abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205607457
Hier weer verder 8-)
Fake it till you make it...
pi_205607475
Lekker BBQ, Nijna! Wij waren gisteren met de BBQ in de weer, gelukkig ook een achtertuin die in de avond aan de schaduwkant te ligt. Vanavond de restjes opmaken met gebakken aardappeltjes denk ik.
pi_205607617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik lees leesboeken dan weer wel digitaal (al vind ik een echt boek wel fijner lezen dan e-reader), maar als ik iets wil opzoeken dan vind ik bladeren fijner.
Ze moeten de 29e weer naar school volgens mij.
Of de oudste op haar plek zit... we gaan het zien. Als het goed is gaat er meer begeleid worden op school, anders moet ik nog maar zien of ze het gaat redden. We hebben op zich een goed gesprek gehad voor de vakantie, maar dat zijn woorden, ik wacht eerst de uitvoering af...

Geniet van je dagje niks :) . Minder prettige verrassing zo'n tissue in de was :{

Ik heb de gamesquad tegenover me aan tafel zitten. Maaaar, de oudste zit niet op haar kamer en heeft al meer woorden gesproken dan in de afgelopen 3 weken. Wel tegen zusje, maar er komt geluid uit en geen gemok *)

@:Exode, fijne dag samen met Juul.

Wij gaan bbq-en vandaag, gelukkig hebben we aan de tuinkant schaduw vanavond. Man is met de auto naar zn werk want die vond het terugfietsen gisteren erg onprettig en vandaag is het nog warmer.
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:08:44 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_205608161
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
disclaimer
pi_205608201
Fijne vakantie dan :)

Daar gaat mijn vrije dag. Ik wil opslag of ik neem ontslag. Oh nee, kan niet :')
If they say
pi_205608700
Wij hebben (als enige in Nederland volgens mij) echt niets met bbqen. Gisteren met Juul samen sushi gegeten. Vanavond pasta van onze favo Italiaan denk ik.

Heerlijk samen geluncht met Juul en even gewinkeld. Juul loopt rond in 1 van haar prinsessenjurken en een kroon op haar hoofd. Dat is goed voor je sociale contacten, echt iedereen wil met zo'n prinses praten.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:40:07 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608763
Ik ook niet hoor. Ik vind het gedoe. Wil best bij je eten als je me het resultaat voorzet maar ga zelf de moeite zeker niet doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:41:03 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608772
Maar ik wil vrijwel altijd bij iemand eten want ik ben dol op eten. En minder dol op koken.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205608843
Ik hou van barbecue O+ Maar geef grif toe dat ik mijn man het werk laat doen. Voor een vegetariër kan hij heel prima vlees bakken. *)
pi_205608865
We gaan zondag bbq-en.. We hebben onze gas-bbq bij mijn ouders neergezet. We gebruikten hier echt amper voor 4 man. Dan ben je langer bezig met voorbereiden dan het eten.
Zondag vieren we verjaardag van oudste daar (ruimte, 5 graden koeler, en een goede bbq aanwezig). Dan zijn er 11/12 mensen, dan wil ik de moeite er wel voor doen..
pi_205608881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
Na het iet wat vreemde begin heb ik pillars of the earth met plezier gelezen. Zou graag de serie eens zien :). En het vervolg lezen. Met een peuter en een baby komt van beide sowieso niks nu :D
Voordeel van digitaal is dat boeken in het Engels vaak goedkoop zijn.
pi_205608910
Ik hou ook niet van zelf bbqen, en mijn man heeft er een nog grotere hekel aan dus we hebben niet eens een bbq. Ondanks dat het met 5 personen die in de zomer jarig zijn toch wel makkelijk zou zijn in ons gezin… wij gourmetten dus altijd hartje zomer :')

Ik sta overigens wel open voor mensen die wel graag bbqen en daar graag iemand voor uitnodigen!
pi_205609047
Ik zelf geef ook weinig om bbq. Als we het doen dan is het ook met visite er bij. Met alleen ons vieren hoeft het van mij niet.
Scheelt wel dat man heerlijke varkenshaasspiezen maakt waarvan de varkenshaas de dag van te voren al in de marinade gaat.
En als ik tijd heb om salade te maken dan vind ik dat ook heerlijk. Maar bijvoorbeeld worst of spek van de bbq kun je me echt niet blij mee maken.
Ben daarin ook altijd wel een beetje huiverig als we op een ander worden uitgenodigd, de dingen die de meesten mensen het lekkerst vinden dan de bbq geef ik dus niet zo veel om.
pi_205609048
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Koken vind ik dan wel weer leuk. Maar niet met die hitte.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
pi_205609209
@Mushanga71 ik ken pillars of earth niet, ik hang al weken in een boek van... uh... ik heb werkelijk geen idee eigenlijk. Kom er niet zo aan toe. Wel e-book. Ik kom even niet zo aan lezen toe.
Heb vanmiddag wel de binnenkant van mn oogleden even bekeken :z

quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:08 schreef SQ het volgende:
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
Tja, ik ben niet zo goed in snel snel topictitels verzinnen, het gaat om het idee :P en "even" is maar zo kort of lang als je er zelf van maakt :+ . Noord Nederland hier :P nog ruim 2 weken.

@exode, sjiek hoor met een prinses op pad *) en sushi is ook lekker.
Ik zag laatst iemand die met haar dochters in die leeftijd naar paleis het loo was geweest, prinsen en prinsessen dag hebben ze op dinsdag, woensdag en donderdag in de zomervakantie. Geen idee hoe het is, maar zij vonden het leuk.

Mijn man wil graag bbq-en, ik denk dat hij zich dan een echte man voelt ofzo. Maar ik mag graag het vuurtje bouwen. Hij wil het snel en gooit er dan spiritus overheen voordat hij de fik erin steekt :') (niet als het al brandt gelukkig, zo slim is hij dan nog wel). Ik prop zorgvuldig aanmaakblokjes tussen de briketten, aansteken en dan geduld, werkt prima.
Maar het het bbq-en zelf dat mag hij doen.
pi_205609220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:16 schreef exode het volgende:
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
je hebt bij kastelen/landgoederen af en toe "prinsen en prinsessendag", verkleden, leren wuiven en dan een optochtje lopen.

misschien vind ze verkleed door een echt kasteeltje lopen ook al wel tof.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:59:47 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_205609420
Wij bbq-en echt wel minimaal 1 keer in de week met dit soort weer :)
Bbq O+
disclaimer
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:01:00 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_205609435
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
disclaimer
pi_205609709
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:01 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
Ik heb al geen zin om er kolen in te gooien :)

Dus wij hebben geen bbq meer.
pi_205609710
“Het is warm buiten, op wat voor manier zouden we kunnen koken zodat het nóg warmer aanvoelt?” - Bert Barbecue, uitvinder
pi_205609732
Ik vind vooral de schoonmaak achteraf kut bij zo'n bbq. Dus wij doen dat ook bijna nooit, helemaal niet voor 2 personen.

Zo lang als jullie nog vakantie hebben, zolang moet ik nog werken voordat ik zwangerschapsverlof heb. *O* 4 maanden niet werken, ik kan me er niks bij voorstellen. Maargoed, dat kan ik me ook niet bij straks een baby hebben, dus hè.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:49:04 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_205609804
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Maar goed, het is duidelijk niet voor iedereen _O-
disclaimer
pi_205609816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:49 schreef SQ het volgende:
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Of jullie rooster/borstel is gewoon beter dan onze. :P

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:17 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_205609832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:50 schreef Bami het volgende:

[..]

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
disclaimer
pi_205609869
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
Ja we doen het zo weinig dat we dan vrezen hem voor het seizoen op te bergen. :D Maar zo houden we natuurlijk ons eigen probleem in stand haha.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:02:09 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_205609906
(Het maakt mij verder niet uit hoor, iedereen mag er voor kiezen om niet te bbq-en. Maar als mensen zeggen dat ze het niet doen omdat het zo veel tijd of moeite zou kosten spreek ik ze graag tegen. Als je het gewoon niet lekker vindt, stom vindt of om een andere reden gewoon niet wil accepteer ik dat zonder morren 8-))
disclaimer
pi_205609923
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:49 schreef SQ het volgende:
Dat doe ik bijna nooit :@
Ik wacht gewoon tot de volgende keer, dan stook ik m heet en dan pas gaat het borsteltje over het rooster.
Dan is poetsen idd niet veel werk.
Maar als ik BBQ ga ik weer kruidenboter maken en onder kipvellen steken, of varkensbuiken 100 uur garen, dus ik vind het ook bijna altijd teveel werk. Pas de laatste tijd lukt het me om gewoon te maken wat jij zei.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205609965
Wij bbq-en soms zelfs in de winter.
Maar ik voel me wel vaker de vreemde eend in de bijt in dit topic.
Het is steeds minder herkenbaar.
pi_205609979
Qua rooster maakt het kwalitatief nogal uit of het verchroomd is of RVS.
Die laatste is ook makkelijker schoonmaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205609990
Als er vandaag toch warm eten zou moeten worden gemaakt heb ik liever dat dat buiten op de BBQ gebeurt dan binnen.
Warmte die binnen geproduceerd wordt zit ik nu niet op te wachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205609999
Als iedereen die bbqen nou zo leuk vindt, de rest die het niet leuk vindt nou eens uitnodigt :P
pi_205610006
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:02 schreef SQ het volgende:
(Het maakt mij verder niet uit hoor, iedereen mag er voor kiezen om niet te bbq-en. Maar als mensen zeggen dat ze het niet doen omdat het zo veel tijd of moeite zou kosten spreek ik ze graag tegen. Als je het gewoon niet lekker vindt, stom vindt of om een andere reden gewoon niet wil accepteer ik dat zonder morren 8-))
Ik vind het teveel moeite :+
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:14:36 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_205610010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als er vandaag toch warm eten zou moeten worden gemaakt heb ik liever dat dat buiten op de BBQ gebeurt dan binnen.
Warmte die binnen geproduceerd wordt zit ik nu niet op te wachten.
:D

Ja ik sta toch te koken want mijn bederfelijke waar moet op :')
disclaimer
pi_205610018
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik las alleen maar mensen die gingen bbqen en voelde me ineens het zwarte bbq schaap, maar ik bleek toch medestanders te hebben. ;)
pi_205610019
quote:
Te weinig temperament? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205610030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:14 schreef SQ het volgende:

[..]
:D

Ja ik sta toch te koken want mijn bederfelijke waar moet op :')
Soneal en ik stappen bijna uit de trein vlakbij huis, na 3 dagen Keulen.
Ik begreep van N dat we vanavond salade eten 🤩
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205610078
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Te weinig temperament? O-)
Of teveel.
pi_205610204
Voor wie naar de Efteling gaat de komende dagen:

https://www.looopings.nl/(...)vertelt-manager.html
pi_205610261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:43 schreef exode het volgende:

Kun je zo een extra auto mee naar huis nemen. Altijd handig als je veel souvenirs hebt :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:54:50 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205610286
quote:

Dan ben je toch echt niet helemaal lekker, kinderen of niet :X

Wij wandelen er lekker heen vanaf ons hotel, hiha.
pi_205610488
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Of teveel.
Ligt eraan van welke kant je het bekijkt, of niet?
pi_205610670
Ik ben met deze hitte extra blij dat ik de vriezer en voorraadkast had volgegooid voor de kraamweken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:15:08 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205611096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:13 schreef exode het volgende:
Als iedereen die bbqen nou zo leuk vindt, de rest die het niet leuk vindt nou eens uitnodigt :P
Exact!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:15:49 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205611104
Even iets anders: het is best warm.
pi_205611117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Het is fantástisch heerlijk warm! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_205611144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Behoorlijk idd....

Ik kwam hier de garage binnen en dacht "lekker koel".... het was 28 graden in de garage :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205611281
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:58 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Na het iet wat vreemde begin heb ik pillars of the earth met plezier gelezen. Zou graag de serie eens zien :). En het vervolg lezen. Met een peuter en een baby komt van beide sowieso niks nu :D
Voordeel van digitaal is dat boeken in het Engels vaak goedkoop zijn.
Nee, dan lukt lezen niet :D Maar de serie is echt heel goed. Keek net op bol, bijna 50 euro😳
Zal es kijken voor de digitale versie.

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Soms heel fijn om overdag even de binnenkant van je oogleden te bekijken ;)

BBQ... Ik heb de pest aan het rooster schoonmaken. De laatste keer zou man dat doen. Heb het rooster 2 jaar later maar weggetieft :') Koop soms wel zo'n weggooiding. Paar worstjes en zo, prima.

Aan de foon zijn en in paniek je foon zoeken want dies kwijt 8)7
If they say
pi_205611555
Ik BBQ minimaal eens per week en dat is seizoensonafhankelijk. Ik heb zelfs twee BBQ's. :@ Ik start ze op 's zondags vaak op rond 9:00 uur 's morgens en dan is rond etenstijd het eten klaar. :P Zelfs dat vind ik niet veel werk, want afgezien van ongeveer elk uur een temperatuurcheck hoef ik er eigenlijk niets voor te doen.
Op dit moment kan de BBQ helaas niet aan omdat we bezig zijn met het uitbreiden van onze schuur en het plaatsen van een veranda. Ik hoop volgende week weer fatsoenlijk bij mijn BBQ hok te kunnen, want op kolen gegrild vlees vind ik echt het lekkerste wat er is. :9~
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:16:03 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205611779
Onze huiskamer is heerlijk koel. Alleen de combi van warmte met het opvullen van mijn nieuwe borst (tot Pamelaanse hoeveelheden, "want dat gaat zich wel verdelen" :') ) is verre van ideaal. Pffft.

Ik moet ook grinniken om de combi met een bezoek aan de Efteling zaterdag.
pi_205611811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:16 schreef Quoi het volgende:
Onze huiskamer is heerlijk koel. Alleen de combi van warmte met het opvullen van mijn nieuwe borst (tot Pamelaanse hoeveelheden, "want dat gaat zich wel verdelen" :') ) is verre van ideaal. Pffft.

Ik moet ook grinniken om de combi met een bezoek aan de Efteling zaterdag.
Blijf je drijven als je valt in de Piranha :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:51:00 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205612361
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Blijf je drijven als je valt in de Piranha :D
Dat lijkt me nou ideaal.
pi_205614093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, dan lukt lezen niet :D Maar de serie is echt heel goed. Keek net op bol, bijna 50 euro😳
Zal es kijken voor de digitale versie.

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @:Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Soms heel fijn om overdag even de binnenkant van je oogleden te bekijken ;)

BBQ... Ik heb de pest aan het rooster schoonmaken. De laatste keer zou man dat doen. Heb het rooster 2 jaar later maar weggetieft :') Koop soms wel zo'n weggooiding. Paar worstjes en zo, prima.

Aan de foon zijn en in paniek je foon zoeken want dies kwijt 8)7
Ik hou ook van Karen Slaughter! Wat is het vervolgboek van de serie?
Shine bright like a diamond.
pi_205614225
Kak. :') Tijdje geleden iets van curry/kerrie geknoeid tijdens het eten. Meteen nat gemaakt en de vlek er zo een beetje uitgehaald. Daarna jurkje in de was gedaan. Doe het jurkje vanochtend aan en er zit nog steeds een lichtgele vlek op. ;( Iemand tips hoe ik dat er alsnog uit kan krijgen?

Ik ga me vandaag van de domme houden en doen alsof ik het niet gezien heb, want had niet de tijd en mentale ruimte om een andere kantoor outfit voor bij dit weer te bedenken. _O-
pi_205614226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:50 schreef Bami het volgende:

[..]

Als je het rooster er weer als nieuw uit wilt laten zien, dan moet je wellicht wel even boenen.
Mijn man laat het vaak gewoon liggen (en dan zitten er van die slakkensporen overheen als we weer gaan bbq-en. Ik borstel de brokjes eraf en dan boven het vuurtje hangen en dan zal het wel. Echt schoon wordt het toch niet meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:

Heb jij ook van die periodes dat lezen gewoon niet lukt @:Nijna ? Ik heb er nu eentje. Of het komt door het boek. Ik hou van Karin Slaughter, heb al haar boeken maar deze... Van het eerste deel is nu een serie op Netflix en die heb ik pas gezien. Denk dat het daaraan ligt. Zie nu dát voor me ipv mijn eigen beeld, zeg maar. En dat werkt bij dit verhaal niet }:| Komt niet overeen met hoe ik het voor me zag.

Het is niet zozeer dat het lezen niet lukt, maar het schiet er bij in ofzo. Ik gun mezelf geen tijd.
Maar ook wel eens dat mn concentratie zo bagger is dat ik gewoon niet opneem wat ik lees.
Ik lees een boek vaak liever eerst voordat ik een film zie.
Karin Slaughter heb ik eerder wel regelmatig iets van gelezen, ik hield ook altijd bij wat ik had gelezen, kon ik nog eens terugkijken wat ik had gelezen :+
pi_205614269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:16 schreef exode het volgende:

ik tikte gisteren over kastelen en toen gaf het algoritme mij deze morgen deze reclame, jullie zijn kampeerders toch?

https://muiderslot.nl/age(...)zrX5I4X9K05zPpjE0h94
pi_205614282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:50 schreef Bami het volgende:
Kak. :') Tijdje geleden iets van curry/kerrie geknoeid tijdens het eten. Meteen nat gemaakt en de vlek er zo een beetje uitgehaald. Daarna jurkje in de was gedaan. Doe het jurkje vanochtend aan en er zit nog steeds een lichtgele vlek op. ;( Iemand tips hoe ik dat er alsnog uit kan krijgen?

Ik ga me vandaag van de domme houden en doen alsof ik het niet gezien heb, want had niet de tijd en mentale ruimte om een andere kantoor outfit voor bij dit weer te bedenken. _O-
Vlek voorbehandelen met Vanish en dan nogmaals in de was wil hier nog weleens helpen bij hardnekkige vlekken. Maar kerrie bevat vaak kurkuma en dat is ook wel echt rotspul om eruit te krijgen!

Ik gebruik daarvoor deze Vanish: https://www.ah.nl/product(...)lk91NiBoCQ-8QAvD_BwE
pi_205614350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik tikte gisteren over kastelen en toen gaf het algoritme mij deze morgen deze reclame, jullie zijn kampeerders toch?

https://muiderslot.nl/age(...)zrX5I4X9K05zPpjE0h94
Ziet er leuk uit maar wij niet meer van het kamperen. Hebben ze wel creatief bedacht.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:56:16 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205614536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:50 schreef Bami het volgende:

Flesje HG vlekweg 4.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:20:49 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205614706
Met dit weer hier groot fan van monkey-platter. :Y

En F houdt wel van bbq-en dus die zet hem regelmatig aan. Op gas, dat wel, hoewel ik kolen ook lekkerder vind. Wij doen vaak idd wat vlees, zo’n bakje rozemarijn-aardappeltjes of pof-aardappels en salade en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-08-2022 11:12:34 ]
pi_205615119
quote:
Nee, hoor, doen wij ook. :D

Wij maken altijd Adana kebab. O+ Humus met kaas uit de oven er bij, heerlijk. Wat kip en groente op de bbq, wat salades en mezze’s. Heerlijk.
Bbq-en zit in ons dna. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-08-2022 10:54:02 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_205615637
Nat maken en in de zon leggen wil ook wel helpen bij weerbarstige vlekken, zeker in witte/lichte kleding, maar kurkuma is wel een hele moeilijke helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 12-08-2022 14:02:19 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205615726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:20 schreef BE het volgende:
Met dit weer hier groot fan van monkey-platter. :Y

En F houdt wel van bbq-en dus die zet hem regelmatig aan. Op gas, dat wel, hoewel ik kolen ook lekkerder vindt. Wij doen vaak idd wat vlees, zo’n bakje rozemarijn-aardappeltjes of pof-aardappels en salade en klaar.
Dat is toch gewoon buiten koken? Op gas bbq. ;)
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:12:11 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205615826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:01 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon buiten koken? Op gas bbq. ;)
Ja, eigenlijk wel. Maar het ding heet nou eenmaal een bbq. ;)

F. kreeg vorig jaar zo'n grote voor z'n verjaardag maar omdat we eerst eens wilden zien hoe vaak we hem dan gingen gebruiken niet meteen de XXXXL versie met ook een apart stuk voor kolen.
Die staat wel op de verlanglijst ondertussen, maar eerst moet er een nieuwe buitenboordmotor komen voor ons bootje want die blijft haperen. :r
We zaten dus gisteren heel enthousiast met tassen vol eten klaar en toen wilde hij dus niet starten. @#$(*&@#$
Toen dus maar met alle hapjes weer terug naar huis en in de tuin gegeten. -O-

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 12-08-2022 11:17:43 ]
pi_205615942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nat maken en in zo'n leggen wil ook wel helpen bij weerbarstige vlekken, zeker in witte/lichte kleding, maar kurkuma is wel een hele moeilijke helaas.
ik heb dat nog nooit succesvol ergens uit gekregen :'( mocht iemand een pro-tip hebben :D
pi_205615960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:04 schreef June. het volgende:

