abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205607457
Hier weer verder 8-)
Fake it till you make it...
pi_205607475
Lekker BBQ, Nijna! Wij waren gisteren met de BBQ in de weer, gelukkig ook een achtertuin die in de avond aan de schaduwkant te ligt. Vanavond de restjes opmaken met gebakken aardappeltjes denk ik.
pi_205607617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik lees leesboeken dan weer wel digitaal (al vind ik een echt boek wel fijner lezen dan e-reader), maar als ik iets wil opzoeken dan vind ik bladeren fijner.
Ze moeten de 29e weer naar school volgens mij.
Of de oudste op haar plek zit... we gaan het zien. Als het goed is gaat er meer begeleid worden op school, anders moet ik nog maar zien of ze het gaat redden. We hebben op zich een goed gesprek gehad voor de vakantie, maar dat zijn woorden, ik wacht eerst de uitvoering af...

Geniet van je dagje niks :) . Minder prettige verrassing zo'n tissue in de was :{

Ik heb de gamesquad tegenover me aan tafel zitten. Maaaar, de oudste zit niet op haar kamer en heeft al meer woorden gesproken dan in de afgelopen 3 weken. Wel tegen zusje, maar er komt geluid uit en geen gemok *)

@:Exode, fijne dag samen met Juul.

Wij gaan bbq-en vandaag, gelukkig hebben we aan de tuinkant schaduw vanavond. Man is met de auto naar zn werk want die vond het terugfietsen gisteren erg onprettig en vandaag is het nog warmer.
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:08:44 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_205608161
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
disclaimer
pi_205608201
Fijne vakantie dan :)

Daar gaat mijn vrije dag. Ik wil opslag of ik neem ontslag. Oh nee, kan niet :')
If they say
pi_205608700
Wij hebben (als enige in Nederland volgens mij) echt niets met bbqen. Gisteren met Juul samen sushi gegeten. Vanavond pasta van onze favo Italiaan denk ik.

Heerlijk samen geluncht met Juul en even gewinkeld. Juul loopt rond in 1 van haar prinsessenjurken en een kroon op haar hoofd. Dat is goed voor je sociale contacten, echt iedereen wil met zo'n prinses praten.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:40:07 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608763
Ik ook niet hoor. Ik vind het gedoe. Wil best bij je eten als je me het resultaat voorzet maar ga zelf de moeite zeker niet doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:41:03 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608772
Maar ik wil vrijwel altijd bij iemand eten want ik ben dol op eten. En minder dol op koken.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205608843
Ik hou van barbecue O+ Maar geef grif toe dat ik mijn man het werk laat doen. Voor een vegetariër kan hij heel prima vlees bakken. *)
pi_205608865
We gaan zondag bbq-en.. We hebben onze gas-bbq bij mijn ouders neergezet. We gebruikten hier echt amper voor 4 man. Dan ben je langer bezig met voorbereiden dan het eten.
Zondag vieren we verjaardag van oudste daar (ruimte, 5 graden koeler, en een goede bbq aanwezig). Dan zijn er 11/12 mensen, dan wil ik de moeite er wel voor doen..
pi_205608881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
Na het iet wat vreemde begin heb ik pillars of the earth met plezier gelezen. Zou graag de serie eens zien :). En het vervolg lezen. Met een peuter en een baby komt van beide sowieso niks nu :D
Voordeel van digitaal is dat boeken in het Engels vaak goedkoop zijn.
pi_205608910
Ik hou ook niet van zelf bbqen, en mijn man heeft er een nog grotere hekel aan dus we hebben niet eens een bbq. Ondanks dat het met 5 personen die in de zomer jarig zijn toch wel makkelijk zou zijn in ons gezin… wij gourmetten dus altijd hartje zomer :')

Ik sta overigens wel open voor mensen die wel graag bbqen en daar graag iemand voor uitnodigen!
pi_205609047
Ik zelf geef ook weinig om bbq. Als we het doen dan is het ook met visite er bij. Met alleen ons vieren hoeft het van mij niet.
Scheelt wel dat man heerlijke varkenshaasspiezen maakt waarvan de varkenshaas de dag van te voren al in de marinade gaat.
En als ik tijd heb om salade te maken dan vind ik dat ook heerlijk. Maar bijvoorbeeld worst of spek van de bbq kun je me echt niet blij mee maken.
Ben daarin ook altijd wel een beetje huiverig als we op een ander worden uitgenodigd, de dingen die de meesten mensen het lekkerst vinden dan de bbq geef ik dus niet zo veel om.
pi_205609048
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Koken vind ik dan wel weer leuk. Maar niet met die hitte.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
pi_205609209
@Mushanga71 ik ken pillars of earth niet, ik hang al weken in een boek van... uh... ik heb werkelijk geen idee eigenlijk. Kom er niet zo aan toe. Wel e-book. Ik kom even niet zo aan lezen toe.
Heb vanmiddag wel de binnenkant van mn oogleden even bekeken :z

quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:08 schreef SQ het volgende:
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
Tja, ik ben niet zo goed in snel snel topictitels verzinnen, het gaat om het idee :P en "even" is maar zo kort of lang als je er zelf van maakt :+ . Noord Nederland hier :P nog ruim 2 weken.

@exode, sjiek hoor met een prinses op pad *) en sushi is ook lekker.
Ik zag laatst iemand die met haar dochters in die leeftijd naar paleis het loo was geweest, prinsen en prinsessen dag hebben ze op dinsdag, woensdag en donderdag in de zomervakantie. Geen idee hoe het is, maar zij vonden het leuk.

Mijn man wil graag bbq-en, ik denk dat hij zich dan een echte man voelt ofzo. Maar ik mag graag het vuurtje bouwen. Hij wil het snel en gooit er dan spiritus overheen voordat hij de fik erin steekt :') (niet als het al brandt gelukkig, zo slim is hij dan nog wel). Ik prop zorgvuldig aanmaakblokjes tussen de briketten, aansteken en dan geduld, werkt prima.
Maar het het bbq-en zelf dat mag hij doen.
pi_205609220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:16 schreef exode het volgende:
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
je hebt bij kastelen/landgoederen af en toe "prinsen en prinsessendag", verkleden, leren wuiven en dan een optochtje lopen.

misschien vind ze verkleed door een echt kasteeltje lopen ook al wel tof.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:59:47 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_205609420
Wij bbq-en echt wel minimaal 1 keer in de week met dit soort weer :)
Bbq O+
disclaimer
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:01:00 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_205609435
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
disclaimer
pi_205609709
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:01 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
Ik heb al geen zin om er kolen in te gooien :)

Dus wij hebben geen bbq meer.
pi_205609710
“Het is warm buiten, op wat voor manier zouden we kunnen koken zodat het nóg warmer aanvoelt?” - Bert Barbecue, uitvinder
pi_205609732
Ik vind vooral de schoonmaak achteraf kut bij zo'n bbq. Dus wij doen dat ook bijna nooit, helemaal niet voor 2 personen.

Zo lang als jullie nog vakantie hebben, zolang moet ik nog werken voordat ik zwangerschapsverlof heb. *O* 4 maanden niet werken, ik kan me er niks bij voorstellen. Maargoed, dat kan ik me ook niet bij straks een baby hebben, dus hè.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:49:04 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_205609804
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Maar goed, het is duidelijk niet voor iedereen _O-
disclaimer
pi_205609816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:49 schreef SQ het volgende:
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Of jullie rooster/borstel is gewoon beter dan onze. :P

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:17 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_205609832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:50 schreef Bami het volgende:

[..]

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
disclaimer
pi_205609869
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
Ja we doen het zo weinig dat we dan vrezen hem voor het seizoen op te bergen. :D Maar zo houden we natuurlijk ons eigen probleem in stand haha.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:02:09 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_205609906
(Het maakt mij verder niet uit hoor, iedereen mag er voor kiezen om niet te bbq-en. Maar als mensen zeggen dat ze het niet doen omdat het zo veel tijd of moeite zou kosten spreek ik ze graag tegen. Als je het gewoon niet lekker vindt, stom vindt of om een andere reden gewoon niet wil accepteer ik dat zonder morren 8-))
disclaimer
pi_205609923
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:49 schreef SQ het volgende:
Dat doe ik bijna nooit :@
Ik wacht gewoon tot de volgende keer, dan stook ik m heet en dan pas gaat het borsteltje over het rooster.
Dan is poetsen idd niet veel werk.
Maar als ik BBQ ga ik weer kruidenboter maken en onder kipvellen steken, of varkensbuiken 100 uur garen, dus ik vind het ook bijna altijd teveel werk. Pas de laatste tijd lukt het me om gewoon te maken wat jij zei.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205609965
Wij bbq-en soms zelfs in de winter.
Maar ik voel me wel vaker de vreemde eend in de bijt in dit topic.
Het is steeds minder herkenbaar.
pi_205609979
Qua rooster maakt het kwalitatief nogal uit of het verchroomd is of RVS.
Die laatste is ook makkelijker schoonmaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205609990
Als er vandaag toch warm eten zou moeten worden gemaakt heb ik liever dat dat buiten op de BBQ gebeurt dan binnen.
Warmte die binnen geproduceerd wordt zit ik nu niet op te wachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205609999
Als iedereen die bbqen nou zo leuk vindt, de rest die het niet leuk vindt nou eens uitnodigt :P
pi_205610006
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:02 schreef SQ het volgende:
(Het maakt mij verder niet uit hoor, iedereen mag er voor kiezen om niet te bbq-en. Maar als mensen zeggen dat ze het niet doen omdat het zo veel tijd of moeite zou kosten spreek ik ze graag tegen. Als je het gewoon niet lekker vindt, stom vindt of om een andere reden gewoon niet wil accepteer ik dat zonder morren 8-))
Ik vind het teveel moeite :+
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:14:36 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_205610010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als er vandaag toch warm eten zou moeten worden gemaakt heb ik liever dat dat buiten op de BBQ gebeurt dan binnen.
Warmte die binnen geproduceerd wordt zit ik nu niet op te wachten.
:D

Ja ik sta toch te koken want mijn bederfelijke waar moet op :')
disclaimer
pi_205610018
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik las alleen maar mensen die gingen bbqen en voelde me ineens het zwarte bbq schaap, maar ik bleek toch medestanders te hebben. ;)
pi_205610019
quote:
Te weinig temperament? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205610030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ik sta toch te koken want mijn bederfelijke waar moet op :')
Soneal en ik stappen bijna uit de trein vlakbij huis, na 3 dagen Keulen.
Ik begreep van N dat we vanavond salade eten 🤩
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205610078
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Te weinig temperament? O-)
Of teveel.
pi_205610204
Voor wie naar de Efteling gaat de komende dagen:

https://www.looopings.nl/(...)vertelt-manager.html
pi_205610261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:43 schreef exode het volgende:

Kun je zo een extra auto mee naar huis nemen. Altijd handig als je veel souvenirs hebt :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:54:50 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205610286
quote:

Dan ben je toch echt niet helemaal lekker, kinderen of niet :X

Wij wandelen er lekker heen vanaf ons hotel, hiha.
pi_205610488
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Of teveel.
Ligt eraan van welke kant je het bekijkt, of niet?
pi_205610670
Ik ben met deze hitte extra blij dat ik de vriezer en voorraadkast had volgegooid voor de kraamweken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:15:08 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205611096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:13 schreef exode het volgende:
Als iedereen die bbqen nou zo leuk vindt, de rest die het niet leuk vindt nou eens uitnodigt :P
Exact!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:15:49 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205611104
Even iets anders: het is best warm.
pi_205611117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Het is fantástisch heerlijk warm! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_205611144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Behoorlijk idd....

Ik kwam hier de garage binnen en dacht "lekker koel".... het was 28 graden in de garage :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205611281
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:58 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Na het iet wat vreemde begin heb ik pillars of the earth met plezier gelezen. Zou graag de serie eens zien :). En het vervolg lezen. Met een peuter en een baby komt van beide sowieso niks nu :D
Voordeel van digitaal is dat boeken in het Engels vaak goedkoop zijn.
Nee, dan lukt lezen niet :D Maar de serie is echt heel goed. Keek net op bol, bijna 50 euro😳
Zal es kijken voor de digitale versie.

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Soms heel fijn om overdag even de binnenkant van je oogleden te bekijken ;)

BBQ... Ik heb de pest aan het rooster schoonmaken. De laatste keer zou man dat doen. Heb het rooster 2 jaar later maar weggetieft :') Koop soms wel zo'n weggooiding. Paar worstjes en zo, prima.

Aan de foon zijn en in paniek je foon zoeken want dies kwijt 8)7
If they say
pi_205611555
Ik BBQ minimaal eens per week en dat is seizoensonafhankelijk. Ik heb zelfs twee BBQ's. :@ Ik start ze op 's zondags vaak op rond 9:00 uur 's morgens en dan is rond etenstijd het eten klaar. :P Zelfs dat vind ik niet veel werk, want afgezien van ongeveer elk uur een temperatuurcheck hoef ik er eigenlijk niets voor te doen.
Op dit moment kan de BBQ helaas niet aan omdat we bezig zijn met het uitbreiden van onze schuur en het plaatsen van een veranda. Ik hoop volgende week weer fatsoenlijk bij mijn BBQ hok te kunnen, want op kolen gegrild vlees vind ik echt het lekkerste wat er is. :9~
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:16:03 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205611779
Onze huiskamer is heerlijk koel. Alleen de combi van warmte met het opvullen van mijn nieuwe borst (tot Pamelaanse hoeveelheden, "want dat gaat zich wel verdelen" :') ) is verre van ideaal. Pffft.

Ik moet ook grinniken om de combi met een bezoek aan de Efteling zaterdag.
pi_205611811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:16 schreef Quoi het volgende:
Onze huiskamer is heerlijk koel. Alleen de combi van warmte met het opvullen van mijn nieuwe borst (tot Pamelaanse hoeveelheden, "want dat gaat zich wel verdelen" :') ) is verre van ideaal. Pffft.

Ik moet ook grinniken om de combi met een bezoek aan de Efteling zaterdag.
Blijf je drijven als je valt in de Piranha :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:51:00 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205612361
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Blijf je drijven als je valt in de Piranha :D
Dat lijkt me nou ideaal.
pi_205614093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, dan lukt lezen niet :D Maar de serie is echt heel goed. Keek net op bol, bijna 50 euro😳
Zal es kijken voor de digitale versie.

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @:Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Soms heel fijn om overdag even de binnenkant van je oogleden te bekijken ;)

BBQ... Ik heb de pest aan het rooster schoonmaken. De laatste keer zou man dat doen. Heb het rooster 2 jaar later maar weggetieft :') Koop soms wel zo'n weggooiding. Paar worstjes en zo, prima.

Aan de foon zijn en in paniek je foon zoeken want dies kwijt 8)7
Ik hou ook van Karen Slaughter! Wat is het vervolgboek van de serie?
Shine bright like a diamond.
pi_205614225
Kak. :') Tijdje geleden iets van curry/kerrie geknoeid tijdens het eten. Meteen nat gemaakt en de vlek er zo een beetje uitgehaald. Daarna jurkje in de was gedaan. Doe het jurkje vanochtend aan en er zit nog steeds een lichtgele vlek op. ;( Iemand tips hoe ik dat er alsnog uit kan krijgen?

Ik ga me vandaag van de domme houden en doen alsof ik het niet gezien heb, want had niet de tijd en mentale ruimte om een andere kantoor outfit voor bij dit weer te bedenken. _O-
pi_205614226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:50 schreef Bami het volgende:

[..]

Als je het rooster er weer als nieuw uit wilt laten zien, dan moet je wellicht wel even boenen.
Mijn man laat het vaak gewoon liggen (en dan zitten er van die slakkensporen overheen als we weer gaan bbq-en. Ik borstel de brokjes eraf en dan boven het vuurtje hangen en dan zal het wel. Echt schoon wordt het toch niet meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @:Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Het is niet zozeer dat het lezen niet lukt, maar het schiet er bij in ofzo. Ik gun mezelf geen tijd.
Maar ook wel eens dat mn concentratie zo bagger is dat ik gewoon niet opneem wat ik lees.
Ik lees een boek vaak liever eerst voordat ik een film zie.
Karin Slaughter heb ik eerder wel regelmatig iets van gelezen, ik hield ook altijd bij wat ik had gelezen, kon ik nog eens terugkijken wat ik had gelezen :+
pi_205614269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:16 schreef exode het volgende:

ik tikte gisteren over kastelen en toen gaf het algoritme mij deze morgen deze reclame, jullie zijn kampeerders toch?

https://muiderslot.nl/age(...)zrX5I4X9K05zPpjE0h94
pi_205614282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:50 schreef Bami het volgende:
Kak. :') Tijdje geleden iets van curry/kerrie geknoeid tijdens het eten. Meteen nat gemaakt en de vlek er zo een beetje uitgehaald. Daarna jurkje in de was gedaan. Doe het jurkje vanochtend aan en er zit nog steeds een lichtgele vlek op. ;( Iemand tips hoe ik dat er alsnog uit kan krijgen?

Ik ga me vandaag van de domme houden en doen alsof ik het niet gezien heb, want had niet de tijd en mentale ruimte om een andere kantoor outfit voor bij dit weer te bedenken. _O-
Vlek voorbehandelen met Vanish en dan nogmaals in de was wil hier nog weleens helpen bij hardnekkige vlekken. Maar kerrie bevat vaak kurkuma en dat is ook wel echt rotspul om eruit te krijgen!

Ik gebruik daarvoor deze Vanish: https://www.ah.nl/product(...)lk91NiBoCQ-8QAvD_BwE
pi_205614350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik tikte gisteren over kastelen en toen gaf het algoritme mij deze morgen deze reclame, jullie zijn kampeerders toch?

https://muiderslot.nl/age(...)zrX5I4X9K05zPpjE0h94
Ziet er leuk uit maar wij niet meer van het kamperen. Hebben ze wel creatief bedacht.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:56:16 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205614536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:50 schreef Bami het volgende:

Flesje HG vlekweg 4.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:20:49 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205614706
Met dit weer hier groot fan van monkey-platter. :Y

En F houdt wel van bbq-en dus die zet hem regelmatig aan. Op gas, dat wel, hoewel ik kolen ook lekkerder vind. Wij doen vaak idd wat vlees, zo’n bakje rozemarijn-aardappeltjes of pof-aardappels en salade en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-08-2022 11:12:34 ]
pi_205615119
quote:
Nee, hoor, doen wij ook. :D

Wij maken altijd Adana kebab. O+ Humus met kaas uit de oven er bij, heerlijk. Wat kip en groente op de bbq, wat salades en mezze’s. Heerlijk.
Bbq-en zit in ons dna. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-08-2022 10:54:02 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_205615637
Nat maken en in de zon leggen wil ook wel helpen bij weerbarstige vlekken, zeker in witte/lichte kleding, maar kurkuma is wel een hele moeilijke helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 12-08-2022 14:02:19 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205615726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:20 schreef BE het volgende:
Met dit weer hier groot fan van monkey-platter. :Y

En F houdt wel van bbq-en dus die zet hem regelmatig aan. Op gas, dat wel, hoewel ik kolen ook lekkerder vindt. Wij doen vaak idd wat vlees, zo’n bakje rozemarijn-aardappeltjes of pof-aardappels en salade en klaar.
Dat is toch gewoon buiten koken? Op gas bbq. ;)
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:12:11 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205615826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:01 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon buiten koken? Op gas bbq. ;)
Ja, eigenlijk wel. Maar het ding heet nou eenmaal een bbq. ;)

F. kreeg vorig jaar zo'n grote voor z'n verjaardag maar omdat we eerst eens wilden zien hoe vaak we hem dan gingen gebruiken niet meteen de XXXXL versie met ook een apart stuk voor kolen.
Die staat wel op de verlanglijst ondertussen, maar eerst moet er een nieuwe buitenboordmotor komen voor ons bootje want die blijft haperen. :r
We zaten dus gisteren heel enthousiast met tassen vol eten klaar en toen wilde hij dus niet starten. @#$(*&@#$
Toen dus maar met alle hapjes weer terug naar huis en in de tuin gegeten. -O-

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 12-08-2022 11:17:43 ]
pi_205615942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nat maken en in zo'n leggen wil ook wel helpen bij weerbarstige vlekken, zeker in witte/lichte kleding, maar kurkuma is wel een hele moeilijke helaas.
ik heb dat nog nooit succesvol ergens uit gekregen :'( mocht iemand een pro-tip hebben :D
pi_205615960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:04 schreef June. het volgende:

[..]
Ik hou ook van Karen Slaughter! Wat is het vervolgboek van de serie?
Van het boek (Nederlandse versie Gespleten), is een serie gemaakt, pieces of her. Kwam erachter toen ik Gewetenloos begon te lezen het me wel érg bekend voorkwam :D Is dus het vervolg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Als je het rooster er weer als nieuw uit wilt laten zien, dan moet je wellicht wel even boenen.
Mijn man laat het vaak gewoon liggen (en dan zitten er van die slakkensporen overheen als we weer gaan bbq-en. Ik borstel de brokjes eraf en dan boven het vuurtje hangen en dan zal het wel. Echt schoon wordt het toch niet meer.
[..]
Het is niet zozeer dat het lezen niet lukt, maar het schiet er bij in ofzo. Ik gun mezelf geen tijd.
Maar ook wel eens dat mn concentratie zo bagger is dat ik gewoon niet opneem wat ik lees.
Ik lees een boek vaak liever eerst voordat ik een film zie.
Karin Slaughter heb ik eerder wel regelmatig iets van gelezen, ik hield ook altijd bij wat ik had gelezen, kon ik nog eens terugkijken wat ik had gelezen :+
Ik heb alle boeken maar in een bestand gezet want vergeet altijd de titels. Koop rustig een boek dubbel :@ :')
Bij een boek heb je idd je eigen beelden. Maar bij de serie van Karin Slaughter was het: boek, serie, nieuw boek en daar gaat het mank bij mij.

Soms wel ffies tijd voor jezelf maken hoor, is belangrijk :)
If they say
pi_205615966
Wij gaan naar ballorig :')
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:37:46 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205616102
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan naar ballorig :')
Ik kom net terug. Van 9 tot 11 lekker rustig en nog koel. Kind moe, heerlijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205616126
Bijna tijd voor ons tijdslot in de Arcade in the Wall O+
Hopen dat ze de airco niet te koud hebben staan. Lekker uurtje ouderwets racen en schieten met zoon.
pi_205616262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Hopen dat ze de airco niet te koud hebben staan. Lekker uurtje ouderwets racen en schieten met zoon.
Wij gaan zondag :) Play inn en Arcade.
pi_205616266
We zijn vanuit Kroatië op weg naar Tsjechië, onze tussenstop voor 2 nachtjes.
We hebben op spotify de zomer top 500 aanstaan en jawel, daar kwam ‘Toppertje’ voorbij O+
Nu dus zin in die breezer ananas :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205616295
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:54 schreef LeSage het volgende:
We zijn vanuit Kroatië op weg naar Tsjechië, onze tussenstop voor 2 nachtjes.
We hebben op spotify de zomer top 500 aanstaan en jawel, daar kwam ‘Toppertje’ voorbij O+
Nu dus zin in die breezer ananas :9
Mijn favoriete Breezer was dat :)
pi_205616347
Ik heb het lezen juist een tijd geleden weer opgepakt. Lekker in bed voordat ik ga slapen.

Nu bezig met 'het alles' van Dave Eggers, hiervoor de biografie van Andre van Duin en 'het is oorlog maar niemand die het ziet'. Allemaal aanraders.
pi_205616401
quote:

Dit gebeurde ons gelukkig niet. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Efteling was eigenlijk goed te doen, het was niet druk op de Piranha na natuurlijk. Tot 15:00 had ik wel een zeurderige hoofdpijn van de hitte. Je bent ook gewoon best druk met twee kinderen. :P

@Quoi Als je naar Archipel (de waterspeeltuin) gaat, dan is een zwembroek of droge kleding plus klein handdoekje wel handig voor Max. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205616407
Ik las gisteren 2 boeken uit (waar ik al een tijdje in bezig was), Dagboek van een geisha van Arthur Golden en Nooit meer van Colleen Hoover. Allebei aanraders :)
pi_205616427
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X

En ik las over papieren zakdoekjes in de was. -O-
pi_205616511
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X

En ik las over papieren zakdoekjes in de was. -O-
Gewoon stoppen. Het leven is te kort om stomme boeken te lezen. En helemaal om leuke boeken niet te lezen vanwege principes ;)
pi_205616550
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:

Principe = lezen moet leuk zijn.. Is het niet leuk, dan gaat het aan de kant..

Dat is ook iets waar ik als biebouder op school weleens discussie met leerkrachten over heb.. Ja, soms moeten ze even doorzetten, maar als op een kwart van het boek het kind er nog niet inkomt, kom het dan maar inleveren, kun je beter iets uitzoeken dat je ook echt leest.. De leerkracht wil dan dat het kind gewoon doorleest, want dat is de regel.. Als die leerkracht dan ook nog eens een timer meegeeft om boeken uit te kiezen, dan is de kans op slechte keus nog groter. oja, en ze moeten er een verwerking van maken. Van een stom boek.. Is het kind 8 weken bezig met een boek, terwijl het normaal elke 2 weken eentje komt halen :X
lezen moet gewoon leuk zijn..
pi_205617079
Ik probeerde in de vakantie een boek van Ilja Gort, ik vond het vreselijk. Na 2 hoofdstukken opgegeven. Ik heb niet zoveel principes geloof ik. Behalve dan dat ik weiger vieze (waaronder ook koud geworden) koffie te drinken.
pi_205617179
Maar het is toch de taak van de middelbare school om leesplezier te vergallen, dat moeten ze niet op de basisschool al doen :N

Ik ben bezig aan Hex. Erg interessant tot nu toe, vooral omdat het raar is. Meestal lees ik alleen Amerikaanse boeken, dus zo’n soortgelijk verhaal dat zich gewoon in Nederland af speelt is dan ook wel eens leuk en herkenbaar.
pi_205617563
HEX heb ik een maand of 2 geleden gelezen. Inderdaad lekker leesvoer.

Ik heb nu een paar boeken van Michael Robotham gelezen. Goed vakantie voer.

Op de basisschool leek het ze ook een goed idee om een verwerking te maken van een boek (ander kaft tekenen, alternatief einde, plattegrond van het dorp, personage tekenen etc). Erg leuk effect: de fanatieke lezers lazen minder, want die verwerking was stom en bleef dan weken liggen. Voor de creatievelingen was het heerlijk. Lekker 2 weken tekenen onder leestijd. We hebben als bieb daar wel wat van gezegd. Lezers zoals mijn jongste die elke week een boek haalt. Die hoeven nu maar af en toe een boek te verwerken. En de crea-kinderen mogen er 2 dagen onder leestijd aan werken. Daarna gaat het boek terug en halen ze een nieuwe. De verwerking kunnen ze afmaken in restjes werktijd. Ideeën zijn leuk, uitvoering soms matig :D
pi_205617605
Hex heb ik niet gelezen, maar wel Echo, dat vond ik enorm goed (en eng!) Karen Slaughter ben ik mee gestopt, wat een gruwel met overal uitpuilende darmen en bloedbaden ;(

Hier in Zweden heb ik veel zin om Camilla Lackberg te lezen maar ik heb alle boeken al uit. Door de serie van Jack Reacher ben ik ook bijna helemaal heen -O- Ik hou van dom vermaak bij het lezen :+
pi_205617689
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik heb dat nog nooit succesvol ergens uit gekregen :'( mocht iemand een pro-tip hebben :D
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
pi_205617781
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:31:58 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205617786
College
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:10 schreef LeSage het volgende:
Ik las gisteren 2 boeken uit (waar ik al een tijdje in bezig was), Dagboek van een geisha van Arthur Golden en Nooit meer van Colleen Hoover. Allebei aanraders :)
colleen Is super!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205617840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:23 schreef June. het volgende:

[..]
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
ik ken alleen die ontvetter, bedoel je die :P ?

biotex heb ik ook staan (en heb ik misschien een keer gebruikt :') )
pi_205617854
oh wow, er bestaan 14 soorten dasty :o ik ken alleen die gele!
pi_205617873
Gaat het nou weer over de was? ;)

Groetjes vanaf M'veen, waar het heerlijk is in de schaduw en het water.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:27:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618153
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:32:02 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618180
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
Al die wasserijen hadden ook bleekvelden, ze legden het wasgoed op de bleek te drogen: op de bleek leggen.
Straatnamen of wijken met bleek of bleker erin zijn ook vaak plekken waar vroeger wasserijen waren.

