Heb je al meer boeken van hem gelezen? Het is mijn favoriete schrijverquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[ afbeelding ]
Jonathan Coe - Klein Engeland
Heel tof hoe dit boek met een aantal personages de Brexit maar ook de opgekomen polarisatie duidt. Ik weet niet of ik Jonathan Coe opgedaan heb aan de hand van forum.fok.nl/lit, maar ik vind het een heel fijne schrijver.
Tot nu toe Mr. Wilder en ik en deze die ik bijna uit heb, maar het nodigt wel uit naar meer! Het nodigt enorm uit tot doorlezen!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 07:57 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Heb je al meer boeken van hem gelezen? Het is mijn favoriete schrijver![]()
Al zijn boeken zijn fijn, maar het moordend testament is mijn favoriet van hem.
Ja dat las ik nadat ik al 200 pagina’s gelezen had, dus ik lees terug in de tijd!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat niet deel 3 van "the rotters club"? (Originele Titel, Middle England?)
Is het grappig, humor, leuk?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja dat las ik nadat ik al 200 pagina’s gelezen had, dus ik lees terug in de tijd!
Ik denk vooral dat het een heel mooi tijdsbeeld geeft van de polarisering van de politiek uit de ogen van verschillende personages. Verder is de onhandigheid waarop menselijk contact plaats kan vinden heerlijk weergegeven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is het grappig, humor, leuk?
Ah, jammer, het leek me nu juist een thema waar het Britten met heerlijk zwarte humor met veel ironie en sarcasme over kunnen hebben. Alexei Sayle bijvoorbeeld met Stalin ate my Homework.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het een heel mooi tijdsbeeld geeft van de polarisering van de politiek uit de ogen van verschillende personages. Verder is de onhandigheid waarop menselijk contact plaats kan vinden heerlijk weergegeven.
Ik noem het geen humor al zijn de omgangsvormen bij tijd en wijle vrij kommisch.
Ja, Jonathan Coe schrijft zo fijn dat je door wilt blijven lezen. Van die boeken waar je overdag al uitkijkt naar de avond omdat je dan weer mag lezen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tot nu toe Mr. Wilder en ik en deze die ik bijna uit heb, maar het nodigt wel uit naar meer! Het nodigt enorm uit tot doorlezen!
Heb je nog meer schrijvers die je graag leest?
Dat smaakte naar meer, dus ik heb meteen ook 'Jongensuur' er achteraan gelezen. Nog beter! (althans, voor mijn brein iets makkelijker te bevatten).quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 11:57 schreef trui het volgende:
Nu net begonnen aan 'Een tevreden lach' van Andreas Burnier. Meteen gegrepen!
[ afbeelding ]
Als Audioboek nog beter, door Fry zelf voorgelezen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Na mythos en helden deze maar in het Engels @:claudia_x
heb je 'm al uit?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 15:01 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dit is echt een vaag boekEcht over de top. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind
quote:Een detective met een neus voor jaloezie is op het spoor van een man die verdacht wordt van de moord op zijn tweelingbroer;
een rouwende vader moet beslissen of wraak een plaats heeft in de nieuwe wereldorde nadat een pandemie de ineenstorting van de maatschappij veroorzaakt;
een vuilnisman die net uit een bui is probeert te achterhalen wat er de avond ervoor is gebeurd;
een huurmoordenaar neemt het op tegen zijn grootste tegenstander in een gevaarlijk spel om te overleven;
en een onmiddellijke elektrische verbinding tussen passagiers op een vlucht naar Londen kan romantiek betekenen, of iets meer sinister.
Zeker een aanrader!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is die een beetje amusant zoals Bill Bryson zijn geschiedenis van boeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |