abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205616511
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X

En ik las over papieren zakdoekjes in de was. -O-
Gewoon stoppen. Het leven is te kort om stomme boeken te lezen. En helemaal om leuke boeken niet te lezen vanwege principes ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205616550
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X
Principe = lezen moet leuk zijn.. Is het niet leuk, dan gaat het aan de kant..

Dat is ook iets waar ik als biebouder op school weleens discussie met leerkrachten over heb.. Ja, soms moeten ze even doorzetten, maar als op een kwart van het boek het kind er nog niet inkomt, kom het dan maar inleveren, kun je beter iets uitzoeken dat je ook echt leest.. De leerkracht wil dan dat het kind gewoon doorleest, want dat is de regel.. Als die leerkracht dan ook nog eens een timer meegeeft om boeken uit te kiezen, dan is de kans op slechte keus nog groter. oja, en ze moeten er een verwerking van maken. Van een stom boek.. Is het kind 8 weken bezig met een boek, terwijl het normaal elke 2 weken eentje komt halen :X
lezen moet gewoon leuk zijn..
pi_205617079
Ik probeerde in de vakantie een boek van Ilja Gort, ik vond het vreselijk. Na 2 hoofdstukken opgegeven. Ik heb niet zoveel principes geloof ik. Behalve dan dat ik weiger vieze (waaronder ook koud geworden) koffie te drinken.
pi_205617179
Maar het is toch de taak van de middelbare school om leesplezier te vergallen, dat moeten ze niet op de basisschool al doen :N

Ik ben bezig aan Hex. Erg interessant tot nu toe, vooral omdat het raar is. Meestal lees ik alleen Amerikaanse boeken, dus zo’n soortgelijk verhaal dat zich gewoon in Nederland af speelt is dan ook wel eens leuk en herkenbaar.
pi_205617563
HEX heb ik een maand of 2 geleden gelezen. Inderdaad lekker leesvoer.

Ik heb nu een paar boeken van Michael Robotham gelezen. Goed vakantie voer.

Op de basisschool leek het ze ook een goed idee om een verwerking te maken van een boek (ander kaft tekenen, alternatief einde, plattegrond van het dorp, personage tekenen etc). Erg leuk effect: de fanatieke lezers lazen minder, want die verwerking was stom en bleef dan weken liggen. Voor de creatievelingen was het heerlijk. Lekker 2 weken tekenen onder leestijd. We hebben als bieb daar wel wat van gezegd. Lezers zoals mijn jongste die elke week een boek haalt. Die hoeven nu maar af en toe een boek te verwerken. En de crea-kinderen mogen er 2 dagen onder leestijd aan werken. Daarna gaat het boek terug en halen ze een nieuwe. De verwerking kunnen ze afmaken in restjes werktijd. Ideeën zijn leuk, uitvoering soms matig :D
pi_205617605
Hex heb ik niet gelezen, maar wel Echo, dat vond ik enorm goed (en eng!) Karen Slaughter ben ik mee gestopt, wat een gruwel met overal uitpuilende darmen en bloedbaden ;(

Hier in Zweden heb ik veel zin om Camilla Lackberg te lezen maar ik heb alle boeken al uit. Door de serie van Jack Reacher ben ik ook bijna helemaal heen -O- Ik hou van dom vermaak bij het lezen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205617689
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik heb dat nog nooit succesvol ergens uit gekregen :'( mocht iemand een pro-tip hebben :D
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
Shine bright like a diamond.
pi_205617781
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:31:58 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205617786
College
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:10 schreef LeSage het volgende:
Ik las gisteren 2 boeken uit (waar ik al een tijdje in bezig was), Dagboek van een geisha van Arthur Golden en Nooit meer van Colleen Hoover. Allebei aanraders :)
colleen Is super!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205617840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:23 schreef June. het volgende:

[..]
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
ik ken alleen die ontvetter, bedoel je die :P ?

biotex heb ik ook staan (en heb ik misschien een keer gebruikt :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205617854
oh wow, er bestaan 14 soorten dasty :o ik ken alleen die gele!
pi_205617873
Gaat het nou weer over de was? ;)

Groetjes vanaf M'veen, waar het heerlijk is in de schaduw en het water.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:27:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618153
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:32:02 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618180
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
Al die wasserijen hadden ook bleekvelden, ze legden het wasgoed op de bleek te drogen: op de bleek leggen.
Straatnamen of wijken met bleek of bleker erin zijn ook vaak plekken waar vroeger wasserijen waren.

