abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206127676
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren

quote:
Onderzoek: vrouwen gaan door kind minder werken en blijven dat doen
quote:
Eens deeltijd, altijd deeltijd.' Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vandaag. De overheid zou zich meer moeten richten op moeders met oudere en zelfstandigere kinderen in de zoektocht naar personeel. Deze groep vrouwen zou de problemen op de arbeidsmarkt gedeeltelijk kunnen verhelpen.

Dat komt naar voren in een vandaag gepubliceerd rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) naar de deeltijdcultuur in Nederland.

'Vergeten groep'

De overheid probeert moeders van jonge kinderen aan het werk te krijgen, maar het zou volgens het SCP beter zijn als de regering zich richt op vrouwen met oudere kinderen. Zij maken de helft uit van alle in deeltijd werkende vrouwen.

Het SCP spreekt van een 'vergeten groep' die, als ze meer gaan werken, het aandeel vrouwen in hoge functies kan vergroten. Ook kunnen zij een bijdrage leveren aan het verhelpen van de krapte op de arbeidsmarkt.

Om dat te realiseren is volgens het SCP meer nodig dan verlofregelingen en kinderopvang. Bijvoorbeeld meer werken lonender maken. Daarbij is het volgens het planbureau wel de vraag of het plan van het kabinet om een voltijdsbonus in te stellen meer vrouwen aan het werk krijgt.

'Diep ingesleten'

"De vraag is of zo'n fulltime-bonus vrouwen in beweging brengt", zegt SCP-onderzoeker Wil Portegijs. "Werken in deeltijd is niet alleen diep ingesleten in onze samenleving, maar ook in het leven van veel vrouwen zelf. Dat doorbreek je niet zomaar."

'Een echt parttimeland'

Nederland is een echt parttimeland. Ongeveer de helft van de werkenden is niet de volle werkweek in touw voor de baas.

"We zijn in Nederland wereldkampioen deeltijdwerk en dat heeft vooral te maken met het aantal vrouwen dat in deeltijd werkt", vertelde Ton Wilthagen, hoogleraar arbeidsmarkt aan de Tilburg University, er eerder over.


Hoewel het klopt dat vrouwen deeltijd werken is de verklaring best logisch toch?

- Kinderopvang is slecht geregeld en kost bakken met geld.

- Rare schooltijden van 08.30 tot 15.00 met een uur pauze tussen 12.00-13.00. Welke uren ga je precies werken :') je moet voorschoolse tussenschoolse en naschoolse opvang regelen, wat ook niet gratis is.

- Kinderen zijn op woensdagmiddag om 12.00 vrij.

- kinderen gaan vaak nog naar sportclubjes waar je ze heen moet brengen en zwemles.

- bassischolen verwachten dat je ook nog mee helpt met knutselen en de kinderen begeleidt naar de gymzaal.

In de Verenigde Staten is dit naar mijn idee beter geregeld. De schoolbus haalt je kind op om 07.45 en ontbijt wordt aangeboden op school. Vervolgens duren de lessen tot 15.00 en verlaat niemand in de tussentijd het schoolgebouw. De school verzorgt de lunch. De schoolbus zet je weer thuis af na school. Ben je een sporter? Dan biedt de school je bijvoorbeeld basketbal training aan tot 17.00.

Misschien een idee dat er eerst gekeken wordt naar het systeem op basisscholen scholen voordat we moeders de schuld geven.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206127723
Vrouwen moeten helemaal niks... Mannen trouwens ook niet...

Stel je voor dat mensen zelf hun leven mogen indelen... Brrr... Wat eng

Er zijn wel oplossingen hoor en hieronder 2 suggesties

Per wet minder dan 40 uur werken verbieden
Toeslagen uitkeren naar rato tov 40 uur werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206127768
Al dat gedoe rondom scholen en sportclubjes en opvang (die hier trouwens dikke prima is) kan ook ondervangen worden doordat mannen minder gaan werken he.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 28 september 2022 @ 12:34:28 #4
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_206127821
Dit gaat met name over vrouwen met oudere kinderen, die zouden meer moeten gaan werken.
Dank je de koekoek :')

Mijn partner en ik werken beide niet fulltime. En dat bevalt ons prima. Ook oudere kinderen willen en hebben recht op aandacht van (een van de) ouders. Verder bestaat mijn vrije tijd echt niet alleen uit zorgen voor ons kind, maar ook uit boodschappen, huis poetsen, wassen, mijn ouders helpen met ditjes en datjes. En ja, ook uit luieren, sporten en andere leuke dingen doen. Er is meer in het leven dan werk *O*

Wij zijn in mijn ogen kampioen deeltijdwerken omdat het in veel gevallen niet nódig is dat beide ouders fulltime werken. Ik denk dat in andere landen mensen ook wel graag meer in deeltijd willen werken, maar het zich niet kunnen veroorloven.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  User die overal opduikt 2022 woensdag 28 september 2022 @ 12:35:11 #5
186611 Haags
pi_206127837
Misschien willen mensen, in dit geval vrouwen, helemaal niet meer werken.

Maar dat idee schijnt er niet in te willen.
Zonder wrijving geen glans
pi_206127873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:35 schreef Haags het volgende:
Misschien willen mensen, in dit geval vrouwen, helemaal niet meer werken.

Maar dat idee schijnt er niet in te willen.
Men heeft niks te willen, alleen dat idee al... Brrr...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:37:08 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206127874
Snap het wel. Als je 20 jaar lang lekker met 20ish uur per week aan hebt kunnen modderen dan heb je op je vijftigste natuurlijk geen zin meer om ineens 40/5 te gaan draaien. En dan hebben we het nog niet eens over de financiėle situatie die er in dit land vaak amper bij geholpen is.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:37:17 #8
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206127875
Al die schoolplein moeders die niet werken. Ze mankeren zogenaamd allemaal wat. :')
pi_206127896
Gaslighting van de overheid om te zorgen dat een deel van de bevolking (vrouwen in dit geval) meer belast kan worden. Dat sommige mensen daar geen zin in hebben is niet aan de orde.
pi_206127908
Mensen die doen alsof werken de heilige graal is :')

Laat werken eerst maar eens lonen voor de werkende ipv het grootkapitaal.

Meer uren gaan draaien om onder aan de streep amper meer over te houden en de opvoeding van je kinderen uit te besteden aan allerhande vreemden. En voor wat?
pi_206127910
quote:
Staat u er zelf voor open om meer te werken?

,,Nee. Omdat ik erbij gedij om iets anders te doen dan alleen werken. Ik heb sinds kort een kleinkind, en een grote tuin, familie en vrienden, klussen in huis: daar wil ik allemaal ook tijd voor hebben.’’

Aldus onderzoeker Wil Portegijs :')
pi_206127929
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
Mensen die doen alsof werken de heilige graal is :')

Laat werken eerst maar eens lonen voor de werkende ipv het grootkapitaal.

Meer uren gaan draaien om onder aan de streep amper meer over te houden en de opvoeding van je kinderen uit te besteden aan allerhande vreemden. En voor wat?
Voor wat? Hoe denk je anders hoe de welvaart stijgt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206127959
De overheid wil het stimuleren door het aantrekkelijker te maken toch als ik het artikel zo lees? De TT is een beetje stemmingmakerij.
pi_206127960
Als iedereen fulltime zou gaan werken hebben we een torenhoge werkloosheid.
Het is koud, het is guur....
pi_206127968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor wat? Hoe denk je anders hoe de welvaart stijgt?
Waarom moet die stijgen? Ik heb het prima zo.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:44:52 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_206127970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor wat? Hoe denk je anders hoe de welvaart stijgt?
Misschien kunnen we ook kijken of we efficiėnter kunnen werken, dus méér werk doen in hetzelfde aantal uren. Denk dat daar bij veel banen ook nog wel winst te behalen valt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 28 september 2022 @ 12:45:40 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206127990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:44 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]

Waarom moet die stijgen? Ik heb het prima zo.
Niet zoveel hoeven werken, dįt is pas welvaart.
pi_206128068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:44 schreef Arizona het volgende:

[..]
Misschien kunnen we ook kijken of we efficiėnter kunnen werken, dus méér werk doen in hetzelfde aantal uren. Denk dat daar bij veel banen ook nog wel winst te behalen valt.
Waarom zou iemand meewerken daaraan? Je gaat toch niet meewerken aan je eigen ontslag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206128091
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren
[..]
[..]
Misschien een idee dat er eerst gekeken wordt naar het systeem op basisscholen scholen voordat we moeders de schuld geven.
Beste motivator voor dit soort zaken is geld. Gewoon zorgen dat het loont om meer te werken.

Niet als je ineens een dag extra gaat werken je ineens je toeslagen kwijt bent of het geld kwijt bent aan de opvang.

Maar goed..zoals als de economie nu gaat kan het binnenkort wel anders zijn. Dan wil iedereen wel werken...
pi_206128119
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:37 schreef NoXia het volgende:
Al die schoolplein moeders die niet werken. Ze mankeren zogenaamd allemaal wat. :')
Wat een BS weer, ervaring uit de onderbuik?
Op de school van mijn jongste heb ik de afgelopen 7 jaar van vrijwel al zijn klasgenoten zowel de vader als moeder regelmatig op het schoolplein gezien zowel 's morgens als 's middags was het meestal een van beide ouders, en ik weet dat er in zijn klas van 32 leerlingen maar 3 moeders zijn die niet buitenshuis werken/werkten.
Ergo: de werkende ouders staan ook vrijwel dagelijks bij het schoolplein.

De enige moeder die ik vrijwel nooit op het schoolplein zag is de moeder van het kind wiens vader al met pensioen is, daar zorgde vader voor de schoolritjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206128121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou iemand meewerken daaraan? Je gaat toch niet meewerken aan je eigen ontslag?
Als arbeid te duur word dan ga je vanzelf wel kijken of je kan automatiseren. Doet je manager dan wel voor je als je hetzelf niet doet.
pi_206128146
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Niet zoveel hoeven werken, dįt is pas welvaart.
Precies.

lekker veel werken zodat je domme dingen kan kopen _O_
  woensdag 28 september 2022 @ 12:56:39 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206128182
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou iemand meewerken daaraan? Je gaat toch niet meewerken aan je eigen ontslag?
Hoezo zouden werknemers daar iets over te zeggen hebben? Als de leiding van Albert Heijn bepaalt dat er meer zelfscankassa's moeten komen, hebben de kassamedewerkers daar toch verder geen inspraak in?

Gebeurt aan de lopende band, dit soort dingen. Het probleem is alleen dat de lonen achterblijven bij de toegenomen efficiėntie.
pi_206128184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:52 schreef descon het volgende:

[..]
Als arbeid te duur word dan ga je vanzelf wel kijken of je kan automatiseren. Doet je manager dan wel voor je als je hetzelf niet doet.
Dat blijkt nergens uit
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206128227
Vrouwen zonder kinderen werken in meerderheid ook part time. Vrouwen willen gewoon niet full time werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206128236
Volgens mij bedoelt de overheid “Vrouwen moeten meer BETAALD gaan werken”
Een groot deel van de deeltijd werkende vrouwen doet daarnaast vrijwilligerswerk, helpt op school of is mantelzorger. Als die er niet meer zijn hebben we weer een nieuw probleem.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206128259
Wat is dit toch allemaal met al die advies clubjes. Ze willen allemaal bepalen hoe mensen hun leven in vullen. Flikker toch is op. Elk leven is anders en kan je niet invullen zoals die papier warriors het willen.
pi_206128276
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:59 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij bedoelt de overheid “Vrouwen moeten meer BETAALD gaan werken”
Een groot deel van de deeltijd werkende vrouwen doet daarnaast vrijwilligerswerk, helpt op school of is mantelzorger. Als die er niet meer zijn hebben we weer een nieuw probleem.
Dat vergeten ze dan maar, en gezien er geen bejaardentehuizen meer zijn moet er ook veel meer gemantelzorgd worden dan 40 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206128297
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:00 schreef hunterrnl het volgende:
Wat is dit toch allemaal met al die advies clubjes. Ze willen allemaal bepalen hoe mensen hun leven in vullen. Flikker toch is op. Elk leven is anders en kan je niet invullen zoals die papier warriors het willen.
Nee dat klopt, maar ze geven hun adviezen in de hoop dat de overheid daar wat mee doet.
Je wordt niet verplicht 40 uur te gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206128311
Zie ook vaak dat beide 20 uur werken en samen 40.000 bruto verdienen meer oplevert dan 1 iemand die fulltime werkt en diezelfde 40.000 bruto binnenhaalt? Meer geld en beide nog tijd over om kinderen op te vangen of je hobby te doen, dan snap ik wel dat, als het financieel niet nodig is, je lekker deeltijd werkt.
pi_206128331
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:37 schreef NoXia het volgende:
Al die schoolplein moeders die niet werken. Ze mankeren zogenaamd allemaal wat. :')
:')

Ik draai vroege shifts (om 5.45 beginnen) zodat ik mijn kind van school kan halen.

Nu jij weer.
pi_206128335
Fulltime werken :')

Wij werken beiden 32 uur en dat bevalt prima. Als ze straks beiden op school zitten heb ik de vrijdag pas echt een relaxte dag _O_
  woensdag 28 september 2022 @ 13:07:37 #33
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206128377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:')

Ik draai vroege shifts (om 5.45 beginnen) zodat ik mijn kind van school kan halen.

Nu jij weer.
:')

Uitzonderingen daargelaten. Hier brengen moeders hun kinderen naar school in pyjama en komen deze weer halen in pyjama.
pi_206128393
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:07 schreef NoXia het volgende:

[..]
:')

Uitzonderingen daargelaten. Hier brengen moeders hun kinderen naar school in pyjama en komen deze weer halen in pyjama.
Misschien zzp'en ze ook wel thuis in pyjama.
pi_206128396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vrouwen zonder kinderen werken in meerderheid ook part time. Vrouwen willen gewoon niet full time werken.
Correct, ik heb geen kinderen en ik werk zelf 32 uur, is een beetje een twijfelgevalletje maar ik zie het nog als fulltime, maar 40 uur echt niet, is gewoon teveel, ik heb het gedaan toen ik jonger was en je hebt eigenlijk geen leven op die manier. En 4 dagen werken tegenover 3 dagen vrij per week vind ik nog best netjes.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:09:15 #36
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206128398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien zzp'en ze ook wel thuis in pyjama.
Ja, voor de webcam.
pi_206128410
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:09 schreef NoXia het volgende:

[..]
Ja, voor de webcam.
Niemand is hier geļnteresseerd in de carričre van je moeder.
pi_206128468
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:07 schreef NoXia het volgende:

[..]
:')

Uitzonderingen daargelaten. Hier brengen moeders hun kinderen naar school in pyjama en komen deze weer halen in pyjama.
Referentiekader dus... de ouders van de klasgenoten van mijn kind zitten in de categorie huisarts, psycholoog, rechter, piloot, architect, topfuncties in het bedrijfsleven, ook moeders die de expat waren en waar vader meeverhuisde.

De zakelijke Tesla's zijn niet beperkt tot de vaders zeg maar :')

Ergo: jouw referentiekader is in een heel andere carričrecategorie dan mijn referentiekader.
In mijn wereld hebben de moeders een baan die in veel gevallen niet minder opbrengt dan de baan van hun partner.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 september 2022 @ 13:16:02 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206128471
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:37 schreef Twiitch het volgende:
Snap het wel. Als je 20 jaar lang lekker met 20ish uur per week aan hebt kunnen modderen dan heb je op je vijftigste natuurlijk geen zin meer om ineens 40/5 te gaan draaien. En dan hebben we het nog niet eens over de financiėle situatie die er in dit land vaak amper bij geholpen is.
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 13:19:29 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206128498
Ja hallo je moet wel volledig je productiviteit benutten. Bv Nederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 13:20:06 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206128506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
En zelfs dan nog zullen er altijd mensen zijn die vrije tijd boven geld prefereren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 september 2022 @ 13:20:37 #42
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206128512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Referentiekader dus... de ouders van de klasgenoten van mijn kind zitten in de categorie huisarts, psycholoog, rechter, piloot, architect, topfuncties in het bedrijfsleven, ook moeders die de expat waren en waar vader meeverhuisde.

De zakelijke Tesla's zijn niet beperkt tot de vaders zeg maar :')

Ergo: jouw referentiekader is in een heel andere carričrecategorie dan mijn referentiekader.
In mijn wereld hebben de moeders een baan die in veel gevallen niet minder opbrengt dan de baan van hun partner.
Referentiekader? :')

Vrouw, het betreft een basisschool. :')
pi_206128589
Ik heb nog nooit fulltime als in 40 uur gewerkt. En mijn man ook niet.
Heb namelijk ook nog een eigen leven naast werk (lees: fok). En ben geenzins van plan om mijn hele leven alleen maar te werken. :D
Definitely not CIA
  woensdag 28 september 2022 @ 13:29:42 #44
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_206128611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou iemand meewerken daaraan? Je gaat toch niet meewerken aan je eigen ontslag?
Er is toch krapte op de arbeidsmarkt? Te weinig mensen voor teveel werk. Dus je raakt je baan niet kwijt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 28 september 2022 @ 13:29:45 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206128612
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206128679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Ietwat flauwe tegenstelling natuurlijk. Mijn vriendin wil bijv wel genoeg werken om financieel zelfstandig te kunnen zijn evt. Lijkt mij prima gezond. Op dit moment hebben we geen kinderen maar als die er wel zouden komen dan is denk ik de consequentie dat we ook het zorgen voor de kinderen een beetje eerlijk zullen moeten verdelen.
pi_206128688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Dat meer en meer vaders ook zorg en liefde willen besteden aan hun kind, snap ik ook echt niet.

wtf man, werken zul je tot je neer valt. Daar haal je toch het meeste voldoening uit?

...
......

Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206128733
Of het echt zo werkt weet ik niet, maar meer werkenden binnen een huishouden is meer te besteden waarna er ook iets meer gevraagd kan worden voor producten, mensen kunnen het toch wel betalen. Waarmee op den duur dan het extra wat je verdiende ook niet zoveel meer waard is maar je wel meer vrije tijd kwijt bent geraakt. De woningmarkt is nu min of meer ook al kansloos als eenverdiener zonder een (zeer) goede baan.
pi_206128774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:30 schreef ZarB het volgende:
Al dat gedoe rondom scholen en sportclubjes en opvang (die hier trouwens dikke prima is) kan ook ondervangen worden doordat mannen minder gaan werken he.
Dit gaat niet over de verdeling. Dit gaat erom dat beide ouders voltijd moeten gaan werken om rond te kunnen komen Vrouwenemancipatie wordt hier weer gebruikt voor een neoliberale agenda.

Deeltijdwerk is juist goed, Goed voor de kinderen ook. De overheid moet ook niet over de keuzes die ouders samen maken willen gaan. Veel vrouwen hebben het prima voor elkaar, een interessante baan in de softe sector terwijl manlief voor een goed inkomen zorgt met cijfertjes zwoegen in een of andere competitieve stressvolle baan. Die vrouwen komen op mij niet zo onderdrukt over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206129008
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:20 schreef NoXia het volgende:

[..]
Referentiekader? :')

Vrouw, het betreft een basisschool. :')
Ja, in mijn geval ook, mijn jongste zit in groep 8 en ik weet van de afgelopen 7 jaar van de klasgenoten van mijn kind uitstekend wie 's middags bij het schoolplein staan en wie 's morgens de kinderen brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206129060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien zzp'en ze ook wel thuis in pyjama.
En mogen ook daarvan weer de helft gaan inleveren aan de roverheid _O_ om te stimuleren om voor nog minder knaken in loondienst te gaan.

Nederland _O_
pi_206129083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:44 schreef TweedeKlum het volgende:
Als iedereen fulltime zou gaan werken hebben we een torenhoge werkloosheid.
True!
In dat verlengde:
Als iedereen fulltime zou gaan werken tot pensioenleeftijd van (nu bijna) 67 jaar, hebben we een torenhoge werkloosheid.

Dat, en de beroeps werklozen natuurlijk, die zijn er ook nog... ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 28 september 2022 @ 14:08:11 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206129183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Hoi Mark!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206129295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
Mensen die doen alsof werken de heilige graal is :')

Laat werken eerst maar eens lonen voor de werkende ipv het grootkapitaal.

Meer uren gaan draaien om onder aan de streep amper meer over te houden en de opvoeding van je kinderen uit te besteden aan allerhande vreemden. En voor wat?
Tegenwoordig heeft men niets aan werken, omdat men de winst van het werken voor een groot deel moet afstaan om de eerste levensbehoeften te kunnen aanschaffen.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:26:15 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206129390
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Ja, want dat is de keuze, zwart - wit. De brandstapel op die heksen die geen zorg en liefde besteden aan hun kind omdat ze fulltime werken!

En dan aan de paal naast de vader, die nooit de vraag krijgt waarom hij parttimet
pi_206129413
Als het allemaal te lastig voor je is moet je geen kinderen nemen.
Ō mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:48:01 #57
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_206129646
bUt....mUh WaGe gAp!!1!!!1!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_206130042
Ik heb altijd fulltime gewerkt. Na de geboorte van dochter eerst 20 uur, daarna 24 en nu inmiddels 27 uur. Meer uren kan ik er hier echt niet van maken, maar ik heb echt een hele leuke baan en een prima salaris. Ik ga echt niet hier weg omdat 'men' vindt dat ik weer fulltime zou moeten gaan werken.

Omdat er veel parttime gewerkt wordt, zijn er ook veel meer mensen aan het werk. Is ook wat waard
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206130137
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:59 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij bedoelt de overheid “Vrouwen moeten meer BETAALD gaan werken”
Een groot deel van de deeltijd werkende vrouwen doet daarnaast vrijwilligerswerk, helpt op school of is mantelzorger. Als die er niet meer zijn hebben we weer een nieuw probleem.
_O-
pi_206130188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
Hier ben ik het dus heel erg mee eens. De toon is hier en overal is waarom zou je meer werken, parttime is prima etc. etc. Voor de economie is het echter wel nodig en ook voor de mensen zelf. En maar klagen dat ze geen "carričre" kunnen maken en dat er te weinig vrouwen in leidinggevende functies zijn. Nee dat kan inderdaad niet met 24 uur per week werken. Maar het verschil tussen wel en niet werken en veel en weinig werken. Juist in de huidige situatie hadden ze er iets aan moeten doen. Maar de nieuwe belastingtarieven en -maatregelen werken hierbij juist averechts.

En maar overal over klagen en dat er geen geld is, maar werken ho maar.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:31:10 #61
338319 ZarB
Pińa colada
pi_206130277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit gaat niet over de verdeling. Dit gaat erom dat beide ouders voltijd moeten gaan werken om rond te kunnen komen Vrouwenemancipatie wordt hier weer gebruikt voor een neoliberale agenda.

Deeltijdwerk is juist goed, Goed voor de kinderen ook. De overheid moet ook niet over de keuzes die ouders samen maken willen gaan. Veel vrouwen hebben het prima voor elkaar, een interessante baan in de softe sector terwijl manlief voor een goed inkomen zorgt met cijfertjes zwoegen in een of andere competitieve stressvolle baan. Die vrouwen komen op mij niet zo onderdrukt over.
Ik reageerde op ts die zegt dat deeltijd werken wel nodig is omdat al dat kindergedoe (school, sport) op ongunstige tijden valt. Dan denk ik: dat kan de man toch ook opvangen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206130362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
De toeslaghoogte kan bv verlaagd worden naar ratovan 40 uur per week werken.
Werk je 20 uur dan halveren de toeslagen waar je met dat salaris recht op hebt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206130372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik reageerde op ts die zegt dat deeltijd werken wel nodig is omdat al dat kindergedoe (school, sport) op ongunstige tijden valt. Dan denk ik: dat kan de man toch ook opvangen?
Dan werkt de man parttime. Patato patata
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:39:48 #64
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206130382
Prima, ik wil wel meer werken. Maar maak dat dan financieel ook aantrekkelijk. Ik ben alleenstaande moeder en ontvang toeslagen, ga ik meer uren draaien hou ik netto minder over omdat ik minder toeslagen krijg of zelfs helemaal een stop op toeslagen.
Ik hoorde laatst over een flinke bonus voor als je 40 uur gaat werken. Is het financieel aantrekkelijk zou ik het meteen doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 28 september 2022 @ 15:40:04 #65
338319 ZarB
Pińa colada
pi_206130387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan werkt de man parttime. Patato patata
... ik reageer op ts die zegt dat vrouwen wel parttime moeten werken gezien de ongunstige tijden van kinderdingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206130394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus heel erg mee eens. De toon is hier en overal is waarom zou je meer werken, parttime is prima etc. etc. Voor de economie is het echter wel nodig en ook voor de mensen zelf. En maar klagen dat ze geen "carričre" kunnen maken en dat er te weinig vrouwen in leidinggevende functies zijn. Nee dat kan inderdaad niet met 24 uur per week werken. Maar het verschil tussen wel en niet werken en veel en weinig werken. Juist in de huidige situatie hadden ze er iets aan moeten doen. Maar de nieuwe belastingtarieven en -maatregelen werken hierbij juist averechts.

En maar overal over klagen en dat er geen geld is, maar werken ho maar.
Ik moet de eerste werkende moeder op tv die fulltime werkt nog tegenkomen die klaagt dat het te duur is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206130418
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Prima, ik wil wel meer werken. Maar maak dat dan financieel ook aantrekkelijk. Ik ben alleenstaande moeder en ontvang toeslagen, ga ik meer uren draaien hou ik netto minder over omdat ik minder toeslagen krijg of zelfs helemaal een stop op toeslagen.
Ik hoorde laatst over een flinke bonus voor als je 40 uur gaat werken. Is het financieel aantrekkelijk zou ik het meteen doen.
Er zijn specifieke omstandigheden waar dat zo is maar ik betwijfel of dat zo is voor iedereen die dit zegt. Die specifieke omstandigheden zijn er namelijk niet vaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206130460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik moet de eerste werkende moeder op tv die fulltime werkt nog tegenkomen die klaagt dat het te duur is.
Dat komt vooral omdat de fulltime werkende moeders vaker in een categorie zitten dat er toch geen sprake is van huur- en zorgtoeslag en dat er qua KinderOpvangToeslag ook weinig verandert als ze minder inkomen hebben omdat ze samen toch ruim boven de top zitten.

Plus dat ze hun eigen carričre behoorlijk schaden als ze parttime gaan werken, want dan zijn er ineens veel minder doorgroeimogelijkheden.
Dat maakt voor de categorie vrouwen die een laag inkomen hebben qua carričre weinig uit, maar als toeslagen wegvallen en de KOT lager wordt omdat het verzamelinkomen hoger is maakt dat wel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206130604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik reageerde op ts die zegt dat deeltijd werken wel nodig is omdat al dat kindergedoe (school, sport) op ongunstige tijden valt. Dan denk ik: dat kan de man toch ook opvangen?
Ik weet niet hoe het betreffende ouderpaar dat geregeld heeft en ik vind ook niet dat dat mij, jou of de overheid iets aangaat. Het punt is dat zonder deeltijdwerk geen van beide ouders daar tijd voor zou hebben, de verdeling is een andere kwestie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 september 2022 @ 16:19:33 #70
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206130815
Ik weiger meer dan 20 uur per week te werken en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel. Ik verdien 18 euro bruto per uur en kom per maand uit op ongeveer 1500/1600 bruto. Dus ik ontvang alle toeslagen maximaal als alleenstaande moeder. Als ik meer zal gaan werken zal ik toeslagen verliezen wat ik niet zie zitten. Alleen aan huur zorg en kgb ontvang ik zo een 700 euro p.m.

Als ik 2 dagen meer zou werken zal ik wel iets voorruit gaan maar vrij weinig. Dan is mijn vrije tijd mij meer waard.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206131255
Alsof werken loont in dit land. Al het extra inkomen dat je als vrouw verdient gaat direct weer op aan de kinderopvang of buitenschoolse opvang.
Geldt voor iedereen in dit land, ik verbaas me er soms ook over hoe weinig ik er op achteruit ga als ik 1,2 of zelfs 3 dagen minder ga werken. Zeker als je sociaal huurt is het verschil bijna verwaarloosbaar omdat de huurtoeslag een boel compenseert.
Het is dat wij nog een keer verhuisplannen hebben naar een vrijstaande woning maar anders was ik ook allang parttime gaan werken. Ga sowieso niet tot mijn pensioen voltijd werken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206131344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:19 schreef britneycheers het volgende:
Ik weiger meer dan 20 uur per week te werken en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel. Ik verdien 18 euro bruto per uur en kom per maand uit op ongeveer 1500/1600 bruto. Dus ik ontvang alle toeslagen maximaal als alleenstaande moeder. Als ik meer zal gaan werken zal ik toeslagen verliezen wat ik niet zie zitten. Alleen aan huur zorg en kgb ontvang ik zo een 700 euro p.m.

Als ik 2 dagen meer zou werken zal ik wel iets voorruit gaan maar vrij weinig. Dan is mijn vrije tijd mij meer waard.
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Dat was het moment dat ik echt wist dat dit land kapot was.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206131357
Ik werk gewoon 40 uur per week, omdat ik geen leven heb. ;( Of rijke een partner.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 28 september 2022 @ 17:24:09 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206131361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Dat was het moment dat ik echt wist dat dit land kapot was.
Je kunt beter in het buitenland iets kopen voor een fatsoenlijk bedrag, krijg je er meestal ook een lekkere lap grond bij.

Nadeel is wel je sociale leven dat je dan grotendeels moet opgeven in Nederland, afhankelijk van hoe ver weg je gaat wonen.
pi_206131370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kunt beter in het buitenland iets kopen voor een fatsoenlijk bedrag, krijg je er meestal ook een lekkere lap grond bij.

Nadeel is wel je sociale leven dat je dan grotendeels moet opgeven in Nederland, afhankelijk van hoe ver weg je gaat wonen.
Tja als het in Nederland onmogelijk is en blijft om iets te kopen waar je niet compleet krom voor hoeft te liggen is het buitenland ook zeker een optie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 28 september 2022 @ 17:31:19 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206131415
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Prima, ik wil wel meer werken. Maar maak dat dan financieel ook aantrekkelijk. Ik ben alleenstaande moeder en ontvang toeslagen, ga ik meer uren draaien hou ik netto minder over omdat ik minder toeslagen krijg of zelfs helemaal een stop op toeslagen.
Ik hoorde laatst over een flinke bonus voor als je 40 uur gaat werken. Is het financieel aantrekkelijk zou ik het meteen doen.
Ik kon je een hand geven. Dit verschijnsel heet de armoedeval en zorgde er bij mij voor dat ik jarenlang geen cent terugzag van mijn stijgende loon. Ik werkte trouwens wel fulltime omdat mijn baan parttime moeilijk te doen is, ik wist dat ik op een gegeven moment over het dode punt zou komen en ik volledig pensioen wilde opbouwen om te voorkomen dat ik mezelf later in de vingers bleek te hebben gesneden.

Het punt dat mijn daadwerkelijke loon echt omhoog begon te gaan en de toeslagen niet meer nodig waren heb ik een fles opengetrokken. Ik was toen 37. De 20 jaar ervoor was ik dus ondanks een klein modaal inkomen op grond van fulltime afhankelijk van toeslagen en loonde het netto niet om meer te werken.

Ik zou het nu niet meer opnieuw kunnen. Meer dan 60 uur aan mijn werk kwijt zijn omdat een auto er niet vanaf kon en ik met het ov moest. Eigenlijk niet te doen. Overigens zorgde mijn toenmalige partner volledig, voordat mij verweten wordt een harteloze carričrebitch te zijn die haar kinderen dumpte en zulks.

Toen ik er alleen voor kwam te staan was ik gelukkig net over het dode punt heen en kon ik daarnaast van baan veranderen zodat ik genoeg thuis kon werken. Anders had ik moeten gaan parttimen omdat a) de kinderen ook aandacht nodig hadden en b) de kinderopvang niet is ingericht op iets anders dan kantoorbanen op kantoortijden.

Mand. Je hebt gelijk.
pi_206131535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De toeslaghoogte kan bv verlaagd worden naar ratovan 40 uur per week werken.
Werk je 20 uur dan halveren de toeslagen waar je met dat salaris recht op hebt
Als de werkgevers willen dat mensen 40 uur per week gaan werken, dan zullen zij moeten zorgen voor fijne en prettige collega's. Maar het wordt door weldenkende mensen al tijden geroepen dat de werkgevers moeten zorgen dat het werken aantrekkelijker wordt.
pi_206131577
Vrouwen moeten koken en kinderen baren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206131643
Ik trek fulltime uitkering.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 28 september 2022 @ 18:22:13 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206131957
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:51 schreef superniger het volgende:
Vrouwen moeten koken en kinderen baren.
Dat doe ik ook, dus wij zijn cool, toch? O+
pi_206132078
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:58 schreef superniger het volgende:
Ik trek fulltime uitkering.
Dat moesten ze verbieden om werkgevers ook een uitkering te geven, aangezien zij niet zorgen voor fijne en prettige collega voor de aantrekkelijke werknemers.
pi_206132238
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren
[..]
[..]
Hoewel het klopt dat vrouwen deeltijd werken is de verklaring best logisch toch?

- Kinderopvang is slecht geregeld en kost bakken met geld.

- Rare schooltijden van 08.30 tot 15.00 met een uur pauze tussen 12.00-13.00. Welke uren ga je precies werken :') je moet voorschoolse tussenschoolse en naschoolse opvang regelen, wat ook niet gratis is.

- Kinderen zijn op woensdagmiddag om 12.00 vrij.

- kinderen gaan vaak nog naar sportclubjes waar je ze heen moet brengen en zwemles.

- bassischolen verwachten dat je ook nog mee helpt met knutselen en de kinderen begeleidt naar de gymzaal.

In de Verenigde Staten is dit naar mijn idee beter geregeld. De schoolbus haalt je kind op om 07.45 en ontbijt wordt aangeboden op school. Vervolgens duren de lessen tot 15.00 en verlaat niemand in de tussentijd het schoolgebouw. De school verzorgt de lunch. De schoolbus zet je weer thuis af na school. Ben je een sporter? Dan biedt de school je bijvoorbeeld basketbal training aan tot 17.00.

Misschien een idee dat er eerst gekeken wordt naar het systeem op basisscholen scholen voordat we moeders de schuld geven.
Niks van wat je hier zegt verklaart waarom specifiek vrouwen in deeltijd zouden gaan werken.
pi_206132571
Willen vrouwen nou evenveel verdienen en even vaak op topposities komen of niet? Dan mag de gemiddelde vrouw wel eens even veel effort in de carričre steken als de gemiddelde man.. :)

Ben het overigens tegen 'gelijkheid' zoals ik hierboven benoem en vóór de vrije keuze van vrouwen om te kiezen voor parttime werk.
pi_206132638
Toen mijn kind geboren werd ging ik van 48u per week naar 38u per week en die bonus moet wel huge zijn wil ik teruggaan naar 48u

Er speelt ook mee dat je je kind gewoon leuker vindt dan je werk. Bij mij dan
Ik wil graag bij hem zijn
  woensdag 28 september 2022 @ 19:15:21 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206132690
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:58 schreef superniger het volgende:
Ik trek fulltime uitkering.
Drink je ook Schultenbrau?
  woensdag 28 september 2022 @ 19:26:17 #86
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206132817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Dat was het moment dat ik echt wist dat dit land kapot was.
Ik betaal ook gewoon belasting hoor :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206132913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:07 schreef Restyler het volgende:
Willen vrouwen nou evenveel verdienen en even vaak op topposities komen of niet? Dan mag de gemiddelde vrouw wel eens even veel effort in de carričre steken als de gemiddelde man.. :)

Ben het overigens tegen 'gelijkheid' zoals ik hierboven benoem en vóór de vrije keuze van vrouwen om te kiezen voor parttime werk.
Eh, dat verschilt per vrouw (en man) ?
Dan ga jij dus 1 vrouw die voor carričre gaat beoordelen op de gemiddelde van vrouwen :') ?
  woensdag 28 september 2022 @ 19:33:15 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206132923
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren
[..]
[..]
Hoewel het klopt dat vrouwen deeltijd werken is de verklaring best logisch toch?

- Kinderopvang is slecht geregeld en kost bakken met geld.

- Rare schooltijden van 08.30 tot 15.00 met een uur pauze tussen 12.00-13.00. Welke uren ga je precies werken :') je moet voorschoolse tussenschoolse en naschoolse opvang regelen, wat ook niet gratis is.

- Kinderen zijn op woensdagmiddag om 12.00 vrij.

- kinderen gaan vaak nog naar sportclubjes waar je ze heen moet brengen en zwemles.

- bassischolen verwachten dat je ook nog mee helpt met knutselen en de kinderen begeleidt naar de gymzaal.

Jij hebt het artikel helemaal niet gelezen, he? :')

quote:
De overheid probeert moeders van jonge kinderen aan het werk te krijgen, maar het zou volgens het SCP beter zijn als de regering zich richt op vrouwen met oudere kinderen
Anyway, hoeveel mannen en vrouwen werken in Nederland bepalen ze hopelijk toch echt wel zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206132961
Maar waarom zouden die vrouwen met oudere kinderen überhaupt meer willen werken?
(Of mannen)
Definitely not CIA
  woensdag 28 september 2022 @ 19:38:13 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206133010
Iedereen moet meer gaan werken, niet alleen vrouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206133419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:32 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Eh, dat verschilt per vrouw (en man) ?
Dan ga jij dus 1 vrouw die voor carričre gaat beoordelen op de gemiddelde van vrouwen :') ?
Als er 10 getalenteerde mannen fulltime werken en 5 getalenteerde vrouwen fulltime werken (en de andere 5 parttime) kun je niet langer gaan klagen als er maar 5 vrouwen en 10 mannen in de management zitten. Zou een beetje raar zijn als je wil dat de bovenkant van de samenleving 'gelijk' is als er geen gelijke inspanning wordt geleverd, niet?
pi_206133463
Mensen, inclusief vrouwen, moeten helemaal lekker zelf weten wat ze doen en waar ze gelukkig van worden. Als dat minder werken is, moeten ze dat zeker doen. Het gaat om jou.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:09:47 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206133572
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen, inclusief vrouwen, moeten helemaal lekker zelf weten wat ze doen en waar ze gelukkig van worden. Als dat minder werken is, moeten ze dat zeker doen. Het gaat om jou.
Ja, in principe heb je daar helemaal gelijk in. Ware het niet dat de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden steeds verder verschuift. Willen we de verzorgingsstaat in stand houden zoals we dat de afgelopen decennia gedaan hebben (iedereen die iets anders voorstelt valt immers direct pek en veren ten deel), dan zit er niets anders op dan dat de mensen die over zijn meer gaan werken. De fulltimebonus die nu op Prinsjesdag geopperd is, kan wel eens een aanzet zijn voor een uitgebreider pakket aan maatregelen die werken lonend maakt vanaf een bepaald aantal uur. 32 ofzo. Met een extra bonus voor mensen die meer dan 40 uur werken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206133644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, in principe heb je daar helemaal gelijk in. Ware het niet dat de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden steeds verder verschuift.
Dan moet je gewoon innovatief zijn. Meer werken is één antwoord, maar niet het antwoord.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206133673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:00 schreef Restyler het volgende:

[..]
Als er 10 getalenteerde mannen fulltime werken en 5 getalenteerde vrouwen fulltime werken (en de andere 5 parttime) kun je niet langer gaan klagen als er maar 5 vrouwen en 10 mannen in de management zitten. Zou een beetje raar zijn als je wil dat de bovenkant van de samenleving 'gelijk' is als er geen gelijke inspanning wordt geleverd, niet?
Dus de (5) vrouwen die wel ambities hebben kunnen volgens jou niet evenveel als mannen verdienen, omdat ze niet alle 10 fulltime werken.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:15:52 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206133692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon innovatief zijn. Meer werken is één antwoord, maar niet het antwoord.
Doe eens een innovatief voorstel dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206133763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Doe eens een innovatief voorstel dan?
Geen idee, dat is helemaal niet aan mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206133810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit gaat niet over de verdeling. Dit gaat erom dat beide ouders voltijd moeten gaan werken om rond te kunnen komen Vrouwenemancipatie wordt hier weer gebruikt voor een neoliberale agenda.
Precies. Met als gevolg dat de kosten van levensonderhoud automagisch convergeren naar wat een beiden voltijd werkend stel net aan kan betalen. Je helpt daarmee enkel de werkgevers die hun winst niet uitkeren aan de werkers maar aan de aandeelhouders of aan hunzelf. Zinloze exercitie dus die we werkende mens alleen maar meer uitput.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206133848
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.

Als je dit er ook nog bij wilt doen ligt de burnout op de loer. Dat dit alles "goed" is voor "de" economie zal best. Maar niet goed voor het welbevinden van de mens. Maar dat is een vuige "socialistische" visie blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206133878
Ik vraag me ook af of werken niet gewoon meer lonend zou moeten zijn. Eigenlijk vind ik mijn werk veel te leuk om minder dan 40 uur te werken (meer hoeft gelukkig ook niet overigens), maar ik heb echt veel collega's die 36 of 32 uur werken. Het is ook niet altijd leuk altijd maar degene te moeten zijn die dat moet opvangen, dus soms heb ik wel eens een if you can't beat them, join them gevoel.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:32:21 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206133911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef Bart2002 het volgende:
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.
Onzin. Gezinnen met minder inkomen doen dat ook zelf. Een alleenstaande die 40 uur werkt moet daarnaast ook gewoon zijn huishouden doen. Uitbesteden is een keuze. Geen noodzaak, maar een luxe. Vrije tijd kopen, zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206133913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:30 schreef Daboman het volgende:
Het is ook niet altijd leuk altijd maar degene te moeten zijn die dat moet opvangen
Je kunt je baas ook voorstellen om een extra fte aan te nemen. Maar dat wordt w.s. weggelachen. Terwijl dat voor de piece of mind van zijn werkers erg gunstig zijn. Maar dat is doorgaans niet wat de baas echt interesseert.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206133933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Onzin. Gezinnen met minder inkomen doen dat ook zelf. Een alleenstaande die 40 uur werkt moet daarnaast ook gewoon zijn huishouden doen. Uitbesteden is een keuze. Geen noodzaak, maar een luxe. Vrije tijd kopen, zeg maar.
Het is misschien "onzin" dat ze het "moeten". Maar je moet dat dan in steeds minder beschikbare uren doen uiteraard. Je moet ook nog eens wat slapen en een mooi boek lezen. Beetje rust in het hoofd en het gezin creėren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206134467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef Bart2002 het volgende:
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.

Als je dit er ook nog bij wilt doen ligt de burnout op de loer. Dat dit alles "goed" is voor "de" economie zal best. Maar niet goed voor het welbevinden van de mens. Maar dat is een vuige "socialistische" visie blijkbaar.
Daar ben zelfs ik als raskapitalist het helemaal mee eens hoor. Dat is uiteindelijk ook een beetje de inslag van kapitalisme: Systemen opzetten die je geld opleveren waarna je minder kan werken (eenmalig flink investeren om een waterpijpleiding aan te leggen ipv met emmers heen en weer sjouwen zeg maar)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206134507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Daar ben zelfs ik als raskapitalist het helemaal mee eens hoor. Dat is uiteindelijk ook een beetje de inslag van kapitalisme: Systemen opzetten die je geld opleveren waarna je minder kan werken (eenmalig flink investeren om een waterpijpleiding aan te leggen ipv met emmers heen en weer sjouwen zeg maar)
Wat je nooit echt leest in dat soort proefballonnen is de "waaroms". Wat is de drijfveer van degene die het balletje opgooit, weet men de voordelen en het welbevinden van de mensen die dit moeten gaan doen duidelijk te maken. En in het algemeen overtuigend te duiden welk probleem er eigenlijk opgelost wordt.

Als je als argument enkel "economie" als in een "betere" economie hebt, over wiens economie gaat dat dan?
Dat soort dingen zouden wij ons moeten afvragen en degene die de bal opgooit eveneens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206134552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef Bart2002 het volgende:
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.

Als je dit er ook nog bij wilt doen ligt de burnout op de loer. Dat dit alles "goed" is voor "de" economie zal best. Maar niet goed voor het welbevinden van de mens. Maar dat is een vuige "socialistische" visie blijkbaar.
Inderdaad, op "de economie" is ook nog wel wat aan te merken omdat die is geherdefinieerd tot stijging BNP. Niet BNP per inwoner, en het BNP stijgt gewoon als je woonlasten omhoog gaan en als je een steen door de ruit gooit en die laat repareren. Maar ja, BNP is grofweg waar de internationale parasieten van afromen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 september 2022 @ 21:29:47 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206134553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat je nooit echt leest in dat soort proefballonnen is de "waaroms". Wat is de drijfveer van degene die het balletje opgooit, weet men de voordelen en het welbevinden van de mensen die dit moeten gaan doen duidelijk te maken. En in het algemeen overtuigend te duiden welk probleem er eigenlijk opgelost wordt.

Als je als argument enkel "economie" als in een "betere" economie hebt, over wiens economie gaat dat dan?
Dat soort dingen zouden wij ons moeten afvragen en degene die de bal opgooit eveneens.
Oh, maar dit is niet voor het welbevinden van de werkenden hoor. Het is voor het welbevinden van de niet-werkenden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206135140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dus de (5) vrouwen die wel ambities hebben kunnen volgens jou niet evenveel als mannen verdienen, omdat ze niet alle 10 fulltime werken.
Mijn punt is dat vrouwen even vaak in topposities willen komen als mannen, ze strijden voor gelijkheid.
Aan de andere kant werkt driekwart van de vrouwen van 20 tot 65 jaar in deeltijd, tegenover een kwart van de mannen. Ze willen graag tijd doorbrengen met het gezin.

Zou het dan niet heel gek zijn als vrouwen even vaak in topposities voorkomen als mannen? Een logische verdeling van de topfuncties zou dan 75%/25% zijn, aangezien dat de verdeling man/vrouw is die fulltime werken. Dan hebben vrouwen dus niet minder kans om een topfunctie te krijgen, er zijn enkel minder omdat ze andere keuzes maken in het leven (tijd doorbrengen met het gezin).

Zoals ik al in mijn eerste post zei ben ik helemaal voor dat laatste. Laat lekker de keuze aan de vrouw of ze fulltime wil werken of tijd wil doorbrengen met het gezin. Het is alleen niet mogelijk om dan te zeggen dat er een bepaalde 'vrouwenquotom' of iets dergelijks moet komen als veel vrouwen (terecht) kiezen om hun gezin boven werk te zetten. Mannen zijn dom genoeg om en masse full-time te blijven werken, vrouwen zijn slim genoeg om te weten dat andere dingen belangrijker zijn. ;)
pi_206135272
Dit truukje hebben ze eerder uitgehaald, maar het heeft ons niet rijker gemaakt.

Vroegah, kon een gezin namelijk leven van 1 salaris. Een hypotheek, een auto, gewoon normaal leven, alles kon van papa's salaris.

Het feminisme zou ons nog rijker maken. 2 inkomens per gezin!

Maar helaas bleek het een farce. Want wat gebeurt er als het gemiddelde gezin meer inkomen heeft? Juist, dan gaan de prijzen ook omhoog.

En nu heb je 2 salarissen nodig om rond te kunnen komen of een huis te kunnen kopen. Fijn he?

Trap er niet in.
pi_206135350
Tja ik sta er een beetje dubbel in. Aan de ene kant herken ik in mijn omgeving de stereotype luie Nederlandse vrouw die liever op het terras zit dan wat uit te voeren, aan de andere kant zie ik ook ontzettend veel mensen die een bullshitjob hebben en vooral doen alsof ze heel hard werken.

We zijn met z'n allen gewoon ontzettend verwend geworden. Zie je trouwens ook aan bepaalde reflexen hier in het topic.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 28 september 2022 @ 22:35:25 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206135368
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja ik sta er een beetje dubbel in. Aan de ene kant herken ik in mijn omgeving de stereotype luie Nederlandse vrouw die liever op het terras zit dan wat uit te voeren, aan de andere kant zie ik ook ontzettend veel mensen die een bullshitjob hebben en vooral doen alsof ze heel hard werken.

We zijn met z'n allen gewoon ontzettend verwend geworden. Zie je trouwens ook aan bepaalde reflexen hier in het topic.
Haha. Als je in de stad op werkdagen gaat lunchen zie je ook echt vooral 'vriendinnen' die daar met elkaar zitten.

Ik vind dat de vrouwen het goed bekeken hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 28 september 2022 @ 22:45:05 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206135481
Even for the record: je kan ook fulltime werken en daarnaast gewoon een leuk leven hebben. ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 28 september 2022 @ 22:48:20 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206135506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Dat was het moment dat ik echt wist dat dit land kapot was.
Dat is ook een mooie ja. Die toeslagen zijn bedoeld als vangnet. Het is echt waanzin dat mensen die wel meer kunnen werken maar ervoor kiezen het niet te doen en zichzelf dan niet volledig kunnen onderhouden ze krijgen.

Arbeidsongeschikt, zware beroepen, niet meer uur kunnen werken worden nu op één hoop gegooid met mensen die er voor kiezen om niet meer inkomsten of uren te draaien. Echt belachelijk.

Maar ja, controleer dat maar eens. Het enige wat je krijgt als je er paal en perk aan zou willen stellen is een hoop geroep dat de maatschappij ernstig geschaad gaat worden als ouders (lees: moeders) minder beschikbaar zouden zijn dan direct na schooltijden.

Terwijl de realiteit is dat de kinderen de hele dag op school zitten en dan een uur of anderhalf extra op de opvang maar dat is dan ineens "dumpen" en dan gaat je kind in zichzelf krassen.
pi_206135524
We hebben een overvloed aan coaches, daarnaast zie ik ook steeds meer vacatures wat betreft Diversity & Inclusion. Misschien moeten we ons eens wat meer gaan focussen op het echte werk inplaats van alleen managers/supervisors/coaches etc.
pi_206135595
Volgens mij werken ook de meeste vrouwen zonder kinderen in deeltijd.
Ik geef ze trouwens groot gelijk, als je rond kan komen zie ik geen reden om meer te gaan werken.

Dan moet je overigens niet gaan zeuren over een glazen plafond, topfuncties zijn voor idioten die leven om te werken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 28 september 2022 @ 23:07:17 #116
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_206135673
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:
Even for the record: je kan ook fulltime werken en daarnaast gewoon een leuk leven hebben. ^O^
Alleen heb je dan niet zoveel tijd
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_206135706
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
Misschien een idee dat er eerst gekeken wordt naar het systeem op basisscholen scholen voordat we moeders de schuld geven.
Dat ben ik roerend met je eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206135735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:25 schreef matigeuser het volgende:
Dit truukje hebben ze eerder uitgehaald, maar het heeft ons niet rijker gemaakt.

Vroegah, kon een gezin namelijk leven van 1 salaris. Een hypotheek, een auto, gewoon normaal leven, alles kon van papa's salaris.

Het feminisme zou ons nog rijker maken. 2 inkomens per gezin!

Maar helaas bleek het een farce. Want wat gebeurt er als het gemiddelde gezin meer inkomen heeft? Juist, dan gaan de prijzen ook omhoog.

En nu heb je 2 salarissen nodig om rond te kunnen komen of een huis te kunnen kopen. Fijn he?

Trap er niet in.
Dit blijft me ook steeds weer verbazen, dat vroeger blijkbaar alles op 1 inkomen kon. Ik had zelfs als alleenstaander al dat ik er hard aan moest trekken, een flinke dosis geluk nodig had en heel veel geduld moest hebben.
  woensdag 28 september 2022 @ 23:11:35 #119
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206135740
Het valt me op dat vrouwen vooral deze tijden erg lui, incompetent en onverantwoordelijk zijn.

Vroeger toen ze niet werkten baarden ze nog 10 kids en iederen kreeg eten in een schoon huis.

Maar misschien kijk ik teveel Andrew Tate
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206135778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:52 schreef descon het volgende:

[..]
Als arbeid te duur word dan ga je vanzelf wel kijken of je kan automatiseren. Doet je manager dan wel voor je als je hetzelf niet doet.
Ergo arbeid is te goedkoop en dat zet niet aan tot innovatie
Uiteraard vragen de werkgevers al weer om meer immigratie uit niet EU landen voor meer onmondige arbeiders (en verdere ondermijning van sociale cohesie zodat de werknemersvakbonden geen leden/macht krijgen).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206135786
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:
Even for the record: je kan ook fulltime werken en daarnaast gewoon een leuk leven hebben. ^O^
Dat is zo. Toch wil ik vanaf 2023 minder werken, om nog enig plezier in mijn werk te behouden. Nu is het te druk en door onkunde van mijn werkgever werk ik veel te veel.

Dat gaat veranderen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206135818
Nederlandse gezinnen krijgen nu al structureel te weinig kinderen om de beroepsbevolking op peil te houden. Nu moeten we blijkbaar nog meer tijd gaan opofferen ten gunste van de BV Nederland. Goh, zouden we over 25 jaar een demografische ramp kunnen verwachten?... Typisch korte termijn rendementsdenken die ten grondslag ligt aan meer dan een van de huidige crisissen
pi_206135829
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:09 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Correct, ik heb geen kinderen en ik werk zelf 32 uur, is een beetje een twijfelgevalletje maar ik zie het nog als fulltime, maar 40 uur echt niet, is gewoon teveel, ik heb het gedaan toen ik jonger was en je hebt eigenlijk geen leven op die manier. En 4 dagen werken tegenover 3 dagen vrij per week vind ik nog best netjes.
Ik ben het helemaal met je eens, maar die 40 uur is voor mannen heel lang de standaard geweest, en dat is pas de laatste jaren aan het verdwijnen.
Ik zie persoonlijk trouwens 32 uur wel degelijk als deeltijd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206135912
Ik zie het om mij heen op de werkvloer. Bewust max 16/20 uur werken zodat alle toeslagen aangevraagd kunnen worden, kwijtschelding en subsidiepotjes gehonoreerd worden. En als ze eens overwerken willen ze er tijd voor terug ipv uitbetalen anders komen ze over een grens waardoor bepaalde potjes ophouden.
pi_206135918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, in mijn geval ook, mijn jongste zit in groep 8 en ik weet van de afgelopen 7 jaar van de klasgenoten van mijn kind uitstekend wie 's middags bij het schoolplein staan en wie 's morgens de kinderen brengen.
Ik kon in groep 8 prima zelf naar school lopen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2022 @ 23:33:41 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206135972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
Iedereen moet meer gaan werken, niet alleen vrouwen.
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 september 2022 @ 23:35:00 #127
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206135987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:14 schreef Restyler het volgende:

[..]
Mijn punt is dat vrouwen even vaak in topposities willen komen als mannen, ze strijden voor gelijkheid.
Aan de andere kant werkt driekwart van de vrouwen van 20 tot 65 jaar in deeltijd, tegenover een kwart van de mannen. Ze willen graag tijd doorbrengen met het gezin.

Zou het dan niet heel gek zijn als vrouwen even vaak in topposities voorkomen als mannen? Een logische verdeling van de topfuncties zou dan 75%/25% zijn, aangezien dat de verdeling man/vrouw is die fulltime werken. Dan hebben vrouwen dus niet minder kans om een topfunctie te krijgen, er zijn enkel minder omdat ze andere keuzes maken in het leven (tijd doorbrengen met het gezin).

Zoals ik al in mijn eerste post zei ben ik helemaal voor dat laatste. Laat lekker de keuze aan de vrouw of ze fulltime wil werken of tijd wil doorbrengen met het gezin. Het is alleen niet mogelijk om dan te zeggen dat er een bepaalde 'vrouwenquotom' of iets dergelijks moet komen als veel vrouwen (terecht) kiezen om hun gezin boven werk te zetten. Mannen zijn dom genoeg om en masse full-time te blijven werken, vrouwen zijn slim genoeg om te weten dat andere dingen belangrijker zijn. ;)
Er wordt dan ook helemaal niet ingezet op een 50/50 verdeling, maar op een 70/30 verdeling.
Dat dat niet eens een beetje wordt gehaald is wat als probleem wordt gezien. Omdat dat dus niet gaat om degenen die andere keuzes maken.

We hangen ergens rond de 12/15% vrouwen in topfunctie. En dat zou hoger moeten zijn als we kijken naar potentiėle geschikte kandidaten. Zelfs jij benoemt dat een hoger percentage logischer zou moeten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206136010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Tsja, als we tegelijk ook een torenhoog verlanglijstje aan goederen en diensten hebben dat we willen hebben zal er toch iemand arbeid moet verrichten om dat te leveren.
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2022 @ 23:38:25 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206136031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, als we tegelijk ook een torenhoog verlanglijstje aan goederen en diensten hebben dat we willen hebben zal er toch iemand arbeid moet verrichten om dat te leveren.
Misschien dan dat lijstje eens strakker bekijken... me dunkt dat minder consumptie op allerhande fronten wenselijk is. Hoor ik in ieder geval wel als het over leefbaarheid van de aarde gaat. Leuk als we ons ook gaan focussen op de leefbaarheid van de mensen die erop wonen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206136032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Het gaat niet over de economische groei maar de betaalbaarheid van een sociale maatschappij. Minder werken, minder belasting, minder zaken die de overheid kan betalen.
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2022 @ 23:39:33 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206136043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het gaat niet over de economische groei maar de betaalbaarheid van een sociale maatschappij. Minder werken, minder belasting, minder zaken die de overheid kan betalen.
En dat wordt beter als mensen nog minder kinderen krijgen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206136099
Het is altijd hetzelfde riedeltje: vrouwen moeten in tijden van krapte meer werken en daar wordt door de overheid dan van alles op verzonnen, maar zodra de werkeloosheid toeneemt mogen vrouwen weer oprotten of worden de voordeeltjes afgebouwd. Laten we daar maar niet intrappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206136103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat wordt beter als mensen nog minder kinderen krijgen?
Moeten onze conservatieve opvattingen over ouderschap en de rol van scholen ook veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 29-09-2022 09:08:24 ]
pi_206136225
Misschien aardig om ook dit eens in overweging te nemen: Waarom zijn Nederlandse kinderen zo gelukkig?

Een factor die meespeelt is dat Nederlandse moeders vrijheid hebben en over het algemeen tevreden zijn met hun leven. (...) Ook lijken Nederlandse moeders een goede balans te hebben gevonden tussen werk en privé. Van alle westerse landen heeft Nederland het hoogste percentage (75 procent) parttime werkende vrouwen. Dit zorgt ervoor dat ze meer tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen en hier worden kinderen gelukkig van.

Ook interessant:

Een andere factor kan zijn dat we in Nederland, in vergelijking met ieder ander westers land, het vaakst samen ontbijten. Door een goed ontbijt presteren kinderen beter op school en verminderen gedragsproblemen. Maar dat niet alleen: samen ontbijten, en andere gezamenlijke eetmomenten, zorgen voor binding tussen gezinsleden en wordt gezien als een fijn moment.

In 2020 was de situatie overigens nog onveranderd (bron). Koesteren, zou ik zeggen. Het zou mooi zijn als vaders nog meer tijd met hun kinderen gaan doorbrengen. Laten we vooral minder werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 29 september 2022 @ 00:04:42 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206136247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik kon in groep 8 prima zelf naar school lopen.
Ja, mijn kind gaat ook zelf naar school, niet lopend overigens, en dat geldt voor de meeste kinderen in zijn klas, en toch kom ik er wel af en toe en zie nog steeds een prima verdeling van vaders en moeders, het gros van zijn klasgenoten heeft namelijk ook jongere broertje en zusjes die ook naar dezelfde school gaan.

Maar ga vooral volledig voorbij aan wat ik zeg...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206136252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Amen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206136256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat je nooit echt leest in dat soort proefballonnen is de "waaroms". Wat is de drijfveer van degene die het balletje opgooit, weet men de voordelen en het welbevinden van de mensen die dit moeten gaan doen duidelijk te maken. En in het algemeen overtuigend te duiden welk probleem er eigenlijk opgelost wordt.

Als je als argument enkel "economie" als in een "betere" economie hebt, over wiens economie gaat dat dan?
Dat soort dingen zouden wij ons moeten afvragen en degene die de bal opgooit eveneens.
Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) volgt, verklaart en verkent hoe het met de inwoners van Nederland gaat op sociaal en cultureel gebied. Dat behelst onder meer de monitoring van de leefsituatie en kwaliteit van leven, de evaluatie van overheidsbeleid op daarvoor relevante terreinen en verkenningen ten behoeve van toekomstig beleid.

( _O- , het gaat goed genoeg met jullie, kom op langer werken.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 donderdag 29 september 2022 @ 00:12:56 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206136294
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien aardig om ook dit eens in overweging te nemen: Waarom zijn Nederlandse kinderen zo gelukkig?

Een factor die meespeelt is dat Nederlandse moeders vrijheid hebben en over het algemeen tevreden zijn met hun leven. (...) Ook lijken Nederlandse moeders een goede balans te hebben gevonden tussen werk en privé. Van alle westerse landen heeft Nederland het hoogste percentage (75 procent) parttime werkende vrouwen. Dit zorgt ervoor dat ze meer tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen en hier worden kinderen gelukkig van.

Ook interessant:

Een andere factor kan zijn dat we in Nederland, in vergelijking met ieder ander westers land, het vaakst samen ontbijten. Door een goed ontbijt presteren kinderen beter op school en verminderen gedragsproblemen. Maar dat niet alleen: samen ontbijten, en andere gezamenlijke eetmomenten, zorgen voor binding tussen gezinsleden en wordt gezien als een fijn moment.

In 2020 was de situatie overigens nog onveranderd (bron). Koesteren, zou ik zeggen. Het zou mooi zijn als vaders nog meer tijd met hun kinderen gaan doorbrengen. Laten we vooral minder werken.
Maar daar koop je niks voor, geluk!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206136295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Er wordt dan ook helemaal niet ingezet op een 50/50 verdeling, maar op een 70/30 verdeling.
Dat dat niet eens een beetje wordt gehaald is wat als probleem wordt gezien. Omdat dat dus niet gaat om degenen die andere keuzes maken.

We hangen ergens rond de 12/15% vrouwen in topfunctie. En dat zou hoger moeten zijn als we kijken naar potentiėle geschikte kandidaten. Zelfs jij benoemt dat een hoger percentage logischer zou moeten zijn.
De komende (/huidige) generatie vrouwen is beter opgeleid dan de mannen, dat gaat vanzelf wel schuiven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, als we tegelijk ook een torenhoog verlanglijstje aan goederen en diensten hebben dat we willen hebben zal er toch iemand arbeid moet verrichten om dat te leveren.
Ik werk zo min mogelijk, dan kan ik beter consuminderen.
Een kort verlanglijstje is beter voor het milieu.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar daar koop je niks voor, geluk!
't Is een shortcut! Waarom zou je geld willen verdienen om gelukkig te worden als je ook gelukkig kunt worden met minder geld? :7

Het was een tijdje in de mode, het betreuren dat de voorspelling dat we minder zouden gaan werken niet was uitgekomen. In die tijd zag je ook hoe belangrijk het was om te denken in termen van bruto nationaal geluk. Gek genoeg horen we daar nog weinig over. Zal wel niet gunstig zijn voor de belastingpot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206136329
Ik doe genoeg, ik krijg er alleen niet voor betaald ;) 24/7. Met liefde trouwens
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136338
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, mijn kind gaat ook zelf naar school, niet lopend overigens, en dat geldt voor de meeste kinderen in zijn klas, en toch kom ik er wel af en toe en zie nog steeds een prima verdeling van vaders en moeders, het gros van zijn klasgenoten heeft namelijk ook jongere broertje en zusjes die ook naar dezelfde school gaan.

Maar ga vooral volledig voorbij aan wat ik zeg...
Waar moet ik op ingaan?

Het enige wat me verbaaste was dat je je kind in groep 8 naar school bracht.
Niet dat dat niet mag overigens, helemaal prima, kinderen hebben aandacht nodig.
(Maar moeten ook langzaam zelfstandig worden.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 29 september 2022 @ 00:29:02 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206136380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Waar moet ik op ingaan?

Het enige wat me verbaaste was dat je je kind in groep 8 naar school bracht.
Niet dat dat niet mag overigens, helemaal prima, kinderen hebben aandacht nodig.
(Maar moeten ook langzaam zelfstandig worden.)
Nee, dat is de aanname die je deed.
Ik breng mijn kind al meer dan een jaar niet meer naar school, maar soms zijn er dagen dat ik wel bij het schoolplein sta.
Om wat voor reden dan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206136388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, in principe heb je daar helemaal gelijk in. Ware het niet dat de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden steeds verder verschuift. Willen we de verzorgingsstaat in stand houden zoals we dat de afgelopen decennia gedaan hebben (iedereen die iets anders voorstelt valt immers direct pek en veren ten deel), dan zit er niets anders op dan dat de mensen die over zijn meer gaan werken. De fulltimebonus die nu op Prinsjesdag geopperd is, kan wel eens een aanzet zijn voor een uitgebreider pakket aan maatregelen die werken lonend maakt vanaf een bepaald aantal uur. 32 ofzo. Met een extra bonus voor mensen die meer dan 40 uur werken.
Meer dan 40 uur in bijvoorbeeld de zorg werken? Dat zorgt op termijn alleen maar voor nog meer tekorten door uitval en uitstroom uit de sector.

Ik kan uit het artikel niet halen wat de precieze verhouding is van het parttime werk. Het verschilt nogal qua winst als vrouwen gemiddeld 16 uur van de 40 werken of 32 uur van de 40.

In de sectoren waar veel vrouwen werkzaam zijn en een tekort bestaat, bijvoorbeeld de zorgsector, werken ze veelal 28 tot 32 uur van de 36 uur.
Daar valt dus hooguit voor de werkgever een halve dag tot dag winst te behalen. Dat is niet zo heel veel als je ook de lasten (hogere werklast, risico op verzuim, verminderde balans werk/prive etc.) meeneemt.
Voor de werknemer weegt die halve dag tot dag extra salaris per week mogelijk niet op tegen de voordelen van die uren vrij zijn van werk (en vaak bezig zijn met verplichtingen thuis).

Interessanter is om te kijken of mensen (man/vrouw) die daadwerkelijk meer willen en kunnen werken (ook boven 40 uur) ook aan de slag kunnen in een andere sector, dus meerdere sectoren tegelijk.
Zo schijnen ze in de transport- en schoonmaaksector doorgaans meer uren te willen werken en is daar meer uurwinst te behalen. Ook jongeren willen doorgaans meer uren werken en ondanks de lage werkloosheid blijft de groep van werklozen boven de 55 jaar relatief groot.

Kortom, ik zie meer winst in het stimuleren van mensen die ook meer willen werken dan in het targetten van een groep vrouwen met kinderen in de pubertijd die helemaal niet meer wil of kan werken.
pi_206136389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Waar moet ik op ingaan?

Het enige wat me verbaaste was dat je je kind in groep 8 naar school bracht.
Niet dat dat niet mag overigens, helemaal prima, kinderen hebben aandacht nodig.
(Maar moeten ook langzaam zelfstandig worden.)
Verbaasde trouwens
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat is de aanname die je deed.
Ik breng mijn kind al meer dan een jaar niet meer naar school, maar soms zijn er dagen dat ik wel bij het schoolplein sta.
Om wat voor reden dan ook.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik zie nogal vaak nogal veel mensen kinderen (in belachelijk grote auto's) naar school brengen.
Voor mijn gevoel was dat "vroeger" minder, en kwamen meer kinderen zelfstandig naar (de basis) school.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:31 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Verbaasde trouwens
Ahum... :@
dank
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik zie nogal vaak nogal veel mensen kinderen (in belachelijk grote auto's) naar school brengen.
Voor mijn gevoel was dat "vroeger" minder, en kwamen meer kinderen zelfstandig naar (de basis) school.
Nou en? Wat heeft dat te maken met vrouwen die meer moeten werken?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Gewoon kinderarbeid invoeren. Motiveert om meer kinderen te maken want dan gaat het gezinsinkomen weer omhoog als ze vanaf hun 6de 40 uur per week kunnen draaien.
pi_206136416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:35 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Nou en? Wat heeft dat te maken met vrouwen die meer moeten werken?
Helemaal niets, en ik vind helemaal niet dat vrouwen meer moeten werken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136424
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:36 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Helemaal niets, en ik vind helemaal niet dat vrouwen meer moeten werken.
Dus vrouwen moeten maar niks meer doen. Just teasing, iedereen doet wat ie doet.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  donderdag 29 september 2022 @ 00:39:39 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206136434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik zie nogal vaak nogal veel mensen kinderen (in belachelijk grote auto's) naar school brengen.
Voor mijn gevoel was dat "vroeger" minder, en kwamen meer kinderen zelfstandig naar (de basis) school.
Vroeger was er ook in iedere wijk minstens een basisschool, dat is allang niet meer, kinderen komen van wijken verderop naar een school.
In ons geval kwamen we op de school 2 wijken verderop terecht omdat de enige school in onze wijk een postcodebeleid had, en gezien wij aan de rand van de wijk en de stad woonden, woonden we "te ver weg" om hem naar die school te laten gaan, dus moesten we op zoek naar een andere school.
In de tussenliggende wijk alleen een reformatorische en een islamitische school, van hetzelfde laken een pak, zo kwam mijn kind op een school 2 wijken verderop terecht, ruim 10 minuten fietsen.

Ondertussen zijn we verhuisd maar wilde hij de lagere school daar wel graag afmaken, dus ja, als ik hem naar school breng dan doe ik dat met de auto.

Dit jaar alleen nog maar gebeurd toen hij op kamp ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206136456
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vroeger was er ook in iedere wijk minstens een basisschool, dat is allang niet meer, kinderen komen van wijken verderop naar een school.
In ons geval kwamen we op de school 2 wijken verderop terecht omdat de enige school in onze wijk een postcodebeleid had, en gezien wij aan de rand van de wijk en de stad woonden, woonden we "te ver weg" om hem naar die school te laten gaan, dus moesten we op zoek naar een andere school.
In de tussenliggende wijk alleen een reformatorische en een islamitische school, van hetzelfde laken een pak, zo kwam mijn kind op een school 2 wijken verderop terecht, ruim 10 minuten fietsen.

Ondertussen zijn we verhuisd maar wilde hij de lagere school daar wel graag afmaken, dus ja, als ik hem naar school breng dan doe ik dat met de auto.
Iedereen doet wat die kan voor zijn kind, daar komt het op neer. En soms is dat meer werken (als dat kan) en soms moet je een andere keuze maken, Ik ben ervan overtuigd dat vrijwel iedereen doet wat mogelijk is.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136458
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dus vrouwen moeten maar niks meer doen. Just teasing, iedereen doet wat ie doet.
Ik vind dat mensen dat gewoon zelf moeten weten, als ze rond kunnen komen geef ik ze groot gelijk dat ze niet meer gaan werken.
Of de verzorgingsstaat dan nog betaalbaar blijft is een tweede.
Vooralsnog zie ik al geruime tijd dat de lonen bij de economische groei achterblijven.
Vroeger noemden we dat hier polderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206136475
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vroeger was er ook in iedere wijk minstens een basisschool, dat is allang niet meer, kinderen komen van wijken verderop naar een school.
In ons geval kwamen we op de school 2 wijken verderop terecht omdat de enige school in onze wijk een postcodebeleid had, en gezien wij aan de rand van de wijk en de stad woonden, woonden we "te ver weg" om hem naar die school te laten gaan, dus moesten we op zoek naar een andere school.
In de tussenliggende wijk alleen een reformatorische en een islamitische school, van hetzelfde laken een pak, zo kwam mijn kind op een school 2 wijken verderop terecht, ruim 10 minuten fietsen.

Ondertussen zijn we verhuisd maar wilde hij de lagere school daar wel graag afmaken, dus ja, als ik hem naar school breng dan doe ik dat met de auto.

Dit jaar alleen nog maar gebeurd toen hij op kamp ging.
Ik ben idd v/d tijd dat de basisschool vlakbij was.
En aangezien ik geen kinderen heb, kom ik alleen langs basisscholen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 september 2022 @ 00:49:33 #157
414785 sirdanilot
pi_206136483
Zodra ik kan ga ik ook lekker part time werken net zoals Mientje met haar 2 kinderen die allang het huis uit zijn en de rest van de tijd lekker kussentjes aan het haken is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206136484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind dat mensen dat gewoon zelf moeten weten, als ze rond kunnen komen geef ik ze groot gelijk dat ze niet meer gaan werken.
Of de verzorgingsstaat dan nog betaalbaar blijft is een tweede.
Vooralsnog zie ik al geruime tijd dat de lonen bij de economische groei achterblijven.
Vroeger noemden we dat hier polderen.
Maar dat heeft op zich niks te maken met vrouwen die al vaak mantelzorgers zijn. ;) Juist vrouwen ontlasten de zorg
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:49 schreef sirdanilot het volgende:
Zodra ik kan ga ik ook lekker part time werken net zoals Mientje met haar 2 kinderen die allang het huis uit zijn en de rest van de tijd lekker kussentjes aan het haken is.
Ga je dan ook mantelzorgen voor je behoeftige ouders?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  donderdag 29 september 2022 @ 00:52:28 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206136505
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Iedereen doet wat die kan voor zijn kind, daar komt het op neer. En soms is dat meer werken (als dat kan) en soms moet je een andere keuze maken, Ik ben ervan overtuigd dat vrijwel iedereen doet wat mogelijk is.
Daar ga ik ook vanuit, maar deze hele discussie begon met een onderbuikbewering dat er 's morgens vooral luie vrouwen in pyjama bij school staan, en 's middags weer.
Dat herken ik totaal niet van de school waar mijn kind op zit, de moeders van zijn klasgenoten werken vrijwel allemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 september 2022 @ 00:55:00 #161
414785 sirdanilot
pi_206136515
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ga je dan ook mantelzorgen voor je behoeftige ouders?
Alleen mijn vader leeft nog en aangezien hij niet goed voor mij heeft gezorgd toen ik het nodig had, mag hij zelf de thuiszorg betalen om later zijn reet te laten afvegen. Als hij niet te vervelend doet kom ik eens per paar maanden misschien langs voor een kopje koffie en dan ga ik er weer vandoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206136518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar ga ik ook vanuit, maar deze hele discussie begon met een onderbuikbewering dat er 's morgens vooral luie vrouwen in pyjama bij school staan, en 's middags weer.
Dat herken ik totaal niet van de school waar mijn kind op zit, de moeders van zijn klasgenoten werken vrijwel allemaal.
Ik ook niet hoor, ik was een mantelzorger voor mijn zwaar zieke zus toen ze nog klein waren en daarna werd het niet veel beter. Geen probleem natuurlijk, maar kom bij niet aan met je verdiend niks dus doe je niks. Onzin.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  donderdag 29 september 2022 @ 00:56:45 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206136527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:55 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik ook niet hoor, ik was een mantelzorger voor mijn zwaar zieke zus toen ze nog klein waren en daarna werd het niet veel beter. Geen probleem natuurlijk, maar kom bij niet aan met je verdiend niks dus doe je niks. Onzin.
True, dat is zo kortzichtig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206136530
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Alleen mijn vader leeft nog en aangezien hij niet goed voor mij heeft gezorgd toen ik het nodig had, mag hij zelf de thuiszorg betalen om later zijn reet te laten afvegen. Als hij niet te vervelend doet kom ik eens per paar maanden misschien langs voor een kopje koffie en dan ga ik er weer vandoor.
Prima toch, maar ik ben er wel voor die lul ;) Onbetaald.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 september 2022 @ 00:59:45 #165
414785 sirdanilot
pi_206136543
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Prima toch, maar ik ben er wel voor die lul ;) Onbetaald.
Ik heb zelf geen kinderen en moet ook de thuiszorg gaan betalen om mijn reet te laten afvegen mocht ik oud worden.