[..]
Ik hou ook van Karen Slaughter! Wat is het vervolgboek van de serie?
Van het boek (Nederlandse versie Gespleten), is een serie gemaakt, pieces of her. Kwam erachter toen ik Gewetenloos begon te lezen het me wel érg bekend voorkwam :D Is dus het vervolg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Als je het rooster er weer als nieuw uit wilt laten zien, dan moet je wellicht wel even boenen.
Mijn man laat het vaak gewoon liggen (en dan zitten er van die slakkensporen overheen als we weer gaan bbq-en. Ik borstel de brokjes eraf en dan boven het vuurtje hangen en dan zal het wel. Echt schoon wordt het toch niet meer.
[..]
Het is niet zozeer dat het lezen niet lukt, maar het schiet er bij in ofzo. Ik gun mezelf geen tijd.
Maar ook wel eens dat mn concentratie zo bagger is dat ik gewoon niet opneem wat ik lees.
Ik lees een boek vaak liever eerst voordat ik een film zie.
Karin Slaughter heb ik eerder wel regelmatig iets van gelezen, ik hield ook altijd bij wat ik had gelezen, kon ik nog eens terugkijken wat ik had gelezen :+
Ik heb alle boeken maar in een bestand gezet want vergeet altijd de titels. Koop rustig een boek dubbel :@ :')
Bij een boek heb je idd je eigen beelden. Maar bij de serie van Karin Slaughter was het: boek, serie, nieuw boek en daar gaat het mank bij mij.

Soms wel ffies tijd voor jezelf maken hoor, is belangrijk :)
If they say
pi_205615966
Wij gaan naar ballorig :')
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:37:46 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205616102
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan naar ballorig :')
Ik kom net terug. Van 9 tot 11 lekker rustig en nog koel. Kind moe, heerlijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205616126
Bijna tijd voor ons tijdslot in de Arcade in the Wall O+
Hopen dat ze de airco niet te koud hebben staan. Lekker uurtje ouderwets racen en schieten met zoon.
pi_205616262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Bijna tijd voor ons tijdslot in de Arcade in the Wall O+
Hopen dat ze de airco niet te koud hebben staan. Lekker uurtje ouderwets racen en schieten met zoon.
Wij gaan zondag :) Play inn en Arcade.
pi_205616266
We zijn vanuit Kroatië op weg naar Tsjechië, onze tussenstop voor 2 nachtjes.
We hebben op spotify de zomer top 500 aanstaan en jawel, daar kwam ‘Toppertje’ voorbij O+
Nu dus zin in die breezer ananas :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205616295
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:54 schreef LeSage het volgende:
We zijn vanuit Kroatië op weg naar Tsjechië, onze tussenstop voor 2 nachtjes.
We hebben op spotify de zomer top 500 aanstaan en jawel, daar kwam ‘Toppertje’ voorbij O+
Nu dus zin in die breezer ananas :9
Mijn favoriete Breezer was dat :)
pi_205616347
Ik heb het lezen juist een tijd geleden weer opgepakt. Lekker in bed voordat ik ga slapen.

Nu bezig met 'het alles' van Dave Eggers, hiervoor de biografie van Andre van Duin en 'het is oorlog maar niemand die het ziet'. Allemaal aanraders.
pi_205616401
quote:

Dit gebeurde ons gelukkig niet. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Efteling was eigenlijk goed te doen, het was niet druk op de Piranha na natuurlijk. Tot 15:00 had ik wel een zeurderige hoofdpijn van de hitte. Je bent ook gewoon best druk met twee kinderen. :P

@Quoi Als je naar Archipel (de waterspeeltuin) gaat, dan is een zwembroek of droge kleding plus klein handdoekje wel handig voor Max. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205616407
Ik las gisteren 2 boeken uit (waar ik al een tijdje in bezig was), Dagboek van een geisha van Arthur Golden en Nooit meer van Colleen Hoover. Allebei aanraders :)
pi_205616427
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X

En ik las over papieren zakdoekjes in de was. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205616511
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:
Ik lees niet meer want ik vind mijn boek niet zo leuk, maar het moet wel eerst uit zijn.

