijn niet verscheept. Iedereen stapt volledig vrijwillig in de bus.

Leugens verspreiden zoals jij doet in plaats van het daadwerkelijke probleem benoemen is het grote manco van de Democratische partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')