Als ik kinderen zou hebben zou ik tenminste goed voor ze zorgen, ook als ze oduer dan 18 zijn. Niet verwennen maar wel datgene geven wat ze echt nodig hebben. Mijn vader dacht daar anders over, nou ja dit is de consequentie.

Verder gaat dit nogal off topic. Ik vind het prima dat vrouwen part time werken en voor mannen moet dit ook normaler worden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206136558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen kinderen en moet ook de thuiszorg gaan betalen om mijn reet te laten afvegen mocht ik oud worden.

Als ik kinderen zou hebben zou ik tenminste goed voor ze zorgen, ook als ze oduer dan 18 zijn. Niet verwennen maar wel datgene geven wat ze echt nodig hebben. Mijn vader dacht daar anders over, nou ja dit is de consequentie.

Verder gaat dit nogal off topic. Ik vind het prima dat vrouwen part time werken en voor mannen moet dit ook normaler worden.
Vrouwen zijn eerder mantelzorgers dan mannen, dat is wel duidelijk nu toch? Iedereen verdient goede zorg, ook jouw pa of ben jij heilig ;) Ik denk het niet en dat mag nooit de maatstaf zijn voor basiszorg.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 september 2022 @ 01:09:14 #167
414785 sirdanilot
pi_206136574
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Vrouwen zijn eerder mantelzorgers dan mannen, dat is wel duidelijk nu toch? Iedereen verdient goede zorg, ook jouw pa of ben jij heilig ;) Ik denk het niet en dat mag nooit de maatstaf zijn voor basiszorg.
Op straat komt mijn vader niet terecht hoor, dat komt wel goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206136598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 01:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Op straat komt mijn vader niet terecht hoor, dat komt wel goed.
Dat zeg ik niet, jouw vader hoort gewoon normale zorg te krijgen en dat zijn meestal mantelzorgers (helaas).
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 september 2022 @ 01:20:18 #169
414785 sirdanilot
pi_206136606
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2022 01:17 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, jouw vader hoort gewoon normale zorg te krijgen en dat zijn meestal mantelzorgers (helaas).
Dat had hij wel kunnen bedenken voordat hij naar Duitsland ging verhuizen dan :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206136609
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 01:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat had hij wel kunnen bedenken voordat hij naar Duitsland ging verhuizen dan :D
Aha, waarom?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206136626
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:37 schreef NoXia het volgende:
Al die schoolplein moeders die niet werken. Ze mankeren zogenaamd allemaal wat. :')
Hoezo niet werken? Ze hebben toch een nagelstudio aan huis waar ze anderhalf klant per maand ontvangen of zijn interior decorator met 2 klanten per jaar!
pi_206136676
Mmmm veel mannelijke users negatief over vrouwen die parttime werken of lui zijn, maar die het zelf wel verdomd handig vinden dat hun eigen vrouw/vriendin parttime werkt of niet werkt, zodat ze zelf niet voor de kinderen hoeven te zorgen of zich in allerlei bochten hoeven te wringen met school/clubjes enz.

In Nederland was het vroeger ook niet echt goed geregeld wanneer je als werkende vrouw een kind kreeg. Partnerverlof was er nog niet, dus kwam de zorg ook automatisch op de vrouw neer. De man ging gewoon weer lekker werken. En als je als jonge moeder wel fulltime wilde werken en je kind naar de opvang deed, dan was je een 'slechte moeder' bij wijze van spreken.

Ik werk zelf nu 36 uur en vind het heerlijk, dus kan mezelf niet vinden in dat vrouwen niet meer terug zouden willen naar fulltime. Maar de omstandigheden/voorwaarden en beloning moeten ook wel zo zijn dat het lonend is.
  donderdag 29 september 2022 @ 03:10:28 #173
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_206136704
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 02:00 schreef -Shii- het volgende:
Mmmm veel mannelijke users negatief over vrouwen die parttime werken of lui zijn, maar die het zelf wel verdomd handig vinden dat hun eigen vrouw/vriendin parttime werkt of niet werkt, zodat ze zelf niet voor de kinderen hoeven te zorgen of zich in allerlei bochten hoeven te wringen met school/clubjes enz.
Denken dat die gasten een relatie hebben. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_206137045
Wie moet er dan al dat vrijwilligerswerk doen, en mantelzorg verlenen, in het kader van de 'participatiemaatschappij'? Want dat komt voornamelijk op vrouwen neer. Vrouwen die tot voor kort nauwelijks meer werk kregen vanwege het gat in het CV.
  donderdag 29 september 2022 @ 07:48:41 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206137082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat dat nu net de reden zijn dat we in deze ellende zitten: de riedel van eeuwige economische groei, werk en carričre als raison d'źtre en een verschraling van zaken die eeuwenlang als belangrijk golden: gezin, familie en sociale cohesie.

I.p.v. dat homo economicus-denken even te parkeren, gaan we het nog meer gooien op werk, economie en geld? Hoe denk je dat dat er over pak 'm beet 20 jaar uitziet? Of denk je dat mensen hierdoor ook sneller aan kinderen gaan beginnen? Blijkt namelijk al jaren dat het tegendeel het geval is: mensen krijgen steeds minder kinderen. Als je denkt dat we nu tekorten hebben, bereid je voor op de afname van natuurlijke aanwas als we nog een keer vol op het WERK=RELIGIE orgel gaan.
Dit gaat helemaal niet om economische groei. Deze noodzaak is er alleen maar om de huidige verzorgingsstaat ook in de toekomst te kunnen financieren.

Want dat wil jij vast wel, toch? Van mij hoeft het niet noodzakelijk, voor de goede orde. Maar daar ben ik natuurlijk wel een minderheid in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206137087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Haha. Als je in de stad op werkdagen gaat lunchen zie je ook echt vooral 'vriendinnen' die daar met elkaar zitten.

Ik vind dat de vrouwen het goed bekeken hebben.
Die hebben het ook uitstekend bekeken hoor maar ik mis vaak wel een beetje de zelfspot bij vrouwen. "Ja maar het huishouden dan! Ja maar! Ja maar!"

Een beetje zelfrelativering en humor dat je het helemaal niet zo zwaar hebt is af en toe niet verkeerd. De parttimers die ik ken zijn vooral bezig met leuke dingen doen met vriendinnen, winkelen en andere hobby's als ze niet werken. Niets mis mee, maar dat kun je ook gewoon toegeven.

Ben overigens als man de eerste om dat over mezelf zeggen hoor, dat het allemaal wel meevalt. Ondanks een fulltime baan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206137113
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:30 schreef ZarB het volgende:
Al dat gedoe rondom scholen en sportclubjes en opvang (die hier trouwens dikke prima is) kan ook ondervangen worden doordat mannen minder gaan werken he.
Maar dan zit je uiteindelijk toch nog steeds met hetzelfde probleem?
Krekker is de bom!
  Miss 200.000.000! donderdag 29 september 2022 @ 07:55:01 #178
367000 roos94
pi_206137132
Alsof voor een klein kind zorgen geen fulltime job is :z ik werk 2 dagen en die andere dagen komt de zorg bijna volledig op mij neer, dus zo relaxed is het allemaal niet. Misschien met oudere kinderen die meer zelfstandig zijn maar niet met een dreumes die elke minuut je aandacht wil. Aan het eind vd dag ben ik sowieso gesloopt.
pi_206137200
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:55 schreef roos94 het volgende:
Alsof voor een klein kind zorgen geen fulltime job is :z ik werk 2 dagen en die andere dagen komt de zorg bijna volledig op mij neer, dus zo relaxed is het allemaal niet. Misschien met oudere kinderen die meer zelfstandig zijn maar niet met een dreumes die elke minuut je aandacht wil. Aan het eind vd dag ben ik sowieso gesloopt.
Dit soort reacties zie je wel vaker in het topic, op zich prima en logisch hoor maar waar zijn de kinderloze vrouwen van 25-30 die vanaf dag 1 het ook wel prima vonden om 3 of 4 dagen te werken?

Dat is namelijk ook een hele grote categorie blijkt uit onderzoek, zou het weleens leuk vinden om die in het topic te zien hier met de nodige zelfspot.

Nu lijkt vooral elke vrouw een excuus te hebben. "Ja maar net kids. Ja maar het huishouden. Ja maar mantelzorg."
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 29 september 2022 @ 08:05:19 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206137209
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit soort reacties zie je wel vaker in het topic, op zich prima en logisch hoor maar waar zijn de kinderloze vrouwen van 25-30 die vanaf dag 1 het ook wel prima vonden om 3 of 4 dagen te werken?

Dat is namelijk ook een hele grote categorie blijkt uit onderzoek, zou het weleens leuk vinden om die in het topic te zien hier met de nodige zelfspot.

Nu lijkt vooral elke vrouw een excuus te hebben. "Ja maar net kids. Ja maar het huishouden. Ja maar mantelzorg."
Ja, hoi. Ik werk vier dagen in de week, omdat een aanstelling van 4 dagen in het onderwijs in de praktijk neerkomt op 4,5 dag werken. En aangezien ik geen zin hen om 5,5 dag te gaan werken, pas ik voor een fulltime aanstelling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206137233
Werk meer dan full time. Toen de kinderen klein waren en ik 24 uur werkte was mijn leven een stuk zwaarder.
Tering wat een gezeik altijd met clubjes, school, vriendjes en ze verkleed kunnen krijgen maar natuurlijk altijd op de verkeerde dag verkleed droppen. Vond het bijzonder stressvol en was nogal incompetent. Werken daarentegen kost me beduidend minder energie.

Maar goed, tegenwoordig hoor ik ook veel vaders deeltijd werken en moeders en zo verdelen zij de zorg.
Daarnaast ken ik veel vrouwen die er alleen voor staan en die moeten wel full time werken omdat er brood op tafel komt dus ik ken maar weinig terrasmokkels eigenlijk maar het is maar net wat je wil zien.
Go hard or go home
pi_206137240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, hoi. Ik werk vier dagen in de week, omdat een aanstelling van 4 dagen in het onderwijs in de praktijk neerkomt op 4,5 dag werken. En aangezien ik geen zin hen om 5,5 dag te gaan werken, pas ik voor een fulltime aanstelling.
Ah, welkom in het topic. En dan nu de zelfspot? ;)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 29 september 2022 @ 08:12:12 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206137245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah, welkom in het topic. En dan nu de zelfspot? ;)
Heb ik die nodig?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206137246
Als je nu moeder bent van jong spul lijkt het me helemaal de hel. Kun je werken, kan je er weer eentje gaan halen want Merel snottert en Gijs pruttelt.
Go hard or go home
pi_206137247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:35 schreef Haags het volgende:
Misschien willen mensen, in dit geval vrouwen, helemaal niet meer werken.

Maar dat idee schijnt er niet in te willen.
Mensen met een baarmoeder!
pi_206137252
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah, welkom in het topic. En dan nu de zelfspot? ;)
Ik mis die van jou helemaal. Met je zure sloot gezeik over de Nederlandse vrouw. :')
Go hard or go home
  donderdag 29 september 2022 @ 08:13:28 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206137253
Maar laat ze vooral inzetten op de vrouwen die geen kinderen op de lagere school meer hebben, want de problemen op de kinderdagverblijven en BSO's maken dat er voor sommige kinderen nu al niet de opvang is die ze nodig hebben, laat staan als al die ouders beide fulltime gaan werken.

Dus leuk dat ze die moeders van jonge kinderen fulltime op de werkvloer willen, maar waar laten ze hun kinderen dan? De opvang is met hun parttime banen al een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2022 @ 08:21:48 #188
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206137314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:13 schreef Leandra het volgende:
Maar laat ze vooral inzetten op de vrouwen die geen kinderen op de lagere school meer hebben, want de problemen op de kinderdagverblijven en BSO's maken dat er voor sommige kinderen nu al niet de opvang is die ze nodig hebben, laat staan als al die ouders beide fulltime gaan werken.

Dus leuk dat ze die moeders van jonge kinderen fulltime op de werkvloer willen, maar waar laten ze hun kinderen dan? De opvang is met hun parttime banen al een probleem.
Hopelijk gaan dan ook meer mensen op de opvang meer uren werken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206137333
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:13 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik mis die van jou helemaal. Met je zure sloot gezeik over de Nederlandse vrouw. :')
Niet goed opgelet dan. Zie quote hierboven:

quote:
Ben overigens als man de eerste om dat over mezelf zeggen hoor, dat het allemaal wel meevalt. Ondanks een fulltime baan.
Met je zure gezeur.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206137347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit soort reacties zie je wel vaker in het topic, op zich prima en logisch hoor maar waar zijn de kinderloze vrouwen van 25-30 die vanaf dag 1 het ook wel prima vonden om 3 of 4 dagen te werken?

Dat is namelijk ook een hele grote categorie blijkt uit onderzoek, zou het weleens leuk vinden om die in het topic te zien hier met de nodige zelfspot.

Nu lijkt vooral elke vrouw een excuus te hebben. "Ja maar net kids. Ja maar het huishouden. Ja maar mantelzorg."
Ja maar mijn vrije tijd.... Is die beter?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206137360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:10 schreef Noek het volgende:
Werk meer dan full time. Toen de kinderen klein waren en ik 24 uur werkte was mijn leven een stuk zwaarder.
Tering wat een gezeik altijd met clubjes, school, vriendjes en ze verkleed kunnen krijgen maar natuurlijk altijd op de verkeerde dag verkleed droppen. Vond het bijzonder stressvol en was nogal incompetent. Werken daarentegen kost me beduidend minder energie.

Maar goed, tegenwoordig hoor ik ook veel vaders deeltijd werken en moeders en zo verdelen zij de zorg.
Daarnaast ken ik veel vrouwen die er alleen voor staan en die moeten wel full time werken omdat er brood op tafel komt dus ik ken maar weinig terrasmokkels eigenlijk maar het is maar net wat je wil zien.
Ik vind tieners velen malen stresvoller ivm hun gedrag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 29 september 2022 @ 08:36:20 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206137404
Maar ik ben wel benieuwd naar die fulltimebonus. Als dat een substantieel bedrag wordt, dan is die vijfde dag een serieuze overweging. Komt dat neer op 2 tientjes netto in de maand (die bonus dan, niet de dag natuurlijk) dan kunnen ze de boom in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 september 2022 @ 08:37:41 #193
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206137419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar die fulltimebonus. Als dat een substantieel bedrag wordt, dan is die vijfde dag een serieuze overweging. Komt dat neer op 2 tientjes netto in de maand (die bonus dan, niet de dag natuurlijk) dan kunnen ze de boom in.
Eens.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206137485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar die fulltimebonus. Als dat een substantieel bedrag wordt, dan is die vijfde dag een serieuze overweging. Komt dat neer op 2 tientjes netto in de maand (die bonus dan, niet de dag natuurlijk) dan kunnen ze de boom in.
Ja, was ik ook benieuwd naar maar ik werk al mijn hele leven fulltime dus die krijg ik niet ;(
pi_206137489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah, welkom in het topic. En dan nu de zelfspot? ;)
Jij vindt jouw laatste zin zelfspot?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206137494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar die fulltimebonus. Als dat een substantieel bedrag wordt, dan is die vijfde dag een serieuze overweging. Komt dat neer op 2 tientjes netto in de maand (die bonus dan, niet de dag natuurlijk) dan kunnen ze de boom in.
Ik ook, alleen jammer dat ik er echt geen fulltime doorheen krijg op mijn werk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206137502
Maar ja, wat is fulltime?
5X8, 4x9?
Definitely not CIA
pi_206137535
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ook, alleen jammer dat ik er echt geen fulltime doorheen krijg op mijn werk.
Binnen de bedrijfseenheid waar ik werk (binnen een groot concern) werkt iedereen fulltime (40 uur). We hebben ook best veel vrouwen in hoge functies. Ook in de RvB.
pi_206137547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:49 schreef lily het volgende:

[..]
Binnen de bedrijfseenheid waar ik werk (binnen een groot concern) werkt iedereen fulltime (40 uur). We hebben ook best veel vrouwen in hoge functies. Ook in de RvB.
Ik werk in een heel klein bedrijf, mini zelfs :D, en ik red het gewoon prima in 27 uur. Ik heb bovendien heel veel vrijheid in het indelen van mijn werk en bepalen of ik thuis of op kantoor werk. En ik heb leuk werk. Dus tja...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206137574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Maar dat heeft op zich niks te maken met vrouwen die al vaak mantelzorgers zijn. ;) Juist vrouwen ontlasten de zorg
Ik heb het niet enkel over de zorg maar over de verzorgingsstaat.
Er zijn hier posts van mensen die maximaal 20 uur per week werken omdat ze dan maximaal toeslagen ontvangen.
Ergens zit een kantelmoment waarop een werkende voor de overheid geld gaat opbrangen en ik vermoed dat die mensen weliswaar werken maar uiteindelijk meer kosten voor de staat dan ze opbrengen.

Bij laagbetaald deeltijdwerk is het nog maar de vraag of die mensen voor de overheid meer opbrengen aan belasting dan ze kosten aan subsidies/toeslagen.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind vooral dat er eindelijk eens daadwerkelijk vennootschapsbelasting geļnd moet worden bij de multinationals, en die mag ook eindelijk wel eens omhoog ipv altijd maar weer omlaag.

De economische groei in Nederland komt al jaren niet tot uiting in stijgende lonen.
Het hele toeslagencircus is nodig, omdat de lonen achterblijven bij de economische groei.