Ondertussen is er ook een nieuw boek uit van mijn favoriete schrijfster, maarja principes he. :X

En ik las over papieren zakdoekjes in de was. -O-
Gewoon stoppen. Het leven is te kort om stomme boeken te lezen. En helemaal om leuke boeken niet te lezen vanwege principes ;)
pi_205616550
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef PKM het volgende:

Principe = lezen moet leuk zijn.. Is het niet leuk, dan gaat het aan de kant..

Dat is ook iets waar ik als biebouder op school weleens discussie met leerkrachten over heb.. Ja, soms moeten ze even doorzetten, maar als op een kwart van het boek het kind er nog niet inkomt, kom het dan maar inleveren, kun je beter iets uitzoeken dat je ook echt leest.. De leerkracht wil dan dat het kind gewoon doorleest, want dat is de regel.. Als die leerkracht dan ook nog eens een timer meegeeft om boeken uit te kiezen, dan is de kans op slechte keus nog groter. oja, en ze moeten er een verwerking van maken. Van een stom boek.. Is het kind 8 weken bezig met een boek, terwijl het normaal elke 2 weken eentje komt halen :X
lezen moet gewoon leuk zijn..
pi_205617079
Ik probeerde in de vakantie een boek van Ilja Gort, ik vond het vreselijk. Na 2 hoofdstukken opgegeven. Ik heb niet zoveel principes geloof ik. Behalve dan dat ik weiger vieze (waaronder ook koud geworden) koffie te drinken.
pi_205617179
Maar het is toch de taak van de middelbare school om leesplezier te vergallen, dat moeten ze niet op de basisschool al doen :N

Ik ben bezig aan Hex. Erg interessant tot nu toe, vooral omdat het raar is. Meestal lees ik alleen Amerikaanse boeken, dus zo’n soortgelijk verhaal dat zich gewoon in Nederland af speelt is dan ook wel eens leuk en herkenbaar.
pi_205617563
HEX heb ik een maand of 2 geleden gelezen. Inderdaad lekker leesvoer.

Ik heb nu een paar boeken van Michael Robotham gelezen. Goed vakantie voer.

Op de basisschool leek het ze ook een goed idee om een verwerking te maken van een boek (ander kaft tekenen, alternatief einde, plattegrond van het dorp, personage tekenen etc). Erg leuk effect: de fanatieke lezers lazen minder, want die verwerking was stom en bleef dan weken liggen. Voor de creatievelingen was het heerlijk. Lekker 2 weken tekenen onder leestijd. We hebben als bieb daar wel wat van gezegd. Lezers zoals mijn jongste die elke week een boek haalt. Die hoeven nu maar af en toe een boek te verwerken. En de crea-kinderen mogen er 2 dagen onder leestijd aan werken. Daarna gaat het boek terug en halen ze een nieuwe. De verwerking kunnen ze afmaken in restjes werktijd. Ideeën zijn leuk, uitvoering soms matig :D
pi_205617605
Hex heb ik niet gelezen, maar wel Echo, dat vond ik enorm goed (en eng!) Karen Slaughter ben ik mee gestopt, wat een gruwel met overal uitpuilende darmen en bloedbaden ;(

Hier in Zweden heb ik veel zin om Camilla Lackberg te lezen maar ik heb alle boeken al uit. Door de serie van Jack Reacher ben ik ook bijna helemaal heen -O- Ik hou van dom vermaak bij het lezen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205617689
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik heb dat nog nooit succesvol ergens uit gekregen :'( mocht iemand een pro-tip hebben :D
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
Shine bright like a diamond.
pi_205617781
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:31:58 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205617786
College
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:10 schreef LeSage het volgende:
Ik las gisteren 2 boeken uit (waar ik al een tijdje in bezig was), Dagboek van een geisha van Arthur Golden en Nooit meer van Colleen Hoover. Allebei aanraders :)
colleen Is super!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205617840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:23 schreef June. het volgende:

[..]
Voor vlekken is _O_ Dasty _O_ mijn redmiddel. Bij zeer hardnekkige vlekken week ik het van te voren nog even in de biotex. Witte kleding in de zon leggen wil ook nog wel eens helpen.
ik ken alleen die ontvetter, bedoel je die :P ?

