Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.quote:Op maandag 21 november 2022 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, maar je mist wel vrijwel alle spellingsgrappen, zoals deel 3 wat ik nu lees die Equal Rites heet en over een meisje gaat die Wizzard wil worden, wat alleen mannen mogen. In het Nederlands trouwens uitstekend vertaald als Meidezeggenschap
Ik hou eigenlijk alleen maar van Nederlands, dan kan ik er écht inkomen. Ik kan wel heel goed Engels, maar toch is het altijd anders ofzo. Het raakt m'n bewustzijn net niet goed genoeg.quote:Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.
Nee, ik lees/luister ze in het Engels.quote:Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Lees/Luister je ze vertaald? Ik hou van in de Oorspronkelijke taal van de schrijver zelf lezen zolang ik de taal zelf ook kan.
Als je het jezelf aanwennen kan, is dat een gewin, je vreemde talen worden er beter van.quote:Op maandag 21 november 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hou eigenlijk alleen maar van Nederlands, dan kan ik er écht inkomen. Ik kan wel heel goed Engels, maar toch is het altijd anders ofzo. Het raakt m'n bewustzijn net niet goed genoeg.
Misschien hangt het er ook wel van af. Stephen King kon ik prima in het Engels lezen een aantal jaar geleden, maar echt harde literatuur zoals Dostojevski heb ik liever in het Nederlands.quote:Op maandag 21 november 2022 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je het jezelf aanwennen kan, is dat een gewin, je vreemde talen worden er beter van.
Leuk!quote:
Ja, die ben ik nu ook aan het lezen. Toch wel vaak dat de boeken van "Nederland leest" heel bekend zijn, maar ik ze toch niet gelezen heb. Dus ik pak ze eigenlijk altijd wel mee.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
cadeautje van de bibliotheek in het kader van Nederland Leest.
Als je die uit hebt zijn de dagen nog steeds, of alweer, donker.quote:Op maandag 28 november 2022 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met deze donkere dagen heb ik de Russische literatuur maar weer een opgepakt. Ik ben begonnen in
"Speciale militaire operatie en vrede"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |