abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206129060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien zzp'en ze ook wel thuis in pyjama.
En mogen ook daarvan weer de helft gaan inleveren aan de roverheid _O_ om te stimuleren om voor nog minder knaken in loondienst te gaan.

Nederland _O_
pi_206129083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:44 schreef TweedeKlum het volgende:
Als iedereen fulltime zou gaan werken hebben we een torenhoge werkloosheid.
True!
In dat verlengde:
Als iedereen fulltime zou gaan werken tot pensioenleeftijd van (nu bijna) 67 jaar, hebben we een torenhoge werkloosheid.

Dat, en de beroeps werklozen natuurlijk, die zijn er ook nog... ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 28 september 2022 @ 14:08:11 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206129183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Hoi Mark!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206129295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
Mensen die doen alsof werken de heilige graal is :')

Laat werken eerst maar eens lonen voor de werkende ipv het grootkapitaal.

Meer uren gaan draaien om onder aan de streep amper meer over te houden en de opvoeding van je kinderen uit te besteden aan allerhande vreemden. En voor wat?
Tegenwoordig heeft men niets aan werken, omdat men de winst van het werken voor een groot deel moet afstaan om de eerste levensbehoeften te kunnen aanschaffen.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:26:15 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206129390
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook niet dat er anno 2022 nog steeds moeders zijn die liever zorg en liefde besteden aan hun kind dan bij te dragen aan hogere belastinginkomsten en winstmarges voor hun bedrijf.
Ja, want dat is de keuze, zwart - wit. De brandstapel op die heksen die geen zorg en liefde besteden aan hun kind omdat ze fulltime werken!

En dan aan de paal naast de vader, die nooit de vraag krijgt waarom hij parttimet
pi_206129413
Als het allemaal te lastig voor je is moet je geen kinderen nemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:48:01 #57
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_206129646
bUt....mUh WaGe gAp!!1!!!1!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_206130042
Ik heb altijd fulltime gewerkt. Na de geboorte van dochter eerst 20 uur, daarna 24 en nu inmiddels 27 uur. Meer uren kan ik er hier echt niet van maken, maar ik heb echt een hele leuke baan en een prima salaris. Ik ga echt niet hier weg omdat 'men' vindt dat ik weer fulltime zou moeten gaan werken.

Omdat er veel parttime gewerkt wordt, zijn er ook veel meer mensen aan het werk. Is ook wat waard
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206130137
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:59 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij bedoelt de overheid “Vrouwen moeten meer BETAALD gaan werken”
Een groot deel van de deeltijd werkende vrouwen doet daarnaast vrijwilligerswerk, helpt op school of is mantelzorger. Als die er niet meer zijn hebben we weer een nieuw probleem.
_O-
pi_206130188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
Hier ben ik het dus heel erg mee eens. De toon is hier en overal is waarom zou je meer werken, parttime is prima etc. etc. Voor de economie is het echter wel nodig en ook voor de mensen zelf. En maar klagen dat ze geen "carrière" kunnen maken en dat er te weinig vrouwen in leidinggevende functies zijn. Nee dat kan inderdaad niet met 24 uur per week werken. Maar het verschil tussen wel en niet werken en veel en weinig werken. Juist in de huidige situatie hadden ze er iets aan moeten doen. Maar de nieuwe belastingtarieven en -maatregelen werken hierbij juist averechts.

En maar overal over klagen en dat er geen geld is, maar werken ho maar.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:31:10 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_206130277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit gaat niet over de verdeling. Dit gaat erom dat beide ouders voltijd moeten gaan werken om rond te kunnen komen Vrouwenemancipatie wordt hier weer gebruikt voor een neoliberale agenda.

Deeltijdwerk is juist goed, Goed voor de kinderen ook. De overheid moet ook niet over de keuzes die ouders samen maken willen gaan. Veel vrouwen hebben het prima voor elkaar, een interessante baan in de softe sector terwijl manlief voor een goed inkomen zorgt met cijfertjes zwoegen in een of andere competitieve stressvolle baan. Die vrouwen komen op mij niet zo onderdrukt over.
Ik reageerde op ts die zegt dat deeltijd werken wel nodig is omdat al dat kindergedoe (school, sport) op ongunstige tijden valt. Dan denk ik: dat kan de man toch ook opvangen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206130362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fulltime werken zou gewoon veel meer beloond moeten worden, en dan niet alleen maar loonsverhoging om inflatiecorrectie, maar gewoon los daarvan.
De toeslaghoogte kan bv verlaagd worden naar ratovan 40 uur per week werken.
Werk je 20 uur dan halveren de toeslagen waar je met dat salaris recht op hebt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206130372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik reageerde op ts die zegt dat deeltijd werken wel nodig is omdat al dat kindergedoe (school, sport) op ongunstige tijden valt. Dan denk ik: dat kan de man toch ook opvangen?
Dan werkt de man parttime. Patato patata
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:39:48 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206130382
Prima, ik wil wel meer werken. Maar maak dat dan financieel ook aantrekkelijk. Ik ben alleenstaande moeder en ontvang toeslagen, ga ik meer uren draaien hou ik netto minder over omdat ik minder toeslagen krijg of zelfs helemaal een stop op toeslagen.
Ik hoorde laatst over een flinke bonus voor als je 40 uur gaat werken. Is het financieel aantrekkelijk zou ik het meteen doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 28 september 2022 @ 15:40:04 #65
338319 ZarB
Piña colada
pi_206130387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan werkt de man parttime. Patato patata
... ik reageer op ts die zegt dat vrouwen wel parttime moeten werken gezien de ongunstige tijden van kinderdingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206130394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus heel erg mee eens. De toon is hier en overal is waarom zou je meer werken, parttime is prima etc. etc. Voor de economie is het echter wel nodig en ook voor de mensen zelf. En maar klagen dat ze geen "carrière" kunnen maken en dat er te weinig vrouwen in leidinggevende functies zijn. Nee dat kan inderdaad niet met 24 uur per week werken. Maar het verschil tussen wel en niet werken en veel en weinig werken. Juist in de huidige situatie hadden ze er iets aan moeten doen. Maar de nieuwe belastingtarieven en -maatregelen werken hierbij juist averechts.

En maar overal over klagen en dat er geen geld is, maar werken ho maar.
Ik moet de eerste werkende moeder op tv die fulltime werkt nog tegenkomen die klaagt dat het te duur is.
pi_206130418
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Prima, ik wil wel meer werken. Maar maak dat dan financieel ook aantrekkelijk. Ik ben alleenstaande moeder en ontvang toeslagen, ga ik meer uren draaien hou ik netto minder over omdat ik minder toeslagen krijg of zelfs helemaal een stop op toeslagen.
Ik hoorde laatst over een flinke bonus voor als je 40 uur gaat werken. Is het financieel aantrekkelijk zou ik het meteen doen.
Er zijn specifieke omstandigheden waar dat zo is maar ik betwijfel of dat zo is voor iedereen die dit zegt. Die specifieke omstandigheden zijn er namelijk niet vaak.
pi_206130460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik moet de eerste werkende moeder op tv die fulltime werkt nog tegenkomen die klaagt dat het te duur is.
Dat komt vooral omdat de fulltime werkende moeders vaker in een categorie zitten dat er toch geen sprake is van huur- en zorgtoeslag en dat er qua KinderOpvangToeslag ook weinig verandert als ze minder inkomen hebben omdat ze samen toch ruim boven de top zitten.

Plus dat ze hun eigen carrière behoorlijk schaden als ze parttime gaan werken, want dan zijn er ineens veel minder doorgroeimogelijkheden.
Dat maakt voor de categorie vrouwen die een laag inkomen hebben qua carrière weinig uit, maar als toeslagen wegvallen en de KOT lager wordt omdat het verzamelinkomen hoger is maakt dat wel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206130604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het betreffende ouderpaar dat geregeld heeft en ik vind ook niet dat dat mij, jou of de overheid iets aangaat. Het punt is dat zonder deeltijdwerk geen van beide ouders daar tijd voor zou hebben, de verdeling is een andere kwestie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 september 2022 @ 16:19:33 #70
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206130815
Ik weiger meer dan 20 uur per week te werken en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel. Ik verdien 18 euro bruto per uur en kom per maand uit op ongeveer 1500/1600 bruto. Dus ik ontvang alle toeslagen maximaal als alleenstaande moeder. Als ik meer zal gaan werken zal ik toeslagen verliezen wat ik niet zie zitten. Alleen aan huur zorg en kgb ontvang ik zo een 700 euro p.m.

Als ik 2 dagen meer zou werken zal ik wel iets voorruit gaan maar vrij weinig. Dan is mijn vrije tijd mij meer waard.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206131255
Alsof werken loont in dit land. Al het extra inkomen dat je als vrouw verdient gaat direct weer op aan de kinderopvang of buitenschoolse opvang.
Geldt voor iedereen in dit land, ik verbaas me er soms ook over hoe weinig ik er op achteruit ga als ik 1,2 of zelfs 3 dagen minder ga werken. Zeker als je sociaal huurt is het verschil bijna verwaarloosbaar omdat de huurtoeslag een boel compenseert.
Het is dat wij nog een keer verhuisplannen hebben naar een vrijstaande woning maar anders was ik ook allang parttime gaan werken. Ga sowieso niet tot mijn pensioen voltijd werken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206131344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:19 schreef britneycheers het volgende:
Ik weiger meer dan 20 uur per week te werken en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel. Ik verdien 18 euro bruto per uur en kom per maand uit op ongeveer 1500/1600 bruto. Dus ik ontvang alle toeslagen maximaal als alleenstaande moeder. Als ik meer zal gaan werken zal ik toeslagen verliezen wat ik niet zie zitten. Alleen aan huur zorg en kgb ontvang ik zo een 700 euro p.m.

Als ik 2 dagen meer zou werken zal ik wel iets voorruit gaan maar vrij weinig. Dan is mijn vrije tijd mij meer waard.
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Dat was het moment dat ik echt wist dat dit land kapot was.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206131357
Ik werk gewoon 40 uur per week, omdat ik geen leven heb. ;( Of rijke een partner.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 28 september 2022 @ 17:24:09 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206131361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Je bent dus gewoon een parasiet want anderen moeten extra werken voor jouw 700 euro aan extra inkomen.
Maar ik geef je groot gelijk, de overheid verzint dit soort debiele regelingen dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen er gebruik van maken en als het kan zou ik het net zo goed doen. Ik stem niet voor die onzin.

Ik weet nog goed dat een ex van mij destijds 3 avonden in de week bij een snackbar werkte (geloof iets van 12 uur in totaal ) en na alle toeslagen hield ze meer over dan ik terwijl ik fulltime werkte en per uur ook nog eens meer verdiende. Ik had een koopkrot in een achterstandswijk en zij woonde in een ruime sociale huurwoning in een net-iets-beter-dan-achterstandswijk. Maar volgens de overheid was ik rijk (kreeg alleen een klein beetje zorgtoeslag) en zij heel zielig en arm. :')

Je kunt beter in het buitenland iets kopen voor een fatsoenlijk bedrag, krijg je er meestal ook een lekkere lap grond bij.

Nadeel is wel je sociale leven dat je dan grotendeels moet opgeven in Nederland, afhankelijk van hoe ver weg je gaat wonen.
pi_206131370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kunt beter in het buitenland iets kopen voor een fatsoenlijk bedrag, krijg je er meestal ook een lekkere lap grond bij.

Nadeel is wel je sociale leven dat je dan grotendeels moet opgeven in Nederland, afhankelijk van hoe ver weg je gaat wonen.
Tja als het in Nederland onmogelijk is en blijft om iets te kopen waar je niet compleet krom voor hoeft te liggen is het buitenland ook zeker een optie.
  woensdag 28 september 2022 @ 17:31:19 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206131415
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kon je een hand geven. Dit verschijnsel heet de armoedeval en zorgde er bij mij voor dat ik jarenlang geen cent terugzag van mijn stijgende loon. Ik werkte trouwens wel fulltime omdat mijn baan parttime moeilijk te doen is, ik wist dat ik op een gegeven moment over het dode punt zou komen en ik volledig pensioen wilde opbouwen om te voorkomen dat ik mezelf later in de vingers bleek te hebben gesneden.

Het punt dat mijn daadwerkelijke loon echt omhoog begon te gaan en de toeslagen niet meer nodig waren heb ik een fles opengetrokken. Ik was toen 37. De 20 jaar ervoor was ik dus ondanks een klein modaal inkomen op grond van fulltime afhankelijk van toeslagen en loonde het netto niet om meer te werken.

Ik zou het nu niet meer opnieuw kunnen. Meer dan 60 uur aan mijn werk kwijt zijn omdat een auto er niet vanaf kon en ik met het ov moest. Eigenlijk niet te doen. Overigens zorgde mijn toenmalige partner volledig, voordat mij verweten wordt een harteloze carrièrebitch te zijn die haar kinderen dumpte en zulks.

Toen ik er alleen voor kwam te staan was ik gelukkig net over het dode punt heen en kon ik daarnaast van baan veranderen zodat ik genoeg thuis kon werken. Anders had ik moeten gaan parttimen omdat a) de kinderen ook aandacht nodig hadden en b) de kinderopvang niet is ingericht op iets anders dan kantoorbanen op kantoortijden.

Mand. Je hebt gelijk.
pi_206131535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De toeslaghoogte kan bv verlaagd worden naar ratovan 40 uur per week werken.
Werk je 20 uur dan halveren de toeslagen waar je met dat salaris recht op hebt
Als de werkgevers willen dat mensen 40 uur per week gaan werken, dan zullen zij moeten zorgen voor fijne en prettige collega's. Maar het wordt door weldenkende mensen al tijden geroepen dat de werkgevers moeten zorgen dat het werken aantrekkelijker wordt.
pi_206131577
Vrouwen moeten koken en kinderen baren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206131643
Ik trek fulltime uitkering.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 28 september 2022 @ 18:22:13 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206131957
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:51 schreef superniger het volgende:
Vrouwen moeten koken en kinderen baren.
Dat doe ik ook, dus wij zijn cool, toch? O+
pi_206132078
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:58 schreef superniger het volgende:
Dat moesten ze verbieden om werkgevers ook een uitkering te geven, aangezien zij niet zorgen voor fijne en prettige collega voor de aantrekkelijke werknemers.
pi_206132238
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren
[..]
[..]
Hoewel het klopt dat vrouwen deeltijd werken is de verklaring best logisch toch?

- Kinderopvang is slecht geregeld en kost bakken met geld.

- Rare schooltijden van 08.30 tot 15.00 met een uur pauze tussen 12.00-13.00. Welke uren ga je precies werken :') je moet voorschoolse tussenschoolse en naschoolse opvang regelen, wat ook niet gratis is.

- Kinderen zijn op woensdagmiddag om 12.00 vrij.

- kinderen gaan vaak nog naar sportclubjes waar je ze heen moet brengen en zwemles.

- bassischolen verwachten dat je ook nog mee helpt met knutselen en de kinderen begeleidt naar de gymzaal.

In de Verenigde Staten is dit naar mijn idee beter geregeld. De schoolbus haalt je kind op om 07.45 en ontbijt wordt aangeboden op school. Vervolgens duren de lessen tot 15.00 en verlaat niemand in de tussentijd het schoolgebouw. De school verzorgt de lunch. De schoolbus zet je weer thuis af na school. Ben je een sporter? Dan biedt de school je bijvoorbeeld basketbal training aan tot 17.00.

Misschien een idee dat er eerst gekeken wordt naar het systeem op basisscholen scholen voordat we moeders de schuld geven.
Niks van wat je hier zegt verklaart waarom specifiek vrouwen in deeltijd zouden gaan werken.
pi_206132571
Willen vrouwen nou evenveel verdienen en even vaak op topposities komen of niet? Dan mag de gemiddelde vrouw wel eens even veel effort in de carrière steken als de gemiddelde man.. :)

Ben het overigens tegen 'gelijkheid' zoals ik hierboven benoem en vóór de vrije keuze van vrouwen om te kiezen voor parttime werk.
pi_206132638
Toen mijn kind geboren werd ging ik van 48u per week naar 38u per week en die bonus moet wel huge zijn wil ik teruggaan naar 48u

Er speelt ook mee dat je je kind gewoon leuker vindt dan je werk. Bij mij dan
Ik wil graag bij hem zijn
  woensdag 28 september 2022 @ 19:15:21 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206132690
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:58 schreef superniger het volgende:
Drink je ook Schultenbrau?
  woensdag 28 september 2022 @ 19:26:17 #86
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206132817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik betaal ook gewoon belasting hoor :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206132913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:07 schreef Restyler het volgende:
Willen vrouwen nou evenveel verdienen en even vaak op topposities komen of niet? Dan mag de gemiddelde vrouw wel eens even veel effort in de carrière steken als de gemiddelde man.. :)

Ben het overigens tegen 'gelijkheid' zoals ik hierboven benoem en vóór de vrije keuze van vrouwen om te kiezen voor parttime werk.
Eh, dat verschilt per vrouw (en man) ?
Dan ga jij dus 1 vrouw die voor carrière gaat beoordelen op de gemiddelde van vrouwen :') ?
  woensdag 28 september 2022 @ 19:33:15 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206132923
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:22 schreef britneycheers het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-scp-onderzoek-uren
[..]
[..]
Hoewel het klopt dat vrouwen deeltijd werken is de verklaring best logisch toch?

- Kinderopvang is slecht geregeld en kost bakken met geld.

- Rare schooltijden van 08.30 tot 15.00 met een uur pauze tussen 12.00-13.00. Welke uren ga je precies werken :') je moet voorschoolse tussenschoolse en naschoolse opvang regelen, wat ook niet gratis is.

- Kinderen zijn op woensdagmiddag om 12.00 vrij.

- kinderen gaan vaak nog naar sportclubjes waar je ze heen moet brengen en zwemles.

- bassischolen verwachten dat je ook nog mee helpt met knutselen en de kinderen begeleidt naar de gymzaal.

Jij hebt het artikel helemaal niet gelezen, he? :')

quote:
De overheid probeert moeders van jonge kinderen aan het werk te krijgen, maar het zou volgens het SCP beter zijn als de regering zich richt op vrouwen met oudere kinderen
Anyway, hoeveel mannen en vrouwen werken in Nederland bepalen ze hopelijk toch echt wel zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206132961
Maar waarom zouden die vrouwen met oudere kinderen überhaupt meer willen werken?
(Of mannen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 september 2022 @ 19:38:13 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206133010
Iedereen moet meer gaan werken, niet alleen vrouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206133419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:32 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Eh, dat verschilt per vrouw (en man) ?
Dan ga jij dus 1 vrouw die voor carrière gaat beoordelen op de gemiddelde van vrouwen :') ?
Als er 10 getalenteerde mannen fulltime werken en 5 getalenteerde vrouwen fulltime werken (en de andere 5 parttime) kun je niet langer gaan klagen als er maar 5 vrouwen en 10 mannen in de management zitten. Zou een beetje raar zijn als je wil dat de bovenkant van de samenleving 'gelijk' is als er geen gelijke inspanning wordt geleverd, niet?
pi_206133463
Mensen, inclusief vrouwen, moeten helemaal lekker zelf weten wat ze doen en waar ze gelukkig van worden. Als dat minder werken is, moeten ze dat zeker doen. Het gaat om jou.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:09:47 #93
346939 Janneke141
pi_206133572
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen, inclusief vrouwen, moeten helemaal lekker zelf weten wat ze doen en waar ze gelukkig van worden. Als dat minder werken is, moeten ze dat zeker doen. Het gaat om jou.
Ja, in principe heb je daar helemaal gelijk in. Ware het niet dat de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden steeds verder verschuift. Willen we de verzorgingsstaat in stand houden zoals we dat de afgelopen decennia gedaan hebben (iedereen die iets anders voorstelt valt immers direct pek en veren ten deel), dan zit er niets anders op dan dat de mensen die over zijn meer gaan werken. De fulltimebonus die nu op Prinsjesdag geopperd is, kan wel eens een aanzet zijn voor een uitgebreider pakket aan maatregelen die werken lonend maakt vanaf een bepaald aantal uur. 32 ofzo. Met een extra bonus voor mensen die meer dan 40 uur werken.
pi_206133644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, in principe heb je daar helemaal gelijk in. Ware het niet dat de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden steeds verder verschuift.
Dan moet je gewoon innovatief zijn. Meer werken is één antwoord, maar niet het antwoord.
pi_206133673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:00 schreef Restyler het volgende:

[..]
Als er 10 getalenteerde mannen fulltime werken en 5 getalenteerde vrouwen fulltime werken (en de andere 5 parttime) kun je niet langer gaan klagen als er maar 5 vrouwen en 10 mannen in de management zitten. Zou een beetje raar zijn als je wil dat de bovenkant van de samenleving 'gelijk' is als er geen gelijke inspanning wordt geleverd, niet?
Dus de (5) vrouwen die wel ambities hebben kunnen volgens jou niet evenveel als mannen verdienen, omdat ze niet alle 10 fulltime werken.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:15:52 #96
346939 Janneke141
pi_206133692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon innovatief zijn. Meer werken is één antwoord, maar niet het antwoord.
Doe eens een innovatief voorstel dan?
pi_206133763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Doe eens een innovatief voorstel dan?
Geen idee, dat is helemaal niet aan mij.
pi_206133810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit gaat niet over de verdeling. Dit gaat erom dat beide ouders voltijd moeten gaan werken om rond te kunnen komen Vrouwenemancipatie wordt hier weer gebruikt voor een neoliberale agenda.
Precies. Met als gevolg dat de kosten van levensonderhoud automagisch convergeren naar wat een beiden voltijd werkend stel net aan kan betalen. Je helpt daarmee enkel de werkgevers die hun winst niet uitkeren aan de werkers maar aan de aandeelhouders of aan hunzelf. Zinloze exercitie dus die we werkende mens alleen maar meer uitput.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206133848
Het is ook nog zo dat een voltijd werkend stel allerlei (huishoudelijke en onderhouds) klusjes waar ze daardoor zelf niet meer aan toekomen voor veel geld uit moeten besteden. Dat maakt voltijd werken alleen maar duur op de lange duur.

Als je dit er ook nog bij wilt doen ligt de burnout op de loer. Dat dit alles "goed" is voor "de" economie zal best. Maar niet goed voor het welbevinden van de mens. Maar dat is een vuige "socialistische" visie blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206133878
Ik vraag me ook af of werken niet gewoon meer lonend zou moeten zijn. Eigenlijk vind ik mijn werk veel te leuk om minder dan 40 uur te werken (meer hoeft gelukkig ook niet overigens), maar ik heb echt veel collega's die 36 of 32 uur werken. Het is ook niet altijd leuk altijd maar degene te moeten zijn die dat moet opvangen, dus soms heb ik wel eens een if you can't beat them, join them gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')