abonnement Unibet Coolblue
pi_205678553
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: http://forum.fok.nl/topic/1595368
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205678760
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:32 schreef tong80 het volgende:

[..]
Als je niet voor rede vatbaar bent, zoek je het maar elders.

H.v.T

:T
Gezien het grote succes van luisterboeken en podcasts heb je ongelijk. Als ik voor werk een hele dag achter een beeldscherm heb gezeten vind ik het wel fijn om m'n ogen rust te geven en naar een podcast te luisteren (ik doe niet aan luisterboeken). Dat ik podcasts luister wil niet zeggen dat ik niet meer lees, het één sluit het ander niet uit.
  Trouwste user 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 19:55:31 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_205678859
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Gezien het grote succes van luisterboeken en podcasts heb je ongelijk. Als ik voor werk een hele dag achter een beeldscherm heb gezeten vind ik het wel fijn om m'n ogen rust te geven en naar een podcast te luisteren (ik doe niet aan luisterboeken). Dat ik podcasts luister wil niet zeggen dat ik niet meer lees, het één sluit het ander niet uit.
Mooie post

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205679240
Iemand tips voor een beginnend lezer?

Merk dat bepaalde gewoontes zoals tv-kijken voor het slapen gaan niet goed zijn voor bijvoorbeeld m’n slaapritme dus wilde mede daarom lezen oppakken.

Heb al een en ander opgezocht maar alle ‘grote’ boeken lijken allemaal zo zwaar en deprimerend te zijn.

Concreet ben ik dus opzoek naar tips voor romans met een wat positievere insteek.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:33:23 #5
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205679331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:26 schreef JohnBMiller het volgende:
Iemand tips voor een beginnend lezer?

Merk dat bepaalde gewoontes zoals tv-kijken voor het slapen gaan niet goed zijn voor bijvoorbeeld m’n slaapritme dus wilde mede daarom lezen oppakken.

Heb al een en ander opgezocht maar alle ‘grote’ boeken lijken allemaal zo zwaar en deprimerend te zijn.

Concreet ben ik dus opzoek naar tips voor romans met een wat positievere insteek.
Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Een prachtig verhaal over vriendschap en opgroeien.
pi_205679370
Net begonnen aan de Sigma serie van James Rollins. Lekkere actiethrillers, net in boek 2 begonnen :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:46:11 #7
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205679519
'Mick Jagger' van Philip Norman
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205679563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Een prachtig verhaal over vriendschap en opgroeien.
quote:
In haar komen alle verhalen samen, met noodlottige gevolgen.
Op originele wijze en met speels vernuft, toont Tommy Wieringa de loop van een geschiedenis, waarin niemand aan zijn bestemming ontkomt.
Klinkt als een ‘mooi’ boek maar ook ontroerend. Komt wellicht vreemd of zeikerig over maar wil op dit moment niet meegesleept worden door dergelijke emoties :P. Wil eigenlijk gewoon een komedie in boekvorm maar dan wel ietwat hoogwaardiger dan een stripboek zeg maar.

Een neutraal boek, fictie of non-fictie zoals biografieën zijn ook prima.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:56:02 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205679678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:48 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
[..]
Klinkt als een ‘mooi’ boek maar ook ontroerend. Komt wellicht vreemd of zeikerig over maar wil op dit moment niet meegesleept worden door dergelijke emoties :P. Wil eigenlijk gewoon een komedie in boekvorm maar dan wel ietwat hoogwaardiger dan een stripboek zeg maar.

Een neutraal boek, fictie of non-fictie zoals biografieën zijn ook prima.
Iets uit de Bob Evers serie (geweldige jongensboeken uit de jaren 50)
Korte verhalen van Roald Dahl
De Reisboeken van Bill Bryson, dat is zo grappig vaak dat je in een volle trein in lachen uitbarst.
De Discworld boeken van Terry Pratchet
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 20:59:48 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_205679740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:26 schreef JohnBMiller het volgende:
Iemand tips voor een beginnend lezer?

Merk dat bepaalde gewoontes zoals tv-kijken voor het slapen gaan niet goed zijn voor bijvoorbeeld m’n slaapritme dus wilde mede daarom lezen oppakken.

Heb al een en ander opgezocht maar alle ‘grote’ boeken lijken allemaal zo zwaar en deprimerend te zijn.

Concreet ben ik dus opzoek naar tips voor romans met een wat positievere insteek.
Met grote bedoel je klassiekers of dikke boeken? Want niet alle klassiekers zijn zware kost hoor :) het ligt er vooral aan waar je van houdt? Wat kijk je bv graag qua films/series
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205679945
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met grote bedoel je klassiekers of dikke boeken? Want niet alle klassiekers zijn zware kost hoor :) het ligt er vooral aan waar je van houdt? Wat kijk je bv graag qua films/series
De klassiekers.

Films en series die ik kijk zijn doorgaans behoorlijk zwaar :’) Breaking Bad, Sopranos, Mad Men etcetera

Probeer dus ook op dat vlak even wat andere dingen uit zoals Entourage, Silicon Valley, Adam Sandler-film hier en daar :P
pi_205680023
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Iets uit de Bob Evers serie (geweldige jongensboeken uit de jaren 50)
Korte verhalen van Roald Dahl
De Reisboeken van Bill Bryson, dat is zo grappig vaak dat je in een volle trein in lachen uitbarst.
De Discworld boeken van Terry Pratchet
Terug naar Amerika van Bill Bryson spreekt me op basis van de omschrijving van het boek erg aan. Meer van dat soort boeken zijn zeer welkom.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 21:16:12 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_205680041
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:10 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
De klassiekers.

Films en series die ik kijk zijn doorgaans behoorlijk zwaar :’) Breaking Bad, Sopranos, Mad Men etcetera

Probeer dus ook op dat vlak even wat andere dingen uit zoals Entourage, Silicon Valley, Adam Sandler-film hier en daar :P
Entourage was leuk ja.

Gatsby is wel leuke om mee te beginnen. Echte klassieker maar heel easy going.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 18 augustus 2022 @ 21:32:43 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205680267
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:15 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Terug naar Amerika van Bill Bryson spreekt me op basis van de omschrijving van het boek erg aan. Meer van dat soort boeken zijn zeer welkom.
Onze man in Havanna, Graham Green, een prachtige parodie op spionageromans
Alle Jeeves en Wooster boeken van P.G. Wodehouse, klassieke Engelse humor
De Honderdjarige die uit het venster klom Jonas Jonasson
De Mooiste Handen Van Delhi, Mikael Bergstrand
Stephen Fry, Het nijlpaard
Stephen Fry, Een tomeloze tijd
De Fry Kronieken
Stephen Fry De collegejaren
Graham Greene Reizen met mijn tante
Mag het ook in het Engels?
Stalin Ate My Homework
door Alexei Sayle
pi_205680590
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Entourage was leuk ja.

Gatsby is wel leuke om mee te beginnen. Echte klassieker maar heel easy going.
Setting spreekt me wel aan. Ook groot fan van Boardwalk Empire dus geef deze een kans.

Dank u.
pi_205680726
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Onze man in Havanna, Graham Green, een prachtige parodie op spionageromans
Alle Jeeves en Wooster boeken van P.G. Wodehouse, klassieke Engelse humor
De Honderdjarige die uit het venster klom Jonas Jonasson
De Mooiste Handen Van Delhi, Mikael Bergstrand
Stephen Fry, Het nijlpaard
Stephen Fry, Een tomeloze tijd
De Fry Kronieken
Stephen Fry De collegejaren
Graham Greene Reizen met mijn tante
Mag het ook in het Engels?
Stalin Ate My Homework
door Alexei Sayle
Engels mag absoluut, Ga Gatsby ook in het Engels lezen.

Onze man in Havana klinkt goed, Nijlpaard word omschreven als een van de grappigste boeken ooit, Stalin ate my homework ook veelbelovend.

Mijn dank is groot.
pi_205686029
Ik heb net achter elkaar twee boeken van Lonneke van Engelen gelezen. Spannend, pakkend en je kunt het eigenlijk niet wegleggen.
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_205686207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:26 schreef JohnBMiller het volgende:
Iemand tips voor een beginnend lezer?

Merk dat bepaalde gewoontes zoals tv-kijken voor het slapen gaan niet goed zijn voor bijvoorbeeld m’n slaapritme dus wilde mede daarom lezen oppakken.

Heb al een en ander opgezocht maar alle ‘grote’ boeken lijken allemaal zo zwaar en deprimerend te zijn.

Concreet ben ik dus opzoek naar tips voor romans met een wat positievere insteek.
Wat bedoel met een beginnende lezer?
Ik maak hier op uit dat je geen liefhebber bent van lezen.

Zelf heb ik altijd stapels leesboeken naast mijn bed liggen. En dat varieert van alle albums van Asterix en Obelix tot de 'betere' boeken. Boeken dus die ik graag lees en herlees.

Mijn favorieten: Alles van Kees van Kooten. Die man kan pas schrijven.
Verder alles van Dan Brown (leest als een trein), die Zweed met zijn Millenium trilogie, Agatha Christie doet het ook altijd wel goed in bed ( :+ ), net als John Irving, Edgar Allen Poe of Stephen King zijn misschien niet echt geschikt om te lezen voor je gaat slapen of je moet ijs in je aderen hebben.
pi_205686264


Waar het boek over gaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:44:16 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205686711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:15 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Terug naar Amerika van Bill Bryson spreekt me op basis van de omschrijving van het boek erg aan. Meer van dat soort boeken zijn zeer welkom.
Alleen van Tim Voors
Travels with Charley - John Steinbeck
En mocht je oceaanvaren geen probleem vinden, dan:
Boris Lemereis - De reis van bark Europa
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:52:16 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205687243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Een prachtig verhaal over vriendschap en opgroeien.
Dat is ook wel een van mijn lievelings!
in de haak.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:47:28 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205719078
Ik heb net ‘Ik nog wel van jou’ van Elke Geurts uitgelezen en ben nu begonnen in ‘Wie is die vrouw?’ (van dezelfde auteur).


[ Bericht 51% gewijzigd door trui op 23-08-2022 09:25:36 ]
in de haak.
pi_205719281
Net uit: 'Slaap zacht, Johnny Idaho' van Auke Hulst, geweldige leeservaring!

Nu bezig in 'Niets ontgaat ons' van Janke Reitsma. Een dramatisch verhaal over een puberjongen, een gehandicapt zusje, psychisch ontaarde ouders en de Wadden. Mooi debuut.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:24:33 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205719311
Net uit de bieb geleend:






Op de e-reader:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205720566
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:06:19 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205721616
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205721845
pi_205721864
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205722959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:26 schreef JohnBMiller het volgende:
Iemand tips voor een beginnend lezer?

Merk dat bepaalde gewoontes zoals tv-kijken voor het slapen gaan niet goed zijn voor bijvoorbeeld m’n slaapritme dus wilde mede daarom lezen oppakken.

Heb al een en ander opgezocht maar alle ‘grote’ boeken lijken allemaal zo zwaar en deprimerend te zijn.

Concreet ben ik dus opzoek naar tips voor romans met een wat positievere insteek.
Als je geen aversie tegen fantasy hebt dan de Discworld serie, als je mensen die een boek lezen in de trein hardop hoort lachen is die 9 van de 10 keer een boek van Pratchett aan het lezen. Ik zou wel beginnen met Guards! Guards! De eerste paar boeken zijn wat minder toegankelijk/goed m.i.

Dan Brown is niet voor niets zo populair, dat leest als een trein. (zou er geen 2 achter elkaar lezen gezien de grote overlap in plots)

Dan heb je ook nog Tom Clancy en Micheal Crichton, schrijvers van wie zo'n beetje ieder boek verfilmd is, dat zegt ook wel iets.

Als je ook maar iets met wielrennen hebt dan sowieso De Renner van Krabbe.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:49:01 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205723105

Het tweede boek van deze Oostenrijkse politiek incorrect Cabaretière. Gehaat en verguist door de PC pers en Gutmenschen, gecancelled, en uitnodigingen aan haar om op te treden terug getrokken. Welbespraakt als geen ander en tegen heilige en huilige huisjes trappend.

Lisa Eckhart schreef het en zij leest het ook voor. Door de auteur voorgelezen luisterboeken hebben vaak, vind ik, een meerwaarde boven een goede voorlezer, omdat de auteur het werk voorleest zoals het bedoeld is om gelezen te worden.
Het is zowel een thriller als een satirisch werk, een sprookje en bij vlagen ontroerend. Haar Oostenrijkse accent, of is het Weens(?), maakt het bijzonder charmant (voor mij). Haar humor is bijtend en scherp, wat niet iedereen zal bevallen, maar dat is maar goed ook, want politiek correcte humoristen zijn allesbehalve grappig en meestal erg saai.
Het is duidelijk dat Lisa Eckhart jarenlang in Parijs heeft gewoond en geen toerist was. De beschrijving van Parijs en zijn inwoners is zeer treffend, want de Parijzenaars verschillen sterk van de rest van Frankrijk in hun, hoe zal ik het zeggen, vriendelijke manier van doen, met hun omgangsvormen en etiquette.

