abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 20 september 2022 @ 12:12:19 #1
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206038855
Sir Lewis Carl Davidson Hamilton MBE (Stevenage, 7 januari 1985) is een Brits Formule 1-coureur en zevenvoudig wereldkampioen (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 en 2020). Hij rijdt bij het team van Mercedes.

Hamilton debuteerde in 2007 als Formule 1-coureur, het jaar waarin hij als tweede rijder naast Fernando Alonso voor het McLaren-team uitkwam. Hij is een van de meest succesvolle coureurs die de Formule 1 gekend heeft. Hij heeft het record voor aantal pole-positions aller tijden (102) en een evenaring van de meest gewonnen wedstrijden op hetzelfde circuit (Schumacher 8×) sinds 19 juli 2020 met de 8e keer winst op de Hungaroring. Op zondag 11 oktober 2020 heeft Lewis Hamilton het meest aantal keer winst geëvenaard. Inmiddels heeft hij met 102 overwinningen de meeste keren een Grand Prix gewonnen. Op 8 mei 2021 pakte Lewis Hamilton zijn 100ste pole position, ook een unicum in de Formule 1. Tot nu toe hebben er maar vijf constructeurs 100 pole positions behaald, en Lewis Hamilton is de eerste coureur die dit behaalde.









Rini dankjewel.
pi_206038878
Goede TT :P
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:28 #3
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206039805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:14 schreef StephanL het volgende:
Goede TT :P
Overijverige mod heeft m aangepast ;(
Rini dankjewel.
pi_206046912
Wat ik me aanvraag, zullen Verstappen en Hamilton weleens samen een keer, zonder camera's en poespas, een keer voor langere tijd met elkaar gesproken hebben? Nieteens perse over de 2021 situatie, maar eerder over racen an sich of de dagelijkse perikelen?

Als ze elkaar zien, dan komt dat altijd zo vluchtig over. Door de paddock de persruimte en het podium etc. Als je deze twee coureurs bij elkaar zet, vind ik, los van de battle van 2021, de levens van beide zo haaks op elkaar staan, dat ik zou smullen als ze samen (wat natuurlijk nevernooit zal gaan gebeuren wegens teamafspraken en contracten ) een podcast van 2,5 uur zouden doen. :9 :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 21-09-2022 00:30:06 ]
Ik krijg nog geld van je.
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 00:36:31 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206046976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 00:20 schreef Rnie het volgende:
Wat ik me aanvraag, zullen Verstappen en Hamilton weleens samen een keer, zonder camera's en poespas, een keer voor langere tijd met elkaar gesproken hebben? Over de 2021 situatie en racen an sich?

Als ze elkaar zien, dan komt dat altijd zo vluchtig over. Door de paddock de persruimte en het podium etc. Als je deze twee coureurs bij elkaar zet, vind ik, los van de battle of 2021, de levens van beide zo haaks op elkaar staan, dat ik zou smullen als ze samen (wat natuurlijk nevernooit zal gaan gebeuren wegens teamafspraken en contracten ) een podcast van 2,5 uur zouden doen. :9 :9

Ik gok van niet. Schijnen gebeld te hebben na Silverstone maar Max heeft ook gezegd buiten raceweekenden om niet met racen/de formule 1 wereld bezig wil zijn en ik denk voor Lewis idem dito.

Op dit zou moment zou ik me niet kunnen indenken dat die twee een gesprek met elkaar zouden hebben voor de lol en misschien wel nooit, maar het zou mij wel een boeiend gesprek lijken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 21 september 2022 @ 07:24:05 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206047448
Weer een nieuw deel :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  FOK!fotograaf woensdag 21 september 2022 @ 07:24:47 #7
842 Zorro
Z
pi_206047452
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2022 07:24 schreef aloa het volgende:
Weer een nieuw deel :+
Ze hopen hier wel aan de 8 te komen _O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 21 september 2022 @ 07:36:50 #8
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206047483
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2022 07:24 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ze hopen hier wel aan de 8 te komen _O-
Moet lukken.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206049229
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik gok van niet. Schijnen gebeld te hebben na Silverstone maar Max heeft ook gezegd buiten raceweekenden om niet met racen/de formule 1 wereld bezig wil zijn en ik denk voor Lewis idem dito.

Op dit zou moment zou ik me niet kunnen indenken dat die twee een gesprek met elkaar zouden hebben voor de lol en misschien wel nooit, maar het zou mij wel een boeiend gesprek lijken.
Geloof het ook niet, nee. Uiteindelijk zullen ook topsporters toch mensen om zich heen verzamelen met wie ze een klik hebben.

Daarnaast heb ik het idee dat niemand van het rijdersveld echt een klik heeft met Hamilton. Alonso sowieso al niet :D
pi_206049950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Overijverige mod heeft m aangepast ;(
Is dat zomaar toegestaan?
Een mod die edit op persoonlijke keuze.

Was de titel op het randje of fout, dan is het begrijpelijk.

Wat was de TT?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_206050731
7 jan. 2021

• He's got more wins than any driver in history.
• He's got more poles than any driver in history.
• He's a seven-time champion, and the first ever active racing knight in Formula 1.

As Sir Lewis Hamilton celebrates his 36th birthday, take a look back at 10 of Lewis Hamilton's most impressive moments in F1!

5.542.258 weergaven
Wie dit leest is gek
pi_206050867
Hoe goed iemand ook is, op een moment komt er iemand die beter is. Dat geldt voor Lewis. En dat geldt voor Max.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206051055
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 13:02 schreef El_Thijs het volgende:
Hoe goed iemand ook is, op een moment komt er iemand die beter is. Dat geldt voor Lewis. En dat geldt voor Max.
Dat is hoogstwaarschijnlijk zo. Alleen als je de F1 als meetlat neemt zul je het gewoonweg nooit weten wanneer dat moment aanbreekt en of het aanbreekt.
pi_206051227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is hoogstwaarschijnlijk zo. Alleen als je de F1 als meetlat neemt zul je het gewoonweg nooit weten wanneer dat moment aanbreekt en of het aanbreekt.
Dat klopt. Als Max besluit te stoppen op zijn hoogtepunt, weet je nooit wie de betere zou zijn geweest. Nu zie je dat wel tussen Lewis en de jonge garde.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 21 september 2022 @ 15:12:16 #15
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206052260
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:43 schreef schommelstoel het volgende:
s dat zomaar toegestaan?
Een mod die edit op persoonlijke keuze.

Was de titel op het randje of fout, dan is het begrijpelijk.

Wat was de TT?
'Hamilton is niet de allerbeste aller tijden en is reeds overtroffen'..
Rini dankjewel.
pi_206053159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 13:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat klopt. Als Max besluit te stoppen op zijn hoogtepunt, weet je nooit wie de betere zou zijn geweest. Nu zie je dat wel tussen Lewis en de jonge garde.
Nee. Nu zie je dat ook niet.
pi_206053188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
'Hamilton is niet de allerbeste aller tijden en is reeds overtroffen'..
Dat deed Rosberg goed inderdaad ja. :)
  woensdag 21 september 2022 @ 16:22:18 #18
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206053190
Je weet nooit of iemand echt overtroffen wordt zolang ze niet in dezelfde auto zitten.
Rini dankjewel.
pi_206054299
Persoonlijk denk ik niet dat Verstappen Hamilton zal inhalen wat betreft wereldtitels. Daarvoor vind ik Red Bull toch nog, ook al doen ze het de laatste twee jaar ontzettend goed, een te twijfelachtig team. Wat we ook niet moeten vergeten is dat Max al 8 jaar in de F1 rijdt. Verstappen heeft zelf aangegeven dat hij zichzelf niet ziet rijden tot zijn veertigste (lees 22 seizoenen). Ik denk dat hij rond de 15 seizoenen zal rijden.

Ik denk dat we blij mogen zijn als hij, mits Red Bull redelijk dominant blijft, 4 tot 5x wereldkampioen wordt.

Maargoed, koffiedik kijken dit :P
Ik krijg nog geld van je.
pi_206055532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 16:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Je weet nooit of iemand echt overtroffen wordt zolang ze niet in dezelfde auto zitten.
En, zoals al wel eens eerder gememoreerd hier, de Hamilton van nu is natuurlijk niet de Hamilton van tien jaar geleden. In theorie zou je nog kunnen vaststellen of Verstappen nu beter is dan Hamilton, maar we zullen sowieso nooit weten of Verstappen op z'n hoogtepunt beter is dan Hamilton op z'n hoogtepunt was.
pi_206055624
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik gok van niet. Schijnen gebeld te hebben na Silverstone maar Max heeft ook gezegd buiten raceweekenden om niet met racen/de formule 1 wereld bezig wil zijn en ik denk voor Lewis idem dito.

Op dit zou moment zou ik me niet kunnen indenken dat die twee een gesprek met elkaar zouden hebben voor de lol en misschien wel nooit, maar het zou mij wel een boeiend gesprek lijken.
Er vliegen wel eens andere coureurs met Verstappen mee, maar ik kan me niet heugen dat Hamilton dat ooit gedaan heeft.

Tijdens een vlucht heb je wel de tijd voor wat langere gesprekken. Al lijkt Verstappen me niet zo'n prater.
pi_206059812
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er vliegen wel eens andere coureurs met Verstappen mee, maar ik kan me niet heugen dat Hamilton dat ooit gedaan heeft.

Tijdens een vlucht heb je wel de tijd voor wat langere gesprekken. Al lijkt Verstappen me niet zo'n prater.
O, volg je toch nog de rambam naast de baan? Volgens mij las ik dat je dat niet deed ;)
Ik krijg nog geld van je.
pi_206060300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:09 schreef Rnie het volgende:

[..]
O, volg je toch nog de rambam naast de baan? Volgens mij las ik dat je dat niet deed ;)
Dit weet ik toevallig wel, omdat het op dit forum meermaals gezegd werd.
  zaterdag 24 september 2022 @ 08:20:22 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206083263
quote:
Sja, eens een hypocriet, altijd een hypocriet.

Wel lollig dat ie denkt ie in gelijkwaardig materiaal ook kans maakt. Dan staan er bijkans nog veel meer rijders voor hem :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206083370
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 08:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Sja, eens een hypocriet, altijd een hypocriet.

Wel lollig dat ie denkt ie in gelijkwaardig materiaal ook kans maakt. Dan staan er bijkans nog veel meer rijders voor hem :D
Hoezo? Wil je nou beweren dat hij het al die jaren dat hij won niet op pure skills heeft gedaan?
  zaterdag 24 september 2022 @ 08:38:21 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206083371
quote:
En dan vinden ze het raar dat mensen Hamilton uitkotsen. Wat een hypocriet stuk vreten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206083378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 08:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dan vinden ze het raar dat mensen Hamilton uitkotsen. Wat een hypocriet stuk vreten.
Ja maar Redbull heeft een dominante wagen :'( :'(
  zaterdag 24 september 2022 @ 08:56:30 #29
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206083540
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 08:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoezo? Wil je nou beweren dat hij het al die jaren dat hij won niet op pure skills heeft gedaan?
Die grafiek ook met racewins. Jarenlang wint hij er 3 of 4. In zijn kampioenjaar 5. Voor 2014 had hij 23 races gewonnen. Daarna gaat het bijna elk jaar met (meer dan) 10 omhoog. Toen heeft ie kennelijk ineens extra kwaliteit gevonden!
Rini dankjewel.
pi_206086199
quote:
Haha geweldig _O- Ik dacht even dat het de Speld was
Ik krijg nog geld van je.
pi_206086275
quote:
Daar hield hij 8 jaar zijn bek over _O_
SOONY
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:39:12 #32
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_206086311
Is dit een grap? :') Dit kan echt niet.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:44:58 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206086369
quote:
Het volledige artikel schrijft wel iets anders. Niet dat de autos gelijkwaardig zouden moeten zijn maar dat hij gewoon wenst dat de verschillen tussen de autos kleiner was zodat er meer coureur kundigheid bij komt kijken. Nergens opteert hij voor gelijke auto's over het veld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206086415
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]
Het volledige artikel schrijft wel iets anders. Niet dat de autos gelijkwaardig zouden moeten zijn maar dat hij gewoon wenst dat de verschillen tussen de autos kleiner was zodat er meer coureur kundigheid bij komt kijken. Nergens opteert hij voor gelijke auto's over het veld.
De auto's zijn dit seizoen meer gelijkwaardig dan in de seizoenen dat Mercedes kampioen werd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door ESF1Gamer op 24-09-2022 14:58:18 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206086547
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]
Het volledige artikel schrijft wel iets anders. Niet dat de autos gelijkwaardig zouden moeten zijn maar dat hij gewoon wenst dat de verschillen tussen de autos kleiner was zodat er meer coureur kundigheid bij komt kijken. Nergens opteert hij voor gelijke auto's over het veld.
Zoals in de jaren dat Mercedes de motor bewust 40% terugschroefde omdat ze anders het hele veld op een ronde of meer zette?

Als iemand zijn kop moet houden over gelijkwaardigere auto's dan is het Hamilton wel. Echt, het is inderdaad net een artikel uit de Speld.

Nu een beetje klagen over een dominante wagen, sodemieter toch een eind op man. :')
  zaterdag 24 september 2022 @ 15:21:05 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206086645
Hamilton is mafkees maar wordt in dat gp artikel ff verkeerd neergezet, dat is alles. Net als dat Verstappen een betere auto wenste om zijn kwaliteiten goed recht te doen wenst Hamilton dat ook. Dat is alles.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206087208
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:21 schreef jogy het volgende:
Hamilton is mafkees maar wordt in dat gp artikel ff verkeerd neergezet, dat is alles. Net als dat Verstappen een betere auto wenste om zijn kwaliteiten goed recht te doen wenst Hamilton dat ook. Dat is alles.
Als hij op pure vaardigheid het verschil wil maken, moet hij een andere raceklasse gaan doen. Zo simpel is het. Hij zeurt daar nu over omdat hij niet vanzelfsprekend van start tot finisht de race bepaalt.

8 jaar lang vond hij het prima dat vaardigheid niet het verschil maakte. Of zou hij echt denken dat de auto's in die jaren dichterbij elkaar lagen en hij op pure skills die titels heeft gepakt?
  zaterdag 24 september 2022 @ 16:47:43 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206087253
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als hij op pure vaardigheid het verschil wil maken, moet hij een andere raceklasse gaan doen. Zo simpel is het. Hij zeurt daar nu over omdat hij niet vanzelfsprekend van start tot finisht de race bepaalt.

8 jaar lang vond hij het prima dat vaardigheid niet het verschil maakte. Of zou hij echt denken dat de auto's in die jaren dichterbij elkaar lagen en hij op pure skills die titels heeft gepakt?
Heb je het race artikel gelezen? Alle nuance en de opmerking dat de sport gewoon niet zo werkt zitten er allemaal in. Geen verwijten of oproepen tot verandering of wat dan ook. Hij zou het seizoen gewoon leuker vinden als de top drie dichter bij elkaar zaten. Dat hij het 8 jaar lang niet zo zag doet er niets aan toe, hij heeft gewoon nooit echt die ervaring gehad en nu wel. Misschien wordt ie er wel wijzer van. Misschien ook niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 24 september 2022 @ 16:51:28 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206087286
https://racer.com/2022/09(...)finished-business/2/

"Ah yes. Verstappen. Fights with Alonso morphed into ones with Vettel but it had been a long time since Hamilton had experienced anything as intense as the battle with the Dutchman last season. And after such an unsavory ending, there’s been no opportunity to reply, as Red Bull has gone on to dominate this season and Mercedes struggles.

But it’s not something that the seven-time world champion finds painful, because it’s an aspect of F1 that is out of his hands.

“I think that comes with the lesson that you have to focus on what you can control. And whilst we do worry about things we can’t control, you have to try to learn not to,” he says.

“I do watch (other) sports and I wish that it was just the pure ability that I have that makes all the difference. But there’s so many people’s ability coming together – the communication, the amount of work, the processes, the direction you will go. It’s like we’re all rowing the boat and whilst we’ve got Toto (Wolff) above as the steering mechanism, we as drivers are also the part of the rod that’s steering it in the right direction.

“So it’s definitely tough. But I don’t like the word ‘tough’ because I’ve just been in Africa and I’ve seen kids that have nothing, so nothing is ever really that tough. It’s something we say in our minds, right? But that should never be an excuse, it takes work and I wouldn’t really want it any other way.

“To be honest, if every day was easy and you’re just getting through it, it just wouldn’t be a challenge. I love the challenge of working with everybody and challenging the people and them challenging me. All acknowledging this year that we haven’t done a great job, but it doesn’t mean we can’t do a great job in the future. We have done it in the past.

“Does it hurt? I wouldn’t say it hurts. We all know what it could be. We would love to be in that battle fighting, and I wish that all the cars were a lot closer and we were all having a much better battle closer to the front. I wish there was only tenths between us all, you know? But that’s not the way our sport is.

“So I don’t worry about that, and, again, it’s not something I can control at the moment. So I just focus on what I can and that is trying to do a better job with what we have got and steering it. My worry, what is keeping me up at night is: what have I left out? Who do I need to speak to at the track? How can I support Bono (race engineer Pete Bonington)? How can I support Marcus (Dudley, performance engineer) and Shov (trackside engineering director Andrew Shovlin)?"
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206087301
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:47 schreef jogy het volgende:

[..]
Heb je het race artikel gelezen? Alle nuance en de opmerking dat de sport gewoon niet zo werkt zitten er allemaal in. Geen verwijten of oproepen tot verandering of wat dan ook. Hij zou het seizoen gewoon leuker vinden als de top drie dichter bij elkaar zaten. Dat hij het 8 jaar lang niet zo zag doet er niets aan toe, hij heeft gewoon nooit echt die ervaring gehad en nu wel. Misschien wordt ie er wel wijzer van. Misschien ook niet.
Ik heb het gelezen, maar het blijft een uiterst hypocriete lezing van de werkelijkheid.

Zoals gezegd, als hij op skills het verschil wil maken moet hij iets anders gaan doen dan F1. Kennelijk stoort het verschil in auto's hem alleen als hij verliest. Dat is heel menselijk hoor, maar ook lachwekkend.
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:46:46 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206089022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb het gelezen, maar het blijft een uiterst hypocriete lezing van de werkelijkheid.

Zoals gezegd, als hij op skills het verschil wil maken moet hij iets anders gaan doen dan F1. Kennelijk stoort het verschil in auto's hem alleen als hij verliest. Dat is heel menselijk hoor, maar ook lachwekkend.
Ik had het ook liever dichter bij elkaar gezien, alleen al om Hamilton vernederd te zien worden door Verstappen, Leclerc en Russel. Het is ietwat getuigend van een gebrek aan introspectie maar het vertaalde artikel maakte er gewoon een potje van.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206089675
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kennelijk stoort het verschil in auto's hem alleen als hij verliest. Dat is heel menselijk hoor, maar ook lachwekkend.
Ik heb in 2017 en 2018 Hamilton anders een paar keer behoorlijk enthousiast gezien over de weerstand die Ferrari bood. Dat hij eindelijk serieuze tegenstand kreeg van een ander team in plaats van alleen met zijn teamgenoot te knokken
  zaterdag 24 september 2022 @ 21:21:39 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206090087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb het gelezen, maar het blijft een uiterst hypocriete lezing van de werkelijkheid.

Zoals gezegd, als hij op skills het verschil wil maken moet hij iets anders gaan doen dan F1. Kennelijk stoort het verschil in auto's hem alleen als hij verliest. Dat is heel menselijk hoor, maar ook lachwekkend.
Toen ik het Nederlandse artikel las, dacht ik ook "dat is wel heel triest om dit als Hamilton te zeggen gezien de afgelopen acht jaar." Maar dan ga je het originele artikel lezen en dan zie je dat die Nederlandse auteur er dus een draai aan geeft die gewoon niet klopt.

Hij zegt niet dat de dominantie van Verstappen of Red Bull "niet goed is voor de sport" of "geen goed teken is". Hij zegt ook niet dat hij zich eraan stoort, maar alleen dat hij liever zou zien dat het veld in het algemeen bij elkaar zat, zonder Verstappen of Red Bull te noemen. Echt een ontzettend trieste manier om Hamilton dit soort uitspraken in de schoenen te schuiven n.a.v. dit artikel.
pi_206092917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Toen ik het Nederlandse artikel las, dacht ik ook "dat is wel heel triest om dit als Hamilton te zeggen gezien de afgelopen acht jaar." Maar dan ga je het originele artikel lezen en dan zie je dat die Nederlandse auteur er dus een draai aan geeft die gewoon niet klopt.

Hij zegt niet dat de dominantie van Verstappen of Red Bull "niet goed is voor de sport" of "geen goed teken is". Hij zegt ook niet dat hij zich eraan stoort, maar alleen dat hij liever zou zien dat het veld in het algemeen bij elkaar zat, zonder Verstappen of Red Bull te noemen. Echt een ontzettend trieste manier om Hamilton dit soort uitspraken in de schoenen te schuiven n.a.v. dit artikel.
Dat er een draai aan wordt gegeven door de media, is niet oke, verre van (maar helaas, het gebeurd, vaker ook nog door de Britse media, maar dit terzijde).
Het feit is wel dat Hamilton deze uitspraak NU doet, nu hij 7 wk's in de pocket heeft.
Als deze 'wens' uit had gekomen ten tijde van zijn 7 wk seizoenen, dan had hij absoluut geen 7 wk's kunnen bijschrijven op zijn naam.
Daarom vind ik het feit dat hij dit NU zegt, ook wel wat hypocriet.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_206093583
Iedere coureur wil een dominante auto en als ze die dominantie auto niet hebben dan willen ze dat alles dichter bij elkaar zit.
  zondag 25 september 2022 @ 15:54:44 #46
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206097793
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 05:47 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Dat er een draai aan wordt gegeven door de media, is niet oke, verre van (maar helaas, het gebeurd, vaker ook nog door de Britse media, maar dit terzijde).
Het feit is wel dat Hamilton deze uitspraak NU doet, nu hij 7 wk's in de pocket heeft.
Als deze 'wens' uit had gekomen ten tijde van zijn 7 wk seizoenen, dan had hij absoluut geen 7 wk's kunnen bijschrijven op zijn naam.
Daarom vind ik het feit dat hij dit NU zegt, ook wel wat hypocriet.
Nee dus, hij zei het bij de start van het 2018 seizoen ook al. Om vervolgens nog even drie kampioenschappen binnen te hengelen.

quote:
Setting the fastest time of the first pre-season test would usually be a cause for celebration - but for Lewis Hamilton it was tempered by the fact that he wants a close battle at the front of the field this season.

Two of Hamilton’s last three world championships were internal battles fought against team-mate Nico Rosberg, before last season saw Ferrari offer an increased threat. Fresh from setting a lap time more than half a second quicker than the rest of the field on the final day in Barcelona, when asked if he wants to see close competition this season, Hamilton replied: “Definitely.

“The closer it is, the better it is when you win. You want the guys you are racing to have a level playing field that you can really show that there are only small differences between us as drivers, and you want to be able to show that. It’s magnified if the cars are all the same.”
https://www.formula1.com/(...)zIQGe20Mw2m0K2A.html

Dus hoe graag mensen hem ook hypocriet willen vinden etc., het is pure nonsens. Dat baggerartikel van gpfans draagt daar prima aan bij.
  zondag 25 september 2022 @ 16:10:15 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206097912
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:33 schreef DKUp het volgende:

[..]
Daar hield hij 8 jaar zijn bek over _O_
Daar hield hij dus niet "acht jaar lang zijn bek over." Wat gebeurt er toch in het hoofd van bepaalde mensen wanneer het Hamilton betreft? Je leest 1 artikeltje waarin er een draai aan Hamiltons woorden wordt gegeven en hem uitspraken worden toegeschreven die hij absoluut niet doet, denkt dan bij jezelf "dit is vast de eerste keer dat hij zoiets zegt!" zonder dat je dat weet of even de moeite doet om dat op te zoeken en je kunt weer even een ongefundeerde claim maken over hoe triest Hamilton is.

Het is bedroevend.
  zondag 25 september 2022 @ 16:12:39 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206097925
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 16:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Daar hield hij dus niet "acht jaar lang zijn bek over." Wat gebeurt er toch in het hoofd van bepaalde mensen wanneer het Hamilton betreft? Je leest 1 artikeltje waarin er een draai aan Hamiltons woorden wordt gegeven en hem uitspraken worden toegeschreven die hij absoluut niet doet, denkt dan bij jezelf "dit is vast de eerste keer dat hij zoiets zegt!" zonder dat je dat weet of even de moeite doet om dat op te zoeken en je kunt weer even een ongefundeerde claim maken over hoe triest Hamilton is.

Het is bedroevend.
Hamilton heeft inderdaad meermaals aangegeven dat hij meer competitie wilde. Toen er vorig jaar echter competitie was, hebben hij en zijn team er alles aan gedaan om die competitie zwart te maken, tot het smerige aan toe. En laten we de regelwijzigingen tijdens het seizoen niet vergeten om voor hun team voordeel te krijgen.
Ook in de jaren ervoor hebben ze een heleboel onzin verkondigd, dus wat Hamilton allemaal gezegd heeft kun je met een pak zout nemen. En dat men zo over hem/hen denkt hebben ze m.i. volledig aan zichzelf te danken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 25 september 2022 @ 17:15:33 #49
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206098413
Toen ze een seconde sneller waren wilden ze inderdaad competitie, totdat die competitie ook echt beter werd ja :D
Rini dankjewel.
  zondag 25 september 2022 @ 17:22:40 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206098475
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 16:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hamilton heeft inderdaad meermaals aangegeven dat hij meer competitie wilde. Toen er vorig jaar echter competitie was, hebben hij en zijn team er alles aan gedaan om die competitie zwart te maken, tot het smerige aan toe. En laten we de regelwijzigingen tijdens het seizoen niet vergeten om voor hun team voordeel te krijgen.
Ook in de jaren ervoor hebben ze een heleboel onzin verkondigd, dus wat Hamilton allemaal gezegd heeft kun je met een pak zout nemen. En dat men zo over hem/hen denkt hebben ze m.i. volledig aan zichzelf te danken.
Hij zegt in het Racer interview expliciet "But that's not the way our sport is." Dat het dus een team effort is van heel veel mensen op heel veel vlakken. Vorig jaar dus ook en dan doet zo'n team (waar Hamilton dus een radertje is in het grote geheel) er dus alles aan om alsnog te winnen. Het Mercedes-team gaat dan niet zeggen: "ah fijn, er is nu competitie op de baan, dan gaan we niet meer proberen om op andere vlakken voordeel te halen om het spannender te maken."

Het gaat om enorm veel geld, dus het doel blijft gewoonweg winnen op alle mogelijke manieren (en dan hopelijk binnen de regels, maar dat is al sinds jaar en dag een discussie in de F1 wanneer er een dominant team is). Ze gaan dan niet minder hard hun best doen om er een romantisch ideaal van gelijke kansen van te maken wanneer dat niet verplicht is. Daar is het simpelweg een te grote en kostbare industrie voor.

Dat neemt niet weg dat Hamilton als coureur wel die wens kan uitspreken vanuit zichzelf en dat dus meermaals heeft gedaan. Maar ook hij weet dat de sport niet zo in elkaar zit, zoals hij zelf aangeeft.

Het 'vervelende' is dat ik niet eens Hamilton-fan ben. Ik hoop altijd dat Verstappen wint. Ik trek alleen het volledig de grond inboren van Hamilton gewoon niet zo goed. Bij alles dat hij doet of heeft gedaan in zijn carričre wordt door sommige mensen nu automatisch van het slechtste uitgegaan ten faveure van Verstappen.
pi_206098549
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 08:12 schreef Questular het volgende:
Iedere coureur wil een dominante auto en als ze die dominantie auto niet hebben dan willen ze dat alles dichter bij elkaar zit.

Dit dus
  zondag 25 september 2022 @ 18:03:40 #52
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206098812
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hij zegt in het Racer interview expliciet "But that's not the way our sport is." Dat het dus een team effort is van heel veel mensen op heel veel vlakken. Vorig jaar dus ook en dan doet zo'n team (waar Hamilton dus een radertje is in het grote geheel) er dus alles aan om alsnog te winnen. Het Mercedes-team gaat dan niet zeggen: "ah fijn, er is nu competitie op de baan, dan gaan we niet meer proberen om op andere vlakken voordeel te halen om het spannender te maken."

Het gaat om enorm veel geld, dus het doel blijft gewoonweg winnen op alle mogelijke manieren (en dan hopelijk binnen de regels, maar dat is al sinds jaar en dag een discussie in de F1 wanneer er een dominant team is). Ze gaan dan niet minder hard hun best doen om er een romantisch ideaal van gelijke kansen van te maken wanneer dat niet verplicht is. Daar is het simpelweg een te grote en kostbare industrie voor.

Dat neemt niet weg dat Hamilton als coureur wel die wens kan uitspreken vanuit zichzelf en dat dus meermaals heeft gedaan. Maar ook hij weet dat de sport niet zo in elkaar zit, zoals hij zelf aangeeft.

Het 'vervelende' is dat ik niet eens Hamilton-fan ben. Ik hoop altijd dat Verstappen wint. Ik trek alleen het volledig de grond inboren van Hamilton gewoon niet zo goed. Bij alles dat hij doet of heeft gedaan in zijn carričre wordt door sommige mensen nu automatisch van het slechtste uitgegaan ten faveure van Verstappen.
Ik vind het toch wat anders wanneer je probeert technisch een ander team de loef af te steken dan wanneer je continue een media campagne voert om een ander team of een andere rijder zwart te maken. Op de schaal waarop Mercedes het vorig jaar deed heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.
Rini dankjewel.
  zondag 25 september 2022 @ 18:52:44 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206099349
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik vind het toch wat anders wanneer je probeert technisch een ander team de loef af te steken dan wanneer je continue een media campagne voert om een ander team of een andere rijder zwart te maken. Op de schaal waarop Mercedes het vorig jaar deed heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.
We hebben toch vaker dit soort rivaliteit in F1 gehad? Het verschil is mijns inziens dat we nu in een tijd leven van social media, een overaanbod aan continu en direct beschikbare informatiebronnen, etc. Wat zou er in de tijd van Senna/Prost, Schumacher/Hill, Schumacher/Hakkinen, McLaren/Ferrari etc. allmaal wel niet over elkaar getwitterd worden?

Je had destijds de race-uitzendingen met wat achtergrondreportages en eventueel kon je je abonneren op het Formule 1-magazine. Dat was het. Nu kun je allerlei directe meningen van de betrokkenen zelf overal bekijken en lezen, je kunt de uiteenlopende meningen van allerlei wereldwijde media (afhankelijk van hun voorkeur voor team/coureur) direct bekijken en daarbovenop heb je ook nog eens de ontelbare discussies en meningen van de reguliere F1-fan.
  zondag 25 september 2022 @ 21:33:36 #54
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_206101883
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 16:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat gebeurt er toch in het hoofd van bepaalde mensen wanneer het Hamilton betreft? Je leest 1 artikeltje

Het is bedroevend.
Dit geldt in het algemeen en niet Hamilton specifiek:
Mensen kunnen niet lezen, willen niet lezen of lezen wat ze willen dat er staat en niet wat er daadwerkelijk staat.
People are idiots.
Feyenoord!!! * Barįa
pi_206188670
Wat was hij weer goed he! _O- _O- _O-

Die man kan er echt helemaal niets van zolang hij niet op kop rijdt.
pi_206188686
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:22 schreef AToontje87 het volgende:
Wat was hij weer goed he! _O- _O- _O-

Die man kan er echt helemaal niets van zolang hij niet op kop rijdt.
Gelukkig liet Max wel zien hoe het moest!
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:41:03 #57
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206188887
Volgens mij maakte echt iedereen wel 1 of meer fouten gisteren. Een dergelijke races foutloos rijden is haast onmogelijk.
Rini dankjewel.
pi_206188933
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Volgens mij maakte echt iedereen wel 1 of meer fouten gisteren. Een dergelijke races foutloos rijden is haast onmogelijk.
Die reed niet de muur in
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:46:45 #59
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206188946
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Die reed niet de muur in
Als er in geval van Verstappen geen uitloopzone was geweest maar een muur dan had hij daar ook in gezeten.
Rini dankjewel.
pi_206188951
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Als er in geval van Verstappen geen uitloopzone was geweest maar een muur dan had hij daar ook in gezeten.
als als als
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:48:30 #61
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206188966
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:47 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
als als als
Mijn punt was dat niemand foutloos was. Los van de plek en de gevolgen. Je moet in zo'n geval ook wat geluk hebben.
Rini dankjewel.
pi_206188968
Ik neem aan dat dit het laatste deel is?
Nummer acht mocht er voor Hamilton ook niet komen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:49:38 #63
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206188983
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:48 schreef schommelstoel het volgende:
Ik neem aan dat dit het laatste deel is?
Nummer acht mocht er voor Hamilton ook niet komen.
:D _O-
Rini dankjewel.
pi_206189194
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
We hebben toch vaker dit soort rivaliteit in F1 gehad? Het verschil is mijns inziens dat we nu in een tijd leven van social media, een overaanbod aan continu en direct beschikbare informatiebronnen, etc. Wat zou er in de tijd van Senna/Prost, Schumacher/Hill, Schumacher/Hakkinen, McLaren/Ferrari etc. allmaal wel niet over elkaar getwitterd worden?

Je had destijds de race-uitzendingen met wat achtergrondreportages en eventueel kon je je abonneren op het Formule 1-magazine. Dat was het. Nu kun je allerlei directe meningen van de betrokkenen zelf overal bekijken en lezen, je kunt de uiteenlopende meningen van allerlei wereldwijde media (afhankelijk van hun voorkeur voor team/coureur) direct bekijken en daarbovenop heb je ook nog eens de ontelbare discussies en meningen van de reguliere F1-fan.
Een ander effect van de social media en de compleet losgeslagen Britse autosportjournalistiek is dat er nu een rivaliteit wordt gecreeerd die er helemaal niet is, alsof Hamilton er nog toe doet. Verstappen heeft de rivaliteit met Mercedes in zijn voordeel beslecht en heeft daarna de volgende uitdager, Ferrari, al op zijn nummer gezet, terwijl Hamilton eerst nog maar eens moet zien zijn meest serieuze concurrent in dezelfde auto sinds zijn debuutjaar voorbij te komen.

Maar dan wordt gedaan alsof "Lewis and Max" nog een ding is als Max zijn eerste echt matig race heeft in een seizoen waarin hij uiterst overtuigend opereerde, terwijl Hamilton weer maar wat aanmodderde zoals in menig race dit siezoen. In de categorie de zeldzame fouten van Hamilton wel heel erg zeldzaam zijn zovaak als we horen dat hij een zeldzame fout maakt. Hamilton doet gewoon niet meer mee, of even niet meer mee afhankelijk van hoe onrealistisch je wil zijn, maar er is een belangrijk deel van de pers en de sociale media dat dat gewoon niet kan accepteren.

De rivaliteit van dit seizeon was die tussen Verstappen en Leclerc als je het tot de coureurs wil beperken, dat was een mooie met prettige omgangsvormen en elkaar laten leven, met veel drama ook maar helaas zoveel drama aan de kant van Leclerc dat die nooit helemaal uit de verf kwam. Maar Verstappen heeft de beslissende klappen uitgedeeld toen Ferrari nog de licht bovenliggende partij was.

We hebben het dus helemaal niet over een rivaliteit maar om een lastercampagne en een campagne om Hamilton krampachtig relevant te houden. Het dooremmeren over Abu Dabi, daarna het gelul over het unleashen van het potential van de Mercedes waarvoor Hamilton zoveel uitprobeert waardoor hij langzamer is dan Russell, mr. consistency zogenaamd want beter of sneller mag niet. Dan wordt er een half jaar oud interview met Piquet opgediept om Verstappen met racisme te associeren via het feit dat Britten zo goed zijn in vreemde talen dat ze het Braziliaans Portugees beter kunnen duiden dan wie dan ook. Vervolgens zijn de regels niet eerlijk want gevaarlijk voor de rug van Hamilton als Mercedes hem zo laag afstelt dat hij stuitert. De Nederlandse fans die naam maken mag ook niet, dus worden die van van alles beschuldigd zonder enig bewijs behalve een verbrand petje en boe roepen, wat alleen de Britten mogen anders is het racistisch, alsof de Britten ook daar niet achterlijk in zijn.

Dat alles te midden van het eindeloze gelul over hoe fantastisch de RB ligt en vooral straight line speed natuurlijk, want alleen Hamilton kan een bocht nemen. De vloer zou illegaal zijn, maar de regelwijziging in het voordeel van Mercedes deed niets voor Hamilton, ook al omdat hij weer een aanrijding veroorzaakte. Dus ook die beschuldiging was vals. Toen waren het weer die nare Nederlandse fans met hun fakkels even toxisch als hun racisme en seksisme, en chauvinisme natuurlijk.Terwijl Hamilton zgn van een overwinning op Zandvoort werd beroofd door zijn achterbakse teamgenoot die Verstappen achter zich had moeten houden op langzamere banden terwijl Hamilton zelf dat maar 30cm lang lukte. Vervolgens werd Abu Dabi weer opgerakeld om de minste aanleiding en de titel met terugewerkende kracht geclaimd alsof het allemaal Barrichello's zijn, ook aangemoedigd door de Britse pers overigens. En dan wordt nu weer op basis van verhalen die Mercedes helemaal niet kennen mag RBR beschuldigd en tussen neus en lippen door ook weer de titel van vorig jaar geclaimd.