biotex heb ik ook staan (en heb ik misschien een keer gebruikt :') )
pi_205617854
oh wow, er bestaan 14 soorten dasty :o ik ken alleen die gele!
pi_205617873
Gaat het nou weer over de was? ;)

Groetjes vanaf M'veen, waar het heerlijk is in de schaduw en het water.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:27:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618153
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:32:02 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205618180
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
Witte kleding in de zon bleken, maar dan wel weer steeds nat maken, anders helpt het kennelijk niet genoeg. Wist ik ook niet, dat hoorde ik vandaag tijdens mijn bezoek aan het Zuiderzeemuseum (aanrader!) van een Urker wasvrouw in 1905 ^O^ :D
Al die wasserijen hadden ook bleekvelden, ze legden het wasgoed op de bleek te drogen: op de bleek leggen.
Straatnamen of wijken met bleek of bleker erin zijn ook vaak plekken waar vroeger wasserijen waren.

Ik denk zelfs dat het Engelse "laundry" van "lawn dry" afstamt, de u en w zijn vaker voor elkaar vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205618243
@PKM idem hier. En het is niet perse dat het een slecht boek is, ik kom er gewoon niet in. Zeker nu ik best moe ben lukt het niet. En nu ligt het al zo lang stil dat ik eigenlijk opnieuw moet beginnen. Ik denk dat ik het toch maar opgeef. Ik vind het alleen lastig omdat het ook het derde boek in een trilogie is en nu heb ik de reeks niet uit. Nu is het wel historische fictie dus het einde weet ik al. :D
Ik lees meestal Stephen king en die zal ondertussen ook weer 15 boeken uitgebracht hebben :')
pi_205618580
Hex vond ik een verrassend leuk boek.
pi_205618781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik kom net terug. Van 9 tot 11 lekker rustig en nog koel. Kind moe, heerlijk
Wij zijn net terug. De deuren stonden open dus er was een lekker windje. En zoon ligt vanavond lekker vroeg in bed :)

Dinsdag monkeytown. We zouden dan naar het scheepvaartmuseum maar zoon heeft er geen in, niets wat cultureel/historisch/leerzaam is boeit hem. Stuiterpaleizen wel :')

En ja, Karin Slaughter is wel bloederig :D Net als Lisa Gardner en Nicci French. Ik hou ervan O+ Heb al hun boeken.

Ik doe dat ook altijd: eerst boek uitlezen en dan een nieuwe. Maar ik kwam laatst echt niet door een Harlan Coben heen. Voor het eerst dat ik een boek heb weggelegd. En de wereld stortte niet in :D Dus gewoon doen als het niet gaat. Je mist anders echt de wel leuke boeken erna ;)
Maar, ik wil deze Karin Slaughter écht lezen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
If they say
pi_205618788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:27 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik heb zojuist het wasrek op het gras gezet, de handdoeken- en ondergoedwas wel in de droger gegooid, behalve de theedoek, die hangt op het wasrek.
De 40 graden was die nu in de wasmachine zit hang ik straks wel buiten.
Geen droogmolen? :o
Nephuisvrouw!

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Uiteraard gekregen van mijn schatje 8-)
pi_205618877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jaarlijks lentegeluk. De eerste droogmolenwas O+ O+

Jaaaaaaa, en dan lakens wassen! Daar kan geen wasverzachtergeur tegenop O+
pi_205618963
Ik heb en geen droogmolen en geen wasrek. Kieper broeken ed over de tuinstoelen en de shirts/truien op een hangertje aan de schutting. Nu hangt het versgewassen sprei in de tuin over twee stoelen te drogen :+
If they say
pi_205619201
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
pi_205619444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:41 schreef FlyingFish het volgende:
Voetbalouders, wanneer is normaal gesproken het competitieschema voor de jeugd bekend voor het nieuwe seizoen?
Geen voetballer en ook geen ouder, maar het competitieschema voor hockey wordt uiterlijk volgende week zaterdag bekend. Kan me voorstellen dat de KNVB een redelijk vergelijkbaar tijdspad volgt als de KNHB.

Edit: Hier staan ook wat data, lijkt zelfs morgen al te zijn voor de meeste jeugd competities :)
pi_205619506
weet iemand hier toevallig hoe dat (kinder)kleding merk heet waar ze kleding met vikingen en regenboog kleuren ect verkopen? het is iets Scandinavisch :? maar ik kan er niet opkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')