We volgen de hoofdpersoon door Parijs, waar ze heen gaat voor de liefde. Intussen loopt er een seriemoordenaar vrij rond, die het op straatmuzikanten gemunt heeft en deze op zeer creatieve manieren vermoord.
pi_205734252
quote:
Mythos niet gelezen, nu bezig in Helden, zelfde schrijver. Absolute aanrader, ik denk voor iedereen wel, ongeacht voorkeur qua genre. Mythos staat op mn leeslijst. Nu al zin in.




Helden sprankelt,fonkelt, dartelt, schittert, schatert, straalt en spettert van het schrijfplezier. #destandaard

[ Bericht 10% gewijzigd door Knikkergeitje op 24-08-2022 20:04:49 ]
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 19:36:59 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205734290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:34 schreef Knikkergeitje het volgende:

[..]
Mythos niet gelezen, nu bezig in Helden, zelfde schrijver. Absolute aanrader. Mythos staat op mn leeslijst. Nu al zin in.

[ afbeelding ]
Ah helden heb ik voor hierna :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205734360
quote:
Vond ik leuk! Maar dat lees je toch in het Engels? }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 20:01:59 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205734556
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vond ik leuk! Maar dat lees je toch in het Engels? }:|
Zou ik moeten doen maar kon deze lenen van iemand dus dan maar een keer Nederlands. Heb making history van hem wel in het Engels gelezen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205734715
Tap tap tap
  woensdag 24 augustus 2022 @ 20:38:13 #36
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205734966
Mythos, Heroes en Troy heb ik ook nog op mijn leesstapel liggen. Nu bezig in



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 24 augustus 2022 @ 20:59:04 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205735289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vond ik leuk! Maar dat lees je toch in het Engels? }:|
Sterker nog, dat luister je als luisterboek voorgelezen door hem zelf
O+ O+ O+
Hij zou het telefoonboek van Scales Pussies upon Bog kunnen voorlezen en ik zou het luisteren.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 21:30:49 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_205735817
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_205739192


Zeer indrukwekkend boek over de gruwelijkheden aan het Oostfront tijdens WOII.
pi_205739320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 09:31 schreef 297534 het volgende:
[ afbeelding ]

Zeer indrukwekkend boek over de gruwelijkheden aan het Oostfront tijdens WOII.
Fantastisch boek inderdaad, een van de klassiekers van de 20e eeuw wat mij betreft. Staat hoog op mijn 'ooit eens herlezen' lijstje.
Demain, on roule
  donderdag 25 augustus 2022 @ 09:47:56 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205739353
quote:
Ik heb een andere over dezelfde gebeurtenis, maar wat blijft dit toch een bizar verhaal... gevalletje doofpot ook wel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205746418
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:12:22 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205749263
quote:
Ik heb ergens een keer 'De jongens uit Brazilië": op de kop getikt, ook nog eens lezen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205754388
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 09:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb een andere over dezelfde gebeurtenis, maar wat blijft dit toch een bizar verhaal... gevalletje doofpot ook wel.
Bizar inderdaad.
pi_205754480


Omschrijving niet nodig denk ik.
You need to be cold to be queen.
pi_205782981
Recent met veel plezier Voorstad van Thomas van Aalten. Een even absurdistisch als pakkend verhaal. In een ruk uitgelezen :)

Nu begonnen met het huidige hype-boek: Daar waar de rivierkreeften zingen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 augustus 2022 @ 20:24:54 #47
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205787177
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:36 schreef Waldorf22 het volgende:
[ afbeelding ]

Omschrijving niet nodig denk ik.
Is dit een relatief nieuw boek? Ik was helemaal into Columbine jaren terug toen ik op de middelbare zat. Had zelfs een hele map over die shooting en alles eromheen. Klinkt lekker gezond ook, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_205787387
quote:
17s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Is dit een relatief nieuw boek? Ik was helemaal into Columbine jaren terug toen ik op de middelbare zat. Had zelfs een hele map over die shooting en alles eromheen. Klinkt lekker gezond ook, :').
Even opgezocht, het is uit 2009. Vond het een matig boek, veel herhaling en bij vlagen moeilijk te volgen.
You need to be cold to be queen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 augustus 2022 @ 21:02:21 #50
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205787615
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:46 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Even opgezocht, het is uit 2009. Vond het een matig boek, veel herhaling en bij vlagen moeilijk te volgen.
Thanks, dan skip ik 'm. In 2009 was ik ook al de middelbare al voorbij dus verklaart ook meteen waarom ik het boek niet kende.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_205793706
Net uit,


En


Nu verder in:


En
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:18:21 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205793805
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:14 schreef golfer het volgende:

[ afbeelding ]

Openhartig verslag over de liefde tussen Femke en Eberhard van der Laan: over geluk en ruzie, geboorte en dood.
Een unieke kijk achter de schermen in het huwelijk van iemand met een publieke topfunctie: niet eerder werd ‘het gezin van’ zo van binnenuit beschreven.
Voor mijn doen lang over gedaan. Moest vaak even slikken en het boek wegleggen. Indrukwekkend en liefdevol geschreven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205793830
'Kraaien in het paradijs' van Ellen de Bruin

Een soort dystopisch verhaal, geschreven vanuit het perspectief van 3 personages, met als hoofdpersoon een 40-jarige vrouw op een voorheen toeristisch en tropisch eiland die daar niet af kan en ook niet weet hoe het er met de rest van de wereld aan toe is. Best verontrustend, maar zeer goed geschreven verhaal . Klimaatverandering, Trumpiaanse president, rijke elite. De moeite waard!
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:22:33 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205793845
Nu begonnen aan:

covertekst:
Vrienden Magnus en Elias zijn elkaars tegenpolen: Magnus galoppeert door het leven, Elias kijkt toe hoe Magnus de wereld naar zijn hand zet. Ze besluiten samen op reis te gaan door een land dat lang geleden betoverend is geweest. De route is uitgestippeld, de bestemming staat vast. Onderweg komen ze voor de grootste keuzes uit hun leven te staan.
Hoewel Magnus in het zonlicht lijkt te leven, is er schaduw in zijn hoofd. Elias ontdekt dat hoe dicht je ook bij iemand komt, uiteindelijk iedereen alleen is met zijn gedachten.
als de Hemel genoeg ruimte heeft is een overdonderend, sprookjesachtige roman over onvoorwaardelijke vriendschap, twijfel en eenzaamheid. Maar bovenal over verlangen en vrijheid
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:43:47 #55
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205796069
Zou die Chabotfamilie het soms ook wel eens naar vinden dat hun naam zoveel afkeer opwekt?
Prrrrr
  woensdag 31 augustus 2022 @ 19:51:04 #56
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_205805708
Dit boek is blijkbaar een "literaire thriller" :'). Voor mij is het gewoon een boek dat lekker wegleest. Dit soort boeken zijn zoals de films van Liam Neeson; je weet precies wat je krijgt, en soms is dat helemaal niet verkeerd.

pi_205806379
pi_205806490
Sorry :@
moet even :+

220205_1_funsat92_62.jpg
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205808797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:04 schreef marcb1974 het volgende:
Sorry :@
moet even :+

[ afbeelding ]
:D
pi_205812790


Flaptekst van het boek van Ger Beukenkamp:

Na lang aarzelen besluit succesvol scenarioschrijver Ger Beukenkamp (van o.a. Emily, of het geheim van Huis ten Bosch en De prins en het meisje) zich te wagen aan memoires. Dit keer voor deze scenarist geen politicus, kunstenaar of koninklijke hoogheid in de hoofdrol, maar hijzelf. Nicolien Mizee bood hulp aan. Zij dicteerde hem een beginzin voor elk hoofdstuk van zijn boek – de behoedzame memoires van een toeschouwer. Het leven van zijn moeder Dora vormt een dunne rode draad in Dora’s dankbaarheid, maar Beukenkamp volgt geen strak tijdspad. De wereld begint bij de Amsterdamse Peperstraat en details zijn mooier dan mythologieën. Beukenkamp slaat zijpaden in, maakt omwegen, vertelt verhalen en hangt ondanks zichzelf de leermeester uit. Dora’s dankbaarheid gaat over illegale medische experimenten, en over de vraag hoe je een goed verhaal vertelt. Nergens rigide en steeds monter gidst Beukenkamp de lezer door de verrassendste kanten van het leven, langs de schoonheid van conflicten, de angsten der Oranjes, een vergeten razzia in Amsterdam-Noord, verlangen naar stilstand, seks als warme maaltijd en een ontmoeting met John Travolta.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 september 2022 @ 16:55:54 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205813080
Deel 1

Deel 2


Dystopische SF reeks over een toekomst waarin Europa wordt geregeerd wordt door robots en alles geregeld is, iedereen voorzien van een baan die bij hem/haar past, er welvaart is voor iedereen en niemand iets tekort komt. Mensen die tegen dit systeem zijn van optimaal geluk voor iedereen worden in luxe resorts opgesloten
Ieder op zijn plek...
pi_205815756
Warenar: Geld en liefde in de Gouden Eeuw

pi_205815869
Nog maar even wat boeken wegwerken om de boekenkast wat leger te maken

Juin uit Eigen Tuin!
pi_205845577
'Mist' van Eric Corton.

Leest lekker weg, filmisch geschreven verhaal.
pi_205848489


Ik houd van Jonathan Coe O+
pi_205848608
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 22:00 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik houd van Jonathan Coe O+
Oh deze is leuk!
You need to be cold to be queen.
  maandag 5 september 2022 @ 01:16:17 #67
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_205850650
Daodejing van Laozi (dubieus of die echt bestaan heeft), Analects van Confucius (ook niet door hemzelf geschreven), en Chuang Tzu. De Chinese klassiekers. Heel bijzonder en echt aan te raden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_205862126
Hallo Amerika, J.G. Ballard



Na. een klimaatramp in de nabije toekomst is de VS verlaten en totaal onherkenbaar

Als gevolg van de energiecrisis vielen aan het eind van de twintigste eeuw in een paar jaar tijd alle energiebronnen in Amerika weg, en verliet de bevolking het nog haast onbewoonbare land. Om de gegroeide bevolking in de rest van de wereld te voeden, werden er maatregelen getroffen die grote invloed hadden op het klimaat, met verschrikkelijke gevolgen voor Amerika, of het landschap van wat ooit Amerika was. Een kleine groep Europese verkenners reist een eeuw later af naar het bijna onherkenbare continent. De Beringstraat is ingedamd en een groot gedeelte van het land is woestijn geworden, bevolkt door geïsoleerde inboorlingen en de bizarre achterblijvers van een uiteengevallen cultuur. De expeditie begint in Manhattan en reist verder via Holiday Inns en verlaten pretparken, om in het hart van Las Vegas op een nieuwe kracht te stuiten.


Net in begonnen, High Rise vond ik erg goed, dus ben benieuwd!
pi_205873186
pi_205892221
'Shabono' van Florinda Donner.

Een oudje uit eigen boekenkast, autobiografie over het leven met een groep inheemse indianen in Zuid-Amerika.
Leuk om weer te herlezen.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 15:47:55 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205892343


Mythos was leuk nu naar de helden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205908934
pi_205944746
Ik heb afgelopen zomer een paar goede boeken gelezen (dikke pillen ook en het boek van Ruth Rendell was het dieptepunt)
Als ik een boek bijzonder noem betekent dit over het algemeen: ik lees het uit, maar het is zozo...

Maar nu ben ik in een boek begonnen dat ik echt bijzonder vind. Meer dan 900 pagina's, maar ik ben ontzettend benieuwd waar dit verhaal heen gaat. Fijne schrijfstijl, en je moet er vooral bij blijven, de verhaallijnen grijpen in elkaar. Het eerste boek dat ik van haar lees, maar wat mij betreft dus zeker niet de laatste.

Juin uit Eigen Tuin!
pi_205944864
Tap tap tap
pi_205944890
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:46 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Even opgezocht, het is uit 2009. Vond het een matig boek, veel herhaling en bij vlagen moeilijk te volgen.
Ik vond hem echt heel goed juist :D Grappig hoe dat verschilt.
Tap tap tap
  maandag 12 september 2022 @ 10:21:33 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205944955
Ik lees Anna, de biografie van Annie MG Schmidt door Annejet van Zijl.
pi_205944987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:15 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Terug naar Amerika van Bill Bryson spreekt me op basis van de omschrijving van het boek erg aan. Meer van dat soort boeken zijn zeer welkom.
Henri Charrière - Papillon
Dirk Ayelt Kooiman - Montyn

Twee waargebeurde verhalen van intressante personen die heel wat meemaken!

[ Bericht 6% gewijzigd door KaheemSaid op 12-09-2022 10:52:51 ]
  maandag 12 september 2022 @ 10:32:31 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205945073
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:03 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een paar goede boeken gelezen (dikke pillen ook en het boek van Ruth Rendell was het dieptepunt)
Als ik een boek bijzonder noem betekent dit over het algemeen: ik lees het uit, maar het is zozo...

Maar nu ben ik in een boek begonnen dat ik echt bijzonder vind. Meer dan 900 pagina's, maar ik ben ontzettend benieuwd waar dit verhaal heen gaat. Fijne schrijfstijl, en je moet er vooral bij blijven, de verhaallijnen grijpen in elkaar. Het eerste boek dat ik van haar lees, maar wat mij betreft dus zeker niet de laatste.

[ afbeelding ]
het is een prachtig boek, enjoy!
in de haak.
  maandag 12 september 2022 @ 12:04:45 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205946056
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Henri Charrière - Papillon
Dirk Ayelt Kooiman - Montyn

Twee waargebeurde verhalen van intressante personen die heel wat meemaken!
Heb ze beide gelezen, liever gezegd, verslonden
Montyn vond ik erg openhartig en eerlijk, hoe hij in de oorlog aan de verkeerde kant kwam.
pi_205946248
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb ze beide gelezen, liever gezegd, verslonden
Montyn vond ik erg openhartig en eerlijk, hoe hij in de oorlog aan de verkeerde kant kwam.
Wat heb je nog meer verslonden, tips voor de beste man!
pi_205949379


Michael Palin (ja, die van Monty Python) duikt in het verhaal van een historisch schip. Mooie non-fictie over de geschiedenis van de Britse poolexpedities in de 19e eeuw,op een prettige manier geschreven. :)
  maandag 12 september 2022 @ 18:24:49 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205950129
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat heb je nog meer verslonden, tips voor de beste man!
Scroll ff terug in dit topic en de voorgangers
pi_205950372
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:09 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]

Michael Palin (ja, die van Monty Python) duikt in het verhaal van een historisch schip. Mooie non-fictie over de geschiedenis van de Britse poolexpedities in de 19e eeuw,op een prettige manier geschreven. :)
Die heb ik laatst ook gelezen, fascinerend.
Tap tap tap
  maandag 12 september 2022 @ 23:20:04 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_205954784
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 12 september 2022 @ 23:22:36 #85
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_205954820
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:03 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een paar goede boeken gelezen (dikke pillen ook en het boek van Ruth Rendell was het dieptepunt)
Als ik een boek bijzonder noem betekent dit over het algemeen: ik lees het uit, maar het is zozo...

Maar nu ben ik in een boek begonnen dat ik echt bijzonder vind. Meer dan 900 pagina's, maar ik ben ontzettend benieuwd waar dit verhaal heen gaat. Fijne schrijfstijl, en je moet er vooral bij blijven, de verhaallijnen grijpen in elkaar. Het eerste boek dat ik van haar lees, maar wat mij betreft dus zeker niet de laatste.

[ afbeelding ]
inderdaad een bijzondere schrijfwijze, maar na dit gelezen te hebben kon ik het niet laten om ook kortgeleden De Verborgen Geschiedenis te lezen... ik ben een groot fan geworden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_205967586
Holger Karsten Schmidt is een scenarioschrijver wiens naam ik al vaker op aftitelingen van Duitse krimi's tegenkwam. De bekende reeksen Tatort en Polizeiruf 110 schreef hij al voor en ook de reeks Harter Brocken staat op zijn naam, over een dorpsagent in de Harz die het vaker met de internationale misdaad aan de stok heeft dan hij zou willen in zijn stukje Oost Duitsland. Maarrrr... daarnaast schrijft Schmidt onder zijn pseudoniem Gil Ribeiro ook boeken over Leander Lost, een politieman die vanwege zijn Asperger tics belachelijk wordt gemaakt in thuisstad Hamburg en in Portugal in een uitwisseling belandt in het kust plaatsje Fuseta (waar Schmidt zelf ooit belandde nadat een reisgenoot ernstig ziek werd op vakantie. Er zijn er sinds 2017 vijf verschenen, volgens mij is er nog geen vertaald, hoeft ook niet, hou ik mn Duits tenminste op peil. Het eerste boek is ook meteen door Schmidt's werkgever ARD opgepikt ter verfilming

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 15 september 2022 @ 13:39:48 #87
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_205984761
De dag dat de walvis kwam - John Ironmonger



quote:
Eerst spoelt er een jonge man op het strand aan. Dan een walvis. De 307 inwoners van het vissersdorpje St. Piran voelen meteen dat er iets vreemds te gebeuren staat. Maar niemand vermoedt hoe erg hun gemeenschap bedreigd wordt. De man, Joe Haak, gevlucht uit Londen, waarschuwt voor een dodelijk griepvirus.
Maar zijn Joe’s angsten gegrond? Waarom is Joe de stad ontvlucht? En hoe zit het met de mysterieuze walvis? De dag dat de walvis kwam is een hartverwarmende roman die laat zien dat een gemeenschap een crisis kan overwinnen met solidariteit.
  donderdag 15 september 2022 @ 13:55:43 #88
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_205984953
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_205991685


B:)B
pi_205991717
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:39 schreef kl1172 het volgende:
De dag dat de walvis kwam - John Ironmonger

[ afbeelding ]
[..]

Deze komt op mijn lijst :Y
pi_206011456
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:26:50 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011602


Deel 6 van de Cormoran Strike serie, heerlijke Triller weer.
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:29:44 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011632
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik lees Anna, de biografie van Annie MG Schmidt door Annejet van Zijl.
Heb verschillende boeken van Annejet van Zijl gelezen, maar dit vond ik echt een stuk minder dan bv Sonny Boy of Bernhard. Een verborgen geschiedenis.
  maandag 19 september 2022 @ 16:21:27 #94
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_206031240
Ben net begonnen in:
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 september 2022 @ 16:32:45 #95
319979 Fok-it
All is well
pi_206031374
Eindelijk Lord of the Rings uitgelezen. Of geluisterd in dit geval _O_ Ik twijfel nog of ik deel 2 ook op de oortjes doe of ik een mooie collectie koop :)

Tussendoor ook deze 2:





Beide nogal.. curieuze boeken :D Wel interessant die Aziatische schrijvers.

En nu begonnen in deze:

“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206042705
Ik lees nu: 'Winter Chalet' van Linda van Rijn.
Ik luister nu: 'The Surgeon' van Tess Gerritsen (voor de zoveelste keer :D )
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 13:17:56 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206064436


Geleend van @Gehenna en het begin doet me al vermoeden dat dit boek genieten wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206075985


Deze aan het lezen, lag bij de schoonouders in de kast, vond het wel een mooie voorkant. Blijkt niet echt mijn boek te zijn, hij is al bijna uit, maar ik heb steeds de vraag waarom is dit geschreven (wat voegt het toe?) en waarom in vredesnaam lees ik het :') (nog 30 blz te gaan, ik verwacht niet dat er nog iets inspirerends komt)

Verder redelijk onderhoudend verhaal over wat geliefden in de Italiaanse Alpen, maar ik ben blij als hij straks uit is en ik doorkan naar wat anders.
nee, jij dan!
pi_206088141
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 september 2022 @ 19:04:47 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206088529
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206088582


Een beklemmend debuut over hoe verdriet en verveling een groep jongeren kunnen laten ontsporen. Waarom kunnen mensen met dezelfde pijn elkaar niet altijd goed helpen?

In ‘Stenen eten’ van Koen Caris wordt het dorp van de 17-jarige Ben opgeschrikt door een reeks zelfmoorden onder de jongeren. Drie jaar eerder maakte zijn oudere zus een einde aan haar leven. De zelfmoorden blazen het smeulende verdriet van Ben opnieuw aan en zetten hem in het middelpunt van een mysterie waarmee hij niets te maken wil hebben. Tijdens een hittegolf die de dorpsgenoten van binnenuit droogkookt, wordt Ben gedwongen om zijn gevoelens van schuld en schaamte omtrent de dood van zijn zus onder ogen te zien. ‘Stenen eten’ is een beklemmende roman over hoe verdriet en verveling een groep jongeren kunnen laten ontsporen. En over waarom mensen met dezelfde pijn elkaar niet altijd goed kunnen helpen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 22:20:52 #102
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206090904
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_206113073
Net begonnen in 'Dromer' van Benedict Wells.
Even doorbijten, na 'Het einde van de eenzaamheid', een prachtig boek, vind ik de rest van zijn boeken toch een ietsiepietsie teleurstellend.
Maar misschien komt het nog..
  maandag 26 september 2022 @ 21:41:31 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206113488


Op de openbare basisschool in Blaricum wordt de naamloze verteller van Wat je van bloed weet voor het eerst verliefd. Op de hockeyclub in Laren ontmoet hij vervolgens Cato de Witt, van wie hij weet dat zij het voor hem is. Samen doorlopen ze de middelbare school in Bussum. Intussen woont hij in het grote, vrijstaande huis, met een rieten kap en een grote tuin, samen met zijn ogenschijnlijk welvarende familie. Maar de buren kunnen niets horen.

Wat je van bloed weet is een roman over opgroeien in een gewelddadig gezin; over de wording van kind tot man, en over de liefde – de liefde voor Cato, maar ook voor Alex, de jongere broer van de verteller. Het is een roman over machteloosheid in familieverhoudingen en over de vraag of je jezelf ooit uit die verhoudingen kunt bevrijden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206113826


Niet zijn beste werk, maar het leest toch aardig weg :)
pi_206123054
pi_206123514


quote:
Nadat de tweeling Marian en Jamie Graves in 1914 als baby’s zijn gered in een schipbreuk, worden ze opgevoed door hun excentrieke oom in Montana. Tijdens een ontmoeting met enkele piloten die over de stad vliegen in versleten dubbeldekkers, begint Marians levenslange fascinatie voor vliegen. Op haar veertiende stopt ze met school en vindt ze een onwaarschijnlijke en gevaarlijke beschermheer, een rijke dranksmokkelaar. Hij zorgt voor een vliegtuig en vlieglessen, in ruil voor haar diensten. Met zijn hulp kan Marian haar droom waarmaken maar de deal zal haar voor altijd blijven achtervolgen, zelfs als zij eenmaal de wereld rondreist, hoog in de lucht.

In 2014 wordt Hadley Baxter gecast om Marian te spelen in een film die draait om haar verdwijning op Antarctica. Hadley wil zichzelf en haar carrière opnieuw definiëren, nadat ze jarenlang de hoofdrol heeft gespeeld in een romantische filmfranchise. Ze dompelt zich volledig onder in het karakter van Marian, waardoor de parallellen tussen hun levens zichtbaar worden. Hun verhalen leggen de honger naar zelfbeschikking van beide vrouwen in totaal verschillende geografische gebieden en tijden bloot.
Deze kreeg 5 sterren van de Volkskrant
  woensdag 28 september 2022 @ 15:00:02 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206129806
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206129896
Ik lees nu de Sigma reeks van James Rollins. Avontuur/thriller met een wetenschappelijk sausje (over bijv. moleculen, kernfysica, geschiedenis en dingen die ik soms niet kan volgen :D). Geeft een leuke twist aan een vrij standaard verhaal :Y
pi_206134103
pi_206135195


997 na Christus. Engeland wordt van twee kanten belaagd, in het westen door Wales en in het oosten door de Vikingen. Gerechtigheid is ver te zoeken en geweld en wetteloosheid zijn aan de orde van de dag. De koning staat machteloos en de chaos regeert. In deze turbulente tijden raken de levens van drie mensen onlosmakelijk verbonden met elkaar en met een klein gehucht dat later Kingsbridge zal worden genoemd.

Het dorp van een jonge botenbouwer wordt geplunderd door de Vikingen en hij vlucht met zijn familie naar een ander dorp om daar een nieuw leven op te bouwen. Een Normandische edelvrouw volgt haar geliefde echtgenoot naar Engeland, maar realiseert zich al snel dat de gewoonten in haar nieuwe land heel anders zijn dan ze gewend is, en dat iedereen op brute wijze vecht om de macht. Een jonge monnik droomt ervan zijn bescheiden abdij ooit tot een roemrijk centrum van kennis en geleerdheid te verheffen.