Dat is geen rivaliteit, dat zijn gewoon slechte verliezers die na hun eigen gepruts uit pure frustratie andermans feestje komen verpesten. Ze kunnen net zo goed de trompetten volspuiten met purschuim voor de volksliederen, het podium omgooien, en met de champagneflessen de bekers stukslaan zodat een ander zijn succes niet gevierd kan worden. Meer is het niet, onfatsoenlijk, respecloos verbaal hooliganisme uit pure afgunst en entitlement .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206189229
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Gelukkig liet Max wel zien hoe het moest!
Je zal mij niet horen zeggen dat ie een foutloze race reed, wat me echter wél opviel is dat Hamilton een halve race achter Vettel bleef hangen, en er niet langs kwam, en Max slechts een paar rondjes nodig had om Vettel in te halen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 3 oktober 2022 @ 18:55:46 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_206191432
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Als er in geval van Verstappen geen uitloopzone was geweest maar een muur dan had hij daar ook in gezeten.
Het was dezelfde bocht…
  maandag 3 oktober 2022 @ 18:58:47 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206191463
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:17 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat ie een foutloze race reed, wat me echter wél opviel is dat Hamilton een halve race achter Vettel bleef hangen, en er niet langs kwam, en Max slechts een paar rondjes nodig had om Vettel in te halen.
Verstappen heeft ook een drie keer snellere wagen, maar HAM was wel van de ezel en de steen gisteren. Die had moeten begrijpen dat er niet meer in zat.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 3 oktober 2022 @ 19:14:20 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206191658
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Gelukkig liet Max wel zien hoe het moest!
2x van P12 of verder naar voren rijden terwijl Hamilton een P3 omzette in een P9?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206193299
https://the-race.com/form(...)hamiltons-f1-future/

We kunnen, als het aan Hamilton ligt, nog 5 jaar van hem genieten...
Ik krijg nog geld van je.
pi_206194684
De geest kan zoveel willen, hij kan nu al soms amper die auto uit komen, dus of het lichaam dat überhaupt wel volhoud...
pi_206198544
https://www.thesun.co.uk/(...)stappen-cheat-storm/

9:55, 4 Oct 2022Updated: 10:00, 4 Oct 2022

LEW TITLE HOPE Lewis Hamilton could still be awarded LAST year’s F1 world title as Max Verstappen and Red Bull involved in cheat storm

Red Bull, who were hoping to celebrate Verstappen’s second title win at the Singapore Grand Prix - where he finished seventh - have been accused of breaking F1’s cost-cap rules.

Mercedes chief Toto Wolff claimed it would be a “massively heavyweight” issue if Red Bull broke last year’s budget, which was set at Ŗ114million.
If they are found guilty, potential penalties include points deductions or even “exclusion from the championship”.

That could see Verstappen stripped of the title he won last year in Abu Dhabi and Hamilton installed as winner for a record eighth time.

Wolff, Hamilton’s boss at Mercedes, was asked if it was serious or just usual F1 politics.
He replied: “That’s heavyweight, that’s massively heavyweight. It was a huge, mammoth project to make the cap.
“I don’t know how many tens of millions we had to restructure processes to be below the cap."
“We are using used parts, we are not running what we would want to run, and we are not developing what we could be developing.
"We have made more than 40 people redundant.”

Max gaat z'n eerste Wereldkampioenschap weer winnen _O_ :D

The SUN :7
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:47:13 #72
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206198669
Godverdikke wat sneu. :') Accepteer nou eens dat je verloren hebt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_206405957
Ondertussen neemt Lewis z'n scientology bromance steeds meer vlucht, letterlijk: https://www.espn.com/f1/s(...)de-p51-mustang-plane
pi_206405993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 02:33 schreef tripel7 het volgende:
Ondertussen neemt Lewis z'n scientology bromance steeds meer vlucht, letterlijk: https://www.espn.com/f1/s(...)de-p51-mustang-plane
Ja MaAR dE AaRDe dAn???!!!

Beetje pleziervluchtjes doen :')
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:07:41 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206406132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 05:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja MaAR dE AaRDe dAn???!!!

Beetje pleziervluchtjes doen :')
Do as I say, don't do as I do.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206406151
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 08:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Do as I say, don't do as I do.
Er zijn veel parallellen met dat liedje.
pi_206406411
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 02:33 schreef tripel7 het volgende:
Ondertussen neemt Lewis z'n scientology bromance steeds meer vlucht, letterlijk: https://www.espn.com/f1/s(...)de-p51-mustang-plane
Ah heeft Tom een nieuw maatje nodig van dezelfde lengte :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_206409046
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 02:33 schreef tripel7 het volgende:
Ondertussen neemt Lewis z'n scientology bromance steeds meer vlucht, letterlijk: https://www.espn.com/f1/s(...)de-p51-mustang-plane
Leg eens uit wat dit met scientology te maken heeft? Zijn er aanwijzingen dat Hamilton daar bij zit tegenwoordig?
pi_206409070
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Leg eens uit wat dit met scientology te maken heeft? Zijn er aanwijzingen dat Hamilton daar bij zit tegenwoordig?
Tom Cruise staat er om bekend om mensen regelmatig te werven voit scientology, en trekt de laatste tijd, zoals wel meer mensen die vrij intiem met scientology betrokken zijn, veel op met Hamilton.
Of Hamilton zich laat geen verleiden, geen idee, maar de interesse vanuit de 'de kerk' is duidelijk, en Hamilton laat ze iig toe in z'n privé leven.
pi_206409120
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:59 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Tom Cruise staat er om bekend om mensen regelmatig te werven voit scientology, en trekt de laatste tijd, zoals wel meer mensen die vrij intiem met scientology betrokken zijn, veel op met Hamilton.
Of Hamilton zich laat geen verleiden, geen idee, maar de interesse vanuit de 'de kerk' is duidelijk, en Hamilton laat ze iig toe in z'n privé leven.
Hamilton is een weirdo, maar is imo niet gevoelig voor dit soort praktijken.
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:26:50 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206409244
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:10 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hamilton is een weirdo, maar is imo niet gevoelig voor dit soort praktijken.
Mweh, hij laat zich ook door een beweging die een crimineel verafgood inspireren en eist dat anderen daarin mee gaan. Een beetje sekte gevoel zit er wel in :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:35:34 #82
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206409319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:10 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hamilton is een weirdo, maar is imo niet gevoelig voor dit soort praktijken.
Hij is ook vrij radicaal veganist geworden...
Maar heeft het verder teveel over "God" en dat die een hand heft in Hamilton's carriere om ook in scientology te geloven.

Daarnaast heeft Lewis al sinds 2015 contact met Cruise.
pi_206409379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Mweh, hij laat zich ook door een beweging die een crimineel verafgood inspireren en eist dat anderen daarin mee gaan. Een beetje sekte gevoel zit er wel in :+
Een beetje gek wel, maar compleet kantelen? Ik zie zijn vader en trouwste vriend er ook niet voor aan om dat aan te moedigen.

Maargoed, het is Scientology he....het begint zo onschuldig.... :P
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:46:56 #84
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206409752
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Een beetje gek wel, maar compleet kantelen? Ik zie zijn vader en trouwste vriend er ook niet voor aan om dat aan te moedigen.

Maargoed, het is Scientology he....het begint zo onschuldig.... :P
Ik denk dat Lewis meer naar Angela luistert.
  Moderator zondag 23 oktober 2022 @ 22:50:19 #85
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206427000
Zo dichtbij een overwinning met zo’n walgelijk slechte auto _O- geweldig. Mooi.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zondag 23 oktober 2022 @ 23:02:03 #86
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_206427344
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo dichtbij een overwinning met zo’n walgelijk slechte auto _O- geweldig. Mooi.
_O_ Lewis
  zondag 23 oktober 2022 @ 23:11:31 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_206427568
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo dichtbij een overwinning met zo’n walgelijk slechte auto _O- geweldig. Mooi.
Hij had er een safety car en een 9 seconden langzamere pitstop van zijn tegenstander voor nodig, en dan nog 5 seconden achter op de finish…

Edit: en dan vergeet ik nog dat Leclerc en Perez penalties hadden en Sainz eruit getorpedeerd werd door zijn teamgenoot.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blik op 23-10-2022 23:27:22 ]
pi_206428047
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:11 schreef Blik het volgende:

[..]
Hij had er een safety car en een 9 seconden langzamere pitstop van zijn tegenstander voor nodig, en dan nog 5 seconden achter op de finish…

Edit: en dan vergeet ik nog dat Leclerc en Perez penalties hadden en Sainz eruit getorpedeerd werd door zijn teamgenoot.
En dat Mercedes updates.had dit weekend die aardig schijnen te werken.
pi_206428074
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:43 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
En dat Mercedes updates.had dit weekend die aardig schijnen te werken.
Zoals het targeting system van Russell? :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 24 oktober 2022 @ 00:10:23 #90
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206428444
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:43 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
En dat Mercedes updates.had dit weekend die aardig schijnen te werken.
Nieuwe voorvleugel mochten ze alleen niet gebruiken want die bleek illegaal.
  maandag 24 oktober 2022 @ 08:13:11 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206429413
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:11 schreef Blik het volgende:

[..]
Hij had er een safety car en een 9 seconden langzamere pitstop van zijn tegenstander voor nodig, en dan nog 5 seconden achter op de finish…

Edit: en dan vergeet ik nog dat Leclerc en Perez penalties hadden en Sainz eruit getorpedeerd werd door zijn teamgenoot.
Max had hem in normale doen hier bijna gelapped.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 24 oktober 2022 @ 08:45:26 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206429560
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:11 schreef Blik het volgende:

[..]
Hij had er een safety car en een 9 seconden langzamere pitstop van zijn tegenstander voor nodig, en dan nog 5 seconden achter op de finish…

Edit: en dan vergeet ik nog dat Leclerc en Perez penalties hadden en Sainz eruit getorpedeerd werd door zijn teamgenoot.
En Max die de eerste helft op half gas reed. Pas na de verneukte pitstop ging Max aanzetten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206429974
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 08:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
En Max die de eerste helft op half gas reed. Pas na de verneukte pitstop ging Max aanzetten.
RBR: *crappy pitstop*

Max: "So anyway, I started racing..."
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:46:11 #94
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206429993
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:43 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
RBR: *crappy pitstop*

Max: "So anyway, I started racing..."
:D

Overigens heeft Ham gisteren wel een prima race gereden. Stond verder naar voren door straffen voor Perez en Leclerc. Een van de twee tegenstanders werd keurig door Russel uitgeschakeld.
Door de falende pitstop van Max zelfs even op 1 mogen rijden en Perez is in de -volgens sommigen- veeeeeeeeel snellere Bull, nu eenmaal niet sneller als Hamilton. Volgens mij ook geen tot weinig fouten gemaakt en gewoon de rondjes gereden.
Hij heeft wel het nadeel en niet het voordeel van de witte banden kunnen gebruiken. Jammer dat Leclerc niet meer aan kon haken want ik had ook wel een gevecht tussen hun willen zien.

Jammer alleen dat als ie weer eens op de baan is ingehaald, er zo ontzettend om moet janken. Wees eens een vent :') Maarja wat wil je als je als een baby behandeld wordt, dan ga je je ook zo gedragen.

[ Bericht 8% gewijzigd door daNpy op 24-10-2022 09:51:23 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206430021
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
:D

Overigens heeft Ham gisteren wel een prima race gereden. Stond verder naar voren door straffen voor Perez en Leclerc. Een van de twee tegenstanders werd keurig door Russel uitgeschakeld.
Door de falende pitstop van Max zelfs even op 1 mogen rijden en Perez is in de -volgens sommigen- veeeeeeeeel snellere Bull, nu eenmaal niet sneller als Hamilton.
Hij heeft wel het nadeel en niet het voordeel van de witte banden kunnen gebruiken.
Mercedes en bandenstrategie is niet altijd een happy huwelijk. Die gokken veel meer op track position heb ik gemerkt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:49:34 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206430028
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Mercedes en bandenstrategie is niet altijd een happy huwelijk. Die gokken veel meer op track position heb ik gemerkt.
"Doen we altijd zo".
In principe was het voor RBR ook een risico want die mediums moesten én flink presteren én lang meegaan. Heel raar vind ik de keuze eigenlijk niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206430044
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
"Doen we altijd zo".
In principe was het voor RBR ook een risico want die mediums moesten én flink presteren én lang meegaan. Heel raar vind ik de keuze eigenlijk niet.
Eens. Maar moet ook wel zeggen dat Max hier het beste uit die banden heeft gehaald. Hij heeft lopen trappen, twee wagens ingehaald, en de voorsprong uit weten te bouwen. Er is veel van de banden gevraagd maar het ging heel erg goed, ik denk zelfs boven verwachting.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:53:10 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206430063
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Eens. Maar moet ook wel zeggen dat Max hier het beste uit die banden heeft gehaald. Hij heeft lopen trappen, twee wagens ingehaald, en de voorsprong uit weten te bouwen. Er is veel van de banden gevraagd maar het ging heel erg goed, ik denk zelfs boven verwachting.
Je kan rijden of je kan het niet :7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206430094
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
"Doen we altijd zo".
In principe was het voor RBR ook een risico want die mediums moesten én flink presteren én lang meegaan. Heel raar vind ik de keuze eigenlijk niet.
De keuze was zeker niet raar op dat moment. Alleen toen de pitstop verneukt werd en hij op de mediums Leclerc en Hamilton moest gaan bijhalen had ik niet verwacht dat ze dat zouden volhouden.

RB had natuurlijk verwacht dat hij op die mediums weer op p1 uit de pitlane zou komen. En dan is de keuze voor mediums sowieso logisch.

De vraag is nu, als RB voor hard had gekozen en ze hadden de pitstop verknald, was Max dan ook op P1 gefinisht?
pi_206430099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 16:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik denk dat Lewis meer naar Angela luistert.
Die dame begint er steeds meet uit te zien als een 'engeltje' met dat geblondeerde hagelwitte haar.
pi_206430117
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef Nia het volgende:

[..]
Die dame begint er steeds meet uit te zien als een 'engeltje' met dat geblondeerde hagelwitte haar.
Vrouwen van bijna 50 met twee staartjes :')
pi_206430119
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De keuze was zeker niet raar op dat moment. Alleen toen de pitstop verneukt werd en hij op de mediums Leclerc en Hamilton moest gaan bijhalen had ik niet verwacht dat ze dat zouden volhouden.

RB had natuurlijk verwacht dat hij op die mediums weer op p1 uit de pitlane zou komen. En dan is de keuze voor mediums sowieso logisch.

De vraag is nu, als RB voor hard had gekozen en ze hadden de pitstop verknald, was Max dan ook op P1 gefinisht?
Weet je? Ik denk het wel. Max had veel meer van die band kunnen vragen en nog harder kunnen pushen. Het had een ronde of twee langer geduurd denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206430152
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:58 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Weet je? Ik denk het wel. Max had veel meer van die band kunnen vragen en nog harder kunnen pushen. Het had een ronde of twee langer geduurd denk ik.
Ik denk niet dat hij Leclerc zo snel voorbij was gekomen op hards. Die stond op mediums. Dat had echt heel wat langer geduurd, waarschijnlijk pas als die banden van Leclerc echt aan het opgeven waren. Of Leclerc had weer eens één van zijn foutjes onder druk moeten maken.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:13:00 #104
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206432324
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef Nia het volgende:

[..]
Die dame begint er steeds meet uit te zien als een 'engeltje' met dat geblondeerde hagelwitte haar.
Targaryen wannabe ;)
Ze krijgt een oude kop overigens..
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:59:57 #105
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206432901
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Targaryen wannabe ;)
Ze krijgt een oude kop overigens..
Toen ze me begon op te vallen kwam ik er pas na opzoeken achter hoe oud ze is. Wat dat aangaat vond ik haar er voorheen juist best goed uit zien, nu meer conform haar leeftijd.
Rini dankjewel.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:03:19 #106
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206432971
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Toen ze me begon op te vallen kwam ik er pas na opzoeken achter hoe oud ze is. Wat dat aangaat vond ik haar er voorheen juist best goed uit zien, nu meer conform haar leeftijd.
Da's waar ja, ze is alweer 48.. maar iets minder dan een maandje ouder dan ik kom ik net achter..(al zie ik er beter uit ;) )
pi_206440402
twitter


Deze vrouw heeft verstand van zaken.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:19:02 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206440461
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:13 schreef SiGNe het volgende:

Targaryen wannabe ;)

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206441056
quote:
Bwoh. Blijft mijn lievelings Targaryen, ook al was ze wat ongenuanceerd in de laatste aflevering.
pi_206464689
Stel nu dat Lewis vorig jaar in Abu Dhabi wel gewonnen hadden in die laatste ronde en hij zijn 8ste wereldtitel had binnengesleept, had Mercedes dan afgelopen februari een betere auto afgeleverd of toch de huidige matige auto die geen races meer kan winnen?
pi_206464799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:15 schreef Nia het volgende:
Stel nu dat Lewis vorig jaar in Abu Dhabi wel gewonnen hadden in die laatste ronde en hij zijn 8ste wereldtitel had binnengesleept, had Mercedes dan afgelopen februari een betere auto afgeleverd of toch de huidige matige auto die geen races meer kan winnen?
Zullen we nooit weten denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 27 oktober 2022 @ 11:36:41 #112
545 dop
:copyright: dop
pi_206464859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:15 schreef Nia het volgende:
Stel nu dat Lewis vorig jaar in Abu Dhabi wel gewonnen hadden in die laatste ronde en hij zijn 8ste wereldtitel had binnengesleept, had Mercedes dan afgelopen februari een betere auto afgeleverd of toch de huidige matige auto die geen races meer kan winnen?
zelfde, waarom zou een kampioenschap daar nog invloed op hebben, zeker zo laat in de ontwikkeling van de nieuwe auto
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_206464876
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Zullen we nooit weten denk ik.
Persoonlijk denk ik dat het negatieve gedrag van met name Toto bij Mercedes tot het vertrek van belangrijke technici (bron GPblog, motorsport.com) heeft geleid. Die jongens hebben de jobs voor het uitkiezen en willen het liefst bij een F1 team werken dat in een positieve flow omhoog zit. Dat team is uiteraard Red Bull. Is halverwege het 2021 seizoen al de mentale ondergang van Mercedes ingezet?
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:13:24 #114
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206467506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Zullen we nooit weten denk ik.
Des te waardevoller dat Verstappen vorig jaar zijn 1e titel won. Anders zullen er altijd lui blijven zijn die zeggen dat VER niet kan winnen in een niet dominante auto. Anderzijds: nu zeggen diezelfde lui dat ie de titel heeft gekregen :')
Rini dankjewel.
pi_206467939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:15 schreef Nia het volgende:
Stel nu dat Lewis vorig jaar in Abu Dhabi wel gewonnen hadden in die laatste ronde en hij zijn 8ste wereldtitel had binnengesleept, had Mercedes dan afgelopen februari een betere auto afgeleverd of toch de huidige matige auto die geen races meer kan winnen?
Nee dat had niet uitgemaakt
Dat Latiffi vlak voor het einde zou crashen plus de daaropvolgende beslissing van Masi kon niemand voorspellen dus dat heeft geen invloed gehad op de nieuwe auto.
Het ligt dan eerder aan de maanden er voor, toen Merc misschien meer mensen en middelen had willen inzetten op de ontwikkeling van de 2022-auto maar alle budget nodig had om Lewis competitief met Max te houden.
Wie dit leest is gek
pi_206487269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[ twitter ]

Deze vrouw heeft verstand van zaken.
Mwah, volgens mij was vooral de Mercedes een beast in clean air. Wel goed bandenmanagement van Hammie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206496946
Toegeven, deze vind ik dan wel weer erg grappig :D

twitter
pi_206505044
zielige verliezer is het:
quote:
Nog 4 rondes - Hamilton probeert Verstappen een oor aan te naaien. "Hij liep te ver uit tijdens de virtual safetycar", meldt de Brit over de boordradio.
pi_206506366
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:40 schreef mschol het volgende:
zielige verliezer is het:
[..]

Dat is niet wat-ie zei. Hij heeft het niet gehad over 'te ver'. Hij zei dat Verstappen uitgelopen was tijdens de VSC. Wat gewoon feitelijk klopt.
  maandag 31 oktober 2022 @ 03:35:38 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506381
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 03:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is niet wat-ie zei. Hij heeft het niet gehad over 'te ver'. Hij zei dat Verstappen uitgelopen was tijdens de VSC. Wat gewoon feitelijk klopt.
True. Maar het is wel weer janken. Net als in Austin over de track limits....en dan zelf een halve ronde na Max de black@white vlag krijgen. Misschien dat als hij zijn tijd en aandacht besteed aan racen, dat het ooit nog wat wordt met Lulu.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 31 oktober 2022 @ 05:58:18 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206506402
Wat blijft het toch een schim van de grote kampioen van weleer. Clownesk figuur dat alleen nog maar kan janken als RBR hem weer eens voorbij gaat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 31 oktober 2022 @ 06:24:57 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206506409
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 05:58 schreef Scorpie het volgende:
Wat blijft het toch een schim van de grote kampioen van weleer. Clownesk figuur dat alleen nog maar kan janken als RBR hem weer eens voorbij gaat.
Hij is de beste allertijden als het gaat om bizarre kleding keuze..
Dat neemt niemand van m af, en niemand wil dat ook überhaupt van m afnemen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 31 oktober 2022 @ 08:52:06 #123
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206506788
Zijn puntenrecord van 2019 (413 punten) is ie nu in ieder geval kwijt. Max staat op 416 en er zijn nog 2 races te gaan.
  dinsdag 1 november 2022 @ 22:37:55 #124
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206527295

Voor vriend en vijand: Een analyse van Hamiltons communicatievaardigheden (dezelfde guy heeft er ook een over Max, en heeft verder weinig met racen).

Hij maakt een aantal goede, genuanceerde observaties.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:21:17 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206535258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[ twitter ]

Deze vrouw heeft verstand van zaken.
twitter


Sow, die gaat er ook stevig in. _O-
We have always been at war with Eastasia.
pi_206535800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ twitter ]

Sow, die gaat er ook stevig in. _O-
Ik vermoed dan ook dat het een fake account is _O-
  woensdag 2 november 2022 @ 19:02:53 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206535850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vermoed dan ook dat het een fake account is _O-
Hm, zeker gezien de voornaam in haar handle een tweede 'h' mist denk ik dat je gelijk hebt. Het leek me al erg gewaagd.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:28:41 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206536196
Hoe zit het eigenlijk met de reprimandes?
3 reprimandes is ook een straf toch?
Tenzij je Hamilton heet, dan wordt het ineens 5 reprimandes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206536820
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:28 schreef daNpy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de reprimandes?
3 reprimandes is ook een straf toch?
Tenzij je Hamilton heet, dan wordt het ineens 5 reprimandes.
Zelfde als straffen terug draaien om een race ban te voorkomen, zou het met z'n klaag over hoe andere zich niet aan de regels houden, zelf wel beseffen dat vrijwel niemand de luxe heeft dat regels speciaal voor die persoon aangepast wordt... tenzij Lewis Hamilton je naam is.
pi_206537212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:54 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Zelfde als straffen terug draaien om een race ban te voorkomen, zou het met z'n klaag over hoe andere zich niet aan de regels houden, zelf wel beseffen dat vrijwel niemand de luxe heeft dat regels speciaal voor die persoon aangepast wordt... tenzij Lewis Hamilton je naam is.
Oja hoe zat dat ook alweer, welke race was dat?
pi_206537404
Sochi 2020, meneer begon met 8 strafpunten, besloot dat hij zelf wel mocht bepalen waar hij mocht proefstarten, wat hem nog 2 strafpunten opleverde, en daarmee op 10 kwam, en dus akkelig dicht bij een raceban, later zijn die strafpunten stilletjes verwijderd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 november 2022 @ 09:03:33 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206621597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 22:37 schreef Perox het volgende:

Voor vriend en vijand: Een analyse van Hamiltons communicatievaardigheden (dezelfde guy heeft er ook een over Max, en heeft verder weinig met racen).

Hij maakt een aantal goede, genuanceerde observaties.
Interessant, kende ik niet. Zowel die van Max als die van Lewis zijn wel spot on.
  zondag 13 november 2022 @ 21:31:08 #133
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206666818
Het valt zo langzamerhand toch wel op dat Verstappen de laatste jaren met allerlei coureurs gevechten op de baan heeft maar dat die alleen met Hamilton resulteren in aanvaringen. Het patroon begint wel duidelijk te worden. :{
pi_206666906
Strakke race vandaag van Hamilton. Vlak achter Russell geëindigd, terwijl-ie na de eerste ronde tiende (of zoiets) lag. Zonder die tik van Verstappen had-ie de race kunnen winnen.
pi_206667436
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 21:36 schreef Sodemieters het volgende:
Strakke race vandaag van Hamilton. Vlak achter Russell geëindigd, terwijl-ie na de eerste ronde tiende (of zoiets) lag. Zonder die tik van Verstappen had-ie de race kunnen winnen.
Zonder die tik van Verstappen, Verstappen ook.

Feit is dat hij hem niet wint en niet eens in de drs van Russell kon blijven na de herstart.
  zondag 13 november 2022 @ 22:21:23 #136
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206667561
2021 heeft zijn sporen achtergelaten. Hamilton lijkt meer gebeten te zijn op Verstappen geen ruimte te geven dan op het winnen van de race.
pi_206667569
Hamgod. Vandaag weer eens genaaid door kamper M. Verstappen.
U MAD?
  maandag 14 november 2022 @ 00:20:38 #138
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206668713
Hamilton kan alleen nog gelijk met Russel komen als hij de volgende race wint en Russel uit valt..
Dus een Hamilton vecht zoals gewoonlijk tegen een teamgenoot en verliest al weer net zoals tegen Rossberg.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206668960
[edit] lama...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 14 november 2022 @ 09:44:05 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206669901
Tijdperk Hamilton is nu wel echt voorbij. Tijd voor de nieuwe lichting, move over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206671985
Hele jaar word er clean en respectvol geraced in de top van het veld, mag Hamilton weer één keertje mee doen voor aan kan hij z'n emoties niet meer in bedwang houden.
  maandag 14 november 2022 @ 12:45:34 #142
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206672021
Russel is net even sterker dan Hamilton.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 november 2022 @ 14:49:48 #143
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206673268
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 12:42 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Hele jaar word er clean en respectvol geraced in de top van het veld, mag Hamilton weer één keertje mee doen voor aan kan hij z'n emoties niet meer in bedwang houden.
Max is echt een soort van "rode lap" voor Lewis.

Denk trouwens wel dat Lewis Russell heeft laten winnen. Hij liep eerst hard in en na SC ging hij er niet meer echt voor.
pi_206673349
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:

Denk trouwens wel dat Lewis Russell heeft laten winnen. Hij liep eerst hard in en na SC ging hij er niet meer echt voor.
Daar geloof ik echt helemaal niets van.
  maandag 14 november 2022 @ 15:05:52 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206673440
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Max is echt een soort van "rode lap" voor Lewis.

Denk trouwens wel dat Lewis Russell heeft laten winnen. Hij liep eerst hard in en na SC ging hij er niet meer echt voor.
Ze zaten alle 2 op gebruikte softs en meen dat die van Russel gewoon net ietsjes beter waren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 november 2022 @ 15:10:03 #146
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206673488
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daar geloof ik echt helemaal niets van.
Ik weet het niet, kan het ook niet bewijzen, maar dat gevoel kreeg ik. Hij was hele race sneller dan Russell als hij even wat vrije lucht had. Hij had maar één of twee rondjes een tiende of twee moeten weten te winnen om in DRS-zone te komen en dan was het snel einde verhaal voor Russell.

Ik vond het gewoon apart dat er geen enkel aanvalletje kwam.

Ik hoop natuurlijk dat hij het wel probeerde en het gewoon niet lukte, want dan gaan wij volgend jaar vuurwerk zien als Russell inderdaad gevecht aan kan gaan met Lewis _O_
  maandag 14 november 2022 @ 18:29:17 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206675867
Russell heeft hem steeds netjes uit DRS bereik gehouden. Als Lewis daadwerkelijk sneller was dan had dat niet gelukt.
  dinsdag 15 november 2022 @ 04:25:09 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206681272
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 22:22 schreef de_boswachter het volgende:
Hamgod....
....is een prutser.

Het hele seizoen wordt er aan de kop van het veld clean geraced. Totdat middenmoter Hamilton er bij komt.


quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:

Denk trouwens wel dat Lewis Russell heeft laten winnen.
Hmmmm, ik ben sceptisch.

[ Bericht 17% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-11-2022 04:33:50 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206734726
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 00:20 schreef theguyver het volgende:
Hamilton kan alleen nog gelijk met Russel komen als hij de volgende race wint en Russel uit valt..
Dus een Hamilton vecht zoals gewoonlijk tegen een teamgenoot en verliest al weer net zoals tegen Rossberg.
Verschil met Rosberg en met name Button is wel dat bij die duidelijk was dat er bij Hamilton net iets meer in zat dan bij hem maar dat hij er vanwege geestelijke labiliteit niet uithaald. Bij Russell ligt dat anders, die lijkt net ietsje sneller, maakt minder fouten en haalt veel beter in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 november 2022 @ 15:47:17 #150
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206748291
Niet eens een race kunnen winnen in een seizoen. :')
pi_206748552
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:47 schreef beantherio het volgende:
Niet eens een race kunnen winnen in een seizoen. :')
Geen fan van' m, maar Russell heeft het prima gedaan, dus dat gemier dat het aan de auto ligt gaat ook niet op
  zondag 20 november 2022 @ 16:14:00 #152
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206748800
Was er al ooit een wereldkampioen die in een top3 auto geen race wist te winnen? Of is dit een nieuw record voor Hamilton?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 20 november 2022 @ 17:50:34 #153
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206750961
Van de 3 beste teams was Hamilton de slechtste coureur. :P
  zondag 20 november 2022 @ 21:09:26 #154
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206754238
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Verschil met Rosberg en met name Button is wel dat bij die duidelijk was dat er bij Hamilton net iets meer in zat dan bij hem maar dat hij er vanwege geestelijke labiliteit niet uithaald. Bij Russell ligt dat anders, die lijkt net ietsje sneller, maakt minder fouten en haalt veel beter in.
Russell stuntelt met inhalen net zo vaak als Hamilton.

Ik vind het leuk dat iedereen hier probeert om definitief HAM af te schrijven. Maar diep van binnen weten we allemaal dat als de auto weer goed genoeg is HAM de te duchten concurrent is voor Verstappen.
Rini dankjewel.
pi_206754422
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 17:50 schreef beantherio het volgende:
Van de 3 beste teams was Hamilton de slechtste coureur. :P
Daarom ook op plaats 6 :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 21 november 2022 @ 08:50:07 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206756852
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

Russell stuntelt met inhalen net zo vaak als Hamilton.

Zijn race tegen Max tijdens de sprint in Brazilie was goed en clean. Was met Hamilton anders geweest.

Russel is nu 1 van slechts 3 coureurs die Lewis hebben verslagen met gelijk materiaal. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 november 2022 @ 08:55:22 #157
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_206756880
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 08:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Russel is nu 1 van slechts 3 coureurs die Lewis hebben verslagen met gelijk materiaal. ^O^
3 van de 6 teamgenoten hebben hem dus verslagen met gelijk materiaal. Want zoveel heeft hij er gehad.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 21 november 2022 @ 10:10:40 #158
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206757528
En met Alonso was het gelijk, waarbij je zou kunnen motiveren dat Hamilton in de 2e helft van het jaar echt de voorkeur kreeg. Maargoed, je kunt ook stellen dat hij in 16 jaar maar 3x verslagen is..
Rini dankjewel.
pi_206760489
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Russell stuntelt met inhalen net zo vaak als Hamilton.
Nee.

quote:
Ik vind het leuk dat iedereen hier probeert om definitief HAM af te schrijven. Maar diep van binnen weten we allemaal dat als de auto weer goed genoeg is HAM de te duchten concurrent is voor Verstappen.
Alleen een superieure auto is goed genoeg, maar ik zie niet hoe Hamilton die gewoon minder gepresteerd heeft dan Russell, dat gaat omdraaien terwijl hij ouder wordt en Russell nog beter wordt en meer in het team gaat groeien. Russell is maar ietsje beter maar wel op alle fronten ietsje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206760555
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Russell stuntelt met inhalen net zo vaak als Hamilton.

Ik vind het leuk dat iedereen hier probeert om definitief HAM af te schrijven. Maar diep van binnen weten we allemaal dat als de auto weer goed genoeg is HAM de te duchten concurrent is voor Verstappen.
Ik denk dat, als Mercedes ze laat racen, Russell een betere kans maakt.
pi_206760848
Vorig jaar hebben we een titanengevecht mogen aanschouwen, Max en Lewis reden beiden op een extreem hoog niveau waarbij de andere coureurs amateurs leken. De titels van Lewis zijn overrated, althans het aantal. Maar ontkennen dat hij een grote coureur is snap ik niet, hij heeft er niet vaak zo hard voor moeten rijden, maar in zijn eerste jaren zag je zijn talent al en ook het seizoen vorig jaar. Waarom hij dit jaar wat minder presteert kan verschillende factoren hebben, maar ik zou Lewis niet uitsluiten in de toekomst. Ben niet zijn grootste fan, maar respect voor zijn prestaties en zijn kwaliteiten heb ik echt wel en het heeft niet altijd aan zijn auto gelegen, het aantal titels misschien wel.
  maandag 21 november 2022 @ 15:26:50 #162
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206761824
Ik ben niet anti-Hamilton maar zijn fans zijn irritant. Die verwachten dat iedereen een diepe buiging maakt voor hem. Dat is een houding waar je geen respect voor moet hebben. o|O

Lewis zelf heeft af en toe ook wel irritante trekjes, en dat zit hem dan vooral in het gespeel met de media en publieke opinie. Maar ook in dingen die hij op de baan doet, zoals wat er vorig weekend nog gebeurde in Brazilië. Hij komt daarmee weg omdat hij een sfeer rond zichzelf heeft gecreëerd waardoor veel mensen het van hem pikken. Als je fan bent van de tegenstander dan valt het wel op en irriteert het.
  maandag 21 november 2022 @ 16:31:26 #163
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206762925
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:11 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik denk dat, als Mercedes ze laat racen, Russell een betere kans maakt.
Daar geloof ik echt niks van. Russell werd zonder dat je het echt terug ziet in de stand in de 2e seizoenshelft eigenlijk continue verslagen door HAM. Hij won ook het kwalificatieduel trouwens. In de eerste seizoenshelft had hij een paar keer pech met de safety car en zal hij ongetwijfeld wat hebben lopen experimenteren en was hij er nog niet 100% bij. Maar als MERC volgend jaar vanaf het begin erbij zit dan gaat hij echt weer de man worden, zeker weten. Ook al willen sommigen het graag anders zien.
Rini dankjewel.
pi_206763093
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 16:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Daar geloof ik echt niks van. Russell werd zonder dat je het echt terug ziet in de stand in de 2e seizoenshelft eigenlijk continue verslagen door HAM. Hij won ook het kwalificatieduel trouwens. In de eerste seizoenshelft had hij een paar keer pech met de safety car en zal hij ongetwijfeld wat hebben lopen experimenteren en was hij er nog niet 100% bij. Maar als MERC volgend jaar vanaf het begin erbij zit dan gaat hij echt weer de man worden, zeker weten. Ook al willen sommigen het graag anders zien.
Uiteindelijk is russell diegene met de meeste punten, de win en de pole

Zeggen dat Hamilton duidelijk beter was, lijkt me wat overdreven
  maandag 21 november 2022 @ 16:48:18 #165
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206763281
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef Adames het volgende:

[..]
Uiteindelijk is russell diegene met de meeste punten, de win en de pole

Zeggen dat Hamilton duidelijk beter was, lijkt me wat overdreven
Dat is scorebordjournalistiek. Maargoed, we gaan het zien volgend jaar. Ik vergelijk dit een beetje met RIC-VER in 2017. Toen eindigde RIC ook hoger in het WK, had meer podiums enzovoorts. En toch was Max de betere.
Rini dankjewel.
pi_206766912
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 10:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
En met Alonso was het gelijk, waarbij je zou kunnen motiveren dat Hamilton in de 2e helft van het jaar echt de voorkeur kreeg. Maargoed, je kunt ook stellen dat hij in 16 jaar maar 3x verslagen is..
Alonso is ook door diverse teamgenoten verslagen. Vettel idem dito. Hoor je nooit iemand over. Bij Hamilton is het echter kennelijk een teken dat hij helemaal niet zo goed is.
pi_206776332
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 19:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Alonso is ook door diverse teamgenoten verslagen. Vettel idem dito. Hoor je nooit iemand over. Bij Hamilton is het echter kennelijk een teken dat hij helemaal niet zo goed is.
Hamilton is verslagen door Rosberg, 'nuff said.
pi_206776456
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Max en Lewis reden beiden op een extreem hoog niveau waarbij de andere coureurs amateurs leken.
Dat niveau waarbij Bottas regelmatig vooraan reed, terwijl Hamilton in gevecht was met Haas en Williams aan het begin van het seizoen. Waarbij het volgens HAM toch echt aan de auto lag, en niet aan hemzelf, zoals hij dit jaar ook roept?

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 15:26 schreef beantherio het volgende:
Hij komt daarmee weg omdat hij een sfeer rond zichzelf heeft gecreëerd waardoor veel mensen het van hem pikken.
Je bedoelt dat als zodra hij aangepakt wordt om z'n constante aggresieve gedrag op de baan, het volgens hem komt omdat z'n huid een kleurtje heeft, en niet dat hij meerdere keren per jaar mensen van de baan ramt?
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 16:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat is scorebordjournalistiek.
Gelukkkig werkt F1 daarom ook met punten en podiums, want het gaat om daadwerkelijk behaalde resultaten, niet om wat er hypotetisch mogelijk is, dat is meer een dungeons and dragons wereld.
pi_206776646
Hamilton is een groot coureur, maar zal in de all time lijstjes toch echt onder Schumacher, Senna en wellicht Verstappen komen.

Als we kijken naar puur race talent en het allerlaatste uit je auto knijpen, is Hamilton toch net niet zo getalenteerd.
pi_206777112
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Hamilton is verslagen door Rosberg, 'nuff said.
Alonso werd bij Minardi verslagen door Tarso Marques. Nou jij weer.
  dinsdag 22 november 2022 @ 17:07:12 #171
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206778403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:31 schreef Duiveltja het volgende:
Hamilton is een groot coureur, maar zal in de all time lijstjes toch echt onder Schumacher, Senna en wellicht Verstappen komen.

Als we kijken naar puur race talent en het allerlaatste uit je auto knijpen, is Hamilton toch net niet zo getalenteerd.
Hamilton was vanaf het begin van zijn carričre redelijk op het niveau van Alonso, the next best thing op dat moment. Daarna heeft hij een periode gehad waarin hij wat kwakkelde met zijn persoonlijkheid, maar met grote regelmaat toch behoorlijk snel was. Vaak Pole position pakte in een auto die lang niet altijd de beste van het veld was (lees: het RB tijdperk 2010-2013). Daarna is het in zijn periode bij Mercedes moeilijk te meten, omdat die auto de beste auto ooit was. Hij leverde wel vrijwel altijd, daar kan niemand iets op afdingen.

Een belangrijk verschil met Verstappen vind ik tot nu toe zijn focus op randzaken waardoor er altijd momenten zijn waarin hij even afwezig lijkt. Waar Verstappen tot nu toe een paar jaar lang elk weekend spot on is heeft Hamilton af en toe op onverklaarbare wijze een offweekend. Denk in 2016 aan het begin van het seizoen waardoor Rosberg een flinke voorsprong opbouwde. Of vorig seizoen in bijvoorbeeld Monaco wat echt een rommelweekend was van zijn kant. Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij vorig seizoen niet echt op een ontzettend hoog niveau presteerde. Hij en Verstappen hebben het veld echt gedeclasseerd waarbij Verstappen in mijn optiek nét iets beter was en daardoor ondanks Abu Dhabi terecht wereldkampioen was. Maar stellen dat Hamilton niet goed genoeg meer is vind ik echt onzin en is meer wens dan realiteit.
Rini dankjewel.
pi_206780377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Maar stellen dat Hamilton niet goed genoeg meer is vind ik echt onzin en is meer wens dan realiteit.
Mee eens.

'Niet goed genoeg' is wat anders dan 'niet de beste aller tijden'
Ik vind Lewis Hamilton een top coureur, zeker in de top 10 ooit.
Het bewijs daarvoor haal ik uit het feit dat hij in alle jaren van zijn carričre beter presteerde dan zijn teamgenoot behalve zijn rookie jaar en het jaar dat Rosberg de titel pakte. (oh ja en nu dan, in 2022 , maar ik vind dat zijn carričre eigenlijk vorig jaar al over was, hij moet dat alleen zelf nog even laten bezinken.....)

In veel jaren van het Mclaren / Mercedes tijdperk had hij de beste auto van iedereen, maar zijn teamgenoot ook en die wist ie dan toch maar steeds voor te blijven. Dan ben je dus een grote.

Maar niet de grootste, daarvoor mist ie een beetje de 'wow-factor' presteren boven het verwachtte
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 november 2022 @ 20:32:02 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206782028
Dat hele Russell werd in tweede helft constant verslagen door Lewis fabeltje mag ook wel een keer de prullenbak in.

Abu Dhabi: Russell 5 (+10) / Lewis uitgevallen (+0)
Brazilië: Russell 1 (+25) / Lewis 2 (+18)
Mexico: Lewis 2 (+18) / Russell 4 (+13)
USA: Lewis 2 (+18) / Russell 5 (+11)
Japan: Lewis 5 (+10) / Russell 8 (+4)
Singapore: Lewis 9 (+2) / Russell 14 (+0)
Italie: Russell 3 (+15) / Lewis 5 (+10)
Nederland: Russell 2 (+18) / Lewis 4 (+12)
België: Russell 4 (+12) / Lewis uitgevallen (+0)

... dus in vijf van de negen races heeft Russell Lewis gewoon verslagen. Russell heeft een overwinning, Lewis niet. Beide hebben 3 keer op podium gestaan. Russel heeft 110 punten gehaald en Lewis 88.

Lewis heeft beide uitvalbeurten ook nog eens te danken aan het feit dat hij niet clean kan racen (Alonso in België, Sainz in Abu Dhabi).

Hoe komt het toch dat bijna iedereen maar blijft roepen dat Lewis in 2e helft van seizoen Russell zoek heeft gereden? In eerste helft won Russell ook met gemak, maar toen was er een excuus dat Lewis allerlei experimenten aan het doen was voor het team.
pi_206782127
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:32 schreef Evenstar het volgende:
Dat hele Russell werd in tweede helft constant verslagen door Lewis fabeltje mag ook wel een keer de prullenbak in.

Abu Dhabi: Russell 5 (+10) / Lewis uitgevallen (+0)
Brazilië: Russell 1 (+25) / Lewis 2 (+18)
Mexico: Lewis 2 (+18) / Russell 4 (+13)
USA: Lewis 2 (+18) / Russell 5 (+11)
Japan: Lewis 5 (+10) / Russell 8 (+4)
Singapore: Lewis 9 (+2) / Russell 14 (+0)
Italie: Russell 3 (+15) / Lewis 5 (+10)
Nederland: Russell 2 (+18) / Lewis 4 (+12)
België: Russell 4 (+12) / Lewis uitgevallen (+0)

... dus in vijf van de negen races heeft Russell Lewis gewoon verslagen. Russell heeft een overwinning, Lewis niet. Beide hebben 3 keer op podium gestaan. Russel heeft 110 punten gehaald en Lewis 88.

Hoe komt het toch dat iedereen maar blijft roepen dat Lewis in 2e helft van seizoen Russell zoek heeft gereden? In eerste helft won Russell ook met gemak, maar toen was er een excuus dat Lewis allerlei experimenten aan het doen was voor het team.
Ja maar in de tweede helft van het seizoen heeft Mercedes Russell voorgetrokken qua strategie omdat Lewis zwart is!!!!!!

Althans, dat las ik Twitter.
pi_206782142
Twitter is full of twats.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 november 2022 @ 20:40:09 #176
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206782176
Nou ja, niet alleen op Twitter, want ik zie bijvoorbeeld @WismutVeilchen83 ook roepen dat Lewis Russell constant heeft verslagen. Hoe dan? In welk opzicht?

In aantal punten niet.
In aantal overwinningen niet.
In aantal podiumplekken niet.
In aantal pole-positions niet.
Op gemiddelde startpositie niet.
Op gemiddelde finish positie niet.
Op eindstand in WK niet.

Snap het oprecht niet. Wat heeft Lewis nou laten zien dit jaar waardoor je kan denken "wow, hij is duidelijk beter dan die Russell". Hij is op alle fronten verslagen door Russell dit seizoen. Alle.

Edit: Hij heeft zich een paar keer beter gekwalificeerd dan Russell, klopt. Echter weet hij dat dus niet om te zetten in meer punten, wat in mijn ogen juist weer een bewijs is dat hij geen ultieme racer is. Hij kan hard rondjes rijden, als één van de beste, maar is geen racer.

[ Bericht 15% gewijzigd door Evenstar op 22-11-2022 20:47:32 ]
  dinsdag 22 november 2022 @ 20:48:47 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206782291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

In veel jaren van het Mclaren / Mercedes tijdperk had hij de beste auto van iedereen, maar zijn teamgenoot ook en die wist ie dan toch maar steeds voor te blijven. Dan ben je dus een grote.
De laatste jaren was het wel "Valtteri, this is James" natuurlijk. Verder wel eens :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206782804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, niet alleen op Twitter, want ik zie bijvoorbeeld @:WismutVeilchen83 ook roepen dat Lewis Russell constant heeft verslagen. Hoe dan? In welk opzicht?

In aantal punten niet.
In aantal overwinningen niet.
In aantal podiumplekken niet.
In aantal pole-positions niet.
Op gemiddelde startpositie niet.
Op gemiddelde finish positie niet.
Op eindstand in WK niet.

Snap het oprecht niet. Wat heeft Lewis nou laten zien dit jaar waardoor je kan denken "wow, hij is duidelijk beter dan die Russell". Hij is op alle fronten verslagen door Russell dit seizoen. Alle.

Edit: Hij heeft zich een paar keer beter gekwalificeerd dan Russell, klopt. Echter weet hij dat dus niet om te zetten in meer punten, wat in mijn ogen juist weer een bewijs is dat hij geen ultieme racer is. Hij kan hard rondjes rijden, als één van de beste, maar is geen racer.
Ok wat minder spectaculair maar Ocon heeft Alonso keihard verslagen dit jaar. Maar we weten allemaal dat dit de waarheid geweld aan doet

EDIS: je rijtje ziet er indrukwekkend uit, alleen twee ‘stats’ zijn hetzelfde
En ik kon het ook niet geloven maar twee statistieken die je noemt zijn net in het voordeel van Hamilton :o
Gemiddelde Q wint Hamilton met 6,41 tegen 6,45
Aantal podiums: Hamilton 9 en Russell 8

Een leuke bonus, maar die wist je al wel. Kwalificatie battle: Hamilton 12 Russell 7 (is gefilterd)
Dat Hamilton minder overwinningen dan Eussell heeft zegt natuurlijk helemaal niks want er is maar een overwinning

[ Bericht 12% gewijzigd door opgebaarde op 22-11-2022 22:34:43 ]
pi_206783012
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok wat minder spectaculair maar Ocon heeft Alonso keihard verslagen dit jaar. Maar we weten allemaal dat dit de waarheid geweld aan doet
Absoluut, maar dat kun je vrij eenvoudig weerleggen als je alleen al kijkt naar de mechanische pech van Alonso.

Echter, als je de tweede helft seizoen van de Mercedes Boys vergelijkt en stelt dat Hamilton daar Russell heeft verslagen, dan is er geen enkel argument voor te vinden.
  dinsdag 22 november 2022 @ 23:01:00 #180
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206784200
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok wat minder spectaculair maar Ocon heeft Alonso keihard verslagen dit jaar. Maar we weten allemaal dat dit de waarheid geweld aan doet

EDIS: je rijtje ziet er indrukwekkend uit, alleen twee ‘stats’ zijn hetzelfde
En ik kon het ook niet geloven maar twee statistieken die je noemt zijn net in het voordeel van Hamilton :o
Gemiddelde Q wint Hamilton met 6,41 tegen 6,45
Aantal podiums: Hamilton 9 en Russell 8

Een leuke bonus, maar die wist je al wel. Kwalificatie battle: Hamilton 12 Russell 7 (is gefilterd)
Dat Hamilton minder overwinningen dan Eussell heeft zegt natuurlijk helemaal niks want er is maar een overwinning
Hij kapt m ook precies af op het punt waar Hamilton net daarvoor 5 races op rij ook voor Russell eindigde. Daarbij kun je onmogelijk zeggen dat Russell in Zandvoort beter was dan Hamilton.

Er beweert hier helemaal niemand dat Russell het slecht gedaan heeft. Alleen willen een hoop Hamilton-haters heel graag bevestigd zien dat het einde van Hamilton nabij is. Ondanks dat ik het ook een hele vermoeiende gozer vind en liever zie dat hij vandaag dan morgen stopt (al was het maar om het klimaat dat hij en zijn entourage creëren) maak ik dat totaal niet op uit de zogenaamde ‘cijfers’ van dit seizoen die enkelen hier kunstmatig willen framen. In een competitieve wagen weet ik ook 100% zeker dat Hamilton Russell zal verslaan volgend seizoen.
Rini dankjewel.
pi_206784421
En Hamilton kreeg natuurlijk aan het begin van het jaar de experiment wagen. Met de gedachte dat de ontwikkelingen beter waren, wat in vrijwel geen enkel geval bleek te zijn.

Russel mag de veters van Lewis nog niet eens strikken
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2022 @ 00:10:57 #182
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206784548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Hij kapt m ook precies af op het punt waar Hamilton net daarvoor 5 races op rij ook voor Russell eindigde. Daarbij kun je onmogelijk zeggen dat Russell in Zandvoort beter was dan Hamilton.

Er beweert hier helemaal niemand dat Russell het slecht gedaan heeft. Alleen willen een hoop Hamilton-haters heel graag bevestigd zien dat het einde van Hamilton nabij is. Ondanks dat ik het ook een hele vermoeiende gozer vind en liever zie dat hij vandaag dan morgen stopt (al was het maar om het klimaat dat hij en zijn entourage creëren) maak ik dat totaal niet op uit de zogenaamde ‘cijfers’ van dit seizoen die enkelen hier kunstmatig willen framen. In een competitieve wagen weet ik ook 100% zeker dat Hamilton Russell zal verslaan volgend seizoen.
Ik denk niet dat einde van Lewis nabij is hoor. Als hij een dominante auto krijgt dan zal hij echt wel kunnen strijden en misschien wel winnen van Russell. Denk dat Lewis dit jaar ook nul motivatie had ,dus dat hielp niet mee. Lewis kan gewoon verdomd hard rijden, denk niet dat iemand daar aan twijfelt.

Enige wat ik zeg is dat Lewis vooral kan winnen in een dominante auto. Ik zeg dus niet alleen maar in een dominante auto, maar vooral in een dominante auto. Als hij teveel in gevechten raakt dan is hij gewoon zowel op race craft als op mentale stukje niet sterk genoeg. Mercedes is ook niet zo sterk qua strategie om eerlijk te zijn. Is ook niet gek, want het maakte bij hun bijna nooit wat uit wat ze deden.

Wat betreft waar ik het afkap qua statistieken was gewoon gebaseerd op de zomerstop. Ongeveer helft van seizoen. Zowel na de zomerstop als tijdens het gehele seizoen was Russell beter. Lewis had een paar goede races, absoluut, maar alle statistieken wijzen toch echt naar Russell.
  woensdag 23 november 2022 @ 00:14:10 #183
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206784553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En Hamilton kreeg natuurlijk aan het begin van het jaar de experiment wagen. Met de gedachte dat de ontwikkelingen beter waren, wat in vrijwel geen enkel geval bleek te zijn.

Russel mag de veters van Lewis nog niet eens strikken
Russel is komende, Hamilton is gaande. Ik voorspel voor 2023 ook Russel met de meeste punten. Russel wordt een beetje onderschat, omdat hij wat roekeloos ogende acties heeft gedaan. Volgend jaar is hij weer een seizoen verder dan zal dat verbeteren. Lewis zie ik niet meer beter worden. Als de auto volgend jaar aan het begin weer tegenvalt, kan het wel eens een lang en moeilijk seizoen voor Hamilton worden.
pi_206784613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, niet alleen op Twitter, want ik zie bijvoorbeeld @:WismutVeilchen83 ook roepen dat Lewis Russell constant heeft verslagen. Hoe dan? In welk opzicht?

In aantal punten niet.
In aantal overwinningen niet.
In aantal podiumplekken niet.
In aantal pole-positions niet.
Op gemiddelde startpositie niet.
Op gemiddelde finish positie niet.
Op eindstand in WK niet.

.
Ja, maar dat is scoreboard journalistiek! /S

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:14 schreef Perox het volgende:

[..]
Als de auto volgend jaar aan het begin weer tegenvalt, kan het wel eens een lang en moeilijk seizoen voor Hamilton worden.
Denk als het weer een auto is waarmee hij niet meer dan een halve minuut voor de rest uit kan rijden zonder moeite, hij gewoon halverwege het seizoen stopt.
  woensdag 23 november 2022 @ 05:09:36 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_206784849
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En Hamilton kreeg natuurlijk aan het begin van het jaar de experiment wagen. Met de gedachte dat de ontwikkelingen beter waren, wat in vrijwel geen enkel geval bleek te zijn.
Dat mensen deze onzin geloven.
Beide reden in een slecht ontwikkelde nieuwe auto, Russel kon daar alleen beter mee overweg.
(Russel was gewend in een matige auto te presenteren)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 23 november 2022 @ 08:38:56 #186
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206785543
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 05:09 schreef dop het volgende:

[..]
Dat mensen deze onzin geloven.
Beide reden in een slecht ontwikkelde nieuwe auto, Russel kon daar alleen beter mee overweg.
(Russel was gewend in een matige auto te presenteren)
Ja, want Mercedes was zo tevreden met de auto dat ze geen experimenten hoefden uit te voeren.
Rini dankjewel.
pi_206785754
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ja, want Mercedes was zo tevreden met de auto dat ze geen experimenten hoefden uit te voeren.
Wie zegt dat dat experimenten verhaal niet gewoon de zoveelste poging van Mercedes is om de GOAT-status van Hamilton te beschermen?

Feit is dat Russell als teamnewbie die wagen met grote regelmaat tussen de Ferrari's en Redbulls in heeft gezet en zowel tijdens als na de "experimenten" beter presteerde dan Hamilton.

Zou het, heel misschien, niet zo kunnen zijn dat die auto helemaal niet zo slecht is als ze bij Mercedes roepen, maar de coureurs niet zo goed zijn als ze denken?
  woensdag 23 november 2022 @ 09:20:24 #188
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_206785978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat experimenten verhaal niet gewoon de zoveelste poging van Mercedes is om de GOAT-status van Hamilton te beschermen?

Feit is dat Russell als teamnewbie die wagen met grote regelmaat tussen de Ferrari's en Redbulls in heeft gezet en zowel tijdens als na de "experimenten" beter presteerde dan Hamilton.

Zou het, heel misschien, niet zo kunnen zijn dat die auto helemaal niet zo slecht is als ze bij Mercedes roepen, maar de coureurs niet zo goed zijn als ze denken?
"Kom jongens, we gaan experimenteren met de auto van de beste coureur die we hebben!"
En dat dan wedstrijd na wedstrijd.
Iedereen die dat gelooft, begrijpt er niets van.
pi_206785989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat experimenten verhaal niet gewoon de zoveelste poging van Mercedes is om de GOAT-status van Hamilton te beschermen?

Feit is dat Russell als teamnewbie die wagen met grote regelmaat tussen de Ferrari's en Redbulls in heeft gezet en zowel tijdens als na de "experimenten" beter presteerde dan Hamilton.

Zou het, heel misschien, niet zo kunnen zijn dat die auto helemaal niet zo slecht is als ze bij Mercedes roepen, maar de coureurs niet zo goed zijn als ze denken?
Was inderdaad absoluut geen sprake van porpoising. Alleen goede auto's hebben dat.
pi_206786010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:20 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
"Kom jongens, we gaan experimenteren met de auto van de beste coureur die we hebben!"
En dat dan wedstrijd na wedstrijd.
Iedereen die dat gelooft, begrijpt er niets van.
Het is ook maar hoe je het wil benoemen. Teams ontwikkelen het hele jaar door met onderdelen, wat meestal ook een goede ontwikkeling is. Was nu natuurlijk niet aan de orde.
pi_206786143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zou het, heel misschien, niet zo kunnen zijn dat die auto helemaal niet zo slecht is als ze bij Mercedes roepen, maar de coureurs niet zo goed zijn als ze denken?
Goh, dan hebben ze dit jaar tussen de races zeker extra op de playstation geoefend want in het april bij Q3 er uit en in november een 1-2 op de startgrid.
Wie dit leest is gek
  woensdag 23 november 2022 @ 09:39:35 #192
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat experimenten verhaal niet gewoon de zoveelste poging van Mercedes is om de GOAT-status van Hamilton te beschermen?

Feit is dat Russell als teamnewbie die wagen met grote regelmaat tussen de Ferrari's en Redbulls in heeft gezet en zowel tijdens als na de "experimenten" beter presteerde dan Hamilton.

Zou het, heel misschien, niet zo kunnen zijn dat die auto helemaal niet zo slecht is als ze bij Mercedes roepen, maar de coureurs niet zo goed zijn als ze denken?
Je zegt het al goed, heel misschien. Ik denk gewoon dat het niet klopt wat je veronderstelt en dat Hamilton wel gewoon erg goed is. Nee, geen GOAT, dat beweert alleen de maker van dit topic. Maar wel heel erg goed. Dus moet er een andere oorzaak zijn. Precies zoals Verstappen in het begin ook even moeite had met de nieuwe auto waardoor het gat naar Perez ongebruikelijk klein was. Nadat hij de auto onder de knie had domineerde hij zijn teamgenoot als vanouds. Ook Hamilton was na een race of 7, 8 (vanaf Canada) weer gewoon aardig op niveau. Voornaamste verschil tussen Verstappen en Hamilton is is dat Hamilton met Russell een toekomstige wereldkampioen naast zich heeft en Verstappen Perez.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 09:41:45 #193
37887 Dauthi
Progressive
pi_206786193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:20 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
"Kom jongens, we gaan experimenteren met de auto van de beste coureur die we hebben!"
En dat dan wedstrijd na wedstrijd.
Iedereen die dat gelooft, begrijpt er niets van.
Nee, je gebruikt je minst ervaren coureur, die de minste kilometers in top auto's heeft gereden, minder gevoel heeft in de auto, en daardoor minder accurate of nuttige feedback kan geven :')
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 23 november 2022 @ 09:49:56 #194
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Nee, je gebruikt je minst ervaren coureur, die de minste kilometers in top auto's heeft gereden, minder gevoel heeft in de auto, en daardoor minder accurate of nuttige feedback kan geven :')
In de praktijk is het juist andersom, in een langzame auto moet je veel beter je best doen als in een auto die al snel is.
Russel kan wat dat betreft misschien juist wél beter feedback geven omdat hij alleen maar langzame auto's gereden heeft. Hamilton is wellicht "gewend" elk foutje met een dot gas weg te poetsen omdat zijn auto veel sneller was.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 09:53:39 #195
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786300
Ik zie ook wel een scenario waarbij HAM in race 1 al gezien heeft dat het toch niks zou worden en aangezien plek 3, 4, 5 of 6 hem toch geen reet boeit hij heeft gezegd dat hij alles wil proberen om vooral de auto weer op het rechte spoor te krijgen. Daarbij ga je er natuurlijk vanuit dat de verbeteringen die ze meenemen ook echt verbeteringen zijn, wat in het begin niet echt zo was natuurlijk. Of niet vast te stellen was door het gestuiter.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 09:58:27 #196
37887 Dauthi
Progressive
pi_206786335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
In de praktijk is het juist andersom, in een langzame auto moet je veel beter je best doen als in een auto die al snel is.
Russel kan wat dat betreft misschien juist wél beter feedback geven omdat hij alleen maar langzame auto's gereden heeft. Hamilton is wellicht "gewend" elk foutje met een dot gas weg te poetsen omdat zijn auto veel sneller was.
Wanneer je niet weet waar de limiet ligt kan je er ook geen feedback over geven...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206786338
Goh we zoeken overal ervaren krachten. Alleen als het Mercedes betreft vindt een substantieel fokkers dat net de rookie (die geen ervaring met het team, collega’s, processen of de auto heeft) de beste kandidaat is om de auto waar ze niet begrepen waarom die zo langzaam was te fixen. In een verloren jaar de ervaring kracht, de GOAT, laten knokken voor P5 (proest) en ondertussen de nieuweling de problemen helpen oplossen zodat ze daarna de komende jaren wel weer vooruit kunnen en wel kunnen vechten voor P1

Met alle respect dit klinkt bijzonder ridicuul.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:00:05 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786353
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie ook wel een scenario waarbij HAM in race 1 al gezien heeft dat het toch niks zou worden en aangezien plek 3, 4, 5 of 6 hem toch geen reet boeit hij heeft gezegd dat hij alles wil proberen om vooral de auto weer op het rechte spoor te krijgen. Daarbij ga je er natuurlijk vanuit dat de verbeteringen die ze meenemen ook echt verbeteringen zijn, wat in het begin niet echt zo was natuurlijk. Of niet vast te stellen was door het gestuiter.
Het kan van alles zijn. Het probleem is dat MB de afgelopen jaren zoveel complete onzin heeft verkondigd dat het nu niet meteen geloofd wordt dat de slechte prestaties komen omdat Hamilton aan het "experimenteren" was.

We hebben vorig jaar gezien dat zijn race craft achter blijft als het er op aan komt en nu is een nieuweling sneller in dezelfde auto. Dan kan het best dat MB een keer de waarheid zegt maar ik geloof daar ook geen zak van en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:01:00 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:58 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wanneer je niet weet waar de limiet ligt kan je er ook geen feedback over geven...
Inderdaad. De coureur die al 5 jaar niet in de buurt van die limiet is gekomen kan hem dan dus niet beter aangeven als iemand die al jaren op de limiet moest rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:03:11 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786386
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
Goh we zoeken overal ervaren krachten. Alleen als het Mercedes betreft vindt een substantieel fokkers dat net de rookie (die geen ervaring met het team, collega’s, processen of de auto heeft) d
Russel is geen rookie. Die weet hoe een F1 team werkt en hoe een F1 auto rijd. Vorig jaar had hij in Hamiltons auto gewonnen als MB het niet "per ongeluk" verknald had.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:05:25 #201
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786411
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:00 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het kan van alles zijn. Het probleem is dat MB de afgelopen jaren zoveel complete onzin heeft verkondigd dat het nu niet meteen geloofd wordt dat de slechte prestaties komen omdat Hamilton aan het "experimenteren" was.

We hebben vorig jaar gezien dat zijn race craft achter blijft als het er op aan komt en nu is een nieuweling sneller in dezelfde auto. Dan kan het best dat MB een keer de waarheid zegt maar ik geloof daar ook geen zak van en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Dat die nieuweling sneller is wil ik volgend jaar graag wel eens bevestigd zien. Het enige waar ik HAM echt zwakker in vind dan Verstappen is inderdaad het inhalen. Voor het overige denk ik dat beiden nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteken.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:07:19 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat die nieuweling sneller is wil ik volgend jaar graag wel eens bevestigd zien. Het enige waar ik HAM echt zwakker in vind dan Verstappen is inderdaad het inhalen. Voor het overige denk ik dat beiden nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteken.
Russel heeft anders ook een aparte manier van "inhalen" :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206786451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
In de praktijk is het juist andersom, in een langzame auto moet je veel beter je best doen als in een auto die al snel is.
Russel kan wat dat betreft misschien juist wél beter feedback geven omdat hij alleen maar langzame auto's gereden heeft. Hamilton is wellicht "gewend" elk foutje met een dot gas weg te poetsen omdat zijn auto veel sneller was.
Hij heeft een aantal seizoenen met de meest superieure auto gereden van het veld. Die reed elke wedstrijd 30 seconden weg van de rest. Dan heb je geen race craft nodig om naar voren te kunnen rijden, dan moet je alleen geen foutjes maken. Dat doet hij zelden, dat is zijn talent.

Russell is in dat team de betere coureur.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:09:43 #204
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786461
quote:
12s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Russel heeft anders ook een aparte manier van "inhalen" :+
Ik zie Russell in een titelgevecht ook echt nog wel het hoofd verliezen. Hamilton niet. Ondanks dat hij de laatste 4 races vorig jaar een dominante auto had had ik verwacht dat hij vast wel ergens onder de druk zou bezwijken, maar dat deed hij niet. Daardoor ben ik er ook van overtuigd dat dat niet ineens weg is na een seizoen in een flutauto zoals dit jaar.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:11:19 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786475
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:09 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Hij heeft een aantal seizoenen met de meest superieure auto gereden van het veld. Die reed elke wedstrijd 30 seconden weg van de rest. Dan heb je geen race craft nodig om naar voren te kunnen rijden, dan moet je alleen geen foutjes maken. Dat doet hij zelden, dat is zijn talent.
Die foutjes vielen gewoon niet, of kwamen niet in beeld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206786494
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik zie Russell in een titelgevecht ook echt nog wel het hoofd verliezen. Hamilton niet. Ondanks dat hij de laatste 4 races vorig jaar een dominante auto had had ik verwacht dat hij vast wel ergens onder de druk zou bezwijken, maar dat deed hij niet. Daardoor ben ik er ook van overtuigd dat dat niet ineens weg is na een seizoen in een flutauto zoals dit jaar.
Dat verwacht ik ook niet.

Als ze bij Merc volgend jaar een top auto eruit poepen, dan rijdt hij gewoon vooraan. Kijk maar hoe ze dit jaar langzamerhand de auto op orde kregen.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:15:22 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik zie Russell in een titelgevecht ook echt nog wel het hoofd verliezen. Hamilton niet. Ondanks dat hij de laatste 4 races vorig jaar een dominante auto had had ik verwacht dat hij vast wel ergens onder de druk zou bezwijken, maar dat deed hij niet. Daardoor ben ik er ook van overtuigd dat dat niet ineens weg is na een seizoen in een flutauto zoals dit jaar.
Naar mijn mening heeft Hamilton eerder in het jaar al zijn hoofd verloren.
Iedereen die zo vol lof is over Hamilton en hoe goed hij wel niet is, doet toch net alsof Silverstone per ongeluk ging.
Iemand die 7 keer WK is die weet héél goed dat je een bocht niet aan de binnenkant aan kan snijden zonder flink snelheid te verliezen. Dat weet iedereen die wel eens te hard een bocht in is gegaan. Die aanrijding was derhalve bewust en de hoofdreden dat hij snel in kon lopen.
En dan hebben we nog alle vieze spelletjes die MB nodig had naast de baan waar Hamilton gretig aan mee doet/deed.

Ik denk niet dat ie zo sterk in zijn schoenen staat als atlijd beweerd werd (toen hij alles won). Met het vuur aan de schenen blijft ie ineens 3 maanden van zijn zo geliefde social media weg. Dat zegt wel wat (al interesseert die SM onzin mij persoonlijk vrij weinig).
Mocht Russel volgend jaar een (veel) betere start van het seizoen hebben, zie ik nog wel eens rare dingen gebeuren bij Mercedes. Aan de andere kant verwacht ik gewoon dat Hamilton zich herpakt en inderdaad weer vooraan mee doet. De snelheid heeft hij echt wel en zoals gezegd is Russel nog jong, gretig en sneller verleidbaar tot een foutje. Zoals Max was en Leclerc nu nog heeft, mede door de auto/team waarschijnlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:23:26 #208
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786594
Onder druk doet Hamilton inderdaad net iets vaker gekke dingen als Verstappen. Andersom kun je echter betogen dat Verstappen in Brazilië en Saudi Arabië 2x ķķk heel bewust het risico op een botsing (met minder grote consequenties uiteraard) op de koop toe nam toen hem een botsing beter uitkwam dan Hamilton. Of hij daar nu voor bestraft is of niet, het was beide keren echt ellebogen uit.

In een seizoen waarin het materiaal tussen Verstappen en Hamilton gelijkwaardig is zie ik Hamilton ook niet snel meer winnen. Maar tegen elke andere coureur wint hij wel nog. Ook wanneer de MERC fractioneel beter is dan de auto van Verstappen kan hij het gewoon nog winnen. Wanneer MERC in 2021 het hele jaar een auto zoals na Silverstone had gehad dan had HAM ook gewoon de titel binnengesleept.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2022 @ 10:24:06 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206786602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:15 schreef daNpy het volgende:
Iedereen die zo vol lof is over Hamilton en hoe goed hij wel niet is, doet toch net alsof Silverstone per ongeluk ging.
Iemand die 7 keer WK is die weet héél goed dat je een bocht niet aan de binnenkant aan kan snijden zonder flink snelheid te verliezen.
Jij bent nu geen haar beter dan die lui die denken dat Verstappen expres crashte in Brazilië.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 november 2022 @ 10:24:47 #210
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206786611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Jij bent nu geen haar beter dan die lui die denken dat Verstappen expres crashte in Brazilië.
Waar heb je het over?
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2022 @ 10:25:47 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206786620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Waar heb je het over?
Mobiel quoten is kut, en jij postte net iets voor mij. Het sloeg niet op jouw post.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 november 2022 @ 10:27:32 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij bent nu geen haar beter dan die lui die denken dat Verstappen expres crashte in Brazilië.
Het is echt basis autorijden wat je al leert op je 12e als je met een model autootje racet. Ik geloof niet dat Ham dat "overkwam", nadat Max niet in zijn dummy trapte.
De sprint race wees uit dat Max aan de horizon zou gaan verdwijnen, hij had maar 1 kans en dat was voor de race al lang en breed geanalyseerd zelfs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206786654
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:03 schreef daNpy het volgende:

[..]
Russel is geen rookie. Die weet hoe een F1 team werkt en hoe een F1 auto rijd. Vorig jaar had hij in Hamiltons auto gewonnen als MB het niet "per ongeluk" verknald had.
Interessant dat één (1) weekend ervaring dus voldoende is. Ik begrijp een stuk beter waarom jij mij een Mercedes fanboy noemt
  woensdag 23 november 2022 @ 10:30:23 #214
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786666
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Interessant dat één (1) weekend ervaring dus voldoende is. Ik begrijp een stuk beter waarom jij mij een Mercedes fanboy noemt
Ja, ik hou meteen weer op met reageren op jou, want zoals altijd lees je dingen die er helemaal niet staan en dingen die er wel staan, reageer je niet op alleen maar om lekker tegendraads te kunnen doen :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2022 @ 10:33:02 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206786695
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het is echt basis autorijden wat je al leert op je 12e als je met een model autootje racet. Ik geloof niet dat Ham dat "overkwam", nadat Max niet in zijn dummy trapte.
De sprint race wees uit dat Max aan de horizon zou gaan verdwijnen, hij had maar 1 kans en dat was voor de race al lang en breed geanalyseerd zelfs.
Ik zeg gewoon op welk niveau je nu zit, je zoekt het zelf maar uit of je jezelf echt tot dat niveau wil verlagen. Precies dezelfde argumentatie geldt andersom voor Brazilië.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 november 2022 @ 10:35:14 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206786729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zeg gewoon op welk niveau je nu zit, je zoekt het zelf maar uit of je jezelf echt tot dat niveau wil verlagen. Precies dezelfde argumentatie geldt andersom voor Brazilië.
Ja dat kan, maar daar gaat dit topic niet over. Dit gaat over hoe goed Hamilton is en dat hij geen fouten maakt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206786744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Was inderdaad absoluut geen sprake van porpoising. Alleen goede auto's hebben dat.
De Ferrari stuiterde net zo hard en dat was aan het begin van het seizoen de snelste wagen op de grid...
pi_206786780
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Goh, dan hebben ze dit jaar tussen de races zeker extra op de playstation geoefend want in het april bij Q3 er uit en in november een 1-2 op de startgrid.
Of de auto is nog beter geworden.
pi_206786794
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:13 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook niet.

Als ze bij Merc volgend jaar een top auto eruit poepen, dan rijdt hij gewoon vooraan. Kijk maar hoe ze dit jaar langzamerhand de auto op orde kregen.
Maar nog niet dichtbij genoeg.
Het leek er op dat ze in Mexico en Brazilie het voor elkaar hadden, maar nadat we weer op zee niveau waren, reden ze weer op dezelfde plek als de hele 2de helft van het seizoen.

Dus hebben ze echt zoveel aan ontwikkeling gedaan vraag ik me dan af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206786839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:30 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, ik hou meteen weer op met reageren op jou, want zoals altijd lees je dingen die er helemaal niet staan en dingen die er wel staan, reageer je niet op alleen maar om lekker tegendraads te kunnen doen :W
Je viel alleen over het gebruik van het woord rookie? Ik schrijf nog op in wat hij met zijn teamgenoot verschilt, ik schrijf de context op, en dat stuk heb je notabene laten staan. Sorry man dat ik rookie zeg want hij is officieel inderdaad geen fucking rookie. Klopt. Goed van jou. Officieel is hij geen rookie alleen een nieuweling in het team (dit lijkt flauw maar blijkbaar nodig: nieuweling mag denk ik wel toch ondanks dat weekend invallen en anders hoor ik graag welk woord wel correct is).

Edit: je zegt ook "per ongeluk" inclusief aanhalingstekens. Daarmee suggereer je dat het 'niet-per-ongeluk' fout is gegaan. Dus Mercedes heeft hem expres genaaid? (Question)

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 23-11-2022 10:55:09 ]
  woensdag 23 november 2022 @ 11:05:34 #221
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206787086
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het is echt basis autorijden wat je al leert op je 12e als je met een model autootje racet. Ik geloof niet dat Ham dat "overkwam", nadat Max niet in zijn dummy trapte.
De sprint race wees uit dat Max aan de horizon zou gaan verdwijnen, hij had maar 1 kans en dat was voor de race al lang en breed geanalyseerd zelfs.
Dat aan de horizon verdwijnen viel in de sprintrace volgens mij reuze mee.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 11:34:15 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206787458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat aan de horizon verdwijnen viel in de sprintrace volgens mij reuze mee.
Ham ging hem in ieder geval niet meer bij halen dan, dat is iig wat ik ervan onthouden heb.
Hij heeft de handrem aangetrokken om te voorkomen dat Verstappen op +50 zou komen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 11:44:54 #223
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206787604
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ham ging hem in ieder geval niet meer bij halen dan, dat is iig wat ik ervan onthouden heb.
Hij heeft de handrem aangetrokken om te voorkomen dat Verstappen op +50 zou komen.
In de sprint liep VER nooit verder weg dan 2 ā 3 seconden en op de streep was het iets meer dan 1. Ik zou niet weten waarom daar strategisch niet iets tegen te doen zou zijn.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 11:48:59 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206787687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
In de sprint liep VER nooit verder weg dan 2 ā 3 seconden en op de streep was het iets meer dan 1. Ik zou niet weten waarom daar strategisch niet iets tegen te doen zou zijn.
Hmm, dan heb ik dat anders onthouden. Die 2-3 seconden klinkt wel een beetje naar spiegelen/ cruisen, wat in de races ook gebeurt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:31:21 #225
545 dop
:copyright: dop
pi_206788365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ja, want Mercedes was zo tevreden met de auto dat ze geen experimenten hoefden uit te voeren.
dat zeg ik nergens.
geen enkele auto op de grid ontkomt aan afstellen en experimenteren.
De hele start van het Seizoen was voor alle teams zoeken naar de mogelijkheden.
In eerste instantie bracht Merc helemaal geen upgrades, en was het voor beide kanten van de garage gewoon uitzoeken wat de beste afstelling is.
het is niet dat Lewis constant de baan op moest met een compleet andere wagen.
natuurlijk is er in de trainingen en mogelijk zelf in de kwalificatie of een race van alles uitgeprobeerd.
Dat is niet alleen voor Hamilton een leer proces
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 23 november 2022 @ 13:02:59 #226
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206788839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:31 schreef dop het volgende:

[..]
dat zeg ik nergens.
geen enkele auto op de grid ontkomt aan afstellen en experimenteren.
De hele start van het Seizoen was voor alle teams zoeken naar de mogelijkheden.
In eerste instantie bracht Merc helemaal geen upgrades, en was het voor beide kanten van de garage gewoon uitzoeken wat de beste afstelling is.
het is niet dat Lewis constant de baan op moest met een compleet andere wagen.
natuurlijk is er in de trainingen en mogelijk zelf in de kwalificatie of een race van alles uitgeprobeerd.
Dat is niet alleen voor Hamilton een leer proces
Ik heb verhalen gelezen en gehoord (ook van Nederlandse journalisten) dat er complete gaten in de vloer gezaagd werden met een slijptol. Dat is dan formeel geen upgrade, maar wel echt experimenteren.
Rini dankjewel.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:07:17 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206788899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik heb verhalen gelezen en gehoord (ook van Nederlandse journalisten) dat er complete gaten in de vloer gezaagd werden met een slijptol. Dat is dan formeel geen upgrade, maar wel echt experimenteren.
Bij ons heet dat beunhazen :7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2022 @ 20:22:12 #228
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206795621
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Nee, je gebruikt je minst ervaren coureur, die de minste kilometers in top auto's heeft gereden, minder gevoel heeft in de auto, en daardoor minder accurate of nuttige feedback kan geven :')
Wat je hier eigenlijk zegt is dat Mercedes zich onnodig in een lastig parket heeft bewogen door het seizoen met de nieuwe regelementen te starten met een onervaren coureur in plaats van nog een jaartje Bottas. Daar zit wel wat in :)

Los daarvan blijft Russel toch verdacht goed in de buurt van Hamilton ondanks zijn onervarenheid. Voor volgend jaar voorspel ik eigenlijk meer van hetzelfde. Russel dwingt dingen af, Hamilton kan vreselijk goed rondjes rijden, maar ik zie Russel hem de baas zijn volgend jaar.
  donderdag 24 november 2022 @ 00:08:08 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206798588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:13 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook niet.

Als ze bij Merc volgend jaar een top auto eruit poepen, dan rijdt hij gewoon vooraan. Kijk maar hoe ze dit jaar langzamerhand de auto op orde kregen.
In de laatste race 6 tienden achter RB is 'op orde'?

De enige reden dat ze in Mexico en Brazilie leuk mee konden doen, is vanwege de ijle lucht en de verminderde effectiviteit van het aero-pakket.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206799692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 00:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
In de laatste race 6 tienden achter RB is 'op orde'?

De enige reden dat ze in Mexico en Brazilie leuk mee konden doen, is vanwege de ijle lucht en de verminderde effectiviteit van het aero-pakket.
Mercedes heeft natuurlijk grote stappen gemaakt. Dat is overduidelijk, maar het gat dat er in race 1 lag kan je natuurlijk nooit meer overbruggen. Al is het alleen al om het feit dat ze bij RB ook niet stil zitten.
pi_206804059
twitter
pi_206806245
Lewis begint een carriere als straatracer?
https://www.instagram.com/reel/ClULWdXvOHv/
  donderdag 24 november 2022 @ 23:23:44 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206810503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Mercedes heeft natuurlijk grote stappen gemaakt. Dat is overduidelijk, maar het gat dat er in race 1 lag kan je natuurlijk nooit meer overbruggen. Al is het alleen al om het feit dat ze bij RB ook niet stil zitten.
Blijft het gegeven dat als je 6 tienden langzamer bent dan je concurrent, je niet je zaken 'op orde' hebt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 20:43:09 #234
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207590765
twitter


Beestachtige hardloopsessie 😤🔥
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207686001
quote:
Lewis Hamilton werd als kind op basisschool gepest: ‘Ze gooiden bananen naar mij’
Als zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 geniet Lewis Hamilton behoorlijk veel aanzien, maar dat was vroeger wel anders. De Mercedes-coureur onthult in de podcast On Purpose dat hij op jonge leeftijd te maken kreeg met stevige pesterijen.

Hamilton omschrijft zijn schooltijd dan ook als ‘waarschijnlijk het meest traumatische en moeilijkste deel’ van zijn leven. Als 6-jarige kreeg hij veel te verduren op de basisschool in Engeland. ,,Dingen als bananen die naar je worden gegooid, of mensen die om de haverklap het n-woord gebruikten. Ik denk dat ik in die tijd op die school waarschijnlijk een van de drie gekleurde kinderen was. Ik had echt het gevoel dat het systeem tegen me was.”
https://www.ad.nl/formule(...)n-naar-mij~a1c585c8/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207686220
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verdomme. En dan ook nog de FIA die je tegenwerkt.

Bizar hoeveel ellende. But still we rise!!
pi_207686333
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Lewis Hamilton werd als kind op basisschool gepest: ‘Ze gooiden bananen naar mij’
:'(

quote:
Hamilton omschrijft zijn schooltijd dan ook als ‘waarschijnlijk het meest traumatische en moeilijkste deel’ van zijn leven. Als 6-jarige kreeg hij veel te verduren op de basisschool in Engeland. ,,Dingen als bananen die naar je worden gegooid, of mensen die om de haverklap het n-woord gebruikten. Ik denk dat ik in die tijd op die school waarschijnlijk een van de drie gekleurde kinderen was.
Sorry hoor. Maar in Engeland barst het van de gekleurde mensen.

Hamilton zal als 6-jarige dan wel niet op een openbare school hebben gezeten, als er maar 3 gekleurde mensen op zaten. :+

Ik ben trouwens ook zwaar gepest op school. Maar toen ik 30 was, heb ik dat allemaal van me af gegooid. Ik was nooit van plan om activist te gaan worden, dus ik heb alle psychologische baggage die me dwars zat voor mijn 30e van me af gegooid.

Ik zou Hamilton aanraden om dat ook te doen. Want als activist doet hij het niet zo super. Hij kan beter een andere carričre kiezen. Eentje waarbij zijn bankrekening van $285 miljoen hem niet ongeloofwaardig maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door RetepV op 23-01-2023 18:06:03 ]
pi_207686776
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:55 schreef RetepV het volgende:

[..]
:'(
[..]
Sorry hoor. Maar in Engeland barst het van de gekleurde mensen.

Hamilton zal als 6-jarige dan wel niet op een openbare school hebben gezeten, als er maar 3 gekleurde mensen op zaten. :+

Ik ben trouwens ook zwaar gepest op school. Maar toen ik 30 was, heb ik dat allemaal van me af gegooid. Ik was nooit van plan om activist te gaan worden, dus ik heb alle psychologische baggage die me dwars zat voor mijn 30e van me af gegooid.

Ik zou Hamilton aanraden om dat ook te doen. Want als activist doet hij het niet zo super. Hij kan beter een andere carričre kiezen. Eentje waarbij zijn bankrekening van $285 miljoen hem niet ongeloofwaardig maakt.
Het punt is natuurlijk vooral dat Hamilton het hele verhaal van zijn jonge jeugd framed in het racisme waar hij zijn hele leven mee te maken zou hebben. En dat is natuurlijk gewoon bullshit. 6-jarige die een zwart jongetje pesten, dat heeft helemaal niets met racisme te maken, ook niet als ze hem met zijn kleur pesten. Ze zoeken gewoon een makkelijk slachtoffer uit en pesten dan met hetgeen waarin die persoon afwijkt. Heb je rood haar, dan krijg je dat te horen, ben je dik dan word je daar mee gepest en als je zwart bent dan kiezen ze dat. Zo werkt het simpelweg.

Pesten is iets verschrikkelijks, dat zal ik nooit bagatelliseren. Maar Hamilton doet steeds alsof 6-jarigen al verpest zijn door institutioneel racisme en dat is echt kul.
pi_207687457
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:55 schreef RetepV het volgende:

[..]
:'(
[..]
Sorry hoor. Maar in Engeland barst het van de gekleurde mensen.

Hamilton zal als 6-jarige dan wel niet op een openbare school hebben gezeten, als er maar 3 gekleurde mensen op zaten. :+

Ik ben trouwens ook zwaar gepest op school. Maar toen ik 30 was, heb ik dat allemaal van me af gegooid. Ik was nooit van plan om activist te gaan worden, dus ik heb alle psychologische baggage die me dwars zat voor mijn 30e van me af gegooid.

Ik zou Hamilton aanraden om dat ook te doen. Want als activist doet hij het niet zo super. Hij kan beter een andere carričre kiezen. Eentje waarbij zijn bankrekening van $285 miljoen hem niet ongeloofwaardig maakt.
Als jij het in tegenstelling tot Lewis wel van je af hebt gegooid, waarom begin je er dan over?

En nog een vraag. Tot welk opgebouwd bedrag aan vermogen dertig jaar latar is het wel geloofwaardig?


quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk vooral dat Hamilton het hele verhaal van zijn jonge jeugd framed in het racisme waar hij zijn hele leven mee te maken zou hebben. En dat is natuurlijk gewoon bullshit. 6-jarige die een zwart jongetje pesten, dat heeft helemaal niets met racisme te maken, ook niet als ze hem met zijn kleur pesten. Ze zoeken gewoon een makkelijk slachtoffer uit en pesten dan met hetgeen waarin die persoon afwijkt. Heb je rood haar, dan krijg je dat te horen, ben je dik dan word je daar mee gepest en als je zwart bent dan kiezen ze dat. Zo werkt het simpelweg.

Pesten is iets verschrikkelijks, dat zal ik nooit bagatelliseren. Maar Hamilton doet steeds alsof 6-jarigen al verpest zijn door institutioneel racisme en dat is echt kul.
Als, als er echt kindjes bananen hebben gegooid en hem neger hebben genoemd. Dan is die kindjes iets aangeleerd want dat verzinnen ze niet zelf en dat heeft alle schijn (...) van racisme

[ Bericht 17% gewijzigd door opgebaarde op 23-01-2023 19:20:57 ]
  maandag 23 januari 2023 @ 19:48:55 #240
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207688125
Klinkt weer als een verzonnen verhaaltje voor aandacht, net als zo vaak.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 januari 2023 @ 19:58:38 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_207688395
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een van die twee andere was in ieder geval Ashley Young, die zaten in dezelfde jaargang op de The Saint John Henry Newman Catholic School.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_207688452
Gratis fruit, daar zou menig ander arm kind een moord voor doen
  dinsdag 24 januari 2023 @ 00:07:46 #243
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207691782
quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:58 schreef XL het volgende:

[..]
Een van die twee andere was in ieder geval Ashley Young, die zaten in dezelfde jaargang op de The Saint John Henry Newman Catholic School.
Lijkt me dat die meer gepest zal zijn, Ashley is een meisjesnaam.. :Y
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 00:26:43 #244
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207691870
Goh. De haat zit hier blijkbaar zo diep dat racisme en pesterij wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. Het is echt te gęnant voor woorden.

Een ieder die racisme bagatelliseert hoort maar op een plek thuis. Namelijk de gevangenis.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207691999
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goh. De haat zit hier blijkbaar zo diep dat racisme en pesterij wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. Het is echt te gęnant voor woorden.

Een ieder die racisme bagatelliseert hoort maar op een plek thuis. Namelijk de gevangenis.
:')
Ik krijg nog geld van je.
pi_207696449
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goh. De haat zit hier blijkbaar zo diep dat racisme en pesterij wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. Het is echt te gęnant voor woorden.

Een ieder die racisme bagatelliseert hoort maar op een plek thuis. Namelijk de gevangenis.
Goh. De liefde zit bij jou blijkbaar zo diep dat je dingen over racisme en pesterij leest die er helemaal niet staan. Niemand praat het goed. Men trekt echter wel zijn geloofwaardigheid in twijfel, want tja...Lewis en zijn opgeklopte bullshit om zijn standpunten kracht bij te zetten.
pi_207696678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef DjVero het volgende:

[..]
Goh. De liefde zit bij jou blijkbaar zo diep dat je dingen over racisme en pesterij leest die er helemaal niet staan. Niemand praat het goed. Men trekt echter wel zijn geloofwaardigheid in twijfel, want tja...Lewis en zijn opgeklopte bullshit om zijn standpunten kracht bij te zetten.
CC maakt zich wederom volkomen belachelijk.
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 24 januari 2023 @ 15:41:41 #248
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207696894
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Lijkt me dat die meer gepest zal zijn, Ashley is een meisjesnaam.. :Y
"My name is Sue Ashley, how do you do!"
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 16:21:54 #249
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207697347
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goh. De haat zit hier blijkbaar zo diep dat racisme en pesterij wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. Het is echt te gęnant voor woorden.

Een ieder die racisme bagatelliseert hoort maar op een plek thuis. Namelijk de gevangenis.
Racisme wordt niet goedgepraat of gebagetaliseerd, er worden alleen twijfels geplaatst bij de geloofwaardigheid van Hamilton.
Hij zegt bijv. dat er "maar iets van 3 zwarte leeringen op de school" zaten.
Wat daar bij mij naar voren komt is dat Hamilton blijkbaar niet eens wist hoeveel zwarte leerlingen er op de school zaten, had zelf ook amper vriendjes van kleur kennelijk.
En niet alleen Asley zat op die school maar de broer van Ashley, Lewis, zat er ook op school... dan heb je al 3 zwarte leerlingen.

En dat ie op z'n 16e te horen kreeg dat hij dyslexie had vind ik ook vreemd.. daar komt men over het algemeen veel eerder achter, op de lagere school al.

Hij zal vast gepest zijn maar ik denk dan niet ivm huidskeur maar ivm. z'n gedrag.
Hij is een beetje een autist, ben ik vroeger ook voor gepest.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:33:48 #250
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_207704646
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goh. De haat zit hier blijkbaar zo diep dat racisme en pesterij wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. Het is echt te gęnant voor woorden.

Een ieder die racisme bagatelliseert hoort maar op een plek thuis. Namelijk de gevangenis.
Alles is al snel racisme tegenwoordig.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_207705128
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:33 schreef aloa het volgende:

[..]
Alles is al snel racisme tegenwoordig.
ftfy.

Inmiddels kan ik me met trots racist noemen, omdat ik mensen met een andere huidskleur NIET anders behandel dan mensen met mijn eigen kleurtje.
pi_207708640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:29 schreef TagForce het volgende:

[..]
ftfy.

Inmiddels kan ik me met trots racist noemen, omdat ik mensen met een andere huidskleur NIET anders behandel dan mensen met mijn eigen kleurtje.
Tegenwoordig mag je jezelf dan absoluut een racist noemen ja, weg met jou ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:05 #253
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207709932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef DjVero het volgende:

[..]
Men trekt echter wel zijn geloofwaardigheid in twijfel, want tja...Lewis en zijn opgeklopte bullshit om zijn standpunten kracht bij te zetten.
Precies, puur op basis van haat/afgunst wordt de geloofwaardigheid in twijfel getrokken. Niet om de feiten, nee om onderbuikgevoelens.
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij zal vast gepest zijn maar ik denk dan niet ivm huidskeur maar ivm. z'n gedrag.
Hij is een beetje een autist, ben ik vroeger ook voor gepest.
Toch knap dat jij dat vanaf hier kan zien zonder dat je erbij bent geweest. En een diagnose zonder hem te hebben gesproken. (althans, dat neem ik aan)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:43:16 #254
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207710057
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Toch knap dat jij dat vanaf hier kan zien zonder dat je erbij bent geweest. En een diagnose zonder hem te hebben gesproken. (althans, dat neem ik aan)
Daarvoor hoef je ook niet met 'm te spreken, moet je wel naar 'm luisteren natuurlijk..
Genoeg oude filmpjes van 'm te zien, oude interviews, etc.
Zeker toen ie nog niet volwassen was zie je in die filmpjes een vrij autistisch jochie.. niks mis mee natuurlijk, daardoor kan ie zich ook zo goed focussen en heeft in bepaalde dingen (auto rijden bijv.) een snellere leercurve.
Zie je ook bij concertpianisten, neem bijv Wibi Soerjadi.
Ook die is vroeger gepest op school, is dat dan vanwege huidskleur of omdat ie net even anders was dan de rest?
Ik ga uit van het laatste.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:46:17 #255
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207710106
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Daarvoor hoef je ook niet met 'm te spreken, moet je wel naar 'm luisteren natuurlijk..
Genoeg oude filmpjes van 'm te zien, oude interviews, etc.
Zeker toen ie nog niet volwassen was zie je in die filmpjes een vrij autistisch jochie.. niks mis mee natuurlijk, daardoor kan ie zich ook zo goed focussen en heeft in bepaalde dingen (auto rijden bijv.) een snellere leercurve.
Zie je ook bij concertpianisten, neem bijv Wibi Soerjadi.
Ook die is vroeger gepest op school, is dat dan vanwege huidskleur of omdat ie net even anders was dan de rest?
Ik ga uit van het laatste.
Nogmaals knap dat jij aan iemand kan zien dat die autisme zou hebben. Is helemaal geen bewezen feit over Lewis trouwens.

Ook nogmaals knap dat jij de reden weet dat iemand zou zijn gepest zoveel jaar na dato. Want dat is vrij onmogelijk om te weten zonder betrokkenen te hebben gesproken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:49:03 #256
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207710149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nogmaals knap dat jij aan iemand kan zien dat die autisme zou hebben. Is helemaal geen bewezen feit over Lewis trouwens.

Ook nogmaals knap dat jij de reden weet dat iemand zou zijn gepest zoveel jaar na dato. Want dat is vrij onmogelijk om te weten zonder betrokkenen te hebben gesproken.
Da's het voordeel van goed focussen en een snellere leercurve hebben ;)
pi_207710559
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Precies, puur op basis van haat/afgunst wordt de geloofwaardigheid in twijfel getrokken. Niet om de feiten, nee om onderbuikgevoelens.

Maar jij legt mensen woorden als 'racisme', 'pesterij' en 'bagatelliseren' in hun mond, da's ook niet bepaald bij de feiten blijven.
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:17:02 #258
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_207711055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nogmaals knap dat jij aan iemand kan zien dat die autisme zou hebben. Is helemaal geen bewezen feit over Lewis trouwens.

Ook nogmaals knap dat jij de reden weet dat iemand zou zijn gepest zoveel jaar na dato. Want dat is vrij onmogelijk om te weten zonder betrokkenen te hebben gesproken.
Kijkend naar hoe Lewis omgaat met collega's dan komt hij wel wat autistisch over.
Ik zie ook niet in wat er erg is aan autisme trouwens, zoals ergens hier al beschreven, het kan ook een gave zijn.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_207712039
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Kijkend naar hoe Lewis omgaat met collega's dan komt hij wel wat autistisch over.
Ik zie ook niet in wat er erg is aan autisme trouwens, zoals ergens hier al beschreven, het kan ook een gave zijn.
Het is nogal aanmatigend om iemand een psychische beperking aan proberen te wrijven. Ik ga hier ook niet opeens posten dat jij wel eens een persoonlijkheidsstoornis zou kunnen hebben, als ik zo eens naar je kijk.
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:33:06 #260
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_207712077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is nogal aanmatigend om iemand een psychische beperking aan proberen te wrijven. Ik ga hier ook niet opeens posten dat jij wel eens een persoonlijkheidsstoornis zou kunnen hebben, als ik zo eens naar je kijk.
Heb ik ook.
Schaam ik me niet voor ofzo.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:49:17 #261
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207712383
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:33 schreef aloa het volgende:

[..]
Heb ik ook.
Schaam ik me niet voor ofzo.
Ik ook. Autisme. (Zoals het een rasechte Fok!ker betaamt.) Tenminste, hoogstwaarschijnlijk volgens iemand die daarvoor geleerd heeft.

Maar goed, het gaat hier niet over ons, een persoonlijkheidsstoornis of autisme, het gaat hier over Sir Lewis Hamilton. ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:58:00 #262
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_207712550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:49 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ik ook. Autisme. (Zoals het een rasechte Fok!ker betaamt.) Tenminste, hoogstwaarschijnlijk volgens iemand die daarvoor geleerd heeft.

Maar goed, het gaat hier niet over ons, een persoonlijkheidsstoornis of autisme, het gaat hier over Sir Lewis Hamilton. ;)
Topcoureur, maar kan niet op tegen Max _O_
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:08:03 #263
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207712758
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:58 schreef aloa het volgende:

[..]
Topcoureur, maar kan niet op tegen Max _O_
Ze zouden eigenlijk eens Max in een Mecedes en Lewis in een Red Bull moeten zetten, ze de, binnen de mogelijkheden, veranderingen laten toepassen die ze willen en dan op verschillende circuits rondetijden laten neerzetten. Heel benieuwd wat de verschillen zouden zijn. Ik denk dat ik het resultaat wel weet, maar toch, ik zou tevreden zijn met elk resultaat. Maar ja, dat zal niet gebeuren... -O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_207723765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:08 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ze zouden eigenlijk eens Max in een Mecedes en Lewis in een Red Bull moeten zetten, ze de, binnen de mogelijkheden, veranderingen laten toepassen die ze willen en dan op verschillende circuits rondetijden laten neerzetten. Heel benieuwd wat de verschillen zouden zijn. Ik denk dat ik het resultaat wel weet, maar toch, ik zou tevreden zijn met elk resultaat. Maar ja, dat zal niet gebeuren... -O-
Misschien kunnen we eerst een jonge coureur als Russell in dezelfde auto zetten. of een soort Rosberg, of een ervaren rot zoals Button ooit was, dan weten we meer.

quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Racisme wordt niet goedgepraat of gebagetaliseerd, er worden alleen twijfels geplaatst bij de geloofwaardigheid van Hamilton.
Hij zegt bijv. dat er "maar iets van 3 zwarte leeringen op de school" zaten.
Wat daar bij mij naar voren komt is dat Hamilton blijkbaar niet eens wist hoeveel zwarte leerlingen er op de school zaten, had zelf ook amper vriendjes van kleur kennelijk.
En niet alleen Asley zat op die school maar de broer van Ashley, Lewis, zat er ook op school... dan heb je al 3 zwarte leerlingen.

En dat ie op z'n 16e te horen kreeg dat hij dyslexie had vind ik ook vreemd.. daar komt men over het algemeen veel eerder achter, op de lagere school al.

Hij zal vast gepest zijn maar ik denk dan niet ivm huidskeur maar ivm. z'n gedrag.
Hij is een beetje een autist, ben ik vroeger ook voor gepest.
Drie zwarten maar op school? Mijn beeld van de 'slums of Stevenage' was heel anders. Elke keer dat hij verslagen wordt door zijn teamgenoot komen er meer hervonden herinneringen. Het is inmiddels een heel ander verhaal als toen hij de F1 in kwam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207725460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:08 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ze zouden eigenlijk eens Max in een Mecedes en Lewis in een Red Bull moeten zetten, ze de, binnen de mogelijkheden, veranderingen laten toepassen die ze willen en dan op verschillende circuits rondetijden laten neerzetten. Heel benieuwd wat de verschillen zouden zijn. Ik denk dat ik het resultaat wel weet, maar toch, ik zou tevreden zijn met elk resultaat. Maar ja, dat zal niet gebeuren... -O-
Ik denk dat ze daar geen van beiden erg blij van zouden worden. Die auto's zijn mede ontwikkeld op basis van hun voorkeuren. F1 blijft toch echt een teamsport, waarbij niet alleen de rijder top moet zijn en de auto top moet zijn, maar de auto en de rijder ook samen top moeten zijn.
pi_207725587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kunnen we eerst een jonge coureur als Russell in dezelfde auto zetten. of een soort Rosberg, of een ervaren rot zoals Button ooit was, dan weten we meer.
Kom je weer met die onzinnige vergelijkingen? Kennelijk vind je dat bij Hamilton betekenisvol, maar als we het gaan hebben over al die seizoenen waarin Vettel door z'n teamgenoot verslagen werd, zing je opeens een heel ander liedje. Dan zegt dat opeens niks over het talent van Vettel.
pi_207726384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Drie zwarten maar op school? Mijn beeld van de 'slums of Stevenage' was heel anders. Elke keer dat hij verslagen wordt door zijn teamgenoot komen er meer hervonden herinneringen. Het is inmiddels een heel ander verhaal als toen hij de F1 in kwam.
Waren er niet ook eens inwoners van Stevenage die zich over Lewis beklaagden omdat hij het deed voorkomen alsof het één grote pauper ghetto was _O-
pi_207727273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Waren er niet ook eens inwoners van Stevenage die zich over Lewis beklaagden omdat hij het deed voorkomen alsof het één grote pauper ghetto was _O-
Ik meen dat hij zijn eigen succesverhaal weer eens aan het opkloppen was alsof hij een moeilijke jeugd had gehad ipv af zijn 12e de meest geprivilegeerde jonge coureur te zijn door het Mercedes talent program en toen beschrijf hij dat keurige buurtje waar nooit iets gebeurd.

[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kom je weer met die onzinnige vergelijkingen? Kennelijk vind je dat bij Hamilton betekenisvol, maar als we het gaan hebben over al die seizoenen waarin Vettel door z'n teamgenoot verslagen werd, zing je opeens een heel ander liedje. Dan zegt dat opeens niks over het talent van Vettel.
Al die seizoenen? Nee hoor, ik heb altijd beweerd dat het veel zegt over de aard van zijn bijzondere talent, vooral het eerste seizoen dat hij verslagen werd. Toen had ik al gezegd dat ik zijn 4 titels op rij vlak daarvoor in historisch perspectief een tikje flatteus vond.

Hier hebben we het over een coureur die ongelooflijk, historisch ongezien, verwend is met de (veruit) beste auto en team en die van zichzelf beweert dat hij de grootste ooit is. De grootste ooit is geen enkel seizoen verslagen door zijn teamgenoot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207727686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik meen dat hij zijn eigen succesverhaal weer eens aan het opkloppen was alsof hij een moeilijke jeugd had gehad ipv af zijn 12e de meest geprivilegeerde jonge coureur te zijn door het Mercedes talent program en toen beschrijf hij dat keurige buurtje waar nooit iets gebeurd.
Gevonden! https://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-46605985
En een, vermoedelijk wat aangedikte, Dailymail versie: https://www.dailymail.co.(...)Stevenage-Herts.html
pi_207730056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
De grootste ooit is geen enkel seizoen verslagen door zijn teamgenoot.
Hmm, dus Schumacher, Senna en Fangio zijn in ieder geval ook niet de grootste ooit. Wie heb je dan in gedachten?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 04:17:55 #271
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207730648
Toch fijn dat CC hier is voor de 'objectieve balans'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207870649
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 19:52:30 #273
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207870689
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 19:52:53 #274
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207870693
Welkom terug Klaas!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zondag 5 februari 2023 @ 19:54:21 #275
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_207870708
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
Nog minder winnen? :o
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 5 februari 2023 @ 19:56:51 #276
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_207870733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 04:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Toch fijn dat CC hier is voor de 'objectieve balans'. :')
Nee jij bent objectief :')
+ :') x1000
Wie dit leest is gek
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 20:12:53 #277
446930 crew  ESF1Gamer
pi_207870901
quote:
4s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:54 schreef aloa het volgende:

[..]
Nog minder winnen? :o
-1 wins in een seizoen :P
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_207872229
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
Hoevaak hij "the guys and girls at the factory" gaat bedanken voor de inzet? Ook al wordt hij steevast vijfde?
Ik krijg nog geld van je.
  maandag 6 februari 2023 @ 11:37:39 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207876588
quote:
99s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Nee jij bent objectief :')
+ :') x1000
Vanzelfsprekend. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Admin maandag 6 februari 2023 @ 11:38:41 #280
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207876600
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
meeste uitvalbeurten in een seizoen? >:)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207876793
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:38 schreef Danny het volgende:

[..]
meeste uitvalbeurten in een seizoen? >:)
"That's dangerous driving man."
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207876907
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Hamilton gaat in 2023 een record breken :)
Hij maakt kans op deze 2.
"Meeste overwinningen in dezelfde Grand Prix"
"Meeste pole-positions in dezelfde Grand Prix"

Echter, deze zal hij nooit van zijn leven krijgen :+
Meeste podiums behaald van buiten de eerste startrij
  maandag 6 februari 2023 @ 12:58:31 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207877808
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef rival het volgende:

[..]
Hij maakt kans op deze 2.
"Meeste overwinningen in dezelfde Grand Prix"
"Meeste pole-positions in dezelfde Grand Prix"

Echter, deze zal hij nooit van zijn leven krijgen :+
Meeste podiums behaald van buiten de eerste startrij
Wie heeft die dan behaald?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207877959
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wie heeft die dan behaald?
Denk Kimi.

quote:
Het is het tweede record in dit lijstje waar Alonso in 2023 voor kan gaan. Kimi Raikkonen belandde maar liefst 72 keer op het podium nadat hij niet vanaf de eerste startrij begon. De Aston Martin-coureur heeft dat op dit moment 68 keer gedaan. Mocht hij dit kunstje komend F1-seizoen vijf keer herhalen, dan loopt dat getal op naar 73 en is Alonso de nieuwe recordhouder.
pi_207935036
Podiums vanaf startpositie 3 of lager
10-27-35 72/103 Kimi Räikkönen

34/52 Ferrari 3-9-22
24/36 McLaren 5-10-9
14/15 Lotus 2-8-4

15-28-25 68/98 Fernando Alonso

24/41 Renault 7-10-7
5/12 McLaren 0-2-3
38/44 Ferrari 7-16-15
1/1 Alpine 1-0-0

24-23-19 66/155 M. Schumacher

22/38 Benetton 6-8-8
43/116 Ferrari 18-15-10
1/1 Mercedes 0-0-1

15-16-20 51/191 Lewis Hamilton

18/49 McLaren 4-8-6
33/142 Mercedes 11-8-14

12-17-15 44/77 Max Verstappen

7/7 (2016), 3/4 (2017), 9/11 (2018), 4/9 (2019), 8/11 (2020), 6/18 (2021), 7/17 (2022)

[ Bericht 10% gewijzigd door Nober op 10-02-2023 13:08:24 ]
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:54:00 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_207935196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:42 schreef Nober het volgende:
Podiums vanaf startpositie 3 of lager
10-27-35 72/103 Kimi Räikkönen

34/52 Ferrari 3-9-22
24/36 McLaren 5-10-9
14/15 Lotus 2-8-4

15-28-25 68/98 Fernando Alonso

24/41 Renault 7-10-7
5/12 McLaren 0-2-3
38/44 Ferrari 7-16-15
1/1 Alpine 1-0-0

15-16-20 51/191 Lewis Hamilton

18/49 McLaren 4-8-6
33/142 Mercedes 11-8-14

12-17-15 44/77 Max Verstappen

7/7 (2016), 3/4 (2017), 9/11 (2018), 4/9 (2019), 8/11 (2020), 6/18 (2021), 7/17 (2022)
Wat zijn al die getallen?
Wie dit leest is gek
pi_207935268
Wel leuk weer een opleving van dit topic. Benieuwd hoe de auto gaat zijn. Van Hamilton was ik niet onder de indruk afgelopen seizoen. Toen de auto beter werd kon hij op het podium komen en er zaten echt verschrikkelijk slechte races van hem tussen.

quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Wat zijn al die getallen?
Wil ik ook wel weten :)
SOONY
pi_207935401
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Wat zijn al die getallen?
10-27-35 Kimi Räikkönen

10 gewonnen, 27 keer tweede, 35 keer derde vanaf startpositie 3 of lager

72 keer op het podium vanaf startpositie 3 of lager over 103 podiumplaatsen in totaal.

En daaronder per team.
pi_207935532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef Nober het volgende:
10-27-35 Kimi Räikkönen

10 gewonnen, 27 keer tweede, 35 keer derde vanaf startpositie 3 of lager

72 keer op het podium vanaf startpositie 3 of lager over 103 podiumplaatsen in totaal.

En daaronder per team.
Helder. Waar heb je die statistieken vandaan? Zelf samengesteld (wat een hondenwerk is dat) of opgezocht? Ik ben wel benieuwd wat een Bottas, Vettel, Webber en Rosberg gedaan hebben.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 13:25:08 #290
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207935580
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:59 schreef DKUp het volgende:
Wel leuk weer een opleving van dit topic. Benieuwd hoe de auto gaat zijn. Van Hamilton was ik niet onder de indruk afgelopen seizoen. Toen de auto beter werd kon hij op het podium komen en er zaten echt verschrikkelijk slechte races van hem tussen.
[..]
Wil ik ook wel weten :)
Hamilton heeft naar mijn mening echt een topseizoen gereden. Slechte auto, en hij offerde zich vaak op om de setup te verbeteren. Met een superieur Red Bull en een sub-Superieur Ferrari alsnog talloze podiums binnengesleept. Bizar goede prestaties als je het mij vraagt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207935617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:21 schreef Shodan het volgende:

[..]
Helder. Waar heb je die statistieken vandaan? Zelf samengesteld (wat een hondenwerk is dat) of opgezocht? Ik ben wel benieuwd wat een Bottas, Vettel, Webber en Rosberg gedaan hebben.
Opgezocht https://www.4mula1stats.com.

Van Vettel was ook altijd wel de kritiek dat ie alleen kon winnen vanaf pole position dus die zal niet heel hoog eindigen verwacht ik.
pi_207939350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:21 schreef Shodan het volgende:

[..]
Helder. Waar heb je die statistieken vandaan? Zelf samengesteld (wat een hondenwerk is dat) of opgezocht? Ik ben wel benieuwd wat een Bottas, Vettel, Webber en Rosberg gedaan hebben.
6-19-25 50/122 Sebastian Vettel

0/1 Toro Rosso
14/65 Red Bull 2-7-5
35/55 Ferrari 4-11-20
1/1 Aston Martin 0-1-0

0-9-9 18/41 Mark Webber

1/1 Williams 0-0-1
17/41 Red Bull 0-9-8

2-3-6 11/57 Nico Rosberg

2/2 Williams 0-1-1
9/55 Mercedes 2-2-5

3-12-19 34/67 Valtteri Bottas

7/9 Williams 0-1-6
27/58 Mercedes 3-11-13
pi_207939366
Eens
U MAD?
pi_207989819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hamilton heeft naar mijn mening echt een topseizoen gereden. Slechte auto, en hij offerde zich vaak op om de setup te verbeteren. Met een superieur Red Bull en een sub-Superieur Ferrari alsnog talloze podiums binnengesleept. Bizar goede prestaties als je het mij vraagt.
Bizar goed vind ik overdreven. Mercedes was nog altijd de derde auto van het veld en in mijn herinnering zijn vrijwel al z'n podiums behaald na pech bij RB of Ferrari.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:19:21 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208031412
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208031496
quote:
Wat doe jij buiten BNW :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 14:25:12 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208032963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:26 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Wat doe jij buiten BNW :P
Hey, deze gast doet F1 complottheorieën :P

Oh I has escaped!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 16:57:55 #298
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208034660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hamilton heeft naar mijn mening echt een topseizoen gereden. Slechte auto, en hij offerde zich vaak op om de setup te verbeteren. Met een superieur Red Bull en een sub-Superieur Ferrari alsnog talloze podiums binnengesleept. Bizar goede prestaties als je het mij vraagt.
Kun je nagaan op wat voor epic level Russell heeft gereden. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208036423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hamilton heeft naar mijn mening echt een topseizoen gereden. Slechte auto, en hij offerde zich vaak op om de setup te verbeteren. Met een superieur Red Bull en een sub-Superieur Ferrari alsnog talloze podiums binnengesleept. Bizar goede prestaties als je het mij vraagt.
Volgens mij heb ik iets anders gezien. Veel slechte races gereden en veel punten pakken als andere mensen uitvallen. Als het derde team mag je ook wel op het podium komen als de rest uitvalt of problemen heeft. Daarnaast is zijn teamgenoot eigenlijk sterker gebleken.
SOONY
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 19:36:39 #300
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208036555
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:28 schreef DKUp het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik iets anders gezien. Veel slechte races gereden en veel punten pakken als andere mensen uitvallen. Als het derde team mag je ook wel op het podium komen als de rest uitvalt of problemen heeft. Daarnaast is zijn teamgenoot eigenlijk sterker gebleken.
Lol. Letterlijk maar 4 slechte races. 9x podium _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 17 februari 2023 @ 20:11:00 #301
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208037200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Lol. Letterlijk maar 4 slechte races. 9x podium _O-
Bahrein: MV en SP vallen uit, daardoor 3e
Canada: Leclerc penalty, Perez valt uit. Daardoor 3e
Silverstone: VER rijdt over een stuk carbon heen, daardoor derde.
Oostenrijk: Sainz valt uit, daardoor derde.
Frankrijk: podium op eigen kracht, al zou Sainz zonder penalty waarschijnlijk tweede zijn geworden.
Hongarije: podium op eigen kracht.
VS: podium op eigen kracht.
Mexico: podium op eigen kracht.
Sao Paulo: podium op eigen kracht.

Ik kom op vijf lucky podiums en pas tegen het einde van het seizoen, als de auto ook beter wordt, lukt het weer op eigen kracht.
Rini dankjewel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')