Dat vrouwen de bulk van de mantelzorg op zich nemen klopt denk ik, en daar mag weleens wat meer waardering voor komen.
Geen idee hoe je dat kunt doen zonder nog meer toeslagen (met allerhande overhead) echter.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206137575
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:46 schreef capricia het volgende:
Maar ja, wat is fulltime?
5X8, 4x9?
Als ambtenaar hier is het sowieso 'maar' 36 uur. Heb het zelf verdeeld over 5 dagen, 4x8 en 1 maal 0,5. Wel gedacht aan 4x9 zodat je die hele dag vrij hebt, maar met 3 uur reistijd per dag worden de dagen dat ik op kantoor moet zijn (mag niet volledig thuiswerken) wel echt heel lang en kan ik die zo goed als afschrijven voor wat betreft privétijd. Als ik meer zou mogen thuiswerken zou ik het nog wel overwegen, dan houd ik zelf met 9 uur per dag meer tijd over dan 8 uur werken+reistijd.
pi_206137585
Ik schat dat ik doorgaans een uurtje of 10 per week werk, meestal even 2 uurtjes knallen en dan is het wel weer prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 29 september 2022 @ 08:59:57 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206137597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:57 schreef raptorix het volgende:
Ik schat dat ik doorgaans een uurtje of 10 per week werk, meestal even 2 uurtjes knallen en dan is het wel weer prima.
Ja, echt werken doet natuurlijk bijna niemand voor 36 uur per week.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206137600
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik werk in een heel klein bedrijf, mini zelfs :D, en ik red het gewoon prima in 27 uur. Ik heb bovendien heel veel vrijheid in het indelen van mijn werk en bepalen of ik thuis of op kantoor werk. En ik heb leuk werk. Dus tja...
Klinkt goed 😊 Ik ben het fulltime werken ondertussen best zat namelijk. Mijn ouders vragen meer zorg en de kinderen kosten, nu ze een stuk ouder zijn, alleen maar meer stress.

Ik heb nu ik 50+ ben juist meer behoefte aan wat rust/tijd voor mezelf dan toen ik jonger was.
pi_206137601
Overigens is mijn ervaring met parttime werken dat het niet zoveel uithaalt, doorgaans wordt er net zoveel van je verwacht dan dat je fulltime werkt (tenzij het bijvoorbeeld om fysieke serviceverlening gaat) , mijn werk is behoorlijk hybride omdat het ook een deel hobby is, kortom ik loop ook in de weekenden nog wel eens wat dingetjes te experimenteren waar ik in mijn werk voordeel van heb (soms pas jaren later).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 29 september 2022 @ 09:02:37 #206
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206137616
Tsja, werkgevers willen wel fulltime productie, maar niet fulltime betalen. En in sommige bedrijfstakken zie je dat fulltime werken bewust ontmoedigd wordt omdat het met parttimers makkelijker is om roosters rond te krijgen - mits je voldoende mensen hebt natuurlijk, maar dat wordt dan gemakshalve vergeten.

In dit geval zijn het toch hoofdzakelijk de werkgevers (en de overheid) die kilo's boter op hun hoofd hebben. Natuurlijk maken werknemers binnen het systeem de keuzes die voor henzelf het beste zijn. Dan moet je niet een specifieke groep werknemers (in dit geval vrouwen) beschuldigen van een "verkeerde keuze", maar misschien eerst eens het systeem aanpassen. En tot die tijd je bek houden.
Never explain, never apologize.
pi_206137617
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:00 schreef lily het volgende:

[..]
Klinkt goed 😊 Ik ben het fulltime werken ondertussen best zat namelijk. Mijn ouders vragen meer zorg en de kinderen kosten, nu ze een stuk ouder zijn, alleen maar meer stress.

Ik heb nu ik 50+ ben juist meer behoefte aan wat rust/tijd voor mezelf.
Even een jaartje helemaal stoppen met werk (als het financieel kan), is trouwens ook wel heel fijn.
Definitely not CIA
pi_206137639
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Even een jaartje helemaal stoppen met werk (als het financieel kan), is trouwens ook wel heel fijn.
Ja, helaas. Financieel is dat geen optie.
Hoewel ik ook niet weet of dat voor mij nu zou werken. Ik denk dat ik na een jaar stoppen helemaal niet meer terug wil.
pi_206137663
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:00 schreef lily het volgende:

[..]
Klinkt goed 😊 Ik ben het fulltime werken ondertussen best zat namelijk. Mijn ouders vragen meer zorg en de kinderen kosten, nu ze een stuk ouder zijn, alleen maar meer stress.

Ik heb nu ik 50+ ben juist meer behoefte aan wat rust/tijd voor mezelf dan toen ik jonger was.
Herkenbaar wel.
Ik heb ruim 20 jaar fulltime gewerkt voor mijn dochter geboren werd. Toen eerst 20, toen 24 en nu sinds een tijdje 27. Op zichzelf bevalt het me wel, hoewel ik ook best wat meer zou willen werken voor wat meer salaris. Maar ja, hier kan het niet, en het bevalt me zo goed, dat ik niet wegga voor meer salaris. Is in mijn huishouden ook (nog?) niet nodig. Mijn man werkt vrijwel fulltime thuis sinds de eerste dag van de eerste lockdown en dat geeft ook hem best wat rust en tijd. Dus momenteel zitten we eigenlijk zowel financieel als qua tijd wel in een heel fijne situatie.

Overigens vind ik de puber ook nog niet goedkoop, maar wij hebben nog een jonge puber. Alleen school kostte afgelopen maand al 400 euro :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206137683
Zeker als je niet een heel hoog salaris hebt is parttime werken een stuk minder fijn, stel je verdient 2500 netto met een fulltime baan, en je houdt daarvan 800 euro besteedbaar aan over voor leuke dingen.
Ga je dan 20 procent minder werken, dan gaat die 800 naar 300 euro, ja en dat zijn wel dingen die je voelt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206137742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:13 schreef Leandra het volgende:
Maar laat ze vooral inzetten op de vrouwen die geen kinderen op de lagere school meer hebben, want de problemen op de kinderdagverblijven en BSO's maken dat er voor sommige kinderen nu al niet de opvang is die ze nodig hebben, laat staan als al die ouders beide fulltime gaan werken.

Dus leuk dat ze die moeders van jonge kinderen fulltime op de werkvloer willen, maar waar laten ze hun kinderen dan? De opvang is met hun parttime banen al een probleem.
Veel vrouwen zonder kinderen werken volgens mij ook in deeltijd, als je er financieel amper op vooruit gaat door meer te gaan werken vind ik dat trouwens volstrekt begrijpelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 29 september 2022 @ 09:14:36 #212
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206137747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:09 schreef raptorix het volgende:
Zeker als je niet een heel hoog salaris hebt is parttime werken een stuk minder fijn, stel je verdient 2500 netto met een fulltime baan, en je houdt daarvan 800 euro besteedbaar aan over voor leuke dingen.
Ga je dan 20 procent minder werken, dan gaat die 800 naar 300 euro, ja en dat zijn wel dingen die je voelt.
Is dat zo? Ik heb de bruto-netto trajecten niet paraat, maar juist in het gebied tussen minimumloon en modaal heeft het aantal uren dat je werkt relatief weinig invloed op je netto inkomen omdat de marginale druk daar enorm hoog is. Dat werkt twee kanten op: meer werken levert weinig op, maar minder werken is ook relatief goedkoop.
Never explain, never apologize.
pi_206137764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:05 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, helaas. Financieel is dat geen optie.
Hoewel ik ook niet weet of dat voor mij nu zou werken. Ik denk dat ik na een jaar stoppen helemaal niet meer terug wil.
Ja snap ik.
Maar merkte dat het goed was voor mij, mijn gezin, en ook de zorg voor mijn 'oude' ouders. Had opeens veel meer tijd en geduld en minder stress in het gezin. Kon zomaar een dag weg met mijn moeder die slecht ter been is (waar ik eerst gewoon te weinig tijd had).

De kwaliteit van alles verbeterde. O+
Definitely not CIA
pi_206137772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:14 schreef Lurf het volgende:

[..]
Is dat zo? Ik heb de bruto-netto trajecten niet paraat, maar juist in het gebied tussen minimumloon en modaal heeft het aantal uren dat je werkt relatief weinig invloed op je netto inkomen omdat de marginale druk daar enorm hoog is. Dat werkt twee kanten op: meer werken levert weinig op, maar minder werken is ook relatief goedkoop.
Volgens mij is dat vooral als je echt een heel laag salaris hebt, want dan mis je vaak ook allerlei toeslagen nog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206137868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij is dat vooral als je echt een heel laag salaris hebt, want dan mis je vaak ook allerlei toeslagen nog.
Ik vraag me in het kader van dat hele toeslagencircus af wanneer een werkende fiscaal rendabel wordt voor de overheid.
Is de hele arbeidsmigratie uit de EU voor laagbetaalde banen netto een voordeel voor de overheid?
Of kosten die arbeidsmigranten het land als geheel geld, en brengen ze enkel geld op voor een groepje ondernemers?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206137890
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vraag me in het kader van dat hele toeslagencircus af wanneer een werkende fiscaal rendabel wordt voor de overheid.
Is de hele arbeidsmigratie uit de EU voor laagbetaalde banen netto een voordeel voor de overheid?
Of kosten die arbeidsmigranten het land als geheel geld, en brengen ze enkel geld op voor een groepje ondernemers?
Nou ja, weet niet of dat nog steeds zo is, maar in verleden deden ze vaak halfjaar seizoensarbeid, en konden vervolgens een half jaar een WW uitkering opstrijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206137903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar die fulltimebonus. Als dat een substantieel bedrag wordt, dan is die vijfde dag een serieuze overweging. Komt dat neer op 2 tientjes netto in de maand (die bonus dan, niet de dag natuurlijk) dan kunnen ze de boom in.
Reken maar op een tientje de overheid kennende en dan nog bruto ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206137910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, weet niet of dat nog steeds zo is, maar in verleden deden ze vaak halfjaar seizoensarbeid, en konden vervolgens een half jaar een WW uitkering opstrijken.
Dat kan nog steeds
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206137921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan nog steeds
Gaaf land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206137923
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Reken maar op een tientje de overheid kennende en dan nog bruto ook
Net zoals die we"werken moet lonen" IB verlaging met 0,11 procentpunt...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_206137932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, weet niet of dat nog steeds zo is, maar in verleden deden ze vaak halfjaar seizoensarbeid, en konden vervolgens een half jaar een WW uitkering opstrijken.
De WW wordt tegenwoordig echter betaald door de werkgevers die premies afdragen aan het algemeen werkloosheidsfonds.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206137934
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:30 schreef spoilert het volgende:

[..]
Net zoals die we"werken moet lonen" IB verlaging met 0,11 procentpunt...
Er komt nog wel een arbeidskorting verhogingvan ca 50 euro per jaar bij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206137954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er komt nog wel een arbeidskorting verhogingvan ca 50 euro per jaar bij
500 per jaar... *O* _O-
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_206137955
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vind tieners velen malen stresvoller ivm hun gedrag
Ja, true maar dat is afhankelijk vh kind.
De basisschooltijd is één grote verplichting met allerhande taken.
En kinderopvang vond ik ook stressvol want ik was vaak alleen want defensie-partner in die tijd en als ik ging werken dan deed ik dat altijd met gekruiste vingers dat er niet eentje verhoging zou krijgen.
Ik vond werken en jonge kinderen niet heel makkelijk.
Go hard or go home
pi_206137987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit soort reacties zie je wel vaker in het topic, op zich prima en logisch hoor maar waar zijn de kinderloze vrouwen van 25-30 die vanaf dag 1 het ook wel prima vonden om 3 of 4 dagen te werken?

Dat is namelijk ook een hele grote categorie blijkt uit onderzoek, zou het weleens leuk vinden om die in het topic te zien hier met de nodige zelfspot.

Nu lijkt vooral elke vrouw een excuus te hebben. "Ja maar net kids. Ja maar het huishouden. Ja maar mantelzorg."
Ja hier, m'n vrouw is 28 en werkt amper. Ze heeft wat vervelende ervaringen gehad in het verleden met werkgevers en word simpelweg doodongelukkig van het werken voor een werkgever. Financieel is het niet nodig dat ze werkt gelukkig.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:30 schreef spoilert het volgende:

[..]
Net zoals die we"werken moet lonen" IB verlaging met 0,11 procentpunt...
Het scheelt in veel gevallen meer dan ¤80 per maand netto. In mijn geval ga ik er dankzij de belastingmaatregelen zo'n ¤86 netto op vooruit per maand.

Reken hier maar eens uit, de concept versie voor 2023 staat al klaar: https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto
  donderdag 29 september 2022 @ 09:41:04 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206138041
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:43 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, was ik ook benieuwd naar maar ik werk al mijn hele leven fulltime dus die krijg ik niet ;(
Ik mag toch hopen dat die bonus er komt voor de mensen die fulltime werken, niet voor de mensen die fulltime gaan werken. In het laatste geval zou ik ook echt niet weten hoe je het uit moet voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206138064
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:36 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Ja hier, m'n vrouw is 28 en werkt amper. Ze heeft wat vervelende ervaringen gehad in het verleden met werkgevers en word simpelweg doodongelukkig van het werken voor een werkgever. Financieel is het niet nodig dat ze werkt gelukkig.
[..]
Het scheelt in veel gevallen meer dan ¤80 per maand netto. In mijn geval ga ik er dankzij de belastingmaatregelen zo'n ¤86 netto op vooruit per maand.

Reken hier maar eens uit, de concept versie voor 2023 staat al klaar: https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto
Ik weet wat het mij oplevert, maar werken "moet gaan lonen" dan lijkt het mij niet dat je de IB verlaagt met 0,11 procentpunt terwijl de vergoeding voor niet werken met 10% wordt verhoogt.

Maar OT, vrouwen moeten lekker doen wat ze zelf goeddunken.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_206138089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik weet wat het mij oplevert, maar werken "moet gaan lonen" dan lijkt het mij niet dat je de IB verlaagt met 0,11 procentpunt terwijl de vergoeding voor niet werken met 10% wordt verhoogt.

Maar OT, vrouwen moeten lekker doen wat ze zelf goeddunken.
Als men fijne en leuke collega's heeft, dan is de geldelijke vergoeding toch bijzaak?
pi_206138107
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat die bonus er komt voor de mensen die fulltime werken, niet voor de mensen die fulltime gaan werken. In het laatste geval zou ik ook echt niet weten hoe je het uit moet voeren.
Ik las dat toevallig in een rtl nieuwsbericht

Ah hier, onder kopje 2:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tte-personeelstekort
pi_206138114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik weet wat het mij oplevert, maar werken "moet gaan lonen" dan lijkt het mij niet dat je de IB verlaagt met 0,11 procentpunt terwijl de vergoeding voor niet werken met 10% wordt verhoogt.

Maar OT, vrouwen moeten lekker doen wat ze zelf goeddunken.
Eens. Hier gaan de salarissen gelukkig ook met 5,5% omhoog per 1 december vanwege een nieuwe CAO. Tevens +¤60 per maand netto voor de duur van de CAO omdat werkgevers een deel van de pensioenpremie van de werknemer overnemen. Al met al gaan we er hier per 1 januari netto zo'n ¤250 op vooruit ten opzichte van nu. Dat is toch wel lekker.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men fijne en leuke collega's heeft, dan is de geldelijke vergoeding toch bijzaak?
Uhuh :D
pi_206138177
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:48 schreef lily het volgende:

[..]
Ik las dat toevallig in een rtl nieuwsbericht

Ah hier, onder kopje 2:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tte-personeelstekort

Het is toch ook bedoeld om meer mensen fulltime aan het werk te krijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206138183
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is toch ook bedoeld om meer mensen fulltime aan het werk te krijgen?
Jazeker, klopt.
pi_206138189
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:36 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Ja hier, m'n vrouw is 28 en werkt amper. Ze heeft wat vervelende ervaringen gehad in het verleden met werkgevers en word simpelweg doodongelukkig van het werken voor een werkgever. Financieel is het niet nodig dat ze werkt gelukkig.
Nouja dat kan natuurlijk. Nogmaals, heb ook helemaal niet zoveel tegen parttimers maar neem je eigen luizenleventje dan niet zo serieus.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206138270
Ik ben man. Kindlooa. En werk ook niet fulltime. En wil dat ook niet. Waarom zou ik elke dag van 9 tot 17 werken, naar huis gaan om te eten, even uurtje op de bank hangen en weer slapen om naar een weekend van wel 2 dagen toe te leven om leuke dingen te doen? Ik leef niet om te werken, ik werk zodat ik kan leven.
pi_206138413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nouja dat kan natuurlijk. Nogmaals, heb ook helemaal niet zoveel tegen parttimers maar neem je eigen luizenleventje dan niet zo serieus.
Waarom mag dat niet?

Iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten en die hoeven niet bij werk te liggen. M'n vrouw wordt er gelukkig van als ze kan tuinieren of in haar moestuin aan de slag kan. Bovendien helpt ze daar ook anderen mee door tuinontwerpen te maken of advies te geven. Ze draagt op een andere manier bij aan de maatschappij en dat is niks minder waard dan een baan bij een werkgever. Gek genoeg heeft een betaalde baan bij een werkgever alleen wel maatschappelijk gezien aanzien terwijl m'n vrouw nog wel eens wordt weggezet als niksnut.
pi_206138453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nouja dat kan natuurlijk. Nogmaals, heb ook helemaal niet zoveel tegen parttimers maar neem je eigen luizenleventje dan niet zo serieus.
Want alleen als je werkt mag je je leventje serieus nemen?

Ik zou juist iedereen op willen roepen om minder te gaan werken. Scheelt financieel bijna niets, en je wordt er een leuker mens van. O+
Definitely not CIA
  donderdag 29 september 2022 @ 10:18:37 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206138456
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Waarom mag dat niet?

Iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten en die hoeven niet bij werk te liggen. M'n vrouw wordt er gelukkig van als ze kan tuinieren of in haar moestuin aan de slag kan. Bovendien helpt ze daar ook anderen mee door tuinontwerpen te maken of advies te geven. Ze draagt op een andere manier bij aan de maatschappij en dat is niks minder waard dan een baan bij een werkgever. Gek genoeg heeft een betaalde baan bij een werkgever alleen wel maatschappelijk gezien aanzien terwijl m'n vrouw nog wel eens wordt weggezet als niksnut.
Klopt, wat er nu ook gebeurt is dat mensen die betaald fulltime gaan werken een bonus krijgen. Er zijn ooit wel plannen geweest van een soort salaris voor huisvrouwen maar die zijn altijd weggelachen, want waarom zou je iets wat je gratis gegarandeerd hebt vanuit de meeste culturen gaan belonen? Straks krijgen die sloven nog ideeėn.
pi_206138471
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Want alleen als je werkt mag je je leventje serieus nemen?