Alle drie raken ze tegen hun wil betrokken bij de machinaties van een bisschop die meedogenloos streeft naar macht en rijkdom, en niets geeft om de levens van de gewone mensen.
  donderdag 29 september 2022 @ 22:28:58 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_206147494
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:57:25 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206162420
ik heb net het boek 'Nieuweling' van Marion Bruinenberg uit. Vond het niet zo goed. Veel herhaling, onwaarschijnlijke plot, de schrijfstijl sprak me ook niet zo aan.


Nu net begonnen aan 'Een tevreden lach' van Andreas Burnier. Meteen gegrepen!
in de haak.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:23:08 #115
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206163363
pi_206173659
Net uit 'Dromer' van Benedict Wells. Was wel oké, maar een tikkeltje teveel coming of age voor mij.

Nu begonnen in 'Kruispunt' van Jonathan Franzen, dikke pil, kleine lettertjes. Ben benieuwd!
  zondag 2 oktober 2022 @ 15:59:18 #117
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_206178652


Teun Teubes gaat als 21-jarige een jaar in een verpleeghuis wonen, op de afdeling met dementerende patiënten om precies te zijn. Hij beschrijft zijn contact met de bewoners, het reilen en zeilen op de afdeling en met name hoe de wereld er voor de dementerende bewoners uitziet. Hierbij komt naar voren dat zijn medebewoners vooral als patiënt gezien worden, en niet meer als mens ondanks alle goede bedoelingen van het personeel.

Het is een erg interessant boek. Het is vooral een oproep voor meer menselijkheid en minder proctocol.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:02:15 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206180739


quote:
De wereld volgens Garp (Engels: The World According to Garp) uit 1978 is de vierde roman van de Amerikaanse schrijver John Irving. Met dit boek werd Irving op slag wereldberoemd. De Nederlandse vertaling werd geleverd door C.A.G. van den Broek. Het verhaal werd in 1982 verfilmd met Robin Williams in de hoofdrol. De thematiek van de roman draait voornamelijk om Garps obsessie en uiteindelijk onvermogen zijn geliefden en zichzelf tegen de geilheid en de wreedheid van de wereld te beschermen.

T.S. Garp is de zoon van de excentrieke feministe Jenny Fields; tijdens de Tweede Wereldoorlog werd hij verwekt met behulp van een soldaat die hersenbeschadiging heeft opgelopen (Technical Sergeant Garp). Garp jr. groeit op in het huis van zijn moeder, een verpleegster op de Steering-school, waar veel van de extravagante avonturen van Garp en zijn moeder zich vervolgens ook afspelen. In het boek valt te lezen hoe een jonge schrijver opgroeit tot een echte schrijver. Ondertussen trekt een veelheid aan excentrieke personages voorbij, waaronder transgender personen, hoeren, worstelaars, fanatici die samen optreden in een vaak ontstellende wereld. De met grote en vanzelfsprekende nuchterheid vertelde, maar vaak schokkende gebeurtenissen en anekdotes geven de roman een tragikomisch karakter, waarmee Irving uiteindelijk bekend werd.

Verschillende verhalen van de schrijver Garp komen voor in het boek als verhaal in het verhaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_wereld_volgens_Garp

Voor de 4e of 5e keer aan het herlezen, deze keer in het Engels.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:04:47 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206180767
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:18 schreef spaceghost het volgende:
[ afbeelding ]

997 na Christus. Engeland wordt van twee kanten belaagd, in het westen door Wales en in het oosten door de Vikingen. Gerechtigheid is ver te zoeken en geweld en wetteloosheid zijn aan de orde van de dag. De koning staat machteloos en de chaos regeert. In deze turbulente tijden raken de levens van drie mensen onlosmakelijk verbonden met elkaar en met een klein gehucht dat later Kingsbridge zal worden genoemd.

Het dorp van een jonge botenbouwer wordt geplunderd door de Vikingen en hij vlucht met zijn familie naar een ander dorp om daar een nieuw leven op te bouwen. Een Normandische edelvrouw volgt haar geliefde echtgenoot naar Engeland, maar realiseert zich al snel dat de gewoonten in haar nieuwe land heel anders zijn dan ze gewend is, en dat iedereen op brute wijze vecht om de macht. Een jonge monnik droomt ervan zijn bescheiden abdij ooit tot een roemrijk centrum van kennis en geleerdheid te verheffen.

Alle drie raken ze tegen hun wil betrokken bij de machinaties van een bisschop die meedogenloos streeft naar macht en rijkdom, en niets geeft om de levens van de gewone mensen.
>Lekker page turner
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 oktober 2022 @ 18:05:55 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206180776
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206220963
Aan het luisteren

pi_206234297

Jonathan Coe - Klein Engeland

Heel tof hoe dit boek met een aantal personages de Brexit maar ook de opgekomen polarisatie duidt. Ik weet niet of ik Jonathan Coe opgedaan heb aan de hand van forum.fok.nl/lit, maar ik vind het een heel fijne schrijver.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:21:18 #123
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_206240653
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:00:06 #124
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206241134

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_206241577
De school voor goede moeders, Jessamine Chan

Huiveringwekkend!



In dit beklemmende explosieve debuut zorgt één inschattingsfout van een moeder ervoor dat zij het heropvoedingsprogramma van de overheid moet volgen om het ouderlijk gezag over haar dochter te behouden.
Frida Liu heeft het moeilijk. Haar werk voldoet niet aan de verwachtingen van haar Chinese ouders, die zich als immigrant veel opofferingen hebben getroost. Ze weet Gust, haar man, niet over te halen om zijn jonge, door wellness geobsedeerde vriendin aan de kant te zetten. Alleen door haar dochter, Harriet, past Frida binnen de verwachtingen van het perfecte plaatje. Het mag dan niet veel zijn, maar Harriet is meer dan genoeg.
Totdat Frida een erg slechte dag heeft.
De staat houdt moeders in de gaten. Moeders die met hun telefoon bezig zijn, die niet voorkomen dat hun kind gewond raakt in de speeltuin, of die hun kind alleen naar huis laten lopen. Eén foute beslissing en een groep staatsambtenaren beslist of een moeder kandidaat is voor een Big Brother-achtige instelling die bepaalt of de toewijding van een moeder genoeg is om een goede moeder te zijn.
Frida moet laten zien dat ze kan leren een goede moeder te zijn zodat Harriet haar niet definitief wordt afgenomen.
De school voor goede moeders is een grensverleggende, meeslepende ideeënroman over hoe gevaarlijk de geldende normen rondom 'perfect' ouderschap zijn, de agressie van de staat jegens vrouwen en van vrouwen onder elkaar, over het systeem dat gezinnen uit elkaar drijft en over onbegrensde liefde. Frida is een vrouw van alle tijden en staat model voor alle moeders. Chan heeft een moderne literaire klassieker geschreven waarin ze met zwarte humor het verdriet en de vreugde van de hechte ban tussen moeder en kind verkent.
pi_206243357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[ afbeelding ]
Jonathan Coe - Klein Engeland

Heel tof hoe dit boek met een aantal personages de Brexit maar ook de opgekomen polarisatie duidt. Ik weet niet of ik Jonathan Coe opgedaan heb aan de hand van forum.fok.nl/lit, maar ik vind het een heel fijne schrijver.
Heb je al meer boeken van hem gelezen? Het is mijn favoriete schrijver O+
Al zijn boeken zijn fijn, maar het moordend testament is mijn favoriet van hem.
pi_206243849

Ben maar weer eens in deze begonnen. Wat moeilijk in te komen, maar toch wel een vermakelijk boek.
pi_206245205
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 07:57 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Heb je al meer boeken van hem gelezen? Het is mijn favoriete schrijver O+
Al zijn boeken zijn fijn, maar het moordend testament is mijn favoriet van hem.
Tot nu toe Mr. Wilder en ik en deze die ik bijna uit heb, maar het nodigt wel uit naar meer! Het nodigt enorm uit tot doorlezen!

Heb je nog meer schrijvers die je graag leest?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:03:53 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206245442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:
Jonathan Coe
Is dat niet deel 3 van "the rotters club"? (Originele Titel, Middle England?)
pi_206245608
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet deel 3 van "the rotters club"? (Originele Titel, Middle England?)
Ja dat las ik nadat ik al 200 pagina’s gelezen had, dus ik lees terug in de tijd!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:19:58 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206245647
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja dat las ik nadat ik al 200 pagina’s gelezen had, dus ik lees terug in de tijd!
Is het grappig, humor, leuk?
pi_206246009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is het grappig, humor, leuk?
Ik denk vooral dat het een heel mooi tijdsbeeld geeft van de polarisering van de politiek uit de ogen van verschillende personages. Verder is de onhandigheid waarop menselijk contact plaats kan vinden heerlijk weergegeven.

Ik noem het geen humor al zijn de omgangsvormen bij tijd en wijle vrij kommisch.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:24:54 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206246349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat het een heel mooi tijdsbeeld geeft van de polarisering van de politiek uit de ogen van verschillende personages. Verder is de onhandigheid waarop menselijk contact plaats kan vinden heerlijk weergegeven.

Ik noem het geen humor al zijn de omgangsvormen bij tijd en wijle vrij kommisch.
Ah, jammer, het leek me nu juist een thema waar het Britten met heerlijk zwarte humor met veel ironie en sarcasme over kunnen hebben. Alexei Sayle bijvoorbeeld met Stalin ate my Homework.
pi_206257693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tot nu toe Mr. Wilder en ik en deze die ik bijna uit heb, maar het nodigt wel uit naar meer! Het nodigt enorm uit tot doorlezen!

Heb je nog meer schrijvers die je graag leest?
Ja, Jonathan Coe schrijft zo fijn dat je door wilt blijven lezen. Van die boeken waar je overdag al uitkijkt naar de avond omdat je dan weer mag lezen.

Paul Auster is ook een van mijn favoriete schrijvers, maar die boeken zijn iets minder toegankelijk. En verder houd ik van de boeken van Sue Townsend, maar dat is dan weer wat lichter.
pi_206276568
Blijkbaar al gepost door mijzelf een paar dagen geleden lol
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:37:57 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206276654
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:57 schreef trui het volgende:
Nu net begonnen aan 'Een tevreden lach' van Andreas Burnier. Meteen gegrepen!
[ afbeelding ]
Dat smaakte naar meer, dus ik heb meteen ook 'Jongensuur' er achteraan gelezen. Nog beter! (althans, voor mijn brein iets makkelijker te bevatten).
in de haak.
  maandag 10 oktober 2022 @ 17:26:40 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206277115


Birneys nieuwe roman In de wacht ligt in het verlengde van de verhaalwerkelijkheid van De tolk van Java (2016), maar blijft ditmaal bij Alan in het hier en nu. Het geweld van de dekolonisatieoorlog in Indonesië van 1945-1949 werkt door in mentale stroomstoten, en een aanhoudend probleemveld is de hybride identiteit van de hedendaagse Indo-Europeaan (Indo) in Nederland – nazaat van zowel de gekoloniseerde als de kolonisator. Nog voordat In de wacht duidelijk maakt dat Alan net een hartstilstand heeft overleefd en momenteel in een ziekenhuis is opgenomen, lezen we hoe de protagonist stellig verklaart dat hij geen Nederlander wil zijn, liever was Alan ‘stateloos’ (oftewel No-land). Alan schuift dan ook niet zijn paspoort, maar zijn geboortecohort naar de voorgrond, door zichzelf te profileren als iemand ‘van de hippiegeneratie, babyboomers of hoe ze ons ook maar noemen’.

In de wacht ontrolt zich in de tegenwoordige tijdsvorm met Alan als ik-verteller, die van dag tot dag beschrijft wat er om hem heen gebeurt en vooral ook wat er in zijn hoofd omgaat, zo plots gekluisterd aan een ziekenhuisbed. Sociaal-culturele structuren, stereotyperingen en scheidingslijnen blijken in het ziekenhuis niet anders dan in de wereld daarbuiten. Tegelijk dragen de leegte van het wachten, het overzichtelijke van deze micromaatschappij en de medische procedures eraan bij dat universele overeenkomsten tussen mensen evenzeer gemakkelijk te herkennen zijn, met als grootste gemene deler de onontkoombare sterfelijkheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 17:30:46 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206277159


Na mythos en helden deze maar in het Engels @Claudia_x :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 19:32:22 #139
42184 crew  DaMart
pi_206278426
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 10 oktober 2022 @ 19:52:53 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206278826
quote:
88s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Na mythos en helden deze maar in het Engels @:claudia_x :)
Als Audioboek nog beter, door Fry zelf voorgelezen.
pi_206283011
Ik lees nu een verdwaalde intellectueel.



Lekker geschreven biografie over een bekwame maar moeilijke man die onder andere minister, eerste burgemeester van Lelystad, kroegbaas, wethouder van Amsterdam, een van de oprichters van d66 en chef buitenland afdeling van het handelsblad is geweest.

Een autoritaire man die niet tegen besluiteloosheid of domheid kon, die met veel mensen in de clinch lag, die nooit een blad voor zijn mond nam, maar ook zeker een sterk gevoel voor humor had en een vermogen om dingen gedaan te krijgen en goede mensen hun verantwoordelijkheid te geven.

[ Bericht 61% gewijzigd door KaheemSaid op 11-10-2022 10:11:13 ]
pi_206285991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 07:41 schreef Adrian4 het volgende:
Aan het luisteren

[ afbeelding ]
Dit is echt een vaag boek :P Echt over de top. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:06:58 #143
367000 roos94
pi_206286043
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:28:14 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206286213
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:01 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Dit is echt een vaag boek :P Echt over de top. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind
heb je 'm al uit?
in de haak.
pi_206286648
Bijna. Ik ben bij aflevering 8.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:22:28 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206287190


Korte verhalen van mijn lievelings Scandinavische thrillerschrijver

quote:
Een detective met een neus voor jaloezie is op het spoor van een man die verdacht wordt van de moord op zijn tweelingbroer;

een rouwende vader moet beslissen of wraak een plaats heeft in de nieuwe wereldorde nadat een pandemie de ineenstorting van de maatschappij veroorzaakt;

een vuilnisman die net uit een bui is probeert te achterhalen wat er de avond ervoor is gebeurd;

een huurmoordenaar neemt het op tegen zijn grootste tegenstander in een gevaarlijk spel om te overleven;

en een onmiddellijke elektrische verbinding tussen passagiers op een vlucht naar Londen kan romantiek betekenen, of iets meer sinister.

  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:46:06 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206293689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:06 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Is die een beetje amusant zoals Bill Bryson zijn geschiedenis van boeken?
  Miss 200.000.000! woensdag 12 oktober 2022 @ 08:48:06 #148
367000 roos94
pi_206293700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is die een beetje amusant zoals Bill Bryson zijn geschiedenis van boeken?
Zeker een aanrader!
pi_206301016
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:51:00 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:55:23 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206324000


En nu
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206393078
Het woud der verwachting, Hella S. Haasse



In Het woud der verwachting, de internationale bestseller, volgen we het levensverhaal van de edelman Charles van Orléans (1394-1465) op de voet. Zijn trieste levensloop is nauw verweven met de machtsstrijd tussen de concurrerende huizen van Bourgondië en Orléans en met de Honderdjarige Oorlog tegen Engeland.
Charles werd gevangengenomen en vijfentwintig jaar lang opgesloten in de Londense Tower. Daar begon hij gedichten te schrijven, melancholieke verzen die van groot zelfinzicht getuigden.
In beeldende en ontroerende scènes laat Hella S. Haasse de middeleeuwse banketten en jachtpartijen, de intriges, de wreedheden en de hoofse élégance herleven.


En als luisterboek:

Witte stad 2 - De riten van het water, Eva García Sáenz de Urturi



Al meer dan een miljoen exemplaren verkocht van de trilogie van De witte stad. Een aanrader voor alle Zafón-liefhebbers die ook van thrillers houden.

Inspecteur en profiler Unai López de Ayala krijgt het vreselijke nieuws dat zijn ex-vriendin, Ana Belén Liaño, vermoord is aangetroffen. Ze was zwanger, en is op een 2600 jaar oude, rituele manier gedood.
Unai moet tegelijkertijd een moordenaar zien te stoppen die de Riten van het Water imiteert op historische plekken in Baskenland en Cantabrië – en waarvan alle slachtoffers zwanger blijken te zijn.
Commissaris Alba Díaz de Salvatierra is zwanger, maar haar stilzwijgen brengt haar in gevaar. Als Unai de vader is, zoals wel wordt beweerd, zal ook Alba zich binnenkort bevinden op de lijst van vrouwen die bedreigd worden door de Riten van het Water…


[ Bericht 8% gewijzigd door Mrs.Peel op 20-10-2022 22:13:31 ]
pi_206396627


Ik heb net deze uit. Ben nu begonnen aan:



Het is nog maar een kwestie van weken voor de miljarden van Tobias Hawthorne officieel van Avery Grambs zullen zijn: haar jaar in Hawthorne House is bijna voorbij. De beveiliging staat op scherp, paparazzi liggen in de struiken en haar advocaat bestookt haar met financiële plannen. Maar Avery laat zich liever afleiden door de Hawthorne-broers, die ze inmiddels niet meer kan wegdenken uit haar leven. Zij kent hun geheimen en de broers die van haar.

Alles kan echter in een klap veranderen wanneer Avery een onverwachte bezoeker binnenlaat. Het meisje vraagt om hulp, maar is ze te vertrouwen? Haar komst maakt in elk geval veel los in Hawthorne House. Algauw wordt duidelijk dat er nog een laatste puzzel moet worden opgelost: een gevaarlijk spel tegen een onbekende, machtige speler. En er kan er maar één de winnaar zijn.

Ik heb de andere twee delen gelezen en vind het een goede serie.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:42:21 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206397679


De van oorsprong Nederlandse schrijver P.J. W eber kan in New York niet van zijn pen alleen leven. Om in zijn levensonderhoud te voorzien, doet hij administratieve klussen voor een bedrijf. In de nachtelijke uren stuurt hij vanuit het kantoor waar hij werkt per mail lange brieven aan zijn Amerikaanse agente. Op een avond wordt er ingebroken in het afgelegen pand. Terwijl de angst te worden ontdekt hem in een wurggreep houdt en de inbrekers steeds dichterbij komen, begint W eber aan een testament, een bekentenis wellicht. Hij vertelt over het huwelijk en de dood van zijn ouders, het schrijverschap, zijn zoon in Nederland, seksueel misbruik en de beschutting van taal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206400054
Nog steeds bezig in Jonathan Franzen's "Kruispunt"

De personages hebben me nu te pakken, mooi boek!
pi_206412376
Het achtste leven (voor Brilka) - Nino Haratischwili



quote:
‘Het achtste leven (voor Brilka)’ van Nino Haratischwili is een monumentaal, tolstojaans familie-epos dat zes generaties omspant tussen 1900 en nu. Dit verhaal over acht levens van één Georgische familie begint in een kleine stad tussen Georgië en Azerbeidzjan, waar een getalenteerde chocolatier zijn dochters grootbrengt en en passant een recept bedenkt voor een verrukkelijke chocoladedrank met gevaarlijke krachten. Het brengt hem rijkdom en aanzien, maar dat betekent in die tijd ook al spoedig gevaar. Nitsa is de achterkleindochter van Stasia, een van de dochters van de chocolatier. Ze woont in Berlijn en vertelt op meeslepende wijze, en ook met veel ironie en humor, de dramatische geschiedenis van haar familie en die van de ‘rode’ twintigste eeuw.
Dit boek had ik al bijna twee jaar op mijn lijst staan maar vanwege de omvang van ruim 1200 bladzijden was ik er een beetje bang voor (noem het mijn Max, Mischa & het Tet-offensief ;)). Een interview met de Georgisch-Duitse schrijfster Haratischwili op BNR trok me over de streep en daar heb ik geen spijt van. Ondanks de omvang vond ik het, mede door de makkelijke schrijfstijl, nooit saai worden. Enige interesse in Georgië, Sovjet-Unie en geschiedenis in het algemeen is denk ik wel vereist. Kortom een prachtige roman.
pi_206424325


En



En

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zondag 23 oktober 2022 @ 21:23:19 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206424553
interessant, Summpi!

ik ben begonnen met
in de haak.
  zondag 23 oktober 2022 @ 21:24:38 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206424585
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 20:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Het achtste leven (voor Brilka) - Nino Haratischwili

[ afbeelding ]
[..]
Dit boek had ik al bijna twee jaar op mijn lijst staan maar vanwege de omvang van ruim 1200 bladzijden was ik er een beetje bang voor (noem het mijn Max, Mischa & het Tet-offensief ;)). Een interview met de Georgisch-Duitse schrijfster Haratischwili op BNR trok me over de streep en daar heb ik geen spijt van. Ondanks de omvang vond ik het, mede door de makkelijke schrijfstijl, nooit saai worden. Enige interesse in Georgië, Sovjet-Unie en geschiedenis in het algemeen is denk ik wel vereist. Kortom een prachtige roman.
staat bij mij ook al zo lang op m'n lijstje. Maar inderdaad, wel een enorm dikke pil, dus daar moet je echt even tijd voor vinden. Misschien ga ik er in de kerstvakantie aan beginnen.
in de haak.
  zondag 23 oktober 2022 @ 21:25:35 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206424612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:14 schreef Kanaroe het volgende:
Nog steeds bezig in Jonathan Franzen's "Kruispunt"

De personages hebben me nu te pakken, mooi boek!
zalig boek, geniet ervan (en het schijnt dus het begin van een trilogie te zijn, dus er komt nog meer!) ik ben bezig met een oudere van hem: De Correcties.
in de haak.
  maandag 24 oktober 2022 @ 08:03:53 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206429364
Net uit:


Nu :
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206429668
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:25 schreef trui het volgende:

[..]
zalig boek, geniet ervan (en het schijnt dus het begin van een trilogie te zijn, dus er komt nog meer!) ik ben bezig met een oudere van hem: De Correcties.
Ja, genieten doe ik! Ik heb ook gelezen over de trilogie, even afwachten maar.
Eerder las ik 'Zuiverheid', ook een mooi verhaal.
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:37:17 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206429928
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:13 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

En

[ afbeelding ]

En

[ afbeelding ]
Ben benieuwd of dat boek over de 80 Jarige oorlog vanuit het Nederlandse perspectief of ook uit het Spaanse perspectief de zaak belicht.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:30:21 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206431058
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:13 schreef Sumppi het volgende:
En


Ik heb deze in de bibliotheek geleend en maar deels gelezen. Godverdomme wat heftig. Wil er ooit in verder.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206431493
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ben benieuwd of dat boek over de 80 Jarige oorlog vanuit het Nederlandse perspectief of ook uit het Spaanse perspectief de zaak belicht.
Zo ver in het boek ben ik nog niet om daar wat over te kunnen zeggen. Ik denk dat beide perspectieven aan bod komen. Hier de achterzijde van het boek:



quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb deze in de bibliotheek geleend en maar deels gelezen. Godverdomme wat heftig. Wil er ooit in verder.
Ja, het is zeker heftig. Ik kan haar boek ‘Het einde van de rode mens’ ook aanraden. Al heb ik die ook nog niet uit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:46:49 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206431984
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:08 schreef Sumppi het volgende:
Ja, het is zeker heftig. Ik kan haar boek ‘Het einde van de rode mens’ ook aanraden. Al heb ik die ook nog niet uit.
Ze heeft heel veel interessante boeken geschreven, ben ook benieuwd naar deze:



[ Bericht 6% gewijzigd door SEMTEX op 24-10-2022 15:03:00 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206434881


En

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:48:04 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
  maandag 24 oktober 2022 @ 23:06:01 #169
370431 drakin
vurig typje
pi_206439099
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:56:29 #170
42184 crew  DaMart
pi_206444676
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:25:45 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206444930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:56 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi!
pi_206445059
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:48:04 #173
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_206448147
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:57:11 #175
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_206487550
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:54:48 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206487865
Hierin begonnen, een van de weinige boeken van hem die ik nog niet gelezen heb


quote:
Deze roman is het verhaal van de Berrys, een eigenzinnig gezin uit New Hampshire bestaande uit een getrouwd stel, Win en Mary, en hun vijf kinderen, Frank, Franny, John, Lilly en Egg. De ouders, beiden afkomstig uit het stadje Dairy, New Hampshire (vermoedelijk gebaseerd op Derry, New Hampshire), worden verliefd terwijl ze als tieners in een zomerhotel in Maine werken. Daar ontmoeten ze een Weense jood, Freud, die in het resort werkt als klusjesman en entertainer, en optreedt met zijn beer, State o' Maine; Freud wordt voor hen het symbool van de magie van die zomer. Aan het eind van de zomer zijn de tieners verloofd, en Win koopt Freuds beer en motorfiets en reist door het land om geld in te zamelen om naar Harvard te gaan, waar hij vervolgens naartoe gaat terwijl Mary een gezin sticht. Daarna keert hij terug naar Dairy en geeft les op de plaatselijke tweederangs jongensschool waar hij op zat, de Dairy School. Maar hij is niet tevreden en droomt van iets beters.