Ik denk zelfs dat het Engelse "laundry" van "lawn dry" afstamt, de u en w zijn vaker voor elkaar vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205618243
@PKM idem hier. En het is niet perse dat het een slecht boek is, ik kom er gewoon niet in. Zeker nu ik best moe ben lukt het niet. En nu ligt het al zo lang stil dat ik eigenlijk opnieuw moet beginnen. Ik denk dat ik het toch maar opgeef. Ik vind het alleen lastig omdat het ook het derde boek in een trilogie is en nu heb ik de reeks niet uit. Nu is het wel historische fictie dus het einde weet ik al. :D
Ik lees meestal Stephen king en die zal ondertussen ook weer 15 boeken uitgebracht hebben :')
pi_205618580
Hex vond ik een verrassend leuk boek.
pi_205618781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik kom net terug. Van 9 tot 11 lekker rustig en nog koel. Kind moe, heerlijk
Wij zijn net terug. De deuren stonden open dus er was een lekker windje. En zoon ligt vanavond lekker vroeg in bed :)

Dinsdag monkeytown. We zouden dan naar het scheepvaartmuseum maar zoon heeft er geen in, niets wat cultureel/historisch/leerzaam is boeit hem. Stuiterpaleizen wel :')

En ja, Karin Slaughter is wel bloederig :D Net als Lisa Gardner en Nicci French. Ik hou ervan O+ Heb al hun boeken.

Ik doe dat ook altijd: eerst boek uitlezen en dan een nieuwe. Maar ik kwam laatst echt niet door een Harlan Coben heen. Voor het eerst dat ik een boek heb weggelegd. En de wereld stortte niet in :D Dus gewoon doen als het niet gaat. Je mist anders echt de wel leuke boeken erna ;)
Maar, ik wil deze Karin Slaughter écht lezen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
If they say
pi_205618788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:27 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Geen droogmolen? :o
Nephuisvrouw!

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Uiteraard gekregen van mijn schatje 8-)
pi_205618877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Jaaaaaaa, en dan lakens wassen! Daar kan geen wasverzachtergeur tegenop O+
pi_205618963
Ik heb en geen droogmolen en geen wasrek. Kieper broeken ed over de tuinstoelen en de shirts/truien op een hangertje aan de schutting. Nu hangt het versgewassen sprei in de tuin over twee stoelen te drogen :+
If they say
pi_205619201
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
pi_205619444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:41 schreef FlyingFish het volgende:
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
Geen voetballer en ook geen ouder, maar het competitieschema voor hockey wordt uiterlijk volgende week zaterdag bekend. Kan me voorstellen dat de KNVB een redelijk vergelijkbaar tijdspad volgt als de KNHB.

Edit: Hier staan ook wat data, lijkt zelfs morgen al te zijn voor de meeste jeugd competities :)
pi_205619506
weet iemand hier toevallig hoe dat (kinder)kleding merk heet waar ze kleding met vikingen en regenboog kleuren ect verkopen? het is iets Scandinavisch :? maar ik kan er niet opkomen
pi_205619620
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:41 schreef FlyingFish het volgende:
Wij kregen vandaag een mail dat de indeling bekend was. Hierna zal het schema ook snel volgen, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205619632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:13 schreef littledrummergirl het volgende:
weet iemand hier toevallig hoe dat (kinder)kleding merk heet waar ze kleding met vikingen en regenboog kleuren ect verkopen? het is iets Scandinavisch :? maar ik kan er niet opkomen
Little Bird? Moxamorra?
pi_205619676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Maxomorra?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:37:50 #102
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205619836
Little Bird?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:54:39 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205620031
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hex vond ik een verrassend leuk boek.
Doodeng >:) Maar vind t idd ook een goed boek, vooral ook omdat ik de omgeving waar het zich afspeelt goed ken.

Ik ben fan van Zweedse thrillers/misdaad, en heb alle boeken van Viveca Sten en Camilla Läckberg gelezen. Nu in Zweden, dus ook mooie gelegenheid om de locaties uit de boeken te bezoeken. Stockholm + scherenkust (Sandhamn) vorig weekend gedaan, morgen waarschijnlijk Fjällbacka en Tanumshede (westkust) . Ben benieuwd of de werkelijkheid klopt met het beeld in mijn hoofd.
pi_205620212
quote:
Danefae?
pi_205620984
@littledrummergirl: wat @Elleska zegt ja, Danefae.
pi_205621145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:10 schreef Elleska het volgende:

[..]
Danefae?
ja!!! thhx :D
pi_205621347
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Doodeng >:) Maar vind t idd ook een goed boek, vooral ook omdat ik de omgeving waar het zich afspeelt goed ken.

Ik ben fan van Zweedse thrillers/misdaad, en heb alle boeken van Viveca Sten en Camilla Läckberg gelezen. Nu in Zweden, dus ook mooie gelegenheid om de locaties uit de boeken te bezoeken. Stockholm + scherenkust (Sandhamn) vorig weekend gedaan, morgen waarschijnlijk Fjällbacka en Tanumshede (westkust) . Ben benieuwd of de werkelijkheid klopt met het beeld in mijn hoofd.
Ik ga inderdaad over een paar dagen ook naar Fjällbacka omdat ik zo benieuwd ben hoe dat eruit ziet :D en ik leef hier ook mijn kaneelbroodjesdroom, die komen ook in alle Zweedse boeken voorbij O+
pi_205621412
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Oh tof! Die boeken heb ik ook vrijwel allemaal gelezen O+
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:58:37 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205621512
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ga inderdaad over een paar dagen ook naar Fjällbacka omdat ik zo benieuwd ben hoe dat eruit ziet :D en ik leef hier ook mijn kaneelbroodjesdroom, die komen ook in alle Zweedse boeken voorbij O+
Check, kaneelbroodjes elke dag, wij passen ons aan en doen net als de Zweden aan Fika. Al zijn er ook genoeg alternatieve zoete broodjes, en die moeten natuurlijk allemaal geprobeerd worden.
pi_205621620
's Lands wijs, 's lands eer he? O-) Volgens mij wordt iedereen vorm van fikabröd gemakshalve vertaald met kaneelbroodje of 'koffiebroodje' dus al die andere tellen ook O-) (In alle oude vertalingen van de boeken van Astrid Lindgren hebben ze het steeds over 'krentenbolletjes' die de kinderen voortdurend aten en die door moeders gebakken werden. Ik vond dat al wat merkwaardig maar het bleek dat de vertalers vonden het concept 'kaneelbroodje' te ingewikkeld was voor Nederlandse kinderen en ze het vervingen door iets bekenders. Inmiddels wordt het wel goed vertaald). Je moet hier trouwens wel van kardamom houden!
pi_205622542
quote:
Maxomorra denk ik ja. En anders Duns of Smafolk, maar ik denk toch die eerste :P
pi_205622550
Oh ik loop hier extreem achter :')
pi_205622556
Ik was niet ververst kennelijk :D
pi_205622800
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Hoe was het daar qua airco? Ik was er laatst en toen vind ik het binnen maar warm en benauwd -O-
pi_205624472
Ladies ik heb echt nieuwe kleding nodig. Ben geen held in styling of zo. Maar nu ik weer aan het werk ben na 5 jaar alleen maar fladderjurken, heb ik echt was aanvulling van de kast nodig. Wat zijn nou merken waar ik (40+, iets overgewicht) eens naar kan kijken?

En broeken. Ik heb vooral moeite met broeken. Ik heb een afkeer ontwikkelt tegen het vinden/kopen van broeken. Want ze zitten nooit goed.
Met een meidenkwartet
pi_205624583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:20 schreef Amsel het volgende:

[..]
Hoe was het daar qua airco? Ik was er laatst en toen vind ik het binnen maar warm en benauwd -O-
Gewoon lekker, niet echt airco-ig dus. We waren daarvoor even in Doppio en daar was het echt fris van de airco, zo voelt het bij play in echt niet.
pi_205624758
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 07:45 schreef Cathmar het volgende:
Ladies ik heb echt nieuwe kleding nodig. Ben geen held in styling of zo. Maar nu ik weer aan het werk ben na 5 jaar alleen maar fladderjurken, heb ik echt was aanvulling van de kast nodig. Wat zijn nou merken waar ik (40+, iets overgewicht) eens naar kan kijken?

En broeken. Ik heb vooral moeite met broeken. Ik heb een afkeer ontwikkelt tegen het vinden/kopen van broeken. Want ze zitten nooit goed.
zizzi, m&s, paprika?
pi_205624900
Ik fietste net naar de winkel voor nog wat boodschappen voor de salade voor vandaag en morgen... Kom ik thuis ben ik cheddarkaas vergeten :X maar ik heb volgens mij nog wel een stuk jonge kaas liggen, gooi ik die er wel in. Ik heb geen zin om nog een keer te gaan.
pi_205625028
Ik heb nachtdienst gehad en loop als een zombie in huis.
Komt er een klein meisje aan de deur aardbeien verkopen. O+
Yes please. :9
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:56:51 #120
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205625142
quote:

WE?
pi_205625255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:56 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
WE?
O ja. Daar ga ik eens een keer kijken. Kan ik eens van alles passen.
Met een meidenkwartet
pi_205625473
quote:

Tante Betsy, Je m’appelle, broeken van het merk Rossner (Claudia Sträter en Anna van Toor verkopen die).
pi_205625754
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tante Betsy, Je m’appelle, broeken van het merk Rossner (Claudia Sträter en Anna van Toor verkopen die).
Dank je! Ga ik bekijken!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:18:07 #124
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205625956
quote:

Bij M&S, C&A, WE etc hebben ze zoveel soorten broeken. Wide, straight, Skinny, Flared etc. Ik zal dan eens kijken welk model je lekker vindt zitten en vanuit daar verder kijken wat bij je past.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:20:55 #125
269689 crew  Viv
pi_205625978
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Check, kaneelbroodjes elke dag, wij passen ons aan en doen net als de Zweden aan Fika. Al zijn er ook genoeg alternatieve zoete broodjes, en die moeten natuurlijk allemaal geprobeerd worden.
Die heten ook allemaal fikabröd. *O*

pi_205626111
Oooooh :9 Tis maar goed dat we dat hier niet hebben :D

Zoon gaat later vandaag met man mee. Paar uurtjes rust en hij heeft wat te doen.
Morgen en overmorgen schijnt het benauwd weer te worden. Lig ik voor Pampus voor de airco :{
If they say
pi_205626357
Ja dat benauwde weer zie ik wel tegen op. Dat wordt maximaal puffen voor B en mij.

Vandaag echter weer aan het zwemmmmmeeeen, heerlijk.
pi_205627334
Hier puf ik me dan ook suf :{

Wij moesten even naar gamma. Grotere planken voor zoon zn lego. Hij blijft bouwen maar kan het niet meer kwijt😅
If they say
pi_205627369
Ik was om 10:30 nog even terug naar bed gegaan en, om toch nog wat aan mijn dag te hebben, de wekker om 12:30 gezet.
Toen mijn wekker ging, dacht ik: “Waarom zou ik opstaan? Met die hitte ga ik toch niks doen”.

… 2 uur later…

:W :P
pi_205627653
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:40 schreef vencodark het volgende:
Ik was om 10:30 nog even terug naar bed gegaan en, om toch nog wat aan mijn dag te hebben, de wekker om 12:30 gezet.
Toen mijn wekker ging, dacht ik: “Waarom zou ik opstaan? Met die hitte ga ik toch niks doen”.

… 2 uur later…

:W :P
Gelijk heb je :D
If they say
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:53:52 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205627736
Update: Tanum Strand en Grebbestad zijn echt zo mooi en schilderachtig als ze in de boeken worden voorgesteld. Dat het hier zonnig is met strakblauwe luchten en 25 graden helpt daaraan zeker mee O+

Ik leef mee met degenen die in de hitte in Nederland zitten. Krijg net al een appje van mijn ouders dat ze naar ons huis zijn gevlucht en nu in de tuin onder de veranda zitten. Kunnen ze gelijk straks de planten water geven O-)

@Viv o jee, ik heb dus nog 2 dagen om de rest te proberen. Daarna moeten we over op Deense specialeiten...
pi_205634639
Hoi!! Uurtje geleden geland na 14 geweldige dagen Turkije. Terugvlucht was prima! Vliegen vanaf Brussel echt top.
11.27 geland, 12.11 in de trein naar huis.

[ Bericht 14% gewijzigd door Vicky op 14-08-2022 12:53:03 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205634646
Prutser..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205634651
1x is genoeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205634657
:(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205635317
Welkom thuis Vicky!

Klinkt heerlijk MM en veel plezier in Denemarken.
pi_205637346
Mooie foto Vicky, klinkt niet verkeerd die vakantie!

Ik heb sinds een uur ook vakantie *O* met name na de drukte en chaos van de afgelopen 2 dagen was ik er ineens ernstig aan toe.
pi_205638780
Fijn hilliebillie! Geniet er lekker van.

Hier gaat het gewone leven steeds meer beginnen. Verloofde morgen naar haar werk, ik moet ook werken en B heeft timmerdorp.

De weken zijn echt voorbij gevlogen.
pi_205639567
Aangezien de fotograaftip vorige keer erg goed heeft uitgepakt hoop ik dat er nog meer goede tips zijn hier 8-) O+

Ik krijg as vrijdag mijn nichtje van 4 te logeren. En nu wil ik graag wat leuks met haar doen… maar wat?!

Ik vind het niet erg als het niet in de buurt is want dan maken we er ook nog eens een nachtje weg van. Dus wat mij betreft is heel Nederland prima qua tips.
Ze is een slimme dame die wel echt uitgedaagd moet worden maar ook erg van spelen houdt.
Ze komt alleen dus optrekken met haar broer gaat niet want daar hangt ze soms best aan vast.
Quality time met tante MiNi die niet gek wil worden :P
  Manager PR/Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 21:17:57 #140
269689 crew  Viv
pi_205639628
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:13 schreef MiNi1981 het volgende:
Aangezien de fotograaftip vorige keer erg goed heeft uitgepakt hoop ik dat er nog meer goede tips zijn hier 8-) O+

Ik krijg as vrijdag mijn nichtje van 4 te logeren. En nu wil ik graag wat leuks met haar doen… maar wat?!

Ik vind het niet erg als het niet in de buurt is want dan maken we er ook nog eens een nachtje weg van. Dus wat mij betreft is heel Nederland prima qua tips.
Ze is een slimme dame die wel echt uitgedaagd moet worden maar ook erg van spelen houdt.
Ze komt alleen dus optrekken met haar broer gaat niet want daar hangt ze soms best aan vast.
Oh leuk! O+ Heb je al aan haar gevraagd wat ze zelf leuk vindt?
pi_205639652
quote:

Ik vond NEMO altijd fantastisch, maar weet niet of dat op die leeftijd (en tegenwoordig) ook wat is.
pi_205639687
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:17 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh leuk! O+ Heb je al aan haar gevraagd wat ze zelf leuk vindt?
Nee nog niet :+
Misschien een goed startpunt :D
pi_205639694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik vond NEMO altijd fantastisch, maar weet niet of dat op die leeftijd (en tegenwoordig) ook wat is.
Ik ken het niet dus ga eens zoeken. Thnx!
pi_205639708
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:25 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Ik ken het niet dus ga eens zoeken. Thnx!
Het is een wetenschapsmuseum dat ik ken als echt gericht ook op kinderen, waarbij je vanalles zelf kunt ontdekken en ervaren (en dus zo'n beetje overal aan mag zitten enzo) dus met slimme dame die uitgedaagd moet worden maar ook wil spelen moest ik er meteen aan denken. Alleen zelf geen ervaring met 4-jarigen hier :+ . Super leuk wel, samen op stap O+
pi_205639741
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het is een wetenschapsmuseum gericht op kinderen, waarbij je vanalles zelf kunt ontdekken en ervaren (en dus zo'n beetje overal aan mag zitten enzo) dus met slimme dame die uitgedaagd moet worden maar ook wil spelen moest ik er meteen aan denken. Alleen zelf geen ervaring met 4-jarigen hier :+ . Super leuk wel, samen op stap O+
Ik denk dat ik die tip meeneem als mijn neefje in Oktober komt slapen. Die is 6. Dan past dat denk ik net iets beter.

Ja quality time met nichtje en neefje is altijd leuk.
pi_205639743
Spoorwegmuseum O+
pi_205639753
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:32 schreef Vanyel het volgende:
Spoorwegmuseum O+
Dat is voor mijn nichtje wel leuk idd! Zet ik op de lijst en lekker centraal in het land.
pi_205639768
@MiNi1981 Het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen! Onze bijna 4-jarige vond het erg leuk, en wij ook. En nu ook een tijdelijke tentoonstelling van Boer Boris. Het buitenmuseum-deel was erg leuk, en dit jaar extra aandacht voor hoe het leven was voor kinderen in die tijd. Ze kan zich verkleden, er zijn waterspellen, dus ook echt bewegen wat op die leeftijd nog nodig is. Wij waren meer dan 4 uur bezig, en hadden toen nog lang niet alles gezien.
pi_205639785
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MiNi1981 Het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen! Onze bijna 4-jarige vond het erg leuk, en wij ook. En nu ook een tijdelijke tentoonstelling van Boer Boris. Het buitenmuseum-deel was erg leuk, en dit jaar extra aandacht voor hoe het leven was voor kinderen in die tijd. Ze kan zich verkleden, er zijn waterspellen, dus ook echt bewegen wat op die leeftijd nog nodig is. Wij waren meer dan 4 uur bezig, en gassen toen nog lang niet alles gezien.
Dat klinkt ook heel leuk! Ik ga het eens bekijken en zet ik op de lijst erbij. Dankje!

Ik laat (natuurlijk) weten wat het geworden is en hoe het ervaren wordt.
pi_205640534
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:32 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Dat is voor mijn nichtje wel leuk idd! Zet ik op de lijst en lekker centraal in het land.
Het Hup-hotel is ook echt briljant met kinderen. Maar dat is niet centraal, dus het moet maar net de juiste richting op zijn.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 23:52:29 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205641177
Wat bezielt mensen toch om geluidsoverlast te maken. Er is al uren een tuinfeest gaande met keiharde bassen. Toch maar melding gemaakt bij de politie en zij zeggen dat ze het weten en er een eenheid heen sturen zodra deze beschikbaar is. Ondertussen lig ik op bed met koppijn door het gebonk :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205641283
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:52 schreef MaJo het volgende:
Wat bezielt mensen toch om geluidsoverlast te maken. Er is al uren een tuinfeest gaande met keiharde bassen. Toch maar melding gemaakt bij de politie en zij zeggen dat ze het weten en er een eenheid heen sturen zodra deze beschikbaar is. Ondertussen lig ik op bed met koppijn door het gebonk :X
Dat is echt irritant.
Op zich wel fijn dat de politie gaat kijken. Ik belde eens om 3 uur ‘s nachts op een woensdag wegens overlast, maar moest zelf maar even aan gaan bellen. Ze snapten geloof ik niet dat ik gewoon in mijn bed lag 8)7
  maandag 15 augustus 2022 @ 07:49:16 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205641762
De eerste stap is altijd 'probeer het zelf op te lossen', ongeacht het tijdstip geloof ik... -O-

In mijn oude buurt in mijn oude dorp was dat overigens echt compleet zinloos. Het huis tegenover ons werd toen verkocht aan iemand die er steeds wisselende groepen oostblokkers inzette om seizoenswerk te doen. Er waren geen gordijnen enzo, alleen oude lakens die in de muur gespijkerd waren, het hele huis en de tuin zagen er verschrikkelijk uit. Ze zaten elke dag tot een uur of 2 's nachts keihard pratend en lallend en kettingrokend en -blowend te barbecuen met flink veel rook en stank. En de politie zei dan dat ze de eigenaar aangesproken hadden en dat de afspraak was dat we zelf even aan de deur moesten gaan. Ja lekker dan... sta je daar met mensen die geen Engels of Nederlands of Duits spreken en die aangeschoten en knetterstoned zijn uit te leggen dat je baby zo niet kan slapen.

We hebben ze wel voor de verkoop van ons huis zo ver gekregen om een middagje hun bek te houden en de tuin even te maaien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205641773
@Tink89 Wij wonen ook vlakbij zo'n huis. Gelukkig met hele toffe eigenaar en die houdt de bewoners goed in de gaten. Als er al iets gebeurt, handelt hij meteen. Hij houdt helemaal niet van gedoe.

Onze buren is een ander verhaal, daar heb ik al vaker iets over gepost. Het is de laatste weken relatief rustig *klopt af*
pi_205641819
Zij die vandaag na 3 weken vakantie weer aan het werk gaan groeten u. Nu eerst koffie. :Y)

@MaJo heb je nog een beetje kunnen slapen?
pi_205641939
quote:

Kinderboekenmuseum in Den Haag is ook erg leuk, voor kinderen van een jaar of 4. Kan je daarna combineren met Scheveningen, wat altijd goed is.
pi_205641945
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:52 schreef MaJo het volgende:
Bah! Heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen?

Werkse Nikki! Ik ga vandaag nog een dagje naar Nemo, maar moet er vanaf morgen wel weer aan geloven ;)
pi_205642026
Daar mag je hier niet over zeuren MaJo ;)
Wel balen zeg, nog geslapen?

Onze buurjongen heeft ontdekt dat er een wereld is buiten zijn Playstation. Hij komt steeds vaker heel laat thuis en gaat dan of in de brandgang of voor op straat uitgebreid afscheid nemen van zijn vriendin. Op zijn pubers met een hoop gelach en gegil. Vannacht was het echt heel erg, dus ik heb even uit het raam geroepen of dat geflikflooi ergens anders kon. Ze moesten vooral erg giechelen, ik denk dat ze voor het eerst het woord flikflooi hoorden.
En ja, ik moet daar dus erg om lachen. Maar toch heb ik liever dat ie het lekker verderop doet, de brandgang is een klankkast en met die hitte staat ons raam daar open.

Hij zit altijd op onze Wifi dus nu heb ik de naam gewijzigd in 'T. kan het wat stiller met je meisje?'.
Ik kreeg net een Appje van hem 'sorry buurvrouw' O+ _O-
pi_205642034
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:01 schreef exode het volgende:
Hij zit altijd op onze Wifi dus nu heb ik de naam gewijzigd in 'T. kan het wat stiller met je meisje?'.
_O- _O_
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:08:46 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205642059
quote:

Lol :-)
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:20:29 #161
208890 June.
Seriously?
pi_205642140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:23 schreef June. het volgende:

[..]
Dit is ook gewoon weer fokwet volgens mij. Ik dacht vanochtend, even zoon2 voeden in ons bed. Toen kwam er daarna een enorme spuitluier tot op zijn rug. Resultaat: vlekken in hoeslaken, molton en matrastopper van ons bed :') :'(

En matrastopper past niet in de wasmachine. }:|
  Manager PR/Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 09:26:09 #162
269689 crew  Viv
pi_205642177
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:20 schreef June. het volgende:

Soms hebben ze op het terrein van tankstations van die extra grote wasmachines, misschien daar wel?

pi_205642180
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:20 schreef June. het volgende:

[..]
Dit is ook gewoon weer fokwet volgens mij. Ik dacht vanochtend, even zoon2 voeden in ons bed. Toen kwam er daarna een enorme spuitluier tot op zijn rug. Resultaat: vlekken in hoeslaken, molton en matrastopper van ons bed :') :'(

O bummer!!
kijk even op youtube: the perfect home. Zag van haar een filmpje laatst met iets van titel als "2 ingredients and the mattress is new".
Met een meidenkwartet
pi_205642187
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:26 schreef Viv het volgende:

[..]
Soms hebben ze op het terrein van tankstations van die extra grote wasmachines, misschien daar wel?

[ afbeelding ]
Slim!
Met een meidenkwartet
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:30:02 #165
208890 June.
Seriously?
pi_205642211
Thanks voor de tips! Gelukkig is het warm en kan ik het matras nog even buiten drogen, hopelijk kan ik er dan vannacht weer op slapen..
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:30:25 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205642214
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:32 schreef Vanyel het volgende:
Spoorwegmuseum O+
Het enige dat mijn kleuter daar wou doen was: 3 minuten in het treintje, en weer 20 minuten in de rij staan. Repeat x100. Ik heb hem onder protest eerst rond getrokken langs de rest toen het treintje nog niet reed. Dus als elders iets soortgelijks is houd ik me aanbevolen. Hij is dol op met de trein reizen maar die oude treinstellen kon hij helemaal niks mee.

Even een ander geluid omdat de meesten zo enthousiast zijn :s) .
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:38:46 #167
208890 June.
Seriously?
pi_205642279
En zou je nichtje Naturalis leuk vinden @MiNi1981 ?
pi_205642291
Mijn bijna vierjarige vond Naturalis deze zomer in elk geval fantastisch, hij wilde niet weg O+
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 09:46:26 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205642347
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:13 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat is echt irritant.
Op zich wel fijn dat de politie gaat kijken. Ik belde eens om 3 uur ‘s nachts op een woensdag wegens overlast, maar moest zelf maar even aan gaan bellen. Ze snapten geloof ik niet dat ik gewoon in mijn bed lag 8)7
Ik snap op zich dat ze zeggen dat je even langs moet gaan maar zo midden in de nacht echt niet nee :D Dit overlast was ook nog eens dusdanig ver weg dat ik verwacht dat wel meer mensen zich beklaagd hebben. Ik heb medelijden met de mensen die er naast wonen :X

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 07:49 schreef Tink89 het volgende:
De eerste stap is altijd 'probeer het zelf op te lossen', ongeacht het tijdstip geloof ik... -O-

In mijn oude buurt in mijn oude dorp was dat overigens echt compleet zinloos. Het huis tegenover ons werd toen verkocht aan iemand die er steeds wisselende groepen oostblokkers inzette om seizoenswerk te doen. Er waren geen gordijnen enzo, alleen oude lakens die in de muur gespijkerd waren, het hele huis en de tuin zagen er verschrikkelijk uit. Ze zaten elke dag tot een uur of 2 's nachts keihard pratend en lallend en kettingrokend en -blowend te barbecuen met flink veel rook en stank. En de politie zei dan dat ze de eigenaar aangesproken hadden en dat de afspraak was dat we zelf even aan de deur moesten gaan. Ja lekker dan... sta je daar met mensen die geen Engels of Nederlands of Duits spreken en die aangeschoten en knetterstoned zijn uit te leggen dat je baby zo niet kan slapen.

We hebben ze wel voor de verkoop van ons huis zo ver gekregen om een middagje hun bek te houden en de tuin even te maaien.
Dat lijkt me echt frustrerend zeg, zeker met kleine kindjes :X Gelukkig heb je daar nu geen last meer van.

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zij die vandaag na 3 weken vakantie weer aan het werk gaan groeten u. Nu eerst koffie. :Y)

@:MaJo heb je nog een beetje kunnen slapen?
Ik ben verrassend genoeg vrij snel in slaap gevallen en toen ik rond 1 uur wakker werd was het afgelopen. Volgens mijn man werd het om kwart voor 1 stil. Ben benieuwd of de politie er nog aan te pas is gekomen.

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:47 schreef Loj het volgende:

[..]
Bah! Heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen?

Werkse Nikki! Ik ga vandaag nog een dagje naar Nemo, maar moet er vanaf morgen wel weer aan geloven ;)
Gelukkig wel ja, en ook nog lekker uitgeslapen. Aapie werd pas om 8 uur wakker O+

quote:

Onze buurjongen heeft ontdekt dat er een wereld is buiten zijn Playstation. Hij komt steeds vaker heel laat thuis en gaat dan of in de brandgang of voor op straat uitgebreid afscheid nemen van zijn vriendin. Op zijn pubers met een hoop gelach en gegil. Vannacht was het echt heel erg, dus ik heb even uit het raam geroepen of dat geflikflooi ergens anders kon. Ze moesten vooral erg giechelen, ik denk dat ze voor het eerst het woord flikflooi hoorden.
En ja, ik moet daar dus erg om lachen. Maar toch heb ik liever dat ie het lekker verderop doet, de brandgang is een klankkast en met die hitte staat ons raam daar open.

Die eerste snap ik niet? :@

Hehe briljante actie _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205642445
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:10 schreef _NIKKI_ het volgende:

@:MaJo heb je nog een beetje kunnen slapen?
Werk ze!
Bij mij waren het 2 weken en ik mag om 11 uur weer beginnen. Gemengde gevoelens, want vakantie O+ maar ook even rust van de kinderen :D
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:14:12 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205642534
quote:
Dan heb je me niet goed begrepen. Ik vond dat jij zeurde op dat moment. Over anderen heb ik niks gezegd.
Sorry dat ik op je tenen stond.

quote:

O+
pi_205642609
quote:

Onze buurjongen heeft ontdekt dat er een wereld is buiten zijn Playstation. Hij komt steeds vaker heel laat thuis en gaat dan of in de brandgang of voor op straat uitgebreid afscheid nemen van zijn vriendin. Op zijn pubers met een hoop gelach en gegil.
Haha, heel herkenbaar trouwens.
Alleen is het mijn jongste zoon en zijn vriendin en dus boven op zijn kamer of in de woonkamer (zitten ze samen in een stoel) te gillen en stoeien.
Best irritant ja ;)
pi_205642765
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:21 schreef lily het volgende:

[..]
Haha, heel herkenbaar trouwens.
Alleen is het mijn jongste zoon en zijn vriendin en dus boven op zijn kamer of in de woonkamer (zitten ze samen in een stoel) te gillen en stoeien.
Best irritant ja ;)
Ik vind het heel fijn voor hem, hij is in de Corona tijd echt heel depressief geworden. Het is zo'n lieve jongen. Dus de keren hiervoor dacht ik steeds 'aaaaah schattig' en nu dacht ik 'Yo kan het wat zachter man, het is 1 uur, ik wil slaaaaaapen.'

Ik had het niet over jou BE :)
pi_205642830
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Het enige dat mijn kleuter daar wou doen was: 3 minuten in het treintje, en weer 20 minuten in de rij staan. Repeat x100. Ik heb hem onder protest eerst rond getrokken langs de rest toen het treintje nog niet reed. Dus als elders iets soortgelijks is houd ik me aanbevolen. Hij is dol op met de trein reizen maar die oude treinstellen kon hij helemaal niks mee.

Even een ander geluid omdat de meesten zo enthousiast zijn :s) .
Oh de treinstellen vonden de onze ook nooit superbijzonder. Maar boven overal overheen rennen, duizend keer de 'trein in het donker', die VR achtige dingest waar je via buiten naar binnen gaat waar het lijkt of je door de ruimte reist, de interactieve dingetjes wat weggestopt in treinstellen in de grote hal, de glijbanen, het treintje buiten en het zelf-rij-karretje wel.
Om het vlot waar je ouders niet op mogen niet te vergeten.
pi_205642840
+1 op kinderboekenmuseum. Ook tof.
pi_205642885
Onze beide koters vinden het spoorwegmuseum helemaal niets, geen idee waarom.

Nog voor op de lijst:
Geofort
Lego Experience Scheveningen
Dierenpark Amersfoort
De Ontdekhal Utrecht (willen wij nog heen)
Oud Valkeveen (klein pretpark, vooral voor 4 jarigen erg leuk)
Nemo
Klimhal Utrecht, combineren met Play inn of Jump Inn of allemaal.
Oerrr op welke plek dan ook, bij Haarzuilens met erg leuke route met oa een vlot en sloot springen. Kan je combineren met Geertjes Hoeve of:
Kasteel de Haar, die hebben nu een speurtocht door de tuin en het kasteel zelf.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 10:47:28 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205642893
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:14 schreef BE het volgende:

[..]
Dan heb je me niet goed begrepen. Ik vond dat jij zeurde op dat moment. Over anderen heb ik niks gezegd.
Sorry dat ik op je tenen stond.
[..]
O+
Ah ik stap midden in een fittie, excuus :D

Succes aan de mensen die na de vakantie weer aan de slag gaan! Onze vakantie komt nog, maar eerst dit weekend Lowlands voor het eerst in 8 jaar *O* :s)
pi_205642906
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah ik stap midden in een fittie, excuus :D

Succes aan de mensen die na de vakantie weer aan de slag gaan! Onze vakantie komt nog, maar eerst dit weekend Lowlands voor het eerst in 8 jaar *O* :s)
Nee joh, BE vatte mijn woorden anders op, dat is allang klaar. Ik heb het daar ook helemaal niet over.

Maar laat maar gaan, ik maakte een grapje, blijkbaar nog niet genoeg koffie op aan mijn kant :)
pi_205642915
Ik ben zo'n ouder die een hekel heeft aan uitjes voor kinderen. Ik wil iets doen wat ik zelf ook leuk vind. In dat verband wil ik Museum Voorlinden tippen. Een vierjarige is er misschien nog wat te jong voor. Geen idee eigenlijk, ik nam ze toen al mee naar grotemensenmusea.

Wat vooral een hit is in Voorlinden, is het zwembad. En het blijft elke keer leuk!

De Oudolftuin is een leuke bonus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205642923
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zo'n ouder die een hekel heeft aan uitjes voor kinderen. Ik wil iets doen wat ik zelf ook leuk vind. In dat verband wil ik Museum Voorlinden tippen. Een vierjarige is er misschien nog wat te jong voor. Geen idee eigenlijk, ik nam ze toen al mee naar grotemensenmusea.
O ja, ik ben hier ook met een vierjarige geweest die het tof vond! :)
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 11:06:31 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205643077
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:48 schreef exode het volgende:

[..]
Nee joh, BE vatte mijn woorden anders op, dat is allang klaar. Ik heb het daar ook helemaal niet over.

Maar laat maar gaan, ik maakte een grapje, blijkbaar nog niet genoeg koffie op aan mijn kant :)
Nou ja, ik verwacht een fittie en word ik blij gemaakt met een dooie mus, beetje jammer wel... ;)

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:49 schreef Claudia_x het volgende:

Wat vooral een hit is in Voorlinden, is het zwembad. En het blijft elke keer leuk!

[ afbeelding ]

De Oudolftuin is een leuke bonus.
Dit wel echt cool _O_
pi_205643180
Ik heb wel een enorme fittie met de schoonfamilie, MaJo, word je daar ook blij van ;)
pi_205643268
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:15 schreef exode het volgende:
Ik heb wel een enorme fittie met de schoonfamilie, MaJo, word je daar ook blij van ;)
Ik wel, vertel :7
pi_205643286
Altijd hier voor fittiedrama ;)
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 11:35:32 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205643334
quote:
Ik hou wel van een goede roddel dus kom maar op :Y) })
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:42:29 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205643385
quote:
Jaaaa, tell us more!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 11:49:17 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205643448
Vinden jullie het ook heerlijk om openbare ruzies af te luisteren? Dat kan mijn dag helemaal goed maken O+ :')
pi_205643485
Nou vooruit dan maar, wel in een spoiler en heeeel summier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 11:57:46 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205643529
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
Nou vooruit dan maar, wel in een spoiler en heeeel summier.

SPOILER
SPOILER
pi_205643601
SPOILER
pi_205643700
SPOILER
pi_205643766
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:18 schreef lunapuella het volgende:
SPOILER
SPOILER
Ik laat het nu even voor wat het is. Ik zie ze voorlopig toch niet, pas op het feestje op zijn vroegst.
  maandag 15 augustus 2022 @ 12:28:34 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205643805
Over herrie gesproken hè. Afgelopen week vonden de mannen van de plantsoendienst 6:30 een prima tijdstip om de boomhakselaar aan te zetten.
Ik snap dat wel hoor, zijn ze eerder klaar met werken. Maar ik schrok wel wakker.

Ik ben op “Silent” Eindhoven AirPort. Met silent bedoelen ze dat ze geen vluchten omroepen. Maar verder is er niks silent aan. Wat een drukte!
We hoefden overigens niet/nauwelijks te wachten. We waren er om 11:37 en konden niet doorlopen. En precies 3 uur vooraf 11:40 (11:41 eigenlijk) konden we de qr code pas gebruiken om door security te gaan. Dus eerder komen heeft indd geen zin.
pi_205643932
Hier werd het einde van de bouwvak ook om 06:30 gevierd met heien. Ik zou geloof ik nog vroeger beginnen met deze hitte als ik bouwvakker was.

Ga je op vakantie amaranta? Veel plezier en fijn dat het goed ging op het vliegveld.
  maandag 15 augustus 2022 @ 12:51:19 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205644012
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:42 schreef exode het volgende:
Hier werd het einde van de bouwvak ook om 06:30 gevierd met heien. Ik zou geloof ik nog vroeger beginnen met deze hitte als ik bouwvakker was.

Ga je op vakantie amaranta? Veel plezier en fijn dat het goed ging op het vliegveld.
Mijn zoon herinnerde mij eraan dat ik hem een vakantie had beloofd als hij klaar was met de basisschool.
Dus ik heb een paar dagen geleden een ticket geboekt voor hem en mij.
We gaan naar Salou (daar woont familie) zodat we vanaf daar naar Barcelona kunnen gaan, zodat we naar Camp Nou kunnen gaan.
Helaas geen wedstrijd. Lijkt mij ook wel gaaf om dat daar eens te zien.
pi_205644066
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn zoon herinnerde mij eraan dat ik hem een vakantie had beloofd als hij klaar was met de basisschool.
Dus ik heb een paar dagen geleden een ticket geboekt voor hem en mij.
We gaan naar Salou (daar woont familie) zodat we vanaf daar naar Barcelona kunnen gaan, zodat we naar Camp Nou kunnen gaan.
Helaas geen wedstrijd. Lijkt mij ook wel gaaf om dat daar eens te zien.
Oh wat gaaf!
Klinkt als een heerlijk tripje.

Het is anders dan FC Barcelona maar je ook kijken voor een wedstrijd van Espanol, vast ook betaalbaarder.
pi_205644105
SPOILER
pi_205644223
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:24 schreef exode het volgende:

Ik laat het nu even voor wat het is. Ik zie ze voorlopig toch niet, pas op het feestje op zijn vroegst.
Klinkt als
https://www.bustle.com/ar(...)emotionally-immature

?

Als, dan kun je het aannemerbroer bijna niet kwalijk nemen. Die probeert tenminste nog iets op zijn manier, maar van zo'n voorbeeld keer je niet hoe het goed moet.
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:34:11 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205644497
Van zo'n hashtag zouden bij mij ook de stoppen doorslaan, zeker gezien de voorgeschiedenis! :o :X

Hier waren vanmorgen de kantentrimmers door de gemeente uit het vet gehaald. *O*
Die dingen schijnen niet gewoon op een stand aan te kunnen blijven maar dat moet dan steeds zo 'heng-heng-heng-heng' lijkt het. Ik heb het ze eigenlijk nooit gevraagd, maar ze klinken eigenlijk altijd zo.
Net als bladblazers, ook die hebben niet gewoon een 'aan-stand'. :+
pi_205644511
SPOILER
Bedankt voor jullie reacties trouwens! Doet me goed.
  Manager PR/Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 13:39:35 #201
269689 crew  Viv
pi_205644548
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:28 schreef amaranta het volgende:
Ik ben op “Silent” Eindhoven AirPort. Met silent bedoelen ze dat ze geen vluchten omroepen. Maar verder is er niks silent aan.
Oh maar dat vind ik al een hele vooruitgang! Ik heb dat omroepen nooit gesnapt. Alsof ook maar iemand naar die onafgebroken stroom informatie luistert die 99% van de tijd niet op jou van toepassing is. 8)7
pi_205644551
Exode wat een eikels zeg

Wij zijn zelf weg maar onze tuin wordt opnieuw bestraat en is helemaal leeg getrokken. Ze begonnen ook in 06:00 i.v.m. de warmte. Dat heb ik de buren werk laten weten.

En ik zit momenteel met sac in het ziekenhuis. Ze heeft een paar dagen geleden een plank op haar teen gehad. Gisteren stond er iemand in het zwembad op haar teen en sindsdien is het huilen en blijft het bloeden met tussenpozen. Dus nu heeft ze een röntgenfoto gehad om te zien of het gebroken is. Dus nu weer wachten op de dokter.
pi_205644730
@exode wat een horken zeg.

@F_r wat rot om dat op vakantie te hebben. Hopelijk valt het mee voor Sac. Beterschap voor haar!

Over herrie gesproken, wij hebben afgelopen weken ook voor behoorlijk wat overlast in de buurt gezorgd, want we hebben een veranda gebouwd en onze tuin opnieuw bestraat. We gaan onze schuur ook nog uitbreiden dus dan volgt nog meer herrie. :s) Gelukkig voor de buren klussen we wel op Christelijke tijden en is er niet 24/7 non stop herrie. Aan de andere kant kunnen we er niet echt wat aan doen, want de klus moet toch gedaan worden.
pi_205644816
@exode ik zou ook nijdig zijn. De keuze voor hoe verder zou ik bij je verloofde laten.

Wij hadden laatst dat de gevel werd geïsoleerd. Ik had niet zo bedacht dat ze om 7:00 zouden starten. Nouja de halve buurt is toch op vakantie.
pi_205644850
Hier in de straat wordt altijd wel ergens geklust. Ook door onszelf. In november dus een nieuw dak, dat gaat ook met troep en herrie. En het uitbreken van de openslaande deuren meld ik ook maar even op tijd bij de buren.

Wij hebben gewoon al hout besteld voor de haard. Die prijzen stijgen nu ook, niet normaal. Dus vrijdag wordt een half bos bezorgd.
  maandag 15 augustus 2022 @ 14:59:52 #206
208890 June.
Seriously?
pi_205645198
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 202 :@ 2 11:49 schreef MaJo het volgende:
Vinden jullie het ook heerlijk om openbare ruzies af te luisteren? Dat kan mijn dag helemaal goed maken O+ :')
Ik luister soms ook stiekem de buren af als ze in de tuin zitten. En ze niet weten dat ik ook buiten zit
pi_205645398
Ik hoor ook regelmatig gesprekken van buren als ik op bed lig (overdag dan wel in avond) en zij in tuin zitten, en daar kan ik ook wel van genieten. Al is er eigenlijk nooit ruzie oid, eerder nieuwtjes die ik dan opvang. En ik kan uit stuk of 6 tuinen gesprekken horen als ze een beetje duidelijk en ze niet al te zacht praten :+

Zo heb ik door een gesprek dat ik overhoorde het vermoeden dat één van de buurvrouwen zwanger is. Ben benieuwd of er een aankondiging komt binnenkort.
pi_205645483
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat een horken zeg.

@:F_r wat rot om dat op vakantie te hebben. Hopelijk valt het mee voor Sac. Beterschap voor haar!

Over herrie gesproken, wij hebben afgelopen weken ook voor behoorlijk wat overlast in de buurt gezorgd, want we hebben een veranda gebouwd en onze tuin opnieuw bestraat. We gaan onze schuur ook nog uitbreiden dus dan volgt nog meer herrie. :s) Gelukkig voor de buren klussen we wel op Christelijke tijden en is er niet 24/7 non stop herrie. Aan de andere kant kunnen we er niet echt wat aan doen, want de klus moet toch gedaan worden.
Niks gebroken gelukkig. Zit veel bloed onder. In de gaten houden of de nagel dik wordt. Dan terug om open te laten maken. Medicatie gehad maar de apotheek is dicht. Het is een feestdag die kende ik niet. Ik ken alleen 14 juli
pi_205645532
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:39 schreef F_r het volgende:

[..]
Niks gebroken gelukkig. Zit veel bloed onder. In de gaten houden of de nagel dik wordt. Dan terug om open te laten maken. Medicatie gehad maar de apotheek is dicht. Het is een feestdag die kende ik niet. Ik ken alleen 14 juli
Officiële einde van WW2? Wist niet dat dat een feestdag is, maar goed..

Edit; je bent helemaal niet in NL!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205645544
Mijn achterburen waren vorige week nogal tegen elkaar tekeer gegaan.

Zijn nu de kersverse ouders van hun zesde kind. :+
pi_205645588
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:34 schreef BE het volgende:
Van zo'n hashtag zouden bij mij ook de stoppen doorslaan, zeker gezien de voorgeschiedenis! :o :X

Hier waren vanmorgen de kantentrimmers door de gemeente uit het vet gehaald. *O*
Die dingen schijnen niet gewoon op een stand aan te kunnen blijven maar dat moet dan steeds zo 'heng-heng-heng-heng' lijkt het. Ik heb het ze eigenlijk nooit gevraagd, maar ze klinken eigenlijk altijd zo.
Net als bladblazers, ook die hebben niet gewoon een 'aan-stand'. :+
Heng heng heng STOP heng STOP heng heng STOP heeeeeeeng STOP

He-le-maal gestoord word ik daarvan. Agressief ook. En psychotisch.
pi_205645599
Al onze buren zijn eigenlijk altijd heel stil. We horen nauwelijks iets van ze. Tenzij de buren bezoek hebben van zoon of dochter, dan worden behoorlijk wat prive dingen besproken zoals de hoogte van de schulden en hoe lang de ex van dochter nog vastzit.

In ons oude huis hadden we een buurvrouw die altijd vrij aparte gesprekken voerde in de tuin. Dat haar boob job was mislukt bijvoorbeeld. Die dacht echt dat ze alleen op de wereld was in de tuin. Ik heb daar zo vaak naar binnen moeten rennen omdat ik mijn lach niet in kon houden.
pi_205645607
Mijn buren hebben 2 krijserds van kinderen die ik continue hoor gillen en krijsen. Vooral de jongste van 3 die constant aan het janken is }:|

Is de mijne een keer stil, hoor ik wel het gejank van andermans kind :') }:|
pi_205645656
Van buren geen last. We wonen vrijstaand en aan drie kanten geheel vrij uitzicht en aan de bewoonde kant twee rustige dertigers

Wel veel van die HENG HENG HENG gemeentewerkers waar BE en Spring het over hebben.
  maandag 15 augustus 2022 @ 16:00:06 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205645683
Onze buren storen zich enorm aan de kinderen van de achterburen. Daar zitten ze dan samen af en toe flink over te zuchten en te steunen en af en toe slaan dan bij onze buurvrouw de stoppen door en die gaat dan over de sloot en de schutting van de buren staan krijsen: KUN JE NOU NIET EEN KEER JE KOP DICHTHOUDEN VOOR EEN PAAR MINUTEN COR GODVERDOMME!!!!

:o En dan zit ik dus echt te shaken in de woonkamer want ik trek ruzie en gedoe echt enorm slecht.

Nu ben ik het wel met haar eens, die Cor is echt zo'n jankerige 5-jarige, jongste van 8 kinderen, superirritant, zeker voor oudere broertjes en jankt om ALLES.
Maar toch... ik stoor me er niet in die mate aan dat ik met oordopjes op in de tuin ga zitten (zoals mijn buren. :X)
pi_205645696
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:00 schreef BE het volgende:

:o En dan zit ik dus echt te shaken in de woonkamer want ik trek ruzie en gedoe echt enorm slecht.
Ah, jij ook al.
Ik ook, enorm slecht.
Best lastig soms

Met oordopjes in de tuin zitten :o :D
pi_205645743
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:00 schreef BE het volgende:
Nu ben ik het wel met haar eens, die Cor is echt zo'n jankerige 5-jarige, jongste van 8 kinderen, superirritant, zeker voor oudere broertjes en jankt om ALLES.

Lijkt me wel wat voor “een huis vol” O-)
pi_205645746
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:39 schreef F_r het volgende:

[..]
Ah, nu snap ik waarom zoveel dicht is hier in Frankrijk… het is een feestdag.
  maandag 15 augustus 2022 @ 16:16:26 #219
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205645832
Jep, Maria Hemelvaart. Feestdag in veel katholieke landen. Ook al een paar keer tegenaan gelopen in België, Spanje en Italië geloof ik...
pi_205645910
SPOILER: buren...
pi_205645912
8 kinderen? So daar zal geluid vandaan komen.

Wij zijn de enige in onze rij huizen met kleine kinderen dus wij zijn soms best hoorbaar. Vooral Juul, die zit in haar 'als ik mijn zin niet krijg, ga ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard krijsen' fase.

B heeft net zijn 1e Timmerdorp dag achter de rug, hij is zo blij. En we moeten Jeugdjournaal kijken meldden ze....
pi_205645968
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ah, nu snap ik waarom zoveel dicht is hier in Frankrijk… het is een feestdag.
Maria Hemelvaart nog nooit van gehoord
pi_205645982
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:45 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Officiële einde van WW2? Wist niet dat dat een feestdag is, maar goed..

Edit; je bent helemaal niet in NL!
In Fr anders was ik wel naar de huisarts gegaan. Ik heb geen idee hoe dat in Frankrijk werkt dus maar op goed geluk het ziekenhuis binnen gelopen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 17:38:18 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205646516
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:26 schreef exode het volgende:
8 kinderen? So daar zal geluid vandaan komen.

Wij zijn de enige in onze rij huizen met kleine kinderen dus wij zijn soms best hoorbaar. Vooral Juul, die zit in haar 'als ik mijn zin niet krijg, ga ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard krijsen' fase.

B heeft net zijn 1e Timmerdorp dag achter de rug, hij is zo blij. En we moeten Jeugdjournaal kijken meldden ze....
Het valt nog mee, de oudste is 19 ofzo, dus die krijst niet meer. :D
Maar toch... mijn egernis is de deur aan deze kant met een stevige dranger, als ze dan met een paar naar buiten gaan is het KLAPKLAPKLAP :X
Maar ja, ik ben een mietje... ik durf niet te vragen of daar een stootkussentje tussen kan. :')

(Een van hun kinderen zit bij mijn jongste in het sportteam en op zich kunnen we prima met ze overweg gelukkig.)
  maandag 15 augustus 2022 @ 17:38:43 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205646519
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:26 schreef Vanyel het volgende:
:o Dat is een behoorlijk contrast! :o
pi_205646559
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:56 schreef lily het volgende:
Van buren geen last. We wonen vrijstaand en aan drie kanten geheel vrij uitzicht en aan de bewoonde kant twee rustige dertigers

Wel veel van die HENG HENG HENG gemeentewerkers waar BE en Spring het over hebben.
Ik woon vrijstaand en ben zelf een heng-heng-heng'er. 8-)
pi_205646575
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet waar zo'n reactie vandaan komt... Waarom niet gewoon normaal met elkaar praten als je ergens last van hebt?
pi_205646603
Hier in België viel het me ook al op dat veel dicht is (kan natuurlijk op maandag standaard zijn) tot ik bij de Google openingstijden van een museum zag dat het tijdens Maria Hemelvaart anders kon zijn. Ik kende het ook niet.

SPOILER
Hier ook wel wat gedoe met schoonbroer maar nadat wijlen m’n schoonvader het nog een keer gesust heeft ‘tolereren’ we elkaar. Alhoewel elkaar, volgens hem is er geen probleem. Mijn man zegt wel eens dat als zijn moeder is overleden er geen contact meer zal zijn. Het zal in ieder geval tot het minimum beperkt worden…

En tja buren, we hebben een klagende achterbuur die over onze zwembadpomp zeurt. Hok waar die staat helemaal geïsoleerd en draaitijden netjes aangepast voor hem. Gaat hij zelf een overkapt terras bouwen tegen ons hokje aan. Helemaal prima natuurlijk maar hij had alleen even een regenwaterafvoer op ons platdak van dat hokje dicht gemaakt ‘omdat het niet anders kon’ en had dat niet eens gemeld. Dus na een aantal dagen heftige regenbuien moesten we toevallig iets uit dat hokje halen, is het helemaal volgelopen met water.. binnenwanden met isolatie zijknat en schimmelig. En dan het blijven nuanceren dat het niet anders kon, terwijl de afvoer boven eigen grond zat.. dus ik weet niet…

@F_r beterschap met de teen, hopelijk wordt de pijn snel minder
pi_205646608
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap niet waar zo'n reactie vandaan komt... Waarom niet gewoon normaal met elkaar praten als je ergens last van hebt?
Ik hoor net van BE dat je dat bijvoorbeeld eng kunt vinden ;)
pi_205646640
Gewoon normaal met elkaar praten eng?
Of ruzie en gillen/schreeuwen eng?
pi_205646679
Of allebei?
pi_205646718
Oh, dat weet ik niet.
Ik ging uit van 2
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:21:10 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205646825
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik hoor net van BE dat je dat bijvoorbeeld eng kunt vinden ;)
Nou... :D Ik ben idd een mietje, maar ik ga niet als tegenhanger daarvan een enorme tirade afsteken. Want dat zou ik nog enger vinden. :D
Ik wacht gewoon nog even op dat 'nu ik je toch spreek'-moment. O-)
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:22:15 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205646834
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:57 schreef lily het volgende:
Gewoon normaal met elkaar praten eng?

Of ruzie en gillen/schreeuwen eng?
:Y Ik vind het ook lastig om naar ze toe te gaan en heel rustig te zeggen 'goh, weet je dat dat klappen van die deur echt een enorme herrie is?'
Hun terras zit aan de andere kant van het huis en ik denk dat ze het gewoon echt niet door hebben. En dan wil ik dus niet die zeurbuur zijn die gaat vragen of ze er iets aan kunnen doen. :@
pi_205646837
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:21 schreef BE het volgende:

[..]
Nou... :D Ik ben idd een mietje, maar ik ga niet als tegenhanger daarvan een enorme tirade afsteken. Want dat zou ik nog enger vinden. :D
Haha, heel herkenbaar.
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:23:34 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205646842
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik woon vrijstaand en ben zelf een heng-heng-heng'er. 8-)
:o :D
Waarom is dat dan? Werkt het fijner als je henghengheng doet dan heeeeeeeeeeeeeeng?
pi_205646846
Ja, oke.
Dat heb ik dus niet.

Ik heb alleen een enorme aversie tegen schelden/schreeuwen/ruzie. Dan klap ik dicht.
pi_205646886
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:23 schreef BE het volgende:

[..]
Waarom is dat dan? Werkt het fijner als je henghengheng doet dan heeeeeeeeeeeeeeng?
Zo werkt het apparaat vanwege de veiligheid. Alleen als je de knop indrukt, staat het ding aan. Druk je het harder in, dan gaat het ding harder aan. Druk je de knop niet in, dan gaat het uit. Daardoor werkt het wat ongelijkmatiger, vooral als het terrein niet vlak is. Je moet voorzichtig zijn, zeker omdat je met sommige apparaten zo je voet eraf snijdt. En het is lastig om de knop constant op precies dezelfde manier ingedrukt te houden.
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:30:35 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205646898
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:32 schreef F_r het volgende:

[..]
Serieus?
Jij woont in het zuiden toch?
Half België is vandaag ook dicht.
Hoe kan het dat je dat, zo dicht bij België al die jaren gemist hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205646982
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:38 schreef BE het volgende:
de deur aan deze kant met een stevige dranger, als ze dan met een paar naar buiten gaan is het KLAPKLAPKLAP :X
Irritant, ja. Onze buren kunnen geen enkele deur in huis zachtjes dicht doen :') Vooral 's nachts heel fijn nadat ze een nachtdienst hebben gedraaid of zijn uitgegaan.
Edit:
SPOILER
pi_205647049
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus?
Ik ben niet katholiek. En kom bijna nooit in België. Alleen in er doorheen te rijden naar Frankrijk.
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:54:57 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205647154
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:32 schreef F_r het volgende:

[..]
Elk jaar op 15 augustus.
pi_205647199
Ik heb geen moeite met buren aanspreken, maar dat hoef ik hier ook eigenlijk niet. Onze buurman hoest zich helemaal de kolere, elke dag. Die rookt als een ketter en heeft allerlei aandoeningen. Dus je hoort eerst klik van zijn aansteker en dan een hoestbui from hell. Maar ja, ik kan moeilijk zeggen dat ie wat zachter moet hoesten, de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat ik 112 moest bellen.

De zoon van de buren komt elke donderdagavond rond 11 uur 's avonds zijn zoon (de kleinzoon dus) halen. Dan gaan ze in de brandgang de dag bespreken en heeeeel vaaaaak en heeeel hard afscheid nemen. Ik heb even aangegeven dat wij daar letterlijk van wakker schrikken, het galmt enorm door. Dus dat doen ze niet meer.

Dat was het.

De andere buurvrouw vroeg wel eens of we last hadden van de gamende buurjongen. Ik gaf aan dat we het soms wel hoorden, maar dat we er geen last van van hadden. B klaagt er soms over die slaapt ernaast maar dan herinner ik hem aan zijn gezang in zijn bed in de vroege ochtend....Hij gamet overigens met een koptelefoon dus we horen alleen af en toe 'schieten jongen!' etc. Maar goed nu heeft ie dus een vriendinnetje >:)

Wij hebben 2 huizen geleden een geschifte buurvrouw gehad, die heb ik meerdere keren de grond in gescholden, die haalde het slechtste in ons naar boven. Wat een debiel was dat. Dan valt alles daarna mee.
pi_205647200
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:54 schreef amaranta het volgende:

[..]
Elk jaar op 15 augustus.
Dat weet ik nu dus.
  maandag 15 augustus 2022 @ 19:01:31 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205647231
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:13 schreef exode het volgende:
Hier in de straat wordt altijd wel ergens geklust. Ook door onszelf. In november dus een nieuw dak, dat gaat ook met troep en herrie. En het uitbreken van de openslaande deuren meld ik ook maar even op tijd bij de buren.

Wij hebben gewoon al hout besteld voor de haard. Die prijzen stijgen nu ook, niet normaal. Dus vrijdag wordt een half bos bezorgd.
Misschien een tip voor een volgende keer. Wij hebben ooit een aanhanger resthout besteld bij een meubelfabriek. Zij maken tafels en hebben heel veel hout over altijd.
pi_205647238
We hebben onze buren 2 jaar geleden een cadeaupakket gegeven, Juul sliep pas door toen ze 1,5 jaar was. Daarvoor werd ze 5 a 6 keer per nacht wakker met veel geluid. Dus dat hebben de buren echt wel gehoord ook al ontkenden ze het.
Dus die gaven wij als goedmaker een verwenpakket met een borrel erbij. Dat vonden ze 'onzin' want wat konden wij er nou aan doen. Maar ik voelde me echt zo lullig.
  maandag 15 augustus 2022 @ 19:04:23 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205647258
Mijn man deed heng, heng heng en toen brak de grasmaaier.
Trekstarter kapot.
pi_205647263
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Misschien een tip voor een volgende keer. Wij hebben ooit een aanhanger resthout besteld bij een meubelfabriek. Zij maken tafels en hebben heel veel hout over altijd.
Is dat ok hout? We hebben geen zin in klachten of gedoe met geur en zo? We bestellen nu altijd essenhout omdat onze ervaring is dat we daarmee niemand uitroken.

Ik bedacht me dit weekend dat mijn vader altijd met zijn beste vriend het bos inging met een aanhangwagen op de dagen dat zij wisten dat er bomen waren gekapt. Die lagen dan langs de weg en dan gingen zij in het donker dat hout kleiner zagen met een kettingzaag en dan thuis in houtkachel porties hakken. Mijn vader was best een boef wat dat betreft.
  maandag 15 augustus 2022 @ 19:05:48 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205647282
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:04 schreef exode het volgende:

[..]
Is dat ok hout? We hebben geen zin in klachten of gedoe met geur en zo? We bestellen nu altijd essenhout omdat onze ervaring is dat we daarmee niemand uitroken.

Volgens mij wel.
pi_205647289
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij wel.
Thanks, gaan we zeker onthouden.
pi_205647350
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus?
:@
pi_205647470
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:23 schreef BE het volgende:

[..]
Ja!
Doe ik zelfs met mijn elektrisch broodmes :@
  maandag 15 augustus 2022 @ 19:36:18 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205647567
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja!
Doe ik zelfs met mijn elektrisch broodmes :@
pi_205648100
B zijn Timmerdorp was op het jeugdjournaal :) Hij was een halve seconde in de verte in beeld en was helemaal trots.
pi_205648313
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:23 schreef exode het volgende:
B zijn Timmerdorp was op het jeugdjournaal :) Hij was een halve seconde in de verte in beeld en was helemaal trots.
Wij zagen het ook (het journaal, niet B) en moesten aan je denken :)
pi_205649622
De buren, die negeer ik zoveel mogelijk want zij vinden zichzelf perfect ;) en de kids mogen niet langs hun perfecte auto fietsen, niet de bal uit hun perfecte tuin halen, niet stoepkrijten op hun perfecte stoep voor het huis en niet met hun waterpistool tegen hun perfecte schuur aankomen…

Ik heb wel netjes de buren ingelicht dat we aan het eind van de week klussen en dat ze twee dagen lang helaas veel overlast zullen ervaren. Ze vonden het fijn dat ik het even had gemeld want ze hebben meteen kantoordagen ingepland. Maar nu krijg ik aan de andere kant nieuwe buren en die deden dezelfde klus vanmorgen vanaf half 7 (wat ik dus niet wist ;) ) Manlief kon dus serieus niet thuis werken en ik zou met de auto weggaan. Beetje jammer :)

Verder moet ik morgen weer werken… bleh
pi_205650078
Ik ben vandaag ook weer begonnen na een hele fijne vakantie. Toch beetje jammer.

Qua buren, we hebben alleen grote buurjongens. Eentje voetbalt wel steeds tegen de gevel aan (van de buren maar dat oor je bij ons ook) en de ander staat vaak tot laat te praten achter hun tuin.

Maar ik vrees dat wij tig keer erger zijn want onze kinderen kunnen best flink los gaan.
  maandag 15 augustus 2022 @ 23:18:49 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205650301
Even iets anders, ik ga woensdag naar de huisarts om te vragen of ik naar de gynaecoloog doorverwezen kan worden voor een Novasure behandeling. Dat is dat ze je binnenvoering eruit schroeien.

Iemand daar ervaring mee?

Ik wilde 3 jr terug al gaan ivm veel geklooi met heftige bloedingen en vooral ook langdurig verlies van bloed en zooi, maar ja, toen kwam corona, dus niet meer gegaan maar na de zoveelste maand van minstens 14 dagen gerommel met een paar piekdagen ben ik er nu wel weer klaar mee. ;)
pi_205650332
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
Even iets anders, ik ga woensdag naar de huisarts om te vragen of ik naar de gynaecoloog doorverwezen kan worden voor een Novasure behandeling. Dat is dat ze je binnenvoering eruit schroeien.

Ik wilde 3 jr terug al gaan ivm veel geklooi met heftige bloedingen en vooral ook langdurig verlies van bloed en zooi, maar ja, toen kwam corona, dus niet meer gegaan maar na de zoveelste maand van minstens 14 dagen gerommel met een paar piekdagen ben ik er nu wel weer klaar mee. ;)
Ja ik heb ervaring. Heb het nu een jaar of 7 geleden laten doen en ik ben helemaal blij dr mee. Had 1 dag buikpijn na de behandeling en heb nu geen bloedingen meer. Zo ontzettend fijn!
*poef* nu is het weg
  maandag 15 augustus 2022 @ 23:49:28 #260
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_205650443
@BE ik. In het Goudse op zich weinig last gehad. Wat trekkerig gevoel de eerste dag alleen na 8 weken begon het weer en nog veel erger wat resulteerde in een gehele verwijdering op 1 eierstok na op mijn 31e. Inmiddels ben ik antiek 🙈.

Nu is de gedachtegang dat dit wel een uitzondering op de regel was.
If you can dream it, you can do it...
pi_205650464
quote:

Klinkt super duper. :') :X

Geen ervaring mee dus. :P
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 23:56:35 #262
5428 crew  miss_sly
pi_205650468
quote:

Drie jaar geleden laten doen en ik heb alleen maar spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Wat een verademing is het.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:03:07 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205650503
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:49 schreef Books1 het volgende:
@:BE ik. In het Goudse op zich weinig last gehad. Wat trekkerig gevoel de eerste dag alleen na 8 weken begon het weer en nog veel erger wat resulteerde in een gehele verwijdering op 1 eierstok na op mijn 31e. Inmiddels ben ik antiek 🙈.

Nu is de gedachtegang dat dit wel een uitzondering op de regel was.
:o :X Damn!
pi_205650508
quote:

Ik hik er ook nog steeds tegenaan. Bij mij is het probleem vooral dat ik één ontzettend heftige menstruatiedag heb per cyclus. Dan kan ik bijna niks meer. Op de dag zelf vind ik dat ik naar de huisarts moet, maar daarna ga ik het relativeren: ach, het is maar één dag. Aan de andere kant: ik vind het nogal wat dat ik zo vaak in de stress zit over wanneer die dag is waarop ik niks kan. Maar dan denk ik weer: niet ingrijpen in een gezond lichaam. En zo gaat dat maar door.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:07:43 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205650521
Ik heb dus ook 1-2 zo’n dagen waarop ik heel dicht bij ren toilet in de buurt moet blijven omdat mijn cupje binnen 1,5u overloopt, maar ja… met mijn werk kan ik dat niet altijd regelen. :X
Dus nu toch maar de stap wagen.
pi_205650528
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:07 schreef BE het volgende:
Ik heb dus ook 1-2 zo’n dagen waarop ik heel dicht bij ren toilet in de buurt moet blijven omdat mijn cupje binnen 1,5u overloopt, maar ja… met mijn werk kan ik dat niet altijd regelen. :X
Dus nu toch maar de stap wagen.
Ja, herkenbaar... Goede zet in ieder geval! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:12:56 #267
5428 crew  miss_sly
pi_205650536
Dat had ik ook, 1-2 dagen dat ik dus niets kon. En ik vond het simpelweg te beperkend worden. Ik skipte al dingen als een theatervoorstelling omdat het op dag 1 was en ik het dus niet tot de pauze droog zou houden, terwijl dan ook nog de vraag was hoe lang j moet wachten voor je bij het toilet aan de beurt bent.

En op de dag dat ik thuis mijn cupje leeggooide, op de fiets stapte en naar het pontje fietste in een kwartier en ik het bij afstappen zo weer uit de cup voelde lopen en ik naar huis moest om me te om te kleden, besloot ik dat het genoeg was. Nog iedere dag blij mee.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:29:50 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205650565
quote:

Waarom heb ik hier nooit eerder van gehoord? Ik zou een moord doen voor minder heftige menstruaties :o

Oh zie nu dat je het niet moet doen bij een kinderwens. Aangezien dat boek nog niet definitief is gesloten is dat momenteel geen optie maar ben zeker benieuwd naar je ervaring!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:36:30 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205650573
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat had ik ook, 1-2 dagen dat ik dus niets kon. En ik vond het simpelweg te beperkend worden. Ik skipte al dingen als een theatervoorstelling omdat het op dag 1 was en ik het dus niet tot de pauze droog zou houden, terwijl dan ook nog de vraag was hoe lang j moet wachten voor je bij het toilet aan de beurt bent.

En op de dag dat ik thuis mijn cupje leeggooide, op de fiets stapte en naar het pontje fietste in een kwartier en ik het bij afstappen zo weer uit de cup voelde lopen en ik naar huis moest om me te om te kleden, besloot ik dat het genoeg was. Nog iedere dag blij mee.
^O^

@MaJo dan idd nog even wachten :Y
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:44:43 #270
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_205650584
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:03 schreef BE het volgende:

[..]
:o :X Damn!
Zullen we het erop houden dat het 14 jaar terug nog niet zo bekend was en ik de uitzondering ben geweest. Ik hoor echt wel succesverhalen om me heen waaronder mijn zusje.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 02:11:14 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205650655
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:15 schreef Loj het volgende:
De buren, die negeer ik zoveel mogelijk want zij vinden zichzelf perfect ;) en de kids mogen niet langs hun perfecte auto fietsen, niet de bal uit hun perfecte tuin halen, niet stoepkrijten op hun perfecte stoep voor het huis en niet met hun waterpistool tegen hun perfecte schuur aankomen…

Zo waren onze buren ook, wel hun auto's op de erfgrens plaatsen (opritten naast elkaar) maar toen Soneal ging fietsen op voorhand al miepen dat hij niet in de buurt van hun auto's mocht komen, waar ze feitelijk zelf al niet uit konden stappen zonder op onze oprit te staan.

We hebben het huis verkocht aan iemand met 4 kinderen :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205650731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dan denk ik weer: niet ingrijpen in een gezond lichaam.
Maar dit is toch niet gezond? Zo'n heftige menstruatie is niet normaal en daar mag je gerust hulp bij zoeken.
pi_205650839
Meh, ik denk dat klinkt fantastisch, lees ik dit
quote:
De meeste vrouwen constateren dat hun menstruatiebloedingen sterk afnemen. Van de vrouwen zegt 41% na een jaar niet meer te menstrueren.
Dat vind ik wat karig.

Ik lees dat het bedoeld is om ongewoon hevige menstruatie tegen te gaan. Kan niet gewoon omdat je het zat bent om maandelijks met dat gedoe te zitten als het geen doel meer dient?
En wat is ongewoon hevig?

[ Bericht 21% gewijzigd door Vanyel op 16-08-2022 07:43:49 ]
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:48:26 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205650865
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 07:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik wat karig.

Ik lees dat het bedoeld is om ongewoon hevige menstruatie tegen te gaan. Kan niet gewoon omdat je het zat bent om maandelijks met dat gedoe te zitten als het geen doel meer dient?
Ik heb 5 jaar niet gemenstrueerd toen ik een Implanon-staafje had. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je niet meer menstrueert met Implanon, maar je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken. Het was een verademing, moet ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205650983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 07:48 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb 5 jaar niet gemenstrueerd toen ik een Implanon-staafje had. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je niet meer menstrueert met Implanon, maar je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken. Het was een verademing, moet ik zeggen.
Heb ook implanon gehad. Zou bij overgewicht 3 jaar kunnen blijven zitten. Heb 2 jaar niet gemenstrueerd en 1 jaar weer wel. Bij het tweede staafje 1 jaar geen menstruatie en daarna weer wel (en op een gegeven moment ook een periode van bijna 3 weken)

(Hmm of dat was bij het derde staafje. Weet het niet meer precies, maar hield het in ieder geval steeds niet drie jaar vol zonder menstruatie, ook niet toen m’n overgewicht minder was). Over de eerste twee keer ben ik wel positief ondanks (niet heftige) menstruatie na 1,5 jaar. De derde keer was ik niet tevreden omdat de menstruatie eerder kwam en toen wel vrij heftig was, in ieder geval heel lang).

Dus ook met implanon geen garantie
pi_205651110
quote:

Ik heb het afgelopen oktober laten doen en ik ben er zo ontzettend blij mee. Ik herken je omschrijving qua zwaarte en duur van je menstruaties. Nu, een goede 9 maanden later, is het afgenomen tot een half cupje op de zwaarste dag en het duurt nog maar 2 à 3 dagen.

Na de behandeling heb ik 1 dag nog wat paracetamol geslikt en dat was het.

Enige spijt die ik heb is dat ik niet eerder wist dat deze behandeling bestond.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:39:56 #277
5428 crew  miss_sly
pi_205651168
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 07:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik wat karig.

Het doel is ook niet per se niet meer te menstrueren, maar wel heel veel minder. En voor een best groot deel van de vrouwen (vind ik 41% wel) betekent het dat ze niet meer menstrueren.

Ongewoon hevig is dat je 1 of 2 dagen echt in de buurt van een toilet moet blijven, omdat bijvoorbeeld met een cup je binnen een uur-anderhalf uur alweer moet verschonen omdat het alweer vol is. Met een tampon hield ik het nog geen uur, maandverband was een no go.

Je kunt altijd informeren bij de huisarts of gyneacoloog.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:44:30 #278
5428 crew  miss_sly
pi_205651205
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik hik er ook nog steeds tegenaan. Bij mij is het probleem vooral dat ik één ontzettend heftige menstruatiedag heb per cyclus. Dan kan ik bijna niks meer. Op de dag zelf vind ik dat ik naar de huisarts moet, maar daarna ga ik het relativeren: ach, het is maar één dag. Aan de andere kant: ik vind het nogal wat dat ik zo vaak in de stress zit over wanneer die dag is waarop ik niks kan. Maar dan denk ik weer: niet ingrijpen in een gezond lichaam. En zo gaat dat maar door.
Als je er beperkingen van ondervindt, is die ene dag ook al niet de bedoeling, lijkt me. Want is dat wel gezond, zowel lichamelijk als mentaal en sociaal? Ik heb het, vind ik achteraf, zelf veel te lang afgedaan als "hoort er nu eenmaal bij, ik ben niet ziek, het is geen medische noodzaak", maar ik denk dat ik eigenlijk wel een beetje te hard was daarin. Het hoort er niet per se bij, er is iets aan te doen.

Overigens vertelde de gyneacoloog me dat het in de loop van een flink aantal jaar ook weer terug kan genezen en de menstruatie weer terug kan komen. Dat dat voor mij niet uitmaakte, omdat ik dan waarschijnlijk in de menopauze zou zitten. Maar het sterkte mij wel in de gedachte dat als het zichzelf weer in de oude staat kan herstellen, het een behandeling is die per se slecht is voor het verder gezonde lichaam.
pi_205651213
Voor mij was de druppel dat ik in de stress raakte bij twee lesuren achter elkaar lesgeven zonder tussendoor naar het toilet te kunnen. Je staat echt niet lekker voor een klas als je tegelijkertijd je cup voelt overlopen. :X .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_205651221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 06:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Maar dit is toch niet gezond? Zo'n heftige menstruatie is niet normaal en daar mag je gerust hulp bij zoeken.
Tja, dat is moeilijk te bepalen zonder referentiekader. Er zijn vrouwen die er veel erger last van hebben. Wat @miss_sly zegt vind ik een uitstekende maatstaf: merk je dat het je leven te sterk belemmert? In mijn geval twijfel ik erover. Ik kan prima een dagje thuis werken als het zover is. En er staat tegenover dat de rest van mijn menstruatie juist lichter is geworden.

Ik heb ooit een ingreep gehad waar ik ernstig ziek door ben geworden. Daardoor ben erg terughoudend in het ondergaan van medische ingrepen.
pi_205651225
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het doel is ook niet per se niet meer te menstrueren, maar wel heel veel minder. En voor een best groot deel van de vrouwen (vind ik 41% wel) betekent het dat ze niet meer menstrueren.

Ongewoon hevig is dat je 1 of 2 dagen echt in de buurt van een toilet moet blijven, omdat bijvoorbeeld met een cup je binnen een uur-anderhalf uur alweer moet verschonen omdat het alweer vol is. Met een tampon hield ik het nog geen uur, maandverband was een no go.

Toen ik m’n spiraal had laten zetten lekte ik binnen een half uur door een tampon én maandverband heen.. dat was echt heftig. Ik heb vroeger altijd zware menstruaties gehad, maar dit sloeg alles.
Protège moi de mes désirs.
pi_205651261
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier in België viel het me ook al op dat veel dicht is (kan natuurlijk op maandag standaard zijn) tot ik bij de Google openingstijden van een museum zag dat het tijdens Maria Hemelvaart anders kon zijn. Ik kende het ook niet.

SPOILER
Hier ook wel wat gedoe met schoonbroer maar nadat wijlen m’n schoonvader het nog een keer gesust heeft ‘tolereren’ we elkaar. Alhoewel elkaar, volgens hem is er geen probleem. Mijn man zegt wel eens dat als zijn moeder is overleden er geen contact meer zal zijn. Het zal in ieder geval tot het minimum beperkt worden…

En tja buren, we hebben een klagende achterbuur die over onze zwembadpomp zeurt. Hok waar die staat helemaal geïsoleerd en draaitijden netjes aangepast voor hem. Gaat hij zelf een overkapt terras bouwen tegen ons hokje aan. Helemaal prima natuurlijk maar hij had alleen even een regenwaterafvoer op ons platdak van dat hokje dicht gemaakt ‘omdat het niet anders kon’ en had dat niet eens gemeld. Dus na een aantal dagen heftige regenbuien moesten we toevallig iets uit dat hokje halen, is het helemaal volgelopen met water.. binnenwanden met isolatie zijknat en schimmelig. En dan het blijven nuanceren dat het niet anders kon, terwijl de afvoer boven eigen grond zat.. dus ik weet niet…

@:F_r beterschap met de teen, hopelijk wordt de pijn snel minder
Ik hoorde laatst ook al iemand over een zwembadpomp, wij hebben nog nooit klachten gehad van de buren over onze pomp...
Wat slordig zeg, dat van die afvoer en het dan ook niet melden :X rottige manier om erachter te komen, na flink veel regen.

@BE, een vriendin van mij heeft het laten doen en is er helemaal blij mee. Geen bloedingen meer gehad daarna!
pi_205651423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Tja, dat is moeilijk te bepalen zonder referentiekader. Er zijn vrouwen die er veel erger last van hebben.
Dat anderen het nog erger hebben, betekent niet dat jij het dus maar licht hebt. Kinderen in Afrika hebben honger, maar dat weerhoudt mij er ook niet van een boterham te pakken als ik trek heb.

Edit: doet trouwens niks af aan dat je huiverig bent voor een operatie, dat kan ik heel goed begrijpen en zeker met je voorgeschiedenis. Maar ik denk dat menstruatieproblemen véél te veel afgedaan worden als 'hoort erbij' en 'kan erger', zowel door artsen als de menstrueerders zelf. Maar je hoeft niet te lijden.

[ Bericht 18% gewijzigd door lunapuella op 16-08-2022 09:27:38 ]
pi_205651722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 07:48 schreef livelink het volgende:

[..]
Jamaar hormonaal enzo. Dat doet (als pil) bepaald geen wonderen voor mijn stemming en libido. Dat risico wil ik eigenlijk niet lopen.
pi_205651749
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, op mijn topdag denk ik dat ik in 2 à 3 uur door een cup heen ga, soms iets sneller, soms iets minder. Op 'gewone' dagen doe ik de hele dag met een cup. Ik vind het iig buitengewoon irritant, vooral omdat op die ene dag mijn baarmoeder net een andere hoek heeft en de cup net niet makkelijk diep genoeg wil dus dat puntje ook nog irriteert als ik niet heel erg mijn best doe.

Informeren is wel de moeite. Ik heb een fantastische huisarts, daar kan ik best eens een berichtje aan wagen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:48:09 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205651774
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.

Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...

Update: supervriendelijke tandartsen hier. Er hebben er 2 gekeken, 1 missende melktand (geen ramp, hij is toch aan 't wisselen), verder veel bloed, maar geen blijvende schade. Op naar Billund dus!

[ Bericht 13% gewijzigd door mousemicky op 16-08-2022 10:11:55 ]
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:51:45 #287
5428 crew  miss_sly
pi_205651805
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mja, op mijn topdag denk ik dat ik in 2 à 3 uur door een cup heen ga, soms iets sneller, soms iets minder. Op 'gewone' dagen doe ik de hele dag met een cup. Ik vind het iig buitengewoon irritant, vooral omdat op die ene dag mijn baarmoeder net een andere hoek heeft en de cup net niet makkelijk diep genoeg wil dus dat puntje ook nog irriteert als ik niet heel erg mijn best doe.

Informeren is wel de moeite. Ik heb een fantastische huisarts, daar kan ik best eens een berichtje aan wagen.
Ik wilde ook geen hormonale anticonceptie meer. Dat werd door mijn (mannelijke) huisarts wel eerst geopperd. Maar aangezien ik net voor een ander onderzoek bij een (vrouwelijke) gyn was geweest die me hierover had geinformeerd, heb ik dat gelaten voor wat het was en heb ik een doorverwijzing gevraagd.

Wat @lunapuella zegt: we hoeven niet alles maar te accepteren rondom onze cyclus omdat het er nu eenmaal bij hoort. Want niet alles hoort er nu eenmaal bij tegenwoordig. Voor een heleboel kwalen zijn tegenwoordig oplossingen, gelukkig.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:57:29 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205651866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Ik heb het afgelopen oktober laten doen en ik ben er zo ontzettend blij mee. Ik herken je omschrijving qua zwaarte en duur van je menstruaties. Nu, een goede 9 maanden later, is het afgenomen tot een half cupje op de zwaarste dag en het duurt nog maar 2 à 3 dagen.

Na de behandeling heb ik 1 dag nog wat paracetamol geslikt en dat was het.

Enige spijt die ik heb is dat ik niet eerder wist dat deze behandeling bestond.
Dit klinkt echt hemels! _O_
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:58:42 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205651879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jamaar hormonaal enzo. Dat doet (als pil) bepaald geen wonderen voor mijn stemming en libido. Dat risico wil ik eigenlijk niet lopen.
Dat was voor mij de reden met de pil te stoppen. Alle ellendige bijwerkingen van de pil qua stemming en libido had ik niet met de Implanon ondanks dat het ook hormonaal was. Heb me 5 jaar lang eigenlijk prima gevoeld ook op dat gebied. Toen ik weer stopte kreeg ik ook weer last van PMS en dus eigenlijk meer van mijn hormonen (helaas). Maar ik begrijp de bezwaren. Wilde het alleen nog even aanstippen als mogelijk alternatief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:59:01 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205651881
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Voor mij was de druppel dat ik in de stress raakte bij twee lesuren achter elkaar lesgeven zonder tussendoor naar het toilet te kunnen. Je staat echt niet lekker voor een klas als je tegelijkertijd je cup voelt overlopen. :X .
Ja dat, dat gevoel van *klots*. Ik doe dan wel een maandverbandje in als ik weet dat ik dat risico loop, maar echt fijn is het niet. Zeker niet als ik een uitvaart heb die dag.
pi_205651900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:59 schreef BE het volgende:

[..]
Ja dat, dat gevoel van *klots*. Ik doe dan wel een maandverbandje in als ik weet dat ik dat risico loop, maar echt fijn is het niet. Zeker niet als ik een uitvaart heb die dag.
Zou zeker naar de huisarts gaan BE. Klinkt echt als een goede oplossing.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:05:50 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205651945
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.

Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...
Oh nee! :o
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:10:20 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205651974
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier? :D

Lijkt mij persoonlijk helemaal niks :N
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:11:47 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205651986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:10 schreef MaJo het volgende:
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier? :D

Ik vind het echt fantastisch en wil nooit meer iets anders. Het is even een handigheidje, maar voelt gewoon zo veel schoner. Je zit nooit zonder, het scheelt ook nog eens bakken geld.
pi_205651991
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat anderen het nog erger hebben, betekent niet dat jij het dus maar licht hebt. Kinderen in Afrika hebben honger, maar dat weerhoudt mij er ook niet van een boterham te pakken als ik trek heb.

Edit: doet trouwens niks af aan dat je huiverig bent voor een operatie, dat kan ik heel goed begrijpen en zeker met je voorgeschiedenis. Maar ik denk dat menstruatieproblemen véél te veel afgedaan worden als 'hoort erbij' en 'kan erger', zowel door artsen als de menstrueerders zelf. Maar je hoeft niet te lijden.
Helemaal mee eens, hoor. De grens tussen (fysiek) ongemak dat je kunt accepteren en ongemak dat je te sterk belemmert, is alleen niet altijd scherp. Zo sta ik na een verandering van m'n medicatie niet meer onder controle van de trombosedienst. Nu pas begrijp ik dat ik die controle eigenlijk best vervelend vond en voelt de huidige situatie als een verademing.
pi_205652003
quote:

Nee, al heb ik het wel geprobeerd. Bij mij zaten ze nooit goed en lekten ze vaak. Ik heb van alles geprobeerd om dat te verhelpen, maar het is nooit gelukt.
pi_205652057
quote:

:Y Zoveel prettiger, makkelijker, milieuvriendelijk en goedkoper.
pi_205652081
quote:
Ja, ik ben heel blij met mijn cup! Ik vind het veel makkelijker dan een tampon en maandverband, het voelt frisser en ik heb ook echt minder last van krampen als ik een cup draag dan wanneer ik een tampon gebruik. Het is in het begin wel net even wennen en leren hoe je 'm goed inbrengt en eruit haalt, dat wel.

Tip voor wie nieuwsgierig is of wil proberen: www.cupkiezer.nl biedt heel goede, uitgebreide informatie, ook om de 'juiste' cup voor jouw lijf te kiezen (geen garantie natuurlijk maar voor mij werkte het heel goed).
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:23:29 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205652093
Mijn cyclus is net terug na bevalling 2 en de cup past niet meer goed. Ik heb er al een geschikt voor lage baarmoedermond dus meh. Volgende cyclus nog maar eens proberen en anders ga ik denk ik toch eerst de mirena proberen. Het is niet zozeer de hevigheid waar ik last van heb als wel überhaupt die menstruatie. Ik zal wel extra alert zijn op effect op stemming etc maar hopelijk valt dat mee. Oh ja maandverband vind ik vreselijk en net als tampons duur en wegwerp dus liever niet.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:38:42 #300
5428 crew  miss_sly
pi_205652249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:59 schreef BE het volgende:

[..]
Jij kunt ook wat betreft je werk niet een beetje schuiven, inderdaad, zodat je thuis werkt en rustig aan doet.

Succes!
Ik vond de ingreep op zichzelf niet zo vreselijk, ik heb het wel met een roesje gedaan, geen plaatselijke verdoving. Ik had op de dag na de ingreep wel behoorlijke buikpijn. Die dag heb ik alleen op bed gelegen en pijnstillers geslikt. De dag erna was het eigenlijk helemaal over. Eerste menstruatie was nog best veel, maar al een stuk minder, en daarna was het met een inlegkruisje op een dag op te vangen.
pi_205652265
dicht *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')