Ik denk zelfs dat het Engelse "laundry" van "lawn dry" afstamt, de u en w zijn vaker voor elkaar vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205618243
@PKM idem hier. En het is niet perse dat het een slecht boek is, ik kom er gewoon niet in. Zeker nu ik best moe ben lukt het niet. En nu ligt het al zo lang stil dat ik eigenlijk opnieuw moet beginnen. Ik denk dat ik het toch maar opgeef. Ik vind het alleen lastig omdat het ook het derde boek in een trilogie is en nu heb ik de reeks niet uit. Nu is het wel historische fictie dus het einde weet ik al. :D
Ik lees meestal Stephen king en die zal ondertussen ook weer 15 boeken uitgebracht hebben :')
pi_205618580
Hex vond ik een verrassend leuk boek.
pi_205618781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik kom net terug. Van 9 tot 11 lekker rustig en nog koel. Kind moe, heerlijk
Wij zijn net terug. De deuren stonden open dus er was een lekker windje. En zoon ligt vanavond lekker vroeg in bed :)

Dinsdag monkeytown. We zouden dan naar het scheepvaartmuseum maar zoon heeft er geen in, niets wat cultureel/historisch/leerzaam is boeit hem. Stuiterpaleizen wel :')

En ja, Karin Slaughter is wel bloederig :D Net als Lisa Gardner en Nicci French. Ik hou ervan O+ Heb al hun boeken.

Ik doe dat ook altijd: eerst boek uitlezen en dan een nieuwe. Maar ik kwam laatst echt niet door een Harlan Coben heen. Voor het eerst dat ik een boek heb weggelegd. En de wereld stortte niet in :D Dus gewoon doen als het niet gaat. Je mist anders echt de wel leuke boeken erna ;)
Maar, ik wil deze Karin Slaughter écht lezen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205618788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:27 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Geen droogmolen? :o
Nephuisvrouw!

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Uiteraard gekregen van mijn schatje 8-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205618877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Jaaaaaaa, en dan lakens wassen! Daar kan geen wasverzachtergeur tegenop O+
pi_205618963
Ik heb en geen droogmolen en geen wasrek. Kieper broeken ed over de tuinstoelen en de shirts/truien op een hangertje aan de schutting. Nu hangt het versgewassen sprei in de tuin over twee stoelen te drogen :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205619201
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
pi_205619444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:41 schreef FlyingFish het volgende:
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
Geen voetballer en ook geen ouder, maar het competitieschema voor hockey wordt uiterlijk volgende week zaterdag bekend. Kan me voorstellen dat de KNVB een redelijk vergelijkbaar tijdspad volgt als de KNHB.

Edit: Hier staan ook wat data, lijkt zelfs morgen al te zijn voor de meeste jeugd competities :)
pi_205619506
weet iemand hier toevallig hoe dat (kinder)kleding merk heet waar ze kleding met vikingen en regenboog kleuren ect verkopen? het is iets Scandinavisch :? maar ik kan er niet opkomen
pi_205619620
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:41 schreef FlyingFish het volgende:
Wij kregen vandaag een mail dat de indeling bekend was. Hierna zal het schema ook snel volgen, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205619632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:13 schreef littledrummergirl het volgende:
weet iemand hier toevallig hoe dat (kinder)kleding merk heet waar ze kleding met vikingen en regenboog kleuren ect verkopen? het is iets Scandinavisch :? maar ik kan er niet opkomen
Little Bird? Moxamorra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')