De brutale, zelfverzekerde schoonheid Franny is het object van John's adoratie. John dient als verteller en is lief, zij het naïef. Frank is lichamelijk en sociaal onhandig, gereserveerd en homoseksueel; hij deelt een vriendschap met zijn jongere zus, Lilly, een romantisch jong meisje dat lichamelijk niet meer groeit. Egg is een onvolwassen jongetje met een voorliefde voor kostuums. John en Franny zijn kameraden en beschouwen zichzelf als de normaalste van de kinderen, in het besef dat hun familie nogal vreemd is. Maar, zoals John opmerkt, voor henzelf lijkt de vreemdheid van het gezin "zo goed als zeker".

Win komt op het idee om van een verlaten meisjesschool een hotel te maken. Hij noemt het Hotel New Hampshire en de familie trekt er in. Dit wordt het eerste deel van het Dickensiaanse verhaal. Een van de belangrijkste punten is de verkrachting van Franny door quarterback Chipper Dove en enkele van zijn teamgenoten. De acties en houding van Chipper, op wie Franny verliefd is, staan in contrast met die van haar redder, Junior Jones, een zwart lid van het team. De dood van de familiehond, Sorrow, zorgt voor een donkere komedie als hij herhaaldelijk "herrijst" via taxidermie, waarbij hij eerst Win's vader, Iowa Bob, de stuipen op het lijf jaagt en vervolgens een seksuele initiatie van John verijdelt. John neemt deel aan een voortdurende seksuele/zakelijke relatie met de oudere huishoudster van het hotel, Ronda Ray, die eindigt wanneer Freud in Wenen een brief ontvangt waarin hij de familie uitnodigt te verhuizen om hem (en zijn nieuwe "slimme" beer) te helpen zijn hotel daar te runnen.

Mary en Egg reizen apart van de rest van de familie en komen om bij een vliegtuigongeluk. De anderen beginnen hun leven in Wenen in wat het (tweede) Hotel New Hampshire wordt genoemd, waarvan één verdieping wordt bezet door prostituees en een andere verdieping door een groep radicale communisten. De familie ontdekt dat Freud nu blind is en dat de "slimme beer" eigenlijk een jonge vrouw is, Susie, die gebeurtenissen heeft meegemaakt waardoor ze weinig van mensen houdt en zich het veiligst voelt in een zeer realistisch berenpak. Na de dood van zijn vrouw trekt Win Berry zich verder terug in zijn eigen wazige, vage fantasiewereld, terwijl het gezin de relaties met de prostituees en de radicalen onderhoudt. John en Franny ervaren de pijn en het verlangen van het verliefd zijn op elkaar. De twee voelen ook jaloezie wanneer John een romantische relatie krijgt met een communist die zelfmoord pleegt, en Franny vindt troost, vrijheid en opwinding in seksuele relaties met zowel Susie de Beer als Ernst, de "quarterback" van de radicalen. Lilly ontwikkelt zich als schrijfster en schrijft een roman gebaseerd op de familie, onder wiens neus een ingewikkeld complot wordt beraamd door de radicalen om het Weense operagebouw op te blazen met Freud en de familie als gijzelaars, wat Freud en Win ternauwernood weten te voorkomen. In het proces sterft Freud en wordt Win zelf blind. De familie wordt beroemd als helden, en met Frank als Lilly's agent wordt haar boek voor veel geld uitgegeven. De familie (met Susie) keert terug naar de Verenigde Staten en neemt haar intrek in The Stanhope hotel in New York.

In het laatste deel van de roman vinden Franny en John een manier om hun liefde op te lossen, en krijgt Franny, met Susie's ingenieuze hulp, eindelijk wraak op Chipper. Franny vindt ook succes als filmactrice en trouwt met Junior, nu een bekende burgerrechtenadvocaat. Lilly kan de druk van haar carrière en haar eigen zelfkritiek niet aan en pleegt zelfmoord. John en Frank kopen het stilgelegde resort in Maine waar hun ouders elkaar tijdens de "magische" zomer ontmoetten, en het pand wordt een soort hotel, dat functioneert als een verkrachtingscrisiscentrum dat wordt geleid door Susie en waar Win ongewild slachtoffers bijstaat. Susie, wiens emotionele pijn en onzekerheden door tijd en moeite enigszins geheeld zijn, bouwt een gelukkige relatie op met John, en een zwangere Franny vraagt hen om de op handen zijnde baby van haar en Junior op te voeden.
Wikipedia
pi_206487938


quote:
De nieuwe, grote roman van John Boyne: het vervolg op de bestseller De jongen in de gestreepte pyjama volgt Bruno's zus Gretel, en verkent via haar op meeslepende en ontroerende wijze de nasleep van de oorlog en de effecten van een levenslang schuldgevoel

Gretel Fernsby woont al tientallen jaren in een luxe appartement in Londen. Ze leidt een ogenschijnlijk comfortabel en kalm leven, ondanks haar donkere verleden. Ze spreekt niet over haar ontsnapping uit Duitsland meer dan zeventig jaar geleden. Ze spreekt ook niet over de naoorlogse jaren in Frankrijk met haar moeder. En bovenal spreekt ze niet over haar vader, commandant van het meest beruchte concentratiekamp van de nazi’s, of over het gruwelijke lot dat haar broertje Bruno onderging.

Dan komt er een jong gezin wonen in het appartement onder haar. Gretel sluit aarzelend vriendschap met de negenjarige Henry, hoewel hij herinneringen bij haar oproept die ze juist probeert te vergeten.
pi_206491570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrader?
pi_206491732
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Aanrader?
Ik ben zelf eigenaar van een brouwerij dus vind het wel erg leuk om er zo over te lezen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 09:32:17 #180
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_206495944
pi_206500072
Ik lees "De regen kwam van binnen" door Dennis Biesma.

Over opgroeien als Jehova.
Non-fictie, het pakt me nog niet echt.
Let the games begin...
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 18:52:33 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206512393
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 oktober 2022 @ 18:54:52 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206512422
quote:
Dank, ik zocht nog naar een cadeau voor iemand en dit lijkt perfect te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206515233
Ik ben weer begonnen met het proberen van lezen van boeken, probeer nu 2-3 dagen in de week een half uurtje tot een uurtje te lezen. Heb net Het Gouden Ei van Tim Krabbé uit (best matig naar het einde toe :') ) en ga nu SuperTex van Leon de Winter lezen. Hoop dat ik het lezen er in kan houden, wil daarna richting de wat dikkere boeken gaan :9

Heb nog redelijk wat boekjes in m'n readlist staan :Y
pi_206516268
Ga in deze beginnen


[ Bericht 38% gewijzigd door Lotje_Lot op 01-11-2022 01:01:07 (Plaatje ) ]
pi_206516847
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hierin begonnen, een van de weinige boeken van hem die ik nog niet gelezen heb
[ afbeelding ]
[..]
Wikipedia
Ik heb Garp en Owen Meany gelezen, nu ben ik bang dat ik het beste van Irving wel gelezen heb. Welke kun je me nog aanraden?
pi_206516877
  dinsdag 1 november 2022 @ 08:47:05 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206517078
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:11 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik heb Garp en Owen Meany gelezen, nu ben ik bang dat ik het beste van Irving wel gelezen heb. Welke kun je me nog aanraden?
Ik denk dat dit idd zijn beste boeken zijn, hotel New Hampshire is goed, maar niet zo goed
pi_206517178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:11 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik heb Garp en Owen Meany gelezen, nu ben ik bang dat ik het beste van Irving wel gelezen heb. Welke kun je me nog aanraden?
De regels van het ciderhuis vind ik ook een mooi boek, ook verfilmd trouwens :)
pi_206527519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:11 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik heb Garp en Owen Meany gelezen, nu ben ik bang dat ik het beste van Irving wel gelezen heb. Welke kun je me nog aanraden?
Weduwe voor een jaar vond ik fijn lezen en regels van het ciderhuis ook! Owen meany kwam ik niet door heen :@
pi_206529035
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 22:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Weduwe voor een jaar vond ik fijn lezen en regels van het ciderhuis ook! Owen meany kwam ik niet door heen :@
Ik koop mijn boeken voornamelijk tweedehands, Weduwe voor een jaar kom ik regelmatig bij de kringloop tegen. Toch maar eens meenemen dan.

Owen Meany vond ik echt een fantastisch boek!
  woensdag 2 november 2022 @ 08:53:04 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206529209
3 weken terug is Irvings laatste boek verschenen, the last chairlift, in NL de laatste skilift. De laatste skilift is nog niet verschenen, maar ik lees over the last chairlift echt vernietigende recensies. Iemand het al gelezen?
  woensdag 2 november 2022 @ 08:53:21 #193
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206529214
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_206533575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
3 weken terug is Irvings laatste boek verschenen, the last chairlift, in NL de laatste skilift. De laatste skilift is nog niet verschenen, maar ik lees over the last chairlift echt vernietigende recensies. Iemand het al gelezen?
Niet gelezen. Het laatste boek dat ik uitlas van Irving is 'Laatste nacht in Twisted River', en dat vond ik een behoorlijke uitdaging. 'Avenue der mysteriën' heb ik in huis gehad, maar dat lukte me niet.
Vrijwel al zijn andere boeken met veel plezier gelezen overigens :)
pi_206533586
'Het vuilnisbakkenras' van Paul van der Laan.

Deels autobiografische roman over wat adoptie met een mens kan doen.
  woensdag 2 november 2022 @ 20:08:00 #196
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_206537102


Net uitgelezen. Geen slecht boek, maar ook niet heel goed. Er gebeurt vanalles maar er lijkt weinig gevoel van urgentie in zitten. Ik werd niet gepakt door het verhaal.
  donderdag 3 november 2022 @ 02:48:44 #197
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_206539956
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 3 november 2022 @ 09:52:38 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206541234
quote:
Poeh, wat een heftig verhaal is dat.
pi_206541403
quote:
JAN-KEN
Tap tap tap
  donderdag 3 november 2022 @ 10:24:26 #200
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206541428
quote:
Hier ben ik ook net in begonnen!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 november 2022 @ 10:31:12 #201
319979 Fok-it
All is well
pi_206541472
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:24 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Hier ben ik ook net in begonnen!
Gedurfd vlak voor de meest depressieve maand van het jaar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206542301
Ik zit in een flinke leesdip. Hier maar aan begonnen.

Tap tap tap
pi_206543544
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 november 2022 @ 19:48:37 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206547699


Erg leuk lezen. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_206547763
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 22:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Weduwe voor een jaar vond ik fijn lezen en regels van het ciderhuis ook! Owen meany kwam ik niet door heen :@
Oh dat boek is geweldig.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_206565956
Rock Creek Park - Simon Conway



quote:
Former soldier Michael Freeman is now a homicide detective in Washington, D.C. As a huge snowstorm engulfs the city, a late night jogger in Rock Creek Park discovers the brutally beaten body of a once beautiful young woman. She is lying just yards from the palatial home of Senator John Cannon - one of the most powerful and wealthy men in America.

It's clear that Freeman has a delicate case on his hands, and the investigation takes him relentlessly into ever more dangerous territory, like Germline BioSciences - a secretive, cutting-edge research facility funded by the Department of Defense.

And what of the mysterious midnight jogger in Rock Creek Park? Is it really just a coincidence that Scottish bodyguard Harriet (Harry) Armstrong is now working for Germline's Russian director?

With the body count escalating, Freeman and Harry are swiftly drawn into a shadowy world of secrets and conspiracies more shocking than anything either of them could have imagined.

From Washington to the Caribbean and the desolate wastes of Abkhazia, this stunning new novel from the CWA Steel Dagger winner Simon Conway is packed with suspense and intrigue. It will further establish him at the forefront of the new generation of thriller writers.
^O^
pi_206567475
  zondag 6 november 2022 @ 01:07:45 #208
370431 drakin
vurig typje
pi_206572594
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 6 november 2022 @ 11:35:19 #209
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206574641
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 6 november 2022 @ 17:35:41 #210
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206579738
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_206581043


Aan het herlezen. Was toe aan wat zelfreflectie :s)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206614751
Anya Niewierra, 'De Camino'.

Een vrouw loopt de camino om erachter te komen waarom haar man een jaar eerder zelfmoord pleegde tijdens diezelfde tocht.
Leest lekker weg en ik kom meer aan de weet over voormalig Joegoslavië en de oorlog in de jaren na Tito's overlijden.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 november 2022 @ 16:31:21 #213
319979 Fok-it
All is well
pi_206614774
Lord of the Rings-trilogie uitgelezen _O_

Nu ASOIAF. Boek 1 uit. Nu met boek 2 bezig. Fire and Blood ligt al klaar maar die staat op de leeslijst voor volgend jaar _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 9 november 2022 @ 17:07:54 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206615079


Twintig jaar na de geruchtmakende ‘hamermoord’ op haar moeder, een Amsterdamse raamprostituee, keert de jonge schrijfster Anne terug naar de Amsterdamse Wallen. Annes zoektocht naar de wortels van haar eigen bestaan, werpen steeds meer vragen op over de moord op haar moeder. Vastbesloten om het mysterie te ontrafelen, daalt ze dieper en dieper af in de duistere wereld van haar verleden. Als ze contact zoekt met de moordenaar, zijn de gevolgen niet meer te overzien. De ontrafeling van het mysterie is verbluffend knap verweven met het aangrijpende verhaal over de fotograaf Hayo, Annes te jong gestorven jeugdliefde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 november 2022 @ 18:17:43 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206615623

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 10 november 2022 @ 14:54:30 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206625267
in de haak.
pi_206650888
Belaagd paradijs, een geschiedenis van Georgië - Marc Jansen



quote:
Belaagd paradijs is een rijk geïllustreerde geschiedenis van Georgië in kort bestek. Het vertelt het verhaal van een fascinerend land dat altijd een snijpunt van werelden is geweest, en nog steeds is. Georgië is wel vergeleken met de hof van Eden. Maar het vanouds christelijke Kaukasusland bevindt zich op een breukvlak van invloedssferen. Eeuwenlang moest het van meerdere kanten de klappen opvangen en vreemde invasies ondergaan. Romeinen, Perzen, Byzantijnen, Turken en Mongolen richtten er verwoestingen aan. De Georgische 'gouden eeuw', het culturele en politieke hoogtepunt, ligt bijna een millennium terug. Begin negentiende eeuw kwam Georgië onder de Russische keizer. Na de revolutie van 1917 was een aantal jaar onafhankelijk, tot de Sovjet-Unie het inlijfde. Een Georgiër, Jozef Stalin, was daar tot 1953 de baas. Sinds 1991 is Georgië opnieuw onafhankelijk. Maar Rusland heeft grote moeite met de Westerse oriëntatie van het land en steunt twee etnische minderheden binnen Georgië, de Abchaziërs en Osseten, in hun separatistische koers, ook met militaire middelen. Belaagd paradijs is een rijk geïllustreerde geschiedenis van Georgië in kort bestek. Het vertelt het verhaal van een fascinerend land, dat altijd een snijpunt van werelden is geweest - en nog steeds is.
Beknopte geschiedenis van Georgië. Ik vond zijn boek over Oekraïne uitgebreider en beter.
pi_206650908
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 16:31 schreef Fok-it het volgende:
Lord of the Rings-trilogie uitgelezen _O_

Nu ASOIAF. Boek 1 uit. Nu met boek 2 bezig. Fire and Blood ligt al klaar maar die staat op de leeslijst voor volgend jaar _O_
silmarillion niet vergeten als je toch al met Tolkien bezig bent. Heb je Hobbit ook gelezen?
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 12 november 2022 @ 16:58:47 #219
319979 Fok-it
All is well
pi_206651100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:31 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
silmarillion niet vergeten als je toch al met Tolkien bezig bent. Heb je Hobbit ook gelezen?
Hmm. Nee hobbit moet ik nog lezen haha. Maar Silmarillion. Weet niet of ik de lore daar echt leuk genoeg voor vind om zo'n pittig boek te lezen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206651103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hmm. Nee hobbit moet ik nog lezen haha. Maar Silmarillion. Weet niet of ik de lore daar echt leuk genoeg voor vind om zo'n pittig boek te lezen.
Goed punt. Lijkt soms ook meer als naslagwerk idd.
  Moderator zaterdag 12 november 2022 @ 17:03:31 #221
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_206651120


Aanrader.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_206651212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:59 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Goed punt. Lijkt soms ook meer als naslagwerk idd.
Ik heb eerst een keer of 7 de hobbit en In de ban van ring gelezen voor ik me uiteindelijk door de Silmarillion heb heengeworsteld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 november 2022 @ 17:37:34 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206662415

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 november 2022 @ 19:54:01 #224
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_206664781


In dit boek beschrijft Arthur Brand hoe hij in de kunsthandel beland is. Met name zijn contacten met allerlei schimmige kunsthandelaar/smokkelaars/vervalsers en de manier hoe de illegale kunsthandel verloopt maken het interessant om te lezen. Toch vind ik zijn boek De paarden van Hitler interessanter omdat dit simpelweg leest als een thriller en je het eigenlijk niet weg wilt leggen.
  maandag 14 november 2022 @ 07:31:03 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206669065


Ik ben echt gefascineerd door dit verhaal, ik kan er niks aan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 november 2022 @ 09:14:20 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206669667
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 07:31 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben echt gefascineerd door dit verhaal, ik kan er niks aan doen.
Het is ook bizar he!!
in de haak.
  maandag 14 november 2022 @ 19:59:53 #227
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206677352
Leaving Books Around the World for Strangers to Find
SPOILER: youtu.be
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  maandag 14 november 2022 @ 20:22:19 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206677776
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 09:14 schreef trui het volgende:

[..]
Het is ook bizar he!!
Ik had de podcasts al geluisterd en artikelen gelezen en dacht dat ik het hele verhaal wel kende, maar zo in een boek komt het toch meer tot leven en dan is bizar inderdaad de juiste woordkeuze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 november 2022 @ 16:03:32 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206698049


quote:
Tara Westover was 17 the first time she set foot in a classroom. Born to survivalists in the mountains of Idaho, she prepared for the end of the world by stockpiling home-canned peaches and sleeping with her "head-for-the-hills bag". In the summer she stewed herbs for her mother, a midwife and healer, and in the winter she salvaged in her father's junkyard.

Her father forbade hospitals, so Tara never saw a doctor or nurse. Gashes and concussions, even burns from explosions, were all treated at home with herbalism. The family was so isolated from mainstream society that there was no one to ensure the children received an education and no one to intervene when one of Tara's older brothers became violent.

Then, lacking any formal education, Tara began to educate herself. She taught herself enough mathematics and grammar to be admitted to Brigham Young University, where she studied history, learning for the first time about important world events like the Holocaust and the civil rights movement. Her quest for knowledge transformed her, taking her over oceans and across continents, to Harvard and to Cambridge. Only then would she wonder if she'd traveled too far, if there was still a way home.

Educated is an account of the struggle for self-invention. It is a tale of fierce family loyalty and of the grief that comes with severing the closest of ties. With the acute insight that distinguishes all great writers, Westover has crafted a universal coming-of-age story that gets to the heart of what an education is and what it offers: the perspective to see one's life through new eyes and the will to change it.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 16:22:55 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206698175
Ik las de edda van Snorri Sturlurson



Maar heb hem helaas in de trein laten liggen -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Miss 200.000.000! woensdag 16 november 2022 @ 16:24:26 #231
367000 roos94
pi_206698186
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 17:50:37 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206698835
quote:
88s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik las de edda van Snorri Sturlurson

[ afbeelding ]

Maar heb hem helaas in de trein laten liggen -O-
Nu bij gebrek aan boek deze maar aangeschaft op het station en zo in beginnen, nu maar niet laten liggen :X


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 november 2022 @ 18:40:55 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206699339
Deze net uit

nu in deel 2 bezig
pi_206700366
quote:
88s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nu bij gebrek aan boek deze maar aangeschaft op het station en zo in beginnen, nu maar niet laten liggen :X

[ afbeelding ]
Wauw, 1008 pagina's en het zou Irving's laatste boek zijn. Ben benieuwd, die zet ik op mijn leeslijstje, veel leesplezier gewenst, ondanks je verlies van 'Edda'
  woensdag 16 november 2022 @ 22:48:16 #235
370431 drakin
vurig typje
pi_206703309
Gekregen van de schrijver zelf O+

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 19 november 2022 @ 18:30:35 #236
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206737000
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:42:18 #237
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_206739770
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:55:45 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206740948


quote:
Naomi Marshall, een oude vrouw, zit meestal voor het raam van haar Londense woning. Het enige contact dat zij met de buitenwereld heeft, bestaat uit het bezoek van verplegers ¿ tot een nieuwe buurvrouw zich komt voorstellen. De jonge Sally is levenslustig en nieuwsgierig en bezoekt Naomi regelmatig om te vertellen over familie, vrienden en werk. Ze probeert meer te weten te komen over het leven van haar bejaarde buurvrouw, maar Naomi wil Sally niet met haar verleden belasten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206743186
Net uit:
https://www.goodreads.com(...)lankets-three-sheets

In het Engels gelezen, fysiek boek van de bieb.

Wow, hoe herkenbaar. Ik heb een paar jaar op een ISK (Internationale SchakelKlas) gewerkt en de verhalen die ik daar hoorde pasten naadloos in dit boek. Het einde is een beetje suf, maar de rest leest als een trein. Aanrader voor iedereen die denkt dat 'de buitenlanders alles gratis krijgen' én voor iedereen die wél een hart heeft. ;)
Mon 'en!
pi_206743248


Begonnen met het voorwoord, maar na een aantal pagina’s snel naar het korte verhaal gegaan. Wat Zadie Smith over het verhaal te zeggen heeft lees ik daarna.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_206744061
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 10:13 schreef bloempjuh het volgende:
Net uit:
https://www.goodreads.com(...)lankets-three-sheets

In het Engels gelezen, fysiek boek van de bieb.

Wow, hoe herkenbaar. Ik heb een paar jaar op een ISK (Internationale SchakelKlas) gewerkt en de verhalen die ik daar hoorde pasten naadloos in dit boek. Het einde is een beetje suf, maar de rest leest als een trein. Aanrader voor iedereen die denkt dat 'de buitenlanders alles gratis krijgen' én voor iedereen die wél een hart heeft. ;)
Is dat ‘Hoe ik talent voor het leven kreeg’? Dat is fantastisch inderdaad. Zó ontluisterend.
pi_206744808
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:40 schreef Bleie het volgende:

[..]
Is dat ‘Hoe ik talent voor het leven kreeg’? Dat is fantastisch inderdaad. Zó ontluisterend.
Ik geloof het wel.
Mon 'en!
  zondag 20 november 2022 @ 14:44:37 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206746902


De derde diskworld aan het lezen
  zondag 20 november 2022 @ 18:12:11 #244
370431 drakin
vurig typje
pi_206751414
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 14:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]

De derde diskworld aan het lezen
Heb je ze allemaal?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 21 november 2022 @ 08:23:36 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206756721
quote:
99s.gif Op zondag 20 november 2022 18:12 schreef drakin het volgende:

[..]
Heb je ze allemaal?
Jep
pi_206759749
Patrick O'Brian - Het Tij Keert

Twee weken geleden liep ik in de kringloop tegen twee delen van deze geweldige serie op. Ik mis nu alleen de Ionische Missie nog en dan heb ik de reeks, die zo goed door Inge Kok in Nederlands vertaald is, compleet. De twee nieuwe boeken hebben er voor gezorgd dat ik weer vanaf boek 1 begonnen ben.

De historische marineromans beschrijven de introverte Jack Aubrey, kapitein bij de Royal Navy, en de verlichte scheepsarts Stephen Maturin. De romans spelen zich af tijdens de napoleontische oorlogen. O’Brian legt een grote kennis aan de dag over de scheepvaart uit die tijd, hetgeen zich vertaalt in veelvuldig gebruik van jargon en moeilijk te vertalen dialect. Niettemin werden de boeken internationaal in grote oplagen verkocht. De eerste tien delen uit de serie werden ook in het Nederlands vertaald. Op basis van de eerste drie delen werd in 2003 onder de titel Master and Commander: The Far Side of the World een film gemaakt onder regie van Peter Weir.


Ikzelf kan altijd enorm genieten van deze boeken en wil de volledige reeks ook nog in het Engels aanschaffen. Naast al het bovenstaande geniet ik enorm van de humor in de conversaties en beschrijvingen.

[ Bericht 83% gewijzigd door KaheemSaid op 21-11-2022 13:45:16 ]
  maandag 21 november 2022 @ 15:55:53 #247
370431 drakin
vurig typje
pi_206762304
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep
Ik ben nog zoekende

Wel op ereader, maar wil ze in de hand houden zodra de verzameling compleet is, ben nu op de helft pas dus duurt nog even
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 21 november 2022 @ 17:20:00 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206764046
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2022 15:55 schreef drakin het volgende:

[..]
Ik ben nog zoekende

Wel op ereader, maar wil ze in de hand houden zodra de verzameling compleet is, ben nu op de helft pas dus duurt nog even
Ah, ja ik heb ze als Audioboeken, lees ze in de auto, of als ik aan het koken ben ofzo
  maandag 21 november 2022 @ 17:34:14 #249
370431 drakin
vurig typje
pi_206764423
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, ja ik heb ze als Audioboeken, lees ze in de auto, of als ik aan het koken ben ofzo
O daar kom je ook makkelijker aan
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 21 november 2022 @ 17:56:36 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206764865
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2022 17:34 schreef drakin het volgende:

[..]
O daar kom je ook makkelijker aan
Ja, maar je mist wel vrijwel alle spellingsgrappen, zoals deel 3 wat ik nu lees die Equal Rites heet en over een meisje gaat die Wizzard wil worden, wat alleen mannen mogen. In het Nederlands trouwens uitstekend vertaald als Meidezeggenschap
  maandag 21 november 2022 @ 17:59:34 #251
370431 drakin
vurig typje
pi_206764908
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, maar je mist wel vrijwel alle spellingsgrappen, zoals deel 3 wat ik nu lees die Equal Rites heet en over een meisje gaat die Wizzard wil worden, wat alleen mannen mogen. In het Nederlands trouwens uitstekend vertaald als Meidezeggenschap
Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_206765145
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.
Ik hou eigenlijk alleen maar van Nederlands, dan kan ik er écht inkomen. Ik kan wel heel goed Engels, maar toch is het altijd anders ofzo. Het raakt m'n bewustzijn net niet goed genoeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 21 november 2022 @ 18:13:37 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206765147
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.
Nee, ik lees/luister ze in het Engels.
  maandag 21 november 2022 @ 18:15:16 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206765175
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hou eigenlijk alleen maar van Nederlands, dan kan ik er écht inkomen. Ik kan wel heel goed Engels, maar toch is het altijd anders ofzo. Het raakt m'n bewustzijn net niet goed genoeg.
Als je het jezelf aanwennen kan, is dat een gewin, je vreemde talen worden er beter van.
pi_206766744
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je het jezelf aanwennen kan, is dat een gewin, je vreemde talen worden er beter van.
Misschien hangt het er ook wel van af. Stephen King kon ik prima in het Engels lezen een aantal jaar geleden, maar echt harde literatuur zoals Dostojevski heb ik liever in het Nederlands.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206768284
Net uit; 'De camino' van Anya Niewierra, goed verhaal!
En; 'Red ons, Maria Montanelli' van Herman Koch. Vermakelijk klein boekwerk.

Nu bezig in 'Mama Tandoori' van Ernest van der Kwast.
pi_206769842


Veel goede dingen gelezen dit jaar, maar dit steekt er toch bovenuit.
Demain, on roule
pi_206770008
Dunkelblum zwijgt, Eva Menasse



‘Dunkelblum zwijgt’ van Eva Menasse vertelt het verhaal van een klein stadje met een groot geheim: achter de keurige façade van het Oostenrijkse grensstadje Dunkelblum gaat het verhaal van een gruwelijke misdaad uit de nadagen van de Tweede Wereldoorlog schuil. Op de hoogte van deze gebeurtenis, en zwijgend over daad en daders, zijn de oudere Dunkelblumers sinds jaar en dag met elkaar verbonden. In de broeierige augustusmaand van het jaar 1989, terwijl aan de andere kant van de nabijgelegen grens met Hongarije al honderden ddr-vluchtelingen staan te wachten, verschijnt er een geheimzinnige bezoeker in het stadje. Plotseling volgen de gebeurtenissen elkaar in snel tempo op: op een akker aan de rand van de stad wordt een skelet opgegraven en er verdwijnt een jonge vrouw. Op geheimzinnige wijze duiken sporen van het oude misdrijf op, en de Dunkelblumers worden geconfronteerd met een verleden waarvan ze dachten dat het al lang voorbij was.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 november 2022 @ 22:05:44 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206770137

En
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206770800
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:05 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Leuk!

Wormmaan heb ik geluisterd, voorgelezen door de auteur zelf. Dat vond ik bij dit boek echt fijn, haar tekstbeleving is natuurlijk precies goed en dat hielp heel erg om op te gaan in het verhaal.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:52:11 #262
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_206788648
  woensdag 23 november 2022 @ 13:33:56 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206789210

cadeautje van de bibliotheek in het kader van Nederland Leest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206806324
Net uit:


Vond het maar irritant lezen :X
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 24 november 2022 @ 23:15:57 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206810444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
cadeautje van de bibliotheek in het kader van Nederland Leest.
Ja, die ben ik nu ook aan het lezen. Toch wel vaak dat de boeken van "Nederland leest" heel bekend zijn, maar ik ze toch niet gelezen heb. Dus ik pak ze eigenlijk altijd wel mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206811538
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_206811587
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:17:52 #268
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206811966
Na deel 3 heb ik deel 4 nu door



Nu deze aan het lezen
pi_206825789
'De ijsmakers' van Ernest van der Kwast.

Mooie schrijfstijl, ben net net begonnen en smul er nu al van!
pi_206827592
Het voorval, Annie Ernaux

  zondag 27 november 2022 @ 09:59:48 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206837143
Even pauze genomen van de Diskworld, lees nu



De autobiografie van de koning van de Qi anekdote over beroemde personen met wie hij familie is of ontmoet heeft.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 18:45:19 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206844831
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 28 november 2022 @ 12:12:00 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206853431
Met deze donkere dagen heb ik de Russische literatuur maar weer een opgepakt. Ik ben begonnen in
"Speciale militaire operatie en vrede"
:P
  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 november 2022 @ 13:36:52 #274
319979 Fok-it
All is well
pi_206854490


Aan 3/5 begonnen van de ASOIAF-reeks.

Verder

“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2022 @ 13:43:02 #275
426493 crew  PippenScottie
pi_206854532
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met deze donkere dagen heb ik de Russische literatuur maar weer een opgepakt. Ik ben begonnen in
"Speciale militaire operatie en vrede"
:P
Als je die uit hebt zijn de dagen nog steeds, of alweer, donker.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2022 @ 13:44:47 #276
426493 crew  PippenScottie
pi_206854547


Stephen King is een beetje hit and miss. Dit lijkt me een van zijn voltreffers. Ik ben halverwege
  maandag 28 november 2022 @ 16:18:20 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206856394
Tot dusver heel indrukwekkend.
in de haak.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:05:45 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206911189
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206916844
Tap tap tap
pi_206931044
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 3 december 2022 @ 22:05:17 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206932308
  zaterdag 3 december 2022 @ 22:28:22 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206932755


quote:
Leah Rosenberg werkt op aandringen van haar galeriehoudster aan een zelfportret. Voor het eerst in jaren kan ze zichzelf niet ontlopen. De opdracht voert haar terug naar haar jeugd, naar een rozen kwekende vader, een meelijwekkende moeder en Joodse grootouders met een reusachtige verzameling conservenblikken. En bovenal naar de geschiedenis met Markus Prins, haar zachtmoedige leraar Klassieke Talen.
In één ruk uitgelezen

[ Bericht 9% gewijzigd door livelink op 04-12-2022 21:58:10 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206941335
'De Ijsmakers' van Ernest van der Kwast uitgelezen; schitterend boek!

Vanavond begin ik in 'Het Bloemenmeisje' van Anya Niewierra (Nederlandse schrijfster van o.a. 'De Camino', wat ik pas met plezier uitgelezen heb)
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:03:40 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206973053
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Even pauze genomen van de Diskworld, lees nu

[ afbeelding ]

De autobiografie van de koning van de Qi anekdote over beroemde personen met wie hij familie is of ontmoet heeft.
Gyles biografie is voor mij een 7/10. Hij leest hem zelf voor en is een groot verteller, maar het is verder vooral een aan elkaar geregen achtbaan van iedereen die hij in zijn leven ontmoet heeft (nog nooit zoveel bekende namen in 1 boek tegengekomen) en (toegegeven, soms hilarische) anekdotes. Ik lees graag (auto)biografieen maar dit staat zeker niet in de top 10.

Ben nu begonnen in deze
pi_207045636
Inmiddels uit:



Nu begonnen aan:

pi_207045873
Sicker than your average.
pi_207050173
Ben Willem Elsschot aan het herlezen.

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 12 december 2022 @ 10:52:03 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207050953
Ik lees nu dit boek van A.L. Snijders (zeer korte verhalen).

in de haak.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 december 2022 @ 11:32:42 #289
319979 Fok-it
All is well
pi_207051386
quote:
Ramsey Nasr _O_

Prima boekie was dat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207057922
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_207116742
Congo, een geschiedenis - David van Reybrouck



quote:
Fascinerende geschiedenis van een van de roerigste landen ter wereld
Er is aan het begin van de eenentwintigste eeuw nauwelijks een roeriger natie dan Congo, het reusachtige land in het hart van Afrika, dat barst van de grondstoffen die onontbeerlijk zijn in onze moderne tijd – én van de gruwelijke conflicten. Hoe kon de vroegere, relatief rustige kolonie van België, sinds 1960 onafhankelijk, zo veranderen? David Van Reybrouck beschrijft voor het eerst de verbijsterende geschiedenis van Congo, van ruim voor de komst van de ontdekkingsreiziger Stanley tot en met de invloed van China in de laatste tien jaar en de recente economische crisis. Van 1885 tot 1908 werd het land bestierd door koning Leopold ii, die een fortuin verdiende met de exploitatie van rubber. De kolonisatie door België in de periode van 1908 tot 1960 zorgde voor industrialisatie en infrastructuur, maar werd ook gekenmerkt door paternalisme, zo niet betutteling. De onverhoedse overgang van kolonie naar onafhankelijke staat rond 1960 is een adembenemend verhaal vol idealisme en gekonkel. Het nieuwe land stortte zich in een turbulent avontuur dat steeds wilder en chaotischer werd en na tweeëndertig jaar dictatuur onder Mobutu leidde tot een van de dodelijkste conflicten sinds de Tweede Wereldoorlog. Van Reybrouck baseert zich niet alleen op zeldzaam archiefmateriaal en baanbrekend onderzoek, maar vooral ook op honderden gesprekken die hij met Congolezen voerde. Zijn ooggetuigen gaan van eeuwlingen tot kindsoldaten, van rebellenleiders tot smokkelaars, van ministers tot maniokverkoopsters. Hun verhalen heeft de auteur in zijn grote geschiedenis geïntegreerd.
  zaterdag 17 december 2022 @ 17:19:51 #292
370431 drakin
vurig typje
pi_207118853
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 17 december 2022 @ 17:45:16 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207119155
  zaterdag 17 december 2022 @ 20:24:54 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207121210


Cadeau gekregen. Totaal niet mijn genre, maar toch eigenlijk wel erg leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207137217
'Brommer op Zee' beleefde net zijn laatste tv-aflevering. Wat kut dat dat mooie boekenprogramma van de buis wordt gehaald!
Vanaf nu ga ik nog meer in dit topic lezen voor leesinspiratie.

O.T. 'Het Bloemenmeisje' van Anya Niewierra net uit.
Spannend verhaal over een verwilderd meisje dat naast haar vermoorde moeder wordt aangetroffen in de Pyreneeën. Je moet echt je koppie erbij houden vanwege de vele namen en onderlinge relaties.
  maandag 19 december 2022 @ 14:21:21 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207146114
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Congo, een geschiedenis - David van Reybrouck

[ afbeelding ]
[..]

ontzettend indrukwekkend boek vond ik dat. O+ :'( (en wel heeeeel dik).
in de haak.
  maandag 19 december 2022 @ 14:22:34 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207146134
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:17 schreef Kanaroe het volgende:
'Brommer op Zee' beleefde net zijn laatste tv-aflevering. Wat kut dat dat mooie boekenprogramma van de buis wordt gehaald!
ja, zonde he? en helemaal nu 't achteraf toch eigenlijk niet de bedoeling was maar ze dat zo slecht en laat gecommuniceerd hebben met de makers dat die inmiddels allemaal al wat anders hadden...

inspiratietip: de podcasts BoekenFM en Lezen is Verrukkulluk!(voorheen Tzumcast).
in de haak.
pi_207146293
Demain, on roule
  maandag 19 december 2022 @ 15:15:36 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207146883
quote:
Geweldig boek, ik ben sowieso wel heel erg dol op deze schrijver. Als je het leuk vindt, dit is een linkje naar een (kort) interview met hem voor het Vlaamse tv-programma Terzake. https://www.langzullenwel(...)interview-in-terzake
in de haak.
  maandag 19 december 2022 @ 15:39:55 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207147187
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:24 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]

Cadeau gekregen. Totaal niet mijn genre, maar toch eigenlijk wel erg leuk.
ook gekregen, n.a.v. Half Bad op netflix (wat deel 1 is van dit boek)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')