Ik zou juist iedereen op willen roepen om minder te gaan werken. Scheelt financieel bijna niets, en je wordt er een leuker mens van. O+
Niets? één dag minder werken kost mij netto bijna 500 per maand, das toch weer de verhoging van de energie rekening.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  donderdag 29 september 2022 @ 10:22:57 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206138495
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Want alleen als je werkt mag je je leventje serieus nemen?
Nee natuurlijk niet.
quote:
Ik zou juist iedereen op willen roepen om minder te gaan werken. Scheelt financieel bijna niets, en je wordt er een leuker mens van. O+
Ik word er persoonlijk geen leuker mens van omdat ik graag dingen afmaak en invulling vind in mijn werk. Tevens vind ik het not done om toeslagen aan te vragen omdat ik er zelf voor kies. Als laatste scheelt het op de lange termijn qua pensioenopbouw wel flink.

En er zijn mensen die op hun best zijn als ze 18-24 doen. Helemaal fijn, maar dat geldt niet voor iedereen.
pi_206138511
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Want alleen als je werkt mag je je leventje serieus nemen?

Ik zou juist iedereen op willen roepen om minder te gaan werken. Scheelt financieel bijna niets, en je wordt er een leuker mens van. O+
Dat laatste is vrij lame. Want alleen als je minder werkt, ben je een leuker mens?
Go hard or go home
pi_206138530
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Waarom mag dat niet?

Iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten en die hoeven niet bij werk te liggen. M'n vrouw wordt er gelukkig van als ze kan tuinieren of in haar moestuin aan de slag kan. Bovendien helpt ze daar ook anderen mee door tuinontwerpen te maken of advies te geven. Ze draagt op een andere manier bij aan de maatschappij en dat is niks minder waard dan een baan bij een werkgever. Gek genoeg heeft een betaalde baan bij een werkgever alleen wel maatschappelijk gezien aanzien terwijl m'n vrouw nog wel eens wordt weggezet als niksnut.
Je klinkt als een lieve partner.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206138531
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:36 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Ja hier, m'n vrouw is 28 en werkt amper. Ze heeft wat vervelende ervaringen gehad in het verleden met werkgevers en word simpelweg doodongelukkig van het werken voor een werkgever. Financieel is het niet nodig dat ze werkt gelukkig.
[..]
Het scheelt in veel gevallen meer dan ¤80 per maand netto. In mijn geval ga ik er dankzij de belastingmaatregelen zo'n ¤86 netto op vooruit per maand.

Reken hier maar eens uit, de concept versie voor 2023 staat al klaar: https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto
En als ze jou over een jaar beu is, of jij haar? Dan kan ze niet weg omdat ze financieel totaal afhankelijk is. Toffe situatie is dat.
Zie zoveel voorbeelden hiervan, vrouwen die financieel niet onafhankelijk zijn en daardoor "gevangen" zitten in een bepaald leven dat ze eigenlijk niet willen.
  donderdag 29 september 2022 @ 10:30:55 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206138556
Deeltijd samenleving beste samenleving. Geen idee waarom er zo stug vastgehouden wordt aan de 40 uur in de werkweek terwijl volgens mij al lang aangetoond is dat het helemaal niet zo efficiėnt is. Aan het einde van de werkweek is een gemiddeld persoon een stuk minder scherp dan in het begin. Dus in plaats van vrouwen meer laten werken gewoon mannen ook minder laten werken. Alvast vooruit lopend op de verregaande AI automatisering die binnen 10 jaar bijna alle banen uit kan voeren zonder moe te worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206138568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 02:00 schreef -Shii- het volgende:
Mmmm veel mannelijke users negatief over vrouwen die parttime werken of lui zijn, maar die het zelf wel verdomd handig vinden dat hun eigen vrouw/vriendin parttime werkt of niet werkt, zodat ze zelf niet voor de kinderen hoeven te zorgen of zich in allerlei bochten hoeven te wringen met school/clubjes enz.
Ik lees hier juist overwegend berichten van mannen en vrouwen die het geen probleem vinden dat vrouwen (of mannen) niet fulltime werken. Het verbaast me zelfs een beetje. Tof topic!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206138611
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:25 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat laatste is vrij lame. Want alleen als je minder werkt, ben je een leuker mens?
Eens dat dat (natuurlijk) niet voor iedereen geldt, maar eerlijk... ik denk dat er toch vélen zijn die idd een leuker mens zouden worden als ze minder (voor hun portemonnee) zouden werken..
Tails tell tales
pi_206138618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik lees hier juist overwegend berichten van mannen en vrouwen die het geen probleem vinden dat vrouwen (of mannen) niet fulltime werken. Het verbaast me zelfs een beetje. Tof topic!
Ja, helemaal eens.
Ik wist niet dat die mentaliteit al zover was veranderd.
Prima als deeltijd de standaard wordt, en dan mag je fulltimers best extra belonen.

Of dat in combinatie met toeslagen financieel betaalbaar is/blijft, is wel een tweede.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206138627
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En als ze jou over een jaar beu is, of jij haar? Dan kan ze niet weg omdat ze financieel totaal afhankelijk is. Toffe situatie is dat.
Zie zoveel voorbeelden hiervan, vrouwen die financieel niet onafhankelijk zijn en daardoor "gevangen" zitten in een bepaald leven dat ze eigenlijk niet willen.
Kiezen ze toch zelf voor?

Gaan ze maar werken of een bedrijf opzetten :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206138725
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je klinkt als een lieve partner.
Dat is leuk om te horen! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En als ze jou over een jaar beu is, of jij haar? Dan kan ze niet weg omdat ze financieel totaal afhankelijk is. Toffe situatie is dat.
Zie zoveel voorbeelden hiervan, vrouwen die financieel niet onafhankelijk zijn en daardoor "gevangen" zitten in een bepaald leven dat ze eigenlijk niet willen.
Dan zal ze op dat moment een baan moeten zoeken en zal ik haar een tijd financieel moeten ondersteunen in de vorm van partneralimentatie. We zijn getrouwd en hebben dus sowieso de wettelijke regels daarvoor als basis. Qua woonruimte zal het ongetwijfeld een probleem gaan zijn, net als bij ieder ander.

Aan de andere kant: we hebben deze keuze bewust zo samen gemaakt en zijn ons bewust van de eventuele consequenties. Maar om nou full time te gaan werken 'voor het geval we eventueel ooit misschien uit elkaar gaan' is ook zo wat.
pi_206138760
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:48 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Uhuh :D
Wat is er onduidelijk?
  donderdag 29 september 2022 @ 10:56:07 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206138768
quote:
4s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:39 schreef Godshand het volgende:

[..]
Kiezen ze toch zelf voor?

Gaan ze maar werken of een bedrijf opzetten :D
Dat is niet helemaal waar. Er is een verwachtingspatroon en norm in onze maatschappij waarvoor gelukkig inmiddels meer aandacht is wat betreft de financiėle risico's ervan, die in elke andere context onverantwoord zouden worden genoemd maar die voor man-vrouw-verhoudingen juist weerstand oproept als er gesproken wordt over hoe dit anders vorm te geven.

Mannen na een scheiding: Ja, met mijn werk kan ik echt niet minderen ehhh wat de neuk nu zie ik de kinderen nog minder terwijl ik zelf voor dit patroon gekozen heb én ik moet haar betalen? Kutwijf! Die rechters geven altijd die moeders gelijk!

Vrouwen na een scheiding: Ja, we kozen er samen voor dat ik minder ging werken en nu heb ik niet eens meer geld voor een flatje omdat hij vindt dat ik nu ineens wel meer moet gaan werken en moeilijk doet over geld! Mag ik even vangen? En ik draai ook overal voor op, lul!
pi_206138801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, echt werken doet natuurlijk bijna niemand voor 36 uur per week.
Wat versta je onder "echt werken"?
Krekker is de bom!
pi_206138916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:03 schreef hyviiee het volgende:
Ik ben man. Kindlooa. En werk ook niet fulltime. En wil dat ook niet. Waarom zou ik elke dag van 9 tot 17 werken, naar huis gaan om te eten, even uurtje op de bank hangen en weer slapen om naar een weekend van wel 2 dagen toe te leven om leuke dingen te doen?
Waarom? Om te kunnen (over)leven. Dus wat je zegt klopt, zodra het niet nodig is om veel uren te draaien, zullen veel mensen het niet doen.

quote:
Ik leef niet om te werken, ik werk zodat ik kan leven.
En dat is jouw goed recht. Maar situatie kan natuurlijk altijd veranderen waardoor de noodzaak om meer te werken opeens wel ontstaat. Al is het doorgaans voor mensen zonder kinderen financieel gezien relatief makkelijker :)
Krekker is de bom!
pi_206138946
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:30 schreef jogy het volgende:
Deeltijd samenleving beste samenleving. Geen idee waarom er zo stug vastgehouden wordt aan de 40 uur in de werkweek terwijl volgens mij al lang aangetoond is dat het helemaal niet zo efficiėnt is. Aan het einde van de werkweek is een gemiddeld persoon een stuk minder scherp dan in het begin. Dus in plaats van vrouwen meer laten werken gewoon mannen ook minder laten werken. Alvast vooruit lopend op de verregaande AI automatisering die binnen 10 jaar bijna alle banen uit kan voeren zonder moe te worden.
Volgens mij is het huidige personeelstekort en de naderende vergrijzing de hele reden achter de ophef en prikkel om meer mensen fulltime te laten werken.
Krekker is de bom!
pi_206138986
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef Bart2002 het volgende:
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.

Als je dit er ook nog bij wilt doen ligt de burnout op de loer. Dat dit alles "goed" is voor "de" economie zal best. Maar niet goed voor het welbevinden van de mens. Maar dat is een vuige "socialistische" visie blijkbaar.
En dit. De norm moet zijn dat je kunt rondkomen van 1 salaris. Zodat er 1 fulltime job op het werk is en 1 fulltime job thuis. Mogen echtparen het onderling 50/50 verdelen
  donderdag 29 september 2022 @ 11:21:29 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206138991
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Volgens mij is het huidige personeelstekort en de naderende vergrijzing de hele reden achter de ophef en prikkel om meer mensen fulltime te laten werken.
Moeten ze maar lekker vaart maken met de efficiėntieslagen in de automatisering in plaats van oude school economie te blijven voeren. Beter op deze manier organisch de menselijke factor steeds meer uit de kutbaantjes te trekken dan dat we straks met een sloot werkelozen zitten die geslachtofferd zijn door diezelfde automatisering.

Zelfs met de huidige technologie kan je aardig wat banen wegvegen uit bijvoorbeeld de toch al geplaagde Horeca bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206139069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
En dit. De norm moet zijn dat je kunt rondkomen van 1 salaris. Zodat er 1 fulltime job op het werk is en 1 fulltime job thuis. Mogen echtparen het onderling 50/50 verdelen
Hier ben ik ook de grootste voorstander van. :Y
Tails tell tales
pi_206139079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men fijne en leuke collega's heeft, dan is de geldelijke vergoeding toch bijzaak?
En als je werk ook nog je roeping is dan hoeft geld al helemaal niet, toch?
  Beste debater 2022 donderdag 29 september 2022 @ 11:33:27 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206139089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit gaat helemaal niet om economische groei. Deze noodzaak is er alleen maar om de huidige verzorgingsstaat ook in de toekomst te kunnen financieren.

Want dat wil jij vast wel, toch? Van mij hoeft het niet noodzakelijk, voor de goede orde. Maar daar ben ik natuurlijk wel een minderheid in.
En die blijft wel betaalbaar als er nog minder kinderen geboren worden omdat iedereen full-time werkt? Of hoe zie je dat voor je?

En dat jij die verzorgingsstaat niet ziet zitten was al langer duidelijk (met rare ideeėn over hoe je na je 65e kennelijk van geen waarde meer bent als je geen volle beurs hebt): het toont aan hoe ver dat economisch denken precies kan gaan en tot welke onmenselijke waanbeelden dat leidt.

Daarbij weet je donders goed dat dit wel wat verder gaat dan de verzorgingsstaat: het past perfect in het VVD/D66 plaatje, die totale focus op geld verdienen, werk, carričre. Nederland is dan ook verre van geseculariseerd, het heeft dat puur economisch denken als nieuwe religie aangenomen/opgedrongen gekregen, waarbij je waarde als mens enkel nog herleid wordt tot je succes op de arbeidsmarkt. En die push om zoveel mogelijk spullen te kopen, te consumeren, die moet natuurlijk ook overeind gehouden worden in de plastic wereld van die roedel neoliberalen. Er zijn immers nogal wat (groot)bedrijven die zaken aan de man moeten brengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-09-2022 11:39:59 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 september 2022 @ 11:45:20 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206139208
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat versta je onder "echt werken"?
Dat je iets concreet doet ten bate van het bedrijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:47:39 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206139225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
En dit. De norm moet zijn dat je kunt rondkomen van 1 salaris. Zodat er 1 fulltime job op het werk is en 1 fulltime job thuis. Mogen echtparen het onderling 50/50 verdelen
Ja, dit zou het beste zijn. En geen fiscale strafmaatregelen als het afwijkt van 50/50
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206139479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er is een verwachtingspatroon en norm in onze maatschappij waarvoor gelukkig inmiddels meer aandacht is wat betreft de financiėle risico's ervan, die in elke andere context onverantwoord zouden worden genoemd maar die voor man-vrouw-verhoudingen juist weerstand oproept als er gesproken wordt over hoe dit anders vorm te geven.

Mannen na een scheiding: Ja, met mijn werk kan ik echt niet minderen ehhh wat de neuk nu zie ik de kinderen nog minder terwijl ik zelf voor dit patroon gekozen heb én ik moet haar betalen? Kutwijf! Die rechters geven altijd die moeders gelijk!

Vrouwen na een scheiding: Ja, we kozen er samen voor dat ik minder ging werken en nu heb ik niet eens meer geld voor een flatje omdat hij vindt dat ik nu ineens wel meer moet gaan werken en moeilijk doet over geld! Mag ik even vangen? En ik draai ook overal voor op, lul!
Er is geen verwachtingspatroon, zeker niet vanuit de overheid (die wil immers dat je 40 uur werkt).

Misschien in bepaalde culturen, waarin ze vinden dat mannen dagelijks hun lul schoon gepijpt moet worden, zijn ouders het meisje uitzoeken die dat gaat doen en zij braaf de luiers verschoont, de vloeren dweilt, zijn diner en bier verzorgt. Waarin als zij dat niet doet meteen de eer bezoedeld is of ze zwart wordt gemaakt als lui. Nu is dat uithuwelijken geen eis maar er zijn genoeg culturen die vinden dat de vrouw dienend moet zijn aan de man omdat de Hogere Macht(en) dat zo heeft gewild/of traditie is waar niet van af moet worden geweken. Ja, daar kan je druk voelen ja.

Mensen die niet tot die (sub) culturen horen kunnen dus kiezen tijdens het aan gaan van de relatie of ze stoppen met werken of niet. Of niet eens aan werken beginnen als ze vanuit het ouderlijk huis meteen aan een serieuze relatie beginnen. Ze kunnen ook meteen de keus maken aan kinderen te beginnen (aan de anti-conceptie/sterilisatie) of niet, zodat eventueel 2x full time inkomen mogelijk is.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 29 september 2022 @ 12:17:00 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206139502
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:43 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, was ik ook benieuwd naar maar ik werk al mijn hele leven fulltime dus die krijg ik niet ;(
Oh, die fulltime bonus is niet voor iedereen die fulltime werkt maar alleen voor degenen die niet fulltime werken en dat gaan doen?
Lekker dan....
Zal wel weer te duur worden dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206139509
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:51 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Dat is leuk om te horen! O+
[..]
Dan zal ze op dat moment een baan moeten zoeken en zal ik haar een tijd financieel moeten ondersteunen in de vorm van partneralimentatie. We zijn getrouwd en hebben dus sowieso de wettelijke regels daarvoor als basis. Qua woonruimte zal het ongetwijfeld een probleem gaan zijn, net als bij ieder ander.

Aan de andere kant: we hebben deze keuze bewust zo samen gemaakt en zijn ons bewust van de eventuele consequenties. Maar om nou full time te gaan werken 'voor het geval we eventueel ooit misschien uit elkaar gaan' is ook zo wat.
Nou ja, niet voor dat geval. Maar vooral ook omdat ik vind en mij gelukkig door mijn ouders altijd is geleerd dat je als vrouw ook financieel onafhankelijk moet zijn.

Iedereen roept wel over emancipatie en gelijkheid blablabla, maar men is er zelf debet aan dat deze er niet komt.
pi_206139533
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Volgens mij is het huidige personeelstekort en de naderende vergrijzing de hele reden achter de ophef en prikkel om meer mensen fulltime te laten werken.
Helemaal waar. Daarom onbegrijpelijk dat de nieuwe belastingregelingen zoals vorige week voorgesteld, juist averechts hierin gaan werken.
pi_206139602
Gisteren zag ik dat al er liep een man met een schep met daarachter een vrouw met een kruiwagen nat zand. Het kan dus wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 29 september 2022 @ 12:34:32 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206139666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb het niet enkel over de zorg maar over de verzorgingsstaat.
Er zijn hier posts van mensen die maximaal 20 uur per week werken omdat ze dan maximaal toeslagen ontvangen.
Ergens zit een kantelmoment waarop een werkende voor de overheid geld gaat opbrangen en ik vermoed dat die mensen weliswaar werken maar uiteindelijk meer kosten voor de staat dan ze opbrengen.

Bij laagbetaald deeltijdwerk is het nog maar de vraag of die mensen voor de overheid meer opbrengen aan belasting dan ze kosten aan subsidies/toeslagen.
Er is maar een heel klein groepje waarvoor dat geldt, en een groot deel daarvan zal ook nog eens alleenstaande werkende ouders zijn.
Als je de zorg voor je kinderen al alleen draagt is het een lastige afweging als meer werken niet alleen weinig extra geld oplevert maar het betekent ook dat je veel minder tijd met je kinderen hebt.

Bij 2 parttimers kom je al snel bij toeslagengrenzen in de buurt, want met een gezamenlijk inkomen van 40.944 heb je al helemaal geen recht meer op huur- en zorgtoeslag.
Als je allebei tegen minimumloon werkt blijf je nog een tijd uit de buurt van de toeslaggrenzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206139703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou ja, niet voor dat geval. Maar vooral ook omdat ik vind en mij gelukkig door mijn ouders altijd is geleerd dat je als vrouw ook financieel onafhankelijk moet zijn.

Iedereen roept wel over emancipatie en gelijkheid blablabla, maar men is er zelf debet aan dat deze er niet komt.
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
pi_206139734
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
Dit + je kunt ook van de ander afhankelijk zijn op niet-financiėle gronden...
Tails tell tales
pi_206139763
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:40 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dit + je kunt ook van de ander afhankelijk zijn op niet-financiėle gronden...
Dat is iedereen. Ik ben bv afhankelijk van de boeren, politieagenten, zorgverleners en brandweer en ook van het leger en geregeld van installatiemonteurs en bankmedewerkers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206139770
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
Ik heb er uiteindelijk voor gezorgd dat mocht ik geen partner meer hebben, ik feitelijk niks hoefde te veranderen. De kinderen en ik konden dan gewoon in het huis blijven en met wat aanpassingen konden we gewoon doorgaan met leven.

Die gedachte en zekerheid maakte me overigens wel gelukkig en een leuker mens. Niet afhankelijk te zijn van iemand. Heb de cijfers zo niet van hoeveel huwelijken stranden maar de kans is niet heel klein. Zeker mijn gescheiden vriendinnen moeten nu wel fulltime werken en dat was enorm aanpassen voor ze. Die werkten hooguit 2 dagen voorheen.
Go hard or go home
pi_206139807
De laatste maanden wordt er door werkgeversorganisaties, de politiek en clubjes als het SCP via de pers een soort van oorlog gevoerd tegen parttime werkenden... alsof het allemaal waardeloze luie sukkels (m/v) zijn die maar eens gewoon normaal moeten doen en van hun luie reet af moeten komen.

Nee dus, rot maar lekker op met je ouderwetse fulltime werken. Optyfen met deze hetze tegen parttime werken. Veel jongeren en volwassenen hebben gezien hoe hun ouders fulltime werkten en passen daar - terecht - voor. Het is veel beter om NU de tijd te nemen om te leven, om leuke dingen te doen, om er voor je kinderen te zijn. Want waar vorige generaties met een beetje mazzel nog met 55 of 60 jaar konden stoppen met werken, zit dat er voor velen nu allang niet meer in. Dus terecht dat de vrije tijd NU wordt genoten en niet pas na je 70ste.

Een reden waarom Nederlanders toch vaak nog steeds een van de gelukkigste volkeren ter wereld zijn is het parttime werken en de vrije tijd die je daarmee overhoudt. Maar dat moet nu kapot, alles onder het mom van werken en groeien maar eigenlijk gewoon winstmaximalisatie.

Als de overheid en bedrijven in bepaalde sectoren personeel tekort komt moeten ze maar met "creatieve" oplossingen komen. Maak de lerarenopleiding gratis en betaal beveiligers meer. Oh wacht, dat kost natuurlijk geld en dat gaat ten koste van de winst. Nee, beter is het om parttimers te shamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 29-09-2022 12:51:24 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206139869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]
En als je werk ook nog je roeping is dan hoeft geld al helemaal niet, toch?
_O- _O-
pi_206139898
quote:
8s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:46 schreef Nielsch het volgende:
De laatste maanden wordt er door werkgeversorganisaties, de politiek en clubjes als het SCP via de pers een soort van oorlog gevoerd tegen parttime werkenden... alsof het allemaal waardeloze luie sukkels (m/v) zijn die maar eens gewoon normaal moeten doen en van hun luie reet af moeten komen.

Nee dus, rot maar lekker op met je ouderwetse fulltime werken. Optyfen met deze hetze tegen parttime werken. Veel jongeren en volwassenen hebben gezien hoe hun ouders fulltime werkten en passen daar - terecht - voor. Het is veel beter om NU de tijd te nemen om te leven, om leuke dingen te doen, om er voor je kinderen te zijn. Want waar vorige generaties met een beetje mazzel nog met 55 of 60 jaar konden stoppen met werken, zit dat er voor velen nu allang niet meer in. Dus terecht dat de vrije tijd NU wordt genoten en niet pas na je 70ste.

Een reden waarom Nederlanders toch vaak nog steeds een van de gelukkigste volkeren ter wereld zijn is het parttime werken en de vrije tijd die je daarmee overhoudt. Maar dat moet nu kapot, alles onder het mom van werken en groeien maar eigenlijk gewoon winstmaximalisatie.

Als de overheid en bedrijven in bepaalde sectoren personeel tekort komt moeten ze maar met "creatieve" oplossingen komen. Maak de lerarenopleiding gratis en betaal beveiligers meer. Oh wacht, dat kost natuurlijk geld en dat gaat ten koste van de winst. Nee, beter is het om parttimers te shamen.
Ik merk niks van die oorlog maar dat komt denk ik door mijzelf omdat ik vaak schijt heb aan anderen. Ik trek mijn schouders op, zeg niks, ga verder en doe alsof ik niks gehoord heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206139937
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Volgens mij is het huidige personeelstekort en de naderende vergrijzing de hele reden achter de ophef en prikkel om meer mensen fulltime te laten werken.
Er is een groot personeelstekort in de zorg en dat is met de naderende vergrijzing zeker een probleem ja. Echter, dat los je niet op door de bestaande groep verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers en artsen nóg langer te laten werken want die groep is al zo goed als uitgeput en versleten en kan onmogelijk nog meer hooi op de vork nemen. Maarja, dat is helaas aan Haagse dovenmansoren gericht want daar blijven ze daar maar inzetten op 'ja maar ze moeten gewoon meer uren gaan werken hoor!!!'. Echt, wat een stelletje debielen daar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206140008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik merk niks van die oorlog maar dat komt denk ik door mijzelf omdat ik vaak schijt heb aan anderen. Ik trek mijn schouders op, zeg niks, ga verder en doe alsof ik niks gehoord heb.
het is al een tijdje aan de gang, begon ongeveer een jaar geleden:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-deeltijd-pensioen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 29 september 2022 @ 13:02:44 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206140029
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:12 schreef Godshand het volgende:

[..]
Er is geen verwachtingspatroon, zeker niet vanuit de overheid (die wil immers dat je 40 uur werkt).
...
Wat gek dan, dat er nauwelijks iets gezegd wordt tegen en over parttimende vrouwen (tot nu, alsof het nu ineens aan hen ligt) en fulltimende altijd iets te horen krijgen als "Goh, pittig hoor!" en dat mannen nog steeds extra moeite moeten doen voor die papadag, minder verlof krijgen en noem maar op.

Raar zeg, dat al die vrouwen dat zomaar doen, uit eigen beweging, en niet omdat ze het hun omgeving massaal zien doen en het geaccepteerd wordt, en dat ze zich massaal in de vingers snijden.

Weet je wat, je hebt gelijk, ze zijn allemaal gewoon dom en maken zomaar allemaal diezelfde beslissing. Over de grens doen ze het anders, maar alleen die Nederlandse vrouwen die verzinnen dit massaal zelf ineens.
  donderdag 29 september 2022 @ 13:21:53 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206140215
We zijn helemaal niet ingesteld op 2 fulltime werkende ouders, zo moet ik straks (net als iedere donderdag) mijn kleinzoon van school halen omdat er (nog) geen plek is op de BSO op de donderdagmiddag.
Op vrijdag is er helemaal geen BSO, dus ik breng en haal mijn kleinzoon om de week op vrijdag naar en van school, de andere week heeft mijn zoon ATV, want zijn 36-urige werkweek is verdeeld in een week van 40 en een week van 32 uur.

De andere opa en oma van mijn kleinzoon werken allebei dus we moeten volgend jaar (als ik iedere 8 weken 2 weken uit de running ben) maar eens zien hoe dat opgelost wordt.

Maar laten we vooral doen alsof alle ouders minstens 36 uur moeten gaan werken....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206140255
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
Ik zie er toch genoeg in mijn klantenbestand die dat wel kunnen. Zelf ben ik ook financieel onafhankelijk. Ik vind dat echt heel belangrijk. Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen.
pi_206140308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:21 schreef Leandra het volgende:
We zijn helemaal niet ingesteld op 2 fulltime werkende ouders, zo moet ik straks (net als iedere donderdag) mijn kleinzoon van school halen omdat er (nog) geen plek is op de BSO op de donderdagmiddag.
Op vrijdag is er helemaal geen BSO, dus ik breng en haal mijn kleinzoon om de week op vrijdag naar en van school, de andere week heeft mijn zoon ATV, want zijn 36-urige werkweek is verdeeld in een week van 40 en een week van 32 uur.

De andere opa en oma van mijn kleinzoon werken allebei dus we moeten volgend jaar (als ik iedere 8 weken 2 weken uit de running ben) maar eens zien hoe dat opgelost wordt.

Maar laten we vooral doen alsof alle ouders minstens 36 uur moeten gaan werken....
nog even los van de steeds groter worden groep mantelzorgers die ook maar even fulltime moeten gaan werken :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206140311
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Er is een groot personeelstekort in de zorg en dat is met de naderende vergrijzing zeker een probleem ja. Echter, dat los je niet op door de bestaande groep verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers en artsen nóg langer te laten werken want die groep is al zo goed als uitgeput en versleten en kan onmogelijk nog meer hooi op de vork nemen. Maarja, dat is helaas aan Haagse dovenmansoren gericht want daar blijven ze daar maar inzetten op 'ja maar ze moeten gewoon meer uren gaan werken hoor!!!'. Echt, wat een stelletje debielen daar.
Denk ook vaak veroorzaakt doordat ze werk voor 40 uur in 28 uur moeten proppen...

Heb dat overigens zelf ook meegemaakt. Voor ik voor mezelf was begonnen werkte ik bij een van de grote accountantskantoren. Ik ging een dag minder werken (om mijn eigen bedrijf te starten). Dat was prima, maar er wijzigde niks in mijn klantenpakket. Dus mijn werk van 40 uur ging ik daarna in 32 uur doen. En daarnaast een eigen bedrijf starten. En toch had ik nog genoeg vrije tijd om leuke dingen te doen en sociale contacten. Maar we hebben geen kinderen, dat scheelt een hoop aan energie en gebondenheid denk ik.
pi_206140367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:21 schreef Leandra het volgende:
We zijn helemaal niet ingesteld op 2 fulltime werkende ouders, zo moet ik straks (net als iedere donderdag) mijn kleinzoon van school halen omdat er (nog) geen plek is op de BSO op de donderdagmiddag.
Op vrijdag is er helemaal geen BSO, dus ik breng en haal mijn kleinzoon om de week op vrijdag naar en van school, de andere week heeft mijn zoon ATV, want zijn 36-urige werkweek is verdeeld in een week van 40 en een week van 32 uur.

De andere opa en oma van mijn kleinzoon werken allebei dus we moeten volgend jaar (als ik iedere 8 weken 2 weken uit de running ben) maar eens zien hoe dat opgelost wordt.

Maar laten we vooral doen alsof alle ouders minstens 36 uur moeten gaan werken....
Dat ligt er dan toch aan doordat er ook te weinig kinderopvang is in NL. Wat door het huidige personeelstekort alleen maar erger is geworden.
pi_206140442
En stel dan zijn je kinderen 11 of 13, geen kleintjes meer, geen kinderopvang nodig.

Echt fijn lijkt het me dan niet om ze iedere dag alleen thuis te laten komen uit school. Ook in de schoolvakanties werken dan de beide ouders fulltime, van 8.00 tot 18.00 weg van huis.

Lijkt me helemaal niets. Waar is de menselijke maat?
Definitely not CIA
  donderdag 29 september 2022 @ 13:40:05 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206140488
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nog even los van de steeds groter worden groep mantelzorgers die ook maar even fulltime moeten gaan werken :')
Ook dat, mijn vader van 81, die 400 meter verderop woont, heeft ook nogal eens een "er moet dit of dat" en het liefst direct.
Bezoekjes aan het ziekenhuis weet ik wel vantevoren, maar zo'n man die amper wist waar de keuken was en dan weduwnaar wordt moet in korte tijd een hoop leren.
Ik moet wel zeggen dat hij inmiddels kookt, en af en toe komt er nog een wasmachine of droger vraag maar ook dat gaat vrij goed.
En dat in minder dan een jaar tijd.

Mazzel dat mijn schoonvader van 91 niet in de buurt woont maar zijn andere zoon die zorg primair oppakt, en dat beide vaders nog heel fit en gezond zijn voor hun leeftijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2022 @ 13:41:58 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206140507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat ligt er dan toch aan doordat er ook te weinig kinderopvang is in NL. Wat door het huidige personeelstekort alleen maar erger is geworden.
Ja, maar als je dat niet eerst oplost voor je met fulltimebonussen aan de slag gaat wordt het nog niks.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2022 @ 13:49:36 #285
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206140600
Zijn we als mens wel op de goede weg als we steeds meer en meer gaan werken?
Kijk je aan het eind van je leven terug op het opgroeien van je kinderen of op de bedrijven waar je voor gewerkt hebt?
Wie verwacht je rondom je sterfbed, je collega's of je kinderen?

[ Bericht 14% gewijzigd door the-eye op 29-09-2022 13:56:43 ]
pi_206140713
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
Precies.

Als je in de huidige situatie gaat verlangen dat iedereen economisch zelfstandig is dan kan iedereen wel fulltime in bullshitjobs gaan werken waarmee je aan de inkomenseisen in de vrije sector voldoet, maar dat verergert het maatschappelijke probleem van personeelstekorten in zorg en onderwijs alleen maar.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_206140764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
En dit. De norm moet zijn dat je kunt rondkomen van 1 salaris. Zodat er 1 fulltime job op het werk is en 1 fulltime job thuis. Mogen echtparen het onderling 50/50 verdelen
Uhm en gewoon omdat we als maatschappij mensen niet moeten opdringen samen te leven uit financiėle noodzaak?
Alleenstaanden worden al op allerlei vlakken benadeeld. Bijv. belastingtechnisch.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 29 september 2022 @ 14:51:42 #288
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206141257
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Tsja, hoeveel personen kunnen tegenwoordig nog een huur- of koopwoning vinden zodra de relatie over is?

Naar mijn mening is die financiėle onafhankelijkheid van elkaar in veel gevallen een utopie. Wat denk je van veel woningen met een hypotheek die op beide inkomens is gebaseerd?
De hoeveelheid scheidingen is DE oorzaak van het woningtekort waar de politiek te laf is om te benoemen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206141279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:51 schreef corehype het volgende:

[..]
De hoeveelheid scheidingen is DE oorzaak van het woningtekort waar de politiek te laf is om te benoemen.
Dus? Mensen moeten maar bij elkaar blijven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206141323
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is maar een heel klein groepje waarvoor dat geldt, en een groot deel daarvan zal ook nog eens alleenstaande werkende ouders zijn.
Als je de zorg voor je kinderen al alleen draagt is het een lastige afweging als meer werken niet alleen weinig extra geld oplevert maar het betekent ook dat je veel minder tijd met je kinderen hebt.

Bij 2 parttimers kom je al snel bij toeslagengrenzen in de buurt, want met een gezamenlijk inkomen van 40.944 heb je al helemaal geen recht meer op huur- en zorgtoeslag.
Als je allebei tegen minimumloon werkt blijf je nog een tijd uit de buurt van de toeslaggrenzen.
Ik voel er persoonlijk ook weinig voor die alleenstaande moeders tot meer werken te verplichten.
Kinderen hebben aandacht nodig en dat is een investering in de toekomst.

Voor het in stand houden van de verzorgingsstaat is echter wel een bepaalde belastingopbrengst nodig, zeker met de stijgende zorgkosten en het hoge aantal gepensioneerden.
De kosten v/d vergrijzing doorschuiven naar volgende generaties vind ik asociaal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 29 september 2022 @ 15:04:51 #291
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206141374
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus? Mensen moeten maar bij elkaar blijven?
Ja.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206141420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:04 schreef corehype het volgende:

[..]
Ja.
Ah, dan zal de geestelijke gezondheidszorg nog meer overlopen worden door al die mensen die doodongelukkig zijn en hun kinderen dan en passant ook maar ongelukkig opvoeden in een huishouden met ouders die elkaar niet moeten.

Klinkt als een goed plan ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206141433
Misschien zijn er wel meer scheidingen door het werken van beide partners :P
pi_206141504
Vrouwen baren beter maar weer wat meer kinderen en voeden ze dan ook beter zelf op i.p.v. dat over te laten aan de kinderopvang en zo.
pi_206141529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:21 schreef Halcon het volgende:
Vrouwen baren beter maar weer wat meer kinderen en voeden ze dan ook beter zelf op i.p.v. dat over te laten aan de kinderopvang en zo.
Vrouwen baren, mannen voeden ze op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206141558
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrouwen baren, mannen voeden ze op.
Ook prima, zolang het maar gebeurt. Vandaag de dag helaas te weinig in Nederland en de meeste andere Europese landen.
pi_206141619
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook prima, zolang het maar gebeurt. Vandaag de dag helaas te weinig in Nederland en de meeste andere Europese landen.
Ik zie dat heel anders om me heen, moet ik zeggen. Weinig gezinnen waar een ouder fulltime thuis is, maar wel heel veel gedeelde zorg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 september 2022 @ 15:36:23 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206141628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik voel er persoonlijk ook weinig voor die alleenstaande moeders tot meer werken te verplichten.
Kinderen hebben aandacht nodig en dat is een investering in de toekomst.

Voor het in stand houden van de verzorgingsstaat is echter wel een bepaalde belastingopbrengst nodig, zeker met de stijgende zorgkosten en het hoge aantal gepensioneerden.
De kosten v/d vergrijzing doorschuiven naar volgende generaties vind ik asociaal.
Klopt, maar een groot deel van die problematiek valt weg als de Boomers wegvallen.
Rond 2050 zullen die er amper meer zijn (ik reken 1946-1960 qua Boomers)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2022 @ 15:40:04 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206141662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:11 schreef xFriendx het volgende:
Misschien zijn er wel meer scheidingen door het werken van beide partners :P
Doordat vrouwen niet meer afhankelijk zijn van mannen qua financiėn en mannen niet meer afhankelijk zijn van vrouwen omdat ze ook zelf kunnen koken, luiers verschonen, stofzuigen?

Ja, degenen die elkaar gegijzeld hielden door die situatie kunnen nu veel makkelijker uit elkaar idd.
Maar dat is niet noodzakelijkelijkerwijs de oorzaak van het hogere aantal scheidingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141674
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zie dat heel anders om me heen, moet ik zeggen. Weinig gezinnen waar een ouder fulltime thuis is, maar wel heel veel gedeelde zorg.
Doel ook op het kinderen baren. Dat gebeurt gewoon te weinig in West-Europa. En met import los je dat demografische probleem niet op, maar maak je andere problemen.
pi_206141739
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zie dat heel anders om me heen, moet ik zeggen. Weinig gezinnen waar een ouder fulltime thuis is, maar wel heel veel gedeelde zorg.
Eens
Daarom vind ik twee fulltime werkende ouders ook niet echt een simpele combinatie met opgroeiende kinderen.
Definitely not CIA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')